Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Waarschijnlijk te strak vastgedraaid en nu zit er een scheur in.wimmel_1 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:18:
[...]
Voordat je gaat zoeken naar alléén zo'n klem: Hoe en waarom is die klem stuk gegaan? Dat onderdeel is vaak één gegoten geheel (pomp / reservoir / klem én bevestiging voor de remhendel).
https://imgur.com/OMq5HGV
Já, die is STUQUE ....Donib schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:21:
[...]
Waarschijnlijk te strak vastgedraaid en nu zit er een scheur in.
https://imgur.com/OMq5HGV
Als je een "momentje" hebt dan heeft de Honda Dealer zo'n ding binnen een dag als origineel onderdeel in huis. Moet je 't daarna nog wel "op moment" zélf vast zetten óf door de dealer laten doen
China imitatie bij dát soort onderdelen....
Dat wordt 't op die manier inderdaad wél, jaDateTime.Now schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:32:
Remmen is angst toch?
Het viel me al op dat de spiegel naar het asfalt keek op de snelweg.wimmel_1 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:33:
[...]
Dat wordt 't op die manier inderdaad wél, ja
Goed zal wel morgen een dealer in de buurt bellen, bedankt!
Al was ik er afgelopen maandag toch wel erg blij mee om niet de afgrond in te kukelen in de bergenDateTime.Now schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:32:
Remmen is angst toch?
Er zat op een gegeven moment alleen wel een Mercedes voor ons die een heel lang stuk met de voet op de rem reed
Morgen of overmorgenavond even nieuwe veters in mn schoenen stoppen. En volgens @NLDViane krijg ik 15pk extra omdat ze rood zijn
Gamertag: timmie271
Tweakers op maandag, volgens mij is het gevaarlijktimmie271 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:35:
[...]
Al was ik er afgelopen maandag toch wel erg blij mee om niet de afgrond in te kukelen in de bergen
Er zat op een gegeven moment alleen wel een Mercedes voor ons die een heel lang stuk met de voet op de rem reed
Morgen of overmorgenavond even nieuwe veters in mn schoenen stoppen. En volgens @NLDViane krijg ik 15pk extra omdat ze rood zijn
😅
Wat voor motorschoenen heb je als je er veters in moet doen?
Booster pantano'sDateTime.Now schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:37:
[...]
Tweakers op maandag, volgens mij is het gevaarlijk
😅
Wat voor motorschoenen heb je als je er veters in moet doen?
Maar de eindlussen stop ik altijd weg in de rest van de veters. M'n rijinstructeur zou me namelijk uitlachen als ik met de veter achter een stepje zou blijven hangen en op m'n plaat ging
is dit iets voor je?Donib schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:11:
Mijn stuurklem voor de rempomp op mijn cb500 is kapot, iemand iets waar ik redelijk snel vervanging kan vinden? De links van OP hebben helaas niets en uit china duurt wel 3 weken.
https://www.motorparts-on.../cb-500/1990-2009/rempomp
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Volgende issue wordt dan waarschijnlijk 't op (aanhaal) moment vast zetten van 't spul én 't bevestigen van de remleiding(en) + het ontluchten van de remmen aan de voorzijde.mr_zippey schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:53:
[...]
is dit iets voor je?
https://www.motorparts-on.../cb-500/1990-2009/rempomp
Als mensen dát soort spullen al kapot weten de draaien dan moet je ooit niet meer verder ná gaan willen denken over tweedehands onderdelen én het monteren daarvan
Vast en zeker, maar als deze stuk zou gaan, hoef ik hem alleen maar naar .de te brengen, ipv China.
tja, daar zeg wat..wimmel_1 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:02:
[...]
Volgende issue wordt dan waarschijnlijk 't op (aanhaal) moment vast zetten van 't spul én 't bevestigen van de remleiding(en) + het ontluchten van de remmen aan de voorzijde.
Als mensen dát soort spullen al kapot weten de draaien dan moet je ooit niet meer verder ná gaan willen denken over tweedehands onderdelen én het monteren daarvan
Er staat ook alleen maar dat de klem kapot is en als ik naar zijn plaatje kijk, is het een los klemplaatje met 2 boutjes..
Volgens mij hoef je dan niet de leiding los te halen en te ontluchten en volsta je met alleen het plaatje vervangen.
Misschien is het bij een stuurwissel misgegaan, waarbij de diameter van de stuurstang nu groter is dan origineel?
@Donib
Op cmsnl staan ook losse plaatjes te koop trouwens (nr 9 op de tekening) https://www.cmsnl.com/hon...45517my5731/#.XMImmOgzaUk
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Yes dat is 'm, dank je wel.mr_zippey schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:31:
[...]
@Donib
Op cmsnl staan ook losse plaatjes te koop trouwens (nr 9 op de tekening) https://www.cmsnl.com/hon...45517my5731/#.XMImmOgzaUk
Had het te strak aangedraaid na het monteren van een windschermpje, snap dat dit soort zaken momentsleutels nodig hebben maar had niet verwacht dat het meteen zou breken. Zal het secuurder deze keer monteren.
Volgende keer (ook hier) 't héle verhaaltje even vertellen, dusDonib schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 00:07:
[...]
Yes dat is 'm, dank je wel.
Had het te strak aangedraaid na het monteren van een windschermpje, snap dat dit soort zaken momentsleutels nodig hebben maar had niet verwacht dat het meteen zou breken. Zal het secuurder deze keer monteren.
dat scheelt een hoop iddwimmel_1 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 00:25:
[...]
Volgende keer (ook hier) 't héle verhaaltje even vertellen, dus
geen probleem, je moet alleen even weten waar je moet zoeken..Donib schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 00:07:
[...]
Yes dat is 'm, dank je wel.
[ Voor 21% gewijzigd door mr_zippey op 26-04-2019 00:47 ]
Je zou ook eens in Duitsland kunnen gaan kijken. Door al die braatworsten enz. hebben die meestal grotere matenBooyaa schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:47:
Iemand nog een idee waar ze hier in het noorden (Lees omgeving Groningen) een motorwinkel hebben waar ze grote maten pakken verkopen? Ik ben vanmiddag naar Ten Kate gereden en daar hadden ze alleen een dainese laguna sec 4 (2 delig) hangen. Ik had lengtemaat 110 en in principe was de lengte wel juist. Ik vond de rits alleen teveel in mijn buik drukken waardoor ik niet comfortabel voorover kan bukken.
Ik zou graag nog wat meer leren pakken willen passen omdat het toch even 1100 euro is voor een pak wat je moet weg tikken. Dan heb ik nog niet eens laarzen + de rest. Daarnaast wil ik toch meer passen zodat ik weet wanneer een pak lekker zit of niet.
Ik heb nou ook een postuur wat het niet makkelijk maakt. Ik ben lang + mijn bovenlichaam is redelijk breed waardoor het wel moeilijk wordt om een pak te kopen.
Goeie tip, ben een tripje naar Tilburg aan het plannen met de motorbuddies, wel met het koekblik omdat ik een topkoffer wil hebben.darkkingll schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:54:
Ik heb toendertijd eentje bij Louis gekocht, met zekering. Dat laatste(een zekering) zou ik sowieso altijd doen, helemaal als je hem rechtstreeks op de accu aansluit.
Zo duur zijn die dingen opzich niet(mijne was 15 euro ofzo) dus dan zou ik persoonlijk altijd 1tje in NL halen.
I have stability. The ability to stab.
Ja maar dat kan dus niet heSmurfLink schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:36:
[...]
Goeie tip, ben een tripje naar Tilburg aan het plannen met de motorbuddies, wel met het koekblik omdat ik een topkoffer wil hebben.
Gewoon met dat groene monster gaan en ter plekke de koffer passen en monteren
Spanband, Ducttape, of wat @timmie271 zegt. Ik heb al zoveel meegenomen op de motor, met een beetje creatief denken kom je ver...SmurfLink schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:36:
[...]
Goeie tip, ben een tripje naar Tilburg aan het plannen met de motorbuddies, wel met het koekblik omdat ik een topkoffer wil hebben.
Komende van de S1000R is de stap naar de street te groot. Ook getest en idd super fun motor, maar de klein voor mij.ToolkiT schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:06:
[...]
Nice, is dat de speed triple of de street?
Ooit een proefrit gemaakt op een street en wat een leuk speleding is dat zeg.. was helaas niet practisch genoeg voor woon-werk waar ik naar zocht, maar als weekendbike geweldig speelgoed. heerlijk blok, stuurt heel lekker..
De nadruk op fun ligt er als je em echt kan afraggen. Dan is het echt een top beestje en kan je menig snellere bike makkelijk voor piet snot rijden als je beetje ballen hebt
Maar de Speed zat gewoon beter, iets minder fietsgevoel en rijdt ook geweldig zonder te raggen. Breder inzetbaar zeg maar, en is mss maar een minuscuul stapje lager dan de S1000R, mss zelfs zelfde hoogte. Maar dat zal ik nog laten weten.
Binnen 2 weken is hij der, en dan.... 1000km tanden bijten voor inrijden.
Ps. speed heeft enkel de uitlaten aan de bovenkant, de street uitlaat onderaan vind ik mooier, maar jah...
Never ever financial advice...
Omdat het een grafend is van Almere naar TilburgThoit schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:49:
Waarom inderdaad niet ter plekken monteren? Als er iets is kan je direct terug.
Van fouten leer je toch? Zoiets doe je één keer verkeerd, daarna weet je hoe het moet... Ik heb het zelf wel eens voor elkaar gekregen om een ontluchtingsnippel eraf te draaienwimmel_1 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:02:
[...]
Volgende issue wordt dan waarschijnlijk 't op (aanhaal) moment vast zetten van 't spul én 't bevestigen van de remleiding(en) + het ontluchten van de remmen aan de voorzijde.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
MKC zit ook in Hazerswoude. Dat is best te doen vanuit Almere toch?SmurfLink schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:31:
[...]
Omdat het een grafend is van Almere naar TilburgDus dan moet ik met gereedschap op de motor heen, de boel monteren en dan hopen dat ik het goed gedaan heb en gelijk de vuurdoop op de weg terug. Ik forceer liever nog even niks en doe het rustig aan. Daarnaast wil ik ook nog wel wat andere dingetjes en zijn we met z'n vieren dus is 't koekblik praktischer.
Volgens mij is er ook een lowbob uitlaat systeem voor een Street (3 naar 1)kazzzdafke schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:09:
[...]
Komende van de S1000R is de stap naar de street te groot. Ook getest en idd super fun motor, maar de klein voor mij.
De nadruk op fun ligt er als je em echt kan afraggen. Dan is het echt een top beestje en kan je menig snellere bike makkelijk voor piet snot rijden als je beetje ballen hebt
Maar de Speed zat gewoon beter, iets minder fietsgevoel en rijdt ook geweldig zonder te raggen. Breder inzetbaar zeg maar, en is mss maar een minuscuul stapje lager dan de S1000R, mss zelfs zelfde hoogte. Maar dat zal ik nog laten weten.
Binnen 2 weken is hij der, en dan.... 1000km tanden bijten voor inrijden.
Ps. speed heeft enkel de uitlaten aan de bovenkant, de street uitlaat onderaan vind ik mooier, maar jah...
Nonetheless dikke fiets !
"Don't let your dreams be memes"
Ja na een allroader (in mijn geval een Versys) is dat ding echt inieminie.. maar dat maakt hem wel licht en wendbaar..kazzzdafke schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:09:
[...]
Komende van de S1000R is de stap naar de street te groot. Ook getest en idd super fun motor, maar de klein voor mij.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
We gaan naar LouisLeviathius schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:43:
[...]
MKC zit ook in Hazerswoude. Dat is best te doen vanuit Almere toch?
Ga je naar Louis?

Sorry, ik moet echt even wat meer on topic posten ipv dit slowchat gepost van de afgelopen tijd. Maar het is vrijdag, dus deze mag nog toch?
Welk wijf?Rubman schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:20:
@Secsytime het kan aan mij liggen maar ik vind het een lelijk wijf, want vind @Vrijdag hiervan?
Waarom wordt het van het weekend zulk poepweer? Ik wil m'n achterbandje inrijden!
[ Voor 15% gewijzigd door InZane op 26-04-2019 13:22 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Iets met koud en nat. Je bent mooi weer rijder, of je bent het nietDrivinUCrazy schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:27:
Wat houdt je tegen? Als het van tijd tot tijd een beetje regent is het tenminste ook rustig op de weg.
Ondanks de gangbare mening in dit topic zijn die omstandigheid en wens niet exclusief aan elkaar.InZane schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:21:
Waarom wordt het van het weekend zulk poepweer? Ik wil m'n achterbandje inrijden!
Maw niet zo piepen en gewoon gas geven!
En ook tegen de draad ingaande: mooi weer rijder zijn is niet perse iets om trots op te zijnInZane schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:31:
[...]
Iets met koud en nat. Je bent mooi weer rijder, of je bent het niet
[ Voor 30% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-04-2019 13:34 ]
Nou ik heb toch liever een zonnetje en een droog, bochtig weggetjeHTT-Thalan schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:32:
[...]
Ondanks de gangbare mening in dit topic zijn die omstandigheid en wens niet exclusief aan elkaar.
Maw niet zo piepen en gewoon gas geven!
[...]
En ook tegen de draad ingaande: mooi weer rijder zijn is niet perse iets om trots op te zijn.
Oh, je bent bang om onderuit te gaan, zeg dat danInZane schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:41:
[...]
Nou ik heb toch liever een zonnetje en een droog, bochtig weggetje
Eensch, de rode motor is om aan te zien, maar dit kan zeker beter. Kom maar met die mooie rooien @Vrijdag !Rubman schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:20:
@Secsytime het kan aan mij liggen maar ik vind het een lelijk wijf, want vind @Vrijdag hiervan?
De grip is ver te zoeken momenteelHTT-Thalan schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:44:
[...]
Oh, je bent bang om onderuit te gaan, zeg dat dan. Je weet dat je in principe maar 10 tot 20 procent grip kwijt raakt op nat wegdek? Je houdt genoeg over voor knee downs
.
Burnout in de garage. Opgelost.InZane schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:50:
[...]
De grip is ver te zoeken momenteel
[Afbeelding]
Maar dat hoef ik je allemaal niet te vertellen, want als je _echt_ graag een ritje wilde maken had je wel een manier gevonden / had je het gewoon gedaan
Dit is gewoon een vorm van patsen met je 'status' als mooi weer rijder. Als je vriendin ongesteld is en je als alternatief haar achterkant aanbied zullen sommige mannen ja zeggen en sommigen "nee bedankt". Maar uit die laatste groep heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand er trots op is dat hij nee zei en dat vervolgens blij aan zijn vrienden vertelt
[ Voor 49% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-04-2019 13:59 ]
Zou een welkome service bij bandenboeren zijn danSniperGuy schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:00:
Bandenwarmers omleggen laat het meeste glibberspul eruit zweten!
En trouwens, dat zou jammer van die eerste hittecyclus die je gelijk kwijt bent
[ Voor 48% gewijzigd door steveman op 26-04-2019 14:17 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

2 vrije dagen maar de enige meters die mijn motor heeft gereden is van de achterzijde van onze tuin naar de voorzijde.
2 dagen klussen, overkapping in de tuin aan het maken.
Semi motor gerelateerd, overkapping word 5,5 meter breed, 4 om te zitten 1,5 als motor stalling.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik zal niet beweren dat het regel is maar al mijn banden hebben er last van gehad, dus ik rij ze nog steeds voorzichtig in. Ook fijn om überhaupt even aan de band te wennen.steveman schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:03:
Alsof er tegenwoordig nog glibberspul op zit?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik ook, daarom scheer ik me daar gewoon niet.Bommes schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:11:
@MichielK71 klopt..
* Bommes heeft graag een zacht vachtje onder zijn ballen
Too much info, too much info..HTT-Thalan schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:12:
[...]
Ik ook, daarom scheer ik me daar gewoon niet.
Ik dacht dat die hond uit zijn avatar erop lag, Vond hem al wat magertjes.
Anyhoe in het kader waarom niet lekker iets zelf doen.
Stukje buis uit de werkplaats gepakt met de juiste diameter.
Tekening gevonden met de juiste hoek e.d. voor de DB-Killer. Jongens van de Lashal vriendelijk aangekeken en dit wordt nu in elkaar gezet en kan straks mooi de Remus wat in toom houden.

Kosten € 0,-
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Hoe gaat dat in de regen?Bommes schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:11:
@MichielK71 klopt..
* Bommes heeft graag een zacht vachtje onder zijn ballen
Is die killer niet erg lang?Rubman schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:45:
[...]
Tekening gevonden met de juiste hoek e.d. voor de DB-Killer. Jongens van de Lashal vriendelijk aangekeken en dit wordt nu in elkaar gezet en kan straks mooi de Remus wat in toom houden.
[Afbeelding]
Kosten € 0,-
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Oeh die kan ik ook wel gebruiken voor die herrie Mivv van mij. Geen idee wat daar in moet. Heeft verder ook geen bevestigingsgaatje voor een killer.Rubman schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:45:
[...]
[Afbeelding]
Kosten € 0,-

Dat vond ik ook al!
[ Voor 20% gewijzigd door InZane op 26-04-2019 15:12 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Misschien later, beetje afhankelijk van hoe alles het doet in de demper.
Er zit ook nog een ringetje op het einde/begin van het lange stuk om wat tegen te houden (zelfde als je hem zou knijpen)
Eerst even deze bekijken hoe hij het doet en aan de hand daarvan uitvogelen of ik het anders wil danwel of het anders moet.
Prima, schapenvachten hebben lanoline wat waterafwerend is.. zo blijven schaapjes warm in de regen..
Ben benieuwd hoeveel vermogen je inlevert met die staaf. Vaak zijn de wanden geperforeerd en een heel stuk dunner. Dit ljkt meet op een handwapen waar winkels mee overvallen worden dan op een DB killerRubman schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:59:
Zo en hij is klaar, volledig 316L RVS
Van het weekend even monteren en kijken wat het doet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben nu in ieder geval al heel tevreden, gelukkig kunnen er hier een paar bijzonder goed RVS lassen
Jij zegt het, ik heb er nog niet mee in de regen gereden.ToolkiT schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:45:
[...]
Prima, schapenvachten hebben lanoline wat waterafwerend is.. zo blijven schaapjes warm in de regen..
Vorig jaar had ik het vachtje op de Vespa liggen.

Maar die ging op dag 1 van de trip kapot. Nou ja dag 1, eigenlijk al niet goed toen ik de snelweg op 1km van mij huis op draaide
Dus kort gezegd: nog geen ervaring mee, maar zo in het droge weer zout het alvast erg fijn.
Op deze dag was het zeik, zeik, zeik natweer, maar dekje was prima...Bommes schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:31:
[...]
Jij zegt het, ik heb er nog niet mee in de regen gereden.
Vorig jaar had ik het vachtje op de Vespa liggen.
[Afbeelding]
Maar die ging op dag 1 van de trip kapot. Nou ja dag 1, eigenlijk al niet goed toen ik de snelweg op 1km van mij huis op draaide
Dus kort gezegd: nog geen ervaring mee, maar zo in het droge weer zout het alvast erg fijn.

En in de sneeuw deet hij het ook goed:
[ Voor 13% gewijzigd door ToolkiT op 26-04-2019 17:35 ]
https://s.click.aliexpress.com/e/gMVHBmu)
Ik wil graag extra verlichting op de Tiger 1050. Heb valbeugels van SW Motech en wil ze daarop monteren. Eerlijk gezegd wil ik niet al te veel betalen. Als iemand andere tips heeft, houd ik me aanbevolen!
Een RVS ploertendoderxos schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:59:
[...]
Ben benieuwd hoeveel vermogen je inlevert met die staaf. Vaak zijn de wanden geperforeerd en een heel stuk dunner. Dit ljkt meet op een handwapen waar winkels mee overvallen worden dan op een DB killer.
De wand is vrij dun, wat je ziet is een ring die er op het begin is op gelast en niet de dikte van de wand.xos schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:59:
[...]
Ben benieuwd hoeveel vermogen je inlevert met die staaf. Vaak zijn de wanden geperforeerd en een heel stuk dunner. Dit ljkt meet op een handwapen waar winkels mee overvallen worden dan op een DB killer.
Maar we gaan het merken.
Kan altijd nog gaten boren en inkorten. Of zelfs verlengen, gewoon een extra lasje
[ Voor 8% gewijzigd door Rubman op 26-04-2019 18:20 ]
Rubman schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:45:
[...]
[Afbeelding]
Kosten € 0,-

Dat ken ik ergens van
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zoals elk jaar, traditiegewijs, ga ik met de vrouw, kinderen en een goeie vriend naar koningsdag rommelmarkt.
Kinderen kijken er ook altijd super naar uit.
Zit ik gestrand in Cork
Ik kom graag in Ierland want iedereen is hier altijd supervriendelijk maar die Aer Lingus (hun nationale maatschappij) is echt een ballenbedrijf tot en mét. Service van nul komma niks (hier heb je een andere vlucht en zoek de rest zelf maar uit - en oh ja, je vliegt vanaf een heel andere luchthaven, veel succes!!1!one).
Wie vrolijkt me op?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dus eenieder die op zoek is naar een rugprotector zou ik aanraden er eentje te kopen waarbij de randen goed zijn afgerond om te voorkomen dat het pak bij een val precies op de rand van de protector kapot gaat.
Het is maar net wat je leuk vind om te doen. Voor de ene is het toeren, voor de ander is het offroad en voor weer iemand anders is het circuit rijden. In dit geval vinden hun het leuk om zo snel mogelijk rechtuit te gaan, als dat je ding is, prima toch ?Woask schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:04:
Kan het nog pauperder dan dit?![]()
[YouTube: STREET RACE! | Hayabusa, Gsxr, R1, S1000RR, CBR1000]
En als ze iemand maar niet lastig vallen. Liever op een afgelegen industrieterrein (zoals in het filmpje volgens mij?) waar geen kip komt die dag dan ergens centraal.PilatuS schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:27:
[...]
Het is maar net wat je leuk vind om te doen. Voor de ene is het toeren, voor de ander is het offroad en voor weer iemand anders is het circuit rijden. In dit geval vinden hun het leuk om zo snel mogelijk rechtuit te gaan, als dat je ding is, prima toch ?
[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 26-04-2019 20:50 ]
Tuurlijk, maar wanneer niemand er last van heeft, laat ze lekker. Het is ook niet mijn ding dit. Voor mij is motorrijden voornamelijk bochten pakken. Hard rechtdoor vind ik maar saai. Ik woon 15 minuten vanaf de grens en mijn motor doet makkelijk 290, toch doe ik dat hooguit 1x per jaar.R0y. schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:49:
[...]
En als ze iemand maar niet lastig vallen. Liever op een afgelegen industrieterrein (zoals in het filmpje volgens mij?) waar geen kip komt die dag dan ergens centraal.
Ik heb mijn top alleen nog maar op de rollenbank gezien, en gezien de leeftijd van het apparaat lijkt het me wijs dat zo te houden.PilatuS schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:58:
[...]
Tuurlijk, maar wanneer niemand er last van heeft, laat ze lekker. Het is ook niet mijn ding dit. Voor mij is motorrijden voornamelijk bochten pakken. Hard rechtdoor vind ik maar saai. Ik woon 15 minuten vanaf de grens en mijn motor doet makkelijk 290, toch doe ik dat hooguit 1x per jaar.
En bochten zijn inderdaad erg leuk, bovendien is een goede bochtenrijder uiteindelijk sneller dan een hardrijder...
De mijne gewoon op de openbare weg in Duitsland gezien. Ook niet zo moeilijk als ie stopt bij 166 op de tellerHTT-Thalan schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:21:
[...]
Ik heb mijn top alleen nog maar op de rollenbank gezien, en gezien de leeftijd van het apparaat lijkt het me wijs dat zo te houden.
En bochten zijn inderdaad erg leuk, bovendien is een goede bochtenrijder uiteindelijk sneller dan een hardrijder...
Geloof dat dat dragracen is overgewaaid uit Curacao, daar heb je schijnbaar vrijwel geen bochten dus doet iedereen maar dragracen.
Wat zijn nog meer leuke choppers om naar te kijken, rekening houdende met een budget van <2.000 EUR?
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Mijn bandenzaak verwarmt de achterband, dan gaat deze er makkelijker op.SniperGuy schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:00:
Bandenwarmers omleggen laat het meeste glibberspul eruit zweten!
En ik had totaal geen last van gladde banden met mijn setje Continental TKC70.
@HTT-Thalan Gaat lekker vandaag.
Omdat @Vrijdag weer verzaakt, misschien is deze dame wel roodharig.

@BvZwolle Volgens mij krijg je waarvoor je betaald, dus probeer er zo weinig mogelijk voor te betalen.
[ Voor 8% gewijzigd door Grubeater op 26-04-2019 21:56 ]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ik heb de 270 aangetikt op de teller. Zal op GPS wel een stuk minder zijn.timmie271 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:31:
[...]
De mijne gewoon op de openbare weg in Duitsland gezien. Ook niet zo moeilijk als ie stopt bij 166 op de teller![]()
Leuk om eens te proberen, maar ik vind er niet veel aan verder.
Dat zijn wel leuke bikes! Beetje customizen en dan zijn ze best aardigPagman schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:44:
Kawasaki VC750,
Valt een Honda Magna ook onder de noemer chopper?
De Kawasaki En500 is niet helemaal mijn ding. Dan zou ik behoorlijk moeten customizen (lees: veel geld uitgeven) om hem naar mijn smaak te veranderen. Wanneer ik naar plaatjes van "Suzuki Salvage" zoek zie ik vooral auto's en buikschuivers, of ligt dat aan mij?wd200 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:41:
En500 GN500 (zoeits heeft het dacht ik)
Suzuki Salvage
Suzuki savage is hetLankHoar schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:03:
[...]
Dat zijn wel leuke bikes! Beetje customizen en dan zijn ze best aardig
[...]
De Kawasaki En500 is niet helemaal mijn ding. Dan zou ik behoorlijk moeten customizen (lees: veel geld uitgeven) om hem naar mijn smaak te veranderen. Wanneer ik naar plaatjes van "Suzuki Salvage" zoek zie ik vooral auto's en buikschuivers, of ligt dat aan mij?
Kijk, nu praten we
Ik zie dat het een 1-cilinder is. Hoeveel rijd dat anders dan een 2-cilinder?
Het moet trouwens de VN750 zijn, excusesLankHoar schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:03:
[...]
Dat zijn wel leuke bikes! Beetje customizen en dan zijn ze best aardig
[...]
Oudere Kawasaki Vulcan misschien? Die hebben ook nog wel eens cardan aandrijving. Deze, hoewel boven je budget: https://www.motor-forum.n...asaki-vulcan-1500.443369/LankHoar schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:38:
Ik ben altijd al Harley-Davidson fan geweest, maar heb nog nooit zelf een motor gehad. Wel een rijbewijs/pak etc. en leen zo nu en dan een motor. Het is nu eindelijk zover dat ik geld gespaard heb voor een motor, alleen Harleys zijn zo ontzettend duur en daardoor buiten bereik. Nu ben ik dus op zoek naar een andere chopper-achtige motor, maar ik heb wat inspiratie nodig. Verder dan een Suziki Intruder en Honda Shadow kom ik momenteel nog niet
Wat zijn nog meer leuke choppers om naar te kijken, rekening houdende met een budget van <2.000 EUR?
Suzuki Intruder: https://www.motor-forum.n...999-%E2%82%AC1850.443454/
Of een Marauder? https://www.motoroccasion...0-marauder-b35-tg209.html
[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 26-04-2019 22:12 ]
Google Images pakte het al, maar goed om te weten
Ik denk dat ik specifiek "bobbers" heel leuk vind. Althans, indien bijna kwijlen bij sommige foto's van zulke motoren een indicatie van leuk vinden is
mijn ktm 1 cilinder was erg wennen omdat het ding bokte als een stier in de lage toeren dus moest hem altijd proberen boven de 2k rpm te houden ding had wel leuk koppel vanaf die 2k rpm
De V twin ongeveer het zelfde als de 1 cilinder maar dan in mindere mate en het blok voelt wat soepeler aan
de 3 cilinder, het blok wat van nature het meest in balans zou moeten zijn vond ik zzelf het meest soepel rijden
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Het is duidelijk dat ik nog weinig technisch ben qua motoren; is een V-twin niet altijd een 2cilinder (i.e. de twee cilinders staan in V-vorm op elkaar afgestemd, waardoor het de naam V-twin krijgt)?Streepje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:11:
ik heb een 1 cilinder gehad, 2x een 2 cilinder in de schuur (1 V twin en 1 paralel 2) 3 cilinder en 4 cilinder
mijn ktm 1 cilinder was erg wennen omdat het ding bokte als een stier in de lage toeren dus moest hem altijd proberen boven de 2k rpm te houden ding had wel leuk koppel vanaf die 2k rpm
De V twin ongeveer het zelfde als de 1 cilinder maar dan in mindere mate en het blok voelt wat soepeler aan
de 3 cilinder, het blok wat van nature het meest in balans zou moeten zijn vond ik zzelf het meest soepel rijden
Klopt als een bus!LankHoar schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:16:
[...]
Het is duidelijk dat ik nog weinig technisch ben qua motoren; is een V-twin niet altijd een 2cilinder (i.e. de twee cilinders staan in V-vorm op elkaar afgestemd, waardoor het de naam V-twin krijgt)?
klopt maar je hebt ook de parallel twin welke dus naast elkaar staan om geen verwarring te krijgen heb ik ze even allebei genoemdLankHoar schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:16:
[...]
Het is duidelijk dat ik nog weinig technisch ben qua motoren; is een V-twin niet altijd een 2cilinder (i.e. de twee cilinders staan in V-vorm op elkaar afgestemd, waardoor het de naam V-twin krijgt)?
Bedankt voor het onderwijzen van mijn motorkennis!
CBF 500 is toch een parallel 2 cylinder? Wikipedia: Honda CBF500LankHoar schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:24:
@InZane @Streepje OK duidelijk. Zelf vond ik de V-twin motoren (Harleys) waar ik op gereden fijner, en herken me wel in @Streepje verhaal over het "bokken" van een 1-cilinder (Honda CBF 500 die ik regelmatig mee heb gehad). Denk dat ik dan liever bij een V-twin houd.
Bedankt voor het onderwijzen van mijn motorkennis!
En de V-twin in dezelfde richting als de boxers, zoals de Moto Guzzi's hebben. En dat zijn dan alleen nog maar de tweecylindersmr_zippey schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:25:
En voor de volledigheid is er ook nog een 2 cilinder boxer, zoals bij de bmw's
Wbt bandjes: gewoon Conti's kopen, die hebben dat geneuzel niet. Laatste bandenwissel met de S1000RR pakte ik de eerste vlotte bocht na het uitrijden van het dealerterrein al best plat. Ohja, nieuwe banden
Binnenkort gaat de RT ook voor nieuwe banden, het worden de RoadAttack 3 GT
[ Voor 14% gewijzigd door noes op 26-04-2019 22:30 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
helaas nog geen ervaring meemr_zippey schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:25:
En voor de volledigheid is er ook nog een 2 cilinder boxer, zoals bij de bmw's
Mis je niks aan
Een parallel twin is verder ook niet aan mij besteed. V twin is wel weer leuk.
Vind ik dan
Dit topic is gesloten.
![]()