fabstar81 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:16:
[...]
de Daalderop boilers kunnen volgens mij tot 80 of 90 graden verwarmen. ik zie daar echt het probleem niet van.
Mijn max temperatuur op de ZB staat ingesteld op 89 graden of zo inderdaad. dat is prima aanvoer voor mijn e-boiler. waarom niet?
Verwarming is wat anders dan inlaat; maar die details .... als het voor jou werkt, perfect ! Ik zie de e-boiler echt als een buffer / naverwarmer indien nodig. niet meer dan dat.
al met al: ook bij jou dus een top oplossing! Qua bad vullen snap ik dat je het nooit ga redden, qua douchen: wellicht een 2de erbij plaatsen of een besparen kraan a 5l/min (hier hangt een 9l/min en daarmee red ik nu (zonder mixventiel na e-boiler) net niet met 4 mensen direct na elkaar. Letterlijk : net niet.) Dus eerst ga ik zorgen voor een lagere temperatuur aanvoer voodat ik douchekoppen ga vervangen
een doorstromer overwogen, maar ga ik niet doen ivm afbouw saldering.. te hoge piek etc & ik zit met autolader, WP, e-boiler & electrisch koken in het voorjaar al met zulke hoge stromen - als daar ook nog eens 'tegelijk' 6-11kW doorstromer bij komt
edit
even iets anders: sinds ik thuiswerk, op zolder (goh al weer 7 maanden ruim) valt mij soms op, met name de laatste tijd, dat het hygiene-vat een paar keer per dag een hard geluid maakt.
Oke hoe leg ik dat uit, het lijkt wel metaalachtig gekloenk. (

)
het vat (400l) staat als dood-water netjes op druk rond de 1bar met een expansievat (50l)
Iemand ENIG idee wat dit kan zijn?
edit: ik zie nu dat er nog maar 0,25 bar in zit - waar ik hem gisteren op 1 bar had gezet...
[
Voor 24% gewijzigd door
Crazy- op 24-11-2020 17:13
]