Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xJBx
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-05 08:07
paQ schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:41:
[...]

Ik denk dat je het dan in de winter gewoon niet warm krijgt. Als je zover bent onder gedimensioneerd kwa warmtebron, dan duurt het in theorie wel langer, maar ook (veel) meer dan 3 keer langer. Er gaat in je wachttijd gewoon veel warmte al weer verloren en zo loop je achter de feiten aan.
3kWh vergt overigens zijn eigen groep. Just sayin ;)
Bedankt voor de uitleg. Ik heb best wel een hoop stroom over vanwege zonnepanelen, ben daarom aan het kijken om dat te kunnen gaan verbruiken om mijn gas verbruik naar beneden te krijgen. Maar omdat ik voor het deel wat ik over heb een vergoeding krijg, heb ik ook zitten rekenen. Maar de vergoeding die ik terug krijg kan ik ook best wel wat gas voor kopen. En als ik dat dus dan allemaal op een rijtje zet met aanschaf van IR paneel(en) dan is het eigenlijk op dit moment niet de moeite waard voor mij om dit te gaan nemen. Wanneer/als ik van het gas af ga dan is het misschien wel de moeite om dan hier na te kijken, al is het dan alleen maar om bij te verwarmen in de zithoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xJBx
Hans299 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:16:
[...]

Met IR panelen is het zo dat je je jezelf verwarmt en alle organische materialen door middel van de IR-straling.
De ruimte om je heen, de woonkamer, de muren enz. wordt indirect maar ook slechts langzaam verwarmd door convectie van je meubels etc..
Reken er op dat je kamer als geheel een dag nodig heeft om op temperatuur te komen door een langdurige koudeval (door bijvoorbeeld een lang weekend de deur uit waarbij je de thermostaat flink lager hebt gezet)
De warmte van IR panelen voel je onmiddellijk als je jezelf in de stralingszone bevindt.
Ik heb in mijn woonkamer drie maal 700 Watt aan het plafond hangen (22 Mtr/2).
Je kunt uitgaan van ongeveer 170 graden spreiding op zitniveau.
Mijn panelen zijn zó geplaatst dat ze mijn hele zithoek bestrijken; de rest is minder belangrijk voor het comfort dat ik wil voelen.
Verwarmen met IR panelen als hoofdverwarming vraagt een heel andere manier van denken over verwarming. Eigenlijk moet je je je gewenning aan conventionele verwarming door middel van convectie (verplaatsende warme lucht) los laten.
Dit had ik al begrepen ja. Als je IR panelen wil gebruiken als hoofdverwarming dan zal je dus ook meerdere panelen door je huiskamer moeten hangen zodat dan de hele kamer word gedekt. Op dit moment is dit geen optie voor mij, maar misschien in de toekomt als ik van het gas af ga, dan is dit wel een optie om dan over na te denken.

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 00:25
xJBx schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:24:
[...]

Dit had ik al begrepen ja. Als je IR panelen wil gebruiken als hoofdverwarming dan zal je dus ook meerdere panelen door je huiskamer moeten hangen zodat dan de hele kamer word gedekt. Op dit moment is dit geen optie voor mij, maar misschien in de toekomt als ik van het gas af ga, dan is dit wel een optie om dan over na te denken.
Verwarmen met een airco is wel een goede combinatie. De airco verwarmt dan eerst de ruimte .

• xJBx
Ruud888 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:23:
[...]

Verwarmen met een airco is wel een goede combinatie. De airco verwarmt dan eerst de ruimte .
Daar heb ik ook na gekeken, met deze optie heb je er zomers ook nog wat aan. Maar dan zou ik na een 3,5 kw airco moeten volgens de berekeningen, en die trekt dus ook best nog wel wat stroom. Maar voordat zo'n ding hangt ben je ook wel wat kwijt, aanschaf en installatie ben je zo €1500 achteruit. Maar als ik dus zo alles op een rijtje zet is stoken met op gas nog steeds de goedkoper optie op korte termijn. Als ik helemaal van het gas af zou gaan dan is dat weer een heel ander verhaal. Maar dan komt er een veel groter investering om de hoek kijken. Maar zo iets is dan voor lange termijn alleen wil ik daar nog even mee wachten. Als het goed is komt volgend jaar een hoge temperatuur warmtepomp uit en daar wil ook ook nog even na kijken wat die gaat verbruiken. Maar uiteindelijk gaat het er om wat ben ik onder aan de streep kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:30

de Peer

under peer review

xJBx schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:59:
[...]

Daar heb ik ook na gekeken, met deze optie heb je er zomers ook nog wat aan. Maar dan zou ik na een 3,5 kw airco moeten volgens de berekeningen, en die trekt dus ook best nog wel wat stroom.
het gaat er niet om hoeveel stroom hij trekt, maar met welke efficiëntie (rendement, COP) hij verwarmt. Met een airco krijg je 4000W warmte terwijl het je 1000W stroom kost. In het voor- en najaar kan dat zelfs prima 6000W zijn met 1000W verbruik.

als je 1500 euro al veel vindt voor een warmtepomp dan weet ik het ook niet meer :o

hoge temperatuur warmtepomp natuurlijk niet aan beginnen, slecht rendement.

kijk naar rendement, niet naar verbruik.

[ Voor 8% gewijzigd door de Peer op 24-09-2022 11:07 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

• xJBx
de Peer schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:04:
[...]

het gaat er niet om hoeveel stroom hij trekt, maar met welke efficiëntie (rendement, COP) hij verwarmt. Met een airco krijg je 4000W warmte terwijl het je 1000W stroom kost. In het voor- en najaar kan dat zelfs prima 6000W zijn met 1000W verbruik.

als je 1500 euro al veel vindt voor een warmtepomp dan weet ik het ook niet meer :o

hoge temperatuur warmtepomp natuurlijk niet aan beginnen, slecht rendement.

kijk naar rendement, niet naar verbruik.
Ik vind €1500 ook niet echt veel, maar voor korte termijn wel, moet onder aan de streep wel rendabel zijn. Zit dus daarom nu eerst even te kijken voor kortere periode, en dan daarna eens kijken wat er voor langere termijn allemaal is.
Over die hoge temperatuur warmtepomp, daar zit/zat ik eigenlijk op te wachten. Wand ik heb verhalen gehoord dat je met een normale warmtepomp een ouder huis niet goed warm krijgt, en dan je dus bij moet verwarmen. Ik wil ik dus die 2 gaan vergelijken, en dan kijken wat dan de beste optie is voor mij en dan met eventueel bij verwarmen als dat nodig is. Maar als ik aan langere termijn verwarmen ga beginnen wil ik eerst nog wat isoleren. Wanneer dat klaar is weet ik eigenlijk pas wat ik nodig heb om mijn huis te kunnen verwarmen.

Bedankt voor het advies van kijken naar het rendement en niet naar verbruik, ga dit zeker mee nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

xJBx schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:00:
[...]

Ik vind €1500 ook niet echt veel, maar voor korte termijn wel, moet onder aan de streep wel rendabel zijn.
Voor 1500 euro krijg je een apparaat dat op vrijwel de meest energiezuinige manier die momenteel beschikbaar is warmte voor je produceert. Het moet dus wel rendabel zijn t.o.v. de alternatieven.

En juist door nu een airco te kopen heb je straks geen (energieslurpende) hoge-temperatuur warmtepomp nodig, maar kun je een gewone goedkope warmtepomp kopen. Of je neemt nog een airco en gebruikt dat als hoofdverwarming (Dat is wat ik al 5 jaar doe).

het klinkt alsof warmte afgifte (via radiatoren of vloerverwarming) bij jou een beperkende factor kan zijn. De airco is dan een mooie uitkomst want die heeft geen last van die beperking.

Het gaat nu wel off topic. dus als je er verder over wilt praten moet het even in een ander topic.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

• Asdsfdsfewfwef
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-10-2022
Hoi!
Ik zie altijd dat mensen zeggen dat IR verwarming heel snel is. Je zet het aan en voelt de warmte onmiddellijk. Is dit echt onmiddellijk? Of hangt het af aan soort van paneel?
Ik heb deze paneel gekocht https://eurom.nl/en/produ.../mon-soleil-dsp-400-wifi/
Het duurt bijna 15-20 min tot ik hem voel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Je kreeg niet wat je verwachtte dan van dat product en wat zij ook beweren, toch? Zie screenshot van hun video.
Terug sturen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npfAuLgxFXJR6SC2RXnMiK7iJm4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GawStzTPgUsQssWVgSLl27C7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:31

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Asdsfdsfewfwef schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:56:
Hoi!
Ik zie altijd dat mensen zeggen dat IR verwarming heel snel is. Je zet het aan en voelt de warmte onmiddellijk. Is dit echt onmiddellijk? Of hangt het af aan soort van paneel?
Ik heb deze paneel gekocht https://eurom.nl/en/produ.../mon-soleil-dsp-400-wifi/
Het duurt bijna 15-20 min tot ik hem voel.
Dat is niet goed. Een goede IR is binnen een paar minuten op temperatuur en straalt dan warmte af.

Ter info een paar warmtebeeld foto's van mijn Sunjoy SR-9 IR paneel. In 4 minuten is deze 107 graden.

Direct na aanzetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3zkQ_4_J91OfPNLe2PyVxzrnUc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Gv4KqlGnK9K9FMAx4hokDz2v.png?f=user_large

Na 1 minuut:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Efl_7M5I1Mg2PyUwBunSgHIzEnA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iIuc4BazIb8UnjU3sy8658Y1.png?f=user_large

Na 2 minuten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBsu2oNA1H7yB9odCl-QYZH4ons=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xgqmJhcr9NAhtuSNWMvX3tgV.png?f=user_large

Na 3 minuten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OQiMDk9NGLuQKVmTFOwUq78v-4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vq4mDQpg3JHEpC4PtYgudI32.png?f=user_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Asdsfdsfewfwef
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-10-2022
Dank jullie wel.
Ja, misschien is het een defect paneel. Ik heb het bijna 1 jaar geleden gekocht. Dus denk ik, kan ik het terug niet meer sturen.
Maar goed om te weten! Ik denk om een nieuwe paneel te kopen. Ik moet eerst een goede merk vinden

• Microkid

Microkid

Smile

Asdsfdsfewfwef schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:29:
Dank jullie wel.
Ja, misschien is het een defect paneel. Ik heb het bijna 1 jaar geleden gekocht. Dus denk ik, kan ik het terug niet meer sturen.
Maar goed om te weten! Ik denk om een nieuwe paneel te kopen. Ik moet eerst een goede merk vinden
2 jaar garantie? Minstens 1 jaar, dus gewoon terugsturen onder garantie.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
paQ schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:13:
Naja dat. En als die spiegel 800Wh trekt, dan kun je denk ik beter een 800Wh kacheltje ophangen, want (betere) convectie, of een IR paneel zonder glas. Het lijkt (!) mij dat zo'n spiegel juist het frame en glas zelf behoorlijk opwarmt, (mag ook wel met 800Wh) maar dat er maar weinig sprake is van IR straling, if any at all.
Wat ik heb begrepen zit er voor de Eurom 800 Sani ook glas!
Zal deze dan ook minder stralen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ugchel schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:48:
Voor onze zithoek in de woonkamer ben ik aan het kijken naar een IR-paneel, mijn oog is gevallen op de sunjoy-sr9. Onze woonkamer is 70 vierkante meter gok ik, wordt verwarmd met heteluchtverwarming en dat is niet goed per ruimte te regelen. Het liefst willen we een houtkachel vanwege de lekkere warmte, maar misschien is een IR paneel een goed alternatief.

Ik zou hem het liefst aan het plafond hangen boven de zithoek/televisie, wat verder in open verbinding staat met de rest van de kamer. Ik vroeg me af hoe de uitstraalrichting van zo’n IR-paneel is. Straalt dat in principe recht naar onder, of waaiert die warmte nog een beetje uit?

Verder vroeg ik me af of er winkels of plekken zijn om de warmte/panelen te ervaren? Ik hoef niet drie uur in een koelcel met zo’n paneel te zitten, maar gewoon even ervaren en fysiek bekijken lijkt me wel prettig.
Heb je uiteindelijk nog een paneel gekocht? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen gezien ik dezelfde vraag heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Woohooo schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:34:
[...]

Heb je uiteindelijk nog een paneel gekocht? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen gezien ik dezelfde vraag heb.
Nee we hebben er uiteindelijk vanaf gezien. We hebben wel gekeken bij zo’n zaak maar waren toch niet overtuigd, we zitten zeker niet recht onder het lichtpunt (waar ik hem zou aansluiten) dus hebben nu moeite gestoken in het beter inregelen van de heteluchtverwarming. (En daarnaast in zo’n elektrische fleecedeken.)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Deze ga ik proberen in de 4m2 badkamer.
Een 800w handdoekdroger nu tijdelijk maar 111euro en makkelijk terug te brengen.

https://www.praxis.nl/bad...doekrek-800w-wit/10026579

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blune
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 20:45
Iemand ervaring met het merk Masterwatt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ruud888 schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:54:
Deze ga ik proberen in de 4m2 badkamer.
Een 800w handdoekdroger nu tijdelijk maar 111euro en makkelijk terug te brengen.

https://www.praxis.nl/bad...doekrek-800w-wit/10026579
Verwacht er niet te veel van. Zie eerder in dit topic:
- echte infrarood vereist een hoge temperatuur, >100-110 graden. Te lage oppervlaktetemperatuur van de panelen (lager dan 90° C) maakt van het paneel een gewoon elektrisch verwarmingselement. Er is geen sprake van infrarode straling.
Uit de specs van dit paneel: Oppervlaktetemperatuur 85-95°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:10

paQ

Ruud888 schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:22:
[...]

Wat ik heb begrepen zit er voor de Eurom 800 Sani ook glas!
Zal deze dan ook minder stralen?
Dat moet haast wel.
Snap überhaupt niet waarom er glas wordt gebruikt voor zo’n paneel.
Staat het 'chique'? Of is er een technische reden dat ze uitwijken naar glas, en het verkopen als luxe? (en daarmee IR straling de nek omdraaien)

Volgens een leverancier van die glaspanelen, is de golflengte 4-15 u
Als ik het goed begrijp wordt IR geblockt door regulier glas vanaf 3.5 u

Ik denk als je het echt wilt uitsluiten, is in 1 kamer 2 IR panelen naast elkaar zetten met hetzelfde vermogen een mogelijke test. 1 met, 1 zonder glas. Op bijv 1,5m afstand eenzelfde object zetten en na 15-20 min meten of er een tempverschil is op die objecten.

[ Voor 50% gewijzigd door paQ op 26-09-2022 08:37 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:40
Blune schreef op maandag 26 september 2022 @ 06:25:
Iemand ervaring met het merk Masterwatt?
Ja, heb een 100W paneeltje bij mijn voeten, te koud:)
Paneeltje werkt prima, niks meer niks minder.
Soort spachtelputz afwerking, dus niet spiegelglad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:40
Ik wil in mijn "kantoor" lees voorheen garage een infraroodpaneel aan het plafond monteren.
De ruimte is ca. 17m2 totaal.

Deze wil ik direct boven de plaats monteren waar ik zit met mijn bureaustoel.
De afstand tussen bovenkant hoofd en plafond is 80cm. Plafond schouders ca. 100cm.

Hoeveel Watt kan ik hiervoor het beste gebruiken?
1200Watt of is dat veel te veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Vandaag even gekeken in een showroom voor een Sunjoy paneel. Moet zeggen dat het toch wel aangenaam aanvoelde en overweeg Sunjoy SR-9 aan te schaffen.

Weet iemand nog een shop waar ze op voorraad te koop zijn, overal waar ik zoek zijn ze niet te krijgen. In de winkel waar ik was hadden ze pas in december weer voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:15
BaBoK schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:12:
1200Watt of is dat veel te veel?
Ik denk dat je een flink warm hoofd gaat krijgen. Heb 1 keer op de kinderkamer een dag gewerkt onder hun infrarood paneel van 600 watt. Met een afstand van ± 1,30 m tussen paneel en hoofd was dit toch flink warm.

Nu is een 1200 watt paneel ook een stuk groter dus misschien valt er ook wel meer straling naast je maar verwacht dat het teveel van het goede is. Kan je geen paneel op pootjes op een afstand van je bureau plaatsen? Dan kan je de afstand groter maken wanneer het te warm is.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Microkid schreef op maandag 26 september 2022 @ 06:35:
[...]

Verwacht er niet te veel van. Zie eerder in dit topic:

[...]

Uit de specs van dit paneel: Oppervlaktetemperatuur 85-95°C
Boven de 100graden lijkt mij niet echt veilig voor een handdoekdroger. Of kan je daar je handen niet aan branden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

jvanderkroon schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:15:
[...]Ik denk dat je een flink warm hoofd gaat krijgen. Heb 1 keer op de kinderkamer een dag gewerkt onder hun infrarood paneel van 600 watt. Met een afstand van ± 1,30 m tussen paneel en hoofd was dit toch flink warm.
En... met de kans dat je voeten onder het bureau koud worden... want daar komt die 600W niet.....
En met die 1200 W mss wel, maar mss ook niet... en daar krijg je mogelijk hoofdpijn van.....
Bedrijven die daar geen goede voorlichting over kunnen geven..... blijf er van weg. Cowboys die alleen willen verkopen.
Als je thuis werkt is er ok een verantwoording van de werkgever, die kan dan een ergonomist of arbeid hygiënist sturen om je te adviseren. Doen... je hersenen te lang te heet laten worden lijkt me een enorm risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:48
Heb voor dit jaar besloten om nog even te wachten met infrarood in te zetten in de huiskamer.

Voor de huiskamer komt er voor nu een laser kachel, kan ik iig de kosten in de hand houden.
Totdat de zonnepanelen er zijn, kan ik dan nog kiezen tussen infrarood / airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@powerboat Heeft niks met een laser te maken?
Toch gewon een (stinkende) petroleumkachel?
https://www.bol.com/nl/nl...t-120-m/9200000082406656/
Lees de reviews maar.

Heeft geen afvoer naar buiten???? Pas op met zuurstof tekort en en koolmonoxide!

Dan wel extra ventileren... daar gaat meteen een deel van je voordeel weg...

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 27-09-2022 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Aangezien velen uitverkocht waren gaan wij eerst voor deze die nog wel beschikbaar is;

Könighaus Infraroodverwarming, 1000 watt met TÜV-keuring. Dubbele beveiliging tegen oververhitting. Voor montage op de muur https://amzn.eu/d/8b5GraC

Moet eigenlijk op de wand, maar gaan hem boven de bank hangen en kijken hoe het bevalt. Kunnen altijd nog een betere of duurdere halen als het bevalt.
Willen overdag ons zelf verwarmen met dit paneel (hebben zonnepanelen wat toch een beetje helpt), en in de avond de verwarming maar aan op uiteraard een paar graden lager dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mooi man. De voordelen van het te verkopen product wegzetten tegen de nadelen van een “concurrerend” product met een andere werking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9dOekXh8I-_UBlukHcOIH6_6_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cd9MfSGT1ajTafcgwz7PIAkV.jpg?f=fotoalbum_large
Onze peren smaken naar peer!
Hun appels smaken niet eens naar peer…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daejji
  • Nu online
Tja, daar kijk ik niet eens naar.
Buren hebben hem nu een week en zijn tevreden. En voor dit bedrag wil ik het eerst ook nog wel proberen aangezien vele andere merken nauwelijks tot niet beschikbaar zijn.
Elektrisch dekentje is heerlijk en doet al veel, maar gaan dit toch maar proberen.

• Ruud888
Ravhin schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:30:
Na veel lurken op dit draadje van de week de knoop doorgehakt en een Ecosun 700W infraroodpaneel gekocht en geïnstalleerd in de puberkamer ;) Sinds de transformatie van "kind" naar "puber" wordt er meer gebivakkeerd op de kamer en is bijverwarming nodig.
Door gebruik te maken van een aanwezigheids- en temperatuursensor, een Homey, een relais en een losse drukknop is de boel makkelijk te bedienen. Het paneel is in staat om de kamer (3x5x2,5m) met één graad per half uur op te warmen (met de huidige buitentemperaturen). Waar ik vooral blij mee ben is dat de kamer een stuk behaaglijker is geworden :) . De achterkant van het paneel (en de zijkanten) worden nauwelijks warm waardoor je ook niet bezig bent om je buitenmuur op te warmen.
Hoe ver komt de warmtestraling?
2m?

• route99

route99

Dat zoek je toch ff met Google op.... een beetje Tweaker neemt zelf die moeite,
hhttps://www.google.com/search?q=Hoe+ver+reikt+een+infraroodverwarming+binnenshuis
https://tinyurl.com/339vmppy

https://infrarood-verwarm...alt-een-infrarood-paneel/
Een infrarood paneel straalt ongeveer 3 meter ver. Dat is de gemeten afstand tussen het infrarood paneel en het te verwarmen object. Hiermee bedoelen we meubels, wanden maar ook mensen.

[ Voor 26% gewijzigd door route99 op 28-09-2022 07:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Daejji schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 23:39:
Tja, daar kijk ik niet eens naar.
Buren hebben hem nu een week en zijn tevreden. En voor dit bedrag wil ik het eerst ook nog wel proberen aangezien vele andere merken nauwelijks tot niet beschikbaar zijn.
Elektrisch dekentje is heerlijk en doet al veel, maar gaan dit toch maar proberen.
Zal vast wel werken. Maar hoe ga je hem monteren dan? Die dingen wegen best wel wat. Moet er niet aan denken dat ie naar beneden komt zetten als je op de bank zit. Zo te zien heeft ie alleen een oogje voor een schroefkop waarin hij dan een cm kan zakken.

Edit:

Ik zie dat het paneel helemaal niet zo zwaar is eigenlijk :? Vervaardigd van dun/licht materiaal dus?

Yep:
In de eerste 30-40 reviews al 3 van dit soort schades gezien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQcymnUB_oqVPA85nirp9NqlS4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5RgarP1gH5wwXJPcZ5cFdR4.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is op zijn minst smeulen van binnen. Serieus brandgevaarlijk. Het is me niet duidelijk of die mensen de verplichte thermostaat hebben gebruikt.

So much for de dubbele beveiliging tegen oververhitting.

[ Voor 37% gewijzigd door paQ op 28-09-2022 09:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

Len

Leeg

Daejji schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 23:22:
Aangezien velen uitverkocht waren gaan wij eerst voor deze die nog wel beschikbaar is;

Könighaus Infraroodverwarming, 1000 watt met TÜV-keuring. Dubbele beveiliging tegen oververhitting. Voor montage op de muur https://amzn.eu/d/8b5GraC

Moet eigenlijk op de wand, maar gaan hem boven de bank hangen en kijken hoe het bevalt. Kunnen altijd nog een betere of duurdere halen als het bevalt.
Willen overdag ons zelf verwarmen met dit paneel (hebben zonnepanelen wat toch een beetje helpt), en in de avond de verwarming maar aan op uiteraard een paar graden lager dan voorheen.
Wandpanelen zijn GEEN plafondpanelen. Deze gaat te warm worden als je ze aan het plafond monteert!

Free Tibet

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:48
route99 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 23:04:
@powerboat Heeft niks met een laser te maken?
Toch gewon een (stinkende) petroleumkachel?
https://www.bol.com/nl/nl...t-120-m/9200000082406656/
Lees de reviews maar.

Heeft geen afvoer naar buiten???? Pas op met zuurstof tekort en en koolmonoxide!

Dan wel extra ventileren... daar gaat meteen een deel van je voordeel weg...
Bij een review gelezen dat het enkel in het begin is, ding komt te staan bij de deur met een klapraampje ;).

Ik ga voor deze Zibro LC150, voor dat geld koop ik nu even tijd om een goede beslissing te nemen en de tijd dat er weer monteurs voor airco's/vloerverwarming/zonnepanelen zijn.

Tevens kan ik hem straks op een andere plek gebruiken :).

• route99

route99

@powerboat Bestaande verwarming voldoet niet (meer)?
Succes ermee en pas op dat het klapraampje ruim open staat, want er is veel zuurstof nodig als je in je kamer de verbranding doet! Bij een CV op zolder is tegenwoordig een zelf aanzuigende dubbelwandige lucht aan- afvoerpijp verplicht.... zal niet voor niets zijn.....

• d44n94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik zou graag jullie ervaringen willen horen van een infrarood paneel in de badkamer.

In de ideale wereld zou ik binnen 5 minuten een warm gevoel willen krijgen in de badkamer van 130*240 *260cm.
De badkamer hoeft zelf niet helemaal warm te zijn, maar ik wil wel een warm gevoel bij het aan en uitkleden. Is dit mogelijk met infrarood? Of is dit een utopie die ik mij zelf heb wijsgemaakt.

In de huidige situatie warmt de cv installatie het hele huis op voor een klein beetje warmte in de badkamer.
De woonruimte doe ik snel opwarmen met een flinke airco.

Kan infrarood on demand genoeg warmte/ straling genereren zodat je het paneel alleen aan hoef te zetten als je zelf echt in de badkamer aanwezig bent?

Op internet zie ik een wildgroei aan panelen en info. De het benodigde wattage voor een badkamer zie ik wisselen van 40-80 Watt/m3 en de oppervlakte temperaturen wisselen nog al. Zelfs het zelfde paneel, als je die elders vergelijkt, wordt er in sommige gevallen andere specs gegeven.

Ik zag een mooie ervaring van @microkid. Het is mij alleen nog steeds niet helemaal duidelijk hoe je het nu het beste kan gebruiken.

Hoelang van te voren zetten jullie verwarming aan?
Wat voor vermogen/ m3 raden jullie aan?
Is het doel van on de mand warmte haalbaar?

Ik hoor graag jullie reacties.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

@d44n94 Ik denk dat dit gewoon kan. Je hangt een paneel boven de spiegel, doet die aan als je in de badkamer komt, gaat vijf minuten douchen en als je er dan onderuit komt is de spiegel niet beslagen en de plek voor de wastafel warm (zoals in de zon staan).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
Len schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:51:
[...]

Wandpanelen zijn GEEN plafondpanelen. Deze gaat te warm worden als je ze aan het plafond monteert!
Ik had eigenlijk begrepen dat het wel kon/mocht, maar dat je ze dan niet strak aan het plafond moet monteren, maar met 1 cm ruimte tussen paneel en plafond?

• de Peer

de Peer

under peer review

Ruud888 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 00:47:
[...]

Hoe ver komt de warmtestraling?
2m?
oneindig ver. wanneer vind je dat de straling weg is? als er nog 10% over is, of 1% of 0,1%?
Dat maakt je vraag moeilijk te beantwoorden.

in de praktijk heeft men het vaak over de afstand waarop een persoon het niet meer 'voelt'.

• Ruud888
Waar kan ik een showroom vinden omgeving Utrecht, Rotterdam, Tiel, Breda?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruud888
d44n94 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:52:
Ik zou graag jullie ervaringen willen horen van een infrarood paneel in de badkamer.

In de ideale wereld zou ik binnen 5 minuten een warm gevoel willen krijgen in de badkamer van 130*240 *260cm.
De badkamer hoeft zelf niet helemaal warm te zijn, maar ik wil wel een warm gevoel bij het aan en uitkleden. Is dit mogelijk met infrarood? Of is dit een utopie die ik mij zelf heb wijsgemaakt.

In de huidige situatie warmt de cv installatie het hele huis op voor een klein beetje warmte in de badkamer.
De woonruimte doe ik snel opwarmen met een flinke airco.

Kan infrarood on demand genoeg warmte/ straling genereren zodat je het paneel alleen aan hoef te zetten als je zelf echt in de badkamer aanwezig bent?

Op internet zie ik een wildgroei aan panelen en info. De het benodigde wattage voor een badkamer zie ik wisselen van 40-80 Watt/m3 en de oppervlakte temperaturen wisselen nog al. Zelfs het zelfde paneel, als je die elders vergelijkt, wordt er in sommige gevallen andere specs gegeven.

Ik zag een mooie ervaring van @microkid. Het is mij alleen nog steeds niet helemaal duidelijk hoe je het nu het beste kan gebruiken.

Hoelang van te voren zetten jullie verwarming aan?
Wat voor vermogen/ m3 raden jullie aan?
Is het doel van on de mand warmte haalbaar?

Ik hoor graag jullie reacties.
Gisteren mijn nieuwe Sensys 800w 111euro in mijn badkamer getest. (Praxis tijdelijke aanbieding. 90dagen bedenktijd)
Na 5min is het paneel volledig op temperatuur (90graden)
Straalt tot 2m. Minimale afstand die je moet houden is 40cm.
Tijdens het verwarmen geeft mijn verbruiksmeter 835w aan.
Er zit een thermostaat en diverse tijdsinstellingen op.

De ruimte zelf is na circa 15min volledig op temp.
Starttemperatuur was circa 16graden.

Die 90graden is warm genoeg. Mijn oude radiator was 70graden.

Badkamer 2x2m en 230cm hoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud888

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Toch blijft het lastig te vergelijken wat je nou echt krijgt op basis van de prijs vind ik.

Könighaus 1000w €189,-
Bringer 1000w €220,-
SunPower sp-950 €385,-
Sunjoy sr-9 950w €599,-
Knevel SunPower 800w €713,-

Zit nogal wat verschil in...

[ Voor 3% gewijzigd door Woohooo op 28-09-2022 17:33 ]

• paQ

paQ

Sja als ik die plaatjes op amazon zie van Königshaus, dan zou ik die sowieso al afschrijven.
Dat Sunpower paneel weegt 4 x zoveel. Dan heb je in elk geval wel een solide gebouwd paneel.
(En bijna zeker veel minder kans op brand)

[ Voor 42% gewijzigd door paQ op 28-09-2022 18:58 ]

• Daejji
  • Nu online
[...]

Dank voor de reacties.
Ga hem toch niet aan het plafond ophangen. Even uitzoeken of deze aan de wand in de badkamer kan, en voor het plafond maar een echte plafond-versie kopen.
Helaas zoveel uitverkocht op dit moment, dan ga je toch al bijna weer kijken naar andere alternatieven.

• Ruud888
Woohooo schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:27:
[...]

Toch blijft het lastig te vergelijken wat je nou echt krijgt op basis van de prijs vind ik.

Könighaus 1000w €189,-
Bringer 1000w €220,-
SunPower sp-950 €385,-
Sunjoy sr-9 950w €599,-
Knevel SunPower 800w €713,-

Zit nogal wat verschil in...
De Konighaus is toch wel een instapper. Ze vervormen flink bij verwarming.

Ik wil het op het plafond als bijverwarming in de 20m2 woonkamer. Dus de voelbare straling is het belangrijkste
Het is 275cm hoog. Ga ik de Sunpower 950 dan op de bank voelen ?
Ik lees zover verschillende wattage’s voor op het plafond. Van 800 tot 1500 watt!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-04 10:19
Gisteren mijn nieuwe Sensys 800w 111euro in mijn badkamer getest. (Praxis tijdelijke aanbieding. 90dagen bedenktijd)
Ik denk erover er ook een te halen, hoe is de bouwkwaliteit?
Zou het echt veilig genoeg zijn, ook als de douche soms het paneel raakt?

EDIT:
Ik had eerst even moeten zoeken...
Uitleg op Verwarminghandel:
"Zone 2: In deze zone is de waarschijnlijkheid van waterstralen aanwezig, dus moet uw infraroodpaneel of ander apparaat hiertegen beschermd zijn. Kies hier voor een minimale IP-waarde van IP44"

Dus dit paneel ( IP24 ) is dus ongeschikt voor mijn situatie.

[ Voor 43% gewijzigd door linp op 28-09-2022 22:43 ]

• paQ

paQ

Is een fijn bedrijf hoor. Veel besteld al. En als ze daar dan dachten: he, Waarom wil hij dit nou? Of: heb je hier en hier wel aan gedacht / bij stilgestaan?
Dan bellen ze om eea toe te lichten.

Denken iig altijd met je mee.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
linp schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:33:
[...]

Ik denk erover er ook een te halen, hoe is de bouwkwaliteit?
Zou het echt veilig genoeg zijn, ook als de douche soms het paneel raakt?

EDIT:
Ik had eerst even moeten zoeken...
Uitleg op Verwarminghandel:
"Zone 2: In deze zone is de waarschijnlijkheid van waterstralen aanwezig, dus moet uw infraroodpaneel of ander apparaat hiertegen beschermd zijn. Kies hier voor een minimale IP-waarde van IP44"

Dus dit paneel ( IP24 ) is dus ongeschikt voor mijn situatie.
Wat een vreemde uitleg op die site, zowel IP24 als IP44 zijn bestand tegen waterstralen.
Geen schade indien besproeid (10 l/min) onder eender welke hoek
Waarom zou IP24 dan niet in zone2 mogen?

• linp
Wolly schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:23:
[...]

Wat een vreemde uitleg op die site, zowel IP24 als IP44 zijn bestand tegen waterstralen.

[...]

Waarom zou IP24 dan niet in zone2 mogen?
2 is druppelend water 4 is sproeiend water.
En mijn douchestraal sproeit dus ik wil geen 2x klasse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
linp schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:34:
[...]

2 is druppelend water 4 is sproeiend water.
En mijn douchestraal sproeit dus ik wil geen 2x klasse.
Ip24 een ip44 hebben dezelfde bescherming tegen water.

• linp
Wolly schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:51:
[...]

Ip24 een ip44 hebben dezelfde bescherming tegen water.
IP-x2 Drupdicht Type II Geen schade indien onderhevig aan vallende druppels op een 15° gekanteld apparaat.

IP-x4 Plensdicht Geen schade indien besproeid (10 l/min) onder eender welke hoek
bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:13
Even voor de zekerheid: bij IP klassen is het eerste cijfer de stofdichtheid, het tweede cijfer is de waterdichtheid. @Wolly heeft dus gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

De aansluiting EN het gebruikte apparaat MOETEN toegestaan zijn in die zone waar je dat in een badkamer wilt aanleggen/ophangen.
Waar dat elders qua IP bijv 44 mogelijk wel mag kan het zijn dat je dat niet in een aantal zones van een badkamer aan mag leggen/plaatsen, zie:
https://www.elektramat.nl...amer-elektra-richtlijnen/
Dus je hebt niks aan een IP44 classificatie als het apparaat er gewoon niet hangen mag in die zone of het stopcontact er niet mag zijn... Die zones overruled alles! Binnen die zone moet je uiteraard wel de correcte IP spullen gebruiken.
Badkamer zones
Hieronder zijn de zones beschreven:
- Zone 0: Hier wordt de ruimte in het bad of de douchebak mee bedoeld. De minimale IP-waarde (beschermingsklasse) bij zone 0 is IP67. IP67 beschermd tegen onderdompelen in water gedurende 30 minuten.

- Zone 1: Dit is direct boven de douchebak of bad tot 2,6 meter hoogte. De minimale beschermingsklasse bij zone 1 is IP65. IP65 betekent dat het beschermd tegen waterstralen.

- Zone 2: Dit is de zone wat met een straal van 60 cm om het bad, de douche of de kranen loopt. Zone 2 heeft IP44 als minimale beschermingsklasse. IP44 beschermd tegen waterspatten.

Hieronder staan de zones weergegeven:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWSittKtpNUzAHKA3IgN-Cxyocs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kuRzoyWqpFWmfaD8dnrBUufA.png?f=user_large

[ Voor 42% gewijzigd door route99 op 29-09-2022 08:17 ]

• linp
Dank voor de IP verduidelijking.
Ik woon in een 1950 boerderij, zeer matig geisoleerd.
badkamer is 1.28m x 2.30m, douche aan de ene kant en wc aan de andere zijde,wastafel in het midden
De enigste plek aan de wand voor een paneel is op 1m afstand van de douchekop, ( IP67 ? )of aan het plafond, ook zo'n afstand.
Op ong. 1.80m van de douchekop is nog een mogelijkheid aan de wand, maar dat is denk ik te ver om stralingswarmte te voelen.

S'winters min. half uur de straalkachel van 2 kw aan, en dan bij douchen een 1 of 2 kw blaaskachel.

Darom kijk ik naar ir.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-04 11:13
Daejji schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 23:22:

Ik heb hem nu een week, ophangen is een fluitje van een cent. Hangt ook boven de bank. Zit er nog aan te denken om een 2e te halen voor de eethoek. Smart thermo werkt ook eenvoudig. Direct bij hun bestelt ipv amazon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opLqzIAG7QjWrGbUSIcftTv7iLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kchi78tgLG4kRbhhwr7qxb1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsZvaDbtTHtkTrl7tlF7jqfAr1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GMAuJZDBORHw5nKYRfEt0Kv4.jpg?f=fotoalbum_large

• Wasabi!
[...]

Vraag me af of de mensen de afstandhouders hebben gebruikt. Königshaus heeft de Deluxe versie, die kan zowel tegen het plafond als wand.

https://www.amazon.de/-/e...Protection/dp/B08VHNCZS6/

• Ruud888
Jan_E schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:50:
Inmiddels heb ik 2 jaar infraroodpanelen als hoofdverwarming.
De situatie: klein appartement, bouwjaar 1997 met onder, boven en rechts buren. Oppervlakte 45 m2. Energielabel C, maar B lijkt me wat realistischer.
Boven de bank een Sunjoy paneel van 950W en onder de eettafel een andere van 200W. In de badkamer ook nog een Sunjoy van 500W. Gang en slaapkamer blijven onverwarmd omdat hier voorheen ook nooit verwarming aan stond.

De overgang is onomkeerbaar want de CV-ketel en alle radiatoren zijn weg. Gascontract is opgezegd, maar de gasmeter is wel blijven zitten.
Voor warmwater is een 30 liter elektrische boiler van Wesen geplaatst in een keukenbovenkastje. Koken is op keramisch. Misschien nog eens vervangen door inductie.
Tijdens het stookseizoen wordt 25kWh per dag verbruikt. Buiten het stookseizoen 5kWh per dag.
Dit komt neer op circa 5000kWh per jaar, ruim gerekend.

Het blijkt een ongeveer kostenneutrale verandering te zijn. Er is comfort voor terug, namelijk een luidruchtige, lekkende en 20 jaar oude CV is vervangen door vrijwel onzichtbare en stille panelen.
Qua warmte vind ik het prettiger maar mijn huisgenoot (v) vindt dat het eigenlijk 21 of 22 graden moet zijn, ondanks de stralingswarmte. In de praktijk is het nu tussen 19 en 20 graden.
Het 200W paneel blijft 's winters 24 uur aan waarmee voorkomen wordt dat de temperatuur 's nachts onder de 17 graden zakt. Het grote paneel is alleen aan wanneer er iemand in de woning aanwezig is. Als het erg koud is de hele dag.

Kortom, ik heb er geen spijt van.

NB. een airco met een COP >4 zou wellicht te prefereren zijn als hoofdverwarming, maar ik zou de eerste zijn in het complex en ik weet niet of er toestemming zal worden gegeven door de VVE.
NB. bij infrarood moet je eigenlijk voorkomen dat de thermostaat het (enige) paneel steeds uitschakelt want het verschil tussen stralen en niet stralen is groot. Het is alsof de zon achter de wolk verdwijnt.
Hoe bevalt de 950w boven de bank?
Ik overweeg hem ook als bijverwarming boven de bank. (275cm hoog)
Voel je de straling?

• Ruud888
Iemand ervaring met het merk Alkari? Duits.
Ook met ingebouwde ontvanger.
Of is het een Sunpower met een andere sticker?

https://www.aabogreentech...0-watt&filter_merk=alkari

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:01

Freakie1NL

Grote Baas

Lol, gisteren dan eindelijk een verplaatsbare infraroodpaneel binnen gehad (voor thuiskantoor in plaats van cv ketel aan). Werkte bij test al ideaal.

Gooit mijn dochtertje hem vanmorgen om. Over de gehele lengte, ook achter een gigantische barst.

Zojuist getest en verhip hij werkt nog. Is het een kwestie van hittebestendige tape tegen aan plakken? Of zie ik iets over het hoofd? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFRKO3vvv_7FWHvZq4qfVZn9T7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51m7gMUFDzNWcfkQCOfqZ9Of.jpg?f=fotoalbum_large

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• encya
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-05 19:38
Ruud888 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:32:
[...]

Na 5min is het paneel volledig op temperatuur (90graden)
Straalt tot 2m. Minimale afstand die je moet houden is 40cm.
Tijdens het verwarmen geeft mijn verbruiksmeter 835w aan.
Er zit een thermostaat en diverse tijdsinstellingen op.

De ruimte zelf is na circa 15min volledig op temp.
Starttemperatuur was circa 16graden.

Die 90graden is warm genoeg. Mijn oude radiator was 70graden.

Badkamer 2x2m en 230cm hoog.
Ik heb vanmiddag de 500w versie gehaald. Ik vraag me alleen af of dit wel een infrarood paneel is. Hoewel dit op de site aangegeven is, staat er op de verpakking niks anders dan "elektrische handoekdroger". Ook de handleiding refereert niet naar infrarood. Het paneel wordt zelf vrij snel warm maar ik voel er geen enkele warmte vanaf stralen. Nu heb ik nog niet eerder een infrarood paneel gevoeld maar dit voelt niet zoals de meeste verhalen mij doen geloven.

Zie ik hier iets over het hoofd? Ben geneigd ben om hem terug te brengen....

• Ruud888
encya schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:17:
[...]

Ik heb vanmiddag de 500w versie gehaald. Ik vraag me alleen af of dit wel een infrarood paneel is. Hoewel dit op de site aangegeven is, staat er op de verpakking niks anders dan "elektrische handoekdroger". Ook de handleiding refereert niet naar infrarood. Het paneel wordt zelf vrij snel warm maar ik voel er geen enkele warmte vanaf stralen. Nu heb ik nog niet eerder een infrarood paneel gevoeld maar dit voelt niet zoals de meeste verhalen mij doen geloven.

Ik heb de 800 en twijfel ook of het echt infrarood is maar ben tevreden voor de badkamer.
Straalt na 5min tot 2m.
Verbruikt 830w op de meter.
Wordt 90graden.
Dus voor dit geld prima voor mijn badkamer.

Bij de merken van circa 250euro zie ik veel niet tevreden klanten bij bol.com en Amazon.

• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:53
Heeft iemand een strakke manier bedacht om de bekabeling van een paneel aan het plafond weg te werken? Ik heb een paneel voor het plafond die ik wil ophangen maar die heeft een stekker aan een snoer van een meter of twee. Het liefst heb ik een gootje lopen naar het paneel naar een stopcontact verderop. Ik kan de stekker er wel af knippen en de kabel verlengen maar kroonsteentjes o.i.d in een kabelgoot lijkt mij ook niet ideaal..

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 00:28
heeft iemand ervaring met dit type? zou namelijk mooi in de badkamer boven de spiegel kunnen:
https://nl.trotec.com/shop/black-heater-ird-1200.html
ik hoor het graag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud888
KoenVW76 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:49:
Heeft iemand een strakke manier bedacht om de bekabeling van een paneel aan het plafond weg te werken? Ik heb een paneel voor het plafond die ik wil ophangen maar die heeft een stekker aan een snoer van een meter of twee. Het liefst heb ik een gootje lopen naar het paneel naar een stopcontact verderop. Ik kan de stekker er wel af knippen en de kabel verlengen maar kroonsteentjes o.i.d in een kabelgoot lijkt mij ook niet ideaal..
Krimpkousen ipv een kroonsteentje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Wasabi! schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:43:
[...]

Ik heb hem nu een week, ophangen is een fluitje van een cent. Hangt ook boven de bank. Zit er nog aan te denken om een 2e te halen voor de eethoek. Smart thermo werkt ook eenvoudig. Direct bij hun bestelt ipv amazon.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
wat is de resolutie die je voor die foto gebruikt hebt? ik wil ook wel een ir-paneel met hong kong als opdruk, maar ik twijfel over de resolutie.

En zo boven de bank, heeft het nog wel nut? lijkt me dat je enkel een warm bolletje heb. ik zit nu op kantoor met een 800 watt IR paneel schuin aan de wand 40cm van me om enkel warme schoudersen rug te hebben

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

kmf schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 00:38:
[...]

En zo boven de bank, heeft het nog wel nut? lijkt me dat je enkel een warm bolletje heb. ik zit nu op kantoor met een 800 watt IR paneel schuin aan de wand 40cm van me om enkel warme schoudersen rug te hebben
inderdaad, de huidige setup werkt niet, of in ieder geval zeer inefficiënt aangezien de meeste straling gewoon de kamer in gaat boven de personen langs.

Wat zou kunnen helpen is het paneel een beetje naar beneden kantelen. 10 graden ofzo. Maarja dat is juist met een 'fotolijst' weer geen gezicht vermoedelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:15
KoenVW76 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:49:
Heeft iemand een strakke manier bedacht om de bekabeling van een paneel aan het plafond weg te werken?
Heb ze hier vanaf het licht punt in het plafond afgetakt. Moet je daar wel fase en nul hebben anders gaat hij gelijk met je verlichting aan.

En dan een draadloze thermostaat er aan knopen zodat je hem kan aanzetten.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
de Peer schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:29:
[...]

inderdaad, de huidige setup werkt niet, of in ieder geval zeer inefficiënt aangezien de meeste straling gewoon de kamer in gaat boven de personen langs.

Wat zou kunnen helpen is het paneel een beetje naar beneden kantelen. 10 graden ofzo. Maarja dat is juist met een 'fotolijst' weer geen gezicht vermoedelijk.
Maar als je een vrij groot paneel boven de salontafel hebt hangen dan moet dat toch ideaal zijn?
Wij liggen bijna altijd met onze voeten op de hocker. En een paneel straalt in een hoek van 170graden.
Dus onze voeten, benen, borst en gezicht worden verwarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
jvanderkroon schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:53:
[...]

Heb ze hier vanaf het licht punt in het plafond afgetakt. Moet je daar wel fase en nul hebben anders gaat hij gelijk met je verlichting aan.

En dan een draadloze thermostaat er aan knopen zodat je hem kan aanzetten.
Of er een speciale lamp met afstandsbediening er in draaien. Die bestaan ook al.
Dan kun je de stroom er op laten staan.

Er is volop keuze.
https://www.allekabels.nl...G5xLxv-GCJbBoCrWgQAvD_BwE

[ Voor 17% gewijzigd door Ruud888 op 30-09-2022 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ruud888 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:41:
[...]

Maar als je een vrij groot paneel boven de salontafel hebt hangen dan moet dat toch ideaal zijn?
Wij liggen bijna altijd met onze voeten op de hocker. En een paneel straalt in een hoek van 170graden.
In theorie wel, mits je ca 2 m straling haalt. Wat weer afhankelijk is van het vermogen, wat weer invloed heeft op het verbruik, alsook de aanschafprijs. Een zonnetje in huis kost wat ;)

En zet je je zonnetje uit, dan zul je dat vrijwel direct merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
paQ schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:44:
[...]

In theorie wel, mits je ca 2 m straling haalt. Wat weer afhankelijk is van het vermogen, wat weer invloed heeft op het verbruik, alsook de aanschafprijs. Een zonnetje in huis kost wat ;)

En zet je je zonnetje uit, dan zul je dat vrijwel direct merken.
Yep dat klopt.
Mijn plafond is 275cm. Tot het lichaam is 230cm.

Voorlopig kom ik uit op een Sunpower 950 of een Alkari 1000.
Aanschaf circa 370euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

+ thermostaat + ontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Ruud888 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:41:
[...]

Ja dan heb je in ieder geval de juiste orientatie t.o.v. het lichaam.
En dan is het alleen kwestie van het juiste wattage weten te kiezen.

thermostaat zou ik niet doen. want het is niet wenselijk dat hij telkens aan en weer uit gaat.
dus erg belangrijk om het juiste wattage te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

de Peer schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:59:
[...]

thermostaat zou ik niet doen. want het is niet wenselijk dat hij telkens aan en weer uit gaat.
Zit ook weer wat in.
Sja lastig hoor om dan vooraf te kiezen wat je prettig vindt.

Zou je zo'n ding in theorie niet moeten kunnen regelen met een frequentieregelaar? Kost wat, maar dan kun je bijna traploos regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

paQ schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:02:
[...]

Zit ook weer wat in.
Sja lastig hoor om dan vooraf te kiezen wat je prettig vindt.

Zou je zo'n ding in theorie niet moeten kunnen regelen met een frequentieregelaar? Kost wat, maar dan kun je bijna traploos regelen.
Ja, maar ik geloof dat panelen die dat ondersteunen er nauwelijks zijn?

Eigenlijk zou het misschien het mooiste zijn als het paneel bijvoorbeeld 5 zones zou hebben die 1 voor 1 uitgeschakeld kunnen worden. Zodat je bijvoorbeeld op 80% capaciteit kunt stralen. Dat kun je ook zelf maken natuurlijk. 1 paneel zonder thermostaat en eentje mét thermostaat.

Dimmen lijkt me dan weer minder geschikt, je wilt niet dat de oppervlaktetemperatuur lager wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 30-09-2022 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
de Peer schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:59:
[...]

Ja dan heb je in ieder geval de juiste orientatie t.o.v. het lichaam.
En dan is het alleen kwestie van het juiste wattage weten te kiezen.

Ik heb ook geen thermostaat nodig. Hij is er als bijverwarming.
Gewoon op de lichtknop of een schakelaar met afstandsbediening.
Zo heb ik er zelf de controle over.
Zodra ik de zithoek langer dan 10min ga verlaten zet ik hem uit.

Nu nog het juiste voltage uitvogelen. Dit kan per merk verschillen.
Een leverancier beweerde dat een Sunpower 550 voldoende is!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
kmf schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 00:38:
[...]

wat is de resolutie die je voor die foto gebruikt hebt? ik wil ook wel een ir-paneel met hong kong als opdruk, maar ik twijfel over de resolutie.

Werkt prima, ook als je verderop zit, straling is niet alleen recht naar voren, moest hem ook 50 cm vanaf je lichaam hangen, om 1 en ander uit te sluiten.

Je kan zelf foto's kiezen uit hun database. :)
Zoek wele combo je wilt hebben.
Klik op "kostenlos individualiseren"
Bij "hier suchen", gewoon een woord invullen
https://www.koenighaus-infrarot.de/deine-fotoheizung/

Anders eigen foto's uploaden.
Welche Bildauflösung benötige ich für meine Infrarotheizung?
Abhängig von der Wattzahl werden folgende Auflösungen benötigt: 130 W = 1.400 x 1.000 px, 300 W = 1.700 x 1.400 px, 450 W = 2.500 x 1.400 px, 600 W = 2.800 x 1.700 px, 800 W = 2.800 x 1.700 px, 1.000 W = 3.400 x 1.700 px, 1.200 W = 3.400 x 1.700 px.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Wasabi! schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:43:
[...]

Werkt prima, ook als je verderop zit, straling is niet alleen recht naar voren, moest hem ook 50 cm vanaf je lichaam hangen, om 1 en ander uit te sluiten.

Je kan zelf foto's kiezen uit hun database. :)
Zoek wele combo je wilt hebben.
Klik op "kostenlos individualiseren"
Bij "hier suchen", gewoon een woord invullen
https://www.koenighaus-infrarot.de/deine-fotoheizung/

Anders eigen foto's uploaden.
Welche Bildauflösung benötige ich für meine Infrarotheizung?
Abhängig von der Wattzahl werden folgende Auflösungen benötigt: 130 W = 1.400 x 1.000 px, 300 W = 1.700 x 1.400 px, 450 W = 2.500 x 1.400 px, 600 W = 2.800 x 1.700 px, 800 W = 2.800 x 1.700 px, 1.000 W = 3.400 x 1.700 px, 1.200 W = 3.400 x 1.700 px.
bedankt voor de info
hmmm.. interessant.. het zijn allemaal foto's van flickr.. Heb daar ook vrij vaak rondgehangen en herken veel van de foto's.

Hoeveel was je voor de verzending kwijt en hoe lang duurde het?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d44n94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-04-2024
encya schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:17:
[...]

Ik heb precies het zelfde! Ga hem ook terug brengen, dit is niet wat ik er van verwacht had. Ga nu voor een dikke terras verwarmer. Benieuwd hoe dat uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
kmf schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:21:
[...]

bedankt voor de info
hmmm.. interessant.. het zijn allemaal foto's van flickr.. Heb daar ook vrij vaak rondgehangen en herken veel van de foto's.

Hoeveel was je voor de verzending kwijt en hoe lang duurde het?
Iets van 16 euro met levering GLS, 2,5 week levertijd vanaf order. Nu langer geloof ik, staat ook op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
Ik denk aan een IR paneel in onze zithoek (300*275*233cm). Daar hangt wel een radiator maar omdat het een uitbouw is, krijgen we het er nooit helemaal lekker warm. Met de gestegen energieprijzen willen we de woonkamer ook niet met de CV moeten verwarmen tot 21 graden om in de zithoek ook warm te zitten.

Daarom denk ik aan een IR-paneel als bijverwarming. Hopelijk kan dan de thermostaat voor de rest van de kamer wat lager, hoewel ik las dat je daar niet teveel van moet verwachten omdat de warmte wegstroomt naar de rest van de ruimte.

We hebben zonnepanelen en binnenkort een thuisbatterij dus we kunnen in het tussenseizoen ook als het donker is met eigen stroom verwarmen (met een beetje geluk). We zitten daar sowieso maar een uur of twee elke avond.

Qua plaatsing denk ik aan een plafond-paneel recht boven de bank. Dat is mooier dan op de muur. De afstand paneel-mens is dan 130cm. Het gipsplafond moet dat dan wel kunnen dragen natuurlijk.

Ik heb de FAQ van Verwarminghandel voor IR panelen als bijverwarming gelezen en daarmee kom ik voor de afmetingen van onze bank uit op een benodigd vermogen van 752 watt. Eén paneel zou genoeg moeten zijn. Ze raden ook aan om er een thermostaat bij te nemen. Hun eigen panelen zijn helaas uitverkocht.

Nu dus op zoek naar een geschikt (leverbaar) paneel van ongeveer 700 watt. Iemand ideeën of goede ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud888
whistler schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:00:
Ik denk aan een IR paneel in onze zithoek (300*275*233cm). Daar hangt wel een radiator maar omdat het een uitbouw is, krijgen we het er nooit helemaal lekker warm. Met de gestegen energieprijzen willen we de woonkamer ook niet met de CV moeten verwarmen tot 21 graden om in de zithoek ook warm te zitten.

Daarom denk ik aan een IR-paneel als bijverwarming. Hopelijk kan dan de thermostaat voor de rest van de kamer wat lager, hoewel ik las dat je daar niet teveel van moet verwachten omdat de warmte wegstroomt naar de rest van de ruimte.

We hebben zonnepanelen en binnenkort een thuisbatterij dus we kunnen in het tussenseizoen ook als het donker is met eigen stroom verwarmen (met een beetje geluk). We zitten daar sowieso maar een uur of twee elke avond.

Qua plaatsing denk ik aan een plafond-paneel recht boven de bank. Dat is mooier dan op de muur. De afstand paneel-mens is dan 130cm. Het gipsplafond moet dat dan wel kunnen dragen natuurlijk.

Ik heb de FAQ van Verwarminghandel voor IR panelen als bijverwarming gelezen en daarmee kom ik voor de afmetingen van onze bank uit op een benodigd vermogen van 752 watt. Eén paneel zou genoeg moeten zijn. Ze raden ook aan om er een thermostaat bij te nemen. Hun eigen panelen zijn helaas uitverkocht.

Nu dus op zoek naar een geschikt (leverbaar) paneel van ongeveer 700 watt. Iemand ideeën of goede ervaringen?
Ecosun
Sunpower
Alkari

Instappers
Konighaus
Bringer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
whistler schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:00:

Ik zit redelijk in dezelfde situatie en ik kan je niet adviseren voor een paneel, want ik moet het ook nog ervaren. Maar wat ik me wel afvroeg: als de ruimte toch kouder is en het paneel is bedoelt voor lokale verwarming van de bank only, wat voor functie heeft die thermostaat dan eigenlijk nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
Goeie vraag. Zoals ik het begreep, kun je die (draadloze) thermostaat op een plek zetten waar jij wil. In ons geval waarschijnlijk de vensterbank achter de bank. Als het daar een voor ons aangename temperatuur is, blijft dat paneel niet op volle sterkte verwarmen en dat scheelt dan weer energie. Of zit ik er nu helemaal naast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik ga dat niet doen met die gekke thermostaten die ze erbij willen verkopen. Mijn idee om boven de bank een paneel te hangen aan het plafond en die te koppelen aan Zigbee stopcontact schakelaar. Daarnaast een Zigbee temperatuur sensor bij de bank te plakken. Zodra temp <20gr komt gaat paneel weer aan tot >21gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:27
Ik zit nog een beetje in dubio/onwetendheid of een IR paneel goedkoper in verbruik is dan een radiator in de badkamer.

We hebben maximaal 2x een douchemoment per dag. Dus verbruik zou uitkomen op zo'n max uurtje per dag. 500-800watt tegen stroomtarief uitrekenen lukt me wel.
Volgens mij moet dat ook wel goedkoper zijn dan het gasverbruik.

Maar kan de cv dan helemaal uit? Of moet die op een minimum van bv 16graden blijven draaien.

En moet ik het IR paneel dan niet met momenten iets langer aan laten staan ivm vocht in de badkamer (als dat überhaupt kan met IR).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

NeutraleTeun schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:13:
Ik zit nog een beetje in dubio/onwetendheid of een IR paneel goedkoper in verbruik is dan een radiator in de badkamer.

We hebben maximaal 2x een douchemoment per dag. Dus verbruik zou uitkomen op zo'n max uurtje per dag. 500-800watt tegen stroomtarief uitrekenen lukt me wel.
Volgens mij moet dat ook wel goedkoper zijn dan het gasverbruik.

Maar kan de cv dan helemaal uit? Of moet die op een minimum van bv 16graden blijven draaien.

En moet ik het IR paneel dan niet met momenten iets langer aan laten staan ivm vocht in de badkamer (als dat überhaupt kan met IR).
Om schimmel te voorkomen wordt volgens mij aangeraden om de temperatuur inderdaad boven de 15 a 16 graden te houden. Dat zou ik met je cv doen want dat is goedkoper dan een IR paneel.

het IR paneel gebruik je dan voor (aanvullende) stralingswarmte zodat je toch comfort ervaart bij 16 graden luchttemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
de Peer schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:55:
[...]

Om schimmel te voorkomen wordt volgens mij aangeraden om de temperatuur inderdaad boven de 15 a 16 graden te houden. Dat zou ik met je cv doen want dat is goedkoper dan een IR paneel.

het IR paneel gebruik je dan voor (aanvullende) stralingswarmte zodat je toch comfort ervaart bij 16 graden luchttemperatuur.
Ik heb geen gas meer. Ik gebruik de 800w verwarming max 1uur per dag en 1uur de electrische ontvochtiger. 100w.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:05

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben vanmorgen bij de outlet van Könighaus infraroodverwarmingspanelen geweest in Emmerich (Duitsland). Die panelen worden ook veel verkocht op Amazon. Alleen liggen de prijzen daar echt een stuk lager.
Er was ook veel B-keus of panelen met printjes (niet mijn smaak). Ik heb, met een maat van mij, uiteindelijk 5 paneeltjes van 130W gekocht voor 100 euro. 2 komen er op kantoor (1 onder mijn bureau en eentje naast mij op de muur waar mijn bureau tegenaan staat) en eentje naast de commode van onze toekomstige dochter :P
De andere 2 panelen heeft m'n maat.
Het is allemaal vrij basic en volgens mij generiek China spul, maar het is goedkoop en het werkt. Voor een woonkamer o.i.d. zou ik iets hoogwaardigere panelen uitzoeken (qua afwerking) maar voor in een kantoortje vind ik het prima.
Ik heb ook een foto gemaakt van de actuele prijzen, zoals te zien echt goedkoop :oAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V34Jqc-Fh_a3C_TSXhCbBIyubOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/erLWYTfHTdbP7TkcesOauYSI.jpg?f=fotoalbum_large

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 19:33
Ben bezig om mijn Sunjoy SR-9 op te hangen aan het plafond van de badkamer.
Wil hem in principe over de centraaldoos in het plafond zetten, maar de kabel zal dan iets tussen paneel en plafond lopen omdat de doos niet op de plek zit waar de kabel uit het paneel komt. Is dit erg? Misschien niet helemaal strak tegen het plafond schroeven?

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

loyske schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:59:
Wil hem in principe over de centraaldoos in het plafond zetten, maar de kabel zal dan iets tussen paneel en plafond lopen omdat de doos niet op de plek zit waar de kabel uit het paneel komt. Is dit erg? Misschien niet helemaal strak tegen het plafond schroeven?

Iemand tips?
De zilverkleurige isolatie is redelijk zacht en indrukbaar. Wellicht kan je de kabel dus gewoon daarop leggen dan het paneel dan strak tegen het plafond. Je zal dan we de kabel even moeten omleiden van de huidige montage, zie https://warmtepanelen.nl/..._Connection_-_NL_2021.pdf. In plaatje 3 is te zien dat de isolatie vervormbaar is en hoe je de kabel omleid.
Voor de zekerheid wel even vragen aan je leverancier of de kabel op de isolatie gelegd mag worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 03-10-2022 15:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
loyske schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:59:

Iemand tips?
Bij mij hangt het paneel (ook de SR-9) ook over de centraaldoos heen. Het hele paneel hangt aan de schroeven en zit op ongeveer 8-10mm van het plafond af.

Werkt prima.

Ik heb alleen nu het paneel geschakeld samen met het licht, maar gezien de kinderen het licht nogal eens vergeten ga ik toch maar een verandering maken met een thermostaat of andere schakeling.

Een nachtje slapen heeft me al een paar keer bijna 10kW aan stroom gekost. Op zich heb ik nog 2 jaar een goed tarief, maar het is sowieso zonde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 19:33
Dank Microkid en fredkroket. Ik denk dat ik ook iets ruimte tussen paneel en plafond ga houden!

@fredkroket heb jij nog iets gedaan met de zwarte uitvoerplug van de kabel?

[ Voor 29% gewijzigd door loyske op 03-10-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

-tom-562 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:18:
Ik ben vanmorgen bij de outlet van Könighaus infraroodverwarmingspanelen geweest in Emmerich (Duitsland). Die panelen worden ook veel verkocht op Amazon. Alleen liggen de prijzen daar echt een stuk lager.
Er was ook veel B-keus of panelen met printjes (niet mijn smaak). Ik heb, met een maat van mij, uiteindelijk 5 paneeltjes van 130W gekocht voor 100 euro. 2 komen er op kantoor (1 onder mijn bureau en eentje naast mij op de muur waar mijn bureau tegenaan staat) en eentje naast de commode van onze toekomstige dochter :P
De andere 2 panelen heeft m'n maat.
Het is allemaal vrij basic en volgens mij generiek China spul, maar het is goedkoop en het werkt. Voor een woonkamer o.i.d. zou ik iets hoogwaardigere panelen uitzoeken (qua afwerking) maar voor in een kantoortje vind ik het prima.
Ik heb ook een foto gemaakt van de actuele prijzen, zoals te zien echt goedkoop :o[Afbeelding]
zijn ook wel prima "niet zeiken"-prijzen
Maar verbaast me niets dat het standaard China is. Sommige foto's op amazon van verbrande en bubbelende panelen zijn echt niet OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

paQ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:44:
[...]

zijn ook wel prima "niet zeiken"-prijzen
Maar verbaast me niets dat het standaard China is. Sommige foto's op amazon van verbrande en bubbelende panelen zijn echt niet OK.
Het zal qua kwaliteit niet veel anders zijn dan wat je bij Amazon/Bol/Praxis/Gamma koopt, alleen voor een fractie van de prijs.
Het was trouwens echt behoorlijk druk, ik dacht van tevoren dat er misschien een paar man zouden zijn, maar er liepen denk ik wel 40 man binnen. 80% Nederlanders overigens :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
-tom-562 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:51:
[...]

Het zal qua kwaliteit niet veel anders zijn dan wat je bij Amazon/Bol/Praxis/Gamma koopt, alleen voor een fractie van de prijs.
Het was trouwens echt behoorlijk druk, ik dacht van tevoren dat er misschien een paar man zouden zijn, maar er liepen denk ik wel 40 man binnen. 80% Nederlanders overigens :P
Even naar Emmerich rijden is mij de moeite wel waard, maar hoe werkt het precies? Ik ben nog niet overtuigd van de kwaliteit van de panelen.Kan je het terugbrengen als je niet tevreden bent? En hoe zit het met garantie? Kan je daar misschien iets over delen a.u.b.?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

RobertLikesTwea schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

Even naar Emmerich rijden is mij de moeite wel waard, maar hoe werkt het precies? Ik ben nog niet overtuigd van de kwaliteit van de panelen.Kan je het terugbrengen als je niet tevreden bent? En hoe zit het met garantie? Kan je daar misschien iets over delen a.u.b.?
Niet specifiek over gehad. Mochten er problemen zijn, dan moest ik contact opnemen met de verkoper (ik kreeg een kaartje mee).
Verder is het gewoon een loods waar ze hun voorraad hebben. Ik zag diverse pallets met een A4'tje er op geplakt met 'ebay', dus ze zullen ook wel veel via online shopping platformen verkopen. Verwacht geen fancy showroom, het is gewoon een loods.
Als je in de buurt woont is het zeker de moeite waard. Knoop er meteen een bezoekje aan de lokale Trinkgut en DM drogist achteraan, dan heb je 3-dubbel voordeel :+
Ze adverteren trouwens ook op marktplaats:
https://www.marktplaats.n...infrarood-lageruitverkoop

Blanco panelen hebben ze wat ik zo kon zien, genoeg op voorraad. Spiegel/glazen panelen ook wel, maar daar heb ik niet specifiek op gelet. Met printjes is maar net wat ze op voorraad hebben, had ik het idee

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 03-10-2022 16:36 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Gheghe. Ja is wel snelle handel zo. :P

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste