Ik heb bij 69000 km een Aviloo test kunnen laten doen na deelname aan een VER vragenlijst voor onze 2020 64kWh Kona. In dit geval ontving ik een kastje met een duidelijke instructie. Eerst laden tot 100 %, dan het kastje verbinden met de poort, verbinden met je mobiel via een weblink en rijden tot 10% binnen een week. Ik moest toevallig op en neer naar Duitsland die dag. De app stuurt af en toe berichten.Nirmed schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 22:41:
Hallo allemaal,
….
Voor mij was het die €130 waard om de komende jaren zorgeloos te rijden. 😊
Binnen 48 uur een rapport: 96% daadwerkelijk beschikbaar 61,61 kWh. Daarna kastje terug naar Oostenrijk.
Uit het rapport:
TEST METHODE INFORMATIE
De AVILOO PREMIUM Test voor elektrische voertuigen is gebaseerd op een combinatie van de volgende methoden: •
Bepaling van de netto-energie die aan het elektrische voertuig (EV) kan worden onttrokken,
• Batterijmodellen voor temperatuurcompensatie en berekening van de inwendige weerstand.
• Berekening om de gezondheidstoestand van de batterij af te leiden.
De analyse wordt uitgevoerd binnen een ontladingsproces van een oplaadstatus van 98% tot minder dan 10%. Miljoenen voor de batterij relevante gegevenspunten van het voertuig worden in realtime naar het AVILOO-platform overgebracht. Na afloop van de ontlaadrit worden de overgedragen gegevens gevalideerd en wordt de gezondheidstoestand (State of Health - SOH) van de batterij geanalyseerd. De gezondheidstoestand (SOH) wordt berekend op basis van compensatiemodellen voor een referentietemperatuur van 25°C. Daarom is deze waarde altijd vergelijkbaar en onafhankelijk van de werkelijke batterijtemperatuur tijdens de testrit.