Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 22 ... 143 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
Mijn eerste dag in mijn nieuwe Kona, wat een lekkere auto om te cruisen zeg. Heerlijk relaxt!
Fijn ook hoe Android Auto werkt! Handsfree whatsappen..heerlijk.

Nu onderweg naar zuid Limburg. Eerste snellader ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 11:47
daemonix schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:57:
Ook bij 23 graden zal het goed werken, bewegende lucht zorgt er voor dat het kouder aanvoelt. Alleen zal dan die 23 graden gehaald moeten zijn, ik vermoed dat je gewoon te ongeduldig was. ;)

Ben wel jaloers op die stoelkoeling... Zorgt er voor dat we morgen met de Ioniq op stap gaan, die heeft het ook. De Leaf niet...
of hij is gewoon stuk. Zelfs na een kwartier nog geen enkele koele lucht. Wordt dealer denk ik.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
zo, de eerste KMs gemaakt met de gele banaan :P

Rijd fijn, regen is erg wennen (heb 'm nu op auto staan) en de afstand van de ACC is veel te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:37

PeaceNlove

Deugleuter

Rick1855 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:43:
Als ik momenteel de stoelkoeling aanzet gebeurd er weinig. Nu kan het zo zijn dat er gewoon buitenlucht gebruikt wordt en dat schiet niet op. Hoe is jullie ervaring? Is de lucht koud die uit de stoel komt (en moet ik dus terug naar de dealer om het systeem te laten repareren)
Ik heb zelf de Niro, maar gisteren had ik ook het gevoel dat de stoelkoeling weinig deed, met de auto op Eco-stand en daarmee de airco ook op Eco-stand. Vandaag heb ik even de Sport-stand aangezet, daarmee de airco op normaal en toen deed mijn stoelkoeling het merkbaar. Wellicht gaat hetzelfde op voor de Kona?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:26:
zo, de eerste KMs gemaakt met de gele banaan :P

Rijd fijn, regen is erg wennen (heb 'm nu op auto staan) en de afstand van de ACC is veel te groot
Die kan je zelf aanpassen in 4 afstanden. Daarnaast is het prima met de 2 seconde regel in gedachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
midego schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:07:
[...]
Die kan je zelf aanpassen in 4 afstanden. Daarnaast is het prima met de 2 seconde regel in gedachten.
Dat zeker, alleen de helft van Nederland voegt voor je neus in waarop de Kona nog veel verder afremt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
  • Laatst online: 21-11-2023
Vraagje. Ik snap niet helemaal hoe het LFA werkt. Met name dat het aan- en uitschakelen daarvan. Als ik het via het menu uitschakel (betreffende vinkje uit) dan meen ik nog steeds te voelen dat de auto zelf wil bijsturen (wel minder dan met vinkje aan). En wat is dan precies de functie van het knopje links naast het stuur (met auto tussen twee strepen). Kan ik daarmee het systeem van LFA ook uitschakelen? Heb het boekje er ook al even bijgehad maar begrijp desondanks niet precies het effect van verschillende instellingen. Iemand enig idee hoe het precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59
PeaceNlove schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:53:
[...]

Ik heb zelf de Niro, maar gisteren had ik ook het gevoel dat de stoelkoeling weinig deed, met de auto op Eco-stand en daarmee de airco ook op Eco-stand. Vandaag heb ik even de Sport-stand aangezet, daarmee de airco op normaal en toen deed mijn stoelkoeling het merkbaar. Wellicht gaat hetzelfde op voor de Kona?
Je kan in het menu per stand ook mate van regeneratie en aircostand aanpassen. Op Eco stand staat airco standaard ook in lagere stand.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pbr2 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:03:
Vraagje. Ik snap niet helemaal hoe het LFA werkt. Met name dat het aan- en uitschakelen daarvan. Als ik het via het menu uitschakel (betreffende vinkje uit) dan meen ik nog steeds te voelen dat de auto zelf wil bijsturen (wel minder dan met vinkje aan). En wat is dan precies de functie van het knopje links naast het stuur (met auto tussen twee strepen). Kan ik daarmee het systeem van LFA ook uitschakelen? Heb het boekje er ook al even bijgehad maar begrijp desondanks niet precies het effect van verschillende instellingen. Iemand enig idee hoe het precies zit?
Knopje links van het stuur schakel je hem helemaal mee uit. Ik doe dit 2 keer per dag, als ik op een dijk vlakbij mijn huis rijd. Je wordt anders knetter gek van de piepjes en de stuurcorrecties. In het menu zelf lekker laten voor wat het is, dat knopje overruled alles.
_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:34:
[...]

Dat zeker, alleen de helft van Nederland voegt voor je neus in waarop de Kona nog veel verder afremt
Wat ik goed vind werken: moment dat je iemand zoiets ziet doen, CC even uit zetten en uitrollen, die invoegende auto gaat toch optrekken als het goed is.

Ontopic: vinden jullie het niet bizar dat wanneer je auto op 1, 2 of 3 regen bars staat, de motor harder moet werken om een snelheid te houden, dan wanneer je die op 0 regen bars zet? In sportstand is dit goed te zien. Ik heb zelf de eerste +- 20.000 km altijd met regen op 3 gereden, lekker makkelijk als iedereen vol op de rem trapt, gas los en je remt net zo hard mee. Sinds een km of 8 a 10.000 rijd ik met regen uit (coast mode geloof ik?). Ok, af en toe moet je het rempedaal even in trappen, maar dan gebruikt 'ie toch eerst de regeneratie van de motor, m'n remblokken zijn nog altijd als nieuw. Ik haal nu soms 1 kwh op 9 kilometer, meestal 7,5-8. Ik rijd gewoon 130 waar ik 130 mag, etc... Scheelt echt een slok op een borrel.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2019 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander666
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik rij ook ook altijd op regen 3. Vind het makkelijk rikden en scheelt slijtage remmen. Ik had geen idee dat het range scheelt. Ik zal het ook eens proberen van de week.

Mij stoelventilatie doet het ook niet goed meer (was wel zo). Aan de kou te voelen dacht ik altijd dat er een aircokanaal naar de stoel liep. Hierboven lees ik dat het alkeen een ventilator is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 15:36
Waarom zetten jullie de regeneratie op een vaste waarde. Ik heb hem op autoregeneratie staan. Als de cruise control uit staat. Dan houdt ie rekening met je voorganger en remt de auto meer natuurlijker. Dan heb je het beste van beide werelden. Zoveel mogelijk uit laten rollen en altijd op tijd stil staan.
(Kracht van regeneratie remmen past ie dan automatisch aan.)

[ Voor 27% gewijzigd door internet4me op 28-07-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:37

PeaceNlove

Deugleuter

ik heb de regeneratie op 2 staan, dit lijkt wat betreft afremmen behoorlijk op gas los bij mijn vorige diesel auto en daar was ik al aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
internet4me schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:40:
Waarom zetten jullie de regeneratie op een vaste waarde. Ik heb hem op autoregeneratie staan. Als de cruise control uit staat. Dan houdt ie rekening met je voorganger en remt de auto meer natuurlijker. Dan heb je het beste van beide werelden. Zoveel mogelijk uit laten rollen en altijd op tijd stil staan.
(Kracht van regeneratie remmen past ie dan automatisch aan.)
Waar vind je die optie , autogeneratie, dan? Zie bij instellingen per mode alleen de drie opties maar staan (1,2 of 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 15:36
Het is een algemene instelling van de EV. Achter het stuur bij menu “handig” met als optienaam iets van autogeneratie remmen. Ergens in het midden. Staat standaard uit maar kan je aanzetten. Daarna kun je je eigen regeneratie optie als default instellen. 1-2 of 3 bolletjes.

Je ziet dan midden-onderaan op het scherm, de rem-autogeneratie status staan.
Wit is geen voorganger in beeld. Met default stand, die je zelf kan aanpassen.
Blauw is wel voorganger in beeld. Met actuele dynamische stand bij afremmen.

*dus niet bij de modes.

Edit: link YouTube: Kona EV - best feature is a hidden gem.. Smart recuperation

[ Voor 19% gewijzigd door internet4me op 28-07-2019 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Auto hold en de parkeersensoren zouden eel default aan mogen staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
_-= Erikje =-_ schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:57:
Auto hold en de parkeersensoren zouden eel default aan mogen staan
True, maar inmiddels rij ik al maanden met een prima autohold vervanger: Als je de linker stuurpeddel inhoud dan krijg je maximale motorrem. Als je stopt (met rem of motorrem) en je houd de linker stuurpeddel een seconde vast sta je ook op hold.

Ik rem dus vrijwel altijd met de peddel en wanneer stop dan loslaten.. Erg relaxed rijden alles op het stuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:45

3_s

JoebarRC schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:11:
[...]

True, maar inmiddels rij ik al maanden met een prima autohold vervanger: Als je de linker stuurpeddel inhoud dan krijg je maximale motorrem. Als je stopt (met rem of motorrem) en je houd de linker stuurpeddel een seconde vast sta je ook op hold.

Ik rem dus vrijwel altijd met de peddel en wanneer stop dan loslaten.. Erg relaxed rijden alles op het stuur :)
Yep, zo doe ik het ook. Geen regeneratie, vond die vertraging altijd te hard. En coasten is altijd zuiniger, want minder verlies.

<edit> https://electrek.co/2019/...-garage-blowing-door-off/
Zo maar ontploffende Kona's ... Ben benieuwd naar de oorzaak!

[ Voor 11% gewijzigd door 3_s op 28-07-2019 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
3_s schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:17:
[...]
As usual, we like to remind everyone that there’s no evidence that electric vehicles catch on fire at any higher rate than gasoline-powered vehicles.

This is actually the first instance of a Kona EV fire we have seen to date, but this case is interesting.

[ Voor 20% gewijzigd door IvoB2 op 29-07-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-06 08:40
Afgelopen vrijdag de Dark Knight Premium uitvoering bij onze lease maatschappij besteld, die hebben ze nog op voorraad. Dus binnenkort voeg ik mij bij de club van elektrische rijders ! :)

Nu lees ik dat de Premium uitvoering ook stoelverwarming achter heeft, maar ik kon dat tijdens het test ritje niet vinden. Weet iemand waar dat zou moeten zitten? Ook de handleiding geeft geen uitsluitsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
ShadowFrys schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:39:
Nu lees ik dat de Premium uitvoering ook stoelverwarming achter heeft, maar ik kon dat tijdens het test ritje niet vinden. Weet iemand waar dat zou moeten zitten? Ook de handleiding geeft geen uitsluitsel.
Zit er niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
Dus dit is misleidende informatie op de website van Hyundai:

De Premium beschikt onder andere over:

Parkeersensoren, vóór
Stoelen vóór, geventileerd
Stoelverwarming achter
Stoelverwarming vóór
Hoofdverlichting, LED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:53
3_s schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:17:
[...]

Yep, zo doe ik het ook. Geen regeneratie, vond die vertraging altijd te hard. En coasten is altijd zuiniger, want minder verlies.

<edit> https://electrek.co/2019/...-garage-blowing-door-off/
Al twijfel ik soms beetje; als je toch moet afremmen van 100 naar 0 bijv en je ziet dat niet dusver op tijd aankomen dat je het volledig kan uitrijden/coasten (dus je moet remmen). Dan maakt het toch niet uit of je nog even coast en dan met sterkere regen tot 0 stopt of dat je meteen gewoon regen 1 gebruikt. Linksom of rechtsom zal je moeten stoppen. Enige winst van coasten is als je daardoor vroeger/eerder van het stroompedaal gaat.. maar als je teveel energie hebt moet die er uit.

Zelfde met rotondes, tenzij je eerder van het pedaal gaat (coasten) dan bij Regen en zonder extra remmen dus die rotonde neemt is er geen besparing. Ga je op hetzelfde moment van het pedaal af maakt het niet (zoveel) uit?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
ShadowFrys schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:39:
Afgelopen vrijdag de Dark Knight Premium uitvoering bij onze lease maatschappij besteld, die hebben ze nog op voorraad. Dus binnenkort voeg ik mij bij de club van elektrische rijders ! :)

Neehoor dat is geen misleindende informatie, dat betreft het nieuwe facelift model wat als je nu besteld bij Hyundai pas in 2020 geleverd kan worden. Jij krijgt van de LM dus een "voorraad" model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
Ok, op die manier.
Daar had ik nog niet bij stil gestaan.
Nou ja, liever nu 4% dan 8% met de stoelverwarming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Banjy schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:46:
[...]

Al twijfel ik soms beetje; als je toch moet afremmen van 100 naar 0 bijv en je ziet dat niet dusver op tijd aankomen dat je het volledig kan uitrijden/coasten (dus je moet remmen). Dan maakt het toch niet uit of je nog even coast en dan met sterkere regen tot 0 stopt of dat je meteen gewoon regen 1 gebruikt. Linksom of rechtsom zal je moeten stoppen. Enige winst van coasten is als je daardoor vroeger/eerder van het stroompedaal gaat.. maar als je teveel energie hebt moet die er uit.

Zelfde met rotondes, tenzij je eerder van het pedaal gaat (coasten) dan bij Regen en zonder extra remmen dus die rotonde neemt is er geen besparing. Ga je op hetzelfde moment van het pedaal af maakt het niet (zoveel) uit?
Stel je wilt vertragen van 80km/h naar 30km/h.
Als je eerst uitbolt tot 50 en dan remt tot 30, verbruik je toch minder dan dat je remt van 80 naar 30.
Volgens mij boeren-verstand-logica, dan toch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
ShadowFrys schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:57:
Ok, op die manier.
Daar had ik nog niet bij stil gestaan.
Nou ja, liever nu 4% dan 8% met de stoelverwarming :)
Het 2020 model beschikt echter wel over 3-fase laden waarmee je het nu zal moeten doen met slechts 1-fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
3_s schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:59:
[...]

Stel je wilt vertragen van 80km/h naar 30km/h.
Als je eerst uitbolt tot 50 en dan remt tot 30, verbruik je toch minder dan dat je remt van 80 naar 30.
Volgens mij boeren-verstand-logica, dan toch :).
Nee volgens mij niet want van 80 naar 30 doe je de hele tijd met regen aan (dus win je terug). Doe je het eerste stuk coasten (vanaf zelfde startpunt) dan kom je dus sneller bij het punt aan dat je van 50 naar 30 moet. En kom je dus met bijv. 60-70 daar aan.. wat je met hogere regen zal moeten terugbrengen tot 30.

Je theorie klopt wel als je veel eerder van het stroompedaal gaat om het stuk van 80 naar 50 te coasten. Maar als je dus hetzelfde startpunt en afstand tot lagere snelheid kiest zul je linksom of rechtsom die energie kwijt moeten raken? Onder aanname dus dat je te korte afstand hebt om helemaal te kunnen coasten. Hmm interessant in ieder geval, al hoef je met zo een flinke
accu daar niet echt over na te denken eigenlijk :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

@Banjy Maar op regen zit altijd verlies. Zal marginaal zijn, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
3_s schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:18:
@Banjy Maar op regen zit altijd verlies. Zal marginaal zijn, maar toch.
Uiteraard, maar is het verlies erger als je regen 3 of regen 1 dat doet? Of is dat gewoon hetzelfde % verlies? Ik twijfel niet dat coasten efficiënter is, alleen onder voorwaarde dat je dan ook daadwerkelijk eerder van het pedaal gaat :-)

Mijn idee is dat het resultaat hetzelfde is als je bijvoorbeeld in een fictieve 300m moet stoppen van 90km/h naar 0km/h.

Optie a: 200 m coasten en 100m regen 3
Optie b: 300m regen 1
(Even de aanname dat regen 3, 3x zo sterk afremt als regen 1 en dat je in 300m met regen 1 kan stoppen.. )

Als je optie c mag kiezen: 600m coasten, geen regen is dat natuurlijk het efficiënts, maar goed gaat om bovengenoemde situatie waarbij je het in 300m moet doen.

Misschien zit ik er naast naar kan het idee nog niet helemaal loslaten :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Die zit er alleen op bij de e-Niro.
Zou bij de Kona pas voorzien worden vanaf model 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick1855
Pbr2 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:03:
Op de Kona zitten twee systemen. De LKA en de LFA. De LKA is een lane departure warning en schakel je uit door het knopje links van het stuur en zorgt er ook voor dat het stuur 'tegenstuurt'. De LFA zorgt dat de auto autonoom tussen de lijnen stuurt en die kan je in het menu uitschakelen.
LKA is Lane Keeping Assist
LFA is Lane Following Assist

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03 16:57
Even een vraagje. Mijn vrouw en ik hebben een ev. Nu grijpt deze soms heel abrupt in bij het remmen omdat hij blijkbaar vind dat we te dicht op de voorligger zitten (wat niet het geval is). Dit heeft een noodstop tot gevolg en hangen we bijna met ons tanden in het dashboard. Dit is nu al de 3x en vraag mij af of ze dit wel goed is vanuit hyundai.

Mijn zorgen spreek ik voornamelijk uit omdat mn vrouw momenteel 25 weken zwanger is en dit echt niet goed is voor ons ongeboren kind met de noodstop die hier plaats vind. Auto's achterop verwachten het ook niet en klappen ook bijna bij ons achterop., Hebben jullie Enig idee of dit uit gezet kan worden?

Grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
senslight schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 18:13:
Even een vraagje. Mijn vrouw en ik hebben een ev. Nu grijpt deze soms heel abrupt in bij het remmen omdat hij blijkbaar vind dat we te dicht op de voorligger zitten (wat niet het geval is). Dit heeft een noodstop tot gevolg en hangen we bijna met ons tanden in het dashboard. Dit is nu al de 3x en vraag mij af of ze dit wel goed is vanuit hyundai.

Mijn zorgen spreek ik voornamelijk uit omdat mn vrouw momenteel 25 weken zwanger is en dit echt niet goed is voor ons ongeboren kind met de noodstop die hier plaats vind. Auto's achterop verwachten het ook niet en klappen ook bijna bij ons achterop., Hebben jullie Enig idee of dit uit gezet kan worden?

Grt.
Dat klinkt als de forward collision avoidance (FCA) die ingrijpt. Die kan je in het menu aan of uit zetten. Je kan ook de FCW (warming) instellen in het menu op early, normaal en late. Zou kunnen dat die nu op early staat samen met de FCA aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Rick1855 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:37:
[...]

Op de Kona zitten twee systemen. De LKA en de LFA. De LKA is een lane departure warning en schakel je uit door het knopje links van het stuur en zorgt er ook voor dat het stuur 'tegenstuurt'. De LFA zorgt dat de auto autonoom tussen de lijnen stuurt en die kan je in het menu uitschakelen.
LKA is Lane Keeping Assist
LFA is Lane Following Assist
Klinkt voor mij als twee systemen die hetzelfde doen, namelijk helpen sturen :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurwerk2
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Wat kost de 1e onderhoudsbeurt van een Kona?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurwerk2
Hoppa de eerst Kona Electric is al.geexplodeeert https://www.autovisie.nl/...lodeert-zonder-aanleiding

Ik ga mijn dealer vragen of.ze.mij auto kunnen instellen op.31.dec 00.00.uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoade75
  • Laatst online: 26-11-2024
Die Kona was niet aan het laden toen het gebeurde. De kabel was losgekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:10

elmo1

Kona Electric jan-2019

vuurwerk2 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 03:44:
Wat kost de 1e onderhoudsbeurt van een Kona?
173 euro hebben ze even verhoogd om in juli was 69,-

De dieven. Ze doen precies hetzelfde als voor de prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:10

elmo1

Kona Electric jan-2019

vuurwerk2 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 03:51:
Hoppa de eerst Kona Electric is al.geexplodeeert https://www.autovisie.nl/...lodeert-zonder-aanleiding

Ik ga mijn dealer vragen of.ze.mij auto kunnen instellen op.31.dec 00.00.uur
Wat een slecht suggestief artikel. Weet je hoeveel brandstof auto's dagelijks de fik in gaan? Zet het daar tegenaf en kom dan pas tot conclusies.
Als de solidstate techniek doorbreekt lost het dit probleem ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Ik heb net een multitankcard gehad

zonder laadmogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:32
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:58:
Ik heb net een multitankcard gehad

zonder laadmogelijkheden
Mijn Kona wordt 13 augustus geleverd (lease via werkgever).

Ik heb voor de zekerheid zelf al een Maingau en Telekom laadpas aangevraagd en inmiddels ook al ontvangen. Dan weet ik zeker dat ik gewoon kan laden als de leasemaatschappij het niet snel genoeg regelt.

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
robkds schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:03:
[...]

Ik heb voor de zekerheid zelf al een Maingau en Telekom laadpas aangevraagd en inmiddels ook al ontvangen. Dan weet ik zeker dat ik gewoon kan laden als de leasemaatschappij het niet snel genoeg regelt.
Die heb ik ook, daarnaast heb ik een prive EV box pasje van de zaak hier, dus op kantoor laden is geen probleem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.J
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03 11:00
[...]
Wat was je besteldatum en bestelnummer? Ben benieuwd of er meer schot zit in de leveringen.... Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
Martijn.J schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:11:
[...]

Wat was je besteldatum en bestelnummer? Ben benieuwd of er meer schot zit in de leveringen.... Dank
Een bestelnummer heb ik nooit gehad, besteldatum is eind september 2018.

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

[...]

Is hij al in Nederland? De volgende lading komt komende zondag aan in R'dam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:27
[...]

Ik hoop het, bij mij zou het 1 augustus klaar zijn en 2 weken voor levering is het verplaatst naar 3 november, samen met 5 anderen in het bedrijf en wat ik begrijp zijn het gezamenlijk vele tientallen over meerdere bedrijven..

Maar goed, als je een afspraak hebt gemaakt, dan zal het wel goed komen :)

[ Voor 5% gewijzigd door MoonRaven op 31-07-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.J
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03 11:00
MoonRaven schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:31:
[...]

Ik hoop het, bij mij zou het 1 augustus klaar zijn en 2 weken voor levering is het verplaatst naar 3 november, samen met 5 anderen in het bedrijf en wat ik begrijp zijn het gezamenlijk vele tientallen over meerdere bedrijven..
Dat klinkt als een grote inkoopactie van of via een LM die vertraagd wordt. Wanneer is er besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
Martijn.J schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:43:
[...]

Dat klinkt als een grote inkoopactie van of via een LM die vertraagd wordt. Wanneer is er besteld?
Begin maart, er was beloofd dat er absoluut geen vertraging zou zijn. Groot ingekocht, bla bla. Resultaat, boze mensen, boze fleet manager, boze LM |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurwerk2
Ja mijn dealer belde er zelfs voor..ze dachten dat ik al aan de 15.000 km zat. Wat klopt..Alsof ze meekijken.

Is.de prijs van de beurt overal.hetzelfde? En wat doen ze precies?
elmo1 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:26:
[...]

173 euro hebben ze even verhoogd om in juli was 69,-

De dieven. Zo doen precies hetzelfde als voor de prijsverhoging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkds
Jhb62 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:33:
[...]

Is hij al in Nederland? De volgende lading komt komende zondag aan in R'dam
Hij zou op de boot gestaan hebben die op 15 juli in Rotterdam is aangekomen. Gezien ik deze week ben gebeld om een afleverafspraak te maken stond hij daar ook op. #kannietwachten

Goed man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
Gisteren op 31 Juli heb ik de rode Kona mogen afhalen. Ik ben er blij mee.
Enerzijds omdat ik nu de sleutel in handen heb terwijl er eerst weer sprake van was dat het weer 3 maanden later zou worden.
Niet handig zo richting het einde van het jaar met die 8% bijtellings storm in zicht.
Ten tweede blij omdat het gewoon een ontzettend lekker rijdende auto is. Heb in het begin een mager proefritje kunnen maken van een krap half uurtje en dat is gewoon te weinig om een auto goed te doorgronden en te voelen.
Auto ziet er aan de buitenkant kant als een klein hummeltje uit maar de binnenkant valt alles mee. Uitgezonderd de achterbank zodra daar langere personen moeten zitten wordt het wel wat inschikken.

Ook de het gehele overzicht en bediening van scherm en knopjes zitten gewoon logisch in elkaar en eenvoudig te bedienen. Heb in genoeg andere merken auto,s gezeten en soms weten ze daar interfaces te presenteren waar je naar zit te staren en gewoon niet weet waar je nu op moet klikken of wat iets betekent.

Heb er gisteren na afhalen 126 km bij gezet en hiervoor is 26kWh via de laadpaal weer toegevoerd. 5km per kWh ongeveer. Zal denk ik nog wel iets gunstiger worden want dit was allemaal eerste kilometers uit probeer werk.

Is er een vuistregel voor het laadverlies van de kona tav wat de laadpaal aangeeft dat in de Kona is gegaan? Ik neem aan dat wat New Motion in kWh aangeeft dat hier dus nog het AC-DC verlies en het batterij warmteverlies in zitten.
Ik ga zelf van de vuistregel uit dat je 75 kWh in een lege 64 kWh Kona moet stoppen rekening houdend met de laadverliezen.

Laadpaal pasje via New Motion net aan op tijd allemaal binnen (Ook omdat ik bij alle partijen begin vorige week achteraan heb gebeld anders had ik nu zonder pas gezeten).

Er ging ook nog iets mis. De Kona was namelijk met trekhaak en fietsendrager besteld en bij aankomst in de showroom was toch al duidelijk geen haak te zien. Hier was dus iets mis gegaan want want in elk systeem stond duidelijk met trekhaak en fietsendrager maar dealer had een foute versie werkbon uitgeprint. Dez over 2 weken gaat hij weer terug om alsnog een haak te krijgen.

Software versie van navigatie was redelijk up to date (van april). In ieder geval staan nu de omlegging van de A9 bij badhoevedorp erop.
Mijn order nummer was 2019-1134 en stond origineel voor Nov/dec. Het is geen parallel import want deze heeft gewoon de Warmtepomp unit onder de kap zitten.
Ook de kabelhaspel(staat al op zolder) met laadkabel zat er bij.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
haha, mijn dealer was ook laaiend enthousiast over dat haspel (wat een baggerding). Ik wacht ondertussen nog op een laadpas van de zaak :-) gelukkig kan ik hier op de prive palen wel laden en alleen publiek nog niet

[ Voor 44% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 01-08-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Electrons schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:00:
Mijn order nummer was 2019-1134 en stond origineel voor Nov/dec. Het is geen parallel import want deze heeft gewoon de Warmtepomp unit onder de kap zitten.
Spaanse import "Premium" heeft gewoon een warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi! Ben nieuw hier. Ik ben ook aan het wachten op een Kona. Ik lees hier al allerlei verhalen over reserveringsnummers, willekeurige leveringen en leverdata. Ik heb zelf via LM (Athlon) besteld in februari, in een "badge" die ze gepre-ordered hadden. Levertijd zou dan 6 maanden zijn.

Na levering was er nog even sprake van in mei-2019 al leveren, maar toen ik belde in mei zeiden ze toch augustus. Dus dat kwam overeen met wat ze vertelde voor het bestellen. Vorige week gebeld of ze iets kunnen zien, maar helaas gaf de dealer (Zwolle) aan dat doordat ik in deze "badge" besteld heb, hij helemaal niets kan zien van waar de auto zich bevind tot hij bij hun op de stoep staat.

Ik heb een Premium in dark Knight besteld en ik las al ergens op dit forum dat deze kleur soms later geleverd wordt dan andere kleuren. Met aluminium pedalen, maar denk dat dat geen invloed kan hebben op de levering? Verder geen aanvullende opties gekozen.

Ik heb geen reserverings- of bestelnummer. Alleen een offertenummer die ik helemaal niet kan rijmen met de nummers die op dit forum staan. Heb er zoveel zin in! Hoop echt dat de auto snel geleverd wordt. De laadpaal staat al klaar en huidige auto is inlever-ready.

Ik las trouwens ook op dit forum een app die alleen voor het 2020 model zou gaan werken? Ik hoop dus het oude model te krijgen (want ik hoop op deze maand!), wie weet hier meer van? Ik hoopte stiekem zo op een app die later gaat werken voor de auto!

Ben benieuwd naar jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:26:
Hi! Ben nieuw hier. Ik ben ook aan het wachten op een Kona. Ik lees hier al allerlei verhalen over reserveringsnummers, willekeurige leveringen en leverdata. Ik heb zelf via LM (Athlon) besteld in februari, in een "badge" die ze gepre-ordered hadden. Levertijd zou dan 6 maanden zijn.

Na levering was er nog even sprake van in mei-2019 al leveren, maar toen ik belde in mei zeiden ze toch augustus. Dus dat kwam overeen met wat ze vertelde voor het bestellen. Vorige week gebeld of ze iets kunnen zien, maar helaas gaf de dealer (Zwolle) aan dat doordat ik in deze "badge" besteld heb, hij helemaal niets kan zien van waar de auto zich bevind tot hij bij hun op de stoep staat.

Ik heb een Premium in dark Knight besteld en ik las al ergens op dit forum dat deze kleur soms later geleverd wordt dan andere kleuren. Met aluminium pedalen, maar denk dat dat geen invloed kan hebben op de levering? Verder geen aanvullende opties gekozen.

Ik heb geen reserverings- of bestelnummer. Alleen een offertenummer die ik helemaal niet kan rijmen met de nummers die op dit forum staan. Heb er zoveel zin in! Hoop echt dat de auto snel geleverd wordt. De laadpaal staat al klaar en huidige auto is inlever-ready.

Ik las trouwens ook op dit forum een app die alleen voor het 2020 model zou gaan werken? Ik hoop dus het oude model te krijgen (want ik hoop op deze maand!), wie weet hier meer van? Ik hoopte stiekem zo op een app die later gaat werken voor de auto!

Ik en andere mensen bij ons hebben ook via Athlon de Kona Electric besteld bij de dealer in Zwolle. Bij ons is de bestelling van 1 augustus naar 30 november verplaatst, ik hoop dat het voor jou anders is. Je kan hierover het beste Athlon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:26:

De leveringen verschuiven nogal eens ik heb ook een Dark Night besteld via de LM in juli 2018, deze is 4 keer verzet. Maar nu van de dealer gehoor dat hij aan het dobberen is en de levering ca 1/2 augustus wordt.
Ik ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:37
Overigens is het batch en geen Badge :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rick1855
3_s schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 00:58:
[...]

Klinkt voor mij als twee systemen die hetzelfde doen, namelijk helpen sturen :? .
Niet helemaal. De LKA is passief. Als je te dicht bij een witte streep komt, geeft hij een duwtje aan het stuur om terug te sturen en als je de witte lijn passeert, geeft hij een signaal (kan je allemaal instellen).
Als je de LFA inschakelt (met de SCC) dan stuurt de auto actief binnen de lijntjes en kan je het stuur loslaten (dit laatste is niet te adviseren, want het systeem verslikt zich nog wel eens bij uitvoegstroken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
Trackerfire schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:36:
[...]

De stoel is in het begin niet meteen koud. Gebruikt de lucht in de cabine. Als de airco eventjes aanstaat en flink koelt, wordt de stoel vanzelf ook koeler. Na een tijdje gewoon prima koel, maar zeker niet meteen!
Even een update; de stoel"koeling" doet het toch gewoon. Mijn vrouw rijdt altijd in standje diepvriezer en die gaf aan dat hij het gewoon doet. Als je inderdaad de airco wat lager zet en flink geduld hebt, dan voel je de koele lucht door de stoel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
Badges op de auto zijn er om er af te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:34:
haha, mijn dealer was ook laaiend enthousiast over dat haspel (wat een baggerding).
Heeft iemand hier een filmpje of link waar te zien is hoe die haspel (niet) werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Ik gebruik die haspel al vanaf dag 1 en vind hem geweldig.

https://www.evreel.com/nl/instructie-videos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick1855 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:21:
[...]

Badges op de auto zijn er om er af te halen ;)
Hahaha oops! Ik bedoel dus batch. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoonRaven schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:34:
[...]

Ik en andere mensen bij ons hebben ook via Athlon de Kona Electric besteld bij de dealer in Zwolle. Bij ons is de bestelling van 1 augustus naar 30 november verplaatst, ik hoop dat het voor jou anders is. Je kan hierover het beste Athlon bellen.
Verdorie. Je hebt helaas gelijk gekregen. Dealer zei me een week geleden nog "ik kan niks zien, dus augustus blijft staan". Vandaag Athlon op jouw advies gebeld, en die geeft nu aan 31 oktober. En dat het altijd oktober zou zijn geweest, wat niet zo is. Ze hebben mij gemaild toen juni/juli en in de bestelbevestiging staat mei. Dealer zei toen telefonisch ook mei en in mei werd het augustus. Nu dus weer 3 maanden later. zeggen ze gewoon standaard "over 3 maanden"?

Erg jammer. Op deze manier wordt het wachten telkens een teleurstelling. Als ze me goed zouden informeren... Helaas! Hopelijk komt hij nog wel dit jaar... Ik weet al bijna niet meer waarom ik heb gekozen voor de Kona, de proefrit is al zo lang geleden! 8)7

Nu ben ik dus wel benieuwd, bij levering 31 oktober, wanneer produceren ze dan? Want ik las op dit forum dat ze vanaf september een nieuw model gaan produceren?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2019 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:35:
[...]

Verdorie. Je hebt helaas gelijk gekregen. Dealer zei me een week geleden nog "ik kan niks zien, dus augustus blijft staan". Vandaag Athlon op jouw advies gebeld, en die geeft nu aan 31 oktober. En dat het altijd oktober zou zijn geweest, wat niet zo is. Ze hebben mij gemaild toen juni/juli en in de bestelbevestiging staat mei. Dealer zei toen telefonisch ook mei en in mei werd het augustus. Nu dus weer 3 maanden later. zeggen ze gewoon standaard "over 3 maanden"?

Erg jammer. Op deze manier wordt het wachten telkens een teleurstelling. Als ze me goed zouden informeren... Helaas! Hopelijk komt hij nog wel dit jaar... Ik weet al bijna niet meer waarom ik heb gekozen voor de Kona, de proefrit is al zo lang geleden! 8)7

Nu ben ik dus wel benieuwd, bij levering 31 oktober, wanneer produceren ze dan? Want ik las op dit forum dat ze vanaf september een nieuw model gaan produceren?
De reis van Korea naar R'dam duurt ca 6 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:35:
[...]
Ik weet al bijna niet meer waarom ik heb gekozen voor de Kona, de proefrit is al zo lang geleden! 8)7
Waarschijnlijk dezelfde reden als ik, het was toen de beste electrische auto voor de prijs die ook nog leverbaar zou zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jhb62 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:14:
[...]

De reis van Korea naar R'dam duurt ca 6 weken
Oki! Dank!
Voor die 6 weken wordt de auto dus geproduceerd. Bij levering eind oktober, zou hij dan begin september worden gemaakt. Ben benieuwd dan, welk model het wordt!

Ik was uitgegaan natuurlijk van geen app en 1-fase aansluiting. Maar als het wachten wordt "beloond" met deze extra's zou het welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
MoonRaven schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:07:
[...]

Waarschijnlijk dezelfde reden als ik, het was toen de beste electrische auto voor de prijs die ook nog leverbaar zou zijn ;)
Haha exact, zelfde hier. Ik mag mijn Kona woensdag gaan ophalen. We hebben bij twee LM’s een order uitstaan sinds september vorig jaar. Ook telkens weer wat uitgesteld etc. Nu kwamen ze opeens dat iemand had gecanceld en deze dus vrij komt. Vraag mij af of als we op dat moment toevallig hadden gebeld we niet hadden hoeven wachten of dat ze meewegen dat we al een jaar op de bestelde aan het wachten zijn. Ik ben uiteraard helemaal gelukkig maar raar blijft het allemaal zeker :-/

De twee bestelde zijn trouwens comforts met de audio upgrade. Dealer gaf aan dat die überhaupt nog niet zijn gemaakt/geleverd? Enig idee want willen die graag ook gaan binnen krijgen voor collega’s..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-09 06:35
@Verwijderd 6 weken is wel heel simpel gerekend

1. na productie is duurt het +/- 1 week tot laden op de boot
2. vaartijd is tussen 6 a 8 weken
3. in Rotterdam staat de auto +/- 2 weken voor ie naar de dealer gaat

Dus reken op 11 weken na productie voor ie bij de dealer is.
Bij mijn Kona klopte dat precies : op 6 mei kon de dealer zien : op de boot (dit betekent alleen maar dat de auto op 6 mei de fabriek heeft verlaten) en vorige week week werd de auto bij de dealer afgeladen,
Dus eind oktober rijden betekent 1e helft van augustus produceren.(als de LM in de normale bestelprocedure meeloopt). Hebben ze er besteld zonder klant, dan krijg je geleverd uit voorraad.
Ik ken sowieso 1 LM die nog voorraad heeft. Hebben ze op afroep staan voor grote klanten.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Mijn Kona is nog niet afgeleverd door vakanties, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
Grappig foutje. Het woord zeven wordt door de navigatie stem in het Engels uitgesproken i.p.v. in het nl zoals alle andere cijfers ( en woorden). Klinkt vreemd bij bijv de A7 of de N376. Neem aan dat dit bij een ieder zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Dank voor de link. Ziet er best aardig uit. Ik ga mijn kabel vaker gebruiken, en heb een e-Niro waar de kabel los ligt. Vandaag dus al direct met de regen vieze handen gekregen :| Dan zal 't een beetje afhangen hoe groot die reel is. Als iemand er in de buurt van Eindhoven of Weert vanaf wil, kan ik m wel komen uitproberen / ophalen.

Overigens, ik kwam vanochtend tussen Weert en Eindhoven een Acid Yellow Kona tegen die een heel eind 'mee' reed met mijn rode e-Niro. Leuk dat je met het automatisch sturen iets makkelijker naar elkaar kan kijken onderweg. We deden beide duimpje omhoog als toch een beetje 'autofamilie' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Ik heb 2 EV Reels te koop, kan ze eventueel opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Nu in Italië met de Kona. 1200 km verder en met 2 kinderen en vriendin, volle achterbak en airco aan 6.3 km per kWh gehaald. Best netjes. En zelfs aan het meer van Iseo genoeg laadmogelijkheden. Neem voor Italië de nextcharge pas. Die werkt overal en is bijna de helft zo goedkoop bij een snellader als NewMotion! En heeft een mooie app. Als back-up heb ik Einfach stroom laden. Werkt ook goed. NM pas alleen als nood bij me, zij zijn meestal veel te duur. Maar ja, wat wil je als een bedrijf als Shell de baas is. Die bonussen moeten toch ergens vandaan komen 😁. Nu gemiddeld tussen 10 en 20 euro kwijt voor 50 kWh. Na 80% loopt de snelheid idd snel terug en dat betekent vaak veel extra kosten als je per minuut betaalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Rob76 op 02-08-2019 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
Ik lees telkens over veel verschillende laadpassen in het buitenland. Moet je die echt hebben en dus vooraf aanvragen? En hoe weet je dan welke je waar moet hebben? Of kan je ook met 1 pas, bijv de NewMotion pad, overal terecht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
Configurator op hyundai website noemt al een tijdje '11 kWh 3-fase on board charger'.
Maar nog steeds geen officiële info op welk moment ze over gaan naar leveren van het 2020 model.
Voor mij is de app een harde eis. Geen zin aan half gedoe met zo'n doe-het-zelf variant met een prepaid telefoontje.
Nou ja, verwacht Q1 2020 (Maart waarschijnlijk), dus ik zit wel safe wat dat betreft. Hopelijk begint de 8% vanaf juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
@Pbr2 zorg voor minimaal 3 passen in het buitenland. En zoek op internet uit welke pas het beste werkt in welk land. Via de app kan je zien welke pas waar werkt en hoeveel het kost per kWh en/of per minuut. Btw: New Motion dus zeker NIET als enige pas nemen 🤔! Veel palen werken overigens beter met de app dan met de pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob76
@hrigteri waarom is de app zo belangrijk voor je? Ik heb van nog geen functies gehoord die echt belangrijk zijn. Groter scherm en 3 fase laden is wel top. 1 fase laden is vooral in het buitenland soms onhandig. Duurt lang, dus je moet snellader met minimaal 50 kw zoeken. Maar die zijn er meestal wel. Zelfs in Italië 😁. Dan ben je tussen de 20 en 40 minuten bezig om van 20 naar 80% te laden. In Nederland is het voor mij niet nodig. Thuis aan publieke laadpaal, nachtje opladen met 11 of 22 kw en weer vol. Of bij je werk. Na 12000 km in Nederland nog nooit onderweg geladen. Zijn de nieuwe functies de dubbele bijtelling dus waard? Voor mij zeker niet. Als je geen keus hebt, is het een fijn doekje voor het bloeden 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Rob76 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:55:
Nu in Italië met de Kona. 1200 km verder en met 2 kinderen en vriendin, volle achterbak en airco aan 6.3 km per kWh gehaald. Best netjes. En zelfs aan het meer van Iseo genoeg laadmogelijkheden. Neem voor Italië de nextcharge pas. Die werkt overal en is bijna de helft zo goedkoop bij een snellader als NewMotion! En heeft een mooie app. Als back-up heb ik Einfach stroom laden. Werkt ook goed. NM pas alleen als nood bij me, zij zijn meestal veel te duur. Maar ja, wat wil je als een bedrijf als Shell de baas is. Die bonussen moeten toch ergens vandaan komen 😁. Nu gemiddeld tussen 10 en 20 euro kwijt voor 50 kWh. Na 80% loopt de snelheid idd snel terug en dat betekent vaak veel extra kosten als je per minuut betaalt.
Ah grappig! Ik wil net de vraag stellen in dit topic. Ik ga wellicht volgende week naar Milaan en vroeg mij af welke passen ik nodig heb. Ik heb een batterij aan passen (TNM, NUON, Plugsurfing, Telekom, Maingau)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omdg
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-10-2023
Ik heb 1 nieuw EV Reels te koop, kan ze halen of opsturen, ik woon omstreken Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omdg
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-10-2023
Dit mag je op marktplaats doen

[ Voor 81% gewijzigd door PWM op 03-08-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@Rob76 En welke passen heb je onderweg gebruikt? Duitsland / zwitserland
Ook bij Ionity geladen?

[ Voor 13% gewijzigd door nessio op 04-08-2019 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
@nessio in Duitsland twee keer geladen bij ionity. Een keer met Maingau en een keer next charge gebruikt. In Zwitserland next charge gebruikt. Goed opletten in Zwitserland. Daar berekenen ze soms ook extra parkeertarief wat niet duidelijk op borden is aangegeven. Is Zwitserland kan het per aanbieder factor 4 (!) in kosten verschillen... Nu staan we bij Venetië in een bungalow op een camping. Stekker door het raam met een verlengsnoer in een stopcontact en met 2 kw per uur geladen tot 80%. Duurde 26 uur, maar daar heb je geen last van als je de auto even niet gebruikt en het is gratis 😁. En scheelt een tripje op zoek naar een charger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 10:50
Rob76 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 07:34:
@hrigteri waarom is de app zo belangrijk voor je? Ik heb van nog geen functies gehoord die echt belangrijk zijn.
Op afstand de auto laten opwarmen in de winter, of koelen in de zomer, is echt wel een geweldig handige functie. Niet hoeven te krabben is top 👍

En van afstand kunnen zien hoe ver hij is met laden ook trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Sarion op 05-08-2019 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob76
Zeker handige functies, laat daar geen misverstand over bestaan 😁. Maar voor mij absoluut niet onmisbaar. In Den Haag hoef je bijna nooit te krabben, en warm of koud is de auto in 1 minuut. Op afstand zien hoe ver de auto met laden is, lijkt me wel handig. Nu reken ik het uit en dat klopt meestal tot op 5 minuten en dat komt een paar keer per jaar voor dat dit voor mij nodig is. Dus handig zeker, essentieel zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Bovendien kun je verwarmen/koelen op basis van timers. Werkt prima.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@rob76 : dank. In Zwitserland soms rare tarieven, klopt (was ik al achter) Ionity is nog het meest betrouwbaar.
Maar ik zal het wel merken als we met de Kona (auto moet nog worden afgeleverd) naar Pavia gaan (70 km onder Milaan). In principe hoef ik na Bellinzona nord (ionity) niet meer te laden. Je gaat dan vrijwel voortdurend naar beneden en bij Lugano alleen nog een kleine klim naar Chiasso dan heb je de grens en ga je weer alleen maar naar beneden.
In Duitsland en Zwitserland neem ik waarschijnlijk alleen ionity (arnhem,koblenz, lahr. luzern, bellinzona)
In italie kan ik gewoon aan het 220 stopcontact, ach moet ie 2x een nacht laden ook goed.

[ Voor 17% gewijzigd door nessio op 05-08-2019 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
nessio schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:14:
@rob76 : dank. In Zwitserland soms rare tarieven, klopt (was ik al achter) Ionity is nog het meest
In italie kan ik gewoon aan het 220 stopcontact, ach moet ie 2x een nacht laden ook goed.
Gisteren een filmpje gezien wat betreft de mobiele lader die trekt volgens mij max 2,4kW. Ik neig ernaar om ook maar een 5-10 meter stevige 'normale' verlengkabel in de Kona (krijg ik morgen) te leggen voor 'noodgevallen'. Is er nog een bepaalde max afstand waar ik rekening mee kan/moet houden? Anderen ervaring met waar nodig even de mobiele lader met een verlengkabel verlengen om bijv. via het raam toch bij een wandcontactdoos te komen in het huis :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Banjy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:54:
[...]

Gisteren een filmpje gezien wat betreft de mobiele lader die trekt volgens mij max 2,4kW. Ik neig ernaar om ook maar een 5-10 meter stevige 'normale' verlengkabel in de Kona (krijg ik morgen) te leggen voor 'noodgevallen'. Is er nog een bepaalde max afstand waar ik rekening mee kan/moet houden? Anderen ervaring met waar nodig even de mobiele lader met een verlengkabel verlengen om bijv. via het raam toch bij een wandcontactdoos te komen in het huis :P ?
Moet je even kijken wat de aderdikte is van de grannylader, en ook deze dikte nemen. de meeste standaard snoeren zijn 1,5mm2. Hoe langer het snoer hoe meer weerstand dus minder snel laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Ik heb gelezen dat je de granny charger kan instellen op 10-12-14 ampère, hoe kan ik dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
midego schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:54:
Ik heb gelezen dat je de granny charger kan instellen op 10-12-14 ampère, hoe kan ik dit doen?
6-10-12 geloof ik; met de knop aan de onderkant, als je die even ingedrukt houd switcht ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
De meeste verlengkabels zijn voor 10 A, ga daar niet boven!

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:12:
[...]

6-10-12 geloof ik; met de knop aan de onderkant, als je die even ingedrukt houd switcht ie
Ik heb deze video gisteren even bekeken:
https://youtu.be/KzAz_6Euub8

6-8-10 dan volgens mij. Als hij maximaal (maar zag ook daar wel eenverlengkabel) 2,3-2,4 kW laat zien op het display.

Veel verlengkabels zijn inderdaad gerate op bijv. max. 2500 W heb ik al gezien. Maar als ze langer zijn daalt dus enkel het vermogen? Het is niet dat deze warmer wordt bijv. door de extra weerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Banjy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:51:
[...]6-8-10 dan volgens mij. Als hij maximaal (maar zag ook daar wel eenverlengkabel) 2,3-2,4 kW laat zien op het display.
Op de video is duidelijk 12 ampère te zien.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KcXrAeb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
Ik heb een standaard verlengsnoer van 10 meter gebruikt en heb dus 2 kw gehaald. Bij 80% stopt 'ie met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
midego schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:57:
[...]
Op de video is duidelijk 12 ampère te zien.
[Afbeelding]
Ah ok, dan zal het het laadverlies zijn, want anders zou je toch iets van 2,7 kW moeten kunnen halen met 230V. Wel goed om te weten dat hij bij 80% stopt met laden trouwens. Vermoed over 1,5 week de mobiele lader te kunnen gebruiken wanneer we op bezoek zijn in Duitsland. Eens goed bekijken. Verlengsnoer gaat in ieder geval mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 02:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

8-10-12A kun je instellen. Lengte van snoer maakt niet uit, zolang ie maar minimaal 1,5mm2 aderdikte heeft.
Snoer van 15 meter is in veel gevallen ruim voldoende. Heb zelf 25 meter maar blijkt beetje overdreven lang, komt wellicht ooit nog van pas.. ;)
@Rob76 opladen kan gewoon tot 100%, mogelijk heb je zelf de AC oplaadlimiet op 80% gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-09 20:21
Jhb62 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:51:
[...]

Moet je even kijken wat de aderdikte is van de grannylader, en ook deze dikte nemen. de meeste standaard snoeren zijn 1,5mm2. Hoe langer het snoer hoe meer weerstand dus minder snel laden.
Ik overweeg zelf een neopreen kabel met 3x6mm. Zie bijvoorbeeld https://www.kabel24.nl/Neopreen-kabel-3x6mm-per-1-meter
Weet je in elk geval dat je kabel niet de bottleneck is en kun je ook zelf de lengte kiezen. 10m lijkt me aan krappe kant. 25m weer erg lang, dus zou 15 of 20m kunnen zijn.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

eltron schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:58:
[...]

Ik overweeg zelf een neopreen kabel met 3x6mm. Zie bijvoorbeeld https://www.kabel24.nl/Neopreen-kabel-3x6mm-per-1-meter
Weet je in elk geval dat je kabel niet de bottleneck is en kun je ook zelf de lengte kiezen. 10m lijkt me aan krappe kant. 25m weer erg lang, dus zou 15 of 20m kunnen zijn.
Ik denk 3x2.5mm2 meer dan genoeg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 02:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zelfs 1,5mm2 is al (net aan) genoeg, mits uitgerold en niet op een haspel. Max 12A trekt die grannycharger.
Zie ook https://www.elektramat.nl/kennisbank/aderdikte

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-08-2019 21:06 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 143 Laatste