Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.896 views

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26
Wat ik ook wel eens leuk vind is de kleinere weggetjes opzoeken. Dan hoeft het niet snel te gaan om iedereen aan het werk te zetten. :P
In Luxemburg zijn ook vele veld- en bosweggetjes geasfalteerd, dus daar kan dat. Sportmotoren vinden dat vaak minder grappig trouwens.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Bahbahbah. Vanmorgen file op de n31 richting Leeuwarden.

Kom ik langs het ongeluk staat er een astra geparkeerd bovenop het achterwiel van een gsxr1000(?). Motor stond nog wel rechtop maar wat een oelewapper. Het was ook bij een afslag dus wss totaal niet goed gekeken. Altijd naar om dat te zien en dat terwijl ik gelukkig geen persoon in kwestie gezien heb.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:24
@Booyaa Want de motorrijder is 100% zeker weten niet op het laatste moment nog uit gaan voegen terwijl het eigenlijk net niet paste zoals veel motorrijders doen? Knap dat je dat ook gezien hebt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door lolgast op 30-04-2019 09:21 ]

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 11:58
@caesar1000 Leuk initatief! Ook ik meld me graag aan voor het GoT weekend, natuurlijk onder voorbehoud van welk weekend er geprikt wordt. Juli wordt erg lastig voor mij, augustus en september zijn daarentegen nog vrij. Twee of drie dagen is mij om het even, hoewel een lang weekendje Luxemburg wel erg aantrekkelijk klinkt...

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:03
Als je werk in de IT zoekt (internal/external (pre)sales, customer support, you name it) zijn er altijd mensen nodig bij ons. 150.000 strong and counting :). Werklocatie indien je niet extern werkt is Amsterdam, ik zeg het er maar bij. Ben er zelf weinig te vinden, ik rij vaker naar Amsterdam om naar Schiphol te gaan dan om op kantoor te zitten :P.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 07:57:
@caesar1000 Ik ga heel graag mee! Vorig jaar was erg geslaagd. 3 dagen is voor mij wel te regelen, in mijn sector is een dagje vrij dan weer niet zo moeilijk.

@noes Ja ik ga inderdaad voor Delkevic of Blackwidowexhausts. Die laatste is wel weer een stukje goedkoper en ziet er hetzelfde uit en hetzelfde materiaal. Had jij nog problemen gehad met montage? Iets zegt me dat dat zo was.

@Vrijdag Als we beide meegaan, krijg je een biertje (of meer) van me! Je hebt nog wat tegoed na de motorbroek :)
De enige problemen die je sowieso gaat krijgen is het loskrijgen van je huidige uitlaat: je moertjes zijn vastgerot en de tapeinden zullen breken. Uiteindelijk opgelost door met een dremel de moertjes door te slijpen. De tapjes eronder waren nog redelijk goed, dus daar konden de nieuwe moertjes gelukkig wel om. De tapeinden die bij mij gebroken waren heb ik opgelost door een extra lang moertje aan te passen zodat deze dóór de gaten van het spruitstuk nog net het tapeindje kon pakken. De mooiste oplossing is het niet, maar het werkte wel :Y

Qua pasvorm was de Delkevic gewoon goed, je moet wel (zoals altijd) een beetje duwen en trekken om hem goed op zn plaats te krijgen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:50

Vrijdag

De Zwarte

Haha, thnx allen!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:12:

In Luxemburg zijn ook vele veld- en bosweggetjes geasfalteerd, dus daar kan dat. Sportmotoren vinden dat vaak minder grappig trouwens.
Al vaker voorbij gekomen, maar met de juiste bandjes kan ook een SS offroad :P

[YouTube: MotoCorsa Presents: Ducati 1199 TerraCorsa]

Misschien iets voor @timmie271 ? Kan hij voortaan gewoon zonder problemen door dat weiland heen knallen :+ 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Vrijdag op 30-04-2019 09:49 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

f2ride2001 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 07:04:
[...]

Ik rij nu een jaar de nieuwe Vstrom (1.92 en 100kg) en ik moet zeggen dat ik echt erg enthousiast erover ben.
Vering is echt goed, zeker voor mijn gewicht. Dus niet zacht.
500km op 1 tank is goed te doen, dus voor woon/werk verkeer ideaal!
Heb er nu ruim 24k in 1 jaar mee gereden. Eerste setje banden is ook 24k meegegaan, dus ook dat is prima!
Bochten rijden erg goed, veel stabiliteit en toch lekker wendbaar.

Anders kom je een keer langs, mag je een rondje rijden :)
Dank voor het delen van je ervaringen, klinkt goed. :) Dus nu geen herrie makende F meer? ;)

En sterkte @Vrijdag, geen goed nieuws. -O-
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:12:
Wat ik ook wel eens leuk vind is de kleinere weggetjes opzoeken. Dan hoeft het niet snel te gaan om iedereen aan het werk te zetten. :P
Zo te horen wordt het echt tijd voor een andere motor. 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 30-04-2019 09:55 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:32
@Vrijdag Welke regio kwam je ook alweer vandaan? Laat maar, bedacht me net van het bestaan van de topicstart. En beter lezen :+

[ Voor 47% gewijzigd door Leviathius op 30-04-2019 09:56 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Leviathius schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:53:
@Vrijdag Welke regio kwam je ook alweer vandaan?
Goed lezen :) Staat in zijn vorige post

XBL: DonFrans

• timmie271
  • Laatst online: 16-11 18:13
Leviathius schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:53:
@Vrijdag Welke regio kwam je ook alweer vandaan?
Hij woont nu in het politieke gedeelte van Nederland :+

@Vrijdag Dat moest toch maar niet denk ik :P

Gamertag: timmie271

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Als je ook richting de consultancy ofzo wilt, stuur mij even een dm, ik werk als tester bij een detacheerder, waar het imho goed vertoeven is.

Ik weet trouwens niet meer wie dat was laatst, maar ik wil dus voor Wales ook nog eens langs die Arnold motorshop.. ging altijd naar de motoport 2 gebouwen verderop, maar als Arnold beter is..

[ Voor 40% gewijzigd door darkkingll op 30-04-2019 10:01 ]

• DrivinUCrazy
Joopieboy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:53:
[...]

Dank voor het delen van je ervaringen, klinkt goed. :) Dus nu geen herrie makende F meer? ;)

[...]

Meestal doe ik dat solo, want dat wordt door de andere rijders niet echt gewaardeerd. Opspattende steentjes, kort draai- en kapwerk, modder en losse steentjes als ondergrond.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:56:
[...]

Meestal doe ik dat solo, want dat wordt door de andere rijders niet echt gewaardeerd. Opspattende steentjes, kort draai- en kapwerk, modder en losse steentjes als ondergrond.
Dat wel zo natuurlijk, en bij de motoren waar ik tien jaar gelexen met crosste boeide dat niet echt... :P

• Frans92
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

noes schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:31:
[...]

De enige problemen die je sowieso gaat krijgen is het loskrijgen van je huidige uitlaat: je moertjes zijn vastgerot en de tapeinden zullen breken. Uiteindelijk opgelost door met een dremel de moertjes door te slijpen. De tapjes eronder waren nog redelijk goed, dus daar konden de nieuwe moertjes gelukkig wel om. De tapeinden die bij mij gebroken waren heb ik opgelost door een extra lang moertje aan te passen zodat deze dóór de gaten van het spruitstuk nog net het tapeindje kon pakken. De mooiste oplossing is het niet, maar het werkte wel :Y

Qua pasvorm was de Delkevic gewoon goed, je moet wel (zoals altijd) een beetje duwen en trekken om hem goed op zn plaats te krijgen.
Bedankt voor je uitleg! Ik ga proberen alles te monteren zonder tapeindjes te breken :)

XBL: DonFrans

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:30:
[...]

Bedankt voor je uitleg! Ik ga proberen alles te monteren zonder tapeindjes te breken :)
Dremel en geduld, dan kom je er wel. Oh en deze hielp mij enorm:
Afbeeldingslocatie: https://www.dremel.com/productimages/Dremel_FlexShaft_22501_(EN)(4).jpg
Dan kan je net achter de radiator manouvreren, vooral de middelste 2 uitlaatbochten zijn het lastigst.

Wees ook voorzichtig met je olieleiding aan de voorzijde van het blok, die heb ik geraakt tijdens slijpen 8)7 Dat was gelukkig op te lossen met een stukje staalomvlochtenremleiding icm banjo boutjes.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:55
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 06:33:
Als het niet in een zelf gepland motorweekend valt zou het zomaar eens kunnen dat ik een dagje op en neer ga naar Luxemburg.
Ik maak er geen weekend van want het thuisfront ziet me al aankomen. :+
@caesar1000 Dit voor mij ook, dus als het past in mijn planning dan haak ik net als DrivinUCrazy aan voor 1 dag sturen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Raym09 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:36:
[...]

@SmurfLink
* SmurfLink rent
[Afbeelding]
:+

@SmurfLink met die andere 20 tweakers?
Hee jullie vonden het een slecht idee dat ik meeging toch. :p

I have stability. The ability to stab.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:00

A13X

Dude

SmurfLink schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:53:
[...]

Hee jullie vonden het een slecht idee dat ik meeging toch. :p
Nope, gezellig juist :*)

Vraag was meer of je er klaar voor zou zijn ;) en aangezien het goed gaat :P

Awesome

• SmurfLink
  • Niet online
Raym09 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:55:
[...]

Nope, gezellig juist :*)

Vraag was meer of je er klaar voor zou zijn ;) en aangezien het goed gaat :P
Op zich gaat het nu goed, buiten dat ik nog geen snelweg gezien heb. Dat zal waarschijnlijk morgen op de planning staan. Maar ik zal toch wat meer moeten kunnen met dat ding voor supermoto nuttig wordt, net als die cursus van HTT. Eerst maar ff normaal leren rijden, bochtjes wat meer durven enzo, en dan m'n skills uitbreiden.

• alexthegrat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 16:53
SmurfLink schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:57:
[...]

Op zich gaat het nu goed, buiten dat ik nog geen snelweg gezien heb. Dat zal waarschijnlijk morgen op de planning staan. Maar ik zal toch wat meer moeten kunnen met dat ding voor supermoto nuttig wordt, net als die cursus van HTT. Eerst maar ff normaal leren rijden, bochtjes wat meer durven enzo, en dan m'n skills uitbreiden.
Daarop inhakend: ik heb mezelf aangemeld voor de supermoto cursus, terwijl ik mezelf nou ook niet geweldig vind rijden xD

Vorig jaar met de motor iets te enthousiast de bocht ingegaan en gelukkig net naast een boom terecht gekomen, sindsdien een beetje op zoek naar zelfvertrouwen, met name in de bochten (zoals @Raym09 tijdens de afgelopen tweakers rit ook kon merken).

Ik ga die cursus juist in met de gedachte om iets makkelijker de bochten in te durven, we gaan vanzelf zien of het werkt :)

Verwijderd

Als het niet in een zelf gepland motorweekend valt zou het zomaar eens kunnen dat ik een dagje op en neer ga naar Luxemburg.

@Verwijderd heb je in Luxemburg routes nodig dan? Op 2 of 3 slechte wegen na kun je daar overal super rijden!
De weg naar Dasbourg-Pont die zo slecht was schijnen ze nu aan het opknappen te zijn, die is in ieder geval afgesloten.
Alles is wel mooi, maar je wil niet op de provinciale wegen rijden. Vianden - Esch sur Sure is mooi, stuk rondom Kautenbach, stuk rondom Berdorf en dan afzakken naar Mullertal of evt op de terugweg de hoge Eiffel pakken :)

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:57:
[...]

Kom een keer naar Breda dan oefen ik wat bijzonderen verrichtingen met je en laat ik je langzaam aan wat (heel licht) terrein wennen in en om de regio :P.

• Plof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-11 13:04
Hmmm Zondag nog in Lelystad op het PVL circuit rijden, hopen dat het dan droog is! We zullen zien.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:32
Joopieboy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:53:
[...]

[...]

GSX-650F 4 jaar gehad, 64k kilometer ermee gedraaid. Prima fiets. Ingerolen voor een Bandit1250 voor extreem schakellui rijden :+ _/-\o_

• DrivinUCrazy
Wiltz-Kautenbach zou ik vermijden op mooie dagen, of in ieder geval heel rustig rijden. Mobiele controles en te veel kamikazepiloten op dat stukje.

Mullertal: goed kijken wat er open is. Afgelopen jaar zijn daar heel veel wegen overspoeld en weggespoeld. Deze zijn nog steeds niet allemaal hersteld.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:45
Ik blijf elke dag een knalblauwe GSX-R (zit niet zo in de types/bouwjaren, maar ouder dan vijf jaar is het ding zeker niet) tegenkomen op de N381, weer of geen weer. Wat een held :P
Afgaande op de plekken waar ik hem tegenkomen rijdt hij dagelijks minimaal 50km enkele reis.

Ik heb zelf ook een GSX-R maar moet er niet aan denken om er WW verkeer mee te doen. De zithouding is voor een blokje om prima, maar lange rechte stukken zijn weinig aan. Comfort op een supersport houdt ook niet over t.o.v. een tourmotor. Het verbruik/tankinhoud houdt ook niet over, ik gok dat hij elke twee dagen aan de pomp staat.

Nu is de genoemde weg niet superdruk, rijdt eigenlijk altijd wel door. Hooguit zit je in een rijtje klem achter een vrachtwagen, maar ach 90 of 100 maakt ook niet zoveel uit. Inhalen met de auto kan soms wel, met de motor nog iets makkelijker maar daarmee ga je op die route echt geen 15 min goed maken.

Waarom stapt zo iemand dan toch dagelijks (ook bij regen/vrieskou) dagelijks op zo'n motor vraag ik mij dan elke dag weer af in de auto (met stoel+stuurverwarming aan, muziekje op en lekker kachelen op de cruise control) :P.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Omdat niet iedereen beschikt over een auto en de motor hun enige vervoersmiddel is. OV is ook vaak ruk, en als je laagjes aandoet kom je al een heel eind in de winter.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

B-Real schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:33:
Ik blijf elke dag een knalblauwe GSX-R (zit niet zo in de types/bouwjaren, maar ouder dan vijf jaar is het ding zeker niet) tegenkomen op de N381, weer of geen weer. Wat een held :P
Afgaande op de plekken waar ik hem tegenkomen rijdt hij dagelijks minimaal 50km enkele reis.

Ik heb zelf ook een GSX-R maar moet er niet aan denken om er WW verkeer mee te doen. De zithouding is voor een blokje om prima, maar lange rechte stukken zijn weinig aan. Comfort op een supersport houdt ook niet over t.o.v. een tourmotor. Het verbruik/tankinhoud houdt ook niet over, ik gok dat hij elke twee dagen aan de pomp staat.

Nu is de genoemde weg niet superdruk, rijdt eigenlijk altijd wel door. Hooguit zit je in een rijtje klem achter een vrachtwagen, maar ach 90 of 100 maakt ook niet zoveel uit. Inhalen met de auto kan soms wel, met de motor nog iets makkelijker maar daarmee ga je op die route echt geen 15 min goed maken.

Waarom stapt zo iemand dan toch dagelijks (ook bij regen/vrieskou) dagelijks op zo'n motor vraag ik mij dan elke dag weer af in de auto (met stoel+stuurverwarming aan, muziekje op en lekker kachelen op de cruise control) :P.
1,5 jaar gedaan, en maak alsnog 20dkm per jaar op dat ding. Comfortzadel, verwarmde handvaten, alles goed afgesteld, tour sport banden en gaan. 8)

Maar dat het kan betekend niet dst het goedkoop of comfortabeler kan. :P

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:55

steveman

Comfortabel ten onder

Moeder de vrouw destijds overtuigd met: "Ja natuuuurlijk gebruik ik hem het hele jaar..."

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 17:27

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Afgelopen jaar 40k woonwerk gereden met de motor.
1 week in de winter een auto geleend, omdat het echt wit was, en toevallig zo ook wat spullen kon meenemen. Maar na 1 dag een auto had ik direct weer door waarom ik blij ben elke dag met de motor te kunnen.

Dat is niet alleen minder filegevoelig zijn. Maar ook plezier in het leven, beetje gezonde spanning en het gevoel van vrijheid.

Als ik in een auto zit, heb ik al snel last van mijn knie of enkel om dat gaspedaal in te kunnen drukken, of een zere nek om het verkeer voor mij te kunnen zien. Snel misselijk van die binnenspiegel die een groot gedeelte van het zicht aan de rechterkant blokkeert.

Kou, regen en wind, is niet altijd prettig. maar die motor, staat er met een reden. :)
Die glimlach (als het niet erger is) die ik elk moment op de motor nog steeds krijg!

• A13X

A13X

Dude

steveman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:33:
Moeder de vrouw destijds overtuigd met: "Ja natuuuurlijk gebruik ik hem het hele jaar..."
De mooie dagen om er mee te rijden en de slechte dagen om er naar te kijken :+

Awesome

• B-Real
Oh elke dag op de motor naar het werk kan ik wel inkomen. Zeker op de wat drukkere (file) plekken in het land en met een motor die wat meer is gemaakt voor langere afstanden.

Maar op een GSX-R op een route waar nooit file staat? :P

Naja, ik ben ook een typische mooiweerrijder dus nu ben ik ook niet echt een goed referentie punt :D

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-11 16:09
@B-Real misschien moet hij aan het begin of eind wel een drukke stad met 300 stoplichten in waardoor hij daar alsnog een uur mee wint. :P

Ik heb zelf ook jarenlang woonwerk-verkeer op supersports (waaronder een GSX-R) gedaan, is prima te doen. Met een beetje doorrijden op de snelweg vind ik ze juist comfortabeler dan mijn huidige allroad, door de veel betere stroomlijn.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Vind het haast jammer dat ik met de trapfiets sneller op kantoor ben dan met de motor :+ En dan tel ik niet eens het pak aantrekken, ding uit de garage rollen etc mee.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-11 15:08

@Verwijderd heb je in Luxemburg routes nodig dan? Op 2 of 3 slechte wegen na kun je daar overal super rijden!
De weg naar Dasbourg-Pont die zo slecht was schijnen ze nu aan het opknappen te zijn, die is in ieder geval afgesloten.
Hier hetzelfde, als het niet in juli is haak ik graag aan voor een dag.
alexthegrat schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:16:
[...]

Daarop inhakend: ik heb mezelf aangemeld voor de supermoto cursus, terwijl ik mezelf nou ook niet geweldig vind rijden xD

Vorig jaar met de motor iets te enthousiast de bocht ingegaan en gelukkig net naast een boom terecht gekomen, sindsdien een beetje op zoek naar zelfvertrouwen, met name in de bochten (zoals @Raym09 tijdens de afgelopen tweakers rit ook kon merken).

Ik ga die cursus juist in met de gedachte om iets makkelijker de bochten in te durven, we gaan vanzelf zien of het werkt :)
Gewoon mee doen, niveau is echt heel verschillend. Ik reed ook als een hark rond, maar heb er toen veel van geleerd.

• B-Real
Chakotay schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:57:
@B-Real misschien moet hij aan het begin of eind wel een drukke stad met 300 stoplichten in waardoor hij daar alsnog een uur mee wint. :P

Ik heb zelf ook jarenlang woonwerk-verkeer op supersports (waaronder een GSX-R) gedaan, is prima te doen. Met een beetje doorrijden op de snelweg vind ik ze juist comfortabeler dan mijn huidige allroad, door de veel betere stroomlijn.
Dat eerst is niet het geval. De N381 die ik noem loopt van Drachten naar Emmen, beide geen wereldsteden waar het in de spits compleet vastloopt :P

Maargoed, er zijn dus meer gekken zoals degene die ik elke dag tegenkom. Respect hoor :)

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:24:
[...]

Kom een keer naar Breda dan oefen ik wat bijzonderen verrichtingen met je en laat ik je langzaam aan wat (heel licht) terrein wennen in en om de regio :P.
Wel gelijk weer een grafend weg. En nu heb ik er geen schoonfamilie meer wonen om bij te crashen. :p nou ja als ik voormalig schoonmama app kan het waarschijnlijk wel maar lijkt me ook weer geen top idee.

• Pagman
SmurfLink schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:08:
[...]

Wel gelijk weer een grafend weg. En nu heb ik er geen schoonfamilie meer wonen om bij te crashen. :p nou ja als ik voormalig schoonmama app kan het waarschijnlijk wel maar lijkt me ook weer geen top idee.
Tentje in de voortuin van @HTT-Thalan zetten :D

• SmurfLink
  • Niet online
Pagman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:10:
[...]

Tentje in de voortuin van @HTT-Thalan zetten :D
Maar ik wil geen ruzie met zijn taxirijdende buurjongen. :p

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:08:
[...]

Wel gelijk weer een grafend weg.
Ik weet niet wat jij als een grafend ziet, maar ik rij dagelijks minimaal 150 kilometer en dan moet ik er nog bij werken :P. Je krijgt er wel les (en daardoor weer wat extra vertrouwen) voor terug!

Combineer het met enkele andere tweakers eventueel, krijgen jullie allemaal zandhaples :P.

• lolgast
Als je weet dat iemand vertrouwen op de motor aan het terugkrijgen is, is het toch logisch dat 100km heenreis, dan proberen te hannesen met je motor om vervolgens weer 100km terug te rijden, ver is :P

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Ik haak graag een dagje aan, afhankelijk van wanneer het georganiseerd wordt. Ik kan zelf overnachten bij familie in Wellin, België, en 's morgens vroeg vertrekken om jullie te vervoegen voor een dagje Luxemburg.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 17:19
@caesar1000 zet mij ook maar op de lijst. Net als anderen hier hangt het er vanaf wanneer het precies zou plaats vinden maar lijkt mij gezellig!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:39
@lolgast @wimmel_1 Willen jullie mijn plaatje vervangen?

http://imgur.com/a/BADkXSY

• darkkingll
Iemand zag vanmorgen toch een auto bovenop een motor staan?

https://www.hartvannederl...arden-motorrijder-gewond/

• HTT-Thalan
lolgast schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:25:
Als je weet dat iemand vertrouwen op de motor aan het terugkrijgen is, is het toch logisch dat 100km heenreis, dan proberen te hannesen met je motor om vervolgens weer 100km terug te rijden, ver is :P
Aan de andere kant is kilometers maken de enige oplossing :P.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:01
B-Real schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:33:

In dit topic wordt er met regelmaat ook wel lichtelijk overdreven, supersports die blijkbaar enorm zenuwachtig reageren op het gas en er ineens met je vandoor gaan als ze je hier moet geloven :D. Afhankelijk van de bandjes die eronder liggen is er in weer en wind prima met die dingen te sturen.

• SmurfLink
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:25:
Dat meer inderdaad. Ik heb al niet heel veel rij ervaring, en wil dat gaan opdoen met wat kortere ritjes in de buurt. 100km snelweg is dan echt een pleuriseind en gaat me heel veel concentratie/energie kosten. Nou heb ik al beperkte energie op een dag, dus dan kost dat me al wat, die training gaat me flink veel energie kosten,.... en dan moet ik ook nog 100km snelweg terug. Dat is voor nu gewoon te veel. Met de auto draai ik er de hand niet voor om, maar motorrijden is nog geen automatisme.
Wauw.. iets met Deutsche degelijkheid ofzo.. bizar.

[ Voor 17% gewijzigd door SmurfLink op 30-04-2019 15:20 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:50

Vrijdag

De Zwarte

100km snelweg is dan ook gewoon enorm saai :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

MrsT stelde net voor: hey het is een lang weekend waarom ga je niet een stuk motorrijden met overnachting zondag (zaterdag heb ik al wat) :)

Dus als er iemand zin heeft om mee te rijden laat maar weten :)
Plan zou dan zijn:
Zaterdag: NL/BE naar Reading (UK)
Zondag: Reading (UK), naar Peak district of Wales
Maandag: Peak district of Wales terug Reading (UK)
Dinsdag: Reading (UK) naar NL/BE

Beetje kort dag, weet ik, maar je weet nooit..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:15

Secsytime

Automagisch

ToolkiT schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:41:
MrsT stelde net voor: hey het is een lang weekend waarom ga je niet een stuk motorrijden met overnachting zondag (zaterdag heb ik al wat) :)

Plan zou dan zijn:

Hoezo is het een lang weekend?:s

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Secsytime schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:02:
[...]

Hoezo is het een lang weekend?:s
6 mei is een bank holiday in UK - bron: https://www.gov.uk/bank-holidays

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
@steveman Ik zocht net op 12v aansluiting honda hornet 600 en zag dat jij er ook ooit een in bezit had.

Heb je ooit nog een 12v aansluiting gevonden ?

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
@ToolkiT Lijkt me leuk, maar zoals aangegeven door @Dryhte hebben wij hier geen lang weekend :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DateTime.Now schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:11:
@steveman Ik zocht net op 12v aansluiting honda hornet 600 en zag dat jij er ook ooit een in bezit had.

Heb je ooit nog een 12v aansluiting gevonden ?
Zeker, en die is meeverhuisd naar z'n 2e onderkomen :)

Ding direct op de accu, zwevende zekering en een schakelaar om bij lange stilstand de accu te ontzien (na elke rit).

https://www.motozoom.com/...arettenaansteker-set.html die geloof ik.

Zit nu zo weggewerkt dat de USB-adapter er vast in zit en alleen het USB-touwtje zichtbaar is. Ohja en het knopje zit op een verdekte plek.

Ik hoorde onlangs hier dat er ook zelf-uitschakelende USB-voedingsbronnen zijn die dus uit gaan wanneer het voltage daalt zodat je altijd kunt starten.

• Booyaa
  • Niet online
https://www.omropfryslan....nd-bij-ongeluk-op-waldwei

Tja, zeg het maar wie de schuldige is.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:08

Plan zou dan zijn:

Tof, was vorige zomer een weekje werken in Reading/Berkshire en best leuke wegen terug naar NL, alleen vroeg ik mij toen ook al af hoe duur de boetes zijn want die B wegen vragen er om om flink door te rijden.

• Pagman
De slopel, want achteropkomend verkeer.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dat je zo langzaam rijdt dat je vanachter wordt aangereden :N :+

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:54

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Pagman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:41:
[...]

Niet altijd, want als de motorrijder buitensporig geremd heeft zonder noodzaak kan deze alsnog schuldig bevonden worden.

Zelf meegemaakt met 2 auto's waarbij ik dus achterop klapte omdat de voorganger uit het niets op een lege weg vol in de ankers ging omdat er een eend voorbij vloog.
Gelukkig werd dit direct vermeld en op het schade formulier gezet.

Maar over het algemeen achteropkomend verkeer idd

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:08
steveman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:42:
Dat je zo langzaam rijdt dat je vanachter wordt aangereden :N :+
Misschien remmen voor iemand voor hem? precies waarom je niet achter een rij auto's wil zitten.

• timmie271

Plan zou dan zijn:

Zou best ja willen zeggen.. Maar ben Zaterdag al naar Spa toe.. Dus een dagje opschuiven en het zou kunnen voor mij :+
Rubman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:45:
[...]

Niet altijd, want als de motorrijder buitensporig geremd heeft zonder noodzaak kan deze alsnog schuldig bevonden worden.

Zelf meegemaakt met 2 auto's waarbij ik dus achterop klapte omdat de voorganger uit het niets op een lege weg vol in de ankers ging omdat er een eend voorbij vloog.
Gelukkig werd dit direct vermeld en op het schade formulier gezet.

Maar over het algemeen achteropkomend verkeer idd
Bij het remmen voor overstekende eenden en dergelijke moet je alleen voluit remmen als het kan. Anders zoveel mogelijk proberen de schade te beperken aan je eigen auto. Had bij mij op de dijk laatste ook overstekende ganzen met kleintje, maar de 2 auto's voor mij hadden voldoende ruimte om te kunnen stoppen.

[ Voor 38% gewijzigd door timmie271 op 30-04-2019 16:52 ]

Verwijderd

ShininNL schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:04:
[...]

In dit topic wordt er met regelmaat ook wel lichtelijk overdreven, supersports die blijkbaar enorm zenuwachtig reageren op het gas en er ineens met je vandoor gaan als ze je hier moet geloven :D. Afhankelijk van de bandjes die eronder liggen is er in weer en wind prima met die dingen te sturen.
Sturen ja, maar comfort van een tourmotor is wel wat hoger. Merk het verschil tussen de Zero en de BMW op de lange stukken ook wel, hoewel ik op de BMW eerder dik 10dkm per jaar reed. Moest met de eerste rit die meteen 1200km in 3 dagen was toch wel weer even wennen.

Het is te doen, zeker als je niet koud meteen 1200km wegdraait, maar de zithouding van de Zero is een tandje relaxter. Voor bochtjes draaien daarentegen... :p Groot deel is ook wel gewenning trouwens, op een gegeven moment zijn je spieren gewend en dan is het okay.
Pagman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:41:
[...]

Hier zit wat nuance in, maar je hebt getuigen of een dashcam nodig. Pa heeft een keer getuigd voor een dame waarbij een gup in een Audi strak voor d'r invoegde en pardoes op de rem ging staan. Dankzij de getuigenis van pa werd de Audi schuldig bevonden en stond de dame in kwestie met bloemen voor de deur.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2019 17:04 ]

kneusteun schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:41:
[...]

Tof, was vorige zomer een weekje werken in Reading/Berkshire en best leuke wegen terug naar NL, alleen vroeg ik mij toen ook al af hoe duur de boetes zijn want die B wegen vragen er om om flink door te rijden.
https://www.confused.com/.../speeding-fine-calculator
"The minimum speeding fine is £100 and three penalty points on your licence. But for more serious offences, you could be fined up to 175% of your weekly income. If you build up 12 or more penalty points within a period of 3 years you could be disqualified from driving."

Maar dat gezegd hebbende is er op veel plekken 'national speed limit' wat betekend 60MPH voor enkelbaans en 70MPH voor dubbelbaans..
hier https://www.google.com/ma...NzwOVw!2e0!7i13312!8i6656 mag je dus ongeveer 100kph..

En flitspalen/busjes zijn in het algemeen goed te zien als je goed kijkt..

In de praktijk valt het dus reuze mee (knock wood: in 15 geen enkele boete gereden)
timmie271 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:47:
[...]

Zou best ja willen zeggen.. Maar ben Zaterdag al naar Spa toe.. Dus een dagje opschuiven en het zou kunnen voor mij :+
Rijd je zaterdag avond door naar Reading (is maar 7 uur rijden :+ )
MichielK71 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:18:
@ToolkiT Lijkt me leuk, maar zoals aangegeven door @Dryhte hebben wij hier geen lang weekend :)
Hup snel vrij vragen dus! ;)

[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 30-04-2019 17:08 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DateTime.Now
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:20:
[...]

Zeker, en die is meeverhuisd naar z'n 2e onderkomen :)

Ding direct op de accu, zwevende zekering en een schakelaar om bij lange stilstand de accu te ontzien (na elke rit).

https://www.motozoom.com/...arettenaansteker-set.html die geloof ik.

Zit nu zo weggewerkt dat de USB-adapter er vast in zit en alleen het USB-touwtje zichtbaar is. Ohja en het knopje zit op een verdekte plek.

Ik hoorde onlangs hier dat er ook zelf-uitschakelende USB-voedingsbronnen zijn die dus uit gaan wanneer het voltage daalt zodat je altijd kunt starten.
Super, zal er eens naar kijken, kan ik gelijk mijn optimate er ook in wegwerken.

Zag dat je op motorforum de zelfde naam had, lekker makkelijk, zo vond ik je fiets terug!

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F1j7a2.jpg&hash=ca5e301f4f05bf53544ad50e310d595b

Hoe beviel een andere demper je? Had je geluid genoeg? Ik ben bang dat een andere demper niet veel doet vanwege de grote katalysator.

Heb je nog andere tips of must haves voor deze fiets ?

Waarom heb je hem uiteindelijk weggedaan, en wat vond je er van ?

Ik heb net 600km een Hornet, komende van een 125cc tweetakt. Ik vind het een heerlijke fiets die fantastisch op de weg ligt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vsoTvReg5FZV7mUQFbhjsqDw/medium.jpg

• timmie271
ToolkiT schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:06:
[...]
Rijd je zaterdag avond door naar Reading (is maar 7 uur rijden :+ )
Dat word een nachtripje dan. Motor staat geparkeerd in Utrecht :+

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

DateTime.Now schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:14:
[...]

Super, zal er eens naar kijken, kan ik gelijk mijn optimate er ook in wegwerken.

Zag dat je op motorforum de zelfde naam had, lekker makkelijk, zo vond ik je fiets terug!

[Afbeelding]

Hoe beviel een andere demper je? Had je geluid genoeg? Ik ben bang dat een andere demper niet veel doet vanwege de grote katalysator.

Ik heb net 600km een Hornet, komende van een 125cc tweetakt. Ik vind het een heerlijke fiets die fantastisch op de weg ligt!

[Afbeelding]
Welkom! Ik heb ook een Hornet (PC41 - 2008). Ik heb ook de USB stekker direct op de accu. De 'beste' manier om hem weg te werken is door een bestaande geschakelde draad open te knippen en hem er tussen te hangen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

darkkingll schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:56:
Als je ook richting de consultancy ofzo wilt, stuur mij even een dm, ik werk als tester bij een detacheerder, waar het imho goed vertoeven is.

Ik weet trouwens niet meer wie dat was laatst, maar ik wil dus voor Wales ook nog eens langs die Arnold motorshop.. ging altijd naar de motoport 2 gebouwen verderop, maar als Arnold beter is..
Of hij beter is weet ik niet, gezien ik geen ervaring heb met die motoport. Maar ik ben door Arnold altijd goed geholpen. Of het nu ging om het vervangen van een topkuip na een schuiver tot banden tot grote beurt.

[Signature]

• darkkingll
Mjah, datzelfde heb ik bij die Motoport, alleen duurde het toen mijn blok overleden was allemaal wel erg lang(Motor heeft bijna 2 maanden bij Motoport gestaan toen). Vandaar dat ik nu eens een andere toko wil proberen.

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:18:
Dat meer inderdaad. Ik heb al niet heel veel rij ervaring, en wil dat gaan opdoen met wat kortere ritjes in de buurt. 100km snelweg is dan echt een pleuriseind en gaat me heel veel concentratie/energie kosten. Nou heb ik al beperkte energie op een dag, dus dan kost dat me al wat, die training gaat me flink veel energie kosten,.... en dan moet ik ook nog 100km snelweg terug. Dat is voor nu gewoon te veel. Met de auto draai ik er de hand niet voor om, maar motorrijden is nog geen automatisme.
Ik ga je gevoel / probleem absoluut niet bagatelliseren, wil puur aangeven dat snelwegrijden wellicht nog wel de minste uitdaging is. Zeker als je een rustig moment van de dag kiest en lekker gezapig kan rijden. Ja, het kost energie en concentratie (ik heb mijn rijbewijs ook nog niet zo lang als je naar absolute tijd ipv kilometers kijkt, dus ik herinner me die uitputting nog wel na een dag rijden) maar niemand dwingt je om de rit in één ruk uit te rijden.

Zeker nu het 's avonds langer licht is en warmer word kun je misschien 's avonds een keer een rondje doen in je stad, dan een oprit pakken naar de snelweg en de volgende afrit (een ander deel van) de stad weer in rijden - kun je een beetje wennen.

Je wéét dat je het leuk vind, en je wéét dat je les gehad hebt - je weet dus ook dat je alle benodigde manoeuvres in je hebt zitten. Het gaat alleen beter worden met doen, en je zit in de perfecte positie dat je geen motor hóeft te rijden, van niemand en voor niemand, dus er ligt geen extra druk op de ritjes die je nu maakt.

En dat was ook de gedachte achter mijn uitnodiging: Beetje rondhobbelen en spelenderwijs wat meer routine kweken. Ik doe het nog regelmatig, ook al maak ik ondertussen 20k+ kilometers per jaar op de motor.

Oh, enne, boektip:

https://www.bol.com/nl/p/...iKa4sAAbcUa8aAjT7EALw_wcB

Alhoewel ik absoluut niet aanmoedig je groene draakje (weer) in de vernieling te rijden: Vallen is vallen, het is spul en spul kun je repareren en/of vervangen. Je leeft maar één keer en je bent niet afhankelijk van dat ding. Ik rijd de mijne (soms) ook alsof hij gestolen is, en gaat 'ie stuk dan maak ik hem weer.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-04-2019 19:49 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-11 16:09
@HTT-Thalan vertel dat aan mijn ma... Die vind autorijden prima, maar wil juist nooit de snelweg op. Motorrijbewijs heeft ze wel geprobeerd ooit, maar is nooit gelukt :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• DateTime.Now
  • Niet online
@lolgast @wimmel_1

Willen jullie mij toevoegen aan de OP?

Honda CB 600 F Hornet
Gelderland

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4XB1SITAHkwFZlSBXRA6jxTy/medium.jpg

• lolgast
@DateTime.Now Je staat er bij! Nog gefeliciteerd met de aanschaf

Ennuh, zo'n motor verdient een luxe kentekenplaat he ;)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

@HTT-Thalan, je bekijkt het veel te veel vanuit je eigen beleving. Iedereen leert op een andere manier. Jij poste vorig jaar een filmpje waarin je ineens je maatje inhaalt op een zandpad om daarna bij de eerste de beste bocht lachend een greppel in te duiken. Dat is een aanpak die maar voor weinig mensen is weggelegd. Ook je liefde voor knutselen aan een motor is niet aan iedereen besteed, daar heb je ook wat meer het type motor voor.

Verder komt er bij zo'n training heel veel op je af en dat zuigt je niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk leeg. Zeker als je nog niet 100% vertrouwd bent op de motor. Die 100km heenweg zal ze best overleven maar er zal al flink in het energie vaatje getapt zijn en dan moet de training nog beginnen gevolgd door de weg terug.

@caesar1000 Luxemburg lijkt me leuk maar het is nog zover weg dat ik me er niet aan kan commiteren. Dag extra maakt het wel een stuk aantrekkelijker dan de vorige keer.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DateTime.Now schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:14:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7qQ0R2o.png

Ah, mein Schatz, wir flogen und fielen zusammen. Wir haben gelacht und geweint.

Ik kwam van een 660cc eencilinder, ik weet nog goed de eerste keer dat ik bij Gouda van de snelweg af draaide, even verplicht wachtte bij de verkeerslichten.. Ik vertrok vlotjes bij groen en ging zoals altijd in z'n 1 en 2 tot in de toerenbegrenzer op de eerste verkeersdrempel af, want dat kon precies.

Nu wil het geval dat een MT-03 best rap in die begrenzer zit in vergelijking met een Hornet. Holy shit wat een airtime pakten we, dacht dat ik op m'n rug ging landen :D

De demper zat er op bij de koop, vond hem er mooi bij staan. Maar als ik hem los had moeten kopen... neuh. Qua geluid klonk ie ietsje dieper, maar hij was gelukkig niet echt luider (heb de originele nog wel eens gemonteerd toen ik er rondjes mee ring rijden in Lelystad).

... und fielen zusammen.

ABS greep best vroeg aan, tot wtf-ens aan toe. Met als hoogte (nee, dieptepunt) een onbenullig en onnodig afstapje een afgrond in te Luxemburg :o

Onder het mom van "doe maar rustig aan, je hebt de hele dag nog" haalde ik niet even 2 campers in toen dat eigenlijk best wel kon, maar bleef er kalmpjes achter.

Met als gevolg dat ik bij de tweede van een stel haarspeldbochten even een ruimere koers pakte om zo minder te hoeven vertragen. Toen zag ik dat de achterste camper nooog langzamer ging, remde ik even bij. ABS greep gelijk in en zei nee, en al wtf-end ging ik daar hortend en stotend over heel licht gravel richting verkeersbord. *BOING* Tot stilstand, maar toen ik m'n rechtervoet neer probeerde te zetten trof ik alleen lucht --> ik 2m naar beneden gerold, motor besloot boven te blijven.

Maar ook veel mooie momenten mee gehad hoor YouTube: footpegLeftKneeDownRight YouTube: hekjeGeenKoppeling (2x lawaai)

't Is geen karakterbom en qua sturen kon ik er pas echt lekker mee uit de voeten na een dubbele behandeling bij HyperPro, veren voor en uiteindelijk emulsiedemper achter.

Weggedaan vanwege de remmerij, later op optimaal asfalt greep de ABS ook nog wel eens in, daar heb ik ergens beelden van, maar die vind ik zo gauw niet terug. Toen was ik het zat en ging ik voor de 765RS met eigenlijk de beste remmen die je voor op straat kon kopen op dat moment :+

Op de foto van jouw motor lijkt het trouwens net alsof de ketting op standje vioolsnaar staat, kan ook bedrog zijn maar ik zeg het liever dan dat je straks met een kapotte lager zit op je uitgaande as

[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 30-04-2019 21:36 ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:58

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:11:
@HTT-Thalan vertel dat aan mijn ma... Die vind autorijden prima, maar wil juist nooit de snelweg op. Motorrijbewijs heeft ze wel geprobeerd ooit, maar is nooit gelukt :P
Een vroegere buurvrouw schetst ook regelmatig mijn verbazing, die heeft een vol rijbewijs (dus auto, motor, vrachtwagen, etc) maar als je ziet hoe ze d'r Fiesta'tje inparkeert... :') |:( Ik gok ook dat haar laatste motorritje het motor examen geweest is, 40 jaar terug ofzo :+

...maar dan wel mij en mijn broer adviezen geven over hoe we het beste kunnen rijden op de motor 8)7

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:17
ephymerous schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:53:
Mooie aanbiedingen qua Garmin’s :)

Zumo 345 voor €199
Zumo 346 voor €249

Ik heb de 346 besteld. Mijn 350 gaat op Marktplaats :)
Ik heb ook de 346 besteld, m'n zumo 220 van 9 jaar oud wil niemand hebben dus die krijgt een welverdiend pensioen _/-\o_

• HTT-Thalan
Destruction schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:39:
[...]

Een vroegere buurvrouw schetst ook regelmatig mijn verbazing, die heeft een vol rijbewijs (dus auto, motor, vrachtwagen, etc) maar als je ziet hoe ze d'r Fiesta'tje inparkeert... :') |:( Ik gok ook dat haar laatste motorritje het motor examen geweest is, 40 jaar terug ofzo :+

...maar dan wel mij en mijn broer adviezen geven over hoe we het beste kunnen rijden op de motor 8)7
Ik ben Jeckyll & Hyde. Op asfalt ben ik een goed voorbeeld. Er van af... not so much :+.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@steveman Als ABS vroeg ingrijpt, lijken me dat eerder je banden dan remmen te zijn ;)

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
lolgast schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:03:
Ennuh, zo'n motor verdient een luxe kentekenplaat he ;)
Met de Triple ook gedaan :Y en een plaathouder zonder reclame

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2INXTGW.jpg

• lolgast
Ik doe het altijd. Op mijn auto’s (lease en prive) en de motoren. Er zat er zelfs een op de CB1 :9

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Absoluut een no brainer. 8)
Sterker nog, toen ik de motor kocht zat er een typisch omgebogen plaatje met 2 bouten op een beugeltje. :X Die heb ik maar eens heel snel vervangen...

• A13X

A13X

Dude

Goeie! Ook maar gelijk laten doen als hij voor zijn beurt gaat.

Vanmorgen een bijzondere situatie, normaal gesproken wel redelijk geduld met lesauto's en lesmotoren. Maar deze reed met zijn lesmotor ongeveer 40km/u op een 80 weg waar ik eerder 100 dan 80 rij. De instructeur reed met zijn auto er dan ook amper 3 meter achter. Kon er ook niet langs (met de auto) doordat er al een rijtje achter ze reed. Komen we iets verderop bij een rechterbocht die gelijk een viaduct op draait. Rijd hij/zij bijna de bocht uit en stopt daarna midden op het viaduct en blijft vervolgens daar aan de kant staan. :X

Kon iedereen om de lesauto en lesser heen, een rijtje van ondertussen zo'n 20 auto's en vrachtauto's.... 8)7

Volgens mij had hij/zij nogal wat angst om te rijden en was hij/zij nog niet klaar voor de openbare weg.

Hoop toch dat hij onderweg was naar een oefenterrein....

Awesome

• DateTime.Now
  • Niet online
Gaaf! bedankt voor je reactie ! Altijd leuk om zo je avonturen terug te lezen, hoop er ook een bult te ervaren (minus de afgrond :) )
Op lelystad, was dat een open dag ? of zo een VRO cursus ? baal nu al dat ik een pak heb zonder kneesliders :)

Ondanks de remmerij en het milde vertel je erover alsof je er goed schik van gehad hebt !
Het grootste verschil met zo'n tweetakt is dat de actie radius zo veel groter is geworden waardoor de wegen waar ik kom gelukkig weer onbekend zijn! Volgens mij heb ik helemaal geen abs dus dat scheelt.
Je bevestigd mijn gevoel qua demper / decibels. dus daar ga ik niet actief naar zoeken!

Over een paar jaar kan ik vast ook aan de triple :)
Maegrim schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:57:
[...]
Met de Triple ook gedaan :Y en een plaathouder zonder reclame
Zat er gister naar te kijken, maar dit model heeft de hele schep verwerkt in de undertail. Beetje vervanging voor de taartschep houdt in dat je achterlicht + undertail moet vervangen a € 200. Kenteken houder zonder reclame komt er zeker nog op!
Raym09 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:37:
Hoop toch dat hij onderweg was naar een oefenterrein....
Ik weet mijn eerste stukje snelweg nog heel goed. Ronald omschrijft dat gevoel het beste!

[ Voor 12% gewijzigd door DateTime.Now op 01-05-2019 08:56 ]

• lolgast
Ronald Goedemondt _/-\o_ Wat een held. Ik vind zijn Sissy Boy stuk ook echt fantastisch _O-

• DrivinUCrazy
Ik heb ook een 2011 en 2012 Hornet gehad, maar ik heb nooit te klagen gehad over de vering of de remmerij. Natuurlijk, het was mijn eerste en tweede motor, dus ik was zelf de beperkende factor. Maar toch, ook de Belgische en Duitse wegen waren goed te doen met die vering. Toegegeven, soms sloeg de ABS vrij vroeg aan. Later met andere banden (Pilot road 3 of 4, weet ik niet meer zeker) werd dat een stuk minder.

• B-Real
Compleet off-topic, maar ik zat net weer te gniffelen toen ik eraan terug dacht toen ik dit las:
Tot stilstand, maar toen ik m'n rechtervoet neer probeerde te zetten trof ik alleen lucht --> ik 2m naar beneden gerold, motor besloot boven te blijven.
Doet me denken aan een jaar of 15 terug en we nog elk weekend volgas gingen in de kroeg. Terugweg op de fiets was altijd survivallen voor sommigen en schoot nooit niet echt op, wel altijd veel lol.
Dus onderweg weer eens stilstaan, vriend van mij stopt aan de rand van het fietspad. Wil zijn voet aan de grond zetten en komt erachter dat de berm toch iets lager ligt, die viel dus van z'n fiets af in de berm.

Niet zo'n ramp, alleen was het daar behoorlijk modderig. Ach, beetje eraf vegen lekker lachen met z'n allen en doorrrr. Vlak voordat hij thuis was vraagt hij nogmaals of hij nog onder de modder zit, "Neuh, valt best mee" Is ook lastig te zien in het donker (en een paar biertjes op) natuurlijk :P

Is ie vervolgens thuis met schoenen en jas aan naar z'n slaapkamer gestrompeld, zich staande houden tegen elke muur die hij tegen kwam. Blijkbaar zat hij toch nog onder de modder, want de muren konden gesaust worden en z'n ouders waren nog amused de volgende ochtend naar het schijnt _O- _O- _O-

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:17
noes schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:43:
@steveman Als ABS vroeg ingrijpt, lijken me dat eerder je banden dan remmen te zijn ;)
Hier met een zelfde model CB600F (2012), maar heb het vroeg inhakken van de ABS nooit meegemaakt. Wellicht helpen goede banden (Michelin Pilot Road3) daar aan bij.
lolgast schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 06:50:
Ik doe het altijd. Op mijn auto’s (lease en prive) en de motoren. Er zat er zelfs een op de CB1 :9
Op een motor vind ik het er persoonlijk maar raar uitzien :/

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:45

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

DateTime.Now schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:54:
Ik weet mijn eerste stukje snelweg nog heel goed. Ronald omschrijft dat gevoel het beste!

[YouTube: Ronald Goedemondt - Motorrijles]
_O- inderdaad! ik ook, ik had een jas van de rijschool aan (rest was eigen) maar die jas was veel te groot dus wapperde alle kanten op. Vond het doodeng en ben niet boven de 100 gekomen. Waardeloos en inderdaad, ik durfde niet te kijken omdat m'n helm zoveel wind ving :'(

Do { Ping } while ( LOL )

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:17
Jaa, ik heb interesse. Ik baalde ervan dat ik vorig jaar niet mee kon.

Het een en ander afhankelijk van datum, kostenplaatje (huwelijksplannen, dus ik moet een beetje bezuinigen :P) en beschikbaarheid van 1-persoonskamer (niet de stilste slaper... :) ) uiteraard.

• timmie271
sylvesterrr schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:48:
[...]

Het een en ander afhankelijk van datum, kostenplaatje (huwelijksplannen, dus ik moet een beetje bezuinigen :P) en beschikbaarheid van 1-persoonskamer (niet de stilste slaper... :) ) uiteraard.
Ik kan altijd nog samen met een snurker op de slaapkamer. Als je mij daarmee wakker weet te houden is iedereen in de omliggende kamers ook wakker _O- _O- _O-

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:17
timmie271 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:49:
[...]

Ik kan altijd nog samen met een snurker op de slaapkamer. Als je mij daarmee wakker weet te houden is iedereen in de omliggende kamers ook wakker _O- _O- _O-
Het is niet alleen snurken, maar ook meerdere keren opstaan. :P Binnenkort even m'n mra-beugel laten verstellen. :) 1-persoonskamer is voor mij echt een must.

• DateTime.Now
  • Niet online
interesse, nog geen vakantie geboekt dus nog data zat over :)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:58

Destruction

(ex-)Automonteur

Joopieboy schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:06:
Absoluut een no brainer. 8)
Sterker nog, toen ik de motor kocht zat er een typisch omgebogen plaatje met 2 bouten op een beugeltje. :X Die heb ik maar eens heel snel vervangen...
Dus die Gixxer ging van hooligan naar hooligan? :+

Wat luxe platen betreft.. De volgende motor, waarschijnlijk. Heb wel (ook pas recent) de kentekenplaat houder weg gehaald, maar dat was meer omdat ik er iets tegen had laten vallen :P Motor zelf niet geraakt, maar wel de plaathouder beschadigd. Weg met dat ding, dus :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DateTime.Now schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:54:
[...]

Gaaf! bedankt voor je reactie ! Altijd leuk om zo je avonturen terug te lezen, hoop er ook een bult te ervaren (minus de afgrond :) )
Op lelystad, was dat een open dag ? of zo een VRO cursus ? baal nu al dat ik een pak heb zonder kneesliders :)

[...]
Dit was via MotorCircuitTraining (MCT) geloof ik.

Als je toevallig nog andere organisaties tegenkomt die dit jaar nog op de PVI-baan te Lelystad rijden dan hoor ik het graag :)

A.s. maandag rijdt Motoport Leeuwarden er, maar het weer staat me niet aan :+

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

sylvesterrr schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:48:
[...]

Ik ben ook niet de stilste slaper, oordoppen in en gaan :D

All-Round nerd | iRacing Profiel

• timmie271
w4rguy schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Ik ben ook niet de stilste slaper, oordoppen in en gaan :D
Ik doe mn oordoppen juist uit. Slaapt een stuk fijner :9

Verwijderd

/me is blij als het inrijden van mijn streetfightertje over is, vooral als ik er Schaaf zo op zie rijden >:)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Brr, bij die temp blijf ik lekker binnen, laat staat dat ik eens de grip ga testen.

Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.