Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• darkkingll
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23-02 12:58
Hoorde ik iets over een toerrit??
Nu ik niet meer s'weekends met de taxi op pad hoef ben ik daar graag bij. :)

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:14
Tourrit? Wanneer? Waar?
Frans92 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:34:
Net mijn karmapunten weer verdiend, niet hier op het forum @Leviathius , maar in het echt :+
Er stond een jongedame bij de sportschool met een niet werkende motor. Ze was druk aan het bellen over een gebrek aan motorolie omdat het lampje brandde. Zelf even de sporttas in de auto gelegd en weer teruggelopen.
Ik vroeg wat er aan de hand was, de motor startte niet... Ze had geen idee wat het zou kunnen zijn.

Ik draaide de sleutel om, zette de killswitch op aan en toen startte de motor toch wel *O*

Ik geloof dat ik voor haar de held van de dag was :P
Wat ook altijd wel aan te raden is om je gezicht tussendoor een beetje nat te maken (zodat het lijkt of je zweet in je gezicht hebt) en je handen langs de ketting te halen zodat deze vies zijn.

Achteraf een heel technisch verhaal ophangen en de nadruk erop leggen dat JIJ het zomaar even hebt gerepareerd met wat ducktape, een tandenstoker en iets anders wat je aan de kant van de weg heb gevonden.

R0y. wijzigde deze reactie 11-02-2019 20:22 (95%)

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 22:37

steveman

"Be curious"

Mis vooral niet vanaf 21 seconden-ish :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:27
ToolkiT schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:56:
[...]

Mee eens, mijn Guzzi heeft ook maar 58PK ofzo maar behalve als je vol gas op de snelweg wil is dat totaal geen issue.. en met een naked wil je dat toch niet..
Vandaag reed ik het stuk snelweg welke ik vroeger dagelijks op de fazer reed.. toen reed ik vaak 90+ MPH op de rustige stukken, maar op de guzzi redlinede ik in zijn 6 al bij 95 a100... Op de fazer kon ik in zijn 2 denk ik sneller dan in de 6 op de Guzzi.. maar mis ik dat? nee niet echt want snelweg rijden is toch niks aan en vermijd ik als ik voor de lol rijd..
Vorig jaar toen ik na het GoT motorweekendje terug reed over de Auobahn dacht ik "laat ik nu eens kijken hoe hard 'ie eigenlijk kan".

Volgas kwam ik uiteindelijk op de 185km/u, terwijl ik helemaal plat op detank lag. En zelfs toen had ik nog vermogen over maar ik vond het toen wel weer genoeg geweest. Het was ook niet dat het erg comfortabel zit op zo'n kleine naked. Voor mezelf is ongeveer 140km/u de max. Dan kan ik een beetje tegen de wind in leunen. Daarboven is het gewoon oncomfortabel. En ik krijg er ook helemaal geen "kick" van. Liever tokkel ik een beetje door het landschap ofzo :)
Moest vandaag naar London om mijn paspoort op te halen bij de ambassade, en op de terugweg maar even hier een pitstop gemaakt:
[Afbeelding]
Oeh gaaf!
In Rotterdam hebben ze ook eens geprobeerd zoiets op te zetten maar dat was na een jaar alweer gesloten.

Nuja, gelukkig hebben we de Distinguished Gentlemen's Ride nog.
Chakotay schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:36:
@Frans92 hahaha, goed bezig! Had je stiekem zelf die killswitch omgezet toen ze naar binnen liep? :+
Dat is wel een goed plan, eigenlijk })

http://emptynetsports.com/wp-content/uploads/2016/11/evil-plan-gif.gif

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 23:30

Chakotay

Lick here to continue

* Chakotay ziet @Vrijdag al alle roodharige motoren langslopen om het knopje om te zetten...

Chakotay wijzigde deze reactie 11-02-2019 20:34 (4%)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22-02 15:36
ToolkiT schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:56:
[...]

Mee eens, mijn Guzzi heeft ook maar 58PK ofzo maar behalve als je vol gas op de snelweg wil is dat totaal geen issue.. en met een naked wil je dat toch niet..
Vandaag reed ik het stuk snelweg welke ik vroeger dagelijks op de fazer reed.. toen reed ik vaak 90+ MPH op de rustige stukken, maar op de guzzi redlinede ik in zijn 6 al bij 95 a100... Op de fazer kon ik in zijn 2 denk ik sneller dan in de 6 op de Guzzi.. maar mis ik dat? nee niet echt want snelweg rijden is toch niks aan en vermijd ik als ik voor de lol rijd..
Ook mee eens. Ik rij al sinds 1986 CX500 met 49 pk. Top van 170 km/u, maar dat rij ik nooit. Wel een hoop lol. In juni ga ik samen met mijn dochter een rondje van 2500 km maken op een CX500 Custom, inclusief Stelvio pas en Grossglockner. Ik zie het met vertrouwen tegemoet.

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:23
Ik wil in April best wat vanuit Zwolle organiseren. Daarna ben ik aan klussen/verhuizen :)

ephymerous wijzigde deze reactie 11-02-2019 21:05 (8%)

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 22:48

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

ephymerous schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:01:
[...]

Ik wil in April best wat vanuit Zwolle organiseren. Daarna ben ik aan klussen/verhuizen :)
Plannen dan, ik heb nog 1 weekend over in April :+

Al is er in eentje al een motorritje gepland 8)

Raym09 wijzigde deze reactie 11-02-2019 21:09 (8%)

The first 40 years of childhood are the hardest.

• ephymerous
Raym09 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:08:
[...]

Plannen dan, ik heb nog 1 weekend over in April :+

Al is er in eentje al een motorritje gepland 8)
Welk weekend? ;)

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:14
[...]

Cool! Ik ben van de partij.

• Raym09

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Zie net dat het eigenlijk alleen zondag de 14e nog is O-)

• ephymerous
Raym09 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:19:
[...]

Zie net dat het eigenlijk alleen zondag de 14e nog is O-)
Voor mij is dat goed. Meer liefhebbers? :)

• BartW
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:31
ephymerous schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:33:
[...]

Zeer zeker interesse. Mocht je hulp nodig hebben bij de organisatie dan wil ik daar best mee helpen.

• Streepje
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:05

Streepje

noem me maar Streepje

Ff kijken of ik dan kan, Zwolle is wel om de hoek

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:38
Héééé, nieuw topic. Even bevuilen. :+

Bwoah

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hier ook interesse, maar alles rond die tijd is onder voorbehoud ivm binnen een paar weken van de uitgerekende datum van junior 2.0 hier :P

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 00:19

Secsytime

Automagisch

+1

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Zwollenaar meldt :)

Zolang het maar geen veredelde race wordt, ik ben graag met m'n hobby bezig, maar niet op de vlucht :+

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Yamaha XJ900S '95 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Crimsoon
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22-02 15:55
[...]

Ik ben ook wel geïnteresseerd.

🎮 Steam | LoL | PoE
🏍️'92 Yamaha XJ600S Diversion

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:26
Ik kom uit Apeldoorn, dus Zwolle is voor mij ook prima te doen :)

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Destruction schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:55:
[...]
Zolang het maar geen veredelde race wordt, ik ben graag met m'n hobby bezig, maar niet op de vlucht :+
Met de vorige rit was een scooter nog snel genoeg geweest :P

• Vrijdag
[...]

Als het zondag 14 april lekker weer is wil ik ook wel komen :)

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23:47
Jow, tegen die tijd de Gixxer maar eens aanslingeren. Tankbonnetjes sparen :+

• Jolke
  • Laatst online: 19:08
Dit weekend mijn motor (VTR Firestorm) maar weer uit de schuur gehaald en gestart. Na enig hikken - stond sinds november binnen - aangegaan en even laten draaien. Later deze week maar even een eerst tochtje van het jaar maken. Vroeg dit jaar, in februari al. O+

• NL-RaVeR
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 00:54
Hier ook wel interesse, mits het lekker weer is ;)

Desktop/Server/Notebook | Steam

• Frans92
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-02 15:44

Frans92

FZS600

R0y. schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:40:
Tourrit? Wanneer? Waar?

[...]

Wat ook altijd wel aan te raden is om je gezicht tussendoor een beetje nat te maken (zodat het lijkt of je zweet in je gezicht hebt) en je handen langs de ketting te halen zodat deze vies zijn.

Achteraf een heel technisch verhaal ophangen en de nadruk erop leggen dat JIJ het zomaar even hebt gerepareerd met wat ducktape, een tandenstoker en iets anders wat je aan de kant van de weg heb gevonden.
Goed idee voor de volgende keer, maar om een knopje om te zetten met een tandenstoker... :+
Chakotay schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:36:
@Frans92 hahaha, goed bezig! Had je stiekem zelf die killswitch omgezet toen ze naar binnen liep? :+
Ik wist niet dat deze motor van een jongedame was, anders had ik dat misschien wel gedaan :9

Over 14 april, ik ga graag mee! Eerst nog overleggen thuis O-)

XBL: DonFrans

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22-02 08:47
Jolke schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 06:15:
Dit weekend mijn motor (VTR Firestorm) maar weer uit de schuur gehaald en gestart. Na enig hikken - stond sinds november binnen - aangegaan en even laten draaien. Later deze week maar even een eerst tochtje van het jaar maken. Vroeg dit jaar, in februari al. O+
Dat heb ik gisteren ook even gedaan met m'n Fireblade. In mijn geval was het starten en lopen, rijden zit er voor mij pas in als alle pekel weg is en de temp boven de 10/15 graden zit :)

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:22
Na griep en sneeuw/ijs eerste dagje brommen voor mij. Ook hier starten en lopen gelukkig (hoewel, 't was nog maar een maand geleden...). Blij om weer op twee wielen te rijden!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

K46, K26, E46

• Jolke
SniperGuy schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:51:
[...]

Dat heb ik gisteren ook even gedaan met m'n Fireblade. In mijn geval was het starten en lopen, rijden zit er voor mij pas in als alle pekel weg is en de temp boven de 10/15 graden zit :)
Hier heeft het goed geregend afgelopen week, dus ik denk dat de meeste pekel wel weg is. Vanaf morgen zon, zon, zon en nog eens zon hier en met 8 graden is dat prima te doen. 8)

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 23:40
De pekel is echt bij lange na nog niet van/uit het asfalt..

lolgast wijzigde deze reactie 12-02-2019 09:13 (3%)

• Joopieboy
Sterker nog, vannacht hebben ze gewoon vrolijk weer gestrooid. :)

Zie: https://rijkswaterstaatstrooit.nl/

• lolgast
Dat idee had ik al. Waren ook best wat auto's met bevroren ramen bij ons op het parkeerterrein inderdaad

• SniperGuy
Ja en de strooiwagens zijn vanmorgen idd gesignaleerd :(

• Vrijdag
Jolke schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:12:
[...]

Hier heeft het goed geregend afgelopen week, dus ik denk dat de meeste pekel wel weg is. Vanaf morgen zon, zon, zon en nog eens zon hier en met 8 graden is dat prima te doen. 8)
Nou, hier zagen de straten weer wit van de pekel :{ (Rijswijk)

• Frans92
  • Laatst online: 22-02 15:44

Frans92

FZS600

@lolgast In de OP staat bij de startdatum 11 febrauri. Die maand ken ik nog niet :P

En zou je deze link willen gebruiken naar de foto van mijn motor?

https://tweakers.net/ext/f/wiOIhXHMs2Vcwy0mNldrFyK1/full.jpg

Huidige plaatje is zo klein uitgevallen.

En bedankt voor alle edits die je moet doen met een nieuw topic!

Frans92 wijzigde deze reactie 12-02-2019 09:32 (4%)

XBL: DonFrans

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:15

charrel

ok ok, met motor@moment

Noord Holland is grotendeels niet gestrooid, morgen met de triumph street scrambler naar het rdw voor die vriend van me dus die zal wel balen als ze toch gaan pekelen.

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:27
Frans92 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:34:
Net mijn karmapunten weer verdiend, niet hier op het forum @Leviathius , maar in het echt :+
Er stond een jongedame bij de sportschool met een niet werkende motor. Ze was druk aan het bellen over een gebrek aan motorolie omdat het lampje brandde. Zelf even de sporttas in de auto gelegd en weer teruggelopen.
Ik vroeg wat er aan de hand was, de motor startte niet... Ze had geen idee wat het zou kunnen zijn.

Ik draaide de sleutel om, zette de killswitch op aan en toen startte de motor toch wel *O*

Ik geloof dat ik voor haar de held van de dag was :P
Kill switch! Kill switch! :+

Ook leuk voor op de beurs dit weekend :D

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heh, ergens vind ik het helemaal niet zo erg dat ik de killswitch van mijn Caponord een paar weken terug perongeluk gesloopt heb bij het smeren van de gaskabel :+

• SniperGuy
Tegenwoordig zie je bij veel merken de 'run' stand van de killswitch ook direct de startknop is, dat voorkomt ongemakkelijke situaties :P

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Project Enduro begint vorm te krijgen.

Zojuist 3 dagen Enduro rijden in Portugal geboekt (http://www.algarve-offroad.com/) eind april.

160 pp voor volledige dag, met huurmotor en met coach/gids. Voor dat geld kun je in NL 2 uurtjes rijden met een Enduro huurmotor :D.

Nu nog even goed nadenken of ik @Thoit z'n KTM eventueel wil overnemen...

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-02 15:43
Ik heb zin in aangenaam weer (13+ graden), dan kan ik weer de weg op. :P Ik heb het gemist. :o

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb zin in het binnenkomen van mijn onderdelen, dan kan ik aan het sleutelen slaan :P.

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

• Dryhte
Ik ben allang blij dat het 's morgens én 's avonds niet meer donker is ;)

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:53
Dryhte schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:22:
Totdat de zomertijd in gaat, dan is het weer even in het donker naar het werk rijden. Is het 's avonds wel langer licht, dat is wel fijn.

YouTube: MotorcycleGeek

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Dryhte schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:22:
Ja het is erg fijn om met zonsopgang weer te rijden en thuis te komen in het licht. Heb er een stuk meer energie van.

Er schijnt lenteweer op komst te zijn. Even in de gaten houden zodat ik zsm weer een lesje kan boeken.

Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden als ik m'n eigen motor voor het eerst start? Nou ja, eerst de accu terugzetten natuurlijk, maar vervolgens? Lees hier over ff laten lopen, aanduwen, met welke reden is dat?
Bandenspanning meten, remmen/verlichting testen, ergens lees ik ook dat je de benzine moet vervangen? maa rje moest 'm juist met een volle tank wegzetten om roest te voorkomen... die snap ik dus ff niet.

SmurfLink wijzigde deze reactie 12-02-2019 10:36 (13%)

• Dryhte
Leviathius schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:28:
[...]

Totdat de zomertijd in gaat, dan is het weer even in het donker naar het werk rijden. Is het 's avonds wel langer licht, dat is wel fijn.
gingen we die niet afschaffen? :?

• SmurfLink
  • Niet online
Dryhte schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:32:
[...]

gingen we die niet afschaffen? :?
Nee dat is uitgesteld omdat het toch stiekem een beetje te snel leek. En de poll dat NL voor zomertijd permanent was bleek ook onzin te zijn, de meerderheid is juist voor de zomertijd afschaffen, haha. Maar de keuze is aan de lidstaten dus daar wordt nog een hoop over gebakkeleid gezien we wel in dezelfde tijdzone als de Benelux en duitsland willen blijven bijvoorbeeld.

Persoonlijk vind ik het een hoop onzin om het nu af te gaan schaffen, maarja.

• Leviathius
SmurfLink schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:37:
[...]

Nee dat is uitgesteld omdat het toch stiekem een beetje te snel leek. En de poll dat NL voor zomertijd permanent was bleek ook onzin te zijn, de meerderheid is juist voor de zomertijd afschaffen, haha. Maar de keuze is aan de lidstaten dus daar wordt nog een hoop over gebakkeleid gezien we wel in dezelfde tijdzone als de Benelux en duitsland willen blijven bijvoorbeeld.

Persoonlijk vind ik het een hoop onzin om het nu af te gaan schaffen, maarja.
Ook leuk is dat als je veel mensen vraagt welke 'tijd' ze de voorkeur aan geven hoor je geregeld: 'Zomertijd, lekker warm he!' 8)7 Maar als je dan uitlegt dat daardoor het in de winter pas om 10u 's ochtends licht wordt, dan gaan ze toch even aan hun hoofd krabben en komt eruit: 'Tja, langer uitslapen dus' :+.

Leviathius wijzigde deze reactie 12-02-2019 10:40 (11%)

• Dryhte
Leviathius schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:38:
[...]

Ook leuk is dat als je veel mensen vraagt welke 'tijd' ze de voorkeur aan geven hoor je geregeld: 'Zomertijd, lekker warm he!' 8)7
_O-

• MichielK71
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22-02 17:08
Leviathius schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:38:
[...]

Ook leuk is dat als je veel mensen vraagt welke 'tijd' ze de voorkeur aan geven hoor je geregeld: 'Zomertijd, lekker warm he!' 8)7
Daarom is het ook onzinnig om mensen hierover in een referendum te raadplegen. Als je al niet snapt waar het over gaat en wat de gevolgen zijn moet je er ook niet over kunnen stemmen. Kijk maar naar de ellende van de Brexit.

• lolgast
Quote van Thierry Baudet: Wij zijn vrolijke mensen. En dus kiezen we voor de zomertijd

Nee, zo winnen we de oorlog wel hoor :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

SmurfLink schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:32:
Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden als ik m'n eigen motor voor het eerst start? Nou ja, eerst de accu terugzetten natuurlijk, maar vervolgens? Lees hier over ff laten lopen, aanduwen, met welke reden is dat?
Bandenspanning meten, remmen/verlichting testen, ergens lees ik ook dat je de benzine moet vervangen? maa rje moest 'm juist met een volle tank wegzetten om roest te voorkomen... die snap ik dus ff niet.
Die benzine is echt niet ineens oud van een paar maandjes stilstaan, kun je nog prima op rijden. Banden op de juiste spanning en verlichting controleren doe je hopelijk sowieso voor elke rit. Ik zeg starten en gas erop.

• Leviathius
Ik ben daarom ook voorstander van het invoeren van een soort quiz bij referenda of stemrondes. Een mini-quiz van een paar vragen die testen of je enige vorm van basis kennis hebt van het onderwerp. Pas als je alle vragen goed hebt, wordt je stem meegeteld. Of je antwoorden goed zijn, hoor je pas ná het stemmen.

Al zul je dan weer zaakjes krijgen zoals 'altijdgeslaagdomtestemmen.nl' of iets dergelijks :+

Ontopic: Yesss, het wordt weer iets warmer weer weer, droog, dus lekker iedere dag op de motor naar het werk :D

• lolgast
SmurfLink schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:32:
[...]

Ja het is erg fijn om met zonsopgang weer te rijden en thuis te komen in het licht. Heb er een stuk meer energie van.

Er schijnt lenteweer op komst te zijn. Even in de gaten houden zodat ik zsm weer een lesje kan boeken.

Wat @HTT-Thalan ook zegt, ik zou gewoon starten en wegrijden. Benzine wordt niet oud in een paar maanden. Ik tank hem altijd vol met Euro98 als ik hem wegzet voor de zekerheid, maar de CB1 deed het vorig jaar prima met Euro95 na een half jaar stilstaan.

Warmdraaien voor het wegrijden ben ik persoonlijk geen voorstander van. De motor staat dan schuin waardoor de olie niet optimaal kan verspreiden. Dan rij ik liever de eerste 10 à 15 minuutjes wat rustiger aan.

• Imperial_Master
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22-02 16:30
Damn, voelde ik mij dom gisteren..

had een afspraak voor een service beurt in de ochtend; motor staat altijd in de garage maar was vergeten de accu even aan de lader te hangen van het weekend (wel aan gedacht maar geen aktie op ondernomen), dus kon de service meneer met schaamrood op de kaken vertellen dat ik pas in de middag kon komen omdat mijn accu helemaal leeg was (gelukkig vond hij het wel grappig uiteindelijk)

On a brighter note: Remus hexacone gekocht (via eBay), is onderweg en kan niet wachten tot die er is :)

• Dryhte
Ik had wel veel last van (water?)damp uit de uitlaat, na 't starten. Als je rijdt geen probleem, maar ik stond even stil om mijn zoontjes een knuffel te geven en de witte damp waaide me in het gezicht ;) maar ik veronderstel dat 30km voldoende is om de motor warm en uitgedampt te krijgen.

@Chakotay ja ik vermoedde dat het wel zoiets zou zijn, maar 't was de eerste keer dat het me zo hard opviel. Ook de eerste keer dat deze motor bijna een maand stilstond ;)

Dryhte wijzigde deze reactie 12-02-2019 11:04 (23%)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Dryhte dat is bijna altijd het eerste stukje met deze temperaturen, vooral met relatief hoge luchtvochtigheid.

• Darkvisje
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22-02 13:46

Darkvisje

Pubg:K1W1M4NG0

Gisteren weer een leuk ritje gemaakt:

Wel wat koud zonder goede kleren, ben dus ook niet ver uit de buurt geweest, hopelijk dit weekend wat kleding score op de motorbeurs :)

Pubg:K1W1M4NG0 | Steam: Darkvisje | cs-cfg.com

• SOEFuture
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-02 18:47
Vrijdag schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:28:
[...]

Nou, hier zagen de straten weer wit van de pekel :{ (Rijswijk)
Hier (omgeving Den Bosch) ook inderdaad. Flink balen toen ik de strooikaart vanochtend bekeek. Daar gaat een mooie week pekelvrij rijden ;w

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Iemand bied mij voor een kratje bier een "Doma" uitlaatdemper aan afkomstig van een WR250R.
Gaat dat werken op de mijne? Of heeft het geen zin?

• SmurfLink
  • Niet online
Bedankt voor de tips guys. Ik heb oprecht geen idee welke benzine er op dit moment inzit gezien ik nog geen tank leeggereden heb met de 2 ritjes die ik vorig jaar nog gereden had. Dus dan wordt het oprijden en er vervolgens maar even een tankje dure benzine doorheen gooien zodat de boel gereinigd wordt.

Bandenspanning controleren doe ik niet voor elke rit, gezien ik een gemeenschappelijke berging heb waar ik mijn voetpomp niet wil laten staan, maar ik ben zeker van plan dit regelmatig te controleren. Met de auto heb ik sensoren en pomp ik ze eens in de paar maanden op, zomers wat vaker, maar volgens m'n motormaatje zijn zijn motorbanden eens per maand al zachter, dus dat moeten we zeker vaker gaan bijhouden.

Dan wordt het inderdaad accu erin en gaan wanneer de pekel weg is.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

SmurfLink schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:41:
Bedankt voor de tips guys. Ik heb oprecht geen idee welke benzine er op dit moment inzit gezien ik nog geen tank leeggereden heb met de 2 ritjes die ik vorig jaar nog gereden had. Dus dan wordt het oprijden en er vervolgens maar even een tankje dure benzine doorheen gooien zodat de boel gereinigd wordt.

Bandenspanning controleren doe ik niet voor elke rit, gezien ik een gemeenschappelijke berging heb waar ik mijn voetpomp niet wil laten staan, maar ik ben zeker van plan dit regelmatig te controleren. Met de auto heb ik sensoren en pomp ik ze eens in de paar maanden op, zomers wat vaker, maar volgens m'n motormaatje zijn zijn motorbanden eens per maand al zachter, dus dat moeten we zeker vaker gaan bijhouden.

Dan wordt het inderdaad accu erin en gaan wanneer de pekel weg is.
Voor niet al te veel geld heb je een TPMS voor de motor. Paar andere ventieldoppen en een afneembare unit op het stuur.

• lolgast
Ik controleer de banden ook niet elke keer dat ik opstap hoor :/ Een snelle visuele inspectie misschien: Ja, rond.

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:15

charrel

ok ok, met motor@moment

lolgast schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:46:
Ik controleer de banden ook niet elke keer dat ik opstap hoor :/ Een snelle visuele inspectie misschien: Ja, rond.
Ik tegenwoordig wel, even kijken op het dashboard na de eerste paar meter,
Oil: OK
Pressure: F2.5 R2.9

:Y

• Jolke
Joopieboy schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:18:
Sterker nog, vannacht hebben ze gewoon vrolijk weer gestrooid. :)

Zie: https://rijkswaterstaatstrooit.nl/
Hier in Duitsland niet. O-)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:46:
Ik verlies vrij weinig druk in de banden maar dat is deels omdat ze nieuw zijn (plus nieuwe tubes) en er gel in zit. Het is niet ongebruikelijk om over een paar weken een halve tot een hele bar kwijt te zijn, en dat ga je wel merken als je plots uit moet wijken... een drukmetertje kost 1 tot 2 tientjes en testen is 30 seconden werk.

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:43:
[...]

Voor niet al te veel geld heb je een TPMS voor de motor. Paar andere ventieldoppen en een afneembare unit op het stuur.
Dat klinkt interessant. Wat definieer jij als niet al te veel geld? :p

Sowieso wil ik nog genoeg uitbreiden, dus dan is een bandenspanningsmeter ook een interessante optie. Moet alleen even bijhouden hoeveel ruimte ik nog ga hebben aan het stuur. D'r komt een RAM mount bij, die wil ik graag aan het stuur omdat ie dan niet voor m'n display zit (als ie aan de bouten zou gaan zit dat in de weg). Daarnaast wil ik een USB oplaadpunt, aan het stuur wordt daar waarschijnlijk makkelijker, maar het liefst zou ik het zoals het lid hier 'm in z'n fairing had weggewerkt. Daarnaast nog een versnellingsindicator maar die zou ook aan de display vastgemaakt moeten kunnen worden. :9 Ik ben nog wel een jaartje en flink wat euro's bezig met 'm pimpen, haha. Eerst maar eens gaan rijden!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

SmurfLink schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:52:
[...]

Dat klinkt interessant. Wat definieer jij als niet al te veel geld? :p
Minder dan, laten we zeggen, een RAM mount kit. Zit je telefoon veilig in je binnenzak, ook een plus.

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:55:
[...]

Minder dan, laten we zeggen, een RAM mount kit. Zit je telefoon veilig in je binnenzak, ook een plus.
Haha, nou ja ik wil die gebruiken voor navigatie dus dan zit ie wanneer nodig aan het stuur.

Ben alweer een aardig lijstje aan het maken. :p Nou ja op de motorbeurs gaat een leren jack absoluut voor, de rest hangt af van hoeveel budget er overblijft. De rest komt in April wel wanneer ik m'n vakantiegeld krijg.

• Rubenr3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:18
Of je neemt zo'n geval mee:

Heb je voor een paar euro

Rubenr3 wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:05 (10%)

• Raym09

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:51:
[...]
Het is niet ongebruikelijk om over een paar weken een halve tot een hele bar kwijt te zijn.
Misschien met een binnenband, maar met een halve tot hele bar in 2-4 weken zou ik bij mijn tubeless gaan zoeken naar een lek...

Dat een band na een volle winter (3-5 maanden stilstand) een halve tot hele bar kwijt is komt meer in de buurt van mijn ervaringen.

Gedurende de zomer wanneer hij geregeld gebruikt wordt is het eens in de maand misschien een 0,1bar. Als dat niet het drukverlies is van het plaatsen van de drukmeter.

Oh en mijn telefoon kwam met 240 in de RAM mount op een naked er nog niet misschien van af :> die zit daar dus prima veilig O-)

• timberleek
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-02 12:11
lolgast schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:48:
[...]

Warmdraaien voor het wegrijden ben ik persoonlijk geen voorstander van. De motor staat dan schuin waardoor de olie niet optimaal kan verspreiden. Dan rij ik liever de eerste 10 à 15 minuutjes wat rustiger aan.
Buiten het schuin staan.
Stationair loopt een motor relatief slecht (veel vervuiling en zeker bij choke, kans op wassing van de boring).
Daarnaast is de oliedruk laag waardoor de (toch al dikke olie) nog moeilijker een goede oliefilm kan opbouwen terwijl het lage toerental zorgt voor relatief grote radiale krachten.
En rustig rijdend warmt het blok veel sneller op, dus je zit ook minder lang in die sub-optimale situatie.

• SmurfLink
  • Niet online
Rubenr3 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:04:
Of je neemt zo'n geval mee:

[Afbeelding]

Heb je voor een paar euro
Dat zou ook mooi zijn, dat past nog wel onder m'n buddyseat (en straks in m'n topkoffer).

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik automatisch ook best tof zou vinden. :p Zou het ideaalste zijn als ik dat gewoon met een app op m'n telefoon kon uitlezen, hoef ik ook geen extra losse unit aan het stuur.

SmurfLink wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:16 (22%)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

SmurfLink schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:03:
[...]

Haha, nou ja ik wil die gebruiken voor navigatie dus dan zit ie wanneer nodig aan het stuur.

Ben alweer een aardig lijstje aan het maken. :p Nou ja op de motorbeurs gaat een leren jack absoluut voor, de rest hangt af van hoeveel budget er overblijft. De rest komt in April wel wanneer ik m'n vakantiegeld krijg.
Tja, prioriteiten :P. Ik vind mijn bandenspanning erg belangrijk, die navi werkt ook als hij in mijn binnenzak zit en ik een oortje in doe. Sterker nog, het werkt beter. Geen scherm dat afleid en net zoals je op les gewend bent.

Een TPMS heb ik in ieder geval al gezien vanaf 40 euro en omhoog. Er zitten verschillen in de gebruikte techniek uiteraard, je hebt ze ook met een BT verbinding naar je telefoon geloof ik.

• lolgast
Wat @Raym09 zegt. Ik controleer mijn banden echt wel periodiek, maar dat is zeker niet elke maand. En als ik ze controleer is er niet of nauwelijks lucht uit gegaan. Vandaar dat ik er mee gestopt ben om het altijd te doen. Als ik het doe is het met de voetpomp, daar zit een geijkte meter op en als er dan een afwijking is kan ik ook meteen drie keer pompen. Ben ik ook meteen klaar.

Mocht je er een fijn gevoel van krijgen door het altijd te controleren, vooral doen. Ik heb vertrouwen genoeg in mijzelf dat ik het merk als ze niet hard genoeg zijn en dus naar de eerste de beste pomp moet rijden om er even snel wat bij te gooien om naar huis te kunnen rijden.
Los van dat ik het volgens mij wel gemerkt moet hebben voordat hij de berging uit is ;)

lolgast wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:42 (6%)

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:25:
[...]

Tja, prioriteiten :P. Ik vind mijn bandenspanning erg belangrijk, die navi werkt ook als hij in mijn binnenzak zit en ik een oortje in doe. Sterker nog, het werkt beter. Geen scherm dat afleid en net zoals je op les gewend bent.

Een TPMS heb ik in ieder geval al gezien vanaf 40 euro en omhoog. Er zitten verschillen in de gebruikte techniek uiteraard, je hebt ze ook met een BT verbinding naar je telefoon geloof ik.
Heb juist nooit geluid aanstaan bij navigatie. Dat leidt me af. Ik hoef alleen af en toe ff kort te kijken welke afslag ik moet hebben, verder kijk ik er niet naar.

Heb deze net gevonden, met bluetooth! Wel wat prijziger dan ik had gehoopt, maar nog even rondgooglen of het goedkoper kan. Anders is het sowieso wel een investering die ik wil maken. Na mijn eerste ritje met deze motor is het belang van goede banden me wel erg duidelijk gemaakt. ;)
https://jaramoto.eu/fobo-...r-kit-zwart-2st-bluetooth
Edit: wel jammer dat ze niet in een kleurtje te krijgen zijn. :p Heb nu blauwe ventieldoppen en blauwe diabolo's achter (voor 't opbokken), om het groen wat te compenseren. Maarja, dan wordt het zilver.

SmurfLink wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:45 (8%)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, de RDW is snel tegenwoordig... Gisteren die Ducati op mijn naam gezet, en ik heb net al het kentekenpasje binnengekregen. Binnen 24 uur, netjes!

Over het bandenverhaal, ik rij elke dag, maar controleer mijn bandenspanning lang niet voor elk ritje. 1x per maand is het ongeveer denk ik. Na een tijdje weet je ook wel hoe snel je banden ongeveer spanning verliezen, in mijn geval niet bijzonder snel :) Als er dan een keer echt wat aan de hand is voel ik dat snel genoeg bij het uit de tuin manouvreren.

• ProfaNe
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
SmurfLink schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:44:
[...]

Heb juist nooit geluid aanstaan bij navigatie. Dat leidt me af. Ik hoef alleen af en toe ff kort te kijken welke afslag ik moet hebben, verder kijk ik er niet naar.

Heb deze net gevonden, met bluetooth! Wel wat prijziger dan ik had gehoopt, maar nog even rondgooglen of het goedkoper kan. Anders is het sowieso wel een investering die ik wil maken. Na mijn eerste ritje met deze motor is het belang van goede banden me wel erg duidelijk gemaakt. ;)
Edit: wel jammer dat ze niet in een kleurtje te krijgen zijn. :p Heb nu blauwe ventieldoppen en blauwe diabolo's achter (voor 't opbokken), om het groen wat te compenseren. Maarja, dan wordt het zilver.
Best hip! Kende die bandespanning op bleutooth dingen nog helemaal niet. Maar een analoge of zo'n klein metertje in je buddy zal ook prima werken ;) Kost je maar een paar geld ipv veel geld :P Zelf controleer ik het ook met zo'n simpel klein metertje eens in de zoveel tijd. Loopt bijna nooit wat uit.

ProfaNe wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:53 (4%)

• ephymerous
[...]

Voor mij is het andersom. Geluid over de Sena vind ik vele malen prettiger dan af en toe op de navigatie te moeten kijken. Vooral bij ritjes in buitengebieden waar de wegen niet supergoed staan aangegeven :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hier is het precies andersom, ik vind audio-instructies maar onhandig en zie liever een plaatje waar ik zelf even snel naar kan kijken. Zelfde met howto's e.d., ik heb veel liever wat foto's met een beetje text dan dat ik een filmpje moet gaan kijken waarin iemand het vertelt.

• Joopieboy
ephymerous schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:35:
[...]

Voor mij is het andersom. Geluid over de Sena vind ik vele malen prettiger dan af en toe op de navigatie te moeten kijken. Vooral bij ritjes in buitengebieden waar de wegen niet supergoed staan aangegeven :)
Jup eens, dat is de reden dat ik nu een bluetooth headset heb liggen om in de helm in te bouwen. :Y

En natuurlijk voor Flitsmeister :+

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-02 15:43
[...]

Eens. Al vind ik het wel fijn om toch zo nu en dan op het scherm te kijken, want Tomtom geeft soms van die vreemde instructies (vooral in Duitsland waar je bij afslagen op de snelweg moet uitkijken dat je niet de verkeerde kant op rijdt...). En die "over 100m rechts afslaan". :F
Joopieboy schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:39:
[...]

Jup eens, dat is de reden dat ik nu een bluetooth headset heb liggen om in de helm in te bouwen. :Y

En natuurlijk voor Flitsmeister :+
Flitsmeister _/-\o_

sylvesterrr wijzigde deze reactie 12-02-2019 14:40 (18%)

• lolgast
Dat herinnert mij: Ik heb nog een Sena 10S duo set liggen. 1 jaar (eigenlijk 1 seizoen..) gebruikt, maar mijn vrouw is gestopt met motorrijden dus ze gaan de deur uit.

• InZane
  • Laatst online: 23:26
Raym09 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:11:
[...]

Dat een band na een volle winter (3-5 maanden stilstand) een halve tot hele bar kwijt is komt meer in de buurt van mijn ervaringen.

Oh en mijn telefoon kwam met 240 in de RAM mount op een naked er nog niet misschien van af :> die zit daar dus prima veilig O-)
Mijn bandjes verliezen juist meer spanning als er regelmatig wordt gereden.
Mijn motor heeft zeker langer dan 3 maanden in de garage gestaan en heb afgelopen weekend de banden gecontroleerd en voor was exact 2.50 en achter 2.90. Geen meetbaar drukverlies dus :)
Als ik regelmatig rij pomp ik er iedere maand wel een pufje lucht bij.

RAM mount is inderdaad een fantastisch ding. Telefoon zit muurvast, zelfs bij 200+ (al heb ik geen naked).
Is trouwens ook stukken goedkoper dan een Sena oid. Of je moet voor zo'n el cheapo China setje gaan, maar daar ben ik niet zo van.

• ephymerous
lolgast schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:41:
Dat herinnert mij: Ik heb nog een Sena 10S duo set liggen. 1 jaar (eigenlijk 1 seizoen..) gebruikt, maar mijn vrouw is gestopt met motorrijden dus ze gaan de deur uit.
Ik heb voor weihnagh een Schuberth C4 gekocht. Ik moet mijn 20S daar nog inbouwen. Liefst over de speakers en mic die al in de helm zitten. Maar geloof maar niet dat ze de pinlayout willen delen van de SC1 die daar standaard in past...

ephymerous wijzigde deze reactie 12-02-2019 15:31 (3%)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@ephymerous valt dat niet door te meten? Het lijkt me toch dat dat standaard bedrading voor een analoge mic & speakers zijn ipv iets spannends.

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
[...]

Ik vraag mij met dit soort bandenspanningsmeters altijd af of het wel verstandig is om ze te monteren. Je voegt extra massa toe aan de bovenkant van het ventiel, wat weer voor extra belasting zorgt. Daarnaast meten ze de druk in de band door het ventiel open te houden, de enige afsluiting die je dus hebt is de afdichting van het metertje zelf. Of ben ik nu te kritisch :?

Wel cool dat ze ook de bandentemperatuur meten :)
[...]

Ik gebruik het geluid vooral als trigger om ff op het scherm te kijken.
ephymerous schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:26:
[...]

Ik heb voor weihnagh een Schuberth C4 gekocht. Ik moet mijn 20S daar nog inbouwen. Liefst over de speakers en mic die al in de helm zitten. Maar geloof maar niet dat ze de pinlayout willen delen van de SC1 die daar standaard in past...
Mocht iemand een mooie oplossing vinden om een 10S/20S in een Schuberth C4 in te bouwen dan ben ik ook benieuwd daarnaar.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vanavond een set velgjes voor de Alp halen!

En morgenochtend even aan de WR sleutelen, de beurt spulletjes zijn binnen :). Moet ik er wel eerst even mee naar Sprundel hakkelen :').

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:23
Zo even met ali connectors een laadpoort gemaakt, mocht het zijn dat ik die ooit nodig zal hebben :+

Klikt leuk erin, flappert niet in de wind en ziet er niet opvallend uit :)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:46

Rubman

Just as clear as a foggy night

lolgast schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:41:
Die zijn toch onzichtbaar in te bouwen in een Shoei Neotec?

Mogelijk wel interesse want de interphone begint wat kuren te krijgen.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• lolgast
@Rubman Ik kan het me niet voorstellen. De 10S is met een basisstation aan de zijkant en alle besturing in een losse unit die je daar in moet klikken

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

lolgast schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:41:
Quote van Thierry Baudet: Wij zijn vrolijke mensen. En dus kiezen we voor de zomertijd

Nee, zo winnen we de oorlog wel hoor :+
Zie daar, het niveau van de mensheid anno 2019.

Ik heb serieus TV beelden gezien waarop mensen met droge ogen vertelden graag de zomertijd te willen, zodat ze geen winterjas meer nodig hadden |:( 8)7 :/ :|

Kunnen dat soort mensen niet gewoon weg?

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Yamaha XJ900S '95 | Gravity is a myth, earth sucks.

• timmie271
  • Laatst online: 23:37
Destruction schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:45:
[...]

Zie daar, het niveau van de mensheid anno 2019.

Ik heb serieus TV beelden gezien waarop mensen met droge ogen vertelden graag de zomertijd te willen, zodat ze geen winterjas meer nodig hadden |:( 8)7 :/ :|

Kunnen dat soort mensen niet gewoon weg?
Degene die het letterlijk zien ben ik het best wel mee eens. Gewoon het hele jaar door prima motorweer 8)

Maar dat ze er überhaupt op deze manier aan denken geeft wel een idee van hoe hoog hun IQ is :+

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• cyntax
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:59

cyntax

Husky

Waaj schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:57:
[...]

Ik vraag mij met dit soort bandenspanningsmeters altijd af of het wel verstandig is om ze te monteren. Je voegt extra massa toe aan de bovenkant van het ventiel, wat weer voor extra belasting zorgt. Daarnaast meten ze de druk in de band door het ventiel open te houden, de enige afsluiting die je dus hebt is de afdichting van het metertje zelf. Of ben ik nu te kritisch :?

Wel cool dat ze ook de bandentemperatuur meten :)
Ik heb ze ook op mijn vorige auto gehad. Het zijn best wel grote units en jouw zorgen had ik ook. Ik heb er 6 maanden mee rondgereden zonder problemen, dus geen idee in hoeverre ze het ventiel aantasten. Je hebt wel mooi een probleem met de motor als je ventiel + sensor lek raakt onderweg.

Daarnaast wegen die dingen ook wel iets. Ik had toen mijn autowielen opnieuw gebalanceerd hiervoor just in case.

Overigens zijn die dingen die Smurflink linkt precies het zelfde als die China meuk waar ze veel goedkoper te krijgen zijn: Link.

Wat betreft navigatie aan het stuur, als je daarvan gebruik wilt maken, probeer het zo hoog mogelijk te positioneren. Ook al zit dan je telefoon voor de teller. Op mijn eerste motor had ik het vrij laag geïnstalleerd, zodat ik de teller ook nog kon zien. Hierdoor moest ik telkens naar beneden kijken waardoor ik geen besef meer had wat voor mij gebeurde, ook al is dit maar een split second. Dit resulteerde in een low side toen ik mijn voorwiel blokkeerde toen een SUV voor mij opeens een noodrem maakte in hartje Amsterdam.

cyntax wijzigde deze reactie 12-02-2019 17:54 (3%)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

cyntax schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:50:
betreft navigatie aan het stuur, als je daarvan gebruik wilt maken, probeer het zo hoog mogelijk te positioneren. Ook al zit dan je telefoon voor de teller. Op mijn eerste motor had ik het vrij laag geïnstalleerd, zodat ik de teller ook nog kon zien. Hierdoor moest ik telkens naar beneden kijken waardoor ik geen besef meer had wat voor mij gebeurde, ook al is dit maar een split second. Dit resulteerde in een low side toen ik mijn voorwiel blokkeerde toen een SUV voor mij opeens een noodrem maakte in hartje Amsterdam.
En daarom heb ik dus liever helemaal niks op mijn stuur. Telefoons krijgen tijdens het navigeren ook nog berichtjes binnen, appjes, belletjes, notificaties...

en als mensen daar zo goed van af konden blijven hoefde ik op de snelweg niet zo vaak uit te wijken. Het argument 'daar kijk ik niet naar' geloof ik dus niet :P.

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:46

Rubman

Just as clear as a foggy night

lolgast schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:25:
@Rubman Ik kan het me niet voorstellen. De 10S is met een basisstation aan de zijkant en alle besturing in een losse unit die je daar in moet klikken
Dan is het de 10u oid die in te bouwen is.

Er was in ieder geval een 10 versie die dat kan O-)

En de knipperlicht saga continues, nu moet ik de schakelaar vast houden om te knipperen en enkel rechtsaf lijkt het nog te doen.
Dit weekend echt even alles nalopen of even naar de dealer bellen.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heh, vanmiddag nog een voordeel van de servo-start van de Ducati ontdekt(1 tikje op de startknop en de ECU verzint het verder zelf): mijn zoontje (2.5) durft deze wel helemaal te starten :+ Hij vind het leuk om de motor te mogen starten, maar normaal schrikt hij bij het 1e geluid en laat de knop meteen weer los waardoor hij niet aanslaat :P

• sypie
  • Niet online
Hier ook Zwolle die zich meldt. Count me in.

Heb ik je vraag opgelost? Doneer me een Gulden via mijn avatar.

• lolgast
Chakotay schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:51:
Heh, vanmiddag nog een voordeel van de servo-start van de Ducati ontdekt(1 tikje op de startknop en de ECU verzint het verder zelf): mijn zoontje (2.5) durft deze wel helemaal te starten :+ Hij vind het leuk om de motor te mogen starten, maar normaal schrikt hij bij het 1e geluid en laat de knop meteen weer los waardoor hij niet aanslaat :P
Ik ging er vanuit dat dit iets is wat op alle ‘nieuwere’ motoren zit :? Is dat een Ducati dingetje?
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True