Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 81 ... 147 Laatste
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37

World Citizen

FreeReef.nl

Met de disclaimer dat je dit echt niet ergens op de openbare weg moet doen, en dus ook niet op een landweggetje met bomen erlangs...:

Je moet eens de auto in sportstand zetten en dan met je linkse voet de rem indrukken en met je rechtse voet het gaspedaal HELEMAAL indrukken. Dus door dat weerstandspunt heen drukken.

En dan ineens je rem loslaten :D. Mijn pa en ik rijden als slakken en dan het liefst in oude Alfa's, maar zowel hij als ik kregen toch een glimlach na zo een "launch".

Maar zorg dat je ergens prive bent en een goede droge ondergrond hebt. Anders is het echt gevaarlijk want hij gaat zwalken over de voorwielen als je niet perfect wegkomt.

FreeReef.nl

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:34

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Je hebt samen met je vader een bandenbedrijf? :+

En heb je dit ook al eens achteruit geprobeerd?

[ Voor 34% gewijzigd door Twiek-San op 23-07-2021 08:10 ]

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:26

elmo1

Kona Electric jan-2019

nessio schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:44:
@DJF3 Ik sta nu bijna op 26000. Maar ik begreep dat het niet met de km heeft te maken.
Wel sneu als het je overkomt.
@edautz Overigens accepteer ik geen plofkar als vervanger.(ook al ivm de bijtelling die is nml veel hoger)
Km stand maakt niet uit. Heb veel moeten bellen om een Ev ze wilde een benzine auto als vervanger meegeven dat heb ik geweigerd. Na een week nog geen auto.

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-01 14:17
Usta schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:12:
[...]

In de Google Play Store er is maar een en die heet Hyundai Bluelink Europe. 2 dagen gleden laatste update was over bug fixes. Ik heb in de app geen veranderingen gezien
De nieuwe zal eerdaags wel komen, al zijn er op de nieuwe Kia UVO-app wel de nodige aanmerkingen (namelijk dat het verbruik in de app getoond afwijkt van wat de auto toont).

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Kwam deze net tegen.

https://www.insideevsforu...replacement-canada.11629/

Accu vervangen van een Kona, valt reuze mee, staat 3,5 uur voor blijkbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Flagg op 23-07-2021 14:13 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• edautz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-01 19:14

edautz

Meten is weten.

nessio schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:44:
@DJF3 Ik sta nu bijna op 26000. Maar ik begreep dat het niet met de km heeft te maken.
Wel sneu als het je overkomt.
@edautz Overigens accepteer ik geen plofkar als vervanger.(ook al ivm de bijtelling die is nml veel hoger)
Er werd mij een vervangende Kona EV aangeboden, maar men kon mij niet garanderen dat deze een goed accu pakket had. Daar ik een autovakantie in het buitenland heb gepland, heb ik deze fijntjes geweigerd waarna de leasemaatschappij een benzine vervanger heeft geregeld. Ik moet er niet aan denken dat ik met een defect accupakket strand in het buitenland. Na mijn vakantie ga ik de vervangende Kona EV wel accepteren, als die nog beschikbaar is.

Ik ben benieuwd of ik voor die periode meer bijtelling moet betalen, daar mijn Kona EV buiten mijn schuld defect is gegaan. Weet dat iemand in dit forum?

[ Voor 9% gewijzigd door edautz op 23-07-2021 23:27 ]

En er lekker warmpjes bij zitten.

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

edautz schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:18:
[...]

Er werd mij een vervangende Kona EV aangeboden, maar men kon mij niet garanderen dat deze een goed accu pakket had. Daar ik een autovakantie in het buitenland heb gepland, heb ik deze fijntjes geweigerd waarna de leasemaatschappij een benzine vervanger heeft geregeld. Ik moet er niet aan denken dat ik met een defect accupakket strand in het buitenland. Na mijn vakantie ga ik de vervangende Kona EV wel accepteren, als die nog beschikbaar is.

Ik ben benieuwd of ik voor die periode meer bijtelling moet betalen, daar mijn Kona EV buiten mijn schuld defect is gegaan. Weet dat iemand in dit forum?
Voor de bijtelling daar heb ik mijn belastingadviseur voor gebeld maar omdat het een vervang auto is is dit niet nodig. Je bijtelling van de kapotte ev loopt gewoon door dan.

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08:24
elmo1 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:58:
[...]

Voor de bijtelling daar heb ik mijn belastingadviseur voor gebeld maar omdat het een vervang auto is is dit niet nodig. Je bijtelling van de kapotte ev loopt gewoon door dan.
Misschien moet je adviseur dit dan even lezen: https://download.belastin...evoertuig_al11371z4ed.pdf

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-01 20:20
@elmo1 Ik ben zelf belastingadviseur en de jouwe moet toch maar even een opfriscursus inzake bijtelling gaan volgen! De link van Marko72 is geheel juist.
Het is heel simpel: de bijtelling wordt bepaald voor de auto die beschikbaar is gesteld. Punt uit.
Je kunt ook niet terugvallen op de autobranche regeling en die zou ook maar max 14 dagen zijn.
Bijtelling gaat dus gelden voor de vervangende auto (plofkar).
Overigens ben ik in dienst bij mijn eigen BV, maar de dealer / importeur zal dus in die situatie met een EV moeten komen. Lijkt mij ook logisch.

[ Voor 3% gewijzigd door nessio op 24-07-2021 13:40 ]

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:35
Flagg schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:12:
Kwam deze net tegen.

https://www.insideevsforu...replacement-canada.11629/

Accu vervangen van een Kona, valt reuze mee, staat 3,5 uur voor blijkbaar.
De mijne is er ook uit geweest nadat de Kona niet meer wilde laden, kreeg een gereviseerde batterij management unit die vooraan de eigenlijke batterij zit. En die moet er dus ff uit. Het verbaasde me al dat de wagen in een dag weer klaar was, maar het is auto op de brug, batterij naar onderen en klaar. Bij de ioniqs moet de hele achteras eraf..

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

nessio schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 12:56:
@elmo1 Ik ben zelf belastingadviseur en de jouwe moet toch maar even een opfriscursus inzake bijtelling gaan volgen! De link van Marko72 is geheel juist.
Het is heel simpel: de bijtelling wordt bepaald voor de auto die beschikbaar is gesteld. Punt uit.
Je kunt ook niet terugvallen op de autobranche regeling en die zou ook maar max 14 dagen zijn.
Bijtelling gaat dus gelden voor de vervangende auto (plofkar).
Overigens ben ik in dienst bij mijn eigen BV, maar de dealer / importeur zal dus in die situatie met een EV moeten komen. Lijkt mij ook logisch.
Heb hem nl zelf gekocht en op zaak staan dus betreft geen lease, dat stukje gaat over lease auto.
Gezien belasting het moeilijker maakt dan nodig zou het kunnen dat voor mij andere situatie geldt?

• nessio
Nee, ik heb de auto auto ook gewoon gekocht en niet geleasd.
Het is "lease auto" in de volksmond. Fiscaal is het "auto van de zaak of werkgever" Hoe de auto is gefinancierd speelt voor de bijtelling geen enkele rol.
Dus Elmo1 het maakt dus totaal niet uit. De bijtelling gaat gelden voor de vervangende auto.
Ik zou gewoon de Kona EV accepteren. De kans dat die accu de moed opgeeft is klein.
.
Overigens zeg je in je 1e topic dat je hem hebt geleasd en nu zeg je dat je hem hebt gekocht.
Bij kopen betaal je hem zelf (uit eigen zak). Bij leasen heb je hem gefinancierd en is ie tot de laatste termijn juridisch eigendom van de leasemy. Je wordt pas juridisch eigenaar na betalen van de laatste termijn.
je bent hooguit economische eigenaar maar dat is afhankelijk van de soort lease.(financial of service lease)

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

nessio schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:35:
Nee, ik heb de auto auto ook gewoon gekocht en niet geleasd.
Het is "lease auto" in de volksmond. Fiscaal is het "auto van de zaak of werkgever" Hoe de auto is gefinancierd speelt voor de bijtelling geen enkele rol.
Dus Elmo1 het maakt dus totaal niet uit. De bijtelling gaat gelden voor de vervangende auto.
Ik zou gewoon de Kona EV accepteren. De kans dat die accu de moed opgeeft is klein.
.
Overigens zeg je in je 1e topic dat je hem hebt geleasd en nu zeg je dat je hem hebt gekocht.
Bij kopen betaal je hem zelf (uit eigen zak). Bij leasen heb je hem gefinancierd en is ie tot de laatste termijn juridisch eigendom van de leasemy. Je wordt pas juridisch eigenaar na betalen van de laatste termijn.
je bent hooguit economische eigenaar maar dat is afhankelijk van de soort lease.(financial of service lease)
Hmm vreemd in welk topic heb ik gezegd dat ik lease kan me namelijk niet voorstellen dat ik dat getypt heb aangezien ik hem zelf gekocht heb. Net nog terug zitten lezen maar zie het zo niet.

Overigens je opmerking dat het meer dan logisch is dat je een ev krijgt daar was mijn dealer het niet mee eens. Hele discussie overgehad met hem maar blijf bij standpunt dat een ice geen gelijkwaardige vervanger is.

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Lees net dat Hyundai gestart is met de accu wissel

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 15:02

The Adder

Happy racing from Holland

Jhb62 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:12:
Lees net dat Hyundai gestart is met de accu wissel
Dat zou mooi zijn! heb je misschien ook een link waar je dat gelezen hebt?

Heb ondertussen zelf een bron gevonden: https://fleet-mobility.nl...van-start-met-mega-recall

[ Voor 25% gewijzigd door The Adder op 27-07-2021 10:38 ]

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

The Adder schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:25:
[...]

Dat zou mooi zijn, heb je misschien ook een link waar je dat gelezen hebt?
Ja zou moeten kloppen ik krijg namelijk vervangende ev van iemand waarvan de kona 3mnd geleden stil is gezet zou deze week vervangen worden.

• The Adder

The Adder

Even heel wat anders: bij mijn zoektocht naar een mooie en betaalbare Kona EV kwam ik een Kona tegen met op de dorpels een Kona logo in RVS. Deze Kona is het niet geworden, maar het zou een leuke toevoeging kunnen zijn.

De originele zijn vrij prijzig, in D al iets goedkoper maar toch: https://hyundaizubehoer.d...instiegsleisten-kona.html

Op Ali en Zn zijn ze natuurlijk goedkoper: https://m.aliexpress.com/item/32881590564.html
Maar is dat wat je wilt ...

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er leden zijn die hiermee ervaring hebben?

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

The Adder schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:13:
Even heel wat anders: bij mijn zoektocht naar een mooie en betaalbare Kona EV kwam ik een Kona tegen met op de dorpels een Kona logo in RVS. Deze Kona is het niet geworden, maar het zou een leuke toevoeging kunnen zijn.

De originele zijn vrij prijzig, in D al iets goedkoper maar toch: https://hyundaizubehoer.d...instiegsleisten-kona.html

Op Ali en Zn zijn ze natuurlijk goedkoper: https://m.aliexpress.com/item/32881590564.html
Maar is dat wat je wilt ...

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er leden zijn die hiermee ervaring hebben?
De originele zijn van goede kwaliteit ook na 2.5 jaar netjes, over ali durf ik dat niet te zeggen. Ziet er heel erg als stickers uit bij ali obv link

• nessio
@elmo1 Excuus, verkeerd gelezen. Het was Edautz die het over een lease auto had en geen EV wilde als vervanging voor zijn vakantie.
Ben het helemaal met je eens : een ICE is geen gelijkwaardige vervanging.
Dan kunnen ze je ook wel een busje of caddy meegeven (heeft ook 4 wielen, motor en stuur).
1. Duurder in gebruik (ik tank nu voor 99% stroom thuis / kantoor )
2. Bijtelling is veel duurder voor een plofkar (zelfs bij een vervangende EV, want ik tel nu maar 4% bij, krijg ik er een van 2020 is dat 8% en een uit 2021 is dat 12%) Heel vervelende zaak.
3. Rijd niet gelijkwaardig
Maar vooral wie betaalt de schade (zijnde de meer kosten).

• Ivo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-01 22:59
Ik heb ondertussen van Leaseplan het kenteken gekregen van mijn Electrische Kona die nu nog ergens in Rotterdam staat. (in dec2020 op kenteken gezet i.v.m. de 2K subsidie). Hij wordt over 2 a 3 weken geleverd.

Is er ergens een website waar ik middels het Kenteken de opties kan zien? Welke exacte kleur en of het inderdaad de Comfort Smart is bijvoorbeeld?

Ik heb de betaalde versie van de kentekencheck van de Autoweek al geprobeerd maar die leverde niet echt iets nuttigs...

• The Adder

The Adder

Ivo. schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:47:
Is er ergens een website waar ik middels het Kenteken de opties kan zien? Welke exacte kleur en of het inderdaad de Comfort Smart is bijvoorbeeld?
Via de RDW site kan je al heel wat informatie opvragen, mits deze al is ingevuld: https://ovi.rdw.nl/
Ik zie o.a. de variant (F5E11), Uitvoering (E11B11) en de kleur (Wit) van mijn Kona. Misschien al bezocht, anders het proberen waard.

Ik weet dat verschillende auto sites hiervan gebruik maken om automatisch opties e.d. toe te voegen aan een geplaatste advertentie. Moet wel zeggen dat dit niet waterdicht is (soms rij je ruim 100 km voor een bezichtiging en dan blijkt er toch geen opendakje in de auto te zitten, terwijl dit wel bij de opties staat vermeld 8)7 ).

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:31
elmo1 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:17:
[...]

De originele zijn van goede kwaliteit ook na 2.5 jaar netjes, over ali durf ik dat niet te zeggen. Ziet er heel erg als stickers uit bij ali obv link
Heb ze voor een Peugeot 308 wel eens bij Ali besteld. Dit was zeker geen sticker. Gewoon een metaalsoort en zag er hartstikke goed uit. Uiteindelijk niet lang erop gehad, omdat ik het te aanwezig vond op een zwarte kleur auto.

Nog iets anders, zie dat de accu vervanging alleen bij de Kona uit Korea moet gebeuren, niet uit Tsjechië. Waar kan ik opzoeken uit welk land mijn Kona komt? Dit is dan wel een witte import uit Spanje.

• The Adder

The Adder

Cxxxx71 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:08:
[...]
Heb ze voor een Peugeot 308 wel eens bij Ali besteld. Dit was zeker geen sticker. Gewoon een metaalsoort en zag er hartstikke goed uit. Uiteindelijk niet lang erop gehad, omdat ik het te aanwezig vond op een zwarte kleur auto.
Volgens de beschrijving zou het inderdaad RVS o.i.d. zijn, maar zoals @elmo1 schreef, is het een beetje de vraag hoe lang dit mooi blijft. Jammer dat je geen duurtest hebt gedaan ;)
[...]
Nog iets anders, zie dat de accu vervanging alleen bij de Kona uit Korea moet gebeuren, niet uit Tsjechië. Waar kan ik opzoeken uit welk land mijn Kona komt? Dit is dan wel een witte import uit Spanje.
Mij is er verteld dat als in de RDW gegevens de accu vervanging als openstaande terugroepactie staat deze vervangen gaat worden (https://ovi.rdw.nl). Net even gekeken en zie dat de laatste update van 19-07-2021 is, code 01D043 (Zodra beschikbaar wordt iedere eigenaar benaderd om de hoogspanningsaccu te vervangen voor een verbeterde exemplaar De laadcapaciteit die eerder naar 90% is gezet wordt teruggezet naar 100%. Voertuigen die tussen maart en augustus 2021 een nieuwe hoogspanningsaccu hebben gekregen worden nogmaals gecontoleerd)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
The Adder schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:25:
[...]

Dat zou mooi zijn! heb je misschien ook een link waar je dat gelezen hebt?

Heb ondertussen zelf een bron gevonden: https://fleet-mobility.nl...van-start-met-mega-recall
Ik ben vanochtend gebeld geworden door mijn leasemij. Mijn Kona, die stil staat sinds 30 maart, is gerepareerd.

Sta op het punt om op vakantie te gaan; had geen tijd om de auto te wisselen. Na de vakantie is de wissel terug.

Pvouput live

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:53
[...]

Even naar het vin nummer in je voorruit kijken begint deze met een T dan Tsjechië met een K dan Korea.

• Cxxxx71
wortelsoft schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:47:
[...]

Even naar het vin nummer in je voorruit kijken begint deze met een T dan Tsjechië met een K dan Korea.
Met een K dus... Toch staat deze niet op de lijst van de RDW voor een terugroep betreft de accu. Hyundai dealer heeft de capaciteit wel terug gezet naar 90%. Wacht het wel af. Ik ga er van uit dat het voor het eind van het jaar is opgelost.

• Ivo.
The Adder schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:05:
[...]

Via de RDW site kan je al heel wat informatie opvragen, mits deze al is ingevuld: https://ovi.rdw.nl/
Ik zie o.a. de variant (F5E11), Uitvoering (E11B11) en de kleur (Wit) van mijn Kona. Misschien al bezocht, anders het proberen waard.

Ik weet dat verschillende auto sites hiervan gebruik maken om automatisch opties e.d. toe te voegen aan een geplaatste advertentie. Moet wel zeggen dat dit niet waterdicht is (soms rij je ruim 100 km voor een bezichtiging en dan blijkt er toch geen opendakje in de auto te zitten, terwijl dit wel bij de opties staat vermeld 8)7 ).
Yep via die RDW site zie ik ook F5E11 en E11B11 maar ik weet niet of dat ook overeenkomt met je uitvoering. Heb jij toevallig ook de Comfort Smart variant?

• The Adder

The Adder

Ivo. schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:22:
[...]
Heb jij toevallig ook de Comfort Smart variant?
Nee, ik heb een metallic witte Kona Premium Sky 64kWh uit december 2018 variant :)
M.a.w. variant en model codes bij de RDW vertellen ons niet zo veel...

• SeeSharpDev
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-12-2025
Ivo. schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:47:
Ik heb ondertussen van Leaseplan het kenteken gekregen van mijn Electrische Kona die nu nog ergens in Rotterdam staat. (in dec2020 op kenteken gezet i.v.m. de 2K subsidie). Hij wordt over 2 a 3 weken geleverd.

Ik heb de betaalde versie van de kentekencheck van de Autoweek al geprobeerd maar die leverde niet echt iets nuttigs...
Is dit toevallig een private lease via anwb?
Ik overweeg om ook de kona comfort smart via anwb te leasen en was benieuwd hoelang geleden jij de aanvraag hebt gedaan (ivm de verwachte levertijd)

Ik vraag me trouwens ook af hoe de binnenkant eruit zal zien.
Ik zie op internet verschillende versies, de ene heeft knoppen aan de zijkant naast het scherm en de ander heeft alleen draaiknoppen.
Of is dat het verschil tussen het 7 inch en 10 Inch scherm?

• Cxxxx71
Ik zie op internet verschillende versies, de ene heeft knoppen aan de zijkant naast het scherm en de ander heeft alleen draaiknoppen.
Of is dat het verschil tussen het 7 inch en 10 Inch scherm?
Volgens mij is dat het verschil tussen de 2018/begin 2019 versie en de eind 2019/2020 versie.

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

nessio schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:06:
@elmo1 Excuus, verkeerd gelezen. Het was Edautz die het over een lease auto had en geen EV wilde als vervanging voor zijn vakantie.
Ben het helemaal met je eens : een ICE is geen gelijkwaardige vervanging.
Dan kunnen ze je ook wel een busje of caddy meegeven (heeft ook 4 wielen, motor en stuur).
1. Duurder in gebruik (ik tank nu voor 99% stroom thuis / kantoor )
2. Bijtelling is veel duurder voor een plofkar (zelfs bij een vervangende EV, want ik tel nu maar 4% bij, krijg ik er een van 2020 is dat 8% en een uit 2021 is dat 12%) Heel vervelende zaak.
3. Rijd niet gelijkwaardig
Maar vooral wie betaalt de schade (zijnde de meer kosten).
NP,
Over punt 3 ben ik wel benieuwd mbt de schade, want die bijtelling had ik dus geen rekening meegehouden hoop dat het vervangen vlot gaat. Gisteren zijn de 1e 2 reeds gerepareerd, stond ook al bijna 3mnd stil.
Echter is de vervangende EV altijd nog vele malen goedkoper dan ice te rijden en daarnaast komen de km's niet op mijn auto erbij scheelt ook weer iets.

• Ivo.
SeeSharpDev schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 01:41:
[...]

Is dit toevallig een private lease via anwb?
Ik overweeg om ook de kona comfort smart via anwb te leasen en was benieuwd hoelang geleden jij de aanvraag hebt gedaan (ivm de verwachte levertijd)

Of is dat het verschil tussen het 7 inch en 10 Inch scherm? Inderdaad!
Yep, Private lease via de ANWB. De 2 weken bedenktijd is net voorbij. (daar kom je helaas niet onderuit). wij hebben gekozen voor de comfort smart omdat die maar 15 euro duurder was dan de comfort en je krijgt toch wel veel opties daarvoor: 10 inch ipv 7 inch, Krell audio, connectie met internet en dus de app, onboard navigatie.

ook hebben we de eigen risico volledig afgekocht ; is een gok (heb je na 5 jaar > 900 euro eigen risico verbruikt??) maar zorgt wel voor 5 jaar onbezorgd rijden.. krasjes of deuken worden dan gratis gerepareerd.

na de 2 weken bedenktijd duurt het nog wel 2 a 3 weken voordat je de auto krijgt..

• SeeSharpDev
  • Registratie: Januari 2019
Ivo. schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:50:
[...]

Yep, Private lease via de ANWB. De 2 weken bedenktijd is net voorbij. (daar kom je helaas niet onderuit). wij hebben gekozen voor de comfort smart omdat die maar 15 euro duurder was dan de comfort en je krijgt toch wel veel opties daarvoor: 10 inch ipv 7 inch, Krell audio, connectie met internet en dus de app, onboard navigatie.

ook hebben we de eigen risico volledig afgekocht ; is een gok (heb je na 5 jaar > 900 euro eigen risico verbruikt??) maar zorgt wel voor 5 jaar onbezorgd rijden.. krasjes of deuken worden dan gratis gerepareerd.

na de 2 weken bedenktijd duurt het nog wel 2 a 3 weken voordat je de auto krijgt..
Helemaal duidelijk!
Ik was ook al benieuwd of dat nog een optie was omdat dit niet direct vermeld staat bij het samenstellen via de ANWB, waarschijnlijk zijn er dan ook nog wel andere opties/verzekeringen etc die je kan toevoegen.
Waarschijnlijk dat wij dat inderdaad ook zullen verlagen/afkopen.

Deze week even een testritje maken en dan maar eens een klap op geven, bedankt voor de info!

• ghouben
  • Registratie: December 2012
KevinT schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:20:
[...]

Ook ik heb deze foutmelding gehad. Heeft te maken dat je 12V accu onder een bepaalde grens is gekomen qua lading. Het VOLLEDIG opladen van je 12V accu zorgt dat dit gereset wordt en dan zou hij weer moeten werken
Bij het aanzetten van de utility mode, gebruikt de kona niet meer de 12v accu als stroomvoorziening voor de utilitys: licht,ac enz.. bij het opladen. Dus trekt ook niet de 12v leeg?
Iemand dit al getest ? ( krijg mijn kona pas over enkele weken)

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
Ja heb ik en de 12 volt accu wordt dan juist opgeladen.

• Ivo.
SeeSharpDev schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:15:
[...]

Helemaal duidelijk!
Ik was ook al benieuwd of dat nog een optie was omdat dit niet direct vermeld staat bij het samenstellen via de ANWB, waarschijnlijk zijn er dan ook nog wel andere opties/verzekeringen etc die je kan toevoegen.
Waarschijnlijk dat wij dat inderdaad ook zullen verlagen/afkopen.

Deze week even een testritje maken en dan maar eens een klap op geven, bedankt voor de info!
Vervangend vervoer is een andere optie maar heb die gewoon default op 72 uur laten staan. Bij een beurt kan je er vaak op wachten en als hij echt defect is kan je voor die 72 uur ook een auto bij de Hyundai garage lenen voor 25 euro per dag. veel goedkoper dan de 12 of 16 euro die je per maand moet betalen om naar 24 of 0 uur te gaan.

• Cemmey
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Deze week krijg ik ook mijn Hyundai Kona 64Kw Fashion Design. Ik wilde in eerste instantie gaan voor de comfort smart alleen deze was niet meer beschikbaar en de actie vanuit Hyundai geld alleen voor de auto's die op voorraad stonden bij de importeur werd mij verteld. Het contract getekend en afstand gedaan van de 2 weken bedenktijd zag ik een aantal weken later de actie vanuit ANWB, waar ze een nog beter maand bedrag bieden voor dezelfde uitvoering en waar de comfort smart (zo lees ik hier op het forum) wel gewoon te kiezen is.

Desondanks ben ik er wel blij mee hoor ookal vind ik die extra opties niet nodig geweest maar wilde gewoon deze auto en heb heel erg zin om de Kona in ontvangst te mogen nemen en elektrisch te gaan rijden, maar hou er toch een onderbuik gevoel aan over dat ik nu een minder goede deal heb dan mij werd verteld.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Cemmey schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:22:
Deze week krijg ik ook mijn Hyundai Kona 64Kw Fashion Design. Ik wilde in eerste instantie gaan voor de comfort smart alleen deze was niet meer beschikbaar en de actie vanuit Hyundai geld alleen voor de auto's die op voorraad stonden bij de importeur werd mij verteld. Het contract getekend en afstand gedaan van de 2 weken bedenktijd zag ik een aantal weken later de actie vanuit ANWB, waar ze een nog beter maand bedrag bieden voor dezelfde uitvoering en waar de comfort smart (zo lees ik hier op het forum) wel gewoon te kiezen is.

Desondanks ben ik er wel blij mee hoor ookal vind ik die extra opties niet nodig geweest maar wilde gewoon deze auto en heb heel erg zin om de Kona in ontvangst te mogen nemen en elektrisch te gaan rijden, maar hou er toch een onderbuik gevoel aan over dat ik nu een minder goede deal heb dan mij werd verteld.
Welnee joh, gewoon lol hebben van je auto, er is altijd een beter aanbod en idd meestal vlak nadat je iets gekocht hebt. Soort natuurwet. :)

En hoezo "werd verteld"? Ben je zelf bij geweest toch? En als je op het moment van afsluiten tevreden was over de deal en er is in de tussentijd niks veranderd aan de deal is het toch goed?

En tja die bedenktijd heb je zelf afstand van gedaan. Ik vind die 14 dagen eigenlijk betutteling maar als ik jou zo hoor is die er dus toch niet voor niks, er zijn mensen die het nodig hebben.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Pbr2
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb een ratel in auto op moment dat motor voor aandrijving zorgt. Ik lees in dit forum dat dit vaker voorkomt waarbij soms aangegeven wordt dat de tractiemotor vervangen moet worden. Maar er wordt ook verwezen naar de MGU en GDU. Waar staan deze afkortingen voor? Mijn dealer is trouwens nog in overleg met de importeur over wat het zou kunnen zijn.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:53
Pbr2 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:47:
Ik heb een ratel in auto op moment dat motor voor aandrijving zorgt. Ik lees in dit forum dat dit vaker voorkomt waarbij soms aangegeven wordt dat de tractiemotor vervangen moet worden. Maar er wordt ook verwezen naar de MGU en GDU. Waar staan deze afkortingen voor? Mijn dealer is trouwens nog in overleg met de importeur over wat het zou kunnen zijn.
Motor Generator Unit

Gear Distribution Unit

• Cemmey
Flagg schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:39:
[...]

En hoezo "werd verteld"? Ben je zelf bij geweest toch?
Ja omdat het in mijn oren raar klinkt dat ik bij Hyundai zelf geen comfort smart kon kiezen en de ANWB (een onafhankelijke partij) kan dat wel. Daar had de dealer als antwoord op dat de ANWB waarschijnlijk andere connecties heeft, oke dat vind ik vreemd haha. Ik ga naar Hyundai voor een Hyundai comfort smart en die heeft hem niet en de ANWB de wegenwacht specialist die heeft hem wel. Ik ga naar de bakker voor een brood die heeft geen brood, maar de slager op de hoek die heeft het wel. Het zal wel aan mezelf liggen.. 8)7

Ik ga er zeker van genieten, ik rij op dit moment een Peugeot 206 uit 2001 dus een grotere stap in de toekomst qua auto kun je bijna niet maken vind ik. Ik heb een proefrit gereden in de Kona en ik was echt verbaasd over hoeveel power er in de sport modus bij komt. Alhoewel mijn vrouw er het meest in gaat rijden, dus ik denk dat zij die modus niet vaak zal gebruiken.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Cemmey schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:47:
[...]

Ja omdat het in mijn oren raar klinkt dat ik bij Hyundai zelf geen comfort smart kon kiezen en de ANWB (een onafhankelijke partij) kan dat wel. Daar had de dealer als antwoord op dat de ANWB waarschijnlijk andere connecties heeft, oke dat vind ik vreemd haha. Ik ga naar Hyundai voor een Hyundai comfort smart en die heeft hem niet en de ANWB de wegenwacht specialist die heeft hem wel. Ik ga naar de bakker voor een brood die heeft geen brood, maar de slager op de hoek die heeft het wel. Het zal wel aan mezelf liggen.. 8)7

Ik ga er zeker van genieten, ik rij op dit moment een Peugeot 206 uit 2001 dus een grotere stap in de toekomst qua auto kun je bijna niet maken vind ik. Ik heb een proefrit gereden in de Kona en ik was echt verbaasd over hoeveel power er in de sport modus bij komt. Alhoewel mijn vrouw er het meest in gaat rijden, dus ik denk dat zij die modus niet vaak zal gebruiken.
Misschien had de anwb wel een shitload aan auto's ingekocht van hyundai die al op kenteken stonden en zaten daar toevallig alle smart comforts bij.

Who knows, kan je er wel proberen iets heel raars van te maken en brood van de bakker er met de haren bij te slepen, maar schiet je per saldo weinig mee op.

Lijkt er op alsof je heel erg probeer ergens ontevreden over te zijn, wordt je niets gelukkiger van hoor.

• Cemmey
Flagg schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:52:
[...]

Lijkt er op alsof je heel erg probeer ergens ontevreden over te zijn, wordt je niets gelukkiger van hoor.
Ik zeg juist dat ik niet kan wachten om hem op te halen dus ik ben zeker blij en enthousiast. Heb deze week elke dag nog gebeld of ze al een datum hebben waarop ik hem kan komen ophalen ;)

• Twiek-San

Twiek-San

Pbr2 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:47:
Dat is de reductiekast tussen motor en aandrijfassen. Let op dat ze die volgens de hyundai-instructies vervangen en niet alsof het een gewone versnellingsbak is. Anders moet het nog een keer gebeuren. Vraag niet hoe ik dat weet… :F

• Ivo.
Als ik zo die problemen hier lees ben ik wel benieuwd of we de komende 5 jaar redelijk probleemloos met de hyundai Kona kunnen rijden.. Ik heb ook een ford Mondeo TDCI en daar zonder problemen van 120K naar 350k kunnen rijden in 9 jaar tijd. Weet niet of dat met een Kona electric ook zou kunnen.
Zijn er met de Kia Nero ook veel problemen? Die rijden er ontzettend veel rond in Nederland. Is daar ook een battery recall voor?

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ivo. schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:58:
Als ik zo die problemen hier lees ben ik wel benieuwd of we de komende 5 jaar redelijk probleemloos met de hyundai Kona kunnen rijden.. Ik heb ook een ford Mondeo TDCI en daar zonder problemen van 120K naar 350k kunnen rijden in 9 jaar tijd. Weet niet of dat met een Kona electric ook zou kunnen.
Zijn er met de Kia Nero ook veel problemen? Die rijden er ontzettend veel rond in Nederland. Is daar ook een battery recall voor?
Ik denk dat je schrikt als je op een Ford Mondeo forum gaat lezen. :) Je leest alleen de problemen over het algemeen.

Denk dat het wel meevalt, op die recall na zijn er niet echt veel problemen volgens mij. Anders zou yt bijvoorbeeld ook vol staan met klachten. Ben ze nog niet tegengekomen, maar dat kan ook iets zeggen over het algoritme van Google.

Eerlijk is eerlijk het is voor mij wel een reden om te gaan private leasen niet zozeer vanwege de hyundai maar wel vanwege ev's in het algemeen. Ze rollen over elkaar heen om maar ze snel mogelijk met nieuwe ev's op de markt te komen en ik ben bang dat er nog wel wat shortcuts genomen worden ivm met langdurig testen van betrouwbaarheid.

[ Voor 15% gewijzigd door Flagg op 29-07-2021 12:19 ]

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Volgens mij zijn er gewoon weinig echte problemen met de Kona EV, er zijn hier op het forum eigenlijk maar weinig meldingen.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-01 09:56
Ivo. schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:58:
De Kia eNero en de Hyundai Kona electric delen min of meer hetzelfde technische platform en ook de accu's komen uit dezelfde (2) fabrieken.

Afkloppen, maar wij rijden nu 2 jaar probleemloos met een Kona electric. Ja, er zijn wat software updates geweest, maar die krijg ik voor de smartphone, tablet, laptop en/of desktop ook (bijna dagelijks). Inherent aan moderne (elektrische) auto's is dat er een hoop elektronica en software in zit, met dus regelmatige updates als gevolg. Niets bijzonders!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:06

PeaceNlove

Deugleuter

gtabak schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:13:
[...]

De Kia eNero en de Hyundai Kona electric delen min of meer hetzelfde technische platform en ook de accu's komen uit dezelfde (2) fabrieken.

Afkloppen, maar wij rijden nu 2 jaar probleemloos met een Kona electric. Ja, er zijn wat software updates geweest, maar die krijg ik voor de smartphone, tablet, laptop en/of desktop ook (bijna dagelijks). Inherent aan moderne (elektrische) auto's is dat er een hoop elektronica en software in zit, met dus regelmatige updates als gevolg. Niets bijzonders!
Hoe het momenteel zit met de accu’s weet ik niet, maar in 2019 was het zo dat de Kona LG accu’s kreeg en de Niro SKInnovation. Of dat nu nog zo is weet ik niet, maar het hoeft dus niet zo te zijn dat de accu’s uit dezelfde fabriek komen. Voor de rest zijn de auto’s technisch inderdaad vrijwel gelijk.

• gtabak
PeaceNlove schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:28:
[...]

Hoe het momenteel zit met de accu’s weet ik niet, maar in 2019 was het zo dat de Kona LG accu’s kreeg en de Niro SKInnovation. Of dat nu nog zo is weet ik niet, maar het hoeft dus niet zo te zijn dat de accu’s uit dezelfde fabriek komen. Voor de rest zijn de auto’s technisch inderdaad vrijwel gelijk.
Klopt. Die van LG Chem worden nu vervangen.

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

daemonix schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:13:
Volgens mij zijn er gewoon weinig echte problemen met de Kona EV, er zijn hier op het forum eigenlijk maar weinig meldingen.
In volgorde ongeveer de issues die ik voorbij heb zien komen.
1. De 12v accu is leeg
2. Voor alle kona's uit Korea tot maart 2020 gebouwd high voltage accu die random uitvalt
3. Voor model 2020 de sensormat voor de veiligheidsriem spook meldingen
4. De reductie box in bepaalde serie
5. Wiellagers
6. Warmtepomp bepaalde serie
7. Laadklep die niet ontgrendeld
8. Kapotte interne lader.

En als laatste irritatie factor, ux changes zonder communicatie. De plotselinge user profielen geen 3 schermen naast elkaar, veranderde navigatie zoekfunctie.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
Ik heb gisteren ergens gelezen dat ook bij de 2020/21 middelen de hoofdaccu vervangen gaat worden. Maar ik kan het niet meer terug vinden.

• gtabak
elmo1 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:39:
[...]

In volgorde ongeveer de issues die ik voorbij heb zien komen.
1. De 12v accu is leeg
2. Voor alle kona's uit Korea tot maart 2020 gebouwd high voltage accu die random uitvalt
3. Voor model 2020 de sensormat voor de veiligheidsriem spook meldingen
4. De reductie box in bepaalde serie
5. Wiellagers
6. Warmtepomp bepaalde serie
7. Laadklep die niet ontgrendeld
8. Kapotte interne lader.

En als laatste irritatie factor, ux changes zonder communicatie. De plotselinge user profielen geen 3 schermen naast elkaar, veranderde navigatie zoekfunctie.
Het is en blijft een mechanisch apparaat, dingen kunnen slijten of stukgaan. Vergeleken met andere merken, valt het allemaal nog wel mee is mijn in druk. Je ziet en hoort hier toch vooral problemen en/of klachten/vragen. Ik heb in m'n leven plus 15 auto's van verschillende merken gehad en dit is er één waar ik tot nu toe zeer tevreden over ben.

• daemonix
  • Niet online
@elmo1 Al die items gelden maar voor specifieke gevallen, het is zeker niet zo dat iedere Kona problemen heeft. Integendeel zou ik zelfs durven beweren.

De belangrijkste mist: Hoofdaccu is brandgevaarlijk onder specifieke omstandigheden, en wordt daarom vervangen.

@gtabak Helemaal eens. Ook uitermate tevreden over de Kona.

[ Voor 10% gewijzigd door daemonix op 30-07-2021 09:05 ]

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

daemonix schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:04:
@elmo1 Al die items gelden maar voor specifieke gevallen, het is zeker niet zo dat iedere Kona problemen heeft. Integendeel zou ik zelfs durven beweren.

De belangrijkste mist: Hoofdaccu is brandgevaarlijk onder specifieke omstandigheden, en wordt daarom vervangen.

@gtabak Helemaal eens. Ook uitermate tevreden over de Kona.
@daemonix de 12v wil ik wel toevoegen dat is een veelvoorkomend probleem, om je te wapenen is een booster in je auto leggen geen overbodige luxe.
Alhoewel ik wel de indruk heb dat ze dit issue nu wel redelijk onder controle hebben door erg vaak de 12v accu bij te laden, dit was in het begin 1 keer per 72 uur en tegenwoordig eens in de 4/5 uur iemand heeft hier weleens een grafiekje van geplaatst.

De overige punten zijn vaak in een recall opgelost of wordt opgelost.Dit zal niet anders zijn met andere merken.

Ben zelf ook zeer tevreden over de Kona, net bijna 2 weken in een ice moeten rijden ivm uitvallen van de Kona, en nu super blij dat ik een vervangende Kona heb, rijdt toch 10 keer beter dan ice.

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 23:13
Zie ik iets over het hoofd met de ANWB private lease actie? Ik zelf zit te denken aan de Kona Electric Comfort 64KWh voor 339. Ik zie zelf de meerprijs van het 10 inch scherm en de audio niet zitten en Apple CarPlay kan als navigatie dienen. Ik denk dat ik qua auto er wel flink op voor uit ga. Momenteel rijd ik een Chevrolet Spark LPG, maar de laatste tijd erger ik me aan het lawaai wat de auto maakt en als hatchback natuurlijk best wel compact.

Ik vraag me nog wel af hoe het zit met de WA-verzekering die ze aanbieden, is dit niet link met een auto met een waarde van rond de 40.000 euro? Allrisk lijkt me wel veiliger, maar geen idee of dit ook mogelijk is en wat de meerprijs is. Aan de andere kant nog nooit schade veroorzaakt, maar je zult maar net die pech hebben.

• Cemmey
Nostordici schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:50:
Zie ik iets over het hoofd met de ANWB private lease actie? Ik zelf zit te denken aan de Kona Electric Comfort 64KWh voor 339. Ik zie zelf de meerprijs van het 10 inch scherm en de audio niet zitten en Apple CarPlay kan als navigatie dienen. Ik denk dat ik qua auto er wel flink op voor uit ga. Momenteel rijd ik een Chevrolet Spark LPG, maar de laatste tijd erger ik me aan het lawaai wat de auto maakt en als hatchback natuurlijk best wel compact.

Ik vraag me nog wel af hoe het zit met de WA-verzekering die ze aanbieden, is dit niet link met een auto met een waarde van rond de 40.000 euro? Allrisk lijkt me wel veiliger, maar geen idee of dit ook mogelijk is en wat de meerprijs is. Aan de andere kant nog nooit schade veroorzaakt, maar je zult maar net die pech hebben.
Volgens mij hebben ze een WA + Casco dekking, dat houd in dat ze ook schade kunnen vergoeden die jij hebt gemaakt (lees hiervoor wel even de voorwaarde goed door). Er geld dan wel een eigen risico van max. 300 euro per gebeurtenis.

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:36

Het enige dat je mogelijk over het hoofd ziet is dat je dan in zee gaat met Leaseplan. Zij werken samen met de ANWB en als ik de reviews mag geloven op trustpilot (1,8 sterren van de 5 obv 240 reviews) dan lijkt me dat niet iets om naar uit te kijken.

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:00
Schepseltje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:41:
[...]

Het enige dat je mogelijk over het hoofd ziet is dat je dan in zee gaat met Leaseplan. Zij werken samen met de ANWB en als ik de reviews mag geloven op trustpilot (1,8 sterren van de 5 obv 240 reviews) dan lijkt me dat niet iets om naar uit te kijken.
Maar je moet je er ook niet door laten afschrikken omdat (daar) meest slechte ervaringen worden gedeeld, de goede veel minder. Ik lease ook via ANWB/Leaseplan (ook de reviews gelezen natuurlijk) en dat bevalt mij nu al ruim een jaar prima maar dat kan natuurlijk ook omslaan naar slecht. Soms moet je een gokje wagen, dan ervaar je het zelf. 😀

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:10

Ja, die 60 maanden termijn! Dat is te lang voor mij om vast zitten met Kona, terwijl in EVs worden in rap tempo ontwikkeld. Anders, het is een prima aanbod.

• Krypt
Krypt schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:44:
[...]

Ik ben vanochtend gebeld geworden door mijn leasemij. Mijn Kona, die stil staat sinds 30 maart, is gerepareerd.

Sta op het punt om op vakantie te gaan; had geen tijd om de auto te wisselen. Na de vakantie is de wissel terug.
Even mezelf quoten; Hyundai wilt blijkbaar toch erg graag de vervangende auto terug; alleen ik heb geen ruimte om heen en weer tijdens kantooruren om de auto te wisselen 100km verderop.
Dus ze komen morgenmiddag zelf langs om te wisselen.

Wel jammer; 3 fase laden was wel fijn geweest op vakantie.

Pvouput live

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Usta schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:54:
[...]

Ja, die 60 maanden termijn! Dat is te lang voor mij om vast zitten met Kona, terwijl in EVs worden in rap tempo ontwikkeld. Anders, het is een prima aanbod.
Kan ook minder lang hoor, 60 maanden is geen verplichting...

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Krypt Ik gok dat ze de vervangende auto eerst onder garantie konden claimen, maar als de auto is gerepareerd dan moeten ze natuurlijk zelf de kosten betalen. Dus dat ze dan graag terug willen wisselen vind ik wel begrijpelijk.

• daemonix
  • Niet online
elmo1 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:38:
[...]

@daemonix de 12v wil ik wel toevoegen dat is een veelvoorkomend probleem, om je te wapenen is een booster in je auto leggen geen overbodige luxe.
Alhoewel ik wel de indruk heb dat ze dit issue nu wel redelijk onder controle hebben door erg vaak de 12v accu bij te laden, dit was in het begin 1 keer per 72 uur en tegenwoordig eens in de 4/5 uur iemand heeft hier weleens een grafiekje van geplaatst.
Een booster in de auto leggen? Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Hyundai komt het maar oplossen als het zou optreden.

Een veelvoorkomend probleem? Ook dat herken ik niet uit dit forum, wel dat de Tsjechische modellen wat fouten hadden, maar die zijn inmiddels wel bekend en horen te worden opgelost door de garage. Er zijn hier in dit forum enkele meldingen, maar de overgrote meerderheid heeft geen probleem.

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

daemonix schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Een booster in de auto leggen? Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Hyundai komt het maar oplossen als het zou optreden.

Een veelvoorkomend probleem? Ook dat herken ik niet uit dit forum, wel dat de Tsjechische modellen wat fouten hadden, maar die zijn inmiddels wel bekend en horen te worden opgelost door de garage. Er zijn hier in dit forum enkele meldingen, maar de overgrote meerderheid heeft geen probleem.
Kijk maar eens op de fb pagina hyundai electric nl be uit mijn hoofd. Zat mensen, en vraag maar aan je dealer komt veel voor.

Tja booster is een keus ik kies ervoor om in 1 min. weer verder te kunnen ipv 1 uurtje wachten. :)
Echter ben ik het wel volledig eens dat het absurd is dat het als tip gegeven wordt. :X

• Krypt
JeroenE schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 07:53:
@Krypt Ik gok dat ze de vervangende auto eerst onder garantie konden claimen, maar als de auto is gerepareerd dan moeten ze natuurlijk zelf de kosten betalen. Dus dat ze dan graag terug willen wisselen vind ik wel begrijpelijk.
Ik snap het ook wel; is alleen dat ze op een of andere reden een beetje verbaasd waren dat ik niet "even" op en neer kon rijden om m te wisselen.
Ondertussen staat m'n eigen auto weer terug op de parkeerplaats.

Pvouput live

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Krypt Volgende keer krijg je vast een brandstofauto mee, dan wil je waarschijnlijk wel zsm ruilen :P

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:10
Flagg schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 07:49:
[...]

Kan ook minder lang hoor, 60 maanden is geen verplichting...
Natuurlijk, het kan ook met de kortste termijn van 24 maanden. Maar dan is de leaseprijs ook veel hoger.
Overigens, het is helemaal niet zo gek zon lage maandprijs voor de huidige Kona.
De nieuwe model wordt vanaf volgende maand verwacht, dus de oude kan nu heel voordelig geleased worden! :9

[ Voor 3% gewijzigd door Usta op 01-08-2021 14:43 ]

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
elmo1 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:38:
[...]

Ik had zo'n grafiekje gepost. Vergeet steeds om een voltmeter te pakken en zelf testen wat nou stroom zit te trekken telkens. Een booster heb ik ook nog niet dus dat moet ook op het lijstje. Voorlopig probeer ik ook bij te laden

• Twiek-San

Twiek-San

Kilometerstand bijna 56K. SOH: 98.9%

Zijn er hier al meer met een SOH onder de 100%?

• Pandarrama
Hier 39k SOH: 100%

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Twiek-San schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:20:
Kilometerstand bijna 56K. SOH: 98.9%

Zijn er hier al meer met een SOH onder de 100%?
75 k SOH 0% |:( 8)7 en ja het is een Kona electric

[ Voor 6% gewijzigd door elmo1 op 02-08-2021 16:04 ]

• nessio
ha, ha. niet te hopen dat de vervang accu meteen al 0% is

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:35
Ff dubbelcheck; als er op mijn kentekenbewijs staat techn max massa ahw geremd en ongeremd 300 kg dan mag ik dus een trekhaak laten monteren voor een aanhanger?

• Pandarrama
Ja dat klopt.

• Nostordici
Vandaag proefrit gemaakt met de Kona 64KWh Fashion, in het begin even wennen, maar man man wat rijdt deze auto comfortabel. En wat een power, je moet wel je snelheid in de gaten houden of werken met cruisecontrol. Ik ben enthousiast geworden! *O* oOo

• The Adder

The Adder

Nostordici schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:01:
Vandaag proefrit gemaakt met de Kona 64KWh Fashion, in het begin even wennen, maar man man wat rijdt deze auto comfortabel. En wat een power, je moet wel je snelheid in de gaten houden of werken met cruisecontrol. Ik ben enthousiast geworden! *O* oOo
Welkom bij de club, mij ging het precies zo, en nu rij ik al ruim 2 maanden met een grote :) rond (maar wel met cc!)
Veel plezier oOo

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Vraagje, ik heb nu een vervangende kona model 2020 met bluelink

Nu heeft de vorige gebruiker de navigatie niet gereset dus kan redelijk zien waar hij woonde en werkte. Nu heb ik de bluelink app geïnstalleerd en aangemeld en tor mijn verbazing kan ik ook nog eens zien wanneer hij de auto gebruikte en hoelang de rit was gemiddelde snelheid en max snelheid.

Zou dit toch graag gewist hebben want dit lijkt toch wel een avg dingetje.

• The Adder

The Adder

elmo1 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:21:
Nu heeft de vorige gebruiker de navigatie niet gereset dus kan redelijk zien waar hij woonde en werkte.
Deze gegevens worden lokaal in de navigatie opgeslagen. De vorige gebruiker of dealer is hierin 'de verantwoordelijke'. Het is aan hun of ze dit wel of niet doen.
elmo1 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:21:
Nu heb ik de bluelink app geïnstalleerd en aangemeld en tor mijn verbazing kan ik ook nog eens zien wanneer hij de auto gebruikte en hoelang de rit was gemiddelde snelheid en max snelheid
Uit jouw handelwijze te lezen lijken hier de gegevens online aan de auto to worden gekoppeld (VIN?). In dat geval is de App aanbieder 'verantwoordelijk' voor deze data.

Blijft over of op deze data de AVG van toepassing is. Dan gaan namelijk zaken spelen als: In hoeverre is deze data te koppelen aan een persoon en meer van dit soort zaken...

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

The Adder schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 00:56:
[...]

Deze gegevens worden lokaal in de navigatie opgeslagen. De vorige gebruiker of dealer is hierin 'de verantwoordelijke'. Het is aan hun of ze dit wel of niet doen.

[...]

Uit jouw handelwijze te lezen lijken hier de gegevens online aan de auto to worden gekoppeld (VIN?). In dat geval is de App aanbieder 'verantwoordelijk' voor deze data.

Blijft over of op deze data de AVG van toepassing is. Dan gaan namelijk zaken spelen als: In hoeverre is deze data te koppelen aan een persoon en meer van dit soort zaken...
1. klopt ik wis altijd mijn data als de auto terug gaat. Echter vind ik dat een bedrijf dit ook wel standaard zou mogen doen bij uitlevering van een auto, reset alles naar fabrieksinstelling, maar verantwoordelijkheid is bij de gebruiker.
2. tja ik weet nu wel zo'n beetje zijn routine en zijn huis adres kan ik dus opzoeken, dus .... De app is inderdaad aan de VIN gekoppeld.
Mijn verwachting zou zijn dat je vanaf registratie de gegevens kan bekijken, lijkt mij simpel, echter de vorige eigenaar heeft nooit de bluelink voorwaarden geaccepteerd dus of die eens is met het feit dat al zijn ritten zijn vastgelegd weet ik ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door elmo1 op 04-08-2021 11:01 ]

• The Adder

The Adder

elmo1 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:59:
[...]
... echter de vorige eigenaar heeft nooit de bluelink voorwaarden geaccepteerd dus of die eens is met het feit dat al zijn ritten zijn vastgelegd weet ik ook niet.
Zou wel vreemd zijn, dat als je de voorwaarden niet accepteert de ritten toch zouden worden vastgelegd. Zou net zoiets zijn als dat je op een website aangeeft geen cookies te willen gebruiken er onderwater toch cookies worden gebruikt.....

P.S. :$ moet wel bekennen dat we in het verre verleden dit bij een paar ontwikkelde websites wel hebben gedaan.. :$

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
Ben ik blij dat ik geen bluelink/navigatie heb in de mijne haha

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Daarom moet je ook nooit je huisadres in je navigatie instellen.

Mensen die in je auto komen weten meteen waar je woont en dat je (voorlopig) niet huis bent.

Ik heb altijd het dichtstbijzijnde politiebureau erin staan dat is hier op 500 meter afstand. :)

• Nostordici
Mijn lease aanvraag is zojuist goedgekeurd, contract ondertekend, dus mijn twee weken bedenktijd gaan ook al in. Subsidie ook maar gelijk aangevraagd, wel spijtig dat hier maximaal 13 weken voor staat. Het zou mooier zijn als ik het binnen die twee weken al weet. Al weet ik ook dat de Kona net onder de 45.000 cataloguswaarde valt. ;)

Ik wilde eerst voor de comfort gaan, maar na mijn proefrit toch maar voor de Fashion gegaan. Enige wat jammer is, is dat ik voor Polar White moet gaan en niet kan kiezen voor Chalk White (metallic). Aangezien ik een carport heb, ook maar gaan kijken naar een leuk laadstation voor aan de muur. 8)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nostordici schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:22:
Mijn lease aanvraag is zojuist goedgekeurd, contract ondertekend, dus mijn twee weken bedenktijd gaan ook al in. Subsidie ook maar gelijk aangevraagd, wel spijtig dat hier maximaal 13 weken voor staat. Het zou mooier zijn als ik het binnen die twee weken al weet. Al weet ik ook dat de Kona net onder de 45.000 cataloguswaarde valt. ;)

Ik wilde eerst voor de comfort gaan, maar na mijn proefrit toch maar voor de Fashion gegaan. Enige wat jammer is, is dat ik voor Polar White moet gaan en niet kan kiezen voor Chalk White (metallic). Aangezien ik een carport heb, ook maar gaan kijken naar een leuk laadstation voor aan de muur. 8)
Dinsdag was onze bedenktijd om, maar nog niks gehoord over de bestelling, als het goed is krijgen we binnen 5 werkdagen meer te horen dus nog even geduld hier.

Maar ik ben heel slecht in geduld soms. :+

We hebben 2 weken geleden een nieuwe bank besteld... Levering in januari, en 6 weken geleden een zonnescherm voor de tuinkamer, levering eind augustus.

Ik ben mijn geduld dus redelijk aan het trainen de afgelopen en komende tijd. :+

Ik snap werkelijk niet dat mensen een jaar levertijd accepteren, als ik een 3 maanden zou moeten wachten hoef ik die hele auto al niet meer dan heb ik een veel leukere gevonden waarschijnlijk.

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-01 21:26
Flagg schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

Dinsdag was onze bedenktijd om, maar nog niks gehoord over de bestelling, als het goed is krijgen we binnen 5 werkdagen dus nog even geduld hier.

Maar ik ben heel slecht in geduld soms.

We hebben 2 weken geleden een nieuwe bank besteld... Levering in januari, en 6 weken geleden een zonnescherm voor de tuinkamer, levering eind augustus.

Ik ben mijn geduld dus redelijk aan het trainen de afgelopen en komende tijd. :+

Ik snap werkelijk niet dat mensen een jaar levertijd accepteren als ik een 3 maanden zou moeten wachten hoef ik die hele auto al niet meer dan heb ik een veel leukere gevonden waarschijnlijk.
Ik had dus 1 jaar levertijd op de Kona. Het was toen de Kona of die Kia. Maar de Kia was toen 16 maanden levertijd...

[ Voor 5% gewijzigd door Snacky817 op 05-08-2021 13:59 ]

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Snacky817 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:57:
[...]

Ik had dus 1 jaar levertijd op de Kona. Het was toen de Kona of die Kia. Maar de Kia was toen 16 maanden levertijd...
Echt knap, ik zou er niet eens over piekeren om zo'n traject in te gaan. Geen enkele auto is zo bijzonder voor mij. :)

• daemonix
  • Niet online
Flagg schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:03:
[...]

Echt knap, ik zou er niet eens over piekeren om zo'n traject in te gaan. Geen enkele auto is zo bijzonder voor mij. :)
Ik had uiteindelijk 9 maanden wachttijd, maar niet echt keus. M3 was nog niet leverbaar en de Leaf had niet veel bereik...

• Flagg
  • Niet online

Flagg

daemonix schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:04:
[...]

Ik had uiteindelijk 9 maanden wachttijd, maar niet echt keus. M3 was nog niet leverbaar en de Leaf had niet veel bereik...
Dan maar geen EV, als je als (auto) producent iets te koop aanbiedt zal je moeten kunnen leveren en wel binnen een schappelijke periode. Zeker met een EV ieder half jaar een nieuw model met betere range en sneller laden en de auto is op het moment van leveren al verouderd. :)

Al kunnen de Kia en Kona nog steeds goed meekomen met de concurrentie.

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08:34
OP 05/08 mijn Kona moeten achterlaten in de garage met 2222km op de teller, 1 van 3 updates mislukt.
Blijkt dat ABS-blok vervangen moet worden (ik was de 2de met dit probleem bij deze dealer), natuurlijk niet in voorraad, wachttijd onbekend |:( krijg ik leenwagen mee, ouwe Suzuki splash diesel.
Schakelen viel nog mee, maar remmen moest ik weer gewoon worden :)

Gisteren 17/08 wagen gereed (valt nog mee), verschillende updates zichtbaar op instrumentenbord.
Tot zover tevreden, maar er is waarschijnlijk geen update van het navigatie systeem gebeurd.

Kan er iemand een foto doorsturen van de recenste update aub.
bijgevoegd mijn huidige versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsp0DqZuRegjnQ47rtkGiZbUjYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UK4Nuqk0usWwmqk9EogyWCYr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Buske op 18-08-2021 18:28 ]

• daemonix
  • Niet online
Flagg schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Dan maar geen EV, als je als (auto) producent iets te koop aanbiedt zal je moeten kunnen leveren en wel binnen een schappelijke periode. Zeker met een EV ieder half jaar een nieuw model met betere range en sneller laden en de auto is op het moment van leveren al verouderd. :)

Al kunnen de Kia en Kona nog steeds goed meekomen met de concurrentie.
Dat is jouw mening. Ik was en ben een andere mening toegedaan. Een EV it shall be, de leasemaatschappij lost(e) het maar op (Leaf).

Kona en eNiro kunnen niet alleen goed meekomen met de concurrentie, ze zijn nog steeds leidend. :)

• The Adder

The Adder

Subsidie ook maar gelijk aangevraagd, wel spijtig dat hier maximaal 13 weken voor staat. Het zou mooier zijn als ik het binnen die twee weken al weet. Al weet ik ook dat de Kona net onder de 45.000 cataloguswaarde valt.
Bij lease gaat het toch om een nieuwe Kona? Als ik de SEPP subsidie site bekijk staat er bij nieuwe auto's: "Heeft u een aanvraag gedaan op of na 7 juni 2021? Dan wijzen we deze af, omdat het subsidiebudget op is.", of heb ik iets gemist?

Die 13 weken is trouwens het maximale. Ik kreeg de subsidie (2000 euro i.v.m. tweedehandse Kona) het geld 3 dagen na indienen van subsidie op de rekening gestort _/-\o_

• Cemmey
Mijn lease aanvraag is zojuist goedgekeurd, contract ondertekend, dus mijn twee weken bedenktijd gaan ook al in. Subsidie ook maar gelijk aangevraagd, wel spijtig dat hier maximaal 13 weken voor staat. Het zou mooier zijn als ik het binnen die twee weken al weet. Al weet ik ook dat de Kona net onder de 45.000 cataloguswaarde valt. ;) 8)
Ik weet dat het potje voor subsidie dit jaar al heel snel leeg was. Ze hadden maar 1,1 miljoen hiervoor apart gezet waarmee ze maar 277 auto's konden subsidiëren. Ik vraag me af of het dan nog wel zin heeft om dit jaar subsidie aan te vragen gezien er natuurlijk veel meer EV eigenaren een beroep op dit potje hebben gedaan dit jaar. Volgens mij kun je het op 3 januari 2022 vanaf 09.00 uur weer proberen met gelijke kansen voor iedereen. Echter bied dit geen garantie op succes want het potje zal volgend jaar weer beperkt zijn en ze zullen gaan loten als er te veel aanvragen zijn.

• Nostordici
@The Adder Van wat ik begrepen heb, zijn de kentekenplaten al aanwezig en staan de auto’s momenteel op naam van Hyundai. Drie dagen na indienen aanvraag zou natuurlijk heel erg mooi zijn.

@Cemmey 4000 euro potje is al lang leeg, het 2000 euro potje zou nog wel wat in moeten zitten, anders zou het suf zijn dat ze nog steeds aanvragen toestaan. Afwachten dus, als ik net zoveel geluk heb als The Adder, dan weten we volgende week al meer.

• Cemmey
Nostordici schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:54:
@The Adder Van wat ik begrepen heb, zijn de kentekenplaten al aanwezig en staan de auto’s momenteel op naam van Hyundai. Drie dagen na indienen aanvraag zou natuurlijk heel erg mooi zijn.

@Cemmey 4000 euro potje is al lang leeg, het 2000 euro potje zou nog wel wat in moeten zitten, anders zou het suf zijn dat ze nog steeds aanvragen toestaan. Afwachten dus, als ik net zoveel geluk heb als The Adder, dan weten we volgende week al meer.
Ja dat zou kunnen. 4000 euro is voor een nieuwe auto en 2000 voor een tweedehandse. Je spreekt over lease dus ik ging er even vanuit dat het om een nieuwe Kona ging. ;)

• The Adder

The Adder

Nostordici schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:54:
Drie dagen na indienen aanvraag zou natuurlijk heel erg mooi zijn.
Sorry, verkeerd gekeken, was 5 dagen (4 juni ingediend -> 9 juni op rekening) _/-\o_

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 13:48

tomic

Smexylittlebabe!

Kan ik een VIN checken van een Kona die ik mogelijk wil importeren?

Auto is op naam gezet op 03/2019 , gemaakt in korea en ik heb het VIN.
Zijn dealer zegt overigens dat er geen recall op zit.

Toch maar een weblog?

• Hans Br
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-01 09:54
Mijn wagen is van juni 2019 en ook van Korea. Ik heb al bevestiging gekregen voor een recall.

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

tomic schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:41:
Kan ik een VIN checken van een Kona die ik mogelijk wil importeren?

Auto is op naam gezet op 03/2019 , gemaakt in korea en ik heb het VIN.
Zijn dealer zegt overigens dat er geen recall op zit.
Er moet een recall voor de accu op zitten want hij valt in die periode.
Zou dit van te voren regelen, want op dit model zou ook recall van esp moeten zitten.
Ook zou er een aanpassing zijn voor de laadpoort

Dat dealer niet ziet is vreemd als hij hem verkoopt is het VIN nummer bij hyundai nl aangemeld na import?

[ Voor 14% gewijzigd door elmo1 op 06-08-2021 15:53 ]

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 13:48

tomic

Smexylittlebabe!

elmo1 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:51:
[...]

Er moet een recall voor de accu op zitten want hij valt in die periode.
Zou dit van te voren regelen, want op dit model zou ook recall van esp moeten zitten.
Ook zou er een aanpassing zijn voor de laadpoort

Dat dealer niet ziet is vreemd als hij hem verkoopt is het VIN nummer bij hyundai nl aangemeld na import?
Nee, niet standaard alle auto's uit Korea vallen in die recall. Jammer of niet; ze hebben wel goeie gemaakt. :)
Ik heb ip SpeakEV maar ook hier op tweakers al reacties gehad van mensen die wel in dat jaartal vielen maar niet onder de recall vielen.

Toch maar een weblog?

Pagina: 1 ... 81 ... 147 Laatste