Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 148 149 Laatste
Acties:

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Steef schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:51:
Volgens de Navigation updater moet een "2020-23 Kona Electric" gebruik maken van OS_E_PE

Welke heb ik nu :?
Vanaf 2020 t/m de facelift zit er een groter mediascherm in de Kona. Daarvoor was het scherm kleiner met de knoppen naast het scherm.

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05:29

Steef

GoT's Most Eaten

easyriider schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:59:
[...]

Vanaf 2020 t/m de facelift zit er een groter mediascherm in de Kona. Daarvoor was het scherm kleiner met de knoppen naast het scherm.
Ik heb de variant met knoppen onder het scherm, maar niet de facelift - dat zou dus de PE firmware moeten zijn?

Bijzonder dat de 20 firmware er dan op staat, ik zal eens kijken of hij de PE firmware wil slikken. Misschien verklaart dit waarom de spiegel verwarming niet werkt via de app.

Overigens zou ik wel verwachten dat het systeem zelf checkt of de versie correct is. :X

[ Voor 20% gewijzigd door Steef op 22-02-2026 10:07 ]

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:10
@Steef Ik zou hier wel mee oppassen... Als je nu de 20 hebt draaien dan is er grote kans dat je die ook moet houden. Maar ik twijfel ook hoor. Ik weet dat je eigenlijk geen AI moet gebruiken voor dit soort dingen maar die zegt dat de OS_E_20 voor een Gen5W met 7" of 8" scherm is met de knoppen onder het scherm. De OS_E_PE is voor de Gen5W met 10,25" scherm, ook met de knoppen eronder. Nou ken ik de kleinere variant alleen met de knoppen ernaast dus dit zou zomaar een hallucinatie kunnen zijn.

Al heeft deze site met voorbeeldplaatjes het wel over Gen5 navigatie (knoppen zijkant dacht ik) en de nieuwere Gen5W in zowel een 8" als 10" variant.

Sorry wordt er niet duidelijker van!

Ik heb trouwens een 10" scherm en de PE software draaien. Geïmporteerde Duitse Kona Premium uit september 2020.

[ Voor 7% gewijzigd door michaelvo op 22-02-2026 10:17 ]

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:30
geenstijl schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:01:
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe kona.
Momenteel heb ik twee opties:
- nieuwe comfort smart met warmtepomp/v2l voor € 37.000
- 2e hands premium (7 maanden, 7.000 km) voor € 37.800

Grootste pluspunten van de premium zijn voor mij stoelventilatie en 360 graden camera.
Maar ik vraag mij af of je in de praktijk dat echt veel gebruikt/er echt wat aan hebt.
De premium staat verder op 19 inch velgen, terwijl ik lichte voorkeur heb voor 17 inch ivm range/comfort.
Zijn er mensen die gewisseld zijn van 19 naar 17? Is het verschil merkbaar?
Ik had een vergelijkbare keuze een paar maanden terug en en ben voor de Premium gegaan. Ik vind de 360 camera met parkeren erg makkelijk. Ook als je knipperlicht uitzet komt de camera in beeld om de dode hoek te laten zien.

De BCA was ook niet standaard op de comfort smart en vond ik ook wel makkelijk. Is wel een optie.

Elektrische stoelen had ik niet als plus. Nu we de auto hebben zijn we er erg blij mij dat de stoel per rijder gelijk goed word ingesteld. Mijn vrouw gebruikt deze auto nu veel meer en laat haar benzine auto staan.

Stoel ventilatie nog niet nodig gehad. Ik hoor om mee heen dat de meeste het niet gebruiken en gewoon de airco aanzetten.

Kleine afschrijving op de Premium vind ik ook een voordeel dan nieuw.

Maar kan je niet gewoon een uurtje met de Premium rijden en die systemen even uitproberen. Succes met de keuze.

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

michaelvo schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:15:
Sorry wordt er niet duidelijker van!
Dit vat het allemaal goed samen :D

Ik heb nog even gekeken - de _20 versie (2019-20) en de _PE versie (2020-23) zijn op USB vrijwel identiek - alleen een versie document is anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7uKNc2TZoBb2_AWwBMggze8c_g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zBmOA5TThecM0cAd5BtwZpwH.png?f=user_large

Website van Hyundai zelf zegt 2020-23, en dus PE - ik heb ook de 10" variant met de knopjes onderop. Misschien heeft de dealer er per abuis een verkeerde versie op weten te krijgen?

Als het allemaal identiek is maakt het misschien ook niet uit.

Maandag hoef ik niet weg, dus kijken waar het schip strand.

*update*

Als ik een PE update USB in de auto druk krijg ik gewoon dat melding dat hij naar een _20 wil updaten van die USB stick. De codebase zal wel hetzelfde zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wr24Bo7-GspXhQib_NNpF3gcx4o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DgWgEyxaTLy5cygn5BdvjS9I.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxS8JZWrbwrXT67GblRi1wV1wqg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQRledJYsgxGCa0lt7W4Q20Q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzZWMIDHVvlvnnYDULi0AS2xTiU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xgt3rJtioy6wT5lT3Vdjmoa.jpg?f=fotoalbum_tile
Maar weer met Bluelink mailen.

[ Voor 117% gewijzigd door Steef op 22-02-2026 12:15 ]

• easyriider
  • Niet online
Ik heb ergens gelezen, weet niet of het hier was of een ander forum, iemand met een Kona uit 2019 had z'n scherm vervangen door een 10 inch uit een nieuwere Kona. Dan heb je misschien ook een groot scherm met een firmware versie van een oudere Kona.

• easyriider
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3eGxe36ikVBw2cFNy82z0ebfjmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6uMXg34hDKgTDZKETYmErMjf.jpg?f=fotoalbum_large

Even in m'n auto gekeken, mijn Kona heeft ook OS_E_20, eind vorig jaar nog geupdate.

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

easyriider schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:05:
[Afbeelding]

Even in m'n auto gekeken, mijn Kona heeft ook OS_E_20, eind vorig jaar nog geupdate.
Dank 😊

Ik ben er inmiddels achter dat deze update ook kaarten bevat, dus dat is ook opgehelderd.

Ik zie dat je systeem op 250401 zit --> er is een update naar 251204.

Hier (2020-23 Kona EV pre-facelift, 3ph 64 kWh)
Platform: Standard-class Gen5W Navigation
Model: OSAE.S5BLC.AEU
Software Version: OS_E_20.EUR.S5W_L.001.001.251204
Firmware Version: OS_E_20.EUR.09.251201
Navigation app-version: STD5W.EUR.HMC.250923.d4d60e3
Map version: EUR.18.49.55.023.621.5

[ Voor 20% gewijzigd door Steef op 23-02-2026 09:26 ]

• hvwees
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 06:44
geenstijl schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:01:
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe kona.
Momenteel heb ik twee opties:
- nieuwe comfort smart met warmtepomp/v2l voor € 37.000
- 2e hands premium (7 maanden, 7.000 km) voor € 37.800

Grootste pluspunten van de premium zijn voor mij stoelventilatie en 360 graden camera.
Maar ik vraag mij af of je in de praktijk dat echt veel gebruikt/er echt wat aan hebt.
De premium staat verder op 19 inch velgen, terwijl ik lichte voorkeur heb voor 17 inch ivm range/comfort.
Zijn er mensen die gewisseld zijn van 19 naar 17? Is het verschil merkbaar?
Ik rij een premium en in de zomer is die ventilatie in de stoelen toch wel heel erg prettig. De 360° camera vind ik ook erg fijn vooral in krappe plekken.

Overigens zijn de dode hoek camera's ook erg fijn, zodra je richting aangeeft zie je het beeld in je dashboard.

Ik heb destijds gekozen voor de €0 optie om naar 17" te gaan. Ik geef dan meer om rijbereik en comfort en ik zie de velgen toch niet als ik erin zit.
Ik ben niet gewisseld dus ik heb geen vergelijking.

[ Voor 5% gewijzigd door hvwees op 22-02-2026 13:45 ]

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
stunter schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:23:
[...]

Ik had een vergelijkbare keuze een paar maanden terug en en ben voor de Premium gegaan. Ik vind de 360 camera met parkeren erg makkelijk. Ook als je knipperlicht uitzet komt de camera in beeld om de dode hoek te laten zien.

De BCA was ook niet standaard op de comfort smart en vond ik ook wel makkelijk. Is wel een optie.

Elektrische stoelen had ik niet als plus. Nu we de auto hebben zijn we er erg blij mij dat de stoel per rijder gelijk goed word ingesteld. Mijn vrouw gebruikt deze auto nu veel meer en laat haar benzine auto staan.

Stoel ventilatie nog niet nodig gehad. Ik hoor om mee heen dat de meeste het niet gebruiken en gewoon de airco aanzetten.

Kleine afschrijving op de Premium vind ik ook een voordeel dan nieuw.

Maar kan je niet gewoon een uurtje met de Premium rijden en die systemen even uitproberen. Succes met de keuze.
Bedankt voor je input.
Ik ga er nog mee rijden.
Maar ik was juist benieuwd naar ervaringen van wat langere tijd.
BCA zit overigens ook op de nieuwe comfort smart die ik op het oog hebt.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
hvwees schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:40:
[...]Ik rij een premium en in de zomer is die ventilatie in de stoelen toch wel heel erg prettig. De 360° camera vind ik ook erg fijn vooral in krappe plekken.

Overigens zijn de dode hoek camera's ook erg fijn, zodra je richting aangeeft zie je het beeld in je dashboard.

Ik heb destijds gekozen voor de €0 optie om naar 17" te gaan. Ik geef dan meer om rijbereik en comfort en ik zie de velgen toch niet als ik erin zit.
Ik ben niet gewisseld dus ik heb geen vergelijking.
Ik zou moeten betalen voor de velgen, omdat ze er geen 17 inch bij hebben.
Maar vooral 360 camera en stoelventilatie als pluspunt dus.
Keuze maken blijft altijd lastig B)

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:08
geenstijl schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:44:
[...]
Ik zou moeten betalen voor de velgen, omdat ze er geen 17 inch bij hebben.
Maar vooral 360 camera en stoelventilatie als pluspunt dus.
Keuze maken blijft altijd lastig B)
Gewoon eens informeren bij de garage of ze niet een (aanstaande) Kona rijder hebben die een goedkope upgrade naar 19" wil hebben.

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

michaelvo schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:47:
[...]

Nee ik dacht ik wacht eerst even jouw acties af 😅. Ik zal ook nog eens mailen dat het wel heul lang duurt voordat er een oplossing is.
Inmiddels dezelfde reactie gehad:
Thank you for getting back to us with an update.

We are aware of this issue and are working on a solution.

We have forwarded everything you shared to our internal technical team for further investigation.

We will contact you as soon as there is an update or any progress. We truly appreciate your patience while we work to resolve this for you.
Kijken of het voor komende winter weer werkt? :9

Pagina: 1 ... 148 149 Laatste