Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 44 45 46 Laatste
Acties:

• lussovius
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19-01 17:30
Om de speculatie over het oplaadtempo van de nieuwe 2020 versie te ontkrachten hierbij een screenshot van de nieuwe officiële brochure:

7,2kW op 1F 32A
11kW op 3F 16A

lussovius wijzigde deze reactie 06-01-2020 12:07 (10%)

• Spirit1707
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23:09
daemonix schreef op zondag 5 januari 2020 @ 20:59:
Dat was default, dit is een achterafplaatsing. Als er geen rekening mee wordt gehouden dan gaat het niet werken.
Correctie: het gaat bij mij niet om achterafplaatsing. Mijn bestelde Kona Premium wordt uiterlijk sept.20 geleverd. In dat licht heb ik de verontrustende berichtgeving rond slijtage van het (synthetisch) leder gelezen.

• Rob45
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12-01 17:36
Ik denk dat je ook een beetje rekening moet houden met hoe mensen met de spullen omgaan, wij in bezit van Kona sedert Jan 2019 en inmiddels 35000km en er is nog geen krasje of iets van slijtage te zien aan het kunstleder.
Spirit1707 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:21:
[...]

Correctie: het gaat bij mij niet om achterafplaatsing. Mijn bestelde Kona Premium wordt uiterlijk sept.20 geleverd. In dat licht heb ik de verontrustende berichtgeving rond slijtage van het (synthetisch) leder gelezen.

• FrankTM
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-01 17:03
apak schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:24:
heeft iemand ervaring met een fietsdrager voor op de achterklep voor de Kona EV? Ik kan zo snel geen geschikt model vinden die 'gecertificeerd' is voor de auto.
Ik heb er 1 gepast via marktplaats.
Die zou geschikt zijn voor alle auto's met klep, maar dat past toch niet vanwege de vrij lange "spoiler" bovenop de klep.

Ik heb daarna de aanname gedaan dat dat probleem voor alle modellen geldt.

iRacing Profiel

• DGTL_Magician
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:58

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik heb vanmorgen mijn (uit Duitsland geïmporteerde) Kona EV opgehaald, even wennen na mijn Passat GTE maar rijdt erg lekker. Besteld half November dus was niet ontevreden over de levertijd.

Aankomend weekend maar eens uittesten hoe een ritje naar de Harz gaat (458km enkele reis, op 250km een IONITY snellader).

Blog | Te huur: 3-kamer vakantie appartement in de Harz | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Spirit1707
Rob45 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:28:
Ik denk dat je ook een beetje rekening moet houden met hoe mensen met de spullen omgaan, wij in bezit van Kona sedert Jan 2019 en inmiddels 35000km en er is nog geen krasje of iets van slijtage te zien aan het kunstleder.
[...]
Bedankt voor dit bemoedigende bericht. Heb je het leder in de afgelopen 12 maanden ook een bepaalde behandeling gegeven?

• IvoB2
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 09:17
lussovius schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:41:
Om de speculatie over het oplaadtempo van de nieuwe 2020 versie te ontkrachten hierbij een screenshot van de nieuwe officiële brochure:

7,2kW op 1F 32A
11kW op 3F 16A

[Afbeelding]
Tja en wordt je daar veel wijzer van?
Ik wil niet moeilijk doen maar de laadsnelheid met een 1 fase omvormer aan 32A en een 3 fase omvormer aan 16A was al gekend. Dat een EV met een driefase omvormer ook kan laden aan een eenfase laadpaal en een EV met een eenfase omvormer kan laden aan een driefase laadpaal is ook geen nieuws.

De brochure is ook nog verwarrend gezien ze het hebben over de laadsnelheid met een driefase omvormer en een eenfase omvormer. Niet specifiek over het bereikt max. vermogen met een driefase 16A omvormer aan een eenfase laadpaal.

Je zal het wel goed bedoelen en uiteraard zal je aan een 32A 1 fase laadaal met een on board driefase 16A omvormer ook wel kunnen laden tegen 7.2 kW. Maar dat blijkt niet uit de brochure die je toont.

Ik weet niet hoe het in NL zit maar hier in België wordt de 39.2 kWh versie gewoon niet geleverd met een on board driefase 16A omvormer maar alleen met een monofase 32A omvormer. De instap 64 kWh versie heeft eveneens een monofase 32A omvormer.
Alleen de premium versie 64 kWh heeft een driefase 16A omvormer aan boord.
Vandaar de brochurevermelding van een laadsnelheid met 1-fase en met driefase

Wordt de 39.2 kWh versie en 64 kWh basic versie in NL geleverd met een 3x16A omvormer?

IvoB2 wijzigde deze reactie 06-01-2020 14:36 (19%)

KIA e-Niro More LP 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• Wackerstamfer
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-01 14:23
Spirit1707 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:24:
[...]

Bedankt voor dit bemoedigende bericht. Heb je het leder in de afgelopen 12 maanden ook een bepaalde behandeling gegeven?
Hier maart 2019 en 24.000 km ook nog geen zichtbare slijtage. Heb het ook nog nooit behandeld.

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• Spirit1707
Top. Dan lijkt een upgrade van mijn bestelling zonde van het geld. Dan hou ik het 'gewoon' bij de originele Premium versie.

• nessio
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10:01
@IvoB2 Die 39,2 kun je in NL niet eens bestellen! Alleen de 64kwh. Tenzij het nu veranderd is.

Kona ceramic blue, 64 kwh, premium, michelin cross climate+

• IvoB2
@nessio en van welk land is dan "hierbij een screenshot van de nieuwe officiële brochure:"?
Daarin staat wel degelijk de 39 kWh batterij + 3-fase laden. :) :?

IvoB2 wijzigde deze reactie 06-01-2020 17:21 (27%)

KIA e-Niro More LP 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• peak
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21-01 17:53
Is niemand geïnteresseerd wat het kost om je 2019 mono fase model om te bouwen naar 3 fase? Wat zou zo’n omvormer kosten? Ik zou dit wel doen als prijs onder de €2000 blijft.

• Spirit1707
Op moment van schrijven is het niet mogelijk om achteraf van 1- naar 3-fase om te bouwen. Er zijn trouwens al meer mensen die hierover berichtten in dit forum.

• Twiek-San
  • Registratie: september 2015
  • Nu online

Twiek-San

• volt jolts, current kills •

peak schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:34:
Is niemand geïnteresseerd wat het kost om je 2019 mono fase model om te bouwen naar 3 fase? Wat zou zo’n omvormer kosten? Ik zou dit wel doen als prijs onder de €2000 blijft.
Waarom wil je dat zo graag? Ivm met het laden aan een openbare 11kW-paal?

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

IvoB2 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:20:
@nessio en van welk land is dan "hierbij een screenshot van de nieuwe officiële brochure:"?
Daarin staat wel degelijk de 39 kWh batterij + 3-fase laden. :) :?
Nederland. Linkje naar de brochure (PDF)
In NL en in het VK komt de MY20 altijd met een 3fase lader. Mogelijk is dat in België anders.
Discussie is nu wel over hoe snel de 3 fase lader kan laden op een enkele fase.. :)

• IVIaarten
  • Laatst online: 09:37
CyBeRSPiN schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:27:
[...]

Nederland. Linkje naar de brochure (PDF)
In NL en in het VK komt de MY20 altijd met een 3fase lader. Mogelijk is dat in België anders.
Discussie is nu wel over hoe snel de 3 fase lader kan laden op een enkele fase.. :)
@IvoB2 beide versies staan inderdaad op die pagina, echter in de prijslijst in de gelinkte brochure staat alleen de 64kWh variant.

• s0larus
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-01 22:37
DGTL_Magician schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:16:
Ik heb vanmorgen mijn (uit Duitsland geïmporteerde) Kona EV opgehaald, even wennen na mijn Passat GTE maar rijdt erg lekker. Besteld half November dus was niet ontevreden over de levertijd.

Aankomend weekend maar eens uittesten hoe een ritje naar de Harz gaat (458km enkele reis, op 250km een IONITY snellader).
Lucky! Heb je een 2019 model, overgangs 2019 model met 3fase, of 2020 model gekregen?

• IvoB2
IVIaarten schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:29:
[...]

@IvoB2 beide versies staan inderdaad op die pagina, echter in de prijslijst in de gelinkte brochure staat alleen de 64kWh variant.
Zo zie je maar hoe betrouwbaar deze brochure is. Dus nauwelijks een "bewijs" van wat dan ook waardig.
In België staat de 39.2 kWh versie (Twist MY2020) zowel in de brochure als in de prijslijst. Maar wel met een monofase lader en 7" middendisplay. De middenversie (Twist Techno & Powerpack) en de premiuum versie (Sky) hebben een 64 kWh accu, driefaselader van 10.5 kW en 10.25 inch middendisplay.
Prijs (Twist) begint vanaf 37.499 € (tot 31/01/2020, daarna 38.999 euro).
Wat betreft de laadsnelheid bevat zowel de website als de brochure alleen algemene info (7.2 kW monofase en 10.5 kW driefase).

IvoB2 wijzigde deze reactie 07-01-2020 00:09 (19%)

• peak
Twiek-San schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:24:
[...]

Omdat ik thuis 3x25A heb. En wil dit graag volledig benutten.

• lussovius
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19-01 17:30
Dat staat toch letterlijk in de tekst? Gewoon een questie van lezen.

"n. Hyundai levert de KONA Electric standaard met een 11 kW-omvormer die zowel via een 1-fase- als een 3-fase-laadvoorziening kan opladen."

Vervolgens staat er:
1Fase 32A, 72,kW; 3 Fase 16A, 11kW

Lijkt me duidelijk dat je met een nieuwe kona (NL) op een 1 fase dus met 7,2kW kan laden.
IvoB2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:02:
[...]

Zo zie je maar hoe betrouwbaar deze brochure is. Dus nauwelijks een "bewijs" van wat dan ook waardig.
In België staat de 39.2 kWh versie (Twist MY2020) zowel in de brochure als in de prijslijst. Maar wel met een monofase lader en 7" middendisplay. De middenversie (Twist Techno & Powerpack) en de premiuum versie (Sky) hebben een 64 kWh accu, driefaselader van 10.5 kW en 10.25 inch middendisplay.
Prijs (Twist) begint vanaf 37.499 € (tot 31/01/2020, daarna 38.999 euro).
Wat betreft de laadsnelheid bevat zowel de website als de brochure alleen algemene info (7.2 kW monofase en 10.5 kW driefase).

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08:35
Twiek-San schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:24:
[...]

Dat zou voor mij de reden zijn, inderdaad. Kan thuis niet opladen, woon-werk is ~90km enkele reis, dus op werk zou ik graag voor minstens 180km willen opladen. In 8 uur tijd op zo'n 3.5kW red ik dat net niet.

Maar goed, vooralsnog kan zo'n ombouw niet. Plus, lease-auto, dus zal ook niet makkelijk zon om geregeld te krijgen ALS het wel zou kunnen.

vanaalten wijzigde deze reactie 07-01-2020 08:35 (15%)

• Jhb62
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 07:50

Jhb62

Kona 14/06/2019

vanaalten schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:35:
[...]

Dat zou voor mij de reden zijn, inderdaad. Kan thuis niet opladen, woon-werk is ~90km enkele reis, dus op werk zou ik graag voor minstens 180km willen opladen. In 8 uur tijd op zo'n 3.5kW red ik dat net niet.

Maar goed, vooralsnog kan zo'n ombouw niet. Plus, lease-auto, dus zal ook niet makkelijk zon om geregeld te krijgen ALS het wel zou kunnen.
Kan je via de gemeente geen openbare paal aanvragen dichtbij huis, In Zeewolde is dat ook een optie, dit heb ik gedaan en nu een paal vlakbij van 11kw, hier laad ik 4,4kw mee :)

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

s0larus schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:27:
[...]

Lucky! Heb je een 2019 model, overgangs 2019 model met 3fase, of 2020 model gekregen?
Ik heb het 2019 model denk ik aangezien ik de VIN niet in de Bluelink app kan registreren. Hij is 21 November geregistreerd in Duitsland. Hoe kan ik zien of het een overgangsmode is?

Blog | Te huur: 3-kamer vakantie appartement in de Harz | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• s0larus
DGTL_Magician schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Ik heb het 2019 model denk ik aangezien ik de VIN niet in de Bluelink app kan registreren. Hij is 21 November geregistreerd in Duitsland. Hoe kan ik zien of het een overgangsmode is?
Hij zou dan 3fase laden hebben dus zou het merkbaar zijn bij het ladne wat ie maximaal haalt. @RiB1 heeft er één. Wellicht kan hij meer vertellen.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

s0larus schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:05:
[...]

Hij zou dan 3fase laden hebben dus zou het merkbaar zijn bij het ladne wat ie maximaal haalt. @RiB1 heeft er één. Wellicht kan hij meer vertellen.
Ik heb hem alleen nog maar aan 16A laders gehad dus geen idee. Die 16A doet 3.3 kW.

• RiB1
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 21-01 12:11
RiB1 Krijgt hem op 04 februari. Kan er dus nog niets over vertellen.

• Twiek-San
  • Nu online

Twiek-San

@peak Duidelijk. Ik zit thuis met hetzelfde. Zou mooi zijn als ik mijn 4%-er dit jaar kan ruilen voor een 8%-er met 3F.

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06:48
DGTL_Magician schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Alleen als je het 10,25"scherm hebt kan je BlueLink gebruiken. En dan heb je mogelijk een 3-fase lader (ken de specs uit Duitsland niet).

ehhhh..HOI

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
De kans is erg klein dat het een 2020 model is. ;) In Duitsland is er gewoon minder verkocht dan geschat, dus is er wat voorraad, net als in België en Spanje.

Er is nog geen enkel signaal uit de markt dat er een 2020 model wordt geleverd.

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08:35
Jhb62 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:01:
[...]

Kan je via de gemeente geen openbare paal aanvragen dichtbij huis, In Zeewolde is dat ook een optie, dit heb ik gedaan en nu een paal vlakbij van 11kw, hier laad ik 4,4kw mee :)
Oh, dat kan zeker, maar ik verwacht ergens dit jaar te gaan verhuizen - dus ga die moeite niet doen. Daarbij, op twee minuten lopen van huis is er wel een laadstation te vinden, dus eens per week tank ik 'm daar helemaal vol. Maar goed, als een 3-fase ombouw technisch en praktisch mogelijk zou zijn, zou dat voor mij een overweging zijn.

• Twiek-San
  • Nu online

Twiek-San

De huidige onboard charger staat voor $2200 in de prijslijsten.

Dus met in- en uitbouw wordt dat wel wat duurder, helaas.

• IvoB2
lussovius schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 07:34:
Lijkt me duidelijk dat je met een nieuwe kona (NL) op een 1 fase dus met 7,2kW kan la
Yep, is het meteen ook duidelijk dat een Kona EV MY2020 met 39.2 kWh batterij in NL ook een driefase omvormer heeft. :+

ps. Ik kon het toch niet laten een mail te sturen naar de Belgische invoerder van Hyundia om daarin mijn teleurstelling uit te drukken dat in NL en het UK de Kona electric met driefase aan een 1fase 32A laadpaal kan laden tegen 7.2 kW en in België slechts aan 3.6 kW. Met vernoemde NL brochure in bijlage.
En dat ik overweeg mijn Kona's in het vervolg via NL in te voeren. O-)

IvoB2 wijzigde deze reactie 07-01-2020 14:33 (38%)

• Honnou
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 09:22
Volgens de dealer zou ik mijn Kona eind Januari moeten krijgen.
Ik ben benieuwd, eerste keer dat ik een gloednieuwe auto koop/krijg.

Zijn er dingen waar ik op moet letten?
spuitfoutjes in de lak zoeken
of
bepaalde instellingen bij de Kona die het leven makkelijker maken?

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Honnou schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:41:
Volgens de dealer zou ik mijn Kona eind Januari moeten krijgen.
Ik ben benieuwd, eerste keer dat ik een gloednieuwe auto koop/krijg.

Zijn er dingen waar ik op moet letten?
spuitfoutjes in de lak zoeken
of
bepaalde instellingen bij de Kona die het leven makkelijker maken?
Ik heb de auto recuperatie (regeneratie) ontdekt en aangezet, maakt het fijner rijden dan handmatig regeneratie niveau te kiezen voor mij.

• peak
DGTL_Magician schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:19:
[...]

Ik heb de auto recuperatie (regeneratie) ontdekt en aangezet, maakt het fijner rijden dan handmatig regeneratie niveau te kiezen voor mij.
Waarom zou je handmatig dit moeten doen? Zodra je op de rem trapt dan recupereert hij ook. Hij remt pas met de schijfremmen als je harder wilt remmen dan dat hij kan afremmen via recuperatie.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

peak schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:36:
[...]

Waarom zou je handmatig dit moeten doen? Zodra je op de rem trapt dan recupereert hij ook. Hij remt pas met de schijfremmen als je harder wilt remmen dan dat hij kan afremmen via recuperatie.
Hij heeft 3 niveau's regeneratie, daarmee kun je regelen hoeveel hij regenereert / afremt als je je voet van het gas haalt. Soms wil je wat meer doorrollen, soms wat sneller afremmen. Met de auto stand hoef je niet te kiezen of je stand 1, 2 of 3 wilt maar bepaalt ie het automatisch. Waar hij dat aan bepaald weet ik niet precies maar hiermee rijdt de auto een stuk meer zoals ik al reed met mijn Passat GTE die ik hiervoor had.

• s0larus
DGTL_Magician schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:08:
[...]

Ik heb hem alleen nog maar aan 16A laders gehad dus geen idee. Die 16A doet 3.3 kW.
Het maximum laadvermogen is afhankelijk van het temperatuur en batterij percentage. Ergens in deze 170+ pagina's aan posts heeft iemand een grafiek gepost maar die kan ik niet vinden. Het zou tegen 50% al een grote stap dalen en elk 10% daarboven nog een stap.

• IVIaarten
s0larus schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:19:
[...]

Het maximum laadvermogen is afhankelijk van het temperatuur en batterij percentage. Ergens in deze 170+ pagina's aan posts heeft iemand een grafiek gepost maar die kan ik niet vinden. Het zou tegen 50% al een grote stap dalen en elk 10% daarboven nog een stap.
bij laag vermogen AC laden maakt temp. en batterij percentage niks uit, die 3,6kW kan hij altijd wel hebben.
Temperatuur en SOC doen pas iets bij snelladen.

• daemonix
  • Niet online
IVIaarten schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:32:
[...]

bij laag vermogen AC laden maakt temp. en batterij percentage niks uit, die 3,6kW kan hij altijd wel hebben.
En daar heb je de Fastned grafieken voor. https://support.fastned.n...aden-met-een-Hyundai-KONA ;)

• s0larus
IVIaarten schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:32:
[...]

Ah ja. Sorry ik was in de war met de snellaad chart:

e: @daemonix post de link net. thanks ^^

Heb ik het dan goed dat het een 1x16A laadpunt was waar @DGTL_Magician zijn Kona aan het opladen was? Aangezien die maximaal 3.7kW vermogen leveren.

s0larus wijzigde deze reactie 07-01-2020 19:45 (14%)
Reden: vraag toegevoegd

• _Diederik
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
DGTL_Magician schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:49:
[...]

Hij heeft 3 niveau's regeneratie, daarmee kun je regelen hoeveel hij regenereert / afremt als je je voet van het gas haalt. Soms wil je wat meer doorrollen, soms wat sneller afremmen. Met de auto stand hoef je niet te kiezen of je stand 1, 2 of 3 wilt maar bepaalt ie het automatisch. Waar hij dat aan bepaald weet ik niet precies maar hiermee rijdt de auto een stuk meer zoals ik al reed met mijn Passat GTE die ik hiervoor had.
Vzviw doet de wagen dat dmv de radar, dus als jij je gas loslaat en je voorganger remt, dan zal hij een hogere stand pakken dan wanneer je voorganger doorrijdt of er geen voorganger is.

Ik gebruik zelf de auto stand ook, en hoef nog maar heel weinig het rempedaal te gebruiken, eigenlijk alleen als ik tot stilstand moet komen. Ik weet dat dat met de flipper ook kan, maar vind het pedaal toch fijner ivm het doseren.

Zet je voicemail uit!

• Twiek-San
  • Nu online

Twiek-San

Op 25A laadt de auto tot 90% constant. Daarna gaat het pas langzamer.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

s0larus schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:42:
[...]

Ah ja. Sorry ik was in de war met de snellaad chart:

[Afbeelding]

e: @daemonix post de link net. thanks ^^

Heb ik het dan goed dat het een 1x16A laadpunt was waar @DGTL_Magician zijn Kona aan het opladen was? Aangezien die maximaal 3.7kW vermogen leveren.
Jep, zowel thuis als op het werk een 1x 16A laadpunt, vraag me af of het het waard is om die te upgraden naar 1x 32A. Werk is +- 60km enkele reis maar moet regelmatig ook naar klanten door heel NL. Daarnaast rijd ik elke maand een keer heen en weer naar Duitsland wat +- 460km enkele reis is.

Daaraan gerelateerd, in het stadje in Duitsland waar ons appartement ligt is een gratis lader op het gemeentehuis. Daar is een 22kW AC lader met type-2 aansluiting en eene 20kW DC lader met CCS. Welke van de twee zou sneller laden?

• Twiek-San
  • Nu online

Twiek-San

DC. De AC zal op 22/3 kW blijven hangen. En DC laden heeft minder laadverlies.

• edautz
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 19-01 22:57
Sinds medio december 2019 rij ik in mijn Kona 64Kw premium. Ik ben zeer onder de indruk van de grote actieradius en de hulpsystemen die deze auto aan boord heeft.

Sinds kort geprobeerd om uitgesteld laden te activeren en loop daar tegen een probleem aan:

Programma ingesteld om tijdens het nachttarief te laden. Dat start hier in het zuiden om 21:00.

Er zijn twee opties om het uitgesteld te laden. Een optie die strict de geprogrammeerde laadtijden handhaaft en een die er voor zorg draagt dat de batterij altijd tot het ingestelde niveau geladen worden en van deze tijden kan afwijken om dit niveau te bereiken.

De eerste optie werkt bij mij niet, de auto lijkt na het programmeren in slaapstand te gaan, pas na activatie van de auto met de startknop na de ingestelde tijd start het laden. Het in de handleiding beschreven knipperende lampje bij de laadaansluiting brand niet of maar even en gaat daarna uit.

De tweede optie leidt tot het direct starten met laden, ondanks dat de benodigde laadtijd tijdens deze test voldoende was om middels de nachttarief periode te laden.

Mijn probleem lijkt hier beschreven te zijn:

https://www.speakev.com/t...rging-not-working.138524/

Alsvorens met de dealer contact op te nemen ben ik benieuwd of anderen mijn probleem herkennen.

• daemonix
  • Niet online
Hoe laad je? Aan een laadpaal of met de granny charger?

• edautz
Laadpaal thuis van Newmotion. Max 7,2 Kw met dynamische regeling. Laadpaal geactiveerd na het programmeren van het uitgestelde laden. Laadpaal status is dan groen. Auto geeft aan dat het laden begint zodra de geprogrammeerde tijd wordt bereikt (eerste optie zoals in de vorige post beschreven) maar helaas werkt niet.

Na de activatie met de startknop, wordt de status van de laadpaal blauw en start ook het laden.

• daemonix
  • Niet online
Werkt hier prima volgens optie 1. Start om 23.00 uur als het goedkopere tarief in gaat.

daemonix wijzigde deze reactie 07-01-2020 23:43 (195%)

• edautz
Dit werkt op mijn laadpaal anders:
Citaat uit de handleiding:

The LED will flash green to authenticate the card and after acceptance, the session will start. If the LED flashes red, the session has not been accepted.
When the car has delayed charging configured, the LED will remain green until charging can start between the car and charge point.

Dit komt ook overeen met mijn constateringen.

• daemonix
  • Niet online
Hoezo werkt dat anders? Laadpaal (EVBox) accepteert de pas, communicatie met auto start, kortstondig blauw, daarna geel als indicatie van wacht op auto en wordt blauw als auto start met laden om 23.00 uur.

Uiteraard is een en ander ingesteld voordat de verbinding met de laadpaal wordt gemaakt.

daemonix wijzigde deze reactie 07-01-2020 23:55 (9%)

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@edautz en niet toevallig locatiegebaseerd laden ingeschakeld zodat ie het juist NIET thuis toepast?
Bij mijn NewMotion blijft ie ook groen totdat ie om 23u start en blauw wordt.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 07-01-2020 23:57 (27%)

• daemonix
  • Niet online
Ah, dat is een goede! Dat locatiegebaseerd laden is niet echt heel betrouwbaar naar mijn ervaring.

• edautz
Nee. Expliciet gecheckt. Deze optie staat uit. Wellicht toch dan een software bug die de bijgevoegde link wordt gemeld.

Kunnen jullie een foto van jullie software versies toevoegen, zodat ik dat met de dealer kan kortsluiten?

• IvoB2
daemonix schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:02:
Dat locatiegebaseerd laden is niet echt heel betrouwbaar naar mijn ervaring.
En dat werkt bij mijn EV/laadpaal dan telkens weer perfect.

• IvoB2
IvoB2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:14:
[...]
ps. Ik kon het toch niet laten een mail te sturen naar de Belgische invoerder van Hyundia om daarin mijn teleurstelling uit te drukken dat in NL en het UK de Kona electric met driefase aan een 1fase 32A laadpaal kan laden tegen 7.2 kW en in België slechts aan 3.6 kW. Met vernoemde NL brochure in bijlage.
Binnen 24 uur al een antwoord gekregen van de invoerder dat ze onmiddellijk gingen uitzoeken waar het verschil in laadsnelheid/foute info lag tussen MY2020 België en MY2020 NL/VK. _/-\o_

IvoB2 wijzigde deze reactie 08-01-2020 16:49 (5%)

• edautz
Vandaag op de A2 twee keer probleem gehad dat de frontradar uitgevallen is waardoor de SCC ook gelijk uitviel. Na een seconde of 10 herstelde de radar zich. Deed zich voor tijdens motregen. Herkent iemand dit probleem?

• internet4me
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Toevallig vandaag hetzelfde probleem gehad. Was een rare ervaring, de frontradar deed wel wat maar niet 100%. Paar tellen later werkte alles weer en ging de melding weg.
Inderdaad ook bij motregen.

internet4me wijzigde deze reactie 08-01-2020 19:10 (7%)

• nessio
Ik heb dat probleem met de radar ook eerder een keer gehad (weet niet meer of het motregende)
Daarna nooit meer
Mijn TNM paal (al uit 2012) + Kona werkt perfect met uitgesteld laden.
Op de auto moet ring een tijdje groen zijn (na activeren paal) en klokje daarnaast oranje. Gaat vanzelf uit, TNM paal is dan groen tot auto om 23u het laden activeert dan wordt paal blauw
Die 2e optie staat toch wel uit? Auto is op slot? heb je een vertrekdag geprogrammeerd?
Zo niet programmeer dan eens vandaag starten om 23 stop 7 en dan vertrek morgen om 8 met 21gr.
Programmeren met auto aan, auto uit gaat blauw klokje branden op middenconsole. Dan kabel er in.
Als het dan niet werkt -> dealer voor een patch.
Bij optie 2 start het laden altijd meteen, auto rekent niet terug vanaf einde laag tarief of vertrektijd.
Dus voorrang laag tarief (zo staat het er) werkt niet..

nessio wijzigde deze reactie 08-01-2020 20:50 (24%)

• edautz
@nessio stel mijn auto op precies de zelfde manier in behalve dan start laden om 21:00. Werkt gewoon niet.

Zou je een foto kunnen maken van je software versies, dan heb ik iets te vergelijken voordat ik naar de dealer ga.

• Beusie
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 21-01 19:28
Iemand een idee of het op een of andere manier mogelijk is op afstand de laadstatus te zien? Op het 2019 model werkt de app niet volgens mij. Liep gisteren toevallig naar de auto en zag dat de paal een rood lampje had. Paal kapot. Wel vervelend als je daar de volgende ochtend achter komt...

• Twiek-San
  • Nu online

Twiek-San

EVNotify.

• IvoB2
IvoB2 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:49:
[...]

Binnen 24 uur al een antwoord gekregen van de invoerder dat ze onmiddellijk gingen uitzoeken waar het verschil in laadsnelheid/foute info lag tussen MY2020 België en MY2020 NL/VK. _/-\o_
Ze zijn precies wakker geschoten. :)

Vraag dd 08/01/20120:
Bedankt voor de snelle respons.

Ergens moet er een vergissing zijn gezien ik mij niet kan voorstellen dat er een verschil in driefase omvormer zou zijn tussen Nl en B.

Het zou inderdaad spijtig zijn dat ik van de koop van een Kona met 3*fase omvormer zou afzien door een communicatiefout.

Ter verduidelijking: iedereen is het er over eens dat je met een 1 fase 32A Kona (MY2019) aan een 1 fase 32A laadpaal kan laden aan 7.2 kW (1x32Ax230V) en met een 3 fase 16A Kona (MY2020) aan een 3 fase 16A laadpaal aan 10.5/11 kW (3x16Ax230V).

Het twistpunt is wat een MY 2020 Kona EV (3f-16A) doet aan een 1 fase 32A laadpaal.

- Laadt hij dan - zoals jullie technische dienst beweert - aan 1 x 16 A x 230V, wat idd slechts 3.6 kW zou opleveren aan een thuislaadpaal van 1f 32A en 10.5 kW aan een openbare 3f laadpaal van 11 kW

of laadt hij, zoals de UK en NL brochure suggereert (en ook andere EV's meestal doen),

- door intern 2 fasen te combineren wat 2 x 16A x 230V = 7.2 kW geeft aan een 1fasige 32A (thuis)laadpaal. In het laatste geval heb je met de MY2020 3f versie alle voordelen (7.2 kW aan een 1f thuislaadpaal

van 32A en 10.5 kW aan een (openbare) 3f laadpaal van 16A).

In afwachting van uw antwoord ter zake.

Met vriendelijke groeten,

B.
ps. Ik heb nu reeds een Kona EV Sky 64 kWh MY2019 (levering maart 2019).

Blijkbaar heeft deze geen warmtepomp aan boord (terwijl de Sky versie volgens de brochure 2019 voor België een warmtepomp zou hebben).

De warmtepomp zou, staand voor het motorcompartiment, links van het motorblok moeten zitten. In onze Kona is deze plaats ledig (zie foto).

Volgens de onderhoudsmonteur van xxx zit deze warmtepomp "ergens anders, want "anders werkte de verwarming niet"

(uiteraard kan dit wel door middel van een gewone heater).

Waar zit deze dan? Zo niet, waarom heeft deze Kona SKY geen WP aan boord (waar ik praktisch zeker van ben, zie foto van onze Kona met raamnummer in bijlage).
Antwoord wederom binnen 24 uur (heden 09/01/2020 Hyundai BeLux):
Beste mijnheer B,

Nogmaals bedankt voor uw reactie.

We hebben dit nogmaals voor u nagekeken en komen tot de conclusie dat u helemaal gelijk hebt.

We volgen in deze de NL brochure.

Onze oprechte excuses voor de verwarring en de vergissing.

Wat betreft de warmtepomp: deze is beschikbaar in het efficiency pack.

Vermoedelijk is dit pack niet besteld voor uw wagen en helaas kunnen we het nadien ook niet meer inbouwen.

Dat komt omdat dit vanuit de fabriek enkel kan gebeuren.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Nogmaals sorry voor de verwarring.

Mocht u vragen hebben, hoor ik het graag.

Ik wens u een heel fijne dag toe.

Met vriendelijke groeten,

xxxx
Hiermee is denk ik de discussie beslecht en kan iedereen leven. :)F :)B

• Rob45
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12-01 17:36
Met het leder heb ik niets gedaan, wel bij de wekelijkse wasstraat beurt het interieur ook gestofzuigd. Maar ver dus geen speciale behandeling.
Spirit1707 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:24:
[...]

• s0larus
IvoB2 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:22:
[...]
Ze zijn precies wakker geschoten. :)

Vraag dd 08/01/20120:
[...]
Antwoord wederom binnen 24 uur (heden 09/01/2020 Hyundai BeLux):
[...]
Hiermee is denk ik de discussie beslecht en kan iedereen leven. :)F :)B
Fijn dat het opgelost is. Zonde dat je geen warmtepomp krijgt. Vindt het maar raar. Als ik via Hyundai BE de Sky kies zonder Efficiency pack (1.300) is ie al €48.499 terwijl in Nederland de Comfort van €40.715 al met een warmtepomp :\

• IvoB2
Bwa, weinig zonde aan. :)

Eerlijk gezegd denk ik dat ze bij de invoerder weer een en ander door elkaar aan het halen zijn.
Zie nu ook dat voor MY2020 het "Efficiency pack" een afzonderlijk pack is. Als ik mij goed herinner zat die warmtepomp in het MY2019 model gewoon in de Sky uitvoering. Kan me toch niet herinneren dat er in de brochure 2019 gesproken werd over een "Efficiency pack". Spijtig genoeg de 2019 brochure al weggegooid.

Nu ja, het was maar een theoretische discussie omdat de onderhoudsmonteur bleef volhouden dat er een WP in onze Kona zat. Tot nu toe heb ik de WP niet echt gemist. Zit na 16.500 km en bijna een jaar aan een gemiddeld verbruik van rond de 14-15 kWh met een max. GOM van 530 km en een minimum van 420 Km. Mij hoor je dus ook niet klagen (en hij loopt ook op gratis zonne-energie dus maakt niet echt uit). Weinig zonde aan. Temeer omdat in de opvolger - de e-Niro 64 kWh More - de WP er sowieso standaard inzit (allee dat hopen we toch :) ) .
Was al blij genoeg dat de Kona op drie weken geleverd was in tegenstelling tot de e-Niro waar we 11 maanden op moeten wachten.

Moest ik de Kona EV als particulier gekocht hebben voor een langere periode (nu was het eigenlijk maar een opvulmodel om de levertijd van de e-Niro te overbruggen) was ik idd minder happy geweest.
De Kona EV premium MY2020 is idd aardig aan de prijs. :-(
Met bi-tone chalk white dak (zoals onze uitvoering) kom je nu al - tijdelijke salonkorting niet in acht genomen - al aan 51.199 € en met WP aan 52.499 €. Wens je nog geventileerde zetels vooraan zit je al aan een prijs van 53.499 €. 8)7
Het prijsverschil met de "goedkopere" e-Niro wordt er alleen maar groter op.

IvoB2 wijzigde deze reactie 09-01-2020 19:38 (9%)

• Beusie
Thanks! Heb e.a. uitgezocht maar zit met 2 dingen. Heb jij ervaring met de volgende punten. Volgens de app geen goedkope OBD-II gebruiken. Op bol staan aantal voor enkel tientjes (heb iOS versie nodig). Zijn deze goed?

Verder werkt het met Bluetooth volgens mij. Wat is de maximale afstand dat dit werkt? Laadpaal thuis staat nl op 50 meter ongeveer.

• Banjy
  • Laatst online: 21-01 22:42
edautz schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:07:
Vandaag op de A2 twee keer probleem gehad dat de frontradar uitgevallen is waardoor de SCC ook gelijk uitviel. Na een seconde of 10 herstelde de radar zich. Deed zich voor tijdens motregen. Herkent iemand dit probleem?
Paar keer gehad inderdaad. Mot regen of ‘viezigheid’ verdenk ik. Voor op de radar misschien.. CC mode knop lang indrukken voor ‘gewone’ Cruise control en even wachten. Wel bewust zijn dat je dus zelf moet remmen dan :P

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• Twiek-San
  • Nu online

Twiek-San

Ik heb deze: US $10.30 35% Off | Vgate iCar Pro Bluetooth 4.0/3.0/WIFI OBD2 Scanner For Android/IOS Auto Elm 327 Car Diagnostic Tool ELM327 V2.1 Code Reader
https://a.aliexpress.com/scTyAJGG

De dongle verbindt met een Android foon in de auto, die uploadt naar internet. Met mijn iPhone kan ik in de app via internet overal de laadstatus inzien.

Rechtstreeks via BT op iOS kan ook, maar 50 meter lijkt me wat ver.

Twiek-San wijzigde deze reactie 10-01-2020 00:02 (9%)

• Twiek-San
  • Nu online

Twiek-San

Nee, tenzij je de stekker losklipt en terugduwt.
Of een klepje met een groter gat printen. Of ouderwets zagen.

Twiek-San wijzigde deze reactie 10-01-2020 07:35 (39%)

• Beusie
Twiek-San schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 00:01:
Ik heb deze: US $10.30 35% Off | Vgate iCar Pro Bluetooth 4.0/3.0/WIFI OBD2 Scanner For Android/IOS Auto Elm 327 Car Diagnostic Tool ELM327 V2.1 Code Reader

De dongle verbindt met een Android foon in de auto, die uploadt naar internet. Met mijn iPhone kan ik in de app via internet overal de laadstatus inzien.

Dus als ik het goed begrijp moet ik in de auto een telefoon met internet leggen en die verbindt dan met de dongle. Dan ook mijn eigen telefoon met de dongle verbinden en dan zou die het moeten doen?

• Twiek-San
  • Nu online

Twiek-San

Nee. Dongle->Foon1->Internet->Foon2

• Thas
  • Laatst online: 23:18
Hallo allemaal!

Hier ook een net nieuwe berijder (paar dagen) van een Kona Electric! Ik kom van een ICE Niro, en de overstap bevalt over het algemeen goed. De e-Niro was ook mooi geweest, maarja, beschikbaarheid. De stilte, relaxtheid, etc is allemaal fijn.

Ik heb een Premium versie, in de shortlease, en er staat nu 33k km op de teller. En het zou toch echt de 64 kWh versie moeten zijn. Maar... de range lijkt wel echt een stuk minder dan ik hier en op andere plekken lees.

Bij redelijk volledig opgeladen (ik zie nergens de waardes in kWh, maar zie afbeelding), zou ik 180 km aan range hebben. Dat was vanochtend, na de nacht aan de openbare lader gehangen te hebben en ook met al voorverwarmd via de planning (op dat moment 8 °C). De laadinstellingen staan ook op accu tot 100% (en met maximale laadstroom). Ik rijd veel snelweg, maar met een gemiddeld verbruik van ongeveer 17 kWh/100km. De hoeveelheid km's die van de range afgaat komt redelijk overeen met wat ik ook daadwerkelijk rij.

Wat denken jullie? Is dit normaal, of klopt er hier iets niet? Enig idee van wat er niet zou kunnen kloppen?

Afbeelding: https://photos.app.goo.gl/cB9Y6n5i1k3NXFr1A

• daemonix
  • Niet online
Er zijn meerdere aspecten die nu een rol spelen:

- temperatuur
- banden
- (tegen)wind

maar vooral:
- het vooraf gebruikte weggedrag

Als de vorige berijder de Kona als een raceauto heeft gebruikt (altijd in sport mode, altijd max snelheid, 150 km/h) dan wordt het gebruik beinvloed, dat gaat zich vanzelf aanpassen aan jouw gedrag. Duurt even, maar de kilometers zouden er bij moeten vliegen als je je normaal gedraagt. Als ik altijd max snelheid aanhou, en heel veel op de snelweg zit dan komt hij rond de 300 km ver. Als ik niet harder dan 100 rijd dan wordt dat al heel snel 350 km of meer.

• IVIaarten
Thas schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:46:
...
Wat denken jullie? Is dit normaal, of klopt er hier iets niet? Enig idee van wat er niet zou kunnen kloppen?

Afbeelding: https://photos.app.goo.gl/cB9Y6n5i1k3NXFr1A
hmz, 180km range op 100%?
Bij een 64kWh batterij zou er dan een gemiddeld gebruik van 355Wh/km berekend worden. Da's wel erg hoog.
een 39kWh batterij komt daar op uit met een berekend gem. gebruik van 216Wh/km. Nog steeds hoog, maar meer realistisch.
Inderdaad even in de gaten houden wat hij de komende tijd doet bij normaal gebruik, maar ik zou inderdaad gokken dat je een 39kWh model hebt, tenzij de vorige gebruiker alleen maar Vmax op de autobahn heeft gereden....

edit: je zou je kenteken ook eens door de database van de RDW kunnen trekken, daar kan je de fiscale waarde van de auto terugvinden. Zou voor een 39kWh versie lager moeten zijn dan voor een 64kWh.

IVIaarten wijzigde deze reactie 10-01-2020 11:27 (9%)

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoe kun je eigenlijk zien of je een 39kWh accu hebt? Uitlezen met OBD allicht, maar is er een andere manier? Kentekendata in RDW (afwijkend gewicht)? Type aanduiding in auto?

Edit: net gecheckt in RDW, alle Kona EVs hebben hetzelfde gewicht.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 10-01-2020 11:34 (16%)

• IVIaarten
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:29:
Hoe kun je eigenlijk zien of je een 39kWh accu hebt? Uitlezen met OBD allicht, maar is er een andere manier? Kentekendata in RDW (afwijkend gewicht)? Type aanduiding in auto?
Inderdaad RDW database
volgens mij is 'Variant' F5E11 de 64kWh en de F5E21 de 39kWh (zijn er maar 15 van geregistreerd)

massa ledig voertuig 1660 vs. 1510 kg.

IVIaarten wijzigde deze reactie 10-01-2020 11:40 (3%)

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

IVIaarten schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:39:
[...]

Inderdaad RDW database
volgens mij is 'Variant' F5E11 de 64kWh en de F5E21 de 39kWh (zijn er maar 15 van geregistreerd)

massa ledig voertuig 1660 vs. 1510 kg.
Ah, ik zocht op F5E11 en kwam dan logischerwijs alleen de 64kWh tegen :)
Grote kans dat @Thas dan een van die 15 te pakken heeft. Wel zuur als dat niet duidelijk gecommuniceerd was, 39kWh is nogal minder dan 64..
Al zou het voor 95% van mijn ritten niks uitmaken, alleen met grote dagtrips en vakanties is het een stuk vaker laden onderweg.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 10-01-2020 11:48 (22%)

• nessio
@Banjy ! de CC activeer je met de afstandsknop. Dus eerst met mode knop acc inschakelen en dan kun je met afstandsknop schakelen tussen ACC en CC. Dit is een standaard optie (bij een BMW,werkt het in ieder geval zo En ik dacht Mercedes en Audi ook)

nessio wijzigde deze reactie 10-01-2020 12:04 (8%)

• Marko72
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 20-01 16:20
Twiek-San schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 00:01:

Welke app heb je er dan bij? Is dat de Torque app?
Is dan het SOC% zichtbaar en als ie aan de paal hangt ook of ie daadwerkelijk aan het laden is?

• s0larus
@Thas Op basis van wat @IVIaarten zegt zou je de mass ledig voertuig moeten checken. Bijvoorbeeld deze: https://www.kentekencheck.nl/kenteken?i=G-993-JF zou een 64kWh model zijn.

• Twiek-San
  • Nu online

Twiek-San

• nessio
@edautz software versie zie foto https://tweakers.net/my.t...lay_image&image_id=748716

nessio wijzigde deze reactie 10-01-2020 14:48 (76%)

• Thas
  • Laatst online: 23:18
@daemonix

Qua temperatuur is het nu wat kouder dan optimaal natuurlijk, de banden weet ik niet, en wat tegenwind zou wel kunnen. Maar niet zodanig dat ik verwacht dat dat zo'n groot verschil zou kunnen geven. Het weggedrag is wat ik kan beïnvloeden. Met gewoon normaal of zelfs wat rustig (bijv 100 ipv 130) vliegen de kilometers er nog niet echt bij moet ik zeggen. Weten iemand hoe lange periode gebruikt wordt voor het berekenen vd range?

Ik ga straks 116 km rijden, uitgaande van die 180 zou ik dan zo'n 1/3e over houden van de accu. Terwijl ik eigenlijk iets van 2/3e over zou moeten houden gok ik, ben benieuwd.

@IVIaarten @CyBeRSPiN @s0larus Ik heb het opgezocht, het ledig gewicht is volgens de kentekencheck idd 1660 kg, dus ik zou de 64 kWh versie moeten hebben (zoals het ook zou moeten zijn). Maarja, wat er dan aan de hand is...

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Thas en wat gebeurt er als je er 150km mee rijdt, heb je dan nog 30km over of veel meer?

• gtabak
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08:48
Een 64 kWh moet in de huidige omstandigheden 350 tot 400 km kunnen doen bij volledig geladen accu.
Thas schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:58:
@daemonix

Qua temperatuur is het nu wat kouder dan optimaal natuurlijk, de banden weet ik niet, en wat tegenwind zou wel kunnen. Maar niet zodanig dat ik verwacht dat dat zo'n groot verschil zou kunnen geven. Het weggedrag is wat ik kan beïnvloeden. Met gewoon normaal of zelfs wat rustig (bijv 100 ipv 130) vliegen de kilometers er nog niet echt bij moet ik zeggen. Weten iemand hoe lange periode gebruikt wordt voor het berekenen vd range?

Ik ga straks 116 km rijden, uitgaande van die 180 zou ik dan zo'n 1/3e over houden van de accu. Terwijl ik eigenlijk iets van 2/3e over zou moeten houden gok ik, ben benieuwd.

@IVIaarten @CyBeRSPiN @s0larus Ik heb het opgezocht, het ledig gewicht is volgens de kentekencheck idd 1660 kg, dus ik zou de 64 kWh versie moeten hebben (zoals het ook zou moeten zijn). Maarja, wat er dan aan de hand is...

• daemonix
  • Niet online
Thas schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:58:
@daemonix

Net geprobeerd, met 100 heb ik nu 376 km echt bereik. De GOM klopt bij mij.

Ga maar eens een paar keer een stuk rijden, trekt wel bij, anders naar de dealer...

daemonix wijzigde deze reactie 10-01-2020 18:03 (5%)

• edautz
@Thas,

ik heb dinsdag t/m donderdag lange ritten gemaakt van rond de 320km. Smorgens vroeg vertrokken en laat in de middag weer terug. Alle ritten rond de 320km. Gom stond na 100% volladen bij vertrek rond de 360km. Na thuis komst had ik nog 12 a 14% acculading over met een gebruik van rond de 170W/km. Bij mij was de resterende afstand rond de 40 a 50 km. Smorgens rustig aan met 100-110 KWh op SCC en smiddags op de terugweg max 135kmh op SCC daar waar dat mag. 135 omdat de snelheidsmeter van de Kona bij dit soort snelheden 5kmh te snel aan geeft.

Verwarming op auto op 22 graden en in begin stoel en stuurverwarming aan. Na een paar minuten vind ik dat niet meer prettig en zet ik deze uit.

Wel wat file gehad. Geen probleem om op een dag dit soort afstanden te rijden met een 64KWh lading. Ik heb de auto pas sinds medio december en verwacht bij hogere temperaturen en na maart met de 100kmh limiet nog grotere afstanden af te leggen met een lading.

Verder ben ik benieuwd wat hij doet bij echte kou als het vriest.

• edautz
@nessio Ik probeer de link naar je foto te openen maar krijg de volgende melding:
Het fotoalbum is enkel toegankelijk voor gebruikers met voldoende karma. Zie de Karmastore voor meer informatie. Zou je de foto op een andere manier kunnen publiceren? Bv als onderdeel van het bericht?

Woensdag gaat de auto naar de dealer voor een software update. Ik hoop dat daarmee het probleem van uitgesteld laden is opgelost. Heb gemerkt dat ook het voorverwarmen ook niet werkt. Zal dan wel gerelateerd zijn aan het uitgesteld laden probleem.

edautz wijzigde deze reactie 11-01-2020 00:02 (30%)

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Vandaag voor het eerst het ritje gemaakt naar ons appartementje in de Harz. 458km enkele reis, volledig Autobahn. 1x geladen aan de Ionity en een keer bij een gratis Tank & Rast. Aangekomen in de bergen met 59% en 210 bereik.

Eigenlijk vrijwel niet later als de normale reistijd + laadtijd terwijl ik in het verleden altijd maximaal gas gaf.

Valt me zeker niet tegen.

• Electrons
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 12-01 19:50
Ik moet een pak lange planken vervoeren. Weet iemand of ik met een beetje geopende achterklep kan rijden. Of gaat er een electronische beveiliging af bij de kona zodat je niet verder kan rijden.

Pending mode Kona Pulse Red nr 2019-1134. To be delivered July 31 2019.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Electrons schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:30:
Ik moet een pak lange planken vervoeren. Weet iemand of ik met een beetje geopende achterklep kan rijden. Of gaat er een electronische beveiliging af bij de kona zodat je niet verder kan rijden.
Togt in "Het oude Hyundai Kona / Kia e-Niro topic"

• Beusie
Twiek-San schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:31:
Nee. Dongle->Foon1->Internet->Foon2
Hoe kan foon2 dan de data van foon1 zien? Wat voor foon1 gebruik jij? Heb je een aparte abo nodig dan voor die telefoon? En als de telefoon in de auto uit staat blijft hij dan wel verbonden (ja want jij ziet de data, maar hoe werkt dat dan)?

Thx!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Beusie schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 08:44:
[...]

Hoe kan foon2 dan de data van foon1 zien? Wat voor foon1 gebruik jij? Heb je een aparte abo nodig dan voor die telefoon? En als de telefoon in de auto uit staat blijft hij dan wel verbonden (ja want jij ziet de data, maar hoe werkt dat dan)?

Thx!
Foon1 verzendt de data naar de server van ABRP/EVNotify, met Foon2 gebruik je ABRP/EVNotify en zie je de data die Foon1 verzonden heeft.
Als de auto uit staat stopt het verzenden van data na bepaalde tijd. Je ziet nog wel de laatst verzonden data staan. Je maakt dus geen verbinding met Foon1.

• Twiek-San
  • Nu online

Twiek-San

Foon 1 is een Redmi Android. Die verbindt via BT met de Dongle. De app moet continu actief blijven, anders valt de dongle in slaap. In Foon 1 zit een prepaid kaartje. Dataverbruik is laag. Foon 1 uploadt de data naar internet via de app. Vervolgens kan Foon 2 via de app de data lezen van internet.
Jij zult het meer gebruiken dan ik. Ik gebruik het alleen als ik bij een snellader een hapje ga eten.

• ningalloon
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21-01 22:29
Mocht de stroom van de winter in België echt eens uitvallen.
Dan kan je het op deze manier het uit de Kona halen.

https://pmarks.net/konapower/

• Twiek-San
  • Nu online

Twiek-San

Dit werkt op de 12V accu. Dus waardeloze oplossing.
Van de 64kWh accu naar je huis (V2G) is pas echt leuk.

Twiek-San wijzigde deze reactie 11-01-2020 09:59 (34%)

• Stephan11117
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09:32
Iemand hier die > 1.95m lang is? Past dat in de Kona zonder opgevouwen te zitten?

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Twiek-San schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:56:
Dit werkt op de 12V accu. Dus waardeloze oplossing.
Van de 64kWh accu naar je huis (V2G) is pas echt leuk.
Niet perse waardeloos. Het werkt op de 12V geleverd door de HV accu, auto moet in Utility mode staan.
Of het verstandig is om 1000W uit dat circuit te trekken vraag ik me af..

• Twiek-San
  • Nu online

Twiek-San

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:15:
[...]

Niet perse waardeloos. Het werkt op de 12V geleverd door de HV accu, auto moet in Utility mode staan.
Of het verstandig is om 1000W uit dat circuit te trekken vraag ik me af..
Dit dus. Aan V2G heb je echt iets [kijkt in portemonnee - ziet bodem], maar voor mij nog even niet mogelijk.
Pagina: 1 ... 44 45 46 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True