Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 91 ... 139 Laatste
Acties:

• Blackraven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 17:00
Bij gebrek aan info mijn kant op van Hyundai:
Als de RDW terugroepactie van de auto af is, staat ie dan bij de importeur of bij de dealer?

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeeSharpDev
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-05 12:13
Blackraven schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:40:
Als de RDW terugroepactie van de auto af is, staat ie dan bij de importeur of bij de dealer?
De terugroepactie voor onze auto was verholpen en afgemeld door onze dealer bij de rdw, 2 dagen later werden wij gebeld voor een afspraak.

[ Voor 3% gewijzigd door SeeSharpDev op 30-09-2021 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimlock
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 15:42
Blackraven schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:40:
De RDW data loopt ongeveer een week achter volgens de dealer, maar dit is zeker een goede conclusie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• j0rdy030
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 09:38
Eindelijk het verlossende telefoontje gehad van de dealer, aanstaande woensdag mogen wij onze Kona ophalen! *O*

23 juli: besteld :)
9 aug: bedenktijd verlopen :*)
heel sept: vertrouwen in de mensheid verloren.. ;w
6 okt: auto ophalen! oOo
7 okt: hopelijk zeer tevreden Kona rijder! d:)b

Bedankt allemaal voor het dealen met mijn ongeduld al die tijd! Binnenkort ga ik het daadwerkelijk over de auto hebben hier! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackraven
grimlock schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:25:
[...]

De RDW data loopt ongeveer een week achter volgens de dealer, maar dit is zeker een goede conclusie.
Dat is vanmorgen bevestigd inderdaad na zelf maar weer eens gebeld te hebben.
Ik blijf me er over verbazen dat de communicatie op alle fronten mist / mis gegaan is bij alle betrokken partijen.

Als ik bovenstaande volg, zou hij dus rond 13 september al bij de dealer gestaan hebben... :X

Enfin, hij is boven water en hopelijk kunnen we binnenkort gaan rijden met de Kona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:24
@Blackraven Je kunt helaas nergens instellen dat de achterlichten aan gaan met de dagrijverlichting.
Gemiste kans voor de EU (die hebben de daglichtregels bepaald, maar de achterkant vergeten).
Bij al onze auto's (Hyundai, Toyota, BMW) gaan de achterlichten niet standaard aan met de DRL.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:48
nessio schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:53:
@Blackraven Je kunt helaas nergens instellen dat de achterlichten aan gaan met de dagrijverlichting.
Gemiste kans voor de EU (die hebben de daglichtregels bepaald, maar de achterkant vergeten).
Bij al onze auto's (Hyundai, Toyota, BMW) gaan de achterlichten niet standaard aan met de DRL.
Ik zie ook nog niet wat voor nut dat zou hebben, achterlichten aan overdag. Idee is dacht ik toch dat tegemoetkomend verkeer door de dagrijverlichting elkaar beter ziet?

Ik denk dat als je bovenop een voor je rijdende auto bots, het probleem niet zit in de achterlichten die niet aan zijn, maar in het zichtvermogen of concentratie van de bestuurder die achterop botst...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:28
DRL is een leuke 'gimmick' voor designers en verkopers om de auto wat meer 'smoel' te geven, maar is mijns inziens te beperkt voor het écht verbeteren van de zichtbaarheid: zeker bij minder goede zichtomstandigheden als regen, nevel, tegenlicht, boswegen, etc.
Mijn persoonlijk advies is om altijd dimlicht te voeren, dan weet je zeker dat je maximaal zichtbaar bent voor je mede-weggebruikers, van voren én van achteren. Dan maar 5-10 kilometer eerder aan de laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
De Eu heeft het bedacht, niet ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cemmey
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-05 16:33
Mij allemaal te veel gedoe, ik rij gewoon lekker wat de omstandigheden op de weg toelaten en zie wel wanneer ik moet laden. Zomers een koele auto en in de winter een warme auto en kont. Ik heb nou eenmaal voor die opties gekozen dus dan ga ik er ook gewoon gebruik van maken. Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten! ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autowiel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-05 15:50
j0rdy030 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:28:
Eindelijk het verlossende telefoontje gehad van de dealer, aanstaande woensdag mogen wij onze Kona ophalen! *O*

23 juli: besteld :)
9 aug: bedenktijd verlopen :*)
heel sept: vertrouwen in de mensheid verloren.. ;w
6 okt: auto ophalen! oOo
7 okt: hopelijk zeer tevreden Kona rijder! d:)b

Bedankt allemaal voor het dealen met mijn ongeduld al die tijd! Binnenkort ga ik het daadwerkelijk over de auto hebben hier! :P
Wat fijn!
Haha ik moest over je opmerking van september lachen, en herken er wel iets van ;)

Hoe vaak ik al doorgestuurd ben van ANWB <-> LeasePlan <-> Dealer <-> Hyundai Sassenheim.

Wat een zooitje is het bij Hyundai Nederland zeg...
Na meerdere malen te hebben gebeld met Hyundai Nederland, en na 8 dagen nog geen reactie op de mail heb ik vandaag een medewerker van Hyundai Nederland gesproken die zichzelf in ieder geval erg belangrijk vond: toen ik diegene aan de lijn had was hij/zij meer bezig met hoe ik aan de contactgegevens kwam om zo een reprimande uit te kunnen delen dan zijn/haar energie te stoppen in het proberen op te lossen. Na tientallen telefoontjes is het mij wel duidelijk dat het één grote chaos is bij Hyundai waar ze het woord communicatie nog moeten uitvinden.

Maargoed al die frustratie heeft iets opgeleverd vandaag: ook ik zou deze maand in een Kona moeten kunnen rijden..

[ Voor 3% gewijzigd door Autowiel op 01-10-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat het wel zinvol is om de achterlichten bij daglicht uit te hebben. Ze worden bij daglicht makkelijk verward met remlichten.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hebben jullie ook regelmatig dat de CC niet wil inschakelen met de melding 'er wordt niet voldaan aan de voorwaarden' (oid)? Ik ben er inmiddels achter dat ik dan ff moet remmen en daarna werkt de CC wel maar dat is op de snelweg vrij irritant. Is nu 3-4x voorgekomen op 1000km.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:16
Chaoss schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:59:
Hebben jullie ook regelmatig dat de CC niet wil inschakelen met de melding 'er wordt niet voldaan aan de voorwaarden' (oid)? Ik ben er inmiddels achter dat ik dan ff moet remmen en daarna werkt de CC wel maar dat is op de snelweg vrij irritant. Is nu 3-4x voorgekomen op 1000km.
Of naar beneden aantikken op je stuur, dan doet die t wel. Heb de melding ook wel eens idd.

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wouzziej schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:05:
[...]

Of naar beneden aantikken op je stuur, dan doet die t wel. Heb de melding ook wel eens idd.
Volgens mij werkte dat niet maar ik zal het de volgende keer nog eens proberen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackraven
ari3 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:27:
[...]
Ik denk dat het wel zinvol is om de achterlichten bij daglicht uit te hebben. Ze worden bij daglicht makkelijk verward met remlichten.
Totdat je een tunnel inrijdt en bij de auto voor je met DRL zonder achterlichten ineens de automatische verlichting aanspringt, dan heb ik veel meer de neiging om te denken dat de rem ingetrapt wordt, dan wanneer de verlichting achter al aan staat.

Ik rijd nu al standaard met dimlicht, dus dat blijf ik dan ook maar doen om zowel voor als achter zichtbaar te zijn.
Persoonlijk ben ik wel voorstander van het Zwitserse model, altijd dimlicht op straffe van ~10€ boete.
Maar goed, ik hoor al dat er hier verschillende ideeën over leven op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:10
Naar mijn idee komt dat als je tijdens cruise gewoon op gaspedaal rijd. Na zoveel tijd schakelt de cruise controle functie af, ingeven snelheid wordt --- en krijg je die melding als je SET - aan tikt om de cruise snelheid weer in te geven.

Nu rijd ik praktisch met 1 voet en was het dus contact aan/uit om cruise weer actief te krijgen, maar ik zal het eens proberen om het rempedaal aan te tikken.

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-05 13:31
Ik heb de auto een pasr maanden, had daar in begin ook last van. Inderdaad te maken met omhoog of omlaag klikken. Even mopperen, want waarom wordt dan niet meteen vermeldt wat de betreffende voorwaarde is?

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cemmey
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-05 16:33
Ik vind 'set mode to cruise' en vervolgens 'down button' om hem te activeren ook erg onlogisch. Maar als je je afspeel lijst aan hebt en een ander nummer wilt dan is pijltje omhoog 'terugspoelen' en pijltje omlaag 'volgend nummer'. Ook niet heel logisch naar mijn mening maar daar valt wel aan te wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Laatst online: 06-05 10:51
Remmen is niet nodig, even van het "gas" is genoeg. Blijkbaar is hij zn throtle set-point na een tijdje kwijt ofzo. 8)7

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper28nl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-05 13:01

viper28nl

Homey user

Heeft er iemand ook veel last van lag in Android auto icm een S21 ultra?

Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 22:24
Ivo. schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:28:
Kan je de auto zo instellen dat hij automatisch op slot gaat als je van de auto weg loopt? (met de sleutel natuurlijk)
Hmmm. Zojuist ontdekt dat je met het knopje op de klink ook de auto kan afsluiten.. 8)7 8)7

Ook even getest of dit kan als je de sleutel in de auto hebt liggen, maar dan krijg je een "piep" en gaat ie niet op slot. Toch wel knap dat de Kona weet waar ik mijn sleutel heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario99
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-05 15:14
Blackraven schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:49:
[...]

Totdat je een tunnel inrijdt en bij de auto voor je met DRL zonder achterlichten ineens de automatische verlichting aanspringt, dan heb ik veel meer de neiging om te denken dat de rem ingetrapt wordt, dan wanneer de verlichting achter al aan staat.

Ik rijd nu al standaard met dimlicht, dus dat blijf ik dan ook maar doen om zowel voor als achter zichtbaar te zijn.
Persoonlijk ben ik wel voorstander van het Zwitserse model, altijd dimlicht op straffe van ~10€ boete.
Maar goed, ik hoor al dat er hier verschillende ideeën over leven op het forum.
Als je een tunnel ingaat met de CC aan, dan gaan de remlichten ook aan omdat de auto van de helling gaat en toch de ingestelde snelheid wilt aanhouden. Met regeneren gaan de remlichten ook branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:25

Crazy D

I think we should take a look.

Ivo. schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 00:23:
[...]

Hmmm. Zojuist ontdekt dat je met het knopje op de klink ook de auto kan afsluiten.. 8)7 8)7

Ook even getest of dit kan als je de sleutel in de auto hebt liggen, maar dan krijg je een "piep" en gaat ie niet op slot. Toch wel knap dat de Kona weet waar ik mijn sleutel heb ;)
De feature heeft de Toyota die ik 8 jaar reed, al diverse malen ervoor gezorgd dat ik mijn sleutels niet in een auto heb laten liggen die op slot ging :X

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Supermario99 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:56:
[...]

Als je een tunnel ingaat met de CC aan, dan gaan de remlichten ook aan omdat de auto van de helling gaat en toch de ingestelde snelheid wilt aanhouden. Met regeneren gaan de remlichten ook branden.
Remlichten gaan alleen aan bij de 2de "regen" stand meen ik dus alleen een beetje "gas" los om de snelheid te behouden doet ie alleen bij erg steile hellingen als het goed is.

Normaal gesproken zal ie niet heel snel de remlichten laten branden als het goed is. Als tie het bij jou welnl doet zou ik langs de dealer gaan want dat hoort niet zover ik weet.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

Ik vraag me af wat er gebeurd als je de linker stuur hendel op lagere snelheid "aantrekt, loslaat, aantrekt, loslaat, aantrekt, loslaat".

Ik kom nog wel eens bij een verkeerslicht aan en trek dan aan de hendel om af te remmen. Maar als ik dan merk dat ik de vroeg stil sta dan laat ik de hendel weer los. Om te voorkomen dat ik dan te ver doorrij betrap ik mijzelf erop dat ik de hendel constant aantrek en weer loslaat. Als ik hem namelijk niet loslaat dan stopt de auto echt helemaal met rollen en dat wil ik dan nog niet.

Zou mijn remlicht dan constant "aan, uit, aan, uit, aan, uit" gaan?

Ik ben bijna geneigd om een camera op de auto te plakken en er een video over te maken zodat we het helemaal duidelijk hebben.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je remt actief, dus remlicht gaat aan en weer uit als je de knop los laat.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

daemonix schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:01:
Je remt actief, dus remlicht gaat aan en weer uit als je de knop los laat.
Ow, dan moet ik daar echt mee op houden en gewoon met de rem gaan werken. Mensen zullen wel gek worden van dat geknipper.

Thanks.

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-05 18:30
World Citizen schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:07:
[...]

Ow, dan moet ik daar echt mee op houden en gewoon met de rem gaan werken. Mensen zullen wel gek worden van dat geknipper.

Thanks.
Gewoon blijven oefenen, dan leer je het beter in te schatten en hoef je maar 1x aan die hendel te trekken. :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Cxxxx71 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:19:
[...]

Gewoon blijven oefenen, dan leer je het beter in te schatten en hoef je maar 1x aan die hendel te trekken. :? ;)
Zonder gekheid, dat durf ik dus niet. Ik durf ook niet te testen of een Kona dan automatisch remt.
Op de snelweg begint hij met remmen als je te dicht bij komt, maar als ik parkeer niet. Dus ik vraag me af wat er gebeurd als je uitrolt bij een verkeerslicht en afremt met je hendel. Zou hij dan ook gaan remmen als je het toch NET niet haalt?

Die onzekerheid zorgt er dus voor dat ik ga flipperen met die hendel.

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nessio
Op ACC remt ie toch zelf tot stilstand tot de stilstaande auto! Bij geen auto moet je zelf remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:04

The Adder

Happy racing from Holland

Ivo. schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 00:23:
[...]
Hebben jullie ook last dat dit niet altijd lekker werkt? Soms 2 of 3x drukken totdat de deur wordt vergrendeld of opengaat, en soms ook helemaal niet en dan moet ik de deur via het drukknopje op de sleutel openen :(

P.S. heb dit met beide sleutels en ook als de sleutel dicht bij de auto is. Ik wordt trouwens wel altijd vriendelijk begroet door de zijspiegels :)

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 70000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 15:32
The Adder schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:46:
[...]

Hebben jullie ook last dat dit niet altijd lekker werkt? Soms 2 of 3x drukken totdat de deur wordt vergrendeld of opengaat, en soms ook helemaal niet en dan moet ik de deur via het drukknopje op de sleutel openen :(

P.S. heb dit met beide sleutels en ook als de sleutel dicht bij de auto is. Ik wordt trouwens wel altijd vriendelijk begroet door de zijspiegels :)
ik keer drukken is genoeg. Die spiegels heb ik wel aangepast, bij mijn gaan de spiegels synchroom aan de vergrendeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
nessio schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:45:
Op ACC remt ie toch zelf tot stilstand tot de stilstaande auto! Bij geen auto moet je zelf remmen.
Ik vind hem wel laat en hard remmen, als het een keer glad is gaat het mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
Ik heb afstand op 3 blokjes staan (in de stad) Dan vind ik het wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:50

PeaceNlove

Deugleuter

World Citizen schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:34:
[...]

Zonder gekheid, dat durf ik dus niet. Ik durf ook niet te testen of een Kona dan automatisch remt.
Op de snelweg begint hij met remmen als je te dicht bij komt, maar als ik parkeer niet. Dus ik vraag me af wat er gebeurd als je uitrolt bij een verkeerslicht en afremt met je hendel. Zou hij dan ook gaan remmen als je het toch NET niet haalt?

Die onzekerheid zorgt er dus voor dat ik ga flipperen met die hendel.
En waarom gewoon niet klassiek met het rempedaal? Daarmee rem je ook regeneratief, tenzij je heel fors wilt afremmen en je kan heel nauwkeurig met de stand van je voet de vertraging regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_NL
daemonix schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:34:
[...]

Ik vind hem wel laat en hard remmen, als het een keer glad is gaat het mis.
De afstand kan je instellen van 1-4 blokjes, maar ook de agressiviteit van de SCC regeling. In het dashboard menu zit die instelling om SCC sneller of langzamer te laten reageren.

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackraven
Supermario99 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:56:
[...]

Geinig deze automatische features waar je zelf niet al teveel invloed meer op kunt uitoefenen.
Nou ja, dan maar wat meer afstand houden tot m'n voorganger. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb het al gevonden. Ik heb een wit a4 velletje onder de achterruit wisser gestoken waardoor je precies ziet wat er met je remlicht gebeurd.

Als je regenereren op standje 2 of 3 hebt staan dan gaan je remlichten aan bij het loslaten van je gaspedaal. Dus als je dan bij het uitrollen aan je linker flipper trekt dan veranderd er verder niets. Je kunt dus rustig heel de tijd aan de ding trekken zonder dat men er last van heeft, het remlicht is toch al aan.

Als regenereren op standje 0 of 1 staat gaat het remlicht niet aan als je het gaspedaal loslaat. Als je vervolgens aan je linker flipper trekt dan gaat het remlicht na een seconden pas aan. Je zou dus nog steeds die flipper kunnen "aantrekken, loslaten, aantrekken, loslaten" zonder dat het remlicht gaat knipperen. Je moet de flipper echt even vasthouden wil het remlicht dus aangaan.

Het word dus geen disco achter je :)

@nessio Dat hij tot stilstand komt in ACC wil niet zeggen dat dit is bij normaal rijden. Hij schiet immers ook niet in de rem als ik aan het inparkeren ben.

@PeaceNlove Op rustige stukken weg is het wel fijn om het met de flipper te doen. Dan lijkt het op een soort van "1 pedal driving". Maar als er wat verkeer is pak ik ook gewoon het rempedaal.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimlock
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 15:42
Autowiel schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:32:
[...]

Wat fijn!
Haha ik moest over je opmerking van september lachen, en herken er wel iets van ;)

Hoe vaak ik al doorgestuurd ben van ANWB <-> LeasePlan <-> Dealer <-> Hyundai Sassenheim.

Wat een zooitje is het bij Hyundai Nederland zeg...
Na meerdere malen te hebben gebeld met Hyundai Nederland, en na 8 dagen nog geen reactie op de mail heb ik vandaag een medewerker van Hyundai Nederland gesproken die zichzelf in ieder geval erg belangrijk vond: toen ik diegene aan de lijn had was hij/zij meer bezig met hoe ik aan de contactgegevens kwam om zo een reprimande uit te kunnen delen dan zijn/haar energie te stoppen in het proberen op te lossen. Na tientallen telefoontjes is het mij wel duidelijk dat het één grote chaos is bij Hyundai waar ze het woord communicatie nog moeten uitvinden.

Maargoed al die frustratie heeft iets opgeleverd vandaag: ook ik zou deze maand in een Kona moeten kunnen rijden..
Heel herkenbaar, maar de receptioniste van Hyundai is wel aardig en steeds heel verbaasd dat het zo slecht loopt. Ook al bel ik voor de vijfde keer dan herkent ze mijn naam nog niet. En dat terwijl ze toch wel HEEL erg veel van dit soort telefoontjes doorgeschakeld zal moeten hebben. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnevandermeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-03 10:40
Cxxxx71 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:19:
[...]

Je kunt veel beter doseren door: terwijl je je linker stuur-flipper ingedruk houdt ook je stroompedaal in te drukken en deze langzaam los te laten.

Daarmee kun je zeer nauwkeurig doseren op welk moment je echt stil wilt komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Laatst online: 13-05 13:31
arnevandermeer schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:40:
[...]

Je kunt veel beter doseren door: terwijl je je linker stuur-flipper ingedruk houdt ook je stroompedaal in te drukken en deze langzaam los te laten.

Daarmee kun je zeer nauwkeurig doseren op welk moment je echt stil wilt komen te staan.
Goede tip, ga ik eens proberen. Ik zat ook steeds te flipperen. Trouwens met het rempedaal afremmen regenereert ook. En de SCC remt ook in de bebouwde kom en stopt netjes achter je voorligger. Let wel op, de scc werkte bij mij niet op een 80 km weg waarbij auto's stil stonden voor het verkeerslicht...

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:25

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

Hmmm tjah. Misschien wel. Maar als ik gas los laat, daardoor wat afrem, en ik tik daarna zachtjes de rem aan, heb ik ook wel het gevoel van totale controle. Sterker, ik vind gas geven terwijl je ook afremt eigenlijk dubbel gevaarlijk. Je hand zal om 1 of andere reden maar van de 'rem stok' afglijden terwijl je nog gas aan het geven bent... En ik zie er ook niet echt heel veel gemaksvoordeel in. Maar goed dat is misschien persoonlijk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
[...]

Ik heb het regeneren in standje 2 staan, de automatische stand en SCC heb ik niet. Dus als ik wil stoppen laat ik eerst het stroompedaal los, en daarna rem ik bij met de linker flipper om te stoppen bij verkeerslichten of snelheid te verminderen bij bochten. Dit gaat bijna altijd goed, zo niet, rem ik nog bij met het rempedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario99
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-05 15:14
Flagg schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:38:
[...]

Remlichten gaan alleen aan bij de 2de "regen" stand meen ik dus alleen een beetje "gas" los om de snelheid te behouden doet ie alleen bij erg steile hellingen als het goed is.

Normaal gesproken zal ie niet heel snel de remlichten laten branden als het goed is. Als tie het bij jou welnl doet zou ik langs de dealer gaan want dat hoort niet zover ik weet.
Mijn automatische regenstand staat op 0, die zet ik altijd gelijk uit als ik ga rijden.
Maar als ik op de CC rijdt, bijvoorbeeld de Noordtunnel in op de A15 dan gaan de remlichten toch echt wel branden om niet over de ingestelde snelheid te gaan, zeer goed te zien in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
CC of ACC. Graag de juiste benaming, er is nml behoorlijk verschil. En autoregen werkt beter dan 1,2of 3.
Dat werkt identiek als afremmen op de motor bij een plofkar
@World Citizen Als auto's stil staan werkt acc niet (klopt anders zou ie voor elk stil staand ding stoppen (brug, viaduct, lantaarnpalen, etc), Ze moetn nog een klein beetje rijden, dan constateert de radar afremmende beweging. Overigens zou de auto op het laatste moment wel moeten stoppen, maar gok ik niet op. (de bots module).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
nessio schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:53:
CC of ACC. Graag de juiste benaming, er is nml behoorlijk verschil. En autoregen werkt beter dan 1,2of 3.
De Hyundai Kona handleiding heeft het over Smart Cruise Control.
ACC is volgens diezelfde handleiding een stand die met de startknop te bereiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackraven
grimlock schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:20:
[...]

Heel herkenbaar, maar de receptioniste van Hyundai is wel aardig en steeds heel verbaasd dat het zo slecht loopt. Ook al bel ik voor de vijfde keer dan herkent ze mijn naam nog niet. En dat terwijl ze toch wel HEEL erg veel van dit soort telefoontjes doorgeschakeld zal moeten hebben. :D
Hier krijgt het verhaal weer een bijzondere wending, de auto is bij de dealer en hij staat klaar om afgeleverd te worden. Maar dit mag nog niet, omdat Leaseplan en Hyundai Nederland het papierwerk nog niet op orde hebben... |:(

Het is bijna lachwekkend, ware het niet dat ik het lijdend voorwerp ben in deze soap. 8)7
Ondertussen zitten we van de beloofde 2 weken wachttijd al op 9, nu maar weer lijdzaam op naar week 10.
Als ik de reacties hier zie, is de Kona het wachten waard. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Ik kom er vanavond achter dat er een groen lampje zit in het Hyundai logo aan de voorkant van de auto. Die gaat kennelijk aan als je de auto voorverwarmt (of koelt, neem ik aan). Leuke kleine feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:12
B00st3r schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:44:
Ik kom er vanavond achter dat er een groen lampje zit in het Hyundai logo aan de voorkant van de auto. Die gaat kennelijk aan als je de auto voorverwarmt (of koelt, neem ik aan). Leuke kleine feature.
Da's onderhoud aan de 12v accu.

https://www.hyundai.com/c...ce/owners-manual/kona.pdf
pag 65/66

[ Voor 13% gewijzigd door CopyCatz op 04-10-2021 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-04 14:49
B00st3r schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:44:
Die gaat kennelijk aan als je de auto voorverwarmt (of koelt, neem ik aan).
Dan kleurt de ledring om de laadstekker geel oranje achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QnicSe6mm7BDCQKlO4DsXyezs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIZ50JlfNkyGQsmiEr9K4kQh.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij geen onderhoud, maar simpelweg een lampje dat aangeeft dat de accu wordt gebruikt.

Is trouwens pagina H15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Nee, het is het laden van de 12 V accu zoals ook je quote staat. Onderhoud dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sirM1ster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-03-2022
Vandaag dan eindelijk mijn laatste tankbeurt gedaan (?). Donderdag wordt onze huidige ICE rakker opgehaald. Vanmiddag gaan we onze Hyundai Kona Electric ophalen. 😎

Bye-bye, fossil fuel! 👋🏻🦕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Je hebt CC (cruise control) en ACC (adaptive cruise control) . Hyundai noemt hun ACC een SCC omdat dat zij vinden dat hun ACC een verbeterde versie is (is dynamischer dan de oudere ACC in combinatie met de LFA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransDvntr
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-05 19:56
daemonix schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 06:29:
Nee, het is het laden van de 12 V accu zoals ook je quote staat. Onderhoud dus.
Volgens mij is het beide. Als ik de airco of verwarming m.b.v. de app aanzet (als de auto niet is aangesloten aan de laadpaal) brandt het lampje ook.
Staat ook in de afbeelding die B00st3r vermeld.

Kona Premium 64 KWh Dark Knight 24-12-2020 (Powerdale 3 fase lader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-05 14:15
Ik heb wat problemen met het gepland laden. De instellingen zijn duidelijk, dus dat gaat volgens mij goed. Hij doet het dan ook eenmalig perfect. Echter, als ik een paar dagen later opnieuw wil laden dan lijkt hij gereset te zijn. Hij onthoudt niet het schema wat ik heb ingesteld maar begint weer meteen met laden. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sirM1ster
Vanmiddag dan eindelijk onze Kona Electric opgehaald.

Conclusie: hij rijdt als een zonnetje, zelfs in de stromende regen 🤣
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vS5x3_SakEtftlISmQwLGfHwpTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oR7wwtmMDHrp65SDkPyQuZDO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rad7EUsTLOWGfLnYs67La8dVvzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QpuEhsKk8sd6P96UtS90uJPm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door sirM1ster op 05-10-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_NL
Wackerstamfer schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:46:
[...]

Remmen is niet nodig, even van het "gas" is genoeg. Blijkbaar is hij zn throtle set-point na een tijdje kwijt ofzo. 8)7
Ik heb het vandaag nog eens getest. De conditions not correct krijg je na X tijd het rempedaal niet aan hebben getikt en dan cruise willen activeren met Set -.

Gas los werkt niet, het rempedaal even aantikken wel, cruise set - stelt de snelheid weer in.

Vanuit mijn werk herken ik dit fenomeen wel. De rempedaal schakelaar input wordt na zoveel tijd niet bediend te zijn als "niet meer betrouwbaar" aangemerkt in de cruise control regeling. Alleen heeft een DAF daar geen "last" van met het instellen van de cruise snelheid, maar resulteert weer in andere eigenaardigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarten_NL
Een leuk weetje voor de reeksen en patronen freaks:

Gisteren zag ik tijdens een wandeling een Stellar blue Kona voorbij rijden, met maar 1 getalletje anders dan het kenteken van mijn Stellar Blue Kona, dat was wel even 2x kijken maar dus gelukkig een andere blije Kona rijder en niet mijn Kona.

Nu was ik even gaan gokken op http://ovi.rdw.nl en ontdekte een hele range Konas:

Van kenteken K-868-FL tot K-675-FN zijn zo ver ik kon zien allemaal MY20 Kona Electrics. Leuk voor als we een keer een meeting organiseren, kunnen we ze op volgorde zetten 🤣

Wel apart dat je om dit blok met Konas, ook andere merken ziet met rijtjes electrische auto's, allemaal CO2 emissie boetes aan het ontwijken 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 20:05
Tjenok schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:40:
Ik heb wat problemen met het gepland laden. De instellingen zijn duidelijk, dus dat gaat volgens mij goed. Hij doet het dan ook eenmalig perfect. Echter, als ik een paar dagen later opnieuw wil laden dan lijkt hij gereset te zijn. Hij onthoudt niet het schema wat ik heb ingesteld maar begint weer meteen met laden. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen?
Ja, hier ook. "Oude" Kona (1 fase uit Korea).

Alles keurig ingesteld en soms wel en soms niet. Ben er achter gekomen dat het te maken heeft met het juist doorgeven van de GPS positie. Ik heb bijvoorbeeld thuis als bekende locatie aangegeven voor gepland laden (in de daluren) en check nu eerst in het EV menu of dat op "on" staat. Zo niet, dan ga ik naar "kaart" en wacht tot ie de juiste GPS positie heeft gevonden, daarna doet ie het!

Heb deze bug via de dealer (een jaar geleden al!) doorgegeven aan Hyundai, ze hebben de fout erkend en kunnen het ook reproduceren en beloofd dat het in een update verholpen zal gaan worden.

Afwachten dus en tot die tijd check ik thuis altijd even of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Vraag van een Kona 2019 bezitter hier:
Kan ik navigeren d.m.v. Carplay en tegelijkertijd muziek via de reguliere DAB radio spelen?

Volgens mij heb ik dat wel eens werkend gehad, maar nu lukt het mij niet - zodra Carplay actief is voor navigatie moet ik muziek ook door een iOS app (Spotify, Radio-2 app) laten spelen. Terwijl ik reguliere radio juist fijner vind (sneller kanalen schakelen door stuurknoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirM1ster
Even een vraagje over het opzetten van de Android Auto connectie.

Ik heb gisteravond door de menus zitten browsen en wat instellingen opgezet, en ook de Android Auto geprobeerd, maar ik kreeg een melding dat ik een "goedgekeurde" USB kabel moest gebruiken.
Mijn telefoon had ik gewoon met een USB-C - USB-A kabel aangesloten die ik ergens had liggen, maar het lijkt erop dat deze niet volstaat.

Met mijn volgende poging ga ik een andere, iets betere (?), kabel proberen. Hopelijk lukt het met deze alsnog ,maar ik ben benieuwd wat een "volwaardige UBS kabel" betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
sirM1ster schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:41:

Ik heb gisteravond door de menus zitten browsen en wat instellingen opgezet, en ook de Android Auto geprobeerd, maar ik kreeg een melding dat ik een "goedgekeurde" USB kabel moest gebruiken.
Mijn telefoon had ik gewoon met een USB-C - USB-A kabel aangesloten die ik ergens had liggen, maar het lijkt erop dat deze niet volstaat.

Met mijn volgende poging ga ik een andere, iets betere (?), kabel proberen. Hopelijk lukt het met deze alsnog ,maar ik ben benieuwd wat een "volwaardige UBS kabel" betekent.
Eentje die goed contact maakt. :) Daar wil het nog wel eens aan (gaan) schorten (na verloop van tijd, tijd voor een nieuwe kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 23:07
sirM1ster schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:41:

Ik heb hetzelfde issue, al meerdere kabels geprobeerd.... steeds hetzelfde resultaat.
Nu is er een bekend probleem dat mijn USB poort van de telefoon niet 100% is... maar wel erg jammer dit...

Daarnaast is het jammer, dat je geen USBstick kan gebruiken als je AA gebruikt.... (muziek staat wel op USBStick maar niet op mijn telefoon)..

Maar mocht je de oplossing hebben, dan verneem ik dat graag.

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirM1ster
MAdD schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:18:
[...]

Ik heb hetzelfde issue, al meerdere kabels geprobeerd.... steeds hetzelfde resultaat.
Nu is er een bekend probleem dat mijn USB poort van de telefoon niet 100% is... maar wel erg jammer dit...

Daarnaast is het jammer, dat je geen USBstick kan gebruiken als je AA gebruikt.... (muziek staat wel op USBStick maar niet op mijn telefoon)..

De USB poort van mijn telefoon is, zover ik weet, nog tip-top in orde. Het laden gaat altijd gewoon goed en ook de verbinding naar mijn computer is geen probleem. Maar daar gebruik ik een USB-C kabel voor, zonder USB-A stekker. Voor de Kona moet ik nu wel een USB-C - USB-A kabel gebruiken en gisteravond heb ik gewoon het eerste kabeltje gepakt die ik zag liggen. Deze is van mijn koptelefoon, maar waarschijnlijk alleen geschikt voor opladen van deze.
Vanavond even een Anker kabeltje proberen. Hopelijk lukt het wel met deze, gezien deze een "volwaardige" USB-C - USB-A kabel zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_NL
gtabak schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:00:
[...]

Ja, hier ook. "Oude" Kona (1 fase uit Korea).

Alles keurig ingesteld en soms wel en soms niet. Ben er achter gekomen dat het te maken heeft met het juist doorgeven van de GPS positie. Ik heb bijvoorbeeld thuis als bekende locatie aangegeven voor gepland laden (in de daluren) en check nu eerst in het EV menu of dat op "on" staat. Zo niet, dan ga ik naar "kaart" en wacht tot ie de juiste GPS positie heeft gevonden, daarna doet ie het!

Heb deze bug via de dealer (een jaar geleden al!) doorgegeven aan Hyundai, ze hebben de fout erkend en kunnen het ook reproduceren en beloofd dat het in een update verholpen zal gaan worden.

Afwachten dus en tot die tijd check ik thuis altijd even of het werkt.
Het laad schema werkt hier ook niet goed.

Via de app reageert de auto niet op het off-peak hours schema (11-19u om zonnestroom te prioriteren). Bij het instellen in de auto, krijg je een melding dat het laden stopt als er een laadproces loopt en de huidige tijd (19u30) buiten het laadschema valt. Maar helaas, de auto blijft gewoon door laden.

Stop je het laden via de app, reageert de auto wel op, maar vervolgens gaat het laden een aantal minuten gewoon weer van start.

Daarnaast krijg ik constant meldingen dat het ingestelde airco/verwarmen niet gestart kan worden. Maar de auto doet het wel gewoon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
MAdD schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:18:
[...]

De oplossing ligt een beetje voor de hand, he? Muziek op je telefoon en klaar. :P Werkt perfect, zelfs met een telefoon met 64 GB opslag kun je al meer muziek kwijt dan je op een rit in NL kunt luisteren.

Oplossing 2 ligt ook voor de hand en heet Spotify. Wordt nota bene ondersteund door AA. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 13:14
https://www.autoweek.nl/a...-kona-electric-goedkoper/

[ Voor 6% gewijzigd door krizzziz op 06-10-2021 16:53 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

vanaalten schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:21:
Vraag van een Kona 2019 bezitter hier:
Kan ik navigeren d.m.v. Carplay en tegelijkertijd muziek via de reguliere DAB radio spelen?

Volgens mij heb ik dat wel eens werkend gehad, maar nu lukt het mij niet - zodra Carplay actief is voor navigatie moet ik muziek ook door een iOS app (Spotify, Radio-2 app) laten spelen. Terwijl ik reguliere radio juist fijner vind (sneller kanalen schakelen door stuurknoppen).
Het is dan wel een 2020 model maar als ik Carplay eenmaal aangesloten heb dan kan ik met dat knopje op het stuur waar dat rondje op staat switchen naar radio.

Links op je stuur.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Ik heb gps , thuis bekende locatie uit gezet. Dus in principe laad ie alleen in de daluren.
Moet ik buiten deze tijden laden, dan druk ik na aansluiten kabel even op het knopje naast de stekker op de auto tot ie laad. Bij snellader hoeft dat soms niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 13:11
maarten_NL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:41:
[...]

Ik heb het vandaag nog eens getest. De conditions not correct krijg je na X tijd het rempedaal niet aan hebben getikt en dan cruise willen activeren met Set -.

Gas los werkt niet, het rempedaal even aantikken wel, cruise set - stelt de snelheid weer in.

Vanuit mijn werk herken ik dit fenomeen wel. De rempedaal schakelaar input wordt na zoveel tijd niet bediend te zijn als "niet meer betrouwbaar" aangemerkt in de cruise control regeling. Alleen heeft een DAF daar geen "last" van met het instellen van de cruise snelheid, maar resulteert weer in andere eigenaardigheden.
Oh! Dat heb ik meerdere keren gehad. Vreselijk irritant om op de snelweg geen CC meer te hebben en via Limit het moeten doen. Wat bij mij wel werkte is het gaspedaal helemaal los voor minder dan een seconde misschien en dan weer indrukken. Toen kon ik wel weer CC instellen. Dus anders dan jouw oplossing iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Pimp je sleutel... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVS9YDViRfyv7P0G16Zb-e-4mpc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0YwKmwTATcYiSTNV6pSPUR4.jpg?f=fotoalbum_medium

De plugsurf druppel heb ik aan de achterkant zitten.

Het is in het echt net zo fout als op de foto. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:37
Flagg schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:53:
Pimp je sleutel... :+

[Afbeelding]

De plugsurf druppel heb ik aan de achterkant zitten.

Het is in het echt net zo fout als op de foto. :P
Leuk! Heb je ook een foto van de achterkant met de druppel er in? En natuurlijk de bestellink :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Marko72 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Leuk! Heb je ook een foto van de achterkant met de druppel er in? En natuurlijk de bestellink :-)
€ 11,97 20%OFF | Zinc Alloy Car Key Case For Hyundai Elantra GT Kona Santa Fe Veloster Smart Remote Fob Cover Protector Bag Car Styling
https://a.aliexpress.com/_uyjf4Y

Foto van de achterkant heb ik ff niet, maar achterkant is ook gedeeltelijk open, sleutel bestaat uit 2 delen die je op elkaar schroeft dus gewoon druppel er in een aandraaien beetje buigen kunnen ze (hoop ik :P ) wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Ik zoek meer iets in de trant van : "KONA open" (met stemherkenning) ipv nog meer plastic aan mijn sleutelring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

nessio schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:43:
Ik zoek meer iets in de trant van : "KONA open" (met stemherkenning) ipv nog meer plastic aan mijn sleutelring
Heb je een partner? :+

Maar zonder gekheid... als je echt wilt kan het bv via de Apple Shortcuts app. Maar een eenvoudige oplossing is niet zomaar te googlen of te downloaden.

Handige Tweakers zouden dit aan de gang moeten krijgen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-05 14:18
patrickt35 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:48:
[...]

Mooi, hier zat ik op te wachten.
Als je hem zakelijk gaat rijden kan het wachten niet uit 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
World Citizen schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:02:
Het is dan wel een 2020 model maar als ik Carplay eenmaal aangesloten heb dan kan ik met dat knopje op het stuur waar dat rondje op staat switchen naar radio.

Links op je stuur.
Yep, dat was 'm! Thanks! Weliswaar enkel overschakelen van Carplay audio naar radio (en niet terug), maar voor mij over het algemeen precies wat ik nodig heb.

Typisch zo'n knopje die er al die tijd heeft gezeten en die ik echt nog nooit heb gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 11:47
Vorige week is de Kona voor onderhoud geweest en is de software voor de navigatie vernieuwd. Probleem is nu dat de navigatie standaard een range van ongeveer 20 km aanhoudt, ook al is de accu vol. Als je een bestemming van bijvoorbeeld 120 km invoert, geeft de navigatie aan dat hij je eerst naar een laadstation stuurt omdat je te weinig acculading hebt. De garage gebeld en dit probleem schijnt meer voor te komen na de laatste update, maar er is nog geen oplossing. De garage belt als de oplossing gevonden is.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Is het ondertussen nog steeds zo dat een navigatie-update de invoer van een adres compleet anders/onhandiger maakt?

Ik heb nu nog dat ik eerst de plaats van bestemming invoer (en na een paar letters wordt het al aangevuld), dan de straat (en na een paar letters wordt het al aangevuld). Ik begreep van eerdere posts dat je na een update een ander systeem hebt waarbij je het adres volledig moet intikken en dan naar laat zoeken - wat mij een verslechtering lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActiveRush
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-11-2021
Vanochtend dan eindelijk het telefoontje, afspraak voor aankomende maandag om de Kona op te halen bij autopalace Almere.
Best wel happy nu😁

Getekend 16-08
Besteld 30-08
Ophalen 11-10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirM1ster
ActiveRush schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:18:
Vanochtend dan eindelijk het telefoontje, afspraak voor aankomende maandag om de Kona op te halen bij autopalace Almere.
Best wel happy nu😁

Getekend 16-08
Besteld 30-08
Ophalen 11-10
Gefeliciteerd! Veel plezier ermee!

Joepie! Gezellig , nog een Kona rijder in Almere erbij 8) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Laatst online: 00:00
sirM1ster schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Waren ze in de aanbieding ofzo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActiveRush
sirM1ster schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Thanks! Echter had ik de Kona besteld omdat ik binnenkort naar Dronten verhuis dus mijn woon-werkverkeer gaat van een electric Vanmoof naar een electric Kona😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 13:06

incmve

maredana.nl

vanaalten schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:43:
Is het ondertussen nog steeds zo dat een navigatie-update de invoer van een adres compleet anders/onhandiger maakt?

Ik heb nu nog dat ik eerst de plaats van bestemming invoer (en na een paar letters wordt het al aangevuld), dan de straat (en na een paar letters wordt het al aangevuld). Ik begreep van eerdere posts dat je na een update een ander systeem hebt waarbij je het adres volledig moet intikken en dan naar laat zoeken - wat mij een verslechtering lijkt.
Ik heb gisteren een update gekregen en het is idd niet beter geworden.
Nu gebruik ik het amper maar via de bleulink app opzoeken en naar de auto sturen vind ik makkelijker.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
incmve schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:14:
[...]

Ik heb gisteren een update gekregen en het is idd niet beter geworden.
Oh, dat is jammer om te horen. Nog een paar duizend km en dan mag de mijne voor onderhoud - zou volgend jaar pas kunnen zijn, hopelijk dat ze voor die tijd nog wat verbeteren.
Nu gebruik ik het amper maar via de bleulink app opzoeken en naar de auto sturen vind ik makkelijker.
Model 2019 hier - geen app-besturing, dus ik moet het er maar mee doen. Of permanent Carplay gebruiken, wat ik ook niet ideaal vind.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Keynes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:51
ActiveRush schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:18:
Best wel happy nu😁

Getekend 16-08
Besteld 30-08
Ophalen 11-10
Hier ook witte rook. 30.08 besteld door ANWB LeasePlan, vrijdag 15.10 ophalen!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Swl353r48ekAhjzq5HDGXjpUO-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWW6fhP89n5JpeXr8fp10kMc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActiveRush
Keynes schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:33:
[...]

Hier ook witte rook. 30.08 besteld door ANWB LeasePlan, vrijdag 15.10 ophalen![Afbeelding]
Netjes, gefeliciteerd, jij ook veel km plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Yes, net een mailtje van leaseplan gehad, de auto heeft de haven verlaten en is onderweg naar de dealer!

De dealer neemt contact op als de auto klaar is om op te halen. :D

Vraag me af of ik deze dan weer moet inleveren.. :/

Heeft wel hetzelfde kenteken gelukkig...

[ Voor 8% gewijzigd door Flagg op 08-10-2021 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 14:30
@Flagg Vandaag hetzelfde mailtje gekregen. Terwijl ik de Kona al twee weken rijd. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nostordici schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:39:
@Flagg Vandaag hetzelfde mailtje gekregen. Terwijl ik de Kona al twee weken rijd. :+
Mooi hè die communicatie van leaseplan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackraven
Leuk standaard mailtje, m'n auto staat er al een tijdje te wachten.
Vandaag maar weer eens contact gezocht met Leaseplan, want het is toch vrij irritant dat de auto klaar staat bij de dealer maar niet afgeleverd mag worden.
Leaseplan is ondertussen ook een beetje flauw van alle bellende mensen en het stilzwijgen van Hyundai Nederland begreep ik. Hopelijk mag ik volgende week weer wat beweging verwachten aldus LP...
In elk geval is nu duidelijk wie de blokkerende partij is, dat was ook nog niet helemaal helder van de week.
Ondertussen reken ik nergens meer op, ik begin me zelfs af te vragen of het wel een goed idee was om hier aan te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirM1ster
Blackraven schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:55:
Vandaag maar weer eens contact gezocht met Leaseplan, want het is toch vrij irritant dat de auto klaar staat bij de dealer maar niet afgeleverd mag worden.
Leaseplan is ondertussen ook een beetje flauw van alle bellende mensen en het stilzwijgen van Hyundai Nederland begreep ik. Hopelijk mag ik volgende week weer wat beweging verwachten aldus LP...
In elk geval is nu duidelijk wie de blokkerende partij is, dat was ook nog niet helemaal helder van de week.
Ondertussen reken ik nergens meer op, ik begin me zelfs af te vragen of het wel een goed idee was om hier aan te beginnen.
In het begin, maar vooral aan het einde, van de wachttijd en tot ik mijn Kona had, had ik hetzelfde idee. Maar als je eenmaal rondrijdt in je Kona is het de wachttijd wel waard. Natuurlijk is communicatie belangrijk met zo'n bestelling, zeker van deze prijs die erachter hangt, maar ik begrijp ook wel bij Hyundai dat het aantal bestellingen overweldigend zal moeten zijn.

Wacht nog even rustig af en rijdt straks lekker in je Kona rondt. Het zal je niet spijten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Blackraven schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:55:
Ik zou anders leaseplan niet op hun blauwe ogen geloven dat het aan Hyundai ligt.

Wat dat betreft heeft leaseplan een beroerdere reputatie dan Hyundai, en de enige die zegt dat het aan Hyundai ligt is... Jawel... Leaseplan.

Zou het met een korreltje zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@vanaalten adres in zn geheel invoeren went : plaats spatie straat spatie huisnummer. maar je kunt ook alleen plaats doen en dan verder. even wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
nessio schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:26:
@vanaalten adres in zn geheel invoeren went : plaats spatie straat spatie huisnummer. maar je kunt ook alleen plaats doen en dan verder. even wennen
Oh ja, het zal wel wennen, maar van wat ik er van hoor is het een verslechtering qua gebruiksgemak. Ik zie er in elk geval geen voordelen in... en hoop eigenlijk dat de volgende update het weer terugdraait.

[ Voor 7% gewijzigd door vanaalten op 09-10-2021 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L_H_X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08-2024

L_H_X

Keep smiling!

Sinds gister ben ik de gelukkige berijder van een Kona electric! De auto bevalt me prima. Nog even zoeken wat alles opties en instellingen zijn, maar dat komt de komende tijd.

Nu hangt de auto op dit moment aan de laadpaal (openbaar) en ik vroeg me af: kan ik ergens zien hoe snel de auto op dit moment laadt (behalve in de auto zelf)? Ik gebruik de bluelink app, maar ik zie daar geen laadsnelheid. Is dit mogelijk? Misschien met één van de vele laad apps? (ik heb een MTC/Eneco laadpas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 00:50
L_H_X schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:27:
Sinds gister ben ik de gelukkige berijder van een Kona electric! De auto bevalt me prima. Nog even zoeken wat alles opties en instellingen zijn, maar dat komt de komende tijd.

Nu hangt de auto op dit moment aan de laadpaal (openbaar) en ik vroeg me af: kan ik ergens zien hoe snel de auto op dit moment laadt (behalve in de auto zelf)? Ik gebruik de bluelink app, maar ik zie daar geen laadsnelheid. Is dit mogelijk? Misschien met één van de vele laad apps? (ik heb een MTC/Eneco laadpas).
Helaas de app geeft geen laadsnelheid, maar wel de geschatte tijd dat laden klaar is. Zo kan je gemiddelde laadsnelheid berekenen.
Pagina: 1 ... 91 ... 139 Laatste