Hier ook een Sunjoy sr-9 aan het plafond in de badkamer. Gemonteerd over de centraaldoos heen en met afstandshouders ongeveer een cm ruimte gecreëerd tussen plafond en paneel. Bediening vindt plaats door een, in de centraaldoos gemonteerde, Kaku ACM-2000 en de Kaku schakelaar AWST-8800. Met deze laatste kan ook een maximale tijd worden ingesteld dat het paneel aan blijft. Zelf heb ik deze ingesteld op maximaal een half uur.
Gaat de thermostaat bij jou dan ook weer vanzelf uit of moet je dat zelf doen?Microkid schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:53:
Thermostaat: Salus RT310SPE. Draadloze niet-programmeerbare thermostaat met insteekplug. Ik hang de thermostaat aan wand. Normaal staat deze op "anti frost" stand, zodra ik de badkamer in kom druk ik deze uit en gaat hij naar 22 graden. Hierbij schakelt hij dus de insteekplug in. Prima oplossing en degelijke thermostaat.
[Afbeelding]
Dat moet je zelf doen. Er zit geen timer op ofzo. Daar is het ook niet voor bedoeld. Zie het als een digitale radiatorknop: je stelt alleen de gewenste temperatuur in.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Welke afstandhouders heb jij gebruikt? Ze zitten er niet standaard bij toch?brutusl schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:40:
Hier ook een Sunjoy sr-9 aan het plafond in de badkamer. Gemonteerd over de centraaldoos heen en met afstandshouders ongeveer een cm ruimte gecreëerd tussen plafond en paneel. Bediening vindt plaats door een, in de centraaldoos gemonteerde, Kaku ACM-2000 en de Kaku schakelaar AWST-8800. Met deze laatste kan ook een maximale tijd worden ingesteld dat het paneel aan blijft. Zelf heb ik deze ingesteld op maximaal een half uur.
Water-Escape
Ok, dan weet ik dat dát voor mij de oplossing niet is. Ik wil gewoon dat hij na max een uur bijvoorbeeld weer uit gaat.Microkid schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 06:53:
Dat moet je zelf doen. Er zit geen timer op ofzo. Daar is het ook niet voor bedoeld. Zie het als een digitale radiatorknop: je stelt alleen de gewenste temperatuur in.
Ik had nog een aantal van deze plankdragers liggen.water_escape schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:19:
[...]
Welke afstandhouders heb jij gebruikt? Ze zitten er niet standaard bij toch?
:strip_exif()/f/image/eK8ACjHSxSDrZqOW6byjNwmA.jpg?f=fotoalbum_large)
Gaatje iets groter geboord zodat er een schroef doorheen past
Ik heb de BT001 in de centraaldoos plafond geplaatst.fredkroket schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 06:38:
[...]
Gaat de thermostaat bij jou dan ook weer vanzelf uit of moet je dat zelf doen?

Deze gekoppeld met de draadloze thermostaat BT010. Geplaatst bij de spiegel. Temperatuur omhoog draaien gaat rode lampje aan, infraroodpaneel warmt op.

Ik heb een dubbele lichtschakelaar in een centraaldoos (lamp plafond en lamp boven spiegel), daar kon ik niks op plaatsen, de lichtschakelaar van het plafondpunt heb ik daarom door gelust met wago klemmen en een enkele schakelaar voor de spiegellamp van gemaakt.
Contact gehad met warmtepanelen.nl.
Voor boven de 3zitsbank raden ze de Sunpower af omdat deze iets te kort straalt.
Ze adviseren de Sunjoy SR-9 panelen. Maar deze zijn pas in januari weer verkrijgbaar.
Zijn er ook andere betaalbare panelen van 115graden?
Voor boven de 3zitsbank raden ze de Sunpower af omdat deze iets te kort straalt.
Ze adviseren de Sunjoy SR-9 panelen. Maar deze zijn pas in januari weer verkrijgbaar.
Zijn er ook andere betaalbare panelen van 115graden?
Heb je ze nog gevonden?Woohooo schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:18:
Vandaag even gekeken in een showroom voor een Sunjoy paneel. Moet zeggen dat het toch wel aangenaam aanvoelde en overweeg Sunjoy SR-9 aan te schaffen.
Weet iemand nog een shop waar ze op voorraad te koop zijn, overal waar ik zoek zijn ze niet te krijgen. In de winkel waar ik was hadden ze pas in december weer voorraad...
De BT010 is dezelfde als bij KönigshausIngelogd schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:26:
[...]
Ik heb de BT001 in de centraaldoos plafond geplaatst.
[Afbeelding]
Deze gekoppeld met de draadloze thermostaat BT010. Geplaatst bij de spiegel. Temperatuur omhoog draaien gaat rode lampje aan, infraroodpaneel warmt op.
[Afbeelding]
Ik heb een dubbele lichtschakelaar in een centraaldoos (lamp plafond en lamp boven spiegel), daar kon ik niks op plaatsen, de lichtschakelaar van het plafondpunt heb ik daarom door gelust met wago klemmen en een enkele schakelaar voor de spiegellamp van gemaakt.
[Afbeelding]
https://www.koenighaus-in...kthermostat-sender-bt010/
En de andere https://www.koenighaus-infrarot.de/zubehor/
Prijzen ongeveer hetzelfde?
Dat zijn de prijzen die ik er ook voor heb betaald. Goedkoper ben ik ze nog niet tegengekomen, wel fors duurder.Wasabi! schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:28:
[...]
De BT010 is dezelfde als bij Königshaus
https://www.koenighaus-in...kthermostat-sender-bt010/
En de andere https://www.koenighaus-infrarot.de/zubehor/
Prijzen ongeveer hetzelfde?
Niet die direct leverbaar zijn. Vandaag sr-9 besteld bij een lokale dealer, die had het er dus over dat een container onderweg is maar hij weet ook niet precies wanneer ze komen. Verwachting december 2022.
Heb je geen afzuiging(ventilatie C) of een permanent ingeschakeld ventilator op laag stand ?Ruud888 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:48:
[...]
Ik heb geen gas meer. Ik gebruik de 800w verwarming max 1uur per dag en 1uur de electrische ontvochtiger. 100w.
Ontvochtiger in de badkamer is niet de oorzaak oplossen.
btw hier heb ik een electrische handdoekradiator (1000 watt) hangen die met tijdklok werkt in combinatie met een thermonstaat waardoor het nooit boven x temperatuur komt, een minimaal temperatuur kan ik ook instellen, lagere vermogens duurt het opwarmen veel te lang hier.
IR panelen waren ruk en weg gedaan, voldeed niet, kan er niet tegen als ze te hard stralen, en zacht geven ze geen warmte.
[ Voor 41% gewijzigd door mr_evil08 op 04-10-2022 18:34 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Ik heb net een KlilAanKlikUit wandschakelaar in gebruik genomen.fredkroket schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:26:
[...]
Ok, dan weet ik dat dát voor mij de oplossing niet is. Ik wil gewoon dat hij na max een uur bijvoorbeeld weer uit gaat.
Daar zit standaard een timer op (die ik niet gebruik).
SolarEdge 7980Wp (2280 Oost, 3420 Zuid, 2280 West) en Daikin multisplit 2MXM50M met FTXA50A & FTXM25M
Weet iemand of er een serieus alternatief is voor een stoov deken?
Ik kom alleen een verwarmde kampeerstoelen fabrikant tegen die een nylon variant heeft.
Snap niet zo goed dat er niet intussen al 36 Chinese fabrikanten zijn die het namaken
Ik kom alleen een verwarmde kampeerstoelen fabrikant tegen die een nylon variant heeft.
Snap niet zo goed dat er niet intussen al 36 Chinese fabrikanten zijn die het namaken
[ Voor 216% gewijzigd door teacher op 04-10-2022 21:51 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Kan je uitleggen welke thermostaat je hebt en hoe dat precies werkt? Ik heb nog een ouderwetse handdoekradiator maar zou hem ook graag vervangen door iets wat standalone goed kan werken.mr_evil08 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:28:
[...]
Heb je geen afzuiging(ventilatie C) of een permanent ingeschakeld ventilator op laag stand ?
Ontvochtiger in de badkamer is niet de oorzaak oplossen.
btw hier heb ik een electrische handdoekradiator (1000 watt) hangen die met tijdklok werkt in combinatie met een thermonstaat waardoor het nooit boven x temperatuur komt, een minimaal temperatuur kan ik ook instellen, lagere vermogens duurt het opwarmen veel te lang hier.
IR panelen waren ruk en weg gedaan, voldeed niet, kan er niet tegen als ze te hard stralen, en zacht geven ze geen warmte.
vragen over energiezuinige ventilatoren zijn hier toch echt offtopic
[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 04-10-2022 22:54 ]
Mijn oplossing voor de badkamer is een infraroodstraler van €38.-
Echt dik tevreden! En zeker voor het geld. Misschien niet helemaal sexy, maar ik ben er erg blij mee!
- De heater is binnen 20 seconden al op temperatuur en geeft heerlijke stralingswarmte.
- Goed beschikbaar
- IP 24 (plens waterdicht)
- CV hoeft 's ochtends niet aan
https://www.praxis.nl/bad...ler-qh1203-1200w/10040812
30% korting met praxisplus nu.
Echt dik tevreden! En zeker voor het geld. Misschien niet helemaal sexy, maar ik ben er erg blij mee!
- De heater is binnen 20 seconden al op temperatuur en geeft heerlijke stralingswarmte.
- Goed beschikbaar
[ Voor 6% gewijzigd door d44n94 op 05-10-2022 06:46 ]
Ik had deze ook ff bekeken maar hij paste niet in mijn lage badkamer.d44n94 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 06:45:
- Goed beschikbaar
Je moet hem ver van het plafond etc… plaatsen.
Ik heb hem aan het kozijn geschroefd boven de deur, dan straalt hij precies in het gedeelte waar de wastafel is en omdat ik niet weet niet hoe de leidingen en elektra in de wand lopen.Ruud888 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 06:59:
[...]
Ik had deze ook ff bekeken maar hij paste niet in mijn lage badkamer.
Je moet hem ver van het plafond etc… plaatsen.
[ Voor 8% gewijzigd door d44n94 op 05-10-2022 07:04 ]
ik zie de 30% korting niet bij praxisplus op die infraroodstraler?
mountainbiker
De actie was vorige week, excuus! Dan kan je het beter hier bestellenmountainbiker schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:52:
ik zie de 30% korting niet bij praxisplus op die infraroodstraler?
https://www.sanitairwinke...KhYID4hiYQd8aAvLqEALw_wcB
Grappig, die hadden wij in de jaren 90 in het studentenhuis. Werkte inderdaad prima voor die (aftandse) badkamer.d44n94 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 06:45:
- Goed beschikbaar
Ding ziet na een jaar niet meer uit overigens, kan slecht tegen vocht.
Gewoon een staaf in de handdoekradiator stoppen daar zit alles op, thermonstaat en tijdklok.Wolly schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:36:
[...]
Kan je uitleggen welke thermostaat je hebt en hoe dat precies werkt? Ik heb nog een ouderwetse handdoekradiator maar zou hem ook graag vervangen door iets wat standalone goed kan werken.
Van oorsprong is het een 1000 watt handdoekradiator op CV, de 900 watt element heb ik er later in gebouwd.
https://www.tegeldepot.nl...-plieger-fischio-900w-wit
Verschil in verbruik was niet noemenswaardig doordat het hier gaat om een kleine badkamer en maar kort per dag aan staat tegenover IR verwarming.
Als je er handdoeken op hangt kan dit uiterraard het verbruik wel iets beïnvloedden maar met een element eigenlijk irrevant want het warmte kan nergens anders heen dan binnen de ruimte.
IR was wel sneller met opwarmen maar zeker niet comfortabeler, sta je niet precies onder het paneeltje en in de "schaduw" is het ijskoud.
[ Voor 20% gewijzigd door mr_evil08 op 05-10-2022 14:34 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Mijn ervaring met infrarood panelen zijn;
Met het infrarood paneel (Ecosun/Fenix 1000W) heb ik afgelopen winter flink bespaart 5kw= (5uur totaal van 19:00 tot 00:00) tegen 6 m3 gas (zelfde buitentemperatuur, uitgebreid getest).
Het paneel hing 2.5m boven zithoek, gaf een behaaglijke warmte bij een buiten temperatuur van 3 á 4 graden boven nul, werd het kouder dan 3 graden dan ging de inhouse gasluchtverwarming aan.
Mijn vrouw en zoon vind het ook een fijne verwarming, dit jaar heb ik hem 20 cm lager aan kettinkjes gehangen in de hoop de luchtverwarming pas in te zetten bij een lagere buitentemperatuur.
Lager dan een 1000Watt op plafond van 2.5 meter is zinloos en heeft geen zin naar mijn mening.
Heb heel wat ir panelen hier gehad voor test, Ecosun/Fenix is naar mijn mening de top van ir panelen, en prima (toen) 2de hands te koop op MP
Ook heb ik een Ecosun 200 Watt op zolder kamer in een standaard van hout opstelling van ongeveer 45 graden onder bureau geplaatst wat prima werkt, en erg goedkoop in gebruik is.
Heb nu ook in deze 2022 zomer infrarode vloerverwarming aangeschaft (€500 totaal incl. ondervloer en wifi/Google verwarming) voor 25m² (1800 Watt) , waar ik nog geen ervaring mee heb.
Met het infrarood paneel (Ecosun/Fenix 1000W) heb ik afgelopen winter flink bespaart 5kw= (5uur totaal van 19:00 tot 00:00) tegen 6 m3 gas (zelfde buitentemperatuur, uitgebreid getest).
Het paneel hing 2.5m boven zithoek, gaf een behaaglijke warmte bij een buiten temperatuur van 3 á 4 graden boven nul, werd het kouder dan 3 graden dan ging de inhouse gasluchtverwarming aan.
Mijn vrouw en zoon vind het ook een fijne verwarming, dit jaar heb ik hem 20 cm lager aan kettinkjes gehangen in de hoop de luchtverwarming pas in te zetten bij een lagere buitentemperatuur.
Lager dan een 1000Watt op plafond van 2.5 meter is zinloos en heeft geen zin naar mijn mening.
Heb heel wat ir panelen hier gehad voor test, Ecosun/Fenix is naar mijn mening de top van ir panelen, en prima (toen) 2de hands te koop op MP
Ook heb ik een Ecosun 200 Watt op zolder kamer in een standaard van hout opstelling van ongeveer 45 graden onder bureau geplaatst wat prima werkt, en erg goedkoop in gebruik is.
Heb nu ook in deze 2022 zomer infrarode vloerverwarming aangeschaft (€500 totaal incl. ondervloer en wifi/Google verwarming) voor 25m² (1800 Watt) , waar ik nog geen ervaring mee heb.
[ Voor 3% gewijzigd door mongkut op 07-10-2022 16:43 ]
In onze badkamer van 2,1 bij 2,6 m (plafondhoogte 2,5 m) wil ik een Sunjoy paneel aan het plafond hangen, zodat de CV radiator niet aan hoeft.
Ik twijfel over de capaciteit: 600 W (SR-5) of 750 W (SR-7). Omdat het gaat om een badkamer, neig ik naar de 750 W variant.
Er is echter nogal wat verschil in aanbevolen capaciteit voor de badkamer:
60 W/m3 (resultaat: 819 W)
42 W/m3 (22 graden, normaal geisoleerd, resultaat: 573 W)
130-156 W/m2 (resultaat: 710-852 W)
Wat zijn jullie ervaringen voor wat betreft het aantal Watt in een badkamer?
Zou 750 W 'overkill' zijn?
Het gaat overigens om een hoekwoning (badkamer heeft 1 buitenmuur) uit 1996.
Ik twijfel over de capaciteit: 600 W (SR-5) of 750 W (SR-7). Omdat het gaat om een badkamer, neig ik naar de 750 W variant.
Er is echter nogal wat verschil in aanbevolen capaciteit voor de badkamer:
60 W/m3 (resultaat: 819 W)
42 W/m3 (22 graden, normaal geisoleerd, resultaat: 573 W)
130-156 W/m2 (resultaat: 710-852 W)
Wat zijn jullie ervaringen voor wat betreft het aantal Watt in een badkamer?
Zou 750 W 'overkill' zijn?
Het gaat overigens om een hoekwoning (badkamer heeft 1 buitenmuur) uit 1996.
Wij verwarmen met de airco maar willen ook extra bijverwarmen boven de driezitsbank. Dus met de directe straling.
Het plafond is 275cm hoog.
Ik wil ook dat de infrarood het vloerkleed verwarmt.
Welke is dan voldoende?
De Alkari 800 of de 1000? Ze stralen toch beide even ver? Het is zonde om teveel wattage te nemen voor alleen bijverwarming. Deze panelen hebben een oppervlaktewarmte van 110graden.
Of een iets duurder paneel zoals een Ecaros of Hit Eco? (Ook 110graden met iets betere backing isolatie)
Ecosun valt af. Niet warm genoeg.
De Alkari en HIT Eco is op voorraad.
Welke is dan voldoende?
De Alkari 800 of de 1000? Ze stralen toch beide even ver? Het is zonde om teveel wattage te nemen voor alleen bijverwarming. Deze panelen hebben een oppervlaktewarmte van 110graden.
Of een iets duurder paneel zoals een Ecaros of Hit Eco? (Ook 110graden met iets betere backing isolatie)
:strip_exif()/f/image/5qdFQX51X4tKlKabBpteHWch.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor onder het bureau van mn vriendin deze aansloten met wat hak en zaagwerk. Was toch iets diep voor het ikea bureau.
https://www.amazon.nl/gp/product/B09F3PR3NB
Bevalt tot nu toe wel goed al is het nog niet heel koud geweest. De winter zal het leren.
Ze stralen allebei oneindig ver. Want zo werkt straling.Ruud888 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:10:
De Alkari 800 of de 1000? Ze stralen toch beide even ver?
Maar op 1 meter afstand zul je van 800 watt uiteraard minder voelen dan van 1000 watt.
Wat 'genoeg' is hangt ook af van omgevingsfactoren en persoonlijke voorkeur.
Het blijft dus trial and error.
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Nope. De stralingswarmte neemt af met het kwadraat van de afstand. Basis natuurkunde.de Peer schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:12:
[...]
Ze stralen allebei oneindig ver. Want zo werkt straling.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Exact! Je doet nu alsof dat in strijd is met wat ik aangaf.Microkid schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:15:
[...]
Nope. De stralingswarmte neemt af met het kwadraat van de afstand. Basis natuurkunde.
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Waar haalt u de informatie vandaan dat ecosun niet warm genoeg is?Ruud888 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:10:
Wij verwarmen met de airco maar willen ook extra bijverwarmen boven de driezitsbank. Dus met de directe straling.
Welke is dan voldoende?
En wat is de reden dat u denkt dat Alkari en HIT Eco beter zijn?
Mijn onderzoek heeft uitgewezen::
dat de temperatuur belangrijk is die boven de 100 moet zijn.ook de warmte dat het paneel wordt.
Dit is 35-40-45 bij de meest gangbare.
Het best kun je een korrelig of metalen plaat hebben.korrel geleid het meest maar metaal wordt sneller warm.koelt sneller af. Korrel houd warmte wat langer vast maar wordt langzamer warm.
Het is belangrijk het paneel aan de achterkant goed geïsoleerd is.en afslaat bij te warm.
Hoe meer standen hoe langer het paneel aan levensduur heeft.buiten de bewegingsstand die kost juist levensduur.
De watt is de kosten. Hoe kleiner het paneel in verhouding hoe beter.
100w bij normaal huis 33m3 woonkamer
800w
26m3 woonkamer
Bij slecht geïsoleerd huis is die oppervlakte minder.
Voor bij verwarming heb je niet de complete oppervlakte nodig puur waar je wilt er meer warmte komt.
Plafon panelen werken optimaal.muur,losse panelen niet.
dat de temperatuur belangrijk is die boven de 100 moet zijn.ook de warmte dat het paneel wordt.
Dit is 35-40-45 bij de meest gangbare.
Het best kun je een korrelig of metalen plaat hebben.korrel geleid het meest maar metaal wordt sneller warm.koelt sneller af. Korrel houd warmte wat langer vast maar wordt langzamer warm.
Het is belangrijk het paneel aan de achterkant goed geïsoleerd is.en afslaat bij te warm.
Hoe meer standen hoe langer het paneel aan levensduur heeft.buiten de bewegingsstand die kost juist levensduur.
100w bij normaal huis 33m3 woonkamer
800w
26m3 woonkamer
Voor bij verwarming heb je niet de complete oppervlakte nodig puur waar je wilt er meer warmte komt.
Plafon panelen werken optimaal.muur,losse panelen niet.
de temperatuur belangrijk is die boven de 100 moet zijn.
Duurder panelen zijn 115-120 . De goedkopere vaak 95-105. Hoe hoger hoe beter rendement. Ook hoe warm het paneel wordt.
Dit is 35-40-45 bij de meest gangbare.(vaak zijn de duitsen panelen beter in rendement)
Een thermostaat erop aan sluiten is verstandig wegens die dan afslaat bij de gewenste temperatuur.
Zijn verschillende thermostaten . Draadloos,wiffi enz.
1000w bij normaal huis 33m3 woonkamer,slecht geïsoleerd huis maar zoon 16m3
800w
26m3 woonkamer
Plafon panelen werken optimaal.muur,losse panelen niet. Wegens een groter berijk hebben en de vloer verwarmt wordt.
De standaard panelen mag het plafon niet hoger dan 3 meter zijn.
Duurder panelen zijn 115-120 . De goedkopere vaak 95-105. Hoe hoger hoe beter rendement. Ook hoe warm het paneel wordt.
Dit is 35-40-45 bij de meest gangbare.(vaak zijn de duitsen panelen beter in rendement)
Een thermostaat erop aan sluiten is verstandig wegens die dan afslaat bij de gewenste temperatuur.
Zijn verschillende thermostaten . Draadloos,wiffi enz.
1000w bij normaal huis 33m3 woonkamer,slecht geïsoleerd huis maar zoon 16m3
800w
26m3 woonkamer
Plafon panelen werken optimaal.muur,losse panelen niet. Wegens een groter berijk hebben en de vloer verwarmt wordt.
De standaard panelen mag het plafon niet hoger dan 3 meter zijn.
Deze opstelling is niet zo effectief, en worden alleen de bovenbenen verwarmd.Woohooo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:04:
[Afbeelding]
Voor onder het bureau van mn vriendin deze aansloten met wat hak en zaagwerk. Was toch iets diep voor het ikea bureau.
https://www.amazon.nl/gp/product/B09F3PR3NB
Bevalt tot nu toe wel goed al is het nog niet heel koud geweest. De winter zal het leren.
Ik heb hem in een hoek staan en onder een regelbaar verwarmings-matje voor de voeten die erg belangrijk zijn voor een aangename temperatuur te hebben.
Dit voeten matje gebruikt in de praktijk zo'n 30 Watt en is traploos regelbaar tot 50Watt
:strip_exif()/f/image/3HViiz5SZuSneXKCnU46yn4h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IvIEJGerlsHFJt10lYUbkbT6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zQ3Ln75XaXuP9x2pqbTmwSSK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door mongkut op 08-10-2022 17:08 ]
Gewoon bij de productgegevens kijken.mongkut schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 00:58:
[...]
Waar haalt u de informatie vandaan dat ecosun niet warm genoeg is?
En wat is de reden dat u denkt dat Alkari en HIT Eco beter zijn?
De beste panelen hebben een oppervlaktewarmte van minimaal 110graden. Ecosun blijft daar ver vandaan.
Daardoor straalt de Ecosun minder ver. Dus niet geschikt voor de iets hogere plafonds.
Alle specialisten raden mij de Ecosun af wegens de oppervlaktewarmte.
Alkari minimaal 110graden en staal.
HIT Eco tussen de 108 en 115graden volgens de fabrikant en betere backing isolatie en carbon techniek.
Vind u 5 graden ( 105) ver vandaan😏Ruud888 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:41:
[...]
Gewoon bij de productgegevens kijken.
De beste panelen hebben een oppervlaktewarmte van minimaal 110graden. Ecosun blijft daar ver vandaan.
Daardoor straalt de Ecosun minder ver. Dus niet geschikt voor de iets hogere plafonds.
Alle specialisten raden mij de Ecosun af wegens de oppervlaktewarmte.
Alkari minimaal 110graden en staal.
HIT Eco tussen de 108 en 115graden volgens de fabrikant en betere backing isolatie en carbon techniek.
Ecosun behoord zekerinde top 5 van ir panelen volgens vele reviews..
Wat en wie zijn die specialisten dan volgens u?
[ Voor 3% gewijzigd door mongkut op 08-10-2022 23:32 ]
Ook prima. Wat jij wiltmongkut schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:31:
[...]
Vind u 5 graden ( 105) ver vandaan😏
Ecosun behoord zekerinde top 5 van ir panelen volgens vele reviews..
Ik moet ze niet.
Mijn 130W Könighaus paneeltje wordt 98 graden op bepaalde plekken.
Overigens afgelopen vrijdag voor het eerst met 1 paneeltje aan thuis gewerkt, en dat is echt perfect. Niet te warm, en ik kreeg het ook niet koud. 130W is ook nog prima te overzien om 8 uurtjes aan te houden.
Overigens zijn de panelen populair, afgelopen weekend stond er in de Gelderlander een artikel (het leek haast wel een advertorial) over de outlet van Könighaus:
https://www.gelderlander....tookalternatief~adeafd46/
Mooi om de reacties er onder ook te lezen, duidelijk mensen die er zelf geen hebben of zich niet goed hebben laten voorlichten
Afgelopen zaterdag is een collega van mij nog geweest, maar de prijzen zijn ook flink(!) gestegen. Ik betaalde voor 5 130W paneeltjes 100 euro, hij betaalde voor diezelfde hoeveelheid 150 euro!
Overigens afgelopen vrijdag voor het eerst met 1 paneeltje aan thuis gewerkt, en dat is echt perfect. Niet te warm, en ik kreeg het ook niet koud. 130W is ook nog prima te overzien om 8 uurtjes aan te houden.
Overigens zijn de panelen populair, afgelopen weekend stond er in de Gelderlander een artikel (het leek haast wel een advertorial) over de outlet van Könighaus:
Mooi om de reacties er onder ook te lezen, duidelijk mensen die er zelf geen hebben of zich niet goed hebben laten voorlichten
Afgelopen zaterdag is een collega van mij nog geweest, maar de prijzen zijn ook flink(!) gestegen. Ik betaalde voor 5 130W paneeltjes 100 euro, hij betaalde voor diezelfde hoeveelheid 150 euro!
Vaak bu'j te bang!
Ja ik heb hem gemonteerd onder m'n bureau tegen de muur aan, werkt perfect voor warme voeten/benen. Meer vermogen zou veel te veel zijn en nu idd geen probleem qua energie om lekker aan te zetten.-tom-562 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:26:
Mooi om de reacties er onder ook te lezen, duidelijk mensen die er zelf geen hebben of zich niet goed hebben laten voorlichten![]()
M'n raam staat lekker open voor frisse lucht en een gezonde werkplek. (M'n CO2 meter geeft ook al snel een waarschuwing als alle ramen dicht zitten).
Ik heb nu een 2e paneeltje los tegen de muur aan staan tegen mijn bureau. Deze had ik vrijdag ook aan, maar daar zat ik eigenlijk net te ver weg. Of ja, het effect was niet zo groot als het paneel naast mij. Wellicht als het wat kouder is dat ik die weer aan zet, maar voorlopig heb ik aan 1 paneel genoeg.Whiskey48 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:02:
[...]
Ja ik heb hem gemonteerd onder m'n bureau tegen de muur aan, werkt perfect voor warme voeten/benen. Meer vermogen zou veel te veel zijn en nu idd geen probleem qua energie om lekker aan te zetten.
M'n raam staat lekker open voor frisse lucht en een gezonde werkplek. (M'n CO2 meter geeft ook al snel een waarschuwing als alle ramen dicht zitten).
Vaak bu'j te bang!
Ik heb vorig jaar al een 200watt paneeltje in ons kantoor aan de muur gehangen aan de kant van mijn vrouw. Aangezien het vanochtend wat fris was even aangezet. Ik heb hier helaas geen thermometer, maar ik had het net flink warm nadat ik hem vergeten was uit te zetten.
Kantoor is zo'n 15-18 m2.
Kantoor is zo'n 15-18 m2.
Toevallig een foto oid van een recente prijslijst?-tom-562 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:26:
Mooi om de reacties er onder ook te lezen, duidelijk mensen die er zelf geen hebben of zich niet goed hebben laten voorlichten![]()
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Jammer genoeg zit artikel van de Gelderlander achter de betaalmuur.
Iemand een copy?
Iemand een copy?
@kmf komt qua patroon wel aardig overeen met de terrarium verwarming mat die ik nu onder mijn voeten heb liggen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vo5JaxASx8aY9Z2i4MaoAfIo.jpg?f=user_large)
Al is dat wel infrarood maar wordt hij zeker geen 100 graden. Volgens de verkoper 20Watt maar hij is 40 want er zitten 2 banen in. Zit ook nog een mooie dimmer aan het snoer. Stort alleen als een gek als je aan het bellen bent op je microfoon.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vo5JaxASx8aY9Z2i4MaoAfIo.jpg?f=user_large)
Al is dat wel infrarood maar wordt hij zeker geen 100 graden. Volgens de verkoper 20Watt maar hij is 40 want er zitten 2 banen in. Zit ook nog een mooie dimmer aan het snoer. Stort alleen als een gek als je aan het bellen bent op je microfoon.
LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23
Is ff op de site van Ecaros gekeken.add_ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:18:toon volledige bericht
Hoi,
iemand ervaring met Icaros Ecaros panelen?
Ik heb een 600W Ecaros paneel gekocht, wordt redelijk heet, ongeveer 110 graden. Ik schakel het paneel met een powerplug en meet ook het verbruik.
Nu zie ik dat het paneel gemiddeld 530-540W verbruikt. Leverancier gebeld en die komt met volgende antwoord terug, waar ik mijn vraagtekens bij heb.
"Zoals telefonisch afgesproken zouden wij nagaan waarom het door u gemeten verbruik van het Ecaros infrarood paneel 600 Watt lager is dan 600 Watt. Infrarood panelen verbruiken hun volle vermogen wanneer ze een hele koude ruimte op temperatuur moeten brengen. Wanneer de ruimte op temperatuur is en de panelen het alleen bij hoeven te houden kan het zijn dat ze automatisch op minder vol vermogen werken. Dit reguleert een infrarood paneel zelf. Een paneel dat bijvoorbeeld 600 Watt vermogen heeft zal altijd de warmte ter waarde van 600 Watt genereren, waarbij het dus soms kan zijn dat het paneel voordeliger werkt.
Men kan bij het bepalen van het benodigde vermogen aan infrarood panelen uitgaan van het op het paneel vermelde vermogen. Men hoeft er geen rekening mee te houden dat een paneel soms in werkelijkheid minder stroom verbruikt. "
Ik heb ook een ander paneel van 300W (degree-n), wat ook 300W verbruikt.
Iemand anders deze meet ervaring?
Los van dit ben ik over het paneel (afwerking, kwaliteit) wel te spreken.
Bedankt.
De panelen geven volgens de daar aangeven wattage de juiste wattage .
Pagina 7
Misschien dat ze zo efficiënt zijn dat het paneel 550w vraagt maar voor een normaal vergelijkbaar paneel 600w straalt!
https://exhibitorsearch.m.../191389/5c7f97cd06cdc.pdf
dat is onmogelijk. 100% is 100%.Ruud888 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:48:
[...]
Misschien dat ze zo efficiënt zijn dat het paneel 550w vraagt maar voor een normaal vergelijkbaar paneel 600w straalt!
Dat klopt.
De duurdere hebben een betere spreiding op het paneel, betere isolatie aan de achterzijde en een hogere temperatuur.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZbIy8ZZrR61pXKKZy4WEe4F8.jpg?f=user_large)
Dit is het beeld van een goedkoop 1200w infraroodpaneel van Amazon. Je kan duidelijk zien dat de opwarming alles behalve egaal is.
Eind augustus bij Expert een Eurom Mon Soleil DSP 770 Wi-Fi (paneel op voetjes) besteld voor 399,-. Best duur eigenlijk. En inmiddels nog steeds niet geleverd. Ik denk er nu aan de koop te ontbinden, en toch te gaan voor een wandpaneel. Zie foto voor de woonkamer: het paneel zou boven de ladenkast komen te hangen, zo mogelijk met dezelfde opdruk als het canvas dat er nu op staat, ook ongeveer die grootte, vermoed ik. Hoeveel Watt zou ik nodig hebben voor aan tafel? De afstand witte muur tot rugleuning als ik zit te thuiswerken is 1m25, ik zit meestal bij het raam. Ik neem aan dat de warmte gewoon door de spijlen van de stoel komt?
Zoals te zien is heb ik ook een systeemplafond, waarin ik wellicht een losse plaat van 300W ofzo zou kunnen leggen, maar ik vraag me af of dat 1. prettiger is, en 2 of dat veilig is. Het is een oud huis (1905), en het verlaagd systeemplafond hangt eigenlijk min of meer in het echte oude plafond waar nog riet in zit verwerkt en dat op plekken kapot is - wellicht brandgevaar? Maar ik ben dus bang dat de hele zooi omlaag komt met wat extra gewicht, zeker omdat ik nog velours gordijnen wil ophangen om de warmte goed binnen te houden en die ook al aan het systeemplafond komen te hangen... iemand suggesties voor sterkte en alternatief? Vooralsnog gebruik ik nog een wollen deken en dat gaat prima. Ik hoef dus ook echt niet mijn hele woonkamer op te warmen, als dit werkt, hang ik er in de leeshoek met een bank ook nog 1 op. Ben overigens ook benieuwd naar de levertijd tegenwoordig - het loopt overal storm, bestaande panelen bij Karwei en Expert zijn allemaal in nabestelling..
Zoals te zien is heb ik ook een systeemplafond, waarin ik wellicht een losse plaat van 300W ofzo zou kunnen leggen, maar ik vraag me af of dat 1. prettiger is, en 2 of dat veilig is. Het is een oud huis (1905), en het verlaagd systeemplafond hangt eigenlijk min of meer in het echte oude plafond waar nog riet in zit verwerkt en dat op plekken kapot is - wellicht brandgevaar? Maar ik ben dus bang dat de hele zooi omlaag komt met wat extra gewicht, zeker omdat ik nog velours gordijnen wil ophangen om de warmte goed binnen te houden en die ook al aan het systeemplafond komen te hangen... iemand suggesties voor sterkte en alternatief? Vooralsnog gebruik ik nog een wollen deken en dat gaat prima. Ik hoef dus ook echt niet mijn hele woonkamer op te warmen, als dit werkt, hang ik er in de leeshoek met een bank ook nog 1 op. Ben overigens ook benieuwd naar de levertijd tegenwoordig - het loopt overal storm, bestaande panelen bij Karwei en Expert zijn allemaal in nabestelling..
:strip_exif()/f/image/VbhhwSzOeHeJSJxhfnJ1DJ5u.jpg?f=fotoalbum_large)
Alkari komt over 2 weken weer bijna overal binnen. Sommige hebben ze op voorraad.Zenow schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:11:
Eind augustus bij Expert een Eurom Mon Soleil DSP 770 Wi-Fi (paneel op voetjes) besteld voor 399,-. Best duur eigenlijk. En inmiddels nog steeds niet geleverd. Ik denk er nu aan de koop te ontbinden, en toch te gaan voor een wandpaneel. Zie foto voor de woonkamer: het paneel zou boven de ladenkast komen te hangen, zo mogelijk met dezelfde opdruk als het canvas dat er nu op staat, ook ongeveer die grootte, vermoed ik. Hoeveel Watt zou ik nodig hebben voor aan tafel? De afstand witte muur tot rugleuning als ik zit te thuiswerken is 1m25, ik zit meestal bij het raam. Ik neem aan dat de warmte gewoon door de spijlen van de stoel komt?
Zoals te zien is heb ik ook een systeemplafond, waarin ik wellicht een losse plaat van 300W ofzo zou kunnen leggen, maar ik vraag me af of dat 1. prettiger is, en 2 of dat veilig is. Het is een oud huis (1905), en het verlaagd systeemplafond hangt eigenlijk min of meer in het echte oude plafond waar nog riet in zit verwerkt en dat op plekken kapot is - wellicht brandgevaar? Maar ik ben dus bang dat de hele zooi omlaag komt met wat extra gewicht, zeker omdat ik nog velours gordijnen wil ophangen om de warmte goed binnen te houden en die ook al aan het systeemplafond komen te hangen... iemand suggesties voor sterkte en alternatief? Vooralsnog gebruik ik nog een wollen deken en dat gaat prima. Ik hoef dus ook echt niet mijn hele woonkamer op te warmen, als dit werkt, hang ik er in de leeshoek met een bank ook nog 1 op. Ben overigens ook benieuwd naar de levertijd tegenwoordig - het loopt overal storm, bestaande panelen bij Karwei en Expert zijn allemaal in nabestelling..[Afbeelding]
Ecaros is nog op voorraad.
Ecosun is ook nog wel te vinden.
als IR panelen eigenlijk alleen organische materialen opwarmen. is het dan nuttig om wat meer planten of stoffen dingen in het stralingsbereik te zetten zodat zij warmte kunnen bufferen?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
hoe kom je daarbij? is niet het geval namelijk. Niet-organisch absorbeert de straling ook gewoon.kmf schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:25:
als IR panelen eigenlijk alleen organische materialen opwarmen.
sowieso is een IR paneel niet bedoeld om een ruimte mee op te warmen. Dus probeer alleen je lichaam te 'bestralen'.
[ Voor 27% gewijzigd door de Peer op 13-10-2022 09:29 ]
Kan iemand mij vertellen of een hybride infrarood paneel te verkiezen is boven een standaard infrarood paneel
Ik heb alleen maar hybride (2x glas, 2x 'steen') en ben er zeer over te spreken.
Hiervoor eens een 'kaal' paneel getest. Deed het prima, maar uit is ook warmteafgifte (snel) weg. Voor een situatie waar hij toch de hele periode aan staat prima, maar bij een regeling door een thermostaat vond ik het niet prettig.
De panelen die ik nu heb blijven veel langer warm en dus warmte afgeven.
Hiervoor eens een 'kaal' paneel getest. Deed het prima, maar uit is ook warmteafgifte (snel) weg. Voor een situatie waar hij toch de hele periode aan staat prima, maar bij een regeling door een thermostaat vond ik het niet prettig.
De panelen die ik nu heb blijven veel langer warm en dus warmte afgeven.
En welke van de twee is het meest zuinig
Is moeilijk te zeggen. Ik heb in de keuken 1x steen (dual kherr systeem) van 2000 watt en 1x glas van 400 watt. In de woonkamer 1 x steen van 1000 watt en 1x glas van 600 watt.
De beide 'stenen' hebben een eigen thermostaat en schakelen ook de glazen in en uit. Door alle verschillende wattages is het lastig vergelijken, maar mijn gevoel zegt dat het dual kherr systeem behoorlijk zuinig werkt, hoewel dat toch voor een (flink) deel convectie gebruikt.
De beide 'stenen' hebben een eigen thermostaat en schakelen ook de glazen in en uit. Door alle verschillende wattages is het lastig vergelijken, maar mijn gevoel zegt dat het dual kherr systeem behoorlijk zuinig werkt, hoewel dat toch voor een (flink) deel convectie gebruikt.
Heel vriendelijk bedankt voor uw informatie
Altijd voor standaard gaan. Je neemt zo'n paneel voor de straling die direct op je lichaam valt, niet om een ruimte op te warmen.Gasvrij schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:37:
Kan iemand mij vertellen of een hybride infrarood paneel te verkiezen is boven een standaard infrarood paneel
Gebruik je ze wel om de ruimte op te warmen, dan is dat een erg dure manier om te verwarmen.
Waar zit deze outlet dan precies? Zie op de website niet direct iets staan. Emmerich is hier 15 minuten vandaan, dus zeker even de moeite waard om te gaan kijken.-tom-562 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:26:
Staat gewoon op Google maps hoor. Ik had het gelijk gevonden.Koen g schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:54:
[...]
Waar zit deze outlet dan precies? Zie op de website niet direct iets staan. Emmerich is hier 15 minuten vandaan, dus zeker even de moeite waard om te gaan kijken.
Ik zal morgen eens aan mijn collega vragen. Het lijkt er op dat een hoop mensen het ineens 'ontdekt' hebben. Hoop alleen wel dat mensen zich een beetje inlezen om teleurstelling te voorkomen.Koffie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:34:
[...]
Toevallig een foto oid van een recente prijslijst?
Ik ben iig erg blij met mijn paneeltjes. Ik denk dat ik de winter wel doorkom in mijn kantoortje met 2 paneeltjes van 130W
Vaak bu'j te bang!
Zoals het plan nu is, ga ik morgen zelf even kijken. Mooi te combineren met een bezoekje aan de Kaufmarkt en DM-tom-562 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:11:
[...]
Ik zal morgen eens aan mijn collega vragen. Het lijkt er op dat een hoop mensen het ineens 'ontdekt' hebben. Hoop alleen wel dat mensen zich een beetje inlezen om teleurstelling te voorkomen.
Ik ben iig erg blij met mijn paneeltjes. Ik denk dat ik de winter wel doorkom in mijn kantoortje met 2 paneeltjes van 130W
Zelf zoek ik iets voor de badkamer en 2 kantoortjes. De woonkamer blijf ik gewoon met de pelletkachel verwarmen.
Vergeet de Trinkgut nietKoffie schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:16:
[...]
Zoals het plan nu is, ga ik morgen zelf even kijken. Mooi te combineren met een bezoekje aan de Kaufmarkt en DM
Zelf zoek ik iets voor de badkamer en 2 kantoortjes. De woonkamer blijf ik gewoon met de pelletkachel verwarmen.
Vaak bu'j te bang!
Ik heb een infraroodpaneel voor mijn kantoor besteld. Het kantoor staat volledig geïsoleerd in de tuin en wordt nu afgebouwd. Voorbereiding en draden zijn getrokken naar een inbouwdoos waar de thermostaat in moet komen. Ik zoek dus eigenlijk een inbouwthermostaat die ik slim kan aansturen vanuit het woonhuis waarbij ik bijvoorbeeld 's ochtends tegen siri of google kan zeggen dat ik straks naar "kantoor" ga en het paneel alvast opwarmt.
Suggesties?
Suggesties?
Wellicht een optie :amokjeeh schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:15:
Ik heb een infraroodpaneel voor mijn kantoor besteld. Het kantoor staat volledig geïsoleerd in de tuin en wordt nu afgebouwd. Voorbereiding en draden zijn getrokken naar een inbouwdoos waar de thermostaat in moet komen. Ik zoek dus eigenlijk een inbouwthermostaat die ik slim kan aansturen vanuit het woonhuis waarbij ik bijvoorbeeld 's ochtends tegen siri of google kan zeggen dat ik straks naar "kantoor" ga en het paneel alvast opwarmt.
Suggesties?
https://www.infraroodverw...mmeerbare-thermostaa.html
waarom wil je een thermostaat? Ga je het hele kantoor met COP1 verwarmen?amokjeeh schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:15:
Suggesties?
Wil je niet gewoon een smart plug (aan/uit?)
[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 14-10-2022 12:53 ]
Ik vind wel het normale adres, stadtweide 14, maar is hier dan ook de outlet gevestigd?de Peer schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:02:
[...]
Staat gewoon op Google maps hoor. Ik had het gelijk gevonden.
Is het dan zo moeilijk om even terug te lezenKoen g schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:40:
[...]
Ik vind wel het normale adres, stadtweide 14, maar is hier dan ook de outlet gevestigd?

-tom-562 in "Ervaringen infraroodverwarming"
Goede vraag, het leek mij eigenlijk dat nu het open lag ik het zo mooi mogelijk wilde fixen. Dus een thermostaat die kijkt naar de temperatuur en zodoende schakelt voor comfort. Kantoortje is 10m, paneel is 950watt dus dit leek me de beste / mooiste / handigste oplossing.de Peer schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:53:
[...]
waarom wil je een thermostaat? Ga je het hele kantoor met COP1 verwarmen?
Wil je niet gewoon een smart plug (aan/uit?)
Maar een thermostaat geeft juist geen comfort bij een infraroodpaneel. Want als hij uitgaat zit je meteen in de kou.amokjeeh schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:58:
[...]
Goede vraag, het leek mij eigenlijk dat nu het open lag ik het zo mooi mogelijk wilde fixen. Dus een thermostaat die kijkt naar de temperatuur en zodoende schakelt voor comfort. Kantoortje is 10m, paneel is 950watt dus dit leek me de beste / mooiste / handigste oplossing.
Het is daarom aan te raden een IR-paneel te kiezen die je altijd aan kunt houden. Die moet dus niet te veel capaciteit hebben dat de ruimte daadwerkelijk warm wordt.
[ Voor 17% gewijzigd door de Peer op 14-10-2022 15:00 ]
Hartelijk dank!Wolly schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:50:
[...]
Is het dan zo moeilijk om even terug te lezen![]()
![]()
-tom-562 in "Ervaringen infraroodverwarming"
Ik was er (dom wellicht) vanuit gegaan dat zo'n paneel kon schakelen in uitgiftede Peer schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:59:
[...]
Maar een thermostaat geeft juist geen comfort bij een infraroodpaneel. Want als hij uitgaat zit je meteen in de kou.
Het is daarom aan te raden een IR-paneel te kiezen die je altijd aan kunt houden. Die moet dus niet te veel capaciteit hebben dat de ruimte daadwerkelijk warm wordt.
Zou zo iets beter zijn? https://verwarmwinkel.nl/...aar-infrarood-verwarming/
[ Voor 9% gewijzigd door amokjeeh op 14-10-2022 15:12 ]
Ja elke willkeurige (wifi) schakelaar voldoet wel. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan een thermostaat.amokjeeh schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:02:
[...]
Ik was er (dom wellicht) vanuit gegaan dat zo'n paneel kon schakelen in uitgifte
Zou zo iets beter zijn? https://verwarmwinkel.nl/...aar-infrarood-verwarming/
Wat je in theorie ook nog zou kunnen doen is bijvoorbeeld 3 x 300W paneeltjes plaatsen en dat je die dan los van elkaar kunt schakelen. dan kun je nog een beetje 'doseren'. Maar het is misschien wat vergezocht en complex.
Er schijnen ook wel dimbare panelen te zijn, maar die zijn duurder en het is mij niet duidelijk of ze in gedimde stand nog goed stralen.
Voor wat ik daarover gelezen heb gaat dat ten koste van de lange golf straling. Je gaat dan meer richting convectie......Er schijnen ook wel dimbare panelen te zijn, maar die zijn duurder en het is mij niet duidelijk of ze in gedimde stand nog goed stralen.....
Deze week heb ik een AENO AGS0001S binnen gekregen compleet paneel(levertijd 2 dagen) en ook met app in te regelen.
294 euro. geen goedkope magazijn verkoop. wel met app en super handig. De temperatuur. tja ik had verwacht dat het paneel super heet zou worden gezien de metingen maar dit valt echt mee. het lijkt meer op een normale E-kachel, in een hok van 3x3 werkt het prima maar in de woonkamer niet echt denk dat je beter op gas kan stoken. Voor de prijs denk ik dat het best ok is muur en voetsteunen en app die ook werkt 1 uur aan of op temp,waarbij de sensor in de powercable zit. leuk ding maar had verwacht gezien de verhalen hier dat je de warmte zou voelen als in de zon dat is zeker niet zo. Ik heb(nog) geen temp meter. puur gevoel zeg ik ik had meer verwacht voor 700 Watt, nu eerst even zo'n temp meter scoren.
294 euro. geen goedkope magazijn verkoop. wel met app en super handig. De temperatuur. tja ik had verwacht dat het paneel super heet zou worden gezien de metingen maar dit valt echt mee. het lijkt meer op een normale E-kachel, in een hok van 3x3 werkt het prima maar in de woonkamer niet echt denk dat je beter op gas kan stoken. Voor de prijs denk ik dat het best ok is muur en voetsteunen en app die ook werkt 1 uur aan of op temp,waarbij de sensor in de powercable zit. leuk ding maar had verwacht gezien de verhalen hier dat je de warmte zou voelen als in de zon dat is zeker niet zo. Ik heb(nog) geen temp meter. puur gevoel zeg ik ik had meer verwacht voor 700 Watt, nu eerst even zo'n temp meter scoren.
Voor comfort heb je meerdere warmtebronnen nodig, verspreid in de ruimte.de Peer schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:59:
[...]
Maar een thermostaat geeft juist geen comfort bij een infraroodpaneel. Want als hij uitgaat zit je meteen in de kou.
Dus al gauw een aantal kleinere IR panelen, die je één voor één af kan schakelen wanneer je de goede gevoelstemperatuur nadert.
SolarEdge 7980Wp (2280 Oost, 3420 Zuid, 2280 West) en Daikin multisplit 2MXM50M met FTXA50A & FTXM25M
Vandaag naar Emmerich geweest. Wat een aanfluiting.
Ja het is goedkoop, ja ik weet ook dat het in een loods is. Maar man man, het is 1 grote chaos en alles staat overal neergeflikkerd.
Informatie is nul, waar je je handen op kunt leggen moet je vasthouden anders is het weg. Je moet ter plekke zelf maar even het paneel in een stopcontact steken om te weten of hij het doet.
Ik ging voor een plafond versie. De schamele paar die ik vond waren totaal onduidelijk in type/afmeting/wattage en elk paneel had wel een gebrek/schade.
Wat een troep.
Mocht iemand toch nog willen, ik heb even een foto gemaakt van de huidige prijzen.
:strip_exif()/f/image/BCAkBSJll5AoO6C7MmOinpFN.jpg?f=fotoalbum_large)
voor een beetje beeldvorming:
Ja het is goedkoop, ja ik weet ook dat het in een loods is. Maar man man, het is 1 grote chaos en alles staat overal neergeflikkerd.
Informatie is nul, waar je je handen op kunt leggen moet je vasthouden anders is het weg. Je moet ter plekke zelf maar even het paneel in een stopcontact steken om te weten of hij het doet.
Ik ging voor een plafond versie. De schamele paar die ik vond waren totaal onduidelijk in type/afmeting/wattage en elk paneel had wel een gebrek/schade.
Wat een troep.
Mocht iemand toch nog willen, ik heb even een foto gemaakt van de huidige prijzen.
:strip_exif()/f/image/BCAkBSJll5AoO6C7MmOinpFN.jpg?f=fotoalbum_large)
voor een beetje beeldvorming:
/f/image/U1kb2g1nd4m5x4G9ngPlbChC.png?f=fotoalbum_tile)
[ Voor 21% gewijzigd door Koffie op 15-10-2022 17:30 ]
Big business voor zo'n fabriek om van zijn (net-)nieten af te komen?
Waar we hier proberen de pros en cons op een rij proberen te krijgen tegen een acceptabele prijs, overheerst daar vnl de lage prijs met een behoorlijk risico, iets waar ik niet graag in mijn huis zou willen hebben, als ik het al wil hebben...
Waar we hier proberen de pros en cons op een rij proberen te krijgen tegen een acceptabele prijs, overheerst daar vnl de lage prijs met een behoorlijk risico, iets waar ik niet graag in mijn huis zou willen hebben, als ik het al wil hebben...
yup... is wel een beetje wat ik verwacht bij brandvlek foto's in de reviews eerlijk gezegd. 
was dat er overigens zo een?
/f/image/TNwySBOaoJYyddzLNmkb7vxW.png?f=fotoalbum_large)
Vraag me toch af op welke delen zo'n tuv rapport wordt verstrekt. Maar daar is radar ook al eens mee bezig geweest. Met hun sinaasappelnetje tuv gekeurd te krijgen als bekkenbodemmatje.
Dit is spul wat gewoon met 5 containers tegelijk uit China wordt neergezet. Paar uurtjes heftrucken en de 'winkel' is weer vol.

/f/image/TNwySBOaoJYyddzLNmkb7vxW.png?f=fotoalbum_large)
Vraag me toch af op welke delen zo'n tuv rapport wordt verstrekt. Maar daar is radar ook al eens mee bezig geweest. Met hun sinaasappelnetje tuv gekeurd te krijgen als bekkenbodemmatje.
Dit is spul wat gewoon met 5 containers tegelijk uit China wordt neergezet. Paar uurtjes heftrucken en de 'winkel' is weer vol.
Hoe bepaal je nou precies de sterkte van het paneel wat je nodig gaat hebben? Ik heb de 2 links van de eerste pagina gevolgd, de een zegt 729 Watt/uur en de ander 432 Watt. Het gaat om een ruimte van 2.7x3.6 meter, maar eigenlijk wil ik vooral mezelf verwarmen want het is m'n bureau. Dus wat ik hier zag, een schuind staande plaat aan de achterkant, of mits mogelijk op de onderkant van het bureau (is bruikleen van kantoor dus mag er niet in boren). Ik lees dat mensen hier met 130W al voldoende hebben onder het bureau?
Ik heb verder vloerverwarming, die staat meestal rond de 18 graden. Is voor beneden helemaal prima (daar zit de thermostaat ook) maar boven is het soms wat frisjes als je de hele dag stilzit. Dus het hoeft zeker niet extreem sterke verwarming te worden maar net even het wat aangenamer maken op de werkplek.
Ik heb verder vloerverwarming, die staat meestal rond de 18 graden. Is voor beneden helemaal prima (daar zit de thermostaat ook) maar boven is het soms wat frisjes als je de hele dag stilzit. Dus het hoeft zeker niet extreem sterke verwarming te worden maar net even het wat aangenamer maken op de werkplek.
I have stability. The ability to stab.
Nee dit is volgens mij zo eentje met foto erop.paQ schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:03:
yup... is wel een beetje wat ik verwacht bij brandvlek foto's in de reviews eerlijk gezegd.
[Afbeelding]
Vraag me toch af op welke delen zo'n tuv rapport wordt verstrekt. Maar daar is radar ook al eens mee bezig geweest. Met hun sianaasappelnetje tuv gekeurd te krijgen als bekkenbodemmatje.
Maar ja: ik heb ze daar ook gewoon zien liggen met een grote bruine vlek erop. Ook met open/losse bedrading. Ook met kapotte achterkant.
Ik heb hier in een soortgelijke kamer onder het bureau een paneel van 165 watt staan. Ik vind het prima genoeg, benen en voeten zijn lekker warm, en de hele kamer warmt wel wat op als hij wat langer aanstaat. Het is natuurlijk nog niet onder 0 geweest.SmurfLink schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:16:
Hoe bepaal je nou precies de sterkte van het paneel wat je nodig gaat hebben? Ik heb de 2 links van de eerste pagina gevolgd, de een zegt 729 Watt/uur en de ander 432 Watt. Het gaat om een ruimte van 2.7x3.6 meter, maar eigenlijk wil ik vooral mezelf verwarmen want het is m'n bureau. Dus wat ik hier zag, een schuind staande plaat aan de achterkant, of mits mogelijk op de onderkant van het bureau (is bruikleen van kantoor dus mag er niet in boren). Ik lees dat mensen hier met 130W al voldoende hebben onder het bureau?
51x100cm infrared panel electric heating mobile heating panel https://amzn.eu/d/53GJvRE
Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW
Koffie schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:21:
[...]
Nee dit is volgens mij zo eentje met foto erop.
Maar ja: ik heb ze daar ook gewoon zien liggen met een grote bruine vlek erop. Ook met open/losse bedrading. Ook met kapotte achterkant.

zoals de Duitsers daar zelf zouden zeggen: Finger weg!
best grappige dingen.marcovandam schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:29:
[...]
Ik heb hier in een soortgelijke kamer onder het bureau een paneel van 165 watt staan. Ik vind het prima genoeg, benen en voeten zijn lekker warm, en de hele kamer warmt wel wat op als hij wat langer aanstaat. Het is natuurlijk nog niet onder 0 geweest.
51x100cm infrared panel electric heating mobile heating panel https://amzn.eu/d/53GJvRE
Maar wat is stand 1, 2, en 3?
Staat dat voor 1 paneeltje aan, 2 of 3 (samen)?
Oh die ziet er echt precies goed uit, rechtopstaand dus niet hoeven boren en wat meer rond te doen ipv 1 rechte plaat. Bedanktmarcovandam schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:29:
[...]
Ik heb hier in een soortgelijke kamer onder het bureau een paneel van 165 watt staan. Ik vind het prima genoeg, benen en voeten zijn lekker warm, en de hele kamer warmt wel wat op als hij wat langer aanstaat. Het is natuurlijk nog niet onder 0 geweest.
Nou ja ik moet nog iets bedenken voor de badkamer maar of ik daar een IR paneel wil voor die korte tijden dat ik er ben, of wellicht maar gewoon zo'n verwarmings 'lamp' neerzet, maar ik weet nog niet wat ik wil dus eerst maar even dit paneel gaan proberen.
I have stability. The ability to stab.
Het is helaas echt trial and error. Als jij bijvoorbeeld op de tocht zit is je stralingsbehoefte veel hoger.SmurfLink schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:16:
Maar ik zou niet kijken naar panelen die minder dan 500 W afgeven, tenzij je aanvullend nog andere manieren gebruikt om bij te verwarmen.
als het alleen om je benen of voeten gaat kan 200W natuurlijk ook genoeg zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 15-10-2022 18:49 ]
Volgens mij het wattage voor elle panelen gelijk, dus iets van 80, 120 en 165, maar dat moet ik nog even testen.paQ schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:33:
[...]
best grappige dingen.
Ja precies zoiets verwacht ik ook welmarcovandam schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:12:
[...]
Volgens mij het wattage voor elle panelen gelijk, dus iets van 80, 120 en 165, maar dat moet ik nog even testen.
Net even getest, op de lagere standen gaat inderdaad het wattage omlaag voor alle panelen.paQ schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:33:
[...]
best grappige dingen.
Het was nu een beetje fris hier, nu even op de laagste stand aan en dat is eigenlijk al genoeg.
Hij is dan net een beetje lauw.
Op de hoogste stand voel je hem echt wel heel goed.
Hoi, ik heb het hele topic doorgelezen, maar misschien toch net gemist: het antwoord op de vraag wat je voelt als je een IR paneel links of rechts van je bureau (en lichaam) monteert.
Het lijkt me niet fijn om maar aan één kant verwarmd te worden. Ik heb op mijn thuiswerkplek eigenlijk alleen last van een koude rug, dus een paneel onder het bureaublad heb ik niet nodig. Een paneel achter mijn bureaustoel plaatsen lijkt me niet zinvol omdat de stoel de straling niet doorlaat (toch?) Ook aan het plafond zal een paneel mijn onderrug niet verwarmen.
Moet ik dan toch maar een andere soort verwarming kiezen?
Het lijkt me niet fijn om maar aan één kant verwarmd te worden. Ik heb op mijn thuiswerkplek eigenlijk alleen last van een koude rug, dus een paneel onder het bureaublad heb ik niet nodig. Een paneel achter mijn bureaustoel plaatsen lijkt me niet zinvol omdat de stoel de straling niet doorlaat (toch?) Ook aan het plafond zal een paneel mijn onderrug niet verwarmen.
In de badkamer met warmtestraling op de blote huid is met de ogen dicht exact aan te geven waar het paneel hangt; ga er vanuit dat je aan één zijde verwarmd wordt. Als het ding de hele dag aan staat zal naar verloop van tijd de lucht ook opgewarmd zijn. Dan voel je nog steeds de straling, maar is het verschil minder grootBetty schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:03:
Hoi, ik heb het hele topic doorgelezen, maar misschien toch net gemist: het antwoord op de vraag wat je voelt als je een IR paneel links of rechts van je bureau (en lichaam) monteert.
Kijk eens naar een Stoov Big Hug XL (even googelen). Die geeft je warme billen en rug.Betty schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:03:
De vermogens zijn wel omhoog gegaan, in het begin van het topic ging het om lampen en matjes van een paar 100 Watt. Bespaar je dan nog wel als je met 1000 Watt gaat werken ipv matje onder toetsenbord en onder voeten?
Leek me dat het besparen zit in het lokaal verwarmen en dat je ze gewoon dichtbij moet houden. Met 1000 Watt kan ik mijn hele werkkamer (12m2) verwarmen.
Leek me dat het besparen zit in het lokaal verwarmen en dat je ze gewoon dichtbij moet houden. Met 1000 Watt kan ik mijn hele werkkamer (12m2) verwarmen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.