“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Goedhart belde mij tijdens een beurtje: "ja, je banden zijn helemaal op, die moeten vervangen worden".aidanl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:17:
[...]
Ik had precies hetzelfde met de dealer waar ik mijn motor laat onderhouden ('T is niet toevallig ook Goedhart he?). Ik vraag me af of hij echt op op is, of dat ze erg snel tot vervanging overgaan.
Had ook al eens een discussie met de auto dealer. Die moest en zou mij nieuwe banden verkopen omdat er "nog maar" 3,5mm profiel opzat. Heb hem gezegd dat ik dan nog makkelijk half jaartje door kon rijden, uiteindelijk zelfs 3kwart jaar mee door gereden en bij vervanging zaten ze nog op 1.9mm ofzo.
ik: "nee joh, zo lang zitten ze er nog niet op. Kan helemaal niet. Ik ga ff in overleg met de bandenboer, dus laat maar even".
Ik haal de motor op... hmmm ze hebben wel een punt. Een snelle check leert 17k geleden. Dus toch maar verse bandjes gehaald

Wise enough to play the fool
Als het meezit komt er een Bandit 1200 uit 2004 voor in de plaats. Met wat minder kms en levensjaren.
Gebrek aan vermogen begint een beetje te vervelen en dat is ook eigenlijk de enige reden. Verder heb ik nog steeds een hoop plezier van de 600 hoor, maar het wordt na 2,5 jaar wel tijd om door te groeien.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Staat ie hoor de slopert!Tylen schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:06:
[...]
Achternaaf en tandwiel. Dan wiel opnieuw spaken. Ach het is niet de mijne 😂😂

Was leuk, zeker voor herhaling vatbaar!
Awesome
mm geen idee waarom ik in eerste met oa "h7 split kabel" etc alleen maar andere zooi kreeg. nu zie ik ze wel gewoon staan.noes schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:49:
[...]
H7 splitter, h7 extension, h7 verlengkabel (aliexpress is ook in het Google translate Nederlands)
Wel eerst even checken of jouw motor h7 of h4 lampjes heeft
Mnn waarom zouden al die wegmotoren toch demp rubbers in de achterwielen hebbenTylen schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:19:
Was een vette dag. Sliden kunnen we nu allemaal haha. Wel allemaal gevallen. De 1 wat harder dan de ander.
En ik heb er ook nog 1 gesloopt![]()
[Afbeelding]
Het voorste kettingwiel was al een beetje haaientanden aan het krijgen, maar de achterste kettingwiel kan nog wel even door. Het rijd in ieder geval weer een stuk fijner.
Daarna kon ik door direct aanschuiven bij de plaatselijke Stammtisch van de Transalpclub, leuk om een keer in een andere regio clubleden te ontmoeten.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Helaas dus wel mijn motorjack... ben flink geschrokken van hoe dun het leer op de rug is, waar het op de armen een stuk dikker voelt en op de ellebogen/schouders goed verstevigd is. Lijkt me dat het op de rug ook verstevigd hoort te zijn, gezien die protector anders verdomd weinig zin heeft...noes schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:26:
[...]
Duidelijk/hopelijk geen motor-jack.
Als je eens in de buurt van Den Haag bent: http://tijgerleathers.nl/ kunnen (van) alles met leder.

I have stability. The ability to stab.
Die velg heeft ook wel z'n beste tijd gehadTylen schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:19:
Was een vette dag. Sliden kunnen we nu allemaal haha. Wel allemaal gevallen. De 1 wat harder dan de ander.
En ik heb er ook nog 1 gesloopt![]()
[Afbeelding]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

All the gear, all the time...

Purple rain, puuuuuurple raaaaaiiiiiinnnnn!

Can I ass you a question?

The hills have eyes

The red buns go faster!
[ Voor 50% gewijzigd door Vrijdag op 10-05-2019 08:18 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat ziet er meer uit als skai leer ofzo, echt leer heeft niet zo'n textiel achtige structuur aan de achterzijde.SmurfLink schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:41:
#@(*$@#*&#... heb net koud een week m'n leren jack weer aan, door bier moest ik 'm na amper een maand of 2 al laten stoomreiningen... en nu heb ik 'm 2 dagen aangehad ivm regen... zit er een gigantisch gat op de rug. Geen flauw idee hoe, moet ergens gisteravond-vanochtend gebeurd zijn...Slecht karma ofzo?
[Afbeelding]
Iemand enig idee of dit een beetje degelijk te repareren is? En zo ja, wat ik kan verwachten qua kosten? De kale prijs van het jack viel mee, maar dit begint wel frustrerend te worden zo...Vorige jack was nepleer, die heeft het 10 jaar uitgehouden zonder gaten of besmeurd te raken wat dan ook. Bizar dat ik 't nu amper 2 maanden kan.
Het lijkt er dus op dat het geen volledig leren jas is?

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Nope. Dat is echt een hele andere discipline.Thoit schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:02:
[...]
Die velg heeft ook wel z'n beste tijd gehadBen natuurlijk wel benieuwd of jij de trainers bij kon houden op het eind als iedereen tegelijk rondjes gaat rijden.
Het is me verkocht als echt leer... maar ik snap wat je bedoelt. M'n vorige (niet motor) jack was Skai en het lijkt er inderdaad op. Daar heb ik nooit gaten in gehad, maar die begon op een gegeven moment af te bladderen.SpongeRob schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:25:
[...]
Dat ziet er meer uit als skai leer ofzo, echt leer heeft niet zo'n textiel achtige structuur aan de achterzijde.
Het lijkt er dus op dat het geen volledig leren jas is?
Edit: het is ook wel echt leer trouwens, het ruikt er simpelweg te goed naar om nepleer te zijn en is veel zachter, minder glad dan die skai jas. Het is alleen wel erg dun.
@Chakotay Van een zaak uit Amsterdam die op de motorbeurs stond, Urban Leather heten ze.
https://www.urbanleather.nl/product/leren-bikerjack-dames-2/ het is deze, maar dan custom gemaakt zonder al die patches en bruine troep.
Van de wiki pagina over nappaleer:
Het leer staat bekend om zijn zachtheid en duurzaamheid. Het voordeel van nappaleer is dat het erg goed bestand is tegen beschadiging. Het nadeel is dat het wat stug aanvoelt. Nappaleer wordt vaak gebruikt voor hoogwaardige producten, zoals luxe meubilair en rollend materieel.

[ Voor 43% gewijzigd door SmurfLink op 10-05-2019 08:37 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Tiger Leathers zit hier bij mij op de hoek en die kunnen het denk ik wel maken. De vraag is alleen of je een dergelijke jas wel (kan) vertrouwen. Als het leer "zomaar" kapot gaat, dan geeft dat niet veel hoop als je een keer onderuit gaat ermeeSmurfLink schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:30:
[...]
Het is me verkocht als echt leer... maar ik snap wat je bedoelt. M'n vorige (niet motor) jack was Skai en het lijkt er inderdaad op. Daar heb ik nooit gaten in gehad, maar die begon op een gegeven moment af te bladderen.
Edit: het is ook wel echt leer trouwens, het ruikt er simpelweg te goed naar om nepleer te zijn en is veel zachter, minder glad dan die skai jas. Het is alleen wel erg dun.
@Chakotay Van een zaak uit Amsterdam die op de motorbeurs stond, Urban Leather heten ze.
https://www.urbanleather.nl/product/leren-bikerjack-dames-2/ het is deze, maar dan custom gemaakt zonder al die patches en bruine troep.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat is inderdaad wel waar ik me nu zorgen over maak..Vrijdag schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:39:
[...]
Tiger Leathers zit hier bij mij op de hoek en die kunnen het denk ik wel maken. De vraag is alleen of je een dergelijke jas wel (kan) vertrouwen. Als het leer "zomaar" kapot gaat, dan geeft dat niet veel hoop als je een keer onderuit gaat ermee
Dan zou ik ook zeker even contact met hun opnemen. Dit mag niet zomaar gebeuren en geeft wel een indicatie over de rest van het jack. Zit er geen voering in die nog beschermend is (kevlar oid)?SmurfLink schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:30:
[...]
Het is me verkocht als echt leer... maar ik snap wat je bedoelt. M'n vorige (niet motor) jack was Skai en het lijkt er inderdaad op. Daar heb ik nooit gaten in gehad, maar die begon op een gegeven moment af te bladderen.
Van de wiki pagina over nappaleer:
[...]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
dat is vrij standaard bij een supermoto, of de ketting schuurt de band weg en als je geluk hebt daarna de velgThoit schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:02:
[...]
Die velg heeft ook wel z'n beste tijd gehadBen natuurlijk wel benieuwd of jij de trainers bij kon houden op het eind als iedereen tegelijk rondjes gaat rijden.
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Ik ben naar die cursus gegaan om mijn zelfvertrouwen op de motor iets bij te schaven, dat is zeker gelukt!DrivinUCrazy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:08:
Ik had eigenlijk wel een iets uitgebreider verslag je verwacht van die supermoto les. Hoe begin je, wat komt daarna? Wat voor oefeningen doe je? Wat kun je uiteindelijk? Wie heeft wat gebroken, wie heeft er gebloed, sappige details willen we!
Het begon met een paar rondjes vrij rijden, waarna de groep in 2 delen werd gesplitst, afhankelijk van je niveau.
De eerste oefening was alleen maar cirkels rijden om de instructeur heen, met als doel de motor zo plat mogelijk te krijgen (dit kan echt heel veel verder dan ik had verwacht). Daarna begonnen de oefeningen voor het daadwerkelijk 'sliden' in een aantal oefeningen.
De eerste slide-oefening was bij het naderen van een bocht je voet op de achterrem te zetten en met de andere voet de motor in de eerste versnelling te zetten (vanuit de 4 of 5 waarmee je komt aanrijden).Met de druk op de achterrem kan je een punt vinden waarbij het achterwiel wel over de weg slipt, maar nog niet blokkeert (kostte bij mij wel een paar pogingen voor ik dat gevonden had
Daarna is het een kwestie van uitbreiden van die oefening, dus de achterkant van de motor naar buiten drukken en de voorrem erbij pakken.
Tussendoor een paar keer vrij rijden, dan merk je al dat er best veel progressie inzit. Bij het allerlaatste stukje vrij rijden ben ik onderuit gegaan en heb ik mijn helm afgeschreven

Heb ze een mail gestuurd of ze enig idee hebben waar die scheur door veroorzaakt kan worden en of het te repareren valt. Als ze me aanbieden het zonder gedoe voor me te repareren ga ik wel ff op en neer naar Amsterdam.noes schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:11:
[...]
Dan zou ik ook zeker even contact met hun opnemen. Dit mag niet zomaar gebeuren en geeft wel een indicatie over de rest van het jack. Zit er geen voering in die nog beschermend is (kevlar oid)?
Den Haag is me dan weer wel flink te ver, ondanks dat ik veel goeds hoor van Tiger Leathers.
Was helaas mijn enige helmChakotay schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:24:
@alexthegrat klinkt goed, toch ook maar eens wat geld voor opzij zetten om een keer te kunnen doenZonde van je helm, het was wel een oudje hoop ik inplaats van je dagelijke helm?

Hij heeft zijn werk wel gedaan, dat scheelt

[ Voor 3% gewijzigd door alexthegrat op 10-05-2019 09:27 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Frans92 op 10-05-2019 09:36 ]
XBL: DonFrans
Geen last van gelukkigFrans92 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:35:
@alexthegrat Aardige klap gemaakt zo te zien. Geen last verder?
IMHO ziet die jas eruit als mode jas, ipv echte motorjas (stiksels, dikte van het leer etc.). Zit er een CE keurmerk op? Echte jassen motor zouden dat moeten hebben.SmurfLink schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:19:
[...]
Heb ze een mail gestuurd of ze enig idee hebben waar die scheur door veroorzaakt kan worden en of het te repareren valt. Als ze me aanbieden het zonder gedoe voor me te repareren ga ik wel ff op en neer naar Amsterdam.
Den Haag is me dan weer wel flink te ver, ondanks dat ik veel goeds hoor van Tiger Leathers.
De beschadiging is een typische winkelhaak.
Zou het zelf iets meer als garantieclaim insteken: een motorjas mag niet zo scheuren.SmurfLink schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:19:
[...]
Heb ze een mail gestuurd of ze enig idee hebben waar die scheur door veroorzaakt kan worden en of het te repareren valt. Als ze me aanbieden het zonder gedoe voor me te repareren ga ik wel ff op en neer naar Amsterdam.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
CE is geen keurmerk... Slechts een "markering". Het zegt helaas dan ook niets over kwaliteit. Bekende, gerenommeerde merken hebben dit vrijwel altijd op orde. Juist de onbekende/goedkopere/Aziatische spullen zetten het er geregeld onterecht op.SniperGuy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:41:
[...]
IMHO ziet die jas eruit als mode jas, ipv echte motorjas (stiksels, dikte van het leer etc.). Zit er een CE keurmerk op? Echte jassen motor zouden dat moeten hebben.
De beschadiging is een typische winkelhaak.
En hoewel het onterecht plaatsen van CE een (economisch) delict is, is de kans op ontdekking en vervolging niet groot.
De mijne heeft dat gelukkig niet, en bij een vriend van die heeft het ook niet. Denk dat die beschadigingen meer komen door het vallen of ze hebben een smallere achterband eropStreepje schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:14:
[...]
dat is vrij standaard bij een supermoto, of de ketting schuurt de band weg en als je geluk hebt daarna de velg
@SmurfLink die jas zou ik dus echt no way op de motor durven te dragen. Daar ga je toch zo doorheen als je valt

Gezond verstand is een en vraag na of het inderdaad full grain leer is. Vaak is dit nog ruw aan de achterkant
[ Voor 1% gewijzigd door Jurrian120 op 10-05-2019 10:08 . Reden: typo ]
bij die van mij was de achterband aardig beschadigd aan de zijkant. zal meer liggen aan de breedte van de velg denk ik, ik gok dat de fabrieks af supermotos er uiteraard geen last van hebben maar de omgebouwde enduros die normaal een smaller achterwiel hebben er wel last van kunnen hebbenThoit schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:04:
[...]
De mijne heeft dat gelukkig niet, en bij een vriend van die heeft het ook niet. Denk dat die beschadigingen meer komen door het vallen of ze hebben een smallere achterband erop
@SmurfLink die jas zou ik dus echt no way op de motor durven te dragen. Daar ga je toch zo doorheen als je valt
Die beschadigingen zijn van het wisselen van de banden.Thoit schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:04:
[...]
De mijne heeft dat gelukkig niet, en bij een vriend van die heeft het ook niet. Denk dat die beschadigingen meer komen door het vallen of ze hebben een smallere achterband erop
Zoals @alexthegrat ook al beschreven had is de dag opgebouwd uit oefeningen met tussendoor 10 minuten vrij rijden voor de groepen. Leuk om te zien hoeveel prgressie iedereen maakt tussen de oefeningen door.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:08:
Ik had eigenlijk wel een iets uitgebreider verslag je verwacht van die supermoto les. Hoe begin je, wat komt daarna? Wat voor oefeningen doe je? Wat kun je uiteindelijk? Wie heeft wat gebroken, wie heeft er gebloed, sappige details willen we!
Ze hebben rond de 10 motoren (nu even 1tje minder
Het wachten tussendoor lijkt me dan ook prima om even uit te rusten, wat te drinken, en alle indrukken te verwerken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Is het het waard? zou je het weer doen?
Ja zou het zeker weer doen. Het kost wat, maar dat is wel inclusief motor/brandstof etc. Er komen geen extra kosten bij en als je crashed maakt het ook niet uit.kneusteun schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:15:
Die SM school lijkt mij ook tof, alleen vind het best nog wel aan de prijs.
Is het het waard? zou je het weer doen?
En eventuele gesloopte motorkledingTylen schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:16:
[...]
Ja zou het zeker weer doen. Het kost wat, maar dat is wel inclusief motor/brandstof etc. Er komen geen extra kosten bij en als je crashed maakt het ook niet uit.
Was inderdaad erg leuk en leerzaam, wel een bult op m'n heup en een schaafplek. Maar vooral beursen spieren, kon gisteren m'n linkerbeen amper nog optillen

@alexthegrat je vergeet 1 (significant) detail, terug rammen naar z'n 1 of 2 ZONDER koppeling
Gas dicht, achterrem erop, voorrem erop en terug stampen dat ding door de versnellingen.
Koppeling? Was da?
Vraagje aan de crossers, zijn die bakken anders dan die van een wegmotor? Dat dat dus kan?
[ Voor 24% gewijzigd door A13X op 10-05-2019 11:36 ]
Awesome
CE is wel degelijk een keurmerk, maar ik was onvolledig en had eigenlijk moeten vragen of het EN-1621-1 CE Level 1 2 of 3 wasJurrian120 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:07:
Klopt helemaal. CE is puur marketing en als het er in zit zit het op bijvoorbeeld een rits. Iets wat niets met veiligheid te maken heeft. Het is namelijk te duur voor fabrikanten om het product volledig gecertificeerd te krijgen.
Gezond verstand is een en vraag na of het inderdaad full grain leer is. Vaak is dit nog ruw aan de achterkant
Ja precies, dan is het wel begrijpelijk.Tylen schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:16:
[...]
Ja zou het zeker weer doen. Het kost wat, maar dat is wel inclusief motor/brandstof etc. Er komen geen extra kosten bij en als je crashed maakt het ook niet uit.
Offerte verwacht ik maandag of dinsdag. Lijkt er op dat het een pijnlijke gaat worden

Ik zeg ook niet dat het geen keurmerk is. Ik zeg alleen dat je heel erg goed moet opletten waar ze het voor hebben. Niet dat het alleen voor de rits of reflecterende streep is.SniperGuy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:25:
[...]
CE is wel degelijk een keurmerk, maar ik was onvolledig en had eigenlijk moeten vragen of het EN-1621-1 CE Level 1 2 of 3 was
[ Voor 0% gewijzigd door Jurrian120 op 10-05-2019 14:09 . Reden: typo ]
Ter herinnering het rekje dat ik gemaakt had:

Achterkant van de tas:

De tas aan het rekje zoals ik het bedacht had:

De oranje strap kan ik nog op lengte knippen. Denk dat het zo misschien wel het beste vast zit.
Heel groot zijn ze trouwens niet, in deze zit nu mijn slaapzak en opblaas kussen.
Nou heb ik wel zo een ouderwetse enorme slaapzak..
Denk aan de andere kant de kleding, dan heb ik de grote roltas voor tent en matje blijft de topkoffer over voor de rest wat ruim past dan. Ook wel eens fijn ruimte genoeg.;)
Oh ja de vraag: iemand hier misschien een idee hoe ik de makkelijker/beter vast kan zetten?
Ik dacht misschien het rekje "op te vullen" met een gaatjes plaat (zo een alu plaat met gaatjes van een mm of 5) zodat die tegen de achterkant van de tas zit. Daar kan ik dan makkelijk 2 kleine spanbandjes door heen maken die de tas vast trekken.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Alleen ja, ik had al wat spul voor de remmen klaarliggen, en Mark had ook al het een en ander besteld (remleidingen op maat, revisiespul, etc), en ik zou eigenlijk 5dkm kunnen doen met de remblokken, alleen na een ritje Luxemburg, weekendje weg en een paar gekke ritten in de buurt (hoi @Raym09

Dus morgen maar even die kant op en de schijven afgooien. En zo ben je 2k verder...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

En zo kort doen met remblokken

Over de remmen, ik had nog 5dkm over, ik denk dat ik in totaal met gesinterde straatblokken een 25~30dkm heb gedaan, dus imho best netjes.xos schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:44:
@Joopieboy voor die kuip weet ik misschien wel iemand die k[0-9] gsxr's lijkt te sparen. Ik denk zomaar dat die nog wel een kuip heeft liggen, k4 750 toch? Dan ben je (waarschijnlijk) goedkoper uit en hoef je niet 3 maanden te wachten en kan je hem in de omgeving (Eindhoven toch?) ophalen. Als je wilt kan ik informeren.
En zo kort doen met remblokken, dan gaat er iets niet goed want dat is absurt als je degelijke remblokken hebt. Als je blokken na een ritje Luxemburg en een paar lokale ritjes op zijn klinkt het eerder dat er iets aanloopt. Zelfs tijdens de wegrace houden een paar goede blokken dat nog wel uit en daar wordt echt wel harder gereden dan uberhaupt mogelijk is op de openbare weg door veel betere banden.
Over de kuip, je mag informeren, maar merendeel 2e hands heeft al schade of krassen en daar heb ik 0 zin in, zeker voor de 2e hands prijs en wat ik nu betaal, dan vind ik 3 maanden ansich niet te erg. Plus merendeel is 600, andere kleurstelling, en dan heb je tussen een 04 en een 05 750 ook verschil om het makkelijk te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 10-05-2019 18:53 ]
Ik heb geen navi apparatuur verder dus we moeten een veteraan op een Beta zien bij te houden om de route niet kwijt te raken
Ja, ik heb er een demper besteld. Product eerder dan verwacht ontvangen en het zat ook goed ingepakt. Alleen was er een webshop (uitlaatstore.nl) die de zelfde demper kon leveren zonder de verzendkosten van €15.TheBrut3 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:56:
Iemand ervaring met levering en kwaliteit van SC Project als je direct bij hun besteld?
Op het gs forum hebben er een aantal wel langer moeten wachten, 3+ weken.TheBrut3 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:56:
Iemand ervaring met levering en kwaliteit van SC Project als je direct bij hun besteld?
Daar komt mijn GPR ook vandaan. Ik moest er helaas wel een paar weken op wachten, moest uit Italie komen.Tariko schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 02:30:
[...]
Ja, ik heb er een demper besteld. Product eerder dan verwacht ontvangen en het zat ook goed ingepakt. Alleen was er een webshop (uitlaatstore.nl) die de zelfde demper kon leveren zonder de verzendkosten van €15.
Kwaliteit is goed, verwacht geen akrapovic kwaliteit maar daar is de prijs ook naar. Gewoon goede prijs kwaliteit verhouding. Nadeel is dat het over het algemeen wel herrieuitlaten zijn ongeacht het E-keur wat ze hebben.
<edit>Ging over sc-project @HTT-Thalan, GPR nooit gezien</edit>
[ Voor 7% gewijzigd door xos op 11-05-2019 08:39 ]
Je bedoelt SC? Of GPR?xos schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:37:
Jaren geleden een uitlaat bestelt, duurde 6 weken omdat het ding op bestelling gemaakt werd. Waren ze destijds wel eerlijk in. Dus vooraf even informeren kan duidelijkheid geven.
Kwaliteit is goed, verwacht geen akrapovic kwaliteit maar daar is de prijs ook naar. Gewoon goede prijs kwaliteit verhouding. Nadeel is dat het over het algemeen wel herrieuitlaten zijn ongeacht het E-keur wat ze hebben.
Ik wilde direct bij SC Project bestellen, dat was dus eigenlijk de ervaring vraag.HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:38:
Je bedoelt SC? Of GPR?
Edit: Bij uitlaatstore.nl staat er geen SC Project voor mijn motor (Z1000SX) bij.
[ Voor 16% gewijzigd door TheBrut3 op 11-05-2019 11:25 ]
Zag deze laatst, geen idee qua kwaliteit maar het geluid is goed en de prijs ook.
Waarom niet een nieuwe krukas en zuiger plaatsen?Woask schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:35:
Ik heb hier trouwens nog een gedemonteerd blok liggen waar ik niks mee doe. Wat zou het slimst zijn om er mee te doen? Oud ijzer is misschien €10. Op ebay zetten is te veel moeite en in Nederland is er geen markt voor. 'T is een KTM duke 125 blok uit 2011 met kapotte zuiger en krukas.
De Alpinestars J-6 besteld in het zwart, en zwart wit klik
John Doe Shifter XTM in het zwart en bruin klik
De John Doe Shifter heb ik al eens zien staan in de winkel. Vind ze stoer maar ik vind zo'n sneaker model als de J-6 ook tof om te zien. De J-6 is ook waterdicht (meer als de John Doe).. niet dat ik van plan ben in de regen te rijden. Maar stel ik kom een bui tegen wil ik ook niet direct natte voeten krijgen.
Gaaf hoor! Staan hier ook op de verlanglijst, helaas geen motorsneakers in maat 50 te koopR0y. schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:53:
Voor onder mijn kevlarjeans motor schoenen besteld.. Ik wou eigelijk gaan passen bij MKC in Tilburg maar de snelweg ligt hier open dit weekend..
De Alpinestars J-6 besteld in het zwart, en zwart wit klik
John Doe Shifter XTM in het zwart en bruin klik
De John Doe Shifter heb ik al eens zien staan in de winkel. Vind ze stoer maar ik vind zo'n sneaker model als de J-6 ook tof om te zien. De J-6 is ook waterdicht (meer als de John Doe).. niet dat ik van plan ben in de regen te rijden. Maar stel ik kom een bui tegen wil ik ook niet direct natte voeten krijgen.
XXXVI
Misschien bij een dok?ephymerous schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:26:
[...]
Gaaf hoor! Staan hier ook op de verlanglijst, helaas geen motorsneakers in maat 50 te koop
Dat valt toch wel te repareren? Zijn gewilde motoren. Als de kmstand laag genoeg is heb je aan pakkingen alleen al genoeg (buiten krukas en zuiger uiteraard).Woask schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:35:
Ik heb hier trouwens nog een gedemonteerd blok liggen waar ik niks mee doe. Wat zou het slimst zijn om er mee te doen? Oud ijzer is misschien €10. Op ebay zetten is te veel moeite en in Nederland is er geen markt voor. 'T is een KTM duke 125 blok uit 2011 met kapotte zuiger en krukas.
[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-05-2019 14:09 ]
Maar 41/42 is dan toch net wat makkelijker te krijgen..ephymerous schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:26:
[...]
Gaaf hoor! Staan hier ook op de verlanglijst, helaas geen motorsneakers in maat 50 te koop
Ongezien: Als een krukas én een zuiger bij een blok sneuvelen dan heeft 't spul wat er omheen en tussen zit meestal ook méér geleden dan dat er goed voor isSecsytime schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:15:
[...]
Waarom niet een nieuwe krukas en zuiger plaatsen?
Cilinderwand en drijfstang kun je dan meestal ook gewoon 'afschrijven'. Die drijfstang is nog wel te vervangen maar die cilinderwand is amper te repareren als je er zélf de spullen niet voor in huis hebt, Nikasil laag opnieuw aan laten brengen is duurder dan vervangend blok, meestal.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

En dan de schijven die ik laatst had opgehaald, de schijven die je ziet gaan als reserveset de schuur in, ingepakte schijven komen erop:

Kuip is besteld iig en nog wat klein spul

Afhankelijk van wat 'ie voor het blok vraagt is er dus nog wel winst op te maken. Een vervangend blok is voor iemand met een recente Duke 125 die zijn blok in de soep heeft gedraaid wel minimaal 750 euro waard lijkt me zo.wimmel_1 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:55:
Ongezien: Als een krukas én een zuiger bij een blok sneuvelen dan heeft 't spul wat er omheen en tussen zit meestal ook méér geleden dan dat er goed voor is![]()
Cilinderwand en drijfstang kun je dan meestal ook gewoon 'afschrijven'. Die drijfstang is nog wel te vervangen maar die cilinderwand is amper te repareren als je er zélf de spullen niet voor in huis hebt, Nikasil laag opnieuw aan laten brengen is duurder dan vervangend blok, meestal.
Wat is het heerlijk om geen banden meer te hoeven wisselen voor offroad ritten

Ik kan nu gewoon in 20 minuten in de voortuin even de velgen omsteken en hop, weg!
En een dikke meevaller: Ik heb de velgen gekocht met rotte banden erop dus klein beetje een gok, maar toen Ad de noppen erop draaide kon hij zien dat ze vanbinnen nog heel netjes waren.
Bij het monteren daarnet heb ik echter de remschijf even gemeten. Die blijkt afgezien van wat roest zo goed als nieuw! Een schijf alleen kost met al 120 euro, dus dat is even mooi meegenomen
Een échte "Chrome Vanadium" Engelse Sleutel" (verstelbare moersleutel). Die rommel durf ik niet eens te gebruiken om de wielmoeren van een vrachtwagen of tractor aan te pakken omdat die sleutels niet "maatvast" zijn na het instellen en je de moeren / bouten er dus mee vernacheld (je draait de pasvlakken zó gemakkelijk "rond" met dat soort spullen....).
Als hamer kun je zo'n ding ooit nog wel redelijkerwijs gebruiken als het niet zo héél nauw komt maar ook daarbij heb ik liever een degelijk stuk gereedschap in m'n handen
De Engelse sleutel word behoorlijk onderschat hoor. Als je hem goed gebruikt is het wel degelijk een handig ding. Het punt is dat veel mensen dat niet doen:wimmel_1 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:45:
Je gebruikt ook wel 't serieuze "LOMPE-BOEREN" gereedschap, hé .....
Een échte "Chrome Vanadium" Engelse Sleutel" (verstelbare moersleutel). Die rommel durf ik niet eens te gebruiken om de wielmoeren van een vrachtwagen of tractor aan te pakken omdat die sleutels niet "maatvast" zijn na het instellen en je de moeren / bouten er dus mee vernacheld (je draait de pasvlakken zó gemakkelijk "rond" met dat soort spullen....).
Als hamer kun je zo'n ding ooit nog wel redelijkerwijs gebruiken als het niet zo héél nauw komt maar ook daarbij heb ik liever een degelijk stuk gereedschap in m'n handen
https://images-na.ssl-ima...I/31X6lzYTDZL._SX425_.jpg
je moet de sleutel altijd zo positioneren dat je met het verstelbare gedeelte (het deel van de sleutel dat je afstelt met het wormwiel) dúwt tegen de moer of bout - nooit trekken. Op die manier 'zet' de sleutel zich en kan de bout geen kant op.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Vraagje, heeft hier al iemand ervaring met de Michelin Anakee Adventure?
Ik ben niet direct geïnteresseerd in offroad prestaties (al begin ik dat wel interessant te vinden), maar meer in de slijtvastheid en handeling in natte omstandigheden. Ik heb nu de Road 5 Trail er onder liggen maar die rubbercompounds zijn toch wel erg zacht. In juni zal ik ze vast wel weer mogen vervangen. Als de voorband voldoende profiel houdt komt er achter eerst weer een Road 5, dus ik heb nog wel wat tijd.
Tot nu toe vind ik alleen de reclamepraatjes, geen echte ervaringen.
[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-05-2019 16:35 ]
Nee juist met de klok mee, zelfde als een waterpomptang, die "grijpt zich zelf ook vast" als je de juiste kant op draait.steveman schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:31:
Als dat in het plaatje betekent dat je hem tegen de klok in draait (omhoog trekken) dan heb ik er hetzelfde beeld bij.
maar zoals al aangehaald een baco is leuk voor onderweg of in de service koffer in de auto.
Thuis gewoon passende doppen of ringsleutels gebruiken.
Steeksleutels precies eender, kan er een dop of ringsleutel op dan geen steeksleutel gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 11-05-2019 16:42 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik mag dus alleen nog maar rechtdoor gaan
De knipperlichtjes komen (hopelijk) volgende week binnen. Op deze manier wil ik niet rondrijden. Heb namelijk een hekel aan mensen die hun knipperlicht als optie zien.
Helpt ook om te voorkomen dat je ineens mensen in je nek hebt, noem geen namen he @wimmel_1R0y. schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:38:
Zucht. Waarbij eerst 1 knipperlicht (links) niet meer werkte aan de achterkant is de rechter nu ook overleden.
Ik mag dus alleen nog maar rechtdoor gaan![]()
De knipperlichtjes komen (hopelijk) volgende week binnen. Op deze manier wil ik niet rondrijden. Heb namelijk een hekel aan mensen die hun knipperlicht als optie zien.
Jup, enkel was een nieuwe cilinder, zuiger, krukas en lagers ongeveer €1300. Ik heb toen een 2e hands blok gehaald voor €850.HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:08:
[...]
Dat valt toch wel te repareren? Zijn gewilde motoren. Als de kmstand laag genoeg is heb je aan pakkingen alleen al genoeg (buiten krukas en zuiger uiteraard).
Net een belletje gahd van de dealer, en blok start niet wegens te weinig compressie. Het 2e blok dat ik dus versleten heb. Het zit niet mee... Laten fixen kost 2-3k, economisch is 'ie dus total-loss. Probleem waar ik mee zit is dat ik in oktober dus voor A code 80 mag gaan, maar geen zin heb om nu de zomer te missen inclusief al geboekte motorvakantie. Dus ik denk dat ik dan maar een andere Duke 125 ga kopen, Arie Molenaar heeft nog een mooie te koop staan. Wel een duur grapje.Woask schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:59:
Ik heb afgelopen weekend 300km gereden met een te strak afgestelde ketting. Nou ging het dus de hele rit goed, behalve de laatste 20km. De motor viel uit terwijl ik rustig met 80kmh op de provinciaal aan het touren was. Daarna startte de motor heel slecht, maar ik ben gelukkig thuis gekomen. Ik heb het rustig aan gedaan, binnendoor in de hoogste versnelling met ongeveer 40kmh. Ik vraag me nu af hoeveel schade ik heb aangericht? Hebben de metaaldeetjes van de lager van de countershaft de motor gesloopt en start hij daarom nu heel slecht? Ik ga sowieso even de olie bekijken en vervangen, en daarna denk ik maar gewoon rustig een rondje rijden en kijken of de problemen aanhouden. Wordt een duur grapje als het blok gereviseerd moet worden, wel volledig mijn eigen schuld.
EDIT: Dit kreng heeft mij €0,58 per km gekost in 12000km

Het is niet voor niets dat ik vaak wat extra marge houd qua afstand tot m'n voorliggers.... Láát remmen voor én vroeg op 't gas ín de bocht (op de plekken waar ik de weg kén)Joopieboy schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:46:
[...]
Helpt ook om te voorkomen dat je ineens mensen in je nek hebt, noem geen namen he @wimmel_1
En Nee: Daar heb ik de electronica van m'n fiets niet bij nodig. De slipperclutch spreek ik daarbij echter wél regelmatig aan, dat ding zit er niet voor niets op....
[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 11-05-2019 17:15 ]
eikelJoopieboy schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:46:
[...]
Helpt ook om te voorkomen dat je ineens mensen in je nek hebt, noem geen namen he @wimmel_1

Edit:
Of gaat het hier over jouw fantastische achterlicht+knipperlicht?
[ Voor 14% gewijzigd door R0y. op 11-05-2019 17:22 ]
R0y. schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:21:
[...]
eikel![]()
Edit:
Of gaat het hier over jouw fantastische achterlicht+knipperlicht?

Het is je allang vergeven hoor.... Jouw "techniek" van bochten nemen was destijds precies tegendraads aan dát wat ik van plan was daar in de Eifel, twee drie jaar terug
Haha ik kan echt wel tegen een stootje hoor, geen zorgen!wimmel_1 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:26:
[...]
![]()
![]()
![]()
Het is je allang vergeven hoor.... Jouw "techniek" van bochten nemen was destijds precies tegendraads aan dát wat ik van plan was daar in de Eifel, twee drie jaar terug![]()
figuurlijk, niet letterlijk. Ben niet zo groot hé..
Vervolgens topkoffer uitgezocht, vroeg of er een systeemhelm inpast, 'oh haal er maar een uit de winkel in jouw maat'. Dus toen de matblauwe Neotec 2 even gepakt, als het budgettechnisch mogelijk is wil ik die na dit seizoen wel gaan aanschaffen maar voor nu beetje te duur.
Toen kwam ik ook nog eens zo'n rollerbankje tegen waar jullie me hier op gewezen hadden, die ook gelijk maar meegenomen. M'n nieuwe wheelstriping is ook net binnen vanuit China, dus dan kunnen we gelijk dit dingetje gaan uitproberen.
Enige wat ze niet hadden was het verbindingsstuk tussen motor en adapterplaat, maar die had ie keurig voor me op hun site opgezocht, kreeg het serienummer mee dus zo gauw m'n lidmaatschap is verwerkt kan ik die bestellen met korting.
Ik heb van die revit protectoren in m'n kevlar broek. Zijn van die flexibele dingen die je amper ziet en voelt totdat ze een klap krijgen, dan verstijven ze schijnbaar (zo is mij dat ooit eens verteld).SmurfLink schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:32:
De eerste jeans die ik uit het rek trok was gelijk de goeie, paste ook nog eens prima. Gelijk maar even naar bijpassende heupprotectoren gevraagd, die werden er gelijk voor me ingedaan zodat ik daarmee ook kon passen. Goeie service!
Goed bezig!!!SmurfLink schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:32:
Zo, mooi geslaagd bij Louis. Was wel een flink tripje naar Tilburg, met 2 bekaterde mensen op de achterbank, maar het was een leuk dagje uit. De eerste jeans die ik uit het rek trok was gelijk de goeie, paste ook nog eens prima. Gelijk maar even naar bijpassende heupprotectoren gevraagd, die werden er gelijk voor me ingedaan zodat ik daarmee ook kon passen. Goeie service!
Vervolgens topkoffer uitgezocht, vroeg of er een systeemhelm inpast, 'oh haal er maar een uit de winkel in jouw maat'. Dus toen de matblauwe Neotec 2 even gepakt, als het budgettechnisch mogelijk is wil ik die na dit seizoen wel gaan aanschaffen maar voor nu beetje te duur.Mooi dingetje, en hij paste perfect in de topkoffer, die nog eens in de aanbieding was ook.
Toen kwam ik ook nog eens zo'n rollerbankje tegen waar jullie me hier op gewezen hadden, die ook gelijk maar meegenomen. M'n nieuwe wheelstriping is ook net binnen vanuit China, dus dan kunnen we gelijk dit dingetje gaan uitproberen.Maar nu eerst even met een biertje op de bank bijkomen.
Enige wat ze niet hadden was het verbindingsstuk tussen motor en adapterplaat, maar die had ie keurig voor me op hun site opgezocht, kreeg het serienummer mee dus zo gauw m'n lidmaatschap is verwerkt kan ik die bestellen met korting.Al met al, leuke ervaring en goed geslaagd!
Ik was vanmiddag 200Mtr. daar vandaan om m'n auto even van binnen en buiten te laten wassen én poetsen (ANAC) en had nog even de gedachte om bij Louis te gaan kijken óf ik er een groene "KWAAK" ging aantreffen. Realiseerde me daarna ook meteen dat je niet met de motor zou komen en om daar nou naar "SmurfLink" te gaan zoeken was ook weer zo'n dingetje......
Gewoon BMW, Audi of VW sticker op je motor plakken. Heb je geen raw's meer nodig. Ies koeltoerR0y. schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:38:
Zucht. Waarbij eerst 1 knipperlicht (links) niet meer werkte aan de achterkant is de rechter nu ook overleden.
Ik mag dus alleen nog maar rechtdoor gaan![]()
Zo is mij het geleerd:Bommes schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:38:
[...]
Nee juist met de klok mee, zelfde als een waterpomptang, die "grijpt zich zelf ook vast" als je de juiste kant op draait.
[...]

Waarbij B af te raden is omdat je een beweegbaar ding onnodig belast.
(Gebruik dat ding overigens nooit op m'n fietsen...)
*maar zo moet het dus nie...*
[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 11-05-2019 17:59 . Reden: Klomp stuque ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dat is juist de beweging waarbij dat onderdeel de meeste steun heeft en dus de meeste kracht aankan.steveman schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:43:
[...]
Zo is mij het geleerd:
[Afbeelding]
(Gebruik dat ding overigens nooit op m'n fietsen...)
Als je andersom een grote kracht uit zou oefenen gaat hij wijken en uiteindelijk stuk (niet te vergeten dat je de bout of moer begint af te ronden).
http://www.techniek-breed.nl/moersleutel-verstelbaar.html
De sleutel wordt correct gebruikt als het verstelbare gedeelte (het zwakste gedeelte) alleen duwende bewegingen maakt en geen trekkende bewegingen (...).
Ik koop ook steeds meer gereedschap, maar ben ook aan het verbouwen dus spreid het een beetje. Sommige zaken heb ik al liggen maar een set echt grote sleutels is er gewoon nog niet van gekomen. Ik heb alle maten die ik nodig heb, maat 24 voor de moer op mijn as gewoon nog net niet en de noodzaak is er tot nu toe ook nog niet geweest (omdat ik de Bahco heb dus).Streepje schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:32:
Ik gebruik nooit een bahco, ik koop nog liever een passende steek/ring/dop en momenteel heb ik alle vreemde maten wel thuis liggen. Heb zelfs een remontluchter,compressie tester, en synchroniseer tool liggen welke ik allemaal maar 1x gebruikt heb
[ Voor 45% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-05-2019 17:51 ]
Mij is vroeger geleerd om die rommel gewoon helemaal NIET te gebruiken, maar het kan zo zijn dat een opleiding HTS Autotechniek je niet helemaal goed voorbereid op 't onderhoud en vooral ook behoud van (andermans) "spullen".steveman schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:43:
[...]
Zo is mij het geleerd:
[Afbeelding]
Hell: Als we 12-kant's/punt's doppen durfde te gebruiken terwijl er óók gewoon 6-kanters ter beschikking gesteld waren dan werden wel al verrot gescholden.
En wel nondeju:

http://www.techniek-breed.nl/moersleutel-verstelbaar.html
Komt heel raar op me over, maar okay als ik nog eens wat met zo'n ding moet doen, dan maar zo I guess.
Herrie uitlaat is niet de bedoeling, ben geen 20 meerxos schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:37:
Nadeel is dat het over het algemeen wel herrieuitlaten zijn ongeacht het E-keur wat ze hebben.
Welke uitlaten staan bekend als goed, niet te duur en zeker niet teveel lawaai? Als het kan een carbon uitlaat.
Leovince, Remus ..... Dan heb je het volgens mij, met die eisen / wensen, wel een beetje gehad als er ook nog een (geldig) E-Keur op moet zitten (per type / merk een eigen E-Keur met certificaat, dus).TheBrut3 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:58:
[...]
Herrie uitlaat is niet de bedoeling, ben geen 20 meer
Welke uitlaten staan bekend als goed, niet te duur en zeker niet teveel lawaai? Als het kan een carbon uitlaat.
Mivv zou ook nog een optie kunnen zijnwimmel_1 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:01:
[...]
Leovince, Remus ..... Dan heb je het volgens mij, met die eisen / wensen, wel een beetje gehad als er ook nog een (geldig) E-Keur op moet zitten (per type / merk een eigen E-Keur met certificaat, dus).
Niet met db killer, had hem onder de F. Niet te gek brommetje, e keur, netjes afgewerkt.
Ah, ik zit net even te kijken maar ze hebben meer dan alleen colablikjes en de Double Gun. Mijn excusesJoopieboy schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:05:
[...]
Niet met db killer, had hem onder de F. Niet te gek brommetje, e keur, netjes afgewerkt.

Voor de z1000sx vind ik de akrapovic toch wel het mooist esthetisch en geluidstechnisch! Daarnaast weet je zeker dat als je aangehouden wordt voor een geluidscontrole, dat je aan de limiet voldoet.TheBrut3 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:58:
[...]
Herrie uitlaat is niet de bedoeling, ben geen 20 meer
Dit topic is gesloten.