Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 34 ... 38 Laatste
Acties:

• IVIaarten
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:57
intveltr schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:29:
[...]

Had er net 3000km op zitten :(
Het lijkt wel mee te vallen. Ik ben er mee naar huis gereden. De bumper is naar z’n grootje, de plaat onder de auto hangt er een beetje bij, en de achterklep is behoorlijk gedeukt, maar verder lijkt er weinig mis. Hoewel je het met moderne auto’s maar nooit weet.
Achterklep zou volgens mij dezelfde moeten zijn als de reguliere Kona, Bumper is wel specifiek voor de EV.

• Ozzie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:25
Mijn voorbumper is vorige week vervangen en dat duurde een week voordat het helemaal klaar was, met spuiten en alles erbij. Dus dat zou bij de achterbumper, lijkt mij, ook niet al te lang moeten duren.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Twiek-San
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 00:16
vanaalten schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:52:
[...]

Kan mij niet voorstellen dat het een instelling is. En jouw probleem herken ik ook niet, twee verschillende iPhone-kabels geprobeerd en het werkte altijd prima. Langere tijd muziek luisteren via iPhone: geen probleem. Langere tijd naar de gewone DAB radio luisteren: ook geen probleem.

(dus nee, je hebt niets aan mijn post, want geen idee hoe je het moet oplossen, maar het is in elk geval geen normaal gedrag
Oplossing: telefoon helemaal uitgezet en opnieuw opgestart. Blijkbaar ergens een bit losgeschoten.

• nessio
  • Laatst online: 18:24
@Twiek-San waar gebruik jij Carplay voor?

Kona ceramic blue, 64 kwh, premium, michelin cross climate+

• nessio
@intveltr Inderdaad misschien valt het mee. Jij hebt blijkbaar geen fietsendrager laten monteren want dan kon het wel eens tegenvallen.

• markvanderpal
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 27-10 20:40
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:15:
Er zit ergens een reset knopje (die je met een paperclipje of balpen in kunt drukken), ik meen naast de SD kaart ingang. Maar kan zijn dat er iets corrupt is geraakt, een factory reset zit er dan niet in.
Had je er zelf wat mee gespeeld met custom apps erop?
Nee, niets mee gedaan.

• Twiek-San
Muziek vanaf de iPhone, Podcasts, veel TuneIn Radio, Flitsmeister, Google Maps

• Twiek-San
@intveltr FCA kan knap verrassend zijn. Zowel voor jezelf als voor achteropkomers. En als die dan ook nog zitten te klooien met een telefoon....

Ik heb een keer meegemaakt dat FCA ingreep. Dat was schrikken.

• peak
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20-11 06:59
Gekke gedachte.

Is het mogelijk om de kona met 1 fase om te bouwen naar 3 fase?

Lijkt mij kwestie van wat componenten vervangen die in de kona 2020 versie zit.

Als het niet al te duur is dan overweeg ik het zeker om dat te laten doen. Ook met het oog op de toekomst als je de auto verkoopt.

Uiteraard ombouwen met behoud van garantie.

Ik ben verder niet zo bekend met elektrische componenten maar wat zou er allemaal vervangen moeten worden om 3 fase opladen mogelijk te maken in de auto?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

@peak is nog niet bekend of het kwestie van omwisselen is. Naast hardware (2 extra AC-DC omvormers en een zwaardere DC-DC omvormer) heb je ook het softwarecomponent dat praat met de auto en de paal.

• Twiek-San
@peak Zou mooi zijn, afhankelijk van de kosten. Ik laad nu 25A 1-F (5.5 kW). Dat is mij snel genoeg.

Vandaag eerste keer waarschuwing voor ijs gezien. Desondanks geen accuverwarming en maximaal 0.9kW verwarming (21 graden binnen ingesteld). Valt me mee.

• Banjy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15:32
Twiek-San schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:38:
@peak Zou mooi zijn, afhankelijk van de kosten. Ik laad nu 25A 1-F (5.5 kW). Dat is mij snel genoeg.

Vandaag eerste keer waarschuwing voor ijs gezien. Desondanks geen accuverwarming en maximaal 0.9kW verwarming (21 graden binnen ingesteld). Valt me mee.
Goed idee om echt het verbruik te bekijken. Met de GOM lijkt het praktisch niet uit te maken of je 17 of 21 graden instelt. Ook AC erbij inschakelen (als verwarming al aan staat) maakt vrij weinig uit.

Rijd nu steeds vaker gewoon op manual (auto gaat vaak alle kanten op), met laagste standje ventilatie (raam en voeten) op 18,5 graden. Is lekker stil ook. En dan met stoelverwarming instellingen zorgen dat je er toch warm bij zit.
Eens kijken binnenkort naar dat vermogensweergave scherm :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• FrankTM
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:27
IVIaarten schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:07:
[...]

Achterklep zou volgens mij dezelfde moeten zijn als de reguliere Kona, Bumper is wel specifiek voor de EV.
Dit klopt idd.
En redelijk goed leverbaar ook.

FrankTM wijzigde deze reactie 28-10-2019 10:07 (6%)

iRacing Profiel

• 3_s
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 22:05
Hoe gaan jullie om met 's morgens voorverwarmen?
Ik zou graag iedere ochtend met een warme auto vertrekken, dus moet ik kabel insteken. Maar dan laadt hij ook steeds op, wat dan weer niet zo goed is voor de batterij.
Ik kan instellen dat hij pas begint te laden om 7h30 (moet warm zijn om 8h).
Maar dan moet ik het aanpassen als ik wel wil laden (en ga ik gegarandeerd eens vergeten).

(heb duidelijk nog geen zin gehad om het allemaal te testen)

• Twiek-San
@3_s Maximaal laadpercentage instellen.

Waarom die angst voor volladen? Als je daarna er weer een procent of 10-20 afrijdt, is er niks aan de hand. Enige wat je niet moet doen, is de auto nokkievol laden en dan in de zomer een week in de brandende zon laten staan. Dat is minder goed voor je accu.

• intveltr
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21:10
3_s schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:08:
Ik zou graag iedere ochtend met een warme auto vertrekken, dus moet ik kabel insteken. Maar dan laadt hij ook steeds op, wat dan weer niet zo goed is voor de batterij.
Maar dan moet ik het aanpassen als ik wel wil laden (en ga ik gegarandeerd eens vergeten).

De lader stopt vanzelf als de accu vol is, en van druppelladen is geen sprake zoals bij lood- of NiMH-accu's. Ik vraag me wel af of het voorverwarmen dan nog werkt: als de accu vol is zegt de laadpaal wellicht "bekijk het maar", ziet de auto 's ochtends de lader niet meer, en zet dus de voorverwarming ook niet meer aan.

Ben vandaag thuis, accu op 95%... ik ga het zo eens even proberen. Ik neem aan dat de ingestelde vertrektijd ook echt de vertrektijd is, dus dat het voorverwarmen bijv. 15 minuten eerder begint?

• nessio
ja, klopt. Verwarmen start eerder en autoj start het verwarmen ook al was de accu geladen tot 90% (staat ook ingesteld op 90%) Denk dat de accu iets ontlaad en dan start ie gewoon, laad tot 90% en tegelijk verwarmt.

nessio wijzigde deze reactie 28-10-2019 10:29 (8%)

• nessio
@Twiek-San Carplay duidelijk, zal het eens uittesten. gebruik het nog niet.

• 3_s
@Twiek-San Ik had begrepen dat regelmatig volladen niet goed is voor de batterij. Met m'n nieuw werk doe ik maar 70tal km/dag. Nu laad ik pas op na drie-vier dagen.

@intveltr Ook als hij vol is, warmt hij nog voor. Tenminste met de granny (heb thuis geen laadpaal). Hij begint half uurtje vooraf, dacht ik. Zal misschien ook van gewenste en actuele temperatuur afhangen.

• IvoB2
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 21:32
[b][
@IvoB2 Jouw kona heeft (dacht ik) geen wp, weet jij hoe verwarming / koeling werkt?
Blijkbaar zit er idd geen WP in.
Die vraag wou ik bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt (is de heater dan 1:1 elektrisch en hoe werkt het batterijmanagementsysteem dan?) voorleggen aan de dealer.
Inzake verbruik heb ik nog niet veel verschil gemerkt. Maar was ook redelijk kort om al te vergelijken.
Vertrokken bij gemiddeld 19°C was het verbruik over 120 km 15 kWh. Terugkeer over zelfde parcour bij 6°C (en de verwarming op 21°C) was het verbruik 17 kWh. En dan had ik net dit WE winterbanden dus vergelijken met de vorige 6 maanden wordt sowieso al moeilijk (winterbanden en lagere buitentemperatuur).

Hyundai Kona EV 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• IvoB2
midego schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:42:
[...]
Jawel hoor, mijn Kona heeft gewoon een warmtepomp 👍

//edit, ik rijdt een premium model.
Ik rij ook een premium model (in België de Sky) maar die heeft blijkbaar geen WP).
Is wel een bestelling van 2018 met levering begin 2019. Misschien heeft dat er mee te maken.

Hyundai Kona EV 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• peak
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20-11 06:59
Twiek-San schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:38:

@Twiek-San

Ik neem aan dat je 3x25 thuis hebt. Heb je dan simpel een 25A zekering er tussen gezet?

Daar zat ik ook nog aan te twijfelen namelijk. Is toch weer een beetje extra tov 3.6kW

• intveltr
peak schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:55:
[...]

@Twiek-San

Ik neem aan dat je 3x25 thuis hebt. Heb je dan simpel een 25A zekering er tussen gezet?

Daar zat ik ook nog aan te twijfelen namelijk. Is toch weer een beetje extra tov 3.6kW
Zo heb ik het bij mij laten aanleggen: de lader op 1 eigen groep, met een 25A automaat (die zien er precies uit als de 16A-versie). De lader zelf moet ook op de juiste laadstroom worden ingesteld.

• elmo1
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-11 16:09

elmo1

Kona Electric jan-2019

nessio schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:00:
@elmo1 ben benieuwd of die 12v waarschuwing dan wel goed werkt
Jij hij werkt wel, blijkt dus dat mijn dashcam de boel nu in een keer leeg kan trekken. Zonder dat er extreem veel wordt opgenomen. Nu is firmware van auto en dashcam geupdate dus denk dat de een strenger is geworden (andere mensen hebben in een keer ook probleem na een update) en dat de dashcam meer verbruikt.

• elmo1
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-11 16:09

elmo1

Kona Electric jan-2019

nessio schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:57:
Die michelin cross climates zijn een verademing tot 90 km hoor je de banden niet eens. Daarboven ga je ze wel horen, maar ander geluid dan die nexen. Nu nog even een regenbui.
krijg het idee dat ze iets onzuiniger zijn, maar ze moeten ook inslijten.
Ik krijg ze vandaag mijn achterwiel begon langzaam leeg te lopen en aangezien ik geen cent aan reparatie wil betalen heb ik voor 4 nieuwe banden gekozen. Beetje zonde wel na 30000km maar mijn auto in de berm parkeren van de winter door die ....banden is me ook niet waard.

Daarnaast was zelfs mijn vrouw aan het klagen over dat de wielen doorslipte en die heeft een hele rustige rijstijl.

• IvoB2
Niet. Binnen no time werkt de stuur- en zetelverwarming maximaal. :)

• IvoB2
Khayma schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:09:
[...]

En de Kona's uit spanje hebben geen warmtepomp dus in de winter zal je verbruik keihard omhoog schieten.
Heb er vandaag wat mee zitten experimenteren en viel nogal mee (het was hier deze morgen 4°C - EV staat geparkeerd voor een noordgevel dus geen opwarming door zon).
Met de heater was het verbruik (volgens het EV display van de Kona) van de "airco" tussen de 0.7 kW en max. 1.65 kW. Meestal schommelde het rond de 1.0 kW (bij een temp. vraag van 20.5 °C). Bij "driver only" zakte het verbruik van de heater al onmiddellijk terug naar 0.6/0.7 kW. En als ik de heater uitschakelde en de stuur- en stoelverwarming op max. inschakelde was het meerverbruik tussen de 100 en 200W.

IvoB2 wijzigde deze reactie 28-10-2019 16:08 (4%)

• nessio
Onderweg stuur en stoel verwarmen is dus een optie ipv alles (mits niet al vochtig want dan beslaan de ramen)

• Hamkaaz
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 20-11 10:31

Ik laad denk ik gemiddeld 1 keer per week 'thuis' (lees: een openbare laadpaal een straat verderop). Voor de rest laad ik vooral op werk. Het heeft dus voor mij geen zin om de auto te programmeren om voor te verwarmen.
Maar als ik eerlijk ben mis ik het ook niet. Wanneer ik instap en alles vol aanzet dan is de auto binnen no-time lekker warm. Vorige winter zelfs binnen 3 minuten ijsvrij zonder te krabben. Het kost je misschien 1 of 2% van een volle accu.

Kona ev ceramic blue

• IvoB2
nessio schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:11:
Onderweg stuur en stoel verwarmen is dus een optie ipv alles (mits niet al vochtig want dan beslaan de ramen)
Niets zo goed om de ramen te ontwasemen als de airco. En die zit er sowieso in.
Overigens gaan je ramen sneller beslaan bij vochtig en warm dan bij vochtig en koud.
Onderweg stuur en stoel verwarmen is een optie, mits dikke sokken. :+

IvoB2 wijzigde deze reactie 28-10-2019 17:23 (10%)

• nessio
Inderdaad dikke sokken, er had vloerverwarming in moeten zitten per zitplaats te schakelen :)

nessio wijzigde deze reactie 28-10-2019 20:08 (8%)

• Twiek-San
Infraroodpaneeltje aan het plafond?

• Jhb62
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22:09

Jhb62

Kona 14/06/2019

Raar in de mijne zit een kachelt🤣🤣🤣

• IVIaarten
nessio schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:07:
Inderdaad dikke sokken, er had vloerverwarming in moeten zitten per zitplaats te schakelen :)
Wireless charging voor de verwarmingselementen in je schoenen?

• spidertje
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 18:36
Sinds gisteren is de Kona eindelijk afgeleverd, 13 maanden na de bestelling....

Auto rijdt erg fijn met de 18 inch Hankook Ventus Evo S1 banden moet ik zeggen. Prima grip :)

Wel bij aflevering 2 issues, buitenspiegel links werkt de hoogteverstelling niet goed en klein krasje in zwart gespoten stijl boven de rechter voordeur.

Open dak is echt fijn en geeft ook veel licht in interieur.

Frunk en telescopische dempers “motor”kap geinstalleerd, werkt prima, en teven evnotify box gemonteerd onder de stuurkolom. Dat werkt ook prima en is tevens in gebruik als wifi access point voor bv de navigatie.

Eens zien wat het verbuik gaat doen met deze bandjes :)

• Konarijder123
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17-11 22:12
Yes! Ik mag mijn Kona volgende week zaterdag ophalen in Zwolle. Dit is voor mij de 1e keer dat ik een nieuwe auto op ga halen, nog tips waar ik op moet letten?

Auto is later dan beloofd bij bestellen (beloofd was binnen 6 maanden), maar uiteindelijk 9 maanden op gewacht.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:00
spidertje schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:53:
teven evnotify box gemonteerd onder de stuurkolom. Dat werkt ook prima en is tevens in gebruik als wifi access point voor bv de navigatie.
Wat gebruik je precies als evnotify box?

• IvoB2
Konarijder123 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:32:
Yes! Ik mag mijn Kona volgende week zaterdag ophalen in Zwolle. Dit is voor mij de 1e keer dat ik een nieuwe auto op ga halen, nog tips waar ik op moet letten?
Dat de koffer goed is dichtgegooid. :+

• Hamkaaz
Konarijder123 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:32:

Auto is later dan beloofd bij bestellen (beloofd was binnen 6 maanden), maar uiteindelijk 9 maanden op gewacht.
Check even of je ruitenwisser werkt. Degene die mijn auto kwam brengen kwam erachter dat dit niet het geval was en de auto moest dus terug. Het motortje van de ruitenwisser was stuk. 8)7

Verder krijg je vermoedelijk een uitgebreide tutorial. Geniet ervan.

Kona ev ceramic blue

• Konarijder50
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 20-11 12:53
Hoe erg is iedereen z'n GOM gezakt? Ik zat op 380 en nu komt hij rond de 300 uit haha.

• midego
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:09

midego

Hyundai Kona EV

Konarijder50 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:05:
Hoe erg is iedereen z'n GOM gezakt? Ik zat op 380 en nu komt hij rond de 300 uit haha.
Ik bungel rond de 390 km.

Hyundai Kona EV sinds 18-07-2019

• Rick1855
  • Laatst online: 20-11 14:28
ik zit rond de 370. vorig jaar was het laagste 340 wat ik gezien heb. (veel snelweg 120 a 130 als het kan, soms rustiger).

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Aften ICU 3x32A/Load balancing

• CoolHead621
  • Laatst online: 22:31

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik zit momenteel rond de 394KM (vanmorgen 5 graden)

Huawei P30 Pro 8GB/128GB / OnePlus 6T 8GB/128GB

• intveltr
Ook wel benieuwd of standje eco / eco+ nog veel uitmaakt. Onder normale omstandigheden maakte het bij mij vrijwel niets uit of ik op normaal of op eco reed (daadwerkelijk verbruik, niet wat de GOM aangeeft); vrijwel alle energie ging toch naar de wielen. Maar nu kan ik me voorstellen dat de verwarming een tandje lager zetten wel aardig in het verbruik zou moeten schelen.

• apak
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15-11 12:14
Zojuist gebeld door de dealer in Zwolle dat mijn auto is gearriveerd. Zou eerst in juli komen... Ze schijnen momenteel tientallen kona ev's te ontvangen om uit te leveren :)

• NiroNiro
  • Niet online
gefeliciteerd!

• IVIaarten
apak schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:13:
Zojuist gebeld door de dealer in Zwolle dat mijn auto is gearriveerd. Zou eerst in juli komen... Ze schijnen momenteel tientallen kona ev's te ontvangen om uit te leveren :)
misschien toch nog een 4% eindsprint? Kan ook zijn dat dit een dealer is die pas communiceert als de wagens zijn aangekomen in Rotterdam.

• Sarion
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:04
IVIaarten schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:53:
[...]

misschien toch nog een 4% eindsprint? Kan ook zijn dat dit een dealer is die pas communiceert als de wagens zijn aangekomen in Rotterdam.
Lijkt er vooralsnog niet op. Deze maand t/m zaterdag 327 op kenteken gezet, dat is ongeveer het laagste aantal in een maand van 2019. Tenzij er maandag t/m donderdag nog honderden op kenteken worden gezet... http://iserv.nl/files/elektrisch/

• Sarion
Je bedoelt juli 2019 neem ik aan?

• midego

midego

Hyundai Kona EV

Sarion schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:37:
[...]

Lijkt er vooralsnog niet op. Deze maand t/m zaterdag 327 op kenteken gezet, dat is ongeveer het laagste aantal in een maand van 2019. Tenzij er maandag t/m donderdag nog honderden op kenteken worden gezet... http://iserv.nl/files/elektrisch/
Zit nu al op 441.

• Sarion
Mijn link is net geupdate t/m gisteren: nu 341. Tikfout? Of waar lees je die 441?

• nessio
Donderdag pas weer naar clienten, dan weet ik hoe het met mn GOM is.
Nu is het 379 bij 90% lading

nessio wijzigde deze reactie 29-10-2019 18:05 (18%)

• midego

midego

Hyundai Kona EV

Sarion schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:38:
[...]

Mijn link is net geupdate t/m gisteren: nu 341. Tikfout? Of waar lees je die 441?
Hyundai staat op 441, ik had niet gekeken naar de Kona, excuses.

• spidertje
vanaalten schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:30:
[...]

Wat gebruik je precies als evnotify box?
Deze: https://openwb.de/shop/?product=evnotipi-plugnplay

Mooi onder de stuurkolom weggewerkt, mooie simpele goed werkende oplossing. Data kaartje erin voor heel europa zodat je overal de verkeersinfo hebt bv.

• vanaalten
spidertje schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:22:
[...]

Deze: https://openwb.de/shop/?product=evnotipi-plugnplay

Mooi onder de stuurkolom weggewerkt, mooie simpele goed werkende oplossing. Data kaartje erin voor heel europa zodat je overal de verkeersinfo hebt bv.
Dank!
Maar, poeh... €300 vind ik een stevige prijs. Heb nu steeds vaker maar voor verkeers-info de hotspot van m'n telefoon in gebruik (wat op een iPhone wat onhandig gaat, maar goed) en dat is eigenlijk het belangrijkste wat ik zou willen van zo'n plug - de rest is voor de leuk erbij.

• nessio
? wat is er onhandig aan de hotspot op de iphone
ik gebruik die ook voor live file meldingen

nessio wijzigde deze reactie 29-10-2019 20:24 (31%)

• Sarion
midego schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:18:
[...]
Hyundai staat op 441, ik had niet gekeken naar de Kona, excuses.
Jammer, ik had gehoopt dat het klopte! Wij wachten ook nog op de eindejaarsspurt, zodat hij in december komt ipv februari...

• nessio
Leveringen oktober worden zoveel mogelijk vertraag naar na 1/11. Deze leveringen tellen mee voor de Co2 uitstoot 2020. Mogelijk in november/ december wel veel leveringen (afhankelijk van LM's)

• Konarijder123
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17-11 22:12
Dat vertelde ze mij ook. Afgelopen maandag 30 stuks, waaronder dan dus die van jou en mij!

• daemonix
  • Niet online
Nu nog 401 km op de GOM (bij 100% lading). Valt me helemaal niet tegen.

Edit: dat is in ECO mode met climate control op Auto. Als die uit staat is het 411 km. Het is 2 graden C hier.

daemonix wijzigde deze reactie 30-10-2019 08:31 (44%)

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

daemonix schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:20:
Nu nog 401 km op de GOM (bij 100% lading). Valt me helemaal niet tegen.
Ik ineens 368 bij 100% en 1 graad.

Wanneer ik climate uitzet 394km

• vanaalten
nessio schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:24:
? wat is er onhandig aan de hotspot op de iphone
ik gebruik die ook voor live file meldingen
@nessio, gewenst door mij: instappen in auto en automatisch verbinden met hotspot.
Echter: instappen, telefoon uit broekzak halen, naar settings, Personal hotspot, even wachten, telefoon weer opbergen. Dat vind ik wat onhandig.

Het zou handiger kunnen zijn met automation: "if bluetooth connected, then enable hotspot" - maar Apple heeft die 'enable hotspot' niet mogelijk gemaakt binnen shortcuts.

Soms wil ik 'm ook via Carplay nog aansluiten en als ik dat te snel doe (voor de auto met de hotspot verbonden is), dan lijkt 'ie niet meer met de hotspot te verbinden - dus wel carplay, geen live filemeldingen. Sowieso jammer dat 'ie blijkbaar via alleen Carplay geen internet-toegang voor file-info heeft.

Het zijn maar luxe-problemen, maar toch.

vanaalten wijzigde deze reactie 30-10-2019 08:48 (10%)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20-11 14:40
overgaan op Android ;-) Tasker zet bij mij keurig de hotspot aan op het moment dat ik met de Kona bluetooth verbind en weer uit als ik uitstap

2x270Wp JA-Solar op APS YC500i / 6x Canadian Solar cs3k-295p 295Wp op Goodwe1500NS / 11x Ja Solar Mono315Wp op GoodWe 3000NS verwacht: Kona EV premium Acid Yellow (september 2019)

• Martijn.J
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15:59
CoolHead621 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:22:
[...]

Ik ineens 368 bij 100% en 1 graad.

Wanneer ik climate uitzet 394km
Vanochtend ineens naar de 350 km bij 100%. Rij vooral snelweg 120 / 130.... Zag op de 120 tot mijn verbazing 20 kWh/100 km staan ;(

• Rick1855
Martijn.J schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:19:
[...]

Vanochtend ineens naar de 350 km bij 100%. Rij vooral snelweg 120 / 130.... Zag op de 120 tot mijn verbazing 20 kWh/100 km staan ;(
welkom in de winterperiode ;)

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Aften ICU 3x32A/Load balancing

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Van 401km naar 383km valt mee. In comfort mode en airco op aut en 21 graden. Ik rij meestal rijksweg 135/125 km

• _-= Erikje =-_
Ach, ik zat toch al onder de 300 op de GoM :-)

2x270Wp JA-Solar op APS YC500i / 6x Canadian Solar cs3k-295p 295Wp op Goodwe1500NS / 11x Ja Solar Mono315Wp op GoodWe 3000NS verwacht: Kona EV premium Acid Yellow (september 2019)

• Rick1855
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:41:
Ach, ik zat toch al onder de 300 op de GoM :-)
Dat is best knap. Standaard 140 km/u in de sportstand? >:) ;)

• _-= Erikje =-_
Rick1855 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:05:
[...]

Dat is best knap. Standaard 140 km/u in de sportstand? >:) ;)
nee, 1x in de week 200km round trip op de snelweg, woon werk is 12km a12 met 130 :P

• 3_s
Een heel jaar bij 100% op +500 km gezeten.
Onlangs eerste onderhoud gehad (30000km), sindsdien zijn er twee tegenstrijdige zaken:
- Gemiddeld verbruik was gereset en staat nu op +- 14.5kWh ipv 15.5kWh
- GOM is gezakt naar +- 420 km

Ach ja, ik geraak nog overal, dus klaag niet :).

• Sarion
Konarijder123 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 06:00:
[...]

Dat vertelde ze mij ook. Afgelopen maandag 30 stuks, waaronder dan dus die van jou en mij!
Net even langs de dealer in Zwolle geweest. Onze komt ook over een week aan in NL! En over ongeveer een maand mogen we hem afhalen! :-)

Wij hadden hem in de eerste week van januari 2019 besteld, en in eerste instantie was januari 2020 gezegd, wat februari 2020 werd, maar hij staat nu op de boot, die onderweg is. Helemaal happy dus.

• Glasbakkie
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 15-11 16:21
Winterbanden laten zetten....Michelin pilot alpin 5....en ik begin last te krijgen van het motor geluid....zo stil

• daemonix
  • Niet online
Ben benieuwd, vrijdag gaat de mijne op winterbanden. Weg met die stomme Nexen's.

• s0larus
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:34
daemonix schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:38:
Ben benieuwd, vrijdag gaat de mijne op winterbanden. Weg met die stomme Nexen's.
Nexen winterbanden? >:)

• daemonix
  • Niet online
Haha, nee ander merk. Weet nog niet welk, maar is A merk.

• nessio
@Glasbakkie Radio harder zetten, hoor je de motor niet meer :)

Zag dat mn onderschrift niet was aangepast, heb de auto sinds 4/9 8)7

nessio wijzigde deze reactie 30-10-2019 17:58 (37%)

• daemonix
  • Niet online
Blijkbaar schakelt de klok van de Hyundai's niet automatisch tussen zomer- en wintertijd. Onhandig, zeker omdat die informatie gewoon wordt meegestuurd met het GPS signaal VZIW.

• intveltr
Vandaag 375km gereden, vrijwel alles snelweg. De GOM gaf ’s ochtends 420 aan, maar bij Utrecht was er nog 30km op de GOM met nog 35 te gaan. Toch maar even koffie doen en bijladen. Niks eco en climate control gewoon aan trouwens.

Ik neem aan dat de GOM het gemiddelde gebruik neemt, maar bij lange ritten op de snelweg is het werkelijke bereik wel wat minder. Toch iets om rekening mee te houden... laders lijken nogal dun gezaaid als ik er 1 nodig heb.

• NiroNiro
  • Niet online
Tijdens rijden gewoon op je verbruik letten.. alles vanaf 19 en daarboven zul je snel merken in je GOM is mijn ervaring

• Wackerstamfer
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18-11 11:00
daemonix schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:12:
Blijkbaar schakelt de klok van de Hyundai's niet automatisch tussen zomer- en wintertijd. Onhandig, zeker omdat die informatie gewoon wordt meegestuurd met het GPS signaal VZIW.
als ik zomer/wintertijd optie uit zet zet ie de tijd wel gewoon goed ...

ik heb de Bridgestone lm005 (kon niet kiezen) er nu onder echt een mega verschil met de Nexen. Qua grip (logisch) en geluid.

Wackerstamfer wijzigde deze reactie 31-10-2019 08:24 (14%)

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• midego

midego

Hyundai Kona EV

Wackerstamfer schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:22:
[...]

ik heb de Bridgestone lm005 (kon niet kiezen) er nu onder echt een mega verschil met de Nexen. Qua grip (logisch) en geluid.
Hier zelfde banden, het lijkt erop dat de Bridgestone standaard al stiller is dan de Nexen.

• midego

midego

Hyundai Kona EV

intveltr schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:35:
laders lijken nogal dun gezaaid als ik er 1 nodig heb.
Ik weet niet waar je vandaan kwam en heen moest maar de optie om met 50 kW te laden lijkt mij toch meer dan prima voor nu ?

Meer is altijd beter, maar als je zoveel km op een dag hebt geredne lijkt mij toch dat je langs minimaal 1 van deze plekken rijdt.

• nessio
Voor zover ik weet stuurt GPS geen uren maar alleen de minuten en seconden
Over de hele wereld zijn nml de minuten / seconden het zelfde, maar de uren niet.
Automatisch verspringen van klok in Europa kan alleen op 2 manieren
1. via de atoomklok
2. met een ingebouwde sim

Dus bij auto's die dat niet hebben : zomertijd uitvinken in nav (net als wackerstamfer meld)
Heb je een apart klokje (bijv Prius) dan moet die handmatig worden verzet.

nessio wijzigde deze reactie 31-10-2019 09:40 (10%)

• 3_s
nessio schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:39:
Over de hele wereld zijn nml de minuten / seconden het zelfde, maar de uren niet.
Maar die GPS weet waar ik ben (veronderstel ik toch 8) ), dus kan hij toch ook weten welk uur het hier is?
Of zie ik het te simpel?
Volgens mij gaat het bij de auto van m'n vrouw wel goed (en nee, die heeft geen sim).

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21:07
Normaliter stuurt GPS een GPS weeknumer en seconds in week mee. Dit kan dan client side weer teruggerekend worden naar een datum. Althans de meeste software die datum/tijd weergeeft op basis van GPS tijd doet dat.

Op dit moment bijvoorbeeld GPS Week: 2077, Seconds of week: 377550.
Het aantal weken en seconden wordt geteld vanaf 5 januari 1980 en zo kan je de exacte datum / tijd terug berekenen. Je zult hier op basis van de locatie nog wel tijdzone correctie op toe moeten passen maar ik ga er vanuit dat deze informatie in de auto is ingebouwd en niet online opgehaald moet worden aangezien deze toch statisch is.

HD4Life @ Full-HD

• _-= Erikje =-_
Davidshadow13 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:57:
Normaliter stuurt GPS een GPS weeknumer en seconds in week mee. Dit kan dan client side weer teruggerekend worden naar een datum. Althans de meeste software die datum/tijd weergeeft op basis van GPS tijd doet dat.

Op dit moment bijvoorbeeld GPS Week: 2077, Seconds of week: 377550.
Het aantal weken en seconden wordt geteld vanaf 5 januari 1980 en zo kan je de exacte datum / tijd terug berekenen. Je zult hier op basis van de locatie nog wel tijdzone correctie op toe moeten passen maar ik ga er vanuit dat deze informatie in de auto is ingebouwd en niet online opgehaald moet worden aangezien deze toch statisch is.
Als ontwerper had ik dan voor het gemak gewoon Linux Epoch aangehouden, maar goed :P

• nessio
De tijdzone correctie zit inderdaad in de nav ingebouwd (vroeger niet, mijn nav uit 1994 op de boot moet ik handmatig instellen op MET (midden europeesche tijd) Maar je nav weet niet wanneer in Nederland de zomertijd (MEZT) in gaat. Dat moet ie van buitenaf krijgen (atoomklok, sim of misschien van je telefoon).
En als landen in de EU niet meer voor de MEZT kiezen, dan werkt de atoomklok ook niet meer goed want die geeft maar 1 tijd door.
@3_s Kijk eens in de handleiding van de nav, misschien staat daar waar ie de tijd vandaan haalt.

• IvoB2
nessio schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:39:
Automatisch verspringen van klok in Europa kan alleen op 2 manieren
1. via de atoomklok
2. met een ingebouwde sim

Dus bij auto's die dat niet hebben : zomertijd uitvinken in nav (net als wackerstamfer meld)
Heb je een apart klokje (bijv Prius) dan moet die handmatig worden verzet.
Het kan veel eenvoudiger hoor. Gewoon via het meegestuurde radiosignaal van een nationale zender.
Tegenwoordig blijken de meeste auto's uitgerust te zijn met een radio en luisteren de meeste bestuurders er ook naar :) .
Was jaren geleden in mijn twee fossielen al geen issue meer .
Radio aan en afgesteld op een nationale zender en binnen de minuut stond de klok weer gelijk, ongeacht winter- of zomertijd.
In de Kona EV en e-Niro moet het blijkbaar nog handmatig.

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Grappig dat de winterbanden een beter grip hebben en stiller zijn dan de NIXEN

• intveltr
midego schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:49:
[...]
Ik weet niet waar je vandaan kwam en heen moest maar de optie om met 50 kW te laden lijkt mij toch meer dan prima voor nu ?

Meer is altijd beter, maar als je zoveel km op een dag hebt geredne lijkt mij toch dat je langs minimaal 1 van deze plekken rijdt.

[Afbeelding]
Havelte naar Rotterdam over de A28 en de A12. De lader bij Nunspeet heb ik gemist, is geen snelweglader (maar wel pal naast een op/afrit). Er zijn wel laders maar meest aan de verkeerde kant van de weg; als ik die kant op ga, ga ik meestal ruim op tijd weg vanwege de files, en laad dan een kwartiertje op de heenweg op met een kop koffie erbij.

• _-= Erikje =-_
intveltr schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:44:
[...]

Havelte naar Rotterdam over de A28 en de A12. De lader bij Nunspeet heb ik gemist, is geen snelweglader (maar wel pal naast een op/afrit). Er zijn wel laders maar meest aan de verkeerde kant van de weg; als ik die kant op ga, ga ik meestal ruim op tijd weg vanwege de files, en laad dan een kwartiertje op de heenweg op met een kop koffie erbij.
zowel bij Harmelen als bij Rotterdam staat een fastned naast de A12/A20 aan beide kanten van de weg (en een gratis snellader bij de LIDL in Woerden)

• intveltr
_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:54:
[...]

zowel bij Harmelen als bij Rotterdam staat een fastned naast de A12/A20 aan beide kanten van de weg (en een gratis snellader bij de LIDL in Woerden)
Ik heb die bij Harmelen gepakt. Maar ik vind ze nog steeds niet erg dik gezaaid op die route... en ik mis nog steeds de stekker-symbooltjes op de borden van tankstations langs de weg :) Tevens mis ik de (nogal voor de hand liggende) "geef me een lader langs de ingestelde route"-functie die ook goed tijdens het rijden te gebruiken is (Chargemap vindt ze wel maar is rijdend niet echt te gebruiken). Wat dat betreft is de software van Tesla wel een stukje beter.

• midego

midego

Hyundai Kona EV

intveltr schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:04:
[...]

Ik heb die bij Harmelen gepakt. Maar ik vind ze nog steeds niet erg dik gezaaid op die route... en ik mis nog steeds de stekker-symbooltjes op de borden van tankstations langs de weg :) Tevens mis ik de (nogal voor de hand liggende) "geef me een lader langs de ingestelde route"-functie die ook goed tijdens het rijden te gebruiken is (Chargemap vindt ze wel maar is rijdend niet echt te gebruiken). Wat dat betreft is de software van Tesla wel een stukje beter.
ABRP al geprobeerd?

• intveltr
Niet onderweg. Net wat gespeeld met de PlugShare app, die ziet er ook wel ok uit.

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Het zou fijn zijn als ABRP als Android Auto app gebruikt kan worden.

• _-= Erikje =-_
Snellader (50kW) bij de lidl in woerden werkt prima :) ons bedrijf zit er niet al te ver vandaan en ik wilde een broodje :)

• midego

midego

Hyundai Kona EV

CoolHead621 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:31:
[...]

Het zou fijn zijn als ABRP als Android Auto app gebruikt kan worden.
Dat is helaas een limitatie vanuit Gooel2😕

• gtabak
  • Registratie: oktober 2010
Eind april/begin mei 2019 bij Dirk Barten in Alkmaar een Hyundai Kona Electric Premium gekocht. Dealer haalde ons over de streep met de mededeling dat ze eerder al een partij van circa 50 stuks besteld hadden, die begin december 2019 geleverd zouden worden, waardoor we nog dit jaar (2019) elektrisch konden gaan rijden. Krijgen nu te horen dat het wel februari 2020 of later gaat worden (voor het "oude" model dus) en beroept zich op overmacht! Hoe bedoel je overmacht, je hebt toch zelf deze deal gemaakt! Als wij er onder uit willen dan kost ons dat geld en een dealer kan je gewoon maar aan het lijntje houden? Iemand anders soortgelijke ervaringen en zo ja, hoe daar mee omgegaan?

• vanaalten
gtabak schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:58:
Eind april/begin mei 2019 bij Dirk Barten in Alkmaar een Hyundai Kona Electric Premium gekocht. Dealer haalde ons over de streep met de mededeling dat ze eerder al een partij van circa 50 stuks besteld hadden, die begin december 2019 geleverd zouden worden, waardoor we nog dit jaar (2019) elektrisch konden gaan rijden. Krijgen nu te horen dat het wel februari 2020 of later gaat worden (voor het "oude" model dus) en beroept zich op overmacht! Hoe bedoel je overmacht, je hebt toch zelf deze deal gemaakt! Als wij er onder uit willen dan kost ons dat geld en een dealer kan je gewoon maar aan het lijntje houden? Iemand anders soortgelijke ervaringen en zo ja, hoe daar mee omgegaan?
Begin eens met het koopcontract: staat daar de leverdatum in? Met wat voor bewoording?
En daarna, welke leveringsvoorwaarden zijn van toepassing? Die al doorgenomen?

• spidertje
Wackerstamfer schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:22:
[...]

Heb deze ook klaarliggen, hopelijk de juiste keuze voor de Kona in de winter. :)
Pagina: 1 ... 34 ... 38 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True