Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 38 ... 41 Laatste
Acties:

• Martijn.J
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13-12 13:12
Ryback99 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:25:
[...]

Afgelopen maandag drie auto’s voor mij op elkaar op de linker baan. FCA werkte weer perfect.
Auto achter mij schoot naar de rechter baan en de auto daar achter stond net voor mijn achterbumper stil.
Ik kan niet wachten tot iedere auto die systemen heeft en hopelijk dat ze met elkaar gaan communiceren.

Stukje achteruit, om de ongelukkigen heen en verder met LFA en SCC; alsof je de bus naar huis neemt 8)
Schrok me anders de tandjes toen FCA ingreep terwijl dat niet nodig was. Was zelf al flink aan het remmen en nog genoeg afstand (wat mij betreft althans) toen de Kona dacht compleet in de ankers te gaan. Voor mij schrikken, maar nog meer voor de achterligger. Ging gelukkig goed, maar was echt onnodig....

• IvoB2
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 17:26
daemonix schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:44:
Nog steeds 406 km bij 100% lading, valt me niet tegen.
Klopt.
Laatste gemiddelde verbruik was bij ons 12.6 kWh/100 (afgelopen zaterdag, vertrek bij 1°C en terugkeer bij 10°C).
Met of zonder heater scheelt in range 20-25 km (geen WP).

IvoB2 wijzigde deze reactie 18-11-2019 10:37 (6%)

Hyundai Kona EV 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
IvoB2 schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:36:
[...]

Klopt.
Laatste gemiddelde verbruik was bij ons 12.6 kWh/100 (afgelopen zaterdag, vertrek bij 1°C en terugkeer bij 10°C).
Was met temperatuur regeling op auto bij mij, je haalt die range niet met 130 km/h ;))

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• IvoB2
daemonix schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:13:
[...]

Was met temperatuur regeling op auto bij mij, je haalt die range niet met 130 km/h ;))
Uiteraard haal ik die range niet met 130 km/uur. Die snelheid is hier dan ook nergens toegelaten. :+

Hyundai Kona EV 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• daemonix
  • Niet online
hier (nog) wel. ;) En nog maar even gebruik van gemaakt zo lang het kan.

• IvoB2
I know.
Maar ik rij zelfs hier slechts uitzonderlijk 120. Max. draait hier meestal rond de 90-110.
En ik kom nooit ergens te laat.
Ik heb de persoon ook volledig aangepast aan het elektrisch rijden. O-)

IvoB2 wijzigde deze reactie 18-11-2019 13:19 (21%)

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13-12 16:22
IvoB2 schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:36:
[...]

Klopt.
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik rij meestal ook niet harder dan 100-110, veel snelweg, wel met heater aan maar kom meestal niet onder de 17 kWh/100 uit.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• IvoB2
Ik rij altijd in Eco mode.
Altijd de regeneratie in auto/3 stand (het antwoord op de reeds gevoerde nevendiscussie of dat zuiniger is of niet weet ik niet, de vraag is hier hoe ik het doe ).
Rij zoveel mogelijk met de SCC stand geactiveerd. Ik bestuur de auto ook veel met de rechterduim (SCC on, aan kruispunten en rotondes af met de "O" stand en dan terug reset).
In de centra en op de N-wegen hou ik me altijd aan de max. snelheid (hier is dat 30-50-70).
Ik rij altijd vooruitziend/anticiperend op voorgaand verkeer.
Op de autosnelweg rij ik 90 (als ik niet ver moet, ttz. tot 25-50 km) tot 110-120 (over langere afstanden maar die zijn eerder minimaal).
Heater max. op 20°C. Koeling op max. 25°C en/of 5°C verschil met buitentemperatuur.
Als binnenklimaat aangenaam is gaan heater/koeler ook af (dus niet gewoon op auto laten doorlopen).

Algemeen gemiddelde over 13.000 km is nu 14.4 kWh/100 km.

Corrigerende nota: Nog geen echte winter meegemaakt. Laagste temperatuur tijdens rijden was 1°C.
Winterbanden zijn nog maar een 500 km meegerekend.

IvoB2 wijzigde deze reactie 18-11-2019 13:49 (3%)

• Rick1855
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 12-12 13:26
Ora et Labora schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:24:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik rij meestal ook niet harder dan 100-110, veel snelweg, wel met heater aan maar kom meestal niet onder de 17 kWh/100 uit.
Veel snelweg op 110 kom je inderdaad nauwelijks onder de 17kwh/u. Veel binnenwegen dan wel, maar dan is het gemiddelde ook veel lager.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Aften ICU 3x32A/Load balancing

• nessio
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16:05
Klopt en ... wind opzij, tegen en bijna nooit mee Rij heel veel A7 amsterdam - friesland of a6 utrecht - friesland. Wind en regen slurpen energie. Zit nu op gemiddeld 16 wh/km
@Rick1855 : denk niet dat het 17kwh/u is maar 17wh/km

En wat is jullie gemiddelde snelheid ? De van mij is 61km/u incl bruggen, files, etc. (totaal km / uren)

Kona ceramic blue, 64 kwh, premium, michelin cross climate+

• daemonix
  • Niet online
Gemiddelde snelheid 55 km/h, 156 Wh/km (15.6 kWh/100 km)

(ik denk dat nessio een komma fout heeft, 160 Wh/km ipv 16 Wh/km).

A2 Utrecht-Amsterdam en Utrecht-Tilburg

Nu sinds zaterdag op winterbanden.

• IvoB2
Gemiddelde snelheid 49 km/h - 14.4 kWh/100 km.
Gemeten tussen maart 2019 en heden over 13.000 km, totaal gemeten over 2 bestuurders.
WW (H/T) verkeer gaat 20 km over autosnelweg (E19 - 120), 20,8 km over ringweg (70-90) en 15 km over binnenwegen (30-50-70).
WW verkeer maakt 65% uit van het totaal.
Winterbanden maken maar (in de huidige berekening) 5% uit van opgegeven het totaal.

• intveltr
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13-12 21:27
Martijn.J schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:46:
[...]

Schrok me anders de tandjes toen FCA ingreep terwijl dat niet nodig was. Was zelf al flink aan het remmen en nog genoeg afstand (wat mij betreft althans) toen de Kona dacht compleet in de ankers te gaan. Voor mij schrikken, maar nog meer voor de achterligger. Ging gelukkig goed, maar was echt onnodig....
Ik heb het nu 2 keer gehad: 1x een terechte ingreep waar de auto ingreep vlak voordat ik zelf vol op de rem trapte. De andere keer was op de snelweg waar het verkeer verderop gestopt was. Ik remde al af maar opeens ging de auto alsnog vol op de rem.

Wat ik wel merk: als ik enigszins stevig moet remmen, dan doe ik dat op de een of andere manier soms niet hard genoeg. Misschien heeft de auto een rare remcurve, of is het wennen aan de overgang van recovery naar echt remmen, of gewenning aan andere auto's waar je al strepen op de weg trekt als je maar aan het rempedaal denkt. Vanochtend ook weer: ik reed op een groen stoplicht af dat op oranje sprong. Ik remmen, maar op de een of andere manier toch niet lekker ingeschat en op het laatst moest ik hem echt intrappen om nog voor de streep te stoppen. En ik heb dat alleen met deze auto.

Misschien gebeurde hetzelfde bij die file, en greep de auto daarom in.

• McFredje1982
  • Laatst online: 13-12 15:55
nessio schreef op zondag 17 november 2019 @ 18:13:
Gefeliciteerd. Inlopen van leveringen zit er nog niet echt in. Was vrijdag bij dealer en zij meldde levering is domweg nog steeds +/- 1 jaar na bestelling.
Grappig, ik heb de mijne 3 weken geleden besteld (koop, geen lease) en heb hem dit jaar nog volgens de dealer.
Import uit Spanje, Premium, Dark Knight met alles erop en eraan behalve de app, want het is wel een 2019 model.

• IvoB2
Blijft het een vreemde situatie vinden hoe die levertermijnen van land tot land kunnen verschillen.

Hyundai België maakt nu in november promotie met 2 zaken:
- gratis laadkabel + gratis 3080 kWh AC laden aan 34 cent.
- onmiddellijk leverbaarheid van de Kona EV.
De KONA Electric is nu beschikbaar bij je Hyundai-verdeler. Je geniet dus direct van je nieuwe wagen

IvoB2 wijzigde deze reactie 18-11-2019 16:48 (5%)

• daemonix
  • Niet online
De gratis laadkabel is standaard in NL.

Ik begrijp niet wat je bedoelt met gratis 3080 kWh aan 34 cent. Dat is toch niet gratis?

• IvoB2
Hier zaten er zelfs twee bij (Een granny en een 8 meter CCS).
Die jongens van de marketing afdeling toch (weet een doorsnee nieuwe koper veel wat er sowieso standaard is). :)

De promo in duidelijke leesbare letters is 20.000 km laden inbegrepen.
In de kleine lettertjes geeft dat:
Laadkaart 3.080 kWh (AC laden) a rato van € 0,34 BTW incl./kWh bij een gemiddeld verbruik KONA EV (64 kWh) = 15,4 kWh/100km WLTP. Geldigheid laadkaart 3 jaar na activatie.
M.a.w. die 20.000 km hangt af van je rijstijl en waar je laadt. :+

Bij de onmiddellijke levertijd heb ik, op de promo, geen kleine lettertjes kunnen ontdekken
(wat uiteraard niet wil zeggen dat die bij ondertekening van de offerte nog kunnen opduiken).

Soit, de onze was binnen de 3 weken geleverd. _/-\o_

IvoB2 wijzigde deze reactie 18-11-2019 18:18 (19%)

• daemonix
  • Niet online
Hier ook 2 kabels ( type 2 en granny). CCS wordt niet bijgeleverd, die zit vast aan de snellader (!). Ik neem aan dat jij ook type 2 in plaats van CCS bedoelt.

Ah, die actie lijkt een beetje op de misleidende actie die hier bij de Ioniq gedaan is: tot 600 euro gratis laden, maar het bleek dat dit gaat over de startkosten van het laden. Loopt nog steeds een onderzoek naar. want stond zo niet in de aanbieding.

• IvoB2
daemonix schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:25:
Hier ook 2 kabels ( type 2 en granny). CCS wordt niet bijgeleverd, die zit vast aan de snellader (!). Ik neem aan dat jij ook type 2 in plaats van CCS bedoelt.
8)7 B)
I stand corrected.

• IvoB2
daemonix schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:25:
Ah, die actie lijkt een beetje op de misleidende actie die hier bij de Ioniq gedaan is: tot 600 euro gratis laden, maar het bleek dat dit gaat over de startkosten van het laden. Loopt nog steeds een onderzoek naar. want stond zo niet in de aanbieding.
Staat wel degelijk dat het over een laadkaart gaat met een tegenwaarde van 3080 kwh aan een AC prijs van 34 cent en geldig tot drie jaar na activatie van de kaart.
AC palen met startkosten ben ik hier in België nog niet tegen gekomen (wat geen referentie is want ik gebruik ze nauwelijks).

Mijn punt was eigenlijk dat Hyundai België nu promotie maakt met vlugge levering van de Kona EV en dat hij op voorraad zou moeten zijn bij de dealer. :)

Nu, binnenkort moet ik toch op eerste onderhoud. Kan het een en ander, louter uit nieuwsgierigheid, dan ter plaatse checken.

IvoB2 wijzigde deze reactie 18-11-2019 19:18 (27%)

• daemonix
  • Niet online
Ik geloof je direct. ;) Jou wel, hyundai wat minder vanwege genoemde misleiding. ;)

• skai21
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 13-12 12:56
Ik heb de backlog van dit forum nog niet teruggelezen (schuldig O-) ), maar ben sinds vandaag mogelijk gegadigde voor een Kona Electric Premium. Hij is mogelijk nog als voorraad model bij de leasemaatschappij aanwezig. Ik vroeg me af, als je nu een voorraad model (2019 geen meerfase thuislader) premium uitvoering krijgt. Zit daar dan een 8 inch of een 10.25 inch scherm in? :/

• Rick1855
nessio schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:23:
Klopt en ... wind opzij, tegen en bijna nooit mee Rij heel veel A7 amsterdam - friesland of a6 utrecht - friesland. Wind en regen slurpen energie. Zit nu op gemiddeld 16 wh/km
@Rick1855 : denk niet dat het 17kwh/u is maar 17wh/km

En wat is jullie gemiddelde snelheid ? De van mij is 61km/u incl bruggen, files, etc. (totaal km / uren)
ik ook meestal A6 Amersfoort Friesland

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Aften ICU 3x32A/Load balancing

• nessio
Oja, stom : reken fout het is 160wh/km GRRR.

• nessio
Vanmiddag bij mijn dealer geweest : gewone levertijd is als je nu besteld mei 2020 (=model 2020)
Dat gaat dus niet om de Spaanse import. Mijn dealer doet dit niet meer, teveel papieren rompslomp ivm garantie.

• s0larus
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:09
nessio schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:29:
Vanmiddag bij mijn dealer geweest : gewone levertijd is als je nu besteld mei 2020 (=model 2020)
Dat gaat dus niet om de Spaanse import. Mijn dealer doet dit niet meer, teveel papieren rompslomp ivm garantie.
Mijn zou 29 mei 2020 geleverd moeten zijn en is een 2020 model. Begin oktober besteld een via ARval geleased. Geen idee wat voor import het wel of niet is maar waarschijnlijk niet.

• daemonix
  • Niet online
@skai21 scherm is groot genoeg. Dat vind ik het enige dat telt. ;) Ik zal morgen even meten.

Let wel op dat de 'voorraad' modellen van leasemaatschappijen nog wel eens uit Zuid-Europa of uit Belgie geimporteerde modellen zonder warmtepomp willen zijn.

• skai21
daemonix schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:49:
@skai21 scherm is groot genoeg. Dat vind ik het enige dat telt. ;) Ik zal morgen even meten.

Let wel op dat de 'voorraad' modellen van leasemaatschappijen nog wel eens uit Zuid-Europa of uit Belgie geimporteerde modellen zonder warmtepomp willen zijn.
8 inch is idd groot genoeg, echter vind ik het uiterlijk en de plaatsing van de knoppen bij de 10.25 veel praktischer en mooier. Die warmtepomp is nog wel de moeite om te checken, is dat bij een productie datum vanaf xx-xx-yyyy?

• IvoB2
daemonix schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:19:
Ik geloof je direct. ;) Jou wel, hyundai wat minder vanwege genoemde misleiding. ;)
Bedankt. Dan ben je positiever ingesteld dan ikzelf. :)

• daemonix
  • Niet online
skai21 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 06:22:
[...]

8 inch is idd groot genoeg, echter vind ik het uiterlijk en de plaatsing van de knoppen bij de 10.25 veel praktischer en mooier. Die warmtepomp is nog wel de moeite om te checken, is dat bij een productie datum vanaf xx-xx-yyyy?
Ik heb even gemeten, en het totale scherm inclusief knoppen is 10,zoveel inch. Het scherm zelf is 9.4 inch. Ik vermoed dat dit de 10" versie is, standaard in de premium. (?)

Warmtepomp is niet afhankelijk van productiedatum maar van land en model: Nordics inclusief Nederland heeft warmtepomp in ieder geval op de premium, alles zuidelijk (dus ook Belgie) heeft geen warmtepomp.

• skai21
daemonix schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:20:
[...]

Ik heb even gemeten, en het totale scherm inclusief knoppen is 10,zoveel inch. Het scherm zelf is 9.4 inch. Ik vermoed dat dit de 10" versie is, standaard in de premium. (?)

Warmtepomp is niet afhankelijk van productiedatum maar van land en model: Nordics inclusief Nederland heeft warmtepomp in ieder geval op de premium, alles zuidelijk (dus ook Belgie) heeft geen warmtepomp.
Zitten jou knoppen onder het scherm:

Dan is het geloof ik de 10.25.
Zitten ze er naast:

Dan is het de 8 inch variant.

Denk ik op basis van mijn internet zoektocht 8)7

ps. iemand ervaring met deze bagagebak die je bij kunt kopen:

Ik vind dat altijd fijn, maar als ik dan vervolgens altijd moet klote om mijn laadkabel eronder kwijt te kunnen weer niet :O

skai21 wijzigde deze reactie 19-11-2019 12:56 (25%)

• Jhb62
  • Laatst online: 14:41

Jhb62

Kona 14/06/2019

skai21 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:40:
[...]

Zitten jou knoppen onder het scherm:
[Afbeelding]
Dan is het geloof ik de 10.25.
Zitten ze er naast:
[Afbeelding]
Dan is het de 8 inch variant.

Denk ik op basis van mijn internet zoektocht 8)7

ps. iemand ervaring met deze bagagebak die je bij kunt kopen:
[Afbeelding]
Ik vind dat altijd fijn, maar als ik dan vervolgens altijd moet klote om mijn laadkabel eronder kwijt te kunnen weer niet :O
De mat werkt prima, Ik gooi mijn kabel altijd los in de achterbak. De enkele keer dat de hond meegaat achter de voorstoelen ;)

• skai21
Jhb62 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:17:
[...]

De mat werkt prima, Ik gooi mijn kabel altijd los in de achterbak. De enkele keer dat de hond meegaat achter de voorstoelen ;)
Tsja, de mijne gaat dagelijks mee in de auto.
Nu inderdaad voorin op de grond bij de voorstoelen. Echter al die haren door de auto :P

• daemonix
  • Niet online
Er naast. Ik heb nog geen Kona gezien met knoppen er onder. En ik gooi de kabel ook gewoon los achterin.

daemonix wijzigde deze reactie 19-11-2019 13:33 (27%)

• skai21
Dat zal dan vermoedelijk de 2020 variant worden, ik vind het persoonlijk mooier / praktischer :)
daemonix schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:32:
Er naast. Ik heb nog geen Kona gezien met knoppen er onder. En ik gooi de kabel ook gewoon los achterin.

• daemonix
  • Niet online
En 8% bijtelling. ;) Wie mooi wil zijn moet pijn lijden en geduld hebben.

• Ora et Labora
Als ik bijvoorbeeld veel file rij, krijg ik constant waarschuwingen dat ik m'n stuur vast moet houden, ookal heb ik deze gewoon vast. Geef ik iets meer tegendruk, is de waarschuwing weg.
Iemand tips of trucs? Het liefst zet ik die hele waarschuwing uit maar dat kan natuurlijk niet. De lane assist vind ik verder wel handig overigens.

• Konarijder50
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 17:35
Ora et Labora schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:38:
Als ik bijvoorbeeld veel file rij, krijg ik constant waarschuwingen dat ik m'n stuur vast moet houden, ookal heb ik deze gewoon vast. Geef ik iets meer tegendruk, is de waarschuwing weg.
Iemand tips of trucs? Het liefst zet ik die hele waarschuwing uit maar dat kan natuurlijk niet. De lane assist vind ik verder wel handig overigens.
Ook zonder SCC aan?

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

skai21 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:19:
[...]

Tsja, de mijne gaat dagelijks mee in de auto.
Nu inderdaad voorin op de grond bij de voorstoelen. Echter al die haren door de auto :P
Een autodeken op de achterbank, je heb ze ook als kuip. Zo een had ik in de SuperB

• skai21
Jhb62 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:55:
[...]

Een autodeken op de achterbank, je heb ze ook als kuip. Zo een had ik in de SuperB
Tsja, dat heb ik ook gehad. Maar ik wil hem graag in de kofferbak hebben.
Dan is mijn achterbank zonder allerlei handelingen voor passagiers bruikbaar :)

• Ora et Labora
Deze heb ik eigenlijk altijd aan in de file, dat zou ik even moeten testen.

• Honnou
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13-12 17:34
skai21 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:03:
[...]

Er zijn mensen in dit topic die het over een Frunk hebben gehad voor de Kona. misschien een idee?

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Honnou schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:51:
[...]

Er zijn mensen in dit topic die het over een Frunk hebben gehad voor de Kona. misschien een idee?
Is een goed idee, maar ik open liever de achterklep dan de motorkap als ik de kabel moet pakken :)

• Honnou
Jhb62 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:58:
[...]

Is een goed idee, maar ik open liever de achterklep dan de motorkap als ik de kabel moet pakken :)
Had ook iets gezien met een tas met klittenband aan de zijkant die je er dan in hangt tegen de zijkant.

• IvoB2
skai21 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:40:
[...]

Dan steek je die toch gewoon in de frunk? Is standaard bijgeleverd. :)

• skai21
IvoB2 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:26:
[...]

Dan steek je die toch gewoon in de frunk? Is standaard bijgeleverd. :)
Cool, eerst eens zien of ik er een kan krijgen.

• IvoB2
[...]

Niet met een geladen koffer. ;)

• skai21
IvoB2 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:33:
[...]

Niet met een geladen koffer. ;)
Maar hoe open je de frunk? van binnen in de auto of kan dit met knop op afstandbediening?

• IvoB2
Van binnen in de auto.
Ik gebruik overigens bij de Kona de knop voor de afstandsbediening uitsluitend voor het ontgrendelen van de laadkabel.

• Rick1855
skai21 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:03:
[...]

Bij mij gaat ie echt niet in de achterbak, ik wil hem binnen de kreukelzone hebben.

• Rick1855
[...]

Ik heb twee hydraulische openers gemonteerd, dan is de frunk toch wel handig als ook het laadpunt voorin zit.

• Dave Mol
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 14:45
Ik had in het begin ook iedere keer die melding dat ik mijn stuur vast moest houden en ik ging maar met mijn handen het stuur beter vast houden enz maar bleef de melding houden. Toen sprak ik iemand met een Jaguar ipace die zei je moet even een klein stukje tegensturen dan gaat de melding meteen weg en dat werkt

• Twiek-San
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 15:48
Juist. Beetje sturen (minimaal tikje in de draairichting) is voldoende.

• nessio
@klopt beetje tegensturen. De sensors zitten inde knobbels. In de tesla drukken ze er een tennisbal tussen dan hoeven ze het stuur niet vast te houden bij autopilot

• nessio
ik heb ook de achterbak bescherming, prima daar gooi ik de kabel in en anders gaat ie achter de voorstoelen.
Wilde ook zo'n honderek. Maar dealer kon niet direct zeggen of dat permanent was. Er meteen maar vanaf gezien.

• nessio
GOM weg op 382 maar bleek in werkelijkheid 360 (vandaag vv Workum- Hoofdorp met stevige NNW wind, regen, heat op 22 en 110 op de teller). Verbruik 17,8 kwh / 100km
Echtgenote reed, aan stuurkant krijg je gauw koude benen zeker met wind tegen (ik ook)en dan moet je wat.
Met heat op 22, warmte naar beneden en ventilator op 3 is dat verholpen.
Helaas stuur en stoelverwarming lossen dat probleem niet op
Ook eerder alleen rijdend driver only geprobeerd -> ontstaat er een rare koude trek in de auto

• daemonix
  • Niet online
De driver-only helpt ook niet bij het verbruik volgens mij, invloed is minimaal en niet meetbaar in bereik.

• Twiek-San
@nessio Hondenrek is er in 1 minuut uit (en weer in)

• Rob76
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 23-11 12:07
Vanochtend om 7 uur met 1 graden vanuit Den Haag naar Haarlem gereden. Dus alle soorten wegen en snelheden gehad. En een stuk 125 gereden. Airco aan voor ontdooien ruiten en verwarming op 19.5. Verder ook stoelverwarming aan op de laagste stand en even de stuurverwarming aan. Verbruik 6 km op 1 kw. Dus zo'n 384 actieradius. Valt me niet tegen.

• IvoB2
Het echte verbruik van een EV blijft toch enige rekenkunde vragen en wat notities in detail. :)

Gisterenavond om 19:20 uur de Kona EV onder de carport gezet en beginnen te laden.
GOM gaf nog 178 km aan (spijtig genoeg % SOC niet nagekeken).

Deze morgen om 07:15 uur werd laden beëindigd en was er (volgens de laadpaal) 47 kWh bijgeladen.
Buitentemperatuur (onder de carport) was bij de start 4°C, rond middernacht was het al -2°C, Laagste temp. bedroeg -4°C en bij beëindigen laden was het nog -3°C.

Blijkbaar zijn bij koude temperaturen de laadverliezen veel groter?
(Heb nog nooit zoveel kWh in de accu kunnen laden en al zeker niet bij een beginstand van 178 km).

IvoB2 wijzigde deze reactie 20-11-2019 10:24 (14%)

• Hamkaaz
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 13-12 16:39
Ik heb in de kofferbak onder de laadvloer de bovenste bak weggehaald. Dan past de laadkabel er prachtig in en ligt ie niet heen en weer te schuiven bij remmen en optrekken.

Kona ev ceramic blue

• Ora et Labora
Hamkaaz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:31:
Ik heb in de kofferbak onder de laadvloer de bovenste bak weggehaald. Dan past de laadkabel er prachtig in en ligt ie niet heen en weer te schuiven bij remmen en optrekken.
Dat is de ideale plek vind ik.
Alleen ik heb constant de kofferbak geladen met spullen en gereedschap waardoor ik de laadvloer niet omhoog kan tillen zonder m'n spullen eruit te halen.

Meestal ligt de kabel op de achterbank, niet ideaal.

• nessio
@IvoB2 : Gister om 15.00 thuis. %soc 17% om 15.30 aan de lader Kona staat niet onder mijn carport.
Vanmorgen om 8.45 klaar. Temp start was +/- 7 graden vannacht gedaald tot -2.
Geladen tot 100% aantal kwh 58,280 = 83% 83% van 64 =53,120 laadverlies 58280-53120 = 5160 = 9,7%
Lijkt mij normaal. Bij de Prius plug in is dat ook 11%
Overigens was de Kona helemaal niet aangevroren (alleen het dak) Maar de andere 2 auto's zitten dik in het ijs.

• nessio
@Twiek-San O, maar 1 minuut. Wordt het ergens aan geklikt?

• IvoB2
[b]nessio in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"
Overigens was de Kona helemaal niet aangevroren (alleen het dak) Maar de andere 2 auto's zitten dik in het ijs.
Geparkeerd onder zelfde omstandigheden of hing de Kona aan de voorverwarming? (zelf gebruik ik dat laatste nooit).

• Rick1855
nessio schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:43:
@klopt beetje tegensturen. De sensors zitten inde knobbels. In de tesla drukken ze er een tennisbal tussen dan hoeven ze het stuur niet vast te houden bij autopilot
Ja maar bij Tesla en ook Audi gebruiken ze drukopnemers die voelen of je in het stuur knijpt. Bij Hyundai is dat een goedkoop systeem die de stuuruitslag meet. Dat met die tennisbal gaat voor ons nooit werken. ik vind het irritant dat hij een melding geeft als je het stuurt vasthoudt. Bij de Audi was dat niet het geval.

• Rob76
Voor de laadkabel gebruik ik gewoon de zelfgemaakte frunk, waarom op de achterbank? Er passen twee laadkabels en een verlengsnoer in. Scheelt ook weer ruimte onder de klep in de bagageruimte. Voor de mensen die het filmpje nog niet hebben gezien 😁

YouTube: Frunk im Hyundai Kona - Aber richtig!

• FrankTM
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13-12 15:41
Rick1855 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:18:
[...]

Ik heb twee hydraulische openers gemonteerd, dan is de frunk toch wel handig als ook het laadpunt voorin zit.
Heb je een linkje van die dingen toevallig?

iRacing Profiel

• Ora et Labora
Rob76 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:04:
Voor de laadkabel gebruik ik gewoon de zelfgemaakte frunk, waarom op de achterbank? Er passen twee laadkabels en een verlengsnoer in. Scheelt ook weer ruimte onder de klep in de bagageruimte. Voor de mensen die het filmpje nog niet hebben gezien 😁

YouTube: Frunk im Hyundai Kona - Aber richtig!
Ik heb de kabel nagenoeg iedere dag nodig, dan is het wat makkelijker "grijpen" dan de motorkap elke keer open te moeten doen al is dat natuurlijk ook weinig moeite.

• Twiek-San
nessio schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:43:
@Twiek-San O, maar 1 minuut. Wordt het ergens aan geklikt?
Nee, tussen de achterleuningen en de auto in geklemd.

• Rick1855
FrankTM schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:36:
[...]

Heb je een linkje van die dingen toevallig?
https://www.youtube.com/watch?v=cn3KrrIfvRU&t=429s
Heeft hier al eens gestaan geloof ik

oh ja en te koop bij Ali

Rick1855 wijzigde deze reactie 20-11-2019 14:28 (4%)

• nessio
@Twiek-San oke, dank

• nessio
@IvoB2 Nee kona stond niet aan de voorverwarming (hoefde vandaag niet weg, ik heb kantoor aan huis). Wel staat wintermode aan, maar dat zou pas werken bij -10. Onder de motorkap moet het beslist redelijk warm zijn geweest want de voorruit was over een grote ronde plek in het midden zelfs helemaal droog

Ik heb thuis ook geen app nodig : de laadpaal van TNM (nu Shell recharge) meld alles : laden start / laden stopt / batterij vol / laadkabel wordt losgekoppeld. Onderstaand de bewuste laadsessie.
Laden was om 9.30 klaar maar ik heb de kabel om 9.50 losgekoppeld

Start .............................einde................ paalnummer ........................................ pasnummer
19/11/2019 15:25 | 20/11/2019 09:50 | ---------------- : TheNewMotion | --------------------

sessienummer................................. kwh
---------------------------------------- | 58280

nessio wijzigde deze reactie 21-11-2019 11:05 (19%)

• internet4me
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17:11
Het pasnummer zou ik maar snel verwijderen. Men kan er zo misbruik van maken.

• daemonix
  • Niet online
paalnummer ook in het kader van 'je kan nooit weten'.

• s0larus
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:09
nessio schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:17:
@IvoB2 Nee kona stond niet aan de voorverwarming (hoefde vandaag niet weg, ik heb kantoor aan huis). Wel staat wintermode aan, maar dat zou pas werken bij -10. Onder de motorkap moet het beslist redelijk warm zijn geweest want de voorruit was over een grote ronde plek in het midden zelfs helemaal droog

Ik heb thuis ook geen app nodig : de laadpaal van TNM (nu Shell recharge) meld alles : laden start / laden stopt / batterij vol / laadkabel wordt losgekoppeld. Onderstaand de bewuste laadsessie.
Laden was om 9.30 klaar maar ik heb de kabel om 9.50 losgekoppeld

Start .............................einde................ paalnummer ........................................ pasnummer

sessienummer................................. kwh
Vergeet niet die gegevens de verbergen :P paalnummer, pasnummer, sessienummer.

• prijsstunt
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13-12 20:05
Gisteren de drie weken geleden bestelde Spaanse Kona opgehaald voor mijn vrouw.
Spaanse Tecno uitvoering, wordt hier geadverteerd als Fashion met een premium prijs :-)
Mist tov NL versie stoelverwarming :-(, en elektrisch inklapbare buitenspiegels als meest opvallende punten.
Gelukkig heeft hij wel een warmtepomp, alleen een grannycharger meegeleverd, geen type 2 kabel.

Ik had hem zonder proefrit besteld, dus was wel benieuwd hoe de rit van Apeldoorn naar Almelo zou bevallen gisteren. Eerst de minpunten zoals ik ze ervaar. Op zich rijdt het ding prima, maar het is wel heel erg plastic en basic allemaal zeg. Hij is vrij traag, echt flink lawaaiig al bij lage snelheden, en op de snelweg helemaal. Eerste rit verbruik viel me wat tegen, wel koud gisteren, maar nergens harder dan 100 gereden en toch 179wh per km verbruikt. Stuurgedrag ook wat zoekerig. Matige zitpositie en niet heel veel ruimte. Voelt gewoon in het geheel wat goedkoop en klein aan. En geen standaard app, om thuis even te kijken hoeveel lading je nog hebt of kachel vast aan te zetten.
Pluspunten; Ik vind het een leuk compact autootje om te zien, genoeg servicepunten (moet nog even kijken hoe het met de Spaanse garantie gaat), kennelijk een laag verbruik mogelijk, door kleine wieltjes en bandjes lekker goedkoop qua winterbanden en zo. Waarmee we meteen op het belangrijkste voordeel komen; zakelijk gewoon lekker goedkoop. Ik ben uitgegaan van een restwaarde van 12000 euro over 60 maanden (geen idee of dat realistisch is) en dan kom ik netto onder de 300 euro per maand uit, all-in inclusief laden (niet gefinancieerd, en geen kosten voor verzekering want zit gratis mee in mijn verzekeringspakket, en af en toe goedkoop bij mij op de zaak laden)

Mijn vrouw rijdt 12500 km per jaar woon werkverkeer, en daarvoor lijkt hij me prima geschikt.

• IvoB2
prijsstunt schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:57:
Mijn vrouw rijdt 12500 km per jaar woon werkverkeer, en daarvoor lijkt hij me prima geschikt.
Hangt er gewoon van af in hoeveel stadia ze die 12.500 km moet afleggen. :+
En ze zal meer plezier hebben aan de WP dan van die stoelverwarming (aan koude voeten, onderbenen en koude voorkant heeft ze ook niet veel).

IvoB2 wijzigde deze reactie 21-11-2019 09:36 (19%)

• Honnou
Spaanse Tecno uitvoering, wordt hier geadverteerd als Fashion met een premium prijs :-)
Mist tov NL versie stoelverwarming :-(, en elektrisch inklapbare buitenspiegels als meest opvallende punten.
Gelukkig heeft hij wel een warmtepomp, alleen een grannycharger meegeleverd, geen type 2 kabel.

Ik had hem zonder proefrit besteld, dus was wel benieuwd hoe de rit van Apeldoorn naar Almelo zou bevallen gisteren. Eerst de minpunten zoals ik ze ervaar. Op zich rijdt het ding prima, maar het is wel heel erg plastic en basic allemaal zeg. Hij is vrij traag, echt flink lawaaiig al bij lage snelheden, en op de snelweg helemaal. Eerste rit verbruik viel me wat tegen, wel koud gisteren, maar nergens harder dan 100 gereden en toch 179wh per km verbruikt. Stuurgedrag ook wat zoekerig. Matige zitpositie en niet heel veel ruimte. Voelt gewoon in het geheel wat goedkoop en klein aan. En geen standaard app, om thuis even te kijken hoeveel lading je nog hebt of kachel vast aan te zetten.
Pluspunten; Ik vind het een leuk compact autootje om te zien, genoeg servicepunten (moet nog even kijken hoe het met de Spaanse garantie gaat), kennelijk een laag verbruik mogelijk, door kleine wieltjes en bandjes lekker goedkoop qua winterbanden en zo. Waarmee we meteen op het belangrijkste voordeel komen; zakelijk gewoon lekker goedkoop. Ik ben uitgegaan van een restwaarde van 12000 euro over 60 maanden (geen idee of dat realistisch is) en dan kom ik netto onder de 300 euro per maand uit, all-in inclusief laden (niet gefinancieerd, en geen kosten voor verzekering want zit gratis mee in mijn verzekeringspakket, en af en toe goedkoop bij mij op de zaak laden)

De minpunten die je aangeeft zijn terecht, maar afhankelijk van je prioriteiten.

Is het een voordelige auto die nu al elektrisch is, met een zeer groot bereik wanneer je deze vergelijkt met andere elektrische auto's die momenteel rond rijden? JA, 100%.
Is het een luxe auto, niet vergelijkbaar met een ICE auto van vergelijkbare prijs.

Nu moet ik zeggen dat je dit ook had kunnen merken wanneer je een proefrit maakt bij een dealer van een half uur, kan vaak nog dezelfde dag.

Is de bouwkwaliteit een hogere eis had je mogelijk kunnen kijken naar een BMW i3 (met iets meer dan de helft van de range) or misschien een Opel Ampera-E

• nessio
@prijsstunt 1. Traag? er zit een stroompedaal in om die 200 pk te activeren 2. Lawaaiig : Nexen banden ? dan klopt het 3. 179 w/km met verwarming op 22? zonder voorverwarmen dat klopt wel (ut is een koude herfst) 4. milieuvriendelijk plastic, tja, dat zul je nog veel meer gaan zien 5. stuurgedrag, stond LFA aan
En ja, het is nu eenmaal geen BMW X5 of X7, dat kost ook ietsepietsie meer

• nessio
@... ik heb kaart, paal, sessie nummers weggehaald. Dank.

• daemonix
  • Niet online
@prijsstunt Zoals @nessio al opmerkt zit er meer dan 200 pk met 395 Nm koppel in. Het hangt af van de instellingen, maar in normale Eco mode ben je al sneller weg bij een verkeerslicht dan de meeste ICE auto's, en helemaal als je het pedaal door de barriere heen trapt, dan gaat hij in sport mode weg. Dat kun je onderweg tijdens het rijden ook gebruiken. Weinig auto's (afgezien van de BEV's) die je bijhouden zeker omdat je niet hoeft te schakelen.

Je kunt hem ook in Normal of Sport mode zetten, de laatste vind ik te zenuwachtig. 179 Wh/km is niets om je voor te schamen. Wind tegen zeker? Je zult merken dat weersinvloeden een veel grotere rol spelen dan bij een ICE vanwege de invloed op het heel hoge rendement.

En kijk uit als het regent of de weg nat/glad is, de standaard Nexen banden zijn echt waardeloos als in heel waardeloos en niet geschikt voor Nederland.

• Rob76
@prijsstunt

Kona traag? Ik heb met droog weer in de sportstand 0-100 km/u in 6,95 seconden gehaald. Dus ik denk dat je iets niet goed doet of gewend bent om in een sportauto of Tesla te rijden... 😁

• Rick1855
Rob76 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:12:
@prijsstunt

Kona traag? Ik heb met droog weer in de sportstand 0-100 km/u in 6,95 seconden gehaald. Dus ik denk dat je iets niet goed doet of gewend bent om in een sportauto of Tesla te rijden... 😁
met nat of koud weer ben je zeker gezien met deze voorwielaandrijving. Gisteren in de sportstand stonden de wielen alleen maar te malen en kwam de auto niet van z'n plaatst. Te veel koppel voor de voorwielen.

• Rob76
Herkenbaar, de truc is rustig laten opkomen en bij ongeveer 30-40 km/u voller intrappen. Dat werkt veel beter.

• daemonix
  • Niet online
Je moet natuurlijk wel kunnen rijden om hard weg te kunnen rijden. Hardrijden betekent niet altijd het pedaal vloeren zoals Rob76 ook opmerkt. Het telt ook niet hoe hard je een bocht in gaat maar hoe hard je er uit komt.

Vervanging van de Nexen banden door iets beters helpt aanzienlijk. En inderdaad, een voorwiel aangedreven auto met zoveel vermogen en koppel is wel eens niet handig. Ooit wel eens een Alfa 164 3 liter geprobeerd? Hetzelfde probleem.

• Rick1855
daemonix schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:17:
Je moet natuurlijk wel kunnen rijden om hard weg te kunnen rijden. Hardrijden betekent niet altijd het pedaal vloeren zoals Rob76 ook opmerkt. Het telt ook niet hoe hard je een bocht in gaat maar hoe hard je er uit komt.

Vervanging van de Nexen banden door iets beters helpt aanzienlijk. En inderdaad, een voorwiel aangedreven auto met zoveel vermogen en koppel is wel eens niet handig. Ooit wel eens een Alfa 164 3 liter geprobeerd? Hetzelfde probleem.
Wel een 159 met +200 pk, maar ook de Audi A3 etron had meer dan 200pk, maar toch anders. Het koppel wat vanaf 0 toeren beschikbaar is, vraagt een andere manier van optrekken dan bij een benzine auto. Net iets voorzichtiger.

• elmo1
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 02-12 19:52

elmo1

Kona Electric jan-2019

Gisteren op terug weg van mijn werk het volgende constateert.
Ik had hem op de sport modus gezet. Dan krijg je zo'n mooie % power in je dashboard.
daarnaast had ik mijn display op de batterij gebruik pagina gezet, waar je kun zien hoeveel watt alles gebruikt.
Mijn conclusie is dat die power meter nergens op slaat!

de auto heeft een piek vermogen van 150kW dat is als hij vol is, echter dit piek vermogen daalt naar mate de batterij leger is en temperatuur buiten.

Nu was mijn max vermogen op terug weg rond de 124kW

Dus mijn verwachting is als mijn power 50% aangeeft dat dan het geleverde vermogen rond de 62kW ligt.
FOUT dus niet. Staat je power meter op 50% dan geeft hij 50kW aan, zit hij rond de 20% is het heel verrassend 20kW. rond de 30% heel verrassend ongeveer 33kW.
De power meter slaat dus nergens op.
Dus erg leuk die graphic maar eigenlijk nutteloos.

Iemand dit ook al opgevallen?

elmo1 wijzigde deze reactie 21-11-2019 14:01 (3%)

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Rob76 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:12:
@prijsstunt

Zorg dat je tranction control uit hebt staan is hij nog een stukje sneller :9

• IVIaarten
  • Laatst online: 12:47
ik neem aan dat je kW bedoelt, en niet kWh?

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

IVIaarten schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:00:
ik neem aan dat je kW bedoelt, en niet kWh?
ja, aangepast ;)

• CoolHead621
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11-12 16:37

CoolHead621

Enjoy every moment

Niet toevallig de 40kWh versie IPV de 64kWh?

Want traag is ie zeker niet (64kWh)

Huawei P30 Pro 8GB/128GB / OnePlus 6T 8GB/128GB

• nessio
Vast niet, maar anders heeft Prijsstunt wel een Stuntprijs betaald.

• intveltr
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13-12 21:27
elmo1 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:54:
Dus mijn verwachting is als mijn power 50% aangeeft dat dan het geleverde vermogen rond de 62kW ligt.
FOUT dus niet. Staat je power meter op 50% dan geeft hij 50kW aan, zit hij rond de 20% is het heel verrassend 20kW. rond de 30% heel verrassend ongeveer 33kW.
De power meter slaat dus nergens op.
Dus erg leuk die graphic maar eigenlijk nutteloos.

Iemand dit ook al opgevallen?
Zag toevallig een reviewer op YouTube die de auto in powermode in “N” zette en het gaspedaal intrapte. De powermeter sloeg nog steeds uit.

Ik heb het natuurlijk zelf ook even geprobeerd maar bij mij doet hij dat niet. Misschien andere firmware, en hebben ze dat schoonheidsfoutje inmiddels gefixed. Maar het lijkt er op dat die functie niets meer dan een leuk visueel is.

• prijsstunt
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13-12 20:05
Hij is natuurlijk niet traag, maar ik rij zelf in een ouwe Tesla model S uit 2013, en daar wen je kennelijk heel snel aan, want die vond ik ook heel lawaaiig in vergelijking met de Range Rover die ik hiervoor had.
Mijn S is een ontwerp uit 2011/12, ik dacht dat er in zeven jaar tijd wel weer zo'n ontwikkelingssprong gemaakt zou zijn, dat een nieuwe middenklasse van nu wel net zo goed zou rijden als een wat duurdere auto van jaren eerder. Maar het is goed, hierdoor realiseer ik dat ik nog jaren kan blijven doorrijden in mijn auto.

Mijn vrouw reed in een Land Rover Discovery, ongeveer vergelijkbaar snel als de Kona denk ik, maar wel luxer en stiller.

Maar mijn vrouw is er prima tevreden mee, gisteren haar eerste woon-werk rit gemaakt, en met de Kona sparen we een enorm bedrag uit tov de Discovery per maand. Ik kan nu alleen haar auto niet meer lenen om de aanhanger te trekken....

Volgens mij heeft mijn Kona geen adaptieve cruisecontrol, of hie dat bij Hyundai ook mag heten, alleen gewone, of moet je dat eerst instellen of zo? Heb alleen een Spaanse handleiding, moet even op zoek naar een NL of UK versie.

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

prijsstunt schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 06:57:
Hij is natuurlijk niet traag, maar ik rij zelf in een ouwe Tesla model S uit 2013, en daar wen je kennelijk heel snel aan, want die vond ik ook heel lawaaiig in vergelijking met de Range Rover die ik hiervoor had.
Mijn S is een ontwerp uit 2011/12, ik dacht dat er in zeven jaar tijd wel weer zo'n ontwikkelingssprong gemaakt zou zijn, dat een nieuwe middenklasse van nu wel net zo goed zou rijden als een wat duurdere auto van jaren eerder. Maar het is goed, hierdoor realiseer ik dat ik nog jaren kan blijven doorrijden in mijn auto.

Mijn vrouw reed in een Land Rover Discovery, ongeveer vergelijkbaar snel als de Kona denk ik, maar wel luxer en stiller.

Maar mijn vrouw is er prima tevreden mee, gisteren haar eerste woon-werk rit gemaakt, en met de Kona sparen we een enorm bedrag uit tov de Discovery per maand. Ik kan nu alleen haar auto niet meer lenen om de aanhanger te trekken....

Volgens mij heeft mijn Kona geen adaptieve cruisecontrol, of hie dat bij Hyundai ook mag heten, alleen gewone, of moet je dat eerst instellen of zo? Heb alleen een Spaanse handleiding, moet even op zoek naar een NL of UK versie.
De premium versie in NL heeft wel een adaptieve cruisecontrol ;)

• midego
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:18

midego

Hyundai Kona EV

Na 15.000km een gemiddelde van 16.8 kWh op de teller staan.

Hyundai Kona EV sinds 18-07-2019

• daemonix
  • Niet online
Jhb62 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:42:
[...]

De premium versie in NL heeft wel een adaptieve cruisecontrol ;)
En het enige dat die niet doet is automatische baanwissel, voor de rest werkt die perfect. :)

Maar hoezo vind je @prijsstunt de Kona traag in vergelijking met de Landrover? Met de Tesla snap ik. De Landrover is een slak vergeleken met een BEV.

daemonix wijzigde deze reactie 22-11-2019 09:20 (20%)

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13-12 13:31
en langzaam is het ook niet.. gister ook binnen no-time limit van 177 km/h(dash/gps vergeten te kijken) opgezocht. zuinig is ie bepaald niet.
Pagina: 1 ... 38 ... 41 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True