Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.308 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
BvZwolle schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:11:
[...]

Prachtige Kawasaki Z1000SX Tourer – als nieuw-top occasie!
€ 9.500,00
https://www.2dehands.be/l...s&utm_content=app_android Dit moet hem dus worden..?
Bah wat is dat voor lelijk ding... :? De kleur is mooi maar daar is dan alles mee gezegd.

[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 13-02-2019 21:47 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12
Dat is wel een heel bijzondere, zelfs het kenteken is blauw!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:02
Na de watertaxi nu ook de motortaxi :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
ephymerous schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:35:
[...]

Voor mij is het andersom. Geluid over de Sena vind ik vele malen prettiger dan af en toe op de navigatie te moeten kijken. Vooral bij ritjes in buitengebieden waar de wegen niet supergoed staan aangegeven :)
Bij het motorrijden vind ik het geluid juist erg prettig omdat je soms onverwachts ergens een klein straatje in moet. In de auto heb ik het geluid juist altijd uit omdat ik het irritant vind als de muziek constant onderbroken wordt en tevens is het meestal snelweg rijden, waardoor het makkelijk van het scherm is af te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Requiem19 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:01:
Voor de Enduro rijders / motorcrossers hier:

De gast die het Enduro rijden in Portugal organiseert gaf aan dat het handig is om wat Enduro gear te hebben.

Ik ben nu dus op zoek naar:

- Enduro helm
- Goggles
- Body protection
- Doorwaai shirt / jas
- Doorwaai broek

Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met dit uit te zoeken. Kan iemand mij beetje op weg helpen?
Ik heb destijds alles bij 24mx gekocht. De bodyprotector komt bij mij van Louis af, is een volledig vest die destijds stuk goedkoper was dan elders.

De shirts koop ik tegenwoordig bij Ali, prima shirts. Vies worden ze toch en vind het altijd minder zonde als dat bij een goedkoper shirt gebeurd.

Wat mijn beste aankoop was, was een soort van korte broek met protectie. Hierin zit protectie voor de heupen en stuitje. Aangezien ik altijd op mijn heupen val heeft dat ding mij vaak gered.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 21:42
Rick-Jan schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:49:
Zijn er hier mensen met een Sena 30k of Cardio packtalk Bold? Ben met een vriend aan het kijken voor een goede communicatie set, maar beide sets hebben zo hun voor en nadelen. Vooral omdat het best wel een bedrag is willen we ons goed oriënteren :)
Yep, heb een Cardo Packtalk Bold. Zeer tevreden over, geluid is erg goed maar ook de functies zijn erg fijn. Kan zonder knopjes gewoon zeggen: 'Hey Cardo, music off'. Check wel of je helm voorbereiding heeft op speakers inbouwen. Anders ga je er last van krijgen dat het tegen je oren aan drukt.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
lolgast schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:53:
Na de watertaxi nu ook de motortaxi :D
Volgens mij heb ik dat een aantal jaar terug in Amsterdsm wel zien rijden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Chakotay schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:45:
[...]

Volgens mij heb ik dat een aantal jaar terug in Amsterdsm wel zien rijden :p
In die stad ben je zelfs met de fiets nog sneller dus dan hoef je ook geen helm meer op te zetten als passagier zijnde, toch?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
Die kroonplaat van de 749 blijft toch wel een mooi detail, strak stukje CNC-werk:

749 kroonplaat

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:00
Chakotay schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 23:19:
Die kroonplaat van de 749 blijft toch wel een mooi detail, strak stukje CNC-werk:

[Afbeelding: 749 kroonplaat]
Heb je in ieder geval nog iets moois om naar te kijken als je met pech langs de weg staat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@InZane heh, deze doet het nu al wel beter dan mijn eerste Italiaan (Aprilia RSV Mille), daar flikkerde tijdens de 1e rit naar het wek de stelschroef uit de koppelingshendel... Waardoor ik niet meer kon ontkoppelen, natuurlijk terwijl ik op de linkerbaan van de snelweg in de 6e versnelling reed _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dat cilindertje/zuigertje wat ook op de foto staat vind ik eigenlijk (technisch gezien) veel mooier..... Stiekem is dat gewoon Öhlins zónder stickers :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:03
InZane schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 23:53:
[...]

Heb je in ieder geval nog iets moois om naar te kijken als je met pech langs de weg staat :+
_O-

en gefeliciteerd!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:28:
Dat cilindertje/zuigertje wat ook op de foto staat vind ik eigenlijk (technisch gezien) veel mooier..... Stiekem is dat gewoon Öhlins zónder stickers :P
Dat is niet stiekem hoor ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Chakotay
@wimmel_1 @Tylen dit een een standaard 749, het is een Sachs... Öhlins zit alleen op de 749R helaas, met sticker dan ook :)

• lolgast
Klopt mijn S-versie heeft ook deze er op zitten. Ik heb ook de gouden voorvorken, maar ook dat is Showa

[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 14-02-2019 09:03 ]

• InZane
Chakotay schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:01:
@InZane heh, deze doet het nu al wel beter dan mijn eerste Italiaan (Aprilia RSV Mille), daar flikkerde tijdens de 1e rit naar het wek de stelschroef uit de koppelingshendel... Waardoor ik niet meer kon ontkoppelen, natuurlijk terwijl ik op de linkerbaan van de snelweg in de 6e versnelling reed _O-
Was een grapje natuurlijk! Ik vind de 749 een fantastisch apparaat.
Heb die van @lolgast vorig jaar ook gezien en gehoord en daar was niks mis mee :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@InZane Oh, prima hoor... Ik rij al jaren alleen maar Italiaans spul zowel op 2 als 4 wielen, en doe zelf net zo hard mee met de grappen over onbetrouwbaarheid e.d. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@InZane Doe eens gek op je verjaardag (proficiat!): Kopen? :+

• Chakotay
@lolgast wat zou je nu eigenlijk voor die van jou willen hebben? Ben benieuwd of ik dan spijt ga krijgen dat ik niet even daarop had gewacht :+

• lolgast
Ik heb geen idee eigenlijk... Er staat voor binnenkort een beurt + riemen ingepland bij de dealer. Daarna maar eens kijken wat ze nou echt waard zijn op het moment. De laatste keer dat ik keek had ik in 2 jaar zoveel afgeschreven dat er te veel bij moet voor een vervanger terwijl ik nu al weet dat ik dit jaar echt heel weinig ga rijden door de komst van een baby. Stiekem hoop ik er rond €4000 te krijgen denk ik. Volgend jaar dus :+

• Chakotay
Als ik €3250 heb betaald voor een standaard 749 die juist een beurt nodig had, lijkt €4000 me voor een S met vere riemen & gestelde kleppen me een prima deal :) De vraag is alleen of je iemand vind die hem wil hebben, volgens mij is de 749 nog steeds een beetje het minder populaire model tussen de 748 & 848.

• lolgast
Hij is ook wel een beetje apart, vooral aan de voorkant. Hoewel hij wat breder algemeen geaccepteerd wordt heeft hij niet mega veel liefhebbers nee. Maarja, de 848 heeft geen droge koppeling. Ik weet niet wat erger is })

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:37:
Ik heb geen idee eigenlijk... Er staat voor binnenkort een beurt + riemen ingepland bij de dealer. Daarna maar eens kijken wat ze nou echt waard zijn op het moment. De laatste keer dat ik keek had ik in 2 jaar zoveel afgeschreven dat er te veel bij moet voor een vervanger terwijl ik nu al weet dat ik dit jaar echt heel weinig ga rijden door de komst van een baby. Stiekem hoop ik er rond €4000 te krijgen denk ik. Volgend jaar dus :+
Mja zelfde met de Gixxer, daar zit de huidige waarde ruimschoots in na 2 jaar 'gewoon' onderhoud. :X Aja als je er maar lol mee hebt toch. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• TheBrut3
  • Laatst online: 14:13
SmurfLink schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:46:
Bah wat is dat voor lelijk ding... :? De kleur is mooi maar daar is dan alles mee gezegd.
Noem jij de mooiste Kawasaki serie (oké, op de H2SX na) nou lelluk? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
TheBrut3 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:23:
[...]

Ik ga even bevestigen en zeggen dat dit inderdaad een hele lelijke reeks is.

Over de 749: het is inderdaad geen lelijk ding, maar ontbreekt wel veel van het charisma van de 748.
Kan je de 748 vinden in goeie staat voor een deftige prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@BobbyDgtl Voordat je verder gaat met die zoektocht. Ik zou even op allebei een ritje doen (heb ik ook gedaan). Geen haar op je hoofd die een 748 koopt als je hem niet in je woonkamer gaat zetten om er nooit meer op te gaan rijden. Dat rijdt echt voor geen meter. ALLES qua rijeigenschappen is bij de 749 beter

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
De 749 en 999 zijn cult klassiekers aan het worden imo.

Zelfs in 2019 zien die motoren er nog uit alsof ze hun tijd vooruit zijn. Briljant design van Ter-nog-wat (Terblanche :)). Dezelfde designer die één van de mooiste en simpelste motoren van de laatste jaren ontworpen heeft: de Royal Enfield Himalayan.

En de Hypermotard niet te vergeten, ook weer stiekem zo een geweldig ontwerp vanuit esthetisch oogpunt.

Als ik een 749 / 999 zou hebben, zou ik hem nooit meer laten gaan :)

• lolgast
Het bewaard alleen zo onhandig :+

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Requiem19 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:36:[...]
Zelfs in 2019 zien die motoren er nog uit alsof ze hun tijd vooruit zijn. Briljant design van Ter-nog-wat (Terblanche :)). Dezelfde designer die één van de mooiste en simpelste motoren van de laatste jaren ontworpen heeft: de Royal Enfield Himalayan. [...]
Om 't even niet over italianen te hebben, iemand al eens op een Himalayan gereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Requiem19 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:36:
De 749 en 999 zijn cult klassiekers aan het worden imo.

Zelfs in 2019 zien die motoren er nog uit alsof ze hun tijd vooruit zijn. Briljant design van Ter-nog-wat (Terblanche :)). Dezelfde designer die één van de mooiste en simpelste motoren van de laatste jaren ontworpen heeft: de Royal Enfield Himalayan.

En de Hypermotard niet te vergeten, ook weer stiekem zo een geweldig ontwerp vanuit esthetisch oogpunt.

Als ik een 749 / 999 zou hebben, zou ik hem nooit meer laten gaan :)
Ik vind de 749 en 999 ook erg mooi om te zien. Alleen heb ik niks met een droge koppeling en het "Ducati" geluid.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Dryhte schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:19:
[...]

Om 't even niet over italianen te hebben, iemand al eens op een Himalayan gereden?
Yeps!

Echt een fantastische fun bike, zolang je geen Europese snelwegen hoeft te rijden. Koppel is prima laag in de toeren. Soort tractor die overal doorheen trekt. Gewicht is best laag (191 kg nat). Zithoogte laag. Gekke stepjes die wat vaag voelen. Stuurt prima.

Maar build quality is vrij abonimabel... allerlei kabeltjes los op model waar ik op reed. Slecht afgewerkt. Moesten terug omdat hij echt bizar zwaar instuurde eerst. Even wat schroefjes losser zetten en het reed weer normaal. Vaag.

Maar leuke fun bike. En de looks zijn gewoon cool.

Onze eigen foto's:

Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/12/IMG_6217-806x1434.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/12/IMG_6215-806x1434.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/12/IMG_6064-806x1433.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/12/SOYTE7129-806x453.jpg

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52
Weet u nog, die schakelpook die op de originele schakelpookbout (:P) zou moeten passen, maar dat niet doet?

"We hebben de schakelpook nagemeten en vergeleken met de rest die op voorraad ligt. Die zijn hetzelfde dus er is geen sprake van een productiefout." (interessante redenering, als je die dingen in een batch laat maken :?)
"In de afgelopen 5 jaar, met 20-30 verkochte pookjes per jaar, is deze klacht echter vaker voorgekomen. 2 of 3 keer maar. Blijkbaar zijn de toleranties bij Yamaha te ruim" (aha, dus daarom meet ik met de schuifmaat een exácte diameter van 12,0mm bij die bout, terwijl die bout er al 60.000 km op zit :z )

"Opboren gaan we niet doen, ivm beschadiging van de anodiseerlaag. We kunnen wel een een eigen schakelpookbout meeleveren, kosteloos uiteraard, zodat dit zeker past."

Dat vind ik óók prima, maar controleer dan wel eerst of dat ding netjes past zonder al te veel speling.
Jaaa, dat zouden ze uiteraard doen. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Requiem19 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:29:
[...]

Yeps!

Echt een fantastische fun bike, zolang je geen Europese snelwegen hoeft te rijden. Koppel is prima laag in de toeren. Soort tractor die overal doorheen trekt. Gewicht is best laag (191 kg nat). Zithoogte laag. Gekke stepjes die wat vaag voelen. Stuurt prima.

Maar build quality is vrij abonimabel... allerlei kabeltjes los op model waar ik op reed. Slecht afgewerkt. Moesten terug omdat hij echt bizar zwaar instuurde eerst. Even wat schroefjes losser zetten en het reed weer normaal. Vaag.

Onze eigen foto's:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Cool hoor! Welke wegen/gebieden heb je bereden die op de foto's te zien zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Nou, volgende week donderdag een proefles. Rijschool verzorgt de kleding, behalve de schoenen. Maar laat ik nu net een collega hebben die nog een paar heeft liggen in mij maat. Ben benieuwd.

• Requiem19
  • Nu online
Chrosser schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:35:
[...]

Cool hoor! Welke wegen/gebieden heb je bereden die op de foto's te zien zijn.
Dat was vorig jaar op een lange reis in India. RE's zijn daar vrij goedkoop om dagje te huren. 20 euro ofzo.

RE's Himalayans kosten trouwens ook in NL niet veel, iets van 5500 nieuw ofzo.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

EliteGhost schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:36:
Nou, volgende week donderdag een proefles. Rijschool verzorgt de kleding, behalve de schoenen. Maar laat ik nu net een collega hebben die nog een paar heeft liggen in mij maat. Ben benieuwd.
Jij hebt niet veel aan deze tip, maar ik heb de eerste paar lessen met mijn veiligheidsschoenen gereden. Ik kwam toch niet buiten de stad de eerste lessen, dus dat was geen probleem in mijn ogen. Later (toen ik wist dat motorrijden geweldig is) natuurlijk wel goede laarzen gekocht.

XBL: DonFrans

• Dryhte
Requiem19 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:36:
[...]

Dat was vorig jaar op een lange reis in India. RE's zijn daar vrij goedkoop om dagje te huren. 20 euro ofzo.

4799 in .be (er staat een demo model op tweedehands.be voor 3999)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb nooit geweten wat een 'cush drive' is. Ja, ik weet hem te vinden, en ik weet waar hij voor dient, maar mán wat rijd zo'n Transalp ineens soepeltjes als je een dag op zo'n ongeraffineerde grasmaaier hebt gezeten _O-.
[...]

Yeps!

Onze eigen foto's:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het schijnt dat de EU versies betere QA hebben en beter afgewerkt zijn dan de domestic market..
Ik heb er ook naar gekeken, maar uiteindelijk bij de V7 rough uitgekomen..
Ik zie ze hier wel eens rijden en als ik met de eigenaren spreek dan zijn ze er unaniem blij mee :)
Als 2e motor om letter me te greenlanen lijkt het me de ideaale bike..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Chakotay
@DrivinUCrazy apart verhaal... Wel mooi dat ze uiteindelijk met een oplossing komen!

@lolgast ik heb de 748 zelf niet gereden, maar las inderdaad hetzelfde over de betere rij-eigenschappen van de 749. Dat het een cult-classic word hoop ik ook op, ik heb goede hoop dat ze qua prijs nu wel op het dieptepunt zitten en de komende jaren (zolang je een nette hebt) weer omhoog gaan.

Dat de 848 geen droge koppeling heeft is inderdaad jammer, dat is juist zo'n leuk Ducati-detail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

M'n Yamaha FZ1 heeft na anderhalf jaar in m'n bezit te zijn en 10.000 kilometer te hebben gereden onder mijn kont een flinke beurt gehad van de monteur: ketting schoongemaakt, gesmeerd en gesteld, kabels gesmeerd, lampjes waar nodig vervangen (gaaf, die verlichting van de toerentellernaald in het donker), vloeistoffen en filters vervangen en bovenal: een set Michelin Pilot Road 4 eronder.

Wat een verschil met de BT021's! :o Wat rijdt dat ding nu verschrikkelijk lekker. In totaal prima die € 850 waard. *O*

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@CodeCaster Dat vind ik om eerlijk te zijn aardig aan de prijs voor het werk dat gedaan is :X Zo'n setje banden heb je voor 300-350 incl montage wel, dan heb je effectief 500 euro betaalt voor wat neerkomt op een kleine beurt met een paar kleine extras... Voor zo'n bedrag zou ik ook wel bougies en kleppen stellen e.d. verwachten eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 14-02-2019 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:06

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Yeps!

Onze eigen foto's:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij Odin's harige ballen, dat ziet er écht erg gaaf uit! d:)b _/-\o_

@EliteGhost Alvast veel plezier! (y)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Chakotay schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:56:
@CodeCaster Dat vind ik om eerlijk te zijn aardig aan de prijs voor het werk dat gedaan is :X Zo'n setje banden heb je voor 300-350 incl montage wel, dan heb je effectief 500 euro betaalt voor wat neerkomt op een kleine beurt met een paar kleine extras... Voor zo'n bedrag zou ik ook wel bougies en kleppen stellen e.d. verwachten eigenlijk.
Klopt, het is vast niet de goedkoopste monteur in de buurt, maar staat altijd open voor advies, discussie en een bakkie, én hij zit op loopafstand.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Chakotay
@CodeCaster dat laatste is wel erg handig als vervangend vervoer geen optie is :)

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:39

JK

Requiem19 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:36:
[...]
5748 EUR in NL.

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Euh, ik denk dat onze smaken in dit geval dan heel erg verschillen. Ik ben geen fan van bakbeesten, vind eigenlijk geen enkel groot toerbeest mooi, denk aan de BMW's of de Pan European of het oer bakbeest de Goldwing. Het is simpelweg niet mijn ding. Heb meer met wat sportievere toerfietsen, de Versys vind ik sinds z'n restyle echt heel mooi. Die is een stuk slanker dan die jij postte.

• HTT-Thalan
  • Nu online
[...]

Ik heb niks met sportmotoren maar zo'n H2 zou ik dan weer blind voor tekenen :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Mooiste Kawa serie ? de Z-serie natuulijk :)

"Don't let your dreams be memes"

• Chakotay
HTT-Thalan schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:53:
[...]

Ik heb niks met sportmotoren maar zo'n H2 zou ik dan weer blind voor tekenen :9.
Ik vind sportmotoren juist wel leuk, maar de H2 vind ik dan weer een maf lomp ding :+ Leuk he, smaak *O*

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:48:
[...]

Euh, ik denk dat onze smaken in dit geval dan heel erg verschillen. Ik ben geen fan van bakbeesten, vind eigenlijk geen enkel groot toerbeest mooi, denk aan de BMW's of de Pan European of het oer bakbeest de Goldwing. Het is simpelweg niet mijn ding. Heb meer met wat sportievere toerfietsen, de Versys vind ik sinds z'n restyle echt heel mooi. Die is een stuk slanker dan die jij postte.
Zo groot is de z1000sx toch niet? Het is niet voor niets een "sport tourt". In ieder geval komt het niet in de buurt van een Pan European of een RT ofzo..

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Z1000SX is inderdaad meer als een VFR, daarom had ik er ooit een in overweging en werd het em niet :+

• TheBrut3
Secsytime schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:18:
Zo groot is de z1000sx toch niet? Het is niet voor niets een "sport tourt". In ieder geval komt het niet in de buurt van een Pan European of een RT ofzo..
Nee inderdaad, een Z1000SX is helemaal niet zo groot. Althans, die van mij niet :+ Past onder hetzelfde maat hoesje als de FZ6 Fazer.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:03
HTT-Thalan schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:53:
[...]

Pas daar nou mee op.. dat is vaker fout afgelopen :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lolgast
Lang geleden dat mijn drinken er via mijn neus weer uitkwam _O- _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
Nou het is gebeurd hoor. Een mooi ritje Veluwe van zo'n 1.5 uur gedaan. Wat een heerlijk stuurweer :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Alleen jammer dat echt _alle_ wegen stijf wit staan van de pekel. -O-

En feli @InZane! *O*

• SmurfLink
  • Niet online
Secsytime schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:18:
[...]

Hm dan zou ik 'm in het echt moeten zien, op de foto lijkt het namelijk wel net zo'n breed beest te zijn. Heb achterop een Pan European gezeten, zat super comfortabel maar was echt niet mijn smaak.

Dan vind ik inderdaad de Z lijn veel mooier. Maar een Naked lijkt me zelf niet prettig rijden, heb toch liever een klein kuipje en dan zijn de Ninja650 en Versys weer toppers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
R0y. schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:27:

Pas daar nou mee op.. dat is vaker fout afgelopen :9
Well played sir, well played :7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Joopieboy schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:27:

En feli @InZane! *O*
Valt hier nog wel mee eigenlijk en ik rij toch al op een oud ding :+

En bedankt! :)

Kwam trouwens het eerste MP3 stereotype ook alweer tegen. Dat geval kwam veel te ruim en met veel kabaal de bocht door zeilen. Niet om aan te zien. Roof boxer, vachtje.. het was er allemaal.

[ Voor 24% gewijzigd door InZane op 14-02-2019 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:26:
[...]

Kwam trouwens het eerste MP3 stereotype ook alweer tegen. Dat geval kwam veel te ruim en met veel kabaal de bocht door zeilen. Niet om aan te zien. Roof boxer, vachtje.. het was er allemaal.
Geen nektassie?? ):

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Frans92 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:41:
[...]

Jij hebt niet veel aan deze tip, maar ik heb de eerste paar lessen met mijn veiligheidsschoenen gereden. Ik kwam toch niet buiten de stad de eerste lessen, dus dat was geen probleem in mijn ogen. Later (toen ik wist dat motorrijden geweldig is) natuurlijk wel goede laarzen gekocht.
Meer dan je denkt. Ik heb namelijk ook veiligheidsschoenen voor als ik de bouwplaats op ga (anders wijst de beste uitvoerder mij de opening in het hekwerk of laat de bewaking me fijn staan).
Het zijn echter kisten en ik heb geen flauw idee of dat goed gaat. Wat dunnere schoenen leken mij handig en m'n collega bood het aan. :)

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
EliteGhost schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:54:
[...]

Meer dan je denkt. Ik heb namelijk ook veiligheidsschoenen voor als ik de bouwplaats op ga (anders wijst de beste uitvoerder mij de opening in het hekwerk of laat de bewaking me fijn staan).
Het zijn echter kisten en ik heb geen flauw idee of dat goed gaat. Wat dunnere schoenen leken mij handig en m'n collega bood het aan. :)
Voor wat betreft kisten, ik heb 2 jaar dagelijks motor gereden met kisten, en dat werkte prima. Waren de beste motorlaarzen die ik tot dan toe gehad had. Daarvoor gaf ik 100 gulden (jawel) per jaar uit, en had nog steeds regelmatig natte voeten.
Daarna heb ik Daytona laarzen gekocht, en wil ik "nooit meer" iets anders. Maar die waren destijds al €230,- das veel geld (nu betaal je rond de €300 voor vergelijkbare), maar die waren dan 5 jaar gegarandeerd waterdicht en dus net zo duur per jaar als daarvoor en wel droog...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

InZane schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:26:
[...]

Nu al in korte joggingbroek, moet koud geweest zijn :+

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Dryhte
Lekker weertje geweest vandaag. 15°C, dat was even geleden :)

• Chakotay
@Dryhte het was flink zweten met de winterhandschoenen inderdaad onderweg naar huis vanmiddag :P

• InZane
Kan zijn dat ik die heb gemist :+

Stond zelf ook nog voor lul bij de verkeerslichten. Het was rood dus ik stop en tik 'm achteloos in z'n vrij en laat de koppeling los. Boem.. stalled. Oh, toch niet in z'n vrij :X
Volgende keer toch maar eerst kijken of dat mooie groene lampje brandt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
InZane schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:34:
[...]

Stond zelf ook nog voor lul bij de verkeerslichten. Het was rood dus ik stop en tik 'm achteloos in z'n vrij en laat de koppeling los. Boem.. stalled. Oh, toch niet in z'n vrij :X
HAHA, prutser! :+ Dat heb je niet met een MP3

Ik heb het ook een aantal keer gehad. Sinds ik Ducati heb let ik er beter op, ben bang dat die onder me vandaan schiet

• Chakotay
@lolgast als je afstelling niet perfect is zal hij eerder afslaan dan (ver) naar voren schieten denk ik, was makkelijk afslaan bij stationair draaien niet sowieso een 749-kwaaltje? Die van mij heeft dat nu 2x gedaan, maar daar moeten de kleppen ook nodig gesteld worden. (En ik ga er ook niet veel meer mee rijden tot dat gebeurd is as het goed is :P)

• lolgast
Ja dat is een bekend probleem. Stilstaan bij het stoplicht, poef uit. Koppeling in om terug te schakelen voor een bocht en je schakelt te langzaam, poef uit.

De mijne heeft uiteindelijk 3 keer bij dealer gestaan om alles af te stellen en het lijkt daarmee verholpen :) Maar er zijn verhalen zat te lezen waar het nooit wordt opgelost. Tot aan andere nokkenassen aan toe omdat die beter zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 12-09 18:44
InZane schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:34:
[...]

Hier heb ik dat wel eens bij het parkeren met de motor dat ie per ongeluk nog in z'n 1 staat. Maar er is amper weerstand als ik hem laat schieten. Hij gaat 5cm naar voren en that's it :+ al zet ik hem bij voorkeur wel gewoon met de sleutel uit :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

ik stond een keer naast een minicooper met leuke dames, toen ik even als een echte stoere kerel wou weg rijden ging dat dus niet helemaal goed en sloeg hij af :F :F

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Chakotay
@Streepje zul je altijd zien :D

@lolgast zo erg is het hier lang niet gelukkig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Net terug van de Motorbeurs, was wel kleiner dan vorige keren maar alsnog was het leuk om er even overheen te struinen.

Deze elektromotor vind ik zo bizar dat ik 'm wil hebben :D

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1QQXkFb/IMG-20190214-174904057.png

En misschien een fiets voor @SmurfLink ?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HN6LLFZ/IMG-20190214-161100993.png

:P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Chakotay
@Vrijdag wat de hel... Hebben ze een groenbak net zolang geslagen tot het een beetje rond was, om een frame gevouwen en dan het stuur er achterstevoren op gezet? 8)7 Also, op beide motoren zit geen roodharige :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:14:
@Vrijdag wat de hel... Hebben ze een groenbak net zolang geslagen tot het een beetje rond was, om een frame gevouwen en dan het stuur er achterstevoren op gezet? 8)7 Also, op beide motoren zit geen roodharige :?
Ik vind dat ding echt zo bizar gaaf :D En dan deze helm erbij:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/gksAAOSwh2FbF-g0/s-l1600.jpg

Helaas, ik heb echt overal gezocht maar nergens een mooie rooie die op een motor zat ;(

• Chakotay
Heh, van die RPHA11 zijn erg veel toffe uitvoeringen.... Zo jammer dat ik alleen maar de standaard zwarte mocht kiezen toen ik zo'n ding won :P

• TheBrut3
SmurfLink schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:49:
Dan vind ik inderdaad de Z lijn veel mooier. Maar een Naked lijkt me zelf niet prettig rijden, heb toch liever een klein kuipje en dan zijn de Ninja650 en Versys weer toppers.
Maar de Z1000SX is een Z1000 met een kuipje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 18:53
Joopieboy schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:27:
Bij mij in de buurt lijkt alles al aardig weggespoeld afgelopen week.

Net op de motor (6.00uur) vond ik het toch wel koud nog maar vanmiddag 15 graden zeggen ze. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Willem30 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 07:00:
[...]

Bij mij in de buurt lijkt alles al aardig weggespoeld afgelopen week.

Net op de motor (6.00uur) vond ik het toch wel koud nog maar vanmiddag 15 graden zeggen ze. :*)
Ja en deze week hebben ze weer overal vrolijk lopen strooien _O-

Dus nu mooi van die witte wegen en fietspaden. :+

En 's ochtends is best fris ja. :X Mis de handvatverwarming op de trapfiets. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Joopieboy schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 07:10:
[...]

Ja en deze week hebben ze weer overal vrolijk lopen strooien _O-

Dus nu mooi van die witte wegen en fietspaden. :+

En 's ochtends is best fris ja. :X Mis de handvatverwarming op de trapfiets. :+
Heb hier nog redelijk geluk deze week
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mzdHHzefmPFbZ09NKbANcpam/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Streepje schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 07:23:
[...]

Heb hier nog redelijk geluk deze week
[Afbeelding]
Ze laten alleen zien wat er vannacht gestrooid is, en aangezien ze hier tot woensdag nog gestrooid hebben, alles droog is, dan duurt het nog wel even. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

volgens mij word die bijgewerkt en gereset om 20:00. om 5uur vanmorgen was er op die kaart minder gestrooid dan om 7uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

EliteGhost schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:54:
[...]

Vanwege de stalen neus kan het onhandig zijn, maar zelfs met mijn grote voeten (maat 48 veiligheidsschoenen) lukte het om te rijden.
Motorlaarzen rijden wel veeeeeel makkelijker, omdat die gewoonweg ontworpen zijn voor motorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Wie mij live wil ontmoeten (8)), vanaf vanmiddag ben ik op de beurs (groene trui, kale kop, lange baard) en vanaf 18:00 ook op de TCN stand te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Oh mijn god die vind ik oprecht prachtig! :D Wat is het? En Welke hal? Ik ga om 13u die kant op, hopend een nieuw leren jack te vinden.

@TheBrut3 Ja, maar juist die kuip vind ik er niet mooi aan. :p

@HTT-Thalan Ik zal m'n best doen haha, ik ben te herkennen aan een smurfblauw(uiteraard) vest met een heel erg afgetrapt afgebladderd leren jack, haha.

[ Voor 24% gewijzigd door SmurfLink op 15-02-2019 08:18 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

@iedereen_hier:
Pas op vandaag bij de Motorbeurs, voor je het weet ligt je motorblok uit elkaar. Heb via via vernomen dat er een bepaalde sleutelaar aanwezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
SmurfLink schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 08:16:
[...]

Oh mijn god die vind ik oprecht prachtig! :D Wat is het? En Welke hal? Ik ga om 13u die kant op, hopen op een mooi leren jack.
Ik heb nu echt een beeld in mijn hoofd van Smurfin met haar witte muts op die motor _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
[...]

Oh mijn god die vind ik oprecht prachtig! :D Wat is het? En Welke hal? Ik ga om 13u die kant op, hopen op een mooi leren jack.

Zo te zien de nieuwe MV Agusta Brutale 800

[ Voor 16% gewijzigd door lolgast op 15-02-2019 08:19 . Reden: verkeerde aantal CC ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
lolgast schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 08:18:
[...]

Zo te zien de nieuwe MV Agusta Brutale 1000
Wauw, prachtig kleurenscherm en achterlampjes :9~ even bij de stand van MV Agusta langs danmaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

lolgast schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 08:18:
[...]

Zo te zien de nieuwe MV Agusta Brutale 1000
Nee? Dat is de nieuwe a2 fiets van mv agusta, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Niet zo snel reageren, ik moest nog een correctie doen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Haha, nou ik vind beiden behoorlijk mooi! :P Ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
[...]

Oh mijn god die vind ik oprecht prachtig! :D Wat is het? En Welke hal? Ik ga om 13u die kant op, hopend een nieuw leren jack te vinden.

@HTT-Thalan Ik zal m'n best doen haha, ik ben te herkennen aan een smurfblauw(uiteraard) vest met een heel erg afgetrapt afgebladderd leren jack, haha.
En een witte muts? :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Haha, jammer maar nee :p gewoon m'n rossig blonde eigen haar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Frans92 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 08:16:
@iedereen_hier:
Pas op vandaag bij de Motorbeurs, voor je het weet ligt je motorblok uit elkaar. Heb via via vernomen dat er een bepaalde sleutelaar aanwezig is
Niet eentje die onbedachtzaam is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
@iedereen_hier:
Huh? Wat is er aan de hand?

De mijne blijft thuis gezien ik toch op werk zit eerst, maar m'n 2 maatjes gaan wel met de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 11-09 10:19
TheBrut3 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:34:
[...]

Maar de Z1000SX is een Z1000 met een kuipje :P
Dit is niet helemaal waar. De Z1000SX heeft een volwaardige kuip wat volledig aansluit. Net als de SuperDuke 1290 GT die een volwaardige kuip heeft tegenover de 1290R

De GSX-S 1000F of de Fazer bijvoorbeeld zijn wel een veredelde naked bike met een kuipje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 11-09 10:19
@iedereen_hier:
Weet je ook hoelaat hij daar is? Mijn kleppen moeten gesteld worden vandaar :+
Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.