Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 20 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-05 18:49
@brandon : nee, jij krijgt voor zover ik weet modeljaar 2019. Kona's met nummer 2020-xxxx krijgen de aanpassing. Weet ook niet wat het verschil is tussen 2018-xxxx en 2019-xxxx.

[ Voor 31% gewijzigd door nessio op 08-07-2019 12:37 ]

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 10:49
nessio schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:36:
@brandon : nee, jij krijgt voor zover ik weet modeljaar 2019. Kona's met nummer 2020-xxxx krijgen de aanpassing. Weet ook niet wat het verschil is tussen 2018-xxxx en 2019-xxxx.
Wij hebben 2019-0248. Ons is eerst verteld dat hij in januari 2020 zou komen, nu februari 2020. Maar wel het nieuwe modeljaar met de 3-fase lader en het grotere scherm. (We hebben overigens ook een open dakje besteld).

Voor zover ik weet zijn nummers die beginnen met 2018 in 2018 geplaatst, etc. Onze auto is begin 2019 besteld door de LM.

Die fabriek gaat toch op een gegeven moment het nieuwe model maken, lijkt me... En niet afhankelijk van je bestelling een oud of een nieuw model.

[ Voor 15% gewijzigd door Sarion op 08-07-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.J
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03 11:00
Sarion schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:56:
[...]

Voor zover ik weet zijn nummers die beginnen met 2018 in 2018 geplaatst, etc. Onze auto is begin 2019 besteld door de LM.
Nope, besteld 8 oktober 2018 en nummer 2019-1754 gekregen...
Bijzonder vaag allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-05 13:47
Na het lezen van alle reacties over reserverings nummers ben ik ervan overtuigd dat die nummers worden ingevoerd met een randomizer.

Momenteel is het voor mij in een glazen bol kijken met mijn bestelling, krijg geen info vanuit dealer of LM.
Baal een beetje, aangezien 2 collega's rond hetzelfde moment een Kia E-niro hebben gekozen en 1 daarvan nu al rond rijdt terwijl ik hoop dat de Kona dit jaar nog wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het is blijkbaar voor iedereen in een glazen bol kijken, niet alleen voor jou. Ik vrees dat ook Hyundai zelf die glazen bol hanteert.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Inderdaad : geen idee wat betreft die nummers Overigens was het 23/4 toen dealer meldde : staat op boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Het enige wat nog zou kunnen is dat er een beperkt aantal per maand voor een dealer beschikbaar is.
Loopt je bestelling via een kleine dealer (totale afname alle modellen) dan is het langer wachten als er veel EV's zijn besteld (bij de E-Niro is dat zeker zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
Toch al 119 op kenteken gezet volgens de RDW vanaf 20190701

[ Voor 8% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 08-07-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:38:
Toch al 119 op kenteken gezet volgens de RDW tot 20190706
Deze maand of dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
sorry; vanaf moet dat zijn. Deze maand dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:40:
sorry; vanaf moet dat zijn. Deze maand dus
Heb je een linkje naar de RDW gegevens, ik vind het wel leuk om bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Martijn.J schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:11:
[...]

Wat een verschillen, de mijne besteld op 8 oktober 2018 met nummer 2019-1754 heeft als verwachte levering begin oktober staan. Een verschil van minder dan twee weken bij bestellen, maar in leveren 1,5 maand verschil. Misschien toch maar geen open dak moeten doen...

@Jhb62 die van jou met 2018 nummer valt helemaal niet meer te begrijpen....
Daar heb ik met de dealer al een discusie mee gehad. Het komt er opneer dat ze in Korea niet naar de reseveringsnummers kijken. Ze doen maar wat. En het probleem schijnt de kleur en een open dakje. Vind ik raar voor een merk dat 20mlj auto's per jaar levert. We wachten maar af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

Mx. Alba

hen/die/zij

Vandaag een proefrit gedaan met de Kona Electric... Wat rijdt dat heerlijk zeg! Het is een mooi vormgegeven auto, de zit is heel comfortabel, en hij is verrassend snel. Ik kan wel zeggen de snelst accelererende auto die ik ooit gereden heb. Het ziet ernaar uit dat je het vermogen van een elektrische auto niet één op één kunt vergelijken met dat van een "gewone" auto. Een elektrische voelt veel sneller.

Achterin was er trouwens wel wat weinig ruimte in de Kona... Maar ja daar zit ik zelf niet natuurlijk. Het enige echte minpuntje was dat ik de HUD net niet goed kreeg. Zelfs met de instellingen van de HUD zo laag mogelijk viel net de bovenkant van het info display van de HUD af. Ik moest naar beneden duiken om de bovenste "regel" te kunnen zien.

Maar al met al rijdt die auto echt heerlijk, ik heb echt van de proefrit genoten!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Mx. Alba welkom in de wereld van EV! En qua acceleratie heb je nog nooit in een Tesla (mee)gereden zo te lezen, die trekt 2x zo snel op :P Maar een Kona is zeker snel genoeg.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-07-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

Mx. Alba

hen/die/zij

CyBeRSPiN schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:10:
@Mx. Alba welkom in de wereld van EV! En qua acceleratie heb je nog nooit in een Tesla (mee)gereden zo te lezen, die trekt 2x zo snel op :P Maar een Kona is zeker snel genoeg.
Nee dat klopt, nog niet met een Tesla gereden... Ga ik zeker binnenkort ook doen! Maar de Kona heeft zeker al ruim voldoende "oemf". :D

Wat trouwens ook apart was, was dat je het rempedaal eigenlijk bijna nooit aan hoeft te raken. Het is even wennen, rijden op alleen het gaspedaal. Eén nadeel ervan is wel dat dat gaspedaal heel gevoelig is. Een klein tikkie meer of minder heeft al aardig wat uitwerking op de accelerate / deceleratie, waardoor het soms wat schokkerig is... Maar ik denk dat dat met wat gewenning een stuk minder is.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
midego schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:49:
[...]
Heb je een linkje naar de RDW gegevens, ik vind het wel leuk om bij te houden.
Google ff op opendata rdw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarion
Perfecte link hiervoor: http://iserv.nl/files/elektrisch/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:21

elmo1

Kona Electric jan-2019

Mx. Alba schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:29:
[...]

Nee dat klopt, nog niet met een Tesla gereden... Ga ik zeker binnenkort ook doen! Maar de Kona heeft zeker al ruim voldoende "oemf". :D

Wat trouwens ook apart was, was dat je het rempedaal eigenlijk bijna nooit aan hoeft te raken. Het is even wennen, rijden op alleen het gaspedaal. Eén nadeel ervan is wel dat dat gaspedaal heel gevoelig is. Een klein tikkie meer of minder heeft al aardig wat uitwerking op de accelerate / deceleratie, waardoor het soms wat schokkerig is... Maar ik denk dat dat met wat gewenning een stuk minder is.
Dat ligt aan de stand, ik vermoed dat hij op sport stond die is er gevoelig. Zelf gebruik ik vaak eco of comfort, maar sport eigenlijk alleen op verzoek van de kinderen die vinden de acceleratie geweldig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
Martijn.J schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:05:
[...]

Nope, besteld 8 oktober 2018 en nummer 2019-1754 gekregen...
Bijzonder vaag allemaal...
2019-1134 besteld 4 september 2018. Niets speciaals. Geen open dak of andere opties. Ook geen enkele aanwijzing dat het om modeljaar 2020 update gaat. LM communiceert een datum enkele maanden later dan de dealer. Die zegt dat het eerder wordt maar concrete datum nog niet gehad.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Honnou schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:43:
Na het lezen van alle reacties over reserverings nummers ben ik ervan overtuigd dat die nummers worden ingevoerd met een randomizer.

Momenteel is het voor mij in een glazen bol kijken met mijn bestelling, krijg geen info vanuit dealer of LM.
Baal een beetje, aangezien 2 collega's rond hetzelfde moment een Kia E-niro hebben gekozen en 1 daarvan nu al rond rijdt terwijl ik hoop dat de Kona dit jaar nog wordt geleverd.
Ja die mensen kom je meer tegen. Later besteld en ondertussen al maanden aan het rondtuffen. Vaker het geval bij een Kia e-niro heb ik het idee. Nog nooit zo lang op een auto moeten wachten.
Als het nu speciale editie ferrari is die er aan komt dan heb ik er nog een voorstelling bij.

Helaas is de enige overeenkomst de kleur :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p8r87
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Hallo,

Ik ben momenteel in Frankrijk op vakantie met de KONA. Het rijden opzich is geweldig... maar het laden is echt wel een dingetje.

Er zijn behoorlijk wat ‘snel’-laadpunten langs de snelweg. Zon beetje elke 75km. Het probleem zit hem er alleen in dat bij een 50 kW kast er maar een snelheid gehaald wordt van zo’n 17 - 22 kW. Dit geldt bij bij veel van de Corri-door punten.
Op Chargemap kreeg ik een opmerking terug dat dit in de software van de auto zou zitten. Heeft iemand hier ervaring mee, en heeft iemand tips op dit vlak??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Url
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 20:46

Url

rechargingshow.com

p8r87 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:55:
Hallo,

Ik ben momenteel in Frankrijk op vakantie met de KONA. Het rijden opzich is geweldig... maar het laden is echt wel een dingetje.

Er zijn behoorlijk wat ‘snel’-laadpunten langs de snelweg. Zon beetje elke 75km. Het probleem zit hem er alleen in dat bij een 50 kW kast er maar een snelheid gehaald wordt van zo’n 17 - 22 kW. Dit geldt bij bij veel van de Corri-door punten.
Op Chargemap kreeg ik een opmerking terug dat dit in de software van de auto zou zitten. Heeft iemand hier ervaring mee, en heeft iemand tips op dit vlak??
Oe dat wordt wat. Wij gaan aanstaande vrijdag naar Normandië met de Kona. 22Kw of 45 is nog al een verschilletje...

Maar het enige wat ik kan bedenken is dat je in de EV menu de laadnselheid hebt beperkt van DC laden. Maar als je daar nooit aangezeten hebt zou het gewoon op maximum moeten staan volgens mij.

Rechargingshow | rechargingshow.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Aan de Kona zelf zal het niet liggen (mits de juiste instellingen).
Ik laad regelmatig aan een DC50 tegen een snelheid van 43 kW.
Uiteraard tot een batterijcapaciteit van zo'n 75%. Daarna zakt de laadsnelheid ook naar een 20-22 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p8r87
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik heb nooit een aanpassing aan snelheid gedaan.. net even gekeken.. en zie eigenlijk niet eens hoe dat zou moeten...

@Url mijn advies: zorg dat je de snellaad vanaf de snelweg voldoende hebt tot aan je bestemming. In de meeste dorpen in Bretagne zijn zeer veel gewone (ongeveer) 10kW laders. Misschien in Normandië ook. In de Charente, waar ik nu zit, daar wordt het lastiger... het verschilt per departement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Url schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:23:
[...]

Maar het enige wat ik kan bedenken is dat je in de EV menu de laadnselheid hebt beperkt van DC laden. Maar als je daar nooit aangezeten hebt zou het gewoon op maximum moeten staan volgens mij.
Kan jij dat dan in je Kona? Ik kan alleen de AC laadsnelheid instellen, niet de DC laadsnelheid (of ik zou over die optie gekeken moeten hebben).

[ Voor 5% gewijzigd door IvoB2 op 09-07-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
p8r87 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:25:
Ik heb nooit een aanpassing aan snelheid gedaan.. net even gekeken.. en zie eigenlijk niet eens hoe dat zou moeten...
Ik vind dat ook niet hoor.
Wel in AC (min/gemiddeld/max) maar niet in DC.
Menu => EV => Oplaadbeheer => laadstroom => Laadstroom AC (statisch en draagbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Laatst online: 04-04-2021
Tenaamstellingen up to date t/m eind juni;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3GCibjc.png

lijkt wat terug te lopen, nog net boven de 300...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
IVIaarten schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:48:
Tenaamstellingen up to date t/m eind juni;

[Afbeelding]

lijkt wat terug te lopen, nog net boven de 300...
Mondjesmaat dus wat de klok slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Electrons schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:21:
[...]

Mondjesmaat dus wat de klok slaat.
7 op kenteken gisteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Url
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 20:46

Url

rechargingshow.com

IvoB2 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:31:
[...]

Ik vind dat ook niet hoor.
Wel in AC (min/gemiddeld/max) maar niet in DC.
Menu => EV => Oplaadbeheer => laadstroom => Laadstroom AC (statisch en draagbaar).
Sorry ik ook niet, alleen maar voor AC inderdaad.

Pff wat een hoop grijze en witte... Nog steeds jammer dat ik zo lang had moeten wachten op een mooie Tangerine Comet Kona.

Rechargingshow | rechargingshow.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurwerk2
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
@Rob, de testers zeggen dat de motor niet heet wordt. Maar het is nu zomer. In de winter gaat de warmtepomp aan. Is daar ook rekening mee gehouden? Van die dingen...
Rob76 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 08:34:
@vuurwerk2 ik ben benieuwd naar je ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurwerk2
  • Laatst online: 24-07-2024
@Rob, ja zit wat in. Maar heb je er al eens in gereden? Ik ga dat zeer binnenkort doen. Want ik kan mijn Kona alleen deze maand nog verkopen als nieuw. Dan ontvangt de koper alle kortingen. Ik zie wel dat de Model 3 een stuk verder komt en meer als auto rijdt. Dat is wat ik lees.
Rob76 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:38:
@vuurwerk2 Ik zie veel ouderen in de model 3 en model S rijden 😉. En de model 3 is een heerlijk auto, maar god wat is die voorkant lelijk (ook een mening 😁).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 23:58
nessio schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:36:
@nessio
Ik heb van de leasemaatschappij vandaag bevestigd gekregen dat mijn Kona toch niet januari 2020 wordt geleverd maar Q4 en komt met de modelwijzigingen van jaar 2020 dus 3fasen laden.
Besteld december 2018

[ Voor 4% gewijzigd door brandon op 10-07-2019 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Laatst online: 23:55
vuurwerk2 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 01:11:
@Rob, ja zit wat in. Maar heb je er al eens in gereden? Ik ga dat zeer binnenkort doen. Want ik kan mijn Kona alleen deze maand nog verkopen als nieuw. Dan ontvangt de koper alle kortingen. Ik zie wel dat de Model 3 een stuk verder komt en meer als auto rijdt. Dat is wat ik lees.

[...]
Toevallig van de week in M3 van collega gereden en vervolgens heeft hij in mijn Kona gereden. Ik moet eerlijk zeggen dat de M3 erg stug geveerd is. Kona vind ik ook beter zitten. M3 heeft daarentegen bijvoorbeeld spotify, wifi, app en 3-fase laden. Al met al ben ik nog erg blij met de Kona, maar M3 is ook zeker mooie en fijne auto.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apak
  • Laatst online: 22-04-2024
Krijg ik gisteren te horen dat Athlon mijn bestelling van de Kona moet uitstellen en dat ze niet weten wanneer er kan worden geleverd. Mijn bestelling zou eind juli komen uit een extra levering die Athlon zou ontvangen van de importeur. Nu maar hopen dat het toch nog dit jaar kan worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Wanneer heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@brandon : modeljaar 2020, das mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Gister gevraagd aan dealer waar de Kona is : Is op 2 juli in Rotterdam van de boot gekomen.
Duurt 2 tot 3 weken voor ie bij de dealer is. Dus verwachte levering augustus klopt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@apak : er is op dit moment sprake van parallelle import door LM (spanje, etc). De specificaties kunnen dan licht afwijken. De dealers en importeur zijn hier niet blij mee, want voor garantie moet alles worden omgezet.
En mogelijk gezeur dat de auto's afwijken. Misschien was die extra "levering" ook wel import. Maar mogelijk wordt dat nu afgeremd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 17:45
nessio schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:18:
@apak : er is op dit moment sprake van parallelle import door LM (spanje, etc). De specificaties kunnen dan licht afwijken. De dealers en importeur zijn hier niet blij mee, want voor garantie moet alles worden omgezet.
En mogelijk gezeur dat de auto's afwijken. Misschien was die extra "levering" ook wel import. Maar mogelijk wordt dat nu afgeremd.
Volgens mij las ik iets over varianten die geen geventileerde stoelen hebben op het premium model. Ik kan alleen de bron niet meer vinden.

Weet je toevallig een aantal van die afwijkingen?

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@NetRipper Helaas ik heb bij de dealer niet doorgevraagd naar specifieke afwijkingen. Het gesprek ging meer over de annuleringen ivm de bijtelling en terzijde kwam dus de grijze import van de LM's ter sprake.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Net een gemiste oproep van de dealer, ze verwachten mijn auto en willen een afspraak inplannen voor levering :D

edit; 26e afhalen

[ Voor 8% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 12-07-2019 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 16:48
NetRipper schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:33:
[...]

Volgens mij las ik iets over varianten die geen geventileerde stoelen hebben op het premium model. Ik kan alleen de bron niet meer vinden.

Ik heb een Kona uit een spaans import kanaal, deze heeft wel geventileerde stoelen. Kan zo niet bedenken wat wel de verschillen zijn, maar als je een vermoeden hebt kan ik ze wel valideren voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
brandon schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:30:
[...]
@nessio
Ik heb van de leasemaatschappij vandaag bevestigd gekregen dat mijn Kona toch niet januari 2020 wordt geleverd maar Q4 en komt met de modelwijzigingen van jaar 2020 dus 3fasen laden.
Besteld december 2018
Dat zou het beste van beide werelden zijn, hoop het voor je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
NetRipper schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:33:
[...]

In België heeft het premium model (Sky) ook geen geventileerde stoelen.
Voor geventileerde stoelen moet je de optie elektrisch open dak met stoffen dakhemel nemen (sensation pack).
Beetje rare combinatie (bij de e-Niro zijn geventileerde stoelen dan gelukkig weer wel standaard bij het premium model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Op de NL site van Hyundai staan nu de specificaties van versie 2020 (10,25 inch nav, bank achter verwarmd, 3fase lader, blue link met app, etc ) met de prijzen.

[ Voor 6% gewijzigd door nessio op 12-07-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Net nog maar eens nagevraagd bij de dealer. Levering nog ongewijzigd. Wel gecontroleerd op het bestel nummer van Hyundai, dat staat toch echt op 2018 en niet op 2019. Merkwaardig dat het zo laag is (2018-0810)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

daemonix schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:30:
Net nog maar eens nagevraagd bij de dealer. Levering nog ongewijzigd. Wel gecontroleerd op het bestel nummer van Hyundai, dat staat toch echt op 2018 en niet op 2019. Merkwaardig dat het zo laag is (2018-0810)
De wegen van Hyundai zijn ondoorgrondelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Inderdaad raadselachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
daemonix schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:30:
Ik zit er iets boven met 1134 maar wel 2019. Maar er is geen touw van vast te knopen wat het nu precies inhoudt.

En dat nummer 2019-1134 heb ik echt een keer gezien op een scherm bij de dealer in hun bestel tool.

[ Voor 12% gewijzigd door Electrons op 12-07-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ook de dealer weet het niet. Die snappen niet veel van hoe Hyundai tot nummers en leveringen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Ze zullen wel de Koreaanse getallen verkeerd om gezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Wat ik te horen heb gekregen dat het niet het ordernummer is. Maar een resevering op de productie. Voor de rest is het wazig. Maar ja, als je nog met exel werkt om te orderen beetje achterhaald. En Hyundai doet wat hun het beste uitkomt, en niet in volgorde van orders, volgens de dealer. De mijne is in juli vorig jaar besteld. Ik mag blij zijn dat augustus gehaald wordt.

[ Voor 0% gewijzigd door Jhb62 op 12-07-2019 22:38 . Reden: Schrijffout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
31-8-2018 bij de lease maatschappij besteld;
26-7-2019 ophalen

6-12-2018 laadpaal aangevraagd in Utrecht, er staat nu een stipje op de kaart met het nummer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Kia E-Niro is voor modeljaar 2020 €. 1800,-- duurder geworden (enige verschil een 10,25 nav ipv 8 inch wordt nu gemonteerd in beide versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 23:58
nessio schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:15:
Op de NL site van Hyundai staan nu de specificaties van versie 2020 (10,25 inch nav, bank achter verwarmd, 3fase lader, blue link met app, etc ) met de prijzen.
En de prijzen zijn ook hoger
Wat gebeurt er nu als je een 2020 model krijgt en 2019 heb besteld. Moet je dan bijbetalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
ja, dan zul je moeten bijbetalen, maar dan heb je, als het goed is, meteen een 3 fase oplader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 23:13
daemonix schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:55:
ja, dan zul je moeten bijbetalen, maar dan heb je, als het goed is, meteen een 3 fase oplader!
Dat lijkt me niet. Als ze je een MY2020 leveren omdat ze MY2019 niet meer produceren dan zal dat zonder meerprijs zijn.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:13:
[...]

Dat lijkt me niet. Als ze je een MY2020 leveren omdat ze MY2019 niet meer produceren dan zal dat zonder meerprijs zijn.
Kijk maar eens in de voorwaarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
daemonix schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:29:
[...]

Kijk maar eens in de voorwaarden...
Yep. Voorwaarden beschrijven alles heel nauwgezet. Wordt helaas gewoon dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Vandaar dat Kia beide prijzen vermeld. Mogelijk kunnen die de versies door elkaar leveren.
Bij hyundai heb je geen keus, je krjjgt my20 en accepteert de meerprijs of je cancelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Dus Politiek den Haag : de prijzen gaan voorlopig in NL voor EV's niet omlaag integendeel.
Voor de rest van Europa nog niet kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Hyundai Nederland zegt van KONA EV : er stonden / staan tot nu +/- 7500 orders uit. Er zijn er 3500 geleverd tot nu toe. In 2019 komen er naar schatting nog 2000 max. De andere 2000 wordt 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
nessio schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:44:
Hyundai Nederland zegt van KONA EV : er stonden / staan tot nu +/- 7500 orders uit. Er zijn er 3500 geleverd tot nu toe. In 2019 komen er naar schatting nog 2000 max. De andere 2000 wordt 2020.
Op zich wel bijzonder, want er zijn er in 2018 561 op kenteken gekomen, en in 2019 2518, dus totaal 3079...
In 2019 worden er gemiddeld 387 per maand afgeleverd, dat komt ongeveer overeen met nog 2000 dit jaar. Maar dan zit je niet op 5500, maar op 5000 in 2018 en 2019, en de andere 2500 komen dan in 2020.

http://iserv.nl/files/elektrisch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-05 10:51
Vandaag ging het lampje "Check Electrical Systems" branden.
Na 50 km snelweg bij stoplicht ging Kona in de turtle mode.

Warmtepomp kapot na 12.000 km :X
nessio schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:01:
@Wackerstamfer : Das pech hebben. Snel te repareren? Of is het dagen wachten op een onderdeel.
Minimaal 1 dag, ben benieuwd.

dag 1: Onderdeel niet in Nederland
dag 2: Onderdeel niet in Europa --> backorder ;(

[ Voor 54% gewijzigd door Wackerstamfer op 16-07-2019 17:24 ]

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@Sarion : Bron FD, woordvoerder hyundai Nederland. Mogelijk tellen zij alle op kenteken gezette auto's mee. De kentekens worden echter bij RDW pas zichtbaar als zij op naam zijn gesteld. Tot 31/12 zou het dus best wel 5500 kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@Wackerstamfer : Das pech hebben. Snel te repareren? Of is het dagen wachten op een onderdeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• midego
Donderdag wordt mijn Kona geleverd 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@midego : Wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
"voorraad" auto van de LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@midego Dus bestellen en rijden binnen 1 week?

[ Voor 16% gewijzigd door nessio op 16-07-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

nessio schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:52:
midego in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"

Blijf het typisch vinden hoe belabberd Hyundai NL met individuele kopers/bestellers om is gegaan t.o.v. bulkinkoop door de LMs. Ze hadden netzogoed geen reserveringsysteem kunnen hanteren vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
nessio schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:52:
Nee? De LM heeft al maanden een bestelling staan. Ergens in 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:02:
[...]

midego in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"

Blijf het typisch vinden hoe belabberd Hyundai NL met individuele kopers/bestellers om is gegaan t.o.v. bulkinkoop door de LMs. Ze hadden netzogoed geen reserveringsysteem kunnen hanteren vorig jaar.
Waarom? Gaat gewoon volgens hetzelfde reserveringsysteem. Bestelling is uit 2018 neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

midego schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:04:
[...]
Waarom? Gaat gewoon volgens hetzelfde reserveringsysteem. Bestelling is uit 2018 neem ik aan.
Bij de Kia e-Niro konden alleen individuen een reservering/bestelling plaatsen, pas later konden LMs de bulkbestellingen doen. Hierdoor zijn de eerste bestellingen allemaal al geleverd en wachten nu diegenen die laat waren met reserveren/bestellen (uitzonderingen daargelaten). Veel eerlijker naar mijn idee.
Bij Hyundai lijkt het er op dat er dealers zijn (of de importeur zelf) die LMs voortrekt en losse klanten wat maandjes extra laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:10:
[...]

Bij de Kia e-Niro konden alleen individuen een reservering/bestelling plaatsen, pas later konden LMs de bulkbestellingen doen. Hierdoor zijn de eerste bestellingen allemaal al geleverd en wachten nu diegenen die laat waren met reserveren/bestellen (uitzonderingen daargelaten). Veel eerlijker naar mijn idee.
Bij Hyundai lijkt het er op dat er dealers zijn (of de importeur zelf) die LMs voortrekt en losse klanten wat maandjes extra laat wachten.
Wat is het verdien model dan voor de dealer? De LM wilt groter inkopen dus korting, de consument betaald de volle pond. Ik denk echter dat de LM volle bak heeft ingekocht en daarbij de schijn heeft dat ze voorgetrokken worden. Tevens denk ik dat de meeste auto's niet aan een particulier verkocht worden ivm de prijs.

[ Voor 12% gewijzigd door midego op 16-07-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik denk dat veel van de auto's van de LM daar ook in onderhoud gaan, al valt er niet veel te verdienen op onderhoud van een EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:10:
[...]

De mijn is juli 2018 besteld bij de lm. Nog steeds niet geleverd, hetzelfde schuitje. Ik hoop wat te horen vanmiddag van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:03
offtopic:
In de DDR moest je veertien jaar wachten op een Trabant... veertien jaar! En als je ‘m eindelijk kreeg hadden ze natuurlijk net weer de bijtelling verhoogd... ;) https://anderetijden.nl/a...-ondergang-van-de-Trabant

[ Voor 6% gewijzigd door Gluten Parody op 16-07-2019 11:39 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@CyBeRSPiN Leg eens uit waarom het eerlijker zou zijn als particulieren eerst mogen bestellen en daarna pas de leasemaatschappijen? Zijn leaserijders tweederangs burgers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

daemonix schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:47:
@CyBeRSPiN Leg eens uit waarom het eerlijker zou zijn als particulieren eerst mogen bestellen en daarna pas de leasemaatschappijen? Zijn leaserijders tweederangs burgers?
Ik heb bewust niet 'particulier' genoemd, maar individuen.
Bij Kia kon je gewoon opgeven dat je van plan was de auto via een LM te leasen. De individuele reservering is dan ook overgenomen door mijn LM. Dus netjes first-come, first-served, en niet "dikke pech met je losse Kona bestelling, een LM met 300 bestellingen gaat voor".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Waar staat dat LM bestellingen voor gaan? Ik krijg de indruk dat dat wel de gedachte is van velen, maar er is geen greintje bewijs voor. Integendeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Net de dealer aan de lijn gehad, de kona is zeebenen aan het kweken. Over een week of 2 terug bellen. Waar de kona zich bevind. Half augustus is reëel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:21

elmo1

Kona Electric jan-2019

daemonix schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:55:
Zou je de 3 fase lader ook op een reeds geleverde kona kunnen laten zetten, zou een mooie upgrade zijn.

Overigens nog geen enkele keer een probleem gehad met de max 4.1kw dat ik kan laden. Donderdag weg voor de 20.000km beurt en heb hem sinds januari. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
elmo1 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:09:
[...]

Zou je de 3 fase lader ook op een reeds geleverde kona kunnen laten zetten, zou een mooie upgrade zijn.

Overigens nog geen enkele keer een probleem gehad met de max 4.1kw dat ik kan laden. Donderdag weg voor de 20.000km beurt en heb hem sinds januari. :)
In theorie is het een relatief eenvoudige ac/dc converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
Ik heb mijn bestelling sinds maart lopen. Verwachting is "Q1 2020". Geen reserveringsnummer bekend, niets.
Wat ze doen in de fabriek is batches maken; dus als je de meest populaire kleur en de meest populaire uitvoering hebt besteld, heb je een goede kans op snellere levering.
Ik heb de luxe variant, Grijs met zonnedakje besteld. Q1 zal dus wel laatste dag van maart of zo gaan worden.......

Modeljaar 2020 schijnt vanaf september geproduceerd te gaan worden. Als je een levering in december 2019 of later hebt, ga er dan maar vanuit dat je het nieuwe model krijgt. November misschien ook wel, eerder zal kantje boord zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-05 10:51
elmo1 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:09:
[...]

Maf, die van mij moet bij 15.000 km.

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Laatst online: 12-10-2024
Ff vraagje ik heb bijna de eerste 10.000 km gereden en Kona geeft aan dat er al een onderhoudsbeurt gepland moet worden. Is dit voor de eerste 10k of foutje met de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:51
Grijze Ridder schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:54:
Ff vraagje ik heb bijna de eerste 10.000 km gereden en Kona geeft aan dat er al een onderhoudsbeurt gepland moet worden. Is dit voor de eerste 10k of foutje met de instellingen?
Die van mij hebben ze ingeprogrammeerd op 15.000km.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Laatst online: 04-04-2021
daemonix schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:30:
Waar staat dat LM bestellingen voor gaan? Ik krijg de indruk dat dat wel de gedachte is van velen, maar er is geen greintje bewijs voor. Integendeel.
Ik kan dit bevestigen, ik had via de LM een van de pre-orders, werd pas in februari 2019 geleverd.

Collega van me bestelde 3 weken later, is nu al een jaar aan het wachten, en heeft nu de indicatie gekregen van november 2019. Alles via Athlon.

Het fabeltje dat grot LM's prio hebben is volgens mij dan ook grote onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:32

3_s

Grote LM hebben er gewoon direct veel gekocht, met het idee dat ze die toch wel kwijt geraken. Goed gezien, maar niet leuk voor de ‘gewone’ mens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
Volgende week donderdag mag ik me ook een trotse Kona-rijder noemen. De leasemaatschappij berichtte me vandaag dat ik.dan bij de garage langs mag komen. Bedankt alvast voor alle tips die ik tot nu toe al heb gelezen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonioRoffo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2022
Iets wat me niet duidelijk is - na proefrit ben ik in de markt voor een Kona.

Ik zie dat modellen 2020 naar 3 fase AC lader gaan (11kW) - nu heb ik bij mij thuis monofase 50A, dus moet ik naar een monofase 32A lader (7,2KW)

Hebben de nieuwe modellen een nadeel als je ze monofase AC gaat opladen, of doen die dat dan net trager dan de "oude" Kona?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Trager.
De monofase laadt in de praktijk tegen 6.9 kW (op 32A).
Gezien de trifase laadt met een stroomsterkte van 16A zal je met een monofase thuisinstallatie slechts één fase op 16A kunnen gebruiken (ipv één fase op 32A) en tegen de helft (ong. 3.4 kW) laden.

Op openbare palen (waar je nu aan 11 kW palen tegen de halve snelheid laadt zal je dan weer wel sneller kunnen laden.

Thuis maakt het trouwens niet zoveel uit. Ik heb een 40A monofase en 32A laadpaal maar laadt de Kona overwegend op tegen de minimale snelheid (in te stellen in de Kona zelf) van 3.9 kW.

[ Voor 130% gewijzigd door IvoB2 op 18-07-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Speculatie. Gewoon afwachten tot er meer bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou

Helaas hebben wij ook geen duidelijk overzicht met betrekking tot de leveringen van de Hyundai Kona EV’s.

Wij krijgen van de importeur het bericht dat zij hard bezig zijn om alle afleveringen te versnellen, maar wij krijgen geen bericht wanneer deze exact binnen zullen komen.

Maandelijks krijgen wij een overzicht wanneer er auto’s op de boot gaan en wanneer deze ongeveer aan zullen komen.

Rond de maandag november zullen wij contact met u opnemen met betrekking tot de levering van uw Hyundai Kona EV.
Dit is wat ik van mijn dealer te horen krijg, heel jammer maar niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ongeveer hetzelfde bericht als ik van mijn dealer te horen krijg, alleen die zegt er niet eens bij wanneer er auto's op een boot gaan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
De Kona is zojuist geleverd door de LM, helaas wel wat transport schade aan de wagen, dit soort plekken op de voor en achterkant op alle plastic delen, wel een stuk of 12 in totaal.

Daarnaast is de Type 2 kabel en EV reel niet meegeleverd door de LM.
LM heeft niet via Hyundai zelf ingekocht dus ben benieuwd hoe ze dit op gaan lossen.

En nog 2 foto's van het model zelf

//edit
Zal binnenkort nieuwe foto's uploaden die wel werken.

[ Voor 115% gewijzigd door midego op 18-07-2019 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Grijze import?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Geen idee, ik denk het. De LM beweerde mij dat deze ook 3-fase laden doet, haha! Natuurlijk niet.
Pagina: 1 ... 20 ... 139 Laatste