Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 90 ... 147 Laatste
Acties:

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:28
nessio schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:19:
Inderdaad, ik heb ook maar een 1 fase lader. regelmatig rij ik 300km op 1 dag. Stel ik zou de volgende dag weer 300km moeten, dan moet ik als ik om,17.00 thuis kom de auto meteen aan de stekker zetten van 17.00-8.00 = 15 uur Dan is de auto zo goed als weer vol. En anders even een keer aan de snellader.
Op 1 fase kan de 2020 Kona met 7.4kw laden, de 2018/2019 Kona ook neem ik aan? (Zie het instructieboekje)

Als de 2018/2019 Kona ook met 7.4kw 1 fase kan laden:

Als je een 1 fase (35A/8KW) huisaansluiting hebt kan je snachts de 7.4kw wel halen.

Als de huisaansluiting 3x25A is, is het maar 5.7kw per fase. Als je de paal aan gaat sluiten, even bekijken wat een rustige fase om het meeste beschikbaar te krijgen voor de Kona.

Ik heb nu een 1 fase hoofdaansluiting en laad de 2020 Kona nu met 1 fase. De ombouw 3 fase is voor volgende week gepland omdat de meterkast toch uitgebreid moest worden. Er was geen ruimte voor de alamat tbv de laadelektra en het totale verbruik van het huis kwam al in de buurt van de

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:16
@maarten_NL Klopt, mijn Kona kan op een 32A stop met 7.4kwh laden. Doet ie ook bij laadpalen met 22kwh.
Bij 3x25A zou je op 25A kunnen laden. Weet alleen niet of de auto dit snapt.
Maar met 16A laad je ook 18 tot 20km per uur. Met 3x25a kun je m dan gewoon meteen aan het laden zetten.
Je rijd m toch niet helemaal leeg elke dag. Daar moet je ook niet op wachten, meteen aan de stekker als je thuis komt. En Ik laad eigenlijk nooit meer dan tot 90% en dan heb ik 400km. In de winter 350km.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• maarten_NL
nessio schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:40:
@maarten_NL Klopt, mijn Kona kan op een 32A stop met 7.4kwh laden. Doet ie ook bij laadpalen met 22kwh.
Bij 3x25A zou je op 25A kunnen laden. Weet alleen niet of de auto dit snapt.
De laadpaal vertelt de auto met hoeveel er geladen mag worden. Als je het maximale wil behalen is het dus wel te adviseren om een paal met load balancing te installeren om te voorkomen dat je een fase gaat overbelasten. Ik heb zelf een SmartEVSE met vaste kabel in elkaar gezet, werkt toppie!

[ Voor 4% gewijzigd door maarten_NL op 23-09-2021 15:03 ]

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

• FransDvntr
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20:51
Over 2 weken moet de Kona naar de garage voor het vervangen van een mat in de rechter voorstoel. Nu “denkt” de stoel af en toe dat er iemand op zit zonder dat de gordel wordt gebruikt, waardoor het alarm af gaat en het controle lampje op het dashboard blijft knipperen. Volgens mij heb ik hier gelezen dat het vaker voorkomt.

Renault Megane E-Tech Optimum Charge Iconic

• imoul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:01
grimlock schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:47:
[...]

Eventjes het Google-boek erbij gepakt. Open Android Auto. Dan hamburgermenu linksboven, instellingen, helemaal naar beneden scrollen en dan 10 keer tikken op "Versie". Je zet dan de ontwikkelaarsopties aan. Dan naar het 3-puntjes menu rechtsboven, ontwikkelaarsinstellingen, daar kan je de videoresolutie instellen en testen.

Ik ben benieuwd want ik kan het zelf niet testen, binnenkort komt mijn Kona, maar als iemand het kan testen en haar/zijn bevindingen kan laten weten...
Nee, helaas heeft dat geen invloed op de resolutie.

Bij instellingen is er nu wel een optie "Gebruik gesplitst scherm in het scherm Android Auto". Die staat standaard aangevinkt, maar wanneer je deze uitvinkt wordt het gedeelte dat niet in gebruik is gewoon weer 'zwart' met het AA logo.
In het rechtergedeelte van het scherm is het overigens wel mogelijk om te swipen zodat er andere info getoond kan worden.
O.a. het weer, radio, kompas en navigatie.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19

World Citizen

FreeReef.nl

@vanaalten
Heb jij toevallig een Android liggen? Ik ben benieuwd of met dat airplay kastje het beeld ook niet Fullscreen is vanaf een Android.
Je omzeilt daarmee het Hyundai systeem waardoor je wellicht wel fullscreen kan. En dan ben je dus ook meteen draadloos wat erg handig is.

:+ Tsja en anders moeten jullie gewoon overstappen op een iPhone :+
FransDvntr schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:57:
Over 2 weken moet de Kona naar de garage voor het vervangen van een mat in de rechter voorstoel. Nu “denkt” de stoel af en toe dat er iemand op zit zonder dat de gordel wordt gebruikt, waardoor het alarm af gaat en het controle lampje op het dashboard blijft knipperen. Volgens mij heb ik hier gelezen dat het vaker voorkomt.
Komt vaker voor. Een collega heeft het ook maar ikzelf niet. Onze auto's zijn van precies dezelfde leverdatum dus het lijkt niet een "standaard probleem" te zijn. Sommige sensoren blijken gewoon defect te zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door World Citizen op 23-09-2021 22:00 ]

FreeReef.nl

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:38
maarten_NL schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:59:
[...]

De laadpaal vertelt de auto met hoeveel er geladen mag worden. Als je het maximale wil behalen is het dus wel te adviseren om een paal met load balancing te installeren om te voorkomen dat je een fase gaat overbelasten. Ik heb zelf een SmartEVSE met vaste kabel in elkaar gezet, werkt toppie!
De 1 fase Kona '18/'19 slikt maximaal 7,4kW, de 3 fase vanaf '20 maximaal 10,5kW. Daar zul je sowieso niet overheen gaan.

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• grimlock
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2025
imoul schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:33:
[...]

Bij instellingen is er nu wel een optie "Gebruik gesplitst scherm in het scherm Android Auto". Die staat standaard aangevinkt, maar wanneer je deze uitvinkt wordt het gedeelte dat niet in gebruik is gewoon weer 'zwart' met het AA logo.
In het rechtergedeelte van het scherm is het overigens wel mogelijk om te swipen zodat er andere info getoond kan worden.
Jammer, dank voor de informatie en het proberen!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:55
Ik heb momenteel een leen Kona mee van de garage omdat de Ioniq een nieuwe accu krijgt.

Nu heb ik thuis een mobiele Ratio lader op krachtstroom. Volgens de garage mag ik de auto daar niet mee laden omdat dat problemen kan geven en de auto zelfs helemaal geblokkeerd kan raken. Ik kan op internet hier niks van vinden, maar weet iemand er hier iets van af?

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Lijkt me complete onzin.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:55
Mij ook, hij vertelde dat in Azië men minder nauw met goede laders omgaat en er daardoor wat Kona’s in de fik zijn gevlogen en daarna heeft Hyundai de software strenger op laders laten reageren

• maarten_NL
RonaldPr schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:31:
Mij ook, hij vertelde dat in Azië men minder nauw met goede laders omgaat en er daardoor wat Kona’s in de fik zijn gevlogen en daarna heeft Hyundai de software strenger op laders laten reageren
De onboard charger in de auto heeft de controle over het laden van de accu dus de paal met de juiste stekker kan er niet voor zorgen dat de accu of auto in de fik vliegt.

• maarten_NL
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhkaPYfd0g1-D_H9IlPupyLiWK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9zM16mjVF91HuKvl271snfC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga straks de instelling eens uitvinken want als het logo er staat kan ik nergens naar toe swipen.

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:30

incmve

maredana.nl

Bij de laatste update kan je pas iets met dat rechter stukje doen, helaas heeft hyundai bij die laatste udpate niet android auto aangepast.
Android auto kan inmiddels al een tijdje overweg met grote schermen maar Hyundai heeft dit nog niet doorgevoerd.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• Rene1966
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
Sinds januari in het bezit van een 64 kWh Kona.Laden gebeurt thuis en onderweg meestal met een 11 kW lader. Op het dashboard wordt dan aangegeven dat er 10,5 kW geladen wordt. Sinds 3 weken is het laden aan dezelfde laadpalen langzamer, maar 7 kW wordt aangegeven en laadtijd is logisch langer dan. Dacht eerst dat het aan mijn laadkabel lag maar deze laad gewoon 10,5 kW bij een collega. Weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

• maarten_NL

Waar vind je die instelling ergens? Onder display of phone connection (daar zit Android auto ook) vind ik die niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKW9bV0srork36FCx65HN9-UWW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXen2Mo7V09eU6y3Ml6uRM2m.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door maarten_NL op 24-09-2021 17:01 ]

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 21:13
Zijn er meer mensen die niet kunnen inloggen bij de nieuwe bleulink app?
Ik krijg "webpagina niet beschikbaar" als ik wil inloggen met Hyundai account.

• Marc Groms
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-12-2025
[quote]CyBeRSPiN schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:00:
[...]

Na een weekje happy happy met mijn nieuwe Kona wordt de OBC vervangen, de batterij laadt niet meer op aan een AC-lader.
Ik heb nu gelezen dat opladen aan een snellader misschien wel zou werken omdat de OBC hier wordt ge-by-passed.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

[ Voor 25% gewijzigd door Marc Groms op 24-09-2021 20:30 ]

• imoul
  • Laatst online: 15:01
maarten_NL schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:00:
[...]

Waar vind je die instelling ergens? Onder display of phone connection (daar zit Android auto ook) vind ik die niet?

[Afbeelding]
Op welke software versie zit je?
Volgens mij is dit nog de 'oude' interface.

Het staat bij Verbindingsinstell. Mobiel.

• maarten_NL
Marc Groms schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:44:

Na een weekje happy happy met mijn nieuwe Kona wordt de OBC vervangen, de batterij laadt niet meer op aan een AC-lader.
Ik heb nu gelezen dat opladen aan een snellader misschien wel zou werken omdat de OBC hier wordt ge-by-passed.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Daar kan alleen Hyundai iets over zeggen of wellicht als je iets meer weet van het laadproces. Waarom het laden nu niet start is anders koffiedik kijken. Verzorgt de OBC ook de "communicatie" met de laadpaal? Verloopt de communicatie niet ok (PP/CP)? Of is het de omvormer van AC naar DC?

Dus ik zou het gewoon proberen, dan merk je het snel genoeg ;)

• Marc Groms
Blijkbaar zijn er nog cases met een defecte OBC - volgens deze discussie zou laden aan een DC snellader wel kunnen.
En dat gaan we straks proberen. We gaan vandaag op familiebezoek en dan ga ik liefst met de nieuwe auto, alleen is de afstand net iets te groot voor de kilometers die er nog in de batterij zitten.

https://www.speakev.com/t...d-onboard-charger.153188/

[ Voor 9% gewijzigd door Marc Groms op 25-09-2021 07:24 ]

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:13
Als de DC lader het ook niet doet heb je ws hetzelfde wat ik ook had; Een gefusede relais in de PRA (https://www.hyundai.com.h...y_Response_Guide_0626.pdf) blijft open staan. Ik heb toen een gereviseerde laad unit gekregen, was in een dag gefixt. Het power relay assembly zit voorin de batterij dus die moest er uit, maar dat gaat vrij simpel met een kona gelukkig.

[ Voor 16% gewijzigd door CopyCatz op 25-09-2021 08:57 ]

• Marc Groms
En het werkt dus, hij laadt nu op bij Ionity aan 54 kW.

* edit: een beetje later ging het laden naar 77kW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYPvxzgKPWLrlwvgRXqlziAKa1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1K54I8J23au0CPxHb4PbbqT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door Marc Groms op 25-09-2021 16:55 ]

• Jos-vG
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-01 22:09
Snacky817 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:23:
Zijn er meer mensen die niet kunnen inloggen bij de nieuwe bleulink app?
Ik krijg "webpagina niet beschikbaar" als ik wil inloggen met Hyundai account.
Net geïnstalleerd, geen problemen gehad met inloggen. Functionaliteit lijkt op eerste gezicht hetzelfde, nog steeds een rommelige indeling.

• Jos-vG
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-01 22:09
Jos-vG schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:55:
[...]

Net geïnstalleerd, geen problemen gehad met inloggen. Functionaliteit lijkt op eerste gezicht hetzelfde, nog steeds een rommelige indeling.
Nu ik er wat meer mee gespeeld heb; toch wel leuke extra functionaliteit, met name de rapportages over gebruik en verbruik zijn mooie toevoegingen! Maar dus wel nog steeds verstopt ;-)

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 21:13
Jos-vG schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:55:
[...]

Nu is het wel gelukt. Het waren wss server problemen gisteren.

• viper28nl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-01 21:59

viper28nl

Homey user

Hoi, vandaag eindelijk mijn kona electric limited opgehaald bij de dealer.

Eerste indruk is goed!

Maar ik heb misschien een stomme vraag, ik kan sounds of nature nergens vinden. En bij Android auto zie ik aan de rechterkant alleen maar het Android auto logo en kan ik geen andere info tonen. Heb ik toevallig nog een oudere software versie?

Alvast bedankt!

[ Voor 24% gewijzigd door viper28nl op 26-09-2021 08:35 ]

Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen

• maarten_NL
imoul schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:49:
[...]

Op welke software versie zit je?
Volgens mij is dit nog de 'oude' interface.

Het staat bij Verbindingsinstell. Mobiel.
Onder verbindings instellingen zie ik geen software versies. Onder general wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMRucGgle5umovfRMepZ6I6PEck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWs104f4Ni2DYKcbCA7JZUYQ.jpg?f=fotoalbum_large

Eens uitzoeken of je deze zelf kan updaten.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:26
World Citizen schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:02:
@vanaalten
Heb jij toevallig een Android liggen? Ik ben benieuwd of met dat airplay kastje het beeld ook niet Fullscreen is vanaf een Android.
@World Citizen
(sorry, late reactie want paar dagen van huis)
Hmmm, geen Android zo snel bij de hand... en zou mij ook verbazen als het zou werken - kastje heet niet voor niets 'carplay2air', dus lijkt mij specifiek voor Carplay te zijn... toch?

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-01 16:05
Hallo leden,

Ik heb vrijdag de Kona electric gekregen alleen krijg ik mijn goedgekeurd sep aanvraag niet verwerkt. Zodra ik het kenteken moet invullen kan ik op mijn bsn geen auto vinden. Heeft iemand dit probleem ook gehad?

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bjornricardo33 schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:06:
Hallo leden,

Ik heb vrijdag de Kona electric gekregen alleen krijg ik mijn goedgekeurd sep aanvraag niet verwerkt. Zodra ik het kenteken moet invullen kan ik op mijn bsn geen auto vinden. Heeft iemand dit probleem ook gehad?
Ja ze hadden de auto op de naam van mijn vriendin gezet. Dus ik heb de sepp aanvraag/goedkeuring overgedragen aan haar en toen kon zij wel het kenteken ingeven.

En anders even een dagje wachten kan zijn dat maandag alles verwerkt is in de systemen en dat ie dan wel aanwezig is.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• svennn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 18:04
Wellicht interessant voor mensen die ook aan het wachten zijn op hun Kona via de ANWB actie.

Contact gehad met de Hyundai Dealer over de levering van KONA Fashion Stellar Blue.

12 augustus getekend ANWB/LeasePlan, Hyundai heeft 3 september order binnen gekregen en geschatte leverdatum staat nu op 28 oktober.

• Jozuf16
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-04-2025
svennn schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:20:
Wellicht interessant voor mensen die ook aan het wachten zijn op hun Kona via de ANWB actie.

Contact gehad met de Hyundai Dealer over de levering van KONA Fashion Stellar Blue.

12 augustus getekend ANWB/LeasePlan, Hyundai heeft 3 september order binnen gekregen en geschatte leverdatum staat nu op 28 oktober.
Van wie heb je die levertijd gekregen? Ik heb in de Leaseplan app staan Verwachte leverweek 36. De dealer ziet alleen een bestelling. En Hyundai NL reageert niet.

Zit qua tijdlijn een weekje achter jou. 18 augustus getekend.

• viper28nl

viper28nl

Homey user

viper28nl schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:58:
Hoi, vandaag eindelijk mijn kona electric limited opgehaald bij de dealer.

Eerste indruk is goed!

Maar ik heb misschien een stomme vraag, ik kan sounds of nature nergens vinden. En bij Android auto zie ik aan de rechterkant alleen maar het Android auto logo en kan ik geen andere info tonen. Heb ik toevallig nog een oudere software versie?

Alvast bedankt!
Update, ik ben net gebeld door de dealer en die zegt dat de laatste updates gewoon zijn geinstalleerd bij aflevering.
Zijn er toevallig meer mensen die dit hebben?

• svennn
  • Laatst online: 07-01 18:04
Jozuf16 schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:29:
[...]

Van wie heb je die levertijd gekregen? Ik heb in de Leaseplan app staan Verwachte leverweek 36. De dealer ziet alleen een bestelling. En Hyundai NL reageert niet.

Zit qua tijdlijn een weekje achter jou. 18 augustus getekend.
Via de Hyundai Dealer Amsterdam.

• grimlock
maarten_NL schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:44:
[...]

Onder verbindings instellingen zie ik geen software versies. Onder general wel:

[Afbeelding]

Eens uitzoeken of je deze zelf kan updaten.
https://update.hyundai.com/US/EN/updateNoticeView/260/pop2

Volgens mij heb je een oudere versie, als de laatste zes getallen een datum vertegenwoordigen... (Dit is wel de US variant). Versie voor de NLse variant kon ik zo niet vinden.

• Blackraven
  • Laatst online: 12-01 11:39
svennn schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:20:

Ik loop een week 2 weken 8)7 voor op je, maar net als @Jozuf16 verder totaal geen nieuws over waar of wat.
De RDW terugroep actie is er al wel af sinds begin vorige week, dus ik hoop stiekem deze week wat meer te horen...
(Edit: 1 week eerder getekend op 6 augustus en 2 weken eerder besteld op 20 augustus)

[ Voor 8% gewijzigd door Blackraven op 27-09-2021 13:24 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:47
FransDvntr schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:57:
Als ik het laatste deel van je username zie gok ik dat wij naar dezelfde Hyundai dealer gaan (in Deventer). Zij hebben bij ons inmiddels 3x de mat van de bijrijdersstoel vervangen. matje nummer 4 houd het voorlopig al weer enkele maanden vol....

• j0rdy030
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-01 07:52
Blackraven schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:09:
[...]

Ik loop een week 2 weken 8)7 voor op je, maar net als @Jozuf16 verder totaal geen nieuws over waar of wat.
De RDW terugroep actie is er al wel af sinds begin vorige week, dus ik hoop stiekem deze week wat meer te horen...
(Edit: 1 week eerder getekend op 6 augustus en 2 weken eerder besteld op 20 augustus)
Ik loop weer twee weken voor op jou en ook nog geen nieuws.. Begint heel frustrerend te worden want ik heb inmiddels geen auto meer en er komen echt wat belangrijke ritjes aan waarbij ik op de nieuwe auto gerekend had.. :( Bovendien zie ik hier leden die wel al kunnen genieten van de nieuwe auto terwijl er soms flink later besteld is waardoor ik me afvraag of het allemaal wel goed gaat met onze bestelling? :?

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-01 12:18

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

j0rdy030 schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:33:
[...]

Ik loop weer twee weken voor op jou en ook nog geen nieuws.. Begint heel frustrerend te worden want ik heb inmiddels geen auto meer en er komen echt wat belangrijke ritjes aan waarbij ik op de nieuwe auto gerekend had.. :( Bovendien zie ik hier leden die wel al kunnen genieten van de nieuwe auto terwijl er soms flink later besteld is waardoor ik me afvraag of het allemaal wel goed gaat met onze bestelling? :?
Heb je wel al een kenteken?

Mijn auto was 8-9 echt besteld... al snel kenteken al van de auto.
Bleek vorige week vrijdag dat er bij stond - niet leveren voor december... :+
(Konden ze wel zien bij de dealer dus, maar bij LP zeiden ze er niks over bij navraag over levertijd)

(Had bij de aanvraag wel aangegeven dat huidige auto tot eind november zou zijn, maar er was niks over terug geantwoord dat de levering gewoon uitgesteld kon worden...)

:D Vandaag wel weer LP gebeld en die uitgestelde levering eraf laten halen...

Maar het zou dus kunnen dat ergens (zeker als het een 64kwh voorraad model was) een uitgestelde levering is ingesteld. ;)

Xbox Series X | Playstation 5

• Autowiel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10-2025
j0rdy030 schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:33:
[...]

Hier hetzelfde... 4 augustus getekend, rond 20 augustus besteld, wel kenteken ontvangen maar voor de rest is het één groot raadsel. De ANWB weet niets, LeasePlan weet niets (behalve kenteken en dat die besteld is, ze geven geen levertijd indicatie meer) en de dealer weet ook niets.

Terwijl anderen later zijn geweest en die de auto inmiddels rijdens, volgens mij ook andere bij Herwers in Apeldoorn wat de leverende dealer zou zijn.

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Autowiel schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:20:
[...]

Hier hetzelfde... 4 augustus getekend, rond 20 augustus besteld, wel kenteken ontvangen maar voor de rest is het één groot raadsel. De ANWB weet niets, LeasePlan weet niets (behalve kenteken en dat die besteld is, ze geven geen levertijd indicatie meer) en de dealer weet ook niets.

Terwijl anderen later zijn geweest en die de auto inmiddels rijdens, volgens mij ook andere bij Herwers in Apeldoorn wat de leverende dealer zou zijn.
Als het goed is, kunnen ze wel zien waar een auto is met bepaald kenteken...

Mijn auto was nog niet afgeroepen omdat er dus ergens een uitgestelde levering was aangegeven.. (Stond bij de auto/kenteken opgegeven) :+
(Was niet gelijk duidelijk, maar al snel bleek dat de reden dat ie nog niet eens onderweg was naar de dealer...)

• j0rdy030
RazorX4 schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:27:
[...]

Als het goed is, kunnen ze wel zien waar een auto is met bepaald kenteken...

Mijn auto was nog niet afgeroepen omdat er dus ergens een uitgestelde levering was aangegeven.. (Stond bij de auto/kenteken opgegeven) :+
(Was niet gelijk duidelijk, maar al snel bleek dat de reden dat ie nog niet eens onderweg was naar de dealer...)
Ik heb al ruim 6 weken een kenteken en de auto is ook keurig afgeroepen volgens de dealer. Misschien dat ie ergens helemaal achterin de haven staat ofzo? Ik weet het ook niet meer.. 7(8)7

• j0rdy030
Autowiel schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:20:
[...]

Precies dit dus, behalve dat ik al op 23 juli heb getekend.. Volgens mij zijn er in Utrecht ook al Kona’s geleverd..

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

j0rdy030 schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:41:
[...]

Ik heb al ruim 6 weken een kenteken en de auto is ook keurig afgeroepen volgens de dealer. Misschien dat ie ergens helemaal achterin de haven staat ofzo? Ik weet het ook niet meer.. 7(8)7
:| Maar dan moeten ze dat ook kunnen zien....
LP en ANWB misschien niet, maar de importeur kan wel zien waar de voorraad auto zich bevindt, als die al niet opgeladen is op een trailer....
:X Zou wel heel raar zijn als een auto kan verdwijnen voor weken...

(Kan wel dat ze het gewoon echt superdruk hebben met al die Kona's uitleveren 8) )

• sirM1ster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-03-2022
Hoe komen jullie dan te weten wat de status van de auto is vooral de importeur?

Ik had vorige week Hyundai zelf gebeld, maar die verwees me door naar e-mail. Zeiden dat ze via de telefoon niks kunnen betekenen en dat via e-mail het bericht direct naar de juiste persoon zou gaan.

Dolgraag zou ik willen weten wat er met mijn auto gebeurt. Ik heb ook al kenteken en de besteldatum is al 5 weken geleden.

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

sirM1ster schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:02:
Hoe komen jullie dan te weten wat de status van de auto is vooral de importeur?

Ik had vorige week Hyundai zelf gebeld, maar die verwees me door naar e-mail. Zeiden dat ze via de telefoon niks kunnen betekenen en dat via e-mail het bericht direct naar de juiste persoon zou gaan.

Dolgraag zou ik willen weten wat er met mijn auto gebeurt. Ik heb ook al kenteken en de besteldatum is al 5 weken geleden.
:) Dealer kon in mijn geval zien waar die was uiteindelijk (Op voorraad, nog niet afgeroepen)
En wat de reden was : Bleek een uitgestelde levering aan te staan.

B) Soms moeten ze wel meerdere systemen/bronnen af voor die gevonden is. :P

Met meer info over de auto (kenteken, kleur, variant) is ie wel sneller gevonden...

• FransDvntr
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20:51
One-eye864 schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:35:
[...]
Als ik het laatste deel van je username zie gok ik dat wij naar dezelfde Hyundai dealer gaan (in Deventer). Zij hebben bij ons inmiddels 3x de mat van de bijrijdersstoel vervangen. matje nummer 4 houd het voorlopig al weer enkele maanden vol....
Ik ga inderdaad naar de dealer in Deventer. Ik hoop dat bij mij 1x vervangen genoeg is. De keren dat de sensor problemen gaf was eigenlijk alleen nadat de auto de hele dag in de zon had gestaan. Het wordt afwachten.

Renault Megane E-Tech Optimum Charge Iconic

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-12-2025
FransDvntr schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:37:
[...]

Ik ga inderdaad naar de dealer in Deventer. Ik hoop dat bij mij 1x vervangen genoeg is. De keren dat de sensor problemen gaf was eigenlijk alleen nadat de auto de hele dag in de zon had gestaan. Het wordt afwachten.
Hier ook bij Herwers Deventer maar nu al 1j 2 maanden en geen issues met sensors. Ik heb sind begin dit jaar 1-3x per week een zware tas op de stoel staan met riem om dus geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Meerdere keren hier al voorbij zien komen dat de bijrijderstoel sensor het niet doet

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:44
Vervelend dat er toch nog veel mensen moeten wachten op hun bestelde auto. Van de dealer vandaag gehoord dat het ontzettend druk is met bestelde auto’s helaas.

Ik heb op 5 augustus de auto besteld en vandaag (27 september) de auto kunnen ophalen. oOo oOo oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIAWKVt_1-594FskUjPrYv338So=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uUjftRUAIjH7KErStpqjQvpk.jpg?f=fotoalbum_large
Hier staat de auto nog mooi opgepoetst bij de dealer. Kort daarna ging het keihard regenen :( Polar white is een erg strakke kleur en wat een genot om in deze auto te rijden. Optrekken is fantastisch! De Bluelink app werkt ook al, ik ben helemaal blij.

Ik hoop dat de rest ook binnenkort mag genieten :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:02

Crazy D

I think we should take a look.

Gefeliciteerd, veel plezier ermee.

Jammer is dat altijd he, als het gaat regenen als ie mooi schoon is. Had ik vorige week ook, auto volledig laten cleanen. Volgende dag regen met stof erin. En de achterkant is ook alweer goor (randje onder de achterraam is nogal gevoelig voor vuil...).

Exact expert nodig?

• Jozuf16
Veel rijplezier @Nostordici

Ik heb overigens nog niet eens een kenteken omdat hij nog niet op kenteken gezet is. Ook al 2x gebeld of ze mij willen matsen voor de subsidie (eerst op naam van de dealer en dan op mijn naam zodat hij 'occassion' word) maar ze zeggen dat dat niet mag van de leasemaatschappij omdat er dan iemand op papier derde eigenaar word als ik hem inlever ipv tweede eigenaar.

Straks maar weer eens bellen voor de status.

• daemonix
  • Niet online
@Nostordici Gefeliciteerd! Veel plezier met de auto.

Het is niet anders dan een paar jaar geleden, maar troost je met de gedachte dat de wachttijd toen 9 maanden tot een jaar was. Jullie hoeven niet lang te wachten. ;)

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Hier ook mijn kona opgehaald zaterdag de 25ste. 20 augustus is deze besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jORZXSSgWuYH3oXlS4PPFyIJVtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mh4fsqAw1DYzDLzJ4xKF07ET.jpg?f=fotoalbum_large

Limited Edition Chalk White. Echt heel erg mooi en het rijdt geweldig.

Nu alleen nog android auto icm mijn S21 Ultra goed werkend krijgen (Wacht op een update van Samsung) en dan is het helemaal top!

Bij mij is alleen "sounds of nature" niet beschikbaar. Misschien dat er nog een oudere versie opstaat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91-EupapdZ0Jgnu7JzRHWYd5fhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOgellggRvu4TTFB1ScDNOHq.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien iemand die dit weet?

Al met al, toch nog redelijk vlot gegaan

• j0rdy030
daemonix schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:18:
@Nostordici Gefeliciteerd! Veel plezier met de auto.

Het is niet anders dan een paar jaar geleden, maar troost je met de gedachte dat de wachttijd toen 9 maanden tot een jaar was. Jullie hoeven niet lang te wachten. ;)
Het wachten is het probleem niet zo zeer, maar als er 4 weken levertijd beloofd wordt en je hoort vervolgens wekenlang helemaal niks meer dat is dat met name vervelend. Als ze vanaf het begin gezegd hadden medio oktober bijvoorbeeld had ik er een stuk geduldiger bijgezeten.. O-)

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

viper28nl schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:46:

[Afbeelding]

Nu alleen nog android auto icm mijn S21 Ultra goed werkend krijgen (Wacht op een update van Samsung) en dan is het helemaal top!

Bij mij is alleen "sounds of nature" niet beschikbaar. Misschien dat er nog een oudere versie opstaat?

[Afbeelding]

Yeah :D 8)

Wat is eigenlijk "sounds of nature" ?

• viper28nl

viper28nl

Homey user

RazorX4 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:49:
[...]

Yeah :D 8)

Wat is eigenlijk "sounds of nature" ?
Dat zou normaal onder media moeten zitten en het is app die een allemaal ambient/relax geluiden laat horen tijdens het rijden. Niet heel boeiend, maar ik wil het er toch in hebben :)

• daemonix
  • Niet online
j0rdy030 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:46:
[...]

Het wachten is het probleem niet zo zeer, maar als er 4 weken levertijd beloofd wordt en je hoort vervolgens wekenlang helemaal niks meer dat is dat met name vervelend. Als ze vanaf het begin gezegd hadden medio oktober bijvoorbeeld had ik er een stuk geduldiger bijgezeten.. O-)
Dat zeg ik, er is niets veranderd. ;) Hyundai weet niet wat communiceren is. Gelukkig maken ze wel een goede EV. ;) Maakt veel goed.

• Jozuf16
Toevallig zojuist gebeld, 14 oktober kan ik mijn Kona ophalen. Er is dus licht aan het einde van de tunnel ;-)

• sirM1ster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-03-2022
Vanmiddag even met de dealer gebeld, nadat ik gister een mailtje van Hyundai zelf had gekregen waarin werd gezegd dat onze Kona al bij de dealer was geleverd.

De dealer moest even in het papierwerk zoeken en even fysiek naar buiten lopen, maar daarna verblijd met het goede nieuws dat we hem nu op 5 oktober kunnen ophalen.

Ik ga straks slapen tot 5 oktober 🤣

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:49

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCPmQE_tEpeVUOWOsbDE-dJL4ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSmaq0VRJNJODgokvNd98Lb4.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zou de laatst nieuwe update moeten zijn, of de sounds of nature er ook nog opstaan weet ik niet, wel voor de update.

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-01 16:05
Goede dag, gisteren de Kona electric gekregen tot heden is het heerlijk rijden. Helaas zag ik vanmorgen( gisteren was het donker) wel dat de voorkant vol zit met allerlei kleine krasjes vooral op de motorkap ( auto stond in de garage). Verder is de knop bestuurder rugleuning defect hele knop lag al na 1 km eraf. Waar moet ik deze schade melden bij leaseplan of mijn dealer?

• Buske
Buske schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:51:
[...]

[Afbeelding]

Dit zou de laatst nieuwe update moeten zijn, of de sounds of nature er ook nog opstaan weet ik niet, wel voor de update.
Zal morgen even nakijken.

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

bjornricardo33 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:01:
Goede dag, gisteren de Kona electric gekregen tot heden is het heerlijk rijden. Helaas zag ik vanmorgen( gisteren was het donker) wel dat de voorkant vol zit met allerlei kleine krasjes vooral op de motorkap ( auto stond in de garage). Verder is de knop bestuurder rugleuning defect hele knop lag al na 1 km eraf. Waar moet ik deze schade melden bij leaseplan of mijn dealer?
:|
Aan beide melden...
Leaseplan kan sowieso meer druk zetten als ze moeilijk doen met repareren ;)
En het is iets wat ze willen weten (als er een defect of schade is aan de auto)
Ook bepaald leaseplan wie of wat mag repareren aan de auto....

[ Voor 4% gewijzigd door RazorX4 op 28-09-2021 21:53 ]

• Ivo.
  • Laatst online: 10-01 22:51
Buske schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:51:
[...]

[Afbeelding]

Die van mij is 19-08-2021 bijgewerkt en heeft als laatste cijfers 210303. Is dat dus de software van 03 Maart 2021? en die van jou dan van 03 Juni 2021?

Kan je deze software zelf updaten als je hem download van die link die een paar reacties terug gemeld was? (een auto is toch net iets anders dan de firmware van een tv... :) )

• Martijn.J
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03-2025
Even nieuwsgierig naar de recall actie; bij iemand van de eerste Kona's al opgeroepen voor de accu vervanging of zelfs al gedaan?

• Buske
Ivo. schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 23:37:
[...]

Die van mij is 19-08-2021 bijgewerkt en heeft als laatste cijfers 210303. Is dat dus de software van 03 Maart 2021? en die van jou dan van 03 Juni 2021?

Kan je deze software zelf updaten als je hem download van die link die een paar reacties terug gemeld was? (een auto is toch net iets anders dan de firmware van een tv... :) )
Waarom zou je zelf klooien zolang de 5 jaar garantie niet voorbij zijn.
De link is toch voor usa bedoeld, misschien dat je zo in de grand canyon terecht komt :)

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:03

Koekfabriek

King Billy on the wall

Zo wij hebben afgelopen weekend de knop doorgehakt na een proefritje in de Kona.
Besloten om hem 2dehands over te nemen van een familielid. Auto rijdt heerlijk, prijs is zeer scherp en de ruimte achterin is beperkt maar voldoende voor de komende jaren.

Waarschijnlijk de "overdracht" ergens in November. Geeft mij nog even de tijd om een laadpaal aan huis te regelen.

• nessio
@Martijn.J Mijn buurman had een van de eerste kona's maar heeft nog geen oproep gehad.
Zijn accu is nog steeds goed na 75000 km. Ook geen problemen gehad. Dealer kan hem niets melden, ze worden op VIN nummer vervangen.

• perspectivebass
  • Laatst online: 19:30
Nu een week met de Kona op pad geweest nadat we deze vorige week donderdag bij de dealer hebben opgehaald. Gelukkig was de dealer wel lekker nuchter met de levering en hadden we geen show met een kleedje van de auto af halen. Met een poets-set en nog een korte uitleg over de auto werd ik de weg opgestuurd.

Mensen die mij kennen, zullen mij niet omschrijven als een autogek. De techniek van elektrisch rijden vind ik interessant en de maatschappelijke ontwikkeling naar elektrische mobiliteit belangrijk. Dat maakte dat ik graag elektrisch wilde gaan rijden. Daarnaast zorgde het elektrisch rijden dat ik in vergelijking met tweedehands kopen van een ICE-auto alle kosten voor afschrijving meeneem de private lease aanbieding van Hyundai ongeveer even veel kost, maar met meer zekerheid en minder zorgen om onderhoud. Kortom elektrisch rijden werd een feit en leasecontract half augustus ondertekend.
Mijn eerste indruk
We hadden natuurlijk al wel een keer een proefritje gemaakt, maar met de eigen auto en het model welke we hebben uitgekozen, de comfort smart 64kwh, voelt toch wel anders. Maar wat bevalt dit goed! De auto is stil, rijd soepel en rustig, maar kan toch even snel naar voren trekken bij het invoegen als het nodig is. Kortom rijcomfort is erg goed en beter dan de auto waar we hiervoor onze kilometers mee maakte.
De buitenkant
De compacte SUV heeft een mooie uitstraling en ondanks dat het ontwerp van dit model al een aantal jaartjes oud is, vind ik dat deze goed bij de tijd blijft. De 2021 update is duidelijk wat moderner, maar de 2020 versie welke wij hebben doet er naar mijn mening weinig voor onder. Het grootste verschil, de ‘gril’ aan de voorkant, vind ik juist wel wat toevoegen bij het 2020 model en vind ik persoonlijk jammer dat deze weg is op het 2021 model.

De combinatie van de kleur Engine Red, welke wij hebben gekozen met de zwarte onderdelen laat de auto goed uitkomen en zorgt dat de zichtlijnen langs de auto mooi naar voren komt. Wel ben ik benieuwd of het zwarte plastic aan de buitenkant mooi blijft na een aantal jaar in de zon.

Oordeel: 8/10
De binnenkant
Hoewel het interieur niet de meest luxe uitstraling heeft vind ik deze ruim voldoende en oogt deze modern. Met het 10,5” media display is verder alles goed duidelijk en werkt deze goed reactief op schermaanraking. Naar mijn mening is de combi van fysieke knoppen met het touchscreen precies goed. Ik rij de auto meestal met Apple Carplay en heb daardoor nog weinig ervaring met de standaard navigatie. Eerste indruk van de standaard navigatie is goed en is duidelijk in het aangeven van de route. Ben benieuwd hoe goed deze kan helpen bij het makkelijk vinden van laadpunten op de route.

Zitcomfort als berijder en bijrijder is goed en met de hogere zit van een compacte SUV, zit je comfortabel in de auto. Ik mis alleen de afstelling van de onderrug bij de bijrijder waar deze bij de bestuurder wel elektrisch is af te stellen. Dit zorgt dat je als bestuurder =net wat comfortabeler zit dan als bijrijder.

Wat ik verder een voordeel vind, is dat de achterkant van de voorstoelen met kunststof is afgewerkt, gezien een kind van twee regelmatig achterin hebben zitten en de schoentjes tegen de voorstoelen aan komen is dit makkelijk schoon te maken dan een beklede rugleuning. De ruimte achterin is voor onze dochter beter dan in de oude auto wat ervoor zorgt dat dit een mooie vooruitgang is. Heb zelf nog niet tijdens het rijden achterin gezeten. Ik ben zelf een keer gewoon even achter de bestuurderstoel gaan zitten toen deze voor mij was afgesteld en had ik, met 1.85, voldoende ruimte om comfortabel achterin te zitten. De meest gelezen kritiek van relatief weinig ruimte achterin herken ik persoonlijk dan ook niet.

Oordeel 8/10
Audio
Auto koop je niet per se voor de beste audio ervaring, maar gezien veel mensen toch vaak muziek, radio of podcast luisteren voegt een goed audiosysteem naar mijn mening veel toe aan de rijervaring. Wie kan immers niet herinneren dat ze mee zitten te zingen met Juf Roos de zomerhit. Voor dit doeleinde is het audiosysteem goed en doet het krell audiosysteem prima zijn werk. Persoonlijk vind ik dat, wanneer de equalizer op neutraal staat, de bas wat aan de zware kant en zoemt deze teveel, maar wanneer deze wat naar beneden wordt afgesteld en de hoge tonen wat hoger is de muziek beter in balans. Kortom meer dan voldoende

Oordeel 7/10
Het rijden
Dit is wat mij betreft dan toch wel het belangrijkste aspect van een auto. Hoe rijdt deze over de weg. Persoonlijk vind ik kilometers binnendoor hier altijd de grootste maatstaf voor een auto. Gezien de meeste auto’s over een vlakke en redelijk rechte snelweg prima vindt rijden. Dan is voorral de eventuele herrie wat een auto beter of minder maakt. Wat betreft rijgeluid doet de auto het erg goed. Binnen bebouwde kom hoor je bijna niks en op de snelweg voorral wat wind en rijgeluid, maar wanneer dat fijne audiosysteem aan staat valt dit zo erg in de achtergrond dat het niet iets is waar ik mij aan kan storen.

Wat betreft stuur en rijgedrag vind ik de auto bijzonder lekker rijden, de wegligging is door zijn relatief zware gewicht erg goed en stuurt lekker de bochten door. Wel merk je dat de auto wat hoger is in combinatie met een redelijk korte wielbasis. Wanneer je over hobbels heen rijdt schut je toch wat meer op en neer dan in een hatchback met vergelijkbare wielbasis.

De meeste kilometers maak ik in de eco stand, aangezien ik er persoonlijk toch wel een sport van maak om zo veel mogelijk uit de accu te halen en zo veel mogelijk te regenereren. En natuurlijk was het afgelopen week voor een accu bijna perfect weer, maar zelfs dan wist ik er gemiddeld 13kwh/100km uit te persen. Dit was voornamelijk over provinciale wegen en kleine stukjes snel en rijksweg. Als ik het zou moeten verdelen 80% binnendoor 20% snelweg. Ondanks dat de stand ‘eco’ heet vind ik dat je toch genoeg kracht tot je beschikking hebt om even wat gas bij te geven en vlot door het verkeer kunt rijden. Zelf merk ik weinig verschil tussen comfort en eco stand. In de sport stand wordt de auto een beetje zenuwachtig en merk je pas echt wat voor koppel je tot je beschikking hebt, maar voor de reguliere kilometers is comfort of eco meer dan voldoende.

Oordeel 8/10
Voorlopige conclusie
De auto doet alles wat die doet eigenlijk meer dan voldoende. Dit maakt het een erg prettige auto om te rijden en in te verblijven waar je ook comfortabel veel kilometers in kunt rijden. Binnen zit je comfortabel en de rijervaring is meer dan goed te noemen. Voor mij is dit de eerste kennismaking met elektrisch rijden en wil nu eigenlijk al niet meer terug. Gelukkig mag ik deze auto voorlopig lekker rijden.

Algemeen oordeel: 8/10

• grimlock
Blijkbaar ligt heel het leveringsprobleem bij Hyundai Nederland zelf. Ze communiceren niet, Leaseplan zit met de handen in het haar en weet echt niet hoe ze het gelijk moeten trekken voor hun klanten op dit moment (er staan honderden bestellingen open waarvan ze de status niet weten). De dealer krijgt niets te horen, terwijl ik zelfs een mail van Hyundai Nederland heb waarin letterlijk staat dat hij "afgeleverd" is. Het enige dat wenselijk lijkt is dat iedereen die geen informatie krijgt zelf naar Hyundai Nederland belt en ze onder druk zet zodat er eens wat informatie vrijkomt.

• Cemmey
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
grimlock schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:39:
Blijkbaar ligt heel het leveringsprobleem bij Hyundai Nederland zelf. Ze communiceren niet, Leaseplan zit met de handen in het haar en weet echt niet hoe ze het gelijk moeten trekken voor hun klanten op dit moment (er staan honderden bestellingen open waarvan ze de status niet weten). De dealer krijgt niets te horen, terwijl ik zelfs een mail van Hyundai Nederland heb waarin letterlijk staat dat hij "afgeleverd" is. Het enige dat wenselijk lijkt is dat iedereen die geen informatie krijgt zelf naar Hyundai Nederland belt en ze onder druk zet zodat er eens wat informatie vrijkomt.
Ik vond het bij mij een aantal maanden geleden al drama, loze beloftes maken, terugbelverzoeken niet nakomen etc etc. Ik werd een zaterdag gebeld door de dealer met bericht dat ze mijn auto die week er op verwachtte. Dus ik helemaal happy en mijn auto te koop gezet en dezelfde dag verkocht. Die vrijdag erop nog niks gehoord dus ik kreeg alweer een naar onderbuikgevoel, toen zelf maar gebeld en kreeg ik dood leuk te horen dat hij er niet tussen zat en dat het nog eens 4 weken kon duren. Als ik zelf niet gebeld had dan hadden ze me waarschijnlijk gewoon niks laten weten. Dat was even een wtf momentje. Later heb ik wel een pittig gesprek met de dealer gehad hoe er zoveel kon misgaan. Daarbij ging hij wel door het stof, ook omdat ik een aantal weken zonder auto heb gezeten (gelukkig kon ik in de familie iets regelen) en het kwam er op neer dat de dealer ook weinig tot geen informatie los krijgt van Hyundai Nederland en ze werken ook niet met een planning die ze van te voren opsturen zodat ze weten dat er auto's aan komen. Ze staan gewoon ineens op de stoep met een aantal nieuwe auto's. Zo ging dat in de auto branche zei hij. Voor mij moeilijk te bevatten dat een bedrijf als Hyundai zo amateuristisch te werk gaat, maar goed.

Inmiddels rijd ik al maand rond in de Kona en ben ik dit gelukkig grotendeels weer vergeten. Gewoon geduld hebben dan komt het verlossende telefoontje vanzelf.

• grimlock
Cemmey schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:16:
[...]

Ik vond het bij mij een aantal maanden geleden al drama, loze beloftes maken, terugbelverzoeken niet nakomen etc etc. Ik werd een zaterdag gebeld door de dealer met bericht dat ze mijn auto die week er op verwachtte. Dus ik helemaal happy en mijn auto te koop gezet en dezelfde dag verkocht. Die vrijdag erop nog niks gehoord dus ik kreeg alweer een naar onderbuikgevoel, toen zelf maar gebeld en kreeg ik dood leuk te horen dat hij er niet tussen zat en dat het nog eens 4 weken kon duren. Als ik zelf niet gebeld had dan hadden ze me waarschijnlijk gewoon niks laten weten. Dat was even een wtf momentje. Later heb ik wel een pittig gesprek met de dealer gehad hoe er zoveel kon misgaan. Daarbij ging hij wel door het stof, ook omdat ik een aantal weken zonder auto heb gezeten (gelukkig kon ik in de familie iets regelen) en het kwam er op neer dat de dealer ook weinig tot geen informatie los krijgt van Hyundai Nederland en ze werken ook niet met een planning die ze van te voren opsturen zodat ze weten dat er auto's aan komen. Ze staan gewoon ineens op de stoep met een aantal nieuwe auto's. Zo ging dat in de auto branche zei hij. Voor mij moeilijk te bevatten dat een bedrijf als Hyundai zo amateuristisch te werk gaat, maar goed.

Inmiddels rijd ik al maand rond in de Kona en ben ik dit gelukkig grotendeels weer vergeten. Gewoon geduld hebben dan komt het verlossende telefoontje vanzelf.
Verhaal klopt helemaal. Zojuist de dealer gesproken, deze krijgt een keer per ruimte week een update van leveringen. Zijn laatste was de 22e september. Hyundai weet zelf niets te vertellen omdat er normaal een communcatieafdeling van 5 man zit, en nu alleen één persoon die amper ingewerkt is. Het enige dat hij op zeker kon vertellen is dat als je een kentekennummer hebt, dat er op zeker een auto voor je klaarstaat, maar waar is nog maar de vraag. De dealer is echt het lijdend voorwerp, Leaseplan had ECHT meer verantwoording mogen nemen om informatie te eisen en niet alles op zijn beloop te laten, maar Hyundai presteert echt zeer zwak. De actie is zo'n extreem succes dat dit het effect is en de klant begrip zou kunnen tonen als ze vanaf het begin een duidelijk leverproces zouden kunnen inzien, zelfs bij vertragingen zou er begrip kunnen zijn, maar dit is pure minachting.

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
Martijn.J schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:32:
Even nieuwsgierig naar de recall actie; bij iemand van de eerste Kona's al opgeroepen voor de accu vervanging of zelfs al gedaan?
Onlangs heb ik daar nog naar gevraagd en Hyundai geeft aan medio 2022.

Zelf ondervind ik ook geen enkel probleem. Vanmorgen nog even op 100% gezet om te kijken wat het bereik is en met deze tempratuur is dat 435 km. Voornamelijk snelweg km's met cc op 110 km/p.u.

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

grimlock schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:52:
[...]

Verhaal klopt helemaal. Zojuist de dealer gesproken, deze krijgt een keer per ruimte week een update van leveringen. Zijn laatste was de 22e september. Hyundai weet zelf niets te vertellen omdat er normaal een communcatieafdeling van 5 man zit, en nu alleen één persoon die amper ingewerkt is. Het enige dat hij op zeker kon vertellen is dat als je een kentekennummer hebt, dat er op zeker een auto voor je klaarstaat, maar waar is nog maar de vraag. De dealer is echt het lijdend voorwerp, Leaseplan had ECHT meer verantwoording mogen nemen om informatie te eisen en niet alles op zijn beloop te laten, maar Hyundai presteert echt zeer zwak. De actie is zo'n extreem succes dat dit het effect is en de klant begrip zou kunnen tonen als ze vanaf het begin een duidelijk leverproces zouden kunnen inzien, zelfs bij vertragingen zou er begrip kunnen zijn, maar dit is pure minachting.
:D Werken ze bij Hyundai dan niet eens met digitale voorraad systemen?
Auto's zijn lijkt mij niet echt zo goedkoop dat je niet wilt bij houden waar ze zijn. :P

Ik zou denken dat een dealer eigenlijk altijd (in)direct kan zien waar een auto is zodra er een VIN/kenteken bekend is.
En dat ze niet verdwijnen bij Hyundai en dan ineens verschijnen bij een dealer.

• grimlock
RazorX4 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:08:
[...]

:D Werken ze bij Hyundai dan niet eens met digitale voorraad systemen?
Auto's zijn lijkt mij niet echt zo goedkoop dat je niet wilt bij houden waar ze zijn. :P

Ik zou denken dat een dealer eigenlijk altijd (in)direct kan zien waar een auto is zodra er een VIN/kenteken bekend is.
En dat ze niet verdwijnen bij Hyundai en dan ineens verschijnen bij een dealer.
Nou, anno 2021 bij Hyundai Nederland dus wel.... Er is totaal geen zicht op de status van die auto's vanuit de dealers en die kunnen alle boze klanten opvangen. Er gaat voor miljoenen heen en weer en niemand die weet hoe het er exact voorstaat. Ze zullen waarschijnlijk zeggen dat alles zo strak is geautomatiseerd dat er niemand meer tussen hoeft/kan komen. "It's not a bug, it's a feature!"

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

grimlock schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:13:
[...]

Nou, anno 2021 bij Hyundai Nederland dus wel.... Er is totaal geen zicht op de status van die auto's vanuit de dealers en die kunnen alle boze klanten opvangen. Er gaat voor miljoenen heen en weer en niemand die weet hoe het er exact voorstaat. Ze zullen waarschijnlijk zeggen dat alles zo strak is geautomatiseerd dat er niemand meer tussen hoeft/kan komen. "It's not a bug, it's a feature!"
:/ Dan wordt het tijd dat ze die systemen eens koppelen. :P
Intern moeten echt wel weten waar welke auto op elk moment is...
Dat ze het niet delen naar hun eigen dealers is het probleem dan.

:| Ze zijn gewoon eerder een soort van te lui om het op te zoeken.
Miljoenen aan auto's laten ze niet vrij rondspoken met de hoop dat ze niet verdwijnen.

• nessio
Het probleem is dat jouw auto niet op jouw naam is besteld en daaraan gekoppeld productienummer heeft toegekend gekregen.
Als je zelf de auto koopt is dat er wel. Toen ik mijn auto bestelde kon mijn dealer exact het volgende meedelen
Nu gaat ie in productie, nu gaat ie op transport, nu zit op boot....., nu is in haven, nu kenteken toegekend en over 1 week in huis, nu in huis.
Jij bent de eigenaar niet, je bent de besteller niet. En de leasemij heeft bulk aantallen besteld en niet op jouw naam. Pas als er iets binnenkomt wordt het gekoppeld.
Dat is het nadeel van deze acties, moet je maar mee leven.

• s0larus
RazorX4 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:49:
[...]

:/ Dan wordt het tijd dat ze die systemen eens koppelen. :P
Intern moeten echt wel weten waar welke auto op elk moment is...
Dat ze het niet delen naar hun eigen dealers is het probleem dan.

:| Ze zijn gewoon eerder een soort van te lui om het op te zoeken.
Miljoenen aan auto's laten ze niet vrij rondspoken met de hoop dat ze niet verdwijnen.
Oooh! Ik zie een kans om een poging te wagen de software die we bouwen aan hun te verkopen :D en dan stap voor stap ook de dealers erbij als klant hahaha. Zal nooit gebeuren maar ach. Ik mag dromen, toch?

• Buske

[Afbeelding]

"sounds of nature" vind ik nergens terug, misschien dat dit in de plaats gekomen is? (zie foto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxNDB19kvk2VS276PA2pQHquUZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9SSFXI6HRFehKxH8illSXSq.jpg?f=fotoalbum_large

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxNDB19kvk2VS276PA2pQHquUZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9SSFXI6HRFehKxH8illSXSq.jpg?f=fotoalbum_large

@viper28nl
"sounds of nature" vind ik niet meer terug, misschien is dit in de plaats gekomen.

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Buske schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:22:
[...]

[...]

[Afbeelding]

@viper28nl
"sounds of nature" vind ik niet meer terug, misschien is dit in de plaats gekomen.
Tnx voor het kijken.
Raar, het zou onder media moeten zitten. In alle modellen die ik heb bekeken bij de dealer zat het in. Ook de kona ev.

Ik heb de dealer iig een email gestuurd om te kijken naar een software update. Want ik heb nog een oude zo te zien.

• Buske
viper28nl schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:31:
[...]

Tnx voor het kijken.
Raar, het zou onder media moeten zitten. In alle modellen die ik heb bekeken bij de dealer zat het in. Ook de kona ev.

Ik heb de dealer iig een email gestuurd om te kijken naar een software update. Want ik heb nog een oude zo te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsp0DqZuRegjnQ47rtkGiZbUjYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UK4Nuqk0usWwmqk9EogyWCYr.jpg?f=fotoalbum_large

Bij deze software versie zat "sounds of nature" er bij mij ook in.

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Buske schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:00:
[...]

[Afbeelding]

Bij deze software versie zat "sounds of nature" er bij mij ook in.
Apart... Misschien is het er dan toch uitgehaald in de nieuwere versies. Ik zie dat jouw versie ouder is dan die van mij toch?

• grimlock
Laatste zes karakters zijn waarschijnlijk de datum, momenteel zie ik al versies van medio 2021 op diverse foto's. Het lijkt me wel goed, mede door verbruiksoptimalisaties, om zeker de nieuwe versies na te streven.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nou wij zijn compleet, subsidie is ook rond en over 2 weken de eerste uitbetaling.

That went better... :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Flagg schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:02:
Nou wij zijn compleet, subsidie is ook rond en over 2 weken de eerste uitbetaling.

That went better... :)
Hier ook zojuist een bericht gehad van het RVO. Alleen wel jammer dat het in 48 termijnen gaat... :F

• s0larus
Ik heb gemerkt dat ik mijn dag rijlichten niet uit kan schakelen. Zat te kijken naar verbruik en de airco kan ik redelijk goed instellen onderweg zodat ie bijna altijd op 0kW staat. Maar ongeacht welke setting ik gebruik voor de lichten blijft ie rond de 0.3 kW hangen. Het zal niet een grote daling zijn maar alsnog telt elk vermindering mee.

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-01 07:30
s0larus schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:32:
Ik heb gemerkt dat ik mijn dag rijlichten niet uit kan schakelen. Zat te kijken naar verbruik en de airco kan ik redelijk goed instellen onderweg zodat ie bijna altijd op 0kW staat. Maar ongeacht welke setting ik gebruik voor de lichten blijft ie rond de 0.3 kW hangen. Het zal niet een grote daling zijn maar alsnog telt elk vermindering mee.
Dat klopt, want deze zijn verplicht.
Plus het is led dus dat verbruik is verwaarloosbaar.
Je kan het zuinig rijden ook gaan overdrijven..

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X

• nessio
Er zijn nog wel meer zaken die je niet uit kunt zetten, kom je vanzelf achter als het verbruik oploopt.

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-01 14:17
Als het je dan te doen is om zo min mogelijk te verbruiken en alles eruit te persen, rij je dan ook alleen maar lokale en provinciale wegen met 60 km/u? Iets met de 80/20 regel enzo...

• Flagg
  • Niet online

Flagg

plips schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:45:
[...]

Als het je dan te doen is om zo min mogelijk te verbruiken en alles eruit te persen, rij je dan ook alleen maar lokale en provinciale wegen met 60 km/u? Iets met de 80/20 regel enzo...
Noouuu... :+

Ik reed gisteren Apeldoorn <-> Zwolle en heenweg idd binnendoor met het grootste gedeelte 60 km/u. En op de terugweg halverwege de snelweg er af gegaan en lekker binnendoor verder..

Niks te maken met het verbruik ofzo... O-) :P

Maar ja dat deed ik met de ice ook al eigenlijk, snelweg is boring... :)

Maar ga verder niks uitzetten wel normaal comfortabel tuffen uhm zoemen? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 30-09-2021 14:44 ]

• s0larus
plips schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:45:
[...]

Nee, dat niet maar hij "zeurt" dat ik zuiniger kan rijden als ik de airco uitschakel terwijl die minder vebruikt dan verlichting. Gemiddeld neemt de airco 2% in vebruik en verlichting 3% als ik me goed herinner. Niet bijzonder veel maar toch. Als de dagrijlichten toch aanstaan, waarom is er uberhaupt een uit stand 8)7 vindt ik onlogisch

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-01 14:17
Flagg schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:42:
[...]

Noouuu... :+

Ik reed gisteren Apeldoorn <-> Zwolle en heenweg idd binnendoor met het grootste gedeelte 60 km/u. En op de terugweg halverwege de snelweg er af gegaan en lekker binnendoor verder..

Niks te maken met het verbruik ofzo... O-) :P

Maar ja dat deed ik met de ice ook al eigenlijk, snelweg is boring... :)

Maar ga verder niks uitzetten wel normaal comfortabel tuffen uhm zoemen? :)
Ik tourde in de Corbieres, in de Lot en in de Loirevallei een beetje rond deze zomer. Rustigjes aan, inderdaad kleine wegen, heuveltje op, heuveltje neer. Wijnproeverijtje links, wandelingetje rechts. Ik geloof dat ik met airco aan, 11 kWh/100 km deed. Maar ja, onderweg naar huis, toch de 110 km/u aangehouden met 30 km/u tegenwind pal op de neus. Dan moet je toch wat vaker aan de laadpaal. Overigens in Frankrijk geen laadstress ervaren.

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-01 07:30
s0larus schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:06:
[...]

Nee, dat niet maar hij "zeurt" dat ik zuiniger kan rijden als ik de airco uitschakel terwijl die minder vebruikt dan verlichting. Gemiddeld neemt de airco 2% in vebruik en verlichting 3% als ik me goed herinner. Niet bijzonder veel maar toch. Als de dagrijlichten toch aanstaan, waarom is er uberhaupt een uit stand 8)7 vindt ik onlogisch
De uit stand heeft te maken met je normale verlichting..
Ik zou toch je boekje maar eens doornemen...

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X

• MaxLaadvermogen
  • Laatst online: 21:42
Veiligheid en rijcomfort zijn blijkbaar ondergeschikt aan ‘zuinig’ rijden?

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:44
MaxLaadvermogen schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:25:
[...]

Veiligheid en rijcomfort zijn blijkbaar ondergeschikt aan ‘zuinig’ rijden?
Ik snap het ook niet 8)7 Dan heb je zo’n mooie, luxe auto en dan ga je al deze systemen uitschakelen, omdat je 5% energie wilt besparen.

Verlichting vind ik belangrijk, voor de veiligheid van mezelf en medeweggebruikers.

Eerst dacht ik er geen gebruik van te maken, maar wat is die stoelverwarming heerlijk 8) Daarnaast heeft de auto zoveel accu dat je gewoon lekker alles kunt gebruiken waar het voor bedoeld is.

• nessio
Bij uitstand zijn de achterlichten uit. stadslicht = achterlichten aan.
Mijn auto zeurt helemaal niet, ben je niet in de war met degene die op bijrijderstoel zit _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door nessio op 30-09-2021 18:46 ]

• Blackraven
  • Laatst online: 12-01 11:39
Kun je ook ergens instellen dat de achterlichten ook standaard met de DRL aan gaan?

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt

• s0larus
Wouzziej schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:23:
[...]

De uit stand heeft te maken met je normale verlichting..
Ik zou toch je boekje maar eens doornemen...
[i]To operate the lights, turn the knob at
the end of the control lever to one of
the following positions:
(1) OFF (O) position
(2) AUTO light position
(3) Position lamp position
(4) Headlamp position/i]

AUTO light position
When the light switch is in the AUTO
position, the position lamp and headlamp will be turned ON or OFF automatically depending on the amount
of light outside the vehicle.
Even with the AUTO light feature in
operation, it is recommended to
manually turn ON the lamps when
driving at night or in a fog, or when
you enter dark areas, such as tunnels and parking facilities.

Position lamp position
The position lamp, license plate lamp
and instrument panel lamp are turned
ON.

Volgens het boekje is uit gewoon uit en worden de position lamp ingeschakeld met auto of position lamp instelling. Bedankt, boekje

• MaxLaadvermogen
  • Laatst online: 21:42
s0larus schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:09:
[...]
Volgens het boekje is uit gewoon uit en worden de position lamp ingeschakeld met auto of position lamp instelling. Bedankt, boekje
Uit de handleiding Kona Electric 2020:
Dagrijverlichting (DRL)
De dagrijverlichting (DRL) zorgt ervoor dat medeweggebruikers uw auto overdag beter zien, met name na zonsopgang en voor zonsondergang.
Het DRL-systeem zorgt ervoor dat de dagrijverlichting wordt uitgeschakeld als:
1. De koplampen zijn ingeschakeld.
2. De auto is uitgeschakeld.

[ Voor 3% gewijzigd door MaxLaadvermogen op 30-09-2021 22:21 ]

Pagina: 1 ... 90 ... 147 Laatste