Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 52 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:07
kadbr0 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 00:52:
En als je het rempedaal eens een keer gebruikt dan wordt er gewoon geregenereerd, behalve bij een echte noodstop. Het is een wijd verbreid misverstand dat je met regen op het gaspedaal energie zou besparen.
Ik probeer zo veel mogelijk met de regeneratie-hendel te remmen en alleen het pedaal te gebruiken als ik het met de max-regeneratie niet red. Dan heb ik toch regelmatig dat ik het pedaal nodig heb, bijvoorbeeld bij een stoplicht dat op oranje/rood springt. Dan kan ik prima op tijd remmen zonder noodstop, maar heb ik echt niet genoeg aan het naar mij toe trekken van de regeneratie-hendel.

Ofwel: volgens mij zal met jouw rijstijl vaker de fysieke rem gebruikt worden dan je denkt. Het probleem is alleen: je ziet en merkt het verschil niet. Met mijn rijstijl weet ik wanneer ik het met regeneratie alleen niet red - want, dan is een rempedaal nodig. Met jouw aanpak weet je dat niet.

En dat vind ik het voordeel van zo veel mogelijk remmen met de regeneratie-hendel: je krijgt een beter gevoel voor hoe je zo veel mogelijk met regeneratie remt - wanneer gas los, wanneer hendel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:57

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

De verbeterde range vd 2020 Kona komt door (trrrrrrrromroffel)...... andere banden. Wow! :+

Nouja, in ieder geval geen Nexen meer. (y)

https://www.autoweek.nl/a...ctieradius-kona-electric/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:32
Twiek-San schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:53:
De verbeterde range vd 2020 Kona komt door (trrrrrrrromroffel)...... andere banden. Wow! :+

Hmmm als het goed is komt de onze deze maand (al kan de dealer inmiddels helemaal niks meer zeggen over verwachtingen ivm Corona). Ben erg benieuwd welke bandjes er bij ons onder liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niroot
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-07 15:47
Twiek-San schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 00:14:
[...]

Uit EV-notify kun je heel wat data halen. Misschien kun je daar iets mee?
Gegevens niet uit EV notify maar uit de auto zelf van vakantierit naar Zwitserland met e-Niro met 4 personen en skibox op het dak:
Den Bosch - Freiburg 617km, gem snelheid 86km/u, 22.2 kWh/100km
Freiburg - Villars sur Ollon 278km, gem snelheid 63km/u, 21.7 kWh/100km
Villars sur Ollon - Freiburg 277km, gem snelheid 73km/u, 17.0 kWh/100km (berg af!)
Freiburg - Den Bosch 645km, gem snelheid 104km/u, 23.1 kWh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 19:51

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Betekent dit dat de range van de 2019 ook verbeterd wordt met deze banden? En welke banden zijn dit dan?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
DGTL_Magician schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Betekent dit dat de range van de 2019 ook verbeterd wordt met deze banden? En welke banden zijn dit dan?
Ga ervanuit dat dit Michelin Energy Saver zijn, deze werden ook op mij Ioniq gemonteerd bij aflevering voordat Hyundai NL overging op Nexen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48

Misschien zijn ze nog wel slechter :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:35
Die Nexen zijn zuinige harde zomerbanden. Maar het geluid is niet te harden.
Wij hebben er 1000 km mee gereden en toen Michelin Cross Climate onder gezet.
Onder onze 2 andere auto's zaten Michelin energie savers (zomer) + Alpin 4 (winter) Voor de winter ook Mcc gemonteerd, merk geen verschil in verbruik.

[ Voor 5% gewijzigd door nessio op 11-03-2020 15:48 ]

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodners
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 12:44
Twiek-San schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 00:14:
[...]

Uit EV-notify kun je heel wat data halen. Misschien kun je daar iets mee?
Zo te zien is dat wat ik nodig heb! Bedankt voor de tip! Eens kijken of ik met een OBD2 dongle uit de voeten kan! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 19:56

Crazy D

I think we should take a look.

_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Misschien zijn ze nog wel slechter :o
Dat zou knap zijn 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Nee die michelin energy savers zijn ook zuinige banden (maar vooral minder lawaai).
Slechter zijn ze zeker niet.
Ik vraag me af hoe ze dat testen die extra actieradius. Uit het boekje of in de praktijk. Maar dat laatste moet dan wel onder exact gelijke omstandigheden gebeuren. Tja gebeurt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Vanmorgen was mijn actieradius ineens 379 van de week 355 (allebei zonder kachel)
Buitentemperatuur? Want mijn laatste verbruik was 19 kwh/100km dan zou je eerder minder range verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 17:54
nessio schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:54:
Ik vraag me af hoe ze dat testen die extra actieradius. Uit het boekje of in de praktijk. Maar dat laatste moet dan wel onder exact gelijke omstandigheden gebeuren. Tja gebeurt dat wel?
Een wltp test word inderdaad met een standaard en reproduceerbare omstandigheden uitgevoerd.

Wikipedia: Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
nessio schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:56:
Vanmorgen was mijn actieradius ineens 379 van de week 355 (allebei zonder kachel)
Buitentemperatuur? Want mijn laatste verbruik was 19 kwh/100km dan zou je eerder minder range verwachten.
Graad of 5 warmer dan gister, dus ja, temperatuur.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Hier in het Noorden was het zelfs meer dan 5 hoger.
Test duidelijk.
Wel als het alleen die bandjes zijn 449->484, dan zijn ze bij onze importeur compleet mesjokke geweest om die Nexen 'fera te monteren. Ze hebben vorig jaar nota bene iedereen een brief moeten sturen dat de WLTP niet 484 maar 449 was (foutje bij de WLTP test). Tsjonge hadden ze beter iedereen €. 100,-- meer kunnen laten betalen voor een set fatsoenlijke banden. Wie is hier gek? Degene die die beslissing nam, moet de domste in autoland zijn. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-08 18:15
Ik heb bij de dealer een trekhaak laten monteren voor een fietsdrager, echter zie dat de kogel aan de voorzijde een pinnetje heeft zitten en daardoor de fietsdrager (Thule Easyfold XT) niet op de kogel past. Doe ik iets verkeerds of heb ik een andere fietsdrager nodig? Op de site van Hyundai zie ik dragers van Uebler, maar deze hebben volgens mij een zelfde soort koppeling.
Pinnetje eraf slijpen lijkt me niet de bedoeling, ben er al wel achter dat deze er zit ter voorkoming van het trekken van een aanhanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob45
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-06 07:16
Ik heb deze trekhaak ook laten monteren en met de Uebler heb je geen problemen met het vastzetten. gaat perfect.

En pinnetje afslijpen is eigen verantwoording en zit er alleen op om te zorgen dat je er geen aanhanger achter kan zetten, zolang je dat niet doet is er geen mens die daar wat van gaat zeggen.
Martin99 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:05:
Ik heb bij de dealer een trekhaak laten monteren voor een fietsdrager, echter zie dat de kogel aan de voorzijde een pinnetje heeft zitten en daardoor de fietsdrager (Thule Easyfold XT) niet op de kogel past. Doe ik iets verkeerds of heb ik een andere fietsdrager nodig? Op de site van Hyundai zie ik dragers van Uebler, maar deze hebben volgens mij een zelfde soort koppeling.
Pinnetje eraf slijpen lijkt me niet de bedoeling, ben er al wel achter dat deze er zit ter voorkoming van het trekken van een aanhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:53
DGTL_Magician schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Michelin Primacy 4 volgens dit bericht: https://www.groen7.nl/rij...ona-electric-is-vergroot/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• edautz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-07 11:14

edautz

Meten is weten.

Eindelijk positief nieuws t.b.v. mijn uitgesteld laden en voorverwarmen probleem. Nadat de dealer bijna twee maanden allerlei zaken onderzocht heeft en niet tot een oplossing is gekomen, heeft het toeval me gered.

Twee weken geleden was de auto “dood”. Niets werkte meer. Via de gewone sleutel de deur geopend en op goed geluk de 12V accu spanning gemeten, deze was 5,6V. Via gewone startkabels de auto weer werkend gekregen en na laden aan mijn laadpaal werkte auto weer. Het toeval wilde dat ik de dag erna weer een afspraak had staan t.b.v mijn uitgesteld laden en voorverwarmen probleem bij de dealer.

Tijdens deze afspraak hebben ze de 12V accu vervangen en verder aan het probleem gewerkt,
Bij het ophalen meldde men dat het probleem nog steeds niet opgelost was.

Meestal laat ik niets aan het toeval over en ook dit keer niet. De auto weer geprogrammeerd op uitgesteld laden en voorverwarmen, zonder hoop op succes.

Ik sprong bijna van mijn stoel toen ik om 21:00 de melding van mijn laadpaal appje kreeg, dat het laden was begonnen. Ook het voorverwarmen werkt naar behoren. Diverse dagen getest maar blijft gewoon werken. Ook het uitgesteld laden en voorverwarmen gebaseerd op locatie werkt goed, zodat ik deze functie niet steeds aan en uit hoef te zetten als ik extern laad.

Na ruggespraak met de garage, heb ik het onbevestigd vermoeden dat met verwisselen van de accu alle systemen in de auto zijn gereset en dat deze situatie nog niet geprobeerd is door de garage. Verder dat met de inbouw van het alarm in de auto deze problemen ontstaan zijn. Al met al dus toch geen software probleem en kan ik nu profiteren van dal tarief electra en een warme auto smorgens vroeg.

En er lekker warmpjes bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-08-2021

Die belofte trouwens dat je voor de zomer kan rijden als je hem nu bestelt, zoals ook in dat artikel is vermeld is in ieder geval volgens mijn dealer onzin. Die geeft aan als je hem nu besteld, dat je hem in oktober kan verwachten, aldus nog steeds de dealer. Kan ook zijn dat ik gewoon een prutsdealer heb...mijn in mei 2019 bestelde Kona heeft ie ook nog steeds niet afgeleverd :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
@edautz jeetje, dus toch alarm gedoe + accu zou de oorzaak zijn. Dat alarm moet gewoon als optie bij de fabriek te bestellen zijn. Achteraf inbouw altijd problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Primacy4 _> deze banden zijn minder zuinig dan de Energy savers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:53

3_s

Martin99 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:05:
Ik zou dat pinnetje gewoon afslijpen.
Dat zit er gewoon ter zelfbescherming op, dat je niet 'per ongeluk' een remorque aan pikt.
Of uw fietsendrager bewerken, maar dat lijkt me moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-08 18:15
3_s schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:19:
[...]

Ik zou dat pinnetje gewoon afslijpen.
Dat zit er gewoon ter zelfbescherming op, dat je niet 'per ongeluk' een remorque aan pikt.
Of uw fietsendrager bewerken, maar dat lijkt me moeilijker.
Pinnetje er toch maar af geslepen, inderdaad het meest eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Bij mij heeft de garage het er meteen afgeslepen en zwart gemoffeld.
Was al bij de opdracht monteren trekhaak gemeld omdat zij wisten dat wij een Thule rek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edautz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-07 11:14

edautz

Meten is weten.

nessio schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:39:
@edautz jeetje, dus toch alarm gedoe + accu zou de oorzaak zijn. Dat alarm moet gewoon als optie bij de fabriek te bestellen zijn. Achteraf inbouw altijd problemen
Inderdaad, heb ik dus aan der lijve ondervonden. Ben nu ervaring deskundige :-(

En er lekker warmpjes bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-08 19:34
Kreeg gisteren een telefoontje van de leverancier dat "Galactic Grey" niet meer leverbaar is voor mijn al bestelde Kona. In plaats daarvan kan ik kiezen uit de nieuwe gratis kleuren "Chalk White" en "Pulse Red", of bijbetalen voor een andere kleur. Iemand een zelfde telefoontje gehad? Was er eigenlijk nogal verbaasd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-05-2024
Herkenbaar. Ik heb ook zo'n telefoontje van de dealer gehad. Galactic Grey is alleen nog beschikbaar voor de 39kWh-versie. De dealer zou nog terugbellen over compensatie of iets. Ik verwacht vooral iets van de fabrikant. Ik word gedwongen om een kleur te nemen die ik niet wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-07 11:54
Vipertje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 02:02:
Kreeg gisteren een telefoontje van de leverancier dat "Galactic Grey" niet meer leverbaar is voor mijn al bestelde Kona. In plaats daarvan kan ik kiezen uit de nieuwe gratis kleuren "Chalk White" en "Pulse Red", of bijbetalen voor een andere kleur. Iemand een zelfde telefoontje gehad? Was er eigenlijk nogal verbaasd over.
Ik had het ook een tijdje geleden. Blijkt dat Galactic grey niet meer beschikbaar is voor het 2020 (64 kWh) model. Ik had wit gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Vipertje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 02:02:
Ik heb ook een belletje gekregen. Ik had de keus tussen wit en dark knight.
Als ik nu op de website van Hyundai kijk, dan zie ik dat de keuze uit kleuren ook is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Dat is zuur inderdaad. Ik had in oktober 2018 ook de optie: wit of rood en levering in maart 2019 of wachten op eind 2019 of later... De witte gekozen en niet ontevreden. Wit staat de Kona goed, mits een beetje schoon 😋. En uiteindelijk vond ik het toch een luxeprobleem voor een leaseauto. Als privéauto was het wellicht anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
Ik heb nog wel de grijze gekregen (vorige week donderdag 5 maart opgehaald), 2020 model 64kWh model. Mijn auto stond waarschijnlijk al even klaar af-fabriek, maar er moest nog een schuif-kanteldak in en dat heeft een maandje of zo extra geduurd. Dealer in Nieuwegein vertelde me al dat veel mensen verplicht waren een andere kleur te kiezen en bij veel van hen betekende dat -en- hogere prijs -en- langere levertijd. Tja. We zijn met de leveringen in 2020 al enorm genaaid dankzij belastinggraaiend-Den Haag - de meesten van ons hebben immers besteld met de verwachting voor 4% te gaan rijden - en dan krijg je er ook nog eens een prijsverhoging bovenop en als allerlaatste ook nog eens verplicht een andere kleur. Pff........

Maar goed, ik heb mn grijze premium Kona EV dan eindelijk na 13 maanden en moet zeggen: heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 31-07 21:21
8% is niet niks. Vele kilometers meer op basis van enkel de banden, hebben ze ook smallere banden ofzo gekozen :? Moet dan toch wel meer zijn dan alleen de banden. Op het totale verbruik zijn banden misschien iets van 5 tot 10% van de totale weerstand?
Als je dan 8% efficiëntie verbetering haalt op de hele auto door bandenwissel, dan moeten ze 2-3x efficiënter zijn dan de Nexen's..

Straks krijg je naast zomer, winterbanden ook nog 'long distance banden'. Voor de lange vakantie ritten even wisselen naar een veel zuinigere band :P

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
hrigteri schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:13:
Ik heb nog wel de grijze gekregen (vorige week donderdag 5 maart opgehaald), 2020 model 64kWh model. Mijn auto stond waarschijnlijk al even klaar af-fabriek, maar er moest nog een schuif-kanteldak in en dat heeft een maandje of zo extra geduurd. Dealer in Nieuwegein vertelde me al dat veel mensen verplicht waren een andere kleur te kiezen en bij veel van hen betekende dat -en- hogere prijs -en- langere levertijd. Tja. We zijn met de leveringen in 2020 al enorm genaaid dankzij belastinggraaiend-Den Haag - de meesten van ons hebben immers besteld met de verwachting voor 4% te gaan rijden - en dan krijg je er ook nog eens een prijsverhoging bovenop en als allerlaatste ook nog eens verplicht een andere kleur. Pff........

Maar goed, ik heb mn grijze premium Kona EV dan eindelijk na 13 maanden en moet zeggen: heerlijk.
Het blijft raar die verschillen in levertijden. Ik heb eind oktober 2018 mijn contract getekend en begin maart 2019 kon ik m al ophalen. Via Leaseplan. Wellicht dat een werkgever met meer dan 800 leaseauto's verschil maakt in prioriteit van de dealer en leasemaatschappij.

Verder maakt 8 % niet uit over 5 tot 10 jaar. Reken maar uit. Hij gaat toch verder omhoog. En nu kan je 5 jaar tegen 8 % leasen. Met een 4% moet je straks afhankelijk van je looptijd over 3 of 4 jaar 16% of meer betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Zo, vandaag een stuk A27 genomen, en wat blijkt: de camera ziet de 100 (was voorheen 130 km/h) borden keurig en meldt die als maximum snelheid. Chapeau. Alleen een na lang stuk wist het systeem niet meer dat de maximum snelheid 100 km/h was, en gaf het 130 km/h aan.

Android auto weet prima wat de Vmax is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Gaat overdag dus redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Laatst online: 28-12-2024
daemonix schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:31:
Zo, vandaag een stuk A27 genomen, en wat blijkt: de camera ziet de 100 (was voorheen 130 km/h) borden keurig en meldt die als maximum snelheid. Chapeau. Alleen een na lang stuk wist het systeem niet meer dat de maximum snelheid 100 km/h was, en gaf het 130 km/h aan.

Android auto weet prima wat de Vmax is.
Dat is toch geen verrassing?
Hij ziet het symbool en niet het onderbord. Tijdens de dag is hij dus correct (overruled 130) en 's nachts verkeerd (want dan overruled hij ook).
Heb je geen verkeersbordherkenning werkt het net omgekeerd: 's nachts is het correct (volgens de instellingen van de nav) en overdag verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
De suggestie werd gewekt (niet alleen hier) dat snelheids limieten werden weergegeven op basis van navigatie info, nu is dus bevestigd dat verkeersbord herkenning (goed) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynaerdejr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-03-2021
Rob76 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:25:
[...]

Verder maakt 8 % niet uit over 5 tot 10 jaar. Reken maar uit. Hij gaat toch verder omhoog. En nu kan je 5 jaar tegen 8 % leasen. Met een 4% moet je straks afhankelijk van je looptijd over 3 of 4 jaar 16% of meer betalen
Dat blijkt dus nog best een ingewikkelde rekensom en hangt echt van de details af wat voordeliger is.

Ik weet niet wat je precies bedoelt met 'over 10 jaar', maar uitgaande van een looptijd van 5 jaar is een 2019 model echt wel minstens €1.500 netto voordeliger.
Probeer met deze calculator maar eens wat voorbeelden.

Of bedoel je iets anders?

ofof.nl - bereken de netto kosten voor elektrisch rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
daemonix schreef op zondag 15 maart 2020 @ 19:33:
De suggestie werd gewekt (niet alleen hier) dat snelheids limieten werden weergegeven op basis van navigatie info, nu is dus bevestigd dat verkeersbord herkenning (goed) werkt.
Dat is ook zo.
Maar als je een frontcamera hebt in combinatie met verkeersbordenherkenningsoftware (beperkt aanwezig (2) in de Kona EV en afwezig in de e-Niro) overruled de verkeersbordenherkenning de nav info (tenminste als de camera het symboolbord ziet en dat werkt idd erg goed in de Kona EV voor C43, zowel digitale borden als fysieke borden naast en boven de rijbaan) maar hij leest nooit de onderborden (als hij de onderborden voor caravans, zwaar vervoer,... niet herkent zie ik niet in waarom hij onderborden met beperkende uren wel zou herkennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
waterfles schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:32:
[...]

Ik heb ook een belletje gekregen. Ik had de keus tussen wit en dark knight.
Als ik nu op de website van Hyundai kijk, dan zie ik dat de keuze uit kleuren ook is aangepast.
Hier meerdere keren geïnformeerd (ook met de vraag naar de leverbaarheid van de kleur na de berichten hier) maar nee hoor alles gewoon leverbaa:, jullie auto is al geproduceert en wordt in maart geleverd. Toch vertrouwde we het niet dus vrijdag nog maar weer eens gebeld: We kunnen het niet zien we bellen (na lang aandringen van ons) wel even met Hyundai Nederland. Die moest vervolgens met de fabriek gaan "bellen" en we zou den worden teruggebeld.

En ja hoor: Of we even een andere kleur willen kiezen en de auto komt niet meer voor mei. :( :( :(

Na de zoveelste keer frustratie betreffende het niet of onjuist communiceren van onze dealer zijn wij er helemaal klaar mee. De dealer is van mening dat als we van de auto afzien we de 15% annuleringskosten moeten betalen. Echter zijn wij van mening dat we kostenloss kunnen ontbinden aangezien zij niet kunnen leveren wat we afgesproken hebben (een galactic grey Kona in 2020). Uiteraard vinden wij de Kona nog steeds een hele mooie auto maar wel zijn we het vertrouwen in onze dealer (en Hyundai Nederland) aardig kwijt.

Aldus de ANWB staan we in ons gelijk. De dealer is van mening dat Dark Knight vergelijkbaar genoeg is met galactic grey om niet te kunnen ontbinden. Iets waar wij het uiteraard niet mee eens zijn. Daarnaast hebben we de uitdaging dat op de orderbon staat: Levering in 2020. Formeel zijn ze dan dus pas op 01-01-2021 in gebreke.......

We kunnen nu dus kiezen uit: Een andere kleur kiezen en hopen dat hij in mei komt (ze durven uiteraard geen enkele levertijd te garanderen) of het gevecht via de Bovag geschillencommissie aan te gaan.

Kortom dit wordt nog een interessante week :'(

[ Voor 5% gewijzigd door One-eye864 op 16-03-2020 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
Tjonge. Wat een malheur. Iets wat een feestje zou moeten zijn krijgt zo wel een nare bijsmaak. Mijn dealer heeft mij nog niet teruggebeld (..). Dus ik zal zelf maar weer actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Spirit1707 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:53:
Tjonge. Wat een malheur. Iets wat een feestje zou moeten zijn krijgt zo wel een nare bijsmaak. Mijn dealer heeft mij nog niet teruggebeld (..). Dus ik zal zelf maar weer actie ondernemen.
Ja hier hoef ik echt geen belletje te verwachten en is het met alles erachteraan gaan en nog eens er achteraan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@One-eye864 Galactic Grey is niet vergelijkbaar met Dark Night. Grijs is niet hetzelfde als Zwart. Dus wil je dat niet, dan kan de dealer niet leveren. Kijk op je orderformulier welke bovag voorwaarden je hebt.
Inderdaad is ie pas op 1-1-2021 in gebreke te stellen. Want tot die tijd kun je met elke kleur waar hij mee komt zeggen, dat heb ik niet besteld. Hou m maar.
Vervelend, hij is gewoon op die 15% uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
nessio schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:10:
@One-eye864 Galactic Grey is niet vergelijkbaar met Dark Night. Grijs is niet hetzelfde als Zwart. Dus wil je dat niet, dan kan de dealer niet leveren. Kijk op je orderformulier welke bovag voorwaarden je hebt.
Inderdaad is ie pas op 1-1-2021 in gebreke te stellen. Want tot die tijd kun je met elke kleur waar hij mee komt zeggen, dat heb ik niet besteld. Hou m maar.
Helemaal met je eens. Enig probleem is ... ik wil niet tot eind januari volgend jaar wachten. Dus dat maakt het ook lastig. Ga ik het gevecht aan of niet. Als ik nu akkoord ga met Dark Knight dan heb ik hem vast eerder, maar de vraag blijft wanneer dan.

De 64kWh versie wordt nu enkel in Tsjechië gemaakt en de 39kWh in Korea. In Korea is de Galactic Grey nog wel leverbaar dus het is best mogelijk dat ze gaan zeggen dat ze mogelijk later dit jaar wel weer een 64kWh versie kunnen leveren vanuit Korea bijv met als resultaat dat ze het gaan rekken tot 01-01-2021.

Erg lastig allemaal. En daarbij gelijk hebben is wat anders dan je gelijk krijgen (bij de geschillencommissie van de Bovag) en ga je voor je geluk of voor je gelijk .....

Ik weet het even niet meer. Het gaat immers wel om ruim € 45.000 (privé geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ja, het gaat om veel geld, maar geloof me: de Kona is het waard. Het bereik kan zo maar meer zijn dan dat van een Model 3 awd. De rest van de fabrikanten moeten hun claims eerst maar eens waar maken, voorlopig geloof ik ze geen van alle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
daemonix schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:34:
Ja, het gaat om veel geld, maar geloof me: de Kona is het waard. Het bereik kan zo maar meer zijn dan dat van een Model 3 awd. De rest van de fabrikanten moeten hun claims eerst maar eens waar maken, voorlopig geloof ik ze geen van alle.
Gezien de kids lijkt me een Ampera beter passen dan een Model 3 en die zou qua bereik ook aardig in de buurt moeten komen als ik internet zo afspeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
One-eye864 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:35:
[...]
Gezien de kids lijkt me een Ampera beter passen dan een Model 3 en die zou qua bereik ook aardig in de buurt moeten komen als ik internet zo afspeur
Al vanaf het begin werd duidelijk gemaakt dat de Kona superieur is aan de Ampera. Weggedrag, bereik, interieur... Zie de diverse vergelijkingstesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-08 19:34
daemonix schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:44:
[...]
Al vanaf het begin werd duidelijk gemaakt dat de Kona superieur is aan de Ampera. Weggedrag, bereik, interieur... Zie de diverse vergelijkingstesten.
Over weggedrag gesproken, het is toch wel een misser om dat ding enkel voorwielaangedreven te maken. Als je het pedaal tot de bodem intrapt in sport, gaat hij echt ontzettend zoeken en trekt je auto van links naar rechts. Dat is toch iets wat je met een model 3 niet hebt ongeacht AWD of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
Het "zoeken" zal hopelijk vooral terug te voeren zijn naar de gebruikte banden: Nexen vs Michelin(?).
Voor wat betreft de kleur vind ik het erg jammer dat Galactic Grey afvalt. Ik vind daarentegen een voordeel bij Dark Knight dat de spatbordschermen niet/minder opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Vipertje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:24:
Over weggedrag gesproken, het is toch wel een misser om dat ding enkel voorwielaangedreven te maken. Als je het pedaal tot de bodem intrapt in sport, gaat hij echt ontzettend zoeken en trekt je auto van links naar rechts. Dat is toch iets wat je met een model 3 niet hebt ongeacht AWD of niet.
Tjah. Van mij had ie ook gewoon 0-100 in 10 sec mogen doen ipv 2,5 seconden sneller. Vind de Kona met geen mogelijkheid een sportieve bak (de Tesla S en 3 trouwens ook niet, meer gewoon een sedan met een iets sportievere look), het nut van 0 - 100 in minder dan 10 seconden vind ik echt zo minimaal. Dus om het nu een misser te noemen vind ik wat ver gaan. Ik vind vooral de tussensprint fijn, van 0 - vmax doe ik enkel keren per dag, maar de tussensprints (invoegen, inhalen, etc) een stuk vaker. Maar goed, voor anderen zijn de 0-100 cijfers wel heel relevant.

Een deel is idd terug te voeren op de banden, hoewel voorwiel aangedreven auto's met meer vermogen dan grip sowieso de nijging hebben te gaan zoeken. Met achterwiel aandrijving eindig je hooguit 50 meter verderop links of rechts, achteruit, tegen een boom :+

[ Voor 11% gewijzigd door Crazy D op 16-03-2020 11:48 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
One-Eye864: is het zeker dat de 64kWh-versie in Tsjechië wordt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

nessio schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:10:
De Dark Night is donker grijs niet zwart. Volgens RDW ook grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Spirit1707 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:25:
One-Eye864: is het zeker dat de 64kWh-versie in Tsjechië wordt gemaakt?
Ja zo is het mij uitgelegd door de dealer. Nu komen alle 64kWh;s uit Tsjechië en de 39 kWh uit Korea. Van daar ook het verschil in kleuren/opties tussen de 39 en 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
Kennelijk zal dat dan ook een snellere levering betekenen...
Moet ik snel nog een keer mijn ongenoegen uiten over de verplichte kleuraanpassing. Ik zou namelijk nog gebeld worden over een tegemoetkoming....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Spirit1707 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:03:
Kennelijk zal dat dan ook een snellere levering betekenen...
Moet ik snel nog een keer mijn ongenoegen uiten over de verplichte kleuraanpassing. Ik zou namelijk nog gebeld worden over een tegemoetkoming....
Ja daarom denken ze opeens heel vele te kunnen leveren en daarom adverteren ze nog steeds met nu bestellen is voor de zomer rijden*.

*Let op deze uitspraak is puur gebaseerd op wat de dealer mij verteld en dat is in het verleden vaker een leugen gebleken dan waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

One-eye864 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:47:
[...]
Ja daarom denken ze opeens heel vele te kunnen leveren en daarom adverteren ze nog steeds met nu bestellen is voor de zomer rijden*.

*Let op deze uitspraak is puur gebaseerd op wat de dealer mij verteld en dat is in het verleden vaker een leugen gebleken dan waarheid
Dat zeker snel vergleken met mijn Kona, juli 2018 besteld en september 2019 geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
Ai ai. Ik probeer mezelf niet vrolijk te maken met een levenloze mus...
1- We hebben mondiaal immers ook nog af te rekenen met "het virus-probleem".
2- Ik weet van mijn op 31 augustus 2019 bestelde Kona, dat de bestelde kleur wordt gewijzigd.
3- de levering wordt extra verlaat én
4- de uiteindelijke rekening wordt extra verhoogd vanwege de verplicht gewijzigde kleur.
Last but not least:
5- de aangekondigde subsidie voor EV's geldt niet voor mij vanwege aanschafprijs boven de €45.000,00.
Waarschijnlijk ben ik niet de enige voor wie bovenstaande (al dan niet deels) ook geldt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Spirit1707 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:52:
2- Ik weet van mijn op 31 augustus 2019 bestelde Kona, dat de bestelde kleur wordt gewijzigd.
4- de uiteindelijke rekening wordt extra verhoogd vanwege de verplicht gewijzigde kleur.
Last but not least:
5- de aangekondigde subsidie voor EV's geldt niet voor mij vanwege aanschafprijs boven de €45.000,00.
Waarschijnlijk ben ik niet de enige voor wie bovenstaande (al dan niet deels) ook geldt...
Inderdaad helaas een heel vergelijkbaar lijstje (enkel 4 niet aangezien de kleurupgrade gratis zal zijn als ik akkoord ga)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
Welke kleur zal het dan worden, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Spirit1707 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:38:
Welke kleur zal het dan worden, als ik vragen mag?
Als ik akkoord ga dan zal ik denk ik kiezen voor de Dark Knight

[ Voor 6% gewijzigd door One-eye864 op 16-03-2020 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
Dat is ook de kleur die ik intussen heb gekozen. De meerprijs zal wel niet in zijn geheel hoeven worden betaald, verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Ik ga iig geen euro meer betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Verkeersborden lezen blijft verrassend:
Auto ziet 100 met onderbord wel, maar geeft daarbovenop de 130 weer. Een 90 bord met onderbord “bij regen / nat wegdek” komt daar dan weer naast in het display.
Iemand een andere ervaring met de borden? Wellicht tgv de softwareversie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-e3j0WP18lK3DqHgkm9Vzy6Xcg=/f/image/evoR87xDjk3vnzU6RgAyaqvA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Twiek-San schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 00:19:
Verkeersborden lezen blijft verrassend:
Auto ziet 100 met onderbord wel, maar geeft daarbovenop de 130 weer. Een 90 bord met onderbord “bij regen / nat wegdek” komt daar dan weer naast in het display.
Iemand een andere ervaring met de borden? Wellicht tgv de softwareversie?
[Afbeelding]
Ik heb dat ook, ik weet niet hoe er bepaald wordt wat er zichtbaar is. Ik zie ool regelmatig het goede bord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Zoals al geschreven, mijn Kona zag het correcte bord, ook bij de 2 borden boven elkaar met onderborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Als ik me verveel van de week ga ik ook even rondje rijden om te zien of ie bij mij de borden goed pakt. Reed je met telefoon verbonden aan wifi rond? Wordt nu wel nieuwsgierig...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Telefoon heeft hier niets mee te maken. Staat gekoppeld Carplay/wifi.
Als je uit een oude 100 zone komt en je passeert een 100 met onderbord, laat de auto ze beide zien. Met het oude bord bovenop. Na een tijdje laat de auto weer een 130 bord zien. Komt je dan weer een 100 met onderbord tegen, dan blijft de 130 bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Twiek-San schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:56:
Telefoon heeft hier niets mee te maken. Staat gekoppeld Carplay/wifi.
Als je uit een oude 100 zone komt en je passeert een 100 met onderbord, laat de auto ze beide zien. Met het oude bord bovenop. Na een tijdje laat de auto weer een 130 bord zien. Komt je dan weer een 100 met onderbord tegen, dan blijft de 130 bovenop.
Ik vroeg me af of de Kona sommige info van internet zou ophalen oid. Maar verklaart trouwens wel waarom ik soms 2 bordjes half over elkaar zie staan :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ik rij met live verkeersinfo via de wifi van de telefoon inderdaad. Denk dat Tomtom info dan wordt doorgezet naar de auto, dus ja, ik denk wel dat dat relevant kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Spirit1707 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:52:
Last but not least:
Hmmm ik ben de brochure nog eens aan het doorbladeren en nu vraag ik me af, voor de subsidie kijken ze dan naar de fiscale waarde of de verkoopprijs. In het geval van de fiscale waarde zouden wij net goed zitten als de auto pas na 1 juli geleverd wordt .... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1RBLkeHEcCRZufjXkLJ_keU_ms=/800x/f/image/eGIH4UjCE1zw0yMr9sJw64T5.png?f=fotoalbum_large

EDIT: ALS ik met mijn combi (Fashion+Design) namelijk wel recht heb op de subsidie (verkoopprijs is nu 45.5xx) dan overweeg ik namelijk de dealer voor de keus te stellen om te ontbinden of hem na 1 juli te laten leveren als het die kant op dreigt te gaan

[ Voor 9% gewijzigd door One-eye864 op 17-03-2020 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Vandaag leek het of het matrixbord (90) ook gezien werd. Iemand die dit ook gemerkt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Krom gelezen: mijn fout.

[ Voor 79% gewijzigd door Twiek-San op 17-03-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Twiek-San schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:45:
@One-eye864 Waarom zou het fiscale waarde heten? :+
Eens maar fiscaal denk ik aan belastingen niet zo zeer aan subsidies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Sorry: zie edit. Sta standaard in bijtellingsmodus. Subsidiemodus hapert nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Alle fiscale aftrekken gaan over de netto verkoopprijs voor ondernemers
Ik vermoed dat voor de subsidie voor de consument dus de consumenten verkoopprijs geldt
Maar heb daar geen concrete info over kunnen vinden(ook mijn collega fiscalisten niet), dus afwachten
Die fiscale waarde is overigens alleen maar voor de bijtelling prive gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Ja dat maakt het zo lastig. ik kan er ook helaas niks over vinden. Nadeel is namelijk dat wij net 500 euro over die grens heen gaan (door Design Pack en de instaplijsten). Ik kan helaas ook niks concreets vinden

[ Voor 10% gewijzigd door One-eye864 op 17-03-2020 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spirit1707
Ik heb een paar dagen geleden op internetconsultatie.nl een dergelijke inhoudelijke vraag gesteld over de Subsidieregeling elektrisch vervoer
(Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat). Ben benieuwd naar het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@One-eye864 Volgens mij zijn het design pack en instaplijsten dealer opties en worden pas in Nederland gemonteerd (zijn accessoires). Die kun je altijd op een aparte nota laten zetten want die kun je ook later monteren / er op laten zetten. Elke dealer doet dat. Voor de subsidie is alleen de "kale" nota van belang.
Fabrieksopties kun je niet omheen (kleur + schuifdak).

Gevonden bij de de rijksoverheid

https://www.rijksoverheid...oor-mijn-elektrische-auto

Helaas denk ik dat je de subsidie op je buik kunt schrijven.
je hebt de auto nml allang gekocht (dat is koopovereenkomst en niet de nota)
En wat staat er : subsidie geldt voor auto's die na datum publicatie in de staatscourant zijn gekocht.

Het zou mij niet verbazen dat deze hele subsidie wordt uitgesteld ivm geld voor pakket maatregelen tbv ondernemers ivm coronavirus.

Als het doorgaat loopt de aanvraag via www.RVO.nl middels je DIGID of E-herkenning

[ Voor 46% gewijzigd door nessio op 17-03-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Helaas designpack is o.a. half leren stoelen die een fabrieksoptie. Op zich snap ik wat je zegt qua aanschaf. Aan de andere kant is het wel weer raar dat bijv de bijtellingsregels wel kunnen veranderen en daar wel datum ten naam stelling leidend is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Laatst online: 04-04-2021
Kona staat even 2 dagen bij de schadehersteller voor een deukje (iemand met z'n fietsstuur in gevallen), en kreeg een Ford Kuga ICE mee. Wat een afknapper zeg zo'n benzine motor weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1354950

*snip* zie Anoniem: 1354950 in "Elektrische Rijders Gezocht !"

[ Voor 92% gewijzigd door Señor Sjon op 18-03-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@One-eye864 Je hebt gelijk : design-pack staat bij de fabrieksopties in de prijslijst.
Ik snap dat je het raar vind, maar bijvoorbeeld voor de mulieu investeringsaftrek geldt ook de aanschafdatum en grenzen en de datum tenaamstelling.
Onze Kona besteld in september 2019, binnen 3 maanden melden, grens aftrek 45000, in aangifte vpb van 2018 opvoeren+doorschuiven ivm auto niet in gebruik genomen, kan daarom pas aftrekken in 2019.
Zo werkt het nu eenmaal. Dus wil iemand subsidie als particulier dan wachten tot 1 juli.
Hoe ze het onderscheid gaan maken tussen een particulier en ib-ondernemer ben ik benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynaerdejr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-03-2021
nessio schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:30:
@One-eye864 Je hebt gelijk : design-pack staat bij de fabrieksopties in de prijslijst.
Ik snap dat je het raar vind, maar bijvoorbeeld voor de mulieu investeringsaftrek geldt ook de aanschafdatum en grenzen en de datum tenaamstelling.
Onze Kona besteld in september 2019, binnen 3 maanden melden, grens aftrek 45000, in aangifte vpb van 2018 opvoeren+doorschuiven ivm auto niet in gebruik genomen, kan daarom pas aftrekken in 2019.
Zo werkt het nu eenmaal. Dus wil iemand subsidie als particulier dan wachten tot 1 juli.
Hoe ze het onderscheid gaan maken tussen een particulier en ib-ondernemer ben ik benieuwd naar.
Dat klopt niet helemaal: in het voorstel voor de particuliere subsidie staat dat deze met terugwerkende kracht gaat werken tot de officiele publicatiedatum van het voorstel in de staatscourant.
De verwachting is (was?) dat die publicatie in mei 2020 plaats gaat vinden, vanaf dan kun je recht hebben op subsidie. De aanvraag voor de subsidie kun je dan inderdaad vanaf 1 juli 2020 doen.

ofof.nl - bereken de netto kosten voor elektrisch rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Klopt, stond ook in mijn 1e post : kopen na publicatie datum (in 2e post even vergeten)
Bij RVO zijn ze al bezig de voorbereidingen te treffen.
Ze zijn bezig de lijst met auto's op te stellen en up to date te houden zodat je na 1 juli (als het doorgaat) de juiste auto kunt aanvinken) In 2019 liep dat niet zo soepel want de Kona stond toen niet in de milieu lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
Besloten om toch maar akkoord te gaan met de kleurswijziging onder voorwaarden dat deze kosteloos is en dat zij vanaf nu het onderhoud (inclusief APK) van onze huidig auto kosteloos overnemen.

Hoewel ik nog steeds van mening ben dat we recht hebben op ontbinding is gelijk hebben en gelijk krijgen natuurlijk nog wat anders. Daarnaast vinden we (uiteraard) de Kona nog steeds een schitterende auto.

De verwachte levertijd is nu (volgens dealer en Hyundai NL) midden mei, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Veel plezier straks, je hebt er geen spijt van. Zeker als het kosteloos is.
Midden mei, dan staat de auto al klaar voor transport of staat op de boot.

Ik had het vorig jaar ook met die 800 bijbetalen. Kon ontbinden, maar ja wat schoot ik daar me op.
Overigens zijn er verschillende bovag-voorwaarden in omloop. In mijn stond dat prijswijzigingen wel doorberekend mogen worden (ondernemers- koopovereenkomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
nessio schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:28:
Veel plezier straks, je hebt er geen spijt van. Zeker als het kosteloos is.
Midden mei, dan staat de auto al klaar voor transport of staat op de boot.

Ik had het vorig jaar ook met die 800 bijbetalen. Kon ontbinden, maar ja wat schoot ik daar me op.
Overigens zijn er verschillende bovag-voorwaarden in omloop. In mijn stond dat prijswijzigingen wel doorberekend mogen worden (ondernemers- koopovereenkomst)
Nee moet nog gemaakt gaan worden maar dan wel in Tsjechië. Dus nog wel heel hard hopen dat de fabriek voorlopig niet dicht gaat. Ja bij mij mag het niet doorberekend worden aangezien het een particuliere aankoop is

EDIT: zojuist de bevestigingsmail van de dealer binnen. Daar is het al veranderd naar midden mei bij Hyundai NL en eind mij bij mijn dealer...... #gaatAlWeerLekker

[ Voor 10% gewijzigd door One-eye864 op 18-03-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Je zou bijna denken dat België en NL ieder aan een andere kant van de wereld liggen?
Hier zijn alle garages en autodealers gewoon gesloten. Tot zeker begin april en de verwachtingen zijn nu al dat het waarschijnlijk tot midden mei gaat duren.
Auto's in panne worden ook niet meer hersteld. Men gaat direct over tot leveren van een vervangwagen. Men maakt ook gewag om te overwegen beslag te kunnen leggen op sommige wagenparken.

[ Voor 27% gewijzigd door IvoB2 op 18-03-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
IvoB2 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:50:
Je zou bijna denken dat België en NL ieder aan een andere kant van de wereld liggen?
Hier zijn alle garages en autodealers gewoon gesloten. Tot zeker begin april en de verwachtingen zijn nu al dat het waarschijnlijk tot midden mei gaat duren.
Tot midden mei zou wat mij betreft hier dan nog net mogen >:)

Maar serieus: Ja het verschil in aanpak is erg groot tussen NL en BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Tsjonge, hier alle garages gewoon open. Van alle 3 dealers bericht gehad : afspraken gaan gewoon door. verkoopgesprekken via telefoon, video en op afspraak langs komen. Proefritten kan ook op afspraak(maar dat was altijd al). Holland he, de handel gaat voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@One-eye864 Orders die al doorgegeven waren aan de fabriek in Korea worden niet overgeheveld naar Tsjechië. Kan mij dus niet voorstellen dat jouw auto uit Tsjechië komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
nessio schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:04:
@One-eye864 Orders die al doorgegeven waren aan de fabriek in Korea worden niet overgeheveld naar Tsjechië. Kan mij dus niet voorstellen dat jouw auto uit Tsjechië komt.
Net de dealer nogmaals aan de lijn gehad en die zegt toch echt dat alle backorder opdrachten van Korea naar Tsechië gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Oef, je hebt gelijk zie onderstaande link. Productie is gestart in maart.
Dan zijn die orders van maanden geleden nooit in Korea ingevoerd.
https://hyundai-pers.nl/h...ona-electric-in-tsjechie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
In dat zelfde persbericht het volgende gevonden:

De Hyundai KONA Electric is naar keuze leverbaar met een 64 kWh- of een 39 kWh-batterijpakket. De actieradius van de versie met de grootste batterij bedraagt 480 kilometer (WLTP), voor de 39 kWh-versie is dat 305 kilometer (WLTP). De verbetering is gerealiseerd door een aanpassing van het motormanagement en de montage van andere banden. De topsnelheid van 167 km/u (39 kWh-versie: 155 km/u) is ongewijzigd gebleven, evenals de acceleratie van 0 naar 100 km/u: 7,6 seconden (39 kWh-versie: 9,7 sec.).

Dus zeker niet alleen de banden zoals autoweek meldde
Zou je dat gewijzigde management ook niet op de ouder versie kunnen zetten?

[ Voor 9% gewijzigd door nessio op 19-03-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
Vermoedelijk is het achteraf niet mogelijk om het gewijzigde management in een vorige versie te bouwen. Net als met Blue Link.... Het enige wat je probleemloos kunt upgraden zijn de banden.

[ Voor 4% gewijzigd door Spirit1707 op 19-03-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
Voor wie de Kona 2020 met Blue Link heeft, heeft iemand een manier gevonden om Google Home te koppelen ?

"OK Google, talk to blue link" resulteert in een link naar http://owners.hyundaiusa.com/
Ik heb geprobeerd daar een account te maken, maar dan wordt mn VIN niet geaccepteerd met een auto toe te voegen :'( en terug naar myhyundai Europe proberen te switchen lukt natuurlijk niet, de API is daar niet beschikbaar.

https://www.coastalhyunda...n-echo-with-your-hyundai/

Ik heb 2 Google Home's staan, dus zou erg graag mn auto er ook aan hangen, maar heb helaas nog geen work-around gevonden. De dealer zegt dat de reden is "android auto is officieel nog niet beschikbaar in Nederland". Wat natuurlijk b.s. is, ik heb android auto gewoon meegeleverd gekregen in het Nederlands op mn nieuwe Samsung S10e, dus niet eens hoeven side-loaden of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
nessio schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:22:
Oef, je hebt gelijk zie onderstaande link. Productie is gestart in maart.
Dan zijn die orders van maanden geleden nooit in Korea ingevoerd.
https://hyundai-pers.nl/h...ona-electric-in-tsjechie/
Ja precies! Nu maar hopen dat de productie niet stil hoeft zoals bij vele andere merken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
Zonder tegenbericht is de productie nog steeds gaande....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Nog een 'kleine' wijziging bij onze bestelling. Zojuist de overeenkomst getekend voor een aanpassing naar een Premium in plaats van een Fashion + Design Pack in Dark Knight deze auto is bij Hyundai gereserveerd en moet 24-4 in de haven aankomen :). Al met al deze upgrade met een flinke korting kunnen doen door de lakse houding van de dealer in het verleden en het wegvallen van de Galactic Grey
Pagina: 1 ... 52 ... 141 Laatste