jandho schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:53:
[...]
Ik heb een Kona 2018-2019 - Gen5.Gisternamiddag en deze morgen in totaal reeds 6x geprobeerd met de Navigation Updater tool de upgrades te downloaden. geprobeerd op 2 verschillende PC's.
[Afbeelding]
a)Het downloaden blijft steeds steken op 18.807 MB van 20.545 MB in de 3de stap.
Na tot een uur wachten zit er niets anders op om de tool te stoppen, andere acties behalve de pauzeknop zijn er niet.
b) De Navigation Updater tool opnieuw starten, dan moet je het volledige process opnieuw doorlopen. Van stap 1 (keuze van de wagen) over stap 2 (keuze van download locatie harde schijf of rechtstreeks op SD kaart) naar stap 3 (download volledig herbeginnen). Stap 4 ben ik nog nooit geraakt.
c) Als je download mislukte, moet je zelf de bestanden verwijderen die reeds gedownload waren, anders blijft de tool hangen bij het begin van de 3de stap.

d) De tool verwacht een SD kaart voor deze versie. Er is geen sprake van USB.
e) De Gen5 SD kaart moet in FAT32 geformatteerd worden. Gen5W is in exFAT32 formaat.
f) als ik een Gen5W kies dan lukt een volledige download wel en kan ik op stap 4 naar kopie op USB gaan. Dus aan mijn 2 PC's ligt het niet.
In de wereld van geautomatiseerde Computer en Smartphone upgrades heeft men deze problemen reeds jaren geleden opgelost. Alleen autofabrikanten maken nu nog dit soort foute software om op de gebruiker los te laten.
Ondertussen zit ik geen stap verder met deze upgrades. Is er iemand die een volledige Gen5 (niet Gen5W) heeft kunnen downloaden en de upgrade uitvoeren?
Update!
Ik heb nogmaals de Navigation Updater tool geprobeerd. In plaats van de download eerst op mijn harde te schijf te laten zetten en dan bij stap 4 over te zetten naar de SD card (stap4 die ik nooit bereik), heb ik deze maal de officiële SD card genomen (een backup gemaakt) en deze kaart gebruikt om met de Navigation Updater in stap 2 te kiezen om rechtstreeks naar deze kaart te downloaden.
In stap 3 begint het downloaden en net zoals de vorige pogingen blijft de tool steken op 91% van de download , zoals in de vorige pogingen.
-Deze SD card heb ik dan uit de PC gehaald
-de Kona gestart
-Kona scherm meldt dat Navigatie software ontbreekt.
-SD card teruggeplaatst onder Kona Scherm
-Kona detecteert Software update en stelt voor update voor.
-Bevestig software update.
-Na 18 minuten en 2 reboots is de update klaar.
-SD-Card met update moet blijven zitten anders werkt navigatie niet.
Conclusie: de Navigation Updater tool bleef hangen bij stap 3 op 91%, maar de SD-card was wel degelijk correct volgeschreven (er staat inderdaad ongeveer 20.5Mb op volgens Windows Verkenner)
Ik heb nu de volgende versies:
Software OSEV.EUR.SOP.V126.211019.STD_M
Firmware OSEV.EUR.293.210701.MICOM.DL
Navigatie STD5M.EUR.HMC.211108.c22f9b6
Kaart EUR.14.47.48.631.201.5