Ik probeer zo veel mogelijk met de regeneratie-hendel te remmen en alleen het pedaal te gebruiken als ik het met de max-regeneratie niet red. Dan heb ik toch regelmatig dat ik het pedaal nodig heb, bijvoorbeeld bij een stoplicht dat op oranje/rood springt. Dan kan ik prima op tijd remmen zonder noodstop, maar heb ik echt niet genoeg aan het naar mij toe trekken van de regeneratie-hendel.kadbr0 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 00:52:
En als je het rempedaal eens een keer gebruikt dan wordt er gewoon geregenereerd, behalve bij een echte noodstop. Het is een wijd verbreid misverstand dat je met regen op het gaspedaal energie zou besparen.
Ofwel: volgens mij zal met jouw rijstijl vaker de fysieke rem gebruikt worden dan je denkt. Het probleem is alleen: je ziet en merkt het verschil niet. Met mijn rijstijl weet ik wanneer ik het met regeneratie alleen niet red - want, dan is een rempedaal nodig. Met jouw aanpak weet je dat niet.
En dat vind ik het voordeel van zo veel mogelijk remmen met de regeneratie-hendel: je krijgt een beter gevoel voor hoe je zo veel mogelijk met regeneratie remt - wanneer gas los, wanneer hendel gebruiken.