Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.894 views

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:09

steveman

Comfortabel ten onder

Dat laatste inderdaad. Wel eens rondgereden met speciale audio-dopjes (i6 iets of zo?), maar vond die draadjes maar irritant.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Dryhte schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:48:
[...]

graag. Al ben ik zelf al aan de Variphone ;)
Ok zal even zoeken waar ik hem heb..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:39
Laatste hier inderdaad. Maar als ik >120 rij hoor ik niet heel veel meer hoor. Heb een Sena 10S setje, maar misschien komt het vooral door mijn helm (Schuberth SR1)

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
BobbyDgtl schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:17:
Rijden jullie dan autostrade zonder muziek/gps/waze/coyote? Of oordoppen en een helm met ingebouwde headset?
Ingebouwde headset voor de navi en muziek (al moet je van dat laatste ook niet veel verwachten)

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:46
Ik voel mezelf lekker standaard met mijn Alpine MotoSafe Race dopjes :+
Werken goed, passen bij mij goed (maar universeel, dus vast niet bij iedereen) en zijn niet te duur.

Ik snap echt niet dat mensen zonder doppen rijden! Laatst was ik ze op het werk vergeten in te doen en met de eerste mogelijkheid gestopt en ze alsnog in gedaan. Wat een herrie om zonder te rijden zeg.

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-11 14:48
Ik had er al een beetje last van toen ik begon met rijles, maar tijdens de rijlessen is het duidelijk erger geworden. Achteraf had ik er meteen mee moeten beginnen, los van de rijwind is het volume van dat oortje ook superhoog als je met 120 km/u de instructeur nog duidelijk kunt verstaan.

Gelukkig heb ik er nog steeds weinig last van, maar alsnog merk ik dat het na het rijden harder is, ook al rij ik nu altijd met oordoppen (ook MotoSafe Race).

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Rijden jullie dan autostrade zonder muziek/gps/waze/coyote? Of oordoppen en een helm met ingebouwde headset?
Oordoppen en een Cardo Freecom 2+ met telefoon en de tomtom geconnect.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Die MotoSafe Race dopjes sloten bij mij niet goed af. Dan is het net alsof je geen dopjes in hebt ;)

Daar heb ik met maatdopjes geen last van.

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Ok, jullie hebben me overtuigd. Ik ga er direct eentje bestellen.

Ongeacht prijs, welke headset zou je kiezen? Er zijn echt wel veel opties :)

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Yep. Soms wel erg saai, dus er komt denk ik een Cardo Packtalk aan. Was de vorige keer de enige in een groep van 6-7 motorrijders zonder. Dat was wat minder. :+
Dryhte schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:17:
[...]

Mijn persoonlijke 'pusher' verdeelt toevallig Variphone.

Ik heb in volgorde van hardheid deze gehad (of nog steeds, allemaal Variphone),
- mep-2G (muziekdoppen met verwisselbare filter); die zijn in redelijk stevige silicone en dat zit iets minder comfy maar toch goed te doen; ik heb de rode industriële filter (voor de motor) en de blauwe muziekfilter (voor muziekconcerten).
- V-sil moto (motordoppen met vaste filter, ik had de zwaarste filter, ben de doppen nu wel kwijt, uit jaszak gevallen)
- slaapdoppen (zonder filter, massief, erg zacht silicone)

Ik ben prima tevreden met al deze doppen.
Goed om te horen dat ze allemaal bevallen. Nooit afgewisseld met een ander merk dus?

Ben momenteel zelf naar de V-flex moto aan het gluren, vooral omdat de filter net iets zwaarder is dan die van Alpine. Er is echter zo enorm veel keuze in maatdoppen dat je er bijna keuzestress van krijgt :+

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 24-04-2019 15:56 ]

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:29
Ik heb alleen alpine gehoorsbescherming in. Geen muziek/waze etc. Navigatie op zicht (TT rider 410) en kennis en verder geen afleiding door muziek.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:36

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Groever schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:34:
Ik had er al een beetje last van toen ik begon met rijles, maar tijdens de rijlessen is het duidelijk erger geworden. Achteraf had ik er meteen mee moeten beginnen, los van de rijwind is het volume van dat oortje ook superhoog als je met 120 km/u de instructeur nog duidelijk kunt verstaan.
één keer gehad dat het volume van "het oortje" veel te hoog stond. Naderhand stapte ik met piep/suis in het oor af :X Heeft wel 48 uur geduurd voor het weer weg was. Goddank ging het over!. Dat was vrij in het begin van AVD lessen, daarna altijd op gelet voor ik wegreed hoe hard het ding stond.

Do { Ping } while ( LOL )

• Dryhte
Panini schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:44:
[...]

Yep. Soms wel erg saai, dus er komt denk ik een Cardo Packtalk aan.

[...]

Goed om te horen dat ze allemaal bevallen. Nooit afgewisseld met een ander merk dus?

Ben momenteel zelf naar de V-flex moto aan het gluren, vooral omdat de filter net iets zwaarder is dan die van Alpine. Er is echter zo enorm veel keuze in maatdoppen dat je er bijna keuzestress van krijgt :+
Nooit afgewisseld omdat mijn dopjesboer een geluidstechnieker is die gewoon op afspraak bij hem thuis dopjes aanmeet (laatste keer om 21u), terwijl de gemiddelde audicien een afspraak binnen de kantooruren verwacht wat ik niet praktisch vind. OK soms is hij op tournee met een band en onbereikbaar, en soms duurt 't iets langer om de dopjes binnen te krijgen omdat zijn bestellingen eerder klein zijn, maar al bij al vind ik de service wel handig :)

Plus, hij rijdt zelf met de motor, en heeft erge tinnitus, dus weet waar hij over praat.

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 24-04-2019 15:52 ]

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
BobbyDgtl schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:43:

Je hebt goedkope ali setjes. Schijnen wel goed te zijn, heb er persoonlijk geen ervaring mee.

Dan heb je Cardo en Sena. Als je alleen geluid wil voor navi en/of muziek zou ik voor de goedkoopste gaan. Die uitgebreidere varianten hebben een groter bereik voor als je met vrienden rijdt en onderweg wil communiceren.

Ik heb zelf een Sena 10R. Bevalt qua geluid wel, maar de bediening is echt ruk. Zonder handschoenen gaat het prima, maar met dikke winter handschoenen voel ik de bediening niet goed. Zou voor een variant met draaiknop gaan.

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Hier ook altijd rijden met oordoppen. Vooral omdat een cb500s de wind vol in het gezicht blaast xD

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lange ritten heb ik een simpel bluetooth setje van Ali in mijn helm, en ik heb otoplastieken omdat gewone dopjes bij mij niet afsluiten/niet goed blijven zitten.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Thoit schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:17:
Waarom koppel je niet gewoon? Bij de crosser doe ik het wel eens zonder koppeling, als ik kramp in mijn hand krijg omdat je daar veel meer bij moet koppelen. Maar voor de rest gebruik ik de koppeling altijd gewoon.

Zo snel zal een bak niet kapot gaan hoor, maar je wint er weinig mee om het zonder koppeling te doen imo.
Waarom? Waarom rijd ik motor?
Ik vind motorrijden leuk en doe het voor mijn plezier. Schakelen zonder terugschakelen kan, vind ik leuk dus doe ik het. Een andere reden heb ik niet :)

@ Oordoppen, ik heb een setje universele Alpine doppen. Die werken prima.
Ik kwam toevallig laatst op Ali ook goed uitziende oordoppen tegen voor €1,66 en die heb ik afgelopen weekend ook geprobeerd. Die deden ook prima hun werk en dempten (zonder te meten) voor mijn gevoel net zo goed als de Alpine doppen.

Ik rijd overigens altijd met oordoppen. Vaak is het tot +/- 80 km/u nog wel zonder te doen, maar daarboven is het toch wel echt prettiger met oordoppen.

Overigens wel geinig hoeveel meer mechanische geluiden je van je motor hoort als je onverhoopt ze toch eens niet in hebt :D

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:04
Hier ook Alpine Otoplastieken, maar na 4 jaar gebruik heb ik het gevoel dat ze al een beetje beginnen te lekken. Tijd voor nieuwe dus binnenkort. Let hier ook op, wellicht heb je het gevoel dat je op den duur nog steeds beschermd bent met Otoplastieken maar je gehoorgangen veranderen dus ook langzaam door de jaren heen. Dit zorgt voor een vrijwel onmerkbare geleidelijke lekkage en dus gehoorschade.

Daarnaast heb ik een Sena 20S setje in mn helm zitten voor muziek op mijn dagelijkse woon-werk route. Ik gebruik nooit navigatiegeluid in de auto of op de motor, dat irriteert mij alleen maar en het onderbreekt van alles. Als Google Maps bijvoorbeeld de instructie geeft om nu af te slaan en er zijn wel 3 straten in de komende 10 meter dan schiet dat ook niet op.

Ik herken me wel in het weg kijken naar het scherm om je navigatie te checken en ben hierdoor ook al een keer gevallen. Mijn oplossing voor dit is om de navigatie of telefoon zo hoog mogelijk te krijgen zodat het gewoon in je gezichtsveld zit terwijl je naar voor kijkt. Zoals op mijn Guzzi te zien is:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DxV1eQk.jpg

Je telefoon monteren vlak boven je stuur of op je kroonplaat is gewoon suïcidaal.

De Navigatie apps die ik gebruik:
Google Maps voor korte A naar B ritten
Waze voor lange A naar B ritten
GuruMaps (iOS) voor GPX recreatieritten

Overigens begrijp ik niet hoe mensen met earpods of andere oordoppen in kunnen rijden. Ik krijg mijn helm niet eens op mijn hoofd zonder dat de oordoppen eruit worden getrokken gedurende het proces. Heb je dan een te ruime helm ofzo? Daarnaast lijkt het mij enorm oncomfortabel.

[ Voor 12% gewijzigd door cyntax op 24-04-2019 17:00 ]

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-11 22:55

JK

Oordoppen in en gaan. Ik vermaak mij wel. Geen headset. Soms GPS op het stuur, maar meestal loop ik vooraf de route na met Google Maps. Maar ik moet een doel hebben met rijden, ik ga niet doelloos ergens heen en zien waar ik uit kom. Heel soms doe ik dat, maar meestal gericht met doel.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:33
Panini schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:54:
[...]

Toevallig ook al met verschillende (maat)doppen gereden? Twijfel nu zelf tussen Alpine maatdoppen en die van Variphone eigenlijk.
Sinds kort rij ik met de Alpine maatdoppen. Daarvoor reed ik met de Alpine MotoSafe Race doppen.
Eerlijk gezegd had ik iets meer demping verwacht van de maatdoppen. :/ maar het zit verder wel prima. :)

• lolgast
Mijn linker otoplastiek van Alpine is ook op hoorde ik afgelopen weekend. Binnenkort ook wat anders zoeken. Geen Alpine meer, omdat het kan ;)

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hier ook stiekem nog steeds op zoek naar echte motor otoplastieken.

Die van werk zijn oké maar toch uitsteeksel bij ver draaien meer geluid erdoor etc.
Maar ja welke kiezen alpine met de verwisselbare filters of andere, er zijn best wat keuzes en ik vraag mij af of ze voor elkaar onder doen?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
cyntax schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:55:

Overigens begrijp ik niet hoe mensen met earpods of andere oordoppen in kunnen rijden. Ik krijg mijn helm niet eens op mijn hoofd zonder dat de oordoppen eruit worden getrokken gedurende het proces. Heb je dan een te ruime helm ofzo? Daarnaast lijkt het mij enorm oncomfortabel.
Bij een Systeemhelm gaat dat een stuk makkelijker dan een integraal vermoed ik. Oncomfortabel lijkt het mij ook, ik ga het dus niet uitproberen. :p

I have stability. The ability to stab.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:51:
Hier ook stiekem nog steeds op zoek naar echte motor otoplastieken.

Die van werk zijn oké maar toch uitsteeksel bij ver draaien meer geluid erdoor etc.
Maar ja welke kiezen alpine met de verwisselbare filters of andere, er zijn best wat keuzes en ik vraag mij af of ze voor elkaar onder doen?
Deze schijnen goed te zijn: https://pluggerz.com/nl/consumenten/hobby/road/

Heb nu een setje van Alpine, maar het volgende setje worden deze.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:47
BobbyDgtl schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:43:

Ik heb een jaar of 5 met een bluetooth AliExpress setje gereden en op maat gemaakte oordoppen met speciale motor filtertjes (van zo een hoorapparaten winkel, Schoonenberg of zo)

De bluetooth waren 60 dollar voor 2 stuks, werkt goed als de duo achterop zit, verwacht niet en heel groot bereik.
Tot 80km/u kon je elkaar wel verstaan daarboven werd het wind geruis te overheersend.
Met solo rijden heb ik altijd muziek aan, afhankelijk van je windscherm/motor was dat tot 120km/u nog wel op de achtergrond te horen/volgen.
Systeem werkte met 2 speakers die je in de helm kleeft en een microfoon op een steeltje.

Omdat na 5 jaar de accu's een stuk minder werden heb ik afgelopen weekend een Cardo Freecom 4 plus JBL duo setje besteld.
Vandaag helaas de bezorger gemist.. ;(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:59:
[...]

Deze schijnen goed te zijn: https://pluggerz.com/nl/consumenten/hobby/road/

Heb nu een setje van Alpine, maar het volgende setje worden deze.
Goeie keuze, ben zelf erg tevreden. :)

Mijn volgende stap wordt een andere helm hierna, heb nu de Schubert S2 van @DrivinUCrazy te leen en die bevalt al een stuk beter qua pasvorm. Aerodynamica van de RPHA11 is echt wel fenomenaal, maar voor de rest, meh. Padding wordt snel minder en zo nog van die dingen, best jammer van zo een dure helm.

• SmurfLink
  • Niet online
Ehm guys.. waarom heb ik een BMW tag onder mijn naam????

Edit: Nu is het ineens Yamaha. Waar komt dit vandaan en hoe verander ik het??

In mijn profiel staat dat ik Karmabadges heb van deze twee merken. Wat is deze??? 8)7 :? :? :?

[ Voor 68% gewijzigd door SmurfLink op 24-04-2019 18:26 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:48

charrel

Cortisol4life..

Ik zie het niet, maar nu heb je wel een embleem eronder >:)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:23:
Ehm guys.. waarom heb ik een BMW tag onder mijn naam????

Edit: Nu is het ineens Yamaha. Waar komt dit vandaan en hoe verander ik het??

In mijn profiel staat dat ik Karmabadges heb van deze twee merken. Wat is deze??? 8)7 :? :? :?
Hier hetzelfde, volgens mij willen ze ons wat zeggen. :+

• SmurfLink
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:26:
[...]

Hier hetzelfde, volgens mij willen ze ons wat zeggen. :+
Jij hebt tenminste nog Motor erbij staan. :'(

https://tweakers.net/info/faq/karma/ Het wordt er niet duidelijker van :p
Wanneer krijg ik een badge?

Je krijgt een badge als je minimaal 750 karmapunten op een onderwerp hebt gescoord en je behoort tot de vijf gebruikers met de meeste karma op het onderwerp. Er zijn twee ranglijsten: een overall ranglijst van gebruikers die de meeste karma op een onderwerp hebben geproduceerd sinds het ontstaan van Tweakers, en een ranglijst van het afgelopen jaar. De aanvoerder van de overall ranglijst is karmakeizer van het onderwerp. De andere gebruikers in de ranglijst hebben de status van karmakoning.

Populaire onderwerpen waarop in totaal meer dan 250.000 karmapunten zijn geproduceerd hebben een toptien in plaats van een topvijf.

[...]
Hoe worden karmapunten toegekend aan een onderwerp?

Voor elke bijdrage aan Tweakers ontvang je karmapunten. Veel van deze bijdragen zijn gekoppeld aan onderwerpen uit onze taxonomie. Dit geldt voor productreviews, forumtopics, Vraag & Aanbod-advertenties, verbeteringen van productspecificaties en reacties op nieuwsberichten, reviews en downloads.

De karmapunten die je hebt verdiend met een bijdrage worden doorgerekend naar de onderwerpen die er aan de bijdrage zijn gekoppeld. De punten worden gelijkmatig verdeeld over de gelijksoortige onderwerpkoppeling. Als je bijvoorbeeld 40 karmapunten hebt verdiend voor een forumpost in een topic dat is gekoppeld aan één categorie, twee merken, twee productseries en vier producten, dan krijg je 40 punten voor de gekoppelde categorie, 20 punten per merk en productserie en 10 punten per product.

Het verdelen van karma over gelijksoortige onderwerpen doen we om twee redenen: ten eerste omdat het onwaarschijnlijk is dat een gebruiker kennis heeft van alle onderwerpen als er veel onderwerpen zijn gekoppeld aan een stukje content. Dit is met name een probleem in grote verzameltopics waar veel karma wordt verdiend. Ten tweede om te voorkomen dat het erg makkelijk is om karma te verdienen op veel verschillende onderwerpen door nauwelijks relevante onderwerpen te koppelen aan grote forumtopics waarin een gebruiker veel gepost heeft.
maar wat heb ik met Yamaha of BMW te maken? :? :? :?
Ik vind de badges stom! Kan ik ze verbergen?

Er is geen instelling om de karmabadges te verbergen en we zijn ook niet van plan om die in te bouwen. Tweakers heeft al genoeg instellingen. De badges kunnen eenvoudig verborgen worden met een stukje custom css. Hiervoor kun je een browserplugin gebruiken of de Custom CSS-feature uit het Tweakers Hero-abonnement kopen.
Gaaf zo’n badge maar ik vind ‘m niet terecht! Kan ik de badge weigeren?

Nee, je kunt niet bedanken voor een badge. Als je een badge onterecht vindt en je de badge hebt verdiend met posts in forumtopics kun je wel kijken of de koppeling van het onderwerp aan de forumtopics waarin je hebt gepost terecht is. Een foutieve koppeling kun je zelf verwijderen.

Het karmasysteem valt of staat met een goede koppeling van content aan onderwerpen. Uiteraard streven wij naar een eerlijk systeem dat representatief is voor de expertises van de gebruikers. Gaat er toch wat mis dan kun je je feedback over het karmasysteem kwijt in Lieve Adjes op het forum.
:p Wel beetje jammer dit. Het zijn dus alle generieke koppelingen die boven dit topic staan. Duurt nog wel ff tot ik bij Kawasaki ben. :(

[ Voor 127% gewijzigd door SmurfLink op 24-04-2019 18:49 ]

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:27
SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:28:
[...]

Jij hebt tenminste nog Motor erbij staan. :'(

https://tweakers.net/info/faq/karma/ Het wordt er niet duidelijker van :p

[...]

Misschien hebben ze op Tweakers HQ een glazen bol staan? :+

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:28:
[...]
Boven aan de pagina kan je zien welke tags dit topic heeft. Door puur veel in dit topic te posten krijg je die tags.

• lolgast
@SmurfLink Ik ben Karmakeizer python op Tweakers. Heb nog nooit een regel python geschreven :+

• SmurfLink
  • Niet online
lolgast schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:48:
@SmurfLink Ik ben Karmakeizer python op Tweakers. Heb nog nooit een regel python geschreven :+
Moet ik nu vragen of dat komt omdat je zo'n grote slang in je broek hebt of wat?

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:20

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:50:
[...]

Moet ik nu vragen of dat komt omdat je zo'n grote slang in je broek hebt of wat?
This thread is worthl.... euh, laat maar zitten :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• lolgast
@SmurfLink Als je het antwoord niet wilt weten moet je de vraag niet stellen ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L1iJq.gif

[ Voor 22% gewijzigd door lolgast op 24-04-2019 19:06 ]

• SmurfLink
  • Niet online
lolgast schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:59:
Dan hou ik wijselijk mijn mond en presenteer ik bij dezen een afleiding. ;)

Ik kwam vandaag de ultieme überjosti tegen.

De checklist:
KTM
Roofboxerhelmpje
Tshirtje
gympies
Gewone spijkerbroek met gaten op de knieën 8)7
Gucci heuptasje

En om het af te maken... reed hij achter me... pakte zijn mobiel uit zijn gucci tasje... en ging er vrolijk op kijken tijdens het rijden op een 50 weg. |:( Ik sloeg af naar de supermarkt, hij ook... en hij vond dat ie prima naast me kon staan bij de oversteek, waar ie nog even op z'n mobieltje keek of ie de goeie weg pakte. Ik wou eigenlijk er wat van zeggen maar was ronduit sprakeloos.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:59:
[Afbeelding]
Dat geeft toch een hele nieuwe wending aan die urban myth van die gerbils :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 13:28
SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:07:
[...]
Dit kom ik de laatste dagen ook erg veel tegen. Eergisteren zelfs een stelletje (denk ik :+ ) op de motor die allebei in een korte broek, t-shirtje en het leek wel een bouwvakkers helm met 130+ (ik reed 130) voorbij kwamen zetten op de snelweg. Als die onderuit gaan kun je lang poetsen voordat het asfalt weer schoon is :X

Hoe kun je zo stom zijn om zo te gaan rijden... |:(

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:48

charrel

Cortisol4life..

[...]

De checklist:
KTM
Roofboxerhelmpje
Tshirtje
gympies
Gucci heuptasje

En om het af te maken... reed hij achter me... pakte zijn mobiel uit zijn gucci tasje... en ging er vrolijk op kijken tijdens het rijden op een 50 weg. |:( Ik sloeg af naar de supermarkt, hij ook... en hij vond dat ie prima naast me kon staan bij de oversteek, waar ie nog even op z'n mobieltje keek of ie de goeie weg pakte. Ik wou eigenlijk er wat van zeggen maar was ronduit sprakeloos.
Ach, natuurlijke selectie. Vriend van me werkt op de EHBO in het Lucas Andreas in Amsterdam. Die krijgt leuke crashes binnen met fijn letsel met gympies/ spijkerbroek enz.

• SmurfLink
  • Niet online
charrel schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:29:
[...]

Ach, natuurlijke selectie. Vriend van me werkt op de EHBO in het Lucas Andreas in Amsterdam. Die krijgt leuke crashes binnen met fijn letsel met gympies/ spijkerbroek enz.
Misschien het bij wet verbieden en als straf dit soort gastjes bij overtreding eens mee laten kijken daar. Wellicht leren ze het dan. |:(

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-11 18:13
Shadow_Agent schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:49:
[...]

één keer gehad dat het volume van "het oortje" veel te hoog stond. Naderhand stapte ik met piep/suis in het oor af :X Heeft wel 48 uur geduurd voor het weer weg was. Goddank ging het over!. Dat was vrij in het begin van AVD lessen, daarna altijd op gelet voor ik wegreed hoe hard het ding stond.
Bij mij stond ie juist knetterhard anders kon ik hem niet verstaan :+ Probeerde er wel altijd aan te denken om hem zachter te zetten voor de volgende rijder O-)
SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:52:
[...]

Bij een Systeemhelm gaat dat een stuk makkelijker dan een integraal vermoed ik. Oncomfortabel lijkt het mij ook, ik ga het dus niet uitproberen. :p
Ik heb anders met de systeemhelm ook al een paar keer mijn hoortoestellen eruitgetrokken. Lastige is alleen dat ik ze niet even op de stenen kan laten vallen met een waarde van 2500 knaken...... En zonder is ook geen optie want dan mogen jullie schreeuwen wat jullie willen, maar het blijft lekker rustig :Y)

@Raym09 jij zal ook vast wel minimaal 3 seconden eerder op de 100 zitten dan mij :+ Maar het was alleen een beetje hobbelig hoor op het grasveld verder was het prima te doen }:O

Gamertag: timmie271

• PcDealer
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Dat lijkt mij een boa constrictor.
timmie271 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:56:
[...] waarde van 2500 knaken......
Da's Gld 6.250,00! Ook wel bekend als EUR 2.836,13.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 24-04-2019 20:07 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• timmie271
PcDealer schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:06:
[...]
Da's Gld 6.250,00! Ook wel bekend als EUR 2.836,13.
2500 euro dan voor het gemak :+
Maar yup die krengen kosten 1250 per stuk (heb dan wel de duurste, anders zal het tegen de 1000 aanliggen) :X

• TheBrut3
NL-RaVeR schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:22:
Als die onderuit gaan kun je lang poetsen voordat het asfalt weer schoon is :X
Weet niet hoe het weer daar is, maar met regen zoals hier is dat zo weg :+
Maar inderdaad. Een avondje what-if foto's en een praktijkvoorbeeld zou sommigen misschien wel goed doen. Al is de kans aanwezig dat de hersenen zo klein zijn dat ze het nooit zouden snappen.

@PcDealer Ksssjt, jij hebt geen motor :o

[ Voor 4% gewijzigd door TheBrut3 op 24-04-2019 20:21 ]

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Ik heb anders met de systeemhelm ook al een paar keer mijn hoortoestellen eruitgetrokken. Lastige is alleen dat ik ze niet even op de stenen kan laten vallen met een waarde van 2500 knaken...... En zonder is ook geen optie want dan mogen jullie schreeuwen wat jullie willen, maar het blijft lekker rustig :Y)
Of je doet ze gewoon van te voren uit en bergt ze op in een veilig bakje. :p Helemaal lekker rustig onderweg.

Hm, misschien een rare vraag, maar kan je als dove tinnitus krijgen? Instinctief zou ik denken van niet maar dat is wellicht een totaal verkeerde aanname. Hoe zit het bij jou met windruis, als je hoortoestellen aan staan, heb je daar dan last van? Je kan moeilijk een paar oordoppen erbij dragen dus dat lijkt me erg lastig.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik ben een wannabe, vaak genoeg achterop gereden :) bij een Panny en CBR.

Fan van de ST1300 en GL1800 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 24-04-2019 20:28 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FMnddZDVxNaE8Qlp7SotVBnf/full.jpg

Nieuwe ketting, nieuw rubber en vorig jaar al nieuwe remmerij achter. Die kan er wel weer even tegen :)

Oh ja, en een nieuwe spanningsregelaar een paar weken geleden :/

Het valt wel op dat al het nieuws zo'n beetje aan de achterkant zit :+

• timmie271
SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:19:
[...]

Of je doet ze gewoon van te voren uit en bergt ze op in een veilig bakje. :p Helemaal lekker rustig onderweg.
Zou ik kunnen doen, maar dan kan ik ook geen halve gesprekken meer voeren met iemand bij het stoplicht. Enne sirene-voertuigen hoor ik ook niet :+
Hm, misschien een rare vraag, maar kan je als dove tinnitus krijgen? Instinctief zou ik denken van niet maar dat is wellicht een totaal verkeerde aanname. Hoe zit het bij jou met windruis, als je hoortoestellen aan staan, heb je daar dan last van? Je kan moeilijk een paar oordoppen erbij dragen dus dat lijkt me erg lastig.
Dat is een hele goeie vraag die ik zelf ook niet kan beantwoorden gelukkig. Schijnt wel dat het iets is in het brein en dus zelfs als je doof bent kun je dat nog horen... Maar daar ben ik niet helemaal zeker van en was ik niet van plan om voor je uit te testen :+

Windruis valt opzich nog best mee aangezien ik wel van die harde otoplastieken in heb, maar ga het nog wel eens navragen of dat ook mogelijk is met filter. Hoortoestellen zelf staan in de automatische modus en onderdrukken dus veel windgeruis en hardere geluiden. Al lekt er wel ontiegelijk veel wind aan de onderkant van de helm door wat wel weer zorgt voor een bak herrie boven de 100... Bij de volgende helm moet ik dus kijken of dat volledig afgesloten kan worden :)

Als ik ze uit hebben kun je rustig tegenover mij zitten aan tafel en gaan praten, maar het enige waarmee ik je dan begrijp is het liplezen. Je mag of vlakbij gaan schreeuwen of bijna in m'n oor hijgen en gaan praten wil ik je kunnen verstaan :z

[ Voor 7% gewijzigd door timmie271 op 24-04-2019 20:32 ]

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:30:
[...]

Zou ik kunnen doen, maar dan kan ik ook geen halve gesprekken meer voeren met iemand bij het stoplicht. Enne sirene-voertuigen hoor ik ook niet :+

[...]

Dat is een hele goeie vraag die ik zelf ook niet kan beantwoorden gelukkig. Schijnt wel dat het iets is in het brein en dus zelfs als je doof bent kun je dat nog horen... Maar daar ben ik niet helemaal zeker van en was ik niet van plan om voor je uit te testen :+

Windruis valt opzich nog best mee aangezien ik wel van die harde otoplastieken in heb, maar ga het nog wel eens navragen of dat ook mogelijk is met filter. Hoortoestellen zelf staan in de automatische modus en onderdrukken dus veel windgeruis en hardere geluiden. Al lekt er wel ontiegelijk veel wind aan de onderkant van de helm door wat wel weer zorgt voor een bak herrie boven de 100... Bij de volgende helm moet ik dus kijken of dat volledig afgesloten kan worden :)

Als ik ze uit hebben kun je rustig tegenover mij zitten aan tafel en gaan praten, maar het enige waarmee ik je dan begrijp is het liplezen. Je mag of vlakbij gaan schreeuwen of bijna in m'n oor hijgen en gaan praten wil ik je kunnen verstaan :z
Oke sirenes niet horen lijkt me vrij gevaarlijk :p Toch maar niet dan!

Dat van die helm ken ik, ik heb een overgenomen van maatje van me met een even groot hoofd (helm is 2 jaar oud), man dat ding is LUID. 80 is net te doen zonder oordoppen, maar daarboven wil je dat echt niet. Ik was ze bij het ophalen van de fiets vergeten mee te nemen, wist ook niet of we 80 wegen gingen meepakken, maar toen merkte ik het wel gelijk weer. Denk dat ik eind dit jaar als de oude modellen in de uitverkoop gaan ik een nieuwe helm ga uitzoeken.

Op zich klinkt het ergens wel heel rustgevend, gewoon alles even uit kunnen zetten. Best wel zen.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:05

A13X

Dude

[...]
@Raym09 jij zal ook vast wel minimaal 3 seconden eerder op de 100 zitten dan mij :+ Maar het was alleen een beetje hobbelig hoor op het grasveld verder was het prima te doen }:O
Je bedoelt in 3 seconden op de 100 denk >:)

Goeie vraag overigens, kun je als slechthorende schade oplopen aan je gehoor van dat wat je al niet meer kunt horen :?

Otoplastieken + Sena SRL gebruik ik hier, daarvan kan ik overigens de volume grens in de app verhogen. Samen met een redelijk stille helm is dat goed te doen tot 130+ en daarboven.

Awesome

• timmie271
SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:37:
[...]

Oke sirenes niet horen lijkt me vrij gevaarlijk :p Toch maar niet dan!

Dat van die helm ken ik, ik heb een overgenomen van maatje van me met een even groot hoofd (helm is 2 jaar oud), man dat ding is LUID. 80 is net te doen zonder oordoppen, maar daarboven wil je dat echt niet. Ik was ze bij het ophalen van de fiets vergeten mee te nemen, wist ook niet of we 80 wegen gingen meepakken, maar toen merkte ik het wel gelijk weer. Denk dat ik eind dit jaar als de oude modellen in de uitverkoop gaan ik een nieuwe helm ga uitzoeken.

Op zich klinkt het ergens wel heel rustgevend, gewoon alles even uit kunnen zetten. Best wel zen.
Het slaap fantastisch kan ik je alvast vertellen, maar verder wil je het echt niet :)

Was die maandag na de rit ook gewoon helemaal bekaf door al het bochtenwerk in de eifel, maar ook door alle geluidsdruk op de heen en terugreis. Dat heb ik met vrijwel alles waar veel geluid is.... Communiceren is dus ook niet altijd mijn sterkste kant helaas.... Daarnaast heb ik 1 jaar wat festivals en luidruchtige feestjes bezocht en dat was ook gelijk het laatste jaar. Lig de dag erop tot 12 uur in bed vanwege de vermoeidheid en energie dat het kost...
Raym09 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:40:
[...]

Je bedoelt in 3 seconden op de 100 denk >:)
Kom ik aan met 8 seconden :+
Goeie vraag overigens, kun je als slechthorende schade oplopen aan je gehoor van dat wat je al niet meer kunt horen :?
Laten we het zo zeggen. De huidige 85dB die ik mis in het middengebied is uit zichzelf verdwenen door het afsterven van de trilhaartjes :+ Maar ook ik kan nog steeds gehoorschade oplopen met wat er nog wel werkt aan trilhaartjes. Het zal misschien wat minder snel opvallen dan bij een van jullie :)
Otoplastieken + Sena SRL gebruik ik hier, daarvan kan ik overigens de volume grens in de app verhogen. Samen met een redelijk stille helm is dat goed te doen tot 130+ en daarboven.
Hier een chinasetje die net te dik is waardoor ik met gevoelige oren de helm af doe :9
Geluid staat nog niet eens op de helft bij snelweg, maar door de wind kan het blikkerig klinken.

[ Voor 28% gewijzigd door timmie271 op 24-04-2019 20:43 ]

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Nog even terugkomend op de doppen discussie :

Ik heb sinds 2 weken een setje motosafe cheapo pluggen. Maar is 23db bescherming echt genoeg? Ik hoor nog bijzonder veel windruis. Als ik iets speel met mijn, links rechts boven onder, verandert het geluid aanzienlijk.

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:40:
[...]

Het slaap fantastisch kan ik je alvast vertellen, maar verder wil je het echt niet :)

Was die maandag na de rit ook gewoon helemaal bekaf door al het bochtenwerk in de eifel, maar ook door alle geluidsdruk op de heen en terugreis. Dat heb ik met vrijwel alles waar veel geluid is.... Communiceren is dus ook niet altijd mijn sterkste kant helaas.... Daarnaast heb ik 1 jaar wat festivals en luidruchtige feestjes bezocht en dat was ook gelijk het laatste jaar. Lig de dag erop tot 12 uur in bed vanwege de vermoeidheid en energie dat het kost...

[...]

[...]

Laten we het zo zeggen. De huidige 85dB die ik mis in het middengebied is uit zichzelf verdwenen door het afsterven van de trilhaartjes :+ Maar ook ik kan nog steeds gehoorschade oplopen met wat er nog wel werkt aan trilhaartjes. Het zal misschien wat minder snel opvallen dan bij een van jullie :)

[...]
Dat vermoeide ken ik :p al is het bij mij juist omdat ik veel te veel hoor, ipv te weinig. Mijn hersenen filteren niks uit, dus ik moet enorm veel moeite doen wil ik mensen in een drukke kantine verstaan. Laat staan op een feestje of festival, daar kom ik dus nooit.

Hm, het is wel interessant dat je dus alsnog wel gehoorschade kan oplopen. Maar ergens ook wel vrij lullig. :9

• timmie271
SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:07:
[...]

Dat vermoeide ken ik :p al is het bij mij juist omdat ik veel te veel hoor, ipv te weinig. Mijn hersenen filteren niks uit, dus ik moet enorm veel moeite doen wil ik mensen in een drukke kantine verstaan. Laat staan op een feestje of festival, daar kom ik dus nooit.
Dat geen geluiden filteren heb ik hier ook, omdat de hoortoestellen weer niet zo slim zijn :+
Hm, het is wel interessant dat je dus alsnog wel gehoorschade kan oplopen. Maar ergens ook wel vrij lullig. :9
Wat nog mooier is dat ik vanavond nog met gehoor het best in stap en morgen als een volledige dove kwartel m'n bed uitstap. De vraag is alleen wanneer dit gaat gebeuren. Over 1 dag of over 80 jaar als ik al op sterven lig :+

Maar goed, ben niks anders gewend dus moet er maar gewoon mee leven :Y)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

InZane schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:26:
[Afbeelding]

Nieuwe ketting, nieuw rubber en vorig jaar al nieuwe remmerij achter. Die kan er wel weer even tegen :)

Oh ja, en een nieuwe spanningsregelaar een paar weken geleden :/

Het valt wel op dat al het nieuws zo'n beetje aan de achterkant zit :+
Je voelt je ook van achter genomen zeker?

Mooie kleur velgstriping trouwens, goeie keuze!

• DateTime.Now
  • Niet online
Straten worden weer mooi schoon gespoeld. Helaas komt de regenhoes morgen pas binnen...

• timmie271
DateTime.Now schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:57:
Straten worden weer mooi schoon gespoeld. Helaas komt de regenhoes morgen pas binnen...
Heb je morgen dus een gele motor :Y)

Wat betreft de oordopjes. Is dat alleen als je je oren beweegt als er meer geluid doorheen komt? Zo ja, dan lekken ze dus op het moment dat je wat met oren doet (zou niet moeten). Heb ik hier soms ook last van, maar dan gaat het eerder fluiten :+

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-11 22:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

DateTime.Now schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:57:
We moeten wel opletten op zomergladheid.

Van het weekend mijn ketting strakker gezet, maar 1,5 slag is te veel. Gisteren twee keer de ketting losser gezet op de terugweg van het werk. Waarschijnlijk zit die ketting er toch al 25K kilometer op, dus het is toch alweer tijd voor een nieuwe. Zeker met de vaste schakel die ik zag zitten.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• timmie271
Daarom regent het nu ook vrij stevig en is het niet een lullig buitje waardoor iedereen op z'n plaat gaat met de motor morgen :X

• InZane
Joopieboy schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:54:
[...]

Je voelt je ook van achter genomen zeker?

Mooie kleur velgstriping trouwens, goeie keuze!
Beetje wel ja :+
Maar goed, ik vind het toch leuk dat het ouwe ding nog steeds rijdt. Kreeg weer complimenten dat ie er voor zn leeftijd nog tiptop uitziet :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

timmie271 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:10:
[...]

Daarom regent het nu ook vrij stevig en is het niet een lullig buitje waardoor iedereen op z'n plaat gaat met de motor morgen :X
Was net met de fiets weg, maar het leek wel alsof er melk op de weg lag. :X

• timmie271
Joopieboy schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:56:
[...]

Was net met de fiets weg, maar het leek wel alsof er melk op de weg lag. :X
Ben het huis niet meet uitgeweest nadat ik thuis kwam. Kan zijn dat het nog niet genoeg geregend heeft, maar dan kan het nog gezellig worden op de weg :Y)

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
De pech zit er weer goed in, laatste dagen heerlijk gereden met de GPZ om weer wat vertrouwen te winnen, nadat hij mij een keer liet staan met geknapte zekeringen. Dit was opgelost bij de lokale garage, kabels naar de startmotor vervangen en wat andere dingen als een zwaardere zekering erin gedaan. Nu heb ik er 400km mee gereden woon/studeer(werk) verkeer en wat rondjes in zeeland en vandaag gaf hij weer problemen.

In de middag vrolijk in het mooie weer naar breda gereden voor school, helaas toen in de regen terug doorgereden naar mijn werk (bouwmarkt). En toen in de stortende regen moest ik nog naar huis rijden wat niet ver was, maar ik had honger en dacht nog even naar de McDonalds drive-tru te gaan. M'n bestelling gedaan, doorgereden naar het betaal raampje, ik doe de motor uit met de kill switch, wil de motor aan doen en toen gebeurde het mij weer... zekering weer geknapt..... Motor aan de kant geduwt, want ik had nog wel twee reserve glaszekeringen bij van dezelfde ampere. Nieuwe glaszekering erin. knapt meteen bij het aandraaien met de sleutel, weer vervangen en nogmaals precies hetzelfde, knapte bij het aan draaien van de sleutel, nog niet eens het starten van de motor.

Nou woon ik niet ver van de McDonalds, zal net 1km zijn maar helaas bergop, dus frietjes in mijn tas en de motor maar naar huis geduwt. Zwaarste en natste km van mijn leven maar toch gelukt. Morge(vandaag) maar eens kijken of ik weer een afspraak kan maken om hem weg te brengen. ;(

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dang @WielerManiak had je beter kunnen fietsen ;)

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
Tja met de fiets heb ik idd nooit problemen gehad. (Op een keer na van de weg gereden te zijn, meerdere malen bij valpartijen gelegen te hebben, maar ik kon er toen altijd nog mee naar huis fietsen) Je ziet maar dat je meteen afgestraft wordt als je lui bent en langs de McDonalds wilt :+

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Rubman schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:33:
Zo vanuit werk even richting zuiden naar Reeuwijk gereden om een nieuwe aanwinst op te halen voor een zeer schappelijk prijsje

van
[Afbeelding]
[Afbeelding]

via
[Afbeelding]
[Afbeelding]

naar
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hij zit er goed op, maar kan volgens mij nog wat strakker de collector op zodat hij nog mooier valt
Hier had ik alleen ff niet de tools en licht meer voor dus dat wordt zaterdag even snel los halen linkpijp wat opruimen en er weer op schuiven zodat hij echt mooi zit.

Het geluid is in ieder geval heerlijk diep, zeker gezien er geen DB-killer in zit :X. Deze gaat er wel komen, maar moet nog even uitzoeken waar vandaan.
De aansluiting zit er wel
[Afbeelding]
Kan je bij Paljic gewoon type etc opgeven voor een killer? of zijn er andere adresjes met universele oid?
Er hoort nog een uitlaatpakking tussen he ;)

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Maegrim schreef op donderdag 25 april 2019 @ 02:17:
[...]

Er hoort nog een uitlaatpakking tussen he ;)
Dan past hij nog slechter :+

Zit een vloeibare pakking tussen.

Maar de aansluiting naar de collector is een stuk buis met sleuf die je strak draait door een inbus vast te draaien. Deze ging er gewoon niet ver genoeg overheen dus moet eigenlijk even iets worden vergroot zodat hij verder schuift. Klein issue en gaat gewoon weer pakking tussen O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• TheBrut3
DateTime.Now schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:55:
Nog even terugkomend op de doppen discussie :

Ik heb sinds 2 weken een setje motosafe cheapo pluggen. Maar is 23db bescherming echt genoeg? Ik hoor nog bijzonder veel windruis. Als ik iets speel met mijn, links rechts boven onder, verandert het geluid aanzienlijk.
Ja dat is voldoende. Maar universele doppen sluiten niet bij iedereen even goed af, mogelijk is dat het.

• streamnl
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:44:
[...]

Misschien het bij wet verbieden en als straf dit soort gastjes bij overtreding eens mee laten kijken daar. Wellicht leren ze het dan. |:(
Ik snap niet, dat het nog niet verboden is, om zonder goeie kleding op de motor te mogen rond rijden.
Overal worden de regels strenger Ivm veiligheid maar niet qua kleding voor op de motor... (Ik meen dat het in België wel iets beter geregeld is)

Meer dan ik dacht...

• timmie271
streamnl schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:08:
[...]

Ik snap niet, dat het nog niet verboden is, om zonder goeie kleding op de motor te mogen rond rijden.
Overal worden de regels strenger Ivm veiligheid maar niet qua kleding voor op de motor... (Ik meen dat het in België wel iets beter geregeld is)
De helm is verplicht en ik meen mij te herinneren dat goede schoeisel verplicht is. Verder maakt het geen donder uit wat je aan hebt 7(8)7

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:56
timmie271 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:19:
[...]

De helm is verplicht en ik meen mij te herinneren dat goede schoeisel verplicht is. Verder maakt het geen donder uit wat je aan hebt 7(8)7
Ik begreep dat schoenen alleen verplicht zijn tijdens examen (dus als extra eis boven op de wettelijke helmplicht)

[ Voor 0% gewijzigd door yozgoesdigital op 25-04-2019 08:55 . Reden: typo ]

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:14
WielerManiak schreef op donderdag 25 april 2019 @ 01:25:
De pech zit er weer goed in, laatste dagen heerlijk gereden met de GPZ om weer wat vertrouwen te winnen, nadat hij mij een keer liet staan met geknapte zekeringen. Dit was opgelost bij de lokale garage, kabels naar de startmotor vervangen en wat andere dingen als een zwaardere zekering erin gedaan. Nu heb ik er 400km mee gereden woon/studeer(werk) verkeer en wat rondjes in zeeland en vandaag gaf hij weer problemen.

In de middag vrolijk in het mooie weer naar breda gereden voor school, helaas toen in de regen terug doorgereden naar mijn werk (bouwmarkt). En toen in de stortende regen moest ik nog naar huis rijden wat niet ver was, maar ik had honger en dacht nog even naar de McDonalds drive-tru te gaan. M'n bestelling gedaan, doorgereden naar het betaal raampje, ik doe de motor uit met de kill switch, wil de motor aan doen en toen gebeurde het mij weer... zekering weer geknapt..... Motor aan de kant geduwt, want ik had nog wel twee reserve glaszekeringen bij van dezelfde ampere. Nieuwe glaszekering erin. knapt meteen bij het aandraaien met de sleutel, weer vervangen en nogmaals precies hetzelfde, knapte bij het aan draaien van de sleutel, nog niet eens het starten van de motor.

Nou woon ik niet ver van de McDonalds, zal net 1km zijn maar helaas bergop, dus frietjes in mijn tas en de motor maar naar huis geduwt. Zwaarste en natste km van mijn leven maar toch gelukt. Morge(vandaag) maar eens kijken of ik weer een afspraak kan maken om hem weg te brengen. ;(
Soms kunnen het heel lullige dingen zijn die dit veroorzaken. Toen ik mijn KTM kocht knapte ook de zekering. Na de kabelboom helemaal nagelopen te hebben, bleek dat in het lampje in de koplamp kortsluiting ontstond. Die was namelijk doorgebrand waardoor het draadje contact maakte en dus de zekering liet knappen. Na een nieuw lampje erin te zetten heeft het altijd gewerkt :)

Gisteren bij mijn motor alvast de 4 lagers uit het achterwiel gehaald. Gelukkig had mijn vader zich onlangs een lagertrekker setje gekocht. Zelfs daarmee zijn we nog wel even bezig geweest om ze eruit te krijgen. Nu wachten op de lagers en mag de motor weer op eigen beentjes staan.

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

yozgoesdigital schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:30:
[...]

Ik begreep dat schoenen alleen verplciht zijn tijdens examen (dus als extra eis boven op de wettelijke helmplicht)
Exact dit, en ik blijf mij er ook over verbazen ja...

Overigens merk je wel dat er steeds meet motoren op de weg komen. Het kan niet lang meer duren voor er wat regelwijzigingen aan zitten te komen. Ze zijn ook bezig met een voorstel om de helmen een 'verloop datum' te geven, waardoor je elke 5 jaar wel een nieuwe moet kopen. Lijkt mij, eerlijk gezegd, een mooie verdienste van de lobby. Want vooral de fabrikanten verdienen hier natuurlijk geld aan.

@oordoppen discussie:
1 keer op maat laten maken en nu al 2 jaar plezier van. Die universele oordoppen schuren bij mij aan de binnenkant van mijn oor en kan ik echt niet lang dragen (lees: 8 uur durende tour ritten)

All-Round nerd | iRacing Profiel

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:19:
[...]

Helm en handschoenen zijn verplicht. Schoeisel is een eis van de meeste rijscholen.

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:46
SmurfLink schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:56:
[...]

Helm en handschoenen zijn verplicht. Schoeisel is een eis van de meeste rijscholen.
Welke eis is er eigenlijk voor schoeisel?

Heb afgelopen week mijn 5e rijles (avb) gehad, de eerste les met eigen spullen. maar daarvoor moesten we gewoon ook al verplicht bloek/helm/jas/handschoenen aan. als je het niet zelf hebt dan pakje je wat bij de rijschool.
Alleen geen motorschoenen, ik les nu op Timberlands.
Enige wat de rijschool daarover zei, was dat het stevige schoenen tot over de enkels moesten zijn.

• Panini
  • Nu online
bleufred1 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:02:
[...]
Van de CBR site:
Welke kleding moet je aan?
Voor motorexamens en -toetsen heb je de volgende kleding nodig:

een goedgekeurde motorhelm
bij voorkeur oogbescherming zoals een helmvizier of (zonne)bril voorzien van kunststof glazen
schoenen die tenminste de enkels bedekken en beschermen
handschoenen die de hand en pols volledig bedekken en beschermen
een broek die de benen volledig bedekt en beschermt en een jas die het bovenlichaam en de armen volledig bedekt en beschermt

Alle uitrusting is bij voorkeur speciaal bedoeld voor motorrijders.
Bron:https://www.cbr.nl/nl/rij...e-kleding-moet-je-aan.htm
w4rguy schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:55:
[...]

Exact dit, en ik blijf mij er ook over verbazen ja...

Overigens merk je wel dat er steeds meet motoren op de weg komen. Het kan niet lang meer duren voor er wat regelwijzigingen aan zitten te komen. Ze zijn ook bezig met een voorstel om de helmen een 'verloop datum' te geven, waardoor je elke 5 jaar wel een nieuwe moet kopen. Lijkt mij, eerlijk gezegd, een mooie verdienste van de lobby. Want vooral de fabrikanten verdienen hier natuurlijk geld aan.

@oordoppen discussie:
1 keer op maat laten maken en nu al 2 jaar plezier van. Die universele oordoppen schuren bij mij aan de binnenkant van mijn oor en kan ik echt niet lang dragen (lees: 8 uur durende tour ritten)
Je leest op veel sites dat je de helm na 5 jaar moet vervangen. Zou echter wel eens een onderzoek willen zien, van bijvoorbeeld SHARP, of dit ook echt klopt. Verschillende materialen hebben ook een andere verouderingstermijn.

Zou wel fijn zijn als dit onderzocht wordt voordat zo een regel doorgevoerd word.

Motorkleding mogen ze wat mij betreft direct verplicht maken

[ Voor 59% gewijzigd door Panini op 25-04-2019 10:28 ]

• SmurfLink
  • Niet online
bleufred1 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:02:
[...]

Heb afgelopen week mijn 5e rijles (avb) gehad, de eerste les met eigen spullen. maar daarvoor moesten we gewoon ook al verplicht bloek/helm/jas/handschoenen aan. als je het niet zelf hebt dan pakje je wat bij de rijschool.
Alleen geen motorschoenen, ik les nu op Timberlands.
Enige wat de rijschool daarover zei, was dat het stevige schoenen tot over de enkels moesten zijn.
Precies dat, stevig en tot over de enkels. Ik heb ook op Timba's gelest tot ik m'n motorlaarzen had. :9 ze worden alleen wel echt vies, de linker vooral. Zit nu een diepe zwarte veeg op de plek van het schakelpookje die ik er niet meer uit krijg.

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
[...]

Lijkt me een goed plan om dit aan de overheid over te laten 8)7 |:(

• B-Real
  • Nu online
Ik moest bij het lessen inderdaad ook minimaal een helm, handschoenen, motorjas en stevige schoenen tot over de enkels aan hebben.
Afgezien van de schoenen, was alles te lenen bij de rijschool.

Maar als je het zweterige spul van je voorganger aantrekt ben je daar snel klaar. Ik ging dus gelijk opzoek naar een helm en handschoenen. Toen ik de motorzaak binnenliep kwam ik het perfecte pak plus laarzen plus handschoenen plus helm tegen, ik was dus in 1x klaar. Toen nog "even" m'n rijbewijs halen en een motor zoeken :P

Eigen pak en laarzen heb ik nooit gebruikt bij het lessen.

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:46
B-Real schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:13:
Ik moest bij het lessen inderdaad ook minimaal een helm, handschoenen, motorjas en stevige schoenen tot over de enkels aan hebben.
Afgezien van de schoenen, was alles te lenen bij de rijschool.

Maar als je het zweterige spul van je voorganger aantrekt ben je daar snel klaar. Ik ging dus gelijk opzoek naar een helm en handschoenen. Toen ik de motorzaak binnenliep kwam ik het perfecte pak plus laarzen plus handschoenen plus helm tegen, ik was dus in 1x klaar. Toen nog "even" m'n rijbewijs halen en een motor zoeken :P

Eigen pak en laarzen heb ik nooit gebruikt bij het lessen.
Na veel gedoe met leenhelm die nooit goed paste en broeken die allemaal dezelfde (te korte) lengte hadden ook besloten dat we beide (vrouw en ik) eigen spullen wilden.
In de motorzaak ook de reden gevonden waarom ik nooit een goede passende leenhelm vond bij de rijschool. We hebben dezelfde helm maat, dus vrouwlief had de leenhelm die ons beide goed zou zitten.
Maar nu dus beide (op echte motorlaarzen na) onze eigen spullen.

• streamnl
  • Niet online
Panini schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:05:
[...]

Van de RDW site:

[...]

[...]

Je leest op veel sites dat je de helm na 5 jaar moet vervangen. Zou echter wel eens een onderzoek willen zien, van bijvoorbeeld SHARP, of dit ook echt klopt. Verschillende materialen hebben ook een andere verouderingstermijn.

Zou wel fijn zijn dat dit onderzocht wordt voordat zo een regel door wordt gevoerd.

Toch wel raar... het is een eis van de rdw, maar als je eenmaal je papiertje hebt, is het volgende de wet voldoende om een helm op je knar te hebben.

Meer dan ik dacht...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
[...]

Van de RDW site:

[...]

[...]

Zou wel fijn zijn als dit onderzocht wordt voordat zo een regel doorgevoerd word.

Je bedoeld (én linkt) 't goed maar..... RDW en CBR zijn toch écht twee geheel verschillende instanties :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• TheBrut3
wimmel_1 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:23:
RDW en CBR zijn toch écht twee geheel verschillende instanties :9
En dan is er ook nog de wetgevende macht. Zitten allemaal niet altijd op één lijn.
Dat is met koekblikken ook. Een APK (RDW eisen) op de auto wil niet zeggen dat die rechtsgeldig (wettelijke eisen) rond rijdt.

Overigens van de ene kant mee eens dat het verplicht moet zijn. Van de andere kant heeft de bestuurder er vooral zichzelf mee. Oké, en financieel de zorgverlener/verzekeraar en mentaal degene die hem/haar van het asfalt schrapen dan wel onderzoek moeten doen naar het ongeval.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:24
Zo, de nieuwe maîtresse is besteld :D

Binnen 2 weken zou ze al aankomen!

Ik de witte, collega de zwarte. Alle opties aangevinkt (excl hoge screen en passagierbars), dus ben echt benieuwd... De details met rode afwerking, dopjes etc moet toch wel mooi zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5LJdYu9CzH21Smz0tk98yLYb/full.jpg

Never ever financial advice...

• InZane
Ligt inderdaad sterk aan de gebruikte materiaalsoort voor de buitenschaal. Goedkope helmen hebben over het algemeen een polycarbonaat schaal die een stuk sneller verouderd dan bijv. fiberglas of carbon.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Zou wel fijn zijn dat dit onderzocht wordt voordat zo een regel door wordt gevoerd.
De verschillende materialen betreffen altijd de buitenschaal. De binnenschaal is van EPS (piepschuim), en dát verouderd hoe dan ook en is eigenlijk de belangrijkste beschermende factor van je hoofd. Dit is immers je kreukelzone. Dit zal vrijwel altijd de beperkende factor zijn in de levensduur.

Bouwhelmen hebben deze binnenschaal niet, maar ook daar staat een productiedatum op en moeten na een bepaalde tijd vervangen worden. Eigenlijk raar dat dit voor motorhelmen niet geldt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• B-Real
  • Nu online
TheBrut3 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:31:
[...]

En dan is er ook nog de wetgevende macht. Zitten allemaal niet altijd op één lijn.
Dat is met koekblikken ook. Een APK (RDW eisen) op de auto wil niet zeggen dat die rechtsgeldig (wettelijke eisen) rond rijdt.

Overigens van de ene kant mee eens dat het verplicht moet zijn. Van de andere kant heeft de bestuurder er vooral zichzelf mee. Oké, en financieel de zorgverlener/verzekeraar en mentaal degene die hem/haar van het asfalt schrapen dan wel onderzoek moeten doen naar het ongeval.
Als je zo kort redeneert wel. Indirect betalen we die extra zorgkosten natuurlijk weer met z'n allen.

Alles wordt maar in regeltjes dicht getimmerd en dan is het gek dat dit onder de radar blijft. Al blijft controle, zonder staande houding, natuurlijk lastig want bij veel motorbroeken en schoenen zien er inmiddels uit als een gewone spijkerbroek of reguliere stevige schoenen.

Ik heb 1x een schuivertje gemaakt en was ontzettend blij met m'n pak. Had dan wel een gebroken been, maar geen schrammetje a.g.v. het schuiven over het asfalt.
Ohja en ook blij met de "bobbel" op de achterkant van m'n motorpak. Aangezien ik op mijn rug lande heeft de “bobbel” de klap grotendeels opgevangen en niet m’n nek/hoofd (helm wel totall loss overigens). Pak laten repareren (nieuwe “bobbel”) en afgezien van wat cosmetisch dingetjes is er niets aan de hand.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:14
kazzzdafke schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:55:
Zo, de nieuwe maîtresse is besteld :D

Binnen 2 weken zou ze al aankomen!

Ik de witte, collega de zwarte. Alle opties aangevinkt (excl hoge screen en passagierbars), dus ben echt benieuwd... De details met rode afwerking, dopjes etc moet toch wel mooi zijn :)

[Afbeelding]
Nice, ben benieuwd of dit een vooruitgang voor je is t.o.v. je vorige motor. Wat voor werk doen jullie? Mag ik ook jullie collega worden? :+

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Bommes schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:09:
[...]

Ik heb een jaar of 5 met een bluetooth AliExpress setje gereden en op maat gemaakte oordoppen met speciale motor filtertjes (van zo een hoorapparaten winkel, Schoonenberg of zo)

De bluetooth waren 60 dollar voor 2 stuks, werkt goed als de duo achterop zit, verwacht niet en heel groot bereik.
Tot 80km/u kon je elkaar wel verstaan daarboven werd het wind geruis te overheersend.
Met solo rijden heb ik altijd muziek aan, afhankelijk van je windscherm/motor was dat tot 120km/u nog wel op de achtergrond te horen/volgen.
Systeem werkte met 2 speakers die je in de helm kleeft en een microfoon op een steeltje.

Omdat na 5 jaar de accu's een stuk minder werden heb ik afgelopen weekend een Cardo Freecom 4 plus JBL duo setje besteld.
Vandaag helaas de bezorger gemist.. ;(
Ik heb de Cardo Packtalk Bold besteld. Hopelijk is het niet al te moeilijk om hem in te bouwen! Wordt deze ochtend nog geleverd. Vanavond knutseltijd :)

• Dryhte
[...]

verplicht te dragen in .be:
  • gehomologeerde helm
  • jas met lange mouwen en lange broek of overall
  • laarzen of bottines die de enkels beschermen
Dit betekent dus, dat je met een trainingpak en hoge allstars in regel bent; maar betekent ook dat je (itt vele andere landen) officieel niet in short, t-shirt en slippers mag rijden.

Bron: https://www.wegcode.be/we...ties/kb/wegcode/206-art36

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:24
Thoit schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:09:
[...]

Nice, ben benieuwd of dit een vooruitgang voor je is t.o.v. je vorige motor. Wat voor werk doen jullie? Mag ik ook jullie collega worden? :+
Vooruitgang verwacht ik niet echt... De S1000R was perfect voor mij. Ik denk dan ook (voorbarig maar kom) dat ik binnen 3 jaar de nieuwe versie van de S1kR zal kopen.
Echter heb ik wel al 3 maten die de nieuwe Speed RS hebben en zijn er heeeeeeeeeel erg lovend over.
Dus ik laat me hopelijk aangenaam verrassen.

Never ever financial advice...

• TheBrut3
B-Real schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:03:
Als je zo kort redeneert wel. Indirect betalen we die extra zorgkosten natuurlijk weer met z'n allen.

Alles wordt maar in regeltjes dicht getimmerd en dan is het gek dat dit onder de radar blijft.
Ik snap dat het kort door de bocht is, maar ik ben ook wel fan van een stukje natuurlijke selectie. Een motorrijder moet zichzelf gewoon bewust zijn hoe fragiel en kwetsbaar hij/zij is.
Tijdens snelweg wwv zit ik soms letterlijk met de gedachte in mijn hoofd; Als er nu wat mis gaat, dan ben ik dood :+
Thoit schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:09:
In België lijkt alles gratis :+ :D

[ Voor 19% gewijzigd door TheBrut3 op 25-04-2019 10:25 ]

• Panini
  • Nu online
wimmel_1 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:23:
[...]

Je bedoeld (én linkt) 't goed maar..... RDW en CBR zijn toch écht twee geheel verschillende instanties :9
Scherp ;). Heb het veranderd.
Laten we maar zeggen dat ik nu pas mijn eerste bakkie koffie op heb. :+
streamnl schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:18:
[...]

Toch wel raar... het is een eis van de rdw, CBR maar als je eenmaal je papiertje hebt, is het volgende de wet voldoende om een helm op je knar te hebben.
Ik kan er ook nog steeds niet volledig bij. Staat bij mij een beetje gelijk aan het dragen van een autogordel.
TheBrut3 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:31:
[...]
Van de andere kant heeft de bestuurder er vooral zichzelf mee. Oké, en financieel de zorgverlener/verzekeraar en mentaal degene die hem/haar van het asfalt schrapen dan wel onderzoek moeten doen naar het ongeval.
Lijken mij meer dan genoeg steekhoudende argumenten om het verplicht te maken toch?

[ Voor 22% gewijzigd door Panini op 25-04-2019 10:31 ]

• TheBrut3
Panini schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:29:
Lijken mij meer dan genoeg steekhoudende argumenten om het verplicht te maken toch?
Ik ben ook helemaal niet tegen verplichting, rij zelf ook altijd met. Zelfde geldt voor oordoppen of andere vorm van geluidsdemping. Mijn punt is vooral dat een motorrijder zelf de hersencapaciteit moet hebben om dit te snappen.

• Panini
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:01:
[...]

De verschillende materialen betreffen altijd de buitenschaal. De binnenschaal is van EPS (piepschuim), en dát verouderd hoe dan ook en is eigenlijk de belangrijkste beschermende factor van je hoofd. Dit is immers je kreukelzone. Dit zal vrijwel altijd de beperkende factor zijn in de levensduur.

Bouwhelmen hebben deze binnenschaal niet, maar ook daar staat een productiedatum op en moeten na een bepaalde tijd vervangen worden. Eigenlijk raar dat dit voor motorhelmen niet geldt.
Ook daar zullen wellicht verschillen in zitten? Als het allemaal hetzelfde is kan ik mij voorstellen dat door een sterkere buitenschaal de kracht die uitgeoefend wordt op de binnenschaal sterk verminderd is.

Ik zag deze, oude post, op het Motor-forum voorbij komen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VLaltdI.png

Vrij ongenuanceerd, maar het maakte mij wel benieuwd naar de test van Motorrad. Mijn magische Google skills laten mij echter nu in de steek. :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Over die oordopjes: die Pluggerz zien er ook wel goed uit! Hier in de buurt zitten een aantal audiciens die ze op maat kunnen maken, ga ik eens naar kijken.

Heb nu de Alpine Race. Op zich wel fijn maar ze steken toch uit en ik wil meer demping. Rij op een naked en mijn systeemhelm is niet echt heel erg stil (HJC Sy-Max 2). Heb dan liever de hoogste dempingsfilter er in. Ben wel benieuwd of hard materiaal beter is/zit. Heb een vrij kleine gehooringang, misschien dat zacht materiaal prettiget is? Nuja, daar kan de audicien vast goede info over geven.

Als je ze laat aanmeten, is het dan verstandig om eerst bij de huisarts de oren te laten uitspuiten? Of kan de audicien dat ook zelf? Vind het wel een beetje vies 😅

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@Vrijdag Gewoon na het douchen direct met een wattenstaaf goed door je oren gaan.

• Panini
  • Nu online
TheBrut3 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:33:
[...]

Ik ben ook helemaal niet tegen verplichting, rij zelf ook altijd met. Zelfde geldt voor oordoppen of andere vorm van geluidsdemping. Mijn punt is vooral dat een motorrijder zelf de hersencapaciteit moet hebben om dit te snappen.
Helemaal mee, echter deze post laat erg goed zien hoe de hersencapaciteit van sommige van onze medemensen niet zo groot is:
[...]

De checklist:
KTM
Roofboxerhelmpje
Tshirtje
gympies
Gucci heuptasje

Dan maar verplicht stellen om dit soort figuren tegen zichzelf te beschermen. Of in ieder geval de medische kosten bij een motorongeluk wellicht te verminderen + onze hulpverleners extra, vervelend, werk te besparen.

Zelf al eens gecrasht, moet er niet aan denken hoe ik er uit zou zien nu zonder pak. :X

En zo te zien kunnen we de: 'wel-of-niet-een-pak-aan' discussie voor dit jaar ook al van de bingokaart schrappen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Panini op 25-04-2019 10:44 ]

• DateTime.Now
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:59:
[...]

Heb je morgen dus een gele motor :Y)
Viel me alles mee !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2UaiPGfJF1sga7VtvlUOTmyI/medium.jpg
Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.