Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Motoren met haar er op? Je moet ze niet te lang in een vochtige schuur zetten, dan groeit er ook geen schimmel op.Chakotay schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:34:
* Chakotay ziet @Vrijdag al alle roodharige motoren langslopen om het knopje om te zetten...
Ah oke. Dan wacht ik op andere ervaringenChakotay schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:55:
@lolgast ik heb geen idee eigenlijk, ik rij nooit op nieuwe motorenIk weet niet beter dan dat je zelf op de startknop moet hengsten tot de boel aanslaat, en vond dit een leuke extra feature.
Op de BMW r1200r lc is het volgens mij 1x drukken en dan slaat ie aan. Behalve als ie onderweg uit valt....Chakotay schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:10:
Er lopen er hier genoeg rond met recentere motoren, hoe zit dat bij jullie? Moet je de startknop alleen even aantikken of vasthouden tot de motor aanslaat?
Een seconde en dan slaat die aanChakotay schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:10:
Er lopen er hier genoeg rond met recentere motoren, hoe zit dat bij jullie? Moet je de startknop alleen even aantikken of vasthouden tot de motor aanslaat?
Yup,ephymerous schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:33:
[...]
Voor mij is dat goed. Meer liefhebbers?
Vanuit Groningen *redelijk* goed te doen. (het is in ieder geval dichter bij dan mijn woon-werk

Een in de racerij gebruikte GSXR 1000 k3 achterschokbreker van White Power inc veer.
Ik kan niet wachten tot die eronderkomt
Nadat de orginele lek ging na zo'n 60.000km had ik een gereviseerde gemonteerd met Hyperpro progressieve veer. Wat een rommel is dat, progressieve vering op een Super sport als je zeer sportief rijdt.

Goed nog even showen met de motoren... De Suzuki GSXR1000 K8 is niet echt gebruikt vorig jaar

Nu eerst de GSXR1000 K3 klaarmaken, de spanningsregelaar ligt eruit en kookt de accu leeg. Verder is de koppelingskorf ingeslagen, die moet binnenkort even.
Dit jaar staan veel circuitdagen op de planning, inclusief SPA en Assen gas
Asus Zenbook i7 256gb
Op mijn 2018 Strom is het een feature (met naam- Suzuki Easy Start System). Gewoon 1x kort duwen en de motor start. Bij aankoop kreeg ik de waarschuwing vooral niet te lang te blijven duwen...Chakotay schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:10:
Ik twijfel nu toch om voor morgen maar weer een aanhangertje te huren. Kan ik ook gelijk de velgen meenemen om de noppen erom te leggen.
Gewoon zelf zo'n motoraanhanger kopen, een van mijn beste motor gerelateerde aankopen imho.HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:35:
Ik twijfel nu toch om voor morgen maar weer een aanhangertje te huren. Kan ik ook gelijk de velgen meenemen om de noppen erom te leggen.
Asus Zenbook i7 256gb
Ik kan geen normale aanhanger kwijtGhostrider schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:43:
[...]
Gewoon zelf zo'n motoraanhanger kopen, een van mijn beste motor gerelateerde aankopen imho.

Ik ook niet, maar vrolijk aan de vriendin gemeld dat hij bij een maatje komt te staan.HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:48:
[...]
Ik kan geen normale aanhanger kwijten zo'n opfrommelding kost gewoon 1000 euro
.
De aanhanger staat nu natuurlijk keurig in de voortuin, 365 dagen per jaar

Eventueel kan je een universeel kantelsysteem aanschaffen.
Asus Zenbook i7 256gb
Ik heb mijn voortuin nodig om mijn Transalp te stallenGhostrider schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:54:
[...]
Ik ook niet, maar vrolijk aan de vriendin gemeld dat hij bij een maatje komt te staan.
De aanhanger staat nu natuurlijk keurig in de voortuin, 365 dagen per jaar![]()
Eventueel kan je een universeel kantelsysteem aanschaffen.
We doen het anders. Vrouwlief hobbelt gewoon met de Dacia achter mij aan
[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-02-2019 22:17 ]
@Ghostrider mooi speelgoed, veel plezier ermee! Als die Ducati hier nieuwe riemen en alles heeft kan ik ook eindelijk weer eens het circuit op

@HTT-Thalan mooie deal! Altijd handig om dat soort spul op voorraad te hebben liggen.

Bak onderhoud van heb ik jou daar en dan nog om de zoveel uur je top end opnieuw opbouwen

En die tweetakters maar roepen dat 4-takt zo onderhoudsvriendelijk is!
[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-02-2019 22:39 ]
Om de 16 uur je zuiger vervangen, dat is pas onderhoud.HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:39:
Ik zit net even die maintance guide door te bladeren. Godsamme wat ben ik blij dat dit geen daily driver is.
Bak onderhoud van heb ik jou daar en dan nog om de zoveel uur je top end opnieuw opbouwen.
En die tweetakters maar roepen dat 4-takt zo onderhoudsvriendelijk is!
Ik denk dat een kort tikje bij mij ook voldoende is, ik zal er eens op letten vrijdag als ik weer een rit maak.Chakotay schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:18:
@Pagman bedoel jeeen seconde vasthouden en dan doet hij het verder automatisch, of dat hij na een seconde altijd wel loopt? Bij die easy-start / servo-assisted start / etc is 1 kort tikje al voldoende.
Heb de motor pas 2x gestart

Mijn Duc heeft het niet iiglolgast schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:57:
[...]
Ah oke. Dan wacht ik op andere ervaringenMaar het werkt wel fijn ja. Hij start altijd voor mij op deze manier. De auto heeft het ook en het went erg snel. Als ik de auto van mijn vrouw pak start ik altijd te kort...
Ik ben de laatste tijd wat naar motoren aan het kijken want het lijkt me gaaf en leuk (en handig) om motor te rijden.
Mijn beeld en idee van het hebben van een motor: woon-werk verkeer (15 km tot soms 80km enkele reis), beetje toeren met goed weer en een enkele keer een langere rit van 200km naar die verre familie.
Nu zat ik me af te vragen: wat is handig om te doen met m'n 27 jaar? Ik kan meteen voor volledig A gaan. Maar ik heb totaal geen ervaring met motoren en, om eerlijk te zijn, geen interesse in veel vermogen. De reacties op A2 motoren die ik zie lijken mij prima. Ze zijn lichter en hebben meer dan voldoende vermogen om lekker mee te komen op de snelweg.
Vanuit veiligheidsoverwegingen is het al goed om op een A1 of A2 motor te beginnen (iemand die net z'n rijbewijs heeft zet je toch ook niet meteen in een sportauto?). Maar wat raden jullie aan wat betreft het rijbewijs? Meteen voor A gaan of gewoon bij A2 houden en nogmaals lessen als ik toch een stap sneller wil?
Binnenkort eerst een proefles om te kijken of het uberhaupt iets voor mij is. Misschien vlucht ik meteen mijn 4-wieler weer in
[ Voor 3% gewijzigd door EliteGhost op 12-02-2019 23:36 ]

Ik noemde tijdens een casual gesprek met collega's terloops dat ik nog wel eens een echte dirt bike zou willen. Hij laat mij een foto zien en stelt een ruil met de Kawa voor.Chakotay schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:50:
@HTT-Thalan haha, niet van te voren bedacht toen je een hardcore crosser kocht?
Mijn brein misfired en ik zei gelijk GIEF

Dusseh, nee
@EliteGhost los van wat je gaat rijden zou ik als je 24+ bent altijd voor volledig A gaan. Ook daarmee mag je een lichte motor rijden, er is geen verplichting om minimaal 150pk te hebben, en het scheelt je een extra examen als je later toch een keer wat zwaarders wilt, en minder gedoe met een passende leenmotor krijgen bij onderhoud e.d..
@HTT-Thalan fair enough
[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 13-02-2019 07:23 ]
+n.EliteGhost schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:34:
Hallo allemaal!
Ik ben de laatste tijd wat naar motoren aan het kijken want het lijkt me gaaf en leuk (en handig) om motor te rijden.
Mijn beeld en idee van het hebben van een motor: woon-werk verkeer (15 km tot soms 80km enkele reis), beetje toeren met goed weer en een enkele keer een langere rit van 200km naar die verre familie.
Nu zat ik me af te vragen: wat is handig om te doen met m'n 27 jaar? Ik kan meteen voor volledig A gaan. Maar ik heb totaal geen ervaring met motoren en, om eerlijk te zijn, geen interesse in veel vermogen. De reacties op A2 motoren die ik zie lijken mij prima. Ze zijn lichter en hebben meer dan voldoende vermogen om lekker mee te komen op de snelweg.
Vanuit veiligheidsoverwegingen is het al goed om op een A1 of A2 motor te beginnen (iemand die net z'n rijbewijs heeft zet je toch ook niet meteen in een sportauto?). Maar wat raden jullie aan wat betreft het rijbewijs? Meteen voor A gaan of gewoon bij A2 houden en nogmaals lessen als ik toch een stap sneller wil?
Binnenkort eerst een proefles om te kijken of het uberhaupt iets voor mij is. Misschien vlucht ik meteen mijn 4-wieler weer in
Je kunt prima met een beschaafde rustig rijdende motor beginnen, en dan kun je alles kopen wat je wil, A1, A2 of A. Lesmotoren zijn vaak een goede indicatie van allemansvrienden, maar dan dus ook de lesmotoren van vroeger (als je minder uit wilt geven).
Let ook vooral op wat je mooi vind, en wees niet bang om tegen meningen in te vliegen, het is toch een emotie apparaat voor velen en de enige die er blij mee moet zijn ben jij
Ik ben gestart op een 4-cilinder 600 cc met 95 pk. Er valt super rustig mee te rijden, maar hou het blok hoog in de toeren (>8k rpm) en je gaat echt vreselijk hard. In mijn ogen is zo'n motor een prima beginnersmotor.EliteGhost schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:34:
Hallo allemaal!
Het schijnt dat een rode Hayabusa met verlengde achterbrug een goede beginnersmotor is. Een zwarte is wat minder snel, maar dat wil je niet.
XBL: DonFrans
Precies dit! Ik rij sinds het begin (inmiddels 5 jaar geleden ofzo) op een Yamaha FZS600. Gekocht voor 1500,- met bijna 70K op te teller. Heb weinig momenten dat het voor mij krachtiger/sneller moet. Rij er nog steeds met tevredenheid op. Goede zithouding, rustig te rijden maar een F1 geluid als je hem doortrekt. Had verwacht dat ie misschien niet meer zo lang mee zou gaan o.b.v. km stand, maar Ro van Snelmotoren (enorme tip overigens!) gaf aan dat deze blokken onverwoestbaar zijn en misschien wel het dubbele halen (mits goed onderhoud). Succes en veel plezier met je eerste lessen, waarschijnlijk ben je na de eerste les verkocht en ga je voor je motorrijbewijs!Frans92 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:34:
[...]
Ik ben gestart op een 4-cilinder 600 cc met 95 pk. Er valt super rustig mee te rijden, maar hou het blok hoog in de toeren (>8k rpm) en je gaat echt vreselijk hard. In mijn ogen is zo'n motor een prima beginnersmotor.
Het schijnt dat een rode Hayabusa met verlengde achterbrug een goede beginnersmotor is. Een zwarte is wat minder snel, maar dat wil je niet.
[ Voor 3% gewijzigd door bsmpower op 13-02-2019 08:50 ]
Zoals bijna iedereen aangeeft: voor A gaan. Als je langere ritten wilt maken is vaak iets meer cc comfortabeler dan een kleine motor met minder cc's. Ikzelf ben zelf op een Honda CBF1000 abs begonnen. Als iets een mak ding is, is dat het wel. Maar als je echt wilt kun je hem flink aantrappen. De al eerder aangehaalde Hornet 600 is een iets speelsere motor.EliteGhost schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:34:
Hallo allemaal!
Een fijne en vooral zuinige motor is bijvoorbeeld een NC700/750(X), waarbij de X een iets rechter zit heeft. Deze valt volgens mij zelfs onder de 35kw motoren. Ik heb zelf een Triumph Tiger 1050 3 cilinder. Maar liefst (

Succes met lessen. Begin maar vast met sparen... Een dure, maar vooral leuke hobby!!!
Dit dus!BvZwolle schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:03:
[...]
Zoals bijna iedereen aangeeft: voor A gaan. Als je langere ritten wilt maken is vaak iets meer cc comfortabeler dan een kleine motor met minder cc's. Ikzelf ben zelf op een Honda CBF1000 abs begonnen. Als iets een mak ding is, is dat het wel. Maar als je echt wilt kun je hem flink aantrappen. De al eerder aangehaalde Hornet 600 is een iets speelsere motor.
Een fijne en vooral zuinige motor is bijvoorbeeld een NC700/750(X), waarbij de X een iets rechter zit heeft. Deze valt volgens mij zelfs onder de 35kw motoren. Ik heb zelf een Triumph Tiger 1050 3 cilinder. Maar liefst () 115 PK! Zelf hiermee is gedoseerd te rijden.
Succes met lessen. Begin maar vast met sparen... Een dure, maar vooral leuke hobby!!!
Zelf ook gelijk voor A gegaan en heb nu een jaartje m'n rijbewijs en een NC700x. Prima motor en ja, ik merk verschil in power met m'n lesmotor. Maar om kilometers te maken en het rijden te leren, gevoel te krijgen... mis ik er niets aan.
Fotonerd
@EliteGhost Je moet niet kijken naar vermogen, alleen kijken naar wat jij een mooie motor vind en er dan een proefritje op maken. Enige wat je moet kijken qua vermogen is of het minstens 30 a 40pk is. Anders wordt het lastig vlot meekomen met het verkeer en dat is niet prettig rijden. Al is dat ook weer afhankelijk van wat je wilt doen met de motor, want ik rij bijvoorbeeld perfect op mijn kleine motor met nog geen 10pk naar mijn werk.
TL;DR Koop een mooie motor! Met een ferrari kun je ook langzaam rijden bij wijze van.
Grappig, ik rij ook een FZS600bsmpower schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:46:
[...]
Precies dit! Ik rij sinds het begin (inmiddels 5 jaar geleden ofzo) op een Yamaha FZS600. Gekocht voor 1500,- met bijna 70K op te teller. Heb weinig momenten dat het voor mij krachtiger/sneller moet. Rij er nog steeds met tevredenheid op. Goede zithouding, rustig te rijden maar een F1 geluid als je hem doortrekt. Had verwacht dat ie misschien niet meer zo lang mee zou gaan o.b.v. km stand, maar Ro van Snelmotoren (enorme tip overigens!) gaf aan dat deze blokken onverwoestbaar zijn en misschien wel het dubbele halen (mits goed onderhoud). Succes en veel plezier met je eerste lessen, waarschijnlijk ben je na de eerste les verkocht en ga je voor je motorrijbewijs!
Alleen vind ik de zithouding wat minder, is net iets te klein voor mij (en ik ben maar 1.83m).
Beste antwoord: probeer het een en ander uit en kijk wat je leuk vind rijden. En kijk vooral ook hoe die zit. Motor kan super mooi zijn, maar als je na twee uur rijden last van je rug krijgt is het ook niets aan.
Ik ben ook 1.83Frans92 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:25:
[...]
Grappig, ik rij ook een FZS600
Alleen vind ik de zithouding wat minder, is net iets te klein voor mij (en ik ben maar 1.83m).

Grappig, ik rijd ook af en toe op de FZS600 van mijn vrouw. Zithouding iets minder (ik ben maar 1.94m)Frans92 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:25:
[...]
Grappig, ik rij ook een FZS600

Wel een hele fijne motor. Stuurt echt heel makkelijk. Lekker janken in de hoge toeren met een Mivv uitlaat.
Lekker kijken naar de FZS1000 met een comfortzadel. Zijn er genoeg te vindenbsmpower schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:28:
[...]
Ik ben ook 1.83en het met je eens, en het zadel is ook wat zacht. Ik rij op het 2004 model trouwens. Ik zou wel op een iets grotere motor willen rijden. Maar ik rij niet heel veel, en ook niet heel lang achter elkaar waardoor die voor mij nog ruim voldoet.
A1 is eigenlijk best gevaarlijk, snap ook niet dat de overheid dit heeft opgetrokken naar 18 jaar, waar in andere landen je er met 16 op mag kruipen. A1 is leuk voor in en om de stad. A2 is voldoende om je rijbewijs kwijt te raken. 50pk en 60Nm koppel is meer dan genoeg voor de gemiddelde rijder, tenzij je vaak met iemand achterop gaat rijden, dan is meer vermogen en koppel prettig. Dus gewoon een beetje kijken voor 500-600cc motoren, prima om mee te beginnen. Ik vermaak mijzelf nu na 18 jaar nog steeds met 2 cilindertjes, 650cc en 77pk. Heb natuurlijk ook wel op zwaar spul gereden, maar dat gaat echt helemaal nergens meer over. Als je denkt dat 600cc snel is, moet je eens op een 1000cc stappen. Wat mij betreft overkill. Gaaf, maar onnodig (voor mij).
De CBR600RR (supersport) die ik nu heb vind ik wel iets comfortabeler dan de R6. Het reageert ook fel op het gas en is funest voor je polsen wanneer je flink moet sturen.
Maar vermogen zegt ook weer niet alles. Er zijn meer dan genoeg motorrijders die veel cc's en pk's hebben, maar misschien net iets meer dan de helft op de weg durven neer te leggen.ProfaNe schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:28:
@EliteGhost ik zou juist wel kijken naar vermogen. Een motor met minder vermogen/koppel kan voor de een prima zijn, maar voor de ander snel saai worden.
Maar het klinkt wel stoer in de kroeg.
Daarnaast is het zwaarder, lomper... komen ze je buitenom langs op licht spul, op bochtige weggetjes.
Zal nooit meer vergeten dat ik op een 150cc motorscooter een 750cc supersport heb kwijtgereden binnendoor. Alleen al op rotondes was dat ding megalomp.
Het is heel simpel. Met een A rijbewijs kan je ook A1 of A2 motoren rijden.EliteGhost schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:34:
Hallo allemaal!
Andersom kan dat niet en moet je opnieuw examen doen (en dus lesssen €€€).
Er is werkelijk geen enkele reden om A1 of A2 te doen als je ook gewoon voor je A kan. Ik ben op m'n 28e gaan lessen en het is niet eens in me op gekomen om voor iets anders dan A te gaan. Ik had ook geen interesse in hard gaan en geen ervaring. Heb gelest op een 650cc motor en er ook een gekocht in die range. Maar ik had ook voor 300 kunnen gaan. 125 is echt niet aan te raden als je snelweg wil rijden. Liever wat meer vermogen en het niet gebruiken, dan te weinig en het nodig hebben. Je hoeft niet gelijk een dikke fireblade 1000+cc te kopen he.. en beetje discipline in je rechterhand en je hebt nergens last van.
I have stability. The ability to stab.
Dat is zeer zeker waar, maar zou het wel meenemen in je keuzeJK schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:37:
[...]
Maar vermogen zegt ook weer niet alles. Er zijn meer dan genoeg motorrijders die veel cc's en pk's hebben, maar misschien net iets meer dan de helft op de weg durven neer te leggen.![]()
Maar het klinkt wel stoer in de kroeg.![]()
Daarnaast is het zwaarder, lomper... komen ze je buitenom langs op licht spul, op bochtige weggetjes.![]()
Zal nooit meer vergeten dat ik op een 150cc motorscooter een 750cc supersport heb kwijtgereden binnendoor. Alleen al op rotondes was dat ding megalomp.
Gewoon inderdaad proefrijden.ProfaNe schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:44:
[...]
Dat is zeer zeker waar, maar zou het wel meenemen in je keuzeKomt er in ieder geval op neer dat het allemaal persoonlijk is
Polsen is een kwestie van je hendels goed afstellen en niet teveel kilometers door de stad en over klinkerweggetjes willen rijden.sylvesterrr schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:34:
Ik ben begonnen met een Yamaha Thunderbird (sport-tour). Meer dan genoeg vermogen en comfortabele zithouding. Daarna overgestapt op een R6 (supersport) - bij het eerste stoplicht had ik al een wheelie te pakken (onbewust), want het reageert inderdaad veel feller op het gas. Een supersport is niet altijd even fijn voor je polsen, maar toch kon ik een dagje Duitsland doen (vanaf Rotterdam), inclusief 3-400km in de bergen.
De CBR600RR (supersport) die ik nu heb vind ik wel iets comfortabeler dan de R6. Het reageert ook fel op het gas en is funest voor je polsen wanneer je flink moet sturen.Ik zou een supersport niet als eerste motor willen aanraden - de kans is groot dat je veel fanmail ontvangt van het CJIB.
En boetes/beginnersmotor hebben we het vaak over gehad. Zeker een 600 is onderin echt niet fel en als je wat beheersing heb dan is het allemaal niet zo spannend.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik ben ook 1.83 (we grappig dat daar 'maar' voor stond, hier in de UK valt 6foot in de categorie langbsmpower schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:28:
[...]
Ik ben ook 1.83en het met je eens, en het zadel is ook wat zacht. Ik rij op het 2004 model trouwens. Ik zou wel op een iets grotere motor willen rijden. Maar ik rij niet heel veel, en ook niet heel lang achter elkaar waardoor die voor mij nog ruim voldoet.
Ik heb een Fazer8 gehad en dat zat prima.. dus dat is misschien een goede upgrade..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat vogeltje is later gevangen door een kat, daarna werd het Thundercat.sylvesterrr schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:34:
Ik ben begonnen met een Yamaha Thunderbird (sport-tour).
Wat een opluchting. Vandaag na meer dan 3 maand de motor terug eens van stal gehaald. Het was nog fris maar..................... oooooooooooooooooooooooooooh wat deed dat goed
Deze namiddag geven ze +10 graden dus denk dat ik maar even vroeger vertrek op kantoor en een omweg maak!
Heerlijk!
Never ever financial advice...
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik heb het schuim in het zadel vervangen voor wat steviger schuim. Zit iets beter, maar ik kan niet zo mooi schuim snijden en nepleer spannen. Dus het ziet er niet zo heel mooi uit, maar zit wel beter.bsmpower schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:28:
[...]
Desondanks zit ik toch net niet helemaal lekker.
Wellicht is een upgrade, zoals @BvZwolle en @ToolkiT suggeren, zo'n gek idee nog niet. Alleen wil ik geen te dure motor op straat zetten in Rotterdam...
Motor van @ToolkiT was echt leuk, helaas zat het stuur aan de verkeerde kant
Even snel gezocht, maar zoiets kan denk flink helpen: http://www.bagsterstore.nl/yamaha-fazer-600.htmlFrans92 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:53:
[...]
Ik heb het schuim in het zadel vervangen voor wat steviger schuim. Zit iets beter, maar ik kan niet zo mooi schuim snijden en nepleer spannen. Dus het ziet er niet zo heel mooi uit, maar zit wel beter.
Wellicht is een upgrade, zoals @BvZwolle en @ToolkiT suggeren, zo'n gek idee nog niet. Alleen wil ik geen te dure motor op straat zetten in Rotterdam...
En deze voor als je een andere wilt hebben... Yamaha FZS-1000 Fazer
€ 2.250,00
https://www.2dehands.be/l...s&utm_content=app_android
[ Voor 13% gewijzigd door BvZwolle op 13-02-2019 10:59 ]
Voor dat alles eeret de proefles.
Bedankt voor het advies
De gast die het Enduro rijden in Portugal organiseert gaf aan dat het handig is om wat Enduro gear te hebben.
Ik ben nu dus op zoek naar:
- Enduro helm
- Goggles
- Body protection
- Doorwaai shirt / jas
- Doorwaai broek
Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met dit uit te zoeken. Kan iemand mij beetje op weg helpen?
Bedankt voor de link!BvZwolle schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:57:
[...]
Even snel gezocht, maar zoiets kan denk flink helpen: http://www.bagsterstore.nl/yamaha-fazer-600.html
Ik zat zelf te kijken bij Tijger Leathers in Den Haag (iets dichterbij voor mij). Misschien daar eens langsrijden. Als dat niets is, kan ik altijd nog naar bagsterstore.
Iemand hier ervaring met Tijger Leathers? En misschien ervaring met de prijzen die ze hanteren?
En is er iemand die mij de juiste zoekopdracht kan geven om een setje te vinden om de steuntjes te verlagen (met schakel- en rempedaal)? Met 'verlagingsset' krijg ik het verkeerde.
Ik heb dit laten doen door Tijger Leathers in Den Haag.Frans92 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:53:
[...]
Ik heb het schuim in het zadel vervangen voor wat steviger schuim. Zit iets beter, maar ik kan niet zo mooi schuim snijden en nepleer spannen. Dus het ziet er niet zo heel mooi uit, maar zit wel beter.
Uurtje werk met meerdere keren proefzitten, 90€, tevreden klant
Zonder gekkigheid, ik zou tzt gewoon rustig gaan rondkijken. Er is in mijn ogen ook niet zoiets als een verkeerde eerste motor. Je moet kopen waar je goed bij voelt, dan zit je automatisch ook lekker op de motor
Aardige kerel ook, ga ik met plezier terug voor mijn volgende motor.Frans92 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:08:
@BvZwolle ook bedankt voor de link in je edit! Belgie is wel veel goedkoper, met invoeren en BPM erbij zal je nog goedkoper uit zijn.
@Dryhte Top! Ik ga zeker eens langs bij die winkel! Kijken wat ze kunnen betekenen.
Dat is bij die uit .uk geimporteerde Ducati van mij ook nog steeds wennenFrans92 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:53:
[...]
Ik zou inderdaad gewoon voor A gaan, en dan kun je alsnog een 125cc kopen als je dat zou willenEliteGhost schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:00:
De boodschap is duidelijk: gewoon voor A gaan. PK's is ook niet waar ik nadrukkelijk naar aan het kijken ben. Uiterlijk is 1 en dan eens proberen hoe zo'n ding zit en rijdt.
Voor dat alles eeret de proefles.
Bedankt voor het advies
* Destruction rijdt op een Diversion 900 uit 1995, zeker niet de snelste met 90-95pk oid op rijklaar 250kg, wel ideaal op afstanden. Zelfs bij 190km/u nog comfy as f*ck
Ik wil wel naar iets anders, en ik zit te denken aan een Fazer 600. 95pk op 200kg oid. Het is een motor voor op de weg, en dan is dat imo snel zat

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 13-02-2019 11:18 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Met een R6 reed ik makkelijker 80 op een 50-weg dan met de Thundercat. Beiden 600cc. Op een supersport heb je (lees: ik) eerder de neiging om hard te rijden.Joopieboy schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:05:
[...]
Polsen is een kwestie van je hendels goed afstellen en niet teveel kilometers door de stad en over klinkerweggetjes willen rijden.
En boetes/beginnersmotor hebben we het vaak over gehad. Zeker een 600 is onderin echt niet fel en als je wat beheersing heb dan is het allemaal niet zo spannend.
JK schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:14:
[...]
Dat vogeltje is later gevangen door een kat, daarna werd het Thundercat.![]()

Wow, best wel een megablunder van een kattenmens.
Triumph heeft wel een Thunderbird. Maar dat zal een stuk minder lekker rijden dan een Thundercat. Lijkt relaxt, maar al dat soort motoren zijn niets op de snelweg en totaal niet wendbaar.sylvesterrr schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:40:
[...]
[...]
Wow, best wel een megablunder van een kattenmens.
R6 is eigenlijk niet leuk, je zit idd véél te snel op illegale snelheden. R6 is wel leuk als er geen flitsers, drempels etc. zijn. Zelf probeer ik meestal max 10-20km/u boven de limiet te rijden en heb dan ook in 18 jaar tijd precies 0 verkeersboetes ontvangen. Maar verder heb ik ook de wat meer lichtere motoren altijd onder mijn kont gehad, dat scheelt ook.
Fijn gevoel hekazzzdafke schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:17:
Gasten,
Wat een opluchting. Vandaag na meer dan 3 maand de motor terug eens van stal gehaald. Het was nog fris maar..................... oooooooooooooooooooooooooooh wat deed dat goed
Deze namiddag geven ze +10 graden dus denk dat ik maar even vroeger vertrek op kantoor en een omweg maak!
Heerlijk!
Vandaag ook sinds paar weken weer met de motor naar het werk. Inderdaad heerlijk .
Gewoon proberen. Supersports zijn niet allemaal hetzelfde: er zijn bredere, smallere, hogere, lagere, kortere, langere. Een BMW S1000RR is bijv een stuk ruimer dan een Triumph Daytona. (Hoewel de nieuwste weer compacter is gemaakt).bsmpower schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:26:
Op zich heb je een punt. Maar ik heb altijd begrepen (geen praktijk ervaring) dat supersport motoren feller reageren op het gas. En de zithouding is natuurlijk anders. Dus het uitzoeken van een mooie motor is belangrijk, maar ook je doel. Ik vind het wel prettig dat mijn motor een sport-tour is waardoor ik redelijk makkelijk mijn gas kan open gooien zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik de motor onder me vandaan rij. Bij een supersport gaat dat mogelijk wat makkelijker? En als je veel 80/100km/u wegen rijdt dan lijkt een supersport me ook zwaar voor je polsen en rug? Ik vind supersports vaak mooier dan andere type motoren, maar zal ik er zelf niet zo snel voor kiezen om bovenstaande redenen. Maar misschien moet ik het ook maar gewoon eens proberen.
Polsen zijn bij mij het probleem niet, ik heb lange benen en dus een vrij krappe hoek in mn knieën. Dat is het eerste waar ik last van krijg als ik lange stukken snelweg rijd. Op bochtige wegen ben je voldoende aan het bewegen op de motor, en heb je van knieën of polsen geen last. Met een verstelbare rem/schakelset kan je hier ook weer wat winnen.
Houd er wel rekening mee dat bochtentechniek net wat anders is op een supersport: je moet meer met je lichaam werken. In het begin waren mijn bochten echt sloom, want moest hier echt aan wennen t.o.v. een naked bike. Maar, als je dat eenmaal beheerst gaat zo'n apparaat als op rails de bocht door
Aanpasbare rem/schakelset, of in het Engels: adjustable rearset. Maar met hoger zadel heb je hier waarschijnlijk al minder behoefte aan.Frans92 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:03:
[...]
Bedankt voor de link!
Ik zat zelf te kijken bij Tijger Leathers in Den Haag (iets dichterbij voor mij). Misschien daar eens langsrijden. Als dat niets is, kan ik altijd nog naar bagsterstore.
Iemand hier ervaring met Tijger Leathers? En misschien ervaring met de prijzen die ze hanteren?
En is er iemand die mij de juiste zoekopdracht kan geven om een setje te vinden om de steuntjes te verlagen (met schakel- en rempedaal)? Met 'verlagingsset' krijg ik het verkeerde.
Tiger heeft me eens geholpen met het herstellen van een textielen broek, dat was snel (meteen gedaan) en goedkoop. Vriendelijke lui, zou er zeker langs gaan.
En aan iedereen die nu weer wakker wordt en de motor pakt: Waarom zijn jullie uberhaupt gestopt deze winter? Paar buitjes en een paar sneeuwdagen, daar kan je wel omheen rijden! Je wil daar je motor toch niet voor missen?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
sneeuw, ijs, kou, donker, griep, gebrek aan filegevoelig trajectnoes schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:15:
[...]
En aan iedereen die nu weer wakker wordt en de motor pakt: Waarom zijn jullie uberhaupt gestopt deze winter? Paar buitjes en een paar sneeuwdagen, daar kan je wel omheen rijden! Je wil daar je motor toch niet voor missen?
Maar wel blij dat ik vandaag en gisteren (na een kleine maand auto) toch terug op twee wielen zit.
[ Voor 50% gewijzigd door Dryhte op 13-02-2019 13:26 ]
@EliteGhost Mocht je nog tijd hebben, vanaf morgen is de Motorbeurs Utrecht! Hier kan je naast een hoop motoren zien, ook zelf gratisj een proefles krijgen van de Bovag! Dan merk je wel of je het wat vindt.
[ Voor 46% gewijzigd door SmurfLink op 13-02-2019 12:24 ]
FC-Moto in Würselen, bij Aachen, zal wel te ver weg zijn voor jou? Daar zou je normaal wel vanalles hiervan moeten kunnen vinden en passen.Requiem19 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:01:
Voor de Enduro rijders / motorcrossers hier:
De gast die het Enduro rijden in Portugal organiseert gaf aan dat het handig is om wat Enduro gear te hebben.
Ik ben nu dus op zoek naar:
- Enduro helm
- Goggles
- Body protection
- Doorwaai shirt / jas
- Doorwaai broek
Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met dit uit te zoeken. Kan iemand mij beetje op weg helpen?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Jep.. dat is vanuit Amsterdam wat ver.DrivinUCrazy schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:25:
[...]
FC-Moto in Würselen, bij Aachen, zal wel te ver weg zijn voor jou? Daar zou je normaal wel vanalles hiervan moeten kunnen vinden en passen.
Ik denk niet dat er op de motorbeurs veel bedrijven zijn met Enduro gear?
Ik zou niet weten waarom er geen Enduro gear te koop zou zijn. Er staan zelfs stands met auto racen op Bleekemolen z'n circuit... op een motorbeursRequiem19 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:35:
[...]
Jep.. dat is vanuit Amsterdam wat ver.
Ik denk niet dat er op de motorbeurs veel bedrijven zijn met Enduro gear?

Ik denk dat de voornaamste reden pekel,gladheid,kou zal zijn voor veel mensen.
Zelf wel een paar ritjes gemaakt ondanks de kou en pekel en de harde wind van afgelopen zaterdag onder het motto van ervaring op doen.
Omdat motorrijden voor mij een hobby is, geen primaire vorm van vervoerEn aan iedereen die nu weer wakker wordt en de motor pakt: Waarom zijn jullie uberhaupt gestopt deze winter? Paar buitjes en een paar sneeuwdagen, daar kan je wel omheen rijden! Je wil daar je motor toch niet voor missen?
Ik ben een mooi weer motorposernoes schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:15:
[...]
@EliteGhost Leuk dat je wil beginnen! Start gewoon met je A en ga dan kijken naar een motor. Je kan dan namelijk alles rijden. Ik kan wel een heel verhaal op gaan hangen over vermogen, CC's, torque en weet ik wat nog meer maar ga gewoon lekker rondneuzen naar welk type motor jou aanspreekt. Naked, supersport, toer, allroad, cruiser, retro of juist modern, experimenteel (de Niken bijvoorbeeld
In de OP staan een hoop leden met allemaal verschillende motoren, je kan dan eventueel iemand taggen of DM'en als je er meer van wil weten
[ Voor 45% gewijzigd door Vrijdag op 13-02-2019 13:27 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zit momenteel snotverkouden thuis. Heb me wel ziek gemeld maar toch weer die paar dingetjes voor de deadline en kan ik even hier op Tweakers rondneuzenVrijdag schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:22:
[...]
Ik ben een mooi weer motorposer. Hardcore, uiteraard
@EliteGhost Leuk dat je wil beginnen! Start gewoon met je A en ga dan kijken naar een motor. Je kan dan namelijk alles rijden. Ik kan wel een heel verhaal op gaan hangen over vermogen, CC's, torque en weet ik wat nog meer maar ga gewoon lekker rondneuzen naar welk type motor jou aanspreekt. Naked, supersport, toer, allroad, cruiser, retro of juist modern, experimenteel (de Niken bijvoorbeeld). Gewoon eerst lekker oordelen op uiterlijk.
In de OP staan een hoop leden met allemaal verschillende motoren, je kan dan eventueel iemand taggen of DM'en als je er meer van wil weten
Heb het lijstje een beetje snel door gekeken en bleef wel lang naar de Z800 van Conteaster staren. En toen bleek dat het ook nog een broertje heeft: Z300. Hmmmm
Iemand gaf me de tip om alvast te gaan sparen, dat heb ik de afglopen jaren gelukkig gedaan.
Hier moet ik inderdaad ook nog even aan wennen na het lessen op een naked. Het super is wel uit de titel te halen maar verder is ie hetzelfde ondanks zijn 250ccnoes schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:15:
[...]
Houd er wel rekening mee dat bochtentechniek net wat anders is op een supersport: je moet meer met je lichaam werken. In het begin waren mijn bochten echt sloom, want moest hier echt aan wennen t.o.v. een naked bike. Maar, als je dat eenmaal beheerst gaat zo'n apparaat als op rails de bocht door
@SmurfLink er staat ook nog een lichtblauwe lambo aventador als het goed is. Zag er eentje buiten staan op een trailer naast het pand
[ Voor 10% gewijzigd door timmie271 op 13-02-2019 14:15 ]
Gamertag: timmie271
Zou eerder voor een z800 gaan dan voor een z300, de 300 is een paralleltwin en klinkt als een trekker.. Heb zelf op de z800 van een maatje gereden, en dat is echt een super soepel blok, prima beginnersfiets imho.EliteGhost schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:58:
[...]
Zit momenteel snotverkouden thuis. Heb me wel ziek gemeld maar toch weer die paar dingetjes voor de deadline en kan ik even hier op Tweakers rondneuzen
Heb het lijstje een beetje snel door gekeken en bleef wel lang naar de Z800 van Conteaster staren. En toen bleek dat het ook nog een broertje heeft: Z300. Hmmmm![]()
Iemand gaf me de tip om alvast te gaan sparen, dat heb ik de afglopen jaren gelukkig gedaan.
Edit:
Klinkt ook als een trekker, paralleltwin ftlSmurfLink schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:29:
[...]
Er is nu ook een Z650en z'n oudere naam was de ER-6N.
@timmie271oke die wil ik ook even zien dan!
[ Voor 16% gewijzigd door Secsytime op 13-02-2019 14:32 ]
Er is nu ook een Z650EliteGhost schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:58:
[...]
Zit momenteel snotverkouden thuis. Heb me wel ziek gemeld maar toch weer die paar dingetjes voor de deadline en kan ik even hier op Tweakers rondneuzen
Heb het lijstje een beetje snel door gekeken en bleef wel lang naar de Z800 van Conteaster staren. En toen bleek dat het ook nog een broertje heeft: Z300. Hmmmm![]()
@timmie271
ik zit een beetje te wachten tot ze daar een RS van maken zoals de Z900RSSmurfLink schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:29:
[...]
@timmie271oke die wil ik ook even zien dan!
Doe maar de Ninja 650 in KRT kleurstelling wat de opvolger van de Er6f is.SmurfLink schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:29:
[...]
De 650 is er ook in het blauw
Ik heb dezelfde set een paar jaar terug gekocht voor off-road vakanties in Zuid Afrika en Zweden. Ik heb een doorwaai-zomerset van rev'it. geen idee welk model maar de set was goedkoop in een aanbieding en lijkt op deze: Revit Vertex Air Omdat er al bescherming in zit heb je qua body protection alleen nog een rugbeschermer nodig, en je kan de set ook op warme dagen in NL gebruiken. met een fiets-regenjas eronder is het zelfs redelijk waterdicht. Denk ook aan luchtige handschoenen!Requiem19 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:01:
- Enduro helm
- Goggles
- Body protection
- Doorwaai shirt / jas
- Doorwaai broek
een bril heb ik bij Louis gekocht. (zoiets, niet deze maar wel goedkoop) Mijn zonnebril past er gewoon onder en de ventilatie is goed genoeg om weinig last te hebben van condens. ik gebruik 'm nog steeds als skibril.
ik heb mijn enduro helm eens gekregen dus daar kan ik niets over zeggen, behalve dat ik het afneembare vizier nooit gebruikt heb: met stof is de bril is veel fijner.
Helaas was de 2014 versie nog niet blauwPagman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:35:
[...]
Doe maar de Ninja 650 in KRT kleurstelling wat de opvolger van de Er6f is.
De 650 is er ook in het blauw
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dan ben je toch al gauw 1000€ kwijt, niet?Chakotay schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:03:
@SmurfLink is de motor blauw laten wrappen niet een leuke optie voor je? Ben je ook meteen van de krasjes e.d. af.
De Street Twin vind ik ook wel een geslaagde retro, en een flink stuk goedkoper (hoewel nog steeds lichtjaren buiten budget) dan de Speed Twin:Dryhte schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:34:
[...]
ik zit een beetje te wachten tot ze daar een RS van maken zoals de Z900RS

Bar ends, uitlaatwrap en verkorte kentekenplaathouder er nog op
[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 13-02-2019 15:27 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het laten doen kost waarschijnlijk meer ja. Maar bij https://www.premiumvinyls.nl/ bijvoorbeeld zijn wrap folie's helemaal niet zo duur. Al is zelf wrappen echt een klote karwei volgens mij.Dryhte schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:07:
[...]
Dan ben je toch al gauw 1000€ kwijt, niet?
Klopt, je ziet het vaak op café racers, cruisers en andere customs:Pagman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:31:
@Vrijdag Uitlaap wrap, bedoel je daarmee dat soort verband wat je om je pijpen doet die uit je blok komen? En is dat niet irritant een Bar end want dan moet je toch steeds onder je oksels doorkijken? Ziet er wel geslaagd uit

Vind ik er wel gaaf uitzien
Ik heb zelf ook bar ends die onder mijn stuur hangen. Het went heel snel qua kijken, even een korte blik naar je polsen is voldoende (niet vergeten voor de zekerheid ook over je schouder te kijken
Mooie van bar ends vind ik dat die de lijn van de motor niet doorbreken. Het maakt wat mij betreft niet uit wat voor soort motor het is, naked, retro en zelfs op een supersport staan ze best goed.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat je stuur wat breder wordt (zijkant gemonteerd), je niet met je vingers er tegen tikt (spiegel boven stuur) en dat de stuuruitslag iets korter kán worden (spiegel aan de onderkant). dat laatste kan je verhelpen door ze iets verder naar voren te laten wijzen.
[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 13-02-2019 15:44 ]
Wat hebben we gedaan, stap voor stap:
- sproeiers schoongemaakt
- het blok op pure injectorreiniger laten lopen (ging 'ie nog meer herrie maken

- luchtfilter vervangen
maar dat verhielp het brak lopen niet. Toegegeven, stationair gaat prima, en volgas wil hij nu ook gewoon doortrekken nu, maar altijd volgas rijden is niet echt een optie
Hij lekt echter ook wat. Dit blijkt bij de de koppelinshevel vandaan te komen, de keerring daarvan, of wat er van over is, lekt. Waarom? Wel....

Dit hoort er zo niet uit te zien. Op het eerste gezicht lijkt het gesmolten plastic van een schoen die er tegenaan heeft gezeten, maar:

het blijkt dat hier ooit een ketting is kapotgeslagen, en dat heeft een stuk van het metaal van het blok meegenomen. Dat is vervolgens met een soort gun gum gerepareerd, en daar begint het nu te lekken.
Mijn opties:
Een ruilblok (duh). Een goed lopend blok met top-end revisie vond ik bij een WR kenner (die stopt met zijn hobby) voor 650 euro, inclusief een set nieuwe pakkingen mocht ik ook nog een complete revisie willen doen.
Een blok wat al een nieuwe zuiger heeft, nieuwe lagers en nieuwe nikasil wand, maar waarvan de carterpakking (vloeibaar) nog gedaan moet worden: 450 euro. Dan moet ik hem dus nog wel zelf opnieuw splitsen maar dan is hij daarna helemaal goed.
Een set carterhelften: 60 euro. Daar komt dan een complete gasket set bij voor het hele blok á 60 euro, een setje lagers á 50 euro en dat wat ik eventueel nog tegenkom. Zou ik een zuiger wisselen ben ik alleen daarvoor al 200 euro kwijt, dus dat is een risico.
Een tube vloeibaar metaal. Zelf terug dichtmaken, nieuwe keerring voor de hevel ertussen drukken en oprijden.
Dat is nog los van een carb revisie, maar daarvoor heb ik de set reeds liggen en de ultrasoonbak van Ad staat altijd ter mijn beschikking.
Uiteraard heb ik dit ook aan mijn collega laten weten. Die wil mij de delen vergoeden, maar ik weet niet of ik dat wil. Voor hetzelfde geld besluit hij om die GPz te splijten en komen daar ook skeletten uit de kast waar ik niet van wist. Ik heb nu een rijdende WR426 staan en van die paar ritten die ik nu heb gemaakt wéét ik dat ik hier wel blij van word, de vraag is of en zo ja hoe ga ik dat ding weer terug op punt zetten. Mocht ik het blok grondig aanpakken gaat dit een project van maanden zijn en zal het dus niet voor deze zomer zijn. Ik heb dus gelukkig nu die set extra velgen voor de Alp om daar nog offroad ritten mee te kunnen maken.
Alternatieve optie: Slopen en op internet zetten. Dan haal ik er waarschijnlijk nog een leuk bedrag uit, maar dan blijf ik zonder motor zitten. Weet ook niet of ik dat wil.
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Haha, da's me echt veel te veel geld en moeite. Ergens vind ik het ook wel leuk, alles in mijn leven is blauw, sommige mensen waren oprecht geschokt dat ik een groene motor had genomen.Chakotay schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:03:
@SmurfLink is de motor blauw laten wrappen niet een leuke optie voor je? Ben je ook meteen van de krasjes e.d. af.
Het is meer een hoop, gezien er al sinds volgens mij de 2006-2008 versie van de Versys geen blauwe meer is geweest, hoog tijd ervoor! Maar als het niet gebeurt dan komt er over 10 jaar gewoon een groene versys.
Dat wil ik wel het liefst. En de individuele onderdelen kosten de wereld niet, als ik er een projectje van maak... Dan issie wel voor einde jaar of volgend seizoen maar dan heb ik wel een perfecte crosser staan. Kan ik ook wachten op aanbiedingen en buitenkansjes om zaken zoals plastic en verlichting aan te pakken.Streepje schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:18:
Ik zou Niet gaan knooien met opnieuw dichtmaken maar het gewoon meteen goed doen
In t weekend overdag. Ja, wel een tikkeltje fris, maar extra fleece aan en gaaanlolgast schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:18:
@noes
[...]
Omdat motorrijden voor mij een hobby is, geen primaire vorm van vervoerIn het donker en in de kou 120km over de snelweg heen, in het donker en in de kou 120km over de snelweg terug. Ik zie er de lol niet van in.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Maar de korte hendels zijn perfect. Ik kan nu prima met twee vingers remmen en de koppeling bedienen.
HTT-Thalan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:02:
[...]
Kennen jullie mij als iemand die onbedachtzaam te werk gaat?.
Maar: Serieus succes met het gaan repareren van die machine!!! Is, zoals ik 't nu op de foto's zie, nog wel op te lossen middels een beetje DEGELIJK laswerkwimmel_1 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:07:
[...]
Hmmm..... Ik scroll ff een pagina terug en ik zie daar een paar luchtfilters welke niet "precies" passen op een setje carburateurs van een fiets welke ooit aangeschaft is in een opwelling?
Maar onbedachtzaam was niet 't woord was in me op kwam
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Kijk, heel technisch gezien heb ik nooit beweerd dat ik niet onbedachtzaam benwimmel_1 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:31:
@HTT-Thalan: Nog maar even een "FlshBack" naar amper een maand geleden in het vorige topic...
[...]
[...]
Maar: Serieus succes met het gaan repareren van die machine!!! Is, zoals ik 't nu op de foto's zie, nog wel op te lossen middels een beetje DEGELIJK laswerk

Maar hey, hij rijd en het valt op te lossen. Ding is compleet en heeft een hard frame, dus het is doable.
Ik zal nog even geduld moeten hebben voor ik kan braappen
- edit -
Heb nu contact met een kenner die veel onderdelen heeft. Als ik die hik uit het middengebied kan verhelpen neem ik hem gewoon as-is mee naar limburg volgende maand denk ik. Dan is het ook niet zo erg als ik wat aan gort rij. En dan trek ik hem daarna wel uit elkaar voor een revisie.
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-02-2019 19:27 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ik heb zelf een Packtalk slim, beste aankoop ooit! Ik rij wel elke dag.. weet niet of het de prijs waard is als je een paar keer per jaar rijdt..Rick-Jan schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:49:
Zijn er hier mensen met een Sena 30k of Cardio packtalk Bold? Ben met een vriend aan het kijken voor een goede communicatie set, maar beide sets hebben zo hun voor en nadelen. Vooral omdat het best wel een bedrag is willen we ons goed oriënteren
Onderstaand het filmpje wat uiteindelijk doorslaggevend was voor mijn keuze.
Prachtige Kawasaki Z1000SX Tourer – als nieuw-top occasie!SmurfLink schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:32:
[...]
Haha, da's me echt veel te veel geld en moeite. Ergens vind ik het ook wel leuk, alles in mijn leven is blauw, sommige mensen waren oprecht geschokt dat ik een groene motor had genomen.Je moet toch een beetje onvoorspelbaar blijven he.
Het is meer een hoop, gezien er al sinds volgens mij de 2006-2008 versie van de Versys geen blauwe meer is geweest, hoog tijd ervoor! Maar als het niet gebeurt dan komt er over 10 jaar gewoon een groene versys.
€ 9.500,00
https://www.2dehands.be/l...s&utm_content=app_android Dit moet hem dus worden..?
Dit topic is gesloten.