Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 93 ... 148 Laatste
Acties:

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-12-2025
Pandarrama schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:51:
Vandaag bij Shell bij 13 graden met gemak gelijk naar de 75kW.
Maar hoe warm was jouw accu? Minimaal 30C volgens de forum post. Hoe lang heb je gereden? En als het niet een warme accu was dan what the hell, hyundai??

[ Voor 5% gewijzigd door s0larus op 21-10-2021 22:09 ]

• Autowiel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10-2025
RazorX4 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:18:
[...]

*O* Volgende week mag ik hem ophalen *O*
(Limited/Premium Sky - Polar White)
Fijn!
Ik wacht nog in spanning af, ook bij mij was afgelopen dinsdag de terugroepactie niet meer te zien op RDW.nl

Heb jij zelf contact opgenomen met de dealer? En wanneer is die daar binnengekomen? Inderdaad voor afgelopen dinsdag?

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-01 16:42

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Autowiel schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:52:
[...]

Fijn!
Ik wacht nog in spanning af, ook bij mij was afgelopen dinsdag de terugroepactie niet meer te zien op RDW.nl

Heb jij zelf contact opgenomen met de dealer? En wanneer is die daar binnengekomen? Inderdaad voor afgelopen dinsdag?
Ik zag begin deze week dat de terugroepactie eraf was :)
En woensdag belde de dealer (Hoofddorp) :D

Ik denk dat die van jou dan ook wel al bijna gereed is...

Xbox Series X | Playstation 5

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:53
Die paar keer dat ik bij Shell 74 kwh haalde was de accu geen 30gr. Hooguit 20. Wel was de batterijcap. steeds rond de 20% met starten van het laden.

[ Voor 9% gewijzigd door nessio op 22-10-2021 13:21 ]

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• s0larus
nessio schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:19:
Die paar keer dat ik bij Shell 74 kwh haalde was de accu geen 30gr. Hooguit 20. Wel was de batterijcap. steeds rond de 20% met starten van het laden.
Ik zat ook aan de shell en volgens mij was m'n accu rond de 25C toen ie naar 74kW sprong maar na 4% daalde hij weer naar 55kW... wat een frustrerend laadsysteem zeg pfff 8)7 Ik begon met ~15%

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-01 14:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuaPVDFS9uCZW0SuPT2inVwAp2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EddwrhmZbszUrKHtO2fLwdSJ.jpg?f=fotoalbum_large

Op deze manier heb ik altijd one-pedal-drive. Werkt prima, al voelt het gaspedaal duidelijk zwaarder aan.

Model 3 | 2024 Highland

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
Is dit niet gelijktijdig stroom geven en afremmen op de motor?

• nessio
@solaris: Bij zakte de laadstroom pas bij 60% naar 51/52kwh en bij 70% naar +/- 40 kwh
Dus van +/- 20 tot 60 had ik ruim 70kwh (shell Ellerbrug A2) Daar heb ik het precies in de gaten gehouden.
Bij 70% ben ik gestopt. Toen had ik ruim 30 kwh geladen in 32 minuten.

• pewill
Pandarrama schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:43:
Is dit niet gelijktijdig stroom geven en afremmen op de motor?
Ja, ik denk dat ik nu niets meer verbruik 8)

Model 3 | 2024 Highland

• SebasdeLange
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 31-10-2021
grimlock

Voor de mensen die wachten op levering van hun Kona. Ik krijg de mijne overmorgen en zie vandaag bij de RDW dat de terugroepactie is afgevinkt. Het lijkt dus een serieuze indicatie dat je auto geleverd gaat worden als je nu nog niet op de hoogte bent van de levering.
Op welke RDW app zie je dit? Ik ben ook nog in afwachting wanneer de auto geleverd moet worden. Auto is op 02-09-21 besteld, niemand kan vertellen wanneer deze geleverd word of waar de auto is..

• Blackraven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-01 12:41
SebasdeLange schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:38:
[...]

Op welke RDW app zie je dit? Ik ben ook nog in afwachting wanneer de auto geleverd moet worden. Auto is op 02-09-21 besteld, niemand kan vertellen wanneer deze geleverd word of waar de auto is..
ovi.rdw.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Blackraven op 24-10-2021 05:12 . Reden: link klikbaar gemaakt... ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt

• TotalRoef
  • Laatst online: 23-12-2024
Crazy D schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:41:
Woei software update gehad. Ik ben nu dus ook de gelukkige met die klote navigatie waarin je dus nog maar 1 invoerveld hebt..... superhandig, not.
Heb je het hier over het gedoe dat je via het invoerveld alleen op POI kan zoeken? Ik kan met geen mogelijkheid een normaal adres invoeren, tenzij ik dat via spraak doe (wat niet al te best werkt :| ) Op het scherm staat wel de suggestie dat adres invoer moet kunnen via optie 2., hoe je daar komt is mij een raadsel.. Iemand?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:27

Crazy D

I think we should take a look.

TotalRoef schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:59:
[...]

Heb je het hier over het gedoe dat je via het invoerveld alleen op POI kan zoeken? Ik kan met geen mogelijkheid een normaal adres invoeren, tenzij ik dat via spraak doe (wat niet al te best werkt :| ) Op het scherm staat wel de suggestie dat adres invoer moet kunnen via optie 2., hoe je daar komt is mij een raadsel.. Iemand?
Kreeg zelfs PDF van de dealer waarin staat, voer postcode in. Nou, kansloos. Werkt ook niet... Dan vindt ie gewoon niks. Maar de dealer zei dat er meer klachten waren dus hopelijk komt er over niet al te lang een update.

Exact expert nodig?

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:50
Na de navigatie update krijg ik steeds de melding dat de batterij te weinig vermogen heeft om de bestemming te bereiken. Er zit echter meer dan voldoende capaciteit in de accu.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9E_G52f5Yk4aRRiI4kKGIW91NA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLBUuunbhpqsLfyQhKfiTQBs.jpg?f=fotoalbum_large

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-01 09:16
TotalRoef schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:59:
[...]

Was inderdaad vroeger makkelijker, maar Is ff aanpassen, ik vul plaatsnaam, straatnaam en nr in en tot nu toe geen probleem.
Of via de app als ik er aan denk.

• FransDvntr
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19:38
Ik kan zonder problemen straat, nummer en plaats invoeren. Heb nog niet gehad dat dit niet werkte.

Renault Megane E-Tech Optimum Charge Iconic

• grimlock
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2025
Vorige week mijn Fashion gekregen, mooie ervaring als je vanaf een i20 2012 komt. Het valt me op dat die WLTP inderdaad een goede richtlijn is en geen commerciële praat. Met een paar honderd kilometer nu achter de kiezen zit ik op 11.5 kWh/100km, dit zou potentieel een bereik zijn van 557km bij een 64kWh uitvoering. Wat voor ervaringen zijn er momenteel met de nieuwste firmware op dit vlak? Ik heb de versie van juni 2021 draaien. Ook de topsnelheid ligt hoger als de opgegeven 167 km/u, waar bijna 180km/u gehaald wordt, verder ben ik niet gegaan. (Duitsland natuurlijk...)

[ Voor 14% gewijzigd door grimlock op 25-10-2021 08:07 ]

• Crazy D

Crazy D

FransDvntr schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:12:
Ik kan zonder problemen straat, nummer en plaats invoeren. Heb nog niet gehad dat dit niet werkte.
Voer je dan letterlijk "Straat 1, Plaats" in?
Ik denk dat ik het zonder komma heb gedaan, en ik kreeg dus letterlijk 30 resultaten waaronder diverse adressen die niets met mijn navigatie adres te maken hebben. En ergens daar tussen stond het adres dat ik ook heb ingevoerd...

Exact expert nodig?

• HarmGerard
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-10-2021
@Pandarrama schreef op donderdag 21 oktober 2021
Vandaag bij Shell bij 13 graden met gemak gelijk naar de 75kW.

Ik heb de Kona nu een maand ( en iets teveel private lease km gemaakt ) , maar krijg steeds meer beeld van deze auto
Is het niet zo dat de 64 Kwh batterij op temperatuur wordt gehouden tussen 25 en 45 graden , door de accu verwarming en/ of koeling, en de buitentemperatuur er dus minder toe doet bij het snelladen?

• FransDvntr
Crazy D schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:20:
[...]

Voer je dan letterlijk "Straat 1, Plaats" in?
Ik voer inderdaad straat nummer en plaats in zonder de komma (postcode vul ik ook niet in).

• Cemmey
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik vul inderdaad ook de gegevens die ik weet achter elkaar in met spaties ertussen en dan word tot nu toe alles gevonden wat ik zoek. bijvoorbeeld: Straat(spatie)nummer(spatie)plaatsnaam

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-01 14:35
Ik kan een keyless protector laten inbouwen. Wat is het nut hiervan?
Heeft iemand deze ingebouwd?

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

piwakawaka schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:19:
Ik kan een keyless protector laten inbouwen. Wat is het nut hiervan?
Heeft iemand deze ingebouwd?
Als je zelf het nut niet ziet, dan zou ik het niet doen. :)

Maar wat is een keyless protector inbouwen anyway?

De enige keyless protector die ik ken zijn die Faraday doosjes waar je thuis je sleutel in kan leggen. In de auto zie ik niet echt wat je ermee moet.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-01 14:35
Flagg schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:02:
[...]

https://www.keylessprotector.nl/service/hoe-werkt-het/

De batterij in de sleutel wordt vervangen door een kleinere met daaromheen de Keyless Protector.
Na 3 minuten dat je je sleutel weggelegd hebt, zal de sleutel in slaapmodus gaan.

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-01 14:17
Flagg schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:02:
[...]

Als je zelf het nut niet ziet, dan zou ik het niet doen. :)

De enige keyless protector die ik ken zijn die Faraday doosjes waar je thuis je sleutel in kan leggen. In de auto zie ik niet echt wat je ermee moet.
https://www.klassealarm.nl/keyless-protector.html ??

• Flagg
  • Niet online

Flagg

piwakawaka schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:19:
[...]

De batterij in de sleutel wordt vervangen door een kleinere met daaromheen de Keyless Protector.
Na 3 minuten dat je je sleutel weggelegd hebt, zal de sleutel in slaapmodus gaan.
Haha nooice. Heel goed bedacht, ik sla over maar toch Kudos voor diegene die het bedacht heeft. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:09

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Martin99 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:39:
Na de navigatie update krijg ik steeds de melding dat de batterij te weinig vermogen heeft om de bestemming te bereiken. Er zit echter meer dan voldoende capaciteit in de accu.[Afbeelding]
Yep, hier ook. Ik gebruik deze navi echter zo goed als nooit. Google maps is tenminste up-to-date.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Martin99 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:39:
Na de navigatie update krijg ik steeds de melding dat de batterij te weinig vermogen heeft om de bestemming te bereiken. Er zit echter meer dan voldoende capaciteit in de accu.[Afbeelding]
Same hier. Zelfs kleine ritjes naar bijv. Eindhoven (30km) begint ie al te mekkeren. Het rare is dat ie dat niet altijd doet, en ook de cirkel qua range in het ev menu wil nog wel eens verschillen.
Zal ie iets met hoogte verschillen doen? Dacht op vakantie zoiets gemerkt te hebben.

Gisteren overigens 77KW aan een Shell recharge lader gehaald. Maar dat duurde even voordat ie daar naar toe ging vanuit 55KW. En het duurde niet lang voordat ie weer terug ging naar 58KW, en je hoorde ook de auto blazen, dus de accu koeling was ook gaan werken.

Pvouput live

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:44
piwakawaka schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:19:
[...]

Misschien verstandig om eerst eens na te gaan hoe de auto erop reageert als de sleutel zich opeens niet meer in de auto bevindt - bijvoorbeeld na het starten aan iemand buiten de auto geven en dan wegrijden. Ik stel mij voor dat als je met een regelmatige snelheid over een goede weg rijdt, dit ook als stil liggen ervaren wordt door de sleutel.

• vuurwerk2
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Zit er een vakantiestand op de Kona model 2019?

Ik ben op vakantie en heb de sleutels meegenomen. De buurman ziet een geel lampje uit het logo komen dus de 12 volt accu wordt opgeladen. De laadpaal is kapot. Dus ben bang als ik terugkom de auto kan laten slepen.

Is er een vakantiestand zodat 12 volt accu niet of minder wordt gebruikt?

Dank voor het meedenken?

• Crazy D

Crazy D

FransDvntr schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:31:
[...]

Ik voer inderdaad straat nummer en plaats in zonder de komma (postcode vul ik ook niet in).
Interesant. Gister postcode ingevoerd, die vind ie wel. Maar straat + nummer + plaats (a la dorpstraat 1 ons dorp) vind ie meer dan 50 resultaten... zou ongeveer alle dorpen met mijn straatnaam erin, een shitload aan straten in mijn dorp en hier en daar nog een straat waarbij enkel het huisnummer matched (heb ik dat, woon op nummer 1 8)7 ). Echt kansloos, totaal niet bruikbaar. Nou ja, postcode kan dan nog redelijk maar goed, genoeg straten waar de straat best lang is en dan is huisnummer wel heel handig om ook op te zoeken. Vreemd dat dit dan niet bij iedereen gelijk werkt :?

Exact expert nodig?

• Blackraven
vuurwerk2 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:37:

Ik ben op vakantie en heb de sleutels meegenomen. De buurman ziet een geel lampje uit het logo komen dus de 12 volt accu wordt opgeladen. De laadpaal is kapot. Dus ben bang als ik terugkom de auto kan laten slepen.

Dank voor het meedenken?
Pagina H64 van het boekje:
De bestuurder kan de Aux. Battery
Saver+-functie activeren door de
startknop in stand ON te zetten en
het volgende te selecteren:
'User settings (Gebruikersinst.) →
Other features (Overige functies) →
Aux. Battery Saver+ (Hulpaccu
laadfunctie+)
En in jouw geval dus op OFF zetten.

Lijkt me overigens sterk dat je complete accupakket leeg wordt getrokken door het bijladen van je 12V batterij als je hem niet gebruikt, tenzij je pakket bijna leeg was. De 12V batterij wordt immers ook nagenoeg niet gebruikt bij stilstand.

Heb je geen granny op reserve om bij te laden?

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@vuurwerk2 Ik denk dat de 12 V accu heeeeeel lang kan worden bijgeladen vanuit de hoofdaccu zonder problemen. Volgens mij was er iemand in dit topic die zijn auto 3 maanden stil had laten staan zonder verlies in de hoofdaccu. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• s0larus
Blackraven schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:04:
[...]

Pagina H64 van het boekje:

[...]

En in jouw geval dus op OFF zetten.

Lijkt me overigens sterk dat je complete accupakket leeg wordt getrokken door het bijladen van je 12V batterij als je hem niet gebruikt, tenzij je pakket bijna leeg was. De 12V batterij wordt immers ook nagenoeg niet gebruikt bij stilstand.

Heb je geen granny op reserve om bij te laden?
Het is mogelijk dat @vuurwerk2 de Aux. Battery Saver+ optie niet eens heeft afhankelijk van het model en software versie. Bij mij kan ik hem niet uitschakelen in ieder geval aangezien ik hem nergens kan vinden.

Wat ik wel meen te hebben gelezen is dat de Battery Saver functie zo'n 10x ingeschakeld wordt voordat ie niet meer aangaat totdat de auto weer een keer is gestart. Maar voor het geval de Aux wel leeg is als je terug bent, Vuurwerk, koop een ladertje om hem even wat stroom te geven zodat je de hoofd accu kan laden. De auto kan je altijd met de sleutel open maken om zo de klep open te doen.

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:23

The Adder

Happy racing from Holland

s0larus schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:57:
[...]
Het is mogelijk dat @vuurwerk2 de Aux. Battery Saver+ optie niet eens heeft afhankelijk van het model en software versie. Bij mij kan ik hem niet uitschakelen in ieder geval aangezien ik hem nergens kan vinden.
Zou zo maar kunnen, in mijn Kona uit december 2018 zit deze optie er (helaas) niet op (of is in ieder geval nergens in de settings terug te vinden)

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:19

elmo1

Kona Electric jan-2019

The Adder schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:45:
[...]

Zou zo maar kunnen, in mijn Kona uit december 2018 zit deze optie er (helaas) niet op (of is in ieder geval nergens in de settings terug te vinden)
De battery saver functie is eruit gehaald.
Initieel dacht iemand dat het slim was om eens in de 72 uur de 12v accu bij te laden.
Dat werd steeds sneller en tegenwoordig is dat elke 4/5 uur iemand heeft hier wel eens een grafiek geplaatst. Dus de optie is ook nutteloos geworden.
Overigens snap ik nog steeds niet waarom ze niet voltage afhankelijk laden.

• Blackraven
Ik snap de logica überhaupt niet om nog een 12V accu in een elektrische auto te stoppen waar een enorme 400V accu in zit.
Lijkt me een kwestie van een 400/12V DC/DC omvormer voor de kleinere verbruikers...

• daemonix
  • Niet online
Blackraven schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:11:
Ik snap de logica überhaupt niet om nog een 12V accu in een elektrische auto te stoppen waar een enorme 400V accu in zit.
Lijkt me een kwestie van een 400/12V DC/DC omvormer voor de kleinere verbruikers...
Die omvormer zit er al in, anders kunnen ze de accu niet laden. ;)

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:37
Blackraven schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:11:
Een lang verhaal kort: de standaard automotive systemen werken nog steeds gewoon op 12v. Overal 400v -> 12v/5v voedingen in stoppen is overkill, daar heb je 1 DC-DC charger voor.

De systemen die het hoogvoltage systeem moeten bewaken (op isolatie/cell voltage/temperatuur etc) en de-/activeren met dikke relais, kunnen niet vanuit diezelfde accu gevoed worden. Valt de HV accu uit, dan zou je ineens alle functionaliteit verliezen en dat is geen wenselijke situatie.

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

• gjtokkel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-01 18:39
Dag mede tweakers,

Wij willen in januari een nieuwe kona ev kopen. Mooie auto met flink bereik. Fijne van ev is dat er weinig kapot kan gaan. Nu zie ik dat er om de 15000km een onderhoudsbeurt moet worden gedaan. Dat vind ik raar. Er kan weinig kapot aan zon ding toch? Weinig bewegende delen en zo. Voelt een beetje als geldklopperij.
Wat is jullie ervaring met kosten voor (verplichte) onderhoudsbeurten?

• s0larus
gjtokkel schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:52:
Dag mede tweakers,

Wij willen in januari een nieuwe kona ev kopen. Mooie auto met flink bereik. Fijne van ev is dat er weinig kapot kan gaan. Nu zie ik dat er om de 15000km een onderhoudsbeurt moet worden gedaan. Dat vind ik raar. Er kan weinig kapot aan zon ding toch? Weinig bewegende delen en zo. Voelt een beetje als geldklopperij.
Ik heb de mijne via lease contract voor werk. De kosten van mijn vorige onderhoudsbeurt was 232 euro. Wat mij betreft vindt ik het normaal. Vanwege wat ik doe heb ik in een jaar tijd al iets minder dan 35.000 km gereden. Vindt het fijn als er nagekeken wordt of er iets mis is en een software update krijgen als dat nodig is.

• pewill
Dag mede tweakers,

Als je het vergelijkt met Tesla is het inderdaad raar, daar is het advies om eens in de twee jaar langs te komen. Bij Hyundai moet je natuurlijk wel naar de garage voor de fantastische software updates. ;)

Model 3 | 2024 Highland

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:50
Dag mede tweakers,

Ik denk een fossiel business model/mindset van de dealer. Tis maar hoe je het bekijkt, bij Tesla word je weer geklopt met dure software/range upgrades, traditionele leveranciers vangen liever jaarlijks nog wat "onderhoud" zo lang ze nog bestaan. Ik was iets van 120 euro kwijt voor de eerste beurt. Waarbij ze dan wel een OS update doorvoeren die echt ruk is, maar dat houd je helaas niet tegen.

[ Voor 7% gewijzigd door CopyCatz op 27-10-2021 13:33 ]

• Pandarrama
Een grote beurt voor de Kona EV was in het begin 60 euro totaal.
Dat hebben ze na een tijdje verhoogd naar 120 euro om er nog wat aan te verdienen.
Geef ze eens ongelijk.......

• gjtokkel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-01 18:39
Hmmm ok. T is maar twee keer per jaar, nog steeds voordeliger dan een ander merk denk ik dan maar. Maar blijft raar

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:49
Pandarrama schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:54:
Een grote beurt voor de Kona EV was in het begin 60 euro totaal.
Dat hebben ze na een tijdje verhoogd naar 120 euro om er nog wat aan te verdienen.
Geef ze eens ongelijk.......
Wanneer is dit verhoogd? De verwachte kosten voor mij zijn €173,51 voor de eerste 15000km.
Dit bij Auto Palace in Almere.

• CopyCatz
Cxxxx71 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:12:
[...]
Het heet natuurlijk niet voor niks palace _/-\o_

• The Adder

The Adder

CopyCatz schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:30:
[...]

Het heet natuurlijk niet voor niks palace _/-\o_
:9~ :) :9~ :) :9~

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

• R2L
  • Laatst online: 02-01 21:29

R2L

Palace, maar je wordt daar beslist niet als een koning behandeld. Tenminste dat is mijn vervelende ervaring bij een andere vestiging van ze en sinds die tijd rij ik er met een hele grote boog omheen.

• elmo1
  • Laatst online: 23:19

elmo1

Kona Electric jan-2019

Cxxxx71 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:12:
[...]

Wanneer is dit verhoogd? De verwachte kosten voor mij zijn €173,51 voor de eerste 15000km.
Per 1 juli 2019. Ik was 2 dagen te laat met de beurt wat mij dus 180,- kost ipv 90,- .

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-01 09:56
elmo1 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:12:
[...]

Per 1 juli 2019. Ik was 2 dagen te laat met de beurt wat mij dus 180,- kost ipv 90,- .
Hier ook bij Barten in Alkmaar. 2e beurt, interieurfilter + remvloeistof !!!! Softwareupdate. Klaar in een uur en kosten 240 euro !!!!!! Bizar. Onze auto is 2 jaar oud, heeft 15.000 km gereden en dan moet de remvloeistof vervangen worden!

Dit is terug naar de 60-er/70-er jaren als je in Frankrijk ging tanken, voor je het wist gingen ze olie bijvullen/verversen en je ruitenwissers vervangen, bingo de hoofdprijs!

Snap wel dat auto dealers en garages op zoek zijn naar een nieuw verdienmodel, nu er steeds meer elektrische auto's komen, maar dit riekt naar afzetten!

• sirM1ster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-03-2022
Na al een paar weken blij rijdend in onze "Cubby" neig ik meer en meer om een frunk te plaatsen. Nou heb ik al enkele keren iemand voorbij zien komen met foto's e.d., hier en op FB, maar ik vraag me nog steeds af waar ik alles direct vandaan kan halen.

Kan er iemand hier wat links delen waar ik het materiaal vandaan kan halen om een frunk te plaatsen? Liever geen links naar de "kant-en-klare" frunk, want die kost me veel te veel. Liever een "kratje" met een deksel en wat gerei om het vast te zetten.
Ik heb geen 3D printer, dus als iemand me daarbij kan helpen stel ik dat ook ZEER op prijs. Natuurlijk tegen een passende vergoeding 😘

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-01 08:59

incmve

maredana.nl

elmo1 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:12:
[...]

Vorige maand een 15K beurt gehad, ik rij lease dus ik krijg geen factuur maar in het online platform zie ik dat er €110 is gerekend voor de beurt.
Dit was in Almere.
Zijn toch wel behoorlijke verschillen ook bij dezelfde garage.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• MaxLaadvermogen
  • Laatst online: 19:56
gtabak schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:23:
[...]

Onze auto is 2 jaar oud, heeft 15.000 km gereden en dan moet de remvloeistof vervangen worden!
Remvloeistof heeft de neiging om na verloop van tijd in kwaliteit achteruit te gaan. Met een levensduur van 30 maanden is ze dus houdbaar tot twee en een half jaar na de productiedatum.

• The Adder

The Adder

gtabak schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:23:
[...]
Hier ook bij Barten in Alkmaar. 2e beurt, interieurfilter + remvloeistof !!!! Softwareupdate. Klaar in een uur en kosten 240 euro !!!!!! Bizar. Onze auto is 2 jaar oud, heeft 15.000 km gereden en dan moet de remvloeistof vervangen worden!
Materiaal:
Interieurfilter: 16 euro
Remvloeistof: 4 euro

Uurloon:
Monteur: 80 euro

'Paleis' kosten:
140 euro per uur -> ruim 300.000 euro per jaar (kan je een aardig palace van bouwen!)

Zodra de fabrieksgarantie verlopen is, wat dat waard is, zou je mij daar niet meer zien, bye bye dealer ;w

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11-2025
Zijn er meer mensen die een probleempje hebben met het starten van de climate control via de app? Letterlijk elke keer als ik de CC start duurt het een paar minuten tot het signaal is doorgegeven aan de auto, en daarna krijg ik de melding dat het niet gelukt is (Failed). Als ik hem dan nog een keer start lukt het altijd meteen.

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

De nieuwe bluelink app zou een widget hebben voor iOS & Android.. (Niet die in de auto zelf bedoel ik)
Maar ik kan die nergens vinden tot nu toe, is er een manier om die te activeren?

Of kan dat niet bij de Kona?

[ Voor 15% gewijzigd door RazorX4 op 28-10-2021 13:23 ]

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-01 08:59

incmve

maredana.nl

B00st3r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:02:
Zijn er meer mensen die een probleempje hebben met het starten van de climate control via de app? Letterlijk elke keer als ik de CC start duurt het een paar minuten tot het signaal is doorgegeven aan de auto, en daarna krijg ik de melding dat het niet gelukt is (Failed). Als ik hem dan nog een keer start lukt het altijd meteen.
Die van mij werkt zonder "errors" als ik ook de overige dingen aanzet zoals stuurverwarming etc.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-01 16:49
Nu alweer bijna 2 maanden tevreden met mijn Kona Limited. Enige wat mij opvalt is dat hij aan de laadpaal nooit 11 kW haalt, iig niet volgens het schermpje achter het stuur. Laatste keer was het 8.9/9 kW, keer daarvoor nog minder. Kan het in de app ook nergens monitoren. Heeft iemand een idee waardoor dit veroorzaakt kan worden?

• daemonix
  • Niet online
De laadpaal? ;)

• B00st3r
RazorX4 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:22:
De nieuwe bluelink app zou een widget hebben voor iOS & Android.. (Niet die in de auto zelf bedoel ik)
Maar ik kan die nergens vinden tot nu toe, is er een manier om die te activeren?

Of kan dat niet bij de Kona?
Voor Android staat ie gewoon bij de widgets zoals alle andere widgets. Van iOS weet vrij weinig (maar volgens mij iets met een plusje links- of rechtsboven).

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:49
The Adder schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:39:
[...]

Materiaal:
Interieurfilter: 16 euro
Remvloeistof: 4 euro

Uurloon:
Monteur: 80 euro

'Paleis' kosten:
140 euro per uur -> ruim 300.000 euro per jaar (kan je een aardig palace van bouwen!)

Zodra de fabrieksgarantie verlopen is, wat dat waard is, zou je mij daar niet meer zien, bye bye dealer ;w
Voor de software update ben je natuurlijk aangewezen op de Hyundai werkplaats.
Overig onderhoud mag door elk andere garage gedaan worden als het maar volgens schema is om de fabrieksgarantie te behouden.

• Tammo2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-01 16:34
vuurwerk2 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:37:

Dank voor het meedenken?
al een paar keer met een lege 12v accu gestaan door een slecht sluitende achterklep, waardoor het lampje bleef branden. Je kan de 12v gewoon laden via een acculader.

• nessio
Autopalace almere in juli 2021 : 30000km beurt €. 241,07 incl prijsafspraak s30k24mpst
Standaardprijs is €. 136,-- maar ik heb het koolstoffilter laten vernieuwen€. 43,02 ipv uitblazen, remvloeistof bijvullen 16,25 en op mijn verzoek is de carrosserie gecontroleerd. Ik had een klacht en die is later onder garantie opgelost (kosten zouden anders 847,-- zijn geweest).
@gtabak : remvloeistof bijvullen na 2 jaar is heel normaal!!! Uit uit veiligheid ook gewenst.
BMW's melden dit zelfs connect aan de garage voor het lampje gaat brande, waarna ze je bellen.om even langs te komen.

[ Voor 87% gewijzigd door nessio op 28-10-2021 15:50 ]

• s0larus
Vandaag voor het eerst turtle mode zien gebeuren. Ritje van ~115km en ik had 134km range. Helaas nam ik de verkeede afslag waardoor ik niet met 5 maar 2% aankwam. Tussendoor nog 1% geladen zodat ik zeker weten kon aankomen. Het was het stukje A2 bij utrecht richting amsterdam. Ik ging de tunnel in maar moest de parallel weg hebben. En natuurlijk, bij aankomst geen laadpalen beschikbaar... zelfs een ICE (niet hybrid) geparkeerd bij een laadpaal

[ Voor 14% gewijzigd door s0larus op 28-10-2021 16:50 ]

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:33
nessio schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:28:
Autopalace almere in juli 2021 : 30000km beurt €. 241,07 incl prijsafspraak s30k24mpst
Standaardprijs is €. 136,-- maar ik heb het koolstoffilter laten vernieuwen€. 43,02 ipv uitblazen, remvloeistof bijvullen 16,25 en op mijn verzoek is de carrosserie gecontroleerd. Ik had een klacht en die is later onder garantie opgelost (kosten zouden anders 847,-- zijn geweest).
@gtabak : remvloeistof bijvullen na 2 jaar is heel normaal!!! Uit uit veiligheid ook gewenst.
BMW's melden dit zelfs connect aan de garage voor het lampje gaat brande, waarna ze je bellen.om even langs te komen.
Remvloeistof hoef je, mits geen lekkage, nooit bij te vullen.
Wanneer het vloeistofniveau lager is komt dat omdat de remblokken slijten waardoor er meer vloeistof zit in de ruimte achter de remzuiger.
Wel moet het vocht in de vloeistof worden gemeten. Zodra deze te hoog is, moet je de vloeistof in het systeem verversen. Iets wat nogal vaak achterwege wordt gelaten.
Zit er te veel vocht in, ga je het kookpunt van de vloeistof verlagen. Bij veel remwerk(bergen bv), gaat de vloeistof koken waardoor er Vapour-lock ontstaat. Oftewel, lucht in je remsysteem, en dat wil je echt niet. :)

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGDYJFzSWCzmwpN3AKmzm5YJiU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qd3taB3ezYkNSxC17KMzmDk1.jpg?f=fotoalbum_large

:D Gisteren opgehaald

Premium Sky - Polar White *O*

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-01 12:26
RazorX4 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:00:
[Afbeelding]

Wat is de reden van het onherkenbaar maken van de nummerplaat? :?

• daemonix
  • Niet online
Schepseltje schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:37:
[...]

Wat is de reden van het onherkenbaar maken van de nummerplaat? :?
AVG. Zo moeilijk is dat niet.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
s0larus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:46:
En natuurlijk, bij aankomst geen laadpalen beschikbaar... zelfs een ICE (niet hybrid) geparkeerd bij een laadpaal
Het blijft vervelend zoiets. Dus uiteindelijk via een snellader?

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-01 09:56
sirM1ster schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:36:
Na al een paar weken blij rijdend in onze "Cubby" neig ik meer en meer om een frunk te plaatsen. Nou heb ik al enkele keren iemand voorbij zien komen met foto's e.d., hier en op FB, maar ik vraag me nog steeds af waar ik alles direct vandaan kan halen.

Kan er iemand hier wat links delen waar ik het materiaal vandaan kan halen om een frunk te plaatsen? Liever geen links naar de "kant-en-klare" frunk, want die kost me veel te veel. Liever een "kratje" met een deksel en wat gerei om het vast te zetten.
Ik heb geen 3D printer, dus als iemand me daarbij kan helpen stel ik dat ook ZEER op prijs. Natuurlijk tegen een passende vergoeding 😘
www.frunk.at

Hebben 'm nu ruim een jaar, gewoon top. Kwaliteit, past perfect en zit er in 5 minuten in of uit.

Kost wel wat meer, maar ga ik niet voor zitten kloten met een plastic curver bak of zo en allerlei ander halfbakken bevestigingsmaterialen. Wordt vastgeklikt op dezelfde originele bevestigingspunten als de fabrieks afdekkap.

Je hebt een auto van plus 45000 euro en dan is een goed accessoire van 200 euro teveel?!

[ Voor 20% gewijzigd door gtabak op 29-10-2021 09:15 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:54
Gisteren een :( moment met m'n Kona-2019:

Wegrijden uit parkeergarage - AV display bleef zwart, knoppen niet verlicht, geen radio, geen achteruitrij-camera, niets. Aan/uit knop op display deed ook niets.

Even stoppen, auto uitzetten, even de auto uit/in en weer starten: geen verschil, AV gedeelte bleef stil & zwart. Dus maar zonder radio en navigatie naar huis gereden, uur lang in stilte - waar ik wel chagarijnig van wordt.

's-avonds na een paar uur weer eens de auto starten - en jawel, display start op met "initializing". Leuk dat het weer werkt en niet voor naar de garage hoeft, maar wel irritant dat alles aan navigatie-instellingen weer naar fabrieksinstellingen gezet was. Moet nog kijken of de radio zenderindeling ook reset is...

• Pandarrama

• L_H_X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08-2024

L_H_X

Keep smiling!

[Afbeelding]

Gefeliciteerd (y)
Is dat trouwens niet Chalk White? Dacht dat de Polar White iets geler van kleur is.

• grimlock
daemonix schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:43:
[...]

AVG. Zo moeilijk is dat niet.
Want?... Hoe koppel je de info die ook gewoon op RDW beschikbaar is aan een profiel van Tweakers zonder enige persoonlijke informatie dat naar een uniek persoon is te herleiden?

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:00
grimlock schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:45:
[...]

Want?... Hoe koppel je de info die ook gewoon op RDW beschikbaar is aan een profiel van Tweakers zonder enige persoonlijke informatie dat naar een uniek persoon is te herleiden?
Je kan het natuurlijk wel andersom herleiden. Ajs je het kenteken ziet rijden valt die te koppelen aan een Tweakers profiel

• grimlock
One-eye864 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:52:
[...]
Je kan het natuurlijk wel andersom herleiden. Ajs je het kenteken ziet rijden valt die te koppelen aan een Tweakers profiel
Natuurlijk, en what does it give t.a.v. AVG?

• Marc Groms
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-12-2025
Wie gebruikt de originele inzetbak van de koffer als Frunk ? Wat zijn de ervaringen ?

[ Voor 47% gewijzigd door Marc Groms op 29-10-2021 10:06 ]

• daemonix
  • Niet online
grimlock schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:58:
[...]

Natuurlijk, en what does it give t.a.v. AVG?
Het is herleidbaar op een persoon en *dus* een persoonsgegeven.

Niet iedereen gooit alles maar online. Respecteer dat.

• grimlock
daemonix schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:24:
[...]

Het is herleidbaar op een persoon en *dus* een persoonsgegeven.

Niet iedereen gooit alles maar online. Respecteer dat.
In wat voor vorm is het dan herleidbaar naar een specifiek persoon? Ik respecteer het, maar ik zie het nut niet. Het kan niet naar een uniek persoon terugherleid worden. Correct me if I'm wrong. En voor mijn part plakken ze alles af, ieder zijn keus, maar het gaat om de raakvlakken met AVG, en die zie ik niet.

• daemonix
  • Niet online
Zie bijvoorbeeld de argumentatie in https://www.ictrecht.nl/b...vens-ook-persoonsgegevens

• grimlock
En dan dit ...

Deze conclusie van het hof is ietwat vreemd, omdat een kenteken wel degelijk als een persoonsgegeven aan te merken is. Weliswaar kun je aan de hand van een kenteken niet direct zien bij wie dit kenteken hoort, maar in combinatie met andere gegevens is dit eenvoudig herleidbaar. Het College Bescherming Persoonsgegevens bevestigt dit en stelt het volgende: ‘Kentekens van motorvoertuigen zijn persoonsgegevens voor degenen die toegang hebben tot het kentekenregister van de Rijksdienst voor het Wegverkeer. Zij kunnen immers tenaamstelling van het kenteken zonder bijzondere inspanning te weten komen'.

Dus de rechtspraak is een beetje doorgeschoten lijkt het, voor een leek is het niet te achterhalen. Weten we dat ook weer. :)

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Marc Groms schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:05:
Wie gebruikt de originele inzetbak van de koffer als Frunk ? Wat zijn de ervaringen ?
Zie mijn eerdere reacties 😁.

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Bij zo'n 150 Kw paal van Fastned gaat het toch wel snel 😁. Geen verlies in snelheid na 2,5 jaar.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXyfJp9ec6DvoUw1nqHqSC3rcf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgB2seDMCvG6gqjVNQWzddlq.jpg?f=fotoalbum_large

• Flagg
  • Niet online

Flagg

grimlock schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:48:
[...]

En dan dit ...

Deze conclusie van het hof is ietwat vreemd, omdat een kenteken wel degelijk als een persoonsgegeven aan te merken is. Weliswaar kun je aan de hand van een kenteken niet direct zien bij wie dit kenteken hoort, maar in combinatie met andere gegevens is dit eenvoudig herleidbaar. Het College Bescherming Persoonsgegevens bevestigt dit en stelt het volgende: ‘Kentekens van motorvoertuigen zijn persoonsgegevens voor degenen die toegang hebben tot het kentekenregister van de Rijksdienst voor het Wegverkeer. Zij kunnen immers tenaamstelling van het kenteken zonder bijzondere inspanning te weten komen'.

Dus de rechtspraak is een beetje doorgeschoten lijkt het, voor een leek is het niet te achterhalen. Weten we dat ook weer. :)
Ik weet niet wat je precies bedoelt met een "leek" maar er zijn alleen al in dit topic enkele mensen die dusdanig dicht bij het vuur zitten dat een kenteken opvragen niet heel moeilijk zal zijn als ze echt willen.

Sterker nog in een ver verleden (lees: 15 jaar) heb ik per ongeluk de mogelijk eens gehad door een type fout in een dienstnummer. Maar dat was snel opgelost. :)

Dus ik snap het prima als mensen die dingen afplakken, dacht eigenlijk dat we hier bij Tweakers ook niet echt uit hoeven te leggen waarom je zo min mogelijk privégegevens online moet zetten. ;)

• B00st3r
Is het normaal dat de auto een licht ratelend geluid maakt vanaf de onderkant tijdens het remmen en optrekken? Ik rij regelmatig zonder muziek dus ik hoor het nogal snel. Maar is dit iets wat me is opgevallen als ik langzaam rijd.

• CopyCatz
B00st3r schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:21:
Is het normaal dat de auto een licht ratelend geluid maakt vanaf de onderkant tijdens het remmen en optrekken? Ik rij regelmatig zonder muziek dus ik hoor het nogal snel. Maar is dit iets wat me is opgevallen als ik langzaam rijd.
heb ik niet..

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb het sinds kort ook, als je in N rijd is het weg, lijkt uit de aandrijflijn te komen

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:00
Ik heb van meerdere gehoord die het hadden, hier en in de Facebookgroep, dat het een probleem is met de elektromotor en dat die (uiteraard onder garantie) vervangen moet worden

• FransDvntr
Ik heb dit ook nog niet. Auto heeft nu bijna 14.000 km gereden.

• SeeSharpDev
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-01 14:02
Leuk bericht m.b.t. het laden bij Tesla superchargers link.

Goed om te lezen dat we een nieuwe optie hebben m.b.t. snelladen voor een goed tarief. (onderstaande overgenomen van een reactie op het artikel)
Laadtarieven "non-Tesla-owner":

Tesla Supercharger Eemnes 250 kW: € 0,57 / € 0,24*
Tesla Supercharger Naarden: 150 kW: € 0,57 / € 0,24*
Tesla Supercharger Breukelen: 150 kW: € 0,59 / € 0,26*
Tesla Supercharger Tilburg: 250 kW: € 0,57 / € 0,24*

Prijzen zijn per kWh.
* = met een abonnement (€ 12,99 per maand) zijn dit de laadtarieven.

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik ben vrijdag voor een servicebeurt naar de dealer geweest en ik heb dat geluid ook en de elektromotor moet vervangen worden dan ben je de auto 1 dag kwijt. maar de accu moet ook vervangen worden dus dat wordt dan in 1 keer gedaan medio december hadden ze het over alles in 1 keer was ook mijn voorstel.

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-01 00:23

Nanax

Ik ben sjaak niet

Bluelink update hier op twee verschillende telefoons de status van de auto al enige tijd niet meer. Krijg na X min geen reactie van het voertuig als melding. De auto staat niet in offline modus en t heeft allemaal X tijd prima gewerkt. Zie ook streepjes ontvangst op dashboard. Gezien er niemand recent iets vergelijkbaars meld gok ik dat ons exemplaar alleen van slag is?

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:37
Nanax schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:38:
Bluelink update hier op twee verschillende telefoons de status van de auto al enige tijd niet meer. Krijg na X min geen reactie van het voertuig als melding. De auto staat niet in offline modus en t heeft allemaal X tijd prima gewerkt. Zie ook streepjes ontvangst op dashboard. Gezien er niemand recent iets vergelijkbaars meld gok ik dat ons exemplaar alleen van slag is?
Reset van de "radio" lost het meestal op.

Klein knopje rechts van scherm indrukken met potlood oid.

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 22-12-2025
plopobiel schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:59:
[...]

Ik ben vrijdag voor een servicebeurt naar de dealer geweest en ik heb dat geluid ook en de elektromotor moet vervangen worden dan ben je de auto 1 dag kwijt. maar de accu moet ook vervangen worden dus dat wordt dan in 1 keer gedaan medio december hadden ze het over alles in 1 keer was ook mijn voorstel.
Ik kreeg er daarnet ook gratis de melding bij 'refill inverter coolant', het ritje terug van de supermarkt was het weg

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-01 23:54
[Afbeelding]

Gefeliciteerd man, Polak White blijft een te gekke kleur, echt spierwit 😁
Rob76 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:53:
Bij zo'n 150 Kw paal van Fastned gaat het toch wel snel 😁. Geen verlies in snelheid na 2,5 jaar.[Afbeelding]
Hoe krijg ik dit scherm tijdens het laden? Of moet de auto dan aan? Met start knop.

• SeeSharpDev
Ik heb al een aantal keer aan de snellader gehangen maar merk dat ik niet echt boven de 55-58 kwh uitkom.
Hierbij had ik een aantal verschillende situatie qua temperatuur en hoeveel km ik voor het laden had gereden (en natuurlijk hoeveel % de accu nog had)

Vandaag opnieuw geladen, gestart na 15 km rijden en met 10% accu de sessie gestart.
Deze begon met 38 kwh en liep uiteindelijk op tot 55 kwh.

Heeft iemand soortgelijk probleem gehad of zijn er instellingen die ik over het hoofd zie die hier impact hebben op de snelheid?

• nessio
Welke lader, hoeveel cap had die lader, stonden er meer te laden, etc. meer gegevens verstrekken.

• SeeSharpDev
Tot nu toe verschillende stations van Shell met 150 kw / 175 kw laders en vandaag een Tesla lader (250 kw).
Alle keren was ik de enigste die aan het laden was op dat moment (alleen bij Tesla niet).
Pagina: 1 ... 93 ... 148 Laatste