Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.401 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:17
Raym09 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:03:
[...]

Is het ook niet, ze dempen het hele spectrum. Alleen het spectrum waarin spraak valt word iets minder gedempt.
Het middengebied in het spectrum. Weet er alles van want dat is juist het gedeelte wat het niet meer zo goed doet bij mij :+

@PilatuS hier heb ik inderdaad ook wel eens met otoplastieken van de hoortoestellen dat ik tot 3x opnieuw mijn helm op moet doen om ervoor te zorgen dat het niet gaat piepen (lekken) :P

Binnenkort word dit op de A28 vlak bij mij geactiveerd:
https://www.nu.nl/gadgets...s.html#coral_talk_wrapper

Ben een groot voorstander hiervan dus dat als eerste :)

Hoe doen jullie dat eigenlijk met een rood kruis?
Bij 3 rijstroken zou je in principe naar de 2 rechter rijstroken moeten gaan om daar te gaan filteren. Aan de andere kant zou het juist veiliger zijn om rustig langs de linkerkant te gaan wat dus eigenlijk niet mag aangezien er een rood kruis staat.
Zelf reed ik ook op de A28 waar die paal staat, maar nog niet geactiveerd. Er stonden 2 auto's stil op de middelste rijstrook dus de 2 linkerrijstroken waren afgesloten. Samen met 2 andere motoren reden we rustig langs de file (was voor mij overigens pas tegen het einde voor de rest gefilterd op de 2 rechterrijstroken waar nog geen kruizen stond), maar wel zo dicht mogelijk tegen de andere rijstrook aan. En wanneer alles op de 1 rijstrook was gingen we er gewoon tussen rijden. Hier bestaat natuurlijk het risico dat er ambulance/politie/wegenwacht over het rode kruis gaat rijden wat natuurlijk logisch is.

Hoe zouden jullie dat gaan doen dien in dit geval? Bij 2 rijstroken waarvan er 1 is afgesloten is het al rot om ertussen te moeten blijven hangen |:(

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
timmie271 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:12:

Bij 3 rijstroken zou je in principe naar de 2 rechter rijstroken moeten gaan om daar te gaan filteren. Aan de andere kant zou het juist veiliger zijn om rustig langs de linkerkant te gaan wat dus eigenlijk niet mag aangezien er een rood kruis staat.
Zelf reed ik ook op de A28 waar die paal staat, maar nog niet geactiveerd. Er stonden 2 auto's stil op de middelste rijstrook dus de 2 linkerrijstroken waren afgesloten. Samen met 2 andere motoren reden we rustig langs de file (was voor mij overigens pas tegen het einde voor de rest gefilterd op de 2 rechterrijstroken waar nog geen kruizen stond), maar wel zo dicht mogelijk tegen de andere rijstrook aan. En wanneer alles op de 1 rijstrook was gingen we er gewoon tussen rijden. Hier bestaat natuurlijk het risico dat er ambulance/politie/wegenwacht over het rode kruis gaat rijden wat natuurlijk logisch is.

Hoe zouden jullie dat gaan doen dien in dit geval? Bij 2 rijstroken waarvan er 1 is afgesloten is het al rot om ertussen te moeten blijven hangen |:(
De camera heb ik ook al gespot. :P
Een rood kruis is voor iedereen. Als je er niet langs kan moet je ook gewoon wachten. Sowieso is filerijden daar met drie banen zeer krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Willem30 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:37:
[...]

De camera heb ik ook al gespot. :P
Een rood kruis is voor iedereen. Als je er niet langs kan moet je ook gewoon wachten. Sowieso is filerijden daar met drie banen zeer krap.
Linkerbaan is idd maar 2 meter :P

Dus voortaan maar gewoon tussen de 2 rechterrijstroken filteren in zo'n geval. Was ook eigenlijk pas de 1e keer dat ik het meemaakte en nu ze dus die camera's inzetten was ik er ook benieuwd naar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

strook != baan :P

Zit ik dus al enige tijd door de volledige veerweg van m'n voorvork heen te raggen :X

Bottom out is met 19mm ongebruikte poot over... Preload op 80%, compressiedemping zover als ik acceptebel acht op de Lekdijk. Dit had ik dus even beter in de gaten moeten hebben toen ik 5Mm geleden de poten liet servicen :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Shivs schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:58:
Gister een rondje gedaan met een aantal vrienden en mijn vriendin achterop. Super weer, prachtige route en helaas toch een lekke achter vering. Ik was er al een beetje bang voor, maar na 92k kilometers was het ook wel te verwachten een keer. Nu dus op zoek naar een (voor mij) nieuwe achterveer en demper.
Ruim twee weken verder zonder een meter te rijden. Uiteindelijk blijkt dat fatsoenlijke tweedehands dempers bijna niet te krijgen zijn, de meesten hebben er al meer kilometers op zitten dan mijn kapotte set.

Daarom heb ik de dempers opgestuurd voor revisie, wat zoals ik vandaag hoorde niet mogelijk blijkt. Te veel schade om daar aan te beginnen. Dus een nieuwe set gezocht, vandaag besteld en hopelijk snel weer op de weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

@caesar1000 is er een datum gekozen voor het weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 16:21
Secsytime schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:57:
De datumprikker ging dacht ik pas as zondag de 26e dicht. Nog even geduld dus :)

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Mitssz schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:00:
[...]

De datumprikker ging dacht ik pas as zondag de 26e dicht. Nog even geduld dus :)
Ik gok op het weekend van 20-22 september :z

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
weekend van 20-22 september kan ik helaas (weer) niet erbij zijn... jammer.
Ik troost me wel met Max in Singapore. :+

Ik heb eindelijk een foto van mijzelf, rijdend op de motor.

spoiler:
het kost me wel 166 euro.
Ik reed 81 waar je 60 mocht.
Waarschijnlijk heb ik het "60 bordje" niet gezien...

Ik had op zijn mist wel een kleuren foto verwacht. De filter die nu gebruikt is, vind ik niet zo mooi :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
Ha! Zo'n foto heb ik ook, alleen koste het mij niets :P

Wat was het geval?
We reden op een 80 weg en ik reed voorop. Ik wist dat er op die weg, in the middle of knowhere, een flitspaal stond. Ik zag hem wat laat, maar kon nog ruim op tijd remmen.
Vriend die achter mij reed zat niet op te letten en was net te laat, hij kreeg een mooie foto incl "factuur" en ik stond er gratis bij op :P

Je zou voor dat geld wel een kleurenfoto verwachten inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vorige week op mn RT nieuwe bandjes laten zetten, Conti RoadAttack 3 GT. Wat gaat dat ding nu makkelijk de bocht om! Wekt ook veel vertrouwen, kan m nu lekker plat de bocht in gooien. Heerlijk :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hoe verhoudt Conti zich eigenlijk tot Bridgestone en Pirelli? Als ik het wel heb zijn dat uitersten qua feedback.

Ik bedacht me net dat ik een keer op de terugweg van een S21 montage al geen ongebruikt rubber meer had, iets wat me nu met Rosso III al enige tijd niet gelukt is...

Maandag 3 juni met Motoport Leeuwarden rondjes rijden te PVI Lelystad, * steveman hoopt op mooi weer (Evenals a.s. zaterdag met VRO bochten :9 )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
steveman schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:56:
Hoe verhoudt Conti zich eigenlijk tot Bridgestone en Pirelli? Als ik het wel heb zijn dat uitersten qua feedback.

Ik bedacht me net dat ik een keer op de terugweg van een S21 montage al geen ongebruikt rubber meer had, iets wat me nu met Rosso III al enige tijd niet gelukt is...

[...]
Wat bedoel je met uitersten qua feedback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dryhte schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:01:
[...]

Wat bedoel je met uitersten qua feedback?
Hard karkas: iedere kiezel voel je, zachte: smooooth operator.

Zie net dat Conti kennelijk aan de zachte kant van het spectrum zit.

https://davemosstuning.co...persport-tire-comparison/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16
timmie271 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Het middengebied in het spectrum. Weet er alles van want dat is juist het gedeelte wat het niet meer zo goed doet bij mij :+

@PilatuS hier heb ik inderdaad ook wel eens met otoplastieken van de hoortoestellen dat ik tot 3x opnieuw mijn helm op moet doen om ervoor te zorgen dat het niet gaat piepen (lekken) :P

Gewoon de eerste twee overgebleven banen pakken en doorfilteren, gas erop! :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

steveman schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:56:

Maandag 3 juni met Motoport Leeuwarden rondjes rijden te PVI Lelystad, * steveman hoopt op mooi weer (Evenals a.s. zaterdag met VRO bochten :9 )
Volgens mij kan je dat zien aan de aanbevolen druk. Voor straatbanden weet ik niet hoe het zit. Maar de dunlop kr serie (hard karkas) rij je op 1.3 warm (80 graden), dat is iets van 1.1 koud. Een pirelli sc (zacht karkas) moet op 1.8 warm, ~1.6 koud. Verwacht dat verschil in aanbevolen druk voor straatbanden ook een goede indicatie geeft hoe hard het karkas is.

Overigens is denk ik de vorm van de band iseen grotere factor voor vertrouwen dan stijfheid. Ook als je van een heel plat gereden band ineens ovestapt op een nieuwe zal die stap groter zijn dan van een band die vervangen moet worden omdat hij lek is maar verder nog goed is. Zit waarschijnlijk grotendeels in je hoofd ;).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

streamnl schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:02:
weekend van 20-22 september kan ik helaas (weer) niet erbij zijn... jammer.
Ik troost me wel met Max in Singapore. :+

Ik heb eindelijk een foto van mijzelf, rijdend op de motor.

spoiler:
het kost me wel 166 euro.
Ik reed 81 waar je 60 mocht.
Waarschijnlijk heb ik het "60 bordje" niet gezien...

Ik had op zijn mist wel een kleuren foto verwacht. De filter die nu gebruikt is, vind ik niet zo mooi :+
Ja de prijs/kwaliteit van die foto's is niet heel best nee, ik heb er zelf ook een: :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/05/Flitsfoto.jpg

Edit: ik mis hem trouwens wel nu na een maand :$

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 21-05-2019 20:18 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Mja, de aanbevolen druk papegaaien ze voor zover ik op bandensites heb gezien altijd van de fabrikant van de motor.

1.1 koud... damn, dat is laag zeg. Da's ook even wat anders dan een straatband natuurlijk.

Misschien moet ik ze gewoon maar eens proberen... hoe lang een band nou eigenlijk mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Dat is idd heul weinig. Bij mijn boot (Pan European) moet er 2.9 voor en achter in 8)7

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

* Destruction meldt zich weer af als motorloze...

Vanavond een nette Honda CBR600F2 gescoord, uit 1991. Ouder dan ik eigenlijk wilde, meer kilometers dan ik eigenlijk wilde.. Maar ik kon 'm ook niet laten staan voor 't geld :)

Ik maak morgen ff pics :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik denk dat ze het erg druk hebben bij HK... Krijg zojuist mail terug, en zo te zien heeft ie 1 van de 5 regels daadwerkelijk gelezen _O-

Ik had ook gewoon moeten bellen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Destruction goed bezig *O* Wat heb je ervoor betaald?

edit: Oeh, ik heb mijn eerste karmakoning-tag opeens :+

[ Voor 34% gewijzigd door Chakotay op 21-05-2019 22:13 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:10:
@Destruction goed bezig *O* Wat heb je ervoor betaald?
Laten we zeggen <1k. Ik ben in ieder geval tevreden, heb altijd opknappers gehad (eerst opknappen, dan rijden) maar ik wilde nu eens een motor die ik niet op de aanhanger naar huis moet slepen :)

Goed, dat laatste blijf ik toch wel doen.. Maar dan voor de hobby :P

Daarover gesproken, als het goed is komt er binnenkort een vracht onderdelen binnen voor de Magna, en dan is het de bedoeling om serieus aan de slag te gaan, wil de Magna rijdend hebben. Heb een CBR die ik wil servicen :P Dat ding staat nu in een garage aan de andere kant van de stad, heb liever dat de Magna daar staat te wachten op mr. Poets :+

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 21-05-2019 22:20 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Heh, zelf naar huis kunnen rijden is wel zo leuk inderdaad.

* Chakotay wil een huis met meer ruimte, dan kan ik ook sleutelprojectjes binnenharken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:24:
Heh, zelf naar huis kunnen rijden is wel zo leuk inderdaad.

* Chakotay wil een huis met meer ruimte, dan kan ik ook sleutelprojectjes binnenharken :+
Ik knutsel nu in een schuurtje van like... ~4x2,5m.. Houdt zeker niet over, maarja. Het blijft een huurhuis. Van de verhuurder mag ik de huidige schuur afbreken en een grotere terug bouwen, maar dat ga ik niet doen. Wel komt er binnenkort een afdak tegen de schuur aan zodat in ieder geval de CBR overdekt staat, uiteindelijk bouw ik dat afdak gewoon dicht --> voila, grotere schuur zonder grote investeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Thoit schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:38:
Dat is idd heul weinig. Bij mijn boot (Pan European) moet er 2.9 voor en achter in 8)7
Dat is op straat. :) Mijn BS banden zouden dat ook moeten hebben maar ik zit zo rond de 2.6 of 2.7 bar afhankelijk van. Op circuit kan er makkelijk een heel stuk druk uit.

@Destruction goed bezig! Toch wel gaaf dat soort oudere motoren O+ En afdak samen met een poort/schutting trekken, eventueel nog verder dicht maken, ben je van het probleem af idd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Joopieboy schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:32:
[...]

@Destruction goed bezig! Toch wel gaaf dat soort oudere motoren O+ En afdak samen met een poort/schutting trekken, eventueel nog verder dicht maken, ben je van het probleem af idd. :)
Dat dus. Je bent hier een keer geweest, je hebt een beeld :)

Het nadeel is nu dat m'n werkbank onder een hoes buiten staat, ver van ideaal want als 't regent heb ik er niks aan en is de werkplaats ineens wel heel erg klein. Uiteindelijk wil ik gewoon een huis met garage, dat wel. Maar ik wil zoveel, en het kost allemaal geld :P

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 21-05-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Zoiets heb ik ook, een overdekt stuk naast de schuur waar 1.5 motor kan staan. Sleutelen kan prima in de tuin, maar iets van een mooie werkbank heb ik niet echt plek voor in de schuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
steveman schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:10:

1.1 koud... damn, dat is laag zeg.
Ik rij wel vaker met net iets over 1 bar hoor :7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

steveman schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:13:
[...]

Hard karkas: iedere kiezel voel je, zachte: smooooth operator.

Zie net dat Conti kennelijk aan de zachte kant van het spectrum zit.

https://davemosstuning.co...persport-tire-comparison/
Ik denk dat de vorm van de band het belangrijkste is. De Michelin Road5 is bijvoorbeeld vrij plat, de Conti bandjes zijn veel ronder. Dat bepaalt voor een groot deel hoever je leunen kan en hoe hij voelt als je schuin gaat. Ronder lijkt mij beter :)

Ik ben zeker geen expert, dus kies ik gewoon de Conti bandjes gezien ik daar fijn mee rijden kan. Op de Fazer had ik een Dunlop Roadsmart achter, dat beviel ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Michelin is normaal toch vrij rond, tot zelfs puntig aan toe? Is dit bij de Road 5 dan anders?
Met die smalle bandjes van mij heb ik niet direct vergelijkingsmateriaal, maar wat ik merk is dat michelins altijd veel makkelijker de bocht in willen dan andere merken. Een van de redenen waarom ik zweer bij Michelin, terwijl iemand anders daar nerveus van wordt.
Opmerking: de metzeler roadtec 01 gedroeg zich vrijwel hetzelfde als de PR4, alleen cupte deze veel minder. Slijtage was wel hoger + de set was duurder.

Ik heb overigens een vraag naar Michelin gestuurd over de compounds van de Road5 trail en de Anakee adventure. Ik wil weten of de Anakee vanwege zijn zogenaamde off road eigenschappen ook een hardere rubbercompound heeft. En mogelijk daarmee een langere levensduur op de weg. Ik ben benieuwd of ik een bevredigend antwoord krijg of een reclamepraatje. Het antwoord (als dat er komt) laat ik wel weten. :)

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 22-05-2019 06:37 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 06:35:
Michelin is normaal toch vrij rond, tot zelfs puntig aan toe? Is dit bij de Road 5 dan anders?
Met die smalle bandjes van mij heb ik niet direct vergelijkingsmateriaal, maar wat ik merk is dat michelins altijd veel makkelijker de bocht in willen dan andere merken. Een van de redenen waarom ik zweer bij Michelin, terwijl iemand anders daar nerveus van wordt.
Opmerking: de metzeler roadtec 01 gedroeg zich vrijwel hetzelfde als de PR4, alleen cupte deze veel minder. Slijtage was wel hoger + de set was duurder.

Ik heb overigens een vraag naar Michelin gestuurd over de compounds van de Road5 trail en de Anakee adventure. Ik wil weten of de Anakee vanwege zijn zogenaamde off road eigenschappen ook een hardere rubbercompound heeft. En mogelijk daarmee een langere levensduur op de weg. Ik ben benieuwd of ik een bevredigend antwoord krijg of een reclamepraatje. Het antwoord (als dat er komt) laat ik wel weten. :)
Toch wel grappig, voor dat soort vragen wend ik mij gewoon tot mijn monteur. 8)
Natuurlijk zoek ik wel eens wat op enzo, maar merendeel gaat toch op aanraden van. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 07:22
Vorige week "nieuwe" motor gekocht BMW R1100RT met 82000 op de klok, ziet er netjes uit redelijk onderhouden en is van eerste eigenaar.
Suzuki staat te koop....

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Joopieboy schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 07:30:
[...]

Toch wel grappig, voor dat soort vragen wend ik mij gewoon tot mijn monteur. 8)
Natuurlijk zoek ik wel eens wat op enzo, maar merendeel gaat toch op aanraden van. :P
@DrivinUCrazy zijn monteur zweert alleen maar op Michelin :P Ben er vorige week nog geweest om een Pirelli te laten omleggen en bij elk dingetje kwam er wel een opmerking: De Michelin leg je er makkelijker om, de Michelin haal je er makkelijker vanaf etc. :D

Misschien dat ik na de Pirelli de Michelin eens ga proberen, want de monteur is iig nog een ouderwetse vakman en geen verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Thoit schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:24:
[...]

@DrivinUCrazy zijn monteur zweert alleen maar op Michelin :P Ben er vorige week nog geweest om een Pirelli te laten omleggen en bij elk dingetje kwam er wel een opmerking: De Michelin leg je er makkelijker om, de Michelin haal je er makkelijker vanaf etc. :D

Misschien dat ik na de Pirelli de Michelin eens ga proberen, want de monteur is iig nog een ouderwetse vakman en geen verkoper.
Zal wel met de commissie te maken hebben :+ Gelukkig krijg ik eerlijk advies gebaseerd op ervaringen en doordat ie zelf ook proef heeft gereden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

Zijn er hier ervaringen met de Michelin Pilot Road 3? Ik ben nog steeds op zoek naar nieuwe banden. Denk dat ik het wel bij Motormike ga laten doen, dat is hier in de buurt :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@Vrijdag Vanwaar de keuze voor de Pilot Road 3 en niet bijvoorbeeld de 4 of de 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Hm, vlakbij kantoor snij ik altijd een stukje af langs een ander bedrijf, loopt daar opeens iemand zout te strooien. Ik stopte even om te vragen wat hij aan het doen was, blijkt het tegen onkruid te zijn... Lekker dan :P Het scheelt dat het verder helemaal droog is waardoor het niet blijft plakken, maar ik spuit toch maar even de motor af vanavond voor de zekerheid.

@Vrijdag waarom zou je nu nog een 3 kopen ipv een 4 of 5? Ik heb ervaring met de MPR3 en vond het toendertijd een prima band, maar de opvolgers zijn nog weer een stukje beter :) Op dit moment rij ik op de Road 5, die bevallen helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Pagman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:22:
@Vrijdag Vanwaar de keuze voor de Pilot Road 3 en niet bijvoorbeeld de 4 of de 5?
Ik heb werkelijk geen idee :p Was meer dat iemand op Motorforum hier goede ervaring mee had. Maar als de 4/5 serie beter is, dan ga ik daar natuurlijk voor :)
Chakotay schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:22:
@Vrijdag waarom zou je nu nog een 3 kopen ipv een 4 of 5? Ik heb ervaring met de MPR3 en vond het toendertijd een prima band, maar de opvolgers zijn nog weer een stukje beter :) Op dit moment rij ik op de Road 5, die bevallen helemaal prima.
Zie boven :P

Op de site heeft Motormike de MPR4, MP4GT en Road 5. http://www.motormike.nl/motorbanden.html (en dat is maar een selectie, dus ik kan hem altijd even bellen) Nu heb ik er verder ook geen verstand van maar als ik zo de banden op het oog beoordeel (ja, dat is niet zo best, dat weet ik :+ ) lijkt de Road 5 me wat overkill voor een Hawk van krap 185kg nat.

Die persoon met de MPR3 had achter trouwens 160/60 en voor 110/70. Dat is wel anders dan de standaard maten 110/80 en 150/70: https://www.motorcyclespe...honda_nt650_hawk%2088.htm

Maakt dat nou echt wat uit voor het rijgedrag?

Ik vind de hele bandenkwestie wel moeilijk hoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 22-05-2019 09:32 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:14
@Vrijdag Voor jouw motor en rijstijl is een MPR3 of 4 ideaal. Road5 is inderdaad flinke overkill. Al zou ik dan wel prefereren om voor de MPR4 te gaan, want qua prijs zijn die nagenoeg gelijk. Daarnaast zitten er wel wat verschillen tussen de 3 en 4. De 3 is namelijk een flink stuk zachter waardoor hij veel sneller slijt. Zachter is natuurlijk wel bevoordelijk voor sportiever rijgedrag. De 4 is dan weer wat harder en stukken beter in slechtere weersomstandigheden. En aangezien jij volgens mij de meeste kilometers for your buck wilt zou ik voor de MPR4 gaan. :)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik weet niet of mijn monteur een voorkeur heeft voor Michelin. Die voorkeur heb ik zelf al, dus ik heb het er nooit zo met hem over gehad. Meestal weet ik van tevoren wel wat ik er onder wil hebben.
De Road5 is een hele goede band, maar mijn motor en rijstijl vreet die band op en voor een tourband wordt die wel erg snel vierkant.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Is er trouwens al wat meer bekend over de aankomende Tweakers rit? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Uit betrouwbare bron weet ik de datum:
SmurfLink schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:35:
[...]

Pak je nou expres de datum van de volgende Tweakers rit? :p Die is net geprikt op 22 Juni.
Maar dat is ook een beetje alle info die ik heb op dit moment, heb ergens wat gemist geloof ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
noes schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:32:
Vorige week op mn RT nieuwe bandjes laten zetten, Conti RoadAttack 3 GT. Wat gaat dat ding nu makkelijk de bocht om! Wekt ook veel vertrouwen, kan m nu lekker plat de bocht in gooien. Heerlijk :Y
Die band is voor mij ook mogelijke vervanger voor de Metzelers die nu gemonteerd zijn op mijn RS.
Rij je met de RT de banden tot op aan randen? Ik rij te weinig bochten en dat geeft schaamranden. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Willem30 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:32:
[...]

Die band is voor mij ook mogelijke vervanger voor de Metzelers die nu gemonteerd zijn op mijn RS.
Rij je met de RT de banden tot op aan randen? Ik rij te weinig bochten en dat geeft schaamranden. :'(
Je kan beter grote randen hebben, iets marge hebben en een goede houding op de motor hebben, dan het ding onder je uit drukken he. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Willem30 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:32:
[...]

Ja, op het 'veiligheidsrandje' na. Conti straat bandjes hebben ook een harder rubber in het midden dan op de randen, niet door samenstelling te veranderen maar door temperatuur tijdens productieproces. Het is dus ook een geleidelijke verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
Joopieboy schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:33:
[...]

Je kan beter grote randen hebben, iets marge hebben en een goede houding op de motor hebben, dan het ding onder je uit drukken he. ;)
Ja klopt. De bochten die ik rij zijn zeker niet slecht maar zeker geen kneedown. Ik hou aan elke kant van de band een dikke centimeter over die ik niet gebruik.
De banden die ik nu heb zijn de Metzeler Roadtech Z8.

[ Voor 6% gewijzigd door Willem30 op 22-05-2019 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Joopieboy schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:32:
Uit betrouwbare bron weet ik de datum:

[...]

Maar dat is ook een beetje alle info die ik heb op dit moment, heb ergens wat gemist geloof ik. :+
22 juni stond nog geeneens tussen de opties bij de datumprikker :Y) Of gaat dit over een andere tocht weer en ben ik in de war met het Luxemburg weekend?

Daar ben ik namelijk ook wel benieuwd naar wanneer die datum vast staat. Tot nu toe lijkt 20-22 september te beste keuze te zijn. Kan ik ein-de-lijk mee na 3 jaar! :)

https://datumprikker.nl/afspraak/overzicht/ma23bk5xzxmzhuw6p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:44:
@Vrijdag Voor jouw motor en rijstijl is een MPR3 of 4 ideaal. Road5 is inderdaad flinke overkill. Al zou ik dan wel prefereren om voor de MPR4 te gaan, want qua prijs zijn die nagenoeg gelijk. Daarnaast zitten er wel wat verschillen tussen de 3 en 4. De 3 is namelijk een flink stuk zachter waardoor hij veel sneller slijt. Zachter is natuurlijk wel bevoordelijk voor sportiever rijgedrag. De 4 is dan weer wat harder en stukken beter in slechtere weersomstandigheden. En aangezien jij volgens mij de meeste kilometers for your buck wilt zou ik voor de MPR4 gaan. :)
Ja, afgezien van die ene keer per jaar dat ik een circuitdagje oid doe, heb ik chicken strips van jewelste :+ Ik heb liever een praktische all-round band eronder inderdaad. Ga hem straks wel even bellen voor info/afspraak :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
Vrijdag schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:50:
[...]

Ja, afgezien van die ene keer per jaar dat ik een circuitdagje oid doe, heb ik chicken strips van jewelste :+ Ik heb liever een praktische all-round band eronder inderdaad. Ga hem straks wel even bellen voor info/afspraak :)
Ik ga zelf binnenkort voor de Pirelli Angel GT (niet de 2). Dat is ook een all-round band en gelijk aan de MPR4, maar ziet er gewoon gaaf uit. Het oog wilt ook wat :P

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0593/6137/products/GTmain_1024x1024.jpg?v=1415843474

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23

charrel

Cortisol4life..

Leviathius schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:52:
[...]

Ik ga zelf binnenkort voor de Pirelli Angel GT (niet de 2). Dat is ook een all-round band en gelijk aan de MPR4, maar ziet er gewoon gaaf uit. Het oog wilt ook wat :P

[Afbeelding]
De angel gt kwam bij motoplus samen met de roadsmart 3 als beste uit de test. Beter als een mpr4 ;)
De angel gt2 zou dan weer beter moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 22-05-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Ik heb ook weer een nieuwe Angel GT (de eerste versie besteld) omdat die na 1x rijden kapot was. Kon de band niks aan doen, maar glas vinden ze niet leuk. Ze zijn trouwens erg voordelig te krijgen momenteel :)

Voor de GT2 moeten ze echter nog een goedkeuring krijgen voor bepaalde typen las ik in het Superduke GT topic. Dus let daar even goed op welke GT2 je pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
Heb maandagavond ook nieuwe banden erop gezet. Scorpion Trail 2. Ben benieuwd! Nu het weer nog, om ze beetje in te rijden!

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Leviathius schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:42:
[...]

22 juni stond nog geeneens tussen de opties bij de datumprikker :Y) Of gaat dit over een andere tocht weer en ben ik in de war met het Luxemburg weekend?

Daar ben ik namelijk ook wel benieuwd naar wanneer die datum vast staat. Tot nu toe lijkt 20-22 september te beste keuze te zijn. Kan ik ein-de-lijk mee na 3 jaar! :)

Nee dit gaat om een aparte rit, een van @Raym09, soort voorjaarsrit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Willem30 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:36:
[...]

Ja klopt. De bochten die ik rij zijn zeker niet slecht maar zeker geen kneedown. Ik hou aan elke kant van de band een dikke centimeter over die ik niet gebruik.
De banden die ik nu heb zijn de Metzeler Roadtech Z8.
Oh das toch best netjes :Y
Joopieboy schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:18:
[...]

Nee dit gaat om een aparte rit, een van @Raym09, soort voorjaarsrit :P
Eentje waar niet iedereen mee mag? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Thoit schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:08:

Voor de GT2 moeten ze echter nog een goedkeuring krijgen voor bepaalde typen las ik in het Superduke GT topic. Dus let daar even goed op welke GT2 je pakt.
Die typegoedkeuring heb je in Nederland niet nodig, alleen o.a. Duitsland let daar op. Ook met een NL motor met banden zonder typegoedkeuring voor die motor Duitsland in gaan is geen probleem Alleen voor motoren met Duits kenteken die daadwerkelijk een tüv-keuring moeten doen is die typegoedkeuring relevant.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Secsytime schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:57:
Pagman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:30:
Is er trouwens al wat meer bekend over de aankomende Tweakers rit? :P
Leviathius schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:42:
[...]

De voorlopige beste datum is inderdaad 20-22 september. Dit weekend is volgens de datumprikker de periode waarin de meeste Tweakers mee kunnen rijden. Binnenkort volgt er een uitgebreidere update met definitieve datum. :)

@Tankiej
@ephymerous
@Raym09
@wimmel_1
@SmurfLink
@timmie271
@R0y.
@noes
@BartW
@Verwijderd
@alexthegrat
@NLDViane
@DrivinUCrazy
@streamnl
@Joopieboy
@darkkingll
@Vrijdag
@Frans92
@SniperGuy
@w4rguy
@Imo62
@Bommes
@Thoit
@Dryhte
@aidanl
@xos
@sylvesterrr
@DateTime.Now
@DragonSlayer666
@Mitssz
@Youk
@Winst
@etwintje

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:35

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

ik heb zelf de MRP4GT maar die zaten er al onder en gezien het feit dat ik verder geen enkel referentiemateriaal heb, beginnend rijder ben en niet als een MotoGP-coureur de bochten induik heb je waarschijnlijk helemaal niets aan deze post :P

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 16:21
Als we het toch over banden hebben, iemand ervaring met een of beide van onderstaande banden?
- Continental Conti Attack SM EVO
- DIABLO™ ROSSO II
Wil een van deze op de R3 laten zetten aangezien dit de enige "sportieve" bandjes zijn in de goede maat..(110/70/17 - 140/70/17)

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

noes schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:39:
[...]

Jewel, daarom posten we er hier ook over. :P Paar man gaan zondag al voorrijden, mits het weer meezit, en dan komt de rest vanzelf wel online. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 23:04

A13X

Dude

[...]

[...]

Eentje waar eind april een datumprikker voor is rond gegaan :>

Staat voor 22juni, midden Gelderland en zoals @Joopieboy zegt gaan we die (in select gezelschap, aanmelden kan) zondag voorrijden mits het weer mee zit.

Als zondag de rit is geweest zal ik met een update komen, iedereen taggen en de route bekend maken.

Iedereen die zich dan alsnog wilt aanmelden is natuurlijk gewoon welkom ;)

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[...]

[Afbeelding]
Ik rij ermee op de pan. Geen klagen. :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 20:30

[Afbeelding]
Die motor ziet er gaaf uit, niet de band :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

TheBrut3 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:19:
[...]

Die motor ziet er gaaf uit, niet de band :o
Jawel man, engeltjes worden duiveltjes! O-) -> })

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Mitssz een aantal jaar geleden heb ik de Pirelli Diablo Rosso II een op de GSX-R gehad, beviel toen prima op straat en voor een incidenteel circuitdagje. Dat was echter wel in 120/70 + 180/55, ik kan niet veel zinnings zeggen of ze in de smallere maat zich hetzelfde gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
[...]

Vind ik wel :+

Achterband begint wel vierkant te worden en dat is te merken in de bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

caesar1000 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:52:
[...]

[...]

[...]

De voorlopige beste datum is inderdaad 20-22 september. Dit weekend is volgens de datumprikker de periode waarin de meeste Tweakers mee kunnen rijden. Binnenkort volgt er een uitgebreidere update met definitieve datum. :)

@Tankiej
@ephymerous
@Raym09
@wimmel_1
@SmurfLink
@timmie271
@R0y.
@noes
@BartW
@Verwijderd
@alexthegrat
@NLDViane
@DrivinUCrazy
@streamnl
@Joopieboy
@darkkingll
@Vrijdag
@Frans92
@SniperGuy
@w4rguy
@Imo62
@Bommes
@Thoit
@Dryhte
@aidanl
@xos
@sylvesterrr
@DateTime.Now
@DragonSlayer666
@Mitssz
@Youk
@Winst
@etwintje
Nice! Deze kan ik bij zijn. De gelderland-rit helaas niet :(

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Raym09 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:16:
[...]

Staat voor 22juni, midden Gelderland en zoals @Joopieboy zegt gaan we die (in select gezelschap, aanmelden kan) zondag voorrijden mits het weer mee zit.

Als zondag de rit is geweest zal ik met een update komen, iedereen taggen en de route bekend maken.

Ik zet m in de agenda :9 Hopen dat het lukken gaat, zou leuk zijn!
Willem30 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:35:
[...]

Vind ik wel :+

Achterband begint wel vierkant te worden en dat is te merken in de bochten.
De bandjes die op de RT zaten waren ook vierkant en dun, in het midden van het loopvlak ook al aan het cuppen. Wat is een nieuwe set dan toch weer zalig. Eigenlijk moet je ook niet van die banden kopen die vet lang mee gaan, dit gevoel is top :9

[ Voor 28% gewijzigd door noes op 22-05-2019 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
noes schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:59:
[...]
De bandjes die op de RT zaten waren ook vierkant en dun, in het midden van het loopvlak ook al aan het cuppen. Wat is een nieuwe set dan toch weer zalig. Eigenlijk moet je ook niet van die banden kopen die vet lang mee gaan, dit gevoel is top :9
Haha ja klopt. RS gaat volgende week eerst naar de dealer voor kleine beurt en vervanging van koppakking bij een cilinder. Daarna maar sparen voor nieuw setje banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Mitssz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:07:
Als we het toch over banden hebben, iemand ervaring met een of beide van onderstaande banden?
- Continental Conti Attack SM EVO
- DIABLO™ ROSSO II
Wil een van deze op de R3 laten zetten aangezien dit de enige "sportieve" bandjes zijn in de goede maat..(110/70/17 - 140/70/17)
Diablo Rosso 2 lees k veel goede verhalen over op de Ninja 300 fora, was zelf zeer goed te spreken over Bridgestone s20 evo (afgezien van levensduur). Misschien de S21/S22 even in de gaten houden, die zou een stuk langer mee moeten gaan en kon ik ook voor de Ninja krijgen (zelfde maten)

Edit: even gecheckt, maar de s22 is inderdaad niet in die maat te krijgen en de s21 heeft minimaal 150 achter. Nevermind dus

[ Voor 8% gewijzigd door NLDViane op 22-05-2019 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@NLDViane je marktplaats-linkje is niet klikbaar, als je dit in je sig zet:

code:
1
[url=https://www.marktplaats.nl/m1413945313]Ninja 300 te koop[/url]
is het makkelijker voor Den Luien Medemensch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 11:49
Raym09 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:16:
[...]

Ooh deze heb ik ook gemist! Aangezien ik ook in het Gelderse land (West Betuwe) woon zeker interesse in deze rit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Shadow_Agent schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:01:
ik heb zelf de MRP4GT maar die zaten er al onder en gezien het feit dat ik verder geen enkel referentiemateriaal heb, beginnend rijder ben en niet als een MotoGP-coureur de bochten induik heb je waarschijnlijk helemaal niets aan deze post :P
Juist wel. Hoe meer verschillende rijstijlen hoe beter :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:33:
[...]

Mijn achterbandje is maar 130 breed (fietsbandjes vergeleken met velen van jullie) maar ik heb de stepjes aan de grond voordat ik rand te kort kom. Je moet echt wel heel gek doen om de randjes op te rijden.

Maar met hoge kilometrages ontkom je er niet aan, je band zal gewoon vierkant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:58:
[...]

Mijn achterbandje is maar 130 breed (fietsbandjes vergeleken met velen van jullie) maar ik heb de stepjes aan de grond voordat ik rand te kort kom. Je moet echt wel heel gek doen om de randjes op te rijden.

Maar met hoge kilometrages ontkom je er niet aan, je band zal gewoon vierkant worden.
Is het niet zo dat je bij dunnere bandjes überhaupt lastiger aan de rand komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:03:
[...]

Ik heb te weinig hooligan ervaring om daar antwoord op te geven, maar ik zit op ongeveer een centimeter van de rand (maar verder kom ik ook niet, vanwege de stepjes zoals genoemd). Ik rij er gemiddeld 1500 tot 2000km per maand mee dus ik rij ze eerder vierkant dan 'af'. Nu doen de Sirac's het wel vrij aardig qua slijtage, die gaan wel meer dan 10k mee in ieder geval en het vierkant worden lijkt minder snel te gaan.

Maar ik rij de Mitas E-09 noppen ook gewoon op dezelfde lean angles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Hoe smaller de band is, hoe schuiner je moet gaan om de randen op te rijden meestal. Een smalle band is aan de rand meestal een stuk 'verticaler' dan een brede band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
[...]

sjah waar beginnen de dikke banden? ;)

Ik heb op m'n voorband een serieuze 'schaamstrook', op m'n achterband een 'schaamrandje' (links smaller dan rechts), en dat ziet er nogal gelijkaardig uit aan hoe de banden er op de CB uitzagen. Achter had de cb 160x60, de DL heeft 150x70, en ik heb nog nooit met de stepjes de grond geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Dryhte schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:10:
[...]

sjah waar beginnen de dikke banden? ;)

Ik heb op m'n voorband een serieuze 'schaamstrook', op m'n achterband een 'schaamrandje' (links smaller dan rechts), en dat ziet er nogal gelijkaardig uit aan hoe de banden er op de CB uitzagen. Achter had de cb 160x60, de DL heeft 150x70, en ik heb nog nooit met de stepjes de grond geraakt.
Ik vind dit best wel een 'dikke' band :P.

Afbeeldingslocatie: https://d2k6fukgv6pr2f.cloudfront.net/media/catalog/product/cache/1/image/28496d0a14ec004b76332fd2427e3099/e/-/e-09-rear-dakar_web_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:12:
[...]

Ik vind dit best wel een 'dikke' band :P.

[Afbeelding]
vet, als het ware ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@Dryhte vet moet niet op je banden, daar worden ze glad van :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb één keer het linkerstepje aan de grond gehad 8)

spoiler:
...want ik was vergeten dat ik het schijfremslot er nog op had en toen ging ik om :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Chakotay schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:31:
@NLDViane je marktplaats-linkje is niet klikbaar, als je dit in je sig zet:

code:
1
[url=https://www.marktplaats.nl/m1413945313]Ninja 300 te koop[/url]
is het makkelijker voor Den Luien Medemensch :)
Chakotay schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:08:
Hoe smaller de band is, hoe schuiner je moet gaan om de randen op te rijden meestal. Een smalle band is aan de rand meestal een stuk 'verticaler' dan een brede band.
Kon met de Bridgestone (140 breed) over de rand heen voor m'n stepjes de grond raakten, met de Michelin die er nu onder zit is het lastiger maar ook daar zit achter (bijna) geen schaamrand meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 09:08
Raym09 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:03:
[...]
Is het ook niet, ze dempen het hele spectrum. Alleen het spectrum waarin spraak valt word iets minder gedempt.
Alpine Tour dopjes binnen. Is wel te vinden, ook op de verpakking:

|64 Hz | 125| 250| 500|1000|2000|4000|8000|frequency in Hz
|10,3dB|12,2|12,7|13,2|17,1|27,1|22,7|18,9|demping (Mean Attenuation in dB)

Ik merk (met een sinus toon test op de speakers) dat mijn Bluetooth oordopjes inderdaad de hogere frequenties harder doorlaten, dat is waar het windgeruis zit.

Tijd dat ze actieve noise cancelling oordopjes maken die selectief omgevingsgeluid doorlaten. (Een soort WH-1000M3 maar dan met dopjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:23
caesar1000 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:52:
[...]

[...]

[...]

@Tankiej
@ephymerous
@Raym09
@wimmel_1
@SmurfLink
@timmie271
@R0y.
@noes
@BartW
@Verwijderd
@alexthegrat
@NLDViane
@DrivinUCrazy
@streamnl
@Joopieboy
@darkkingll
@Vrijdag
@Frans92
@SniperGuy
@w4rguy
@Imo62
@Bommes
@Thoit
@Dryhte
@aidanl
@xos
@sylvesterrr
@DateTime.Now
@DragonSlayer666
@Mitssz
@Youk
@Winst
@etwintje
Helaas, dat weekend kan ik niet (meer). Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23

charrel

Cortisol4life..

[...]

Klopt, zijn vaak boller/ hebben een hogere hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:21:

spoiler:
...want ik was vergeten dat ik het schijfremslot er nog op had en toen ging ik om :+
Kuipdown telt niet hè :+

Kan ik ook alweer 2x aan meedoen trouwens :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Plat gaan is plat gaan 8)
Kan ik ook alweer 2x aan meedoen trouwens :X
Oei, dure grap met jouw motor :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:14:
[...]

Plat gaan is plat gaan 8)

[...]

Oei, dure grap met jouw motor :X
Onder het levensmotto erin dat telt toch? :+

En ach, linkerkuip is maar 680 euro, ex :X :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:16:
[...]

Onder het levensmotto erin dat telt toch? :+

En ach, linkerkuip is maar 680 euro, ex :X :+
Ja, maar wel goed hard. Niet lafjes er tegenaan hangen :P

Holyfokkingshitballs Batman! Daar kan ik weer een maand van wonen én hou ik nog heel veel boodschappen- en tankgeld van over :X :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

O, jij bent niet zo van het swaffelen? 8)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:21:

spoiler:
:p Mijn linkerstepje mist nog steeds een stukje, vond het niet de moeite dat ding te vervangen gezien ik toen vrij krap zat met aankoop en reparatie er gelijk bovenop. Oorlogswond van m'n fietsje danmaar?

Vandaag eens in de middag gereden ipv ochtend. Was toch wel even spannend met de drukte... heerlijk over de dijk gereden, maar op gegeven moment stil bij een stoplicht viel de hele motor uit. Niet afslaan, maar alle lampjes en display uit. Probeerde te starten, deed niks, 2e poging startte hij weer, maar de klok was gereset. Verder gereden, 2e keer stoplicht precies hetzelfde. ABS lampje begon te knipperen, nou ja we waren bijna thuis dus heb het uitgereden. Instructeur had het over een powerdip, had hij met de 07 editie ook wel eens last van. Na volledig uitzetten en weer aan ging inderdaad het ABS lampje weer gewoon aan, nergens last van. Heel vreemd. Wanneer ik tijd heb maar even de accu controleren voor de zekerheid.

Was ook nog een feestje dat ik na het 1e keer afslaan een bocht naar links had... waar waarschijnlijk iets van zand had gelegen. Nu weet ik ook hoe het voelt om te glijden en niet op je bek te gaan. :9 was wel even gevalletje 80 kleuren bagger schijten, maar het ging dit keer eigenlijk wel prima, fiets ging weer rechtop en niks aan 't handje.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
Vandaag ging ik kijken naar een BMW G310R uit 2017 die te koop stond bij motoport in Goes. Na er even op gezeten te hebben wilde ik meteen een test rondje doen en na dat test rondje wilde ik hem meteen mee naar huis nemen. Zo wendbaar en licht dat ik heel de tijd alleen maar zat te lachen. :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NitzLt2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YJUaH1N.jpg

Misschien tijdens de eerste 1000km beurtje even kijken voor een tail tidy en handvat verwarming maar ik ben er blij mee O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Leuke fiets! gefeliciteerd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@SmurfLink Ik vermoed dat de aansluiting op de accu los zit. Is makkelijk te controleren. :)

Ik heb al reactie van Michelin, maar zoals verwacht van 0 toegevoegde waarde:
Bedankt voor de complimenten over de Road5, andere rubbercompound zorgt voor andere prestaties, en of een andere band beter werkt moet je zelf proberen. Rij wel altijd met de bandenspanning die de autofabrikant opgeeft.

Mijn vraag was of de Anakee een andere (hardere?) compound gebruikt, maar dat wordt professioneel genegeerd. En ik zal maar eens aan Mazda vragen welke bandenspanning ik moet gebruiken op de Yamaha. :+

Ach ja, wat had je er ook van verwacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Leuk ding WielerManiak! Een iets netter achterkantje lijkt zeker de moeite waard.

Nav de discussie over active noise canceling hierboven: let wel op, dat beschermt je gehoor absoluut niet. Je hoort minder, maar qua gehoorschade maakt het niets uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:05:
fiets ging weer rechtop en niks aan 't handje.
Ik snap ook niet dat de meeste van jullie zo moeilijk doen over een rondje met mij in het zand meerijden, zo moeilijk is het helemaal niet zie je wel :7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@DrivinUCrazy zeiden ze daadwerkelijk dat je naar de autofabrikant moet luisteren voor een motorband? Interessant :+

@SmurfLink klinkt als een los contact en/of hele zwakke accu inderdaad, vooral omdat de klok is gereset. Dat gebeurt meestal alleen maar als de boel helemaal spanningsloos word.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat zeiden ze echt, I kid you not. :P

Ik ben ivm de europese verkiezingen trouwens eens even aan het kijken op de site van de KNMV, die een klein "onderzoekje" hadden gedaan.
Kort samengevat:
- Voor transport.
- Transport is heel belangrijk.
- Oh ja, en infrastructuur, want de transportsector
- Inzetten op veiligheidssystemen, autonoom rijden en zo
- naar 0 verkeersdoden, dus maximumsnelheden omlaag.
- veiligere omstandigheden voor zwakkere deelnemers, zoals fietsers, voetgangers en motorrijders. Maximumsnelheden dus maar omlaag.

Mijn interpretatie: veel steun of sympathie uit het europarlement hoeft de motorrijder echt niet te verwachten. En dat terwijl meer motoren op de wegen juist beter zou zijn voor de doorstroming.
Wim van de Camp, los van zijn politieke opvattingen, is tenminste echt een motorrijder, maar die stopt met de europese politiek.

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.