Koekfabriek schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:47:
Wij waren al tijdje aan het nadeken over een tweede auto. Nu kunnen wij via via (familie) een 2dehands Kona overnemen voor de inruilprijs die hij kreeg bij de dealer. Opzich een goeie deal voor ons natuurlijk en we weten dat er altijd goed voor gezorgd is.
Familielid wil hem omruilen om dat de ruimte achterin toch wel heel beperkt is. Helemaal als er sprake is van meerdere kinderzitjes. Over 2 weken doen wij even testritje en dan ga ik daar ook even opletten maar is de ruimte achter echt zo klein bij deze auto? Wil geen auto kopen waar wij zelf ook vrij snel uitgroeien namelijk.
Ik vind het wel klein ja maar ik kom dan ook vanuit een Renault Laguna station
Het is persoonlijk, mijn kinderen zijn van dusdanige leeftijd dat ze eigenlijk nooit meer mee gaan en daarom heb ik deze auto ook genomen.
Zelf ben ik 1.90 m en de stoel staat dus zo goed als helemaal achteruit, mijn zoon kan er niet meer achter zitten (bijna dezelfde lengte) en mijn dochter is iets kleiner en kan er zitten voor een ritje naar de supermarkt.
Mijn vrouw heeft een Peugeot 207 en daar zit je achterin iets ruimer, niet zozeer de beenruimte maar je kan in de kona je voeten niet kwijt als de stoel ver achteruit staat.
De kofferbak idem, dit is voor de dagelijkse boodschappen etc. prima maar op vakantie gaat het voor ons niet worden.
Ik vind het een heerlijke auto om in te rijden, zowel in de stad als op de snelweg, afgelopen winter heeft mijn vrouw er voornamelijk in gereden omdat hij met de sneeuw zo soepel en handelbaar was.
Zoals ik al zei het is persoonlijk en dit is mijn ervaring.

Kan je hem niet een weekje lenen zodat je zelf de ervaring op kan doen? Een dagje ga je er niet achter komen denk ik.