W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Tja als de mannen incapabel zijn moet iemand het doen hewimmel_1 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:36:
[...]
Wait a Minute ..... Een vrouw welke zich gaat bemoeien met technische zaken?![]()
![]()
I have stability. The ability to stab.
[Signature]
Jij weet "Heul Nie" hoevaak ik voor de zoveelste keer 25 ga worden dit jaarwoest85 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:19:
[...]
Heeft zich aangepast aan de leeftijd van @wimmel_1 ?
The "Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything" ben ik gewoon eigenlijk pas nét gepasseerd
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
wimmel_1 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:23:
[...]
Jij weet "Heul nie" hoevaak ik voor de zoveelste keer 25 ga worden dit jaar![]()
The "Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything" ben ik gewoon eigenlijk pas nét gepasseerd
[Signature]
https://www.rdw.nl/partic...rlands-kenteken-uitvoeren
https://www.rdw.nl/partic...t-buitenland-is-uitvoeren
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Als ik het zo lees is het denk ik, vooral belangrijk na te gaan wat je nodig hebt om een Tsjechisch kenteken te regelen. In NL moet je bijv. BPM betalen, lijkt mij dat ook zoiets hebben in Tsjechië.LankHoar schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:49:
Ik ben wat verder in mijn zoektocht naar een leuke motor, en merk dat motoren in Nederland doorgaans 20-40% goedkoper zijn dan in Praag (daar woon ik). Heeft iemand ervaring met het exporteren van een motor? RDW geeft het e.e.a. aan info maar vermeld niets over andere kosten behalve het uitschrijven. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik overweeg bijvoorbeeld een motor in NL te kopen, tijdelijk op naam van mijn vader te zetten voor belasting/verzekering, deze naar Praag te rijden en dan uit te schrijven en over te zetten op een Tsjechisch kenteken.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Van de kant in Tsjechië heb ik het al goed uit kunnen zoeken. D.w.z. ik heb een bedrijfje gevonden dat voor een erg schappelijke prijs alles regelt (zo'n 200 euro en als de motor de keuring doorkomt is hij rijklaar, moet ik alleen zelf verzekering regelen, logisch). Het stuk rijden terwijl hij in NL al uitgeschreven is maar in CZ nog niet is ingeschreven is me onduidelijk. Vandaar het idee om het via mijn vader te doen, hoewel ik nog niet heb gekeken wat me dat qua verzekering/belasting gaat kosten.mr_zippey schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:06:
[...]
Als ik het zo lees is het denk ik, vooral belangrijk na te gaan wat je nodig hebt om een Tsjechisch kenteken te regelen. In NL moet je bijv. BPM betalen, lijkt mij dat ook zoiets hebben in Tsjechië.
Goed punt overigens over BPM, wellicht kan ik daar nog iets van terugkrijgen. Eens naar kijken
De dame mag wel eens getroost worden. Een RJ09 is in die kleuren af fabriek nooit zó geleverd
Op die rdw link die je gaf, stond ook dat je na uitschrijven nog 14 dagen verzekerd is.. (punt 6)LankHoar schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:50:
[...]
Van de kant in Tsjechië heb ik het al goed uit kunnen zoeken. D.w.z. ik heb een bedrijfje gevonden dat voor een erg schappelijke prijs alles regelt (zo'n 200 euro en als de motor de keuring doorkomt is hij rijklaar, moet ik alleen zelf verzekering regelen, logisch). Het stuk rijden terwijl hij in NL al uitgeschreven is maar in CZ nog niet is ingeschreven is me onduidelijk. Vandaar het idee om het via mijn vader te doen, hoewel ik nog niet heb gekeken wat me dat qua verzekering/belasting gaat kosten.
Goed punt overigens over BPM, wellicht kan ik daar nog iets van terugkrijgen. Eens naar kijken
Je zal dan (voor de zekerheid) moeten nagaan of die verzekering ook je reis dekt door andere EU landen om in CZ te komen.

Een leren broek. Dan heeft ze ook leren.... luidt pijpen, want dat redt levens!

The end is the beginning is the end...

Nuja, de motor is rood

Omdat retro en een pony = sexayh
[ Voor 25% gewijzigd door Vrijdag op 03-05-2019 23:27 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Om in 't buitenland verzekerd te kunnen zijn heb je een geldige "groene kaart" nodig. Die geldigheid eindigt op 't moment dat je je verzekering opzegt óf op 't moment dat het voertuig niet meer op jouw naam geregistreerd staat.mr_zippey schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:06:
[...]
Op die rdw link die je gaf, stond ook dat je na uitschrijven nog 14 dagen verzekerd is.. (punt 6)
Je zal dan (voor de zekerheid) moeten nagaan of die verzekering ook je reis dekt door andere EU landen om in CZ te komen.
Ik verwacht dat je die dan waarschijnlijk bij het loket krijgt als je de motor aanmeld voor export?!wimmel_1 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:22:
[...]
Om in 't buitenland verzekerd te kunnen zijn heb je een geldige "groene kaart" nodig. Die geldigheid eindigt op 't moment dat je je verzieking opzegt óf op 't moment dat het voertuig niet meer op jouw naam geregistreerd staat.
Ze zullen er in ieder geval wel meer informatie over hebben lijkt mij.
@LankHoar
Ik zie hier meer informatie, je hebt een tijdelijke verzekering nodig.. Dat gaat idd dmv een groene kaart, dan heb je 14dgn zie hier meer informatie over die groene kaart.
Zo te zien kan je via die site ook alles regelen
Je hebt van die export loketten, daar kan je ook een tijdelijke verzekering regelen.. Weleens geweest met een paar roemenen om dat voor een auto te regelen. Bedenk ik mij nu..wimmel_1 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:40:
[...]
Wie is "ze"?
De RDW doet niets met verzekeringen terwijl ze wél de partij zijn welke je moet benaderen om 't apparaat uit te laten schrijven uit 't NL kentekenregister
[ Voor 45% gewijzigd door mr_zippey op 03-05-2019 23:55 ]
Wie is "ze"?mr_zippey schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:34:
[...]
Ik verwacht dat je die dan waarschijnlijk bij het loket krijgt als je de motor aanmeld voor export?!
Ze zullen er in ieder geval wel meer informatie over hebben lijkt mij.
De RDW doet niets met verzekeringen terwijl ze wél de partij zijn welke je moet benaderen om 't apparaat uit te laten schrijven uit 't NL kentekenregister
Was de huisarts het niet mee eens toen ik een snee gelijmd had met secondenlijm en tape erover.
Anyway, beetje laat maar alsnog feli @wimmel_1
Het leven is te kort om geduld te hebben!
... om ome Nielson eens te quoten.. waarom zou je dat doen????Joopieboy schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:48:
[...]
Was de huisarts het niet mee eens toen ik een snee gelijmd had met secondenlijm en tape erover.
Anyway, beetje laat maar alsnog feli @wimmel_1Dat je maar een ouwe lu.... o wacht
Ik bedacht me dat ik bij Louis nog wat tegoed had staan. In combinatie met de kortingscode 354 kreeg ik een 50 euro korting op een Sena SF2 headset. Vriendin heeft die nu dus in/aan/tegen haar helm zitten. Ik krijg er vast spijt van, maar dat getik, gebaar, gewijs, en geschreeuw werkte ook voor geen meter.
Omdat ik zelf al een Sena heb was het pairen een kwestie van 2 seconden. Knopjes indrukken, rode lampjes knipperen, bij een van de 2 op een knopje drukken, klaar.
Kraakheldere geluidskwaliteit. Binnenkort maar eens op de motor proberen. Dit weekend jammer van het weer ("het is me te koud"
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ach, nu kan je haar gewoon negeren met de smoes "ja sorry, accu was leeg!"DrivinUCrazy schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 12:53:
In combinatie met de kortingscode 354 kreeg ik een 50 euro korting op een Sena SF2 headset. Vriendin heeft die nu dus in/aan/tegen haar helm zitten. Ik krijg er vast spijt van,
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Bloeden moet toch stoppen? En als het open blijft gaan zoals @Raym09 zegt, moet je iets als je ergens rondloopt in een industriële omgeving.SmurfLink schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:45:
[...]
... om ome Nielson eens te quoten.. waarom zou je dat doen????
Anyway:
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb niks gezegd hoorJoopieboy schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:39:
[...]
Bloeden moet toch stoppen? En als het open blijft gaan zoals @Raym09 zegt, moet je iets als je ergens rondloopt in een industriële omgeving.
Anyway:
[Afbeelding]
Denk dat je @DrivinUCrazy bedoelt, en aangezien ik die nu getagd heb. Ik gok dat @Joopieboy aan het kijken is naar een opvolger voor de gixxer...
Awesome
MT09 Tracer GT binnenkort maar eens mee sturen, erg compleet voor een niet te gek bedrag. Nieuw met garantie en de hele boel. Of toch voor een GS1200 omdat dat 'het' zou zijn.
Ook een mee gaan rijden binnenkort, wel heel iets anders maar indruk is erg goed. Degelijk, zwaar uitgevoerd, hoop snufjes. Alleen dat kan ook kapot. Nieuw en qua onderhoud niet zo spannend maar 2e hands wel een dingetje zeg maar.
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 04-05-2019 15:00 ]
Ik vond het eerste model tegenvallen qua rijden, en zeker als je de prijs ervan ziet (als je ze al 2e hands vind), voor 4k meer heb je een nieuwe Tracer 900 GT met wat leuke opties die helemaal compleet is... met garantie en alles.DateTime.Now schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:18:
Oh oh die mt9, wat een pracht van een motor in alle vormen! Die staat ook ver bovenaan de wishlist
Zou er een met valbeugels nemen jou kennendeJoopieboy schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:59:
Nja dus dat, maar ik bedoelde ook dat stuk over het bloeden.Maar meer ook de keuze iets waar ik dagelijks mee uit de voeten kan, auto en motor inruilen voor iets anders, zuiniger, degelijker, minder veel onderhoud, banden en dure remmen.
MT09 Tracer GT binnenkort maar eens mee sturen, erg compleet voor een niet te gek bedrag. Nieuw met garantie en de hele boel. Of toch voor een GS1200 omdat dat 'het' zou zijn.![]()
Ook een mee gaan rijden binnenkort, wel heel iets anders maar indruk is erg goed. Degelijk, zwaar uitgevoerd, hoop snufjes. Alleen dat kan ook kapot. Nieuw en qua onderhoud niet zo spannend maar 2e hands wel een dingetje zeg maar.
Awesome
Daar heb je zwaluwpleisters voor die de wond dichthoudenJoopieboy schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:39:
[...]
Bloeden moet toch stoppen? En als het open blijft gaan zoals @Raym09 zegt, moet je iets als je ergens rondloopt in een industriële omgeving.
Gewoon even een stukje rijden en dan de wond dichtschroeien tegen de uitlaatbocht toch?SmurfLink schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:51:
[...]
Daar heb je zwaluwpleisters voor die de wond dichthoudenof gaas en een drukverband. Superlijm lijkt me vooral heel erg pijnlijk om eruit te krijgen en zorgt ervoor dat de wond dus niet dichtgroeit omdat de lijm ertussen zit.
Gaat wat lastig als ie ergens in het veld aan het knutselen bent bij een klant.SmurfLink schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:51:
[...]
Daar heb je zwaluwpleisters voor die de wond dichthoudenof gaas en een drukverband. Superlijm lijkt me vooral heel erg pijnlijk om eruit te krijgen en zorgt ervoor dat de wond dus niet dichtgroeit omdat de lijm ertussen zit.
En ach, groeit er vanzelf weer uit.
Dat werkt natuurlijk veel beter!Vrijdag schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:54:
[...]
Gewoon even een stukje rijden en dan de wond dichtschroeien tegen de uitlaatbocht toch?
Ik zou graag een QuickShifter op mijn Yamaha Tracer 900 uit 2015 willen. Yamaha heeft een OEM Module hiervoor, maar die werkt enkel op MY2017 en hoger.
Is uiteraard veel over de iQSE te vinden op het internet, maar ben even benieuwd naar jullie ervaringen. Andere optie is om mijn Tracer 900 2015 in te ruilen voor een 900GT ( Heb hem pas twee maanden
Kennis van me heeft het nieuwste model tweedehands aangeschaft. Wat een ding!Joopieboy schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:24:
[...]
Ik vond het eerste model tegenvallen qua rijden, en zeker als je de prijs ervan ziet (als je ze al 2e hands vind), voor 4k meer heb je een nieuwe Tracer 900 GT met wat leuke opties die helemaal compleet is... met garantie en alles.
Kost wat maar dan heb je ook wat. Maar als je echt een toer machine wil is die tracer best interessant.
Mijn collega rijdt zelf een Panigale 959 en wil iets anders gaan rijden. Hij ging test rijden op een Hypermotard en een Monster 1200.
Ook ikzelf ging proefrijden. Als eerste ging ik op de Multistrada 1260S Enduro, met 158 pk en 225 kg droog gewicht niet de kleinste.

Zoals je ziet kom ik met mijn 1,80 m net met mijn tenen aan de grond.

Met de sleutel op zak konden we vertrekken, keyless vind ik niet echt iets voor motoren. De motor stond op sport modus en reageerde dus erg fel. De manier om van modus te veranderen was mij niet bekend, ik kwam wel in het juiste menu terecht maar kon mijn keuze niet bevestigen. Na het ritje bleek dat je het gas dicht moet draaien en de knop moet vast houden.
Het was eerst wat onwennig rijden, zeker door de sportmodus. Met meer dan 3x zoveel pk's dan mijn Alp wil het wel vooruit. Schakelen deed ik zoals op de Alp, maar dan ben je "het nieuwe rijden" aan het toepassen. Alles deed het wel, maar echt boeien deed het mij niet. Ook door de felheid van de motor.
Hierna was de Scrambler Desert Sled aan de beurt.

Ook op deze motor zit je hoog, maar hier kwam ik met de voeten plat op de grond.
Deze luchtgekoelde motor had met zijn 73 pk en 193 kg droog/209 kg nat een veel normaler karakter. Geen high power toerbeest zoals de Multistrada, maar een speelse naked voor het weekend. Deze motor viel bij mij veel beter in de smaak, qua rijkarakter staat deze dichter bij mijn Alp. Ik snap wel dat scrambler nu erg populair zijn, ideaal om van terras naar terras te rijden.
De hoge uitlaat komt tegen je been aan, maar de uitlaatbescherming doet goed zijn werk. Dit vermogen van 73 pk zou goed bij een nieuwe Transalp passen. Erg leuke leuke fiets om mee te rijden, het zal mij niets verbazen als sommige eigenaren naar haar verwijzen als Desert Slet.

De twee proefritten waren erg leuk en ze hadden goede routes rond Nuenen bedacht. Onze eerste ronde ging nog op tijd weg, maar de tweede ronde was wat vertraagd. Dat was helemaal niet erg want het was mooi weer. Achteraf gezien had ik misschien met de Multistrada 950 moeten gaan rijden, 150+ pk's ga ik toch nooit gebruiken.
Na vorig jaar op de KTM 1090 Adventure R te hebben gereden wordt het toch een keer tijd om op een CRF1000 te stappen...
Toen we klaar waren ging mijn collega nog even zitten met de Ducati dealer. Hij dacht erover om te upgraden naar een Panigale 1299. Een week later dacht hij aan een Monster 821, dat rijdt wat fijner met een passagier dan een Panigale. Daarop moet je het hebben van tegendruk tijdens hoge snelheden om fijn te rijden, met een duo drukt er dan een hoop gewicht op je polsen tijdens bebouwde kom snelheden. Kortom, mijn collega is er nog niet uit.
En als je het dan toch over scrambler hebt: Ducati heeft goed afgekeken, want deze Triumph stond binnen.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Misschien ook wel wat voor @timmie271 als hij zijn A heeft?
Meestal te vroeg
Oud nieuwsVrijdag schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:04:
Nou, @Joopieboy en @HTT-Thalan , is dit wat voor jullie?
[YouTube: SUZUKI GSX-R Dirt Bike 1000cc - OFF ROAD test ride]
Misschien ook wel wat voor @timmie271 als hij zijn A heeft?
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Kennelijk heb jij in je hoofd dat je pas met de motor naar Praag kan rijden als deze is uitgeschreven. Dat hoeft dus niet.LankHoar schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:50:
[...]
Van de kant in Tsjechië heb ik het al goed uit kunnen zoeken. D.w.z. ik heb een bedrijfje gevonden dat voor een erg schappelijke prijs alles regelt (zo'n 200 euro en als de motor de keuring doorkomt is hij rijklaar, moet ik alleen zelf verzekering regelen, logisch). Het stuk rijden terwijl hij in NL al uitgeschreven is maar in CZ nog niet is ingeschreven is me onduidelijk. Vandaar het idee om het via mijn vader te doen, hoewel ik nog niet heb gekeken wat me dat qua verzekering/belasting gaat kosten.
Jij rijdt met de motor naar Praag. Stuurt het kenteken naar je pa. Die schrijft uit (en vraagt de evt rest bpm terug) en jij schrijft in.
Geen gedoe met tijdelijke verzekeringen en exportplaten.
Wise enough to play the fool
Zie hieronderteacher schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:57:
[...]
Kennelijk heb jij in je hoofd dat je pas met de motor naar Praag kan rijden als deze is uitgeschreven. Dat hoeft dus niet.
Jij rijdt met de motor naar Praag. Stuurt het kenteken naar je pa. Die schrijft uit (en vraagt de evt rest bpm terug) en jij schrijft in.
Geen gedoe met tijdelijke verzekeringen en exportplaten.
Denk dat @LankHoar op dit moment naar meerdere mogelijkheden aan het kijken is wat het makkelijkst/relatief goedkoop is. En het is altijd handig om uit te zoeken waar je mee te maken gaat krijgen bij het exporterenLankHoar schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:49:
Ik ben wat verder in mijn zoektocht naar een leuke motor, en merk dat motoren in Nederland doorgaans 20-40% goedkoper zijn dan in Praag (daar woon ik). Heeft iemand ervaring met het exporteren van een motor? RDW geeft het e.e.a. aan info maar vermeld niets over andere kosten behalve het uitschrijven. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik overweeg bijvoorbeeld een motor in NL te kopen, tijdelijk op naam van mijn vader te zetten voor belasting/verzekering, deze naar Praag te rijden en dan uit te schrijven en over te zetten op een Tsjechisch kenteken.
Gamertag: timmie271
Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
Volledige verhaal staat ergens op instagram, maar omdat ik geen social media heb kan ik dat niet staven
Net wel 2 Duitsers tegengekomen maar die reden de andere kant op.
Ik moet nog steeds een reviewtje schrijven voor de 1250GSA (geen tijd voor gehad) maar ik meen me te herinneren dat je het een aantal pagina's terug had over schakelen van motoren, nou als je daar een beetje kritisch over bent moet je zeker geen BMW R nemen heb ik gemerktJoopieboy schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:59:
Nja dus dat, maar ik bedoelde ook dat stuk over het bloeden.Maar meer ook de keuze iets waar ik dagelijks mee uit de voeten kan, auto en motor inruilen voor iets anders, zuiniger, degelijker, minder veel onderhoud, banden en dure remmen.
MT09 Tracer GT binnenkort maar eens mee sturen, erg compleet voor een niet te gek bedrag. Nieuw met garantie en de hele boel. Of toch voor een GS1200 omdat dat 'het' zou zijn.![]()
Edit:
Ik ben ook nog rustig aan het rondkijken voor iets anders. Vorige week nog nieuwe wiellagers, balhoofdlagers en een nieuwe voorband gemonteerd op de Pan dus die kan weer een paar weken tot de volgende beurt. Balhoofdlagers waren echt gaar, beetje een Honda probleempje, maar nu mooie conische lagers erin, blijft m'n stuur tenminste niet meer in de middenstand staan.
2e paasdag nog wezen kijken bij een Triumph Trophy, helaas niet kunnen proefrijden aangezien ie op de 2e verdieping stond, maar wel een interessante motor. Toch binnenkort maar eens een afspraak maken. Helaas nergens te huur
[ Voor 16% gewijzigd door etwintje op 05-05-2019 14:34 ]
Mocht je nog iemand zoeken, ik maak er momenteel zo'n 45000+ per jaar. In de afgelopen jaren wel een aantal dingen gemerkt waar je denk ik eigenlijk alleen achter komt als je veel rijdt of als je het hele jaar door rijdt.Leviathius schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:09:
...
De ideëen die ik al heb zijn:
- Vorig jaar had iemand het erover dat hij het interessant zou vinden om een soort kilometervreters serie te zien. Dus dat ik dan bij mensen langs ga die jaarlijks duizenden kilometers rijden op hun motor en dan bespreken van de problemen die daar bij opspelen en dergelijke (vrijwilligers?)
...
Ik had volgens mij een pakket bij https://www.theorie-leren.nl . Mijn vriendin heeft hier een paar maanden later ook gebruik van gemaakt. Ik had nog flink wat tijd over. Of het wat zegt weet ik niet maar beide de eerste keer geslaagd (autorijbewijs hadden we volgens mij zo'n 7 jaar toen we bezig waren voor ons motor).Schuimpje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:32:
Ik heb a.s. Vrijdag theorie examen voor de motor en ben al een tijdje aan het leren vanuit het boek. Nou ben ik opzoek naar oefenexamens. Iemand een goede tip voor goede online oefenexamens met cbr richtlijnen?
De oefen examens vond ik uiteindelijk pittiger dan het 'echte' examen.
[ Voor 12% gewijzigd door NLDViane op 05-05-2019 16:04 ]
Ja precies. Ook al zou ik in theorie de motor op mijn vader's namen laten zetten en pas uit laten schrijven wanneer deze in Praag staat, doe ik het liever met een export kenteken. Mijn vader zal er niet bij zijn wanneer ik hem hier ten naam wil laten stellen, en ik weet niet of dat voor problemen zorgt. Mocht het veel uitmaken qua geld dan zoek ik dat deel wat verder uit - morgen bel ik dat bedrijf dat eerder genoemd werd, gloalbcar.nltimmie271 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:11:
[...]
Zie hieronder
[...]
Denk dat @LankHoar op dit moment naar meerdere mogelijkheden aan het kijken is wat het makkelijkst/relatief goedkoop is. En het is altijd handig om uit te zoeken waar je mee te maken gaat krijgen bij het exporteren
Henry Crew, heb hem even gevolgd, heeft een mooie trip gemaakt.Vrijdag schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:33:
@Grubeater Deze man heeft de wereld rondgereisd op een Desert Sled:
[YouTube: Around The World On A Desert Sled]
Volledige verhaal staat ergens op instagram, maar omdat ik geen social media heb kan ik dat niet staven
[ Voor 99% gewijzigd door Eoghlear op 05-05-2019 18:44 . Reden: Te snel geklikt ]
ik heb zelf geoefend met oefenvragen boeken uit de bibliotheek met de titel: "Examentraining motorfiets 400 vragen" en "Theorie en online examens Rijbewijs A" (van de ANWB)Schuimpje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:32:
Ik heb a.s. Vrijdag theorie examen voor de motor en ben al een tijdje aan het leren vanuit het boek. Nou ben ik opzoek naar oefenexamens. Iemand een goede tip voor goede online oefenexamens met cbr richtlijnen?
Veel bibliotheken hebben dergelijke boeken op de plank staan (let even op de jaartallen), mocht je geen lid zijn dan zou je ook daar ter plekke kunnen oefenen.
Het zal sws in verschillende groepen ingedeeld worden net zoals de vorige tweakerstrip. Dit vanwege het harmonica-effect en het feit dat nog niet iedereen even goed(op wat voor manier dan ook) kan motorrijden. Zelf val ik ook nog onder die laatste groepetwintje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:41:
@caesar1000 Ik heb interesse, verder nog geen vakantie gepland. Ligt er een beetje aan wanneer het wordt. 3 dagen is wat mij betreft prima. Wel weinig ervaring met mooie stuurwegen dus hopelijk ligt het tempo niet te hoog.

Nou ja eigenlijk al gisteren maar toen kwam ik er achter dat dag 6 totaal ergens anders stopte dan het begin van dag 7.
Dus daar net maar even ingedoken. Kwam er achter dat dag 7 iets van 8,5 rijd uren waren en dag 8 "slechts" 5,5 uur.
Dus een nog wat zitten klooien en een beetje betere verdeling gemaakt.
Via e-bay zo een x-grip kloon besteld, die is ook binnen gekomen dus die kan ook op de v-strom geklust worden.
Gisteren ook al wat camping zooi naar beneden gebracht van de week eens alles in de tassen laden kijken of dat iets wordt.
Nog 3 weken tot vertrek..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Klopt, net als motorrijden dus eigenlijkGroever schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:46:
Een neppe X-Grip van Ebay, het gaat goed tot het fout gaat.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Uitvoeren naar het buitenland is in principe hetzelfde als dat je de motor overschrijft. Je moet naar RDW toe, levert de papieren en ik meen de kentekenplaat in. Vervolgens krijg je een papiertje waarmee je de motor in het buitenland op kenteken kunt zetten. Heb al meerdere motoreren verkocht naar Luxemburg, Belgie en Duitsland en dat ging allemaal zonder problemen.LankHoar schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:49:
Ga je denk ik geen spijt van krijgen. Persoonlijk heb ik na mijn Gixxer écht plezier gekregen aan het motorrijden. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Vind het knap dat je alleen op een motor over wil. Rijd het liefst zo veel mogelijk motor, maar korte stukjes vind ik toch een teveel gedoe met elke keer omkleden waardoor ik daarvoor bijna altijd de auto pak.Joopieboy schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:59:
Ben hier wel benieuwd naar..etwintje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:47:
[...]
Mocht je nog iemand zoeken, ik maak er momenteel zo'n 45000+ per jaar. In de afgelopen jaren wel een aantal dingen gemerkt waar je denk ik eigenlijk alleen achter komt als je veel rijdt of als je het hele jaar door rijdt.
Ik had ook een lesboek met daarbij een x aantal uur aan online examens. Ik weet alleen niet meer welk boekje, zo heel duur was het overigens niet en ik had tijd genoeg.Schuimpje schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:32:
Daarna het boekje voor de helft verkocht aan een vriend welke ook ruim voldoende had aan de resterende tijd.
Op de totale kosten van rijlessen, examens, aanschaf motor + kleding valt zo'n boekje te verwaarlozen
Ik heb het boekje uitsluitend gebruikt voor de punten die ik niet (meer) wist t.o.v. de autotheorie van 5 jaar geleden en verder alleen oefen examens gemaakt. Goed te doen
Dat is met alles tochGroever schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:46:
Een neppe X-Grip van Ebay, het gaat goed tot het fout gaat.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vaak voorafgaand met "hier, hou m'n bier ff vast"lolgast schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:10:
Behalve bij dingen waarvan je op voorhand al weet dat ze fout gaan
Awesome
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
De handvatverwarming past ook op mijn motor, slechts 270 uuro...
Moet wel zeggen dat die ruit (in hoogste stand, lijkt logisch voor m'n lengte) wel veel turbulentie veroorzaakte. Als je van een naked komt is dat wel even wennen, kan me dat ook niet zo van m'n cbrretje herinneren.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Gisteren een stuk met mijn neefje gereden. Ik heb hem voorgereden, hij had aangegeven met bepaalde zaken wat moeite te hebben (net zijn rijbewijs), dus in de route een paar van die punten verwerkt. Niet om te pesten, maar om de juiste lijnen dan eens een keer te tonen.
Zo een route van 140 km door zuid-limburg gedaan om niet te ver van huis af te dwalen mocht het weer te slecht worden. Een keer een flinke hagelbui gehad, en een regenbui, maar verder was het weer nog niet zo heel verkeerd. Een aantal krappe haarspeldjes gedaan, en ik moet zeggen, het ging hem goed af! Dat wordt nog eens wat!
@steveman Om bij minder weer volledig uit de wind te zitten heb ik er een extra hoge ruit op zitten en daarbovenop nog eens een verstelbare spoiler van MRA. Dan heb ik de turbulentie tot boven mijn helm.
Bij beter weer heb ik een lager ruitje, die ik zelfs nog korter heb gemaakt, om de turbulentie te verlagen tot op mijn borstkas. Alles er tussenin bleek waardeloos te zijn.
€270,- is teveel joh. Lekker de Oxford nemen. Werkt perfect en voor €70,- klaar.steveman schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:35:
Ik heb goede hoop dat het kwik dit jaar nog wat hoger de termometer in klimt hoor!
De handvatverwarming past ook op mijn motor, slechts 270 uuro...
Moet wel zeggen dat die ruit (in hoogste stand, lijkt logisch voor m'n lengte) wel veel turbulentie veroorzaakte. Als je van een naked komt is dat wel even wennen, kan me dat ook niet zo van m'n cbrretje herinneren.
Over de neppe X-Grip: ongetwijfeld gaat het bij vrijwel iedereen goed. Ik heb een keer gelezen dat iemand bij Amazon zonder het te weten een imitatie had besteld die het na een tijdje begaf. N=1 natuurlijk, maar ik zou het er niet op wagen. Hetzelfde als met merkloze opladers en USB-kabels van Aliexpress, ze zijn goedkoop maar vaak deugt er ook iets niet aan. Je weet niet of zo'n imitatie X-Grip van precies hetzelfde spul gemaakt is, en of er geen materiaalmoeheid optreedt na enige tijd. Er staat toch voortdurend vrij veel spanning op.
Jamaar dan komt het icoontje niet op het display!BvZwolle schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:57:
[...]
€270,- is teveel joh. Lekker de Oxford nemen. Werkt perfect en voor €70,- klaar.
plak je er een sticker van op je displaysteveman schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:30:
[...]
Jamaar dan komt het icoontje niet op het display!
Ja, maar als je het tape er weer af trekt dan trek je alles weer kapot > gaat het weer bloeden.Joopieboy schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:39:
[...]
Gebrek aan pleisters in combinatie met een snee in m'n poot heb ik al eens opgelost met plee-papier en schilderstape

2x standje nuke...
... maar damn wat rijdt mijn motor fijn in vergelijking, ben die dan ook gewend natuurlijk.
Maar op onverhard zul je vast meer plezier hebben met een Tiger.
En toch nog even op een Speed gaan zitten in de showroom, zo!
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
Jepjep!
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 06-05-2019 16:15 ]
Wel gewoon opgestapt terwijl je een volledig motorpak aan had neem ik aan?Chakotay schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:15:
@Dryhte let er wel op dat je daadwerkelijk om een leenmotor vraagt, ik heb wel eens meegemaakt dat mijn verzoek om een 'leenfiets' iets te letterlijk genomen werd en er een mooie trapfiets voor me klaarstond
Ik heb die ook gebruikt voor mijn B. Ook in een keer geslaagd (net als praktijk). Maar ik slaag altijd in een keer.R0y. schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:49:
[...]
Ik had volgens mij een pakket bij https://www.theorie-leren.nl . Mijn vriendin heeft hier een paar maanden later ook gebruik van gemaakt. Ik had nog flink wat tijd over. Of het wat zegt weet ik niet maar beide de eerste keer geslaagd (autorijbewijs hadden we volgens mij zo'n 7 jaar toen we bezig waren voor ons motor).
* PcDealer doet vingers crossen voor hbo arbeidsrecht van vorige week
Nee, 50km naar het werk fietsen had ik geen zin inB-Real schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:25:
[...]
Wel gewoon opgestapt terwijl je een volledig motorpak aan had neem ik aan?
Is maar 1 op 20Joopieboy schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:31:
Dat verbruik is ook wel serieus netjes, ben ik nu zo verpest?
Het is mij nog niet eens gelukt om onder de 1 op 24 te komen
Wrijf er maar intimmie271 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:57:
[...]
Is maar 1 op 20![]()
Het is mij nog niet eens gelukt om onder de 1 op 24 te komen![]()
Mag binnenkort wel voor de grote beurt en nieuwe banden (wss ook kettingset)
Banden zijn gecupt en in de achterband zit een schroef en nog iets metaals.. loopt nu ook langzaam leeg heb ik het idee. De band vond de bochtjes niet zo leuk afgelopen zaterdagavond...
[ Voor 48% gewijzigd door timmie271 op 06-05-2019 19:03 ]

Woon-werk verkeer, 80 en 100 wegen en veel file.
1 op 13~13,5
Ja dan doe ik woon werk, dat is 30km 80wegen en 2 km in de stad, en dan heb zoveel mogelijk de CC aan staan
Ik red het dubbele op een liter bij max 100
Dit topic is gesloten.
![]()