Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.418 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Darkvisje schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Ik heb ook het facelift model :)
ja klopt, die kont is zoveel mooier :o

Ben je toevallig ook nog op onderzoek uit naar een quickshifter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:57
Youk schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:25:
Iemand soms een goed adres voor het opnieuw verchromen van voorvorkpoten? Heb nu voor de zoveelste keer lekke keerringen. Dit komt door pitting/beschadiging van het chroom op de poten. En ik heb ooit de poten al laten vervangen door nieuwe.

Ik zou dus graag een betere oplossing vinden en in mijn zoektocht kwam ik hardverchromen tegen (in tegenstelling tot sierverchromen).

Het ideale zou zijn als de poten na behandeling exacte de originele fabrieksmaten benaderen.
Zal toch een stuk goedkoper zijn om goede gebruikte of nieuwe poten te halen. Verchromen zal namelijk akelig duur zijn en met een beetje pech wordt het idd dikker waardoor je juist gezeur krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:04
aidanl schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:25:
@Vrijdag ik stond gisteren (helaas donderdag) met de motor bij een stoplicht achter een bedrijfsbus van RedHead IT... is dat jouw bedrijf? :+
W00t, echt wat voor mij. Heb ook rood haar en werk in de IT :+
Alleen geen vrouw, maakt dat wat uit? :9

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:50
Mitssz schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:53:
[...]

W00t, echt wat voor mij. Heb ook rood haar en werk in de IT :+
Alleen geen vrouw, maakt dat wat uit? :9
Dat is tegenwoordig maar een technicality, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
DateTime.Now schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:35:
[...]

ja klopt, die kont is zoveel mooier :o

Ben je toevallig ook nog op onderzoek uit naar een quickshifter?
Als ik er 1 neem dan wordt het er 1 van healtech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Darkvisje schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:05:
[...]

Als ik er 1 neem dan wordt het er 1 van healtech
Waarom healtech?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:17

steveman

Comfortabel ten onder

Poeh, eersterang gezeten bij een bijna-aanrijding. Ontzettende muts geeft hier richting aan naar rechts (stond al een tijdje aan viel me al op) en beweegt daadwerkelijk naar rechts. Auto erachter gaat er vervolgens omheen... wanneer de voorste auto (nog steeds met richtingaanwijzer naar rechts aan) *opeens* een halve draai maakt :X :X De tweede wagen kon gelukkig nog uitwijken. Wat voor verstand heb je dan, niet het voorsorteervlak gebruiken, neuh, hele breedte pakken alsof je een vrachtwagen rijdt ipv een witte Nissan Micra.

Mooi man, zo'n gratis rijbewijs bij een pak pampers.

Ben benieuwd hoe het was gegaan als ik gelijk achter die stuntelende auto had gezeten.

In anders nieuws, ik had al een nieuwe oprijplaat gegeregeld omdat m'n kleine collega m'n aanhanger zou lenen, en zo'n Monster 1100 best wel wat weegt... Ging het tripje naar de Eifel niet door ivm het weer, ze bleven toch maar in .nl. Dacht nog, heeft dat lompe pakket voor Jan Doedel een dag bij de buren in de gang gestaan :D

Maar neen, *tringdong* buurman met motorpech aan de deur, nou wordt ie toch nog gebruikt dit weekend.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Youk schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:25:
Iemand soms een goed adres voor het opnieuw verchromen van voorvorkpoten? Heb nu voor de zoveelste keer lekke keerringen. Dit komt door pitting/beschadiging van het chroom op de poten. En ik heb ooit de poten al laten vervangen door nieuwe.

Ik zou dus graag een betere oplossing vinden en in mijn zoektocht kwam ik hardverchromen tegen (in tegenstelling tot sierverchromen).

Het ideale zou zijn als de poten na behandeling exacte de originele fabrieksmaten benaderen.
Ja, onlangs de poten van mijn K100 laten doen bij Hardchroom Wever in Assendelft.

Kostte €95,- per poot, en indien ze gericht moeten worden komt daar €15,- bij. Zeer netjes gedaan, schijnt véél dikker te zijn dan origineel. Wat ze doen, is eerst de poten slijpen alvorens een nieuwe hardchroom laag aan te brengen, en dan naslijpen om ze op de originele diameter (exact, niet ongeveer...) terug te brengen.

Ca. €200,- is natuurlijk flink geld, maar nieuwe ga je er niet voor vinden, en bij 2e hands moet je maar afwachten hoe lang het chroom dan goed blijft. Bij mij waren ze 30 jaar oud, en aangezien het nu flink dikker is gedaan, ga ik er vanjuit dat de poten mij overleven :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:34

Destruction

(ex-)Automonteur

* Destruction is sinds vanmiddag Koos Motorloos.

Komende dagen maar 's wat marktplaatsen voor wat anders :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Destruction schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:48:
* Destruction is sinds vanmiddag Koos Motorloos.

Komende dagen maar 's wat marktplaatsen voor wat anders :)
Jeetje, welk genre heb je op het oog?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

steveman schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:00:
[...]

Jeetje, welk genre heb je op het oog?
Ik denk dat het een CBR600 gaat worden, F2/F3 :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Destruction schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:17:
[...]

Ik denk dat het een CBR600 gaat worden, F2/F3 :)
Ah, nou ik hoor steeds dat buikschuivers amper nog wat opbrengen omdat iedereen rechtop wil zitten tegenwoordig, dus sla vooral je voordelige slag!

ben benieuwd hoe m'n rug het gaat houden met circuitdagjes, doe er specifieke oefeningen voor met fitness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:18

Youk

Volvo For Life

Thoit schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:41:
[...]

Zal toch een stuk goedkoper zijn om goede gebruikte of nieuwe poten te halen. Verchromen zal namelijk akelig duur zijn en met een beetje pech wordt het idd dikker waardoor je juist gezeur krijgt.
Nieuwe poten zijn nog een stuk duurder dan laten verchromen van bestaande poten. En een setje goede is heel slecht te vinden. Ik heb momenteel nog een tweede set, maar die heeft hetzelfde probleem. En zoals ik al zei zit op mijn motor ook al de tweede set originele poten die ik dan nieuw gekocht heb.
Wild Chocolate schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:45:
[...]

Ja, onlangs de poten van mijn K100 laten doen bij Hardchroom Wever in Assendelft.

Kostte €95,- per poot, en indien ze gericht moeten worden komt daar €15,- bij. Zeer netjes gedaan, schijnt véél dikker te zijn dan origineel. Wat ze doen, is eerst de poten slijpen alvorens een nieuwe hardchroom laag aan te brengen, en dan naslijpen om ze op de originele diameter (exact, niet ongeveer...) terug te brengen.

Ca. €200,- is natuurlijk flink geld, maar nieuwe ga je er niet voor vinden, en bij 2e hands moet je maar afwachten hoe lang het chroom dan goed blijft. Bij mij waren ze 30 jaar oud, en aangezien het nu flink dikker is gedaan, ga ik er vanjuit dat de poten mij overleven :+
Die had ik inderdaad al gevonden. Jammer genoeg voor mij een enkeltje van 213 km. En dit is niet iets van "klaar terwijl u wacht", dus 2 maal heen en terug. Anders wordt het opsturen natuurlijk.

Hoe zat het achteraf eigenlijk met de passing van de keerringen? Moet je op zoek naar de juiste maat of werken ze dit af op de originele fabrieksspecificaties zodat de standaard maat keerringen passen?

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

steveman schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:26:
[...]

Ah, nou ik hoor steeds dat buikschuivers amper nog wat opbrengen omdat iedereen rechtop wil zitten tegenwoordig, dus sla vooral je voordelige slag!
Klopt, ik maak nu juist de stap andersom :)

Naast het feit dat de Diversion 900 nou niet echt een bochtenwonder is, merkte ik ook dat ik met een doorgezakte onderrug reed. Daar wordt een rug ook niet beter van :P

Al moet het voorover zitten niet tever gaan, pas nog op een R6 van een maat van me gereden en dat is me wat te agressief. Dat lukt mij ook niet met m'n ouwe lichaam :P

iets met een hernia :+ CBR is goed vol te houden.

[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 17-05-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
@Youk Ik dacht dat ik op Motor-forum las, dat er ook mensen waren die het naar hem opgestuurd hebben. Misschien is er anders iemand in de buurt die het af kan geven voor je (ik geloof wel dat hij liefst cash betaald werd, maar dat zou je over kunnen maken naar degene die het voor je wegbrengt). Voor mij is het ook niet heel dichtbij, mijn vriendin rijdt er wel bijna langs op weg naar haar werk, maar misschien is er iemand hier in het topic die dichterbij woont?
Je kan allicht eens bellen wat de mogelijkheden zijn. (ik had gemaild, maar hij belt dan omdat hij niet zo van het mailen lijkt te zijn).
Voor het terugsturen, zou je ook online een order aan kunnen maken en betalen bij PostNL, dan kan men met de code het pakketje afgeven bij een postpunt, en dan printen ze daar het verzendetiket.

De passing van je keerringen is je minste zorg, als ze te dik zijn passen ze niet meer in je buitenpoten! En dat komt nauwer dan je denkt. Te klein en ze knikken in je buitenpoten, ook niet echt bevorderlijk voor je rijgedrag, dunkt me.
Maar zoals geschreven, ze slijpen ze exact op de oude maat. Denk in 1/100 mm ofzo (hij kan het zelf beter uitleggen, kon best nauwkeuriger zijn hoor). Zelfde geldt voor het richten, als de poten meer dan (ik geloof) 1/10 mm krom zijn, dan kan hij ze niet slijpen (dan zwabberen ze in de slijpbank, en zo dik is de chroomlaag niet). Ze moeten dus perfect recht zijn, vandaar het eventuele richten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Is het al @Vrijdag ????

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/422ncQy3N7gI6IjzSPjd4FDR/full.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Niet teveel naar links kijken he :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
* Will_M is 't komend weekend weer even "Koos Motor-Loos"...... Er heeft hier net één of andere onverlaat m'n brommertje onder m'n neus weg "gestolen" :| :'( >:) Maar gelukkig hebben we de (bewegende) beelden nog 8) :*)

Houd de "Dief"......

@Joopieboy HAVE FUN!!! :9

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 18-05-2019 11:21 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Toen-ie gisteren zei het weekend een MT te hebben, dacht ik al zoiets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Even snel een advies vraagje...

Ik meet 19volt boordspanning op de WR. Spanningsregelaar vervangen voor een nieuwe doet daar niks aan. Ik heb dit gemeten op de aansluiting voor het knipperlicht relais, want de aansluiting voor de koplamp geeft helemaal geen spanning meer :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:38

charrel

Cortisol4life..

HTT-Thalan schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 12:14:
Even snel een advies vraagje...

Ik meet 19volt boordspanning op de WR. Spanningsregelaar vervangen voor een nieuwe doet daar niks aan. Ik heb dit gemeten op de aansluiting voor het knipperlicht relais, want de aansluiting voor de koplamp geeft helemaal geen spanning meer :').
Stator waarden even opzoeken in het grote werkplaatshandboek en voor de spanningsregelaar meten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:13:
* timmie271 is 't komend weekend weer even "Koos Motor-Loos"...... Er heeft hier net één of andere onverlaat m'n brommertje onder m'n neus weg "gestolen" :| :'( >:) Maar gelukkig hebben we de (bewegende) beelden nog 8) :*)

[Afbeelding: Houd de "Dief"......]

@Joopieboy HAVE FUN!!! :9
Je staat er ook mooi bij met je kop koffie _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
charrel schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 13:31:

Stator waarden even opzoeken in het grote werkplaatshandboek en voor de spanningsregelaar meten?
Mja, ik kwam op andere plekken ook alweer rotgedraaide bouten/schroeven tegen om daar goed bij te kunnen. Ik wil het ding graag op orde maken, maar het word een beetje onmogelijk zo. Dit ding is door meerdere beunhazen onder handen genomen denk ik.

Ik heb hem op internet geflikkerd met inbegrip van de aanwezige defecten. Dan zoek ik wel weer verder naar iets waar minder mee mis is. Beetje opknappen is prima maar dit gaat me nog maanden kosten op deze manier, en ik wil deze zomer toch wel een paar leuke enduro ritten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 13:33:
[...]

Je staat er ook mooi bij met je kop koffie _O- _O-
Ik zag nog nét op tijd dat de stekker van de Optimate nog aangesloten zat :o :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:27
De nieuwe standaard van de 749 is al binnen & gemonteerd, stuk beter zo! Hoef ik niet die van @lolgast eraf te gaan schroeven, scheelt weer *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V2nvLnGJQYc4p7lX8eZxyOwd/full.jpg

@HTT-Thalan eerst om advies vragen en 1.5 uur later de motor al te koop gezet? Well that escalated quickly :+ Succes met de verkoop, hopelijk vind je snel iets beters!

@Joopieboy veel plezier op de @wimmel_1-mobiel!

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 18-05-2019 14:16 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 14:16:
@HTT-Thalan eerst om advies vragen en 1.5 uur later de motor al te koop gezet? Well that escalated quickly :+ Succes met de verkoop, hopelijk vind je snel iets beters!
Ja, ik snap niet dat jullie niet allemaal over elkaar heen vallen om mij van repliek te kunnen dienen !!!!11!1one :o.

Nee, ik kwam na die post wéér kleine irritaties tegen (brakke bouten/schroeven) en dat duwde me over het randje. Ik kreeg zojuist een '1000 euro, vandaag ophalen!' bod via Facebook dus even kijken of die serieus is. Dan heb ik iig budget om verder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Ik zag nog nét op tijd dat de stekker van de Optimate nog aangesloten zat :o :+
Anders kwam je daar snel genoeg achter _O-
Chakotay schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 14:16:
De nieuwe standaard van de 749 is al binnen & gemonteerd, stuk beter zo! Hoef ik niet die van @lolgast eraf te gaan schroeven, scheelt weer *O*

[Afbeelding]
Was ie nou roze of rood? :? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan vastgerotte meuk is vooral frustrerend inderdaad...

@timmie271 dat begin ik me ook af te vragen inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
charrel schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 13:31:
[...]

Moet je wel je Multimeter even op de juiste AC waarden zetten... Voor de SR, oftewel aan de Dynamo, meet je meestal iets van ±70V WisselSpanning (exacte waarden / specificaties even opzoeken in de fabrieks servicemanual, niet in een 'Haynes' boekje) 8)

Spanningsregelaar = Gelijkrichter

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 18-05-2019 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Rood is ook wel echt een verschrikkelijk lastige kleur. Om te onderhouden al, en als dat is gelukt is fotograferen de volgende uitdaging :+

Geel is veel beter 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:57

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 14:50:
Rood is ook wel echt een verschrikkelijk lastige mooie kleur.
Fixed.
Om te onderhouden al
Daar weet ik alles van ;( :+
, en als dat is gelukt is fotograferen de volgende uitdaging :+
Dat is het zeker :9
Geel is veel beter 8)
Neen. Gewoon neen 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:45:
[...]
Nul tot honderd is maar een klein deel van de vergelijking. @caesar1000 heeft een vierde van mijn vermogen, 14 seconden tot honderd en veel mensen hebben moeite hem kwijt te rijden. Als je minder vermogen hebt moet je leren het beter te gebruiken.

Ik heb jaren gepaintballed met pistolen tegen gasten met het equivalent van een mitrailleur, 1 op 1. Meestal vonden ze het na een paar potjes niet leuk meer. Ik denk dat je met die 250cc een heel goed stuk gereedschap hebt om een verdomd goede rijder te worden, tegen lage running costs.
@vermogensdiscussie
Het voordeel van het starten op een motor met weinig vermogen (125cc, 250cc, 300cc etc.), is dat je andere manieren moet vinden om mee te komen met de rest/in het verkeer. Daardoor leer je beter het momentum te bewaren in bochten en bij inhaalacties en kun je bij het upgraden naar een motor met meer vermogen die skills opnieuw gebruiken. In de Moto3 leren de coureurs racen met hetzelfde, beperkte vermogen omdat dat een essentiële tussenstap is naar de grotere motoren. ;)

Marc Márquez -- The victories in 125cc
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=x-i_wCHkOn0]
R0y. schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:53:
[...]
Ik denk dat @caesar1000 het daar niet helemaal mee eens is als je de waslijst bekijkt van onderhoud aan dat kleine racemonster van hem :9
HTT-Thalan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:55:
[...]
Ik refereerde dan ook aan @timmie271's honda, die gaan tenminste niet stuk elke keer als je er aan komt :9.
De lage kosten van het onderhoud zijn erg afhankelijk van het merk. De lagere cc KTM's hadden vooral in de eerste productiejaren last van veel problemen. 10.000 rpm op de snelweg vraagt ook meer regelmatig onderhoud. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Hier net alvast maar even een afspraak gemaakt voor een complete set nieuwe bandjes zodat ik met een gerust hart naar de Eifel kan in 't weekend ná Pinksteren. Dunlop Sport-Smart MK3 banden (120/70 17 + 190/55 17), ben benieuwd wat ik er van ga vinden. Worden 11-6-2019 pas gemonteerd maar heb nu de bon al gekregen (zonder te betalen) zodat ik de €40,- cashback nog kan claimen (actie loopt nog maar tot 31-5-2019).

:+

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 18-05-2019 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 14:59:
Hier net alvast maar even een afspraak gemaakt voor een complete set nieuwe bandjes zodat ik met een gerust hart naar de Eifel kan in 't weekend ná Pinksteren. Dunlop Sport-Smart MK3 banden (120/70 17 + 190/55 17), ben benieuwd wat ik er van ga vinden. Worden 11-6-2019 pas gemonteerd maar heb nu de bon al gekregen (zonder te betalen) zodat ik de €40,- cashback nog kan claimen (actie loopt nog maar tot 31-5-2019).

Doe je goed! Ben benieuwd naar je ervaringen dadelijk met die banden. :) Zit er zelf ook serieus over te denken om die eronder te gooien eind dit jaar.

En bedankt nogmaals voor het uitlenen, dit weekend eens mee spelen. :9

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:53
Rode DL1000, wit schapenvachtje, half uurtje geleden hier (ipv de VW Transporter)...
Dat moet @Bommes geweest zijn :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 14:59:

Moet nog even wachten op wat de monteur mij aanraad om onder de 250cc te gooien. Zit zelf naar de michelins te neigen..

@Joopieboy je kan de banden dus helemaal afrijden :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Vandaag naar het Mega Motortreffen geweest en op een x aantal fietsen gereden gezien ik opzoek ben naar een vervanger voor de ER-6.
Allereerst op de Versys 650 gereden wat een logische opvolger is. De motor rijd lekker maar ik vond het nogal hakerig schakelen

Vervolgens naar de stand van Honda gelopen en op de NC750X zonder DCT gestapt. Daarvan heb ik gehoord dat deze traag en saai rijd etc. Opgestapt en ermee weggereden en de motor voelt direct vertrouwd aan gaat lekker door de bochten en over de rotondes, De Redline begint al bij 7k RPM dus als je in de 2,5 - 5k range zit dan zit er genoeg koppel in. Ik was vooral verbaasd hoe soepel het schakelen is een klein tikje is genoeg al te schakelen op je blote voeten zou al bijna voldoende zijn om te schakelen zonder enige moeite. Zithouding is ook echt top en het blok klinkt ook lekker wat ook een pluspunt is is de "Frunk" de opberg ruimte voorin. Ik ben echt positief verrast over de NC750X en het japanse vakmanschap _/-\o_ :D

Daarna op de BMW F750GS overgestapt maar wat een baggerfiets is dat. Je kan lekker doortrekken op de motor en de zithouding is ook wel comfortabel maar dat is dat. De layout van het stuur vond ik al irritant ik zat constant op de toeter te drukken i.p.v. de richting wijzers. Ook gaan de richtingaanwijzers automatisch uit zodra je de bocht om gaat. Verder vind ik het blok persoonlijk bagger, als je weg wilt rijden dan moet je echt minimaal met 5000 toeren wegtrekken omdat de toeren heel snel terugvallen richting de 1k en het blok dan bijna stilvalt. En zit er eigenlijk wel een achterrem op?, je voelt helemaal niks als je deze intrapt. En de verkoper was nogal arrogant met zijn is het je eerste keer bmw toen hij vroeg hoe het was 8)7

Hierna op de Benelli TRK502X gestapt een 500CC fiets met 35KW en 48PK. Dit was echt een plezante fiets om op te rijden, er kwam echt een mooi geluid uit het blok alsof het vol met karakter zat. Rijden schakelen sturen het ging allemaal perfect :D en daarnaast ziet de fiets er nog goed uit ook. De medewerker van Benelli kon mij vertellen dat er dit jaar waarschijnlijk nog een 650 of een 750 CC variant van de TRK502 word aangekondigt dit hou ik zeker in de gaten :D

Als laatst voor de gein nog op de Honda CB500X gereden grappige fiets alleen op hoge snelheid dan wiebelt het stuur lichtjes, ik kon hiermee een Kawa Z900 bijhouden in de bochten en er eigenlijk zelfs voorbij gaan. Maar dit zal waarscijnlijk aan de rijkunsten van de roofboxer liggen, die bestuurder maakte alleen maar herrie en kon hard vooruit en als een slak door de bochten :D :+ .

Sowieso ga ik nog eens een proefrit maken op de versys, NC750X en de Benelli als deze er is in 650/750CC als ik mijn motor wegdoe. :)

Afbeeldingslocatie: https://moto.motorionline.com/wp-content/uploads/2018/06/Benelli_TRK_502_X_Prova_su_strada_2018_090-1024x682.jpg

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:24
Melkunie schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:45:
Rode DL1000, wit schapenvachtje, half uurtje geleden hier (ipv de VW Transporter)...
Dat moet @Bommes geweest zijn :Y)
Ja dat was ik.. :+ dat is 2 minuten van mijn huis vandaan.
Was even een test rondje aan het rijden.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558193912-600-x-338px-IMG_20190518_145844795.jpg

Alle bagage er op, even de snelweg naar Helmond op, ook met 160 bleef het netjes zitten >:)

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558193913-600-x-450px-IMG_20190518_145901108.jpg

Meteen even een stukje zandpad gepakt, even lekker alles "los rammelen"
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558193913-600-x-338px-IMG_20190518_150351748.jpg

Ik ben er wel klaar voor, nog een weekje werken mag ik los.. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 18-05-2019 17:44 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Chakotay
Vroeg mee beginnen zeggen ze toch? *O*

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@Pagman was het erg druk daar, of kon je redelijk snel overal opstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
@Chakotay Ik was er zelf al iets voor 10 uur en kon direct overal op springen. Naarmate de dag vervorderd word het wel drukker, voornamelijk Ducati, Triumph en KTM en Bmw waren altijd druk bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou, ik heb opties...

Momenteel word er (2 uur na het plaatsen van de advertentie) al duizend euro voor de WR geboden in de huidige staat (dus met vermeldingen van alle defecten en aandachtspunten).

Aan de andere kant, de gozer waar ik de carterhelften en uitlaat vandaan heb is bereid me een eindje te helpen: voor 400 euro krijg ik een gereviseerd blok met zeer recente zuiger, waar alleen de top-end nog van gemonteerd moet worden (inclusief pakkingen). Ik krijg er dan ook een kabelboom bij en alle andere kleinere onderdeeltjes die hij heeft liggen maar toch niks meer mee doet.

Voor duizend euro koop ik een oudere Honda 250cc viertakt.
Voor vraagprijs 1900 zie ik een gereviseerde XR600R staan (vergelijkbaar vermogen, 145kg nat).
Een in goede staat zijnde WR400/426 gaat voor minimaal 2500 weg.

Als ik de wens uit mijn hoofd zet om deze zomer nog te gaan crossen is het de moeite de WR uit elkaar te trekken. Dan zit er een nieuw blok onder, reviseerde ik de carburateur (setje heb ik toch al) en maak ik alles even netjes. Dan heb ik wel meer 'zekerheid' dan met een andere motor.

Maar dan moet ik alsnog wel aan die kut elektra werken :+.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:06

Rick-Jan

always connected

Vandaag een projectmotor opgehaald, cb400t Hawk. 90km mee naar huis gereden, dus de basis is al goed :9

Cb400t

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Rick-Jan schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:22:
Vandaag een projectmotor opgehaald, cb400t Hawk. 90km mee naar huis gereden, dus de basis is al goed :9

[Afbeelding: Cb400t]
Wat ga je ervan maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HTT-Thalan Als ik je één advies mag geven: Een WR koop je tweedehands alléén van "Meneer Pastoor" op het moment dat je 100% zeker weet dat hij 't ding alléén maar gebruikt heeft om op ZONDAG van de pastorie naar de kerk te kunnen rijden....

De rest mag je qua tekst zélf aanvullen naar eigen believen Er is ook geen enkele officiële dealer welke er mee wil / zal gaan adverteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 18-05-2019 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:24:
@HTT-Thalan Als ik je één advies mag geven: Een WR koop je tweedehands alléén van "Meneer Pastoor" op het moment dat je 100% zeker weet dat hij 't ding alléén maar gebruikt heeft om op ZONDAG van de pastorie naar de kerk t kunnen rijden....

De rest mag je qua tekst zélf aanvullen naar eigen believen.
Nou ja, dat bedoel ik dus ook. Ik ga niet nóg een 2ehands WR kopen, ook niet als deze weggaat. Dan kies ik liever iets waar ik vertrouwd mee ben (zoals zo'n XR600R bv).

Aan de andere kant rijdt dit heel leuk, dus als ik hem opknap heb ik iets dat sterk in waarde vermeerdert (want ik ben dan geen pastoor, ik voer wel tijdig en grondig onderhoud uit en heb bijna geen kont voor dit ding betaald). Blijkbaar is men bereid dik te betalen voor een goede WR dus qua onderdelen vervangen zal ik me niet zo snel uit de markt prijzen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:57

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:51:
Vroeg mee beginnen zeggen ze toch? *O*

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@Pagman was het erg druk daar, of kon je redelijk snel overal opstappen?
Cute! :D 8)

Afbeeldingslocatie: http://wheresmysammich.com/images/70721.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:28:
[...]

Nou ja, dat bedoel ik dus ook. Ik ga niet nóg een 2ehands WR kopen, ook niet als deze weggaat. Dan kies ik liever iets waar ik vertrouwd mee ben (zoals zo'n XR600R bv).

Aan de andere kant rijdt dit heel leuk, dus als ik hem opknap heb ik iets dat sterk in waarde vermeerdert (want ik ben dan geen pastoor, ik voer wel tijdig en grondig onderhoud uit en heb bijna geen kont voor dit ding betaald). Blijkbaar is men bereid dik te betalen voor een goede WR dus qua onderdelen vervangen zal ik me niet zo snel uit de markt prijzen.
Laat ik 't anders zeggen: Als ik (weer) een gloednieuwe WR aan schaf dan doe ik dat écht niet om rustig over de lokale zandpaden te gaan "toeren"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:06

Rick-Jan

always connected

Eerst maar helemaal nalopen en technisch op orde brengen :) Maar denk wel dat ik m origineel houd.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:31:
[...]

Laat ik 't anders zeggen: Als ik (weer) een gloednieuwe WR aan schaf dan doe ik dat écht niet om rustig over de lokale zandpaden te gaan "toeren"....
Dan begrijp ik je punt niet, denk ik. Ik zeg dat ik geen WR meer ga kopen, maar dat ik deze misschien nog opknap. Gaat hij weg, komt er een Honda voor terug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:27
@Joopieboy (en misschien ook @wimmel_1 om deze wat bang te maken ): morgen gaan we een 330km door de Eifel rijden, aardig sportief als het kan, rustig als het moet. Dat ligt er ook aan wie er mee gaat, ik zal de rustige rijders vast wat onder mijn hoede nemen. Anyway, joopie kan nog mee met die MT. :P
(Ook direct een heads up voor @Bommes , waarmee ik het hier laatst over had)

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-05-2019 18:41 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:37:
[...]

Dan begrijp ik je punt niet, denk ik. Ik zeg dat ik geen WR meer ga kopen, maar dat ik deze misschien nog opknap. Gaat hij weg, komt er een Honda voor terug.
Jij denkt serieus dat een Honda 'anders' behandeld is of wordt tijdens het eerste eigenaarschap?

Off-Road speelgoed wordt bereden op de manier waar 't voor bedoeld is, zeker als 't afgeleid is van de machines waar kampioenschappen in gereden worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:40:
@Joopieboy (en misschien ook @wimmel_1 om deze wat bang te maken ): morgen gaan we een 330km door de Eifel rijden, aardig sportief als het kan, rustig als het moet. Dat ligt er ook aan wie er mee gaat, ik zal de rustige rijders vast wat onder mijn hoede nemen. Anyway, joopie kan nog mee met die MT. :P
:o

Maar als 't ding plat gaat dan heb ik nog een verse set banden liggen welke direct passen op de nieuw aangeschafte MT van @Joopieboy >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Joopieboy (en misschien ook @wimmel_1 ): morgen gaan we een 330km door de Eifel rijden, aardig sportief als het kan, rustig als het moet. Dat ligt er ook aan wie er mee gaat, ik zal de rustige rijders vast wat onder mijn hoede nemen. Anyway, joopie kan nog mee met die MT. :P
Ga ik niet doen, als ik alleen ben kan ik de grenzen nog bewaken en sowieso een vreemde en leenmotor, plus een waar je met overtuiging op moet rijden en die best wel 'vermoeiend' rijdt omdat je je koppie erbij moet houden. :) Je moet hem trekkend en actief houden met wat meer toeren om er soepel mee te kunnen rijden zeg maar. Absoluut super er mee te rijden maar ik ben al te bewust van mijn tekortkomingen. Voor mij zou dit té zijn zeg maar. Maar wel heel gaaf om te proberen en mee te maken.

Als @wimmel_1 wilt kan ik hem morgen vroeg wel weer afgeven, geen enkel probleem. :)

Zo twijfel ik ook over de rit in juli trouwens, niet financieel maar meer omdat ik en nog in therapie ben en qua gezondheid dat weer een beste slag maakt. Ik twijfel of ik daar goed aan doe. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 18-05-2019 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:44:
[...]

:o

Maar als 't ding plat gaat dan heb ik nog een verse set banden liggen welke direct passen op de nieuw aangeschafte MT van @Joopieboy >:)
Ah, op die fiets. Dat begrijp ik wel, maar die vind ik makkelijker aan te werken :). En ze zijn iets minder prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:24
Morgen is de "laatste" vrije dag voor dat ik op motor trip ga. Voor het behoud van mijn relatie ga ik morgen iets met het vriendinnetje samen doen ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 17:27
Ok. De uitnodiging blijft uiteraard gewoon staan, ook voor later. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

met een enduro/supermoto of crosser hoef je niet te verwachten dat er rustig mee is gereden door vorige eigenaren ongeacht welk merk je ook koopt

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:03:
Ok. De uitnodiging blijft uiteraard gewoon staan, ook voor later. :)
De mijne moet verplicht stil staan (lees geen exotische tripjes maken) van de monteur dus gaat hem helaas ook niet worden :+

Moet maar gewoon ff geduld hebben. Pinksterweekend (zaterdag) heb ik hem weer terug *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Streepje schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:04:
met een enduro/supermoto of crosser hoef je niet te verwachten dat er rustig mee is gereden door vorige eigenaren ongeacht welk merk je ook koopt
Nope. Maar dan zoek ik er in ieder geval eentje uit die niet incontinent is en die nog licht geeft in het donker :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

HTT-Thalan schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:23:
[...]

Nope. Maar dan zoek ik er in ieder geval eentje uit die niet incontinent is en die nog licht geeft in het donker :+.
maar je kan niet binnen in het blok kijken. maatje van mij kocht een ktm welke na 50 meter al de geest gaf. blok was gereviseerd en de olie schraapveer is vast geslagen tussen de zuiger en cilinder wat hem dus een ander blok koste.
dat andere blok, heeeel toevallig ook net gereviseerd volgens de verkoper, heeft het misschien 500km vol gehouden toen de big-end er wel klaar mee was.

wil je iets hebben wat goed is kun je imo beter iets goedkoops scoren en hem zelf reviseren en netjes maken, dan weet je waar je aan toe bent en wat er gebeurd is. Precies wat jou plan was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik moet trouwens wel zeggen dat de levering van onderdelen van Suzuki soms echt huilen met de pet op is... Motor staat al een aantal weken bij de monteur nu, hielplaatje iets meer dan 2 weken, revisieset achter remklauw nog steeds niet binnen, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Streepje schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:30:
[...]

maar je kan niet binnen in het blok kijken. maatje van mij kocht een ktm welke na 50 meter al de geest gaf. blok was gereviseerd en de olie schraapveer is vast geslagen tussen de zuiger en cilinder wat hem dus een ander blok koste.
dat andere blok, heeeel toevallig ook net gereviseerd volgens de verkoper, heeft het misschien 500km vol gehouden toen de big-end er wel klaar mee was.

wil je iets hebben wat goed is kun je imo beter iets goedkoops scoren en hem zelf reviseren en netjes maken, dan weet je waar je aan toe bent en wat er gebeurd is. Precies wat jou plan was
Mja, dat is een goed punt. Je kan veel pech hebben. Op zich heb ik er nu eentje die gewoon loopt. Grootste punt is eerlijk gezegd niet het blok, maar de verlichting. Die bekabeling is mee gerotzooid denk ik. Maar als het blok er uit moet, de carb uit elkaar, moet ik ook gewoon de kabelboom controleren. Ik heb een Haynes manual met alle waardes, torque settings en het elektrische schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

HTT-Thalan schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:38:
[...]

Mja, dat is een goed punt. Je kan veel pech hebben. Op zich heb ik er nu eentje die gewoon loopt. Grootste punt is eerlijk gezegd niet het blok, maar de verlichting. Die bekabeling is mee gerotzooid denk ik. Maar als het blok er uit moet, de carb uit elkaar, moet ik ook gewoon de kabelboom controleren. Ik heb een Haynes manual met alle waardes, torque settings en het elektrische schema.
het is misschien niet wat je wilt horen maar ik zou die gewoon in orde maken, volgens mij heb je er niet veel voor betaald en als hij gewoon netjes is kan je er makkelijker weer 2000-2500 euros voor terug krijgen.

ik heb geen idee hoe de haynes manuals tegenwoordig zijn maar de laatste keer dat ik er 1 gebruikte vond ik het maar een lastig boek waar ook nog aardig wat fouten in stonden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:00

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:38:
[...]

Je kan toch ook gewoon de complete kabelboom van die uitlaat gast overnemen en dan compleet uitwisselen?

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:43:
[...]

Je kan toch ook gewoon de complete kabelboom van die uitlaat gast overnemen en dan compleet uitwisselen?
Klopt, dat zit ook in het aanbod, doch dat is een boom van een YZ model (zonder kenteken, race model) en heeft dus totaal geen voorziening voor verlichting.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:31
Vandaag tourtje gedaan in de buurt. Enige jammere is dat mijn richtingaanwijzers nog steeds niet werken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vOXib2eMTueZe2fTK5eW9VSf/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Kapotto op 18-05-2019 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
Na vorige week de GPZ weer opgehaald te hebben van de reperatie waar de motor mij weer liet staan aan de kant van de weg met een geknapte zekering, wilde ik vandaag een klein ritje maken om hem op te warmen om het stationair toerental wat terug te zetten (zat rond de 1900 toeren).
Ik zet de motor aan, lampjes branden, drukt de startknop in draait 1x aan en klapt weer alles uit. Dit is de 3de keer dat dit gebeurd is en de motor is al 2x voor reparaties gebracht om dit probeel op te lossen. En nu zit ik op het punt dat ik er een beetje klaar mee ben. :(

Mijn volgende stap is ook dat ik naar een nieuwe motor op zoek ben, en ik heb mijn oog gezet op een BMW G310R uit 2017 gloednieuw voor rond de 5k. Nieuwe motoren voor 35 kw beginnen meestal rond de 6k en dat vind ik dan weer net iets teveel. De BMW is dan ook 25KW en twijfel ik wel een beetje of ik hiermee nog wel gewoon een beetje comfortabel snelweg mee kan rijden (dagelijks 15-20 minuutjes met een deel 100km/h).

De reden dat ik voor echt nieuw kies is ook dat ik het gedoe van 2de hands een beetje probeer te vermijden ookal zal dat misschien wat meer kosten.

@timmie271 Wat zijn jou ervaringen van je CBR 250R ? is dat een beetje te doen op de snelweg of denk je van nee niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
WielerManiak schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:48:
@timmie271 Wat zijn jou ervaringen van je CBR 250R ? is dat een beetje te doen op de snelweg of denk je van nee niet aan te raden.
Leuke "opgevoerde" brommer (zo klinkt ie namelijk :P) waar je heerlijk mee de bochten om kan. Snelweg is te doen, maar bij voorkeur moet je de max op 100-110 houden. Vooral omdat er dan nog wat een in het blik zit. Met 140 op de teller hoef je niet veel meer te verwachten namelijk :+.

En omdat ie smal is heb je wel snel last van zijwind en turbulentie. Verder ben ik er tevreden mee en hoop hem nog minimaal 2 jaar lang over het asfalt te kunnen jagen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WielerManiak
timmie271 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:53:
[...]

Leuke "opgevoerde" brommer (zo klinkt ie namelijk :P) waar je heerlijk mee de bochten om kan. Snelweg is te doen, maar bij voorkeur moet je de max op 100-110 houden. Vooral omdat er dan nog wat een in het blik zit. Met 140 op de teller hoef je niet veel meer te verwachten namelijk :+.

En omdat ie smal is heb je wel snel last van zijwind en turbulentie. Verder ben ik er tevreden mee en hoop hem nog minimaal 2 jaar lang over het asfalt te kunnen jagen d:)b
Nu ben ik geen vreselijke hardrijder op de snelweg dus dat is dan wel goed te doen lijkt me. De GPZ reed ook het lekkerst rond de 110-115 maar trok nog goed door naar 140 met nog 3k toeren over. Misschien is een Akra ooit nog wel een leuke upgrade. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Kapotto schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:45:
Vandaag tourtje gedaan in de buurt. Enige jammere is dat mijn richtingaanwijzers nog steeds niet werken

[Afbeelding]
RJ09 / 2005 model _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Pagman schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:48:
Vandaag naar het Mega Motortreffen geweest en op een x aantal fietsen gereden gezien ik opzoek ben naar een vervanger voor de ER-6.
Allereerst op de Versys 650 gereden wat een logische opvolger is. De motor rijd lekker maar ik vond het nogal hakerig schakelen

Vervolgens naar de stand van Honda gelopen en op de NC750X zonder DCT gestapt. Daarvan heb ik gehoord dat deze traag en saai rijd etc. Opgestapt en ermee weggereden en de motor voelt direct vertrouwd aan gaat lekker door de bochten en over de rotondes, De Redline begint al bij 7k RPM dus als je in de 2,5 - 5k range zit dan zit er genoeg koppel in. Ik was vooral verbaasd hoe soepel het schakelen is een klein tikje is genoeg al te schakelen op je blote voeten zou al bijna voldoende zijn om te schakelen zonder enige moeite. Zithouding is ook echt top en het blok klinkt ook lekker wat ook een pluspunt is is de "Frunk" de opberg ruimte voorin. Ik ben echt positief verrast over de NC750X en het japanse vakmanschap _/-\o_ :D

Daarna op de BMW F750GS overgestapt maar wat een baggerfiets is dat. Je kan lekker doortrekken op de motor en de zithouding is ook wel comfortabel maar dat is dat. De layout van het stuur vond ik al irritant ik zat constant op de toeter te drukken i.p.v. de richting wijzers. Ook gaan de richtingaanwijzers automatisch uit zodra je de bocht om gaat. Verder vind ik het blok persoonlijk bagger, als je weg wilt rijden dan moet je echt minimaal met 5000 toeren wegtrekken omdat de toeren heel snel terugvallen richting de 1k en het blok dan bijna stilvalt. En zit er eigenlijk wel een achterrem op?, je voelt helemaal niks als je deze intrapt. En de verkoper was nogal arrogant met zijn is het je eerste keer bmw toen hij vroeg hoe het was 8)7

Hierna op de Benelli TRK502X gestapt een 500CC fiets met 35KW en 48PK. Dit was echt een plezante fiets om op te rijden, er kwam echt een mooi geluid uit het blok alsof het vol met karakter zat. Rijden schakelen sturen het ging allemaal perfect :D en daarnaast ziet de fiets er nog goed uit ook. De medewerker van Benelli kon mij vertellen dat er dit jaar waarschijnlijk nog een 650 of een 750 CC variant van de TRK502 word aangekondigt dit hou ik zeker in de gaten :D

Als laatst voor de gein nog op de Honda CB500X gereden grappige fiets alleen op hoge snelheid dan wiebelt het stuur lichtjes, ik kon hiermee een Kawa Z900 bijhouden in de bochten en er eigenlijk zelfs voorbij gaan. Maar dit zal waarscijnlijk aan de rijkunsten van de roofboxer liggen, die bestuurder maakte alleen maar herrie en kon hard vooruit en als een slak door de bochten :D :+ .

Sowieso ga ik nog eens een proefrit maken op de versys, NC750X en de Benelli als deze er is in 650/750CC als ik mijn motor wegdoe. :)

[Afbeelding]
Hadden ze een leukere testronde deze keer? Twee jaar terug was het alleen rechtdoor en wat haakse bochten :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
WielerManiak schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:00:
[...]

Nu ben ik geen vreselijke hardrijder op de snelweg dus dat is dan wel goed te doen lijkt me. De GPZ reed ook het lekkerst rond de 110-115 maar trok nog goed door naar 140 met nog 3k toeren over. Misschien is een Akra ooit nog wel een leuke upgrade. O-)
Houd wel in het achterhoofd dat je van een 4 cilinder naar een 1 cilinder gaat wat ook iets ander rijgedrag vertoont. Men zegt dat ie ook aardig wat koppel heeft in het lage toerenbereik, maar als ik in z'n 3 per ongeluk de rotonde overga dan val ik nog net niet om met het toerental tegen de 3k :+ Vooral bij het gasgeven merk je in de lagere toeren dat ie er niet echt zin in heeft...

Met 100-110 rijd ie best prettig en heb je nog voldoende over :) Teller ging tot een max van 166 als ik plat op de tank lag en de rpm naal rond de 10.000 lag :z

Een akra ligt mij te ver buiten het budget voor het leuke :+ Of ik zoek verkeerd met prijzen van 500 euro voor een slip-on 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door timmie271 op 18-05-2019 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Maegrim schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:13:
[...]

Hadden ze een leukere testronde deze keer? Twee jaar terug was het alleen rechtdoor en wat haakse bochten :z
2 jaar geleden ben ik niet geweest, dit was het rondje is voornamelijk rechtdoor. De Yamaha Niken groep heeft wel een volledig andere route die iets van 30 min duurt ipv 15.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cbEA2lc.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WielerManiak
timmie271 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:14:
[...]

Houd wel in het achterhoofd dat je van een 4 cilinder naar een 1 cilinder gaat wat ook iets ander rijgedrag vertoont. Men zegt dat ie ook aardig wat koppel heeft in het lage toerenbereik, maar als ik in z'n 3 per ongeluk de rotonde overga dan val ik nog net niet om met het toerental tegen de 3k :+ Vooral bij het gasgeven merk je in de lagere toeren dat ie er niet echt zin in heeft...
Ja dat hou ik ook wel in gedachte, ik ga kijken of ik komende week of de week daarne een test ritje kan komen doen, ben wel benieuwt naar de verschillen. Ik ga denkik voornamelijk het geluid missen van 11k toeren uit een 4-cillinder. Maar dat kunnen we wel oplossen met een geluidsfragment op herhaling afspelen met de cardo. 8)7

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Oeps 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U7tgpW3HHjSctO9dgdhbu3kG/full.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Staat je nu aan de verkeerde kant? :9
Maar wel goed bezig d:)b
WielerManiak schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:29:
[...]

Ja dat hou ik ook wel in gedachte, ik ga kijken of ik komende week of de week daarne een test ritje kan komen doen, ben wel benieuwt naar de verschillen. Ik ga denkik voornamelijk het geluid missen van 11k toeren uit een 4-cillinder. Maar dat kunnen we wel oplossen met een geluidsfragment op herhaling afspelen met de cardo. 8)7
Ben nog van plan een keer naar Brabant te gaan, maar anders kun je op de mijne eventueel pas na 8 juni gaan rijden aangezien je er nu echt niet mee wil gaan rijden :+

[ Voor 18% gewijzigd door timmie271 op 18-05-2019 20:32 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:31:
[...]

Ben nog van plan een keer naar Brabant te gaan, maar anders kun je op de mijne eventueel pas na 8 juni gaan rijden aangezien je er nu echt niet mee wil gaan rijden :+
Zou je niet eerst even vragen óf je überhaupt wel hier mag komen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:33:
[...]

Zou je niet eerst even vragen óf je überhaupt wel hier mag komen? :+
Neuh. Die toestemming heb ik al van @Joopieboy :9
Maar wil ook best bij jou een keer op bezoek komen hoor. Ik kaap je motor tenminste niet weg onder je neus vandaan :+ nog niet tenminste >:) :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Krijgen we dadelijk het sledtje van het forum? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:35:
[...]

Neuh. Die toestemming heb ik al van @Joopieboy :9
Maar wil ook best bij jou een keer op bezoek komen hoor. Ik kaap je motor tenminste niet weg onder je neus vandaan :+ nog niet tenminste >:) :P
GeÏmporteerde Limburger .... IT is :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:35:
[...]

GeÏmporteerde Limburger .... IT is :*)
Ho ho }:| Geboren in de randstad he!

En bij een lekker wijf weet je ook dat je niet de eerste bent, dus ach, wat maakt het uit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
Joopieboy schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:35:
Krijgen we dadelijk het sledtje van het forum? :+
Scheelt in dit geval wel dat de motor niet zomaar aan iedereen word uitgeleend zoals een echt sledtje :+
Je moet @wimmel_1 toch best wel goed persoonlijk kennen voor je op zijn MT mag rondrijden denk ik zomaar :) Heb hem ook al een keer ontmoet op de VAG-meeting vorig jaar, maar daar is ook alles even mee gezegd :P

Hier gewoon een Flevolander :)

[ Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 18-05-2019 20:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:36:
[...]

Ho ho }:| Geboren in de randstad he!

En bij een lekker wijf weet je ook dat je niet de eerste bent, dus ach, wat maakt het uit :+
Je maakt 't zelf nog erger, nu..... :*)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• timmie271
Joopieboy schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:36:
[...]
Zoiets? :+
Afbeeldingslocatie: https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/04/20/article-1378906-0BB6420D00000578-581_468x539.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
WielerManiak schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:48:
Na vorige week de GPZ weer opgehaald te hebben van de reperatie waar de motor mij weer liet staan aan de kant van de weg met een geknapte zekering, wilde ik vandaag een klein ritje maken om hem op te warmen om het stationair toerental wat terug te zetten (zat rond de 1900 toeren).
Ik zet de motor aan, lampjes branden, drukt de startknop in draait 1x aan en klapt weer alles uit. Dit is de 3de keer dat dit gebeurd is en de motor is al 2x voor reparaties gebracht om dit probeel op te lossen. En nu zit ik op het punt dat ik er een beetje klaar mee ben. :(

Mijn volgende stap is ook dat ik naar een nieuwe motor op zoek ben, en ik heb mijn oog gezet op een BMW G310R uit 2017 gloednieuw voor rond de 5k. Nieuwe motoren voor 35 kw beginnen meestal rond de 6k en dat vind ik dan weer net iets teveel. De BMW is dan ook 25KW en twijfel ik wel een beetje of ik hiermee nog wel gewoon een beetje comfortabel snelweg mee kan rijden (dagelijks 15-20 minuutjes met een deel 100km/h).

De reden dat ik voor echt nieuw kies is ook dat ik het gedoe van 2de hands een beetje probeer te vermijden ookal zal dat misschien wat meer kosten.

Ninja 300 kopen? :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Motor vandaag voorzien van nieuwe topkuip, was stuque na kleine aanrijding :N
En nieuwe laarzen gekocht :Y

Afbeeldingslocatie: https://fbfoto.nl/motor/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbfoto.nl/motor/2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbfoto.nl/motor/3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbfoto.nl/motor/4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbfoto.nl/motor/5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbfoto.nl/motor/6.jpg

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Wel pas nadat je je examen hebt gehaald he :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Francis schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:44:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
JE bent er weer!!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
timmie271 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:45:
[...]

Wel pas nadat je je examen hebt gehaald he :+
Ja of nu al op marktplaats zetten. Keuzes, keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
NLDViane schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:46:
[...]

Ja of nu al op marktplaats zetten. Keuzes, keuzes...
Als je zeker weet dat je geen discussie gaat krijgen tussen Marc en examinator dan kan je het gokken. Verder hou ik mijn mond O-) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Nooit weggeweest :)

Wanneer gaan we rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Francis schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:48:
[...]

Nooit weggeweest :)

Wanneer gaan we rijden?
Gás er-op met die "rommel"...... Alleen heb ik dit weekend even geen tijd (én geen motor), :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

wimmel_1 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:49:
[...]

Gás er-op met die "rommel"...... Alleen heb ik dit weekend even geen tijd (én geen motor), :+
Tijd heb ik dit weekeind ook niet...
En rommel? :N

Tssss... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
@wimmel_1 Thanks voor de reminder, moet nog kijken of mijn tent uberhaupt nog wel waterdicht is. :+

Voor de mensen die zich nog vervelen: volgende week zijn de laatste voorstellingen van Jumping Jack. Echt een aanrader om heen te gaan! (ik ben zelf gisteravond geweest, veel actie, oude motoren en knappe danseressen :9~ en de kleindochter mag er ook best zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
timmie271 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:47:
[...]

Als je zeker weet dat je geen discussie gaat krijgen tussen Marc en examinator dan kan je het gokken. Verder hou ik mijn mond O-) O-)
Ach, als ik Marc zo hoorde was daar geen ontkomen aan, vrijwel alle A2-rijders rijden op het examen te vlot voor de CBR-regels en ik verwacht daar geen uitzondering op te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
NLDViane schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:54:
[...]

Ach, als ik Marc zo hoorde was daar geen ontkomen aan, vrijwel alle A2-rijders rijden op het examen te vlot voor de CBR-regels en ik verwacht daar geen uitzondering op te zijn.
kuch.. kuch... iets met spiegels bij mij kuch.. kuch...

Al kijk ik nu wel bijna altijd in beide spiegels ipv dat het op een hand te tellen is :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Francis schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:44:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoi! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Francis Ga je binnenkort weer even een rondje rustig mee rijden als je zin én tijd hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

wimmel_1 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:05:
@Francis Ga je binnenkort weer even een rondje rustig mee rijden als je zin én tijd hebt?
Zeker!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Thoit schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 07:55:
[...]

Zo te zien zitten er ook geen dempingrubbers in die het zouden kunnen veroorzaken. Kon zo snel ook geen workshop manual van je motor vinden.

Als ik hier kijk zit er ook niet echt iets wat voor de rest speling zou kunnen veroorzaken:
https://www.cmsnl.com/hon...E__0600.html#.XN5MASgzZaQ
Nee precies, maandag is
even dop 29mm 12 kant(had vandaag 30 gehaald blijkt dus 29 te zijn) halen. Bedankt voor de site overigens die kende ik nog niet. Handig voor de kleine onderdelen. En bedankt voor het meedenken.

Ik heb hier een Haynes Service en Repair manual dus die komt goed van past.

Gewoon nog ff wat foto's omdat het kan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GhrvGsiEG6xyXJonHb3l0eaB/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9aPUXhHdqJiH4IeugMki4kuM/thumb.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Aapie op 18-05-2019 21:48 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.