Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.129 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik zit op het werk nu, maar de plas was ongeveer 5 op 10cm en het drupte van mijn uitlaat af. Van de lasnaad in het midden aan de voorkant.

https://tweakers.net/ext/f/emLa7Jpj4Px0a6pzuRIUamUD/full.jpg

Niet in detail gekeken waar de origine net is. Zal ik vanavond zeker doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
BobbyDgtl schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:04:
Ik zit op het werk nu, maar de plas was ongeveer 5 op 10cm en het drupte van mijn uitlaat af. Van de lasnaad in het midden aan de voorkant.

Hmmm..... Klinkt meer als onverbrande benzine (damp) welke gecondenseerd is in je uitlaat. Máár: Even goed kijken wáár 't "spoor" aan vocht heen lijdt (eventueel wat "talkpoeder" over 't droge blok spuiten en vervolgens schoon blazen met een compressor, dan zie je het "spoor" vrij snel verschijnen). Als het overigens via de uitlaat aan 't blokdeel (spruitstuk) komt dan is er intern écht iets niet goed gegaan en moet je die fiets ook maar niet meer starten!! (en dat zie je dus NIET aan de buitenkant!!).

KTM 790 blok zie ik nét in de OP.... Nog weinig van bekend dus ik zou er niet ál te veel risico mee gaan lopen en gewoon de dealer bellen met de melding dat ze 't apparaat maar op moeten komen halen.

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 23-04-2019 17:23 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
timmie271 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:15:
[...]

Ik heb daar @NLDViane voor om te navigeren :Y)
Wel scherm met route aanstaan, maar dit meer om te kijken wat voor bochten er op me liggen te wachten zodat ik bij voorkeur niet ga grasmaaien _O- _O-
Leer je dit af. Soms klopt kaartmateriaal niet, of serieuze s-bochten worden uitgerekt tot een recht stuk, of de bocht knijpt maar lijkt op het scherm vloeiend te verlopen.
Met de tomtom Rider is dit perfect te visualiseren door bij een s-bocht de tomtom eens te kantelen van landscape naar portretstand. Net alsof je opeens voor een andere bocht staat!

Je zou de eerste niet zijn die zo verrast wordt omdat ie meer op het scherm probeert te rijden dan te vertrouwen op zijn eigen inschatting. Train jezelf liever in het scannen van de weg.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BobbyDgtl schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:55:
Kleine olieplas onder de moto vanmorgen (2000km oud). En de garage is 60km verder. Zou ik die afstand mogen doen als mijn oliepeil hoog genoeg is?
Ze mogen hem gewoon ophalen, is garantie. Als ie door die rit kapot gaat ben je alleen maar een hoop gezeur rijker. Of erger: als je ermee crasht omdat er olie op je band terecht is gekomen. Zie dan nog maar de schuldige aan te wijzen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:28:
[...]

Leer je dit af. Soms klopt kaartmateriaal niet, of serieuze s-bochten worden uitgerekt tot een recht stuk, of de bocht knijpt maar lijkt op het scherm vloeiend te verlopen.
Met de tomtom Rider is dit perfect te visualiseren door bij een s-bocht de tomtom eens te kantelen van landscape naar portretstand. Net alsof je opeens voor een andere bocht staat!

Je zou de eerste niet zijn die zo verrast wordt omdat ie meer op het scherm probeert te rijden dan te vertrouwen op zijn eigen inschatting. Train jezelf liever in het scannen van de weg.
Kleine aanvulling hierop: Ga niet eigenhandig aanvullingen maken op basis van verwachtingen áls je de weg aan het "scannen" bent.... DÁT WAT JE NIET ZIET BESTAAT NOG NIET VOOR JE OGEN MAAR KAN ER AL WEL ZIJN!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:00
[...]

Dat weet ik ook donders goed hoor en ben ik uiteraard mee bezig. Had gisteren een serie haarspeldbochten dat op de kaart gewoon een blauwe vlek was 8)7

En vaak kijk ik ook niet door de hoeveelheid bochten oid wat er op dat moment onder mn voorwiel langs komt. Maar soms is het handig om te weten of er een lang recht stuk of een serie bochten aankomt niet hoe ze lopen :)
wimmel_1 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:48:
[...]

Kleine aanvulling hierop: Ga niet eigenhandig aanvullingen maken op basis van verwachtingen áls je de weg aan het "scannen" bent.... DÁT WAT JE NIET ZIET BESTAAT NOG NIET VOOR JE OGEN MAAR KAN ER AL WEL ZIJN!!
Een reden waarom Ik nog veelal vrij rustig aan doe op de weg. Vooral bij blinde bochten die dus helemaal niet overzichtelijk zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door timmie271 op 23-04-2019 17:51 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Cliché uitspraak: Niet sneller rijden dan dat je beschermengel kan vliegen.....

Én néé: Ik heb niets met "geloof".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag lekker woon werk gedaan op de Monster. Hij deed het perfect. 😂 Express een paar files opgezocht. Altijd leuk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tylen schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:36:
Vandaag lekker woon werk gedaan op de Monster. Hij deed het perfect. 😂 Express een paar files opgezocht. Altijd leuk.
De meeste rijden hier motor tijdens woon/werk om óm de files heen te kunnen rijden via leuke wegen, wat doe JIJ..... Je pakt dat ding om JUIST dóór die files te crossen :o

Rare jongen, die..... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:42:
[...]

De meeste rijden hier motor tijdens woon/werk om óm de files heen te kunnen rijden via leuke wegen, wat doe JIJ..... Je pakt dat ding om JUIST dóór die files te crossen :o

Af en toe zit er wel eens een rare jongen tussen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:15
[...]

Compleet gelijk met je opmerking dat je op de weg moet rijden, toch kan dat beetje extra informatie van het scherm je met een beetje extra info geven.

Wel even over die TomTom in landscape of portrait. Tijdens mijn laatste trip schoot mijn TomTom Rider regelmatig ineens vanzelf van landschap naar portret stand.
Erg irritant tot ik het ding maar zelf naar portret stand draaide, toen bleef het beeld daarop "vast" staan.

Wat me uiteindelijk veel beter beviel, je kunt dan "verder vooruit" op het scherm zien wat het een stuk duidelijker maakt.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:05
BobbyDgtl schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:04:

Het 1e gen KTM 790 blok heeft last van een lekkend oliecarter. Ff naar de dealer brengen en dan gaan ze je blok reviseren volgens mij. Ik las dit op het Motorforum in het Duke 790 topique.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Bommes : In 2D view heb je dan nog een redelijk accuraat beeld van het verloop van de weg. In 3D (wat schijnbaar "normaal" is tegenwoordig) zie je het gehele verloop van een bocht absoluut NIET meer (óf te laat).

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 23-04-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Raym09 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:43:
Ik zal zelf ook even moeten kijken wanneer het precies word, kan zijn dat het wat later in juni word. Kreeg vanmorgen alweer een verjaardag in die periode ingepland.

Verder zelf een aardig drukke agenda, dus kan ook niet zo maar elk weekend.

Zal vandaag/vanavond even een datumprikker aanmaken. Genoeg animo zo te zien! Leuk!
Kom maar op met de datumprikker. Het is al lang avond :Y)

Beurt voor de motor komt er bijna aan en word gelijk een leuke 8)7 . Er mogen nieuwe banden (heb nog wat in de achterband gereden gisteren ;() + een nieuwe ketting onder. Schakels zien er wat stug uit tenzij monteur wat anders gaat zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
@Bommes Ik heb de tomtom in landscape staan en het draaien vergrendeld. Anders flipte het scherm bij iedere bocht die een beetje op een doordraaier leek. Ontzettend irritant.

En ja, ook ik kijk wel eens op het scherm om een beetje te zien wat ik kan verwachten. Meestal heb ik het dan ook wat verder uitgezoomd dan standaard. Maar, dat is hoogstens om te zien of er een bochtig stuk aan komt. Ik probeer nooit om bochten in te schatten op de navigatie.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:17:
@Bommes Ik heb de tomtom in landscape staan en het draaien vergrendeld. Anders flipte het scherm bij iedere bocht die een beetje op een doordraaier leek. Ontzettend irritant.

En ja, ook ik kijk wel eens op het scherm om een beetje te zien wat ik kan verwachten. Meestal heb ik het dan ook wat verder uitgezoomd dan standaard. Maar, dat is hoogstens om te zien of er een bochtig stuk aan komt. Ik probeer nooit om bochten in te schatten op de navigatie.
Denk dat ik dat net even verkeerd verwoord had in het eerste bericht :) want als ik soms zie hoe de bocht er op kurviger uitziet ten opzichte van in het echt dan ben ik blij dat ik zelf ook nog een brein heb 8)7 8)7
Alleen als er een mooi grasveldje ligt krijg ik stiekem de neiging om het even om te ploegen :+

Die van het vergrendelen is wel een goeie ja. Dat vergeet ik steeds waardoor die bij een bochtje linksom ineens weer de normale stand heeft |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:42:
[...]

Hahaha. Ja ik vind file rijden leuk op de motor ;). En als ik dan weer eens erop ga dan moet ik files hebben ook. 👍🏻👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-08 18:31
Tylen schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:35:
[...]

Hahaha. Ja ik vind file rijden leuk op de motor ;). En als ik dat weer eens erop ga dan moet ik files hebben ook. 👍🏻👍🏻
Ja toch? Zeker leuker dan met de auto ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Ja maar ik heb duidelijk de leuke van de 2 :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Accident schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:41:
[...]

Ja maar ik heb duidelijk de leuke van de 2 :9
Ik zal @SmurfLink even vóór / behulpzaam zijn:

Afbeeldingslocatie: https://rennlist.com/forums/attachments/996-forum/1213371d1501443280-helpful-tip-clean-your-front-drainage-holes-thumb_thisthreadisworthlesswithoutp.gif

:9 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Iemand nog een Super Tenere kopen?
https://www.facebook.com/...ource=1445176059&fref=tag
Alleen al de waarde van alle accessoires gaat hard in de richting van de vraagprijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Vraagje aan mensen met een Xgrip, hebben jullie de telefoon achter een windscherm ? Ik heb namelijk een naked en ben bang dat hij dan erg veel wind gaat pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DateTime.Now schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:09:
Vraagje aan mensen met een Xgrip, hebben jullie de telefoon achter een windscherm ? Ik heb namelijk een naked en ben bang dat hij dan erg veel wind gaat pakken.
Onder een hoek is het geen probleem. Ja, dan vangt ie wel wat wind, maar hij blijft gewoon zitten. Wel goed opletten dat de achterkant van de telefoon ook netjes tegen het midden van de grip aan drukt. Zit ie er een cm boven dan gaat ie wind vangen en kan ie los komen. (Staat een filmpje van online) Leg je de telefoon vlak tegen de achterkant van de grip en laat je de telefoon dan klemmen door de grip blijft ie netjes zitten, ook op een naked tot in ieder geval 160km/u. Verder heb je nu ook een V2 grip die de hoeken van de telefoon pakt met een extra stuk rubber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

xos schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:23:
[...]

Ik denk dat je 2 zaken moet scheiden, mentaal en rijtechniek. Schaven aan die laatste kan nooit kwijt en lukt bijzonder goed op een circuit. Die eerste is een veel lastiger probleem en zal je zelf uit moeten komen. Er zijn professionals die je daarmee kunnen helpen als het jezelf niet lukt. Ik ken je niet maar zolang als ik dit topic volg lees ik al reacties van jou over wheelies en glijdende banden. Het komt op mij niet over als een tijdelijk situatie maar dat je er van houdt om het gas goed open te trekken. Ik heb hetzelfde maar ben een stukje ouder en wijzer geworden en heb die uitlaat kunnen vinden door op het circuit te rijden. Binnen de groep circuitrijders die ik ken zegt niemand meer risico's te zijn nemen op de openbare weg. De tendens is juist dat men minder kilometers maakt of zelfs geheel stopt. Laat het dus even bezinken, probeer het desnoods een keer en besluit dan of het iets is voor je.
Daar heb je zeker wel een punt, ik zoek de grenzen ook wel op en dat is wel het mooie van de Gixxer, die geeft zoveel feedback en gevoel, daar kun je echt veel mee spelen en best nog veel van leren. Komt er wel op neer dat dat op straat echt niet handig meer is idd, daar heb je zeker een punt. Maar als je even niet oplet of niet alert ben dan gaat ie er wel met je vandoor, dat is wel link.

Maar eens laten bezinken en nadenken wat ik wil. :)
Die uitspattingen van mij kan ik beter niet laten gaan, dus of uiten op het circuit of misschien een hele andere manier. Ben daar ook nog wel zoekende in.

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 23-04-2019 21:24 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:40
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:17:

Hoe vergrendel je de landscape stand? Ik heb deze optie niet eerder gevonden. Nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ik er al een jaar naar heb gezocht :9 rider 450 btw.

Dat van het omdraaien tijdens het rijden herken ik. Zo irritant.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
Joopieboy schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 00:25:
Dit was ook voor mij een leermoment. Zo zie je maar ondanks de vele kilometers die je maakt, fouten maken is menselijk en iedereen kan nog zat leren.

En dat snap ik, fijne machine. Zo snap ik inmiddels ook wel steeds meer hoe leuk de Gixxer ook is. Eigenlijk waar ik hem voor gebruik schiet het niet op...
Nog sterkte gewenst! En balen van je fiets..

Lang verhaal..
Ik denk dat iedereen wel eens momenten heeft waar je achteraf van denkt dat heb ik niet slim/veilig/beheerst/etc aangepakt, ongeacht hoeveel je rijd. Wat ik bij mezelf en ook bij andere motorrijders merk/hoor is dat het soms een beetje een patroon wordt, je gaat steeds iets gekker doen, harder rijden of meer op het randje rijden totdat je weer een momentje hebt (of het echt mis gaat..) waardoor je je weer realiseert dat je niet Rossi bent en je niet alles zelf in de hand hebt en je weer een poosje wat rustiger aan doet. Dat patroon doorbreken blijft voor mezelf iig lastig.

Volgens mij heeft ook iedereen wat motorrijden betreft wel een 'zwak punt'. Voor mij is dat niet zozeer de snelheid. Ik rij wel door maar niet hard, dat heeft er bij mij ook nooit ingezeten. Ik vond de snelheid bij het laatste toerritje bijvoorbeeld al aardig aan de hoge kant liggen, maar dat lag er misschien ook aan dat ik achteraan reed. Ik ben ook meer een snelweg piloot en doe het rustig aan in de bochtjes, simpelweg weinig gevoel/lef ondanks alle kilometers. Wat bij mij een veel groter probleem is, is agressief reageren op medeweggebruikers. Ik ben normaal een heel rustig en beheerst persoon maar als mensen domme/gevaarlijke acties uithalen gaat m'n bloed snel koken waardoor ik het voor mezelf alleen maar gevaarlijker maak. Het vreemde is dat dit bijna alleen in het verkeer te voorschijn komt (en bij opsporing verzocht, maar dat terzijde..), maar het zit wel in de familie. Als motorrijder moet je eigenlijk defensief rijden en dus zulke situaties ontlopen maar dat is voor mij echt een punt wat verbeterd moet worden, wel echt nodig want ik weet dat dit een keer mis gaat lopen zo.

rant
Ik had bijvoorbeeld vandaag weer zo'n akkefietje met een sjonnie in z'n sjonnie Golf. Het was erg druk op de A50 en hij liep al bij z'n voorliggers te kleven en rechts in te halen. Op een gegeven moment zat hij op de rechterbaan vast achter een vrachtwagen waarna ik hem inhaalde. Ik zat met m'n voorwiel al naast zijn achterwiel waarna hij z'n knipperlicht aanzette en hem gewoon vol naar links drukte. Hij had me gewoon gezien maar had er volledig schijt aan. Op zulke momenten moet je als motorrijder gewoon altijd de veilige optie kiezen en wegduiken, maar dat doe ik dus niet. Ik toeter en rij gewoon door. Met als gevolg dat we drie dik op twee banen reden. En natuurlijk kreeg ik ook nog een smerige blik toegeworpen en wat agressieve handgebaren.. Dit soort situaties gebeuren me veel te vaak, zeker nu het bijna dagelijks drukker wordt op de A50 in het zuiden der landen. Ik zit er ook over te twijfelen om nog later te gaan beginnen om zulke situaties meer te ontlopen, maar ik moet mezelf gewoon meer in de hand gaan houden.
/rant

Overigens, is er iemand nog geïnteresseerd in m'n ervaringen met de gehuurde R1250GSA tijdens de toerrit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik lees zo even jouw bericht terug, dankjewel voor je reactie iig. En zeker leuk zo een review, gewoon doen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zo vanuit werk even richting zuiden naar Reeuwijk gereden om een nieuwe aanwinst op te halen voor een zeer schappelijk prijsje

van
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ybFcLjLl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eVaW2Dol.jpg

via
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xQyw6Mwl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e091bLrl.jpg

naar
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OgqDQFYl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LZFTklKl.jpg

Hij zit er goed op, maar kan volgens mij nog wat strakker de collector op zodat hij nog mooier valt
Hier had ik alleen ff niet de tools en licht meer voor dus dat wordt zaterdag even snel los halen linkpijp wat opruimen en er weer op schuiven zodat hij echt mooi zit.

Het geluid is in ieder geval heerlijk diep, zeker gezien er geen DB-killer in zit :X. Deze gaat er wel komen, maar moet nog even uitzoeken waar vandaan.
De aansluiting zit er wel
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fNh53Eil.jpg
Kan je bij Paljic gewoon type etc opgeven voor een killer? of zijn er andere adresjes met universele oid?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zonder DB killer, leuk voor de buurt. :+

Pajic moet je even langs gaan, die kunnen je goed helpen. :)

Maar @wimmel_1 zal trots zijn op je :P

[ Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 23-04-2019 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Joopieboy schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:39:

Weet je wel hoe ver weg die gasten zitten voor mij :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:39:

Als 't niet past met een hamer dan is de hamer gewoon té klein!!! 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 23-04-2019 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Aan de andere kant als ik wat foto's zie is het niet veel meer dan een stukje pijp.

Dat kan ik op werk ook wel krijgen, moet ik alleen weer de maten zien uit te vogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Je kan proberen ze een type en model op te geven of ze daar wat mee kunnen, dikke kans van yess. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik kan er dus makkelijk zelf 1 (laten) maken.

Kwestie van een stuk buis van 2/3 diameter uitlaat, hoekje zagen weer aan elkaar lassen schroefgat in opstaand stukje en voila demper!

Dit ga ik morgen even bij de lassers op werk neerleggen. Die prutsen dat in een mum van tijd in elkaar, alleen de lengte is een dingetje. Lees verschillende dingen maar ga voor 15 cm denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Rubman op 23-04-2019 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

wimmel_1 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:54:
[...]

Ik zal @SmurfLink even vóór / behulpzaam zijn:

[Afbeelding]

:9 >:)
nee hoor zonder pic's van mijn bloedmooie blonde vrouw is dit topic niet worthless ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Accident schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:05:
[...]

nee hoor zonder pic's van mijn bloedmooie blonde vrouw is dit topic niet worthless ;)
Én dat weet je bloedmooie blonde vrouw ook al? :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:34

A13X

Dude

timmie271 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:16:
[...]

Kom maar op met de datumprikker. Het is al lang avond :Y)

Beurt voor de motor komt er bijna aan en word gelijk een leuke 8)7 . Er mogen nieuwe banden (heb nog wat in de achterband gereden gisteren ;() + een nieuwe ketting onder. Schakels zien er wat stug uit tenzij monteur wat anders gaat zeggen.
Patience my young padawan!

DATUMPRIKKERRRR TOURTOCHT GELDERLAND EIND MEI /JUNI!
DateTime.Now schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:09:
Blijft op mijn FZ1N prima zitten, zelfs bij 200+ O-) 245 op de autobahn ook maar dat was met de tether er nog eens extra omheen.

@Patrock moet je voor de lol eens je camera aanzetten terwijl hij op de motor zit. Met de X-grip en S8 op de FZ1N krijg je allemaal golven in beeld :P genoeg resonantie en hoog frequente trillingen die je telefoon bereiken.

Oh ik dacht nog even tot de beurt te hebben met 1500km....blijken het er nog maar 500 tot de beurt te zijn :D maar eens even gaan bellen :P

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

wimmel_1 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:08:
[...]

Én dat weet je bloedmooie blonde vrouw ook al? :P
Nee die ligt te maffen, als je iets niet moet doe bij bloedmooie blondines is het storen in hun slaap.

althans dat is het geval met die van mij ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Accident schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:47:
[...]

Nee die ligt te maffen, als je iets niet moet doe bij bloedmooie blondines is het storen in hun slaap.

althans dat is het geval met die van mij ;)
Hoezo? Dan zijn ze toch woest aantrekkelijk :+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:06

Destruction

(ex-)Automonteur

Datumprikker ingevuld, ookal zit er een hoop "misschien" bij, afhankelijk van of ik op die datum (nog/weer) een motor heb dus :P

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 23-04-2019 23:57 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:50
Net ingevuld :)

De brommer vanavond weggebracht voor beurtje, nieuw rubber en kettingset. Daar moet ik het seizoen wel weer mee door kunnen komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

etwintje schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:30:
[...]

Nog sterkte gewenst! En balen van je fiets..

Lang verhaal..
Ik denk dat iedereen wel eens momenten heeft waar je achteraf van denkt dat heb ik niet slim/veilig/beheerst/etc aangepakt, ongeacht hoeveel je rijd. Wat ik bij mezelf en ook bij andere motorrijders merk/hoor is dat het soms een beetje een patroon wordt, je gaat steeds iets gekker doen, harder rijden of meer op het randje rijden totdat je weer een momentje hebt (of het echt mis gaat..) waardoor je je weer realiseert dat je niet Rossi bent en je niet alles zelf in de hand hebt en je weer een poosje wat rustiger aan doet. Dat patroon doorbreken blijft voor mezelf iig lastig.

Volgens mij heeft ook iedereen wat motorrijden betreft wel een 'zwak punt'. Voor mij is dat niet zozeer de snelheid. Ik rij wel door maar niet hard, dat heeft er bij mij ook nooit ingezeten. Ik vond de snelheid bij het laatste toerritje bijvoorbeeld al aardig aan de hoge kant liggen, maar dat lag er misschien ook aan dat ik achteraan reed. Ik ben ook meer een snelweg piloot en doe het rustig aan in de bochtjes, simpelweg weinig gevoel/lef ondanks alle kilometers. Wat bij mij een veel groter probleem is, is agressief reageren op medeweggebruikers. Ik ben normaal een heel rustig en beheerst persoon maar als mensen domme/gevaarlijke acties uithalen gaat m'n bloed snel koken waardoor ik het voor mezelf alleen maar gevaarlijker maak. Het vreemde is dat dit bijna alleen in het verkeer te voorschijn komt (en bij opsporing verzocht, maar dat terzijde..), maar het zit wel in de familie. Als motorrijder moet je eigenlijk defensief rijden en dus zulke situaties ontlopen maar dat is voor mij echt een punt wat verbeterd moet worden, wel echt nodig want ik weet dat dit een keer mis gaat lopen zo.

rant
Ik had bijvoorbeeld vandaag weer zo'n akkefietje met een sjonnie in z'n sjonnie Golf. Het was erg druk op de A50 en hij liep al bij z'n voorliggers te kleven en rechts in te halen. Op een gegeven moment zat hij op de rechterbaan vast achter een vrachtwagen waarna ik hem inhaalde. Ik zat met m'n voorwiel al naast zijn achterwiel waarna hij z'n knipperlicht aanzette en hem gewoon vol naar links drukte. Hij had me gewoon gezien maar had er volledig schijt aan. Op zulke momenten moet je als motorrijder gewoon altijd de veilige optie kiezen en wegduiken, maar dat doe ik dus niet. Ik toeter en rij gewoon door. Met als gevolg dat we drie dik op twee banen reden. En natuurlijk kreeg ik ook nog een smerige blik toegeworpen en wat agressieve handgebaren.. Dit soort situaties gebeuren me veel te vaak, zeker nu het bijna dagelijks drukker wordt op de A50 in het zuiden der landen. Ik zit er ook over te twijfelen om nog later te gaan beginnen om zulke situaties meer te ontlopen, maar ik moet mezelf gewoon meer in de hand gaan houden.
/rant

Overigens, is er iemand nog geïnteresseerd in m'n ervaringen met de gehuurde R1250GSA tijdens de toerrit?
Even terugkomend hierop, wel heel goed dat je dit herkent bij jezelf. :) Maar idd, begrijpelijk maar levensgevaarlijk, er komt een keer dat je geluk op is en het klaar is. Dat zou je wel willen voorkomen natuurlijk...

En idd dat net die patroontjes herken ik wel ja, maar in mijn geval is het ook een uitlaatklep. Het grootste gevaar schuilt erin als dat bij mij er een knop om gaat wat voor een bepaald rijgedrag zorgt. Nadeel is ook dat ik een motor heb die meer kan dan dat ik zeker kan met een behoorlijk vermogen. Een waar je gewoon alert op moet zijn anders straft die je enorm af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Raym09 Mag ik vragen waarom ik in moet loggen met een Google óf Facebook account om m'n voorkeur voor een passende datum op te kunnen geven?

Ik héb bij geen van beide organisaties een direct account en wens er ook géén account aan te maken >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@wimmel_1 ik heb 'm ingevuld zonder Google of Facebook te gebruiken. Gewoon e-mailadres ingevuld en iets verder naar beneden op verzenden geklikt :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Destruction schreef op woensdag 24 april 2019 @ 00:08:
@wimmel_1 ik heb 'm ingevuld zonder Google of Facebook te gebruiken. Gewoon e-mailadres ingevuld en iets verder naar beneden op verzenden geklikt :P
Er zit een controle / validatie op 't adres dóór......... En ook dat wens ik niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ehm... Nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Eeuh, jah.... Vul maar eens een fictief adres is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

wimmel_1 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 00:10:
[...]

Eeuh, jah.... Vul maar een een fictief adres is :P
Gewoon m'n mail adres ingevuld, behalve een mailtje dat bevestigd dat je 'n datumprikker ingevuld hebt heb ik niks ontvangen. Dus geen verzoek om bevestiging oid.

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 24-04-2019 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Destruction schreef op woensdag 24 april 2019 @ 00:11:
[...]

Gewoon m'n mail adres ingevuld, behalve een mailtje dat bevestigd dat je 'n datumprikker ingevuld hebt heb ik niks ontvangen. Dus geen verzoek om bevestiging oid.
Ik wil dat bevestigningsmailtje niet eens krijgen, gewoon een "OK"'t is verzonden naar a.b@c.d en verder niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21

charrel

Cortisol4life..

Rubman schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:01:
Ik kan er dus makkelijk zelf 1 (laten) maken.

Kwestie van een stuk buis van 2/3 diameter uitlaat, hoekje zagen weer aan elkaar lassen schroefgat in opstaand stukje en voila demper!

Dit ga ik morgen even bij de lassers op werk neerleggen. Die prutsen dat in een mum van tijd in elkaar, alleen de lengte is een dingetje. Lees verschillende dingen maar ga voor 15 cm denk ik.
Of bolski in Beverwijk even contacten en vragen of ie die los kan bestellen. Db killer kost je meestal de kop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

wimmel_1 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 00:05:
@Raym09 Mag ik vragen waarom ik in moet loggen met een Google óf Facebook account om m'n voorkeur voor een passende datum op te kunnen geven?

Ik héb bij geen van beide organisaties een direct account en wens er ook géén account aan te maken >:)
Geen idee, niet diep geïnvesteerd in m'n privacy en niet zo diepgaande kennis ervan. Ben ook geen IT'er hé! Dit was gewoon datumprikker in Google intikken en aanmaken.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Eerste ritje met de Remus eronder O+ O+
Wat een heerlijke roffel >:).

* Rubman toch gaat twijfelen over de DB-killer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Padawans hebben geen geduld. Oké behalve op de motor dan :Y)

En uiteraard ingevuld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Geduld, kun je dat eten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik denk dat ik deze rit even over moet slaan.
Als er 1 een keer niet op 1,5 uur rijden is ben ik er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-08 16:53
aidanl schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:38:
Ik check vooraf als ik echt specifiek ergens heen moet altijd de route met Google Maps. De route ken ik dan globaal en dan gebruik ik de TomTom of Google Maps met alleen stem als zijnde extra referentie. Door niet op het scherm de navigeren ga je op ten duur wegen beter herkennen en kan je uiteindelijk dus hele afstanden "blind" afleggen. Wanneer je alleen op scherm navigeert ben je zo gefocust op het scherm dat je de route eigenlijk niet meer onthoud en dus later ook niet herkent.
Dat is leuk als je in nederland over een dijk rijdt van A naar B. In de Eifel is dat bijv. echt niet te doen. Ik probeer er in de zomer elke week te komen, maar toch is het als je een route van 300+ KM rijdt bijna niet te doen om vooraf even te kijken hoe je moet rijden. Je gaat namelijk vaak weggetjes in waarvan je ze zonder navi wellicht niet eens gezien had.

---

Gisteren de nieuwe bandjes laten monteren, grappig om te zien hoe toch iedereen zo zijn voorkeuren heeft voor banden. Voor de monteur waren de Michelin banden heilig, maar ik had de Pirelli's gekozen omdat ze beter uit de test kwamen dan de Michelin banden. Maar toch met monteren blijven volhouden, deze zijn stugger dan Michelin etc. Gelukkig is het wel een man die nog passie voor zijn werk heeft, en poetste ook bijv. netjes de plaksel van de loodjes weg. Waarom het ventiel lekte is waarschijnlijk ook duidelijk, het ringetje aan de binnenkant van het ventiel kon met de hand los gedraaid worden. Heb er toch maar gewoon nieuwe haakse ventielen op laten zetten.
Nu maar eens rond gaan bellen voor nieuwe lagers voor het achterwiel. Zitten er verdomme 4 lagers in 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Nee maar gras wel kuch* @timmie271

* A13X rijd rustig weg, kan toch harder in de 1e versnelling dan hij met 6 :Y)

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ik heb van het weekend eens mijn “db killer” eruit gehaald en het verschil qua geluid is bijna 0 maar dat is ook niet zo gek als je hem ziet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zSFt26NA1cxxzv9xcYjNFkId/full.jpg

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Dat is gewoon een extra stukje gewicht en meer niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
wimmel_1 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:07:
[...]

Hmmm..... Klinkt meer als onverbrande benzine (damp) welke gecondenseerd is in je uitlaat. Máár: Even goed kijken wáár 't "spoor" aan vocht heen lijdt (eventueel wat "talkpoeder" over 't droge blok spuiten en vervolgens schoon blazen met een compressor, dan zie je het "spoor" vrij snel verschijnen). Als het overigens via de uitlaat aan 't blokdeel (spruitstuk) komt dan is er intern écht iets niet goed gegaan en moet je die fiets ook maar niet meer starten!! (en dat zie je dus NIET aan de buitenkant!!).

KTM 790 blok zie ik nét in de OP.... Nog weinig van bekend dus ik zou er niet ál te veel risico mee gaan lopen en gewoon de dealer bellen met de melding dat ze 't apparaat maar op moeten komen halen.
Ik DENK dat het uit een overloopdarmpje komt, dus lijkt niet erg te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Als het uit de overloop komt maakt het niet uit inderdaad. Maar vooral bij zo'n jonge motor zou ik toch even je dealer bellen (dit i.v.m. garantie). Desnoods dat je een bewijs hebt dat ze hebben gezegd dat jij naar ze toe kan rijden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Jaaaa dit keer topic in de gaten gehouden, en wel geregistreerd!! :D

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-08 13:09
Zit nu een paar jaar op de motor, en met een beetje vaart met terugschakelen (met 2 en 4 cilinders) moet ik altijd een dot tussengas (rev-matching) toepassen om alles een beetje soepel te laten lopen.

Tijdens het lessen is hier met geen woord over gesproken, en hoor het eigenlijk onder motorrijders niet al te veel.

Komt het door het type motor wat ik rij? of verg ik gewoon teveel van de motor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:09

steveman

Comfortabel ten onder

Je kunt ook rustiger de koppeling op laten komen... But ain't nobody got time foo that!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:50
Streepje schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:48:
Ik heb van het weekend eens mijn “db killer” eruit gehaald en het verschil qua geluid is bijna 0 maar dat is ook niet zo gek als je hem ziet

[Afbeelding]
Dat moet een demper zijn? _O-
steveman schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:24:
Je kunt ook rustiger de koppeling op laten komen... But ain't nobody got time foo that!
Nee joh, gewoon ineens los.. bam!

[ Voor 23% gewijzigd door InZane op 24-04-2019 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Sniffels schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:57:
Zit nu een paar jaar op de motor, en met een beetje vaart met terugschakelen (met 2 en 4 cilinders) moet ik altijd een dot tussengas (rev-matching) toepassen om alles een beetje soepel te laten lopen.

Tijdens het lessen is hier met geen woord over gesproken, en hoor het eigenlijk onder motorrijders niet al te veel.

Op S1000RR zit een slipperclutch, dus soepel gaat het wel. Ik voel m dan wel ingrijpen, maar dat is niet hinderlijk. Revmatchen op de RT doe ik eigenlijk ook nooit, als ik wat te vroeg terugschakel voel je het achterwiel wel een beetje glijden, maar dat is zo gecontroleerd dat het ook niet uitmaakt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Ja met een slipperclutch, of schakelassistent zal het minder aanwezig moeten zijn. Maar op het circuit of van die bergweggetjes naar beneden bleef mn achterwiel blokkeren, totdat ik dus mijzelf revv-matchen ging aanleren.

Rustiger rijden zou inderdaad een optie zijn, maarja.. daar zijn andere ook leuke cruise momenten voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Sniffels schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:57:

ik doe het ook altijd, maar ik vind het stoer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:03
Ik doe het wel als ik wat steviger doorrij en terug moet schakelen, maar bij rustig rondrijden door een dorp/stad bij 4000 rpm voegt het in mijn ogen weinig toe. Ook met mijn 2 cilinder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Ok, dan ben ik niet heel raar bezig blijkbaar.. wellicht dat ze zoiets ook in de lessen kunnen frommelen, want mijn eerste vakantie in de bergen was het toch even puzzelen allemaal ;)

En nu ik jullie toch aan de lijn heb 8) .. opschakelen zonder koppeling, kan dat bij oude(re) en nieuwe motoren prima?

[ Voor 25% gewijzigd door Sniffels op 24-04-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Gewoon als eerste motor een stevige eencilinder rijden, leer je het snel genoeg >:)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
B-Real schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:25:
Tja, ik navigeer (in de auto althans) altijd met het geluid uit. Vind dat je over het algemeen veel teveel info krijgt voor een aanwijzing, dus standaard staat het geluid uit.
Ik gebruik de navigatie dagelijks en het is een kwestie van gewenning.

Naar het scherm kijken kost mij niet meer moeite dan luisteren naar een stem. Op de motor zou ik dus ook prima zonder stembegeleiding kunnen :)
Dit heb ik dus ook. Ik kijk heel af en toe op het scherm hoe lang ik nog moet tot een afrit oid en hoe het loopt. Maar die audio aanwijzingen word ik helemaal gek van dus heb ik gelijk uitgezet.

Wordt op de motor ook lastig zonder bluetooth setje. Maar ik moet het vooral eerst even gaan uitproberen gezien ik hier duidelijk zie dat motor en auto nog wel verschillen.

Gaan er hier trouwens Kawa rijders van hier heen? : https://www.kawasaki.nl/n...oMDlBfWQ1eCwpfClteDgkNC14

Stiekem lijkt dit me wel heel erg gaaf. :9

[ Voor 10% gewijzigd door SmurfLink op 24-04-2019 13:57 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:14
Kijken hoeveel meter het nog is tot aan de afrit heb ik ook afgeleerd.

Want soms de ene keer moet je nog 500 meter waarna je er achter komt dat de afrit begint, bij een andere afrit is die 500 meter het einde van de afrit (en kan je dus te laat zijn).
Ik kijk welk afrit nummer ik moet hebben en welke rijbaan en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:56:
Kijken hoeveel meter het nog is tot aan de afrit heb ik ook afgeleerd.

Want soms de ene keer moet je nog 500 meter waarna je er achter komt dat de afrit begint, bij een andere afrit is die 500 meter het einde van de afrit (en kan je dus te laat zijn).
Ik kijk welk afrit nummer ik moet hebben en welke rijbaan en meer niet.
Dat is ook weer waar. :p Ik kijk idd niet echt naar die afstand wanneer de DomDom de afrit al in beeld heeft, maar meer als ik over de snelweg ploeg of ik er over 20 of 25km afmoet. Dan idd zo gauw het afritnummer zichtbaar is focus ik me daar op.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sniffels schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:33:
Ok, dan ben ik niet heel raar bezig blijkbaar.. wellicht dat ze zoiets ook in de lessen kunnen frommelen, want mijn eerste vakantie in de bergen was het toch even puzzelen allemaal ;)

En nu ik jullie toch aan de lijn heb 8) .. opschakelen zonder koppeling, kan dat bij oude(re) en nieuwe motoren prima?
Meeste motoren met natte koppeling is clutchless opschakelen geen probleem..
Mijn Guzzi heeft een losse koppeling (beetje zoals bij een auto) en die houd er minder van.. maar nodigt het ook minder uit..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:14
Na aanleiding van wat berichtjes hier vorige week toch eens geprobeerd terug te schakelen zonder te koppelen.

Opschakelen zonder te koppelen doe ik vrijwel altijd als alles lekker op temperatuur is. Ik dacht, tot aan vorige week, dat terugschakelen dus niet kon. De systematiek is hetzelfde en werkt dus net zo soepel, weer wat geleerd!
Nog wel even wat vertrouwen krijgen, ik heb het nu alleen nog maar geoefend bij lage toerentallen en dat ging prima (heb geen tandjes gepoetst :P).

Om me alvast voor te bereiden op het ergste, wat zijn grofweg de kosten van een nieuwe versnellingsbak voor een GSX-R 600 uit 2007? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Waarom koppel je niet gewoon? Bij de crosser doe ik het wel eens zonder koppeling, als ik kramp in mijn hand krijg omdat je daar veel meer bij moet koppelen. Maar voor de rest gebruik ik de koppeling altijd gewoon.

Zo snel zal een bak niet kapot gaan hoor, maar je wint er weinig mee om het zonder koppeling te doen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thoit schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:17:
Waarom koppel je niet gewoon? Bij de crosser doe ik het wel eens zonder koppeling, als ik kramp in mijn hand krijg omdat je daar veel meer bij moet koppelen. Maar voor de rest gebruik ik de koppeling altijd gewoon.

Zo snel zal een bak niet kapot gaan hoor, maar je wint er weinig mee om het zonder koppeling te doen imo.
Bij opschakelen gaat het zonder koppeling sneller.. even gaslos, klik, gas erop.. omlaag zou ik niet zo snel zonder koppeling doen.. dan heb je veel meer risico op schade of op een slippend achterwiel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:40
@Raym09 ik heb de datumprikker bekeken maar ik kan dus geeneen dag ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zal straks eens kijken trouwens. :)

Zo even naar mijn monteur toe, die heeft als het goed is een nieuwe schakelset liggen, kijken of die de veeg op de voorkuip nog even netjes kan krijgen, nieuwe adapterplaatjes voor mijn linkerknipperlicht en dan weer rijden met dat hok. :Y

Laars heeft zijn werk ook goed gedaan zie ik net, dus dat is ook prima. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Vergeten jullie niet oordoppen in te doen? Zie Kassa.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 28-07 13:24

Frans92

VFR800

PcDealer schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:24:
"Hè?", aldus de mensen die nooit oordoppen dragen :+

XBL: DonFrans

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

WAT!.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CDtHWlaUEAAxLBC.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Rubman op 24-04-2019 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Wie is Kassa?

Dit bedoelt 'ie: https://kassa.bnnvara.nl/...zonder-het-door-te-hebben

[ Voor 28% gewijzigd door Dryhte op 24-04-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:59
Kassa? Da ken ik nie hoor :+

Ook even de prikker ingevuld, weet nog niet of ik zin heb naar heteren te rijden, laat ik de week ervoor weten waarschijnlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
In een van de engelse motorbladen waar ik abbo van ben stond ook een test van oordoppen, bij interesse kan ik die wel inscannen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
ToolkiT schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:46:
[...]

In een van de engelse motorbladen waar ik abbo van ben stond ook een test van oordoppen, bij interesse kan ik die wel inscannen..
graag. Al ben ik zelf al aan de Variphone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Ik rij graag met m'n airpods als ik wat autostrade moet doen. Is het zo schadelijk voor de oren om zonder oordoppen te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:00
BobbyDgtl schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:50:
Ik rij graag met m'n airpods als ik wat autostrade moet doen. Is het zo schadelijk voor de oren om zonder oordoppen te rijden?
Lees het artikel van Dryhte maar, daar staat in hoe snel je al aan gehoorschade zit.
Dryhte schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:48:
[...]

graag. Al ben ik zelf al aan de Variphone ;)
Toevallig ook al met verschillende (maat)doppen gereden? Twijfel nu zelf tussen Alpine maatdoppen en die van Variphone eigenlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Panini op 24-04-2019 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Valt wel meer hoor :+

Volgens de website van kassa is de kans op gehoorschade als volgt

Snelheid Volume windruis onder helm Maximale tijd zonder risico op gehoorschade

100 km/u 94 dB 15 minuten

120 km/u 98 dB 7 minuten

140 km/u 102 dB 3 minuten

160 km/u 106 dB 90 seconden

Dus ik zou als je alleen in de bebouwde kom rijdt gerust zonder doppen rijden. Daarbuiten is het wel aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

In afwachting van m'n oordopje rij ik even rond met muziekdopjes, die dempen iets van 16 a 19dB ipv 23.

Motorgeluid klinkt fantastisch, dat dan weer wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Je word niet perse doof, maar tinnitus is ook aardig irritant...

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-08 18:41
Toevallig afgelopen week met oordoppen bezig geweest en kwam erachter dat mijn shure 215 (van die gele herriestopper met muziek oordopjes erin) meer db blokkeren dan speciale motor oordoppen mn de hoge tonen. Van de week een stukje mee gereden en beviel goed.

Dempings waardes van Shure 215:
Overall Attenuation: -24.62 dB
Learn more: -15.13 dB
Mid: -22.63 dB
Treble: -36.73 dB

Update: voordeel dat je meteen je geluids navigatie prima kan horen (mocht je dat willen).

[ Voor 10% gewijzigd door yozgoesdigital op 24-04-2019 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 13:21

JK

Tinnitus is kut. Ik heb het ook. Constante hoge pieptoon.
Oordoppen zijn dus een must. 2 jaar zonder gereden, daarna 10 jaar met en toen begon het bij mij.
Dus of het echt van motorrijden komt? Ik denk dat de kans wel het grootst is. Of van het stappen.. of een hond die heel hard in mijn oor blafte rond die periode dat het startte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
Panini schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:54:
[...]

Lees het artikel van Dryhte maar, daar staat in hoe snel je al aan gehoorschade zit.

[...]

Toevallig ook al met verschillende (maat)doppen gereden? Twijfel nu zelf tussen Alpine maatdoppen en die van Variphone eigenlijk.
Mijn persoonlijke 'pusher' verdeelt toevallig Variphone.

Ik heb in volgorde van hardheid deze gehad (of nog steeds, allemaal Variphone),
- mep-2G (muziekdoppen met verwisselbare filter); die zijn in redelijk stevige silicone en dat zit iets minder comfy maar toch goed te doen; ik heb de rode industriële filter (voor de motor) en de blauwe muziekfilter (voor muziekconcerten).
- V-sil moto (motordoppen met vaste filter, ik had de zwaarste filter, ben de doppen nu wel kwijt, uit jaszak gevallen)
- slaapdoppen (zonder filter, massief, erg zacht silicone)

Ik ben prima tevreden met al deze doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Rijden jullie dan autostrade zonder muziek/gps/waze/coyote? Of oordoppen en een helm met ingebouwde headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raym09 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:58:
[...]

Je word niet perse doof, maar tinnitus is ook aardig irritant...

[YouTube: What Does Tinnitus Sound Like?]
Ik hebt het ook een klein beetje.. volgens mij tone 10... soms wel irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:24
lolgast schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:32:
Ik doe het wel als ik wat steviger doorrij en terug moet schakelen, maar bij rustig rondrijden door een dorp/stad bij 4000 rpm voegt het in mijn ogen weinig toe. Ook met mijn 2 cilinder ;)
4000 rpm en rustig rondrijden? Dat is bijna mijn max toeren joh :9
Ik zie overigens dat de rit begint vlak bij mijn HD dealer. Dat is er ongeveer 300 meter vandaan :)

[ Voor 17% gewijzigd door NL-RaVeR op 24-04-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
BobbyDgtl schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:17:
Rijden jullie dan autostrade zonder muziek/gps/waze/coyote? Of oordoppen en een helm met ingebouwde headset?
oordoppen en een helm met ingebouwde headset (Sena 20S Evo)
Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.