Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.887 views

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Pff, ik ben vorig weekend in Portimao op het circuit in de regen gevallen. Lullige glijpartij, was de grens aan het zoeken van de regenbanden in de langzaamste bocht van het circuit en het achterwiel gleed weg zonder waarschuwing. Dus gewoon mijn eigen stomiteit en die dingen gebeuren als je de grens zoekt.

Aldus de datalogger ging ik 55kmh en zowel ik als de motor lagen nog op het asfalt, dus misschien 10m gegleden. Achterwiel slipte weg en ik gleed een stukje op mijn rug door. Helm en handschoenen hebben niks. Maar krijg dus net te horen dat het pak economisch is afgeschreven. Was net 3 dagen oud omdat mijn maatpak nog niet geleverd werd en ik iets moest hebben als oplossing. Gaat om een Dainese luguna seca 4 wat helemaal door is op de rug (gelukkig rugprotector), gaten zitten erin.

Ben ik nu gek of zou dit niet moeten kunnen :?. Er lag ook een pak van iemand die met 260 onderuit is gegaan op Assen en dat pak zag er op het oog veel slechter uit maar het leer was niet doorgesleten. De hersteller zij letterlijk dat hij liever dat pak aantrok dan de mijne als hij zou moeten kiezen. Heb een dainese airbag pak met alle toeters en bellen erop in bestelling staan, prijs ver over de €5k maar ik twijfel nu sterk aan de kwaliteit van hun pakken :/.

PS: ik heb nog pirelli supercorsa's (200 breed) liggen die ik niet gebruik. Komen van nieuw gekochte racers af, plan was ze om op mijn straatmotor op te rijden maar de stapel groeit. Zijn gebruikt om de motor op de dyno in te rijden dus in het midden wat versleten maar bij sportief straatgebruik zeker nog goed voor een paar duizend kilometer bij flink misbruik. Niet aan te raden voor mensen die door regen en wind rijden maar voor de mooiweerrijders die van sportief rijden wellicht interessant. Als je intresse hebt doe even een PM.

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-11 23:19
Ach ja, een voordeel van dat ik nu niet kan rijden is dat ik de 24 huur van Le mans voor motoren kan kijken. ;(

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@xos Ik ben ook wel eens met snelheden vér boven de 200Km/h van m'n fietsje(s) af gestapt en daarbij mezelf verbaast over de "schade" aan m'n Berik pak (nihil). De laatste keer dat ik af stapte ging 't met een snelheid van ± 30Km/h en toen was 't leer over de gehele lengte opgeruwd / stuk (Berik overall.... En dat spul is/komt ook van Dainese (lengtematen)).

Die "200" bandjes.... Niet voor op de openbare weg (voor mij)... :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:48
@xos Ai, das zuur. Misschien gegleden op een slecht/grof stuk asfalt waardoor het slijten veel harder is gegaan?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:13:
@xos Ai, das zuur. Misschien gegleden op een slecht/grof stuk asfalt waardoor het slijten veel harder is gegaan?
Waarschijnlijk alléén maar 't asfalt van de baan geraakt en niet door gegleden op 't gras / grind / zand.....

Circuit asfalt is "grof" en trekt ALLES naar de vaantjes. Je eigen reactie is het beschermen van je hoofd én ledematen dus die houd je in een reflex vrij van 't asfalt waardoor je helm, handschoen, laarzen vaak amper sporen van een "crash" laten zien.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

xos schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 17:48:
Pff, ik ben vorig weekend in Portimao op het circuit in de regen gevallen. Lullige glijpartij, was de grens aan het zoeken van de regenbanden in de langzaamste bocht van het circuit en het achterwiel gleed weg zonder waarschuwing. Dus gewoon mijn eigen stomiteit en die dingen gebeuren als je de grens zoekt.

Aldus de datalogger ging ik 55kmh en zowel ik als de motor lagen nog op het asfalt, dus misschien 10m gegleden. Achterwiel slipte weg en ik gleed een stukje op mijn rug door. Helm en handschoenen hebben niks. Maar krijg dus net te horen dat het pak economisch is afgeschreven. Was net 3 dagen oud omdat mijn maatpak nog niet geleverd werd en ik iets moest hebben als oplossing. Gaat om een Dainese luguna seca 4 wat helemaal door is op de rug (gelukkig rugprotector), gaten zitten erin.

Ben ik nu gek of zou dit niet moeten kunnen :?. Er lag ook een pak van iemand die met 260 onderuit is gegaan op Assen en dat pak zag er op het oog veel slechter uit maar het leer was niet doorgesleten. De hersteller zij letterlijk dat hij liever dat pak aantrok dan de mijne als hij zou moeten kiezen. Heb een dainese airbag pak met alle toeters en bellen erop in bestelling staan, prijs ver over de €5k maar ik twijfel nu sterk aan de kwaliteit van hun pakken :/.

PS: ik heb nog pirelli supercorsa's (200 breed) liggen die ik niet gebruik. Komen van nieuw gekochte racers af, plan was ze om op mijn straatmotor op te rijden maar de stapel groeit. Zijn gebruikt om de motor op de dyno in te rijden dus in het midden wat versleten maar bij sportief straatgebruik zeker nog goed voor een paar duizend kilometer bij flink misbruik. Niet aan te raden voor mensen die door regen en wind rijden maar voor de mooiweerrijders die van sportief rijden wellicht interessant. Als je intresse hebt doe even een PM.
Misschien heb je zoals @lolgast zegt pech gehad met het asfalt/drukpunten van het pak waardoor het sneller doorsleet? Een vriend van een kennis heeft vorig jaar een val gehad met 90 km/h en had op zijn Dainese Avro D2 pak weinig slijtplekken. Op de plekken waar het leer het asfalt had geraakt was de schade minimaal. :?

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• xos

xos

Heb de laatste paar jaar voldoende valpartijen gezien op het circuit waarbij het pak echt niet compleet verrot is. Je ziet ook genoeg mensen rondlopen met schades van vorige valpartijen. Ik ben niet naast de baan gekomen omdat ik al stil lag voordat het asfalt ophield. Mijn theorie vooralsnog is dat de rugprotector heeft gezorgd dat het gewicht van mijn lijft zich heeft geconcentreerd in een paar drukpunten en dat het pak op die punten is doorgesleten. Maar gegeven de snelheid, lengte van glijden en het is nat was -dus minder frictie- zou ik niet verwachten dat het leer helemaal door is. Zitten letterlijk gaten in.

Die reflex valt wel mee, als je rolt waarschijnlijk wel. In dit geval zette ik de motor rechtop, hing er nog naast en pakte het gas op waarna ik ging. Lag direct op mijn heup en gleed direct door op mijn rug en heb geen moment de neiging gehad om mijn hoofd te beschermen. Het ging allemaal heel gelijkmatig, niet eens een blauwe plek gehad of stijve spieren.

Overigens @wimmel_1 waarom geen 200 voor op de openbare weg? Komen daar niet alle sportievere motoren daar mee standaard tegenwoordig?

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52
Zo, even naar de Betuwe op en neer gecrosst. Prima te doen, mits je de grotere wegen vermeed. Vakantiegangers letten echt helemaal nergens op, behalve de navigatie en de omgeving...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@xos rene heeft ook zo’n maat airbag pak van dai. Al aardig wat mee gevallen maar tot nu toe weinig schade. Ik denk net dat je pech had met deze val.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:42
wimmel_1 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:53:
@steveman Ik zat dat fimpje van FortNine aangaande dat kettingvet net even te bekijken maar er wordt één functie van 't vet schromelijk over het hoofd gezien: "Koeling" (net zoals motorolie in je blok die functie ook heeft).
Grappig :Y. Ik draai al een paar bussen lang met Muc-Off en zie inderdaad heul af en toe wat roest, maar zo te zien een prima vetje dus :). Mijn ketting is eigenlijk aan vervanging toe maar ik mag dan graag denken dat regelmatig inspuiten met dit spul hem dus langer doet leven (momenteel 27k bij een gemiddelde van 25k, en hij kan nog even).

Alpjes zijn niet lief voor kettinkjes heb ik gemerkt :/.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:09
@xos dat is wel bijzonder snel doorgesleten... Ik heb mij daar een keer over verbaasd toen ik eens in textiel (Dane) zonder nadenken heel kort & licht een kneedown maakte op een snelweg-afrit. 1 tikje tegen het asfalt en meteen een flink gat erin :X

@lolgast die van jou staat toch echt een stuk meer rechtop dan mijn 749, toch eens mijn standaard nakijken.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:58

Destruction

(ex-)Automonteur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OpO98UOctkL6WMqfqOWOJCYt/full.jpg

Kon toch nog vrij dichtbij de zaak parkeren. Vorig jaar moest ik een pokkeneind lopen :P

Bertus en Tinus waren er overigens ook. Bertus en/of z'n Norton heb ik niet gezien, maar Tinus was duidelijk met de
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZSx9fK3BukX84X9eRj1zzp5i/full.jpg

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Destruction Tinus was zelf óók aanwezig? :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 20-04-2019 21:58 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Gaan er nog mensen 2e paasdagen rijden? Regio noord

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
kaasaanfiets schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 22:29:
Misschien wel, maar noord is me iets te ver kachelen.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:17:
@wimmel_1 Ik ben het nog aan het leren :+
[Afbeelding]

Had hem sinds september niet meer gebruikt en hij liep binnen een seconde bij indrukken startknop. Stiekem was dat toch onverwacht :9
Mooie foto, maar binnen een seconde? Da's toch wat lang ;) S1000RR sinds 2 weken weer uit het vet gehaald, startte al voordat ik zelf doorhad dat ik de startknop echt had ingevet. Stond ook stil sinds september. Wat een feest weer op dat monster te rijden, het gaat zo hard en tegelijk geeft ie zoveel vertrouwen. De houding, maar ook schakelen en knipperen waren even wennen: S1000RR heeft de 'normale' richtingaanwijzers (zoek de oude BMW raw maar es op), maar ook inverted schakelpatroon (naar beneden is opschakelen). Daar bovenop, de S1000RR remt + gast zo veel feller. Heerlijk :*)

Binnenkort eens op de RT nieuwe banden leggen: de Battlax die er nu op liggen zijn wel ver heen, ze cuppen flink. Zit te denken aan de Conti RoadAttack 3 GT, tenzij iemand andere aanraders heeft?

@ToolkiT dat is wat een BMW boxer doet hè, zo makkelijk gáán. Het verbaasde me echt toen ik de eerste keer met de RT reed, toen was het nog een loaner van de dealer. Hoe makkelijk zo'n zwaar apparaat de bocht om wil en stiekem 2 gezichten heeft: zware toerder aan de ene kant, snelle, wendbare, makkelijke motor aan de andere kant. Het verbaast me niks dat dit keer op keer de keuze is van politie/hulpdiensten rijders.

@SmurfLink na flink wat plusjes op je posts, nu even expliciet: Respect voor je persoonlijke verhaal na je val, hoe goed je er mee omgaat en hoe eerlijk je het deelt. Ik vind het leuk te lezen hoe vertrouwd motorrijden nu weer voor je is, ondanks dat je er even heel bang van werd. Zet m op en ga zo door :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• lolgast
Chakotay schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 21:39:
...

@lolgast die van jou staat toch echt een stuk meer rechtop dan mijn 749, toch eens mijn standaard nakijken.
Deze foto’s laten het niet goed zien hoor. Kan natuurlijk goed dat de jouwe schuiner staat ( :$ ) maar zoals eerder aangegeven vind ik het bij de mijne ook eng. Ik wil hem vandaag wassen, dan zal ik een foto proberen te maken

@noes Qua starttijd is +/- 1 sec echt netjes bij de 749. Je hoort hem altijd ploeteren om op gang te komen :9

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:51
Mitssz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:57:
Die van Optimate heb ik sinds vrijdag ook, ware het niet dat hij op de helft van de rit niet meer wou laden toen ik mijn telefoon er in deed. Het lampje voor laden brandde wel en mijn snoertje werkte ook nog (dacht dat het daar aan lag).
Iemand een idee?

Inmiddels de lader ontkoppelt en opnieuw gekoppeld aan de accu, een 2e usb lader van Optimate geprobeerd (dubbele bestelling, lang verhaal) maar beiden laden mijn iPhone's(6S&X) niet op :(

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op zondag 21 april 2019 @ 09:51:
[...]

Deze foto’s laten het niet goed zien hoor. Kan natuurlijk goed dat de jouwe schuiner staat ( :$ ) maar zoals eerder aangegeven vind ik het bij de mijne ook eng. Ik wil hem vandaag wassen, dan zal ik een foto proberen te maken

@noes Qua starttijd is +/- 1 sec echt netjes bij de 749. Je hoort hem altijd ploeteren om op gang te komen :9
Dat is het mooie aan een jap, of in mijn geval de Gixxer. Een rondje van de startmotor en hij draait rustig stationair. 8) En warm is het gewoon 'klik', aan.

Alleen meermaals rond het vriespunt lijkt hij op een oude zeevaarder met een ochtendhumeurtje met een kater. :+ Vaak zat dat de injectie er dan ook weinig meer mee kan en je echt gas bij moet geven. :P

Nee koude temperaturen is niet zijn ding, naast het feit dat het dan al moeilijk is om hem op 70 graden te krijgen. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-11 23:00
Mitssz schreef op zondag 21 april 2019 @ 10:10:
[...]

Iemand een idee?

Inmiddels de lader ontkoppelt en opnieuw gekoppeld aan de accu, een 2e usb lader van Optimate geprobeerd (dubbele bestelling, lang verhaal) maar beiden laden mijn iPhone's(6S&X) niet op :(
Al geprobeerd iets anders op te laden om te kijken of dat het wel doet? Ik heb ook wel eens gehad dat bepaalde combi's van 'sigaretten aansteker' --> USB --> Kabel --> telefoon niet werkte en dat bv andere micro usb kabel in mijn geval wel net werkt. Toen maar gewoon op weerstand oid gegooid en in de gaten gehouden welke combi werkte.

Welke x-grip gebruik jij trouwens? Tijdens afgelopen tweakers rit vond ik de positie van jouw telefoon wel handig eruitzien.
De combinatie met de 'tough claw' zit er wel handig uit, iemand ervaring of dat voldoende vastzit voor op de motor? ( zoiets)

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
noes schreef op zondag 21 april 2019 @ 00:06:
[...]

@SmurfLink na flink wat plusjes op je posts, nu even expliciet: Respect voor je persoonlijke verhaal na je val, hoe goed je er mee omgaat en hoe eerlijk je het deelt. Ik vind het leuk te lezen hoe vertrouwd motorrijden nu weer voor je is, ondanks dat je er even heel bang van werd. Zet m op en ga zo door :Y
Bedankt, dat betekent wel wat voor me namelijk. Had in het begin wel echt de twijfel of ik hier nog wel tussen zou passen, gezien jullie allemaal ervaren rijders zijn schijnbaar zonder problemen. En dan kom ik als bang vrouwtje een beetje de toon naar beneden halen. Maar dat was allemaal onterecht, ik voel me nog steeds enorm welkom en ook gesteund om het weer op te pakken. :) Zou stiekem vandaag misscchien nog wel een tochtje willen, jammer dat het weer feestdagen zijn met familieverplichtigingen. Maar het feit dat dat gevoel terug is, dat is voor mij wel de ultieme overwinning. Het rijden is geen verplichting meer, het is weer de fun en lol waarmee ik begon. O+

Nou heb ik nog geen snelweg en snelheden boven de 100 gezien hoor (oeps, daar mocht je 80... O-) ) dus ik verwacht nog 1 a 2 lesjes mee te pakken om dat ook even veilig gedaan te hebben. Maar daarbuiten lijkt me dat ik het prima alleen kan.

I have stability. The ability to stab.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op zondag 21 april 2019 @ 10:44:
[...]

Bedankt, dat betekent wel wat voor me namelijk. Had in het begin wel echt de twijfel of ik hier nog wel tussen zou passen, gezien jullie allemaal ervaren rijders zijn schijnbaar zonder problemen. En dan kom ik als bang vrouwtje een beetje de toon naar beneden halen. Maar dat was allemaal onterecht, ik voel me nog steeds enorm welkom en ook gesteund om het weer op te pakken. :) Zou stiekem vandaag misscchien nog wel een tochtje willen, jammer dat het weer feestdagen zijn met familieverplichtigingen. Maar het feit dat dat gevoel terug is, dat is voor mij wel de ultieme overwinning. Het rijden is geen verplichting meer, het is weer de fun en lol waarmee ik begon. O+

Nou heb ik nog geen snelweg en snelheden boven de 100 gezien hoor (oeps, daar mocht je 80... O-) ) dus ik verwacht nog 1 a 2 lesjes mee te pakken om dat ook even veilig gedaan te hebben. Maar daarbuiten lijkt me dat ik het prima alleen kan.
Alleen maar mooi toch! Trots zijn op jezelf en door gaan. :) Ik heb na het halen van mijn rbw (en jarenlang ervaring ervoor) na de crash met mijn 1e wegmotor ook enorm getwijfeld. Jaar niet gereden, en toen weer opgepakt, rijtraining gevolgd, etc. Nu ben ik inmiddels zover dat ik 1,5 jaar woon-werk gedaan heb en gemiddeld een 20dkm per jaar rijd. :P

Ik moet wel zeggen dat nu ik weer veel aan mijn hoofd heb, het overlijden van mij opa vorige week (mijn steun en toeverlaat en ook oud vervent motorrijder) dat ik het gevoel ook wel mis. Zit niet helemaal lekker in mijn koppie. Heb dan vorige week met de rit van @Raym09 met het ophalen van de remmen wel nog op de weg terug even de knop om kunnen zetten. Maar zoals gisteren onderweg naar mijn broertje in Limburg schrok ik weer van mezelf en mijn rijgedrag. Plus de twijfels die dan weer opkomen. Is lastig.

Morgen misschien gewoon goed voor mij om met @DrivinUCrazy te gaan rijden. Andere kant de dag erna crematie, en om dan een paar drukke dagen achter elkaar te hebben, ik weet het niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 21-04-2019 10:53 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:36

A13X

Dude

Joopieboy schreef op zondag 21 april 2019 @ 10:48:
[...]

Alleen naar mooi toch! Trots zijn op jezelf en door gaan. :) Ik heb na het halen van mijn rbw (en jarenlang ervaring ervoor) na de crash met mijn 1e wegmotor ook enorm getwijfeld. Jaar niet gereden, en toen weer opgepakt, rijtraining gevolgd, etc. Nu ben ik inmiddels zover dat ik 1,5 jaar woon-werk gedaan heb en gemiddeld een 20dkm per jaar rijd. :P

Ik moet wel zeggen dat nu ik weer veel aan mijn hoofd heb, het overlijden van mij opa vorige week (mijn steun en toeverlaat en ook oud vervent motorrijder) dat ik het gevoel ook wel mis. Zit niet helemaal lekker in mijn koppie. Heb dan vorige week met de rit van @Raym09 met het ophalen van de remmen wel nog op de weg terug even de knop om kunnen zetten. Maar zoals gisteren onderweg naar mijn broertje in Limburg schrok ik weer van mezelf en mijn rijgedrag. Plus de twijfels die dan weer opkomen. Is lastig.

Morgen misschien gewoon goed voor mij om met @DrivinUCrazy te gaan rijden. Andere kant de dag erna crematie, en om dan een paar drukke dagen achter elkaar te hebben, ik weet het niet.
Probeer eens met een neutrale blik naar het ritje ervoor te kijken. Ik geef best aardig gas, maar dat was voor mij te "enthousiast". Zelfs voor momenten dat ik in een racebui zit. Uitspattingen waar het kan zijn prima, maar er zijn grenzen. Dat ritje ging op teveel plekken te ver over die van mij heen, maar goed dat had ik je afgelopen rit al verteld.

Awesome

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:00:
[...]

Probeer eens met een neutrale blik naar het ritje ervoor te kijken. Ik geef best aardig gas, maar dat was voor mij te "enthousiast". Zelfs voor momenten dat ik in een racebui zit. Uitspattingen waar het kan zijn prima, maar er zijn grenzen. Dat ritje ging op teveel plekken te ver over die van mij heen, maar goed dat had ik je afgelopen rit al verteld.
Dat klopt, en dat is ook goed dat je dat aangaf. Dat zijn de moment zoals gisteren dat ik ook echt van mijn eigen schrik. Die momenten heb ik in het verleden vaker gehad toen het thuis zo fout liep. Niet goed te praten, maar wel enorm gevaarlijk. :)

Daarom is die herkenning mss ook gewoon goed, en vandaar mss ook de twijfel over alles ...

• Vrijdag
  • Laatst online: 00:03

Vrijdag

De Zwarte

Sterkte @Joopieboy , en doe voorzichtig hè!

:(:) :>

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 21-04-2019 11:08 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Chakotay
@SmurfLink veel mensen hebben allemaal hele mooie verhalen, maar zijn stiekem doetjes :P

Ik heb bij mijn eerste set rijlessen (volgens mij zelfs op de terugweg van een mislukt examen) ook een keer de motor horizontaal in de berm geparkeerd. Voornamelijk door de niet bijzonder zinnige reactie van de instructeur daarop, ben ik ook maanden later pas weer doorgegegaan, bij een andere rijschool.

@lolgast klinkt als tijd om eens een ritje te doen & de boel vergelijken *O*

• lolgast
Sportief rijgedrag gebruiken om je hoofd leeg te maken is vaak niet de beste manier nee (op de openbare weg althans)... Gecondoleerd met je verlies @Joopieboy , klote ;(

Ik zat gisteren voor het eerst sinds de geboorte van mijn dochter op de motor, zonder mijn vrouw erbij. Nou ging ze sowieso niet altijd mee, maar wetende dat ze dat de komende +/- 10 jaar ook niet gaat doen weet ik wel zeker dat de 749s zéker niet lekker genoeg rijdt om daar 'lekker een rondje mee te gaan rijden'. Ik had al besloten dat ik hem nog een jaar zou rijden en daar blijf ik bij maar dit ding moet echt de deur uit :+
Paar weken geleden bij de dealer de riem laten controleren met mijn verhaal erbij en in overleg met hen besloten om ipv 2 jaar 3 jaar met deze riem te doen, dan vervang ik hem voor de verkoop

@Chakotay Ik weet niet of je er iets van kunt maken
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/thumb/1ab78fa11a81e6cd44d4780b334b3129.jpegAfbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/thumb/01c87b8bbbb47f533a00cca80f11dff8.jpegBeide klikbaar...
Standaard
Paddockstand

Gezien mijn verhaal, moet we wel opschieten met dat ritje :+

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:04:
[...]

Dat klopt, en dat is ook goed dat je dat aangaf. Dat zijn de moment zoals gisteren dat ik ook echt van mijn eigen schrik. Die momenten heb ik in het verleden vaker gehad toen het thuis zo fout liep. Niet goed te praten, maar wel enorm gevaarlijk. :)

Daarom is die herkenning mss ook gewoon goed, en vandaar mss ook de twijfel over alles ...
Het is die stoot serotonine die je ervan krijgt, die zoek je op omdat je je klote voelt. Probleem is dat je daarin te ver gaat en teveel risico neemt. Niet zozeer gevaarlijk in het fysieke aspect (nergens het idee gehad van doe dit niet hier), maar wel in de juridische gevolgen. Je rijbewijs kwijt is kut, maar de gevolgen daarvan zijn nog erger. Scheelt dat je naar je werk kan fietsen, maar alles in je leven krijgt daar ook een flinke tik mee. Even naar Limburg of Rotterdam of waar dan ook word een stuk lastiger en dat vergroot alleen maar de kans dat je nog dieper wegzakt.

Ik heb na een ritje ook ooit wel eens gehad van dit was eigenlijk niet zo slim/verantwoord (kan overigens met zowel met 50 als 150pk). Verander je nu niks aan, maar de volgende keer kan je dat wel doen. Dat kan ook echt, maar dat betekend wel werk en afspraken met jezelf maken.
:(:)

Awesome

• Chakotay
@Joopieboy gecondoleerd & sterkte!

@lolgast die van mij staat nog een stuk schuiner inderdaad. Eens kijken of ik een vergelijkende foto kan maken, al heb ik net de boel redelijk ingebouwd in de tuin met stoelen en meuk voor een verjaardag :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:24:
[...]

Het is die stoot serotonine die je ervan krijgt, die zoek je op omdat je je klote voelt. Probleem is dat je daarin te ver gaat en teveel risico neemt. Niet zozeer gevaarlijk in het fysieke aspect (nergens het idee gehad van doe dit niet hier), maar wel in de juridische gevolgen. Je rijbewijs kwijt is kut, maar de gevolgen daarvan zijn nog erger. Scheelt dat je naar je werk kan fietsen, maar alles in je leven krijgt daar ook een flinke tik mee. Even naar Limburg of Rotterdam of waar dan ook word een stuk lastiger en dat vergroot alleen maar de kans dat je nog dieper wegzakt.

Ik heb na een ritje ook ooit wel eens gehad van dit was eigenlijk niet zo slim/verantwoord (kan overigens met zowel met 50 als 150pk). Verander je nu niks aan, maar de volgende keer kan je dat wel doen. Dat kan ook echt, maar dat betekend wel werk en afspraken met jezelf maken.
:(:)
Afspraken maken is een, mijn opa zijn laatste woorden waren ook van 'nu niet gaan jagen he', maar ergens gaat dan toch een knop om als die helm dicht gaat ... Maar helemaal mee eens, daarom nu ik het herken en jij me erop heb aangesproken maar eens proberen eraan te houden.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
kaasaanfiets schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 22:29:
Denk dat ik dan op de motor ronde 2 van de keukentocht doe :P beetje het aangename met het minder aangename combineren.

• Chakotay
@lolgast jup, deze is schuiner:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0L548ExywrPGwKFiUopgJDUN/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cPwLt7RX6SC0zYplk9lNrGRn/medium.jpg

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:28:
[...]

Afspraken maken is een, mijn opa zijn laatste woorden waren ook van 'nu niet gaan jagen he', maar ergens gaat dan toch een knop om als die helm dicht gaat ... Maar helemaal mee eens, daarom nu ik het herken en jij me erop heb aangesproken maar eens proberen eraan te houden.
Vergeet ook niet, je gaat ze zo nu en dan breken. Belangrijker is dat als je je dat realiseerd je jezelf toch weer aan die afspraken gaat houden ipv te denken het lukt dus hou ik er maar mee op.

Awesome

• lolgast
@Chakotay Oef, en ik heb al moeite met deze houding :+ Mocht je naar de TT gaan en dan ook nog de 749, neem plankjes mee :9 Je parkeert hem daar in het gras met je standaard op een steen, maar die ligt iet wat lager dan het gras :/ Ik heb 2cm aan plankjes meegenomen, maar ik was er nog steeds niet gerust op. Dat zit niet lekker tijdens de race..

Stomme Italianen... Sure hij zit mooi weggewerkt in de kuip als je hem inklapt, maar hij had best iets langer gemogen :X

@Joopieboy Voor mij was bewustwording eigenlijk wel de grootste stap. Dan moet je er zelf iets mee willen doen natuurlijk, maar als het in je hoofd begint te malen. Ik heb zoals laatst te sprake kwam mijn rijbewijs in moeten leveren ivm snelheid. Sindsdien rij ik onder de grens om hem kwijt te raken. Meestal.. Maar als ik het doe, is het een bewuste keuze op dat moment en kom ik er niet achteraf achter dat ik een grens over ben gegaan.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

"Het er iets mee willen doen", ik snap je punt, helemaal mee eens, en normaal rijd ik ook zo binnen de grenzen. Alleen dit hele verhaal is een beetje uitgebreid om hier zo even neer te zetten. Maar geloof mij maar dat iets meer dan een beetje veel moeite heb gedaan al. Dit blijft alleen een valkuil, zeker op dit soort momenten. :) Bedankt iig voor jullie reacties!

• lolgast
Achja, vanaf mijn laptop is het makkelijk om advies te geven aan een ander. En ik denk dat ik ook echt wel snap dat niet elke situatie het toelaat om even eenvoudig de knop om te zetten.

Succes in ieder geval! Zolang je je maar beseft dat een motor niet lekker rijdt terwijl hij op zijn zij ligt moet het goed komen toch :Y

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31
* Bommes wenst zijn mederijders een fijne Pasen.. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/04/1555840244-300-x-533px-IMG_20190421_114438103~2.jpg

Nu ik deze post schrijf is het restje van het Paas ontbijt opgeruimd en is mijn vriendin topless in de stoel voor mijn motor gaan liggen.. Heb ik toch nog Paaseitjes.. :P
Denk dat ik de foto maar even opnieuw maak voor mijn privé archief O+

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 21-04-2019 12:09 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op zondag 21 april 2019 @ 10:11:
[...]

Dat is het mooie aan een jap, of in mijn geval de Gixxer. Een rondje van de startmotor en hij draait rustig stationair. 8) En warm is het gewoon 'klik', aan.

Alleen meermaals rond het vriespunt lijkt hij op een oude zeevaarder met een ochtendhumeurtje met een kater. :+ Vaak zat dat de injectie er dan ook weinig meer mee kan en je echt gas bij moet geven. :P

Nee koude temperaturen is niet zijn ding, naast het feit dat het dan al moeilijk is om hem op 70 graden te krijgen. :+
Ik wil dinsdag met de monster even een woon/werk ritje maken. Dus denk dat ik maandagavond vast ga beginnen met starten. Dan start hij Dinsdagochtend wel.

• lolgast
Jij loopt dat ding toch altijd aan?

Pro-tip in jouw geval: check het brandstofpeil even :+

• Chakotay
@Bommes veel plezier met je paas-ritje :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nou @Bommes , dat wordt eieren eten ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Tylen

Tylen

lolgast schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:04:
Jij loopt dat ding toch altijd aan?

Pro-tip in jouw geval: check het brandstofpeil even :+
Meestal sleepkabel achter de auto ;)

Brandstof zit erin ;)

• SmurfLink
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:04:
[...]

Sterkte met de crematie en de verwerking. Dat soort situaties zijn voor mij ook de reden geweest dat de klap zo hard aankwam. Ik zat al niet lekker in mijn vel omdat de relatie niet helemaal top liep met haar burn out, en toen eenmaal de klap van de break up kwam had ik niet meer de energie om het motorrijden nog voor de winter op te pakken. En waarschijnlijk was het ook zonde geweest, het was eind Oktober, dan had ik nog een maandje gereden en 't dan weer verleerd. Nu kan ik in ieder geval in 1x door.

Wees voorzichtig iig, het is goed dat je je bewust bent dat het als je emotioneel ben niet heel lekker gaat. Wellicht dan een goed moment om toch even het koekblik erbij te makken.

@Bommes Flauw hoor, wel benoemen maar niet even de foto updaten. :p Geniet van het eieren eten!

[ Voor 4% gewijzigd door SmurfLink op 21-04-2019 12:42 ]

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03
Morgen (2e paasdag) ga ik een ritje van ±230km rijden met de lokale motorclub. Iemand interesse om mee te rijden? Startpunt is Etten-Leur en tocht bestaat uit 3 etappes (meestal café's als checkpoint). Begintijd is ergens tussen 9.00 en 11.00. Oh en er wordt in eigen groepjes gereden, dus er hoeft niet achter een saaie voorrijder gereden te worden :9.

YouTube: MotorcycleGeek

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:48
Vanmiddag, net als vorig jaar, weer eens geprofiteerd van de paasactie bij FC Moto. €100 korting bij besteding vanaf €499, terwijl ze voor veel producten al heel scherpe prijzen hebben.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@lolgast ik weet het, een twin start echt wel wat zwaarder dan een screamer. De RT (dikke boxer voor hun die m niet kennen) is ook meer aanzwengelen dan starten, voor mn gevoel. Lekker schudden als ie echt koud is ook :)

@SmurfLink Nee, daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Juist dat je het deelt en aanpakt is iets waar we allemaal respect voor moeten hebben. Collega van me is vorig jaar ook gecrashed en zit er nu ook aan te denken weer wat lessen te pakken (ook hij is nog erg onervaren) - dat kan ik alleen maar toejuichen. Liever met een goed en zeker gevoel veilig op de motor dan er óf bang óf onverantwoord mee om te gaan. Door mijn aanrijding vorig jaar (rustig in de file) ben ik ook wel alerter en rustiger geworden door de files. Al doende leert men.

@Joopieboy sterkte! en houd m onder de invorderingslimiet, met de glimmende kant boven!

@lolgast / @Chakotay lijken beiden wel vrij schuin te staan. Maar da's helemaal niet erg op verhard wegdek: een flinke windstoot of een lompe voetganger krijgt je motor niet snel om. Ook hoef je dan minder op te letten als het schuin is en je standaard juist iets hóger dan de wielen staat, de hoek is groot genoeg.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• lolgast
Het gaat mij er niet om dat de wind hem om kan gooien, maar meer dat de ophanging bezwijkt onder het gewicht wat er op drukt.

Ik weet nog niet via welke weg, maar ik denk dat ik morgen even naar Louis in Tilburg rij :) Zometeen maar eens een route in elkaar knutselen, zodra die draak op bed ligt :X

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:20

Secsytime

Automagisch

@wimmel_1 Vandaag toevallig bij Naarden in de buurt geweest? Zag een MT-10 samen met een Z1000SX rijden, moest aan je denken :P

[ Voor 3% gewijzigd door Secsytime op 21-04-2019 21:47 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-11 18:13
Enne alvast een tip: ga geen reigers knuffelen wanneer je rijd :X :X :X

https://www.omroepflevola...-na-aanrijding-met-reiger

Gamertag: timmie271

• lolgast
Wat werkt Scenic toch makkelijk :D Binnendoor naar Rosmalen, dan bewust een stukje snelweg en daarna binnendoor naar Tilburg. Terugweg zal wel snelweg worden :9
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/8a98f9b1aec164a9d6f3bf8efc8169d7.jpg

@timmie271 Ai, die is hard aangekomen zo te zien. Ik heb zelf een keer 3 dagen blauwe vingers gehad van vogelpoep, een complete vogel lijkt me helemaal niet fijn ;(

[ Voor 25% gewijzigd door lolgast op 21-04-2019 21:40 ]

• Chakotay
@timmie271 tjonge, aan die foto te zien (zo goed als geen schade), heeft hij hem vol op zijn borst/nek/hoofd gekregen... Auw :X Ik heb ooit een kleiner model biologisch vliegtuig via een handkap tegen mijn schouder gekregen, dat was al een flinke klap. Dit moet dan helemaal pijnlijk geweest zijn...

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:59
lolgast schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:39:
Wat werkt Scenic toch makkelijk :D Binnendoor naar Rosmalen, dan bewust een stukje snelweg en daarna binnendoor naar Tilburg. Terugweg zal wel snelweg worden :9
[Afbeelding]

@timmie271 Ai, die is hard aangekomen zo te zien. Ik heb zelf een keer 3 dagen blauwe vingers gehad van vogelpoep, een complete vogel lijkt me helemaal niet fijn ;(
Die vleermuis die ik kopte zorgde niet echt voor problemen :o

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Secsytime schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:54:
@wimmel_1 Vandaag toevallig bij Naarden in de buurt geweest? Zag een MT-10 samen met een Z1000SX rijden, moest aan je denken :P
Nope, vandaag de hele dag door Brabant en Zeeland aan’t rodcrossen geweest ;)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Oef, een reiger, da's even een slag groter dan zo'n pvv-meeuw of een buizerd :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• timmie271
steveman schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:18:
Oef, een reiger, da's even een slag groter dan zo'n pvv-meeuw of een buizerd :X
De reiger ligt dan ook in tweeën achter de motor :X

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01
@SmurfLink wat noes zei, daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb het alleen nog nooit zo gezegd, maar ik denk er net zo over.

Mocht joopie morgen mee gaan (ik zie hem wel of niet op tijd bij het verzamelpunt verschijnen, de keus is aan hem) wil ik hem wel wat proberen af te remmen.
Van het groepje ben ik de minst ervaren coureur, of in ieder geval degene die als eerste een grens tegenkomt, dus ik zal sowieso het tempo wel iets drukken. Maar van iedereen die mee gaat durf ik blind te varen op de rijkunsten. :)

Vandaag alvast een klein deel van Luxemburg verkend. 's ochtends het stukje snelweg is nog even koud, maar daarna warmt het lekker op. Koffers mee, en zodra de temperatuur stijgt maar even een trui uittrekken en in de koffers gooien.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

was jij de bestuurder?

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• timmie271
Mag die gixxer nog niet besturen met m'n code 80 ;(
Dus ik was het niet gelukkig :) niet dat dat het minder erg maakt voor degene die wel de volle mep kreeg..
DrivinUCrazy schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:40:
@SmurfLink wat noes zei, daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb het alleen nog nooit zo gezegd, maar ik denk er net zo over.

Mocht joopie morgen mee gaan (ik zie hem wel of niet op tijd bij het verzamelpunt verschijnen, de keus is aan hem) wil ik hem wel wat proberen af te remmen.
Van het groepje ben ik de minst ervaren coureur, of in ieder geval degene die als eerste een grens tegenkomt, dus ik zal sowieso het tempo wel iets drukken. Maar van iedereen die mee gaat durf ik blind te varen op de rijkunsten. :)

Vandaag alvast een klein deel van Luxemburg verkend. 's ochtends het stukje snelweg is nog even koud, maar daarna warmt het lekker op. Koffers mee, en zodra de temperatuur stijgt maar even een trui uittrekken en in de koffers gooien.
Ik noem geen naam (@NLDViane), maar zijn tempo zal ik ook wel ietsje drukken morgen _O- _O- _O-

Iets met plankgas en 250cc gaan niet goed samen met het tempo dat hij in gedachten had _O- _O-

Maar zal wel weer een leerzaam dagje worden en lekker genieten van de omgeving oOo oOo

[ Voor 65% gewijzigd door timmie271 op 21-04-2019 22:59 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:11:
Ik zit net te rekenen...

Als ik 8 Tweakers kan werven voor een job bij ons kan ik een nieuwe motor kopen.

Iemand interesse? :+.
Wat dan?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

timmie271 schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:56:
[...]

Mag die gixxer nog niet besturen met m'n code 80 ;(
Dus ik was het niet gelukkig :) niet dat dat het minder erg maakt voor degene die wel de volle mep kreeg..

[...]

Ik noem geen naam (@NLDViane), maar zijn tempo zal ik ook wel ietsje drukken morgen _O- _O- _O-

Iets met plankgas en 250cc gaan niet goed samen met het tempo dat hij in gedachten had _O- _O-

Maar zal wel weer een leerzaam dagje worden en lekker genieten van de omgeving oOo oOo
Weg terug naar huis vandaag ook 2 uur over 130km gedaan, wss nog nooit zo zuinig gereden. Maar merkte wel de spanning in mijn lijf. Verkrampte schouders en nek. Dus die brommer laat ik even staan.

Sorry @DrivinUCrazy, had heel graag meegegaan en ook goed mee gekund, maar het is nu even beter van niet. Had je ook al een appje gestuurd. Vanavond ook even thuis rustig aan gedaan. :)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:58

Destruction

(ex-)Automonteur

Sterkte, @Joopieboy.

Herken me er wel deels in, ik ben er ook achter gekomen dat ik de motor beter kan laten staan als ik ff niet zo goed in m'n vel zit, en ook dat 100pk voor mij meer dan genoeg is. Ik heb sneller spul gehad, maar dat lokt me toch teveel uit :) Woon-werk zou ik zonder rijbewijs wel kunnen doen (ik fiets immers), maar voor het werk zelf moet ik nog wel 'ns de weg op en dat zou dan wel een probleem worden. Beter van niet, dus :P

* Destruction ging destijds van een 1000cc met ~130pk naar een 600cc met 65pk. Laatstgenoemde voelde in het begin als een brommer en een grote stap terug, maar pas op die "trage" motor heb ik voor mijn gevoel fatsoenlijk leren rijden :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24
@Joopieboy, sterkte man!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op zondag 21 april 2019 @ 10:48:
[...]

Alleen maar mooi toch! Trots zijn op jezelf en door gaan. :) Ik heb na het halen van mijn rbw (en jarenlang ervaring ervoor) na de crash met mijn 1e wegmotor ook enorm getwijfeld. Jaar niet gereden, en toen weer opgepakt, rijtraining gevolgd, etc. Nu ben ik inmiddels zover dat ik 1,5 jaar woon-werk gedaan heb en gemiddeld een 20dkm per jaar rijd. :P

In 2005 heb ik 3 motoren total los gereden. Toen was het voor duidelijk. Ik rijd niet meer op de openbare weg. Vanaf toen alleen nog maar circuit rijden gedaan. Op de monster kan ik mij redelijk beheersen vandaar ook die keuze. Maar als je van je eigen rijgedrag schrikt is het misschien ook voor jou verstandig om je vervolgstappen uit te zetten. (Circuit / supermotard / etc)

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 17:19
Oh wow. Gezien die tank, hoe moet zijn helm/pak er uit hebben gezien? Mag hopen dat zijn pak niet wit was :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Sterkte @Joopieboy en goud het veilig.

@SmurfLink het is juist goed om de "angst" uit te spreken en er wat aan te doen.
Veelal is hier sprake van zeemansverhalen die iets groter zijn dan de werkelijkheid gok ik ;).
De eerstvolgende Tweakers rit ben je er gewoon bij met de groene.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
5 mei? :+

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:42

charrel

Cortisol4life..

Rubman schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:15:
Sterkte @Joopieboy en goud het veilig.

@SmurfLink het is juist goed om de "angst" uit te spreken en er wat aan te doen.
Veelal is hier sprake van zeemansverhalen die iets groter zijn dan de werkelijkheid gok ik ;).
De eerstvolgende Tweakers rit ben je er gewoon bij met de groene.
Die doen we dan wel in Noord-Holland ;)

• timmie271
Prima. Dat ervoor zit ik op spa dus bij voorkeur niet om 8 uur vertrekken :+

1e pitstop in Duitsland nu :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YcwvOVf.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door timmie271 op 22-04-2019 20:20 ]

• Bommes
charrel schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:58:
[...]

Ik vond de laatste rit (Zwolle) vanuit hier (Eindhoven) ook al behoorlijk Noord Nederland...

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24
Bommes schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:02:
[...]

Ik vond de laatste rit (Zwolle) vanuit hier (Eindhoven) ook al behoorlijk Noord Nederland...
Doen we de volgende rit Groningen of Leeuwarden, eens kijken hoe noordelijk Zwolle dan nog is ;)

XXXVI

• sypie
  • Niet online
Het scherm van mijn Pan European is door de vorige eigenaar ernstig toegetakeld. Volgens mij zijn de muggen er van af gepoetst met een schuursponsje. Nu zou ik een nieuw scherm kunnen kopen maar die dingen zijn belachelijk duur.

Volgens mij is het materiaal PolyCarbonaat, gezien er in de hoek ">PC<" staat.

De vraag is natuurlijk: is dit nog weg te polijsten met enige inzet?

Ik heb een paar foto's gemaakt met een (aard)appel, ding kan lastig focussen op zoiets.

motor
Foto's voor het motor topic.
Krassen langs de randenKrassen in voorruit

• Bommes
ephymerous schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:06:
[...]

Doen we de volgende rit Groningen of Leeuwarden, eens kijken hoe noordelijk Zwolle dan nog is ;)
Ik heb 15 jaar in de service buitendienst gewerkt, met 60 duizend km per jaar zakelijke kilometers.
Ik vind het allemaal niet heel erg ver dus, maar ik reageerde meer op de Noord Holland opmerking. Wat nog minder centraal klinkt dan Zwolle.. :9

• SmurfLink
  • Niet online
charrel schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:58:
[...]

Lijkt mij dikke prima. Langs Bergen enzo is een mooie rit. Vorige keer zat ik nog wel achterop, maar het was een mooie rit op weg terug van Texel. :p

5 mei uiteraard niet jongens, dat is bekerfinale dag. Dan zit ik in de verplichte bus naar Rotterdam. _O-

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53

Rubman

Retarded or just overjoyed!

@charrel zeker, die markerwaarderdijk over die je ook niet voor je lol.

Plus hier langs de dijk omhoog naar Enkhuizen Medemblik en zo door heb je prachtige bochtjes.
Richting Schagen waarschijnlijk ook genoeg te vinden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• lolgast
@sypie Er zijn speciale producten voor beschikbaar. Meguiars heeft bijvoorbeeld Plastx maar er zijn vast meer producenten met iets vergelijkbaars.

Ik gebruikte plastx altijd op de koplampen van mijn auto, werkt echt als een trein. Nadeel van zo’n schuurmiddel is dat je een eventuele beschermende laag verwijderd. Maar dat station ben jij nu toch al gepasseerd :)

• sypie
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:42:
Nadeel van zo’n schuurmiddel is dat je een eventuele beschermende laag verwijderd. Maar dat station ben jij nu toch al gepasseerd :)
Ja, dat gaat bij dit scherm niet meer terugkomen ben ik bang.

Waar het mij om gaat is dat ik de krassen er uit krijg zodat ik bij een laagstaande zon gewoon door het scherm heen kan kijken en niet dat het licht alle kanten op verstrooid wordt waardoor ik geen goed beeld heb van wat er voor mij gebeurt.

• lolgast
Je zou kunnen beginnen met tandpasta. Makkelijk verkrijgbaar en dat heb je als het goed is toch liggen.. Uiteindelijk is dat ook gewoon een heel fijn schuurmiddel (zolang je geen gel variant gebruikt). En je motor ruikt lekker fris :9

• xos

xos

Tylen schreef op maandag 22 april 2019 @ 07:29:
[...]

In 2005 heb ik 3 motoren total los gereden. Toen was het voor duidelijk. Ik rijd niet meer op de openbare weg. Vanaf toen alleen nog maar circuit rijden gedaan. Op de monster kan ik mij redelijk beheersen vandaar ook die keuze. Maar als je van je eigen rijgedrag schrikt is het misschien ook voor jou verstandig om je vervolgstappen uit te zetten. (Circuit / supermotard / etc)
@Joopieboy als je eens op het circuit wilt rijden ben je welkom om mee te gaan. Sinds ik daar een paar jaar geleden mee begonnen ben rij ik op de openbare weg een heel stuk rustiger. Het hoeft allemaal niet meer zo, een stukje toeren en wat rondkijken is ook prima, echt hard doorrijden kan toch niet dus waarom dan toch proberen met alle risico's van dien. Misschien dat het jou ook dezelfde rust kan brengen.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Rubman schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:41:
@charrel zeker, die markerwaarderdijk over die je ook niet voor je lol.

Plus hier langs de dijk omhoog naar Enkhuizen Medemblik en zo door heb je prachtige bochtjes.
Richting Schagen waarschijnlijk ook genoeg te vinden.
Was gisteren toch super rustig langs het IJsselmeer en Schagen d:)b

• sypie
  • Niet online
Net even aan het kijken wat er aan de hand is waarom mijn scherm vastgezet is en de schakelaar niet meer op het stuur zit: blijkt dat het hele mechanisme om het scherm op en neer te kunnen doen weg is. Alleen een paar beugels waar het scherm nu mee vast zit, that's all.

Komende tijd dus maar eens goed om me heen kijken naar een compleet scherm-frame voor een Pan European. Het scherm omhoog en naar beneden doen is toch wel heerlijk met dit weer.

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:49
Groever schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:09:
Vanmiddag, net als vorig jaar, weer eens geprofiteerd van de paasactie bij FC Moto. €100 korting bij besteding vanaf €499, terwijl ze voor veel producten al heel scherpe prijzen hebben.
Bedankt voor de tip, sena 30k dual besteld 😊

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zijn er hier mensen met ervaring van een goed adres om de banden te laten wisselen? Ik moet nieuwe banden hebben (Pirelli Sport Demon) en ze meteen laten monteren.
Omdat ik dat niet zelf kan/wil zoek ik een adres in de omgeving Den Haag/Rijswijk waar dat kan terwijl ik wacht.

Ervaringen? Tips iemand? Heb al wel rondgezocht naar garages, maar persoonlijke ervaringen zijn wel fijn :)

[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 22-04-2019 14:13 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:12:
Zijn er hier mensen met ervaring van een goed adres om de banden te laten wisselen? Ik moet nieuwe banden hebben (Pirelli Sport Demon) en ze meteen laten monteren.
Omdat ik dat niet zelf kan/wil zoek ik een adres in de omgeving Den Haag/Rijswijk waar dat kan terwijl ik wacht.

Ervaringen? Tips iemand? Heb al wel rondgezocht naar garages, maar persoonlijke ervaringen zijn wel fijn :)
Je kan via een site als motorbandenmarkt.nl kijken naar montagepartners.

Zelf heb ik voor een zaak gekozen die er een dynamisch apparaat er voor heeft. Met statisch balanceren wil het nog wel eens niet helemaal goed zijn. Met zo'n dynamisch apparaat weet je zeker dat het goed wordt gedaan. Bij mij in de buurt betaal ik 14 euro per wiel als ik de wielen los aanlever.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:03
Vandaag paasshow bij de motoport. Gisteren de kawa van vriendinlief proberen te starten maar leeg. Nachtje aan de druppellader maar er zit niks meer in. Vorig jaar gaf de lader ook al fault aan tijdens het laden maar nu lijkt het dus echt over. Morgen maar even een nieuwe accu bestellen.

Ze moest dus achterop. Eerste keer met iemand achterop deze motor gereden en eerlijk gezegd reed het in de bochten een stuk lekkerder. De motor was minder onrustig.

Maar de volgende keer heb ik toch graag weer dat ze zelf rijd :9

Bij de motoport deden ze DB metingen, 96 DB op het toerental dat ze controleren terwijl ik 88 mag maken. 111 in de toerenbegrenzer dacht ik dat hij zei. Ik dacht dat het veel was maar er waren harley’s die 125 maakte 8)7

Ik heb hier een adresje maar dat is voor jou een eind uit de buurt en niet wenselijk gok ik.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Joopieboy : Dát wat @Tylen & @xos ook al zeggen!! Als je af en toe een keer een circuitdagje boekt dan wordt het vanzelf gemakkelijker om op de openbare weg wat rustiger te gaan rijden.
Ik heb momenteel niets meer apart staan om mee over het circuit te rijden en 't lukt me redelijk goed om mezelf in te houden met de brommer voor de openbare weg (ooit ook niet helemaal, maar....).

Voor jou is Circuitpark Zolder ook goed aan te rijden, net zoals dat voor mij het geval is, al zou ik dan wel gaan zorgen dat je een aanhanger hebt om je motorfiets te transporteren.... Het is niet altijd 100% zeker dat je je motorfiets nog naar huis kunt rijden :+

@Roy Als je met duopassagier prettiger rijd dan is het misschien een keer goed om een specialist naar je volledige vering en demping te laten kijken én 't vervolgens af te laten stellen op jouw persoonlijke gewicht en rijstijl. Hoeft de hoofdprijs vaak niet eens te kosten én 't maakt 't rijden zoveel prettiger voor je!!! Als je er zelf mee aan de slag gaat: Er staan ook filmpjes op Youtube: Dave Moss (Setting Sag) bijvoorbeeld... IS sowieso leuk en leerzaam om te doen én je bent er zomaar een nuttig gevulde halve dag mee kwijt als je ná iedere aanpassing even een rondje gaat rijden over een bochtige route welke je blindelings kent.

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 22-04-2019 15:51 ]

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:26

Motorbanden quickservice in Bleiswijk heb ik goede ervaringen mee.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:33

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Motor Mike in Bleiswijk, http://www.motormike.nl

Zelf ooit met mijn toenmalige FZR1000 nieuwe banden laten plaatsen, vriendelijke kerel en hij heeft redelijke prijzen. Je kan er heen met velgen of gewoon op je motor.

[ Voor 13% gewijzigd door Stormtrooper op 22-04-2019 16:01 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
R0y. schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:59:
Ze moest dus achterop. Eerste keer met iemand achterop deze motor gereden en eerlijk gezegd reed het in de bochten een stuk lekkerder. De motor was minder onrustig.
Dat is voor het eerst dat ik iemand hoor zeggen dat met 2 personen beter rijd dan alleen. Ik heb op verschillende motoren mensen achterop gehad, maar vind het iedere keer weer verschrikkelijk rijden. Er is ook een reden waarom uitlaten tegenwoordig zoveel mogelijk onder het blok zitten ipv onder het zadel. Een hoop gewicht aan de achterkant van de motor en dan hoog rijd eigenlijk altijd minder fijn en niet fijner. Sowieso hoe lager het gewicht zit hoe beter het rijd waarbij 50 kilo of meer toevoegen op een hoog punt nooit fijner zou mogen aanvoelen. Zoals Wimmel zegt misschien eens naar de vering kijken, want dit is erg vrreemd :)

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:03
@PilatuS @wimmel_1

Ik denk dat het idd een vering icm gewicht gevalletje is. De motor zelf reed minder fijn enkel lag hij in de bochten stabieler.

Aan de voorkant is niets in te stellen en achter de standaard dingen. Ik laat er wel eens iemand naar kijken.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

PilatuS schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:00:
[...]

Dat is voor het eerst dat ik iemand hoor zeggen dat met 2 personen beter rijd dan alleen. Ik heb op verschillende motoren mensen achterop gehad, maar vind het iedere keer weer verschrikkelijk rijden. Er is ook een reden waarom uitlaten tegenwoordig zoveel mogelijk onder het blok zitten ipv onder het zadel. Een hoop gewicht aan de achterkant van de motor en dan hoog rijd eigenlijk altijd minder fijn en niet fijner. Sowieso hoe lager het gewicht zit hoe beter het rijd waarbij 50 kilo of meer toevoegen op een hoog punt nooit fijner zou mogen aanvoelen. Zoals Wimmel zegt misschien eens naar de vering kijken, want dit is erg vrreemd :)
Mijn 1200gs met hyperpro's voor en achter stuurde echt super fijn met 2personen en bagage. Reed net zo makkelijk als alleen, het reed alleen stabieler. Dat gaf echt super veel vertrouwen.

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 18:03

Hans van Wijk in Zoetermeer vind ik wel een goeie. Prijs per band = inkoopprijs band + 25e montage . Van tevoren prijs afgesproken, half uurtje/uurtje rondlopen in hun winkel en kofie drinken en je krijgt een sms als het is gelukt.

Verwijderd

Het was weer een mooie dag in Dongen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T5QVANuhei2ZxAmtxiZyUOU6/full.jpg

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Dame(s) en heren,

Gister op de racefiets naar Schoonhoven en mw Accident zegt: "goh normaal deed je dit op het monster"

En aangezien het plan is veel te gaan fietsen vanaf nu zou ik de Duc alleen maar minder gaan gebruiken (nu 3k km/jaar)

Tijdens die zelfde rit bedacht ik me dat een Vespa wel praktisch is.

duss.. vanochtend de Duc ingeruild op een Vespa GTS Super Notte, ben er blij mee wel rare move maar goed 8)7

bij de dealer zei mn vrouw: ach als je spijt krijgt koop je volgend maar een ander monster voor ernaast <3

• Chakotay
PilatuS schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:45:
[...]

Je kan via een site als motorbandenmarkt.nl kijken naar montagepartners.

Zelf heb ik voor een zaak gekozen die er een dynamisch apparaat er voor heeft. Met statisch balanceren wil het nog wel eens niet helemaal goed zijn. Met zo'n dynamisch apparaat weet je zeker dat het goed wordt gedaan. Bij mij in de buurt betaal ik 14 euro per wiel als ik de wielen los aanlever.
Bij zo'n partner van motorbandenmarkt moet je wel opletten waar je terecht komt. 1x gedaan in Amersfoort, bleek het een auto-toko te zijn die ergens in een hoekje nog accesoires had liggen om hun bandenapparaat bruikbaar te maken voor autobanden. Ik breng daar dus netjes mijn losse wielen, krijg ik "tof, morgen krijg je ze terug" te horen. Ehhh, dat was het idee niet. "Jamaar we moeten de machines nog helemaal ombouwen". Na enig aandringen kon ik na een uur ipv de volgende dag de banden ophalen, maar dat ging niet van harte. Sindsdien maar gewoon naar de kleine bandenspecialisten (AFS, Sabra, motorbandenzaak e.d.), veel betere service en kost niet eens veel meer.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:27:
Het was weer een mooie dag in Dongen :)

[Afbeelding]
Da's zo goed als offroad ;)

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:56:
[...]

Bij zo'n partner van motorbandenmarkt moet je wel opletten waar je terecht komt. 1x gedaan in Amersfoort, bleek het een auto-toko te zijn die ergens in een hoekje nog accesoires had liggen om hun bandenapparaat bruikbaar te maken voor autobanden. Ik breng daar dus netjes mijn losse wielen, krijg ik "tof, morgen krijg je ze terug" te horen. Ehhh, dat was het idee niet. "Jamaar we moeten de machines nog helemaal ombouwen". Na enig aandringen kon ik na een uur ipv de volgende dag de banden ophalen, maar dat ging niet van harte. Sindsdien maar gewoon naar de kleine bandenspecialisten (AFS, Sabra, motorbandenzaak e.d.), veel betere service en kost niet eens veel meer.
Of gewoon lekker naar dichtstbijzijnde circuit brengen ;) er is altijd wel een bandenservice. En die zijn stukken goedkoper en sneller ;) (wel losse velgen aanleveren natuurlijk).

[ Voor 69% gewijzigd door Tylen op 22-04-2019 19:17 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@PilatuS ,@zjorsie , @Stormtrooper en @R0y. Bedankt voor de suggesties!

Het mooiste is als ze de banden al hebben, of als ik inderdaad via motorbandenmarkt ze kan laten bezorgen. Ga me er eens in verdiepen :)

• BvZwolle
  • Laatst online: 23:24
@Vrijdag ik bestel via www.bandenleader.nl . Is een Duits bedrijf, maar wordt goed en netjes geleverd. De communicatie omtrent de levering soms wel wat bijzonder, maar altijd zoals beloofd en ook, meestal, de goedkoopste.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:20

Secsytime

Automagisch

Tylen schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:17:
[...]

Of gewoon lekker naar dichtstbijzijnde circuit brengen ;) er is altijd wel een bandenservice. En die zijn stukken goedkoper en sneller ;) (wel losse velgen aanleveren natuurlijk).
Hebben ze in Assen ook zoiets? Mijn achterband is aardig vierkant van de snelweg :<

Verwijderd

Dryhte schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:16:
[...]

Da's zo goed als offroad ;)
Zo gek als met mijn Bandit doe ik voorlopig even niet met mijn nieuwe speeltje. Het liefst zou ik nog een tweede allroad motor willen hebben maar dat vindt mijn vriendin niet zo'n goed idee ;)
Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.