't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Helemaal TOP@kazzzdafke Als je van die regel in je handtekening een mooie "clickable" regel maakt dan scheelt dat ook weer een copy/paste actie voor de mogelijke bezoeker
Never ever financial advice...
Okay, voortuigbeheersing dus. VRO is natuurlijk veel te braaf, dus iets als https://www.stuntandwheelieschool.com/ is dan veel gaver. Moeten die boomstammen na afloop niet zo'n probleem meer zijnHTT-Thalan schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:51:
[...]
Goed puntdat 'verplicht' is een beetje tongue in cheek uiteraard, ik vind die cursussn zelf ook leuk en nodig en mijn vrouw steunt me daar gewoon honderd procent in, ze wil dat ik zo veilig mogelijk onderweg ben. Ze doet ook nooit moeilijk over enig soort onderhoud aan onze voertuigen.
Qua medische en sleutelkennis zit ik redelijk goed. Ik heb EHBO kennis, ben BHV'er, dat ik de Alp technisch goed ken is ook geen geheim denk ik, en ik heb op 'tochten' altijd wel gereedschap en dergelijke bij.
Navigeren vind ik om één of andere reden nog niet zo interessant. Niet dat ik er goed in ben (totaal niet eigenlijk) maar ik rij óf voor mijn lol (en op de bonnefooi) óf ik moet ergens zijn en dan gebruik in in-ear navigatie.
Dus ja, ik wil vooral een meer behendige motorrijder worden. Niet ik de volgende Chris Birch ga worden maar sommige van de dingen die zij doen lijken me handig. Dus qua zelfredzaamheid (ik ga sowieso niet alleen op pad voor zulke ondernemingen, overigens) wil ik vooral moeilijkere zaken aan kunnen. Op asfalt betekent dat bijvoorbeeld uitwijken bij hoge snelheid, objecten op de rijbaan en meer behendigheid bij lage snelheden, maar ook betere bochten (ik heb er momenteel geen moeite mee maar ik weet 100% zeker dat er aan gesleuteld kan worden).
Offroad wil ik méér kunnen dan alleen verschillende ondergronden. Een boomstammetje, een sprong, snellere afdalingen (niet om persé harder te gaan maar om te weten hoe te handelen als het voorkomt), snelle bochten op vlak terrein en hoe kom je makkelijk weer weg als je het echt verprutst hebt en gewoon vast zit.
Die cursus is dus ook maar een klein stukje van het geheel. Een hoop dingen regel ik zelf wel (zoals het sleutelen) of komen met meer ervaring (zoals bij de ritten van de TCN club).
Ik heb er zowaar 2 gezien! Beide in Spanjewimmel_1 schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:51:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb zo'n apparaat overigens ook nog nóóit op de openbare weg zien rijden (waar ter wereld dan ook) dus ik vraag me nú nog af wat er uiteindelijk mee gebeurd is
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ha, een Honda Vultus! Die heb ik een paar jaar geleden nog zien rijden! Op de A13 richting Rotjeknor. Belgisch kenteken trouwens.wimmel_1 schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:51:
Zo'n apparaat als hier onder op foto staat heeft daar destijds dus gewoon, op zijn eigen kosten, een paar jaar gloednieuw in de showroom lelijk staan te wezen.....![]()
![]()
[Afbeelding]
Ik heb zo'n apparaat overigens ook nog nóóit op de openbare weg zien rijden (waar ter wereld dan ook) dus ik vraag me nú nog af wat er uiteindelijk mee gebeurd is
Ik zou ook wel eens zo'n ding een dagje willen hebben en dan met een Batman pak erbij
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Is geen Vultus maar een DN-01.Vrijdag schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:51:
[...]
Ha, een Honda Vultus! Die heb ik een paar jaar geleden nog zien rijden! Op de A13 richting Rotjeknor. Belgisch kenteken trouwens.
Ik zou ook wel eens zo'n ding een dagje willen hebben en dan met een Batman pak erbij
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Stel dan gelijk de carburateurs even af.Vrijdag schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:59:
[...]
Prima als je mijn motor leent, maar kan je haar dan ook even poetsen?

Keanu Reeves en zijn motorverzameling.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Oh crap ik zie het inderdaad! Ennieweej, die Honda die jij postte heb ik in elk geval wel "in het wild" gezien
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Grappig dat ze dat inderdaad schrijven, maar je voorwiel is maar de helft van het probleemxos schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:40:
[...]
Okay, voortuigbeheersing dus. VRO is natuurlijk veel te braaf, dus iets als https://www.stuntandwheelieschool.com/ is dan veel gaver. Moeten die boomstammen na afloop niet zo'n probleem meer zijn
Heel leuk idee, maar nog even een brug te ver
Heeft iemand deze cursus al eens gedaan?
P.s. @timmie271 , deze cursus verplicht je ook om een stukje door de berm te jagen. Mocht je dat nog een keer willen doen onder begeleiding :-)
[ Voor 35% gewijzigd door DateTime.Now op 15-04-2019 22:16 ]
Rem je altijd met ingetrokken koppeling dan? Volgens mij heb je dat niet zo geleerdtimmie271 schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:32:
[...]
Dat zou zomaar kunnen hoor, maar had al een remactie ingezet zodat ik niet met 80 het gras inknalde
Daar heb je ook een puntInZane schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:14:
[...]
Rem je altijd met ingetrokken koppeling dan? Volgens mij heb je dat niet zo geleerd
Heb iets gedaan in ieder geval en ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen
Denk dat ik de koppeling pas op het gras heb ingetrokken en terug heb geschakeld naar z'n 2.. Al heb ik daar een stuk met ingetrokken koppeling gereden want de toeren schoten ook een keer omhoog door al dat gehobbel
[ Voor 25% gewijzigd door timmie271 op 15-04-2019 22:20 ]
Gamertag: timmie271
Ja, vro bochten een jaar na het behalen van mijn rijbewijs gedaan. Was erg leerzaam. Focus ligt, zoals de naam als zegt, op bochten. Hoe neem je een bocht? En wat als er iets onverwachts gebeurd? Remmen in de bocht? Dat kan ook flink hard. Ik heb er erg veel geleerd en meer vertrouwen in mijn motor door gekregen. Wel een schrikmoment toen mijn voorwiel slipte bij een noodstop (rechtuit) vanaf 70-80 kmu. Heb geen abs, maar ging gelukkig net goed. Ook daar nuttige feedback op gekregen van de instructeur. De groep was heel gevarieerd, van tour tot racer. Maar je wordt wel bij mensen met vergelijkbare skills ingedeeld.DateTime.Now schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:14:
Ik zat eens te kijken voor de VRO bochten en ze vragen daar ervaren rijders. Wat is ervaren ?
Heeft iemand deze cursus al eens gedaan?
P.s. @timmie271 , deze cursus verplicht je ook om een stukje door de berm te jagen. Mocht je dat nog een keer willen doen onder begeleiding :-)
Zou je wat van die feedback met ons kunnen delen? Dat zou ik namelijk erg interessant vinden!Paul! schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:15:
Wel een schrikmoment toen mijn voorwiel slipte bij een noodstop (rechtuit) vanaf 70-80 kmu. Heb geen abs, maar ging gelukkig net goed. Ook daar nuttige feedback op gekregen van de instructeur.
[ Voor 78% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-04-2019 08:01 ]
Lichter eraan welke band he, als je geen dual compound heb kun je daar last van hebben. Niet op BS te verdedigen maar dat ligt niet aan 'hun'.Thoit schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:04:
Gisteren met de Pan wat oefeningen op het industrieterrein en mijn oefenrondje waar je lekker kan doorrijden gedaan. De achterband was lekker aan het opkrullen aan de buitenkant alleen schrok ik over het middenvlak. Dat is na 2x Eifel echt ineens helemaal op. Verbaasd mij hoe snel dat ineens gegaan is. Maar volgens mij heb ik dat wel vaker over Bridgestone gelezen. Nu dus héél snel op zoek naar nieuwe bandjes zodat ik hopelijk komend weekend nog kan rijden.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Heb ik dan zo'n gezapige rijstijl dat ik daar geen last van heb? Of komt het omdat ik geen pak melk in mijn cylinders kwijt kan?Joopieboy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:22:
[...]
Lichter eraan welke band he, als je geen dual compound heb kun je daar last van hebben. Niet op BS te verdedigen maar dat ligt niet aan 'hun'.
Het zijn trouwens Pirelli Angel GT geworden. Dit omdat deze in de Motoplus het beste uit de test kwamen. Ze zaten op een gedeelde eerste plaats, maar de Angel GT zou beter presteren met nat weer. Aangezien ik na de vakantie sowieso wel nieuwe banden nodig heb en ik vast regen ga zien geeft mij dit meer vertrouwen
Wel bij de noodstopInZane schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:14:
[...]
Rem je altijd met ingetrokken koppeling dan? Volgens mij heb je dat niet zo geleerd
I have stability. The ability to stab.
Ik rijd offroad niet met ingetrokken koppeling. Nu zullen een hoop van jullie ABS hebben, en dat is weg van het asfalt niet altijd handig, maar in het terrein is een noodstop prima te maken door middel van het ingraven van je achterwiel en dan langzaam maar steeds fermer je voorrem erbij te pakken.SmurfLink schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:39:
[...]
Wel bij de noodstopmaar of grasduinen geldt als noodstop, tsja.
Dit is in gras wel tricky, want dan is reteglad, en laten bermen daar nu net vaak vol mee staan. Dan is het beter te voorkomen dat je die berm nodig hebt denk ik
Met Offroad rijden gebruik je trouwens juist heel veel je koppeling maar niet met remmen.
Oh absoluut, ik moet die 60pk's een beetje doseren omdat ik anders alles omploegThoit schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:49:
Ook in het gras inderdaad juist niet remmen met ingetrokken koppeling. Je wil daar toch zo snel mogelijk de snelheid eruit halen, als je de koppeling niet intrekt remt hij ook nog op de motor.
Met Offroad rijden gebruik je trouwens juist heel veel je koppeling maar niet met remmen.
Ik heb dan ook een speciale "dirt racing clutch" voor extra hitte-afvoer-capaciteit
In zanderige ondergrond (zeker als het van die aangereden, licht vochtige zandpaden zijn) kun je vreselijk hard remmen als je wilt. Gras... not zo much. Als je flinke noppen hebt helpt dat, want dan kun je door het gras heen ingraven, maar daar rijden de heren (en semi-dame) hier niet op
Daarom denk ik inderdaad maar voor die VRO Expert te gaan, dan hoop ik te kunnen voorkomen dat ik die bermvlucht ooit nodig ga hebben. Ik mag dan toevallig wat ervaring offroad hebben, in een noodsituatie kan je zomaar rare beslissingen maken.
Op dit punt had hij het gelukkig door en stuurde terug, verder ook geen schade en even verderop alles gecontroleerd bij het tankstation.
Hand schudden en door dan maar...
Als je echt veel offroad wil gaan rijden is tkc80 of iets gelijks gewoon een must.HTT-Thalan schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:54:
[...]
Oh absoluut, ik moet die 60pk's een beetje doseren omdat ik anders alles omploeg.
Ik heb dan ook een speciale "dirt racing clutch" voor extra hitte-afvoer-capaciteit.
In zanderige ondergrond (zeker als het van die aangereden, licht vochtige zandpaden zijn) kun je vreselijk hard remmen als je wilt. Gras... not zo much. Als je flinke noppen hebt helpt dat, want dan kun je door het gras heen ingraven, maar daar rijden de heren (en semi-dame) hier niet op. En dan nog moet je uitkijken.
Daarom denk ik inderdaad maar voor die VRO Expert te gaan, dan hoop ik te kunnen voorkomen dat ik die bermvlucht ooit nodig ga hebben. Ik mag dan toevallig wat ervaring offroad hebben, in een noodsituatie kan je zomaar rare beslissingen maken.
Al is het 50/50 dan nog zou ik altijd voor een nop kiezen, omdat die dingen op de weg ook gewoon best prima rijden. Als je bang bent voor trillingen dan moet je gewoon niet offroad gaan
Voor de rest is zo'n cursus vast wel handig en leuk, maar ik denk dat je ook prima leert door het zelf te doen en proberen. Alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat je hem een paar keer gaat neerleggen.
De berm heb ik al wat vaker meegepakt en moet zeggen dat dat prima gaat, het ergste was op de crossbaan in markelo met de twin, ze hebben daar zo'n smerige klei ondergrond en dat is echt de hel, spekglad en als je stil komt te staan zuigt het vast.
kneusteun schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:01:
Als je echt veel offroad wil gaan rijden is tkc80 of iets gelijks gewoon een must.

Ik red het aardig met de Mitas'jes
En met een wat lagere druk (~2 bar) rijden ze nog heel behoorlijk op asfalt.
Oh zeker, naast zand is gladde klei (of modder met daaronder een harde ondergrond) echt een grote nachtmerrie. Nu ik eindelijk een beetje begin te wennen aan mul zand is dat echt nog wel een volgende (grote) horde. Je schijnt het als mul zand te moeten behandelen... hoor ik van zeggen. Maar horen en doenAl is het 50/50 dan nog zou ik altijd voor een nop kiezen, omdat die dingen op de weg ook gewoon best prima rijden. Als je bang bent voor trillingen dan moet je gewoon niet offroad gaan![]()
Voor de rest is zo'n cursus vast wel handig en leuk, maar ik denk dat je ook prima leert door het zelf te doen en proberen. Alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat je hem een paar keer gaat neerleggen.
De berm heb ik al wat vaker meegepakt en moet zeggen dat dat prima gaat, het ergste was op de crossbaan in markelo met de twin, ze hebben daar zo'n smerige klei ondergrond en dat is echt de hel, spekglad en als je stil komt te staan zuigt het vast.
[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-04-2019 09:13 ]
Dat is een van de dingen die ik bij de VRO Expert ook probeerde, waar de bermvlucht ook gewoon in zit. Eerst de berm in rollen met ingetrokken koppeling. Vervolgens wat harder, en harder, en daarna wat varianten proberen. De berm in rollen terwijl de motor gekoppeld is. In het begin gaat dat prima, maar door wat kuilen gaat het achterwiel ook stuiteren. En vanaf dat moment begint het achter ook te blokkeren en kwispelen.
Het beste was nog gewoon door blijven rollen, en de redelijke tweede optie was het héél licht bijremmen met de achterrem (vertrouwend op ABS), maar dan moet de snelheid al wat lager zijn.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
momentje autopiloot zeg maar. Het besef dat hij naar rechts kwam was omdat ik de dikke spaken van een autowiel voelde bewegen langs mijn voet. vervolgens rustig mee gestuurd. Toen ik veilig voor hem stond in de file kwam de schrik pas.
Ook helemaal niet enige spieren gespannen zoals bij een noodstop wel gebeurd als je schrikt en denkt het niet te halen.
Als je veel lange afstanden rijdt wordt iedere band vierkant:HTT-Thalan schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:25:
[...]
Heb ik dan zo'n gezapige rijstijl dat ik daar geen last van heb? Of komt het omdat ik geen pak melk in mijn cylinders kwijt kan?

Dat was ook de reden dat ik voor de vele kilometers die ik maakte een T30 Evo/T31 Sport Touring band eronder had liggen. Alleen nu dat niet meer het geval is, kies ik toch liever voor een sportiever bandje.
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Kwam je uit de richting van Lent of vanaf het industrie terrein?Patrock schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:55:
Vandaag voor het eerst een aanrijding gehad. Bij de oversteek in Nijmegen stond er een langzaam rijdende file, halverwege de brug begon het een beetje te rijden, om vervolgens weer af te zakken, net op het stukje waar een beetje vaart er in zat, reed rechts een politie auto, dus ik iets rustiger door de file heen om mij netjes aan de max 10 km/h te houden. Ben de politieauto net 5 auto's voorbij, gaat de auto die links van mij zit, plots naar rechts doe, Voelde het wiel draaien tegen mijn voet aan. en vervolgens wat druk tegen mijn been.
Op dit punt had hij het gelukkig door en stuurde terug, verder ook geen schade en even verderop alles gecontroleerd bij het tankstation.
Vorig jaar ook zoiets gehad op de A50 net voorbij Oss-Oost. Toen kwam er iemand van rechts naar links zonder te kijken. Reed toen met de motor tegen zijn linker kant aan. Gelukkig alleen materiële schade.
Vanuit Lent richting industrie. Op de zwarte naked (FZ1).MichielK71 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:27:
[...]
Kwam je uit de richting van Lent of vanaf het industrie terrein?
Vorig jaar ook zoiets gehad op de A50 net voorbij Oss-Oost. Toen kwam er iemand van rechts naar links zonder te kijken. Reed toen met de motor tegen zijn linker kant aan. Gelukkig alleen materiële schade.
Pff gelukkig dat je er zonder schade vanaf kwam zeg. En handig dat er gelijk politie bij was.Patrock schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:31:
@lolgast schrik kwam gelukkig pas achteraf. Op het moment was het best een rust.
momentje autopiloot zeg maar. Het besef dat hij naar rechts kwam was omdat ik de dikke spaken van een autowiel voelde bewegen langs mijn voet. vervolgens rustig mee gestuurd. Toen ik veilig voor hem stond in de file kwam de schrik pas.
Ook helemaal niet enige spieren gespannen zoals bij een noodstop wel gebeurd als je schrikt en denkt het niet te halen.
Mensen kijken echt, echt niet uit. -.- blijf kansloos.
Wel een VRO all-road geboekt. Dit ter voorbereiding van de KTM Adventure Rally in Bosnië.
Vandaag info gekregen hierover.. WHOOOT zin in!
Zijn er nog meer die hier mee gaan en/of er ooit aan mee gedaan hebben??
Moet je wel ABS hebben natuurlijk. Mijn ouwe fietjs heeft 't in ieder geval niet.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:18:
Als je de koppeling niet intrekt in het gras blokkeer je het achterwiel gewoon op de motor, afhankelijk van het blok uiteraard.
Dat is een van de dingen die ik bij de VRO Expert ook probeerde, waar de bermvlucht ook gewoon in zit. Eerst de berm in rollen met ingetrokken koppeling. Vervolgens wat harder, en harder, en daarna wat varianten proberen. De berm in rollen terwijl de motor gekoppeld is. In het begin gaat dat prima, maar door wat kuilen gaat het achterwiel ook stuiteren. En vanaf dat moment begint het achter ook te blokkeren en kwispelen.
Het beste was nog gewoon door blijven rollen, en de redelijke tweede optie was het héél licht bijremmen met de achterrem (vertrouwend op ABS), maar dan moet de snelheid al wat lager zijn.
Hee heb je mijn achterband gefotografeerd?Joopieboy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:37:
[...]
Als je veel lange afstanden rijdt wordt iedere band vierkant:
[Afbeelding]
Dat was ook de reden dat ik voor de vele kilometers die ik maakte een T30 Evo/T31 Sport Touring band eronder had liggen. Alleen nu dat niet meer het geval is, kies ik toch liever voor een sportiever bandje.
Die van mij lijkt er wel een beetje op. Aankomend weekend rij ik 'm in ieder geval nog even op en volgende week komt er vers rubber op.
[ Voor 27% gewijzigd door InZane op 16-04-2019 11:07 ]
Jullie hebben ook volkomen gelijk hoor met betrekking tot het niet intrekken van de koppeling. Alleen vind de motor het bijvoorbeeld niet zo leuk al ik met 40 in z'n 5 rij
Heb dus op het gras de koppeling ingetrokken en teruggeschakelt naar z'n 2 en toen weer rustig de koppeling opgelaten. Echter duurde dat even op het gras aangezien ik geen zin had om volle bak onderuit te gaan en het ook een hobbelpaard was geworden
Had ook nog geen 3 seconden om alles te bedenken en uit te voeren
Gamertag: timmie271
Aan de ene kant lijkt me dat wel gaaf, maar aan de andere kant rij ik niet voor niets met Road 5 banden. Ik ben benieuwd naar je ervaringen, en of dit met 100% straatbanden ook goed te doen is.Snuitebolletje schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:51:
Oef, zo blij dat ik dat nog niet mee heb hoeven maken.
Wel een VRO all-road geboekt. Dit ter voorbereiding van de KTM Adventure Rally in Bosnië.
Vandaag info gekregen hierover.. WHOOOT zin in!
Zijn er nog meer die hier mee gaan en/of er ooit aan mee gedaan hebben??
Anders ga ik wel eens een keer de Anakee Adventure er onder laten leggen (80/20 band) en daarmee die VRO Allroad doen.
Dat klopt helaasJoopieboy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:37:
[...]
[Afbeelding]
Ja oké, het vierkant worden heb ik ook wel last van met veel lange afstanden. Ik doelde meer op de 'krullen' die @Thoit beschreef, ik kreeg een mental image van een band waar de stukken rubber vanaf vliegen (goed versleten dus).Joopieboy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:37:
[...]
[Afbeelding]
Jep. Gister ook mooi voorvalletje: op de kruisende weg staat het vol, maar op de weg die ik rijd niet. De kruisende automobilisten blokkeerden deels het kruispunt, maar zodra ik kom aanrijden kregen die net ruimte. De mensen die er achter stonden te wachten, maar nog niet op de weg, rolden gewoon blind mijn weg op. Gelukkig stopten ze onmiddelijk nadat ik flink toeterde, maar het was geen verstandige actie. Ik stond al op scherp, dit soort situaties leiden vaker tot ongelukken met motoren.SmurfLink schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:32:
[...]
Mensen kijken echt, echt niet uit. -.- blijf kansloos.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Verkeerde bandenspanning, niet goed afgesteld vering, dat krijg je een beetje het krullende effect.HTT-Thalan schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:00:
[...]
Ja oké, het vierkant worden heb ik ook wel last van met veel lange afstanden. Ik doelde meer op de 'krullen' die @Thoit beschreef, ik kreeg een mental image van een band waar de stukken rubber vanaf vliegen (goed versleten dus).
Ik snap 'emJoopieboy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:09:
[...]
Verkeerde bandenspanning, niet goed afgesteld vering, dat krijg je een beetje het krullende effect.

Dit soort krullen? (door verkeerde spanning/veringproblemen?)Joopieboy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:09:
[...]
Verkeerde bandenspanning, niet goed afgesteld vering, dat krijg je een beetje het krullende effect.

[ Voor 5% gewijzigd door Patrock op 16-04-2019 13:39 ]
Jup, precies datPatrock schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:37:
[...]
Dit soort krullen? (door verkeerde spanning/veringproblemen?)
[Afbeelding: band]
Deze expert deed de bermvlucht iets te vroeg...DrivinUCrazy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:18:
Als je de koppeling niet intrekt in het gras blokkeer je het achterwiel gewoon op de motor, afhankelijk van het blok uiteraard.

Je MOET natuurlijk ook met een kneedown op die oefening af rijden.
[ Voor 91% gewijzigd door steveman op 16-04-2019 16:02 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
[ Voor 101% gewijzigd door steveman op 16-04-2019 16:03 ]
Ik heb dat ook eens gehad, terwijl er niets aan mijn motor veranderd was. Denk de lange rit (180 km snelweg) icm het weer (5 graden) wat er voor zorgde. Daarna nooit meer last van gehad (ook niet op de terugweg!!).steveman schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:13:
Dat krijg je toch gewoon standaard op de Autobahn?
[...]
Pirelli Angel GT btw
Batterij houd het geen dag meer vol en ik begin me toch ook wel te ergeren aan de geluidkwaliteit ( het gebrek daar aan eigenlijk).
Ook vestaan mijn duo en ik elkaar echt niet meer als de snelheden boven de 80km/u komen.
Dan hoor ik eigenlijk voornamelijk windgeruis wat uit de helm van mijn duo komt en vice versa.
Iemand ervaring met : Cardo Freecom 4 Plus JBL DUO
Met 400 euro niet echt goedkoop maar schijnbaar kosten dit soort setjes in NL altijd die soort bedragen.
Zijn er alternatieven?
Ik rijd niet echt met groepen met communicatie, dus dat hoeft echt niet te kunnen.
Gebruik is met duo voor communicatie of solo en dan luister ik altijd muziek.
Beetje volume en geluidskwaliteit vind ik dus wel belangrijk.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Oei, gelukkig is het alleen bij de schrik gebleven.Patrock schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:55:
Vandaag voor het eerst een aanrijding gehad. Bij de oversteek in Nijmegen stond er een langzaam rijdende file, halverwege de brug begon het een beetje te rijden, om vervolgens weer af te zakken, net op het stukje waar een beetje vaart er in zat, reed rechts een politie auto, dus ik iets rustiger door de file heen om mij netjes aan de max 10 km/h te houden. Ben de politieauto net 5 auto's voorbij, gaat de auto die links van mij zit, plots naar rechts doe, Voelde het wiel draaien tegen mijn voet aan. en vervolgens wat druk tegen mijn been.
XXXVI
Freecom 2(+)? Doet precies dat, telefoon, navi en com met bijrijder. Duoset kost je dan 300,-.Bommes schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:01:
Mijn dealextreme bluetooth headset begint langzaam aan aan vervanging toe te raken.
Batterij houd het geen dag meer vol en ik begin me toch ook wel te ergeren aan de geluidkwaliteit ( het gebrek daar aan eigenlijk).
Ook vestaan mijn duo en ik elkaar echt niet meer als de snelheden boven de 80km/u komen.
Dan hoor ik eigenlijk voornamelijk windgeruis wat uit de helm van mijn duo komt en vice versa.
Iemand ervaring met : Cardo Freecom 4 Plus JBL DUO
Met 400 euro niet echt goedkoop maar schijnbaar kosten dit soort setjes in NL altijd die soort bedragen.
Zijn er alternatieven?
Ik rijd niet echt met groepen met communicatie, dus dat hoeft echt niet te kunnen.
Gebruik is met duo voor communicatie of solo en dan luister ik altijd muziek.
Beetje volume en geluidskwaliteit vind ik dus wel belangrijk.
Awesome
Muziek vind ik wel erg belangrijk daar zou ik denk ik wel de 99 euro meerprijs voor over hebben.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik ben samen met een vriend voor de normale Freecom 4 gegaan. Veel goedkoper en geluidskwaliteit is prima te noemen. JBL speakers zijn los te koop mocht je dat willen maar vonden wij niet nodig.Bommes schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:36:
Als ik Mr. GPS moet geloven is bij de freecom 2 de geluidskwaliteit ok voor spraak maar ook niet meer dan dat.
Muziek vind ik wel erg belangrijk daar zou ik denk ik wel de 99 euro meerprijs voor over hebben.
Iets anders, voor de R6 ben ik op zoek naar een setje nieuwe banden. Zoek een sportieve band met goede grip. Welke het liefst ook goed in de regen nog een beetje stabiel blijft. Levensduur mag wat korter zijn, is tweede motor.
Zag al de Pirelli angel gt voorbij komen, en de Michelin pilot power 3 zien er ook goed uit. Mensen ervaring met deze banden?
O Ja ik heb een beetje een vreemde formaat voor trouwens, 120/60. Schijnt wel een dingetje te zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Rick-Jan op 16-04-2019 20:24 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
De angel GT en Pilot power zijn echt totaal verschillende banden.Rick-Jan schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:18:
[...]
Ik ben samen met een vriend voor de normale Freecom 4 gegaan. Veel goedkoper en geluidskwaliteit is prima te noemen. JBL speakers zijn los te koop mocht je dat willen maar vonden wij niet nodig.
Iets anders, voor de R6 ben ik op zoek naar een setje nieuwe banden. Zoek een sportieve band met goede grip. Welke het liefst ook goed in de regen nog een beetje stabiel blijft. Levensduur mag wat korter zijn, is tweede motor.
Zag al de Pirelli angel gt voorbij komen, en de Michelin pilot power 3 zien er ook goed uit. Mensen ervaring met deze banden?
O Ja ik heb een beetje een vreemde formaat voor trouwens, 120/60. Schijnt wel een dingetje te zijn.
De angel GT is een prima alround sportieve band waar je ook prima mee in de regen kan rijden. Alternatieven zijn de pilot road 5 (?) en de dunlop roadsmart.
De motoplus heeft een bandentest gedaan waar bovenstaande banden prima uitkwamen voor het sport tour segment.
Thanks, ik dacht eigenlijk dat de road meer een tourband is, die heb ik onder m'n GSR. Ik dacht dat de power de sportievere band is.R0y. schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:43:
[...]
De angel GT en Pilot power zijn echt totaal verschillende banden.
De angel GT is een prima alround sportieve band waar je ook prima mee in de regen kan rijden. Alternatieven zijn de pilot road 5 (?) en de dunlop roadsmart.
De motoplus heeft een bandentest gedaan waar bovenstaande banden prima uitkwamen voor het sport tour segment.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
De power is de super sport band, road is een regen/tourband. Angelt GT en BS T31 is Sport Tour.Rick-Jan schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:02:
[...]
Thanks, ik dacht eigenlijk dat de road meer een tourband is, die heb ik onder m'n GSR. Ik dacht dat de power de sportievere band is.

Ligt er dan voor 1000 euro aan schijven.

Beetje knutselen, wat buigen, tappen, snijden en 2 vieze handjes verder en Bommes heeft voor 8 euro aan buis 2 zadeltas rekjes gemaakt.

Van de week even de tassen er op passen, als dat ok is kan ik ze zwart spuiten en eventueel wat oogjes en/of haken aanmaken.
Continental SportAttack3, doet het top onder de S1000RR dus vast ook wel onder een R6Rick-Jan schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:02:
[...]
Thanks, ik dacht eigenlijk dat de road meer een tourband is, die heb ik onder m'n GSR. Ik dacht dat de power de sportievere band is.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Wat heb je allemaal gekocht dan??Joopieboy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:16:
[...]
De power is de super sport band, road is een regen/tourband. Angelt GT en BS T31 is Sport Tour.
[Afbeelding]
Ligt er dan voor 1000 euro aan schijven.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Maandag avond richting huis een witte helm zowat helemaal groen/zwart van de dode insecten.
Dat wordt weer poetsen
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Deze zijn als je ze nieuw koopt 1000 euro. Per stuk richting de 240-250 euro x4.

Verder heb ik voor een 400 euro nog aan materiaal liggen bij mijn monteur:
- HEL remleidingen (zwart)
- Brembo gesinterde remblokken voor
- OEM achterremmschijf
- Brembo oem remblokken achter
- Revisiesetjes remklauwen voor/achter
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 17-04-2019 07:29 ]
De Angel GT heb ik genomen omdat ze in de Motoplus precies hetgene getest hadden zoals ik de band ga gebruiken: volgeladen, eerst een stuk snelweg en natte omstandigheden. De Angel GT had een gedeelde eerst plaats, maar deze kwam beter in natte omstandigheden uit de test. De banden komen echter op een ST1300 (Pan European, zo'n duikboot).Rick-Jan schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:18:
[...]
Ik kan je de test voor sport banden evt. wel doorsturen als je interesse hebt. Een andere member hier heeft er volgens mij ook gebruik van gemaakt
Als je m kan sturen zou fijn zijn! Ik twijfel tussen de Angel GT of een sportband zoals @noes de Continental aanraadde. Diablo Rosso 3 schijnt ook goed te zijn.Thoit schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:44:
[...]
De Angel GT heb ik genomen omdat ze in de Motoplus precies hetgene getest hadden zoals ik de band ga gebruiken: volgeladen, eerst een stuk snelweg en natte omstandigheden. De Angel GT had een gedeelde eerst plaats, maar deze kwam beter in natte omstandigheden uit de test. De banden komen echter op een ST1300 (Pan European, zo'n duikboot).
Ik kan je de test voor sport banden evt. wel doorsturen als je interesse hebt. Een andere member hier heeft er volgens mij ook gebruik van gemaakt
@charrel goed om te weten! Nog meer keuzestress.
Dan had ik gewoon nieuwe brembo t-drives of motomasters gehaaldJoopieboy schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:28:
[...]
Deze zijn als je ze nieuw koopt 1000 euro. Per stuk richting de 240-250 euro x4.En als je ze bij de dealer haalt zijn deze 400 euro per stuk. Gelukkig zelf niet voor betaald.
Verder heb ik voor een 400 euro nog aan materiaal liggen bij mijn monteur:
- HEL remleidingen (zwart)
- Brembo gesinterde remblokken voor
- OEM achterremmschijf
- Brembo oem remblokken achter
- Revisiesetjes remklauwen voor/achter
O wacht, je hebt het er niet voor betaald? 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Lekker rommelen dus. Hahaha. Maar waarom 4 schijven? Die dingen gaan toch jaren mee??
Dit is de reden dat ik er aan zit te denken om de helm ook maar te laten voorzien van een glascoatingRubman schreef op woensdag 17 april 2019 @ 06:42:
Het seizoen van beestjes koppen is wel weer goed aangebroken zeg.
Maandag avond richting huis een witte helm zowat helemaal groen/zwart van de dode insecten.
Dat wordt weer poetsen

dat was na een avond ritje van vorig jaar
Pak een theedoek/handdoek, maak die helemaal nat. Wikkel hem om de helm. Wacht 30 minuten. Tadaaaaa je veegt hem helemaal schoonStreepje schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:18:
[...]
Dit is de reden dat ik er aan zit te denken om de helm ook maar te laten voorzien van een glascoating
[Afbeelding]
dat was na een avond ritje van vorig jaar
Ik had je van de week toch getagd.Tylen schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:14:
[...]
Dan had ik gewoon nieuwe brembo t-drives of motomasters gehaald.
O wacht, je hebt het er niet voor betaald? 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Lekker rommelen dus. Hahaha. Maar waarom 4 schijven? Die dingen gaan toch jaren mee??
Mooi verhaal, rijd gister daarheen met @Raym09 , blijkt ie mij te kennen, kent de zoon van de eigenaar van mijn motorzaak (vrienden en zelfde klas gezeten, wss crossen ze samen), heel verhaal. SP1 en SP2 van vader en zoon op de brug met wat vrienden. Lopen we naar de kofferbak, drukt ie mijn de 2e set schijven die een paar sessies gehad hebben ook in de handen. 140 euro.
En komt goed uit, stel ze na 2 sets remblokken weer slecht worden (ik rijd met gesinterd dus ze slijten wat harder) dan gooi ik ze er weer af en mogen de andere er op. Dus ik ben alvast klaar voor als ik de Gixxer over de ton zet.
[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 17-04-2019 08:29 ]
Alleen, spuitbusje is leeg dus ik moet iets nieuws hebben.
Gelukkig heb ik nog nooit zoveel vliegen op m'n helm gehad
Die schijven van Maikel? Nee je had mij niet getaggedJoopieboy schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:26:
[...]
Ik had je van de week toch getagd.Via dat marktplaats voor racemotoren van jou tegen dit setje zgan aangelopen.
Mooi verhaal, rijd gister daarheen met @Raym09 , blijkt ie mij te kennen, kent de zoon van de eigenaar van mijn motorzaak (vrienden en zelfde klas gezeten, wss crossen ze samen), heel verhaal. SP1 en SP2 van vader en zoon op de brug met wat vrienden. Lopen we naar de kofferbak, drukt ie mijn de 2e set schijven die een paar sessies gehad hebben ook in de handen. 140 euro.
En komt goed uit, stel ze na 2 sets remblokken weer slecht worden (ik rijd met gesinterd dus ze slijten wat harder) dan gooi ik ze er weer af en mogen de andere er op. Dus ik ben alvast klaar voor als ik de Gixxer over de ton zet.
Yess, die van Maikel idd. Of dat ik je hier in een bericht genoemd had, zoiets. Wereldje is idd erg klein, ben er erg blij mee!Tylen schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:32:
[...]
Die schijven van Maikel? Nee je had mij niet getaggedMaar mooie prijs toch. TOP
hahaha. MOtor wereld is kleine wereld
Klopt, heb een aanbieding gehad om de motor in de glascoating te zetten voor 300€ dus als die man de helm ook meteen kan doen maakt dat het nog makkelijkerTylen schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:22:
[...]
Pak een theedoek/handdoek, maak die helemaal nat. Wikkel hem om de helm. Wacht 30 minuten. Tadaaaaa je veegt hem helemaal schoonZo doe ik het ook altijd.
Ook zo.Streepje schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:30:
[...]
Klopt, heb een aanbieding gehad om de motor in de glascoating te zetten voor 300€ dus als die man de helm ook meteen kan doen maakt dat het nog makkelijker
Op de zijkant van de band is het veel beter om die te hebben. Op het circuit ofzoPatrock schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:37:
[...]
Dit soort krullen? (door verkeerde spanning/veringproblemen?)
[Afbeelding: band]
All-Round nerd | iRacing Profiel
Eens kijken hoe het met BB37SA gaat.
De Versys 1000 is wel door de jaren heen geupgrade wat betreft techniek. Volgens mij zit daar tegenwoordig een quickshifter op en de rijmodussen / ABS meuk zouden verbeterd zijn. Daar is een nieuwer model wel misschien interesant als budget het toelaat.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
De 1000 lijkt me meer gericht om de markt net onder de "standaard GS(A)" te bedienen. Veel opties enzo maar toch goedkoper.
Ondanks dat ik de Versys modellen wel mooi vind, is het geen motor die ik zelf zou kopen. Het zal ongetwijfeld heerlijk rijden maar ik heb er niet "dat gevoel" bij als ik bijvoorbeeld de Speed Twin of de Z900RS zie
....buiten dat ik er het geld natuurlijk ook niet eens voor heb
Sinter race is wel een beetje overdreven he voor straat.steveman schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:25:
Vanavond maar even de motor weer schrobben en remblokjes wisselen, damn wat verdwijnen deze jongens snel: BB37SC
Eens kijken hoe het met BB37SA gaat.
Ik dacht eens gelezen te hebben dat een glascoating of gewoon wax met name op het vizier niet echt wenselijk is om verschillende redenen, maar kan het helaas niet meer echt terugvinden.Streepje schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:30:
[...]
Klopt, heb een aanbieding gehad om de motor in de glascoating te zetten voor 300€ dus als die man de helm ook meteen kan doen maakt dat het nog makkelijker
Afgezien daarvan, alleen het vizier schoonmaken is zo'n ramp niet als de rest van de helm in de coating staat en daarmee super makkelijk schoon te maken is.
Nou, wat WC-eend er zelf over zegt:Joopieboy schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:03:
[...]
Sinter race is wel een beetje overdreven he voor straat.Sowieso als die koud zijn heb je echt meer remweg, niet iets wat je wilt.
Heb dan ook never nooit nimmer verlegen gezeten om remkracht met die dingen.SC: sintered compound for track/road use, with high friction coefficient when hot. This is a material that stays very stable in all running conditions, and having a good friction coefficient when cold, the material is also compatible with road use.
"Good friction", ja als ze nieuw zijn.steveman schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:21:
[...]
Nou, wat WC-eend er zelf over zegt:
[...]
Heb dan ook never nooit nimmer verlegen gezeten om remkracht met die dingen.
Misschien helpt het ook niet dat ik verwend ben met het spul.
Vandaag zou de remklauw adapter binnen moet komen. Dan alles nog met de momentsleutel nalopen en kan ik weer spelen
Blijft een mooi beestje. stond er vanochtend ook een bij de dealer
Had eigenlijk veel meer zenuwen verwacht, maar nadat ik gisteravond nog uren heb nagestuiterd had ik vanochtend eigenlijk vrij veel rust. Instructeur kwam me halen, achterop bij hem naar de dealer. Boel afgerekend en opstappen, leukman, hij stond ingebouwd in een rij met erachter een container.

Vervolgens opgestapt en weggereden, instructeur kende de weg daar beter dan ik, had verder niks verteld dus ik moest maar gewoon volgen. Op zich wel slim, dan denk je minder neurotisch na.
Dé reden zo ongeveer waarom ik em gekocht heb (2018 model).Vrijdag schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:01:
@aidanl ja klopt, heel veel verschil zit er niet meer in. Ik denk dat de 650 vooral wordt ingezet op de "beginnende forens". Het is inmiddels wel bewezen techniek en de motor is niet astronomisch hoog geprijsd.
De 1000 lijkt me meer gericht om de markt net onder de "standaard GS(A)" te bedienen. Veel opties enzo maar toch goedkoper.
Ondanks dat ik de Versys modellen wel mooi vind, is het geen motor die ik zelf zou kopen. Het zal ongetwijfeld heerlijk rijden maar ik heb er niet "dat gevoel" bij als ik bijvoorbeeld de Speed Twin of de Z900RS zie
....buiten dat ik er het geld natuurlijk ook niet eens voor heb
Nieuwe motorrijder en wil het gebruiken om te forenzen.
Als zakelijke rijder is het ook nog eens financieel prima te pruimen
Het is al een paar jaar geleden, maar van wat ik me er nog van herinner:HTT-Thalan schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 07:59:
Weer een prachtige dag voor een retourtje Amsterdam.
[...]
Zou je wat van die feedback met ons kunnen delen? Dat zou ik namelijk erg interessant vinden!
Je rijdt recht op twee pionnen af. Bij die pionnen maak je een noodstop, dus voorrem in, koppeling in. De eerste keer ging met 50 - 60 km/u. De tweede keer mochten we de snelheid opvoeren, dus ging ik 70-80 om vervolgens een noodstop te maken. Ondanks dat de snelheid relatief maar iets hoger licht, heeft dat wel flinke impact op je remweg. Ik probeerde zo had mogelijk te remmen dus trok ik te enthousiast mijn remhendel in: in een keer vol. De motor duikt diep in zijn voorvering en het voorwiel verloor zijn grip. Schrikmomentje, rem los en vervolgens rustig doorremmen.
Volgens de instructeur moet je de remdruk altijd 'langzaam' opbouwen, zodat de motor rustig in de veren duikt, beter in balans blijft en het voorwiel geen grip verliest. Moeilijk, maar oefening baart kunst.
In het verkeer ook al een keer een schrikmomentje gehad, waarbij ik te hard remde en daardoor voorwiel slipte, gelukkig op een rechte weg. Auto voor me sloeg op een 80-weg plotseling linksaf, zonder knipperlicht en op het laatste moment hard remmen omdat hij bijna de afslag miste. Ook al hou je voldoende afstand, je schrikt wel en dan knijp ik blijkbaar mijn rem te hard in. Zit daardoor ook te twijfelen over een motor met ABS, want ondanks dat het tot nu toe altijd goed is gegaan, wordt je je er wel bewust van hoe snel het eigenlijk mis kan gaan.
Persoonlijk voor mij vind ik de Moto Guzzi V85tt wel een concurrent van de Versys en een eventuele opvolger voor de er6. Vind het er gewoon geniaal uit zien
Ik ben geen rij instructeur en wellicht is het volgende wel helemaal niet handig, maar probeer het eerst eens uit in je auto (uiteraard op een plek waar dat verantwoord is). Dan heb je vier wielen en kun je niet onderuit gaan. Probeer daar maar eens vol mee te remmen, tot in de ABS.
Je zult merken dat je daar best hard voor moet remmen en dat de ABS pas wat gaat doet in de laatste meters (bij droog asfalt en goede temperatuur). Ook kun je dan mooi het verschil voelen tussen abrupt op het pedaal stampen of de druk snel, maar beheerst opbouwen zoals het zou moeten.
Dat geeft een idee wat de techniek kan en hoe de techniek werkt. Op vierwielen althans, maar dat geeft wel het besef dat je op een motor ook heel hard kunt remmen voordat er iets gebeurt.
Ik heb op mijn dagelijkse route wat rustige en overzichtelijke stukjes weg/bochten/afritje waar ik bovenstaand meer dan eens per week doe (met de auto althans). Is leuker dan hard rechtuit rijden.
Je hebt zo te horen wel een engeltje op je schouder, als je voorwiel slipt ga je meestal wel onderuit.Paul! schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:52:
[...]
Het is al een paar jaar geleden, maar van wat ik me er nog van herinner:
Je rijdt recht op twee pionnen af. Bij die pionnen maak je een noodstop, dus voorrem in, koppeling in. De eerste keer ging met 50 - 60 km/u. De tweede keer mochten we de snelheid opvoeren, dus ging ik 70-80 om vervolgens een noodstop te maken. Ondanks dat de snelheid relatief maar iets hoger licht, heeft dat wel flinke impact op je remweg. Ik probeerde zo had mogelijk te remmen dus trok ik te enthousiast mijn remhendel in: in een keer vol. De motor duikt diep in zijn voorvering en het voorwiel verloor zijn grip. Schrikmomentje, rem los en vervolgens rustig doorremmen.
Volgens de instructeur moet je de remdruk altijd 'langzaam' opbouwen, zodat de motor rustig in de veren duikt, beter in balans blijft en het voorwiel geen grip verliest. Moeilijk, maar oefening baart kunst.
In het verkeer ook al een keer een schrikmomentje gehad, waarbij ik te hard remde en daardoor voorwiel slipte, gelukkig op een rechte weg. Auto voor me sloeg op een 80-weg plotseling linksaf, zonder knipperlicht en op het laatste moment hard remmen omdat hij bijna de afslag miste. Ook al hou je voldoende afstand, je schrikt wel en dan knijp ik blijkbaar mijn rem te hard in. Zit daardoor ook te twijfelen over een motor met ABS, want ondanks dat het tot nu toe altijd goed is gegaan, wordt je je er wel bewust van hoe snel het eigenlijk mis kan gaan.
Toen ik voor mijn examen voertuigbeheersing ging werd de kandidaat voor mij nog afgevoerd met de ambulance, over de kop kan namelijk ook nog tijdens je noodstop. Helaas deed ze dat ook op de motor waar ik de weken daarvoor op had gelest.
Dit topic is gesloten.