Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Inderdaad. Eerder vandaag met Globalcar gebeld en ik vind de kosten nog tegenvallen: 150 EUR voor een export kenteken en 14 dagen verzekering, zonder pechhulp. Dat laatste leek me nou juist handig omdat ik een oudere motor wil kopen, ik weinig tijd heb om hem te leren kennen en dan toch een flink eind moet rijden. Echter zeiden ze dat daar teveel fraude mee werd gepleegd. Vraag me dan af hoe, want wie gaat nou voor de lol de pechhulp bellen?timmie271 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:11:
Denk dat @LankHoar op dit moment naar meerdere mogelijkheden aan het kijken is wat het makkelijkst/relatief goedkoop is. En het is altijd handig om uit te zoeken waar je mee te maken gaat krijgen bij het exporteren
Enfin, het lijkt erop dat ten naam stellen, tijdelijk verzekeren en dan naar Praag rijden en online laten uitschrijven goedkoper zal zijn. Even kijken hoe dat precies in zijn werking zal gaan, heb nog nooit eerder een motor gehad dus weet zo de prijzen van verzekeringen e.d. niet
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
De mijne lenen dat kun je qua snelheid vrij rustig aan doenStreepje schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:17:
Qua verbruik was de mt10 wel een slechte keuze, mijn mt09 kon ik de 1:24 wel mee halen. Maar wat rijd die 10 een stuk beter dan de 09, het is ook gewoon moeilijk om rustig te rijden
In 8+ seconden pas op de 100 met een top van 155
Al kun je uiteraard wel vrij hard de bocht door als je wil..
Met 5 schadevrije bonusjaren betaal ik 20 euries (WA+) de maand met een cbr250rLankHoar schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:55:
[...]
Inderdaad. Eerder vandaag met Globalcar gebeld en ik vind de kosten nog tegenvallen: 150 EUR voor een export kenteken en 14 dagen verzekering, zonder pechhulp. Dat laatste leek me nou juist handig omdat ik een oudere motor wil kopen, ik weinig tijd heb om hem te leren kennen en dan toch een flink eind moet rijden. Echter zeiden ze dat daar teveel fraude mee werd gepleegd. Vraag me dan af hoe, want wie gaat nou voor de lol de pechhulp bellen?
Enfin, het lijkt erop dat ten naam stellen, tijdelijk verzekeren en dan naar Praag rijden en online laten uitschrijven goedkoper zal zijn. Even kijken hoe dat precies in zijn werking zal gaan, heb nog nooit eerder een motor gehad dus weet zo de prijzen van verzekeringen e.d. niet
Gamertag: timmie271
Zoals @caesar1000 29 april in het topic schreef in deze post zijn de voorbereidingen voor het GoT motorweekend 2019 gestart.
Tijdens het vorige weekend kwam een 3 daagse Luxemburg naar voren. Hiervoor is een poll gestart en deze is op moment van schrijven door 43 mede Tweakers ingevuld.
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Op basis van deze poll hebben we besloten dat we voor een 3 daagse gaan! Bestemming waarschijnlijk Luxemburg
Nu moeten we alleen nog een datum prikken. Graag willen we jullie vragen jullie voorkeuren aan ons door te geven via datumprikker. Klikken kan op het logo

Of klik hier
Reageren kan tot en met zondag 26 mei
XXXVI
Maar hij is van een 1/15 toen ik hem kocht inmiddels al naar een 1/18+ gemiddeld gegaan.
Saillant detail met de nieuwe uitlaat knalde hij direct van 1/17 laag naar 1/18+
Hoor juist vaak dat ze een 1/20-25 moeten redden, met een beetje liefde.
Al zullen voornamelijk 80 wegen niet mee helpen.
[ Voor 22% gewijzigd door Rubman op 07-05-2019 06:35 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Voordeel is wel: ook bij flink knallen kom ik vrijwel niet onder de 1:15. Maar ja, doe dat ook maar eens een hele tank lang, 23 liter.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Al die weekenden zijn nog te ver weg om iets over te zeggen. Ik zal denk ik maar moeten kijken wat er gekozen is en dan kan ik aansluiten, of niet. Heb wel zin in weekendje rijdenephymerous schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:03:
GoT Motorweekend 2019
[Afbeelding]
Zoals @caesar1000 29 april in het topic schreef in deze post zijn de voorbereidingen voor het GoT motorweekend 2019 gestart.
Tijdens het vorige weekend kwam een 3 daagse Luxemburg naar voren. Hiervoor is een poll gestart en deze is op moment van schrijven door 43 mede Tweakers ingevuld.
Tussenstand:
[Afbeelding]
Op basis van deze poll hebben we besloten dat we voor een 3 daagse gaan! Bestemming waarschijnlijk Luxemburg![]()
![]()
Nu moeten we alleen nog een datum prikken. Graag willen we jullie vragen jullie voorkeuren aan ons door te geven via datumprikker. Klikken kan op het logo
[Afbeelding]
Of klik hier
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Het is alweer een tijd geleden dat ik hier een nuttige post heb gedaan. Ik leef nog
Ik ben op zoek naar een adres om het gehele kappenset te laten spuiten. Het hoeft niet morgen af en het mag uiteraard tegen vergoeding.
De kappen zijn beschadigd omdat mijn stoere beestje is omgevallen tijdens een storm
Iemand die tips heeft of misschien een medetweaker die dit als hobby doet ?
(Ondertussen zoek ik ook verder hoor)
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Nah. Er hebben 45 mensen die pol ingevuld dus dat zou niet hoeven, maar we kunnen natuurlijk wel even @lolgast of @wimmel_1 lief aankijken of ze een prikker in de post willen zettenFrans92 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:26:
@ephymerous Ingevuld!
Misschien is het een idee om iedereen te taggen die mee wilde?
Je bent er ook snel bij zeg
Dus... belastinggeld is binnen. Nu nog even een afspraak maken met de motorzaak voor nieuwe banden/grote beurt/misschien nieuwe kettingset.. Maar dan kan ie er de rest van het jaar wel weer tegenaan
Ergens overweeg ik om toch instelbare hendels te halen, maar welke kun je dan het beste halen eigenlijk? Zijn zoveel merken en verschillende prijzen dat ik het niet echt meer weet
Ingevuldephymerous schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:03:
GoT Motorweekend 2019
Ik dacht eerst dat ik het al had gedaan.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
bij m'n eerste reed ik juist 1:18, met deze nog 1:16Rubman schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 06:34:
Leg hebben we het over verbruik, ik heb het idee dat de Viffer nog een stuk zuiniger kan (en niet alleen door mijn pols)
Maar hij is van een 1/15 toen ik hem kocht inmiddels al naar een 1/18+ gemiddeld gegaan.
Saillant detail met de nieuwe uitlaat knalde hij direct van 1/17 laag naar 1/18+
Hoor juist vaak dat ze een 1/20-25 moeten redden, met een beetje liefde.
Al zullen voornamelijk 80 wegen niet mee helpen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik was een beetje aan het kloten met de Transip API icm Traefik om certificaten aan te vragen zonder poort 80/443 nodig te hebben. Kon wel wat afleiding gebruiken blijkbaar, want dit was poging 3 en na mijn 'pin' werkte de eerste de beste poging.
Ga ik nu weer aan het werk
Na een plaspauze nét iets te enthousiast weg willen rijden terwijl de achterkant niet voldoende grip had. Die schoof dus naar rechts en kon de V-Strom niet houden. Gelukkig ging het allemaal niet erg hard en was de ondergrond zachte bosgrond. De valbeugels hebben hun werk echt schitterend gedaan. Zelf ben ik ook helemaal in orde. Gelukkig maar, want als op die locatie iets was misgegaan had ik er nog een paar uur gelegen voor er iemand langs kwam denk ik.
Nu heb ik het ding gekocht met een extra breed stuur. Heel prettig zit dat, maar nu blijkt denk ik dat de vorige eigenaar bespaart heeft. Zelfs met dit redelijk zachte glijdertje is m'n stuur nu namelijk krom. Er is nog mee te rijden, verder niets mis mee, maar die moet dus wel vervangen worden.
Twee dingen geleerd:
- GPS tracking via Maps naar vriendin aan hebben staan tijdens dit soort solo-ritten was een prima plan. Had natuurlijk een stuk slechter kunnen gaan met wat pech.
- Ondanks dat ik nog steeds flink baal en aardig spierpijn heb in m'n rug... Ik wil echt een endurootje voor er bij
Tja, dat wordt dus sparen. Voor een nieuw stuur en een tweede motor
Dag1:
Plan: https://www.google.com/ma...1!2d51.895371!2m1!1b1!3e0
In werkelijkheid iets verder gereden:

Mooi logeerplekje gescoord via de 'nederlanders in de UK' FB group

dag2:
Route (enkele reis): https://www.google.com/ma...3.840959!2d52.3816073!3e0
Met als gevolg dat ik een beste houten kont kreeg, ondanks het wolletje:

Bij de devils bridge waterfalls werkt een NL dame, en ik mocht gratis even snel naar binnen
https://scontent-lhr3-1.x...9756bfb3c77b5&oe=5D59ADC9
Dat miste ik wel dit weekend.. op de guzzi zit nog geen handvatverwarming.. brr koud bij 7.5c over de bergpas..
maar gelukkig is de Vtwin wel een mooie hande warmer bij stops
[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 07-05-2019 11:05 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
@TankiejFrans92 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:26:
@ephymerous Ingevuld!
Misschien is het een idee om iedereen te taggen die mee wilde?
@ephymerous
@Raym09
@wimmel_1
@SmurfLink
@timmie271
@Secsytime
@R0y.
@noes
@Leviathius
@BartW
@Verwijderd
@alexthegrat
@NLDViane
@DrivinUCrazy
@streamnl
@Joopieboy
@darkkingll
@Vrijdag
@Frans92
@SniperGuy
@w4rguy
@Imo62
@Bommes
@Thoit
@Dryhte
@aidanl
@xos
@sylvesterrr
@DateTime.Now
@DragonSlayer666
@Mitssz
@Youk
@Winst
@etwintje
Jullie staan op dit moment op de lijst met voorlopige aanmeldingen. De datumprikker voor het GoT motorweekend 2019 staat sinds gisteren online.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Geef je gewoon overal "misschien" aanDryhte schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:12:
Hey, 'k had het gezien, maar kan niet zolang op voorhand plannen. Met mij hoef je geen rekening te houden, maar als ik enigszins kan (voor het gezin) sluit ik graag aan voor een dagje.
Ach, TL1000 al vaker 1:11 gereden (in Duitlsland) Plezier mag toch iets kosten?
Haha ja zoiets.f2ride2001 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:18:
[...]
Ach, TL1000 al vaker 1:11 gereden (in Duitlsland) Plezier mag toch iets kosten?
Net de datumprikker ook even ingevuld voor zover mogelijk.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat ding vreet achterbanden als kauwgummie.....
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Koppel van een 2 cilinder hef2ride2001 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:23:
Enigste jammere was wel dat ik de achterband ook kaal gereden had in 3500km......![]()
Dat ding vreet achterbanden als kauwgummie.....
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Datumprikker is ingevuldcaesar1000 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:10:
[...]
@Tankiej
@ephymerous
@Raym09
@wimmel_1
@SmurfLink
@timmie271
@Secsytime
@R0y.
@noes
@Leviathius
@BartW
@Verwijderd
@alexthegrat
@NLDViane
@DrivinUCrazy
@streamnl
@Joopieboy
@darkkingll
@Vrijdag
@Frans92
@SniperGuy
@w4rguy
@Imo62
@Bommes
@Thoit
@Dryhte
@aidanl
@xos
@sylvesterrr
@DateTime.Now
@DragonSlayer666
@Mitssz
@Youk
@Winst
@etwintje
Jullie staan op dit moment op de lijst met voorlopige aanmeldingen. De datumprikker voor het GoT motorweekend 2019 staat sinds gisteren online.
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
Doet me denken aan de VF1000F die ik gehad heb. 1:11
Toen een Div600 gekocht, eigenlijk met het idee om 't ding zsm weer door te verkopen. Maar uiteindelijk was het de VF die weg ging
De Div900 zit hier op 1:17-18, maar dat kan met mijn rijstijl te maken hebben
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
I have stability. The ability to stab.
Op motor-forum.nl kijken, daar is een groot spuiten en laten spuiten topic. Komen af en toe mooie plaatjes langs, die weten wel hoe het moet.byn124 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:33:
Hallo mede motorijders,
Het is alweer een tijd geleden dat ik hier een nuttige post heb gedaan. Ik leef nog.
Ik ben op zoek naar een adres om het gehele kappenset te laten spuiten. Het hoeft niet morgen af en het mag uiteraard tegen vergoeding.
De kappen zijn beschadigd omdat mijn stoere beestje is omgevallen tijdens een storm.
Iemand die tips heeft of misschien een medetweaker die dit als hobby doet ?
(Ondertussen zoek ik ook verder hoor)
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Thanks! Had daar ook al gekeken en FZRene ondertussen aangesproken. Inmiddels antwoord gehad en ga eens kijken hoe en wat er allemaal mogelijk is.noes schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:37:
[...]
Op motor-forum.nl kijken, daar is een groot spuiten en laten spuiten topic. Komen af en toe mooie plaatjes langs, die weten wel hoe het moet.
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Jajjajajajaja ik had hem gezien, thuis even de agenda erbij pakkencaesar1000 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:10:
[...]
@Tankiej
@ephymerous
@Raym09
@wimmel_1
@SmurfLink
@timmie271
@Secsytime
@R0y.
@noes
@Leviathius
@BartW
@Verwijderd
@alexthegrat
@NLDViane
@DrivinUCrazy
@streamnl
@Joopieboy
@darkkingll
@Vrijdag
@Frans92
@SniperGuy
@w4rguy
@Imo62
@Bommes
@Thoit
@Dryhte
@aidanl
@xos
@sylvesterrr
@DateTime.Now
@DragonSlayer666
@Mitssz
@Youk
@Winst
@etwintje
* NLDViane ziet dat ie iets verkeerd heeft geselecteerd, spot de fout
[ Voor 17% gewijzigd door NLDViane op 07-05-2019 13:31 ]
Thanks! Heb hem ingevuldcaesar1000 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:10:
[...]
@Tankiej
@ephymerous
@Raym09
@wimmel_1
@SmurfLink
@timmie271
@Secsytime
@R0y.
@noes
@Leviathius
@BartW
@Verwijderd
@alexthegrat
@NLDViane
@DrivinUCrazy
@streamnl
@Joopieboy
@darkkingll
@Vrijdag
@Frans92
@SniperGuy
@w4rguy
@Imo62
@Bommes
@Thoit
@Dryhte
@aidanl
@xos
@sylvesterrr
@DateTime.Now
@DragonSlayer666
@Mitssz
@Youk
@Winst
@etwintje
All-Round nerd | iRacing Profiel
Een Tomtom + een bevestiging voor een truimp + een of ander setje voor de TomTom en een schermprotector voor een gsmNLDViane schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:28:
Knutselspulletjes zijn binnen[Afbeelding]
* NLDViane ziet dat ie iets verkeerd heeft geselecteerd, spot de fout
Ik zou niet weten welke fout ik moet spotten.
Afgezien van het merk TomTom opzich dan
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Heb voor de DomDom gekozen omdat ik geen zin heb om een poos te moeten knutselen voor een route, maar ik respecteer je keuze voor GarminBommes schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:40:
[...]
Een Tomtom + een bevestiging voor een truimp + een of ander setje voor de TomTom en een schermprotector voor een gsm
Ik zou niet weten welke fout ik moet spotten.
Afgezien van het merk TomTom opzich dan![]()
ergens staat het geslacht waar ik in geïnteresseerd ben in plaats van wat ik zelf ben...
[ Voor 17% gewijzigd door NLDViane op 07-05-2019 13:44 ]
Nu nog hopen op wat mooi rijweer, het lijkt wel herfst deze week.
@lolgast @wimmel_1 Kan ik bij de startpost? Onderstaande KTM 1090 Adventure uit 2019, Noord Holland.
Ik heb ook een Tom Tom een 440 de voorloper van die jij nu hebt.NLDViane schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:43:
[...]
Heb voor de DomDom gekozen omdat ik geen zin heb om een poos te moeten knutselen voor een route, maar ik respecteer je keuze voor Garmin
De tijd dat je moet knutselen voor een route op een Garmin is wel over.
Voor beide kun je gewoon my route app gebruiken en dat wekt voor beide gelijk.
Ik ben gewoon niet zo tevreden met mijn TomTom, zeker omdat binnen een jaar na aanschaf het ding eigenlijk al weer dusdanig verouderd is dat het niet meer vooruit te branden is.
Enerzijds goed dat ze de updates van de navcore uitvoeren, maar wel jammer dat daarmee een toestel zo snel "verouderd" zeker gezien de aanschafprijs die niet echt gering is.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 07-05-2019 13:55 ]
Ja had de edit nog niet gezien, maar je hebt je om laten bouwenNLDViane schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:43:
[...]
Heb voor de DomDom gekozen omdat ik geen zin heb om een poos te moeten knutselen voor een route, maar ik respecteer je keuze voor GarminScreenprotector is voor de TomTom, en 2 afdekkapjes mocht ik de aansluiting er af halen.
ergens staat het geslacht waar ik in geïnteresseerd ben in plaats van wat ik zelf ben...
Wauw, en wat een vervanging!Imo62 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:45:
Afgelopen zaterdag dan eindelijk weer een motorfiets op kunnen halen. Een maand geleden geleden was mijn motor total loss gereden nadat een auto op de snelweg er van achteren tegenaan reed. Gelukkig deed de tegenpartij niet al te moeilijk en hebben ze volledige aansprakelijkheid van het ongeval geaccepteerd, daardoor heb ik nu relatief snel een nieuwe fiets kunnen ophalen
Nu nog hopen op wat mooi rijweer, het lijkt wel herfst deze week.Ik kon het niet laten om zondag toch een kort toertochtje te maken tussen de buien door, getuige onderstaande foto in de polder, maar wat mij betreft mogen de temperaturen nu wel zo snel mogelijk omhoog.
@lolgast @wimmel_1 Kan ik bij de startpost? Onderstaande KTM 1090 Adventure uit 2019, Noord Holland.
[Afbeelding]
Mooi dat het zo snel is afgehandeld zeg.
Kreeg het er gratis bij van Goedhart...Rubman schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:29:
[...]
Ja had de edit nog niet gezien, maar je hebt je om laten bouwen
Prima prijsje om je om te laten bouwenRubman schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:29:
[...]
Ja had de edit nog niet gezien, maar je hebt je om laten bouwen
Weet niet of het mag van onze blauwe vrienden, maar vind het wel cool
[YouTube: Knippers]
De koplamp hangt nog op half 7 in het filmpje met de draden eruit. Is uiteraard netjes afgemonteerd en met de juiste mannetjes en vrouwtjes connectortjes
[ Voor 28% gewijzigd door Dynazap op 07-05-2019 15:22 ]
Wat heb je gedaan met de stroom? Ik heb ook zo'n setje liggen maar ik weet niet goed hoe eraan te beginnen...Dynazap schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:17:
Van het weekend nieuwe knippertjes met DRL verlichting gemonteerd op de MT07.
Weet niet of het mag van onze blauwe vrienden, maar vind het wel cool.
Knipperlicht signaal op de normale bedrading aansluiten en het DRL signaal 'tappen' van het stadlichtje in de koplamp. Het knipperlicht zelf heeft een chipje om het knippersignaal voor de DRL te laten gaan.Dryhte schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:19:
[...]
Wat heb je gedaan met de stroom? Ik heb ook zo'n setje liggen maar ik weet niet goed hoe eraan te beginnen...
Ik wilde precies hetzelfde vragen als Dryhte. Ik moet nog steeds DRL+knipper led strips monteren in de lucht inlaten. Heb je misschien een linkje naar deze die je hebt?Dynazap schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:17:
Nice!Dynazap schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:17:
De koplamp hangt nog op half 7 in het filmpje met de draden eruit. Is uiteraard netjes afgemonteerd en met de juiste mannetjes en vrouwtjes connectortjes![]()
Wat voor knippers zijn dat?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
https://www.benl.ebay.be/...t-Tail-Light/252487563608
Die zijn tof!Dynazap schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:17:
De koplamp hangt nog op half 7 in het filmpje met de draden eruit. Is uiteraard netjes afgemonteerd en met de juiste mannetjes en vrouwtjes connectortjes![]()
Die wil ik ook alleen dan zonder drl.
Heb je een link? Zoek ze voor een z900. 2019
[ Voor 6% gewijzigd door ApC_IcE op 07-05-2019 15:52 ]
ben nu 2 jaar op rij in luxemburg geweest heb eventueel nog wel een route of 2 die in de regio leuk zijn, ook een hele leuke route naar nurburgringephymerous schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:03:
GoT Motorweekend 2019
[Afbeelding]
Tussenstand:
[Afbeelding]
Op basis van deze poll hebben we besloten dat we voor een 3 daagse gaan! Bestemming waarschijnlijk Luxemburg![]()
![]()
[Afbeelding]
Of klik hier
ga je nu overdag dan met je dimlicht uitrijden of laat je alles aan, want dan komt het mij weer een beetje kermisachtig over.Dynazap schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:17:
Heb overigens dezelfde maar dan zonder wit licht functie
Ik heb dat nogal snel met een motorfiets overigens, beetje tour of offroad ding met extra lampen vindt ik vaak al net te veel
[ Voor 3% gewijzigd door Reloader op 07-05-2019 16:11 ]
Verwijderd
Heb de prikker ook ingevuld lijkt me erg leuk om eens mee te rijden met de groepsritcaesar1000 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:10:
[...]
Had het al eerder genoemd, maar er zijn verschillende groepen. Laatste tweakerstrip was ook in 2en opgedeeld. Dit omdat het lastig is bij een stoplicht oid wanneer de groep breekt en niet iedereen rijd nog even goedVerwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:21:
Hoop wel dat er ook ruimte is voor mensen die niet de aller aller snelste zijn met de meetingBen ook niet traag, gewoon wat vlottere tour rijder, voor mij zijn de sport tour banden zeg maar uitgevonden
* timmie271 vraagt zich alleen af wie lady starq is
[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 07-05-2019 16:31 ]
Ceasar1000 heeft, voor zover ik weet, nog steeds een 125cc motor. Dus veel harder dan 110 zal het niet gaan. Geen zorgen voor het tempo dus er zal sowieso 1 rustigere groep zijn. Mede voor de beginnende motorrijders onder ons.Verwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:21:
Hoop wel dat er ook ruimte is voor mensen die niet de aller aller snelste zijn met de meetingBen ook niet traag, gewoon wat vlottere tour rijder, voor mij zijn de sport tour banden zeg maar uitgevonden
Het lijkt mij super tof om mee te gaan, maar ben bang dat ik dat er niet door heen krijg bij de ballotage commissie.
Gezien de zwangerschap en er nog genoeg te doen is.
Ik ga wel even navraag doen wat er mogelijk is.
Er gaan binnenkort nieuwe banden onder dus maar gelijk ander soort banden?Rubman schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:31:
Is er ook een veldrijder groep? Speciaal voor @timmie271
Het lijkt mij super tof om mee te gaan, maar ben bang dat ik dat er niet door heen krijg bij de ballotage commissie.
Gezien de zwangerschap en er nog genoeg te doen is.
Ik ga wel even navraag doen wat er mogelijk is.
Misschien kan @HTT-Thalan een offroad cursusje geven aan timmie
Wel even aan denken het nummerbord terug schoon te vegen na afloop
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zoals de oude hawaiianen altijd zeiden; pas als een kokosnoot op je hoofd valt, weet je dat het pijn doetHTT-Thalan schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:47:
Hey, als ik het met een Grom (@Leviathius) op wegbandjes kan, kan het overal mee.
Wel even aan denken het nummerbord terug schoon te vegen na afloop.
Dan krijg je mevrouw agent die je er op wijst dat je kenteken vies is... op een koude zondagmiddag
[ Voor 25% gewijzigd door Leviathius op 07-05-2019 16:58 ]
Heb je daar misschien al eens een opmerking over gekregen van Bakkerij De Blauwe Streep?HTT-Thalan schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:47:
[...]
Oohhh in dat gevalHTT-Thalan schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:47:
Hey, als ik het met een Grom (@Leviathius) op wegbandjes kan, kan het overal mee.
I don't care! Heb met lessen al een keer zonder plaat gereden omdat die eraf was gestuiterd op een grindpadLeviathius schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:56:
[...]
Dan krijg je mevrouw agent die je er op wijst dat je kenteken vies is... op een koude zondagmiddag.
Is dit nou een Rocket Power quote?Leviathius schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:56:
[...]
Zoals de oude hawaiianen altijd zeiden; pas als een kokosnoot op je hoofd valt, weet je dat het pijn doet
[...]
Dan krijg je mevrouw agent die je er op wijst dat je kenteken vies is... op een koude zondagmiddag.
Verwijderd
Denk dat ik in de middencategorie val, ben meestal sneller dan vrienden enzo waarmee ik rij, maar de echte scheurijzers op de dijk laat ik gaan: zoveel risico wil ik dan weer niet nemen zonder grindbakken en met paaltjes e.d.Leviathius schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:27:
[...]
Ceasar1000 heeft, voor zover ik weet, nog steeds een 125cc motor. Dus veel harder dan 110 zal het niet gaan. Geen zorgen voor het tempo dus er zal sowieso 1 rustigere groep zijn. Mede voor de beginnende motorrijders onder ons.
Linkje!
https://nl.aliexpress.com...0e2f740acacfc7673d282260c
@Reloader Voor nu staat inderdaad de DRL altijd aan samen met dimlicht. Even kijken of ik dit netjes kan aanpassen naar alleen DRL of alleen Dim. Moet waarschijnlijk met een extra schakelaartje aangezien dimlicht altijd aan gaat.
Ik niet, maar @Leviathius wel. Het is zijn motor immersDryhte schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:58:
[...]
Heb je daar misschien al eens een opmerking over gekregen van Bakkerij De Blauwe Streep?
Maar hij rijd wel flink door met dat ding. Hij heeft in het rondje vorig jaar toch een aantal motoren ingehaald meen ik mij te herinnerenLeviathius schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:27:
[...]
Ceasar1000 heeft, voor zover ik weet, nog steeds een 125cc motor. Dus veel harder dan 110 zal het niet gaan. Geen zorgen voor het tempo dus er zal sowieso 1 rustigere groep zijn. Mede voor de beginnende motorrijders onder ons.
@VerwijderdLeviathius schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:27:
[...]
De rustigere rijders zitten meestal in het midden. Voor- en achterin de groep zit het meeste verschil qua snelheid. Zelf reed ik de vorige 2 edities voorin de groep omdat ik tijdens de bochtige delen van de route prima kan meekomen met de grotere motoren, maar op lange, rechte stukken mijn topsnelheid beperkend is. Je kan altijd wisselen van positie in de groep, indien de snelheid te laag/hoog ligt.
Misschien mag ik dit jaar wel met meer cc's en pk's op pad.
@R0y. Vorig jaar haalde ik inderdaad onder andere een Kawasaki Z650 in op een bochtige weg omhoog.
[ Voor 6% gewijzigd door caesar1000 op 07-05-2019 19:30 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Wanneer opvolgend rijbewijs? A2 denk ik dan?caesar1000 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:28:
[...]
Misschien mag ik dit jaar wel met meer cc's en pk's op pad.
Toen @NLDViane en ik met z'n tweeën in duitsland reden werden we even goed ingehaald door een dikke BMW boxer motor. Die knalde in z'n 2e versnelling even dat scherpe bochtje omR0y. schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:27:
[...]
Maar hij rijd wel flink door met dat ding. Hij heeft in het rondje vorig jaar toch een aantal motoren ingehaald meen ik mij te herinneren
[ Voor 49% gewijzigd door timmie271 op 07-05-2019 19:54 ]
ik wil het volgende even reviewen met jullie. Ik moet mijn Garmin van 12v voorzien (de omvormer dan, die gooit op zijn beurt 5v naar de garmin).
Dit wil ik op de volgende manier doen :
Accu > Optimate connector met zekering (a) > Optimate verlengkabel (b) doorknippen en solderen aan Garmin voeding (c) > Garmin (d).
Ik besef dat er dan geen onderbreking zit voor de voeding, maar zo heb ik al wel een aansluiting voor mijn druppellader en garmin in 1.
Wat vinden jullie ?
( A )

( B )

( C )

( D )

@caesar1000 ik heb 6 jaar met volvermogen rijbewijs op een 125cc gereden. Blijven machtige smijtfietsen!
[ Voor 6% gewijzigd door DateTime.Now op 07-05-2019 19:59 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nadeel van de door jou beschreven manier is dat er altijd spanning op de garmin voeding blijft staan.DateTime.Now schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:55:
Voorbereiding motorweekend al in volle gang, goede zaak!
ik wil het volgende even reviewen met jullie. Ik moet mijn Garmin van 12v voorzien (de omvormer dan, die gooit op zijn beurt 5v naar de garmin).
Dit wil ik op de volgende manier doen :
Accu > Optimate connector met zekering (a) > Optimate verlengkabel (b) doorknippen en solderen aan Garmin voeding (c) > Garmin (d).
Ik besef dat er dan geen onderbreking zit voor de voeding, maar zo heb ik al wel een aansluiting voor mijn druppellader en garmin in 1.
Wat vinden jullie ?
( A )
[Afbeelding]
( B )
[Afbeelding]
( C )
[Afbeelding]
( D )
[Afbeelding]
@caesar1000 ik heb 6 jaar met volvermogen rijbewijs op een 125cc gereden. Blijven machtige smijtfietsen!
En er dus altijd een verbruiker is ingeschakeld, dat trekt binnen een paar dagen je accu leeg.
Beter even aftakken van je verlichting. Stadslichtje of kenteken verlichting voldoet perfect.
Heeft niemand je verteld dat we die gast € 50 hebben betaald om rustig aan te doen?caesar1000 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:28:
[...]
@R0y. Vorig jaar haalde ik inderdaad onder andere een Kawasaki Z650 in op een bochtige weg omhoog.
XXXVI
caesar1000 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:28:
[...]
Je moet dan ook al wel eerder beginnen met bochten makenSmurfLink schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:38:
[...]
Nou dan mag je dat dit jaar bij z'n bekuipte broertje doen, gezien het mijn eerste keer bochten rijden gaat worden zal ik niet heel hard gaan.
Zelf ga ik overigens 13 juli een ochtendsessie bochtjes maken met www.2theexperience.nl
En ik ben voorlopig ook niet de snelste dus zo erg is dat niet
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2019 21:49 ]
Ik ga eerst voor nieuwe sloffen onder de motor zodat ik daarmee hopelijk weer soepeler de bochten om kan. En geen bekijks meer heb naar het schroefje in de bandVerwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:49:
Mijn pieksnelheden liggen nooit zo gruwelijk hoog, 100 is daar hard zat, het is in .lu eerder knap als je in de bochten de maxima weet te halen
Naar óf "na" .... Maar: Heb jij m'n verloren schroefje gevonden?timmie271 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:03:
[...]
Ik ga eerst voor nieuwe sloffen onder de motor zodat ik daarmee hopelijk weer soepeler de bochten om kan. En geen bekijks meer heb naar het schroefje in de band
Naja, @Joopieboy vond het erg interessant om naar het schroefje te kijkenwimmel_1 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:09:
[...]
Naar óf "na" .... Maar: Heb jij m'n verloren schroefje gevonden?
Heb jij het schroefje laten rondslingeren op de weg
Je gaat me toch niet vertellen dat je 't schroefje stuque óf kwijt gemaakt hebt, hé? Ik probeer 't gewoon af te handelen zonder dat ik aangifte hoef te doen van vernieling van m'n eigendomtimmie271 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:12:
[...]
Naja, @Joopieboy vond het erg interessant om naar het schroefje te kijken
Heb jij hem laten rondslingeren op de weg
Nee hoor hij zit nog steeds braaf in m'n achterbandwimmel_1 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:16:
[...]
Je gaat me toch niet vertellen dat je 't schroefje stuque óf kwijt gemaakt hebt, hé? Ik probeer 't gewoon af te handelen zonder dat ik aangifte hoef te doen van vernieling van m'n eigendom![]()
![]()
Maar denk dat het nieuwe stukje metaal wat erin is gekomen op de terugweg vanaf de eifel heeft gezorgd voor de langzame lekkage... Dus je mag je schroefje wel weer terug bij de volgende trip
Ligt er aan wat je er mee wil. Wil je meer comfort of juist beter stuurgedrag, dat scheelt enorm in wat voor jou handig is of juist niet. Voor mijn fiets die vanuit de fabriek goede vering heeft heb ik online de aanbevolen settings opgezocht voor mijn doel en die er in gezet met alleen achter ietjes anders. Dit was prima zelf te doen en met zeer goed resultaat.Uberdude schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:00:
Ik wil nou onderhand mijn mt-07 ook een keer aanpakken, wil mijn vering upgraden af laten stellen professioneel. Ben al een paar bedrijven in Nederland tegen gekomen, maar ik vroeg me af of iemand hier aanraders heeft.
Voor mijn vorige fiets heb ik een HyperPro kit er op laten zetten wat aardig scheelde en niet al te duur was. Maar die fiets had dan ook bagger vering vanuit de fabriek. Geen idee hoe de standaard vering van jouw fiets is, maar dat samen met wat je wil bereiken geeft verschillende opties over wat voor jou handig is om te doen.
Het schijnt dat ze bij de 07 redelijk op de vering hebben bekostigd, vind hem zelf soms ook een beetje de wegligging van een natte spons hebben dus zou hem wat strakker afgeveerd willen hebben. En een stel progressive veren in de voor vork en afstelbare achter schokbreker zou ook wel fijn zijn.PilatuS schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:09:
[...]
Ligt er aan wat je er mee wil. Wil je meer comfort of juist beter stuurgedrag, dat scheelt enorm in wat voor jou handig is of juist niet. Voor mijn fiets die vanuit de fabriek goede vering heeft heb ik online de aanbevolen settings opgezocht voor mijn doel en die er in gezet met alleen achter ietjes anders. Dit was prima zelf te doen en met zeer goed resultaat.
Voor mij vorige fiets heb ik een HyperPro kit er op laten zetten wat aardig scheelde en niet al te duur was. Maar die fiets had dan ook bagger vering vanuit de fabriek. Geen idee hoe de standaard vering van jouw fiets is, maar dat samen met wat je wil bereiken geeft verschillende opties over wat voor jou handig is om te doen.
Dit is dan ook afhankelijk van je budget. Het beste is natuurlijk een compleet nieuwe voorvork en demper achter, maar goedkoop is dit natuurlijk niet. Wil je minder uitgeven zou je voor alleen de veren kunnen doen en achter een complete demper. Nog een stap goedkoper is alleen de veren en olie vervangen door bijvoorbeeld een HyperPro setje. Dit geeft je dan alleen geen instelbare achterkant.Uberdude schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:13:
[...]
Het schijnt dat ze bij de 07 redelijk op de vering hebben bekostigd, vind hem zelf soms ook een beetje de wegligging van een natte spons hebben dus zou hem wat strakker afgeveerd willen hebben. En een stel progressive veren in de voor vork en afstelbare achter schokbreker zou ook wel fijn zijn.
Bij mij staat er gewoon TT
Dit topic is gesloten.
![]()