Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:19
Secsytime schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:07:
[...]

Voor de z1000sx vind ik de akrapovic toch wel het mooist esthetisch en geluidstechnisch! Daarnaast weet je zeker dat als je aangehouden wordt voor een geluidscontrole, dat je aan de limiet voldoet.
Mits je dempingswol nog oke is. Ze kijken niet naar het certificaat maar meten de werkelijke DB's. Erover = gezeur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22:46

Secsytime

Automagisch

R0y. schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:09:
[...]

Mits je dempingswol nog oke is. Ze kijken niet naar het certificaat maar meten de werkelijke DB's. Erover = gezeur.
En je geen lekkende uitlaatbochten hebt en zo zijn er nog wel heel veel variaties wanneer die er niet meer aan voldoet ;). Maar dat hoort natuurlijk gewoon bij het onderhoud. 8)7

• R0y.
Secsytime schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:12:
[...]

En je geen lekkende uitlaatbochten hebt en zo zijn er nog wel heel veel variaties wanneer die er niet meer aan voldoet ;). Maar dat hoort natuurlijk gewoon bij het onderhoud. 8)7
Met lekkende uitlaatbochten zie ik iemand nog wel bij een motorzaak aankomen, maar ik ken werkelijk niemand die zijn dempingswol regelmatig laat vervangen/checken e.d. Jij wel? :9

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 23:07

steveman

"Be curious"

Nou, kan me voorstellen met geluidseisen op circuits dat het wel een aandachtspunt kan zijn.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

R0y. schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:13:
[...]

Met lekkende uitlaatbochten zie ik iemand nog wel bij een motorzaak aankomen, maar ik ken werkelijk niemand die zijn dempingswol regelmatig laat vervangen/checken e.d. Jij wel? :9
Heb ik zelf recent nog gedaan, wat een klotewerk :P.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
R0y. schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:09:
[...]

Ze kijken (terecht) als éérste naar het certificaat omdat daar al uit blijkt of die uitlaat überhaupt een typegoedkeuring heeft voor jouw motorfiets. Daarna ben je in eerste instantie overgeleverd aan het gehoor (lees: humeur) van de persoon welke je staande gehouden heeft. Vind die persoon dat je "brommer" té veel kabaal maakt (omdat hij/zij gisteren te lang doorgegaan is bij een avondje stappen bijvoorbeeld) dan mag je alsnog met een WOK melding verder rijden als je geluk hebt.

Hier een jaar of 5 á 6 geleden een KTM 690 mét volledig goedgekeurde Akrapovic einddemper (niet eens een volledig systeem) van een maatje van me naar huis mogen brengen op de aanhanger waarbij die uitlaat in beslag genomen werd. Ding heeft 'ie nooit meer terug gezien en is ook niet vergoed......

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:27
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:01:
Leovince, Remus ..... Dan heb je het volgens mij, met die eisen / wensen, wel een beetje gehad als er ook nog een (geldig) E-Keur op moet zitten (per type / merk een eigen E-Keur met certificaat, dus).
Thx, en dan de LV One EVO of de Factory S?
Secsytime schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:07:
Voor de z1000sx vind ik de akrapovic toch wel het mooist esthetisch en geluidstechnisch! Daarnaast weet je zeker dat als je aangehouden wordt voor een geluidscontrole, dat je aan de limiet voldoet.
Eens, maar ik vind €1200 teveel van het goede.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
TheBrut3 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:19:
[...]

Thx, en dan de LV One EVO of de Factory S?

[...]

Eens, maar ik vind €1200 teveel van het goede.
LV Pro :9~

Maar die Factory S past gewoon op de standaard linkpijp ... Scheelt je een hoop pecunia 8)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 11-05-2019 18:29 (12%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

wimmel_1 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:27:
[...]

LV Pro :9~

Maar die Factory S past gewoon op de standaard linkpijp ... Scheelt je een hoop pecunia 8)
Over cola blikjes gesproken :P :+

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Secsytime schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:33:
[...]

Over coli blikjes gesproken :P :+
Waarschijnlijk heeft @TheBrut3 nog het vorige model Z1000-SX omdat 'ie ook de EVO-One aanhaalt?

Én waarom houd ik die lijst in de OP eigenlijk bij als ik er zélf nog niet eens even in ga kijken 8)7 Bij het 2014 model is de EVO ONE in 't staal met carbon eindkap (imho) mooier..... :>

wimmel_1 wijzigde deze reactie 11-05-2019 18:42 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:36:
[...]

Goed bezig!!!

Ik was vanmiddag 200Mtr. daar vandaan om m'n auto even van binnen en buiten te laten wassen én poetsen (ANAC) en had nog even de gedachte om bij Louis te gaan kijken óf ik er een groene "KWAAK" ging aantreffen. Realiseerde me daarna ook meteen dat je niet met de motor zou komen en om daar nou naar "SmurfLink" te gaan zoeken was ook weer zo'n dingetje......

:9
Haha, jij stond in die gigantische rij? Drukke wasstraat daar zeg! :p Ik was wel vrij herkenbaar in m'n smurfblauwe vest, met de smurfblauwe Corsa voor de deur.

Overigens erg blij dat ik niet op de Kwak was. Ben echt kapot nu, niet gewend om lange stukken te rijden. Maar de rest was erg blij dat ik reed, gezien d'r 2 een kater hadden en de ander geen B rijbewijs. :p
R0y. schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:36:
[...]

Ik heb van die revit protectoren in m'n kevlar broek. Zijn van die flexibele dingen die je amper ziet en voelt totdat ze een klap krijgen, dan verstijven ze schijnbaar (zo is mij dat ooit eens verteld).
Deze zijn inderdaad ook vrij flexibel. Maakte de broek iets krapper maar nog steeds zat het prima. Moet alleen de knieprotectoren wat opschuiven maar verder zat het perfect.

SmurfLink wijzigde deze reactie 11-05-2019 19:27 (34%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:06
Woask schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:52:

[...]

Net een belletje gahd van de dealer, en blok start niet wegens te weinig compressie. Het 2e blok dat ik dus versleten heb. Het zit niet mee... Laten fixen kost 2-3k, economisch is 'ie dus total-loss. Probleem waar ik mee zit is dat ik in oktober dus voor A code 80 mag gaan, maar geen zin heb om nu de zomer te missen inclusief al geboekte motorvakantie. Dus ik denk dat ik dan maar een andere Duke 125 ga kopen, Arie Molenaar heeft nog een mooie te koop staan. Wel een duur grapje.

EDIT: Dit kreng heeft mij €0,58 per km gekost in 12000km 8)7
En dan klaag ik wel eens dat de Gixxer duur is qua onderhoud, mozes. :X
R0y. schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:21:
[...]

eikel :9 *;

Edit:
Of gaat het hier over jouw fantastische achterlicht+knipperlicht?
:>

En idd, dat had ook gekund, ook dat had met onze vriend te maken, maar meer ie niet kon zien waar ik heen ging. :+ Uitvallen en storing achterin had ik ook door een gaar stuk kabelboom...

Edit: dat was deze knoei:
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:17:
[...]

Ze kijken (terecht) als éérste naar het certificaat omdat daar al uit blijkt of die uitlaat überhaupt een typegoedkeuring heeft voor jouw motorfiets. Daarna ben je in eerste instantie overgeleverd aan het gehoor (lees: humeur) van de persoon welke je staande gehouden heeft. Vind die persoon dat je "brommer" té veel kabaal maakt (omdat hij/zij gisteren te lang doorgegaan is bij een avondje stappen bijvoorbeeld) dan mag je alsnog met een WOK melding verder rijden als je geluk hebt.

Hier een jaar of 5 á 6 geleden een KTM 690 mét volledig goedgekeurde Akrapovic einddemper (niet eens een volledig systeem) van een maatje van me naar huis mogen brengen op de aanhanger waarbij die uitlaat in beslag genomen werd. Ding heeft 'ie nooit meer terug gezien en is ook niet vergoed......
Das mooi zuur, maar geld terug kennen ze bij die stichting niet...

Toevallig wat dempingswol die eruit gebrand was? Hebben ze nogal eens last van en ja dan worden ze luid. :P Was die ene tweaker toch ook met de rit een paar jaar terug, db killer verloren, wol eruit gebrand. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R0y.
@Joopieboy mijn linkerknipperlicht aan de achterkant is afgebroken, ik denk dat het daar van komt. de rest is helemaal origineel namelijk.

Die Tweaker met die KTM, is die eigenlijk nog actief hier?

R0y. wijzigde deze reactie 11-05-2019 19:38 (20%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Joopieboy
R0y. schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:18:
@Joopieboy mijn linkerknipperlicht aan de achterkant is afgebroken, ik denk dat het daar van komt. de rest is helemaal origineel namelijk.

Die Tweaker met die KTM, is die hier eigenlijk nog actief hier?
Aah, dan klopt je weerstand niet en gaat ie gek doen, sucks. :)

Nog een tweetal foto's van de paasrit met @DrivinUCrazy en nog een paar mensen, toen de Gixxer er nog fris bij stond. :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:45
(jarig!)
Joopieboy schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:34:
[...]

Aah, dan klopt je weerstand niet en gaat ie gek doen, sucks. :)

Nog een tweetal foto's van de paasrit met @DrivinUCrazy en nog een paar mensen, toen de Gixxer er nog fris bij stond. :+
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lopen die dingen op gas joh? :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, na een valse start paar weken terug rij ik weer :D

Probleem was dat de lining van de brandstoftank van m'n R80 vrijwel overal tegelijk losgelaten had, en zodra ik wat meer vroeg van de motor dan pruttelen kwam het in de carbs terecht met blokkages en overstromingen tot gevolg. Monteur (oom van de vorige die overleden is :'( ) verwijt het aan de alcohol in E95. Hoe dan ook, nu geen lining meer in m'n tank maar wel een rijdende motor.

Was donderdag zo blij dat ik na terugkomst van werk de boel omver liet vallen. Motor zelf overleefde het zonder kleerscheuren (leve valbeugels), maar m'n lag erop en ik moet dus een nieuwe vizier kopen :X

Vandaag nog naar Hilversum op en neer gereden, heen binnendoor, terug op de A1/A9. Wat voelt dat goed! Behalve dan iets meer wind op m'n gezicht dan goed te noemen is. Iets voelt ook niet helemaal 100% aan de achterwiel, allicht bandenspanning. Maar dat mag de pret niet drukken. Voor de goede orde ook nog een file op A1 bij Muiderberg. Verbaasde me dat ik de enige motor was in de wijde omgeving.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@dion_b : En nu in NL dus alléén nog maar BP/Aral Ultimate tanken?

Iets anders: Weet jij zo nog de naam en/of het adres van dat tentje in Kleve waar we een "x" aantal jaar geleden tijden een Tweakers/GoT Motorrit zijn gestopt voor de lunch? Tentje lag destijds redelijk aan de rand / ringweg van Kleve en had voldoende plek voor een hoop motoren én daarbij ook goed eten :9

• Joopieboy
Die moet jij kennen toch? :P

@dion_b day probleem gaan meer mensen hebben binnenkort en ik ook waarschijnlijk. Brandstofpomp wordt gesmeerd door de benzine en E10 is een stuk schraler, injectoren, brandstofleidingen, leerlingen, alles gaat kapot erdoor. :) Plus het nog hogere verbruik... Scheelt een liter met E5 95.

Joopieboy wijzigde deze reactie 11-05-2019 21:30 (84%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:44
Joopieboy schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:24:

@dion_b day probleem gaan meer mensen hebben binnenkort en ik ook waarschijnlijk. Brandstofpomp wordt gesmeerd door de benzine en E10 is een stuk schraler, injectoren, brandstofleidingen, leerlingen, alles gaat kapot erdoor. :) Plus het nog hogere verbruik... Scheelt een liter met E5 95.
Hier het antwoord ook op je vraag @NLDViane of onze motoren tegen E10 kunnen. Het is dus niet onbeperkt aan te raden :+

Vandaag wilde ik vanuit Enkhuizen weer terug naar huis. Is er een ongeluk gebeurd met een auto vs scooter vlak voor de dijk... Dus uiteindelijk 20 minuten met een Tsjech staan praten die het koud had met een t-shirt onder zn leren pak bij 8 graden :+

Daarna samen richting Lelystad gereden, maar halverwege trok ie het gas open en de R1 die hij rijdt kon ik toen niet meer bijhouden :P

En het blijft toch verrekte handig als het vol staan op de N-weg in Enkhuizen voor al die stoplichten om even naar voren te rijden O-)

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
timmie271 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:47:
[...]

Hier het antwoord ook op je vraag @NLDViane of onze motoren tegen E10 kunnen. Het is dus niet onbeperkt aan te raden :+

Vandaag wilde ik vanuit Enkhuizen weer terug naar huis. Is er een ongeluk gebeurd met een auto vs scooter vlak voor de dijk... Dus uiteindelijk 20 minuten met een Tsjech staan praten die het koud had met een t-shirt onder zn leren pak bij 8 graden :+

Daarna samen richting Lelystad gereden, maar halverwege trok ie het gas open en de R1 die hij rijdt kon ik toen niet meer bijhouden :P

En het blijft toch verrekte handig als het vol staan op de N-weg in Enkhuizen voor al die stoplichten om even naar voren te rijden O-)
Sterker nog, mijn motor mag officieel alleen op 98 rijden met een max van 5% ethanol. 95 kan, met rustig rijden, alleen dat is ie wel flink onzuiniger. 1 op 15 op zijn best VS 1 op 17.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
Joopieboy schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:05:
[...]

Sterker nog, mijn motor mag officieel alleen op 98 rijden met een max van 5% ethanol. 95 kan, met rustig rijden, alleen dat is ie wel flink onzuiniger. 1 op 15 op zijn best VS 1 op 17.
Pfff ben ik blij dat ik er gewoon alles in mag mikken :+
naja op diesel na dan :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wimmel_1 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:00:
@dion_b : En nu in NL dus alléén nog maar BP/Aral Ultimate tanken?
Neuh, schade is al geschied. Bovendien: op lange ritten heb je het toch niet voor het uitkiezen. Gelukkig is dichtstbijzijndste tank wel een BP, maar iirc hadden ze daar ook E95...
Iets anders: Weet jij zo nog de naam en/of het adres van dat tentje in Kleve waar we een "x" aantal jaar geleden tijden een Tweakers/GoT Motorrit zijn gestopt voor de lunch? Tentje lag destijds redelijk aan de rand / ringweg van Kleve en had voldoende plek voor een hoop motoren én daarbij ook goed eten :9
Dat is een tijdje geleden :o

100% weet ik het niet, maar ik dacht dat het deze was:
https://www.restaurant-wissing.de/index.php?foto

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

NLDViane schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:25:
[...]

Lopen die dingen op gas joh? :+
Die van mij zo te zien wel. Op benzine vast niet, want dit was met 1:17 een van mijn zuinigste ritten ooit. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tariko
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15-10 20:47
xos schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:37:
Jaren geleden een uitlaat bestelt, duurde 6 weken omdat het ding op bestelling gemaakt werd. Waren ze destijds wel eerlijk in. Dus vooraf even informeren kan duidelijkheid geven.

Kwaliteit is goed, verwacht geen akrapovic kwaliteit maar daar is de prijs ook naar. Gewoon goede prijs kwaliteit verhouding. Nadeel is dat het over het algemeen wel herrieuitlaten zijn ongeacht het E-keur wat ze hebben.

<edit>Ging over sc-project @HTT-Thalan, nooit gezien</edit>GPR
Bij mij heeft de bestelling precies één week geduurd dus veel sneller dan de aangegeven 3 weken, maar dan kan ook per type verschillend zijn. Qua herrie valt het best mee vind ik het is iets luider dan standaard demper, maar klinkt wel goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:44

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Joopieboy schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:24:

Brandstofpomp? Injectoren? Wat is dat allemaal? :7.

Ik tank sinds een half jaar overwegend 95 omdat ook Ultimate 98 nu aangeduid word als zijnde E5. Is de motor niet voor bedoeld en ik zal mettertijd vast wel meer onderhoud moeten doen, maar ik heb weinig keus meer. Ethanol verwijderaar danwel octaan boosters kosten omgerekend net zo veel als maar gewoon die 102 racing van Firezone maar de laatstgenoemde is bijna nergens te krijgen.

En nou ga ik even spullen pakken en eten, om tien uur moet ik bij het verzamelpunt zijn. McDonald's Maasbree, mocht iemand willen komen kijken cq meerijden.

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:28
R0y. schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:18:
Die Tweaker met die KTM, is die eigenlijk nog actief hier?
Weinig, ik ken Gerald privé maar echt posten doet hij weinig meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 19:20
HTT-Thalan schreef op zondag 12 mei 2019 @ 07:39:
[...]

Brandstofpomp? Injectoren? Wat is dat allemaal? :7.

Ik tank sinds een half jaar overwegend 95 omdat ook Ultimate 98 nu aangeduid word als zijnde E5. Is de motor niet voor bedoeld en ik zal mettertijd vast wel meer onderhoud moeten doen, maar ik heb weinig keus meer. Ethanol verwijderaar danwel octaan boosters kosten omgerekend net zo veel als maar gewoon die 102 racing van Firezone maar de laatstgenoemde is bijna nergens te krijgen.

En nou ga ik even spullen pakken en eten, om tien uur moet ik bij het verzamelpunt zijn. McDonald's Maasbree, mocht iemand willen komen kijken cq meerijden.
BP Ultimate 98 bevat geen ethanol, ondanks dat het het label 'E5' draagt. Wat trouwens ook niet meer zegt dan dat het maximum aan ethanol 5% bedraagt. En in dit geval dus 0%.
De letter `E` tezamen met het nummer zoals weergegeven in de cirkel, geeft het maximum percentage bio-componenten aan dat erin verwerkt mag zitten. Bijvoorbeeld: Euro95 label `E5` kan tot 5% ethanol bevatten. Voor diesel geldt hetzelfde. De letter `B` in combinatie met het cijfer in het vierkant, geeft aan hoeveel biobrandstof de diesel kan bevatten.

Aan de Ultimate 98 van BP wordt overigens geen ethanol toegevoegd. Mocht dit in de toekomst veranderen, dan zullen wij dit duidelijk aan onze klanten communiceren.
Link

Voor Shell V Power geldt hetzelfde, ook hier zit geen ethanol in.
De Shell brandstoffen in Nederland worden aangeduid met de volgende CEN labels:

Shell FuelSave Euro 95 - E5
Shell V-Power - E5 (In Shell V-Power zit 0% bio-ethanol)
Shell FuelSave Diesel - B7
Shell V-Power Diesel - B7
Link

Brazos wijzigde deze reactie 12-05-2019 08:49 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16-10 23:26
Ik tank altijd 95 :$

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:09
@SmurfLink , om ongeveer 6m35 heeft hij het over "split leather". Kan misschien ook wel betrekking hebben op jouw jas:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-10 08:49

Bommes

Capo del formaggio

steveman schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:56:
^^ Maar het gaat nu even over hoe je zo'n ding wel gebruikt :P

En wel nondeju:

[Afbeelding]
http://www.techniek-breed.nl/moersleutel-verstelbaar.html

Komt heel raar op me over, maar okay als ik nog eens wat met zo'n ding moet doen, dan maar zo I guess.
Ja dit dus, dat is precies wat ik beschreef.
Het verstelbare draait "voorop" zeg maar, in het plaatje is T de draairichting.

Gelijk aan een waterpomptang, gebruik je die in de correcte richting hoef je niet te "knijpen" in de handvatten.
Vrijdag schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:29:
@SmurfLink , om ongeveer 6m35 heeft hij het over "split leather". Kan misschien ook wel betrekking hebben op jouw jas:

[YouTube: Most Dangerous Motorcycle Gear]
Dat filmpje moest ik ook meteen denken toen ik de jas van @SmurfLink zag.

Bommes wijzigde deze reactie 12-05-2019 09:51 (23%)

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joopieboy
Moderne motoren zijn prima geschikt om op E10 te rijden en hebben verder ook geen voordeel op euro 98 of hoger te gaan rijden. Bij een motor met wat meer vermogen of een bepaalde afstelling zie je het wel wat meer dat ze alleen maar geschikt zijn voor 98 officieel gezien...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nog even aan het rommelen geweest met wat extra bandjes:

Die zwarte straps met klemmetjes zaten ook bij de tassen. Misschien niet hier voor bedoeld naar werkt goed zo.

Oranje spanbandje er om heen en het zit vast.
Die oranje bandjes knip ik nog netjes op maat.

Rol tas met tent, laarzen, pannenset, tent hamer nog ruimte genoeg over.
Topkoffer is voor alle losse zooi en ik denk mijn kleren.
Al met al tevreden zo.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19-10 13:26

caesar1000

U want some?

timmie271 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:52:
[...]
Wanneer opvolgend rijbewijs? A2 denk ik dan? :)
[...]
Toen @NLDViane en ik met z'n tweeën in duitsland reden werden we even goed ingehaald door een dikke BMW boxer motor. Die knalde in z'n 2e versnelling even dat scherpe bochtje om 8)7 8)7
Deze zomer A Code 80. Ik moet opnieuw AVB doen omdat je niet direct van A1 naar A Code 80 kunt doorstromen, maar het scheelt een extra AVD examen in 2021. Tijdens de eerste rijles moet ik niet vergeten dat ik niet meer aan het gas kan hangen bij een A-lesmotor. :+
ephymerous schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:03:
[...]
Heeft niemand je verteld dat we die gast € 50 hebben betaald om rustig aan te doen? :+
Waarom haalde de rest van de groep die 2 motorrijders dan niet in? :+
Woask schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:52:
[...]

Jup, enkel was een nieuwe cilinder, zuiger, krukas en lagers ongeveer €1300. Ik heb toen een 2e hands blok gehaald voor €850.

[...]

Net een belletje gahd van de dealer, en blok start niet wegens te weinig compressie. Het 2e blok dat ik dus versleten heb. Het zit niet mee... Laten fixen kost 2-3k, economisch is 'ie dus total-loss. Probleem waar ik mee zit is dat ik in oktober dus voor A code 80 mag gaan, maar geen zin heb om nu de zomer te missen inclusief al geboekte motorvakantie. Dus ik denk dat ik dan maar een andere Duke 125 ga kopen, Arie Molenaar heeft nog een mooie te koop staan. Wel een duur grapje.

EDIT: Dit kreng heeft mij €0,58 per km gekost in 12000km 8)7
Ik heb tot nu toe ook veel problemen en onderhoud gehad met mijn KTM 125 Duke. In het eerste jaar dat ik mijn KTM had, stond ik maandelijks bij de dealer. Lekkende voorvork, afgebroken uitlaat-linkpijp, vloeistoflekkage etc. Na veel tijd en geld is het nu grotendeels opgelost. :')

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brazos
  • Laatst online: 19:20
Joopieboy schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:28:
[...]

Moderne motoren zijn prima geschikt om op E10 te rijden en hebben verder ook geen voordeel op euro 98 of hoger te gaan rijden. Bij een motor met wat meer vermogen of een bepaalde afstelling zie je het wel wat meer dat ze alleen maar geschikt zijn voor 98 officieel gezien...
Als je met Euro 98 benzine zonder ethanol bedoelt is er wel een klein voordeel in het verbruik. E10 verbruikt ongeveer 3% meer brandstof per km dan E5. Ethanolloze benzine zal nog iets minder verbruiken.

Het staat er overigens wat verwarrend, want E10 is eigenlijk Euro 97/98. De klopvastheid van ethanol is namelijk hoger dan benzine.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• timmie271
caesar1000 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:49:
[...]
Deze zomer A Code 80. Ik moet opnieuw AVB doen omdat je niet direct van A1 naar A Code 80 kunt doorstromen, maar het scheelt een extra AVD examen in 2021. Tijdens de eerste rijles moet ik niet vergeten dat ik niet meer aan het gas kan hangen bij een A-lesmotor. :+
Oh ja crap.. jij moet eigenlijk dezelfde route als mij afleggen, maar dan met wat meer ervaring wat dus scheelt :)

Enne als je aan het gas gaat hangen wil ik daar toch wel een filmpje van zien :+ Al moet ik eerlijk bekennen dat ik met de lesmotor harder heb gereden dan ik kan met de de cbr250r :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NLDViane
(jarig!)
@caesar1000 Ook met je lesmotor kan je prima het gas opentrekken hoor, @timmie271 en ik hebben op de Kawa ER-6N gelest maar heb geen voorwiel los van de grond gekregen. Tuurlijk moet je niet zo lomp doen als met je 125, maar dat ligt meer aan de snelheid die je behaalt in combinatie met je veiligheid dan motoren die onder jou wegrijden. Mocht je na de les weer op je 125 stappen is ie wel heeeeel langzaam kan ik je melden, had met die 300 van mij al het gevoel dat ie zonder olie liep :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• timmie271
NLDViane schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:33:
@caesar1000 Ook met je lesmotor kan je prima het gas opentrekken hoor, @timmie271 en ik hebben op de Kawa ER-6N gelest maar heb geen voorwiel los van de grond gekregen. Tuurlijk moet je niet zo lomp doen als met je 125, maar dat ligt meer aan de snelheid die je behaalt in combinatie met je veiligheid dan motoren die onder jou wegrijden. Mocht je na de les weer op je 125 stappen is ie wel heeeeel langzaam kan ik je melden, had met die 300 van mij al het gevoel dat ie zonder olie liep :+
Geef jij nou maar extra gas bij op die lesmotor. Des te eerder je naar je street triple kan en ik je helemaal niet meer kan bijhouden op het rechte stuk :+

Enne wie zegt niet dat ze gewoon een dike 100+pk lesmotor hebben ipv de 50,4kW die wij hadden :)

timmie271 wijzigde deze reactie 12-05-2019 14:36 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
timmie271 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:34:
[...]

Geef jij nou maar extra gas bij op die lesmotor. Des te eerder je naar je street triple kan en ik je helemaal niet meer kan bijhouden op het rechte stuk :+

Enne wie zegt niet dat ze gewoon een dike 100+pk lesmotor hebben ipv de 50,4kW die wij hadden :)
_O_ :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NLDViane
(jarig!)
Lessen op een S1000RR, dan kan je zo'n beetje alles hebben O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
NLDViane schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:51:
Vraag me dan ook serieus af hoe vaak die wel niet op de grond zal liggen :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joopieboy
NLDViane schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:51:
Dan krijg je hetzelfde als bij Osseforth een paar jaar geleden, een leerling die het hekwerk op het oefenterrein eruit heeft gereden :Y

Acties:
  • +9Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

We zijn weer losgekomen vandaag, doch ditmaal onbedoeld :P.

Mooie rit, ongeveer 100km met redelijk was offroad, wel teveel tussenstukken via asfalt maar het blijft Nederland natuurlijk. Bijna iedereen reed de rit gisteren, dus vandaag bleken het alleen Rob (van de TCN, offroadveteraan) en ik te zijn. Hij op een KTM 450 nog wat uit 2017.

2e gedeelte ging bijhoorlijk hard! Hij gaf steeds meer gas en ik moest toch wel een tandje of twee bijzetten om bij te blijven, maar dat ging om één of andere reden steeds makkelijker. Ook snelle(re) bochten gereden door mul terrein, paar kombochtjes gehad en ondanks dat ik met koffers reed (met gereedschap, EHBO, pomp en dergelijke, ik rekende op een groepje) die toch behoorlijk impact op het gedrag hadden kon ik op een gegeven moment gewoon bijna vol gas mee. Topsnelheid heeft zo rond de 110 gelegen, gemiddelde rond de 50.

Ver tegen het eind van de rit hadden we een behoorlijk snel stuk door een dichtbegroeid stuk weg waar ik om een bocht heen kwam en ineens behoorlijke kuilen tegenkwam. Door de snelheid gingen we even airborne :7 - de spullen in de koffers lagen precies niet meer hoe ik ze erin gestoken had _O-. Gelukkig had ik er al rekening mee gehouden en alles wat beter ingepakt, er was dus niks stuk.

Dit gaat een mooie offroad zomer worden, zeker als straks de WR af is - dan ga ik pas écht vliegen :P.

Plaatje bij het praatje:

en dat dan met ongeveer 100km/u (waar mogelijk en verantwoord, uiteraard).
Bewegende beelden volgen zoals gewoonlijk later vanwege mijn brakke en sterk verouderde videobewerkingsbak :P.

HTT-Thalan wijzigde deze reactie 12-05-2019 16:38 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• R0y.
timmie271 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:55:
[...]

Vraag me dan ook serieus af hoe vaak die wel niet op de grond zal liggen :+
Als je maar hard genoeg die muur in rijd blijft hij gewoon recht staan hoor. Geen valbeugels nodig :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
R0y. schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:58:
[...]

Als je maar hard genoeg die muur in rijd blijft hij gewoon recht staan hoor. Geen valbeugels nodig :9
Of hard genoeg in een auto :+

Maar was niet van plan dat te testen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:39

Rubman

Just as clear as a foggy night

Nu we het toch weer over brandstof hebben, ik kan vrij weinig vinden over de Texaco 98 premium.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Joopieboy schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:33:
[...]

Dan krijg je hetzelfde als bij Osseforth een paar jaar geleden, een leerling die het hekwerk op het oefenterrein eruit heeft gereden :Y
Waarvan ik overigens kan melden dat die lesser een paar weekjes niet heeft gereden en daarna netjes de lessen weer heeft opgepakt, en het rijbewijs heeft gehaald. :)
Een doorzetter!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
Dat is wel heel erg stoer en goed om te horen!

Beetje mijn insteek, break it, repair it, repeat :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
Ik had hetzelfde gedaan denk ik zo door het hek heen :+

Was allang blij dat ik hem toen met lessen in de greppel zette ipv het hek dat erachter stond :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:04:
[...]

Waarvan ik overigens kan melden dat die lesser een paar weekjes niet heeft gereden en daarna netjes de lessen weer heeft opgepakt, en het rijbewijs heeft gehaald. :)
Een doorzetter!
Petje af daarvoor zeg! Dat is indrukwekkend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 14:37
Gisteren voor het eerst de nieuwe banden getest (Pirelli Angel GT). Was naar Luxemburg gereden, uiteindelijk was ik 10 minuten van Luxemburg stad af, dus daar ook even ingereden.

Helaas eindige de rit net wat boven Spa. Het stuur begon ineens flink te zwabberen, en snel aan de kant gegaan. Gelukkig was er een parkeerplaats langs de snelweg. Achterband was helemaal lek. Uiteindelijk iedereen die daar stopte gevraagd of ze een compressor of pomp bij hadden en in de tussentijd mijn zwager gebeld. Hij heeft namelijk een grote bus van het werk. Was bang dat als ik pechhulp zou bellen, eerst een Franstalige aankwam en zei: die is stuq. En vervolgens weer 2 uur op een afsleep wagen wachten.

Na 1,5 uur ongeveer was m'n zwager er en hadden we mijn motor op een stoepje gereden. Zodoende stond de motor al bijna op dezelfde hoogte als de laadruimte, dus was heel eenvoudig over de oprijplaten naar binnen te rijden.

Helaas is de band zo lek dat je de lucht er echt uit hoort blazen als je er lucht in pomp. Sowieso voor Noorwegen een nieuwe band bestellen, maar in de tussentijd kijken wat ik met deze band kan doen. Heb hem alleen gisteren gebruikt dus max 450 KM :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 14:16

Chakotay

Lick here to continue

@Thoit dat is zuur, net als je ver van huis zit...

Ik kan vanochtend in de file nog een automobilist op een motor tegen. Ik filterde er al tussendoor, een motor iets verderop zat nog tussen de auto's. Precies toen ik er aan kwam kijkt hij in zijn spiegels, over zijn schouder en.... Gooit hem zo recht voor mijn neus :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +16Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:01
Gisteren eindelijk na twee/drie weken weer een stukje gereden :) Voorband had nog 1,9 bar over :'( Lucht in de banden en daarna gaan! Onderweg even gestopt voor wat foto's. Tevens hierbij het verzoek om in de OP te mogen 8) Locatie: Groningen e.o. TDM900 uit 2002
Members only: foto's
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hoi :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Shadow_Agent Mooie TDM!! Maar de foto mag dus niet in de OP gezien je er M.O tags omheen hebt staan? (En 't bouwjaar…. :+ ).

wimmel_1 wijzigde deze reactie 13-05-2019 10:50 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:01
wimmel_1 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:31:
@Shadow_Agent Mooie TDM!! Maar de foto mag dus niet in de OP gezien je er M.O tags omheen hebt staan? (En 't bouwjaar…. :+ ).

Foto mag wel in de OP hoor, geen probleem. De foto's staan ook in een openbaar album ;)
Tnkx trouwens :)

Bouwjaar is 2002 :)

Hoi :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:28
Zaterdagmiddag de CBR eindelijk maar weer eens uit z'n hok gehaald voor een ritje met wat leuke slingerweggetjes. Dat was het eerste serieuze ritje weer sinds er een nieuw achterbandje op ligt en de ketting en tandwielen vervangen zijn.
Wat rijdt en stuurt dat toch weer lekker strak zeg en over grip niks te klagen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19-10 13:26

caesar1000

U want some?

timmie271 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:10:
[...]
Oh ja crap.. jij moet eigenlijk dezelfde route als mij afleggen, maar dan met wat meer ervaring wat dus scheelt :)

Enne als je aan het gas gaat hangen wil ik daar toch wel een filmpje van zien :+ Al moet ik eerlijk bekennen dat ik met de lesmotor harder heb gereden dan ik kan met de de cbr250r :9
Ik zal binnenkort een filmpje voor je maken. ;)
NLDViane schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:33:
De snelheid waarmee je het gas kunt openen zal inderdaad wennen zijn. Met een A-rijbewijs MT-07 (zonder 35kW limiet) is het de eerste les opletten, het is een sprong van 15 pk naar 75 pk. Te lomp met het gas en het voorwiel komt omhoog. De ER-6n is misschien vergevingsgezinder? Op de terugweg van de rijschool op m'n 125cc zal weer veel schakelen zijn. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +9Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Kleine teaser :).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:32
caesar1000 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:09:
[...]

[...]

Te lomp met het gas en het voorwiel komt omhoog. De ER-6n is misschien vergevingsgezinder?
Zelf op de XJ6 en de MT-07 gelest en rij nu op een ER-6F maar de MT is erg aggressief op het gas tegenover de ER. Ik denk dat ze het gasrespons op de Yamaha erg scherp hebben afgesteld.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Aaaand een snelle edit omdat ik tussen de planning voor deze week eigenlijk helemaal geen tijd heb om aan video's te werken, dus hier moet men het maar even mee doen :P.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:04
HTT-Thalan schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:51:
[YouTube: The Quick and Dirty]

Aaaand een snelle edit omdat ik tussen de planning voor deze week eigenlijk helemaal geen tijd heb om aan video's te werken, dus hier moet men het maar even mee doen :P.
Lekker geluidje... Maar na een paar minuten ben ik afgehaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dryhte schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:06:
[...]

Lekker geluidje... Maar na een paar minuten ben ik afgehaakt.
Ja, de video is erg lang en ik heb de tijd niet genomen om er een leuke/interessant edit van te maken. Zit met een verbouwing en een hoop werk maar wilde toch in ieder geval iets online gooien voor de TCN en wat vrienden die zelf wel dromen van offroad rijden maar de stap nooit zetten :+.

Ik sta overigens open voor ideeën over hoe ik de video interessanter maak voor een breder publiek! Mijn editing skills zijn uitermate....matig, maar al doende leert men.

- edit -

Uitlaat is wel erg ver verwijderd van het standaard Transalp geluid inderdaad, besef ik me. Meer richting dirt bike, eigenlijk :7. Wacht maar tot de eerste filmpjes/geluiden van de WR mijn kanaal raken :Y).

HTT-Thalan wijzigde deze reactie 13-05-2019 19:19 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
caesar1000 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:09:
[...]

[...]

De snelheid waarmee je het gas kunt openen zal inderdaad wennen zijn. Met een A-rijbewijs MT-07 (zonder 35kW limiet) is het de eerste les opletten, het is een sprong van 15 pk naar 75 pk. Te lomp met het gas en het voorwiel komt omhoog. De ER-6n is misschien vergevingsgezinder? Op de terugweg van de rijschool op m'n 125cc zal weer veel schakelen zijn. :+

[YouTube: MT07 / FZ07 OVERTAKES, POWER WHEELIES, BURNOUT SNDS THUG LIFE BONUS]
Zo, gas dicht en vol de wheelie afbreken, das lekker voor je balhoofdlager en voorvork. :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ndthien
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 21-10 18:03
Ik verwacht deze zomer mijn motor rijbewijs (A) te halen. Daarom ben ik nu ook aan het oriënteren naar motoren. Graag zou ik direct een Yamaha MT-07 kopen, maar daar heb ik het geld niet voor en de kans dat ik het laat vallen is redelijk groot.

Ik ben daarom op zoek naar betrouwbare nakeds, welke geschikt zijn voor beginners en die tegen een stootje kunnen van rond de 1000 euro?

Naar welke modellen zou ik dan moeten kijken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joopieboy
Mijn 2 centen, Bandit 600 of een Fazer 600. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ndthien schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:39:
Ik verwacht deze zomer mijn motor rijbewijs (A) te halen. Daarom ben ik nu ook aan het oriënteren naar motoren. Graag zou ik direct een Yamaha MT-07 kopen, maar daar heb ik het geld niet voor en de kans dat ik het laat vallen is redelijk groot.

Ik ben daarom op zoek naar betrouwbare nakeds, welke geschikt zijn voor beginners en die tegen een stootje kunnen van rond de 1000 euro?

Niet zozeer een Naked, maar een betrouwbare motor voor 1000 euro denk ik o.a. aan een Diversion (600 of 900) - blijven maar lopen die dingen. Je kan ook naar een CB500 kijken maar die zijn iets gewilder en misschien iets duurder, wel érg fun om mee te rijden, en weinig poespas (dus meer richting naked).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thoit
Wat ik zo op de beelden kan zien is het redelijk bekend terrein waar je bent geweest @HTT-Thalan Bij 11 minuten lijkt erg veel op een bos waar we wel vaker zijn, en dat is ook in de buurt van Maasbree. In de buurt is ook een trail terrein.

Rijdt nog lekker door met dat oude hok :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Thoit schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:01:
Wat ik zo op de beelden kan zien is het redelijk bekend terrein waar je bent geweest @HTT-Thalan Bij 11 minuten lijkt erg veel op een bos waar we wel vaker zijn, en dat is ook in de buurt van Maasbree. In de buurt is ook een trail terrein.

Rijdt nog lekker door met dat oude hok :)
Oh dat terrein moet je me even aanwijzen dan, daar zou ik wel even een kijken willen nemen :P. Sowieso veel mooie routes daar in Limburg, een van onze voornaamste routebouwers woont daar dus daar profiteren wij dik van :). Ik hoop er nog veel te komen deze zomer!

Ik heb zeker niet op de max gereden hoor, er zat nog wel (veel) meer in, maar ik verleg steeds de grens een stukje zodat ik nooit óver mijn grens hoef te rijden. Aandachtspunten voor dit jaar zijn snelle platte bochten en wheelies :Y.

HTT-Thalan wijzigde deze reactie 13-05-2019 20:07 (4%)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Nu online

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

De Batavierenrace was weer leuk, op de terugweg nog langs een plekje dat we online hadden gevonden.
Bij Beltrum is een aangelegde doorwaarbare plek, vooral bedoelt voor paard en wagen.
Maar met de juiste motor kun je er ook wel doorheen. :9

De volgende keer ga ik er zelf ook doorheen.

^^^^@HTT-Thalan.

| Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grubeater schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:15:
De Batavierenrace was weer leuk, op de terugweg nog langs een plekje dat we online hadden gevonden.
Bij Beltrum is een aangelegde doorwaarbare plek, vooral bedoelt voor paard en wagen.
Maar met de juiste motor kun je er ook wel doorheen. :9

[YouTube: Doorwading Beltrum]

De volgende keer ga ik er zelf ook doorheen.
Ik dacht dat jij een Alp had? Ben je geswitcht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Nu online

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:28:
[...]

Ik dacht dat jij een Alp had? Ben je geswitcht?
Mijn Alp zie je op het einde van het filmpje links staan. ;)

| Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grubeater schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:29:
[...]

Mijn Alp zie je op het einde van het filmpje links staan. ;)
Waar is jouw doorwading dan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

Er-6n zijn redelijk goed te vinden, worden veel als lesmotor gebruikt omdat ze zo betrouwbaar zijn. Weet alleen niet of ze voor jouw budget er ook zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@SmurfLink Met het budget wat door @ndthien aangegeven wordt (± €1000,-) kun je jezelf een Kawasaki ER-5 wel verantwoorden, net zoals een oude Suzuki Bandit (GSF 600) óf een Yamaha Fazer (FZS 600).

Zijn allemaal fietsen van érgens rond de eeuwwisseling (20 jaar geleden!!) én ook qua techniek nog vrij simpel samengesteld.

Niks mis mee, maar niet te vergelijken met (bijvoorbeeld) een moderne ER-6 zoals jij rijdt :P

wimmel_1 wijzigde deze reactie 13-05-2019 21:34 (3%)

Acties:
  • +15Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-10 22:53
Zo vandaag voor een Bandit 1200 wezen kijken/rijden en kon 'm niet laten staan. :)

Stomme koffers gaan we natuurlijk niet mee voor schut rijden, dat mag er allemaal af!
Afgezien van het sportuitlaatje, is deze bandit nog erg standaard. Er zal dus nog wel het een en ander veranderd gaan worden. Remmen met standaard blokjes als je gesinterd gewent bent, is even opletten :+
Achterband is zo goed als op, dus spoedig vervangen en hij loopt een beetje moeilijk als hij koud is (carbs cleanen).
Verder zitten er wat wat deukjes in de tank en wat krasjes in de zijkappen omdat hij een paar keer is omgegaan..

Al met al voor 1500,- een Bandit uit 2004 met 33000 km, vind ik geen slechte score voor zo'n mooie maandag!

Echt vervelend hoor heb ik 2 bandieten..

Helemaal eens met:
Joopieboy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:40:
Mijn 2 centen, Bandit 600 of een Fazer 600. :)
Die rode in de foto hierboven is een 600, heb er destijds 900,- voor betaald en nog steeds een hoop plezier mee :)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Joopieboy
Super fijne motoren, rijden leuk en iedereen kan er op wegrijden, betrouwbaar, onderdelen zijn goed te verkrijgen en nieuw ook super betaalbaar. :)

Edit: even alle jongens met een licht rijbewijs even een hart onder de riem steken:

Gelijk een goeie motor ook 8)

Joopieboy wijzigde deze reactie 13-05-2019 23:36 (42%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Yamaha FZS600 Fazer :Y

Leuk speelgoed, rijdt goed. Als je eentje vindt met de spitsere neus (2001 en nieuwer geloof ik) heb je een iets grotere tank en instelbare voorvering.

K46/S1000RR, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Fazer 600, bouwjaar 2000. Was net een overgangsjaar en die van mij had dus ook de instelbare voorvering.

Ik vond het een fijn ding, voor wat ik hier her en der lees ook nog eens best wel zuinig: 1 op 19 gemiddeld.
Perfect ding om op te leren rijden, een met 95 pk ook nog iets wat er serieus van door gaat als je er aan gaat hangen.
Wat mij betreft dus ook echt wel een aanrader.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thoit
HTT-Thalan schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:07:
[...]

Oh dat terrein moet je me even aanwijzen dan, daar zou ik wel even een kijken willen nemen :P. Sowieso veel mooie routes daar in Limburg, een van onze voornaamste routebouwers woont daar dus daar profiteren wij dik van :). Ik hoop er nog veel te komen deze zomer!

Ik heb zeker niet op de max gereden hoor, er zat nog wel (veel) meer in, maar ik verleg steeds de grens een stukje zodat ik nooit óver mijn grens hoef te rijden. Aandachtspunten voor dit jaar zijn snelle platte bochten en wheelies :Y.
Dit is het terrein:

http://www.btcbaarlo.nl/trainen/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vrijdag

Suzuki SV650? Vind ik op het oog best leuke motoren, zeker als ze een bellypan hebben :)

Zoals deze, hoewel dit een wat nieuwer model is. Je hebt ze ook met een halve topkuip maar dat vind ik weer minder mooi, tenminste de oudere modellen. Ziet er een beetje gek uit imo:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
Vrijdag schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:12:
[...]

Suzuki SV650? Vind ik op het oog best leuke motoren, zeker als ze een bellypan hebben :)

[Afbeelding]

Zoals deze, hoewel dit een wat nieuwer model is. Je hebt ze ook met een halve topkuip maar dat vind ik weer minder mooi, tenminste de oudere modellen. Ziet er een beetje gek uit imo:

[Afbeelding]
Rijdt ook serieus lekker. Wel erg verschillend, zou ik vermoeden, van de Fazer/Diversion (4 cyl vs Vtwin)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 30-09 07:50

Schuimpje

Couch Warrior

R0y. schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:49:
[...]

Ik had volgens mij een pakket bij https://www.theorie-leren.nl . Mijn vriendin heeft hier een paar maanden later ook gebruik van gemaakt. Ik had nog flink wat tijd over. Of het wat zegt weet ik niet maar beide de eerste keer geslaagd (autorijbewijs hadden we volgens mij zo'n 7 jaar toen we bezig waren voor ons motor).

De oefen examens vond ik uiteindelijk pittiger dan het 'echte' examen.
Uiteindelijk de online examen training gekocht op theorie-leren. Afgelopen vrijdag eerste keer geslaagd met maar 4 fouten. Over 2 weken op voor het AVB examen en dan kunnen we het AVD aanvragen, kan niet meer wachten haha!

Ik ben ook al wat aan het rondkijken naar naked bikes en ik vind de Kawasaki Z650-Z900 toch wel hele mooie fietsen! Ook de mt serie van yamaha ziet er niet verkeerd uit! Iemand hier ervaring mee? Ik wil t.z.t. op allebij een proefrit maken. En is het bijvoorbeeld slim om een 900 aan te schaffen als 1e motor?

Schuimpje wijzigde deze reactie 14-05-2019 09:23 (0%)
Reden: Typfoutje

PS4 Pro | Sony 55XE9305 | 2.0 B&W 685S2 + Denon PMA-30 | PSN: Drukfout

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dryhte
Schuimpje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:23:
[...]

En is het bijvoorbeeld slim om een 900 aan te schaffen als 1e motor?
De meningen daarover verschillen hier enorm - ik ben zelf in het 'neen' kamp te vinden.

Ik vind dat er tastbare voordelen zijn aan een eerste (en tweede, en derde) motor die niet met je wegloopt als je even onhandig bent.

Vandaar mijn persoonlijke traject 3000km 125cc (ok ja ik vind 't leuk, rijbewijs halen) 30kkm CB500x (al had ik onbeperkt rijbewijs A) en nu V-strom 650. Misschien (vermoedelijk) zal ik ook wel ooit een zwaardere motor hebben, maar ik vind 't voorlopig geen goed idee.

Misschien is het antwoord anders als je bewust veel tijd kan maken om jezelf het motorrijden echt actief bij te brengen, en eraan te werken, maar voor mij is het alvast zo dat ik (met gezin en werk) weinig tijd heb voor plezierritjes en dat ik m'n plezier dus uit woon-werk moet halen (wat prima lukt, maar waar je uiteraard minder uit leert dan uit weekendjes Luxemburg).

Dryhte wijzigde deze reactie 14-05-2019 09:31 (21%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vrijdag
Dryhte schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:17:
[...]

Rijdt ook serieus lekker. Wel erg verschillend, zou ik vermoeden, van de Fazer/Diversion (4 cyl vs Vtwin)
Deze vind ik ook wel gaaf, alleen weet ik niet hoe eenvoudig het is om weer terug te zetten naar vol vermogen: https://www.motor-forum.nl/threads/nette-sv650n-2001.443784/
Is ook wel bijna twee keer zoveel als @ndthien 's budget.

Ik heb wel eens op de GSR van een vriend van me gereden en dat is inderdaad totaal anders dan mijn Hawk. Persoonlijk, maar met nauwelijks vergelijkingsmateriaal, vind ik mijn vtwin fijner rijden. Ook vergeleken met mijn GPZ trouwens.

Zal ook wel met mijn rijstijl te maken hebben, ben meer een rustige (je mag ook langzaam zeggen :P ) rijder en zit ook bijna nooit hoog in de toeren.

@Schuimpje , ik sluit me aan bij @Dryhte . Als je net je A hebt is een 500/650cc motor denk ik een prima uitvoering om mee te beginnen. Je hebt dan ruim voldoende vermogen voor de snelweg, het is geen pk kanon en het zijn vaak ook lichte en wendbare motoren.
Iedereen is weer anders maar mijn theorie is dat hoe makkelijker jíj de motor onder controle houdt, hoe meer vertrouwen dat geeft. En meer vertrouwen is meer lol.

Vrijdag wijzigde deze reactie 14-05-2019 09:37 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 23:20

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Nog niet genoemd, honda cb600f hornet, vergelijkbaar met de bandit en fazer. Cb1 als het echt budget moet zijn.

Ben je een beetje nostalgisch aangelegd, vf400f/vf500f niet direct naked maar zeker niet super sportief of CB500, CX500 of CB750(Fx) eind 70 begin 80.

Divjes voor tour motoren, al ga daarbij niet te oud, de oude xj900's hebben de wegligging van een natte dweil.

The first 40 years of childhood are the hardest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Dryhte schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:29:
[...]

De meningen daarover verschillen hier enorm - ik ben zelf in het 'neen' kamp te vinden.

Ik vind dat er tastbare voordelen zijn aan een eerste (en tweede, en derde) motor die niet met je wegloopt als je even onhandig bent.

Vandaar mijn persoonlijke traject 3000km 125cc (ok ja ik vind 't leuk, rijbewijs halen) 30kkm CB500x (al had ik onbeperkt rijbewijs A) en nu V-strom 650. Misschien (vermoedelijk) zal ik ook wel ooit een zwaardere motor hebben, maar ik vind 't voorlopig geen goed idee.

Misschien is het antwoord anders als je bewust veel tijd kan maken om jezelf het motorrijden echt actief bij te brengen, en eraan te werken, maar voor mij is het alvast zo dat ik (met gezin en werk) weinig tijd heb voor plezierritjes en dat ik m'n plezier dus uit woon-werk moet halen (wat prima lukt, maar waar je uiteraard minder uit leert dan uit weekendjes Luxemburg).
Ik les nu zelf ook op een V-strom 650 toevallig, en ik moet zeggen ik stond er de 1e les van te kijken hoeveel power er onder je kont hangt. Een z650 of MT-07 zou voor mij meer dan voldoende zijn aangezien ik de motor gebruik voor plezierritjes en nauwelijks snelweg zal gaan rijden. Ik zal de motor dus voornamelijk gebruiken als hobby en niet om er dagelijks mee van A naar B te komen hiervoor gebruik ik de auto of fiets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dryhte
Schuimpje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:40:
[...]

Ik les nu zelf ook op een V-strom 650 toevallig, en ik moet zeggen ik stond er de 1e les van te kijken hoeveel power er onder je kont hangt. Een z650 of MT-07 zou voor mij meer dan voldoende zijn aangezien ik de motor gebruik voor plezierritjes en nauwelijks snelweg zal gaan rijden. Ik zal de motor dus voornamelijk gebruiken als hobby en niet om er dagelijks mee van A naar B te komen hiervoor gebruik ik de auto of fiets.
dat zeg je nu ;) ik dacht eerst dat ik de motor enkel zou gebruiken voor filegevoelige trajecten, maar ik neem echt nog enkel de auto als het echt moet.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Mitssz
  • Laatst online: 17:16
TheBrut3 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:56:
Iemand ervaring met levering en kwaliteit van SC Project als je direct bij hun besteld?
Jazeker, toevallig sinds vorige week een SC onder mijn R3 zitten.
Maandag ochtend besteld en donderdag in huis.

Canon 5D Mark III - Canon 5D Mark II - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Vrijdag schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:31:
[...]

@Schuimpje , ik sluit me aan bij @Dryhte . Als je net je A hebt is een 500/650cc motor denk ik een prima uitvoering om mee te beginnen. Je hebt dan ruim voldoende vermogen voor de snelweg, het is geen pk kanon en het zijn vaak ook lichte en wendbare motoren.
Iedereen is weer anders maar mijn theorie is dat hoe makkelijker jíj de motor onder controle houdt, hoe meer vertrouwen dat geeft. En meer vertrouwen is meer lol.
Hier heb je zeker gelijk in, dat is mijn doel ook. Een motor die ik vertrouw en daardoor veel lol mee kan hebben maar op de snelweg ook z'n mannetje kan staan. En een dik pk kanon is leuk maar lijkt me niet zo slim als ik net mijn A heb, heb nog meer om voor te leven haha.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:44
Schuimpje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:23:
[...]
En is het bijvoorbeeld slim om een 900 aan te schaffen als 1e motor?
Ik ben heel braaf op een 600cc begonnen ('98 zx6r) en na een paar jaar overgestapt op een Fireblade ('00 929cc). In eerste instantie voelt het als een upgrade, als beter, maar na een tijdje besefte ik me dat ook de manier van rijden gewoon anders is (schakellui, zwaarder). Een lichtere motor vind ik eigenlijk gewoon leuker. Inmiddels zit ik ertussenin met een street triple ('18 765cc). Sowieso allemaal zijn ze in niets te vergelijken met tamme lesfietsen. Koop vooral de fiets die je graag wilt hebben, of die je vrienden rijden, motorrijden is ook emotie enzo, en een 900 is ook echt niet gelijk een gevaarlijke widowmaker ofzo, maar geef andere (lichtere) fietsen ook de kans. Doe ook eens een proefritje op een naked, een toerfiets, etc. (Je zal niet de eerste zijn de een Harley koopt maar liever bochten rijdt, die een kruisraket rijdt van Café naar Café, die op een hooligan-fiets naar zijn werk tuft of zijn tourbuffel door het mulle zand probeert te krijgen.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:27
Mitssz schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:43:
Jazeker, toevallig sinds vorige week een SC onder me R3 zitten.

[Afbeelding]
Ziet er tof uit. Maakt het ding inderdaad zoveel lawaai als men zegt?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:32
Rode Busa met een verlengde achterbrug, kan niet foutgaan als eerste fiets :+

Pagman wijzigde deze reactie 14-05-2019 10:01 (11%)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mitssz schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:43:
[...]

Jazeker, toevallig sinds vorige week een SC onder me mijn R3 zitten.

[Afbeelding]
There I fixed that for you.. ;)
Ik ben echt geen grammer nazi maar "me" in plaats van mijn veroorzaakt wel serieuze jeuk .. :X
Wel een vette uitlaat, dat dan weer wel :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mitssz
  • Laatst online: 17:16
TheBrut3 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:51:
[...]

Ziet er tof uit. Maakt het ding inderdaad zoveel lawaai als men zegt?
Aangezien er geen kat meer in zit(full system) maakt deze inderdaad aardig wat lawaai. De slip-on versie is een stuk beschaafder te noemen op de R3. Weet niet hoe het met andere motoren is.
Bommes schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:12:
[...]

There I fixed that for you.. ;)
Ik ben echt geen grammer nazi maar "me" in plaats van mijn veroorzaakt wel serieuze jeuk .. :X
Wel een vette uitlaat, dat dan weer wel :9
Fixed it in the original post O-)

Canon 5D Mark III - Canon 5D Mark II - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 23:20

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Pagman schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:01:
Rode Busa met een verlengde achterbrug, kan niet foutgaan als eerste fiets :+
Had een collega die op een busa is begonnen, leeft ook nog steeds dus het kan wel.

Zou overigens eerder een busa aanbevelen dan een TL1000 of firestorm. Die zijn zelfs voor geoefende rijders een handvol zodra je wat sportiever gaat rijden. (en hadden wel de widowmaker titel)

The first 40 years of childhood are the hardest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Raym09 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:21:
[...]

Had een collega die op een busa is begonnen, leeft ook nog steeds dus het kan wel.

Zou overigens eerder een busa aanbevelen dan een TL1000 of firestorm. Die zijn zelfs voor geoefende rijders een handvol zodra je wat sportiever gaat rijden. (en hadden wel de widowmaker titel)
Ik zeg een Honda XR650R 8).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 21:36
Op een Super Duke 1290 kan je ook als beginner mee rijden. Driving mode op RAIN en dat ding rijdt als een lammetje. 100 pk gelimiteerd :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

com2,1ghz schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:27:
Op een Super Duke 1290 kan je ook als beginner mee rijden. Driving mode op RAIN en dat ding rijdt als een lammetje. 100 pk gelimiteerd :P
Ik heb pas gezien in die video van F9 hoeveel driver-aids die Adventure-R wel niet heeft... niet normaal! Je kunt als een (totaal onervaren) hooligan op dat ding stappen en bij wijze van spreken vol gas het terrein in duiken en de boordcomputer zorgt ervoor dat je niet dood gaat. Sort of. Aan de ene kant ben ik onder de indruk dat ze zoiets hebben kunnen bouwen, aan de andere kant klinkt het als easy-mode voor wannabe terreinrijders. Ik ben bij lange na geen expert maar die skills díe ik bezit, ben ik trots op dat ik het op eigen kracht kan :X.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 21:36
HTT-Thalan schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:31:
[...]

Ik heb pas gezien in die video van F9 hoeveel driver-aids die Adventure-R wel niet heeft... niet normaal! Je kunt als een (totaal onervaren) hooligan op dat ding stappen en bij wijze van spreken vol gas het terrein in duiken en de boordcomputer zorgt ervoor dat je niet dood gaat. Sort of. Aan de ene kant ben ik onder de indruk dat ze zoiets hebben kunnen bouwen, aan de andere kant klinkt het als easy-mode voor wannabe terreinrijders. Ik ben bij lange na geen expert maar die skills díe ik bezit, ben ik trots op dat ik het op eigen kracht kan :X.
Ik heb de Super Duke 1290 GT en op Sport mode kan je met vol gas optrekken met maximale acceleratie zonder dat je achterover ligt. je voelt de tractiecontrole en anti-wheelie de boel corrigeren.

Met TC uit is het allemaal veel leuker. Trek je naar zijn 4e versnelling terwijl je voorwiel nog in de lucht zit 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
Bommes schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:39:
Fazer 600, bouwjaar 2000. Was net een overgangsjaar en die van mij had dus ook de instelbare voorvering.

[Afbeelding]

Ik vond het een fijn ding, voor wat ik hier her en der lees ook nog eens best wel zuinig: 1 op 19 gemiddeld.
Perfect ding om op te leren rijden, een met 95 pk ook nog iets wat er serieus van door gaat als je er aan gaat hangen.
Wat mij betreft dus ook echt wel een aanrader.
O? 8) Dacht dat iemand ooit eens riep dat ie dacht dat ie stuk was ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

com2,1ghz schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:36:
[...]

Ik heb de Super Duke 1290 GT en op Sport mode kan je met vol gas optrekken met maximale acceleratie zonder dat je achterover ligt. je voelt de tractiecontrole en anti-wheelie de boel corrigeren.

Met TC uit is het allemaal veel leuker. Trek je naar zijn 4e versnelling terwijl je voorwiel nog in de lucht zit 8)
Plaatje bij het praatje:

Minder dan 100pk dus volgens @com2,1ghz moet dat een eitje zijn om mee te leren rijden :7.

Asfalt blijkbaar ook geen probleem:

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True