De dikkere verlengkabels (2,5 mm2) kunnen 16 ampère aan.Chaoss schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:53:
[...]
Rechstreeks in het stopcontact kan wel op 12A toch? Anders zet ik hem voor de zekerheid terug op 10A...
Ook in de ABetterRoutePlanner app?nessio schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:57:
@erwinberghuis Dat inzoomen kun je voor diverse snelheidsbereiken instellen, even in de nav menu's zoeken.
Om je telefoon draadloos op te laden in de middenconsole is er blijkbaar een optie die moet aangezet worden bij de instellingen. Ik vind deze niet. In welk menu moet ik zoeken?
Hier ook in afwachting van Kona Comfort Smart. Op 6 augustus bij importeur besteld, bleek zwarte auto eind augustus niet meer beschikbaar bij ANWB/LeasePlan. Alleen nog zilvergrijs, blauw of rood. Nieuwe bestelling op 30 augustus Platinum Silver. Bijzonder proces, hopelijk met prettige uitkomst. We hebben alle tijd.perspectivebass schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:03:
[...]
11-08 Contract getekend
15-09 Afgeleverd bij dealer
24-09 Ophalen
Tussen eerste twee zat relatief veel tijd, want Arval was aan wachten op informatie van de dealer, maar aangezien die op vakantie was bleef dat beetje overal tussen hangen. Ook dat twee weken al lang en breed voorbij waren, maar dat ik toch gevraagd werd afstand te doen van bedenktijd was bijzonder. Gelukkig ging het daarna erg snel.
SMA SB3.6-1 AV-41 | 15x DMG300-M6-60BB glas-glas 300Wp | Mitsubishi Electric MXZ-3F68VF + 2x MSZ-AY42VGK | Hyundai KONA Electric 2020 64 kWh Comfort Smart
Ik zeg ook niet dat het er niet op zat, alleen het knopje om hem uit te schakelen is verdwenen.The Adder schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:17:
[...]
Ik heb een "oer-oude" Kona uit 2018, en daar zit het wel al op....
Waarschijnlijk omdat het vanaf 2019 verplicht is geworden.
@erwinberghuis Sorry, verkeerd begrepen, dacht auto. zie nu dat het om abrp gaat
@Marc Groms zit in bestuurdershulp. Maar daar kom je alleen als je stil staat (mapje bij rechterknopjes op stuur) en dan even doorrollen.
@Marc Groms zit in bestuurdershulp. Maar daar kom je alleen als je stil staat (mapje bij rechterknopjes op stuur) en dan even doorrollen.
2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw
Eerste laadsessie ook gehad en van 70 naar 100% geladen eerste stuk met e-flux 2de stuk met plugsurfing nu eens kijken wat de tarieven zijn straks, volledig onduidelijk hier, daarna een keer met de smoov app proberen en Shell en ANWB en etc etc, gewoon omdat het kan. 
Hadden nu een range van 523km met een volle accu.
Hadden nu een range van 523km met een volle accu.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Donderdag de dealer Zeeuw en Zeeuw Breda gebeld (die volgens Hyundai op de hoogte gesteld zou worden), die wist nog van niks en heeft geen idee wat er op de trailers aan komt.
Vrijdag leaseplan gebeld, nee meneer wij weten ook niks, gewoon geduld hebben... Hyundai klantenservice reageert niet op mail (bellen jullie teveel ?
)
Vanmiddag belt Zeeuw en Zeeuw, of ik dinsdag op mijn verjaardag de Kona op wil komen halen
Ik ben benieuwd welke uitvoering en kleur het is
Vrijdag leaseplan gebeld, nee meneer wij weten ook niks, gewoon geduld hebben... Hyundai klantenservice reageert niet op mail (bellen jullie teveel ?
Vanmiddag belt Zeeuw en Zeeuw, of ik dinsdag op mijn verjaardag de Kona op wil komen halen
Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!
Daar is die dan eindelijk!
De eerste kilometers zijn gereden en de meeste snufjes al uitgetest.
Het aansluiten/ontkoppelen van de laadkabel zal er wat onhandig hebben uitgezien maar gaat me wel lukken (ik had verwacht dat de kabel vrij zou komen als ik de auto zou ontgrendelen maar dat gebeurde niet).
Geen idee wat ik nou heb gedaan waardoor die wel los kwam
Het aansluiten/ontkoppelen van de laadkabel zal er wat onhandig hebben uitgezien maar gaat me wel lukken (ik had verwacht dat de kabel vrij zou komen als ik de auto zou ontgrendelen maar dat gebeurde niet).
Dubbel klik op het knopje in de deurgreep werkt bij mij als ontgrendelen van portieren én laadkabel.SeeSharpDev schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:43:
Daar is die dan eindelijk!
[Afbeelding]
Model 3 | 2024 Highland
Ik ben heel erg benieuwd naar degene die via Leaseplan/ANWB de auto gekregen heeft wat je besteldatum was.
Mijn auto was, naar zegge, 25-8 besteld. Ik vraag het omdat er zoveel auto's te zien zijn hier nu de laatste week en ik het een beetje heet onder de voeten krijg. Met name omdat ik mijn huidige auto al verkocht heb en deze 30-9 opgehaald wordt. 😂
Mijn auto was, naar zegge, 25-8 besteld. Ik vraag het omdat er zoveel auto's te zien zijn hier nu de laatste week en ik het een beetje heet onder de voeten krijg. Met name omdat ik mijn huidige auto al verkocht heb en deze 30-9 opgehaald wordt. 😂
20 juli begon de wettelijke bedenktijd bij ons en afgelopen donderdag auto opgehaald.sirM1ster schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:58:
Ik ben heel erg benieuwd naar degene die via Leaseplan/ANWB de auto gekregen heeft wat je besteldatum was.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
20 augustus besteldsirM1ster schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:58:
2 weken daarvoor is de bedenktijd ingegaan
25 sept ophalen bij dealer
Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen
2-9 is mijn auto echt besteld (na 14 dagen bedenktijd)sirM1ster schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:58:
Ook ANWB
Polar White - Limited Sky
Levertijd nog niet bekend, maar heb wel al een kenteken
Xbox Series X | Playstation 5
Vandaag zat ik weer een beetje te klote met het ontkoppelen.pewill schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:49:
[...]
Dubbel klik op het knopje in de deurgreep werkt bij mij als ontgrendelen van portieren én laadkabel.
Ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met een knopje links naast het stuur.
Het icoontje van een stekker met 'auto' erbij, ik heb nu het vermoeden dat ik die aan moet laten.
Misschien toch maar even het boekje lezen 😁
Ach ja, sommige zaken aan de Kona zijn niet zo logisch, duidelijk of klantgericht. Ik zit ook nog wel eens te kloten met die deuren of met de aan en uit knop, en al die piepjes en klingeltjes.SeeSharpDev schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:54:
[...]
Vandaag zat ik weer een beetje te klote met het ontkoppelen.
Ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met een knopje links naast het stuur.
Het icoontje van een stekker met 'auto' erbij, ik heb nu het vermoeden dat ik die aan moet laten.
Model 3 | 2024 Highland
Ja die keyless entry waarbij je op een knopje moet drukken vind ik ook niet zo praktisch. Ik trek elke keer aan het handvat en dan 'ohja eerst op knopje drukken'. Ik had hiervoor altijd auto's waarbij handvat aanraken voldoende was om de auto te ntgrendelen.
Maar vandaag nog 50km gereden het rijd wel erg ontspannen. Ook de auto 15min aan een fastnet paal gehangen om te kijken hoe dat gaat.
Verbruik was 14kwh, vooral snelweg maar ik rij niet als een bejaarde, gewoon vlot invoegen en dan de cruise op 105.
Maar vandaag nog 50km gereden het rijd wel erg ontspannen. Ook de auto 15min aan een fastnet paal gehangen om te kijken hoe dat gaat.
Verbruik was 14kwh, vooral snelweg maar ik rij niet als een bejaarde, gewoon vlot invoegen en dan de cruise op 105.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Gaat inderdaad prima, al 2 jaar zonder problemen.Chaoss schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:00:
Ik heb helaas geen trekhaak, wel dakrails dus ik moet inderdaad maar eens naar een dakkoffer kijken.
[...]
Ik lees hier dat je de kunstofbak uit de kofferbak onder de 'motorkap' kunt leggen? dan kun je in ieder geval nog aardig wat onderin de kofferbak kwijt. Jammer dat de kona standaard geen frunk heeft.
Heb je hem dan ook nog op een of andere manier vast gezet? In ga je je niet ergeren dat je elke keer de motorkap moet ontgrendelen om je kabel te pakken?Rob76 schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:50:
[...]
Gaat inderdaad prima, al 2 jaar zonder problemen.[Afbeelding]
Ik denk dat het ook afhankelijk is van hoe vaak je die kabels nodig hebt, ik denk ze zelf weinig tot nooit te gebruiken.
Vaste laadkabel thuis voor 98% van de tijd en voor onderweg misschien eens een snellader mocht het nodig zijn.
Heb je thuis of op het werk een socket, dan wordt het verhaal alweer anders.
Vaste laadkabel thuis voor 98% van de tijd en voor onderweg misschien eens een snellader mocht het nodig zijn.
Heb je thuis of op het werk een socket, dan wordt het verhaal alweer anders.
WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt
Het was idd even wennen maar als je op het ontgrendel knopje druk op je sleutel dan wordt de stekker voor x seconden ontgrendeld.SeeSharpDev schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:54:
[...]
Vandaag zat ik weer een beetje te klote met het ontkoppelen.
Dat auto knopje ontgrendeld je stekker zodra hij klaar is met laden, wel mee oppassen want als de paal ook ontkoppeld kan iedereen je kabel meenemen.
Heeft iemand hier al een setje privacy shades in de Kona zitten?
Of enig idee welke goed (of niet) passen?
Ja, hier een setje privacy shades.Flagg schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:41:
https://www.winparts.nl/i...7-pv-hykon5a/p679589.html
Pasvorm is goed.
2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X
Ook als je het raam open doet? Heb zo'n setje in de Saab zitten van winparts, maar viel me op dat ik net ff iets te vaak die dingen weer recht moest zetten als het raam open was geweest, viel het klipje weer, op de kop in de auto etc etc.Wouzziej schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:50:
[...]
Ja, hier een setje privacy shades.
https://www.winparts.nl/i...7-pv-hykon5a/p679589.html
Pasvorm is goed.
En ik heb er ook nog niet een kunnen vinden waar de achterruit uit één stuk bestaat helaas, ruit is al klein, liever geen naad in het midden.
Voor €220,= Alle ramen achter de voorportieren laten bekleden met raamfolie. 10 jaar garantie, staat een stuk beter. En de ramen kunnen gewoon open en dicht.Flagg schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:41:
Weet je wel dat ik daar niet eens aan gedacht heb....Cxxxx71 schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:20:
[...]
Voor €220,= Alle ramen achter de voorportieren laten bekleden met raamfolie. 10 jaar garantie, staat een stuk beter. En de ramen kunnen gewoon open en dicht.
Zojuist voor het eerst geladen aan een Shell Recharge paal. Hij kwam helaas niet verder dan 74kw maximaal laden. Klopt dat? Of heb ik iets verkeerd gedaan?
Das prima toch? Of gaat het je om die laatste 3kw?B00st3r schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:46:
Zojuist voor het eerst geladen aan een Shell Recharge paal. Hij kwam helaas niet verder dan 74kw maximaal laden. Klopt dat? Of heb ik iets verkeerd gedaan?
Nee vanaf minder dan 20%. Ik dacht dat ie een stuk sneller kon laden. Misschien heb ik het me verbeeld. De Mustang naast me laadde met boven de 100kw.Flagg schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:47:
[...]
Das prima toch? Of gaat het je om die laatste 3kw?
die 74 is top hoor, doet ie tot 70% daarna zakt het tot 51/52, boven de 80 is +/- 24. Toch snel zat.
Enne die mustang zou max 150 halen, deed ie dat?? die 150 haalt ie alleen de 1e 10%, daarna zakt het snel. Van 40-80 komt ie ook maar tot ongeveer 75% en boven de 80 zakt het dramatisch naar 10kw
Enne die mustang zou max 150 halen, deed ie dat?? die 150 haalt ie alleen de 1e 10%, daarna zakt het snel. Van 40-80 komt ie ook maar tot ongeveer 75% en boven de 80 zakt het dramatisch naar 10kw
[ Voor 31% gewijzigd door nessio op 19-09-2021 20:59 ]
Ik geloof dat 77 zo'n beetje de max is voor de Kona, dus die 73 is prima.B00st3r schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:57:
[...]
Nee vanaf minder dan 20%. Ik dacht dat ie een stuk sneller kon laden. Misschien heb ik het me verbeeld. De Mustang naast me laadde met boven de 100kw.
Daar ga je wel de leeftijd van de Kona aan herkennen denk ik nu is 75kw nog netjes maar de auto's in deze prijsklasse die nu op de markt komen gaan niet veel extra range krijgen wel steeds sneller laden.
Al is met ons gebruik 75ish kw al prima.
Thanks voor de reacties. Wel echt een aanrader verder hoor, Shell Recharge. Veel sneller laden voor dezelfde prijs als een publieke paal.
Wat me wel opviel, elke keer als ik de deur van de auto opendeed, stopte de sessie en moest ie opnieuw initialiseren. Is dit normaal?
Wat me wel opviel, elke keer als ik de deur van de auto opendeed, stopte de sessie en moest ie opnieuw initialiseren. Is dit normaal?
[ Voor 33% gewijzigd door B00st3r op 19-09-2021 21:30 ]
Nee, dat is vreemd.B00st3r schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:26:
Hij zit helemaal vast zonder ander materiaal. En als ik veel rij voor werk, dan ligt de kabel gewoon in de achterklep onderin. Pas met vakantie en weekendjes weg gaat de kabel voorin.Chaoss schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:53:
[...]
Heb je hem dan ook nog op een of andere manier vast gezet? In ga je je niet ergeren dat je elke keer de motorkap moet ontgrendelen om je kabel te pakken?
Normaal wordt het vermogen teruggeschroeft naar 500w om eventueel de stekker veilig te verwijderen, de sessie zou dan niet moeten stoppen.B00st3r schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:26:
Thanks voor de reacties. Wel echt een aanrader verder hoor, Shell Recharge. Veel sneller laden voor dezelfde prijs als een publieke paal.
Heb je dan ook meerdere keren start tarief gehad?
Ik weet niet hoe ik dat kan zien. Ik zie alleen wat er totaal is berekend door E-Flux voor beide sessies. Ik denk dat ik nog wel contact met ze opneem hierover om het uit te zoeken.Snacky817 schreef op maandag 20 september 2021 @ 06:57:
[...]
Normaal wordt het vermogen teruggeschroeft naar 500w om eventueel de stekker veilig te verwijderen, de sessie zou dan niet moeten stoppen.
Heb je dan ook meerdere keren start tarief gehad?
Edit: Er is inderdaad wel 2 keer start tarief gerekend. Op zich heb ik daar nog geluk gehad denk ik, want hij is in totaal 3 keer gestart (2 keer herstart).
Ander onderwerp. Update: het is me gelukt de onderste bak uit de kofferbak te plaatsen onder de motorkap. Hij moest iets verder naar links en naar achteren zodat ie mooi vast komt te zitten en niet schuift/kantelt. Ik ben blij met de extra ruimte.
[ Voor 45% gewijzigd door B00st3r op 20-09-2021 12:16 ]
Eventueel voor de Tweaker onder ons... kun je het ook heel goedkoop doen met 2 deurstoppers en een container van de Hornbach.
Bij elkaar 10 euro en een uurtje werk. Ik heb hem er nu 5 maanden in zitten en nog geen problemen ontdekt.
Ik vind die krat van Frunk natuurlijk ook veel mooier, maar dit is goedkoper en heeft als bijkomend voordeel dat je de deksel er helemaal af kunt halen ipv "open zetten".
Zie: World Citizen in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"
Bij elkaar 10 euro en een uurtje werk. Ik heb hem er nu 5 maanden in zitten en nog geen problemen ontdekt.
Ik vind die krat van Frunk natuurlijk ook veel mooier, maar dit is goedkoper en heeft als bijkomend voordeel dat je de deksel er helemaal af kunt halen ipv "open zetten".
Zie: World Citizen in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"
FreeReef.nl
Is het de moeite waard om zo'n duurdere Frunk te kopen, of een andere oplossing te verzinnen zoals hierboven, als je de laadkabel nooit mee hoeft te nemen?
Ik laad thuis, dus de kabel kan thuis blijven, bij een Shell of Fastned heb je je eigen kabel niet nodig.
Wat is dan de meerwaarde van een extra opberg bakje onder de motorkap? Behalve op vakantie misschien......
Ik laad thuis, dus de kabel kan thuis blijven, bij een Shell of Fastned heb je je eigen kabel niet nodig.
Wat is dan de meerwaarde van een extra opberg bakje onder de motorkap? Behalve op vakantie misschien......
Kleine moeite om die bak te verplaatsen van je kofferbak naar onder je motorkap. Meer ruimte in je kofferbak en extra ruimte onder de motorkap. Waarom zou je het niet doen?Jozuf16 schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:49:
Discussie bij garage voorkomen lijkt mij een reden om het niet te doen. Dat ze defecten gaan schuiven op de frunk, dat warmte niet kwijt kan of verzin maar een smoes.B00st3r schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:36:
Kleine moeite om die bak te verplaatsen van je kofferbak naar onder je motorkap. Meer ruimte in je kofferbak en extra ruimte onder de motorkap. Waarom zou je het niet doen?
Dus ALS je het doet, dan zou ik voor een garagebezoek eerst die frunk weer terugzetten naar de achterbak.
Nog een heel goede reden om het niet te doen is een Leasemaatschappij. Die houden niet van geknutsel aan hun spullen.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Frunk.at gebruik o.a. deze kratten met deksel Pandarrama in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"Jozuf16 schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:49:
Is het de moeite waard om zo'n duurdere Frunk te kopen,
Die van mij was iets van 25 euro en profieltjes had ik nog liggen.
Voetjes kun je uitprinten https://www.thingiverse.com/thing:4065215
[ Voor 11% gewijzigd door Pandarrama op 20-09-2021 18:38 ]
Ik heb er mijn schoonmaakspullen, gevarendriekhoek, hesjes, verbandtrommel en al dat soort rommel in zitten. En dan ook de Granny lader. Al dat soort sporadische spullen kunnen mooi voorin.Jozuf16 schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:49:
Is het de moeite waard om zo'n duurdere Frunk te kopen, of een andere oplossing te verzinnen zoals hierboven, als je de laadkabel nooit mee hoeft te nemen?
Mijn laadkabel ligt gewoon achterin.
De piepschuimen bak die achterin zit heb ik thuis in de meterkast opgeborgen en zet ik er (zoals @vanaalten zegt) terug in als hij naar de dealer moet.
FreeReef.nl
Wij hebben ook zo’n bak op de trekhaak gekocht. Een Thule backspace op een fietsendrager. Beviel ons erg goed deze zomer tijdens onze rit naar de Pyreneen!Cxxxx71 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:45:
[...]
Ik ga dat met een koffer op de trekhaak doen. Leek me wel een goed idee ivm de luchtweerstand.
Vandaag staat de status "Terugroepacties" op de RDW website vanaf nu wél op "Geen terugroepactie(s) geregistreerd". En deze keer heb ik wél het goede kenteken ingevuld.
Ik ga er dus vanuit dat ik vanaf nu elke dag gebeld kan worden met een datum dat we hem op kunnen halen.
Ik kan serieus niet meer wachten. 😅
Ik ga er dus vanuit dat ik vanaf nu elke dag gebeld kan worden met een datum dat we hem op kunnen halen.
Bij mij is dit ook al een tijdje zo. Net maar weer de dealer gebeld en die hebben de auto dus nog niet binnen. Al sinds half augustus afgeroepen dus ze gaan er nu voor me achteraan bellen. Vreemd dat het zo lang duurt tov anderen hier op het forum.. Wij hebben twee maanden geleden getekend..sirM1ster schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:30:
Vandaag staat de status "Terugroepacties" op de RDW website vanaf nu wél op "Geen terugroepactie(s) geregistreerd". En deze keer heb ik wél het goede kenteken ingevuld.
Welk model had jij besteld? Bij mij is het een Stellar Blue Limited 64kWh.
j0rdy030 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:42:
[...]
Bij mij is dit ook al een tijdje zo. Net maar weer de dealer gebeld en die hebben de auto dus nog niet binnen. Al sinds half augustus afgeroepen dus ze gaan er nu voor me achteraan bellen. Vreemd dat het zo lang duurt tov anderen hier op het forum.. Wij hebben twee maanden geleden getekend..
Je zou het bijna gaan denken ja..RazorX4 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:46:
[...]
Is die niet naar een andere dealer of vestiging van dealergroep gestuurd?
Ik wacht het maar weer even een paar dagen af en anders einde week maar weer eens een rondje bellen langs alle partijen..
j0rdy030 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:57:
[...]
Je zou het bijna gaan denken ja..![]()
Ik wacht het maar weer even een paar dagen af en anders einde week maar weer eens een rondje bellen langs alle partijen..
Het is niet helemaal onmogelijk dat de aflevering door een andere dealer(vestiging) wordt gedaan dan verwacht en die daar al staat zelfs...
13 augustus het Leaseplan contract getekend.j0rdy030 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:57:
[...]
Je zou het bijna gaan denken ja..![]()
Donderdag wist de dealer nog van niks, Vrijdag met Hyundai gemaild of alles op schema lag (2 weken geleden was het verhaal dat de auto vorige week binnen zou komen),
Zaterdag belt de dealer dat de auto binnen is gekomen en ik die vandaag kon komen halen.
Ik ben vanmorgen op de fiets gestapt en naar Breda gereden en warempel, er stond een Kona 64kWh in Stellar blue klaar
:strip_exif()/f/image/sNFDcIti5p9ZaVRs0H2kykc8.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo de 1e indruk na 16km, die Kona heeft Hyundai goed in elkaar gezet!
[ Voor 3% gewijzigd door maarten_NL op 21-09-2021 11:59 ]
Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!
Nou ben ik benieuwd waar je je fiets gelaten hebtmaarten_NL schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:23:
[...]
Donderdag wist de dealer nog van niks, Vrijdag met Hyundai gemaild of alles op schema lag (2 weken geleden was het verhaal dat de auto vorige week binnen zou komen),
Zaterdag belt de dealer dat de auto binnen is gekomen en ik die vandaag kon komen halen.Gisteren middag krijg ik nog een mail van Hyundai dat de auto waarschijnlijk eind van deze week bij de dealer aan komt
![]()
Ik ben vanmorgen op de fiets gestapt en naar Breda gereden en warempel, er stond een Kona 64kWh in Stellar blue klaar![]()
[Afbeelding]
Gefeliciteerd, en veel rijplezier.
Ik vond de trekhaak van 25 euro per maand wat aan de stevige kant voor de enkele keer dat ik de fiets mee zou willen nemen, dus voor nu ik heb bij de dealer een paar kartonnentjes uit de papierbak gevist, voorwiel er uit en hopsa de racefiets past achterin.plips schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:32:
[...]
Nou ben ik benieuwd waar je je fiets gelaten hebt
Gefeliciteerd, en veel rijplezier.
Tjonge jonge, elke keer als ik al die Kona op een foto voorbij zie komen wordt ik wel héél ongeduldig. K voel me net een klein kind met Sinterklaas en de kadootjes die bezorgd opgehaald moeten worden.maarten_NL schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:23:
[...]
Zaterdag belt de dealer dat de auto binnen is gekomen en ik die vandaag kon komen halen.Gisteren middag krijg ik nog een mail van Hyundai dat de auto waarschijnlijk eind van deze week bij de dealer aan komt
![]()
Ik ben vanmorgen op de fiets gestapt en naar Breda gereden en warempel, er stond een Kona 64kWh in Stellar blue klaar![]()
[Afbeelding]
Even heel iets anders: hebben jullie een krik aan bord?
Wat ik gevonden heb:
- Bandenpompje
- Reparatieset
- Granny lader
- Handschoentjes
- Vest
- Gevarendriehoek
- Sleepoog
echter een krik en ook wielmoersleutel niet, is toch vreemd?
Wat ik gevonden heb:
- Bandenpompje
- Reparatieset
- Granny lader
- Handschoentjes
- Vest
- Gevarendriehoek
- Sleepoog
1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]
Wat zou je zo graag met die krik en wielmoersleutel doen dan?The Adder schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:18:
Wat ik gevonden heb:
- Bandenpompje
- Reparatieset
- Granny lader
- Handschoentjes
- Vest
- Gevarendriehoek
- Sleepoog
En wat hebben we aan een krik en wielmoersleutel zonder reservewiel?The Adder schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:18:
Wat ik gevonden heb:
- Bandenpompje
- Reparatieset
- Granny lader
- Handschoentjes
- Vest
- Gevarendriehoek
- Sleepoog
2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X
Wat is een 'krik'? En een 'moersleutel'?Wouzziej schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:41:
[...]
En wat hebben we aan een krik en wielmoersleutel zonder reservewiel?
Er zijn ook nog van die oldies die zelf de Z/W bandenwissel uitvoeren en controleren of de remblokken/schrijven nog in orde zijndaemonix schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:59:
[...]
Wat is een 'krik'? En een 'moersleutel'?We bellen toch met de dealer of de leasemaatschappij als er iets is?
Even serieus, dus bij een lekke band kan je deze gewoon zonder krik weer oppompen (natuurlijk met reparatiespul), lijkt mij niet de ideale oplossing.....
1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]
Simpel omdat er geen reservewiel is, echter ik ben indertijd wel opzoek geweest naar een reserve wiel maar das een hele moeilijke vraag. Heb nog geen velg en band geregeld om achterin te leggen.The Adder schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:18:
Wat ik gevonden heb:
- Bandenpompje
- Reparatieset
- Granny lader
- Handschoentjes
- Vest
- Gevarendriehoek
- Sleepoog
Vind het afhankelijk zijn van de wegenwacht nogal irritant, voor iets wat ik zelf heel goed kan, een wiel wisselen.
In dat uur dat ik moet wachten heb ik al lang de band verwisseld en een bandenboer gevonden die de band met beetje mazzel kan proppen.
Heb in de auto een setje liggen om zelf een prop te stekken kan prima met het wiel op de wagen meestal zie je de oorzaak van een lek makkelijk compressor zit bij de wagen
Dan zou ik toch het boekje maar eens lezen.The Adder schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:08:
[...]
Er zijn ook nog van die oldies die zelf de Z/W bandenwissel uitvoeren en controleren of de remblokken/schrijven nog in orde zijn
Even serieus, dus bij een lekke band kan je deze gewoon zonder krik weer oppompen (natuurlijk met reparatiespul), lijkt mij niet de ideale oplossing.....
Het Reparatiesetje wat erbij zit werkt op deze manier.
Nisk opkrikken of wiel vastzetten.
En zelf een zomer/winter wissel is met een leasebak waarbij de winterset mee word geleased geen optie. Dat word gewoon bij de garage gedaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Wouzziej op 21-09-2021 14:50 ]
Over het algemeen zitten meeste mensen veel te ver vh stuur af. Schouders tegen de rugleuning "vastplakken" en dan moet je met platte polsen bovenop het stuur kunnen komen. Zo niet, zit je te ver van het stuurwiel af, of de rugleuning in een veel te vlakke hoek.incmve schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:59:
[...]
Ik vind het wel klein ja maar ik kom dan ook vanuit een Renault Laguna station![]()
Het is persoonlijk, mijn kinderen zijn van dusdanige leeftijd dat ze eigenlijk nooit meer mee gaan en daarom heb ik deze auto ook genomen.
Zelf ben ik 1.90 m en de stoel staat dus zo goed als helemaal achteruit, mijn zoon kan er niet meer achter zitten (bijna dezelfde lengte) en mijn dochter is iets kleiner en kan er zitten voor een ritje naar de supermarkt.
Mijn vrouw heeft een Peugeot 207 en daar zit je achterin iets ruimer, niet zozeer de beenruimte maar je kan in de kona je voeten niet kwijt als de stoel ver achteruit staat.
De kofferbak idem, dit is voor de dagelijkse boodschappen etc. prima maar op vakantie gaat het voor ons niet worden.
Ik vind het een heerlijke auto om in te rijden, zowel in de stad als op de snelweg, afgelopen winter heeft mijn vrouw er voornamelijk in gereden omdat hij met de sneeuw zo soepel en handelbaar was.
Zoals ik al zei het is persoonlijk en dit is mijn ervaring.Kan je hem niet een weekje lenen zodat je zelf de ervaring op kan doen? Een dagje ga je er niet achter komen denk ik.
Bij +90% is dat niet het geval, doen we dat wel dan is er vrijwel altijd bij elke auto voldoende ruimte ook achter de bestuurderstoel.
Zitpositie in de Kona is vrij goed, zeker ook omdat je de stoel goed kunt verstellen. Zitting is iets te kort, op te heffen door te kantelen, en zijdelingse steun mag iets hoger maar verder heel behoorlijk :-)
Als je in de auto zit, en het stuur vast kan pakken met gestrekte armen zit je inderdaad te ver weg. De reden is simpelweg dat je in deze situatie met een schrikreactie beide armen breekt als je een aanrijding hebt. Dichterbij zitten is dus veiliger.spidertje schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:10:
[...]
Over het algemeen zitten meeste mensen veel te ver vh stuur af. Schouders tegen de rugleuning "vastplakken" en dan moet je met platte polsen bovenop het stuur kunnen komen. Zo niet, zit je te ver van het stuurwiel af, of de rugleuning in een veel te vlakke hoek.
Bij +90% is dat niet het geval, doen we dat wel dan is er vrijwel altijd bij elke auto voldoende ruimte ook achter de bestuurderstoel.
Zitpositie in de Kona is vrij goed, zeker ook omdat je de stoel goed kunt verstellen. Zitting is iets te kort, op te heffen door te kantelen, en zijdelingse steun mag iets hoger maar verder heel behoorlijk :-)
Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue
In mijn vorige auto, Toyota Auris Hybrid, was ook al geen reserveband meer aanwezig maar wel een krik en wielmoersleutel.
Niet iedereen heeft "de luxe" een leaseauto te kunnen rijden, en dan wordt het of dokken bij de garage of het even zelf in eigen garage te doen. Die keuze is dan snel gemaaktWouzziej schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:49:
[...]
En zelf een zomer/winter wissel is met een leasebak waarbij de winterset mee word geleased geen optie. Dat word gewoon bij de garage gedaan.
Allen bedankt voor de antwoorden, hoef ik nu niet bij mijn auto verkoper langs en te horen krijgen dat er blijkbaar helemaal geen krik bij zit
Mijn Kona heeft ook geen trekhaak, ik heb een goedkoop fietendragertje van Dunlop gekocht. Kwaliteit is prima. Wel hoog monteren op de achterklep, dan blijft je nummerplaat zichtbaar. voor af en toe een racefiets meenemen prima, damesfiets is lastiger. https://www.internet-bike...-voor-twee-fietsen-zwart/maarten_NL schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:45:
[...]
Ik vond de trekhaak van 25 euro per maand wat aan de stevige kant voor de enkele keer dat ik de fiets mee zou willen nemen, dus voor nu ik heb bij de dealer een paar kartonnentjes uit de papierbak gevist, voorwiel er uit en hopsa de racefiets past achterin.
Model 3 | 2024 Highland
Goedkoop zou wel eens duurkoop kunnen worden en neem dan op zijn minst iets van een Thule die met metalen geplastificeerde haken aan de achterklep hangt ipv deze Dunlop met riempjes.
Behalve dat deze van je achterklep stuitert, je auto beschadigd ben je ook gelijk toe aan een nieuwe fiets.
En ja ik spreek uit ervaring..........
Daarnaast vraag ik me sterk af hoe je deze Dunlop degelijk op een Kona achterklep plaatst want daar leent de achterspoiler zich echt niet voor omdat deze ver over de achterruit heen steekt.
Behalve dat deze van je achterklep stuitert, je auto beschadigd ben je ook gelijk toe aan een nieuwe fiets.
Daarnaast vraag ik me sterk af hoe je deze Dunlop degelijk op een Kona achterklep plaatst want daar leent de achterspoiler zich echt niet voor omdat deze ver over de achterruit heen steekt.
Volgens mij had ik m op de spoiler, zo uit mijn hoofd gezegd. Bij mij ging het in ieder geval goed, ik heb er wel vertrouwen in. Er was geen beweging in te krijgen, dus ik snap je verhaal niet helemaal. Wat wel irritant kan zijn is dat de band of stuur dan tegen de auto kan komen, omdat de fiets behoorlijk plat komt; even een extra spanbandje of een bumpertje tussen.Pandarrama schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:45:
Goedkoop zou wel eens duurkoop kunnen worden en neem dan op zijn minst iets van een Thule die met metalen geplastificeerde haken aan de achterklep hangt ipv deze Dunlop met riempjes.
Model 3 | 2024 Highland
Bij mij zat deze ook erg stevig vast maar kwam toch met fiets en al half los waardoor deze al stuiterend achter de auto op het asfalt terecht kwam..........
Dunlop 30 euro, Thule ClipOn 150 euro.......
De Thule klem je met metalen beugels om de achterklep zodat deze nooit los kan raken. Demontage moet dan ook met de achterklep open.
Dunlop kan het beter bij autobanden houden in plaats hun naam verhoeren aan dit soort dragertjes,
Nu op de Kona een trekhaak met een Thule fietsendrager wat altijd nog het stevigst is.
Dunlop 30 euro, Thule ClipOn 150 euro.......
De Thule klem je met metalen beugels om de achterklep zodat deze nooit los kan raken. Demontage moet dan ook met de achterklep open.
Dunlop kan het beter bij autobanden houden in plaats hun naam verhoeren aan dit soort dragertjes,
Nu op de Kona een trekhaak met een Thule fietsendrager wat altijd nog het stevigst is.
Zelfredzaamheid met de auto. Zou eigenlijk deel moeten uitmaken van het rijexamen. Ik heb ooit met een leaser 3 uur met een lekke band staan wachten op wegenhulp.oldie127 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:31:
Heb in de auto een setje liggen om zelf een prop te stekken kan prima met het wiel op de wagen meestal zie je de oorzaak van een lek makkelijk compressor zit bij de wagen
Had ik zelf een reservewiel mogen plaatsen, dan was ik, ruim gerekend, binnen het halfuur terug aan het rijden.
Ik snap dat niet, elk bedrijf zoekt naar manieren om efficiënter te werken maar tijd verliezen door een lekke band, dat is dan geen issue.
Gister voor het eerst de Kona aan de lader op mijn werk gehad en hij heeft in 8,5 uur geladen van 16% naar 56%. Ik dacht nog komt misschien omdat er 2 auto's aan de paal hangen.
Maar vandaag hang ik als enige aan de paal en het laden gaat maar met 3,1-3,3kW:
:strip_exif()/f/image/RZnPGdUKjNeTaXvzQa64bOFD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ligt dit aan de paal of aan de auto? Ik heb thuis nog geen paal dus daar kan ik het niet mee vergelijken. Deze paal geeft aan max 10kW dus zou verwachten dat het veel sneller kan.
Maar vandaag hang ik als enige aan de paal en het laden gaat maar met 3,1-3,3kW:
:strip_exif()/f/image/RZnPGdUKjNeTaXvzQa64bOFD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ligt dit aan de paal of aan de auto? Ik heb thuis nog geen paal dus daar kan ik het niet mee vergelijken. Deze paal geeft aan max 10kW dus zou verwachten dat het veel sneller kan.
[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 22-09-2021 09:28 ]
Klinkt als 1 fase laden op 16 A. Heb je misschien een 1 fase kabel?
euh, heb de pre-facelift en ik gebruik de originele kabel.daemonix schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:45:
Klinkt als 1 fase laden op 16 A. Heb je misschien een 1 fase kabel?
MY2019 of M2020? Als het een MY2019 is en je staat aan een 11 kW paal, dan laad je inderdaad op maximum vermogen van de paal... Dan is de paal dus de beperking in deze.
MY2020 heeft (normaal gesproken) een 3 fase lader en kan dan op 11 kW laden.
pre-facelift zijn toch altijd 2019? hoedanook die van mij is MY2019 dus 1 fase.daemonix schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:49:
MY2019 of M2020? Als het een MY2019 is en je staat aan een 11 kW paal, dan laad je inderdaad op maximum vermogen van de paal... Dan is de paal dus de beperking in deze.
Volgens mij heb je een typo gemaakt geeft in beide gevallen 11kW aan
[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 22-09-2021 09:57 ]
MY2018-19 heeft een 1-fase AC omvormer van max 32A aan bord, wat resulteert in maximaal 7.3kW. Het is afhankelijk van de laadpaal wat uiteindelijk geleverd kan worden, maar meer dan 7.3kW wordt het niet. Als je dus je accu volledig (even van het hypothetische geval van 64kw) wilt opladen duurt dat tenminste 64/7.3=8,7 uur. Nu moet je nog een de omvormer verliezen van ~10% daarbij optellen en dan kom je dus op ruim 9.5 uur uit. Dit is natuurlijk hypothetisch omdat je nooit je accu tot 0% leeg rijdt (mijn laagste was 4%)
De MY2020 heeft een 3-fasen omvormer en kan tot 11 kW laden. Reken de rest zelf maar uit
De MY2020 heeft een 3-fasen omvormer en kan tot 11 kW laden. Reken de rest zelf maar uit
Dat dacht ik dus ook, 7kW zou prima zijn dat is 2x zo snel als wat deze paal nu doet. Blijkbaar is het ding op slechts 16A aangesloten.The Adder schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:18:
MY2018-19 heeft een 1-fase AC omvormer van max 32A aan bord, wat resulteert in maximaal 7.3kW. Het is afhankelijk van de laadpaal wat uiteindelijk geleverd kan worden, maar meer dan 7.3kW wordt het niet. Als je dus je accu volledig (even van het hypothetische geval van 64kw) wilt opladen duurt dat tenminste 64/7.3=8,7 uur. Nu moet je nog een de omvormer verliezen van ~10% daarbij optellen en dan kom je dus op ruim 9.5 uur uit. Dit is natuurlijk hypothetisch omdat je nooit je accu tot 0% leeg rijdt (mijn laagste was 4%)
Nee, ik maakte geen typfout, en als de paal een 11 kW paal is, dan kun je op 1 fase maar 1/3*11 kW krijgen, oftewel je laadt op 1x16 A.Chaoss schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:25:
[...]
Dat dacht ik dus ook, 7kW zou prima zijn dat is 2x zo snel als wat deze paal nu doet. Blijkbaar is het ding op slechts 16A aangesloten.
Alleen (in de meeste plaatsen zeldzame) 22 kW palen kunnen met 32 A per fase laden. You do the rest of the math.
@Chaoss Zoals ik de paal "interpreteer" sta jij aan de linkerkant te laden en is er een maximaal van 10,3kW aan die kant. De andere kant is nu niet in gebruik en daar is het maximum 10,4kW. "Toevallig" is 15A * 230V * 3 fasen 10350W en ik gok dat de ene display dat laat zien als 10,3 en de ander als 10,4 omdat ze net iets anders "afronden".
Dan is de paal op zich wel aangesloten op 32A, maar kan je per kant dus maar met maximaal 15A laden. Er zijn ook palen die het aan kunnen dat als er maar 1 auto is aangesloten dat die dan op 32A (of 30A) kan laden. Die gaan dan langzamer als er een tweede auto wordt aangesloten.
Voor beide methodieken is wat te zeggen. Jij weet nu zeker dat je altijd deze snelheid kan laden en het wordt niet langzamer of sneller afhankelijk van het gebruik of niet van de andere kant.
In de andere methodiek kan jij de auto aansluiten, zien dat je snel aan het laden bent maar als je na 5 uur terug komt en een volle auto verwacht blijkt dat er veel minder is geladen omdat er in de tussentijd iemand anders ook is aangesloten.
Let op, in apps staat vaak dat openbare laadpalen 22kW zijn, maar in Nederland zijn ze vaak maar 17kW. Dat is alleen geen optie in de apps. Als je dat moet delen met 2 sockets dan kan je dus maar 8,6kW laden en met een 1 fase auto wordt dat dan maar 2,8kW. Als je pech hebt kan je in je 1tje dan ook niet meer dan 3,6kW laden, maar er zijn er wel waarbij je in je 1tje met een 1 fase auto wel met 5,7kW kan laden.
Dan is de paal op zich wel aangesloten op 32A, maar kan je per kant dus maar met maximaal 15A laden. Er zijn ook palen die het aan kunnen dat als er maar 1 auto is aangesloten dat die dan op 32A (of 30A) kan laden. Die gaan dan langzamer als er een tweede auto wordt aangesloten.
Voor beide methodieken is wat te zeggen. Jij weet nu zeker dat je altijd deze snelheid kan laden en het wordt niet langzamer of sneller afhankelijk van het gebruik of niet van de andere kant.
In de andere methodiek kan jij de auto aansluiten, zien dat je snel aan het laden bent maar als je na 5 uur terug komt en een volle auto verwacht blijkt dat er veel minder is geladen omdat er in de tussentijd iemand anders ook is aangesloten.
Let op, in apps staat vaak dat openbare laadpalen 22kW zijn, maar in Nederland zijn ze vaak maar 17kW. Dat is alleen geen optie in de apps. Als je dat moet delen met 2 sockets dan kan je dus maar 8,6kW laden en met een 1 fase auto wordt dat dan maar 2,8kW. Als je pech hebt kan je in je 1tje dan ook niet meer dan 3,6kW laden, maar er zijn er wel waarbij je in je 1tje met een 1 fase auto wel met 5,7kW kan laden.
Nahja ook met 1 auto laad deze paal dus maar 3,1-3,3kW. Denk dat hij dus 10,nogwat reserveerd per zijde want in mijn geval met 1 fase helaas maar 3,nogwat kW wordt.
Beetje jammer dat ze bij de MY2019 eerst voor 1 fase hebben gekozen... Er valt mee te leven maar handig is anders.
Beetje jammer dat ze bij de MY2019 eerst voor 1 fase hebben gekozen... Er valt mee te leven maar handig is anders.
Rij je m dan elke dag leeg?
Ik heb de Kona nog niet, boekje al wel doorgelezen, maar zit er wel buitenspiegel verwarming op?
WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt
JazekerBlackraven schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:36:
Ik heb de Kona nog niet, boekje al wel doorgelezen, maar zit er wel buitenspiegel verwarming op?
Zelfs al op de comfort.
De Comfort is standaard al zeer rijk uitgerust met onder meer:
Exterieur
• 17-inch lichtmetalen velgen met 215/55 R17-
banden
• Buitenspiegels, in carrosseriekleur
• Buitenspiegels, verwarmbaar
• Dagrijverlichting, LED
• Dakrails
• Deurgrepen exterieur, carrosseriekleu
https://s7g10.scene7.com/...-Hyundai-KONA-Electricpdf
Blackraven schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:46:
@RazorX4
En hoe zet je die aan, zit dat samen op de achterruit verwarming of in de spiegelbediening?
(Maar heb ook mijn Kona nog niet)
Werkt bij mij samen met achterruit verwarming.Blackraven schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:46:
@RazorX4
En hoe zet je die aan, zit dat samen op de achterruit verwarming of in de spiegelbediening?
Renault Megane E-Tech Optimum Charge Iconic
"Side view mirror defroster If your vehicle is equipped with the side view mirror defrosters, they will operate at the same time you turn onthe rear window defroster."RazorX4 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:53:
[...]
Ik denk dat het tegelijk met de achterruit verwarming gaat..
(Maar heb ook mijn Kona nog niet)
staat inderdaad gewoon niet (echt goed) in de handleiding..
Vraagje: het valt me op dat de parkeersensoren aan de voorkant niet automatisch werken. Pas als ik de auto een keer in z'n achteruit heb gezet gaan ze aan. Kijk ik ergens overheen of is dit één van de meerdere rare keuzes die ze hebben gemaakt bij het ontwerpen van de auto?
Er zit een knopje voor je armsteun om ze aan te zetten.Tjenok schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:36:
Vraagje: het valt me op dat de parkeersensoren aan de voorkant niet automatisch werken. Pas als ik de auto een keer in z'n achteruit heb gezet gaan ze aan. Kijk ik ergens overheen of is dit één van de meerdere rare keuzes die ze hebben gemaakt bij het ontwerpen van de auto?
Ze doen dit zodat hij niet gaat piepen als je in de file staat oid.
FreeReef.nl
Gaat bij mijn octavia onder de 30km/h automatisch aan, eigenlijk vind ik dat handigerWorld Citizen schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:07:
[...]
Er zit een knopje voor je armsteun om ze aan te zetten.
Ze doen dit zodat hij niet gaat piepen als je in de file staat oid.
Helemaal mee eens. Ik heb in m'n vorige auto's nooit last gehad van piepen in de file. Vrij irritant dat je elke keer die knop moet indrukken als je vooruit inparkeert.Chaoss schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:42:
[...]
Gaat bij mijn octavia onder de 30km/h automatisch aan, eigenlijk vind ik dat handigerde keren dat hij in de rij voor het stoplicht ging piepen is verwaarloosbaar, gewoon iets meer afstand houden.
De spijker op z'n kopnessio schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:56:
Rij je m dan elke dag leeg?
Het antwoord is in 99% van de gevallen: nee
Maar irrelevant, want het blijft hoe dan ook een beetje jammer....The Adder schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:50:
[...]
De spijker op z'n kop
Het antwoord is in 99% van de gevallen: nee
Inderdaad, ik heb ook maar een 1 fase lader. regelmatig rij ik 300km op 1 dag. Stel ik zou de volgende dag weer 300km moeten, dan moet ik als ik om,17.00 thuis kom de auto meteen aan de stekker zetten van 17.00-8.00 = 15 uur Dan is de auto zo goed als weer vol. En anders even een keer aan de snellader.
@flagg. 3fase laden is in de rest van de wereld niet gebruikelijk. Vandaar 1 fase met 32a.
Op verzoek is in de facelift een 3 fase lader (bij 64kwh model) meegenomen. Meestal is dit een optie.
In italie laad ik bij ons huis nml wel met 1 fase 32a (veel zwaardere aansluiting). Dan is ie sneller vol.
In Limburg staan ecotappalen die leveren wel aan beide zijden 22kw. Dan kun je met 7,3 laden.
Ga er eerst maar eens een jaar mee rijden.
Op verzoek is in de facelift een 3 fase lader (bij 64kwh model) meegenomen. Meestal is dit een optie.
In italie laad ik bij ons huis nml wel met 1 fase 32a (veel zwaardere aansluiting). Dan is ie sneller vol.
In Limburg staan ecotappalen die leveren wel aan beide zijden 22kw. Dan kun je met 7,3 laden.
Ga er eerst maar eens een jaar mee rijden.
[ Voor 4% gewijzigd door nessio op 23-09-2021 10:26 ]
Daar heb je helemaal gelijk in!Flagg schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:18:
[...]
Maar irrelevant, want het blijft hoe dan ook een beetje jammer....
Ach, ik heb ook een wensenlijstje die ik graag er op had gezien.
Bijvoorbeeld een elektrische klep en inderdaad die sensors vooruit automatisch.
Want dat was gewend bij mijn BMW's.
Maar ook bij de BMW dacht ik ook : waarom zit dit er niet op en dat werkt niet goed.
Er is altijd wat.
Bijvoorbeeld een elektrische klep en inderdaad die sensors vooruit automatisch.
Want dat was gewend bij mijn BMW's.
Maar ook bij de BMW dacht ik ook : waarom zit dit er niet op en dat werkt niet goed.
Er is altijd wat.
Vanmorgen de 15K beurt gehad van m'n Kona Y2020, waarbij ook het mediasysteem is bijgewerkt.
Android Auto is nog steeds niet full screen, maar het rechter gedeelte toont nu batterij percentage + locatie van dichtstbijzijnde laadpaal.
Android Auto is nog steeds niet full screen, maar het rechter gedeelte toont nu batterij percentage + locatie van dichtstbijzijnde laadpaal.
Eventjes het Google-boek erbij gepakt. Open Android Auto. Dan hamburgermenu linksboven, instellingen, helemaal naar beneden scrollen en dan 10 keer tikken op "Versie". Je zet dan de ontwikkelaarsopties aan. Dan naar het 3-puntjes menu rechtsboven, ontwikkelaarsinstellingen, daar kan je de videoresolutie instellen en testen.imoul schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:34:
Vanmorgen de 15K beurt gehad van m'n Kona Y2020, waarbij ook het mediasysteem is bijgewerkt.
Ik ben benieuwd want ik kan het zelf niet testen, binnenkort komt mijn Kona, maar als iemand het kan testen en haar/zijn bevindingen kan laten weten...