Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.421 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:04
Nu ik nieuwe voorvering heb hoop ik deze zomer wat mooie sprongen op video te zetten :Y uiteraard zal er daarbij ook weer nieuw 'oops' materiaal geschoten worden.

Het werk aan die Yamaha schiet maar niet op, ik wil daar ook zo graag een paar leuke crashes ritjes mee filmen :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
HTT-Thalan schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:21:
[...]

Nu ik nieuwe voorvering heb hoop ik deze zomer wat mooie sprongen op video te zetten :Y uiteraard zal er daarbij ook weer nieuw 'oops' materiaal geschoten worden.

Het werk aan die Yamaha schiet maar niet op, ik wil daar ook zo graag een paar leuke crashes ritjes mee filmen :9.
Ik hoef geen sprongen te maken met de motor als het kan. Vond hem als hobbelpaard al niet echt fijn :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:21:
[...]

Ik weet niet of ik, in jouw geval, met die Trans-Alp überhaupt zou gaan "springen" .... Al zet je er de meest fancy en dure Öhlins / WP vering op dan nóg is 't hele chassis én subframe niet gemaakt en/of berekend op dat soort activiteiten.

Zou zonde zijn als je je Trans-Alp (Daily Driver?) naar de eeuwige motorcross-jachtvelden helpt terwijl je óók een Yamaha WR hebt staan welke tijdens dat soort dingen op z'n best is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:38
timmie271 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:24:
[...]

Ik hoef geen sprongen te maken met de motor als het kan. Vond hem als hobbelpaard al niet echt fijn :+
Daar is een CBR idd niet voor gemaakt. Op een klinkerweg stuiter ik er al bijna af :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:25:
[...]

Ik weet niet of ik, in jouw geval, met die Trans-Alp überhaupt zou gaan "springen" .... Al zet je er de meest fancy en dure Öhlins / WP vering op dan nóg is 't hele chassis én subframe niet gemaakt en/of berekend op dat soort activiteiten.

Zou zonde zijn als je je Trans-Alp (Daily Driver?) naar de eeuwige motorcross-jachtvelden helpt terwijl je óók een Yamaha WR hebt staan welke tijdens dat soort dingen op z'n best is.
Oh, absoluut :Y de Alp komt niet zó ver van de grond, het echt grondige werk is voor de WR :Y.

Dusseh, opschieten Ebay }:| dan kan ik beginnen!

Het enige waar ik nog geen oplossing voor heb is de knippers. LED knippers zitten erop, ik heb ook een LED relais, maar het originele relais heeft 3 draden (waarvan twee dezelfde kleur als de LED versie). Dat word maar gewoon proberen denk ik :?. En nog een beetje extra gun gum tussen de koppelingshevel om het lekken te stelpen :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
InZane schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:31:
[...]

Daar is een CBR idd niet voor gemaakt. Op een klinkerweg stuiter ik er al bijna af :+
Die zijn ook al zo erg ja :+

Ach ja nog minimaal 2 jaar met deze rondrijden en dan gaan we rustig naar wat nieuws kijken :)
Waarschijnlijk word dat een tourer (versys 650/1000), maar vind de huidige cbr500r /cbr650r ook wel gaaf <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 23:55
De nieuwe Cbr500r in het matzwart is een erg mooie machine inderdaad, zit ook gewoon comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Oh, leuke uitlaat gevonden voor mij Viffer.

Een Remus Revolution Carbon.
Had op de vorige een Remus Grand Prix en dat geluid was O+ en dat was nog geen eens een Carbon versie.

Nu toch twijfel of ik het wel moet doen, maar zo vaak loop je er niet tegenaan en zeker niet voor deze prijs.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heerlijke dag vandaag - en die dag werd nog beter toen ik telefoontje had dat m'n motor klaar was. Carbs waren schoongemaakt, accu vervangen, een massaprobleem aan de electra aan de achterkant was gefixed, nieuwe remblokken voor en de lichtschakelaar was in ieder geval weer provisorisch aan de praat gekregen. Ik kon weer rijden!

Dus na het werk naar de garage gelopen, betaald, pak aan, erop en rijden!

Het was uiteraard avondspits op de A10, dus gelijk de Coentunnel ingedoken in de file. Na de tunnel rechtsaf de A10 op, het werd rustiger dus ik kon gas opentrekken. 80, 90, 100, 110 - heerlijk. Maar ik zat in iemand's dode hoek, dus even doorgetrokken naar 120...

Maar iets was mis :/

Blok hield iets in en flinke trillingen. Rustiger gaan rijden en zo ver mogelijk naar rechts. Zelfs met 80 reed het niet lekker en iedere poging om er meer vermogen uit te krijgen resulteerde in schudden. Plus de linkercarb ging lekken. Exact dezelfde problemen dus waarom ik vorige keer stil kwam te staan :'(

Enfin, eerstvolgende afrit gepakt, hortend en stotend een wijk in gereden en op de eerste veilige locatie stilgezet en garage gebeld. Vijf minuten geweldig plezier, tien minuten bezorgd rijden en het was afgelopen :X

Kwalitetief Uitermate Teleurstellend.

Had ik al gezegd dat ik hierna nooit meer een vervoersmiddel met carbs ga nemen?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Rubman schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:37:
Oh, leuke uitlaat gevonden voor mij Viffer.

Een Remus Revolution Carbon.
Had op de vorige een Remus Grand Prix en dat geluid was O+ en dat was nog geen eens een Carbon versie.

Nu toch twijfel of ik het wel moet doen, maar zo vaak loop je er niet tegenaan en zeker niet voor deze prijs.
Qua geluid maakt 't niet uit of je een Titanium of Carbon einddemper op je fiets zet. Als ze goed afgevuld zijn (met demping wol) dan produceren ze 't zelfde aantal / hoeveelheid dBa's aan geluidsdruk.

Je hoeft met zo'n 4-Cylinder Honda blok niet bang te zijn dat je de Carbon huls stuk maakt middels compressie, iets wat een 2-Cylinder (LITER-EATER) blok wél zou kunnen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

wimmel_1 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:07:
[...]

Qua geluid maakt 't niet uit of je een Titanium of Carbon einddemper op je fiets zet. Als ze goed afgevuld zijn (met demping wol) dan produceren ze 't zelfde aantal / hoeveelheid dBa's aan geluidsdruk.

Je hoeft met zo'n 4-Cylinder Honda blok niet bang te zijn dat je de Carbon huls stuk maakt middels compressie, iets wat een 2-Cylinder (LITER-EATER) blok wél zou kunnen doen :P
Ja, plus dat het geluid sowieso mooier en dieper zal zijn dan de standaard pijp die erop hangt.

En zwart ipv zilverkleuring wat altijd dof wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Rubman Waarschijnlijk is er op je VFR nú nog een (af-fabriek) "reflectiie demper" geplaatst? Die dingen hebben als nadeel dat ze véél gewicht in zich hebben vanwege de metalen "schotten" welke er intern in zitten. Voordeel is dat ze niets te lijden hebben over een levensduur van "tig" jaren.

Een aftermarket "absorptie" demper (zoals die Remus welke je noemt) is véél lichter vanwege 't gebrek aan intern metaal (schotten), je moet alleen wel de kwaliteit van het dempingmateriaal in de gaten gaan houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 18-04-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

wimmel_1 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:19:
@Rubman Waarschijnlijk is er op je VFR nú nog een (af-fabriek) "reflectiie demper" geplaatst? Die dingen hebben als nadeel dat ze véél gewicht in zich hebben vanwege de metalen "schotjes" welke er intern in zitten. Voordeel is dat ze niets te lijden hebben over "tig" jaren.

Een aftermarket "absorptie" demper (zoals die Remus welke je noemt) is véél lichter vanwege 't gebrek aan intern metaal (schotten), je moet alleen wel de kwaliteit van het dempingmateriaal in de gaten gaan houden.
Ja ach dat is niet de issue.

Dit is zo;n "Toeter" waar een aftermarket zoals de Remus toch iets moois heeft.

Plus wat ik lees dat het geluid echt een wereld van verschil is, van schelle naaimachine naar mooie V4 Roffel. Dat was bij de 750 ook het geval.

Ben mijzelf aan het overtuigen :+ O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Rubman schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:24:
[...]

Ja ach dat is niet de issue.

Dit is zo;n "Toeter" waar een aftermarket zoals de Remus toch iets moois heeft.

Plus wat ik lees dat het geluid echt een wereld van verschil is, van schelle naaimachine naar mooie V4 Roffel. Dat was bij de 750 ook het geval.

Ben mijzelf aan het overtuigen :+ O-)
NIET DOEN!!!! Gewoon gáán voor zo'n Remus :P

P.S. Remus is in de jaren '90 ontstaan vanuit "Sebring" ..... Dat wás en is vergelijkbaar met Akrapovic in de autosport O+

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 18-04-2019 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

wimmel_1 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:26:
[...]

NIET DOEN!!!! Gewoon gáán voor zo'n Remus :P
Dit is een beetje tegenstrijdig.

Wil hem en ben mijzelf aan het overtuigen om straks 75km heen en 75km terug te rijden om een uitlaat te halen.

Nu zeg jij in 1 zin NIET DOEN!! ???
Plus wel halen 8)7 8)7
.
* Rubman is verward en gaat maar iets kopen ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:27
@dion_b dat is weer jammer... Nog geluk dat hij er pas na de tunnel meer stopte :X Is de garage die het 'gemaakt' had hem wel weer netjes op komen halen?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@dion_b Ik ben even kwijt met wát voor een speelgoed je tegenwoordig (weer) rijd? Vroegâh reed je met een Honda Pan ..... "Tupperware" (non-European) Pacific Coast...... :+

Wat voor een fiets heb je tegenwoordig?

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 18-04-2019 21:40 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:14

steveman

Comfortabel ten onder

Rij twee motorrijders achterop... "Hey, verhipt, die achterste heeft geen kentekenplaat meer"

Even ingehaald aangezien er wat mooie bochten aankwamen en het niet zo opschoot, toen verderop even gestopt en gebaard... Ze stopte, dus ik "ja uh, je kenteken ligt er af"

-"Oh ja, is al zo sinds Groningen" (als ik het goed verstond)

We reden op de Lekdijk.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
steveman schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:00:
Rij twee motorrijders achterop... "Hey, verhipt, die achterste heeft geen kentekenplaat meer"

Even ingehaald aangezien er wat mooie bochten aankwamen en het niet zo opschoot, toen verderop even gestopt en gebaard... Ze stopte, dus ik "ja uh, je kenteken ligt er af"

-"Oh ja, is al zo sinds Groningen" (als ik het goed verstond)

We reden op de Lekdijk.
Hoop ik wel dat ie hem nog ergens heeft. Zelf overigens met lessen een halfuur zonder plaat gereden, omdat ik die was verloren oo een knverharde weg :+ gelukkig snel teruggevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@steveman heh, mooie reactie. Al denk ik dat ik zelf ook niet de trein zou pakken als ik mijn kenteken spontaan verlies, maar ik rij ook niet dagelijks van Groningen naar de Lijkdijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ben zelf ook eens zo teruggekomen uit den Eifel, ergens in, vlak voor een tochtje door Luxemburg is ie er af gevlogen. Sta je raar te kijken na een plaspauze

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lrug0Pj.png

Heb toen m'n Bitburger leeggegoten na een half slokje en ben maar gaan rijden ipv MotoGP kijken.

Ik weet nog dat Rossi 3e werd, want dat spoilde m'n vriendin (ondanks dat, imiddels vrouw) nog even toen de telefoon thuis op de wifi ging :')

[ Voor 37% gewijzigd door steveman op 18-04-2019 22:18 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:06:
[...]

Jullie weten niet wat jullie missen! En dan kun je ook niet verkeerd rijden, je ontdekt hooguit nieuwe routes 8).

Als het helpt, ik ben momenteel snelle bochten aan het ontdekken en nog een tikkeltje platter gaan dan ik al ging. Vorig weekend eerste keer stepje aan de grond :7.
Als ik mijn lijf al merk na die paar jaren, knieën, pink, littekens, ellebogen, etc, dan kan ik beamen dat het leuk is, maar slopend. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Mijn vader had dat ook ooit, alleen is z'n kenteken er toen met taartschep en al eraf gegaan.... |:(

[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 18-04-2019 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
steveman schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:16:
Ben zelf ook eens zo teruggekomen uit den Eifel, ergens in, vlak voor een tochtje door Luxemburg is ie er af gevlogen. Sta je raar te kijken na een plaspauze

[Afbeelding]

Heb toen m'n Bitburger leeggegoten na een half slokje en ben maar gaan rijden ipv MotoGP kijken.

Ik weet nog dat Rossi 3e werd, want dat spoilde m'n vriendin (ondanks dat, imiddels vrouw) nog even toen de telefoon thuis op de wifi ging :')
Zo heb ik ook met de huidige motor een dag lang legaal rondgereden met het zelfgemaakte eendagskenteken :)

Heeft ze het dus toch nog ergens goed weten te maken met je :+

[ Voor 4% gewijzigd door timmie271 op 18-04-2019 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
darkkingll schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:18:
Mijn vader had dat ook ooit, alleen is die toen met taartschep en al eraf gegaan.... |:(
En dus wéér een rede te over om die af-fabriek taartschep te demonteren en te vervangen middels iets "koters" wat minder trillingen teweeg kan brengen.

Enige rede om 't ding te laten zitten: Je zit niet zo snel onder 't vuil wat door je achterband opgeworpen wordt tijdens regen / nat wegdek :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:21:
[...]

En dus wéér een rede te over om die af-fabriek taartschep te demonteren en te vervangen middels iets "koters" wat minder trillingen teweeg kan brengen.

Enige rede om 't ding te laten zitten: Je zit niet zo snel onder 't vuil wat door je achterband opgeworpen wordt tijdens regen / nat wegdek :>
En daarom laat ik hem ook gewoon zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:36
Zag een aantal jaar geleden ook een meid langs de bus waar ik in zat rijden met heel het ‘achterwerk’ van de Ninja 300 afgescheurd, alleen nog bungelend aan de knipperlicht en kentekenverlichting bedrading.... Ze had het ook totaal niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 21:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chakotay schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:30:
@dion_b dat is weer jammer... Nog geluk dat hij er pas na de tunnel meer stopte :X Is de garage die het 'gemaakt' had hem wel weer netjes op komen halen?
Netjes en met schaamrood op de kaken. Ook duidelijk gemaakt dat ophaalkosten voor hun rekening zijn.
volledige revisie van carbs en schoonmaken tank (vermoedelijke oorzaak) mag ik dan wel aftikken straks.
wimmel_1 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:35:
@dion_b Ik ben even kwijt met wát voor een speelgoed je tegenwoordig (weer) rijd? Vroegâh reed je met een Honda Pan ..... "Tupperware" (non-European) Pacific Coast...... :+

Wat voor een fiets heb je tegenwoordig?
Dat was tijdje terug idd. Die PC800 reed ik tot spontaan ergens tussen Bremen en Aurich de olie besloot een betere plek te vinden dan het blok waardoor opeens een zuigerstang naar buiten kwam. Afgelopen jaren rij ik BMW R80, de laatste airhead.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Zo, ook eens een vraag van mijn zijde hier.
Op 1 april (van alle dagen die dag dus) ben ik van motor gereden door iemand die bewust door rood reed.
Resultaat sport tourmotor total loss. Persoonlijk benen, armen alle kleuren van de regenboog geweest en de laatste plekken (zwart) trekken weg.
Had veel erger kunnen zijn, op een paar centimeter achter mijn been heeft hij de achterkant eraf gereden, uitlaat, koffer, achterlicht, nummerplaat, cardanbrug/wiel heeft een tik gehad. Uitlaat was gedeukt vanaf het slipon gedeelte.Vervolgens op de andere zijde op het asfalt en doorgeschoven.

Enfin, in voor een nieuwe sport tourmotor met nog wat extra's op de motor, pak, helm handschoenen.
Mijn dealer waar ik kom is inmiddels (bewust) geen dealer meer van dit merk omdat deze niet mee wilt in de groter dan groot glazen doos op een A1 locatie eisen.
Snap ik, ik ben ook niet van het onpersoonlijke groter dan groot.

Maar dan, hij kan wel leveren via een merk dealer, maar hoe dan met de fabrieks/importeur garantie.
Zeker garantie gaat altijd via de verkoper, maar dan.

Zijn er ervaringen te delen? Zowel positief als negatief.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mijn motorzaak heeft hetzelfde gedaan, maar dan met de Japanse 4 merken. Ik zou zo iemand meer vertrouwen dan een dealer die werkt voor. Vaak werken ze meer voor de klant en is er meer aandacht en mogelijkheden om te helpen en alles. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:57
steveman schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:16:

[Afbeelding]

Je kan vaak beter zonder plaat rond rijden dan dit doen. Zo geef je aan dat je weet dat de plaat weg is en dus fout bent. Als je hem verloren bent dan kan je dat soms niet weten. Blijft uiteindelijk hoe dan ook geluk hebben hoe een agent er mee om gaat.
ollie1965 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 23:08:
Op 1 april (van alle dagen die dag dus) ben ik van motor gereden door iemand die bewust door rood reed.
Resultaat sport tourmotor total loss. Persoonlijk benen, armen alle kleuren van de regenboog geweest en de laatste plekken (zwart) trekken weg.
Had veel erger kunnen zijn, op een paar centimeter achter mijn been heeft hij de achterkant eraf gereden, uitlaat, koffer, achterlicht, nummerplaat, cardanbrug/wiel heeft een tik gehad. Uitlaat was gedeukt vanaf het slipon gedeelte.Vervolgens op de andere zijde op het asfalt en doorgeschoven.

Enfin, in voor een nieuwe sport tourmotor met nog wat extra's op de motor, pak, helm handschoenen.
Mijn dealer waar ik kom is inmiddels (bewust) geen dealer meer van dit merk omdat deze niet mee wilt in de groter dan groot glazen doos op een A1 locatie eisen.

Maar dan, hij kan wel leveren via een merk dealer, maar hoe dan met de fabrieks/importeur garantie.

Zou daar inderdaad meer vertrouwen in hebben (vooral als je er al jaren komt?) dan een grote hippe fancy aquarium :+ Van de week ook nog met de auto meegemaakt bij de VW dealer in het zuiden. Auto had een grote beurt gehad, en sinds toen stonk het enorm als de ventilatie aan stond. Aangezien hij aangaf dat het interieurfilter vervangen was vermoedde ik dat het daar in zat. Moest voor een terugroep actie deze week terug, dus aangegeven dat de auto sinds de beurt van binnen enorm stonk. Ze hebben zonder ook maar door te vragen het interieur filter (natuurlijk tegen kosten) vervangen. Vervolgens is het probleem nog niet opgelost en worden ze boos op mij omdat ik had aangegeven dat het interieur filter de oorzaak zou zijn 8)7

Dit soort acties zou ik bij een kleinere dealer minder verwachten, aangezien die vaak zelf nog verstand hebben en doorvragen en meedenken. Bij grotere dealers ben je vaak meer een nummer en is het productie werk. Dit snap ik ook wel, maar het is maar net wat je prettig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Thoit de gemiddelde VW vind ik dan ook wel het voorbeeld van veel te grote aquariumdoos met 0 service en nutteloze verkopers. Ooit 1x zo'n ding als tijdelijke leaseauto gehad, dat was ook meteen de laatste.

Qua motorzaken ben ik ook een stuk meer fan van de kleinere zaken, vaak kan je daar alsnog prima een nieuwe motor incl alle garanties kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Nu online

ollie1965

Ja, VW als merk en dealers.
Hou op, grootste fout in aankoop en service ooit.
Tijdens grote beurt is natuurlijk luchtfilter vervangen, kleppendeksel enz open geweest. Hierna ook olie geur in interieur bij stilstand/achteruit rijden. Terug en een afgebroken carterontluchting werd gevonden, dat is dan X euro.
Toen heb ik maar even laten blijken wat ik weet over plofmotoren, er werd nog even naar de auto gelopen en gekeken. En gek genoeg werd het gehele bedrag kwijtgescholden en ik kreeg een hand toe met rood op de kaken. Ja, je zult maar geen verstand hebben van plofmotoren en onderhoud.

Over de garantie, ja ik was er kind aan huis (minder kilometers en gezin ,maakt de frequentie lager) en het klantnummer is op handen en voeten te tellen (of wel zo lang kom ik er al).

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Daarom ben ik ook blij dat ik zelf kan sleutelen. Heb 1x de motor naar een bedrijf gebracht, omdat ik voor de vakantie te weinig tijd had om dieper te gaan zoeken naar het probleem.

Zijn maar weinig bedrijven die het onderhoud doet zoals de fabrikant het voorschrijft.

Gisteren ook eindelijk het probleem van de achterrem opgelost. Zodra die warm werd blokkeerde die. Dacht eerst dat de zuiger niet terug ging. Na de zuiger er helemaal uitgehaald te hebben, en remmen opnieuw ontlucht deed die het weer. Tot die weer wat warmer werd. Toen bedacht ik mij dat het enige wat verandert was, was de rempedaal omdat de originele door de deksel was geboord. Na het afstellen van de rempedaal deed de rem het weer prima en heerlijk gespeeld op een industrieterrein. Blijkbaar vond een vrachtwagen chauffeur het minder leuk, die probeerde namelijk met zijn vrachtwagen de weg te blokkeren kwam ik laterna achter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Lol, zat je door z'n rustpauze heen te kneuren?

rustpauze... klinkt wat redundant

[ Voor 33% gewijzigd door steveman op 19-04-2019 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Geen idee, ik kwam uit de bocht en rechts van mij waren parkeerplaatsen. Hij stuurde richting de parkeerplaatsen zonder richting aan te geven. Ik dacht wat een idioot dat hij geen richting aangeeft als hij wil parkeren. Vriend van me zat achter mij en zei dat die mij wilde blokkeren en dat hij niet blij was. Aangezien we toch naar huis wilden, zijn we maar gewoon doorgereden.

We rijden juist op een stuk waar geen zijwegen zijn, geen bedrijven die in de avond nog open zijn en het ver van huizen af. Er zou daar dus eigenlijk niet last ervan moeten hebben. Misschien dacht een vrachtwagenchauffeur daar hetzelfde over :P Al vraag ik mij af of hij daar überhaupt mag slapen in zijn hok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Misschien was hij paaseieren aan het verstoppen voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:36
Het is rustig vandaag hier, is iedereen rijden ofzo? :P
Kan niet wachten tot t 17.00 is, nog even lekker van het weer genieten!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Werken nondedju. ;)

maar 'k ga toch ook niet te lang blijven zitten...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
@Vrijdag doe je ding en laat het even ontsporen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dryhte schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:16:
Werken nondedju. ;)

maar 'k ga toch ook niet te lang blijven zitten...
Werken????? Klinkt als iets heel saai’s.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Tylen schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:55:
[...]

Zo voelt 't vandaag ook. Andere dagen valt 't wel mee ;) voelt 't als spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik zie m'n beestje int zonnetje staan vanaf mijn bureau op een paar 100m afstand... ik wil rijden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Precies dit ^

* Rubman er weer lekker mee kapt voor vandaag en de lange route naar huis neemt.

Tomtom doe ff kronkelroute van werk naar huis O-)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dryhte schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:05:
[...]

Zo voelt 't vandaag ook. Andere dagen valt 't wel mee ;) voelt 't als spelen.
Zo zat ik te werken vandaag 😇

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xJJ21NYm2gmvXITaJxtf2Co5/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Het lijkt er op (moet hem nog starten, maar accu is leeg) dat mijn motor het weer gaat doen na mijn blunder met het kleppen stellen. Inbus met bolletje gebruikt die bij het vast zetten van de moer afbrak :( . Helaas de motor een tijd in de tuin (vanaf september) moeten parkeren voordat ik het (wel goed) kon oplossen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T90SW4OoBV903Kx7yzmXiZFE/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/txpwVfLoIezBIODpIDGd3fMl/thumb.jpg

Ik moet toegeven dat het me al met al best meevalt om dat mechanisme uit dat Guzzi 1200 blok te krijgen.
ollie1965 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 23:08:

Ik neem aan dat het over BMW of KTM gaat :)?

Wat ik begreep van De Jong in Alphen is dat alles gewoon via de BMW dealer in Amersfoort verliep toen ze geen BMW dealer meer mochten zijn. Ze hadden toen wel zelf nog het BMW computer systeem om dingen aan / af te melden. Demo modellen zaten toen ook nog met stikkers van de toko in Amersfoort er op als je ze wou berijden.
Service was daarna niet anders.

Vriend van mij kwam bij de KTM dealer in de Bilt maar die is niet langer KTM dealer. Hij had moeite toen hij zijn 2e grote ktm kwam inruilen voor een nieuwe 1290 en de eerste nog niet verkocht was. Nu tegenwordig doet hij niet langer het onderhoud daar maar weer bij een echte KTM dealer. Mede omdat hij ze bij 80 000 km (+- 1 jaar) neer zet voor de volgende :) en dan geen gezeur wil met garantie of recall dingen.

[ Voor 57% gewijzigd door GBTW op 19-04-2019 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@Tylen Klote Netscalers... Ik ben met PVS/Storefront/Delivery Controllers in de weer geweest. Das veel leuker :+
Moest noodgedwongen ook inloggen op die pruts apparaten voor de STA configuratie ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Gisteravond de domdom geinstalleerd en aan de kentekenlicht gekoppeld. En vandaag direct uitkunnen testen want het was een verplichte vrije dag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:28
Pagman schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:00:
Gisteravond de domdom geinstalleerd en aan de kentekenlicht gekoppeld. En vandaag direct uitkunnen testen want het was een verplichte vrije dag 8)
Ik heb mijn TomTom via de zekering van de verlichting aangesloten.
Aan de onderzijde van zekeringkastje de juiste draad opgezocht, aftakking gemaakt en daarop dus mijn Tom Tom aangesloten.
Hij het contract aanzetten gaat de TomTom dus ook mee aan, maar met het starten valt de spanning van de verlichting weg (is zo bedoeld om met startstroom over te houden).
De TomTom meld dit meteen in het beeld en wil weer uitgaan... |:(

Opzich niet heel erg want hij schakelt niet meteen uit maar wel opvallend genoeg in beeld van de TomTom om me aan te irriteren :/
Denk dat ik het op ga lossen met een vertraagd afvallen relais welke ik dus via verlichting laat schakelen.
Dat heeft ook als voordeel dat ik dan via dat relais ook wat meer verbruikers kan aansluiten. :)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik zit net te rekenen...

Als ik 8 Tweakers kan werven voor een job bij ons kan ik een nieuwe motor kopen.

Iemand interesse? :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Bommes schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:10:
[...]

Aan de onderzijde van zekeringkastje de juiste draad opgezocht, aftakking gemaakt en daarop dus mijn Tom Tom aangesloten.
Hij het contract aanzetten gaat de TomTom dus ook mee aan, maar met het starten valt de spanning van de verlichting weg (is zo bedoeld om met startstroom over te houden).

Opzich niet heel erg want hij schakelt niet meteen uit maar wel opvallend genoeg in beeld van de TomTom om me aan te irriteren :/
Denk dat ik het op ga lossen met een vertraagd afvallen relais welke ik dus via verlichting laat schakelen.
Dat heeft ook als voordeel dat ik dan via dat relais ook wat meer verbruikers kan aansluiten. :)
Ik heb er ook een aftakking op gemaakt dmv een aftak connector is de juiste bemaning denk ik?.
De lader gaat aan zodra ik het contact ON zet en weer uit op de OFF. Dit nog wel even doorgemeten voor de zekerheid want je weet het maar nooit :P

Is het niet een optie om het automatisch overschakelen naar de slaapstand uit te zetten in de batterij instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:36
Motor roept te hard, tijd om PC af te sluiten en lekker het weekend in te knallen oOo
Ik denk dat er veel KM's gemaakt gaan worden dit weekend!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
aidanl schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:28:
Motor roept te hard, tijd om PC af te sluiten en lekker het weekend in te knallen oOo
Ik denk dat er veel KM's gemaakt gaan worden dit weekend!
Op dit moment alleen zondag op en neer Schiphol voor werk _O-

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:36
Ik was gister al begonnen met het maximaal benutten van het mooie weer 8) .

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VMmOiQq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Pagman schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:23:
[...]
Is het niet een optie om het automatisch overschakelen naar de slaapstand uit te zetten in de batterij instellingen?
Goede vraag, weet ik eigenlijk niet.
Maar opzich vind ik het, buiten een beetje irritant, wel goed dat hij uit gaat als ik het contact uitzet.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:00

A13X

Dude

Pagman schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:23:
[...]

Ik heb er ook een aftakking op gemaakt dmv een aftak connector is de juiste bemaning denk ik?.
De lader gaat aan zodra ik het contact ON zet en weer uit op de OFF. Dit nog wel even doorgemeten voor de zekerheid want je weet het maar nooit :P

Toch niet zo'n onding hé?

Afbeeldingslocatie: https://www.4campers.nl/1294-thickbox_default/kabelschoenen-connectors-kabel-aftak.jpg

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965
  • Nu online

ollie1965

GBTW schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:35:

Ik neem aan dat het over BMW of KTM gaat :)?
Stemvorken met alles er op en aan

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:55:
[...]

Och, ik zat 2 dagen op cursus in Noordwijk aan Zee. Dat was zeker geen straf met dit weer. Veel mooie motoren (en rokjes ;) ) langs zien komen. Waaronder uiteraard wel een roofboxer Harley rijder in tshirtje, en een Roofboxertje op een Kawa (ik gok zx10 oid) met 2 hele dikke brulpijpen. :p Ach, het blijft raar volk.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink ook rokjes op motoren? Dan zie je dan weer minder vaak dan de roofboxers met teenslippers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:51:
@SmurfLink ook rokjes op motoren? Dan zie je dan weer minder vaak dan de roofboxers met teenslippers :P
t-shirt en korte broek ben ik wel tegengekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

lolgast schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:56:
@Tylen Klote Netscalers... Ik ben met PVS/Storefront/Delivery Controllers in de weer geweest. Das veel leuker :+
Moest noodgedwongen ook inloggen op die pruts apparaten voor de STA configuratie ;(
Doe al vanaf 1996 niets anders dan Citrix ;) En hoe load balance je dan je StoreFront servers? ;) Heb net mooie GSLB Unified Gateway wereldwijd ontworpen en geimplementeerd. En de StoreFront servers intern ook via GSLB :P Mooie klant dit hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Die heb ik wel in huis om voor bod even iets kunnen testen/uitproberen/repareren.
In het geval van mijn TomTom aansluiting heb ik de draad die ik moest hebben een stukje gestript en daarop een extra draad gesoldeerd.
Netjes goede vulcaniserende tape er om heen.

Ik weet dat hier mensen iets tegen solderen hebben, daar ben ik er echter niet eentje van.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Bommes schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:10:
[...]

Op de Div had/heb ik de navigatie (of in elk geval, de 12v plug voor navigatie) rechtstreeks op de accu zitten (gezekerd, uiteraard) maar contact geschakeld dmv een relais. In mijn geval is de spanningsbron dus gewoon de accu :) Jouw aftakking is bij mij dus een schakeldraad geworden.

Al heb ik net vorige week de hele handel er weer af gehaald, de Diversion staat te koop en het leek me wel zo handig om dat soort spullen (die ik op de volgende motor wil overzetten) er vast af te halen :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Goh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:55
Bommes schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:51:
[...]

Die heb ik wel in huis om voor bod even iets kunnen testen/uitproberen/repareren.
In het geval van mijn TomTom aansluiting heb ik de draad die ik moest hebben een stukje gestript en daarop een extra draad gesoldeerd.
Netjes goede vulcaniserende tape er om heen.

Ik weet dat hier mensen iets tegen solderen hebben, daar ben ik er echter niet eentje van.. ;)
Ik pik deze even persoonlijk op omdat ik die discussie eens heb aangezwengeld. ;) Mits goed uitgevoerd en weer goed afgedicht heb ik niets tegen solderen. Het probleem is alleen dat veel mensen gaan bakken en braden met tin, dan wat gamma-plakband eromheen wikkelen en vervolgens vreemd opkijken van de storingen.

Maar ik maak er persoonlijk wel een sport van om het zo origineel mogelijk te maken, dus als ik een stekkertje kan aftakken zal ik dat doen. :)

Morgen ga ik zelf ook nog even wat knutselen om mijn lagere, sportievere ruitje van MRA in een lagere stand te kunnen zetten. Hopelijk dan minder turbulentie en meer wind rond mijn kop. Dit voor wat meer snelheidsbeleving en koeling op een hete dag.
Dat wordt morgen dus vijlen en schuren. :)

[ Voor 13% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-04-2019 22:44 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Beetje reclame voor R&G natuurlijk, maar toch leuk om te zien. Onderuit op 9:10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Tylen schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:12:
[...]

Doe al vanaf 1996 niets anders dan Citrix ;) En hoe load balance je dan je StoreFront servers? ;) Heb net mooie GSLB Unified Gateway wereldwijd ontworpen en geimplementeerd. En de StoreFront servers intern ook via GSLB :P Mooie klant dit hahaha.
offtopic:
Toen zat ik in groep 5/6 ofzo :9

Maar je hebt gelijk, dat gaat uiteraard ook via de NetScalers ja. Het is gewoon niet mijn favoriete product, laat ik het daar op houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
lolgast schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 23:36:
[...]

offtopic:
Toen zat ik in groep 5/6 ofzo :9

Maar je hebt gelijk, dat gaat uiteraard ook via de NetScalers ja. Het is gewoon niet mijn favoriete product, laat ik het daar op houden
Ik was toen net in productie gegaan of stond op de planning bij m'n ouders _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 22:35:
[...]

Ik pik deze even persoonlijk op omdat ik die discussie eens heb aangezwengeld. ;) Mits goed uitgevoerd en weer goed afgedicht heb ik niets tegen solderen. Het probleem is alleen dat veel mensen gaan bakken en braden met tin, dan wat gamma-plakband eromheen wikkelen en vervolgens vreemd opkijken van de storingen.

Maar ik maak er persoonlijk wel een sport van om het zo origineel mogelijk te maken, dus als ik een stekkertje kan aftakken zal ik dat doen. :)

Morgen ga ik zelf ook nog even wat knutselen om mijn lagere, sportievere ruitje van MRA in een lagere stand te kunnen zetten. Hopelijk dan minder turbulentie en meer wind rond mijn kop. Dit voor wat meer snelheidsbeleving en koeling op een hete dag.
Dat wordt morgen dus vijlen en schuren. :)
Ik heb de wind nu op mijn schouders, dat is bij mij de ideale combo. Net iets hoger en je zit of met de wind onder in je helm of net ertegen, lager is ook irritant. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:51:
Dat dan helaas weer niet, geen vrouwelijk schoon op de motor dat niet volledig ingepakt was. Maar wel weer leer, dus dan klaag ik zeker niet. Verantwoordelijk EN Sexy! :9

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Toch best handig zo’n paddock stand, even het blok schoongemaakt zodat hij gespoten kan worden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tIL3q13m5vi1gKQniAWb9GHa/full.jpg

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Poe, ik haal er straks wel even de tuinslang en een sopje overheen... Maar zo grondig was ik het toch niet van plan!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik niet, heb de vliegen van de vorige keer al eens eraf gehaald, ga gewoon weer rijden hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Mijne staat nu ook helemaal kaal en schoon te wachten. Vandaag komen de sticker vellen binnen en aankomende week word hij beplakt. 😍😍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Ik ga hem dadelijk ook maar eens naar buiten rijden. Even helemaal nalopen. Helaas vandaag en morgen vrij veel visite, maar maandag gaat er sowieso gereden worden. Zou eens tijd worden :/

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Mijne staat thuis ,terwijl ik deze week in NL zit.. kriebelde wel een beetje met dit mooie weer.
Toen ik gister mijn zwager's zwager tegenksn, met wie ik wel vaker op moto toer ben geweest, en aangaf dat ik het miste zei hij: maar ik heb 2 motoren, de oude GS en de nieuwe husky, kom vanavond maar ff langs..
Zo geschiedde het, even een pak van hem geleend en toen op pad.
GS knoppenboel is wel ff wennen, maar zo'n ding is verder een allemans vriend... De 2takt husky 300 daarintegen is een heel ander verhaal, wat een beest van een crosser zeg!
Wij na mooie wegroute (tip: van varseveld naar breedenbroek binnendoor, geen recht stuk te zijn) gewend te zijn aan de GS gingen we onverhard op, kan daar erg mooi, veel zandpaden en opengestelde stukken..
De moeilijkheidsgraad werd telkens opgebouwd en binnen no time ging het met 100 over mul zand...en door het bos over een smal bochtig pad.. echt super ervaring :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
Voor de mensen die richting de pitstopdag dag van Ten Kate gaan: Ze staan te flitsen op de toegangsweg N377

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
InZane schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:11:
Voor de mensen die richting de pitstopdag dag van Ten Kate gaan: Ze staan te flitsen op de toegangsweg N377
:p Slim van de wouten. Ff makkelijk geld binnenharken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hey, dit was donderdag nog niet open:

https://i.imgur.com/3nclPh3.jpg
https://i.imgur.com/FApWF6K.jpg

hihi, "fap"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

InZane schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:11:
Gelukkig kom ik vanaf de andere kant en staan ze voor mij gezien aan de andere kant van de rotonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Visite vanmiddag gaat niet door, dus dat wordt dadelijk rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

* Destruction stapt over +/- 30min op de motor, ff kijken bij Ten Kate :)

Mocht iemand daar een groene Div900 met Delkevic dempers spotten... :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Zo, ruitje is ingekort en lager dan standaard gemonteerd. Zometeen de wielen van de auto wisselen en kijken of ik daarna nog wat tijd over heb voor een testrondje.
Morgen een rit naar Luxemburg en terug, en maandag nog een lange rit. Naar en door Luxemburg en terug. :+
Wat is het fijn om dichter bij de evenaar te wonen dan de rest van Nederland. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kun je daar niet beter blijven overnachten dan? :+

Zit wel te twijfelen trouwens, ben toevallig bij mam dit weekend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Denk dat als ik een plezierrondje ga rijden het maandag zal zijn. Vandaag heb ik al genoeg gedaan na 4-5 kuub zand te hebben weggebracht naar de stort :Z

Morgen moet ik werken, maar wel met de motor saai over de snelweg ernaartoe :)

En maandag weet ik nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@ToolkiT dat gaat wel lekker dan, de eerste keer rijden met zo'n bakbeest en dan meteen met goed tempo het zand in *O*

@lolgast ben je het nog niet verleerd? :+

Hier alleen even een kort ritje op de Caponord & in de Alfa Spider gedaan net, druk weekend met verjaardagen van zoontje & ouders verder. Is wel prima zo, op dit soort dagen is het toch voornamelijk veel te druk op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
WIelen banden wisselen van de auto gaat dinsdag gebeuren, zéker weten dat 't dan niet vriest op die dag :+

De Kléber HP2 Krisalp bandjes slijten met deze temperatuur behoorlijk hard en m'n Pirelli P7 zomerbanden zitten alle vier ook aan de 2mm profiel dus die gaan er ook niet meer onder komen, nu.....

Ik ga morgen maar eens even kijken of m'n brommer 't nog doet (éérst even tanken, ding staat al sinds 't vorige ritje in Februari met een praktisch lege tank hier binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chakotay schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:18:
@ToolkiT dat gaat wel lekker dan, de eerste keer rijden met zo'n bakbeest en dan meteen met goed tempo het zand in *O*
Ja, zei mijn schoonzwager ook, volgens hem kon ik zo bij de gevordereden meetrainen bij zijn crosclub..
Vreemd genoeg gaf de GS me meer vertrouwen dan de husky die de helft woog..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:32:
WIelen banden wisselen van de auto gaat dinsdag gebeuren, zéker weten dat 't dan niet vriest op die dag :+

De Kléber HP2 Krisalp bandjes slijten met deze temperatuur behoorlijk hard en m'n Pirelli P7 zomerbanden zitten alle vier ook aan de 2mm profiel dus die gaan er ook niet meer onder komen, nu.....

Ik ga morgen maar eens even kijken of m'n brommer 't nog doet (éérst even tanken, ding staat al sinds 't vorige ritje in Februari met een praktisch lege tank hier binnen).
Ik wil wel een keer wisselen en de bandjes weer rond rijden. Krijg je hem met volle tank terug ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:58:
[...]

Ik wil wel een keer wisselen en de bandjes weer rond rijden. Krijg je hem met volle tank terug ;)
Je komt 'm maar halen..... Hoef ik morgenochtend niet meer te gaan tanken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm, dat is wel erg verleidelijk :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@Chakotay Ik heb het gered, met de wielen aan de goede kant thuisgekomen :D

En meteen maar even meedoen met het verpesten van landschapsfoto’s
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/26b1e9f0882940b5c406aa2744fdf24d.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@steveman Ik zat dat fimpje van FortNine aangaande dat kettingvet net even te bekijken maar er wordt één functie van 't vet schromelijk over het hoofd gezien: "Koeling" (net zoals motorolie in je blok die functie ook heeft).

Eigenlijk had 'ie deze "test" dan ook op een draaiende testopstelling moeten uitvoeren waarbij 'ie met een IR-Thermometer de ketting/kettingwiel opstelling had moeten "temperaturen" tijdens de test.
lolgast schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:49:
@Chakotay Ik heb het gered, met de wielen aan de goede kant thuisgekomen :D

En meteen maar even meedoen met het verpesten van landschapsfoto’s
[Afbeelding]
Nog een klein beetje meer oefenen. Dat gele ding was bíjna volledig uit beeld >:)

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 20-04-2019 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Zo, net even een testrondje gemaakt, en het lagere ruitje is vooralsnog goedgekeurd. Turbulentie nu op mijn borstkas en niet meer onder het kinstuk van mijn helm.

En direct dan ook weer het vizier vol beesjes...

[ Voor 79% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-04-2019 16:11 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@wimmel_1 Ik ben het nog aan het leren :+
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/f41e3f15fdddaaba5541600e2cf2ff50.jpeg

Had hem sinds september niet meer gebruikt en hij liep binnen een seconde bij indrukken startknop. Stiekem was dat toch onverwacht :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Zit nu in motor outfit bij de keukenboer, gelukkig hebben ze airco O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@lolgast Het is een Duc he... Wacht maar tot morgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:08:
En direct dan ook weer het vizier vol beesjes...
Zo, de beestjes zijn zij inderdaad wakker. Had mn vizier binnen no time onder de meuk.

Maar goed, vandaag nog even wat rubber van de bandjes gereden en de ketting mishandeld.
Van de week nieuw rubber en kettingset. Arme ik ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Vandaag bij de pitstop dag geweest. Maatje wou de motor op de testbank hebben en dus met 4 man in de rij gestaan daar de halve dag _O- opzich geen straf want daar konden we lekker in de schaduw staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:36:
@lolgast Het is een Duc he... Wacht maar tot morgen. :+
Ik probeer het ook niet op te zoeken, morgen blijft hij staan ;)

Hoe minder je hem gebruikt, hoe minder groot de kans dat hij je laat staan. Omdenken :D
Pagina: 1 ... 46 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.