Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.897 views

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
xos schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:27:
@HTT-Thalan, je bekijkt het veel te veel vanuit je eigen beleving. Iedereen leert op een andere manier. Jij poste vorig jaar een filmpje waarin je ineens je maatje inhaalt op een zandpad om daarna bij de eerste de beste bocht lachend een greppel in te duiken. Dat is een aanpak die maar voor weinig mensen is weggelegd. Ook je liefde voor knutselen aan een motor is niet aan iedereen besteed, daar heb je ook wat meer het type motor voor.

Verder komt er bij zo'n training heel veel op je af en dat zuigt je niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk leeg. Zeker als je nog niet 100% vertrouwd bent op de motor. Die 100km heenweg zal ze best overleven maar er zal al flink in het energie vaatje getapt zijn en dan moet de training nog beginnen gevolgd door de weg terug.
Precies dit inderdaad. En ik ben blij dat ik niet die supermotocursus mee ga doen en deze expert cursus gaat 'm absoluut niet worden.

Vandaag was een draak van een dag met flink wat terugslag, dus we blijven nog even rustig aan doen. Stond al op met spanning, geen idee waarvan (wellicht wedstrijd van gisteravond), en het was grafdruk in de berging dus ik was onrustig al begonnen met de motor uitbouwen. Was gelukt, net op tijd want instructeur kwam er al aan. Dus de boel aangegooid en weggereden met een niet helemaal 100% gevoel. Wat alleen maar erger werd toen ik wilde sturen en dat amper ging.. :?
Paar bochtjes gemaakt maar links wilde gewoon absoluut niet, dus motor aan de kant gezet. Instructeur rijdt vanzelf wel weer mijn kant op. Ik snapte er niks van, dacht eerst dat het de Xgrip was maar die deed niks, instructeur erbij, keek naar de slangen, ook niks vreemds... en uiteindelijk.. bleek het sleuteltje van m'n schijfremslot wat aan de contactsleutel zit aan de verkeerde kant te hangen en tussen stuur en fairing volledig verbogen te zijn. |:( Die had dus klem gezeten, het stuur geblokkeerd en zichzelf gemold.

Had de hoop dat het daarna weer goed zou komen, hebben nog een aardig rondje gereden waarna we naar zijn huis waren gegaan, sleutel recht gebogen met een klem en toen was ik weer misselijk en trillerig en duizelig.. dus na even gezeten te hebben toch maar besloten naar huis te rijden. Op zich als ik aan het rijden was ging het gek genoeg prima, maar het moment dat ik afstapte weer direct naar. Zit nu een uur later nog beduusd op de bank.

Volgende week iig nieuwe poging. Had de hoop er na vandaag klaar mee te zijn, maar duidelijk toch nog even niet. Moet nog flink leren met tegenslag om te gaan. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door SmurfLink op 01-05-2019 11:27 ]

I have stability. The ability to stab.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:01
Ik snap het idee van die luxe plaat eerlijk gezegd niet zo. Een plaathouder zonder reclame oké... Het is leuk voor op een foto maar het is niet dat ik hele dagen naar mijn kenteken loop te kijken of dat het opvalt als je langs rijd.

Of mis ik iets?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Het ziet er netjes en goed afgewerkt uit, stukje luxe. Zelfde als dat je rimstriping plakt, led knippers, etc. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:55

steveman

Comfortabel ten onder

En zit minder in de weg bij een bandenwissel!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-11 15:08
SmurfLink schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:27:
[...]

Precies dit inderdaad. En ik ben blij dat ik niet die supermotocursus mee ga doen en deze expert cursus gaat 'm absoluut niet worden.

Vandaag was een draak van een dag met flink wat terugslag, dus we blijven nog even rustig aan doen. Stond al op met spanning, geen idee waarvan (wellicht wedstrijd van gisteravond), en het was grafdruk in de berging dus ik was onrustig al begonnen met de motor uitbouwen. Was gelukt, net op tijd want instructeur kwam er al aan. Dus de boel aangegooid en weggereden met een niet helemaal 100% gevoel. Wat alleen maar erger werd toen ik wilde sturen en dat amper ging.. :?
Paar bochtjes gemaakt maar links wilde gewoon absoluut niet, dus motor aan de kant gezet. Instructeur rijdt vanzelf wel weer mijn kant op. Ik snapte er niks van, dacht eerst dat het de Xgrip was maar die deed niks, instructeur erbij, keek naar de slangen, ook niks vreemds... en uiteindelijk.. bleek het sleuteltje van m'n schijfremslot wat aan de contactsleutel zit aan de verkeerde kant te hangen en tussen stuur en fairing volledig verbogen te zijn. |:( Die had dus klem gezeten, het stuur geblokkeerd en zichzelf gemold.

Had de hoop dat het daarna weer goed zou komen, hebben nog een aardig rondje gereden waarna we naar zijn huis waren gegaan, sleutel recht gebogen met een klem en toen was ik weer misselijk en trillerig en duizelig.. dus na even gezeten te hebben toch maar besloten naar huis te rijden. Op zich als ik aan het rijden was ging het gek genoeg prima, maar het moment dat ik afstapte weer direct naar. Zit nu een uur later nog beduusd op de bank.

Volgende week iig nieuwe poging. Had de hoop er na vandaag klaar mee te zijn, maar duidelijk toch nog even niet. Moet nog flink leren met tegenslag om te gaan. 8)7
Het zit je niet echt mee, maar gewoon stug doorgaan op je eigen Tempo! Ben het wel met @HTT-Thalan eens dat je het leert door het doen. Maar dat is ook weer voor iedereen verschillend. Dus als jij het door elke week met je instructeur leert vooral dat doen :)

Zelf merk ik ook wel dat ik het soms mis dat ik in de Eifel altijd alleen of met duo rijdt. Hierdoor kan ik niet gewezen worden op fouten. Gisteren bijv. samen met een vriend op het industrieterrein met de sumo gespeeld en daarbij was hij sneller de bocht in, maar ik harder eruit, waardoor we gelijk op gingen. Daar heb ik weer een hoop van geleerd i.i.g.

• R0y.
steveman schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:42:
En zit minder in de weg bij een bandenwissel!
Huh? We hebben het over een luxe plaat (dus echt met een opdruk als het ware), niet over een taartschep die imo direct verwijderd moet worden >:)

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:16:
[...]
Alles is wel mooi, maar je wil niet op de provinciale wegen rijden. Vianden - Esch sur Sure is mooi, stuk rondom Kautenbach, stuk rondom Berdorf en dan afzakken naar Mullertal of evt op de terugweg de hoge Eiffel pakken :)
@wimmel_1 :+
HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:24:
[...]
Kom een keer naar Breda dan oefen ik wat bijzondere verrichtingen met je en laat ik je langzaam aan wat (heel licht) terrein wennen in en om de regio :P.
Ga mee met het GoT motorweekend 2019! Dan kun je jouw offroad-skills delen met de rest van de groep. :D

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hu? Oh van die 3d letters? Niks voor mij :+

Dacht dat het over de plaat ging waar het kenteken op zat met dus mogelijk een dik stuk eronder om te dealer te promoten.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• R0y.
caesar1000 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:06:
[...]

[...]

Ga mee met het GoT motorweekend 2019! Dan kun je jouw offroad-skills delen met de rest van de groep. :D
Wij op de weg en @HTT-Thalan ernaast door de berm? :Y)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-11 18:13
R0y. schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:30:
[...]

Wij op de weg en @HTT-Thalan ernaast door de berm? :Y)
Liever hij dan ik :+

Gamertag: timmie271

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Joopieboy schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:38:
Het ziet er netjes en goed afgewerkt uit, stukje luxe. Zelfde als dat je rimstriping plakt, led knippers, etc. :P
Nou, de knippers en rimstriping heb ik gedaan voor betere zichtbaarheid. Een luxe kentekenplaat voegt wat mij betreft niets toe en komt er dan ook niet op.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• SmurfLink
  • Niet online
Thoit schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:50:
[...]

Het zit je niet echt mee, maar gewoon stug doorgaan op je eigen Tempo! Ben het wel met @HTT-Thalan eens dat je het leert door het doen. Maar dat is ook weer voor iedereen verschillend. Dus als jij het door elke week met je instructeur leert vooral dat doen :)

Zelf merk ik ook wel dat ik het soms mis dat ik in de Eifel altijd alleen of met duo rijdt. Hierdoor kan ik niet gewezen worden op fouten. Gisteren bijv. samen met een vriend op het industrieterrein met de sumo gespeeld en daarbij was hij sneller de bocht in, maar ik harder eruit, waardoor we gelijk op gingen. Daar heb ik weer een hoop van geleerd i.i.g.
Ja ik baal flink, het ging de afgelopen weken juist zo soepel. Maar ergens ook wel goed dat ik die knak in m'n vertrouwen nu krijg ipv als ik alleen rij. Volgende week stappen we gewoon weer op en gaan we lekker een stukkie rijden... met de overige sleutels van de startsleutel af! :p

Ben zeker van plan het daarna alleen op te pakken, maar stapje voor stapje. Als autist kan ik niet te veel nieuwe situaties processen, dus moet ik dat rustig aan doen. Dus eerst motorbeheersing op lage snelheid, dan verkeer en drukte erbij, vervolgens snelheid steeds hoger, nu heb ik alles gehad behalve snelweg en gaat dat goed, dus volgende stap wordt snelweg erbij, ff die op/afritten er weer in krijgen en het op snelheid in/uitvoegen. Daarna extra factor als bijvoorbeeld op navigatie gaan leren rijden, maar dat gaat dus pas als ik de rest weer normaal kan, anders is het een complicerende factor en dat ging vandaag ook niet best. :9 En als dat erin zit, dan zou een tripje Breda geen probleem moeten zijn, maar daar ben ik nog niet.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:03
caesar1000 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:06:
[...]

[...]

Meer dan het voorzichtig meepakken van een onvermijdelijk aangereden zandpad word het met jullie niet vrees ik :7. Allemaal plastic fantastic met circuitbanden :*.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:03
Vwb de kentekenplaat:
Ik doe het vooral omdat ik het er gewoon beter uit vind zien. Voor die paar tientjes is het een goedkope modificatie :9

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 17:58
lolgast schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:57:
Vwb de kentekenplaat:
Ik doe het vooral omdat ik het er gewoon beter uit vind zien. Voor die paar tientjes is het een goedkope modificatie :9
Ik beschouw m'n kentekenplaat niet eens als onderdeel van m'n motor. Het is dat ie erop moet zitten, maar anders..

• timmie271
SmurfLink schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:56:
[...]

Ja ik baal flink, het ging de afgelopen weken juist zo soepel. Maar ergens ook wel goed dat ik die knak in m'n vertrouwen nu krijg ipv als ik alleen rij. Volgende week stappen we gewoon weer op en gaan we lekker een stukkie rijden... met de overige sleutels van de startsleutel af! :p
Bij mij zat een keer het stekkertje van de TomTom ertussen waardoor ie niet verder instuurde. Moet hem er eigenlijk nog steeds afhalen :+
Ben zeker van plan het daarna alleen op te pakken, maar stapje voor stapje. Als autist kan ik niet te veel nieuwe situaties processen, dus moet ik dat rustig aan doen. Dus eerst motorbeheersing op lage snelheid, dan verkeer en drukte erbij, vervolgens snelheid steeds hoger, nu heb ik alles gehad behalve snelweg en gaat dat goed, dus volgende stap wordt snelweg erbij, ff die op/afritten er weer in krijgen en het op snelheid in/uitvoegen. Daarna extra factor als bijvoorbeeld op navigatie gaan leren rijden, maar dat gaat dus pas als ik de rest weer normaal kan, anders is het een complicerende factor en dat ging vandaag ook niet best. :9 En als dat erin zit, dan zou een tripje Breda geen probleem moeten zijn, maar daar ben ik nog niet.
Op navigatie rijden lukt hier ook nog steeds niet echt hoor. Mis nog te vaak de afslag waardoor ik altijd blij ben als er iemand anders voor mij rijd :)
lolgast schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:57:
Vwb de kentekenplaat:
Hier krijg ik gewoon 40% korting geloof ik bij de Hamu dankzij m'n stageplek. Word gewoon op de monteursrekening gezet :+

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:01

Vrijdag

De Zwarte

steveman schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:08:
Hu? Oh van die 3d letters? Niks voor mij :+

Dacht dat het over de plaat ging waar het kenteken op zat met dus mogelijk een dik stuk eronder om te dealer te promoten.
Vriend van mij heeft op die plek "Bad-ass motherfucker" gezet :+ _O-

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
HTT-Thalan schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:56:
[...]

Meer dan het voorzichtig meepakken van een onvermijdelijk aangereden zandpad word het met jullie niet vrees ik :7. Allemaal plastic fantastic met circuitbanden :*.
Komende zaterdag komen er Heidenau K60 Scout bandjes op mijn Alp. Als ik een keer 'off-road' ga wil ik beter schoeisel hebben dan ik nu heb.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
@SmurfLink iedereen heeft wel eens een mindere dag. Ik heb wel eens dat ik na 4 bochten bij het uitrijden van het dorp de rotonde helemaal rond ging en weer terug naar huis.
Die dag zat het er niet in, punt.

Ook heb ik liever dat iemand dat in de groep aangeeft dan stug volhouden en (op dat moment) boven zijn kunnen gaat rijden.
Komt wel goed!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Net lekker een rondje gereden, Lekdijk om 10 uur s'ochtends is echt helemaal verlaten 8)

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:03:
[...]

Bij mij zat een keer het stekkertje van de TomTom ertussen waardoor ie niet verder instuurde. Moet hem er eigenlijk nog steeds afhalen :+
Ging je daardoor grashappen? :p

Nou ja nu hebben we er in ieder geval van geleerd de sleutels eraf te halen, doen we dat braaf is er geen probleem.
timmie271 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:03:
[...]

Op navigatie rijden lukt hier ook nog steeds niet echt hoor. Mis nog te vaak de afslag waardoor ik altijd blij ben als er iemand anders voor mij rijd :)
Heb er met de auto niet heel veel gedoe mee, nou ja af en toe is die Tomtom echt niet duidelijk wanneer ik een afrit pak of ik de linker of rechterbaan moet hebben, maar over het algemeen kijk ik heel af en toe ff kort. Denk dat het vooral 't belangrijkste is dat je het besef houdt, mis je de afslag, dan pak je de volgende... anders krijg je weer van die taferelen zoals die auto die tegen de matrixborden tussen afslag en snelweg ten einde kwam.

In grote lijnen ken ik 't best, alleen ff die precieze straatjes en binnenweggetjes als je iemand opzoekt waar je weinig komt... dan gaat ome Tom toch even aan.

• Thoit
HTT-Thalan schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:56:
[...]

Neuh hoor, ben benieuwd hoe snel je echt in het zand bent >:)

• timmie271
SmurfLink schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:49:
[...]

Ging je daardoor grashappen? :p

Nou ja nu hebben we er in ieder geval van geleerd de sleutels eraf te halen, doen we dat braaf is er geen probleem.
Gelukkig niet. Dat kwam gewoon omdat @NLDViane ineens de bocht omging en ik 5 seconden niet helemaal oplette. Dat werd dus gelijk afgestraft :Y)
Heb er met de auto niet heel veel gedoe mee, nou ja af en toe is die Tomtom echt niet duidelijk wanneer ik een afrit pak of ik de linker of rechterbaan moet hebben, maar over het algemeen kijk ik heel af en toe ff kort. Denk dat het vooral 't belangrijkste is dat je het besef houdt, mis je de afslag, dan pak je de volgende... anders krijg je weer van die taferelen zoals die auto die tegen de matrixborden tussen afslag en snelweg ten einde kwam.

In grote lijnen ken ik 't best, alleen ff die precieze straatjes en binnenweggetjes als je iemand opzoekt waar je weinig komt... dan gaat ome Tom toch even aan.
In de auto lukt het mij ook prima, maar dan zit die DomDom voor mn snufferd ipv net onder mn snufferd. Als er dus wat bochtjes achter elkaar komen moet je dus net even te vaak naar beneden kijken... went allemaal wel, maar voorlopig ben ik blij als er iemand anders voorop rijd :)

• HTT-Thalan
Thoit schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:54:
[...]

Neuh hoor, ben benieuwd hoe snel je echt in het zand bent >:)
Vergeleken met de EXC of de Pan? :P.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:32
Voor mijn YouTube kanaal ben ik een beetje aan het brainstormen naar wat voor nieuwe video's ik ga maken. Aangezien ik, helaas, nog niet groot genoeg ben om bij dealers/merken aan te kunnen kloppen voor een motorreview van een nieuw model, wil ik eerst wat anders doen om te groeien als kanaal zijnde.

De ideëen die ik al heb zijn:
- Uitlaatvideo van de MT-07 (doet het altijd wel goed op YT, mits goed uitgevoerd)
- Uitlaatvideo grom (how-to en china meuk uitlaat review)
- Navigatie apps op de telefoon testen
- Misschien een serie over tips voor het halen van je A rijbewijs of gewoon 'hoe doe je motorrijden'.
- Vorig jaar had iemand het erover dat hij het interessant zou vinden om een soort kilometervreters serie te zien. Dus dat ik dan bij mensen langs ga die jaarlijks duizenden kilometers rijden op hun motor en dan bespreken van de problemen die daar bij opspelen en dergelijke (vrijwilligers?)

Ik vroeg mij dus af wat voor soort video's de tweakers interessant vinden? Reacties als 'Ik kijk geen motor videos' mogen achterwege blijven :p

Bedenk wel dat ik momenteel nog een eenmans-kanaaltje ben :+ Dus video's zoals ze bij het kanaal 44teeth produceren is voor mij nog best pittig.

[ Voor 3% gewijzigd door Leviathius op 01-05-2019 15:10 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• Thoit
HTT-Thalan schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:02:
[...]

Vergeleken met de EXC of de Pan? :P.
EXC in de zand en Pan op de weg :9

@Leviathius vind ook wel grappig inderdaad als mensen over motoren met een hoge kilometerstand praten. Weet niet of je naar de supermoto training gaat? Daar kan je natuurlijk ook genoeg beelden maken.

Of je kan nog altijd de Josti van de week maken. Nu in de zomer met goed weer moet dat makkelijk zijn :D

• HTT-Thalan
@Leviathius A rijbewijs videos zijn zeker leuk en ook erg nuttig, zelf ook veel gekeken destijds.

Oh en de Alp staat op 92k, just saying B).

@Thoit ik ben niet zo snel als de EXC (want vooral in een rechte lijn enzo) maar zodra ik de WR af heb ga ik daar zeker aan werken. Ga de uitdaging zeker niet uit de weg iig :7.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-05-2019 15:41 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-11 16:09
@Leviathius je mag hier wel een keer langskomen voor het kilometervreter-stukje :P Bijna weer een motor over de 100k gereden hier, nog zo'n 550 km *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
@Leviathius
Volgens mij kun je veel Indiase views pakken met A1 A2 motoren 😊

• Leviathius
Thoit schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:29:
[...]
@Leviathius vind ook wel grappig inderdaad als mensen over motoren met een hoge kilometerstand praten. Weet niet of je naar de supermoto training gaat? Daar kan je natuurlijk ook genoeg beelden maken.

Of je kan nog altijd de Josti van de week maken. Nu in de zomer met goed weer moet dat makkelijk zijn :D
Helaas ga ik niet naar de supermoto training. Lijkt me erg gaaf, maar momenteel nog iets te duur voor mij om even te doen :)
HTT-Thalan schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:40:
@Leviathius A rijbewijs videos zijn zeker leuk en ook erg nuttig, zelf ook veel gekeken destijds.

Zullen we binnenkort maar eens een dagje inplannen om een pilot-aflevering te schieten 8)
Chakotay schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:42:
@Leviathius je mag hier wel een keer langskomen voor het kilometervreter-stukje :P Bijna weer een motor over de 100k gereden hier, nog zo'n 550 km *O*
Thanks voor het aanbod en neem ik graag aan! Wil nog even kijken hoeveel mensen ik ervoor kan vinden en een plan van aanpak voor de opzet maken. Maar ik zet je op de lijst :)
DateTime.Now schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:44:
@Leviathius
Volgens mij kun je veel Indiase views pakken met A1 A2 motoren 😊
Dat denk ik ook wel ja. Al hebben we daar @JK al voor :9. Al is het voor mij nu nog steeds verdomde lastig om nieuwe motoren mee te krijgen voor een review. En mijn babbel is nog niet vlot genoeg om de verkopers te overtuigen van de motorzaken :'(

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:41
MichielK71 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:14:
[...]

Komende zaterdag komen er Heidenau K60 Scout bandjes op mijn Alp. Als ik een keer 'off-road' ga wil ik beter schoeisel hebben dan ik nu heb.
Die bevallen mij prima onder de V-Strom. Sindsdien een kilometer zand aan m'n woon-werk-route toegevoegd :D

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:29
Leviathius schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:09:
Voor mijn YouTube kanaal ben ik een beetje aan het brainstormen naar wat voor nieuwe video's ik ga maken. Aangezien ik, helaas, nog niet groot genoeg ben om bij dealers/merken aan te kunnen kloppen voor een motorreview van een nieuw model, wil ik eerst wat anders doen om te groeien als kanaal zijnde.

De ideëen die ik al heb zijn:
- Uitlaatvideo van de MT-07 (doet het altijd wel goed op YT, mits goed uitgevoerd)
- Uitlaatvideo grom (how-to en china meuk uitlaat review)
- Navigatie apps op de telefoon testen
- Misschien een serie over tips voor het halen van je A rijbewijs of gewoon 'hoe doe je motorrijden'.
- Vorig jaar had iemand het erover dat hij het interessant zou vinden om een soort kilometervreters serie te zien. Dus dat ik dan bij mensen langs ga die jaarlijks duizenden kilometers rijden op hun motor en dan bespreken van de problemen die daar bij opspelen en dergelijke (vrijwilligers?)

Ik vroeg mij dus af wat voor soort video's de tweakers interessant vinden? Reacties als 'Ik kijk geen motor videos' mogen achterwege blijven :p

Bedenk wel dat ik momenteel nog een eenmans-kanaaltje ben :+ Dus video's zoals ze bij het kanaal 44teeth produceren is voor mij nog best pittig.
Zomaar wat ideeën:
- Verslag doen van circuitdagen, eventueel met eigen deelname. Er zijn genoeg aanbieders, wellicht dat die wat gratis PR wel zien zitten.
- Rapportage van een motorcross wedstrijd of gewoon eens een dag rondhangen op een motorcross baan waar amateurs aan het hobby'en zijn
- Misschien samenwerken met je lokale/eigen rijschool en verslag doen van het lessen
- De mooiste rijderswegen in je eigen regio, binnen- en/of buitenland. (wel lastig in om leuk in beeld te brengen, want wat voor jezelf leuk sturen is lijkt op beeld vaak oersaai)
- Zelf onderhoud doen en er verslag van doen? Moet je wellicht technisch voor onderlegd zijn of juist niet, dat leerproces is misschien wel leuk om verslag van te doen.
- Interview met forummers van hier, waarin onderscheid een 365 dagen per jaar rijder zich nou van een mooiweerrijder?

Keuze is reuze, maar uitvoering lijkt me wel lastig. Niet iedereen heeft aanleg voor een succesvol YouTube kanaal. :)

• Leviathius
B-Real schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:00:
[...]

Zomaar wat ideeën:
- Verslag doen van circuitdagen, eventueel met eigen deelname. Er zijn genoeg aanbieders, wellicht dat die wat gratis PR wel zien zitten.
- Rapportage van een motorcross wedstrijd of gewoon eens een dag rondhangen op een motorcross baan waar amateurs aan het hobby'en zijn
- Misschien samenwerken met je lokale/eigen rijschool en verslag doen van het lessen
- De mooiste rijderswegen in je eigen regio, binnen- en/of buitenland. (wel lastig in om leuk in beeld te brengen, want wat voor jezelf leuk sturen is lijkt op beeld vaak oersaai)
- Zelf onderhoud doen en er verslag van doen? Moet je wellicht technisch voor onderlegd zijn of juist niet, dat leerproces is misschien wel leuk om verslag van te doen.
- Interview met forummers van hier, waarin onderscheid een 365 dagen per jaar rijder zich nou van een mooiweerrijder?

Keuze is reuze, maar uitvoering lijkt me wel lastig. Niet iedereen heeft aanleg voor een succesvol YouTube kanaal. :)
Thanks voor de ideëen. Onderhoud aan mijn motoren heb ik al wat video's over en heb ik ook al meer plannen voor. Vind het ook gewoon prettig om het zelf te doen en scheelt weer wat geld. Er zitten namelijk niet écht goede zaken hier in het zuiden van het land (west noord-brabant).

Verslagen van van die dagjes weg is wel een goeie. Genoeg motorcross wedstrijden hier in de buurt, dus moet te doen zijn.

Samenwerken met de rijschool waar ik gelest heb, heb ik het al over gehad met ze. Ze hadden zeker interesse erin, maar helaas zooo druk dat dat waarschijnlijk in de herfst pas zal plaatsvinden.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
In-Dept reviews van wat oudere motoren is wat ik nog wel eens mis op youtube. Er zijn genoeg filmpjes over motoren van na 2010 met alle sterke en (technische) zwakke punten maar niet voor de wat oudere machines. Eigenlijk wat FortNite doet met zijn motor reviews maar dan voor oude motoren zoals de Capo van Chakotay, Transalp van HTT en evt. mijn R1100GS als je interesse hebt.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:46
cyntax schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:56:
In-Dept reviews van wat oudere motoren is wat ik nog wel eens mis op youtube. Er zijn genoeg filmpjes over motoren van na 2010 met alle sterke en (technische) zwakke punten maar niet voor de wat oudere machines. Eigenlijk wat FortNite doet met zijn motor reviews maar dan voor oude motoren zoals de Capo van Chakotay, Transalp van HTT en evt. mijn R1100GS als je interesse hebt.
Veel van dat soort motoren heeft al wel een eigen community waar alles te vinden is. Transalpclub is denk ik mooi voorbeeld.
Misschien dat de capenord dat ook wel heeft, maar als een fiets dat niet heeft dan is hij ook niet boeiend ;)

Verwijderd

@Leviathius ik mis op youtube ook vaak reviews van oudere motoren of met hoge kilometerstanden. Dit is een mooi voorbeeld van zo'n video er uit zou kunnen zien:

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 13:51
@lolgast Je geeft aan dat je voor het A rijbewijs 24 moet zijn of vanaf je 22e 2 jaar je rijbewijs moet hebben. Dit is niet helemaal waar.

Je kan gelijk op oor A als je 24 of ouder bent of vanaf je 21e A2 Code 80 dan moet je inderdaad 2 jaar je rijbewijs hebben of als je 24 worden om deze om te zetten naar A. Dus haal je op je 22e of 23e je rijbewijs heb je A als je 24 word en anders 2 jaar het rijbewijs hebben.

Of je haalt op je 20e je A2 en op je 21e vervolgens je A2 Code 80 dan heb je A als je 22 bent.

Ik weet niet of je dit al verteld is maar ik zag dit in het start bericht staan.

https://www.cbr.nl/nl/rij...ragen-1/hoe-werkt-het.htm

• lolgast
Ik ben bekend met de wijziging inderdaad. De inhoud van de TS is een copy/paste van het vorige deel (en het deel daarvoor, en die daarvoor... Je snapt het punt) en toen bestond dat nog niet volgens mij. Ze zijn ontzettend aan het klootviolen geweest die regels.

Ik zal er morgen wel even voor gaan zitten, bedankt voor de melding in ieder geval :)

• timmie271
Jurrian120 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:19:
@lolgast Je geeft aan dat je voor het A rijbewijs 24 moet zijn of vanaf je 22e 2 jaar je rijbewijs moet hebben. Dit is niet helemaal waar.

Je kan gelijk op oor A als je 24 of ouder bent of vanaf je 21e A2 Code 80 dan moet je inderdaad 2 jaar je rijbewijs hebben of als je 24 worden om deze om te zetten naar A. Dus haal je op je 22e of 23e je rijbewijs heb je A als je 24 word en anders 2 jaar het rijbewijs hebben.

Of je haalt op je 20e je A2 en op je 21e vervolgens je A2 Code 80 dan heb je A als je 22 bent.

Ik weet niet of je dit al verteld is maar ik zag dit in het start bericht staan.

https://www.cbr.nl/nl/rij...ragen-1/hoe-werkt-het.htm
Had @wimmel_1 daar ook al een keer voor getagd :)

Maarre die A2 code 80 klopt niet hoor. Hier staat toch echt A code 80 op het rijbewijs :+

En op je 20e A2 halen betekent op je 21e A halen met code 80 en die vervalt automatisch als je 2 jaar A2 hebt gehad. Of als je 2 jaar na het A2 rijbewijs dus ditmaal op je 22e voor A gaat komt er geen code 80 op te staan :)
lolgast schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:26:
Ik ben bekend met de wijziging inderdaad. De inhoud van de TS is een copy/paste van het vorige deel (en het deel daarvoor, en die daarvoor... Je snapt het punt) en toen bestond dat nog niet volgens mij. Ze zijn ontzettend aan het klootviolen geweest die regels.

Ik zal er morgen wel even voor gaan zitten, bedankt voor de melding in ieder geval :)
Met de start van het vorige topic bestond het al. Ben zelf namelijk in juni vorig jaar begonnen met A code 80, maar zoveel zitten er hier ook niet met het A1, A2, A code 80 :)

[ Voor 21% gewijzigd door timmie271 op 01-05-2019 17:28 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Jurrian120 & @timmie271 : Misschien dat we in de Openings Post beter alléén de links naar de betreffende (én juiste) wetgevende instantie moeten gaan plaatsten? De regels veranderen om de haverklap en wáren ten tijde van posten (beslist) 100% accuraat maar zijn dat inmiddels dus klaarblijkelijk niet meer :o

@lolgast Wat denk jij er van :P :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:57:
[...]

Veel van dat soort motoren heeft al wel een eigen community waar alles te vinden is. Transalpclub is denk ik mooi voorbeeld.
Misschien dat de capenord dat ook wel heeft, maar als een fiets dat niet heeft dan is hij ook niet boeiend ;)
Dat klopt, ik kijk dan meestal ook op advrider maar ook daar zijn de topics enorm langdradig (meer dan 1000 pagina's) gezien de leeftijd van de motoren. Dan komen er over de jaren heen wellicht verschillende problemen aan het licht. Ik lees nu uren en dagen die topics door voordat ik een motor aanschaf. Maar ik check altijd youtube eerst aangezien ik een filmpje kijken een stuk laagdrempeliger vind (minder concentratie vereist) dan een forum doorspitten. Daarnaast is een filmpje meestal na 15 minuten ook wel afgelopen, waarin je alle pro's en con's goed kan uitleggen.

• timmie271
wimmel_1 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:48:
@Jurrian120 & @timmie271 : Misschien dat we in de Openings Post beter alléén de links naar de betreffende (én juiste) wetgevende instantie moeten gaan plaatsten? De regels veranderen om de haverklap en wáren ten tijde van posten (beslist) 100% accuraat maar zijn dat inmiddels dus klaarblijkelijk niet meer :o

@lolgast Wat denk jij er van :P :9
Is ook helemaal prima _O- _O-

Nog een keer gelezen, maar je hebt hem inderdaad toendertijd na mijn opmerking al goed aangepast. Zou het gewoon zo laten staan en er een linkje bij zetten voor de minuscule regels. Wat er nu staat zijn de grove lijnen met betrekking tot A1/A2/A CODE 80. Dat er steeds iets tussenliggends aangepast word is bijna niet duidelijk in een simpele tekst te verwerken....

[ Voor 26% gewijzigd door timmie271 op 01-05-2019 18:13 ]

• R0y.
@Leviathius videos mbt onderhoud voor dummies. Lees voor mij :)

[ Voor 14% gewijzigd door R0y. op 01-05-2019 18:03 ]

• timmie271
R0y. schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:03:
@Leviathius videos mbt onderhoud voor dummies. Lees voor mij :)
Door heb ik de garage om de hoek voor. Zit ook een reclameplatenhouder van op de motor :Y)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:58

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb hier (nog) geen goede camera('s), maar ik wilde ook video's gaan maken over het opknappen van de Magna, uitleggen hoe je simpele reparaties zelf kunt doen. Een video(reeks?) over de vraag: "Can i fix this motorcycle with basic tools?"

Nu nog camera's :P Heb hier wel een filmcamera van een jaar of 10 oud liggen, maar om video's van die kwaliteit te uploaden.. Dat is niet alles. Met de telefoon filmen is ook niks, je moet je handen vrij hebben tenslotte.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@timmie271 & @lolgast Ik poste met een "dubbele pint shift 9" het laatste icoontje / smiley ding.... dát moest Ui-Ter-Aard zónder "shift" dus....

Ninja-Edit is al gedaan in de post welke je quote :o

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 01-05-2019 18:12 ]

• timmie271
wimmel_1 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:11:
@timmie271 Ik poste met een "dubbele pint shift 9" het laatste icoontje / smiley ding.... dát moest Ui-Ter-Aard zónder "shift" dus....

Ninja-Edit is al gedaan in de post welke je quote :o
Te lang al achter de pc gezeten vandaag? :P
Edit: Je word traag in Ninja-edits dus zelf maar voor je gedaan :+

Maar je zou eventueel het linkje erbij kunnen zetten en verder mooi zo laten staan :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door timmie271 op 01-05-2019 18:14 ]

• lolgast
@wimmel_1 We zouden er nog van kunnen maken:
Als je 24 bent is het makkelijk en haal je A. Ben je jonger, moet je maar zien wat NL er dit jaar van gebakken heeft.

Dat dekt de lading imho tegenwoordig aardig :+

Maar eens met je voorstel, linkje erbij lijkt me goed!

• Chakotay
@lolgast dat lijkt me een prima samenvatting :P

@kneusteun voor de capo is ook nog steeds een community inderdaad, voor het oudere spul word het alleen steeds minder actief. Van deze pagina met veel info heb ik dan ook maar een wget gedaan een tijd terug voor de zekerheid :)

@Leviathius ik wil de Caponord & Ducati ook best samen met @Leviathius reviewen als daar interesse in is als zijnde 'youngtimer-review'.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-11 22:55

JK

Leviathius schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:48:
[...]

Dat denk ik ook wel ja. Al hebben we daar @JK al voor :9. Al is het voor mij nu nog steeds verdomde lastig om nieuwe motoren mee te krijgen voor een review. En mijn babbel is nog niet vlot genoeg om de verkopers te overtuigen van de motorzaken :'(
Dat gaat idd soms best goed. 200k views in 2 weken op de topsnelheid van een 125cc motortje. _/-\o_
Maar dat is wel een exoot hoor.

How-to videos werken ook best aardig, gaan niet heel hard, maar het levert wel views op Denk bijv. aan een oliewissel van je MSX. Bij mijn MT-03 (660cc) gaat de oliewissel een klein beetje anders dan anders vanwege het dry sump systeem. Daar heb ik dus een video van gemaakt. Uitlaat video's werken ook best aardig, maar niet altijd. Die van de Z400 met verschil tussen origineel en Akra loopt nog niet echt super (al staat ie er net op), maar die van de Z300 loopt bijna richting de miljoen views. Gaan wel wat jaartjes overheen.. motorrijden blijft een niche op YouTube en A1/A2 al helemaal. En voor je geld er aan wil verdienen moet je eerst 1000 subs hebben én 4000 uur bekeken zijn.

Wat verder ook helpt met een motor mee krijgen, is 'm wel weer volgooien met benzine, dat doet namelijk ook niet iedereen. :o Af en toe een taart droppen bij een dealer helpt ook. Maar daar kan je natuurlijk niet mee openen.

• R0y.
Vanmiddag nog snel een rondje gereden. De zon kwam door en had net mijn donkere vizier binnen.

Wat een verademing dat losse donkere vizier. Ik ben er nu gelijk achter hoe ruk dat ingebouwde zonnevizier in mijn helm is.

Helaas zag ik daarna dat mijn knipperlicht bijna af is gebroken rechts achter. Ik denk dat mijn vriendin er de vorige keer tegen aan is gekomen toen ze achterop ging. Hij hangt nog net aan een stuk rubber en aan de kabels.

Maar eens op zoek naar (betaalbare) nieuwe knipperlichten. Genoeg mooie gezien maar ik heb geen zin om daar 100 euro voor te betalen. Jaja.. Ons zeeuwen bin zuunig :9

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
R0y. schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:00:
Vanmiddag nog snel een rondje gereden. De zon kwam door en had net mijn donkere vizier binnen.

Wat een verademing dat losse donkere vizier. Ik ben er nu gelijk achter hoe ruk dat ingebouwde zonnevizier in mijn helm is.

Helaas zag ik daarna dat mijn knipperlicht bijna af is gebroken rechts achter. Ik denk dat mijn vriendin er de vorige keer tegen aan is gekomen toen ze achterop ging. Hij hangt nog net aan een stuk rubber en aan de kabels.

Maar eens op zoek naar (betaalbare) nieuwe knipperlichten. Genoeg mooie gezien maar ik heb geen zin om daar 100 euro voor te betalen. Jaja.. Ons zeeuwen bin zuunig :9
Afhankelijk van je ogen: Ik rijd eigenlijk altijd met een donker vizier én daarbij nog een goede zonnebril. Het "zonnevizier" in m'n helm gebruik ik nooit (en néé, m'n helm is géén goedkoop prul van de Lidl of zoiets).

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-11 22:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:40:

Die van mij staat alweer op 9k, klokje rond in december. :P

@Leviathius
Je zou een keer het "clubleven" bij bv. de Transalpclub in beeld kunnen brengen. Naar een rit gaan, een stammtisch bezoeken, een clubdealer bezoeken, etc.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• R0y.
wimmel_1 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:03:
[...]

Afhankelijk van je ogen: Ik rijd eigenlijk altijd met een donker vizier én daarbij nog een goede zonnebril. Het "zonnevizier" in m'n helm gebruik ik nooit (en néé, m'n helm is géén goedkoop prul van de Lidl of zoiets).
Heb een Shark Skwall, middensegment. Maar ik vind het zonnevizier (ingebouwd) nogal donker, en als de zon schijnt zie je nog steeds geen ***. Het losse vizier is aan de voorkant donkerder maar op de 1 of andere manier is het prima om doorheen te kijken. Ben enkel benieuwd wat het met laagstaande zon doet.

Ik vraag me alleen af hoe ik het ga ervaren als ik eens door de Westerschelde tunnel moet (6km) aangezien ik daar wel altijd even aan moet wennen.

• HTT-Thalan
Grubeater schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:03:
[...]

Die van mij staat alweer op 9k, klokje rond in december. :P

@Leviathius
Je zou een keer het "clubleven" bij bv. de Transalpclub in beeld kunnen brengen. Naar een rit gaan, een stammtisch bezoeken, een clubdealer bezoeken, etc.
Oh dat zou echt leuk zijn, ook voor de club zelf!

@Leviathius als ze die video(s) dan embedden op de website van de club krijg jij automatisch ook meer verkeer :Y.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-05-2019 21:11 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
R0y. schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:06:
[...]

Heb een Shark Skwall, middensegment. Maar ik vind het zonnevizier (ingebouwd) nogal donker, en als de zon schijnt zie je nog steeds geen ***. Het losse vizier is aan de voorkant donkerder maar op de 1 of andere manier is het prima om doorheen te kijken. Ben enkel benieuwd wat het met laagstaande zon doet.

Ik vraag me alleen af hoe ik het ga ervaren als ik eens door de Westerschelde tunnel moet (6km) aangezien ik daar wel altijd even aan moet wennen.
Dat wordt dan weer gewoon 't pontje "Kruiningen - Perkpolder" voor je (of was 't Vlissingen - Breskens?) :+

• R0y.
wimmel_1 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:10:
[...]

Dat wordt dan weer gewoon 't pontje "Kruiningen - Perkpolder" voor je (of was 't Vlissingen - Breskens?) :+
Dat laatste, enkel moet ik dan die stickers waar 750 op staat er af gaan halen.. Daar mogen enkel brommers, fietsers en voetgangers op ;(

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
R0y. schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:12:
[...]

Dat laatste, enkel moet ik dan die stickers waar 750 op staat er af gaan halen.. Daar mogen enkel brommers, fietsers en voetgangers op ;(
Getunede 50CC met uitgehoonde uitlaat, tóch? :9

• DateTime.Now
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:34:
[...]

Op de foto van jouw motor lijkt het trouwens net alsof de ketting op standje vioolsnaar staat, kan ook bedrog zijn maar ik zeg het liever dan dat je straks met een kapotte lager zit op je uitgaande as
Denk je dat de ketting te strak staat?
Het vrouwtje zit er nu op en krijg hem zonder moeite tegen het glijblok.

Heb hem nog nooit strakker gezet en heb hem zo meegenomen bij de dealer die zijn afleverbeurt had gedaan) ondertussen wel een aantal keer gesmeerd.

Afbeeldingslocatie: https://ephmedia.giphy.com/5763476b-9f19-4c86-a820-5a976bf5b16a.gif

• Leviathius
Iedereen die meegedacht heeft of een reactie gegeven heeft op mijn vraag, super bedankt! Zijn leuke ideeën uit naar voren gekomen!

@Grubeater en @HTT-Thalan, dat met de Transalpclub is een goed idee. En als er vraag naar is, is dat al helemaal mooi!

@Verwijderd Thanks voor de voorbeeldvideo, zoiets is prima te doen!

@R0y. Onderhoudsvideos ben ik al een beetje mee bezig. Olie wissel van de Grom zal niet interessant genoeg zijn voor jou, maar die van de Yamaha zit er ook aan te komen. Verder zou ik bijvoorbeeld wel uitleg video's kunnen maken van hoe je je hendels afstelt of schakel/rem pookjes etc.
Chakotay schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:07:
@Leviathius ik wil de Caponord & Ducati ook best samen met @Leviathius reviewen als daar interesse in is als zijnde 'youngtimer-review'.
Volgens mij doe je mij hier 1x te vaak taggen, maar beide motoren lijken me interessante exemplaren voor een video. De Caponord vanwege de kmstand en de Ducati vanwege het design en cultstatus van het apparaat. Zo heb ik al een keer een video gemaakt van de Multistrada 1100S. Ook een apart geval qua design.

Aan allen. Ik zal contact opnemen binnenkort (lees: binnen nu en 4 weken) om wat dingen af te spreken en kijken wat er mogelijk is :) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Leviathius op 01-05-2019 21:26 ]

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-11 22:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:07:
[...]

Oh dat zou echt leuk zijn, ook voor de club zelf!

@Leviathius als ze die video(s) dan embedden op de website van de club krijg jij automatisch ook meer verkeer :Y.
Je hebt misschien al wel concurrentie @Leviathius.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DateTime.Now schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:18:
[...]

Heb hem nog nooit strakker gezet en heb hem zo meegenomen bij de dealer die zijn afleverbeurt had gedaan) ondertussen wel een aantal keer gesmeerd.

[Afbeelding]
't is maar goed dat ik geen timmerman ben...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dYRJLKo.png

... want ik heb er het oog kennelijk niet voor :$ Keek er zo recht op vanmiddag.

Lijkt helemaal prima hoor!

Zo ziet Honda het checken zelf voor zich overigens.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u1soNMH.png
Pag. 3-19.

• Chakotay
@Leviathius jup, dubbel getagd, die zin liep anders dan wat ik in mijn hoofd had... Maar de bedoeling is in ieder geval overgekomen :P
[...]
Noemen ze dat zo tegenwoordig? :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ketting moet je een cm of een twee op en neer kunnen bewegen, maar ook niet met de laars omhoog tegen je achterbrug aan kunnen drukken. :+

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:46
cyntax schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:55:
[...]

Dat klopt, ik kijk dan meestal ook op advrider maar ook daar zijn de topics enorm langdradig (meer dan 1000 pagina's) gezien de leeftijd van de motoren. Dan komen er over de jaren heen wellicht verschillende problemen aan het licht. Ik lees nu uren en dagen die topics door voordat ik een motor aanschaf. Maar ik check altijd youtube eerst aangezien ik een filmpje kijken een stuk laagdrempeliger vind (minder concentratie vereist) dan een forum doorspitten. Daarnaast is een filmpje meestal na 15 minuten ook wel afgelopen, waarin je alle pro's en con's goed kan uitleggen.
Maar je kan altijd beter nog even adv rider of dergelijke raadplegen, wie geeft jouw de garantie dat al die 1000 pagina's in die 15 minuten behandeld worden?

Bij de XRV en XTZ zijn gewoon hele fora, maar sticky's die gewoon alle issues al meteen aankaarten met links naar after market oplossingen etc.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 17:34
R0y. schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:00:
Vanmiddag...

heb vorig jaar op ali prima dingen kunnen scoren.. ;)
[...]

[Afbeelding]
ja die staat iets te strak..

[ Voor 24% gewijzigd door mr_zippey op 01-05-2019 22:08 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• DateTime.Now
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:50:
@Leviathius jup, dubbel getagd, die zin liep anders dan wat ik in mijn hoofd had... Maar de bedoeling is in ieder geval overgekomen :P

[...]

Noemen ze dat zo tegenwoordig? :+
:-)

Hou vol, bijna vrijdag!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach voor @Vrijdag is het elke dag @Vrijdag :Y

Too soon? :+

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:01

Vrijdag

De Zwarte

That's what she said ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:58:
Ketting moet je een cm of een twee op en neer kunnen bewegen, maar ook niet met de laars omhoog tegen je achterbrug aan kunnen drukken. :+
Die van mij kun je tegen de brug aandrukken hoor :P. Maar ik kan ook met 120 over een verkeersheuvel :>.

• HTT-Thalan
Omfg wat slecht :X. Als dit is waar Youtubend en Motorrijdend Nederland naar kijkt moet @Leviathius dat toch wel met twee vingers in zijn neus kunnen overtreffen :X.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:41:
[...]

Die van mij kun je tegen de brug aandrukken hoor :P. Maar ik kan ook met 120 over een verkeersheuvel :>.
Dan heb ik of mijn keerringen eruit liggen of een gebroken rug en/of nekwervel :+

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:58

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:46:
[...]

Omfg wat slecht :X. Als dit is waar Youtubend en Motorrijdend Nederland naar kijkt moet @Leviathius dat toch wel met twee vingers in zijn neus kunnen overtreffen :X.
Na 1 minuut was ik er in ieder geval klaar mee :X Dat type video's wil ik dus niet zien :P

Als je motor video's wil maken, laat de motor dan het onderwerp zijn, en ga niet eerst een ruime minuut over jezelf zitten kakelen 8)7

* Destruction gaat op korte termijn 's achter 1 of 2 camera's aan... Zie een video(reeks) over de Magna wel zitten, ook een beetje een smoes om een oude hobby van me (video bewerking) weer op te pakken :P De plannen had ik al voordat de Magna hier stond, maar dus geen geschikte camera('s).Niet alleen verslag doen van het opknappen, maar ook uitleg geven hoe je simpele reparaties zelf kunt doen o.a. Wie weet groeit dat nog uit naar een soort van Wheeler Dealers, maar dan voor motoren :+ Een soort van, want zonder een blaaskaak die over vette winsten praat :P

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 02-05-2019 00:12 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Het was toen mijn plan om te filmen hoe ik de oude Ktm lc4 blokjes reviseer maar helaas geen goede camera’s of iemand die kan komen filmen.

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 18:54

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dat filmpje doet gewoon fysiek pijn als je het kijkt.

Dit kan jij ongetwijfeld beter @Leviathius
Als ik de ietwat monotone stem en uitleg van Mux over een electrisch fliebeltje in zijn auto kan hebben.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Thoit
Leviathius schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:48:
[...]
Helaas ga ik niet naar de supermoto training. Lijkt me erg gaaf, maar momenteel nog iets te duur voor mij om even te doen :)
Je kan toch aan Marcel vragen of hij het oké vind dat je bijv. de Tweakers groep filmt? Kost je dan alleen tijd. Als je zelf mee doet kan je bijna niet filmen. Als er voldoende personen zijn, heb je 2 groepen en zou je dus alleen de andere groep kunnen filmen. Veel succes als je net gereden hebt om snel je spullen te pakken, te filmen en weer op tijd klaar te staan voor de volgende training :>

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Op het begin kon die bijna zelf mee met de ambulance.
Die Fransen zijn echt koppig, ik dacht dat het in Nederland al erg was in het verkeer met hulpdiensten.

[ Voor 16% gewijzigd door Pagman op 02-05-2019 10:13 ]

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:19
caesar1000 schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:40:
GoT Motorweekend 2019

De maand mei is al bijna aangebroken en dat betekent dat we weer gaan beginnen met het organiseren van een Gathering of Tweakers motorweekend! Na twee zeer succesvolle edities in 2017 en 2018 waarin wij met een groep Tweakers naar de Eifel en naar het Sauerland zijn geweest, gaan we ook dit jaar weer een (lang) weekend naar het buitenland om daar de bochtige wegen te ontdekken. Het motorweekend is toegankelijk voor beginnende, maar ook ervaren motorrijders en is een mooie manier om ervaring op te doen op bochtige wegen in het buitenland samen met mede-Tweakers. Aan de hand van ervaring en snelheid wordt er een samenstelling gemaakt waardoor iedereen prettig de route kan volgen. Uit de voorgaande edities bleek ook dat er veel ervaringen worden uitgewisseld en iedereen ook zijn/haar techniek kan verfijnen met de hulp van ervaren motorrijders. Kortom een motorweekend voor iedereen! :)

Editie 2017: Eifel
[Afbeelding]

Editie 2018: Sauerland
[YouTube: Gathering of Tweakers - Sauerland 2018]

Editie 2019: Luxemburg?
[Afbeelding]

Vanwege onze plannen voor deze editie hebben wij (@caesar1000 & @Tankiej) ervoor gekozen om de organisatie te versterken met Tweaker @ephymerous. Ephymerous heeft deze maand de Tweakers Zwolle tour georganiseerd en wij verwelkomen hem dan ook graag in het team.

Na het motorweekend in 2018 waren er veel Tweakers die graag een lang weekend (3 dagen) samen op pad wilden gaan. Omdat een tour naar Luxemburg een grotere afstand en langere reisduur vraagt, leek het ons een goed idee om dit jaar een 3-daags motorweekend te organiseren naar Luxemburg. Op deze manier kunnen de kilometers goed over de dagen worden verdeeld en hoeft iedereen minder snelweg kilometers te rijden. Meer bochten = meer plezier.

Vanwege deze plannen willen wij graag van jullie horen wat jullie van dit idee vinden middels de reacties en onderstaande poll. Omdat wij beseffen dat niet iedereen zomaar 3 dagen vrij kan nemen, hebben we besloten eerder te starten met de organisatie van de tour. Daarom kijken we maandag 6 mei naar de resultaten van de poll en jullie reacties om daarna een besluit te nemen over het aantal reisdagen. Daarna zullen we een datumprikker openen om een weekend te kiezen. Mocht de 3-daagse tour een feit worden, dan zal deze editie van het GoT motorweekend waarschijnlijk naar Luxemburg gaan. :D

Poll: 3 of 2 dagen?
Beide prima
2 dagen
3 dagen
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Kunnen de Tweakers die meewillen een reactie onder dit bericht plaatsen of mij een DM sturen? Zodra het aantal dagen bekend is, zullen we overschakelen naar het dedicated topic. Wellicht kunnen @Leviathius, @xos, @Secsytime, @streamnl, @sylvesterrr, @alexthegrat of @SmurfLink dit jaar ook mee? :P

[Afbeelding]
Afhankelijk van de data ga ik ook graag mee!

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:45

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Telegraaf niveautje weer hoor |:( Die titel alleen al "Aso's [...]"
en dan
"Ambulance komt er moeilijk door omdat automobilisten niet aan de kant gaan"

Ik zie het filmpje en zie iedereen aan de kant gaan :? Sommigen merken het wat laat op maar het is niet zo dat ze allemaal stoïcijns op hun baan blijven rijden en GEEN enkele ruimte geven. De term "aso" is aan inflatie onderhevig op deze manier

-edit- goede actie van de motorman/vrouw d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 02-05-2019 13:14 ]

Do { Ping } while ( LOL )

• timmie271
@ToolkiT Mocht je besluiten nog een keer naar Engeland te gaan met de moto dan wil ik zeer zeker wel mee. Nu ben ik ergens wel blij dat ik al wat had zaterdag en niet mee kan 8)7

M'n oom is namelijk overleden afgelopen nacht dus misschien dinsdag/woensdag de crematie... Zou vervelend zijn als ik dan nog vanuit Engeland terug had gemoeten.... En aangezien ik ook nog een deel ervan moet regelen...

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
timmie271 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:15:
@ToolkiT Mocht je besluiten nog een keer naar Engeland te gaan met de moto dan wil ik zeer zeker wel mee. Nu ben ik ergens wel blij dat ik al wat had zaterdag en niet mee kan 8)7

M'n oom is namelijk overleden afgelopen nacht dus misschien dinsdag/woensdag de crematie... Zou vervelend zijn als ik dan nog vanuit Engeland terug had gemoeten.... En aangezien ik ook nog een deel ervan moet regelen...
Volgens mij woont @ToolkiT gewoon in het Verenigd Koninkrijk :) Als ik me niet vergis in Reading.

• timmie271
MichielK71 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:21:
[...]

Volgens mij woont @ToolkiT gewoon in het Verenigd Koninkrijk :) Als ik me niet vergis in Reading.
Wacht even... Zijn dagen/tripjes verkeerd gelezen :z :z

Mag dus zelf 600km heen en dan ook nog terug rijden :+
Hij rijd zelf maar 2 dagen :9

Moet ergens toegeven dat ik het al raar vond wetende dat ie in de VK woonde :z

timmie271 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:15:

Gecondoleerd..
Ik woon idd in Reading, Berkshire, UK dus wat in het vat zit verzuurd niet..
Mocht je alsnog kunnen laat het me dan asap weten (voordat ik accomodatie boek).

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• timmie271
ToolkiT schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:25:
[...]

Gecondoleerd..
Ik woon idd in Reading, Berkshire, UK dus wat in het vat zit verzuurd niet..
Mocht je alsnog kunnen laat het me dan asap weten (voordat ik accomodatie boek).
Deze trip gaat hem niet worden. Ben namelijk tot een uurtje of 21:00/22:00u op Spa die zaterdag voor de FIA WEC :)

Maar een volgende keer wil ik zeker wel die kant opkomen :)
Zal alleen niet zo vlot gaan met een max van 150-155 _O- _O- _O-

timmie271 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:27:
[...]

Deze trip gaat hem niet worden. Ben namelijk tot een uurtje of 21:00/22:00u op Spa die zaterdag voor de FIA WEC :)

Maar een volgende keer wil ik zeker wel die kant opkomen :)
Zal alleen niet zo vlot gaan met een max van 150-155 _O- _O- _O-
Laat het maar weten :)
meer dan 155 rijd ik op mijn Guzzi ook niet hoor ;)

• timmie271
Over 4 weken nieuwe poging? :+
Scheelt dat ik een student ben dus kan vrij makkelijk vrij nemen, los van dat de vakantie al bijna begonnen is voor mij :)
meer dan 155 rijd ik op mijn Guzzi ook niet hoor ;)
Opzich is dat ook hard zat, maar voor lange snelwegstukken is het eigenlijk net even te langzaam...

* timmie271 droomt ondertussen rustig verder :z
Afbeeldingslocatie: https://postmediadriving.files.wordpress.com/2018/08/img_0151.jpg?quality=80&strip=all&w=960&h=480&crop=1

timmie271 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:32:
[...]

Scheelt dat ik een student ben dus kan vrij makkelijk vrij nemen, los van dat de vakantie al bijna begonnen is voor mij :)
In het weekend is een tripje relatief makkelijk.. door de week lastiger.. unlike you heb ik een drukke baan ;)

Opzich is dat ook hard zat, maar voor lange snelwegstukken is het eigenlijk net even te langzaam...
Maar wel beter voor je rijbewijs.. bij 160+ loop je risico direct je rijbewijs kwijt te raken in de UK..
Maar ik rijd liever sowieso niet op de snelweg.. binnendoor is leuker.

• timmie271
ToolkiT schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:38:
[...]

In het weekend is een tripje relatief makkelijk.. door de week lastiger.. unlike you heb ik een drukke baan ;)
Daarom kan ik ook vrij makkelijk schuiven daarin :)
Zoiets als je nu hebt gedaan is ook prima voor mij. Hoeft niet altijd in het midden van de week te zijn :P
Maar wel beter voor je rijbewijs.. bij 160+ loop je risico direct je rijbewijs kwijt te raken in de UK..
Maar ik rijd liever sowieso niet op de snelweg.. binnendoor is leuker.
Dat klopt zeker, maar als ik even iemand wil inhalen die 130/140 rijd dan heb ik hem na een kilometer ofzo wel een keer ingehaald. Dan is het wel fijn wat extra vermogen te hebben :)
En soms moet je toch een heel stuk snelweg afleggen als je ergens naartoe wil.

Uiteraard is de Kawa H2 met 200+pk dan wel wat overdreven, maar gaat om het idee :+

[ Voor 4% gewijzigd door timmie271 op 02-05-2019 13:42 ]

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48

[...]

mwah. Behalve eens kijken hoe snel mijn motor rijdt (gestopt bij 170, motor wou nog wel even) vind je me op de snelweg eigenlijk altijd rond VMAX+10 à 20 (op de teller) dus 130(kruissnelheid)-140(per toeval, zo nu en dan). Weten dat ik gemakkelijk nog een pak sneller kan om zo nu en dan aan een 'situatie' (lees: idiote chauffeur) te ontsnappen volstaat me meestal wel.

Niet snel genoeg om mijn rijbewijs kwijt te raken, en nauwelijks snel genoeg om beboet te worden.

Anders zit je de hele tijd te turen of er geen speed camera's staan, da's ook niet goed voor de zielerust.

Ik word nog altijd soms beboet, maar dat is dan op tragere wegen ;) vooral de maximum snelheden in .nl vind ik vrij ondoorzichtig (gelukkig zijn de boetes daar wat lager dan in .be)

• Thoit
[...]

[...]

* timmie271 droomt ondertussen rustig verder :z
[Afbeelding]
Wat is zo'n bochtenverlichting toch enorm lelijk :r :r :r De nieuwe superduke GT is daardoor imo ook enorm verpest :(

• timmie271
Dryhte schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:10:
[...]

mwah. Behalve eens kijken hoe snel mijn motor rijdt (gestopt bij 170, motor wou nog wel even) vind je me op de snelweg eigenlijk altijd rond VMAX+10 à 20 (op de teller) dus 130(kruissnelheid)-140(per toeval, zo nu en dan). Weten dat ik gemakkelijk nog een pak sneller kan om zo nu en dan aan een 'situatie' (lees: idiote chauffeur) te ontsnappen volstaat me meestal wel.

Niet snel genoeg om mijn rijbewijs kwijt te raken, en nauwelijks snel genoeg om beboet te worden.

Anders zit je de hele tijd te turen of er geen speed camera's staan, da's ook niet goed voor de zielerust.

Ik word nog altijd soms beboet, maar dat is dan op tragere wegen ;) vooral de maximum snelheden in .nl vind ik vrij ondoorzichtig (gelukkig zijn de boetes daar wat lager dan in .be)
En daar zit het probleem hem dus bij mij :+
Vaak wil ik ook wel Vmax +10 rijden, maar bij 130 moet ik dus plat op de tank liggen wil ik die 155(140) op de teller zien en dan kan ik dus ook amper gas bijgeven.... Gaat er dus bij mij niet zozeer om dat ik met het extra vermogen een dikke 200+ de hele tijd kan rijden, maar dat ik nog reserve over heb die ik nu niet heb boven de 120 :)
Thoit schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Wat is zo'n bochtenverlichting toch enorm lelijk :r :r :r De nieuwe superduke GT is daardoor imo ook enorm verpest :(
Bestel je toch gewoon de standaard H2 en losse koffers/opties erbij. Dan heb je ze niet namelijk :+

[ Voor 11% gewijzigd door timmie271 op 02-05-2019 14:14 ]

• TheBrut3
  • Nu online
timmie271 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:13:
Vaak wil ik ook wel Vmax +10 rijden
Kan makkelijk, er staan er meer dan 10 te koop.
https://www.motoroccasion.nl/motoren/zoeken/#m1318237

@XLord
Ahh ballekes. Als ik die link pak dan krijg ik de zoekresultaten van de zoekopdracht Merk: Yamaha, type: Vmax, maar zie dat een collega ook een lege pagina krijgt.

[ Voor 26% gewijzigd door TheBrut3 op 02-05-2019 15:53 ]

• timmie271
Maar zit nog vast aan de A code 80 dus rij nog zeker 2 jaar met de huidige 250cc rond. Daarna komt er pas wat snellers :)
Ook met code 80 kun je wat snellers halen inderdaad, maar vind dit wel prima voorlopig om mee te leren

[ Voor 13% gewijzigd door timmie271 op 02-05-2019 14:23 ]

• Dryhte
timmie271 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:22:
[...]

Maar zit nog vast aan de A code 80 dus rij nog zeker 2 jaar met de huidige 250cc rond. Daarna komt er pas wat snellers :)
Technisch gezien zit je natuurlijk niet vast aan een 250cc.

Een Honda CB500x is ook A2 legaal, en die ging even snel als mijn DL650 'Wee' Strom. (De Strom heeft alleen een bak meer koppel maar dat houdt eigenlijk wel op bij 120)

EDIT: ik vermeld dit maar omdat je je blijkbaar beperkt voelt door die 250cc. Wat ik me op zich wel kan voorstellen. Ik voelde me niet beperkt door de 500cc, was trouwens ook eigen keuze aangezien ik vol A had. 3j/30Mm plezier mee gehad. Zou het nog steeds aan éénieder aanraden, zeker indien beperkt door A2 rijbewijs.

[ Voor 34% gewijzigd door Dryhte op 02-05-2019 14:30 ]

• TheBrut3
  • Nu online
timmie271 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:22:
Dat was de grap ook helemaal niet.
Edit: Het was een link naar te koop staande Vmax'en.

Overigens heeft een H2 SX gewoon 200pk, niet echt 200+. Dat hebben de H2 (230pk) en H2R (310pk).

[ Voor 6% gewijzigd door TheBrut3 op 02-05-2019 14:26 ]

• timmie271
Dryhte schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:25:
[...]

Technisch gezien zit je natuurlijk niet vast aan een 250cc.

Een Honda CB500x is ook A2 legaal, en die ging even snel als mijn DL650 'Wee' Strom.
Klopt want ik heb gelest op een Kawa ER-6N :)
Daarom had ik nog wat tekst eronder gezet :9
TheBrut3 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:25:
[...]

Misschien toch niet helemaal wakker :z
Overigens heeft een H2 SX gewoon 200pk, niet echt 200+. Dat hebben de H2 (230pk) en H2R (310pk).
Oeps dat was ik even vergeten :$
Van de H2R wist ik het nog wel

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-11 13:17
TheBrut3 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:25:
[...]

alleen jammer dat de link op de begin pagina van het zoeken uitkomt en niet de zoekresultaten (of heb je hem in middels aangepast dat hij dit doet) :+

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 17:58
Dryhte schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:10:
Oh? Ik vind het juist in NL vrij duidelijk allemaal. Wat is er ondoorzichtig dan?

• Dryhte
InZane schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:50:
[...]

Oh? Ik vind het juist in NL vrij duidelijk allemaal. Wat is er ondoorzichtig dan?
Op welke wegen je welke snelheid mag.

In .be: binnen bebouwde kom 50 (met uitzondering van zone 30, daar zijn bordjes voor); snelweg 120, verder staat het vol met bordjes maar mag je ervan uitgaan dat het 70 is in Vlaanderen, 90 in Wallonië.

(ok je moet het weten ;) )

In .nl zijn er bijzonder veel binnenwegen waar geen Vmax aangegeven staat, en waar ik dus twijfel tussen 60 en 80 (of meer) (of minder) ;)
Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.