Bwa, weinig zonde aan.
Eerlijk gezegd denk ik dat ze bij de invoerder weer een en ander door elkaar aan het halen zijn.
Zie nu ook dat voor MY2020 het "Efficiency pack" een afzonderlijk pack is. Als ik mij goed herinner zat die warmtepomp in het MY2019 model gewoon in de Sky uitvoering. Kan me toch niet herinneren dat er in de brochure 2019 gesproken werd over een "Efficiency pack". Spijtig genoeg de 2019 brochure al weggegooid.
Nu ja, het was maar een theoretische discussie omdat de onderhoudsmonteur bleef volhouden dat er een WP in onze Kona zat. Tot nu toe heb ik de WP niet echt gemist. Zit na 16.500 km en bijna een jaar aan een gemiddeld verbruik van rond de 14-15 kWh met een max. GOM van 530 km en een minimum van 420 Km. Mij hoor je dus ook niet klagen (en hij loopt ook op gratis zonne-energie dus maakt niet echt uit). Weinig zonde aan. Temeer omdat in de opvolger - de e-Niro 64 kWh More - de WP er sowieso standaard inzit (allee dat hopen we toch

) .
Was al blij genoeg dat de Kona op drie weken geleverd was in tegenstelling tot de e-Niro waar we 11 maanden op moeten wachten.
Moest ik de Kona EV als particulier gekocht hebben voor een langere periode (nu was het eigenlijk maar een opvulmodel om de levertijd van de e-Niro te overbruggen) was ik idd minder happy geweest.
De Kona EV premium MY2020 is idd aardig aan de prijs.

Met bi-tone chalk white dak (zoals onze uitvoering) kom je nu al - tijdelijke salonkorting niet in acht genomen - al aan 51.199 € en met WP aan 52.499 €. Wens je nog geventileerde zetels vooraan zit je al aan een prijs van 53.499 €.
Het prijsverschil met de "goedkopere" e-Niro wordt er alleen maar groter op.
[
Voor 9% gewijzigd door
IvoB2 op 09-01-2020 19:38
]