Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.396 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:45:
@SmurfLink Ik vermoed dat de aansluiting op de accu los zit. Is makkelijk te controleren. :)

Ik heb al reactie van Michelin, maar zoals verwacht van 0 toegevoegde waarde:
Bedankt voor de complimenten over de Road5, andere rubbercompound zorgt voor andere prestaties, en of een andere band beter werkt moet je zelf proberen. Rij wel altijd met de bandenspanning die de autofabrikant opgeeft.

Mijn vraag was of de Anakee een andere (hardere?) compound gebruikt, maar dat wordt professioneel genegeerd. En ik zal maar eens aan Mazda vragen welke bandenspanning ik moet gebruiken op de Yamaha. :+

Ach ja, wat had je er ook van verwacht...
Naast de Anakee Adventure kun je misschien ook nog eens kijken naar de Anakee III. Die is ongeveer 90/10 vs 80/20 voor de Adventure. Ik heb die zowel voor als achter op m'n Transalp 600 gehad, toegeven die was een stuk lichter dan je Yamaha, maar ze gingen erg lang mee en super betrouwbaar, ook bij flinke kou en regen. Of ze een hardere compound gebruiken voor de Anakees kan ik je zo niet zeggen, m'n gevoel zegt van wel, maar voor de Transalp was de Road5 niet beschikbaar dus ik heb het nooit kunnen vergelijken. Met de voorband heb ik zo'n 40.000km gereden en die was nog ongeveer 20% zonder echt vierkant te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:58
WielerManiak schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:15:
Vandaag ging ik kijken naar een BMW G310R uit 2017 die te koop stond bij motoport in Goes. Na er even op gezeten te hebben wilde ik meteen een test rondje doen en na dat test rondje wilde ik hem meteen mee naar huis nemen. Zo wendbaar en licht dat ik heel de tijd alleen maar zat te lachen. :*)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien tijdens de eerste 1000km beurtje even kijken voor een tail tidy en handvat verwarming maar ik ben er blij mee O+
Volgens mij ben ik zaterdag nog langs die fiets gelopen. Stond deze boven? Gefeliciteerd met de aankoop! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
R0y. schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:01:
[...]

Volgens mij ben ik zaterdag nog langs die fiets gelopen. Stond deze boven? Gefeliciteerd met de aankoop! ;)
Gisteren had ik al even gebeld dat ik hem waarschijnlijk wilde test rijden, dus hij stond al klaar bij de ingang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@DrivinUCrazy nuttig overzichtje, geen enkele partij zegt iets zinnings over motorrijden zoals gewoonlijk dus?

@etwintje ik heb onder de Caponord zowel de Michelin Anakee III als de Road 5 gehad, in de regen en met een beetje doorrijden vind ik de Road 5 vele malen meer vertrouwen geven.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:06
Ben deze hele week al aan het stoeien met benzineslang snelsluiters op mijn R1100GS. Hierdoor heb ik ook de hele week al niet kunnen rijden. Ik dacht eerst dat 1 van de snelsluiters defect was omdat er twee leidingen zijn waarop ik de snelsluiters heb geïnstalleerd. 1 op de aanvoerslang en 1 op de retourslang. Die op de aanvoerslang werkt gewoon naar behoren en lekt niet, maar ik heb onder garantie een nieuwe snelsluiter ontvangen maar die lekt ook op de retour leidingen. 8)7 8)7 8)7

Zou het kunnen komen doordat de druk te hoog wordt in de retourleidingen waardoor het gaat lekken?

Ik adviseer hierbij ook aan iedereen om niet van die gare plastic benzine snelsluiters te gebruiken, achteraf gezien had ik er ook helemaal niet aan moeten beginnen na het lezen van alle horror verhalen om diverse forums over deze dingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.largiader.com/articles/fueltank/fittings.jpg

Ik ga maar weer 1,5m benzineslang bestellen om de tank weer direct aan te sluiten op de injectie.

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 22-05-2019 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:57:
[...]

Ik snap ook niet dat de meeste van jullie zo moeilijk doen over een rondje met mij in het zand meerijden, zo moeilijk is het helemaal niet zie je wel :7.
Moet zeggen dat ik dit zandhappen toch niet zo geslaagd vond :9 Maar blij dat het goed ging dit keer.

Heb inderdaad vermoeden iets met de accu @DrivinUCrazy en @Chakotay .. bij het opnieuw erin zetten na de winter had ik wat ruzie met 2 schroef er weer in draaien, er zat wat scheef. Dus wellicht is die losgetrild. Hopelijk vrijdag even tijd om ernaar te kijken.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51
@Chakotay Zoals gewoonlijk inderdaad. Wat ik er uit haal is dat ze vooral lobbyen voor de transportsector (daar zit immers geld en is belangrijk voor de economie), en verder moet alles meer aan banden worden gelegd om het aantal verkeersslachtoffers terug te dringen. Daar kan toch niemand tegen zijn? Liever dat iedereen maar stil gaat staan, dan zijn er immers ook geen ongelukken meer. Vervolgens een heel vreemd bruggetje dat ze dus ook opkomen voor de motorrijders, want die moeten beter beschermd worden.
Als ik die redenering doortrek zou je ook kunnen zeggen dat je motorrijden verbiedt, dan vallen daar ook geen slachtoffers meer. Toch zou dat niet mijn keuze zijn. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:21
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:53:

- veiligere omstandigheden voor zwakkere deelnemers, zoals fietsers, voetgangers en motorrijders. Maximumsnelheden dus maar omlaag.
En waar zijn de maatregelen tegen al die zwakke verkeersdeelnemers die er een loopje mee nemen door append zonder licht overal doorheen te schieten?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• etwintje
Op aanraden van @BvZwolle ben ik een paar weken geleden toch eens wezen kijken bij een Triumph Trophy. Aangezien hij op de eerste verdieping stond kon ik er toen geen proefrit mee maken maar wel even opgezeten en dat beviel erg goed. Afgelopen week bij een andere wezen kijken en gelijk een proefrit gemaakt en ook dat beviel erg goed. Hij blink nergens echt in uit maar doet alles wel gewoon goed en voelt heel vertrouwd en stabiel aan. En die drie cilinder.. _/-\o_ O+ Tuurlijk, het is enigszins saai allemaal, maar ongemerkt ga je toch behoorlijk vlot en voor wat ik er mee doe is het een ideale fiets. Ondanks dat ik zelf nooit bij deze fiets uit was gekomen toch maar besloten om hem te kopen. Hopelijk kan ik hem zaterdag ophalen. Nu alleen nog een originele topkoffer zien te vinden.

On a sidenote, afgelopen tijd ook weer wat persoonlijke records verbroken, 21 dagen achter elkaar iedere dag motor gereden, 1500km in 7 dagen gemaakt, weer een bandje opgereden, en 13500km gemaakt in 13 weken :o Toch eens wat vaker de auto pakken.. NOT. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
Chakotay schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:30:
@DrivinUCrazy nuttig overzichtje, geen enkele partij zegt iets zinnings over motorrijden zoals gewoonlijk dus?

@etwintje ik heb onder de Caponord zowel de Michelin Anakee III als de Road 5 gehad, in de regen en met een beetje doorrijden vind ik de Road 5 vele malen meer vertrouwen geven.
Dat zou heel goed kunnen hoor, zoals gezegd heb ik nooit met de Road5 kunnen rijden. Ik vond de Anakee III wel een stuk beter dan de Anakee II en was er zelf altijd heel tevreden over, gaf mij juist veel vertrouwen. Een Caponord is natuurlijk wel een stukkie zwaarder en heeft een stuk meer vermogen dan een TA600 dus dat zou het ook kunnen verklaren. Overigens werden de Anakee III standaard geleverd op de GS1200 als ik het me goed herinner. Ik zou hem iig niet direct afschieten, zeker als je alleen op het asfalt blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@etwintje als je alleen asfalt rijdt zie ik juist helemaal geen reden om een Anakee of vergelijkbare band te nemen in plaats van een 100% straatband zoals de Road 5. Hooguit de looks, maar dat vind ik toch wel het minst belangrijke van een band :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Joopieboy schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:32:
Uit betrouwbare bron weet ik de datum:

[...]

Maar dat is ook een beetje alle info die ik heb op dit moment, heb ergens wat gemist geloof ik. :+
Ik heb al 85 KM van de route gereden. :+
HTT-Thalan schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:40:
[...]

En waar zijn de maatregelen tegen al die zwakke verkeersdeelnemers die er een loopje mee nemen door append zonder licht overal doorheen te schieten?
Die komen er al aan:
Boete voor appen op de fiets wordt 95 euro (NOS.nl)

Wie na 1 juli append op de fiets wordt betrapt, krijgt een boete van 95 euro. De ministerraad bespreekt morgen dat voorstel van minister Van Nieuwenhuizen. Haagse bronnen bevestigen een bericht daarover van het AD.

De hoogte van de boete zou zijn afgestemd op andere straffen die nu al gelden voor verkeersovertredingen door fietsers. Fietsen onder invloed kost 100 euro en door rood rijden 95 euro. Geen licht op je fiets? 55 euro.

Automobilisten die tijdens het rijden een mobieltje in de hand houden krijgen nu al een veel zwaardere straf: 240 euro. Dat heeft ermee te maken dat ze veel meer schade kunnen aanrichten aan anderen dan fietsers.

In de wet komt te staan dat het vasthouden van een mobiel elektronisch apparaat tijdens het besturen van voertuigen wordt verboden. Ook sms'en en bellen vallen dus onder het verbod. De term 'mobiel elektronisch apparaat' is gekozen met het oog op de introductie van nieuwe hand-held devices in de toekomst.

Verbod handhaven
Er zijn geen recente cijfers bekend over het aantal ongevallen dat gebeurt door telefonerende of appende fietsers. Tien jaar geleden ging het om hooguit 4 procent van de fietsongelukken met letsel. Experts schatten dat dat percentage de laatste jaren fors is gestegen.

Het appverbod voor fietsers was al eerder aangekondigd. De politievakbonden vroegen zich toen al af of er wel voldoende capaciteit is bij de politie om zo'n verbod te handhaven.
Mijn Continental TKC70's liggen er alweer 18K op, de voorband is aan het cuppen en de achterband is redelijk vierkant. Maar achter heb ik heb ik nog een kleine 4mm over en het rijdt nog best aardig.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:14

Destruction

(ex-)Automonteur

Destruction schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:55:
* Destruction meldt zich weer af als motorloze...

Vanavond een nette Honda CBR600F2 gescoord, uit 1991. Ouder dan ik eigenlijk wilde, meer kilometers dan ik eigenlijk wilde.. Maar ik kon 'm ook niet laten staan voor 't geld :)

Ik maak morgen ff pics :)
Bij deze, even snel een paar foto's geschoten, en toen weer door :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ux0m28HREDHkmfejDaGV1LPo/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TK0nxr5zBz1jXDOI5RksvVFt/full.jpg

En dus de kmstand, die hoger is dan ik eigenlijk wilde. Maar ik ken deze motoren, die kunnen dat met een beetje fatsoenlijk onderhoud prima hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GCcVy4CnEy1YBF25iI5yPh1n/full.jpg

Tot nu toe in ieder geval erg blij met m'n keuze, geen gevecht om een bochtje in te kantelen, gewoon afschuinen en gaan. Even wennen, dat wel :)

En natuurlijk is er een todo, al zijn het imo puntjes op de i en niets met haast.
- Servicen
- Progressieve voorvering (gewoon een lekker strak sturende fiets van maken)
- Staalomvlochten remslangen
- Verliching tellerunit nalopen/vervangen (temp meter heeft bijv. geen licht)
- 12v usb lader contact geschakeld maken als dat nu nog niet zo is (nog niet gecheckt)
- Andere uitlaat (wil een sportief geluidje, maar wel een uitlaat met E-keur ipv deze blerpijp)

Uiteindelijk wil ik er nog iets van een topkoffertje oid bij hebben, maar op zo'n motor is een lomp kofferrek natuurlijk geen gezicht. Eens kijken of ik daar een nette/mooie oplossing voor kan vinden. De bestickering ga ik ook nog een keer veranderen, de dubbele streep op de zijkappen vind ik niet mooi. Helemaal geen stickers lijkt me ook niks, dus even kijken wat daarvoor terug zou moeten komen.

[ Voor 29% gewijzigd door Destruction op 23-05-2019 00:27 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Als elke motor nou een frunk had zoals de NC750X dan ben je al van het topkoffer probleem verlost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:57

A13X

Dude

Pagman schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 07:02:
Als elke motor nou een frunk had zoals de NC750X dan ben je al van het topkoffer probleem verlost :D
Voor de FZ1 hebben ze een smuggler trunk waarmee je de buddy kan vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://www.corbin-europe.com/image/cache/catalog/yamaha/yfz16smug_1t-600x600.jpg

Beetje prijzig alleen voor een klein koffertje....

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Destruction leuk nieuw speelgoed! Volgende keer de belichting alleen even op de motor laten focussen ipv op de lucht erboven? :+

@Raym09 grappig ding :) Zo'n oude CBR heeft echter al relatief gezien zeëen van ruimte onder de buddy, vergeleken met een moderne :P

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Hier ook nog een foto van de mijne voor in de TS, het is een Suzuki V-Strom 650 uit 2011. Begin maart gekocht met minder dan 12.000km op de teller. Paar dingetjes toegevoegd, waaronder de valbeugels en het Givi Airflow-windscherm. Regio Noord-Holland. (@lolgast )

V-Strom

[ Voor 3% gewijzigd door Groever op 23-05-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
cyntax schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:34:
Ben deze hele week al aan het stoeien met benzineslang snelsluiters op mijn R1100GS. Hierdoor heb ik ook de hele week al niet kunnen rijden. Ik dacht eerst dat 1 van de snelsluiters defect was omdat er twee leidingen zijn waarop ik de snelsluiters heb geïnstalleerd. 1 op de aanvoerslang en 1 op de retourslang. Die op de aanvoerslang werkt gewoon naar behoren en lekt niet, maar ik heb onder garantie een nieuwe snelsluiter ontvangen maar die lekt ook op de retour leidingen. 8)7 8)7 8)7

Zou het kunnen komen doordat de druk te hoog wordt in de retourleidingen waardoor het gaat lekken?

Ik adviseer hierbij ook aan iedereen om niet van die gare plastic benzine snelsluiters te gebruiken, achteraf gezien had ik er ook helemaal niet aan moeten beginnen na het lezen van alle horror verhalen om diverse forums over deze dingen.

[Afbeelding]

Ik ga maar weer 1,5m benzineslang bestellen om de tank weer direct aan te sluiten op de injectie.
Die dingen zitten standaard op mijn KTM en vind ze echt ideaal. Moet wel toegeven dat het géén plastic exemplaren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Plastic snelsluiters van benzineleidingingen, brrr... De eerste keer dat ik die lostrok nadat ik de Caponord gekocht had, brak dat ding meteen af :P Die zelfde avond had ik hem nog vervangen door een metalen exemplaar, die heeft inmidels een stuk of 10 loskoppelingen overleefd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:21
Ik ben helemaal voor de beschermde positie van oprecht zwakke deelnemers (ouderen, gehandicapten, kinderen bijvoorbeeld) al was het maar om iedereen de boodschap mee te geven dat je altijd een marge moet houden voor andermans fouten.

Maar ik ben van mening dat die zwakke positie niet geldig is als je die positie moedwillig (extra) onveilig maakt door je stom te gedragen. Zorg dat die verlichting werkt, die telefoon in je zak zit en je je gewoon (net zoals je van de sterkere deelnemers verwacht) aan de verkeersregels houd. Ik denk dat de meeste van de 'zwakke' moord en brand zouden schreeuwen als ze bij groen oversteken en er een auto door rood vlamt. Doe het dan zelf ook niet.

Met andere woorden: als je iemand ongelukkig rijd omdat die zonder te kijken append door rood fietste, behandel je deze gewoon als een gelijkwaardige deelnemer en leg je de schuld en bewijslast niet bij voorbaat bij de ander. Hoe je dat bewijst? Tja. Nu is het ook niet eerlijk en dwing je de sterkere deelnemer tot opnames (dashcams) en andere maatregelen. Laten we dat dan maar gewoon overal doorvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:05:
Plastic snelsluiters van benzineleidingingen, brrr... De eerste keer dat ik die lostrok nadat ik de Caponord gekocht had, brak dat ding meteen af :P Die zelfde avond had ik hem nog vervangen door een metalen exemplaar, die heeft inmidels een stuk of 10 loskoppelingen overleefd.
Zoals een prof. van werktuigbouwkunde op de TU Delft (kennelijk zegt): "Serieuze dingen maak je van metaal".

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:04:
@Destruction leuk nieuw speelgoed! Volgende keer de belichting alleen even op de motor laten focussen ipv op de lucht erboven? :+
De foto's zijn idd lichterlijk mislukt, op de telefoon leek het goed.

Ach, wel een smoes om vanmiddag (paar dagen vrij) weer te gaan rijden 8)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
Ik ben benieuwd waarom je snelsluiters op je benzineslang wil hebben? Moet de boel zo vaak uit elkaar dat zo'n snelsluiter makkelijk is?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:08:
[...]

Ik ben helemaal voor de beschermde positie van oprecht zwakke deelnemers (ouderen, gehandicapten, kinderen bijvoorbeeld) al was het maar om iedereen de boodschap mee te geven dat je altijd een marge moet houden voor andermans fouten.

Maar ik ben van mening dat die zwakke positie niet geldig is als je die positie moedwillig (extra) onveilig maakt door je stom te gedragen. Zorg dat die verlichting werkt, die telefoon in je zak zit en je je gewoon (net zoals je van de sterkere deelnemers verwacht) aan de verkeersregels houd. Ik denk dat de meeste van de 'zwakke' moord en brand zouden schreeuwen als ze bij groen oversteken en er een auto door rood vlamt. Doe het dan zelf ook niet.

Met andere woorden: als je iemand ongelukkig rijd omdat die zonder te kijken append door rood fietste, behandel je deze gewoon als een gelijkwaardige deelnemer en leg je de schuld en bewijslast niet bij voorbaat bij de ander. Hoe je dat bewijst? Tja. Nu is het ook niet eerlijk en dwing je de sterkere deelnemer tot opnames (dashcams) en andere maatregelen. Laten we dat dan maar gewoon overal doorvoeren?
De bescherming is inderdaad doorgeschoten. Toen een aantal jaren geleden mijn zoon (destijds 12) bewust koos voor de verkeerde kant van de weg en in botsing kwam met een snor-scooter hebben we uiteindelijk zelf de schade van de tegenpartij maar betaald. De verzekering deed niks ivm leeftijd en voertuig, en navraag bij de politie leerde ons dat junior (en wij als ouders) er gewoon mee weg kwam. Zelfs mijn zoon vond het zwaar oneerlijk, terwijl die als een goede tiener normaal gesproken overal onderuit wil komen.
De scooterrijdster heeft er alles aan gedaan om een botsing te voorkomen met mijn zoon, dat ze daar financieel voor moest boeten kon er bij ons echt niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Chakotay schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:05:
Welke metalen snelsluiter heb je uiteindelijk gekocht?
FastFred schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:53:
Ik ben benieuwd waarom je snelsluiters op je benzineslang wil hebben? Moet de boel zo vaak uit elkaar dat zo'n snelsluiter makkelijk is?
Voor mij is het inderdaad zo dat ik vaak mijn tank wil verwijderen. Enerzijds omdat de tank op de R1100GS kinderlijk eenvoudig zit gemonteerd met maar 1 bout. Anderzijds omdat als ik iets aan leidingen of kabels of vering wil veranderen en vernieuwen moet ik 9 van de 10x onder de tank zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door cyntax op 23-05-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Double post

[ Voor 97% gewijzigd door cyntax op 23-05-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Pff, gister wilde ik de Triumph weer aan de lader zetten, vraagt m'n collega of ik echt wel de goede lader heb. Keurig een CTEK XS 0.8 12v besteld, in de zwarte doos. Ook een zwarte doos gekregen, alleen de lader was rood. Nouja, dat zal wel een nieuw typetje zijn dacht ik...

Collega was de schuur aan het opruimen waar het beestje staat en bekeek de lader nog eens iets verder, blijkt het de 6V (XC 0.8) versie te zijn in plaats van de 12v. Heb de pakbon en factuur nagekeken, blijkt gewoon een verkeerde lader in het doosje gezeten te hebben :( Kan hem gelukkig gratis omruilen, maar heeft wel 2 maanden aan de verkeerde lader gestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Mijn hemel, wat heeft FC Moto een slechte klantenservice. Een ruime maand geleden een setje Freecom 4 besteld, waarvan ik merkte dat er 1 (waar ook al een paar krasjes op zaten) kapot was nadat ik hem geïnstalleerd had. Toen werd er gezegd dat ik ze beide terug moest sturen en dat ik dan meteen een nieuwe zou krijgen. Helaas is de praktijk 'iets' anders: ze beweren nu dat ik hem zelf kapot heb gemaakt, omdat die krasjes erop zitten. Ze sturen hem naar de fabrikant voor garantie alsof het een gebruikt product is. Dat duurt nu al weken. Kortom: goedkoop is in dit geval duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:29
@Groever Je staat er bij hoor! :D

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Heb nog wel een foto voor de TS evt, gemaakt vlak na het ophalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tvjLo6KOZ3mlktVjL1GGGaC8/full.jpg
't is dus een Honda CBR600F uit 1991.

Ik sta er nu nog in met de Div, volgens mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Zo, auto gewassen en alle vloeistoffen aangevuld. Motor staat er tiptop in orde bij, morgen ochtend de aanhangers halen, brommers erop, bagage erin en dan onderweg naar Karinthië. We zijn met zijn 5en, ik hoef niet te rijden om energie te sparen ivm mijn ziekte van Addison, tevens heb ik ook 2 privé verpleegkundigen mee die mij kunnen behandelen als ik een bocht niet zou halen. Gelukkig rijden ze allebei trager dan ik dus ze "vergeten" me niet ;)
Ik dacht dat ze bv met Whatsapp continu locatie delen mij altijd kunnen zien. ( Ook voor de vrouw thuis) of zijn daar betere alternatieven voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Groever schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:40:
Mijn hemel, wat heeft FC Moto een slechte klantenservice. Een ruime maand geleden een setje Freecom 4 besteld, waarvan ik merkte dat er 1 (waar ook al een paar krasjes op zaten) kapot was nadat ik hem geïnstalleerd had. Toen werd er gezegd dat ik ze beide terug moest sturen en dat ik dan meteen een nieuwe zou krijgen. Helaas is de praktijk 'iets' anders: ze beweren nu dat ik hem zelf kapot heb gemaakt, omdat die krasjes erop zitten. Ze sturen hem naar de fabrikant voor garantie alsof het een gebruikt product is. Dat duurt nu al weken. Kortom: goedkoop is in dit geval duurkoop.
FC Moto is idd goedkoop en daar is ook alles mee gezegd. Had een keer online iets besteld, en naar de winkel teruggegaan omdat ik toch in de buurt woon. Ik heb niet vaak zo'n chagrijnige mensen gezien als daar, alles was moeilijk moeilijk :X

Leuke fiets @Destruction staat hem goed die kleur.

@charrel locatie delen via Whatsapp doe ik ook altijd als ik ga crossen. Geeft vriendinlief altijd een rustig gevoel. Al belde ze 2 weken geleden toen ik alleen in Luxemburg zat ineens, omdat ik wel héél lang op één plek zou zitten. Het bereik is daar niet altijd even goed, dus het kan voorkomen dat de locatie niet altijd accuraat is.

[ Voor 14% gewijzigd door Thoit op 23-05-2019 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
charrel schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:55:
Zo, auto gewassen en alle vloeistoffen aangevuld. Motor staat er tiptop in orde bij, morgen ochtend de aanhangers halen, brommers erop, bagage erin en dan onderweg naar Karinthië. We zijn met zijn 5en, ik hoef niet te rijden om energie te sparen ivm mijn ziekte van Addison, tevens heb ik ook 2 privé verpleegkundigen mee die mij kunnen behandelen als ik een bocht niet zou halen. Gelukkig rijden ze allebei trager dan ik dus ze "vergeten" me niet ;)
Ik dacht dat ze bv met Whatsapp continu locatie delen mij altijd kunnen zien. ( Ook voor de vrouw thuis) of zijn daar betere alternatieven voor?
Klinkt goed, veel plezier! Whatsapp live locatie delen zuigt je batterij wel leeg, was bij mij 5% in een kwartier met een Galaxy S8 (telefoon in broekzak). Misschien even naar alternatieven zoeken die minder intensief zijn op de batterij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XLord
  • Laatst online: 19-09 20:07
charrel schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:55:
Misschien google maps locatie delen (gok dat het een android dingetje is), is niet altijd 100% nauwkeurig maar werkt wel prima. Ik heb dat zelf altijd aanstaan en deel het alleen met mijn vrouw zodat ze altijd kan zien waar ik ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:12

Vrijdag

De Zwarte

NLDViane schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:37:
Ook een zwarte doos gekregen, alleen de lader was rood. Nouja, dat zal wel een nieuw typetje zijn dacht ik...
Snellader 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
Helaas geen verlengkabel om hem aan de grond te houden :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nieuw motortje voor @SmurfLink ?

Afbeeldingslocatie: https://lelimotive.nl/wp-content/uploads/2019/03/IMG_2617-1.jpg

202pk op 165kg rijklaar :o

https://lelimotive.nl/aan...nigale-r-racer-kopen-2-2/

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Oogt zeer comfortabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Oef, wil ik wel een rondje op rondtuffen. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Vrijdag leuk speelgoed!
FastFred schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:53:
Bij motoren die de tank op de traditionele plek bovenop het blok hebben, moet de tank voor heel veel klusjes aan de kant. Denk aan het controleren / wisselen van bougies, luchtfilter vervangen, kleppenstellen, etc. Bij normaal onderhoud moet hij er dan al een paar keer per jaar af, alle extra klusjes komen er dan nog bij. Één keer klooien met leidingen die je los moet schroeven waar vervolgens de benzine uitloopt vind ik persoonlijk al te veel, bij veel motoren is zo'n snelsluiter dan ook standaard.
cyntax schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:23:
[...]

Welke metalen snelsluiter heb je uiteindelijk gekocht?
Originele van Aprilia, waar een betere versie van te krijgen was van een later model Caponord met metalen fittingen :)

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Hi beste motor tweakers _/-\o_

Na lange tijd dit forum mee te lezen toch even een berichtje van mij, afgelopen week mijn nieuwe motor opgehaald, en dat wil ik jullie natuurlijk niet ontnemen O-)

Ik heb een "old stock" BMW R nineT Racer gekocht, op naam gezet eind 2017 en altijd in de showroom gestaan ( had 1 km op de teller toen ik proef ging rijden). Toch een nette korting kunnen krijgen hierdoor.

Ik kon het niet laten om wat aanpassingen te laten doen:
- SC-Project Conic 70's Uitlaat
- Wunderlich license plate holder
- luismoto rear / taillight (zoek maar even de originele kentekenplaathouder op met de verlichting van deze motor, doet afbreuk aan het geheel :X )
- BMW lederen tanktas

Todo:
- bar mirrors (aan het stuur)
- Telefoonhouder (waarschijnlijk X-grip)
- Gele koplampverlichting

Ik heb nog geen echte fotoshoot gehouden, maar hier alvast wat pics:

motor3

Motor3

Moto2

Motor+ik

En natuurlijk ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
willyfreak schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:29:

Na lange tijd dit forum mee te lezen toch even een berichtje van mij, afgelopen week mijn nieuwe motor opgehaald, en dat wil ik jullie natuurlijk niet ontnemen O-)

Ik heb een "old stock" BMW R nineT Racer gekocht, op naam gezet eind 2017 en altijd in de showroom gestaan ( had 1 km op de teller toen ik proef ging rijden). Toch een nette korting kunnen krijgen hierdoor.

- Wunderlich License plate holder
- luismoto rear / taillight (zoek maar even de originele kentekenplaathouder op met de verlichting van deze motor, doet afbreuk aan het geheel :X )
- BMW lederen tanktas

Todo:

[Afbeelding: motor3]

[Afbeelding: Motor3]

[Afbeelding: Moto2]

[Afbeelding: Motor+ik]

Welkom! *O*

En wat een mooi apparaat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind 'm awesome! :9~

En bar-ends zijn sowieso altijd goed :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 23-05-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 06:54

- BMW lederen tanktas

Todo:

Als BMW motorliefhebber zeg ik: Gaaf ding :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit

- BMW lederen tanktas

Todo:

Gave fiets! Lekker aangekleed ook! Zag dat ze bij IDM ook racen met die dingen, zag er best gaaf uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Hey... Popeye... Dat lichtblauwe... zo'n kleurstelling stond ook altijd bij Motorbandenquickservice te Bleiswijk, maar daar ontbrak JLo's nummer dan weer op. Was ook geen panigale.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FZV1cFo.png ja precies!

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 23-05-2019 13:44 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Kijk, veel reacties al!

Leuk om de positieve reacties te horen/lezen, ik zal eens kijken of ik ook een keer aan kan haken bij een tweakers motor ritje :-)!

Maar nu eerst eens de motor "rustig" inrijden.

Enige nadeel van Bar-end mirrors is dat die toch een stuk minder zicht naar achter geven dan de originele spiegels, maar het is wel een hele mooie aanpassing. Wat is jullie mening hierover? Veiligheid is natuurlijk ook belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@willyfreak welkom, mooi speelgoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40

- Wunderlich license plate holder
- BMW lederen tanktas

Todo:

Pure motorporno >:) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

willyfreak schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:54:
Kijk, veel reacties al!

Leuk om de positieve reacties te horen/lezen, ik zal eens kijken of ik ook een keer aan kan haken bij een tweakers motor ritje :-)!

Maar nu eerst eens de motor "rustig" inrijden.

Enige nadeel van Bar-end mirrors is dat die toch een stuk minder zicht naar achter geven dan de originele spiegels, maar het is wel een hele mooie aanpassing. Wat is jullie mening hierover? Veiligheid is natuurlijk ook belangrijk!
Ik heb mijn bar-ends zo gemonteerd dat ze onder het stuur hangen. Dan kan ik naar mijn polsen kijken en zo zie ik alles toch nog goed. Eerst had ik van die ronde spiegeltjes maar die waren wat klein en maakten mijn stuur nóg wat breder waardoor het nog wel eens lastig werd om te manoeuvreren door smalle gangen, in files etc.

Niet mijn motor, maar ik heb ze dus zo:

Afbeeldingslocatie: https://findme10.com/wp-content/uploads/2018/12/rearview-barendmirrors.jpg

Het kan ook zo, maar dan tik ik steeds met mijn handschoenen tegen de spiegels aan:

Afbeeldingslocatie: https://www.triumphrat.net/attachments/air-cooled-twins-talk/103161-yet-another-bar-end-mirror-thread-best-visibility-w-m-bars-imageuploadedbymo-free1381073538.349940.jpg

Het is in het begin wel anders kijken maar ik was er snel aan gewend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Vrijdag schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:08:
[...]

Ik heb mijn bar-ends zo gemonteerd dat ze onder het stuur hangen. Dan kan ik naar mijn polsen kijken en zo zie ik alles toch nog goed. Eerst had ik van die ronde spiegeltjes maar die waren wat klein en maakten mijn stuur nóg wat breder waardoor het nog wel eens lastig werd om te manoeuvreren door smalle gangen, in files etc.

Niet mijn motor, maar ik heb ze dus zo:

[Afbeelding]

Het kan ook zo, maar dan tik ik steeds met mijn handschoenen tegen de spiegels aan:
Merk je trouwens zelf wel eens dat het je te veel afleidt van de verkeerssituatie? Ze zitten onder je handvaten i.p.v boven waardoor je meer naar het asfalt kijkt? Lijkt mij dat je jezelf meer bewust bent van hetgeen wat zich voor je afspeelt als je 'normale' spiegels hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:16:
[...]

Merk je trouwens zelf wel eens dat het je te veel afleidt van de verkeerssituatie? Ze zitten onder je handvaten i.p.v boven waardoor je meer naar het asfalt kijkt? Lijkt mij dat je jezelf meer bewust bent van hetgeen wat zich voor je afspeelt als je 'normale' spiegels hebt.
Als ik rij kijk ik sowieso de hele tijd om me heen :P Maar ik snap wat je bedoelt. Normale spiegels zitten meer in je "natuurlijke blikveld". Als je daar in kijkt zie je ook nog in je periferiezicht wat er voor je gebeurd. Met onder gemonteerde bar-ends heb je dat niet/veel minder. Dat is iets waar je wel bewust van moet zijn.

Daarom kijk ik ook altijd met een soort boogje in mijn spiegels. Zeg maar eerst naar waar je met normale spiegels kijkt (zodat je ziet wat er voor je is) en dan naar mijn polsen.
Qua zicht naar achteren zie ik net zoveel als met gewone spiegels trouwens. Je kijkt namelijk ook onder je armen door, dus zit je ook niet met de bekende schouder/elleboog die in de weg kan zitten. Natuurlijk ook altijd nog nacontrole door over je schouder te kijken ;)

Er zijn ook bar-ends die een lichte bolling hebben (meestal de ronde versie) waardoor de kijkhoek groter wordt. Omdat dit het beeld vertekend vind ik dat zelf niet zo prettig. Met onder gemonteerde spiegels moet je alleen wel goed uitmeten dat ze niet tegen je tank komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Vrijdag schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:27:
[...]

Als ik rij kijk ik sowieso de hele tijd om me heen :P Maar ik snap wat je bedoelt. Normale spiegels zitten meer in je "natuurlijke blikveld". Als je daar in kijkt zie je ook nog in je periferiezicht wat er voor je gebeurd. Met onder gemonteerde bar-ends heb je dat niet/veel minder. Dat is iets waar je wel bewust van moet zijn.

Daarom kijk ik ook altijd met een soort boogje in mijn spiegels. Zeg maar eerst naar waar je met normale spiegels kijkt (zodat je ziet wat er voor je is) en dan naar mijn polsen.
Qua zicht naar achteren zie ik net zoveel als met gewone spiegels trouwens. Je kijkt namelijk ook onder je armen door, dus zit je ook niet met de bekende schouder/elleboog die in de weg kan zitten. Natuurlijk ook altijd nog nacontrole door over je schouder te kijken ;)

Er zijn ook bar-ends die een lichte bolling hebben (meestal de ronde versie) waardoor de kijkhoek groter wordt. Omdat dit het beeld vertekend vind ik dat zelf niet zo prettig. Met onder gemonteerde spiegels moet je alleen wel goed uitmeten dat ze niet tegen je tank komen.
Kijk, hier was ik altijd al nieuwsgierig naar bij bar-end spiegels. Kleine aanpassing ik het kijkgedrag is dus wel nodig, lijkt mij persoonlijk wat minder prettig.

Bedankt voor de verheldering.

Het is dat ik nu op werk zit. Anders had ik als dank wat pre-Vrijdag redhead foto's gepost. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 23-05-2019 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik had mijn spiegels ook naar onder, toch snel van afgestapt. Je ziet niet minder, maar je moet veel meer moeite doen om iets te zien. En bij korte bochten (bv omdraaien in een straat) tikte ik soms mijn knie aan... op die manier wil ik mijn beestje zeker niet op de grond leggen :-)

Maar naar onder is zoveel mooier! Dilemma's :)

Duke

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:36:
[...]

Kijk, hier was ik altijd al nieuwsgierig naar bij bar-end spiegels. Kleine aanpassing ik het kijkgedrag is dus wel nodig, lijkt mij persoonlijk wat minder prettig.

Bedankt voor de verheldering.

Het is dat ik nu op werk zit. Anders had ik als dank wat pre-Vrijdag redhead foto's gepost. :+
Je zou het eigenlijk eens moeten proberen maar het inderdaad wel even wennen en weten dat je nóg meer moet opletten. Als we elkaar eens treffen op een meeting, probeer het anders eens op mijn motor :)

...over twee uur is het weer vijf uur, dus post away ;)
BobbyDgtl schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:48:
Ik had mijn spiegels ook naar onder, toch snel van afgestapt. Je ziet niet minder, maar je moet veel meer moeite doen om iets te zien. En bij korte bochten (bv omdraaien in een straat) tikte ik soms mijn knie aan... op die manier wil ik mijn beestje zeker niet op de grond leggen :-)

Maar naar onder is zoveel mooier! Dilemma's :)

[Afbeelding: Duke]
Probeer anders de spiegels wat meer naar voren te zetten. Zoals ik het zie hangen ze best ver naar achteren waardoor je inderdaad makkelijk tegen je knieën kan stoten. Heb ik geen last van, met mijn korte pootjes :+

[ Voor 42% gewijzigd door Vrijdag op 23-05-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

/oeps dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Vrijdag op 23-05-2019 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Vrijdag schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:52:

[...]

Probeer anders de spiegels wat meer naar voren te zetten. Zoals ik het zie hangen ze best ver naar achteren waardoor je inderdaad makkelijk tegen je knieën kan stoten. Heb ik geen last van, met mijn korte pootjes :+
Zou mogelijks wel helpen, maar de grootste reden was omdat ik op autostrade relatief plat ga liggen (ik haat wind :-) ) en dat ik dan heel weinig zie. Ik kan ze natuurlijk instellen op die positie, maar dan zie ik niet bij het normaal zitten.
Bij het naar boven zetten heb ik een positie gevonden waar ik zie bij zowel liggen en zitten.

Momenteel rij ik een weekje of 2 met een Z900RS, en amai... die pakt nog meer wind! De Duke kan ik continu 140-150 rijden zonder problemen. Op de Kawa pakt mijn helm zoveel meer wind en voelt het aan als een fitness oefening op de nekspieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Mijn bar ends zitten ook naar beneden maar kan je makkelijk nog naar links of rechts positioneren/draaien.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/aa/b2/c6/aab2c6f187ebd70b69e226c96190afcd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@R0y. vind je dat niet vervelend in de file? Flink stuk extra breedte die je dan opeens hebt. Vooral bij de originele Ducati Hypermotard is dat erg. Die heeft al een erg breed spul, en dan ook nog 2 joekels van spiegels helemaal aan de uiteinden.

Geef mij maar 'normale' spiegels op pootjes. Misschien wat minder mooi, maar je ziet er daadwerkelijk wat in en het steekt niet uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Chakotay op 23-05-2019 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 11:57

A13X

Dude

R0y. schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:22:
Mijn bar ends zitten ook naar beneden maar kan je makkelijk nog naar links of rechts positioneren/draaien.

[Afbeelding]
Eindelijk over gestapt op kamp Yamaha? :*)

:+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Belgen die me een adres kunnen geven waar ik goedkoop banden kan kopen + laten plaatsen? (Oost Vlaanderen, meer bepaald Lokeren).

Ik kan niks, wielen van de moto halen en ze brengen kan/wil ik niet doen :-)

Ik ben hier wat aan het rondlezen over banden. Ik ben niks wijzer geworden; duizend tegenstrijdige meningen. Het zullen Diablo Rosso 3 worden. Mooiste naam =)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 15:29

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Zo af en toe, net zoals jullie denk ik ook allemaal doen, zit ik op tweedehandssites voor motoren te neuzen.. Ik kwam het volgende pareltje tegen die ik jullie niet wilde onthouden. #tijgervelletje :9

Afbeeldingslocatie: https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/2a3f5086-6fd3-9a61-e053-e250040add4f_f47b277a-cb28-454b-8ae7-d279e265832a.jpg/1280x960.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

BobbyDgtl schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:00:
[...]

Zou mogelijks wel helpen, maar de grootste reden was omdat ik op autostrade relatief plat ga liggen (ik haat wind :-) ) en dat ik dan heel weinig zie. Ik kan ze natuurlijk instellen op die positie, maar dan zie ik niet bij het normaal zitten.
Bij het naar boven zetten heb ik een positie gevonden waar ik zie bij zowel liggen en zitten.

Momenteel rij ik een weekje of 2 met een Z900RS, en amai... die pakt nog meer wind! De Duke kan ik continu 140-150 rijden zonder problemen. Op de Kawa pakt mijn helm zoveel meer wind en voelt het aan als een fitness oefening op de nekspieren.
Ja, het is inderdaad wel zoeken naar een goede positie voor de spiegels :)

Oh wauw, rij je nu op de Z900RS? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
BobbyDgtl schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:54:
Belgen die me een adres kunnen geven waar ik goedkoop banden kan kopen + laten plaatsen? (Oost Vlaanderen, meer bepaald Lokeren).

Ik ben hier wat aan het rondlezen over banden. Ik ben niks wijzer geworden; duizend tegenstrijdige meningen. Het zullen Diablo Rosso 3 worden. Mooiste naam =)
Laatste keer dat ik iemand zocht, was de enige optie iemand in Zelzate. Da's een redelijk eind voor jou. De volgende keer heb ik mijn banden gewoon aangekocht bij Bike Parts in Zele, dure grap maar ze gaven goede service (motor ophalen op bij de klant en terugbrengen) dus heb ik de meerkost maar geslikt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Guusjee schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:05:
Zo af en toe, net zoals jullie denk ik ook allemaal doen, zit ik op tweedehandssites voor motoren te neuzen.. Ik kwam het volgende pareltje tegen die ik jullie niet wilde onthouden. #tijgervelletje :9

[Afbeelding]
Velletje zat eerst op deze motor maar dacht "fuck it, ik wil ook off-road kunnen!" :P

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wallpapersafari.com/1/63/taMIx2.jpg

Daar issie weer, de 'Busa :F :') Maar ach, het is wel mooi afgewerkt allemaal :P

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 23-05-2019 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
BobbyDgtl schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:54:

Via online banden sites zoals bijv. bandenleader kan je in een bepaalde straal zoeken naar montage punten: https://montage.bandenlea...&mont%5B%5D=m&veh%5B%5D=m

@Vrijdag Welke busa? :$

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Rumour has it dat op het plaatje ook nog een motor is verstopt. Wel is deze goed verborgen, want de motor heeft namelijk camouflage, net als een echte tijger 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Thoit schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:16:
[...]

Via online banden sites zoals bijv. bandenleader kan je in een bepaalde straal zoeken naar montage punten: https://montage.bandenlea...&mont%5B%5D=m&veh%5B%5D=m

@Vrijdag Welke busa? :$
Nice, @BobbyDgtl die in Kalken had ik laatste keer niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Ja, dat lijkt wel een handige site! Dankjewel voor de info allen!

@Dryhte :je bent precies van in de buurt... van waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Vrijdag schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:06:
[...]

Ja, het is inderdaad wel zoeken naar een goede positie voor de spiegels :)

Oh wauw, rij je nu op de Z900RS? :9~
De Duke heeft een olielek en de agenda van de garage zit vol. Ik mag dus met een demo-model rijden van de Z900RS tot hij gerepareerd is; zou nog 2 weken kunnen duren. Vorige keer was het een 690 SMC R. Ik steek hem graag binnen voor onderhoud :)
Volgende keer duimen voor een superduke 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:41
Vrijdag schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:21:
Ik heb één keer het linkerstepje aan de grond gehad 8)

spoiler:
...want ik was vergeten dat ik het schijfremslot er nog op had en toen ging ik om :+
lol

een vriend van mij ook een schijfremslot zonder koortje ..... dus dacht even een koortje te gaan halen want stel je voor dat je het vergeet .. hij koortje gekocht en rijd weg .. met koortje in zijn zak ... knal . en liggen oja schrijfremslot zat er nog op 8)7

:o

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
ravw schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:48:
[...]

lol

een vriend van mij ook een schijfremslot zonder koortje ..... dus dacht even een koortje te gaan halen want stel je voor dat je het vergeet .. hij koortje gekocht en rijd weg .. met koortje in zijn zak ... knal . en liggen oja schrijfremslot zat er nog op 8)7

Dan is het ook eens en voor altijd duidelijk dat je dat koordje er om moet doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
NLDViane schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:57:
[...]

Dan is het ook eens en voor altijd duidelijk dat je dat koordje er om moet doen :+
daarom had hij hem ook gekocht zat er niet bij toen hij hem kreeg

Ik zelf heb wel een koortje , maar rijd dan wel geen motor
maar brommer ( schakel ) binnenkort een caff model 50CC (Hanway Muscle grijs) _/-\o_
zal ook wel snel gekieteld worden ( wel binnen de wettelijke normen, rede ivm mee komen op de weg tussen het normale verkeer ..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

BobbyDgtl schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:42:
[...]

De Duke heeft een olielek en de agenda van de garage zit vol. Ik mag dus met een demo-model rijden van de Z900RS tot hij gerepareerd is; zou nog 2 weken kunnen duren. Vorige keer was het een 690 SMC R. Ik steek hem graag binnen voor onderhoud :)
Volgende keer duimen voor een superduke 8)
Misschien moet ik ook maar naar die garage gaan dan :9
ravw schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:48:
[...]

lol

What can possibly go wrong :D _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
zo iets , goede voorbereiding is het halve "denk " werk zeggen ze, maar dan moet je nog wel 1 stap niet vergeten te doen :o

wel een WTF momentje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Vraagje dat ik niet direct terug vind.

Wat is het verschil met een Cardo smartpack en een Cardo freecom 4 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Chakotay schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:27:
@R0y. vind je dat niet vervelend in de file? Flink stuk extra breedte die je dan opeens hebt. Vooral bij de originele Ducati Hypermotard is dat erg. Die heeft al een erg breed spul, en dan ook nog 2 joekels van spiegels helemaal aan de uiteinden.

Geef mij maar 'normale' spiegels op pootjes. Misschien wat minder mooi, maar je ziet er daadwerkelijk wat in en het steekt niet uit.
Ik heb ze naar onder gedraaid, ze zitten dus net onder mijn stuur. Nu heb ik ook nog een streetbar stuur erop dus het is best een breed ding.

Nu rijd ik bijna nooit door de file aangezien ik alleen met mooi weer rijd en woon werk niet interessant is voor mij. Kan mij voorstellen als ik dat wel zou doen dat het onhandig is.

@Raym09
:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Vrijdag schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:09:
[...]

Velletje zat eerst op deze motor maar dacht "fuck it, ik wil ook off-road kunnen!" :P

[Afbeelding]

Daar issie weer, de 'Busa :F :') Maar ach, het is wel mooi afgewerkt allemaal :P
Verkeerde kleur haar :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Maar wel een grote rooie poes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Vrijdag die is zeker goed afgewerkt! Die Hayabusa daarintegen... 8)7 Wat voor maat achterband is dat, 380? Het verbaast me dat daar überhaupt genoeg markt voor is dat ze het maken :P

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Zo, de eerste 200km staan erop.

Misschien bevallen deze foto's beter :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fEoEuqNzAZAot6TUAuTEPIT6/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CS6fAuAaPKCJt8SueE4VnDRv/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x6yPUvjj0bE67GIwrmCRbl5x/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

SmokingSig schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:55:
Vraagje dat ik niet direct terug vind.

Wat is het verschil met een Cardo smartpack en een Cardo freecom 4 ?
Je bedoelt de packtalk en de freecom4?

Freecom kan maar met 2 4 verbinden geloof ik en geen mesh technologie.

Ik heb de freecom 4+ vanwege jbl speakers. Maar die kan je ook los bestellen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Destruction Waarom staat dat Hondahok daar nou weer zo pontificaal in de weg? Die Yamaha RJ03 R6 is zo toch niet goed te zien, jongûh!!

:9

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 23-05-2019 22:17 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Zo. Weer wat motoren gefotografeerd zodat ik oom agent kon inlichten welke kentekenplaten hier rondjes racen op FF en ze weten welke kentekenplaten horizontaal liggen als ze de pech hebben het niet te kunnen lezen vanuit de auto.

Nu kan mijn zoon tenminste slapen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
PcDealer schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:25:
Zo. Weer wat motoren gefotografeerd zodat ik oom agent kon inlichten welke kentekenplaten hier rondjes racen op FF en ze weten welke kentekenplaten horizontaal liggen als ze de pech hebben het niet te kunnen lezen vanuit de auto.

Nu kan mijn zoon tenminste slapen.
Speelt dat "spel" daar nog steeds? (Het is overigens "Park-Forum" daar, "Flight-Forum" is het deel waar je direct op rijd als je van de A2/N2 vandaan komt en loopt maar tot aan de éérste bocht naar rechts.....). Eigenlijk zouden ze van het Park-Forum gewoon een 30Km/h zône moeten maken én de wegen er ook op inrichten. Het industriële / zakelijk deel is allemaal nog Flight-Forum.

Ik zou mezelf er overigens niet persoonlijk tegenaan gaan bemoeien, laat de Marechaussee het maar controleren en oplossen (die rijden er ook genoeg rond, zeker na een belletje.....).

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 23-05-2019 21:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Destruction stuk betere foto's zo inderdaad *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

wimmel_1 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:30:
[...]

Speelt dat "spel" daar nog steeds? (Het is overigens "Park-Forum" daar, "Flight-Forum" is het deel waar je direct op rijd als je van de A2/N2 vandaan komt en loopt maar tot aan de éérste bocht naar rechts.....).
Elke mooi-weer avond. Flight Forum/Park Forum: https://www.google.nl/maps/@51.44983,5.3930428,15z
Eigenlijk zouden ze van het Park-Forum gewoon een 30Km/h zône moeten maken én de wegen er ook op inrichten. Het industriële deel is allemaal nog Flight-Forum.
Lol, mijn schoonmoeder zegt zelf dat ze daar 80 rijdt. Ik haalde afgelopen weekend vrienden op van Lake Dance en reedt daar 50 op de cc. "Dat zou ik echt niet kunnen."
Ik zou mezelf er overigens niet persoonlijk tegenaan gaan bemoeien, laat de Marechaussee het maar controleren en oplossen (die rijden er ook genoeg rond, zeker na een belletje.....).
Dan gebeurt er niets. Vroeger werden er nog regelmatig rijbewijzen ingevorderd en zag ik ook weleens de KMAR een verzetje hebben als de popo's geen mankracht hadden. Bellen is aan de orde om iets voor elkaar te krijgen anders is het hek van de dam en voelen ze zich onaantastbaar en denkt men in Eindhoven dat geen meldingen = geen overlast :X . Dan wordt het van kwaad tot erger op motor-forum.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:22:

[Afbeelding]
Opzij lijkt mij niet ideaal om heel eerlijk te zijn, maar volgens mij rijdt jij niet veel/nooit tussen de file door toch? :P
Met clipons zijn dat soort spiegels iig behoorlijk waardeloos. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Joopieboy schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:57:
[...]

Opzij lijkt mij niet ideaal om heel eerlijk te zijn, maar volgens mij rijdt jij niet veel/nooit tussen de file door toch? :P
Met clipons zijn dat soort spiegels iig behoorlijk waardeloos. :+
Enkel vanochtend toen ik voor een dichte brug stond, verder niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
ApC_IcE schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:09:
[...]

Je bedoelt de packtalk en de freecom4?

Freecom kan maar met 2 verbinden geloof ik en geen mesh technologie.

Ik heb de freecom 4+ vanwege jbl speakers. Maar die kan je ook los bestellen
Kan ik dan mijn freecom 4 verbinden met men 2 maten die smartpack ( https://www.cardosystems.com/support/smartpack/) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:13:
@Vrijdag die is zeker goed afgewerkt! Die Hayabusa daarintegen... 8)7 Wat voor maat achterband is dat, 380? Het verbaast me dat daar überhaupt genoeg markt voor is dat ze het maken :P
Ik heb werkelijk geen idee :P Heb ook wel eens naast zo'n extreem verbouwde V-Rod gestaan, ook met zo'n enorm brede achterband. Leek wel alsof die band zowat een halve meter breed was. Je kon bijkans die motor gewoon zo laten staan, geen standaard nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Hm, maar goed dat ik vandaag vast even keek of er nog iets bijzonders nodig was om de wielen van de Ducati los te halen, aangezien ik die a.s. zaterdag even los naar de bandenboer zou brengen. Voorwiel zit met 28, en het achterwiel met een 36mm moer vast. Lekker gangbare maten :+ Een 36mm dop had ik toevallig nog liggen van de GSX-R, maar 28 niet. Maar even eentje geleend bij de bandenboer, ik ga er liever niet op gokken dat die optijd binnen is als ik die nu nog bestel.

Wat een bizar licht moertje is dat zeg... Dun aluminium dingetje van een paar gram, grappig.

@Vrijdag achja, ieder zijn eigen hobby :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
@wimmel_1 of @lolgast
Zou deze misschien in de TS mogen O-) BMW G310R uit 2017, Noord-Brabant

De GPZ mag er trouwens uit, die gaat de verkoop in of ik geef hem weg aangezien de zekeringen maar blijven knappen bij opstart en ik er geen geld aan wil uitgeven of aan hoef te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:28
vandaag last minute besloten om op de motor richting Sauerland te rijden voor een weekendje Centerparcs. Ben voor de heenweg van plan om tot het Sauerland (Arnsberg) de snelweg te pakken en vanaf daar een leuk rondje te rijden. Tips en ervaringen zijn welkom!

heb dit rondje voor morgen van internet geplukt. Eerst overwogen om de heenweg ook binnendoor te doen maar volgens mij is het daar veel leuker sturen.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

SmokingSig schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:25:
[...]

Kan ik dan mijn freecom 4 verbinden met men 2 maten die smartpack ( https://www.cardosystems.com/support/smartpack/) hebben?
Ik denk het ja. Gewoon proberen. Volgens mij backwards compatible. Maar weet het niet zeker

Wel dus en de freecom 4 kan met 4 tegelijk.

YouTube: FREECOM 4 - Four way Bluetooth pairing

[ Voor 17% gewijzigd door ApC_IcE op 23-05-2019 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Volgende keer moet ik even zwaaien als ik @Tylen tegenkom in z'n blauwe dreier :+

Maandag kwam ik hem in de middag tegen met de motor en vandaag in de avond met de fünfer :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 19-09 10:57
etwintje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:43:
Op aanraden van @BvZwolle ben ik een paar weken geleden toch eens wezen kijken bij een Triumph Trophy. Aangezien hij op de eerste verdieping stond kon ik er toen geen proefrit mee maken maar wel even opgezeten en dat beviel erg goed. Afgelopen week bij een andere wezen kijken en gelijk een proefrit gemaakt en ook dat beviel erg goed. Hij blink nergens echt in uit maar doet alles wel gewoon goed en voelt heel vertrouwd en stabiel aan. En die drie cilinder.. _/-\o_ O+ Tuurlijk, het is enigszins saai allemaal, maar ongemerkt ga je toch behoorlijk vlot en voor wat ik er mee doe is het een ideale fiets. Ondanks dat ik zelf nooit bij deze fiets uit was gekomen toch maar besloten om hem te kopen. Hopelijk kan ik hem zaterdag ophalen. Nu alleen nog een originele topkoffer zien te vinden.

On a sidenote, afgelopen tijd ook weer wat persoonlijke records verbroken, 21 dagen achter elkaar iedere dag motor gereden, 1500km in 7 dagen gemaakt, weer een bandje opgereden, en 13500km gemaakt in 13 weken :o Toch eens wat vaker de auto pakken.. NOT. O-)
Bedankt voor de vermelding. Leuk dat je het geprobeerd hebt! Heb de 1050 tiger 3 cilinder en wil eigenlijk ook niets anders. Het klinkt niet spannend, maar rijdt zo heerlijk soepel.
Ik heb toevallig een mooie Trophy op het oog in het buitenland. Mag ik een onchristelijke vraag stellen? Wat is de km stand, bouwjaar en wat heb je mogen betalen. Is het een SE uitvoering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Laatst online: 17-09 09:01
Vrijdag schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:24:
[...]

Rumour has it dat op het plaatje ook nog een motor is verstopt. Wel is deze goed verborgen, want de motor heeft namelijk camouflage, net als een echte tijger 8)
Ik vroeg mij al af waarom ze een zweepje in de hand heeft, maar dat is natuurlijk om dat beestje te temmen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
@Vrijdag !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51
homemix25 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:51:
vandaag last minute besloten om op de motor richting Sauerland te rijden voor een weekendje Centerparcs. Ben voor de heenweg van plan om tot het Sauerland (Arnsberg) de snelweg te pakken en vanaf daar een leuk rondje te rijden. Tips en ervaringen zijn welkom!

heb dit rondje voor morgen van internet geplukt. Eerst overwogen om de heenweg ook binnendoor te doen maar volgens mij is het daar veel leuker sturen.
Minimaal eerst zorgen dat je het Ruhrgebied door bent. Als wij richting Sauerland gaan nemen we vanaf de Nederlandse grens nog 45-60 minuten snelweg, en daarna duiken we pas binnendoor. Daarvoor is alles nog bebouwde kom namelijk.

Afgelopen jaar ben ik zonder snelwegen naar de Moezel gereden, en de heenweg via Duitsland. Dan merk je pas hoeveel ze daar volgebouwd hebben. De terugweg maar netjes via Luxemburg gedaan en bij Maastricht pas de snelweg op gedraaid.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.