Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 128 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07:53

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

XanderDrake schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:01:
[...]

Had je grote mechanische problemen met je Kona?Onder garantie vervangen?
Steeds de ratel. In het begin was Hyundai makkelijk met laten vervangen “Als vervangen van de motor het niet oplost, vervangen we ook de GDU”. Later was er meer voor nodig: het opnemen van de ratel en dan een corrigerende actie door Hyundai laten fiatteren.
Alles onder garantie opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-06 12:45
Twiek-San schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:29:
[...]

Steeds de ratel. In het begin was Hyundai makkelijk met laten vervangen “Als vervangen van de motor het niet oplost, vervangen we ook de GDU”. Later was er meer voor nodig: het opnemen van de ratel en dan een corrigerende actie door Hyundai laten fiatteren.
Alles onder garantie opgelost. :)
Hoe heb je dat precies aangepakt? Mijn garage wil vooralsnog dat ik de ratel gewoon negeer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-06 20:53
Als ik met het raam open rijdt hoor ik een irritant soort slippend geluid, moeilijk te omschrijven. Het doet me denken aan het geluid dat je wel hoort bij hele oude auto's die niet goed zijn onderhouden. Met raam dicht hoor ik niets. Herkennen jullie dat? Is dat normaal, of moet ik even naar de garage?

En een andere vraag: de Kona beveelt aan elke 15000 km een beurt te doen. Is wel erg vaak vind ik. Houden jullie je daaraan?

[ Voor 18% gewijzigd door Nova163 op 06-07-2024 21:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 18:53

XallaX

Meow

Nova163 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:59:
Als ik met het raam open rijdt hoor ik een irritant soort slippend geluid, moeilijk te omschrijven. Het doet me denken aan het geluid dat je wel hoort bij hele oude auto's die niet goed zijn onderhouden. Met raam dicht hoor ik niets. Herkennen jullie dat? Is dat normaal, of moet ik even naar de garage?

En een andere vraag: de Kona beveelt aan elke 15000 km een beurt te doen. Is wel erg vaak vind ik. Houden jullie je daaraan?
Je linkerarm niet te ver naar beneden laten hangen?

Ik hou me aan de interval, verplicht want lease.

Die beurt is wel nodig als je je garantie nog hebt en er zit naast de standaard controles een conditie check in van de accu. (en die kun je denk ik niet zelf doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:39

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik hoor mijn GDU ratel zelfs boven de radio uit, tis net een koude diesel. Heb er melding van gemaakt, dinsdag moet ik voor een beurt, zie wel wat ze er mee doen. Het zit mijn tijd wel uit, ik moet de auto 1 oktober inleveren.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 20:47
krizzziz schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 07:46:
[...]

Juli wordt het nu, althans dat verwacht Hyundai Nederland.
Ben benieuwd of er idd in juli een update komt en of deze dan meer biedt dan kaart updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02:08
elmo1 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 07:43:
[...]

Zou jij dan iets willen testen voor mij.

Je zet hotspot aan op je mobiel
Je verbind en accepteert detomrom.luve services.
Dan ga je naar navigatie instellingen
Dan open je waarschuwing. meen 2e optie
En die vinkje je aan
Die gaar bij mij naar greyout en krijg geen file informatie of flits info meer.
[Afbeelding]
Zie hier vette file die er al staat maar navi is grijs dit was gekleurd voor de update.
[Afbeelding]
Al eens een reset gedaan van het entertainment systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:01

elmo1

Kona Electric jan-2019

oldie127 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 02:17:
[...]

Al eens een reset gedaan van het entertainment systeem
Volledig Reset,
Opnieuw inlezen software
2 keer terug geweest bij dealer die probeerde mij met een l verhaal weg te sturen.
Via hyundai nl klacht ingediend toen heeft dealer 1 malig een id opgevraagd.
En sinds dien zijn ze gestopt met communiceren ook verzoek van hyundai nl om contact op te nemen hebben ze genegeerd en na mijn laatste mail al een week doodse stilte.
Lekker die auto ontevreden groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:11
elmo1 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 07:43:
[...]

Zou jij dan iets willen testen voor mij.

Je zet hotspot aan op je mobiel
Je verbind en accepteert detomrom.luve services.
Dan ga je naar navigatie instellingen
Dan open je waarschuwing. meen 2e optie
En die vinkje je aan
Die gaar bij mij naar greyout en krijg geen file informatie of flits info meer.
[Afbeelding]
Zie hier vette file die er al staat maar navi is grijs dit was gekleurd voor de update.
[Afbeelding]
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat precies te testen. Heb auto met hotspot van telefoon verbonden en dan kan ik traffic info aanzetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYfGdu8GaZ8cDA_WRBxbLq_WwaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krJChFYjtixdVmwW924UGkCk.jpg?f=fotoalbum_large

Enkel kan ik geen waarschuwingen voor snelheidscamera’s instellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLhwb_NqJyND7qzXCAcPFgmbM6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKkSTJ9QfQqVSNXLve0q5aQG.jpg?f=fotoalbum_large

Nou weet ik nog niet of file-info binnenkomt… want geen file onderweg. Valt er voor jou meer te testen of beantwoord dit je vraag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07:53

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

thys schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:35:
[...]

Hoe heb je dat precies aangepakt? Mijn garage wil vooralsnog dat ik de ratel gewoon negeer…
Negeren….echt niet. Als jij het hoort, is het geluid er.
Per email melden en naar de garage gaan. Zorg dat vastligt dat je het gemeld hebt. Monteur laten meerijden en dan de garage opnames van het geluid laten maken. Die gaan naar Hyundai en daar beoordelen ze de opname. Als de garage niet meewerkt: andere garage of Hyundai zelf benaderen.
Succes! Moet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

vanaalten schreef op zondag 7 juli 2024 @ 07:46:
[...]

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat precies te testen. Heb auto met hotspot van telefoon verbonden en dan kan ik traffic info aanzetten:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nou weet ik nog niet of file-info binnenkomt… want geen file onderweg. Valt er voor jou meer te testen of beantwoord dit je vraag?
Thanks.

Het laatste is het issue bij trafic kun je geen waarschuwingen (alerts) instellen en dat is juist het issue. Je route keeg dan ook kleurtjes zodra je wifi hotspot verbonden was en dat is ookniet meer het geval.
Als iemand een pre oktober update install heeft, heeft hij die optie wel en ook wel kleurtjesals in verkeersinfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
elmo1 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 06:32:
[...]

Thanks.

Het laatste is het issue bij trafic kun je geen waarschuwingen (alerts) instellen en dat is juist het issue. Je route keeg dan ook kleurtjes zodra je wifi hotspot verbonden was en dat is ookniet meer het geval.
Als iemand een pre oktober update install heeft, heeft hij die optie wel en ook wel kleurtjesals in verkeersinfo.
Ah, OK.
Als ik er aan denk zal ik binnenkort nog eens testen (als er wat meer kans op file is...) en kijken of er inderdaad geen file-informatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

vanaalten schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:03:
[...]

Ah, OK.
Als ik er aan denk zal ik binnenkort nog eens testen (als er wat meer kans op file is...) en kijken of er inderdaad geen file-informatie is.
Super, en als er nog iemand is met de update van voor oktober 2023 dan kunnen we heel duidelijk het verschil zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
elmo1 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:15:
[...]

Super, en als er nog iemand is met de update van voor oktober 2023 dan kunnen we heel duidelijk het verschil zien.
@elmo1 Vandaag toen ik toch stilstond in een file even geprobeerd met telefoon als wifi-hotspot aan de auto gekoppeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q62ph0VsC8zKZQ8rO55IVfdGGME=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ak1zJob0g4cgIDRMiqI1VFAa.jpg?f=user_large
Dus ik krijg wel kleur te zien bij de stukken waar file staat. Weliswaar geel, niet rood, maar toch.

Voor de zekerheid ook even de versies van diverse dingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmS93OEvPzIzIr7gpssCAgwd3Rg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lpdF3VFSa8f2WnMZqx62yjGz.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOJ6cSo8yCUgmpyc3N2ABXc4XpU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uaPaESIwyONpnGNsTFRGBHQv.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:51

lord_fh

PS5

Iemand enig idee van de levertijden van de kona Electric? Ik kan een nieuwe lease auto uitzoeken en dit is denk ik de grootste kanshebber (comfort smart met warmtepomp en trekhaak)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-06 19:08
lord_fh schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:25:
Iemand enig idee van de levertijden van de kona Electric? Ik kan een nieuwe lease auto uitzoeken en dit is denk ik de grootste kanshebber (comfort smart met warmtepomp en trekhaak)
4 tot 6 maanden

Toevallig net een telefoontje gekregen dat die van ons binnen is. Op 24 feb besteld en vandaag binnen. 20 juli levering.

[ Voor 16% gewijzigd door doobieters op 09-07-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

vanaalten schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:10:
[...]

@elmo1 Vandaag toen ik toch stilstond in een file even geprobeerd met telefoon als wifi-hotspot aan de auto gekoppeld:
[Afbeelding]
Dus ik krijg wel kleur te zien bij de stukken waar file staat. Weliswaar geel, niet rood, maar toch.

Voor de zekerheid ook even de versies van diverse dingen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De route was volgens mij ook groen zodra je hem plande en bleef niet grijs. Ook de flistmeldingen zijn verdwenen. Daar remde hij automatisch voor af als je op de acc reed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

doobieters schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:37:
[...]

4 tot 6 maanden

Toevallig net een telefoontje gekregen dat die van ons binnen is. Op 24 feb besteld en vandaag binnen. 20 juli levering.
Duidelijk, snel bestellen alsk hem dit jaar nog wil hebben gok ik dus...

Is het nog aan te raden de warmtepomp optie te nemen (die van 1400 euro geloof ik) of is dar geen must qua actieradius killing zonder zon pomp ?? ?ik wil de kona vooral nemen om de range van 500+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
lord_fh schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:35:
[...]

Duidelijk, snel bestellen alsk hem dit jaar nog wil hebben gok ik dus...

Is het nog aan te raden de warmtepomp optie te nemen (die van 1400 euro geloof ik) of is dar geen must qua actieradius killing zonder zon pomp ?? ?ik wil de kona vooral nemen om de range van 500+ )
Zeker, snel bij zijn ;)

Zelf hebben wij wel gekozen voor de warmtepomp. Ik lees er online wat wisselende verhalen over mbt de impact op de actieradius, maar 1500 euro voor de warmtepomp en vehicle to load is het sowieso wel waard.

Verder nog de tip om de 17 inch wielen te nemen, die geven je 40 a 50 km extra radius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 19:44
Ik heb een vraag. Zelf een 2019 Kona gereden in de lease. Altijd blij mee geweest. Ik lees veel over “een ratelend geluid”. Nu zit ik eraan te denken om in plaats van nieuwe lease een te kopen maar hoe groot is de kans dat een Kona gaat ratelen :D. Zijn er ergens statistieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

World Citizen

FreeReef.nl

KingDurk schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:34:
Ik heb een vraag. Zelf een 2019 Kona gereden in de lease. Altijd blij mee geweest. Ik lees veel over “een ratelend geluid”. Nu zit ik eraan te denken om in plaats van nieuwe lease een te kopen maar hoe groot is de kans dat een Kona gaat ratelen :D. Zijn er ergens statistieken?
5 kona's uit 2020/21 hebben het niet bij ons. Ik had er ook nooit over gelezen maar kennelijk is het een ding.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrqYTE0wlBbUEou1suV8tlnZW2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMxNZgg6iAJWNfMyK62rnX2s.jpg?f=fotoalbum_large

Alle 4 de lampjes branden, auto gaat niet meer aan. Anwb is onderweg. Wat kan er aan de hand zijn?

Edit: lampjes zijn inmiddels ook uit, ik verdenk de 12v accu.

[ Voor 6% gewijzigd door Diederik op 12-07-2024 13:54 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

KingDurk schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:34:
Het typische is dat die bij de Kia e-Niro wel een bekend issue is (en onder garantie wordt opgelost door vervanging motorsteunen en/of complete vervanging van de motor ivm een issue met de lagers). Ik dacht dat Kona en Niro dezelfde aandrijving hadden, maar misschien ook niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OC1UqBFONkMoLPlX0gu0MyzOiWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JimXIOSe5anZnwGquykbN9JJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WoqUIu-45rkT0jreumYFa-OlsIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sG3tKIO997Ot1ef0KZq5ZrYP.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag proefgereden, moet zeggen, positief verrast! Vind fysieke knoppen fijner dan touch, al hadden ze wel een andere kleur mogen hebben dan grijs, maarja detail.

One pedal is heel fijn rijden en de auto zit goed. Vindt hem ook niet overdreven hellen ofzo.

Ben benieuwd wat de levertijd is van een donker blauwe of cypress green..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 16:12
cypress green natuurlijk! O+

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-06 22:21
Ik vind het belachelijk dat ze de knoppen op het stuur verwisseld hebben, van links naar rechts en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
?
Cruisecontrol links lijkt me vrij standaard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Diederik schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:27:
[Afbeelding]

Alle 4 de lampjes branden, auto gaat niet meer aan. Anwb is onderweg. Wat kan er aan de hand zijn?

Edit: lampjes zijn inmiddels ook uit, ik verdenk de 12v accu.
Was inderdaad de 12v accu, op locatie vervangen door de ANWB.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XallaX

XallaX

Meow

Gluten Parody schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:33:
?
Niet bepaald ...

https://www.oostendorp-au...156273584_33831770-10.jpg

t/m 2023 rechts .... lijkt me vreemd dat het nu ineens anders wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 10:59
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn als rechterachteraam niet meer open gaat? Zowel via bestuurders kant als op het raam zelf niet.

Zekering vervangen met RH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:13
Gluten Parody schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:33:
?
Ik rij momenteel nog met Kona 2020, en ga binnen een week ofzo over naar ioniq 6.
En weet nu al dat het lang zal duren voor ik links gebruiken gewoon ga zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX

XallaX

Meow

Spookie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:46:
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn als rechterachteraam niet meer open gaat? Zowel via bestuurders kant als op het raam zelf niet.

Zekering vervangen met RH?
Ja.
Zekering RH F7 nakijken 25A, zekeringkast in de auto.
Kijk in de deksel, servicemanual 2018-19 komt dit uit dus kan net anders zijn bij andere modellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 12:34

The Adder

Happy racing from Holland

Buske schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:56:
[...]

Ik rij momenteel nog met Kona 2020, en ga binnen een week ofzo over naar ioniq 6.
En weet nu al dat het lang zal duren voor ik links gebruiken gewoon ga zijn. :(
Ben benieuw naar je ervaring met de ioniq 6. Heb mij 2e kona nu net een jaartje, maar elke keer als ik een 6 ziet rijden ben ik toch een beetje jaloers (is eindelijk echt iets anders, qua uiterlijk!)

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 70000km, [juni 2023->]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miranda89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-06 17:16
Diederik schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:48:
[...]
Was inderdaad de 12v accu, op locatie vervangen door de ANWB.
Vervangen? Was jumpstarten niet genoeg?
Ik heb nu voor de 2e keer in 2 weken een lege 12v accu. Na de vorige keer de accu doorgemeten en die was nog prima zeiden ze. Maargoed, nu dus weer leeg. Hoe lang moet een 12v acculader eraan hangen voordat de Kona weer zou kunnen starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:40

PeaceNlove

Deugleuter

Miranda89 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:01:
[...]

Ik heb nu voor de 2e keer in 2 weken een lege 12v accu. Na de vorige keer de accu doorgemeten en die was nog prima zeiden ze. Maargoed, nu dus weer leeg. Hoe lang moet een 12v acculader eraan hangen voordat de Kona weer zou kunnen starten?
Gewoon direct starten met de jumpstarter er aan. Dan vervolgens de auto een half uur op ready laten staan of rijden, zodat je vanuit de HV-batterij je 12v batterij bijlaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

[...]

De accu’s van hyundai zelf zijn erg slechte kwaliteit 1 keer leeg is kapot ook al beweren ze dat hij nog goed is. Ze geven ook maar 2 jaar garantie terwijl andere merken 3 jaar geven,zegt ook wat.
Bij de 4e 12v accu die buiten garantie viel heb ik zelf een accu gehaald en die doet het al langer dan de 3 accu's van hyundai die ik heb gehad in 2 jaar tijd.
Heb mijn noco al heel lang niet meer nodig gehad. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door elmo1 op 13-07-2024 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
[...]

Volgens ANWB niet, die heeft de accu doorgemeten en direct vervangen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buske
elmo1 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:55:
[...]

De accu’s van hyundai zelf zijn erg slechte kwaliteit 1 keer leeg is kapot ook al beweren ze dat hij nog goed is. Ze geven ook maar 2 jaar garantie terwijl andere merken 3 jaar geven,zegt ook wat.
Bij de 4e 12v accu die buiten garantie viel heb ik zelf een accu gehaald en die doet het al langer dan de 3 accu's van hyundai die ik heb gehad in 2 jaar tijd.
Heb mijn noco al heel lang niet meer nodig gehad. :*)
Ik heb nieuwe batterij gekregen, toen die 3jaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
XallaX schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:17:
[...]

Ja.
Zekering RH F7 nakijken 25A, zekeringkast in de auto.
Kijk in de deksel, servicemanual 2018-19 komt dit uit dus kan net anders zijn bij andere modellen.
Ja precies, maar verklaard dat waarom alleen rechtsachter niet werkt? Zal rechtsvoor dan ook niet moeten werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX

XallaX

Meow

Spookie schreef op zondag 14 juli 2024 @ 16:52:
[...]

Ja precies, maar verklaard dat waarom alleen rechtsachter niet werkt? Zal linksvoor dan ook niet moeten werken?
Heeft een eigen 25A zekering, LH F5.
(Left Hand / Right Hand)

https://www.hkona.com/rel...onents_location-1424.html

[ Voor 88% gewijzigd door XallaX op 14-07-2024 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
XallaX schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:12:
[...]

Heeft een eigen 25A zekering, LH F5.
(Left Hand / Right Hand)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Duidelijk! Morgen even vervangen.. had zekeringen gekocht bij de Action maar die passen niet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XallaX

XallaX

Meow

Misschien ook handig voor anderen hier.

De online service manual kun je hier vinden: https://www.hkona.com/

OM= Owners manual
SM= Service manual

Naast deze online versie zijn ze ook in PDF wel te vinden, daarin zoek je makkelijker dan op de site.
Die zijn alleen niet 'officieel' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

voor de 2024 Kona rijders:

Ik ben bijna zover metbestellen van de lease auto :) (premium lokt heel erg maarja dat is weer 20 euro meer per maand...) maar: dakdragers. Ik heb een dakkoffer die erop moet, ik kan echter alleen dragers voor een glad dak vinden...... (behalve van hyundai zelf) iemand die daar ook tegen aanloopt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-06 12:56
lord_fh schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:41:
voor de 2024 Kona rijders:

Ik ben bijna zover metbestellen van de lease auto :) (premium lokt heel erg maarja dat is weer 20 euro meer per maand...) maar: dakdragers. Ik heb een dakkoffer die erop moet, ik kan echter alleen dragers voor een glad dak vinden...... (behalve van hyundai zelf) iemand die daar ook tegen aanloopt ?
Als het niet voor ski's is zou ik de dakkoffer op Marktplaats zetten en een trekhaakkoffer aanschaffen (zijn ook te huur). Dat scheelt je veel extra stops op vakantie omdat het geen invloed heeft op je range. Er wordt zelfs beweerd dat het door de aerodynamica zelfs een grotere range oplevert.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

pmiddeld schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:05:
[...]
:P
Als het niet voor ski's is zou ik de dakkoffer op Marktplaats zetten en een trekhaakkoffer aanschaffen (zijn ook te huur). Dat scheelt je veel extra stops op vakantie omdat het geen invloed heeft op je range. Er wordt zelfs beweerd dat het door de aerodynamica zelfs een grotere range oplevert.
Snap ik, alleen ik heb de trekhaak al nodig voor de fietsen :P :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hubobo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-06 08:28
pmiddeld schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:05:
[...]Dat scheelt je veel extra stops op vakantie omdat het geen invloed heeft op je range.
Is er ergens een inschatting van hoeveel je aan range kwijt raakt met een dakkoffer (zie foto)?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ABpSFjOerpRoxilRfRV0E4eL-M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0Dt35OgmsHrAbvi386rHb7Cn.png?f=user_large

Ah; eigen antwoord al gevonden: https://www.autoblog.nl/nieuws/dakkoffer-op-een-ev-dramatisch-voor-actieradius-6841709

[ Voor 18% gewijzigd door Hubobo op 15-07-2024 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Denk dat je dat lastig in beeld krijgt, dan moet je al een noemenswaardige langere afstand onder dezelfde omstandigheden 2x gaan rijden. 1x met koffer en 1x zonder :P

Toen ik mijn Kona kreeg heb ik wel een dakkoffer overwogen. Aangezien het toch een redelijke investering is heb ik toen de eerste vakantie zonder geprobeerd. Ben toen tot de conclusie gekomen dat minder spullen meenemen ook een optie is :+

Ik trek de hele kofferbak leeg en dan kan er toch nog best wat bagage mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Voor de Kona 24 is nu na de prijsverlaging wéér de dubbele subsidie actie terug. Dus nu heb je al een Kona EV voor 31.095 (incl subsidie)..

Wel echt zuur voor de eerste kopers, wat is dat hard aan het dalen zeg.

https://www.hyundai.com/nl/nl/subsidie.html

[ Voor 9% gewijzigd door doobieters op 15-07-2024 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

doobieters schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:25:
Voor de Kona 24 is nu na de prijsverlaging wéér de dubbele subsidie actie terug. Dus nu heb je al een Kona EV voor 31.095 (incl subsidie)..

Ze moeten wat. De eerste Kona verkocht als een malle omdat er toen geen concurrentie was voor die prijs en range. Tegenwoordig heb je genoeg keuze.

Je koopt tegenwoordig voor 45K een long range Ford Defender die beter rijd en meer binnenruimte heeft. Waarom zou je dan nog 43K voor een long range Kona betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:54
doobieters schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:25:

Ach, voordeel is dat de volgende dan goedkoper is. Dan heb je voor de huidige auto meer afschrijving, maar voor de volgende minder. Maakt per saldo niet uit. Of is dat het goedpraten van hogere afschrijving dan verwacht :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Hubobo schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:09:
[...]
Is er ergens een inschatting van hoeveel je aan range kwijt raakt met een dakkoffer (zie foto)?

Ah; eigen antwoord al gevonden: https://www.autoblog.nl/nieuws/dakkoffer-op-een-ev-dramatisch-voor-actieradius-6841709
Het is dus eigenlijk best aantrekkelijk om ALTIJD met trekhaakkoffer te rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
rube schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:46:
[...]

Het is dus eigenlijk best aantrekkelijk om ALTIJD met trekhaakkoffer te rijden :+
Wie rekent even uit hoeveel km je moet rijden om dan goedkoper uit te zijn? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rube
pmiddeld schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:29:
[...]

Wie rekent even uit hoeveel km je moet rijden om dan goedkoper uit te zijn? :+
En een verzoek aan degene die dat gaat doen, maak dan ook even een tabel met verschillende kWh prijzen :+ (want die verschillen natuurlijk ook nogal sterk per persoon/situatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

rube schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:46:
[...]

yeah dat haalde ik ook uit deze studie!! Hoe werkt dat eigenlijk met de parkeersensor?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
XanderDrake schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:56:
[...]

yeah dat haalde ik ook uit deze studie!! Hoe werkt dat eigenlijk met de parkeersensor?
Die gaat piepen zodra je 'm in de R zet, helaas. Kan je de achtersensor ook tijdelijk uitzetten trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

pmiddeld schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:48:
[...]

Die gaat piepen zodra je 'm in de R zet, helaas. Kan je de achtersensor ook tijdelijk uitzetten trouwens?
Schakelt die niet automatisch uit als de stekker aangesloten zit ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

lord_fh schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 01:28:
[...]
Schakelt die niet automatisch uit als de stekker aangesloten zit ?!
Nee, helaas niet :(

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 70000km, [juni 2023->]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

pmiddeld schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:48:
[...]

Je kan hem uitzetten met een knop naast de rechter achterkant van je stoel, dacht ik.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

zojuist "order" geplaatst..

Comfort Smart 65kwh in Sailing Blue pearl met warmtepomp en afneembare trekhaak 13 polig.
Afwachten maar, ik wil perse dit jaar leveren dus ik ben benieuwd of dat met deze configuratie kan, heb gevraagd het anders te laten weten.

Toch zitten twijfelen voor een premium maargoed zo blijf je aan de gang, het is uberhaupt mijn 1e lease auto dus vind alles al een klap geld in de maand in vergelijking met de autos die ik altijd reed haha, vond het wel goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

XanderDrake schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:51:
[...]

Je kan hem uitzetten met een knop naast de rechter achterkant van je stoel, dacht ik.
Klopt, maar het is niet zo, zoals bij sommige andere merken, dat de auto merkt dat er iets achter hangt en dan automatisch op deze knop drukt ;)

PS. Heb ook een trekhaak, en eigenlijk valt er goed mee te leven, maar is wel iets wat gelijk opvalt t.o.v. andere merken. Is misschien opgelost bij de 2023/4 versie, iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
lord_fh schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:14:

Comfort Smart 65kwh in Sailing Blue pearl met warmtepomp en afneembare trekhaak 13 polig.
Afwachten maar, ik wil perse dit jaar leveren dus ik ben benieuwd of dat met deze configuratie kan, heb gevraagd het anders te laten weten.

Toch zitten twijfelen voor een premium maargoed zo blijf je aan de gang, het is uberhaupt mijn 1e lease auto dus vind alles al een klap geld in de maand in vergelijking met de autos die ik altijd reed haha, vond het wel goed zo.
Gaaf! Ga je veel plezier aan beleven :) Welke wielen heb je er onder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

doobieters schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:15:
[...]

Gaaf! Ga je veel plezier aan beleven :) Welke wielen heb je er onder?
De originele, ivm range behoud :) (degene die standaard in een comfort smart zitten dus)

[ Voor 10% gewijzigd door lord_fh op 16-07-2024 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
lord_fh schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:16:
[...]
De originele, ivm range behoud :) (degene die standaard in een comfort smart zitten dus)
Verstande keuze idd. Ben benieuwd wanneer Hyundai gaat leveren voor je. Wij mogen zaterdag naar de dealer om onze Kona EV op te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

doobieters schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:18:
[...]

Verstande keuze idd. Ben benieuwd wanneer Hyundai gaat leveren voor je. Wij mogen zaterdag naar de dealer om onze Kona EV op te halen. :)
Kleur en uitvoering ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
Comfort Limited in het rood. Die uitvoering bestaat niet meer maar is hetzelfde als een Comfort + warmtepomp / V2L optiepakket met wat extra korting.

https://dmassets.hyundai....ctric-Limited-Editionspdf

21 feb besteld.

[ Voor 18% gewijzigd door doobieters op 16-07-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

weet iemand toevallig hoe lang de standaard laadkabel is van een 2024 Kona electric ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
lord_fh schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:45:
weet iemand toevallig hoe lang de standaard laadkabel is van een 2024 Kona electric ?
Wij gaan morgen de auto ophalen, ik zal dan wel even voor je kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
Klopt het dat de stoelventilatie alleen de rug ventileert? Of is de ventilatie in de zitting bij mij kapot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
Nova163 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:24:
Klopt het dat de stoelventilatie alleen de rug ventileert? Of is de ventilatie in de zitting bij mij kapot?
Kona electric uit 2019: rug en zitting wordt gekoeld/ventileerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
lord_fh schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:45:
De kabel die wij er bij hebben gekregen is 4 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

Nova163 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:24:
Er is één ventilatormotor per stoel die zowel de rug als zitting bediend. In een ander forum (Hyundai Club Holland) is dit ook begin deze zomer langs gekomen. Even kort samengevat: de ventilatie gebruikt de (warme) lucht uit de auto en koel dus actief zelf. Een goede test is een A4 op de zitting te leggen en te kijken of dit beweegd. Tenslotte kwam de optie langs de stoel goed door te spuiten (vooral de zitting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
The Adder schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:06:
[...]

Er is één ventilatormotor per stoel die zowel de rug als zitting bediend. In een ander forum (Hyundai Club Holland) is dit ook begin deze zomer langs gekomen. Even kort samengevat: de ventilatie gebruikt de (warme) lucht uit de auto en koel dus actief zelf. Een goede test is een A4 op de zitting te leggen en te kijken of dit beweegd. Tenslotte kwam de optie langs de stoel goed door te spuiten (vooral de zitting)
Bedankt, dat is een goede tip. Ik twijfel ook, omdat je in de auto een broek draagt (hopelijk :P ) en je dan lucht die dezelfde temperatuur heeft als de omgeving misschien niet echt voelt. Nu voelde ik hem ook met mijn hand niet, maar zal eens testen met een a4.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• doobieters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/718Xz8nAMUKdk82jmVdoUg7fER0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZhalmO8vnDwqkcXNgdwcYPu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E15n0sCOJL7Iq4amjnStMny7eVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zw9u5mnTIRZY7JlPJX0i5oHn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4x1uMS4QabqU3y4UQfokawh8NBk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsifKRI4hUFO6yMwEQFzDNQi.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk op mogen halen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Netjes ! T zwarte komt ook mooi uit zo op dat rode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keynes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-06 13:26
jordeeeh schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:10:
[...]

Stopt het als je via de knop AC de airco uitzet?

Dat had ik namelijk ook en kort erna stopte de airco er mee.
Was toen volgens mij inderdaad de verdamper. Is bij mij onder garantie gerepareerd.
Klinkt herkenbaar, gisteren wat pruttelend geluid vanuit dashboard, vanochtend sissen en vanmiddag geen koude lucht meer van de airco in de Kona EV 2020. Deze week naar garage, hoop dat het kwestie van bijvullen is, maar vrees iets grotere kwaal gelezen eerdere berichten op dit forum...

SMA SB3.6-1 AV-41 | 15x DMG300-M6-60BB glas-glas 300Wp | Mitsubishi Electric MXZ-3F68VF + 2x MSZ-AY42VGK | Hyundai KONA Electric 2020 64 kWh Comfort Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
Zelfs nummerbordklepje in kleur :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Keynes schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:20:
[...]

Klinkt herkenbaar, gisteren wat pruttelend geluid vanuit dashboard, vanochtend sissen en vanmiddag geen koude lucht meer van de airco in de Kona EV 2020. Deze week naar garage, hoop dat het kwestie van bijvullen is, maar vrees iets grotere kwaal gelezen eerdere berichten op dit forum...
Klinkt als de verdamper lijkt levensduur van ong 4 jaar te hebben die van mij was vorig jaar aan de beurt ook na 4 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
lord_fh schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:18:
Netjes ! T zwarte komt ook mooi uit zo op dat rode
Dankjewel! Is de standaard kleur zo. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
elmo1 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:58:
[...]

Klinkt als de verdamper lijkt levensduur van ong 4 jaar te hebben die van mij was vorig jaar aan de beurt ook na 4 jaar.
Ik heb vorige week gebeld met mijn Hyundai filiaal over twee jaar extra garantie. Verkoper had iets van “waarom zou je dat doen?!? Je hebt al standaard 8 jaar batterijgarantie??”.

Heb gezegd dat ik al genoeg gelezen heb van mensen met klachten dat ik die garantie alleen al voor gemoedsrust wil. Dit verdamper-probleem heb ik nog niet gehad, bijvoorbeeld.

En een autoverkoper die mij van een koop af probeert te krijgen vind ik extra verdacht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
vanaalten schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:00:
[...]

Ik heb vorige week gebeld met mijn Hyundai filiaal over twee jaar extra garantie. Verkoper had iets van “waarom zou je dat doen?!? Je hebt al standaard 8 jaar batterijgarantie??”.

Heb gezegd dat ik al genoeg gelezen heb van mensen met klachten dat ik die garantie alleen al voor gemoedsrust wil. Dit verdamper-probleem heb ik nog niet gehad, bijvoorbeeld.

En een autoverkoper die mij van een koop af probeert te krijgen vind ik extra verdacht…
In Nederland blijkt dit volgens deze https://tinyurl.com/ms7jrpdz te kunnen, in België kan dit volgens garage niet. Maar zou wel een extra dure privé verzekering kunnen nemen voor garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
Buske schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:58:
[...]

In Nederland blijkt dit volgens deze https://tinyurl.com/ms7jrpdz te kunnen
Yep, klopt. Wel belangrijk: je moet dit dus via een reguliere dealer aanvragen, die sturen de aanvraag door naar Hyundai. En dat moet minstens een maand voor het aflopen van de reguliere (5 jaar) garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

vanaalten schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:05:
[...]

Yep, klopt. Wel belangrijk: je moet dit dus via een reguliere dealer aanvragen, die sturen de aanvraag door naar Hyundai. En dat moet minstens een maand voor het aflopen van de reguliere (5 jaar) garantie.
Zelf heb ik dit bij aankoop meteen aangeschaft.
Ben benieuwd want mijn dodehoek sensor is kapot en zit nu in de extra garantie periode.

[ Voor 27% gewijzigd door elmo1 op 25-07-2024 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keynes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-06 13:26
elmo1 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:58:
[...]

Ja @elmo1, diagnose is inderdaad dat verdamper lek is :'( Over anderhalve maand reparatie onder garantie bij de dealer.

SMA SB3.6-1 AV-41 | 15x DMG300-M6-60BB glas-glas 300Wp | Mitsubishi Electric MXZ-3F68VF + 2x MSZ-AY42VGK | Hyundai KONA Electric 2020 64 kWh Comfort Smart

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

vanaalten schreef op zondag 7 juli 2024 @ 07:46:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eindelijk een doorbraak. Blijkt dus een bekend probleem 7(8)7 . En ook allang oplossing geboden te zijn vanuit support hyundai.....
Volgende week eens kijken of het opgelost wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Siem52
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-12-2024
10 juli 2024 kona electric N-line gekocht. Levering 31 juli. Levertijd dus 3 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hvwees
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 09:04
lord_fh schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:14:

Cool, ik heb uiteindelijk wel voor de premium gekozen ook in sailing blue.

Ik heb wel de "upgrade" van 19" naar 17" velgen genomen ivm range.
En als ik in de auto zit zie ik die velgen toch niet. ;)

Ik wacht nog op levering, eind mei besteld.

Trekhaak ga ik waarschijnlijk later laten monteren, het is toch een dealer optie.

[ Voor 7% gewijzigd door hvwees op 28-07-2024 06:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvwees
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 09:04
Siem52 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:21:
10 juli 2024 kona electric N-line gekocht. Levering 31 juli. Levertijd dus 3 weken.
Die kwam uit voorraad lijkt me.

Ik had een voorraad model op het oog en die was dus net voor mijn neus verkocht.

Gelukkig maar want die was niet in sailing blue 💙 (even goedpraten voor mezelf 😊)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Siem52 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:21:
Hier een in Shimmering Silver maar die staat op eind november. Besteld 16 juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Wij hebben de Kona EV 2024 nu net een week maar het viel me op dat het verbruik per 100 km aan de hoge kant zit. Namelijk 22kwh per 100km. 21 procent van het verbruik zit in de klimaatregeling dus een mogelijke verklaring zou zijn het warme weer en de airco die voor meer verbruik zorgt.. maar is dit normaal?

Overigens hebben we een warmtepomp dus dat zou ook wat moeten schelen maar hoe kun je zien of dat ding functioneert of überhaupt aanwezig is op de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandordten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:38
Dat moet niet kloppen, dit is mijn verbruik (versie 2021), wel net naar zuid Duitsland richting grens Liechtenstein gereden, met dakkoffer en drie kids achterin...., en in Eco modus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGP_QCNPo-9dXvX-li_PXnDEvUo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IkzwM9jboDV2YeNswEU8833m.png?f=fotoalbum_large
doobieters schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:05:
Wij hebben de Kona EV 2024 nu net een week maar het viel me op dat het verbruik per 100 km aan de hoge kant zit. Namelijk 22kwh per 100km. 21 procent van het verbruik zit in de klimaatregeling dus een mogelijke verklaring zou zijn het warme weer en de airco die voor meer verbruik zorgt.. maar is dit normaal?

Overigens hebben we een warmtepomp dus dat zou ook wat moeten schelen maar hoe kun je zien of dat ding functioneert of überhaupt aanwezig is op de auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nova163

Dit is wel hoog in vergelijking met mijn Kona uit 2019, maar ik heb ook geen 21 procent klimaatregeling. Als je die eraf trekt is het redelijk normaal. Heb je hem op 16 graden staan? :P

Warmtepomp doet niets in de zomer, airco is airco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtokkel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 15:57
Wij hebben de Kona EV 2024 nu net een week maar het viel me op dat het verbruik per 100 km aan de hoge kant zit. Namelijk 22kwh per 100km ...
rij je sprtief en hard? dan kan t wel kloppen. Anders is het wel veel...
Banden misschien zacht?

[ Voor 4% gewijzigd door gjtokkel op 28-07-2024 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Dankjewel voor de reacties.

Wij rijden absoluut niet hard of sportief. Denk dat het iets is met de klimaatregeling aangezien die zoveel van het verbuik neemt.. Maar nu is de vraag wat dan.. deze staat op 21 graden, wel met airco aan maar op de laagste stand.. Staat wel op auto.. en het viel ons al op dat hij nogal koud staat.. maar we krijgen het niet echt minder (zonder de airco helemaal uit te zetten)

Hoe hebben jullie dat staan op zo'n zomerdag als deze?

Klimaatregeling van 1 procent (hierboven) vs 21 procent van ons is nogal een verschil...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVraxveszs6zVrGasBCHJ_ivcyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McJWxTQdfmuyjSeGcdneMZYR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door doobieters op 28-07-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandordten
doobieters schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:32:

Wij rijden absoluut niet hard of sportief. Denk dat het iets is met de klimaatregeling aangezien die zoveel van het verbuik neemt.. Maar nu is de vraag wat dan.. deze staat op 21 graden, wel met airco aan maar op de laagste stand.. Staat wel op auto..

Klimaatregeling van 1 procent (hierboven) vs 21 procent van ons is nogal een verschil...
Bij ons ook op auto en op 21 graden, ik zet wel het blazen laag ivm geluid 🥴.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
doobieters schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:32:

Wij rijden absoluut niet hard of sportief. Denk dat het iets is met de klimaatregeling aangezien die zoveel van het verbuik neemt.. Maar nu is de vraag wat dan.. deze staat op 21 graden, wel met airco aan maar op de laagste stand.. Staat wel op auto..

[Afbeelding]
Dit is geen normaal verbruik naar mijn idee. Dit verbruik in totaal kan nog als je 130 km/u of harder rijdt met tegenwind, maar dan heb je weer zeker geen 21% klimaatregeling. Naar mijn idee is of de meting of de klimaatregeling van de leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
vandordten schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:36:
[...]

Bij ons ook op auto en op 21 graden, ik zet wel het blazen laag ivm geluid 🥴.
Hier ook gewoon 21 graden, auto op low.. dus snap er niets van..

Weten jullie of je ergens het verbruik per 100 km in real time kunt volgen via het dashboard? Staat nu op verbruik per km.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vandordten
doobieters schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:39:
[...]

Weten jullie of je ergens het verbruik per 100 km in real time kunt volgen via het dashboard? Staat nu op verbruik per km.
Kan ik morgen op zoeken desgewenst. Ik houd alles bij, eerste keer vakantie met een elektrische auto 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvgTZxjnqSjM5AlWf0C5lVUJVNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ub3vrmRFi1zypIgU5UKg85L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
doobieters schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:39:
[...]

Eenheden van verbruik kun je instellen. Je kan ook het verbruik per km even omrekenen. kWh per 100 km = 100 / verbruik per km 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doobieters
Dankjulliewel.. lijkt opgelost nu.. stond iets niet goed met de airco..
Zit nu op een verbruik van 12 per 100 dus dat lijkt me prima.

Edit: bij nader inzien denk ik dat er niks verkeerd stond maar dat de bluelink app aan het buggen is.. heeft nu een verbruik van 30kwh per 100 km aan😂.. en klimaatregeling aandeel van 25 procent..dat lijkt niet helemaal goed te gaan.

[ Voor 46% gewijzigd door doobieters op 29-07-2024 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 12:49
doobieters schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:13:
Dankjulliewel.. lijkt opgelost nu.. stond iets niet goed met de airco..
Zit nu op een verbruik van 12 per 100 dus dat lijkt me prima.

Edit: bij nader inzien denk ik dat er niks verkeerd stond maar dat de bluelink aan het buggen is.. heeft nu een verbruik van 30kwh per 100 km aan😂.. en klimaatregeling aandeel van 25 procent..dat lijkt niet helemaal goed te gaan.
Je kunt de waardes ook realtime en per rit ook in de auto kijken:
Menu EV en dan op de auto drukken en dan energieverbruik dacht ik.

Ik had tijdens de vakantie met dakkoffer en baggage 92% rij-energie, 6 airco en 2 elektronica.
Pagina: 1 ... 128 ... 139 Laatste