Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 25 ... 143 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:08
midego schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:27:
[...]
In dat geval had je beter met het OV kunnen gaan.
True, maar dat heeft andere issues, zoals verhuizen naar een plaats met fatsoenlijk OV, tegen mijn klanten zeggen dat ze met OV bereikbaar moeten zijn enzovoort. Dus we doen maar wat we redelijkerwijs kunnen doen.

Overigens ervaar ik de Smart Cruise Control als behoorlijk comfortabel, ik merk weinig van te heftige ingrepen en dergelijke die ik hier heb gelezen.

Goed man!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
robkds schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:02:
[...]

Overigens ervaar ik de Smart Cruise Control als behoorlijk comfortabel, ik merk weinig van te heftige ingrepen en dergelijke die ik hier heb gelezen.
+1, Ik denk dat je met een rustige rijstijl weinig last hebt van heftige ingrepen, heb zelf nog niet meegemaakt dat ik verrast werd door de auto.

Invoegen doe je zo!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Khayma schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:29:
Wat is het gemiddelde verbruik onder de Kona rijders? Ik heb er nu 12000 op zitten en zit op 14.6kWh/100km wat neer komt op 1 op 6.8km.
Ik zit met met 15.000 km vanaf maart (het seizoen maakt ook nogal uit) op 16,4 kWh/100km. Met veel snelweg en file. Ik rijd met de Kona net als met een andere auto (en soms ook wel in de "party mode" als ik even vrij baan heb). Ben wel benieuwd wat straks het winter verbruik met ook nog winterbanden gaat worden. Ook leuk als anderen de standaard volle lading noemen met dit weer. Ik zit nu standaard rond de 405km.

[ Voor 17% gewijzigd door Marko72 op 22-08-2019 16:29 ]

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 07:19
Rick1855 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:38:
[...]

Heb je daarbij ook de twee hydraulische openers geïnstalleerd? Dat werkt echt perfect. Snap niet dat fabrikanten nog steeds motorkappen produceren met zo'n stangetje wat je zelf omhoog moet zetten.
Is bekend welke je exact daarvoor moet kopen en bij voorkeur een installatie tekeningetje? Wil dat misschien nog wel gaan doen, scheelt echt flink ruimte, met name ook achterin waar anders al dat EPS plek onderin inneemt. Liggen nu wat standaard praktische spullen als een deken, regenjas etc. Dus dat dempt ook gewoon, maar wat dat betreft had je ook gewoon de EPS Vorm in een kast kunnen leggen. Alsnog fijn dat je voorin wat andere spullen hebt die je verder bijna nooit gebruikt (mobiele lader met verlengsnoer) maar anders wel ruimte innemen :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
aadnr9 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 23:12:
Kan niet wachten... Kona staat op een boot die half sept aankomt in Rotterdam en dan nog een maand ongeveer wachten tot bij de dealer en rijklaar. Dus nog 1.5 maand countdown
Die van mij, 22 sep 2018 besteld..., bevindt zich nu voor de Zuid Franse kust en zal 1 sep arriveren in de haven van Rdam. Eindeijk :)

Ik vermoed echter dat ik de auto pas in oktober zal kunnen gaan rijden..... ik ben namelijk in sep met vakantie in.... juist... Zuid Korea haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Daar kun je vast een Kona EV huren. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Verwijderd

Welke kleur kona krijg jij @spidertje ? Ik verwacht namelijk dat die van ons ook op die boot staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
[...]
Jij neemt dan duidelijk nooit het openbaar vervoer. :)
Anders zou je zo'n uitspraken niet doen.
Laatst moest mijn vriendin een afstand van welgeteld 22 km overbruggen. Zou een busrit (een treinverbinding was er sowieso niet) van ongeveer 1.5 uur - met 2 keer overstappen -worden. 8)7
Gezapige fietssnelheid dus.
Toch maar de Kona Ev genomen. Tegen de max. toegelaten snelheden (30/20/70) een rit van 32 minuten (in volle spits). _/-\o_
En daar krijgt ze dan nog voor betaald ook. :)

ps. 13.7 Kwh/ 100 Km over 9700 Km in Ecomode met auto regen aan en dit tegen de max. toegelaten snelheden (35/56/76/126). Binnenwegen/autosnelweg: 60/40. Zoveel mogelijk op SCC.
Wel nog geen temperaturen onder de 9°C meegemaakt.

Totaal gemiddelde van 2 bestuurders. Zelf zit ik meestal rond de 11-12 kWh wat door de vriendin dan weer teniet gedaan wordt. O-)
Met de handgeschakelde ICE had ik trouwens ook altijd een litertje per 100Km minder.

[ Voor 30% gewijzigd door IvoB2 op 22-08-2019 18:13 ]

• IvoB2
Rick1855 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:38:
Heb je daarbij ook de twee hydraulische openers geïnstalleerd? Dat werkt echt perfect. Snap niet dat fabrikanten nog steeds motorkappen produceren met zo'n stangetje wat je zelf omhoog moet zetten.
Bwa, ik rij nu ook al geruime tijd met de achterbak als frunk rond en mis die hydraulische openers niet. Als het er standaard in zou staan tot daar aan toe maar de moeite niet als ik er geld aan zou moeten spenderen en bovendien met mijn spreekwoordelijke twee rechterhanden nog aan het knutselen zou moeten slaan. 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
IvoB2 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:57:
[...]

Jij neemt dan duidelijk nooit het openbaar vervoer. :)
Anders zou je zo'n uitspraken niet doen.
Laatst moest mijn vriendin een afstand van welgeteld 22 km overbruggen. Zou een busrit (een treinverbinding was er sowieso niet) van ongeveer 1.5 uur - met 2 keer overstappen -worden. 8)7
Gezapige fietssnelheid dus.
Toch maar de Kona Ev genomen. Tegen de max. toegelaten snelheden (30/20/70) een rit van 32 minuten (in volle spits). _/-\o_
En daar krijgt ze dan nog voor betaald ook. :)

ps. 13.7 Kwh/ 100 Km over 9700 Km in Ecomode met auto regen aan en dit tegen de max. toegelaten snelheden (35/56/76/126). Binnenwegen/autosnelweg: 60/40. Zoveel mogelijk op SCC.
Wel nog geen temperaturen onder de 9°C meegemaakt.

Totaal gemiddelde van 2 bestuurders. Zelf zit ik meestal rond de 11-12 kWh wat door de vriendin dan weer teniet gedaan wordt. O-)
Met de handgeschakelde ICE had ik trouwens ook altijd een litertje per 100Km minder.
Het was een grapje 😢
Ik weet hoe inefficiënt het ov kan zijn qua afstand en tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Iets met 'OV brengt je van een plaats waar je niet bent naar een plaats waar je niet wilt zijn op een tijd die je niet schikt'? :P

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-09 20:21
[...]
absurd, maar ik begrijp uit je latere reactie dat dit als grapje is bedoeld.

als robkds met 104km/h rijdt zit hij ongeveer op optimale snelheid versus verbruik.
bij 130km/h als max zit je gemiddeld dicht bij die 104km/h maar wel richting 25% meer verbruik.
op afstanden tot 100 a 200km is tijdverschil te verwaarlozen.
wat is nu slim, zowel vanuit millieuvriendelijkheid als economisch perspectief? 8)7
Volgens mij gebruikt robkds in elk geval zijn verstand.

[ Voor 5% gewijzigd door eltron op 22-08-2019 21:20 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
robkds schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:02:
[...]
Op de rechterbaan zal je dan ook wat minder vaak ervaren dat iemand opeens met 30km/h verschil hem er voor gooit. Want ja... knipperlicht is voorrang en waarom zelf remmen als een ander dat ook kan doen. ;)

Zeker als je gewoon keurig 130 km/h rijdt en SCC een blijkbaar heel uitnodigend gaatje laat.

Dat terzijde, hoe ga jij op SCC met 104 om met vrachtwagens? Ga je dan (in mijn ogen) heel vroeg een baan naar links? Laat je eerst SCC afremmen naar 90-95 km/h en ga je naar links als je wat dichter bij bent? Of ben je diep gelukkig en blijf je er heerlijk zuinig achter zitten?

Ik rij zelf redelijk door maar als ik ook een keer rustig aan doe vind ik dat wel echt een minpuntje. Plus dat je meer achter je moet anticiperen ipv vooral vooruit. :9

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• Marko72
  • Nu online
Ik zat me vanavond weer eens te storen aan de Krell audio. Zelf met de bass op -9 doet het pijn aan de oren als ie hard (20+) staat.
Nu gaat ie binnenkort voor onderhoud. Ik meen hier eens gelezen te hebben dat iemand de dealer het heeft laten verbeteren door wat stekkers goed aan te sluiten maar kan dat bericht niet meer vinden. Iemand hier nog info over?

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:08
Wackerstamfer schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:09:
[...]
Op de rechterbaan zal je dan ook wat minder vaak ervaren dat iemand opeens met 30km/h verschil hem er voor gooit. Want ja... knipperlicht is voorrang en waarom zelf remmen als een ander dat ook kan doen. ;)

Zeker als je gewoon keurig 130 km/h rijdt en SCC een blijkbaar heel uitnodigend gaatje laat.

Dat terzijde, hoe ga jij op SCC met 104 om met vrachtwagens? Ga je dan (in mijn ogen) heel vroeg een baan naar links? Laat je eerst SCC afremmen naar 90-95 km/h en ga je naar links als je wat dichter bij bent? Of ben je diep gelukkig en blijf je er heerlijk zuinig achter zitten?

Ik rij zelf redelijk door maar als ik ook een keer rustig aan doe vind ik dat wel echt een minpuntje. Plus dat je meer achter je moet anticiperen ipv vooral vooruit. :9
Ik wacht tot er een gaatje is dat groot genoeg is om in te voegen zonder dat een ander moet gaan remmen omdat ik zo nodig een vrachtwagen ga inhalen. Want ook ik vind het niet prettig om achter een vrachtwagen aan te blijven sukkelen. Dat betekent dat ik soms even erachter rij, en dan bij het naar de linkerbaan gaan, even wat gas/stroom (?) erbij zodat ik wat sneller aan de 104 zit.

Een ander moet soms inderdaad dan even van zijn/haar gas af. Overigens rij ik voornamelijk spits en randstad op de snelweg, dus 100 is daar vaak sowieso al de maximale haalbare of toegestane snelheid.

Zo reed ik al jaren met mijn hybride Prius, daarna hybride Auris en nu dus met de Kona EV.

Goed man!

• midego
Marko72 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:14:
Ik zat me vanavond weer eens te storen aan de Krell audio. Zelf met de bass op -9 doet het pijn aan de oren als ie hard (20+) staat.
Nu gaat ie binnenkort voor onderhoud. Ik meen hier eens gelezen te hebben dat iemand de dealer het heeft laten verbeteren door wat stekkers goed aan te sluiten maar kan dat bericht niet meer vinden. Iemand hier nog info over?
Ik lees veel mensen klagen over de audio, ik ervaar dit zelf alleen als is slechte kwaliteit muziek luister of de radio aanzet. Bij streaming audio met goede kwaliteit heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
midego schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:46:
[...]
Ik lees veel mensen klagen over de audio, ik ervaar dit zelf alleen als is slechte kwaliteit muziek luister of de radio aanzet. Bij streaming audio met goede kwaliteit heb ik nergens last van.
Hier eigenlijk best tevreden ook, zeker met streaming audio. Ideale settings nog niet ontdekt, begonnen (deed ik bij vorige auto’s altijd) zelfs met bas verhogen :-p Dat snel weer op 0 gezet. Nu alles gewoon op de basissetting, misschien dat ik hoge tonen nog wat ga verhogen.

De bas speaker zit volgens mij in de kofferbak, kan mij voorstellen dat het niet of wel (koffers etc) volgooien nog wel uitmaakt voor de geluidsbelevenis voorin :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiB1
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:56
Goedendag, ik ben nieuw op dit forum en verwacht mijn Kona op 4 februari 2020. Ik heb deze via een private leasebedrijf besteld begin 2019. Toen zou het type met 1 fase lader nog geleverd worden. Intussen bericht gehad dat ik het type met 3 fase lader zal krijgen. Echter dit schijnt een tussen model te zijn die dan wel weer de 3 fase lader heeft maar bijvoorbeeld weer niet de draadloos opladen voor de telefoon (vindt ik ook iets minder belangrijk). De levering zou wel met 2 maanden vertraagd zijn. Is er iemand die iets weet van een tussen model? Zijn er dan ook nog andere verschillen? Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
RiB1 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:19:
Goedendag, ik ben nieuw op dit forum en verwacht mijn Kona op 4 februari 2020. Ik heb deze via een private leasebedrijf besteld begin 2019. Toen zou het type met 1 fase lader nog geleverd worden. Intussen bericht gehad dat ik het type met 3 fase lader zal krijgen. Echter dit schijnt een tussen model te zijn die dan wel weer de 3 fase lader heeft maar bijvoorbeeld weer niet de draadloos opladen voor de telefoon (vindt ik ook iets minder belangrijk). De levering zou wel met 2 maanden vertraagd zijn. Is er iemand die iets weet van een tussen model? Zijn er dan ook nog andere verschillen? Mvg.
Ik kan mij niet voorstellen dat er een tussenmodel komt, de nieuwe is gewoon een facelift en het nieuwe model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 22:12
RiB1 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:19:
Met tussenmodel wordt denk ik bedoeld een minder uitgeruste versie in dit geval ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Trackerfire schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:51:
[...]
Met tussenmodel wordt denk ik bedoeld een minder uitgeruste versie in dit geval ;)
Aangezien er op AMuS wordt gesuggereerd dat de meest voordelige Kona EV 2020 (basis versie met kleinste accupakket) een kleine €200,- goedkoper zal worden dan nu het geval (voor de Duitsers iig), zou het best mogelijk zijn dat er wat is beknibbeld op accessoires? Al doet het artikel vermoeden dat dit niet het geval zou kunnen zijn.

Het e.e.a. is natuurlijk koffiedik kijken, maar als de prijs minimaal hetzelfde blijft, dan lijkt me dit wel goed nieuws voor toekomstige gegadigden voor dit model.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 11:47
Banjy schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:31:
[...]

Is bekend welke je exact daarvoor moet kopen en bij voorkeur een installatie tekeningetje? Wil dat misschien nog wel gaan doen, scheelt echt flink ruimte, met name ook achterin waar anders al dat EPS plek onderin inneemt. Liggen nu wat standaard praktische spullen als een deken, regenjas etc. Dus dat dempt ook gewoon, maar wat dat betreft had je ook gewoon de EPS Vorm in een kast kunnen leggen. Alsnog fijn dat je voorin wat andere spullen hebt die je verder bijna nooit gebruikt (mobiele lader met verlengsnoer) maar anders wel ruimte innemen :)
Als je kijkt op Aliexpress bij Kona dan struikel je over die dingen. Kosten een paar tientjes en kwestie van 4 boutjes. Is in 10 minuten geinstalleerd. Ergens in dit draadje staat een duitstalige videootje. Deze gast legt ook uit hoe je die dingen installeerd.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Laatst online: 27-01 14:01
IvoB2 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:10:
[...]

Bwa, ik rij nu ook al geruime tijd met de achterbak als frunk rond en mis die hydraulische openers niet. Als het er standaard in zou staan tot daar aan toe maar de moeite niet als ik er geld aan zou moeten spenderen en bovendien met mijn spreekwoordelijke twee rechterhanden nog aan het knutselen zou moeten slaan. 7(8)7
Rondrijden met de frunk zal niet een probleem zijn. Onder de plastic plaat zit de omvormer. Die wordt dus warm als deze aan de AC staat te laden en niet bij rijden. Deze zal nu waarschijnlijk warmer worden dan normaal met deze styrofoam bak erop.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Marko72 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:14:
Ik herken dat helemaal niet. Het is nu ook weer niet zo dat de audiokwaliteit door het dak gaat maar wat hierboven wordt vermeld lijkt toch exemplarisch te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:05
...en gisteren dan eindelijk mijn Kona Electric, PulseRed, in ontvangst genomen! Besteld ergens begin augustus vorig jaar en ze hadden al ruim van tevoren voorspeld dat de levering in augustus zou zijn. Had wellicht nog een weekje eerder kunnen zijn, ware het niet dat ik vakantie vieren belangrijker vond.

Eerste indruk: het rijdt erg relaxed. Een keertje even tijdens het optrekken plankgas gedaan, geschrokken van de accelleratie en mij daarna weer normaal gedragen. Ook al een Fastned lader (A2 bij Nieuwegein) geprobeerd en dat leek te werken, al denk ik dat ik het afkoppelen verkeerd heb gedaan (kreeg daarna tijdens het rijden waarschuwingen over afgebroken laadsessies enzo).

Verder: heel veel knopjes, dingetjes, menuutjes en zo. En een paar centimeter instructieboek nog door te lezen.

Wat nog niet goed werkte: HUD. Heeft niet automatisch de juiste stand om bruikbaar te zijn, maar volgens het instructieboekje is dat instelbaar. Nog even instellen dus.
Wat redelijk goed werkt: smart cruise control. Enkel kan ik bevestigen wat anderen ook al noemden: de afstand tot de voorganger wordt, zelfs in de kleinste stand, vrij groot gehouden. Afwachten of dat in een normale woon-werk-situatie plezierig voor mij werkt.

Nog onduidelijk: Apple Carplay. Van wat ik zo zie werkt dat enkel indien met een kabeltje verbonden is... of heb ik iets gemist en is draadloos mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:04
Draadloos carplay is niet mogelijk. Werkt enkel met een kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:39:
Welke kleur kona krijg jij @spidertje ? Ik verwacht namelijk dat die van ons ook op die boot staat.
Ceramic Blue.

In NL wordt het dak en de spiegels nog zwart gespoten, of althans in dezelfde kleur als het open dak. Krijg je een soort van panorama dak id :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
IvoB2 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:10:
[...]

Heb de auto nog niet maar de hydraulische dempers al wel. Heb ervoor gekozen om voor de frunk de kunstof bakken te plaatsen, dan blijft het originele deel achterin gewoon in orde. Scheelt denk ik ook iets aan geluid vanuit achteren. We gaan het zien tzt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Electrons schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:46:

Rondrijden met de frunk zal niet een probleem zijn. Onder de plastic plaat zit de omvormer. Die wordt dus warm als deze aan de AC staat te laden en niet bij rijden. Deze zal nu waarschijnlijk warmer worden dan normaal met deze styrofoam bak erop.
Denk dat dit in de praktijk nog wel eens zou kunnen meevallen.
1. De styrofoam bak rust niet op de omvormer gezien er op de hoeken verhoogde steunpunten zitten wat voor de nodige luchtcirculatie (warmteafvoer) voorziet tussen bodem bak en metalen afdekplaat omvormer.
2. Als je door de dag in de zon staat te laden aan een openbare laadpaal wordt je motorkap en de ruimte er onder gloeiend heet door de zon. Met de styrofoam bak eronder werkt deze juist als een isolator tegen de zon (motorkap wordt gloeiend heet maar afdekking van de omvormer onder de bak is juist heel koel. Dit gegeven in combinatie met het overdekt en/of 's nachts thuisladen (bij lagere temperaturen dan in volle zon) doet mij toch vermoeden dat de omvormer, als hij tegen zomers laden in open lucht kan) ook wel tegen het laden bij lagere temperaturen + bak kan.

Uiteraard brengt alleen een proefmeting gedurende een laadsessie het juiste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
spidertje schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:29:
[...]

Heb de auto nog niet maar de hydraulische dempers al wel. Heb ervoor gekozen om voor de frunk de kunstof bakken te plaatsen, dan blijft het originele deel achterin gewoon in orde. Scheelt denk ik ook iets aan geluid vanuit achteren. We gaan het zien tzt :)
Inzake geluidsniveau scheelde het bij ons niets. Toch niet dat we het opmerkten. Tenslotte zit er nog altijd een platte styrofoam bak onder de koffermat.
Ook blij dat de "frunkbak" uit de koffer is. Door de dikte van de bak neemt deze er veel te veel plaats in voor te weinig overblijvende bergruimte. En die is bij de Kona al niet in overvloed aanwezig.

[ Voor 15% gewijzigd door IvoB2 op 24-08-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Rick1855 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:44:
[...]

Als je kijkt op Aliexpress bij Kona dan struikel je over die dingen. Kosten een paar tientjes en kwestie van 4 boutjes. Is in 10 minuten geinstalleerd. Ergens in dit draadje staat een duitstalige videootje. Deze gast legt ook uit hoe je die dingen installeerd.
Dank voor de tip, staan meer interessante spullen :-) ! Nu nog een excuus bedenken voor die hydraulische openers, heb nu de mobiele lader in de frunk die ik praktisch nooit hoef te gebruiken. Type 2 kabel gebruik ik wel veel maar het is dan een extra handeling bij ontkoppelen in principe.

Al leg ik de kabel nu achter de bestuurdersstoel.. is minder dicht bij de paal en extra handeling.

Maakt het nog uit dat je de motorkap soms in stromende regen moet openen? Lijkt mij dat het daar wel tegen paar druppels kan ? Misschien toch maar eens gaan proberen met type 2 kabel in de frunk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
Wat me laatst opviel aan de flippers voor het regenereren is, is dat de linkerflipper achterop een holte heeft en de rechterflipper een bolling. Geen idee waarvoor dat is.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
Wellicht dat anderen dat nog niet ontdekt hebben, maar als je bij een DC snellader staat en je trekt aan het onderste afdekkapje, trek je ook direct de bovenste eraf. Scheelt weer een handeling :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IvoB2
Rick1855 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:18:
Wat me laatst opviel aan de flippers voor het regenereren is, is dat de linkerflipper achterop een holte heeft en de rechterflipper een bolling. Geen idee waarvoor dat is.
Voor blinden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:18

3_s

@Rick1855 omdat de linkere voor meer en de rechtse voor minder vertraging zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Rick1855 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:19:
Wellicht dat anderen dat nog niet ontdekt hebben, maar als je bij een DC snellader staat en je trekt aan het onderste afdekkapje, trek je ook direct de bovenste eraf. Scheelt weer een handeling :)
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick1855
3_s schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 23:04:
@Rick1855 omdat de linkere voor meer en de rechtse voor minder vertraging zorgt.
De werking van de flippers ken ik ;) , maar dat verklaart volgens mij nog niet waarom de fabrikant dit verschil aanbrengt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rick1855
Vrijdag deed ik de achterklep open (key-less) en gooide mijn tas, met sleutel, achterin. Vervolgens liep ik naar de voordeur van de Kona en die was nog op slot. Geen probleem want mijn sleutel ligt achterin de auto, dus de achterklep is nog open... niet dus. Sleutel in de auto en de auto op slot. De ingeroepen monteur kon het ook niet geloven. In al die jaren dat ik Duitse auto's rijdt, is dit mij nooit gelukt. Sleutel in de auto betekent auto ook niet afgesloten. Bij de Kona is dit dus anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Rick1855 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:23:
Vrijdag deed ik de achterklep open (key-less) en gooide mijn tas, met sleutel, achterin. Vervolgens liep ik naar de voordeur van de Kona en die was nog op slot. Geen probleem want mijn sleutel ligt achterin de auto, dus de achterklep is nog open... niet dus. Sleutel in de auto en de auto op slot. De ingeroepen monteur kon het ook niet geloven. In al die jaren dat ik Duitse auto's rijdt, is dit mij nooit gelukt. Sleutel in de auto betekent auto ook niet afgesloten. Bij de Kona is dit dus anders.
Staat in het boekje :) Alleen de achterklep gaat open met keyless en niet de overige portieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Rick1855 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:19:
Ik heb die afdekkapjes er gewoon af gehaald. Ik heb alleen nog de grote klep. Werkt prima 🤷‍♀️

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronalddeno
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-02-2022
Nou, bij mijn VW Passat van 2011 werkte dit ook zo! Op vakantie in Spanje, auto aan het inpakken voor de terugreis, nog even iets doen op de achterbank, en mijn sleutel valt uit mijn zak op de achterbank. Ik gooi de deur dicht. Auto op slot en met geen mogelijkheid meer open te krijgen. En geen dealer die je kan helpen. Reservesleutel lag natuurlijk in NL. Uiteindelijk de auto laten openbreken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
midego schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:43:
[...]
Staat in het boekje :) Alleen de achterklep gaat open met keyless en niet de overige portieren.
Dat weet ik, maar hij zou niet meer moeten afsluiten als de sleutel in de auto ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• midego
_eLMo_ schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

Ik heb die afdekkapjes er gewoon af gehaald. Ik heb alleen nog de grote klep. Werkt prima 🤷‍♀️
Succes in de winter met sneeuw, dan gaat alles er in zitten, ook regen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
midego schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:01:
[...]
Succes in de winter met sneeuw, dan gaat alles er in zitten, ook regen trouwens.
Andere merken hebben deze kleine klepjes ook niet toch? Is dat zo slecht ontworpen dan?
Als dat zo is ben ik meer geneigd een stukkie schuimrubber te plakken aan de binnenkant van de klep zodat de rotzooi nog beter buiten blijft.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
_eLMo_ schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:28:
[...]

Andere merken hebben deze kleine klepjes ook niet toch? Is dat zo slecht ontworpen dan?
Als dat zo is ben ik meer geneigd een stukkie schuimrubber te plakken aan de binnenkant van de klep zodat de rotzooi nog beter buiten blijft.
Als je ze graag weg wilt, je wil toch schone poorten EN je hebt een 3D printer, is dit wellicht wat voor je : https://www.thingiverse.com/thing:3615135.

Heb er zelf geen ervaring mee.

edit: Er komt met sneeuw en regen inderdaad best veel meuk tussen te zitten. Of zoals Björn het noemt, schmütz! :P

[ Voor 8% gewijzigd door Wackerstamfer op 26-08-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
Wackerstamfer schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:01:
[...]

Als je ze graag weg wilt, je wil toch schone poorten EN je hebt een 3D printer, is dit wellicht wat voor je : https://www.thingiverse.com/thing:3615135.

Heb er zelf geen ervaring mee.

edit: Er komt met sneeuw en regen inderdaad best veel meuk tussen te zitten. Of zoals Björn het noemt, schmütz! :P
volgens mij moet toch ook wel iets met een stukje tochtrubber in elkaar te knutselen zijn. Ik wil daar voor komende winter naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Rick1855 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:11:
[...]

volgens mij moet toch ook wel iets met een stukje tochtrubber in elkaar te knutselen zijn. Ik wil daar voor komende winter naar kijken.
Haha ja dat kan natuurlijk ook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
_eLMo_ schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:28:
[...]

Inderdaad, het is erg slecht ontworpen. In de winter kan het letterlijk vastvriezen door de sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
midego schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:43:
[...]
Gaat de Kona dan in het slot (of niet van het slot) met de sleutel in het voertuig?
Ik begrijp 2 zaken niet:
1. Als je als bestuurder uitstapt en de sleutel in de Kona laat liggen kan je hem niet op slot doen en geeft hij een "signaal" dat de sleutel nog in het voertuig aanwezig is.
2. Situatie met 1. is iets anders als je de sleutel dan in de koffer laat liggen omdat voertuig nog dicht was.
Maar als je de Kona benadert met de sleutel op zak kan je hem wel keyless openen door op het knopje van het voorportier te drukken. Luistert dit dan zo nauw dat de sleutel al op enkele 10'tallen cm van een voorportier moet zijn en de afstand tot de koffer al te groot is om de "nabijheid" van de sleutel te herkennen?
Alleen de achterklep gaat open met keyless en niet de overige portieren.
Dat is dan ook niet helemaal correct uitgedrukt.
Alle portieren gaan keyless open want met de sleutel in je broekzak en een druk op de portierknop (in casu die van de koffer of voorportieren) gaat dit portier open.
Het verschil zit er dus in dat bij verwijderen (?) - maar blijkbaar is dit dus eerder een "tijdslot" dan een "afstandsslot"? - het kofferportier automatisch terug sluit en de voorportieren niet.

Toch bedankt voor de info want ook ik wist dit niet. Ik was er wel van op de hoogte dat je alle portieren keyless kan ontsluiten (door een druk op een portierknop) en dat de kofferklep keyless terug sluit maar de portieren niet. Maar ik ging er (verkeerdelijk dus) van uit dat als een sleutel zich nog in het voertuig bevindt (zoals bij het verlaten via de voorportieren) het voertuig niet slotvast zou gaan. Ook de kofferklep niet.

@Rick1855 : Bij mijn vorige Duitse auto (Insignia sports tourer) is me dat ook één keer - op nagenoeg dezelfde wijze - gelukt hoor :( (gelukkig had ik nog een reservesleutel thuis liggen die gebracht kon worden). Dacht bij de Kona verlost te zijn van dit verstrooidheidsbeginsel. 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door IvoB2 op 26-08-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
IvoB2 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:37:
[...]

Gaat de Kona dan in het slot (of niet van het slot) met de sleutel in het voertuig?
Ik begrijp 2 zaken niet:
1. Als je als bestuurder uitstapt en de sleutel in de Kona laat liggen kan je hem niet op slot doen en geeft hij een "signaal" dat de sleutel nog in het voertuig aanwezig is.
2. Situatie met 1. is iets anders als je de sleutel dan in de koffer laat liggen omdat voertuig nog dicht was.
Maar als je de Kona benadert met de sleutel op zak kan je hem wel keyless openen door op het knopje van het voorportier te drukken. Luistert dit dan zo nauw dat de sleutel al op enkele 10'tallen cm van een voorportier moet zijn en de afstand tot de koffer al te groot is om de "nabijheid" van de sleutel te herkennen?
Luistert inderdaad erg nauw, je kan als je voor de auto staat ook niet de portier open doen, pas als je er 20-30cm vanaf staat. Misschien net de pech dat de sleutel net buiten bereik lag in de kofferbak?

[ Voor 3% gewijzigd door midego op 26-08-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
midego schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:40:
[...]
Luistert inderdaad erg nauw, je kan als je voor de auto staat ook niet de portier open doen, pas als je er 20-30cm vanaf staat. Misschien net de pech dat de sleutel net buiten bereik lag in de kofferbak?
Staand voor de auto heb ik het idd nog nooit geprobeerd. Armen niet lang genoeg. :)
Dat van die sleutel in kofferbak toch eens proberen te reproduceren (met reserve binnen bereik maar buiten bereik auto). Wist ik eerlijk gezegd ook niet. Erger, ik ging uit van het tegendeel: sleutel in interieur voertuig = onmogelijk af te sluiten. Wel verwarrend dat ze dit dan wel implementeren voor de voorportieren en niet voor de kofferbak (waar het meer voor de hand ligt dat je je zou vergissen).

[ Voor 15% gewijzigd door IvoB2 op 26-08-2019 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackerstamfer
IvoB2 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:53:
[...]

Staand voor de auto heb ik het idd nog nooit geprobeerd. Armen niet lang genoeg. :)
Dat van die sleutel in kofferbak toch eens proberen te reproduceren (met reserve binnen bereik maar buiten bereik auto). Wist ik eerlijk gezegd ook niet. Erger, ik ging uit van het tegendeel: sleutel in interieur voertuig = onmogelijk af te sluiten. Wel verwarrend dat ze dit dan wel implementeren voor de voorportieren en niet voor de kofferbak (waar het meer voor de hand ligt dat je je zou vergissen).
Toen ik de Kona net kreeg had ik de reserve sleutel nog in mijn tas zitten (achterbank). Kreeg met geen mogelijkheid die auto op slot. Duurde ff voor ik de oorzaak had gevonden 8)7

Goed om te weten dat de kofferbak buiten het bereik valt ...

[ Voor 3% gewijzigd door Wackerstamfer op 26-08-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

@IvoB2 Als je key less het koffer opent, gaan de deuren niet los.
Als je dan het koffer terug dicht duwt, valt het terug in slot.
Ja, is vervelend.
Nee, is niet onlogisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rick1855
3_s schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:27:
Ja, is vervelend.
Nee, is niet onlogisch.
Zeker niet onlogisch, maar wel als de sleutel zich op dat moment in het voertuig bevindt. Ik zie dat ook Duitse auto's dat probleem hebben, maar met een Audi en Mercedes is het mij nog niet gelukt.

De sleutel moet zich inderdaad dicht bij het slot bevinden. Als je de sleutel in je tas hebt en je zet je tas op de grond voor de autoportier gaat hij al niet meer open. Je moet dan echt de tas optillen.
In mijn geval lag de sleutel dus in de kofferbak buiten het bereik van het slot van de kofferbak. Wat op zich met de afmetingen van de kofferbak van de Kona al een hele prestatie is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
3_s schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:27:
Ja, is vervelend.
Nee, is niet onlogisch.
Inderdaad vervelend en goed dat ik het nu weet.
Vanuit een bepaald uitgangspunt zal er wel logica achter zitten.
Maar - volgens mijn bescheiden mening - onlogisch in het concept van "keyless".

Ik verklaar mij nader: in "de tijd" van standaard gebruik sleutel wist je dat je de sleutel ter hand moest nemen en er geen gekke dingen mee moest doen (zoals sleutel in de auto laten liggen als die automatisch achter je afsluit).
Keyless wil het je juist gemakkelijker maken. Dan moeten ze ook het niet moeilijker maken en oneigenlijk gebruik zo veel mogelijk uitsluiten. Zeker niet als het technisch geen probleem is (cfr. andere voertuigen die daar wel in slagen).

Om bij verlaten voertuig "vergeten af te sluiten" juist te voorkomen heb ik in de Kona ook de spiegels aan het "nabijheidsprincipe" gekoppeld. Ga je weg en de spiegels draaien niet automatisch dicht dan heb je "iets" vergeten. :)

Geen onoverkomelijke punt maar wel "een puntje" dat (hopelijk) voor verbetering vatbaar is.

[ Voor 12% gewijzigd door IvoB2 op 26-08-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Laatst online: 24-09 06:35
Ik had een BMW2AT (wordt as 4/9 de Kona) en in VETTE letters stond in de handleiding : nooit de sleutel in de kofferbak leggen als je de kofferbak keyless, knop of met je voet opent want portieren gaan niet open en de kofferbak gaat automatisch op slot.
De kofferbak heeft een compleet los systeem en dit was overigens bij mijn X5 met keyless ook zo.

[ Voor 7% gewijzigd door nessio op 26-08-2019 18:19 ]

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrujeriA
  • Laatst online: 24-09 07:42
Op 1 of andere manier laad ik bij Ecotap 22Kw laders in de buurt maar met 1.5Kw op. Allego gebeld maar die snappen ook niet hoe het kan. Softwarematig heb ik geen aanpassingen gedaan om deze snelheid terug te schroeven. 2 palen geven dezelfde "storing". Knap vervelend want ik moet morgen 430 km rijden en liever zonder al te lang te laden onderweg.
Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
BrujeriA schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:15:
Op 1 of andere manier laad ik bij Ecotap 22Kw laders in de buurt maar met 1.5Kw op. Allego gebeld maar die snappen ook niet hoe het kan. Softwarematig heb ik geen aanpassingen gedaan om deze snelheid terug te schroeven. 2 palen geven dezelfde "storing". Knap vervelend want ik moet morgen 430 km rijden en liever zonder al te lang te laden onderweg.
Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Heb je de AC laadsnelheid om minimum staan in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrujeriA
Quote: "Softwarematig heb ik geen aanpassingen gedaan om deze snelheid terug te schroeven."

Helaas, daar zit het hem dus niet in. Na een boel gepruts bij een andere paal haal ik nu 5Kw. Dat wordt nog ruim 2 weken afzien tot mijn eigen paal geplaatst wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Geen DC paal in de buurt?
Uit je thuispaal ga je ook maar max. een 7 kW halen.
5 kW is al een mooi gemiddelde voor een openbare laadpaal. Heb ik maar zelden gehaald uit een openbare laadpaal (zijn hier overwegend AC 16A).
Die 5 kW waren toch niet bij een bijna vol geladen batterij? Vanaf 90% gaat de laadcurve gevoelig omlaag om ergens te eindigen rond de 3.8 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-09 14:16
Echt een gemiste kans dat ze de Kona niet automatisch op slot laten gaan zodra de sleutel buiten bereik is. Dat doet mijn mans Astra wel. Die geeft ook een waarschuwingstoeter als er nog een sleutel in de auto ligt. Nu vergeet mijn man dus wel eens de Kona op slot te doen (macht der gewoonte). Dat de spiegels inklappen bij het weglopen heb ik ook weer uitgezet om die reden. Spiegels uitgeklapt = auto niet op slot.

Misschien maar eens opletten of ik nog andere geparkeerde Kona's zie met uitgeklapte spiegels :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwilightMalaise
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 11:22
[b]Hamkaaz in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"..... Spiegels uitgeklapt = auto niet op slot.

Misschien maar eens opletten of ik nog andere geparkeerde Kona's zie met uitgeklapte spiegels :p
Dat zegt ook niet alles, ik heb een comfort en daar kunnen spiegels niet worden ingeklapt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
Die E-reel is niet meer standaard bij versie 2020. Kost 99,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Electrons schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:46:
[...]

Meten is weten:
Buitentemperatuur 25°C - geen rechtstreekse instraling zon op voertuig/laadstation (carport)
Beginmeting na 2 uur AC laden aan 4kW.
Temperatuur afdekplaat omvormer:
- Met frunk (styrofoambak) geplaatst op omvormer: 47.3°C
- Met standaard plastic Hyundai cover: 41.3°C
- Zonder plastic cover en motorkap geopend: 39°C

Frunk, cover of open motorkap heeft geen significante invloed op ingestelde laadsnelheid (4 kW):

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/69574076_729456147483860_5019927354311442432_o.jpg?_nc_cat=104&_nc_oc=AQmAIeNUpZPeqYyIsEabLLg5wwuQUdNTaPNGcmNXwJk5_lKX9qvYPxFuaduo1mYEpRssqgk5j240v_EgZwVznj-2&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=35eebad69a6c4583aa036525b8803d5c&oe=5E090916

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrujeriA
IvoB2 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 07:47:
Geen DC paal in de buurt?
Uit je thuispaal ga je ook maar max. een 7 kW halen.
5 kW is al een mooi gemiddelde voor een openbare laadpaal. Heb ik maar zelden gehaald uit een openbare laadpaal (zijn hier overwegend AC 16A).
Die 5 kW waren toch niet bij een bijna vol geladen batterij? Vanaf 90% gaat de laadcurve gevoelig omlaag om ergens te eindigen rond de 3.8 kW.
5Kw is zeker acceptabel. Het probleem was dat ik bij sommige palen van Ecotap maar 1.5 Kw laadt. Dat schiet natuurlijk totaal niet op en betekend dat ik bijna 2x zo vlot thuis kan laden aan een schuko..

@nessio haha, 99 euro voor dat plastic prul? Voor de helft mogen ze hem hebben. Zelden heb ik zoiets onnozels gezien. Een oplossing voor een probleem dat niet bestaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Had ik gelezen maar weet je nu waar de laadbeperking aan lag? Paal? Kona? ......

[ Voor 11% gewijzigd door IvoB2 op 27-08-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 23:16
Hamkaaz schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:01:
Echt een gemiste kans dat ze de Kona niet automatisch op slot laten gaan zodra de sleutel buiten bereik is. Dat doet mijn mans Astra wel. Die geeft ook een waarschuwingstoeter als er nog een sleutel in de auto ligt. Nu vergeet mijn man dus wel eens de Kona op slot te doen (macht der gewoonte). Dat de spiegels inklappen bij het weglopen heb ik ook weer uitgezet om die reden. Spiegels uitgeklapt = auto niet op slot.

Oh moet hier uit halen dat ingeklapte spiegels inderdaad niet meteen betekent dat de auto (bij iig Premium editie) op slot is? Ik ging hier inderdaad wel vanuit.. Ik kan dit natuurlijk makkelijk testen, maar dat staat het ook in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Dat dacht ik ook.

Wel krijg je een waarschuwings-piepje als je 'm key-less op slot wil doen met de sleutel er nog in (of met een portier nog open).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
SFRtje schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:07:
[...]
Oh moet hier uit halen dat ingeklapte spiegels inderdaad niet meteen betekent dat de auto (bij iig Premium editie) op slot is? Ik ging hier inderdaad wel vanuit.. Ik kan dit natuurlijk makkelijk testen, maar dat staat het ook in dit topic.
Als de de bediening van de spiegels op "auto" zet (zo staan ze bij mij altijd) klappen ze toch altijd in als je de auto afsluit? Zowel bij gebruik van de afstandsbediende sleutel en keyless (door druk op één van de portierknoppen).
Ze blijven alleen open als je het voertuig afsluit door gebruik te maken van de fysieke sleutel aan de bestuurderszijde. Maar wie gebruikt dat - uitgezonderd noodgevallen - nog?

[ Voor 13% gewijzigd door IvoB2 op 27-08-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrujeriA
IvoB2 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:00:
Had ik gelezen maar weet je nu waar de laadbeperking aan lag? Paal? Kona? ......
Vermoedelijk paal/palen. Er zit een beperking op overdag om overbelasting van het net te voorkomen. Deze zou omzeild kunnen worden op de volgende manieren:
* QR code op de paal scannen met Smoov app. (Werkt niet)
* Via Smoov app de sessie starten en een eindtijd opgeven. (Doe ik, werkt blijkbaar ook niet.
* Via allego website een eindtijd opgeven. (Nog niet geprobeerd)
* Na 21:00 weer naar de laadpaal fietsen. Huidige sessie beëindigen en nieuwe sessie starten (ja ik zal gek zijn zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
IvoB2 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:53:
[...]

Als de de bediening van de spiegels op "auto" zet (zo staan ze bij mij altijd) klappen ze toch altijd in als je de auto afsluit? Zowel bij gebruik van de afstandsbediende sleutel en keyless (door druk op één van de portierknoppen).
Ze blijven alleen open als je het voertuig afsluit door gebruik te maken van de fysieke sleutel aan de bestuurderszijde. Maar wie gebruikt dat - uitgezonderd noodgevallen - nog?
D'r is een menu-optie 'welkomstspiegel' of zo - dat de spiegels alvast uitklappen als je met sleutel in de buurt van de auto komt (en daarna ook weer inklapt als je wegloopt, geloof ik). Volgens mij is dat waar het hier om gaat - al wist ik niet dat die optie ook actief is als je *zonder* op slot doen wegloopt (en de spiegels dus inklappen zonder dat de auto op slot is).

Net dus maar die optie hier uitgezet. Vond 'm toch al wat onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

@vanaalten als de auto niet op slot is, gaan de spiegels niet dicht.
Heb al meermaals ‘s morgens ontdekt dat m’n auto los was adhv de spiegels...
(gelukkig rustige wijk hier :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurwerk2
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Die te voorzichtige Koreanen maken meer kapot dan lief is. Hier heb ik direct na aanschaf 6 maanden geleden over geklaagd. Gemiddeld staat mijn auto meer dan 50.procent open. Al 2 x dingen hierdoor gestolen.

Een electrische auto met snufjes maar die niet vanzelf sluit als je weg loopt. Wat een afgang.

De reden je zou er een kind of hond in hebben zoiets doms is de reden van de dealer

Ik heb heimwee naar mijn Opel ampera.

quote]Hamkaaz schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:01:

[/quote]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Nee, het is echt de schuld van een ander dat JIJ iets niet goed doet. Lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik vind het langs ene kant goeie keuze. Ben je tenminste zeker dat die gesloten is als je manueel sluit. Automatische zaken zijn leuk maar je moet wel op betrouwen dat ze werken.

Ik verkies toch nog manuele mode. Het is niet dat het veel moeite is, knopje duwen terwijl,je je,sleutel in je zak steekt.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Tot nu toe - 5 dagen rijden - is wat mij betreft het grootste mankement dat de ingebouwde navigatie geen uitbreidingsmogelijkheden lijkt te hebben voor file en/of flits-info. Gistermiddag bij Den Bosch een flinke file en TMC info gaf niets aan, het was dat ik de file-info op de radio hoorde.

Dus toen maar snel m'n telefoon aangesloten en met Google Maps om de file heen, maar dat is ook niet ideaal: elke keer telefoon bedraad aansluiten vind ik niet heel comfortabel werken.

Verbaasd mij wel dat Hyundai geen kaart/file/flitsinfo diensten er bij heeft, dat soort abonnementen zijn toch wel een melkkoe tegenwoordig.

Maar smart cruise control - die wil ik echt niet meer missen. Echt heel fijn rijden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Heeft de Kona, net zoals de e-Niro, niet de mogelijkheid om de hotspot van je telefoon te gebruiken voor dat soort gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurwerk2
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Het automatische sluiten als je wegloopt is een zeer betrouwbare methode. En super veilig. Lees ook de reacties van anderen. En super makkelijk aan te passen voor Hyundai bij een update. Maar de Koreanen willen dit niet.

Van een electrisceh auto van 46 K verwacht je dat dit er minimaal op zit. Wie het niet kent weet niet wat die mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:11

elmo1

Kona Electric jan-2019

vanaalten schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:24:
Tot nu toe - 5 dagen rijden - is wat mij betreft het grootste mankement dat de ingebouwde navigatie geen uitbreidingsmogelijkheden lijkt te hebben voor file en/of flits-info. Gistermiddag bij Den Bosch een flinke file en TMC info gaf niets aan, het was dat ik de file-info op de radio hoorde.

Dus toen maar snel m'n telefoon aangesloten en met Google Maps om de file heen, maar dat is ook niet ideaal: elke keer telefoon bedraad aansluiten vind ik niet heel comfortabel werken.

Verbaasd mij wel dat Hyundai geen kaart/file/flitsinfo diensten er bij heeft, dat soort abonnementen zijn toch wel een melkkoe tegenwoordig.

Maar smart cruise control - die wil ik echt niet meer missen. Echt heel fijn rijden!
Je wifi hotspot aanzetten van je mobiele dan kun je gebruik maken van de tomtom live services.

Den bosch ga hij gisteren heel donker rood aan dus maar door den bosch heen gereden om te mijden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

NiroNiro schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:38:
Heeft de Kona, net zoals de e-Niro, niet de mogelijkheid om de hotspot van je telefoon te gebruiken voor dat soort gegevens?
Ja zeker. Haalt hij ook meteen filtser informatie op als je het vinkje in het menu aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
vanaalten schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:19:
[...]

D'r is een menu-optie 'welkomstspiegel' of zo - dat de spiegels alvast uitklappen als je met sleutel in de buurt van de auto komt (en daarna ook weer inklapt als je wegloopt, geloof ik). Volgens mij is dat waar het hier om gaat - al wist ik niet dat die optie ook actief is als je *zonder* op slot doen wegloopt (en de spiegels dus inklappen zonder dat de auto op slot is).

Net dus maar die optie hier uitgezet. Vond 'm toch al wat onzinnig.
Inderdaad. Staat bij mij ook geactiveerd.
Als je in de buurt komt klappen ze uit en als je je verwijdert klappen ze terug in.
Maar dat werkt onafhankelijk van de in- en uitklappen bij het op slot doen (als spiegels in "auto" stand staan).

Volgens mij klappen ze niet in (welkomstspiegel) als het voerrtuig niet slotvast is en je wegloopt. De "welkomstspiegel" functie is alleen geactiveerd als je auto op slot is.

Als beide functies geactiveerd zijn (welkomstspiegel en autospiegelfunctie) kan je bij weglopen dus altijd controleren of de auto op slot is (spiegels klappen al in voor je auto uit zicht is). Een derde kan echter uit bij een geparkeerde Kona bij geopende of geparkeerde spiegels niet afleiden of het voertuig al dan niet op slot is omdat hij niet weet of de "auto" functie geactiveerd werd. Indien niet kan het voertuig slotvast zijn en de spiegels in geopende stand blijven (de bestuurder moet immers dan de "opdracht" geven om de spiegels te sluiten of te openen).
Samengevat: in de "auto" spiegelstand kan je steeds - bij verlaten voertuig -uit de stand van de spiegels afleiden of je voertuig centraal werd afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
SadisticPanda schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:43:
Ik verkies toch nog manuele mode. Het is niet dat het veel moeite is, knopje duwen terwijl,je je,sleutel in je zak steekt.
Zelfs dat moet niet. Je sleutel kan gerust in je zak of tas blijven.
Als je het voertuig verlaat heb je meestal toch al de klink van het voorportier vast en kan je het voertuig afsluiten en openen (zonder gebruik sleutel) door een druk op de portierknop (zowel links als rechts als diegene die dat uitvoert de sleutel in de buurt (op zak) heeft.
Vergeet je 'm in de auto kan het ook niet misgaan want dan sluit hij niet en krijg je er een signaal bovenop.

Alleen - kom ik recent ook pas achter - de kofferklep werkt onafhankelijk als je deze van buitenaf activeert en terug sluit (met de centrale vergrendeling nog geactiveerd).
(Overigens had een BMW model daar een leuke oplossing voor: als je bij geactiveerde centrale vergrendeling de koffer opent en terug sluit, terwijl de sleutel in de koffer ligt, gaat na enkele seconden de kofferklep automatisch terug open en staat te "wuiven" om je aandacht te trekken.
Maar ja, de Kona heeft sowieso geen gemotoriseerde kofferklep (en die mis ik ook niet, kan daar al niets mis mee gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
vuurwerk2 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:54:
Wie het niet kent weet niet wat die mist.
Een eigen ingebouwd geheugen bij de bestuurder? :) (grapje)
Je weet idd niet wat je mist voordat je het in gebruik hebt.
Eén van de kleine verschilln tussen de e-Niro en de Kona EV was dat de Niro een geheugen had voor de bestuurderszetel (en de Kona niet) maar de Kona dan weer een HUD (en niet verkrijgbaar op de Niro).
Omdat mijn vriendin en ik een totaal andere instelling hebben voor de bestuurderszetel was dat o.a. één van de punten die de doorslag gaf voor de uiteindelijke keuze voor de e-Niro. De HUD leek ons een groter "gadget" gehalte te hebben dan de gehuegenfunctie voor de bestuurderszetel. Maar na enkele maanden gebruik van de Kona EV is de HUD bijna een "onmisbaar" onderdeel geworden. Ik betrap er me op dat ik - door de aanwezigheid van de HUD en zijn max. gecombineerde functies - het dashboard bijna nooit meer bekijk. Zeker niet al rijdend. Ga ik de eerste maanden zeker missen in de e-Niro.
Vandaar begrijp ik ook niet dat er en een "high tech" Tesla 3 met zijn centrale pc (zonder dashboard) geen HUD zit. De combinatie van HUD en centrale 'laptop" zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
NiroNiro schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:38:
De Kona heeft zelfs de mogelijkheid om,onafhankelijk van je telefoon, WIFI verbinding te maken met een hotspot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Net de dealer gebeld en deze meldde, de kona vanochtend is geleverd. Hij belt deze week om een afspraak te maken voor het uitleveren van de Kona. Er komt schot in de zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

IvoB2 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:16:
[...]

Zelfs dat moet niet. Je sleutel kan gerust in je zak of tas blijven.
Als je het voertuig verlaat heb je meestal toch al de klink van het voorportier vast en kan je het voertuig afsluiten en openen (zonder gebruik sleutel) door een druk op de portierknop (zowel links als rechts als diegene die dat uitvoert de sleutel in de buurt (op zak) heeft.
Vergeet je 'm in de auto kan het ook niet misgaan want dan sluit hij niet en krijg je er een signaal bovenop.

Alleen - kom ik recent ook pas achter - de kofferklep werkt onafhankelijk als je deze van buitenaf activeert en terug sluit (met de centrale vergrendeling nog geactiveerd).
(Overigens had een BMW model daar een leuke oplossing voor: als je bij geactiveerde centrale vergrendeling de koffer opent en terug sluit, terwijl de sleutel in de koffer ligt, gaat na enkele seconden de kofferklep automatisch terug open en staat te "wuiven" om je aandacht te trekken.
Maar ja, de Kona heeft sowieso geen gemotoriseerde kofferklep (en die mis ik ook niet, kan daar al niets mis mee gaan).
Mijn oude Mercedes had gewoon stel veren.... sprong gewoon open. Dicht doen moest je wel met de hand. Redelijk bulletproof :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@IvoB2 Dat met die kofferbakklep (wuiven) heb ik bij de BMW 2at niet uitgeprobeerd. Mogelijk deed ie dat ook. Maar ja, auto vorige week vrijdag verkocht. 4/9 laat ik de Kona afleveren.
Overigens kon ik bij de BMW 540T met een druk op de knop alles in een keer sluiten (deuren, klep, ramen, open dak) Vanaf de X5 kon ik dat niet meer, moest je het knopje vast blijven houden tot alles dicht was) Was uit veiligheidsoverwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
elmo1 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:04:
[...]

Je wifi hotspot aanzetten van je mobiele dan kun je gebruik maken van de tomtom live services.
@elmo1, kan je dat iets meer uitleggen? Wifi hotspot op m'n telefoon kan ik wel, auto met de hotspot verbinden heb ik ook al eens gedaan, maar hoe maak ik dan gebruik van TomTom live services? Waar op het navigatiesysteem moet ik dat dan instellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 04:30
vanaalten schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:24:

Wat ik heb ingesteld zodat het wireless werkt en ik hier nooit meer over hoef na te denken:

1. Eenmalig Bluetooth verbinding opgezet tussen mijn phone (S10) en de Kona.
2. Eenmalig de hotspot ingesteld en aangezet op mijn phone, de Kona daar vervolgens mee laten verbinden.
3. Op mijn phone in de Tasker app een profile aangemaakt:
--> Kona Bluetooth verbonden => Hotspot aan
--> Kona Bluetooth disconnect => Hotspot uit

Zodra de Kona is gestart maakt mijn phone de Bluetooth connectie en start automatisch de hotspot, de Kona connect daar automatisch mee en kan vervolgens alle benodigde data voor de navigatie downloaden.

Zodra je de Kona uitzet is de Bluetooth connectie weg en stopt mijn phone de hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Nou, ik begrijp dat ook niet helemaal hoor.
Dat je je phone laat starten via een bluetooth verbinding met de Kona kan ik nog volgen maar niet dat je dan data kan downloaden in het navigatiesysteem van de Kona.
Bedoel je niet dat je phone geactiveerd wordt op een hotspot en dan data binnenhaalt op die phone (maar dus niet in de Kona)?

En om alle misverstanden te vermijden wat bedoel je met een hotspot? (toch geen 4G hoop ik?). Zowel mijn gsm als de Kona zelf kunnen verbinding maken met een internetprovider homespot. Maar die verlies je toch - in tegenstelling tot een 4G verbinding - constant als je aan het rijden bent buiten een stedelijke omgeving?

[ Voor 32% gewijzigd door IvoB2 op 28-08-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 22:00
Hotspot is alles van mobiele data. Dat is van Edge tot en met 4G (en 5G).

Waarschijnlijk kan je met je Kona wel verbinden met een wifi netwerk. Door dit proces van denheer zo te volgen, creer je met je gsm een 'lokaal' wifinetwerk, waarmee je Kona automatisch verbindt. En hij dus allerlei gegevens kan downloaden, zoals verkeergegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

vanaalten schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:54:
[...]

@elmo1, kan je dat iets meer uitleggen? Wifi hotspot op m'n telefoon kan ik wel, auto met de hotspot verbinden heb ik ook al eens gedaan, maar hoe maak ik dan gebruik van TomTom live services? Waar op het navigatiesysteem moet ik dat dan instellen?
Ja hoor,
Op je mobiele telefoon heb je internet (je gebruikt google maps dus ga er even vanuit)
Nu kun je een wifi hotspot maken met je telefoon bij samsung heet het mobiele hotspot deze activeer je.
Je gaat dan naar je KONA toe en maakt dan een verbinding via wifi met je telefoon (wifi hotspot)
Op dat moment roept hij in de KONA verbonden met <naam van je hotspot>
Dan is het even wachten en de eerste keer krijg je een melding of je tomtom services wil gebruiken, dan houden ze bij waar je rijdt om deze info weer te gebruiken voor file meldingen dus ook al zijn ze niet via TMC gemeld.

Mocht je hier nee op gedrukt hebben moet je naar instellingen en dan navigatie of verkeer (weet niet zeker) en daar kun je het weer aanzetten. Dit moet je namelijk accepteren anders krijg je de informatie niet. Had ik eerste keer gedaan was een zoektocht om weer aan tepassen.

Wil je flitsmeldingen dan is het of via bovenstaande manier instellingen of in de navigatie zelf bij opties, dat zou ik moeten nakijken.

Dus je hebt wel een gsm met data abonnement nodig om dit te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door elmo1 op 28-08-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

@denheer jij gebruikt dan dus nooit CarPlay / Android Auto? Want als je die aansluit (bedraad) dan worden alle Bluetooth verbindingen verbroken en gaat je hotspot dus ook uit terwijl je dat niet wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
IvoB2 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:22:
Nou, ik begrijp dat ook niet helemaal hoor.
Dat je je phone laat starten via een bluetooth verbinding met de Kona kan ik nog volgen maar niet dat je dan data kan downloaden in het navigatiesysteem van de Kona.
Bedoel je niet dat je phone geactiveerd wordt op een hotspot en dan data binnenhaalt op die phone (maar dus niet in de Kona)?

En om alle misverstanden te vermijden wat bedoel je met een hotspot? (toch geen 4G hoop ik?). Zowel mijn gsm als de Kona zelf kunnen verbinding maken met een internetprovider homespot. Maar die verlies je toch - in tegenstelling tot een 4G verbinding - constant als je aan het rijden bent buiten een stedelijke omgeving?
Een hotspot op je telefoon is een wifi netwerk waarbij de telefoon een gateway wordt tussen het mobiele netwerk en dat wifi netwerk. Als de Kona verbinding maakt met dat wifi netwerk dan gebruikt het dus je mobiele netwerk van je telefoon om de data te downloaden.

De Kona kan namelijk alleen navigatie-data downloaden via een Wifi netwerk.
CyBeRSPiN schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:09:
@denheer jij gebruikt dan dus nooit CarPlay / Android Auto? Want als je die aansluit (bedraad) dan worden alle Bluetooth verbindingen verbroken en gaat je hotspot dus ook uit terwijl je dat niet wilt?
Ik gebruik inderdaad geen Android Auto, ik vind het niet fijn om telkens mijn telefoon uit mijn zak te moeten halen als ik ga rijden.

Het mag echter geen probleem zijn want in dat geval laat je Tasker de hotspot aan/uit zetten op de [Plugin] state.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
bottom line schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:47:
Hotspot is alles van mobiele data. Dat is van Edge tot en met 4G (en 5G).

Waarschijnlijk kan je met je Kona wel verbinden met een wifi netwerk. Door dit proces van denheer zo te volgen, creer je met je gsm een 'lokaal' wifinetwerk, waarmee je Kona automatisch verbindt. En hij dus allerlei gegevens kan downloaden, zoals verkeergegevens.
Ah ja, maar daar is niets nieuws aan. Gewoon TMC of data-app.'s betalend via 4G (in België is nog geen 5G).
Je kan er dus geen data mee bijwerken van de software van je navigatie noch bruikbaar via de ingebouwde WIFI verbinding van de Kona zelf (die, zoals ik reeds dacht, in beweging steeds wegvalt).
De enige plaats waar ik permanent een verbinding heb via de Kona zelf is in mijn carport (waar hij dan automatisch verbindt met de draadloze hotspot van mijn thuisnetwerk).
Al de rest is dus eigenlijk gewoon via een smartphone met beschikbare (betalende) internetverbinding.

[ Voor 24% gewijzigd door IvoB2 op 28-08-2019 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricFrank
  • Laatst online: 25-10-2023
Url schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:34:
Volgens mij ben ik 1 van de weinige die geen moeite heeft met de Nexen banden. Ja ze zijn wat lawaaierig maar verder zijn ze nog best prima toch?

Zat er zelf wel aan te denken om het geluid een beetje terug te dringen om https://www.amazon.de/Sin...lbstklebend/dp/B004UFEA84 in de kofferbak te plakken. Stuk goedkoper dan 4 nieuwe banden. Want Leaseplan gaat daar niet voor dokken denk ik
Mijn bandenspanning stond op 3,2 vanaf de dealer is dat normaal? Verlaagd naar 2,8 en de auto rijdt nu comfortabeler.
Mocht je die mat voor je kofferbak gekocht en gebruikt hebben, dan ben ik benieuwd of dat echt werkt tegen het geluid van de banden. Zelf wilde ik er gelijk 4 seizoenen banden onder zetten. Meerprijs dealer € 600,- euro en de oude banden namen ze in. Geen korting dus! Ik heb er vriendelijk voor bedankt en rijd mijn Nexus banden gewoon af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denheer
ElectricFrank schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:55:
Mijn bandenspanning stond op 3,2 vanaf de dealer is dat normaal? Verlaagd naar 2,8 en de auto rijdt nu comfortabeler.
Mijn Kona werd afgeleverd op 3.0, ik heb ze nu op 2.6 staan en dat rijdt ietsje comfortabeler.

Omdat ik de Nexen niet echt super vond heb ik er direct Michelin Primacy 4 (XL 225/55 R17) onder laten zetten en tot nu toe ben ik daar erg tevreden over. Qua geluid kan ik me niet meer herinneren wat het verschil is met de Nexen maar de grip van de Primacy 4 is echt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
elmo1 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:05:
Op je mobiele telefoon heb je internet (je gebruikt google maps dus ga er even vanuit)
Nu kun je een wifi hotspot maken met je telefoon bij samsung heet het mobiele hotspot deze activeer je.
Je gaat dan naar je KONA toe en maakt dan een verbinding via wifi met je telefoon (wifi hotspot)
Op dat moment roept hij in de KONA verbonden met <naam van je hotspot>
Dan is het even wachten en de eerste keer krijg je een melding of je tomtom services wil gebruiken, dan houden ze bij waar je rijdt om deze info weer te gebruiken voor file meldingen dus ook al zijn ze niet via TMC gemeld.

Mocht je hier nee op gedrukt hebben moet je naar instellingen en dan navigatie of verkeer (weet niet zeker) en daar kun je het weer aanzetten. Dit moet je namelijk accepteren anders krijg je de informatie niet. Had ik eerste keer gedaan was een zoektocht om weer aan tepassen.

Wil je flitsmeldingen dan is het of via bovenstaande manier instellingen of in de navigatie zelf bij opties, dat zou ik moeten nakijken.

Dus je hebt wel een gsm met data abonnement nodig om dit te doen.
@elmo1, dank, dat was een erg nuttige post!

Meteen uitgeprobeerd en men was zo vriendelijk om opnieuw een flinke vertraging bij Den Bosch neer te zetten - dit keer werd ik ruim op tijd gewaarschuwd en een omweg werd aangeboden. Tijdens de omweg kreeg ik waarschuwingen voor vaste flitspalen en, even verderop, waarschuwingen voor mobiele flitsers (OK, die dus al wel weg waren, dus niet afgemeldt - maar het mechanisme werkt). :)

Morgen eens proberen of het nog steeds werkt als m'n telefoon bedraad aangesloten is ipv via een hotspot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrons
Nou misschien begrijp ik het verkeerd maar ik herken dit verhaal niet. Heb het net ook ff getest met de Kona.
Auto staat op slot en ik kom aan en maak de achterklep open.
Deze kan ik openen doordat ik dichtbij genoeg ben. Hoef hiervoor dus geen knopje openen in te drukken op de AB.
Dan gooi ik de autosleutel in de achterbak en sluit deze. Direct krijg ik een pieptoon dat de sleutel in het voertuig is. De achterklep kan vervolgens nog gewoon open en ook alle zijdeuren worden ontgrendeld.
Ik kan dus nog steeds aan alle kanten naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Besluit: we moeten dus gaan testen waar het kritisch punt ligt dat hij de sleutel niet meer in het voertuig herkent (om exact te reproduceren dus in een tas).
Pagina: 1 ... 25 ... 143 Laatste