Pbr2 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:03:
Vraagje. Ik snap niet helemaal hoe het LFA werkt. Met name dat het aan- en uitschakelen daarvan. Als ik het via het menu uitschakel (betreffende vinkje uit) dan meen ik nog steeds te voelen dat de auto zelf wil bijsturen (wel minder dan met vinkje aan). En wat is dan precies de functie van het knopje links naast het stuur (met auto tussen twee strepen). Kan ik daarmee het systeem van LFA ook uitschakelen? Heb het boekje er ook al even bijgehad maar begrijp desondanks niet precies het effect van verschillende instellingen. Iemand enig idee hoe het precies zit?
Knopje links van het stuur schakel je hem helemaal mee uit. Ik doe dit 2 keer per dag, als ik op een dijk vlakbij mijn huis rijd. Je wordt anders knetter gek van de piepjes en de stuurcorrecties. In het menu zelf lekker laten voor wat het is, dat knopje overruled alles.
Wat ik goed vind werken: moment dat je iemand zoiets ziet doen, CC even uit zetten en uitrollen, die invoegende auto gaat toch optrekken als het goed is.
Ontopic: vinden jullie het niet bizar dat wanneer je auto op 1, 2 of 3 regen bars staat, de motor harder moet werken om een snelheid te houden, dan wanneer je die op 0 regen bars zet? In sportstand is dit goed te zien. Ik heb zelf de eerste +- 20.000 km altijd met regen op 3 gereden, lekker makkelijk als iedereen vol op de rem trapt, gas los en je remt net zo hard mee. Sinds een km of 8 a 10.000 rijd ik met regen uit (coast mode geloof ik?). Ok, af en toe moet je het rempedaal even in trappen, maar dan gebruikt 'ie toch eerst de regeneratie van de motor, m'n remblokken zijn nog altijd als nieuw. Ik haal nu soms 1 kwh op 9 kilometer, meestal 7,5-8. Ik rijd gewoon 130 waar ik 130 mag, etc... Scheelt echt een slok op een borrel.
[
Voor 37% gewijzigd door
Verwijderd op 28-07-2019 08:29
]