Gaat de Kona dan in het slot (of niet van het slot) met de sleutel in het voertuig?
Ik begrijp 2 zaken niet:
1. Als je als bestuurder uitstapt en de sleutel in de Kona laat liggen kan je hem niet op slot doen en geeft hij een "signaal" dat de sleutel nog in het voertuig aanwezig is.
2. Situatie met 1. is iets anders als je de sleutel dan in de koffer laat liggen omdat voertuig nog dicht was.
Maar als je de Kona benadert met de sleutel op zak kan je hem wel keyless openen door op het knopje van het voorportier te drukken. Luistert dit dan zo nauw dat de sleutel al op enkele 10'tallen cm van een voorportier moet zijn en de afstand tot de koffer al te groot is om de "nabijheid" van de sleutel te herkennen?
Alleen de achterklep gaat open met keyless en niet de overige portieren.
Dat is dan ook niet helemaal correct uitgedrukt.
Alle portieren gaan keyless
open want met de sleutel in je broekzak en een druk op de portierknop (in casu die van de koffer of voorportieren) gaat dit portier open.
Het verschil zit er dus in dat bij verwijderen (?) - maar blijkbaar is dit dus eerder een "tijdslot" dan een "afstandsslot"? - het kofferportier automatisch terug sluit en de voorportieren niet.
Toch bedankt voor de info want ook ik wist dit niet. Ik was er wel van op de hoogte dat je alle portieren keyless kan ontsluiten (door een druk op een portierknop) en dat de kofferklep keyless terug sluit maar de portieren niet. Maar ik ging er (verkeerdelijk dus) van uit dat als een sleutel zich nog in het voertuig bevindt (zoals bij het verlaten via de voorportieren) het voertuig niet slotvast zou gaan. Ook de kofferklep niet.
@
Rick1855 : Bij mijn vorige Duitse auto (Insignia sports tourer) is me dat ook één keer - op nagenoeg dezelfde wijze - gelukt hoor

(gelukkig had ik nog een reservesleutel thuis liggen die gebracht kon worden). Dacht bij de Kona verlost te zijn van dit verstrooidheidsbeginsel.
[
Voor 41% gewijzigd door
IvoB2 op 26-08-2019 11:49
]