Precies dit inderdaad. En ik ben blij dat ik niet die supermotocursus mee ga doen en deze expert cursus gaat 'm absoluut niet worden.xos schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:27:
@HTT-Thalan, je bekijkt het veel te veel vanuit je eigen beleving. Iedereen leert op een andere manier. Jij poste vorig jaar een filmpje waarin je ineens je maatje inhaalt op een zandpad om daarna bij de eerste de beste bocht lachend een greppel in te duiken. Dat is een aanpak die maar voor weinig mensen is weggelegd. Ook je liefde voor knutselen aan een motor is niet aan iedereen besteed, daar heb je ook wat meer het type motor voor.
Verder komt er bij zo'n training heel veel op je af en dat zuigt je niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk leeg. Zeker als je nog niet 100% vertrouwd bent op de motor. Die 100km heenweg zal ze best overleven maar er zal al flink in het energie vaatje getapt zijn en dan moet de training nog beginnen gevolgd door de weg terug.
Vandaag was een draak van een dag met flink wat terugslag, dus we blijven nog even rustig aan doen. Stond al op met spanning, geen idee waarvan (wellicht wedstrijd van gisteravond), en het was grafdruk in de berging dus ik was onrustig al begonnen met de motor uitbouwen. Was gelukt, net op tijd want instructeur kwam er al aan. Dus de boel aangegooid en weggereden met een niet helemaal 100% gevoel. Wat alleen maar erger werd toen ik wilde sturen en dat amper ging..
Paar bochtjes gemaakt maar links wilde gewoon absoluut niet, dus motor aan de kant gezet. Instructeur rijdt vanzelf wel weer mijn kant op. Ik snapte er niks van, dacht eerst dat het de Xgrip was maar die deed niks, instructeur erbij, keek naar de slangen, ook niks vreemds... en uiteindelijk.. bleek het sleuteltje van m'n schijfremslot wat aan de contactsleutel zit aan de verkeerde kant te hangen en tussen stuur en fairing volledig verbogen te zijn.
Had de hoop dat het daarna weer goed zou komen, hebben nog een aardig rondje gereden waarna we naar zijn huis waren gegaan, sleutel recht gebogen met een klem en toen was ik weer misselijk en trillerig en duizelig.. dus na even gezeten te hebben toch maar besloten naar huis te rijden. Op zich als ik aan het rijden was ging het gek genoeg prima, maar het moment dat ik afstapte weer direct naar. Zit nu een uur later nog beduusd op de bank.
Volgende week iig nieuwe poging. Had de hoop er na vandaag klaar mee te zijn, maar duidelijk toch nog even niet. Moet nog flink leren met tegenslag om te gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door SmurfLink op 01-05-2019 11:27 ]
I have stability. The ability to stab.