Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 36 ... 47 Laatste
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-01 16:24
denheer schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:10:
[...]

Even offtopic maar om je toch te helpen omdat Tasker iets anders dan normaal werkt:

In Tasker maak je eerst twee tasks aan:
1. Start Hotspot -> WiFi Tether aan
2. Stop Hotspot -> WiFi Tether uit

Dan maak je in Tasker een nieuwe Profile aan:
* Selecteer: State -> Net -> BT Connected
* Na dit geselecteerd te hebben zit je in [State Edit] en daar klik je recht bij "Name" op het vergrootglas en selecteer daar "KONA EV".
* Dan ga je terug door op het pijltje linksboven te klikken en dan vraagt Tasker automatisch welke task je eraan wilt koppelen. Kies -> Start Hotspot
* Dan nu de grote truuk: je ziet bij de Profile nu een groen pijltje naar rechts staan met daarachter de tekst "Start hotspot", houd deze ingedrukt en je kan dan "Add Exit Task" selecteren. Kies -> Stop hotspot

Da's alles. :)
Dankzij deze post is het mij ook gelukt.
Alleen is het vreemde dat ik zie dat de hotspot aan gaat en staat op m'n telefoon bij de BT connectie maar de Hyundai kan geen verbinding maken hiermee, hij ziet hem wel, handmatig verbinden geeft aan "fout tijdens verbinding maken, probeer het opnieuw". Als ik dan de hotspot op m'n telefoon handmatig uitzet en weer aanzet werkt het wel.
Zal vast wel aan m'n telefoon liggen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• elmo1
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-01 12:43

elmo1

Kona Electric jan-2019

Ora et Labora schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:57:
[...]

Ik zie dit bericht voorbijkomen, maar heb je de dashcam op permanent stroom aangesloten? Ik gebruik ook een dashcam maar dan via de 12volt aansluiting in de auto, deze heeft geen permanent stroom, ik zit mij af te vragen of mij dit ook kan overkomen dan.
permanente stroom met een zekering splitter op de voorstoel bediening.

• sander666
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 19:16
gisteren besloot mijn auto opeens een noodstop te maken terwijl ik langzaam in de file reed (ongeveer 50 km/h). was echt onnodig wat mij betreft. Ik ben heel blij dat mijn achterligger goed oplette want ik lees overal dat onderdelen een lange levertijd hebben.

• Jefrimmm
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 24-01 11:22
Ik ben sinds afgelopen maandag ook een trotse bezitter van de Premium Dark Night (2019).

Wat is de toegevoegde waarde van het verbinden met een WiFi hotspot?

• CoolHead621
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 24-01 07:44

CoolHead621

Enjoy every moment

sander666 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:27:
gisteren besloot mijn auto opeens een noodstop te maken terwijl ik langzaam in de file reed (ongeveer 50 km/h). was echt onnodig wat mij betreft. Ik ben heel blij dat mijn achterligger goed oplette want ik lees overal dat onderdelen een lange levertijd hebben.
Phantom breaking :)

Hebben ze in de Tesla's ook last van zag ik in een video.

Huawei P30 Pro 8GB/128GB / OnePlus 6T 8GB/128GB

• FrankTM
  • Laatst online: 16-01 17:03
Jefrimmm schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:32:
Ik ben sinds afgelopen maandag ook een trotse bezitter van de Premium Dark Night (2019).

Wat is de toegevoegde waarde van het verbinden met een WiFi hotspot?
TomTom info in navigatie.

iRacing Profiel

• Jefrimmm
  • Laatst online: 24-01 11:22
Staat de WiFi verbinding per definitie uit als de auto uit staat? Zo nee; is het mogelijk om getallen uit te lezen dmv de WiFi verbinding? Dat klinkt voor mij interessanter dan een OBD2 adapter.

• sander666
  • Laatst online: 19:16
CoolHead621 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:33:
[...]

net als ineens naar rechts trekken bij een nat verdrijvingsvlak. Bloedlink als je dan geen handen in de buurt van je stuur hebt.

• Ora et Labora
CoolHead621 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:33:
[...]

Waarom maakt de auto dan ineens een noodstop? Denkt hij dat er iets voor zit, ziet hij het verkeerd door een sensor of iets dergelijks?

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Ora et Labora schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:54:
[...]

Waarom maakt de auto dan ineens een noodstop? Denkt hij dat er iets voor zit, ziet hij het verkeerd door een sensor of iets dergelijks?
Toch iets wat hij ziet in de sensor.
Ik heb al een aantal keren gehad dat ik op een vrij brede weg spontaan een rem-traktatie kreeg omdat de auto een fietser op het fietspad naast de weg zag! :?

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
sander666 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:47:
[...]

net als ineens naar rechts trekken bij een nat verdrijvingsvlak. Bloedlink als je dan geen handen in de buurt van je stuur hebt.
Je wordt dan ook geacht je handen aan het stuur te hebben. Artikel 5 als je denkt dat niet te hoeven.

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• FrankTM
  • Laatst online: 16-01 17:03
Jefrimmm schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:46:
[...]

Staat de WiFi verbinding per definitie uit als de auto uit staat? Zo nee; is het mogelijk om getallen uit te lezen dmv de WiFi verbinding? Dat klinkt voor mij interessanter dan een OBD2 adapter.
Voor zover ik weet gaat dat niet. Denk dat wifi uit is, en dat als het aan zou staan je er niet iets op kan uitlezen.

iRacing Profiel

• Ora et Labora
CoolHead621 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:57:
[...]

Toch iets wat hij ziet in de sensor.
Ik heb al een aantal keren gehad dat ik op een vrij brede weg spontaan een rem-traktatie kreeg omdat de auto een fietser op het fietspad naast de weg zag! :?
Dat had ik met de Golf GTE ook en nu met de Kona ook al een keer gehad maar dat waren geen noodstops, eerder een redelijk fors afremmen wat ik dan onmiddelijk corrigeer door gas te geven.

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Ora et Labora schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:12:
[...]

Dat had ik met de Golf GTE ook en nu met de Kona ook al een keer gehad maar dat waren geen noodstops, eerder een redelijk fors afremmen wat ik dan onmiddelijk corrigeer door gas te geven.
Klopt inderdaad fors afremmen wat betreft de fietser.
Al wel eens een noodstop gehad op de snelweg en dat was niet fijn kan ik je zeggen.
De auto vond blijkbaar dat de auto voor mij te hard remde (ik zou zelf de stroompedaal losgelaten hebben)

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

CoolHead621 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:17:
[...]

Klopt inderdaad fors afremmen wat betreft de fietser.
Al wel eens een noodstop gehad op de snelweg en dat was niet fijn kan ik je zeggen.
De auto vond blijkbaar dat de auto voor mij te hard remde (ik zou zelf de stroompedaal losgelaten hebben)
Ik heb geleerd in de file om mijn afstand van de acc te verhogen. Als je zelf de rem aanraakt als hij begint te piepen dan klapt hij gegarandeerd in de nood rem.

Je hebt maar 2 opties een om op tijd zelf te remmen, of 2 het systeem af te laten handelen want zodra je zelf de rem aanraakt gaat hij vol in de ankers.
Voor je eigen gemoedsrust is optie 1 de beste.

• intveltr
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 26-12-2019
sander666 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:27:
Had ik dus ook, alleen lette de achterligger wat minder op :( Auto gaat maandag naar de schadehersteller. Maar in mijn geval had het systeem ergens wel een reden om in te grijpen.

Het komt blijkbaar bij alle merken voor. Maar men meent dat het systeem gemiddeld meer kop-staartbotsingen voorkomt dan deze veroorzaakt.

• nessio
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:15
Phantom breaking : Dan hebben jullie gelukkig nog nooit in een BMW2AT met acc gereden. Die zag overdag en 's nachts spoken. In het 1e jaar dat ik m had, uiteraard alle "spoken" gevonden. Overdag : sommige viaducten, flauwe hobbels in de weg (bijv Almere-lelystad de knardijk), aquaducten, lage zon, zon van achter Nacht : viaducten. Wel was de acc op een camera gebaseerd (niet BMW waardig) Antwoord fabriek : we weten het. Was na 40jr meteen mijn laatste BMW.

Kona ceramic blue, 64 kwh, premium, michelin cross climate+

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

nessio schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:38:
Phantom breaking : Dan hebben jullie gelukkig nog nooit in een BMW2AT met acc gereden. Die zag overdag en 's nachts spoken. In het 1e jaar dat ik m had, uiteraard alle "spoken" gevonden. Overdag : sommige viaducten, flauwe hobbels in de weg (bijv Almere-lelystad de knardijk), aquaducten, lage zon, zon van achter Nacht : viaducten. Wel was de acc op een camera gebaseerd (niet BMW waardig) Antwoord fabriek : we weten het. Was na 40jr meteen mijn laatste BMW.
Dat is wel heel bijzonder van BMW een BMW rijder remt toch nooit :+ >:), weet je zeker dat het geen functionaliteit was om roest van de remschijven te verwijderen....

elmo1 wijzigde deze reactie 07-11-2019 12:41 (6%)

• nessio
@invelt : Helaas een Nederlander heeft moeite om afstand te houden in de file, want misschien duikt er wel iemand tussen. Vervolgens klooit men met alles en dan is het boem. Met de BMW 2x gehad (1x poesiemauw met er telefoon, 2e iemand die er voortdurend zo dicht op zat dat fout moest gaan).

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

nessio schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:42:
@invelt : Helaas een Nederlander heeft moeite om afstand te houden in de file, want misschien duikt er wel iemand tussen. Vervolgens klooit men met alles en dan is het boem. Met de BMW 2x gehad (1x poesiemauw met er telefoon, 2e iemand die er voortdurend zo dicht op zat dat fout moest gaan).
Nu moet ik ook bekennen dat het rete irritant is als je op de ACC aan het rijden bent en er duikt iemand voor! :+

• intveltr
CoolHead621 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:43:
[...]

Nu moet ik ook bekennen dat het rete irritant is als je op de ACC aan het rijden bent en er duikt iemand voor! :+
Da’s ook zo iets. Als er iemand voor je invoegt die harder rijdt, dan hoeft de ACC ook niet in te houden: de afstand groeit vanzelf weer tot wat de ACC wil hebben. Het lijkt soms wel of hij dat ook zo doet, maar niet altijd.

• nessio
@CoolHead621 2e Nederlandse probleem : de baanwisselaars, denken echt dat ze sneller zijn. Helaas als ik van almere naar lelystad in de file sukkel. zie ik die fervente wisselaars bij Lelystad weer in de rij staan zijn geen meter opgeschoten. Idem van Zaandam naar hoorn. Je kunt net zo goed in je baan blijven sukkelen het maakt niets uit. Wat uitmaakt is slim de file ontlopen. Gister rond 17.00 met live tomtom alle files ontlopen van Schiphol naar Workum. A4,A9,A1,A6,a27,N706,N302, weer A6,N359: Geweldig 1u en 40 min, slecht 10 min langer als normaal (via A4,A10, A7 en N359)

• nessio
@elmo1 Daar ga ik maar niet op in

• Ora et Labora
nessio schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:54:
@CoolHead621 2e Nederlandse probleem : de baanwisselaars, denken echt dat ze sneller zijn. Helaas als ik van almere naar lelystad in de file sukkel. zie ik die fervente wisselaars bij Lelystad weer in de rij staan zijn geen meter opgeschoten. Idem van Zaandam naar hoorn. Je kunt net zo goed in je baan blijven sukkelen het maakt niets uit. Wat uitmaakt is slim de file ontlopen. Gister rond 17.00 met live tomtom alle files ontlopen van Schiphol naar Workum. A4,A9,A1,A6,a27,N706,N302, weer A6,N359: Geweldig 1u en 40 min, slecht 10 min langer als normaal (via A4,A10, A7 en N359)
Met de onboard navigatie van de Kona?

• Martijn.J
  • Laatst online: 24-01 14:41
Khayma schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:11:
[...]

Wacht maar tot het gaat regenen en je moet wat bochten nemen of wat rotondes. Glij je er zo vanaf met die banden :+.
Inderdaad, dacht in het begin ook 'valt wel mee'. Geluid is wat mij betreft niet het probleem, maar grip zeker :N . Snellere bochten op natte weg echt drama, voelde niet eerder zo onveilig. Met name in bochten met van die metalen aanhechtingstrips met bijvoorbeeld viaduct of brug.
Nu Vredestein Wintertrac pro, wat een verademing. Zelfs liever die in de zomer dat de Nexen.... Maar dat zal de leasema niet goed vinden, lijkt me.

• Ryback99
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-01 16:37
Khayma schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:11:
[...]

Wacht maar tot het gaat regenen en je moet wat bochten nemen of wat rotondes. Glij je er zo vanaf met die banden :+.
Vanmorgen nog; straks weg om eindelijk die winterbanden te krijgen (3e afspraak...)

Ben benieuwd of dat helpt, want die Kona is zwaar en op een rotonde glij je opzij weg, dus daar is niet veel tegenin te brengen.

Kona Electric 64 (K=64 ipv C=64)

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23:21
Ryback99 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:46:
[...]

Vanmorgen nog; straks weg om eindelijk die winterbanden te krijgen (3e afspraak...)

Ben benieuwd of dat helpt, want die Kona is zwaar en op een rotonde glij je opzij weg, dus daar is niet veel tegenin te brengen.
Heeft niks met het gewicht te maken. Banden zijn 10x ruk. Maak ik dezelfde bocht in een Model X dan gaat alles prima. Pak ik hem met een Kona met Nexen banden dan waan ik mij weer op wintersport op de skies :P

• nessio
@Ora et Labora Inderdaad, met onboard nav : gaf zelf de omleidingsroutes aan. De 1e keus bij Schiphol was via de A9 keren en dan de A5, A7, etc. Maar de afsluitdijk is in de spits een drama nog afgezien dat de bruggen open gaan. Dus op de A9 door en hup, nav kwam meteen met de route via almere.

• Ronalddeno
  • Laatst online: 24-01 12:48
Sinds afgelopen vrijdag ook winterbanden: pirelli sottozero 3 in de maat 235/45 R18. Zomerbanden waren in dezelfde maat, maar Vredestein Ultrac Satin. Ben blij met de winterbanden. Zijn iets stiller nog dan de Vredestein en iets comfortabeler (zachter rubber). Grip maakt weinig verschil.

• Ryback99
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-01 16:37
Khayma schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:52:
[...]

Heeft niks met het gewicht te maken. Banden zijn 10x ruk. Maak ik dezelfde bocht in een Model X dan gaat alles prima. Pak ik hem met een Kona met Nexen banden dan waan ik mij weer op wintersport op de skies :P
Zal je morgen melden of ik weer over de rotondes glibberde en wielspin op de witte snelwegstrepen had...
Mits het wegdek morgen weer nat is.

Ik kan je helaas niet melden of ik hetzelfde met een Model X ervaar... :+

Kona Electric 64 (K=64 ipv C=64)

• Ora et Labora
nessio schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:57:
@Ora et Labora Inderdaad, met onboard nav : gaf zelf de omleidingsroutes aan. De 1e keus bij Schiphol was via de A9 keren en dan de A5, A7, etc. Maar de afsluitdijk is in de spits een drama nog afgezien dat de bruggen open gaan. Dus op de A9 door en hup, nav kwam meteen met de route via almere.
Ik ben nog een beetje aan het uitproberen wat het handigst is.

Waze via Android auto werkt goed, alleen de route's vind ik lang niet altijd logisch, zo stuurt hij me vaak binnendoor waar het soms nog veel drukker is en ik nog veel langer doe over de reis. Tevens is de ETA niet te delen met derden via Android auto en staat m'n eten niet klaar als ik thuis kom. ;)

Maps via Android auto werkt op zich ook goed, soms echter onlogische route's en ik zie m'n daadwerkelijke snelheid niet in beeld via Android auto, niet dat dat zo belangrijk is overigens.

Onboard navigatie met TomTom live services werkt op zich goed, ik heb de auto pas 6 dagen, nog niet echt goed kunnen uittesten maar ik lees bijna overal dat deze navigatie slecht is, verouderde kaarten en dergelijke.

Nog niet echt kunnen testen in grote files.

• nessio
Ik heb 2 autobedrijven als klant. Het verschil in band terug te brengen op een simpel feit Nexen zijn harde banden en hebben daardoor minder grip (en mogelijk daardoor iets zuiniger) Michelin, Vredestein, etc zijn zachte banden waardoor veel betere grip.
Lada werd vroeger in Nederland geimporteerd met russische banden (knoeper hard) Die gingen meteen de container in en mijn client monteerde meteen Vredestein voor een paar tientjes meer (was ie van het gezeur af). Harde banden zijn ook lawaaiiger.

• nessio
Verouderde kaarten, nog niet gemerkt. Maar het is nooit helemaal bij. Nou ja je hebt recht op life time gratis jaarlijkse kaart- en softwareupdates + 7 jaar gratis LIVE-diensten(weer, verkeer en camera's als dit is toegestaan). Kun je om vragen bij de 15000 km beurt.

• Hamkaaz
  • Laatst online: 19:12
Mijn spraakknop werkt niet meer. Kan niet meer bellen, berichten sturen, of een navigatiedoel inspreken via de knop. Behoorlijk irritant. Waze is ook onbruikbaar geworden, maar dat kan aan de laatste update liggen. Ik gebruik Android auto.

Ik heb op 18 oktober een systeemupdate gehad.

Heeft iemand dit ook?

Hamkaaz wijzigde deze reactie 07-11-2019 16:30 (4%)

Kona ev ceramic blue

• Remco0071
  • Laatst online: 08-11-2019

Remco0071

Hyundai Kona sinds 01/2019

Ik kan android auto niet meer vinden in de Playstore. Iemand een idee?

Remco

• Jhb62
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 19:39

Jhb62

Kona 14/06/2019

Remco0071 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:38:
Ik kan android auto niet meer vinden in de Playstore. Iemand een idee?
Heeft deze erin gestaan dan, volgens mij is android auto in nl niet beschibaar

• Remco0071

Remco0071

Volgens de handleiding kan je spraakcommando's geven als je via USB aansluit naast de lader en Android Auto start of heb ik het nu mis? Navigatie via Google maps en nog een paar apps zijn dan zichtbaar op het display.

Remco

• Wackerstamfer
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 24-01 13:13
Remco0071 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:02:
Volgens de handleiding kan je spraakcommando's geven als je via USB aansluit naast de lader en Android Auto start of heb ik het nu mis? Navigatie via Google maps en nog een paar apps zijn dan zichtbaar op het display.
Android auto is in Nederland niet beschikbaar in de play store. Je zal zelf (bijvoorbeeld via apk mirror) android auto moeten installeren via een apk. Als je dan je telefoon via die usb poort aansluit krijg je een android auto knopje in je kona (rechtsonder in home scherm). Dan start android auto en kan je maps/waze etc starten.

Spraakcommando's werken dan ook met Google's assistent.

Wackerstamfer wijzigde deze reactie 07-11-2019 19:30 (4%)

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• aadnr9
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 07-12-2019
Sarion schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:20:
[...]

Gaaf, gefeliciteerd! Heb je de 2019 versie of de 2020 versie? Die laatste heeft o.a. 3-fase laden en Blue Link / een app.
Helaas de 2019 versie ,denk dat er nog geen 2020 wordt uitgeleverd of wel? Al is de laadsnelheid voor mij prima. Die bluelink app vind ik wel een gemis. Het rijden is echt relax en nog lekker veel knopjes aan het uittesten

• BrujeriA
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 20-11-2019
aadnr9 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:13:
[...]

Helaas de 2019 versie ,denk dat er nog geen 2020 wordt uitgeleverd of wel? Al is de laadsnelheid voor mij prima. Die bluelink app vind ik wel een gemis. Het rijden is echt relax en nog lekker veel knopjes aan het uittesten
Afgelopen week ben ik voor de 15k beurt bij de dealer geweest. Deze gaf aan dat er dit jaar nog geen 2020's uitgeleverd gaan worden. Dit ivm met de uitstoot-compensatie. Dit najaar op de rem en begin volgend jaar weer "plankgas" uitleveren...

• daemonix
  • Niet online
Het niet uitleveren van 2020 modellen vanwege uitstoot compensatie lijkt me een drogreden als ze wel 2019 modellen uitleveren. Die geven namelijk precies dezelfde compensatie.

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

daemonix schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:33:
Het niet uitleveren van 2020 modellen vanwege uitstoot compensatie lijkt me een drogreden als ze wel 2019 modellen uitleveren. Die geven namelijk precies dezelfde compensatie.
Vanaf volgend jaar krijgen ze ook boetes, vandaar het uitstel van afleveringen

• daemonix
  • Niet online
Jhb62 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:52:
[...]

Vanaf volgend jaar krijgen ze ook boetes, vandaar het uitstel van afleveringen
Dat doet niets af aan de argumentatie! Dan zouden ze 2019 modellen ook niet meer moeten uitleveren.

• nessio
Auto's uitgeleverd na 1/11 tellen mee voor de compensatie (is volgens mij al jaren zo)
Tenzij de auto's dan van modeljaar 2020 moeten zijn, dan klopt het (maar dat weet ik nu weer niet)

• Khayma
Wel jammer dat bijv USA wel gewoon de bluelink app heeft met 2019 modellen.

• intveltr
Khayma schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:02:
Wel jammer dat bijv USA wel gewoon de bluelink app heeft met 2019 modellen.
Misschien omdat ze afspraken moesten maken met een provider, en ze dat hier niet op tijd is gelukt of zo. Of het zit in de productielijn... wie de autofabrikanten snapt mag het zeggen :)

Jammer alleen dat de app niet alsnog te gebruiken is via een hotspot of thuiswifi. Ik heb gelukkig het systeem thuis zover dat hij me pingt als de auto vol is, maar juist onderweg wil je er een oogje op houden.

• Khayma
intveltr schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:07:
[...]

Misschien omdat ze afspraken moesten maken met een provider, en ze dat hier niet op tijd is gelukt of zo. Of het zit in de productielijn... wie de autofabrikanten snapt mag het zeggen :)

Jammer alleen dat de app niet alsnog te gebruiken is via een hotspot of thuiswifi. Ik heb gelukkig het systeem thuis zover dat hij me pingt als de auto vol is, maar juist onderweg wil je er een oogje op houden.
Voor mij is het belangrijker dat ik gewoon op afstand de auto kan voorverwarmen. Hij zit thuis aan de lader en dan is het verstandiger om hem aan de stekker voor te verwarmen, zo wordt de accu ook warm.

• Ora et Labora
intveltr schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:07:
[...]

Naar ik begreep kan het ook niet achteraf geactiveerd worden. Stel dat ze nu wel afspraken kunnen maken met Vodafone bijvoorbeeld, kan het alsnog niet achteraf alsnog geactiveerd worden op de 2019 modellen.

• Hamkaaz
  • Laatst online: 19:12
Wackerstamfer schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:29:
[...]

Android auto is in Nederland niet beschikbaar in de play store. Je zal zelf (bijvoorbeeld via apk mirror) android auto moeten installeren via een apk. Als je dan je telefoon via die usb poort aansluit krijg je een android auto knopje in je kona (rechtsonder in home scherm). Dan start android auto en kan je maps/waze etc starten.

Spraakcommando's werken dan ook met Google's assistent.
Zo heb ik hem ook inderdaad geïnstalleerd. APKUpdater op mijn Samsung Galaxy doet dan 'automatisch' de updates van Android Auto. Heeft altijd goed gewerkt tot enkele weken terug. Ik kon de spraakknop gebruiken om iemand te bellen, een Whatsapp of sms te sturen of om de navigatie te bedienen. Nu druk ik de knop in, er klinkt een plingeltje en er gebeurt niets.

Beetje moeilijk te bepalen of het aan de software in de auto ligt of aan de telefoon. Ik ga even Googlen.

edit:
Ik lees in het Andoid Auto topic dat er meer zijn met hetzelfde probleem. Ligt dus niet aan de Kona.

Hamkaaz wijzigde deze reactie 08-11-2019 11:10 (5%)

Kona ev ceramic blue

• Wackerstamfer
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 24-01 13:13
Hamkaaz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:02:
[...]

Zo heb ik hem ook inderdaad geïnstalleerd. APKUpdater op mijn Samsung Galaxy doet dan 'automatisch' de updates van Android Auto. Heeft altijd goed gewerkt tot enkele weken terug. Ik kon de spraakknop gebruiken om iemand te bellen, een Whatsapp of sms te sturen of om de navigatie te bedienen. Nu druk ik de knop in, er klinkt een plingeltje en er gebeurt niets.

Beetje moeilijk te bepalen of het aan de software in de auto ligt of aan de telefoon. Ik ga even Googlen.

edit:
Ik lees in het Andoid Auto topic dat er meer zijn met hetzelfde probleem. Ligt dus niet aan de Kona.
Ga er maar vanuit dat alles wat gek is in android auto aan Google ligt. De Kona doet niks en in principe is het gewoon een clone scherm. Bij mij doet waze (alleen in android auto) de afgelopen weken gek, dat de gps sporadisch update enzo...

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• Rob76
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 25-01 13:16

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

daemonix schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:29:
[...]

Dat doet niets af aan de argumentatie! Dan zouden ze 2019 modellen ook niet meer moeten uitleveren.
Volgens de dealer worden deze ook vertraagd

• nessio
@Jhb62 Misschien zijn de regels aangescherpt door de EU en telt alleen de afzet na 1/1 (geen idee of dit zo is)

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

nessio schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:56:
@Jhb62 Misschien zijn de regels aangescherpt door de EU en telt alleen de afzet na 1/1 (geen idee of dit zo is)
Dit zei de dealer in september toen ik de kona ophaalde na 14 mnd wachten, de boetes schijnen in 2020 hoger te worden. |:(

• Remco0071

Remco0071

Reactie van mijn dealer op de volgende vragen;

Wat betreft uw vragen omtrent :
- De Blue Link app mogelijkheid
- Een 3-fasen laadunit.
Dit is achteraf niet mogelijk om aan te passen of in te bouwen.
Voor nu is daar nog helemaal niets over bekend bij onze importeur.
Hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Beetje flauw. Verdienen hier natuurlijk niets meer aan....

Remco

• Twiek-San
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 00:20

Twiek-San

• volt jolts, current kills •

• daemonix
  • Niet online
Remco0071 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:43:
Reactie van mijn dealer op de volgende vragen;

Wat betreft uw vragen omtrent :
- De Blue Link app mogelijkheid
- Een 3-fasen laadunit.
Dit is achteraf niet mogelijk om aan te passen of in te bouwen.
Voor nu is daar nog helemaal niets over bekend bij onze importeur.
Hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Beetje flauw. Verdienen hier natuurlijk niets meer aan....
Bluelink app vereist een andere head unit. Dure grap.
3 fase laadunit: dure grap.

Ik vermoed dat je dealer het gewoon echt niet weet. Model 2020 wordt nog niet geleverd.

• midego
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 24-01 13:26

midego

Hyundai Kona EV

Vandaag weer aan de Ionity laadpaal gehangen, van 29% naar 90% en geen moment boven de 56 kW gekomen :(

Een uur gereden voordat ik aan de lader ging, zou dus voldoende warm moeten zijn.

Hyundai Kona EV sinds 18-07-2019

• vuurwerk2
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21-01 04:46
[Maken ze minder herrie dan de originele die op de Kona zitten?
quote]Twiek-San schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:27:
[...]

Blij met m’n setje CrossClimate oOo
[/quote]

• Twiek-San

Twiek-San

Op lijnen e.d. vind ik ze luidruchtig, maar ik ben niet zo’n verdrijvingsvlakkenjockey. Ik vind de Kona sowieso niet de stilste. Veel verschil in bandengeluid is het niet. Daar is radio voor uitgevonden. :+
Maar de CC’s zijn een wereld van verschil met de Nexen. Die vind ik op het gevaarlijke af. Zonder gekke dingen te doen, glibberen die bij een beetje regen al alle kanten op. Idiote keuze van Hyundai. Ja, scheelt ze een paar tientjes per auto, maar verder? 8)7

Twiek-San wijzigde deze reactie 09-11-2019 13:02 (38%)
Reden: Aanvulling

• nessio
@midego En hoe lang duurde dat nou van 29-90?

• midego

midego

Hyundai Kona EV

nessio schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:19:
@midego En hoe lang duurde dat nou van 29-90?
niet precies gechecked. Ik gok een 60 - 70 minuten?

• nessio
Iets meer dan 1 uur, is nog te doen.

• Sarion
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 25-01 16:12
midego schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:06:
Vandaag weer aan de Ionity laadpaal gehangen, van 29% naar 90% en geen moment boven de 56 kW gekomen :(

Een uur gereden voordat ik aan de lader ging, zou dus voldoende warm moeten zijn.
Welk vermogen heeft die laadpaal, weet je dat?

Bij Fastned heb je deze grafiek, die bij de 175 kW lader rond de 70-75 kW aangeeft tot 50%. Dan past jouw ervaring meer bij de 50 kW lader. Hoe dan ook gaat het vermogen na zo'n 73% SOC rap omlaag.

https://support.fastned.n...tned_ChargeCurve_Kona.png

• Banjy
  • Laatst online: 24-01 20:35
Sarion schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:51:
[...]

Bij Fastned heb je deze grafiek, die bij de 175 kW lader rond de 70-75 kW aangeeft tot 50%. Dan past jouw ervaring meer bij de 50 kW lader. Hoe dan ook gaat het vermogen na zo'n 73% SOC rap omlaag.

Ionity is volgens mij minimaal iets van 100-150 kW. Heb daar wel eenmaal (kort) rond de 78 kW geladen. Ben ook benieuwd of dat in de winter weer lukt of dat we zien dat de Kona daar toch flink nog wat meer punten laat liggen t.o.v. het snelladen van de gemiddelde Tesla ;)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ligt echt aan de buitentemperatuur.
In de zomer haal je de 77kW makkelijk met SoC < 30%, maar als de buitentemperatuur onder de 10 graden komt dan koelt de accu sneller af dan dat ie warm wordt door het rijden.
En zover ik weet wordt de accu niet tijdens het rijden verwarmd, dat gebeurt pas tijdens het snelladen (of voorverwarmen), maar dat is dan te laat om er optimaal van te profiteren.

• midego

midego

Hyundai Kona EV

Sarion schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:51:
[...]

Als je slim bent lees je je even in in Ionity. Alle palen zijn minimaal 150 kW.
Ik ben meer dan bekend met de laadsnelheden en grafieken.

midego wijzigde deze reactie 09-11-2019 18:42 (5%)

• Sarion
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 25-01 16:12
midego schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:41:
[...]
Ok, dus wat moeten we concluderen? Dat het aan de temperatuur ligt? En dat we dit resultaat ook mogen verwachten bij andere 150 kW+ laders?

• Rob45
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 24-01 17:14
klopt, het is een heel bekend fenomeen dat je voor het laden de auto het beste nog even flink op zijn staart moet trappen om zo de batterij flink op te warmen door met hoge snelheid energie te onttrekken waardoor deze flink warm wordt en dus de energie tijdens het laden ook weer snel de batterij in kan.

Het behoeft dan geen verdere uitleg als het buiten kouder wordt dit fenomeen trager zal werken en dus ook trager zal opladen
Sarion schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:22:
[...]

Ok, dus wat moeten we concluderen? Dat het aan de temperatuur ligt? En dat we dit resultaat ook mogen verwachten bij andere 150 kW+ laders?

• tomas123
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:01
midego schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:41:
[...]
Allemaal 350 kW.

• midego

midego

Hyundai Kona EV

Sarion schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:22:
[...]

In ieder geval dat je met deze temperaturen niet op maximum vermogen kan laden...

• McFredje1982
  • Laatst online: 24-01 15:52
Hallo Kona rijders,

Ik heb afgelopen vrijdag 8-12 ook een Kona dark knight premium besteld bij Hyundai Wittenberg in Amersfoort en ze beloven mij dat ik er dit jaar nog in rijd. Ik heb in het koopcontract laten zetten dan de koop kosteloos ontbonden kan worden als dit toch niet blijkt te lukken. De Kona wordt geïmporteerd uit Spanje dus ik hoop dat er niet al te grote afwijkingen zijn tov een Nederlands model. Het enige wat de dealer op dit moment aankan geven is dat de luchtkoeling in de voorstoelen ontbreekt omdat er geen half leren stoelen in zitten. Dit vind ik zelf geen groot probleem maar hoop niet dat er ook andere leuke functies ontbreken, iemand hier misschien ervaring mee?

• Twiek-San

Twiek-San

Dat kan de dealer je toch wel vertellen? En anders www.hyundai.es met google translate erbij.

• nessio
@midego Staat bij jou wintermode aan? Of maakt dat bij deze temp niet uit en gaat ie niet de accu verwarmen.

nessio wijzigde deze reactie 10-11-2019 10:00 (3%)

• midego

midego

Hyundai Kona EV

nessio schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:59:
@midego Staat bij jou wintermode aan? Of maakt dat bij deze temp niet uit en gaat ie niet de accu verwarmen.
Staat uit, gaat pas werken vanaf - 10 heb ik begrepen.

• daemonix
  • Niet online
Een vriend van me had een Kia eNiro besteld, die blijkt vanaf de Canarische eilanden te zijn gekomen. Het volgende ontbreekt:

- Warmtepomp
- Verwarmbare stoelen
- Stoelkoeling
- Mogelijkheid tot verwarmen 's morgens

(dat was wat heel duidelijk was, de rest niet onderzocht)

Zou voor mij genoeg reden zijn om er van af te zien.

• nessio
En dan verkocht als een executive line?

nessio wijzigde deze reactie 10-11-2019 14:28 (18%)

• Schil1
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23-11-2019
McFredje1982 schreef op zondag 10 november 2019 @ 08:55:
Hallo Kona rijders,

Ik heb afgelopen vrijdag 8-12 ook een Kona dark knight premium besteld bij Hyundai Wittenberg in Amersfoort en ze beloven mij dat ik er dit jaar nog in rijd. Ik heb in het koopcontract laten zetten dan de koop kosteloos ontbonden kan worden als dit toch niet blijkt te lukken. De Kona wordt geïmporteerd uit Spanje dus ik hoop dat er niet al te grote afwijkingen zijn tov een Nederlands model. Het enige wat de dealer op dit moment aankan geven is dat de luchtkoeling in de voorstoelen ontbreekt omdat er geen half leren stoelen in zitten. Dit vind ik zelf geen groot probleem maar hoop niet dat er ook andere leuke functies ontbreken, iemand hier misschien ervaring mee?
Mijn Kona is een fashion editie en komt ook uit Spanje, ik heb geen dode hoekwaarschuwing/ACC/Warmtepomp/buitenspiegels kunnen niet elektrisch inklappen.
Ik heb dan wel half lederen bekleding en overal LED verlichting maar ik zou alles zo inruilen voor die warmtepomp en het voorverwarmen van je auto maarja ik moest al blij zijn dat ik een 4% auto kon krijgen in November.

Schil1 wijzigde deze reactie 10-11-2019 15:47 (4%)

• McFredje1982
  • Laatst online: 24-01 15:52
Schil1 schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:42:
[...]

Mijn Kona is een fashion editie en komt ook uit Spanje, ik heb geen dode hoekwaarschuwing/ACC/Warmtepomp en er was nog iets maar ik kan er even niet opkomen.
Ik heb dan wel half lederen bekleding/LED verlichting/draadloos je telefoon opladen maar ik zou alles zo inruilen voor die warmtepomp en het voorverwarmen van je auto maarja ik moest al blij zijn dat ik een 4% auto kon krijgen in November.
Dat voorverwarmen heb ik op me huidige auto ook niet dus dat zal ik niet zo missen denk ik maar die warmtepomp wel denk ik, de actieradius zal er niet meer van worden... hoeveel km kan jij ongeveer rijden op n volle accu?

• nessio
Een wp is ongeveer 40% zuiniger dan een elektrisch element.
Maar mogelijk heeft de Spaanse uitvoering ook geen wintermode en stuurverwarming en kun je de accu dus niet verwarmen. In Duitsland moet je ook allerlei pakketten bij kopen wil je aan onze premium komen..

• Twiek-San

Twiek-San

Is het zo dat wanneer de warmtepomp niet voldoende warmte kan geven, de elektrische verwarming bijschakelt?

• Remco008
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 15-01 23:07
Bereik al gezakt naar 363 km. :( Ik snap er niets meer van. 8)7

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

Remco008 schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:18:
Bereik al gezakt naar 363 km. :( Ik snap er niets meer van. 8)7
Je weet dat ie dat gewoon aanpast aan hoe zuinig jij de afgelopen ritten hebt gereden? In de kou op de snelweg vmax rijden dan kom je gewoon niet verder. Ga je in de zomer rustig cruisen op landweggetjes dan is meer dan 500km zeker haalbaar.
Als je 20kWh/100km doet en er gaat 64kWh in je accu dan kun je het ook zelf wel uitrekenen, maar vind zelf die GoM erg fijn. Zo kom je niet in situaties dat ie veel harder terugloopt dan je qua afstand aflegt.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 10-11-2019 21:55 (20%)

• s0larus
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18:53
Ik zag net 3 Kona's met opeenvolgende kentekens voorbij rijdenop de snelweg. Ze reden zeker 130-145 km/u en gingen steeds soort rondjes doen om elkaar. Had ik ze maar gevraagd of ik even mee kon rijden haha

Volgens kentekencheck zijn het alle 3 premiums, twee van 48k en één van 47k.

• Schil1
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23-11-2019
@McFredje1982

Ik heb hem pas sinds 1-11 en afgelopen Vrijdag voor het eerst even bijgeladen maar dat was maar tot ca 275km , in principe had ik ca 425km actieradius kunnen halen. Ik zal kijken of ik hem vandaag kan vol laden en wat hij dan aangeeft.

• midego

midego

Hyundai Kona EV

nessio schreef op zondag 10 november 2019 @ 17:25:
Een wp is ongeveer 40% zuiniger dan een elektrisch element.
Maar mogelijk heeft de Spaanse uitvoering ook geen wintermode en stuurverwarming en kun je de accu dus niet verwarmen. In Duitsland moet je ook allerlei pakketten bij kopen wil je aan onze premium komen..
Mogelijk wel, mogelijk niet, ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik een Spaanse Kona Premium rijdt en deze hetzelfde is uitgerust als de Nederlandse Premium.

• mr_2tall
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 11-11-2019
intveltr schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:23:
[...]

De lader stopt vanzelf als de accu vol is, en van druppelladen is geen sprake zoals bij lood- of NiMH-accu's. Ik vraag me wel af of het voorverwarmen dan nog werkt: als de accu vol is zegt de laadpaal wellicht "bekijk het maar", ziet de auto 's ochtends de lader niet meer, en zet dus de voorverwarming ook niet meer aan.

Ben vandaag thuis, accu op 95%... ik ga het zo eens even proberen. Ik neem aan dat de ingestelde vertrektijd ook echt de vertrektijd is, dus dat het voorverwarmen bijv. 15 minuten eerder begint?
Hij ziet de vertrekt tijd inderdaad ook als vertrek tijd en gaat dus eerder verwarmen. Dit merkte ik bij ons op de zaak als hij aan het stroom ligt.

Ik ben erg benieuwd of hij ook aan de openbare laadpaal gaat voorverwarmen als hij 100% vol is en de paal dus uitschakeld. Bij mij is dat wel het geval de afgelopen dagen (heb de paal sinds 4 dagen nu) hoe is het jou vergaan? heb jij het wel werkend gekregen?

• midego

midego

Hyundai Kona EV

mr_2tall schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:06:
[...]

Hij ziet de vertrekt tijd inderdaad ook als vertrek tijd en gaat dus eerder verwarmen. Dit merkte ik bij ons op de zaak als hij aan het stroom ligt.

Ik ben erg benieuwd of hij ook aan de openbare laadpaal gaat voorverwarmen als hij 100% vol is en de paal dus uitschakeld.
Ja dat doet hij :) Ervaring met TNM paal in de Q-Park hier.

• nessio
@Twiek-San bij een een WP zit er geen elektrische verwarming in

• nessio
Accu volladen en voorverwarmen zijn 2 aparte instellingen.
Bij mij thuis aan de laadpaal (lolo uit 2012) bij accu vol, schakelt paal uit (maar paal is dan niet met pasje afgemeld) Auto schakelt paal dan weer aan om voor te verwarmen.en op vertrektijd schakelt ie uit. (dan haal ik pasje er langsom kabel los te halen) De lolo (TNM) registreert dit als 2 aparte sessies.
Volgens mij bij openbare laadpaal gaat het precies zo

• nessio
@midego ik gaf alleen maar aan dat in andere landen er vaak sprake is van pakketten, die jij bij 1 basisversie kunt bestellen. De basisversie is of de 64K of 39,2K
Kijk maar eens op hyundai.de

nessio wijzigde deze reactie 11-11-2019 10:58 (91%)

• daemonix
  • Niet online
Als ik het me goed herinner hoeft er alleen maar een stekker in de Kona te zitten en maakt het niet uit of die is aangesloten of niet om het voorverwarmen te starten. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?

• midego

midego

Hyundai Kona EV

nessio schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:54:
@midego ik gaf alleen maar aan dat in andere landen er vaak sprake is van pakketten, die jij bij 1 basisversie kunt bestellen. De basisversie is of de 64K of 39,2K
Kijk maar eens op hyundai.de
En ik bevestig dat de Spaanse versie identiek is aan de Nederlandse Premium versie...

• Ora et Labora
daemonix schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:04:
Als ik het me goed herinner hoeft er alleen maar een stekker in de Kona te zitten en maakt het niet uit of die is aangesloten of niet om het voorverwarmen te starten. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?
Volgens de dealer werkt het voorwerwarmen niet altijd goed aan een publieke paal waar je de laadpas moet gebruiken die dan uitschakeld als de auto vol is. Dan werkt het voorverwarmen niet. Als hij nog aan het laden is op het moment van vertrek, wel.

• IvoB2
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 23:54
Schil1 schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:42:
[...]

Mijn Kona is een fashion editie en komt ook uit Spanje, ik heb geen dode hoekwaarschuwing/ACC/Warmtepomp/buitenspiegels kunnen niet elektrisch inklappen.
Ik heb dan wel half lederen bekleding en overal LED verlichting maar ik zou alles zo inruilen voor die warmtepomp en het voorverwarmen van je auto maarja ik moest al blij zijn dat ik een 4% auto kon krijgen in November.
Onze Kona EV heeft ook geen warmtepomp (premium uitvoering, de rest heeft hij wel tot en met full leder).
En tot nu toe mis ik die warmtepomp niet echt.
Gisteren gaf de GOM bij een buitentemperatuur van 1°C, een batterijcapaciteit van 52% een range weer van 240 Km (en bij de heater volledig aan 204 Km). Schakel je de verwarming uit en de stoelverwarming aan zakt de aangeduide range niet.

Het geperforeerde leder (voor de stoelverwarming?) vind ik dan weer niet echt praktisch. In die gaatjes durft nog al eens vuil kruipen dat bijft vastzitten).

IvoB2 wijzigde deze reactie 11-11-2019 14:28 (13%)

KIA e-Niro More LP 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Ora et Labora schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:30:
[...]

Volgens de dealer werkt het voorverwarmen niet altijd goed aan een publieke paal waar je de laadpas moet gebruiken die dan uitschakelt als de auto vol is. Dan werkt het voorverwarmen niet. Als hij nog aan het laden is op het moment van vertrek, wel.
Ik heb een andere ervaring. Als de laadsessie voorbij is en het is tijd om voor te verwarmen start deze gewoon gewoon op aan de publieke paal. :)

• Ora et Labora
Jhb62 schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:36:
[...]

Ik heb een andere ervaring. Als de laadsessie voorbij is en het is tijd om voor te verwarmen start deze gewoon gewoon op aan de publieke paal. :)
Maar dat wordt dan wel als aparte laadsessie aangegeven toch?
Sommige palen moet je specifiek weer ontkoppelen en opnieuw aankoppelen om een tweede laadsessie te starten.

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Ora et Labora schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:42:
[...]

Maar dat wordt dan wel als aparte laadsessie aangegeven toch?
Sommige palen moet je specifiek weer ontkoppelen en opnieuw aankoppelen om een tweede laadsessie te starten.
Denk het wel, nog geen afrekening gehad. Het voorverwarmen start automatisch op

• nessio
Bij mijn eigen laadpaal zijn het aparte sessies.
Ook als je leeg bent en je programmeert alleen laden op de goedkope uren (2300-0700) en je laat m aangekoppeld zitten dan zijn het aparte sessies. De sessies zijn wel pas zichtbaar (TNM) als je je met je pasje hebt afgemeld en de paal weer "vrij"is.

• nessio
@IvoB2 In principe is de perforatie bedoelt voor koeling. Voor verwarmen is dit niet nodig.

Pagina: 1 ... 36 ... 47 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True