Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 125 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07 14:41

elmo1

Kona Electric jan-2019

doobieters schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:42:
Iemand al een idee óf en hoe Hyundai NL wil omgaan met de prijsverlaging bij lopende bestellingen?
Denk als consument heb je meer rechten zakelijk ligt lastiger.
En natuurlijk kun je beste even contact opnemen met je dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:16
elmo1 schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:29:
[...]
Denk als consument heb je meer rechten zakelijk ligt lastiger.
En natuurlijk kun je beste even contact opnemen met je dealer.
Daar geven ze aan dat Hyundai NL bezig is met een 'oplossing'.. Dus ik was benieuwd of anderen al wat meer hebben gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nou vanochtend de eerste "servicebeurt" gehad.

Nou hebben ze bij de garage de banden opgepompt tot 41psi koud, is dat niet een beetje veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-07 15:46

Crazy D

I think we should take a look.

S4All schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:18:

Nou hebben ze bij de garage de banden opgepompt tot 41psi koud, is dat niet een beetje veel?
2,8 bar. Wat zegt het stickertje in de deur van je auto?

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-06 23:54
S4All schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:18:

Och, ik tik 3 bar (43,5 psi) aan. Ik vind het prima rijden, meestal alleen, geen belading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:27
2,5 bar is de norm voor de Kona. Ik rij zelf met winterbanden rond de 3 bar. Ik vind ze bij 2,5 heel stroperig voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De deur zegt 36psi, band maximaal 51psi

Ik heb dus nog wat speling, maar gezien het verschil twijfelde ik.
Goed te horen dat meer mensen ze op 3bar zetten.

En inderdaad loopt 41psi op naar 43psi Cxxxx71 als je er mee rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

elmo1 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 23:42:
Vraagje herkend iemand dit afgelopen week is de kona 2019 voor beurt weggeweest en navi is geupdate echter nu doet verkeersinfo het niet meer.
Wifi weggegooid opnieuw geconnect en akkoord gegeven voor live services maar hij doet er niks mee ook waarschuwingen zijn uitgegrijsd.
Reset van systeem heeft ook niet geholpen.

Iemand tips?
Bij dealer geweest en snapte het niet was ook de eerste met dit probleem.

Volgende week de software er opnieuw op zetten , kijken of dat het oplost.

Weet iemand of je ook kan downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 14:36

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

elmo1 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:15:
[...]

Bij dealer geweest en snapte het niet was ook de eerste met dit probleem.

Volgende week de software er opnieuw op zetten , kijken of dat het oplost.

Weet iemand of je ook kan downgraden?
Verkeersinfo komt van het 4g abonnement toch?
Is die niet gewoon verlopen.

Bluelink is bijvoorbeeld alleen eerste 5 jaar vanaf kenteken registratie datum gratis, al staat nergens wat je daarna kan doen :+

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:05
RazorX4 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:01:
[...]

Bluelink is bijvoorbeeld alleen eerste 5 jaar vanaf kenteken registratie datum gratis, al staat nergens wat je daarna kan doen :+
Dit (probleem van @elmo1) gaat over een Kona uit 2019. Die had geen Bluelink, sowieso geen app connectiviteit en bij mijn weten ook geen SIM kaart met 4G abonnement. Tenminste, ik heb ook een Kona (augustus 2019) en nog nooit iets van een SIM kaart voorbij zien komen.

En ik gok dat de verkeersinfo dan via de radio (DAB) binnenkomt, tenzij de auto via wifi aan een telefoon hotspot verbonden is, dan wellicht via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

RazorX4 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:01:
[...]

Ik heb geen bluelink en geen gsm module in de kona. Doe het via de hotspot van de mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

vanaalten schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:18:
[...]

Dit (probleem van @elmo1) gaat over een Kona uit 2019. Die had geen Bluelink, sowieso geen app connectiviteit en bij mijn weten ook geen SIM kaart met 4G abonnement. Tenminste, ik heb ook een Kona (augustus 2019) en nog nooit iets van een SIM kaart voorbij zien komen.

En ik gok dat de verkeersinfo dan via de radio (DAB) binnenkomt, tenzij de auto via wifi aan een telefoon hotspot verbonden is, dan wellicht via internet.
Klopt. Als je een wifi verbinding met je hotspot van mobiel opzet kon je bij waarschuwingen ook de flitsers krijgen en krijg je ook verkeersinfo.

Hoe je dit kan checken is bij wifi onderaan heb je verbinding instellingen en daar kun je akkoord geven voor tomtom live services.
Wat flitsers en verkeers info geeft.

Wat je krijgt als je hotspot aan staat en de auto met wifi verbonden is.
Sinds vorige update gaf bij een traject controle ook je gemiddelde snelheid weer. En als je met acc rijdt en er staat een flitser remt hij netjes af tot de toegestane snelheid op de teller.
En verkeersinfo die wordt dan met kleurtjes weer gegeven maar ja dat is kapot geupdate lijkt het.
Dus als opnieuw niet lukt wil ik kijken hoe te downgraden. Garage kan dat namelijk niet.

[ Voor 4% gewijzigd door elmo1 op 01-05-2024 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulderslag
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-10-2024
Wie weet wat de huidige levertijd is van een Kona EV N Line Sky ??
Dealer schat 2 a 3 maanden, ik hoor ook al dat dit wel 6 maanden kan worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keynes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-06 18:03
scartissue schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:02:
[...]

Ik heb 10 april een afspraak bij de dealer. Van wat ik begreep gaan ze de sensor vervangen. Valt gelukkig nog onder garantie. Het rare is: Soms heb ik 2 weken nergens last van en daarna is het een hele rit van Utrecht naar Den Haag gepiep.
Inmiddels ook de onterechte melding over de openstaande laadklep gehad. Is na aantal ritten ook weer verdwenen... Toch maar naar garage denk ik, sensor lijkt me onbetrouwbaar geworden. Is probleem @scartissue opgelost?

SMA SB3.6-1 AV-41 | 15x DMG300-M6-60BB glas-glas 300Wp | Mitsubishi Electric MXZ-3F68VF + 2x MSZ-AY42VGK | Hyundai KONA Electric 2020 64 kWh Comfort Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Keynes schreef op maandag 6 mei 2024 @ 07:34:
[...]

Inmiddels ook de onterechte melding over de openstaande laadklep gehad. Is na aantal ritten ook weer verdwenen... Toch maar naar garage denk ik, sensor lijkt me onbetrouwbaar geworden. Is probleem @scartissue opgelost?
Bij mij is uiteindelijk de laadpoort vervangen. Dit heeft het probleem opgelost, Viel gelukkig nog onder het jaar BOVAG garantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japyo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:11
Heeft een van jullie een Aviloo Premium test of een Aviloo flash test laten uitvoeren voor de HV-accu van een Kona occasion? Zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee? Alvast bedankt voor jullie reactie!

Hyundai Kona 64 Kwh Korea Fashion Design+ Chalk White import uit Zweden MY2020 occasionkoop; 3000Wp 1 fase oost zonnepanelen; 3x25A huisaansluiting; Easee Charge Lite met Equalizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Japyo schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:48:
Heeft een van jullie een Aviloo Premium test of een Aviloo flash test laten uitvoeren voor de HV-accu van een Kona occasion? Zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Ik heb bij aankoop wel een SOH-test laten uitvoeren, ik heb alleen geen idee waarmee dit gedaan is. Zie screenshot, misschien herkent iemand dit? De uitkomst was overigens 100% SOH voor een auto uit eind 2018 met 78.000km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wYCCUoJPUG3oTNKRZcEuxk5Hxc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QVqcx51NRHq6ZihlWNDmqkdA.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30

No13

/me was here

Begin juni loopt de lease van mijn Kona af, dan heb ik het 2019 model ook 5 jaar met veel plezier gereden.
Daarna begint een nieuw tijdperk waarin ik (hoop ik :+ ) dezelfde auto met net zoveel plezier kan blijven rijden maar dan als eigenaar :P

Een poosje zitten rekenen met alle kosten en voorzichtig is de conclusie dat een nieuwe lease auto per maand meer gaat kosten. Mede dankzij een mobiliteitsregeling. Uiteraard zijn de risico's nu voor eigen rekening dus 'time will tell'.

Overigens hier ook een eigen oprit met laadpaal (max ~5kW) en dit is de afgelopen 5 jaar nooit een uitdaging geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:46

XanderDrake

Build the future!

Zoals eerder gepost ben ik in de markt voor een tweedehands Kona. Er komen inderdaad veel lease Kona's op de markt momenteel, en sommige hebben een 2+ ton op de teller. Soms in slechts 4 jaar gereden! Als ik naar fotos van de accu capaciteit kijk, lijken de accu's vaak nog prima.

Zijn er nog andere zaken die belangrijk zijn voor een Kona qua slijtage na 200.000km rijden? Ik zag niet veel in dit topic (wat een goed teken is), behalve kijken naar de HV en 12v accu vervanging?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-07 11:58
XanderDrake schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:15:
Zoals eerder gepost ben ik in de markt voor een tweedehands Kona. Er komen inderdaad veel lease Kona's op de markt momenteel, en sommige hebben een 2+ ton op de teller. Soms in slechts 4 jaar gereden! Als ik naar fotos van de accu capaciteit kijk, lijken de accu's vaak nog prima.

Zijn er nog andere zaken die belangrijk zijn voor een Kona qua slijtage na 200.000km rijden? Ik zag niet veel in dit topic (wat een goed teken is), behalve kijken naar de HV en 12v accu vervanging?
Ik heb een Kona Fashion (Duitse import) uit eind 2020. Nu 91000 km gereden. Buiten de 12V accu (vervangen) en een aantal terugroepacties, slechts één issue gehad: linkerbuitenspiegel begon vervaarlijk te tikken/klikken bij in- en uitklappen. Is makkelijk even te testen. Spiegel is vervangen onder garantie.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japyo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:11
grootma schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:13:
[...]

Ik heb bij aankoop wel een SOH-test laten uitvoeren, ik heb alleen geen idee waarmee dit gedaan is. Zie screenshot, misschien herkent iemand dit? De uitkomst was overigens 100% SOH voor een auto uit eind 2018 met 78.000km.
[Afbeelding]
Dank voor de info.

Hyundai Kona 64 Kwh Korea Fashion Design+ Chalk White import uit Zweden MY2020 occasionkoop; 3000Wp 1 fase oost zonnepanelen; 3x25A huisaansluiting; Easee Charge Lite met Equalizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

elmo1 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:05:
[...]

Klopt. Als je een wifi verbinding met je hotspot van mobiel opzet kon je bij waarschuwingen ook de flitsers krijgen en krijg je ook verkeersinfo.

Hoe je dit kan checken is bij wifi onderaan heb je verbinding instellingen en daar kun je akkoord geven voor tomtom live services.
Wat flitsers en verkeers info geeft.

Wat je krijgt als je hotspot aan staat en de auto met wifi verbonden is.
Sinds vorige update gaf bij een traject controle ook je gemiddelde snelheid weer. En als je met acc rijdt en er staat een flitser remt hij netjes af tot de toegestane snelheid op de teller.
En verkeersinfo die wordt dan met kleurtjes weer gegeven maar ja dat is kapot geupdate lijkt het.
Dus als opnieuw niet lukt wil ik kijken hoe te downgraden. Garage kan dat namelijk niet.
Update.
Dealer heeft er 1.5 uur voor nodig om te vertellen auto ouder dan 5 jaar . Dus je hebt pech.
Ik zeg update heeft het kapot gemaakt hij beweerde van niet maar kon niet uitleggen waarom hij het wel 5 jaar en 3 maanden heeft gedaan.
Toen vond hij mij vervelend en wilde niet meer praten.

Op site staat Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suHD8msgqFxJ-OyxOuBxEB6E3hk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0KpDI6TEnr5PcU59lX3W4SB.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.hyundai.com/n...tie.html#tab-hyundai-live

Dus nu maar klacht ingediend.

En is de vraag heeft iemand nog de vorige update files?
En is er iemand met een kona ouder van juni 2019 tot eind 2019 met nieuwe software en kan die testen of die het wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 17:25
flipjevandejam schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:43:

Bij mij resulteerde het in dit soort opnames, waarbij duidelijk het euvel te horen is (ratel). Dit is inmiddels in behandeling tbv garantie bij de dealer.
https://mega.nz/file/chBT...GHX4R7Br6YYftJoIXoYJnZ49I
Dit loopt tot nu toe uit op welles/nietes-discussie met de dealer over herstel van deze klacht onder bovag garantie. Hopelijk kunnen jullie hiermee helpen.

De chef werkplaats gaat er niet in mee dat deze opnames bewijzen dat er sprake is van een probleem. Dit terwijl ze in een eerdere instantie dit als instructie meegaven om de klachten aan te tonen..

Ik meen dat er anderen zijn geweest die naar de ?importeur? moesten om te klagen om de reparatie alsnog gedaan te krijgen? Kan je aub reageren of een PM sturen ter uitleg?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:06

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik zit nu in jaar 5, heb nu een airco die niet meer werkt en een ratel/tokkelend geluid in het vooronder, wat voor mijn gevoel steeds hoorbaarder wordt. Is dus een 2019 model met nu 102dkm op de teller. Denk dat ik maar doorrijd tot 105dkm dan moet ik toch weer voor een beurt.

Vorige week op en neer Denemarken voor een weekje vakantie kon prima met 1x laden, uiteindelijk 2x geladen omdat we er nog een keer uit wouden.

Voor wie zich afvraagt hoeveel er in de kofferbak past als je de hoedenplank, dubbele bodem en reservewielbak weghaald:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffnPOoOHeOTyiNNGXGLC6CRJQmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJOzLrES6v3zioccFV0D3iBh.jpg?f=fotoalbum_large

Dit paste gemakkelijk + nog 2 boodschap tassen die niet op de foto staan. ik had nog ruim doorkijk naar achter.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

flipjevandejam schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:43:
Bij mij resulteerde het in dit soort opnames, waarbij duidelijk het euvel te horen is (ratel). Dit is inmiddels in behandeling tbv garantie bij de dealer.
https://mega.nz/file/chBT...GHX4R7Br6YYftJoIXoYJnZ49I
Ik denk dat dit hetzelfde geluid is als mijn ratel. Maar bij mij heb je geen audio opname vanuit de motorruimte nodig. :+ geluid is in de auto duidelijk hoorbaar, vooral als je de radio uitzet, zelfs met VESS aan of op een klinkerweg hoor je dit luid en duidelijk op lage snelheden. Als ik niet vergeet zal ik binnenkort eens een opname maken in de auto.

Ik ga het melden bij de volgende beurt dan zie ik wel of ze wat onder garantie doen. Ik heb een zakelijke lease dus ik maak me er niet druk om. Als de motor in de soep loopt is dat gelukkig niet mijn probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 08-05-2024 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Ik heb zonnepanelen en die leveren op een dag als vandaag 2-3 kW. Nu wil ik mijn Kona liefst alleen op zonnestroom laden met mijn 3,7 kW thuislader. Dus dacht ik in de auto de laadstroom op "beperkt" te zetten. Ik dacht dat hij dan met circa 2,5 kW zou laden, maar hij laadt nog steeds met 3,7 kW. Werkt dat alleen bij 11 kW laden of zo? Of werkt het bij jullie wel goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Werkt hier wel en ik heb ook een 1fase lader, volgens mij moet je hem op de laagste stand zetten voor ik dacht 2kw laden.

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 09-05-2024 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 18:33

The Adder

Happy racing from Holland

pmiddeld schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:58:
Ik heb zonnepanelen en die leveren op een dag als vandaag 2-3 kW. Nu wil ik mijn Kona liefst alleen op zonnestroom laden met mijn 3,7 kW thuislader. Dus dacht ik in de auto de laadstroom op "beperkt" te zetten. Ik dacht dat hij dan met circa 2,5 kW zou laden, maar hij laadt nog steeds met 3,7 kW. Werkt dat alleen bij 11 kW laden of zo? Of werkt het bij jullie wel goed?
Ik laad ook met max. 3.7kW, echter kan op mijn lader instellen of met 8, 10, 13 of 16A geladen wordt. Via de auto laad instellingen heb ik dit nog nooit getest. Wel goed bezig om te laden wat je zonnepanelen produceren, lekker rijden op pure zonnenenergie!

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 70000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crombel
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-06 17:41
Bij mijn Kona 64kWh 2020 werkt het ook.

Ik heb een EVHUB 16A monofase lader
In de SETUP (EV) kan ik de laadstroom instellen.
AC Stationiar: Maximum geeft 3,4kW, Verlaagd 3kW en Minimum 2kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:35
pmiddeld schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:58:
Daarvoor kan ik de go e charger wel aanbevelen; https://go-e.com/en/products/go-e-charger-gemini-flex
Heeft een mqtt koppeling waar ik om de 5 seconden mijn verbruik in/uit naar toe stuur, en wanneer dit negatief wordt dan wordt de kona geladen met hetzelfde wattage waardoor er niet meer wordt teruggeleverd. Mooie is dat de go e ook zelf switcht tussen enkel en driefaseladen wanneer nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:17
Sinds een week ook in het bezit van een 2020 Kona en heel blij mee :)
Dankzij dit topic geleerd dat je ook met het remgeneratie hendeltje achter het stuur kan remmen en dat werkt inderdaad goed. Maar wat ik mij afvroeg: Je gebruikt dan eigenlijk de rem bijna nooit meer, remmen jullie dan eens in de zoveel tijd een keer extra om roest op de remmen te voorkomen? Dat was een onderhoudstip die een vriend van mij bij zijn Tesla kreeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:06
Spookelo schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 23:59:
Dankzij dit topic geleerd dat je ook met het remgeneratie hendeltje achter het stuur kan remmen en dat werkt inderdaad goed. Maar wat ik mij afvroeg: Je gebruikt dan eigenlijk de rem bijna nooit meer, remmen jullie dan eens in de zoveel tijd een keer extra om roest op de remmen te voorkomen? Dat was een onderhoudstip die een vriend van mij bij zijn Tesla kreeg.
Mijn vrouw is hier de roestverwijderster O+ van dienst, ze gebruikt de peddel achter het stuur nooit, en remt het laatste stuk altijd af met de pedaal.
Ikzelf gebruik zo goed als nooit het rempedaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nova163
Spookelo schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 23:59:
Ik rem ook zelden, maar het komt nog wel eens voor dat je harder moet remmen dan wat mogelijk is met regeneratie. Ik denk dat dat wel genoeg is om al te erge roest te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a61caluwe
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik kreeg het advies om af en toe (met nadruk..) regeneratie met de peddels op 0 (nul) te zetten en dan te remmen. Soms ook remmen met regeneratie 0 en drive mode in N. Mijn remschijven zijn zichtbaar blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Chaoss schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:10:
Werkt hier wel en ik heb ook een 1fase lader, volgens mij moet je hem op de laagste stand zetten voor ik dacht 2kw laden.
Helaas, ook bij stand "minimum" blijft-ie gewoon met 3,7 kW laden. Zal tzt eens bij de dealer vragen.

Edit: toch gelukt. Had per ongeluk de laadstroom van de draagbare AC lader verlaagd. Logisch dat er dan niks gebeurt 7(8)7

[ Voor 16% gewijzigd door pmiddeld op 10-05-2024 16:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:48

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

We zijn op reis in Slovenië en ik heb een mooie pas gepakt, Paulitsch pas. Lekker bochtig, prachtige vergezichten. Veel motorrijders. Bij het naar beneden gaan remmen op de motor. Wat blijkt, de terugwinning “stokt” bij 10,23 km op de teller, maar bijladen van de accu gaat wel gewoon door. Blijkbaar een software programma dat stopt bij 2 tot de 10e, 1024. A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barnas
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:51
Speaking of terugwinnen: Ik heb vanmiddag een proefrit gemaakt met een Kona facelift uit 2022 maar het lukte mij niet om 'live' het aantal geregenereerde kilometers op het dashboard te krijgen zoals Jan Lelie hierboven beschrijft en zoals ik het wel op het dashboard van mijn huidige Kona (MY2020) zie.

Is dat niet in te stellen op het digitale dashboard van het facelift-model of moet ik nog een keertje verder zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
barnas schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:10:
Speaking of terugwinnen: Ik heb vanmiddag een proefrit gemaakt met een Kona facelift uit 2022 maar het lukte mij niet om 'live' het aantal geregenereerde kilometers op het dashboard te krijgen zoals Jan Lelie hierboven beschrijft en zoals ik het wel op het dashboard van mijn huidige Kona (MY2020) zie.

Is dat niet in te stellen op het digitale dashboard van het facelift-model of moet ik nog een keertje verder zoeken?
Dat doet-ie volgens mij alleen in de ECO stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barnas
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:51
pmiddeld schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 00:10:
[...]

Dat doet-ie volgens mij alleen in de ECO stand.
Ah, dank!
In het faceliftmodel kun je de weergave van de display wijzigen zonder de stand te veranderen.
Ik reed dus op eco stand met het normal dashboard.
Denk dat dat het is :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5p-UnbVqOvhkEBftJsN6T8SwKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBMMT4MZPtu1BhmRIczs9X94.jpg?f=fotoalbum_large

Interessant om de bevindingen van de Kona te zien/lezen in het duurtestrapport van Kieskeurig. Kunnen jullie je vinden in de resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-07 12:11

XallaX

Meow

@doobieters Resultaten zijn gebaseerd op sponsoring bij Kieskeurig dus ik zeg onzin ...

Bijvoorbeeld dat Kieskeurig als pluspunt bij de Kona het bereik noemt en bij de actieradius oké invult?
Tesla 3 komt verder dan een Kona? WLTP ja maar werkelijk: Nee. Tenzij je 8k neertelt voor de extra range en dat vermelden ze niet ...

Zaken als op afstand bedienen en klimaatregeling zijn 'goed' en niet uitstekend?
Apart ... heb er net als vele andere op de Kona andere ervaringen mee.
Klimaatregeling werkt perfect, zeker met een warmtepomp en ook op afstand werkt het uitstekend.
's-Winters gewoon op tijd de auto ontdooit en verwarmd.

Infotainment en laadpunt zoeken 'oké' maar het werkt uitstekend dus wat is hier oké aan?
In het begin was dit nog niet 100% maar de updates aan het systeem maken dat het tegenwoordig 'uitstekend' functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Wat een tof topic! Ik heb sinds twee maanden een Kona Electric uit 2019. Ik wil hem opladen in mijn garagebox, maar heb een ongemakje bij het inrijden: de garagebox staat wat hoger dan het straatniveau, en er is als 't ware een soort "drempel" ontstaan van 20 cm breed, tegen de ingang van mijn garage aan.

Hierdoor moet ik telkens als mijn wielen vlak voor de ingang staan een stevige dot gas geven om te zorgen dat de auto verder door rijdt. Zodra de wielen dan boven zijn, moet het gas onmiddelijk los, óf de auto schiet meteen door naar achteren.

Ik vrees dat het een kwestie van tijd is voordat ik of mijn partner de auto per ongeluk in de achtermuur rijdt.

Bestaat hier een oplossing voor? Kun je de Kona zelf z'n snelheid kan laten regelen, zodat hij bijvoorbeeld met 2 km/h de garage inrijdt en niet harder wil ongeacht de nodige kracht?
Is dit een probleem wat veel automobilisten hebben en waar een eenvoudige oplossing voor bestaat waar ik kennelijk nog nooit van gehoord heb? (Iemand noemde een balk op de garagevloer schroeven waar de wielen tegenaan komen, dit ga ik proberen als ik geen beter idee krijg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 15:50
pelleke schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:47:
Wat een tof topic! Ik heb sinds twee maanden een Kona Electric uit 2019. Ik wil hem opladen in mijn garagebox, maar heb een ongemakje bij het inrijden: de garagebox staat wat hoger dan het straatniveau, en er is als 't ware een soort "drempel" ontstaan van 20 cm breed, tegen de ingang van mijn garage aan.

Hierdoor moet ik telkens als mijn wielen vlak voor de ingang staan een stevige dot gas geven om te zorgen dat de auto verder door rijdt. Zodra de wielen dan boven zijn, moet het gas onmiddelijk los, óf de auto schiet meteen door naar achteren.

Ik vrees dat het een kwestie van tijd is voordat ik of mijn partner de auto per ongeluk in de achtermuur rijdt.

Bestaat hier een oplossing voor? Kun je de Kona zelf z'n snelheid kan laten regelen, zodat hij bijvoorbeeld met 2 km/h de garage inrijdt en niet harder wil ongeacht de nodige kracht?
Is dit een probleem wat veel automobilisten hebben en waar een eenvoudige oplossing voor bestaat waar ik kennelijk nog nooit van gehoord heb? (Iemand noemde een balk op de garagevloer schroeven waar de wielen tegenaan komen, dit ga ik proberen als ik geen beter idee krijg)
Schuine oprijplaatjes gebruiken zodat je geen drempel meer hebt?
Of iets harder naar binnen rijden zodat je al direct over de drempel heen gaat zonder te bokken.

Er zit geen instelling in de auto naar mijn weten.

[ Voor 5% gewijzigd door Ora et Labora op 13-05-2024 15:52 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 18:33

The Adder

Happy racing from Holland

20 cm breed :? of 20 hoog :X

Bij 20cm hoog krijg je toch ook problemen dat je bodemplaat daar bijna gaat schuren, of heb je 20 inch banden er onder liggen? oOo ;)

misschien dan zoiets (is helaas 'maar' 15 cm hoog) of iets van beton....

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 70000km, [juni 2023->]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-07 10:45

World Citizen

FreeReef.nl

Edit: Fixed na feedback @pmiddeld :)
doobieters schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:16:
[Afbeelding]

Interessant om de bevindingen van de Kona te zien/lezen in het duurtestrapport van Kieskeurig. Kunnen jullie je vinden in de resultaten?
Ja ik kan ik me er wel in vinden. Alleen vind ik de laadsnelheid een niet correct negatief punt.

Bij een Kona (2020) laad je max 74kw en je accu is 64kwh
Bij een Model S (vorig model) laad je max 145kw en heb je een 100kwh accu

Nu kun je zeggen "Die Tesla laad veeel sneller, dat is beter".
Maar dat is helaas niet. Die Tesla haalt namelijk 500 km range uit een 100kwh accu, en de Kona haalt 480km uit een 64kwh accu.

Dus effectief ben je even snel ongeveer. Als je 1000km moet rijden zal het elkaar niet veel schelen.

Dus nee, ik vond hem niet traag laden.

(het kan zijn dat ik schrijffoutjes maak in KW/KWH etc.... excuus daarvoor)

[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 13-05-2024 19:11 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
World Citizen schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:09:
(het kan zijn dat ik schrijffoutjes maak in KW/KWH etc.... excuus daarvoor)
Inderdaad, je draait het precies om. Wel consequent, dus makkelijk af te leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
[quote][b]pelleke in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"pelleke

Misschien een dom antwoord, maar staat de ¨auto hold¨button toevallig aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewldneECH5ICeeSwO7UtiKdHnsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F36avMKRuQboSYutqNYuZQml.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Buske op 13-05-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Buske schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:44:
[quote][b]pelleke in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"pelleke

Misschien een dom antwoord, maar staat de ¨auto hold¨button toevallig aan?

[Afbeelding]
Dan blijft hij op de rem staan nadat je gestopt bent. Anders blijft hij kruipen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buske
elmo1 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:38:
[...]

Dan blijft hij op de rem staan nadat je gestopt bent. Anders blijft hij kruipen.
Dat is wat ik bedoel, die hold functie staat bij mij altijd af.
Met een meter of 2 afstand kan ie hem dan misschien zo de garage laten ¨inkruipen¨ zonder dat ie het gaspedaal moet aan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-07 10:45

World Citizen

FreeReef.nl

De autohold staat standaard af en kun je niet standaard aan zetten.

Maar daar is dan het linker hendeltje weer handig voor. Als je die ingedrukt houd dan schakelt autohold ook in.
(Ik mis dat nog steeds op mijn nieuwe auto. Kona was daar beter in)

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:48

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

doobieters schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:16:

Ik vind de navigatie na de laatste updates slechter geworden. Laadplaatsen worden niet gevonden al sta je ervoor (was vroeger ook al, we gebruiken da Google Maps), flauwe bochten zijn soms gewoon bochten links of rechts. Meer dan eens worden opritten, zelfs van benzine stations, op de snelweg gemeld als “nu links houden”. Ik krijg al weken lang afstanden in mijlen, terwijl ik na bezoek aan GB al km heb ingesteld en de app opnieuw geïnstalleerd.

Tussenstops bij (Tesla) laadpalen worden niet herkend en steeds weer vragen of er laadplaatsen gezocht moeten worden. (Heb ik opgegeven te gebruiken, omdat er regelmatig geen laadplaatsen gevonden worden). Vorige week stuurde ze ons weer eens naar de achterkant van een hotel in plaats van de voorgrond. Of weer eens een onverharde weg op.

Een aantal keer al mee gemaakt dat ze de weg kwijt was en even later weer terug vond. Ook krijg ik tegenwoordig steeds “alternatieven” buiten de autoweg te zien, waarbij staat “zelfde tijd, … mijl langer”. Van de ene afrit naar de volgende oprit?

Wanneer je twee adressen met Bluetooth stuurt, krijg je die niet te zien bij starten, en staan ze pas in de lijst na twee keer opstarten, of nooit. De lijst staat ook op alfabetische volgorde en niet op laatst toegevoegd.Ik vind verder de interface belabberd, keuze zijn onduidelijk, maar dat is een kwestie van smaak.

Deze week ook dit adres in Slovenië:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAGStwOJ0lBCin6YjRNA3DdNL24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tx7RhQeSTj1J40P600usjg7A.jpg?f=fotoalbum_large

En het laden bij snelladers haalt vaak de beloofde maximale snelheid niet of maar even.

Ik heb verder geen ervaring met andere navigatiesystemen, behalve Google maps.

Overigens qua rijden en verbruik/afstand prima. Rijden al bijna 3 jaar Kona64 (2020].

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crombel
Wij hebben de Kona (64 kWh 2020) nog maar enkele maanden.

Drie maal heb ik een tussenpunt toegevoegd in de navigatie en telkens stuurde hij ons verkeerd.

Volgende maand gaan we naar Noorwegen op vakantie, met de oude Garmin als betrouwbare navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Je hebt android auto heh, dus je kunt gewoon maps gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:37

Eco stand al eens geprobeerd geeft een zachtere gasrespons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-07 16:50

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Weet iemandin dit topic iets over levertijden van de Kona N-line? Ze zijn in prijs verlaagd zo te lezen ( https://hyundai-pers.nl/h...-electric-n-line-edition/ ), maar ik zie die prijsverlaging nog nergens doorgevoerd. Dealers en gaspedaal geven in ieder geval geen hits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mulderslag
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik heb hem ook in bestelling staan, de Kona EV N line sky.
De dealer geeft een termijn van 2 3 maand aan, maar kan nergens vinden of dat klopt, afwachten maar.
De prijs was hetzelfde als een premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Groms
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-06 19:47
Mijn Kona heeft intussen 45.000km op de teller. Ik volg deze topic al 3 jaar en check ook andere bronnen maar dan nog botste ik recent op nieuwe info die mij verbaasde.
Blijkbaar is alleen regelmatig DC laden tot 100% af te raden. Laad je AC (2,3kW tot 11kW) dan mag je wel tot 100% gaan.
Het zou zelfs helpen om cellen die een beetje achterblijven van bv 94% ook naar 100% te brengen. Dit effect heb je niet aan een DC-lader.

[ Voor 8% gewijzigd door Marc Groms op 16-05-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Interessant, wat is je bron?
Wij laden hem altijd AC 20-80%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:35
Marc Groms schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:40:
Ik volg deze topic al 3 jaar en check ook andere bronnen maar dan nog botste ik recent op nieuwe info die mij verbaasde.
Link? En had je veel schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-07 13:50
Marc Groms schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:40:
Mijn Kona heeft intussen 45.000km op de teller. Ik volg deze topic al 3 jaar en check ook andere bronnen maar dan nog botste ik recent op nieuwe info die mij verbaasde.
Blijkbaar is alleen regelmatig DC laden tot 100% af te raden. Laad je AC (2,3kW tot 11kW) dan mag je wel tot 100% gaan.
Het zou zelfs helpen om cellen die een beetje achterblijven van bv 94% ook naar 100% te brengen. Dit effect heb je niet aan een DC-lader.
Het is inderdaad best goed om af en toe (in het boekje staat eens per maand dacht ik) de accu tot 100% via AC te laden zodat de celbalans wordt hersteld. Echter daarna de auto lang met 100% laten staan is wat voor snellere degradatie zorgt. Het advies om de accu tussen de 80-20 te houden gaat dus name over het wegzetten. Hoe verder je dat doortrekt hoe minder degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
Ik ben erg geïnteresseerd in onderzoek naar de degradatie van laden tot 100%. Hoe groot is dat effect? En hoe groot is het effect als je tot 100% laadt en de volgende ochtend wegrijdt versus tot 100% laadt en de auto een week laat staan? En hoe zit dat met laden tot 90%? Nooit goed onderzoek naar kunnen vinden, laat staan specifiek bij de Kona. Dus als iemand op dit vlak meer weet, lees ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Betwijfel of daar data over bestaat... Ik denk maar zo, telefoons zullen daar wel niet voor niets een functie voor hebben om de accu te beschermen en niet te laden tot 100%. En bij telefoon accus is daar wel data over beschikbaar.

In de praktijk heb ik de range van een 100% accu maar zelden nodig dus die van mij staat standaard op 80% laden.

Andere reden is dat het boven de 80% meer energie kost dan dat je erin stopt. Dus die laatste 20% is 12,8kWh maar het kost meer dan 12,8kWh om het erin te krijgen, je gooit dus stroom weg.

Ik denk dat ik in de praktijk nog geen 1x per maand tot 100% laad.

En de logica in mij zegt dat DC laden nooit goed kan zijn voor een accu... Buiten de vakanties om gebruik ik dat ook maar een paar keer per jaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 16-05-2024 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Iets anders, ik wou een afspraak maken met de dealer omdat mijn airco het niet doet en of ze dan gelijk eens naar de steeds luider wordende ratel kunnen kijken. Kon pas 30 juli terecht bij mij eigen dealer !! 8)7 dan ben ik al met vakantie... Echt idioot die wachttijd.

Ben nu uitgeweken naar een dealer in een andere plaats (zelfde afstand) daar konden ze iets eerder, 9 juli dat is tenminste nog net voor mij vakantie. Kunnen ze gelijk de 105000dkm beurt doen want daar zal ik tzt al wel overheen zitten.

Morgen op mijn werk maar eens informeren of ik die Airco ook ergens anders kan laten maken, grote kans dat hij alleen maar gevuld hoeft te worden. Nog 2 maand zonder airco is ook niet echt ideaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Nova163 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:01:
Ik ben erg geïnteresseerd in onderzoek naar de degradatie van laden tot 100%. Hoe groot is dat effect? En hoe groot is het effect als je tot 100% laadt en de volgende ochtend wegrijdt versus tot 100% laadt en de auto een week laat staan? En hoe zit dat met laden tot 90%? Nooit goed onderzoek naar kunnen vinden, laat staan specifiek bij de Kona. Dus als iemand op dit vlak meer weet, lees ik het ook graag.
Hier wat leesvoer niet exact je vraag maar wel in 2e en 3e artikel redelijk richting je vraag.

https://pushevs.com/2020/...ent-ev-batteries-in-2020/

https://pushevs.com/2018/...ging-full-versus-partial/

https://pushevs.com/2022/...havior-for-lfp-batteries/

[ Voor 4% gewijzigd door elmo1 op 17-05-2024 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Groms
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-06 19:47
thys schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:10:
[...]

Het is inderdaad best goed om af en toe (in het boekje staat eens per maand dacht ik) de accu tot 100% via AC te laden zodat de celbalans wordt hersteld. Echter daarna de auto lang met 100% laten staan is wat voor snellere degradatie zorgt. Het advies om de accu tussen de 80-20 te houden gaat dus name over het wegzetten. Hoe verder je dat doortrekt hoe minder degradatie.
Dat is ongeveer hetzelfde als wat ik in een FB discussie gelezen heb.
"Ipace (100% is de enige manier om je cellen te balanceren, dat gebeurt in de periode dat je laadt terwijl er al 100% in zit. 100% is een theoretische set up, bij de meeste architecturen uit 2020 (uitgezonderd tesla) is 100% = 96%. Eenmaal een van de modules op 96% staat geeft je wagen aan dat het 100% is. Als je blijft staan aan de lader gaat ie balanceren en lading verspreiden over de modules die nog geen 96% hebben. Dus dan haal je maximum uit je batterij . Het is alleen een probleem als je je wagen regelmatig een aantal dagen op 100 zonder rijden laat staan, dan leg je hele veel druk."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
Bedankt, komt zeker in de buurt! Het zijn wel hele grote effecten. Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk uitpakt met BMS, zonder die informatie is het moeilijk om een goede conclusie te trekken. Het lijkt wel duidelijk dat leegrijden veel minder effect heeft dan volladen, dat is al een interessante les.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flipjevandejam
ningalloon schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:50:
@Crash_Override007

Ik had ook gekeken bij Kroonolie, maar de specs wijken teveel af van de olie die Hyundai/KIA gebruikt.
LIQUI MOLY Top Tec MTF 5300 70W-75W zit daar het dichtste bij.
Is toch wel een risico als je een aftapplug neemt met de magneet aan binnenkant, je weet niet hoeveel ruimte er nog is, magneet kan los komen etc
Heb daarom een sterke magneet aan de buitenkant van de aftapplug geplakt.
Geen idee of het goed werkt, maar lijkt mij beter dan helemaal niets.
Heeft iemand deze olie wissel al een keer gedaan? Heb je deze Liqui Moly olie gebruikt of Hyundai origineel?

Ik heb nav het uitgebreide onderzoek, en onder 100 deelnemers met Kona labtests (youtube),deze aanbevelingen maar opgepakt:
- Nieuwe GDU (door dealer onder garantie gelukkig)
- 500 km oliewissel + installatie Votex DP007 magnetische plugs
- 1500 km oliewissel

Ter info, alles in een vrij compleet document.

[ Voor 28% gewijzigd door flipjevandejam op 17-05-2024 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-07 14:37
Chaoss schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:39:
Iets anders, ik wou een afspraak maken met de dealer omdat mijn airco het niet doet en of ze dan gelijk eens naar de steeds luider wordende ratel kunnen kijken. Kon pas 30 juli terecht bij mij eigen dealer !! 8)7 dan ben ik al met vakantie... Echt idioot die wachttijd.

Ben nu uitgeweken naar een dealer in een andere plaats (zelfde afstand) daar konden ze iets eerder, 9 juli dat is tenminste nog net voor mij vakantie. Kunnen ze gelijk de 105000dkm beurt doen want daar zal ik tzt al wel overheen zitten.

Morgen op mijn werk maar eens informeren of ik die Airco ook ergens anders kan laten maken, grote kans dat hij alleen maar gevuld hoeft te worden. Nog 2 maand zonder airco is ook niet echt ideaal.
Bij mij was de airco verdamper stuk in het dashboard, dat werd een zomer zonder airco...
Hopelijk heb je meer geluk.

BTW. Ratelend geluid heb ik ook gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:37
Chaoss schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:39:

Hier exact hetzelfde.
Uiteindelijk van Van Mossel Emmen naar Broekhuis Zwolle gegaan waar ik binnen een week terecht kon.

Was ook de verstuiver, in een ochtendje gerepareerd onder garantie.
Is wel alleen garantie als ie dealer onderhouden is en het paspoort is bijgehouden door de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heb nu een afspraak gemaakt bij Profile voor maandag over een week. Mocht van de leasemy. Misschien dat ze hem alleen bij hoeven te vullen.

De afspraak op 9 juni bij de dealer rlaat ik staan voor de beurt en het ratel geluid.

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 17-05-2024 19:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik ben mijn Kona electric uit 2021 dus ruim 1,5 week kwijt geweest.
Het begon met een storing in de laadpoort die vervangen moest worden een paar weken eerder. Tijdens het vervangen van de laadpoort kwamen ze erachter dat ik ook een ratel tijdens het rijden had. Dit hebben ze toen voor 2 weken later ingepland. 3 dagen voordat ik voor de ratel naar de garage moest was opeens mijn 12 volt batterij leeg, wat gek was want die was in januari al vervangen.
ANWB heeft toen de auto gestart. De volgende ochtend had ik een storing parkeerrem.
Gek genoeg was dit in de avond vanzelf weer verdwenen.
Toen de auto daarna weg was geweest voor de ratel had ik bij de garage weer een storing parkeerrem en was opeens ook de storing in de laadklep weer terug.
Uiteindelijk heeft het 6 dagen geduurd voordat dit gediagnostiseerd en opgelost was.
Uiteindelijk bleek het probleem te zijn dat er vocht onder de passagiersstoel zat waardoor en een connector was gaan roesten.
Dit gaf dus allerlei vreemde storingen in het elektrische systeem.
Helaas is tot op heden niet duidelijk waar dit vocht vandaan kwam en of het dus definitief opgelost is. De komende weken dus even fingers crossed of het definitief opgelost is. Viel gelukkig nog allemaal onder de Bovag garantie en ik kreeg een hele mooie Honda e:ny1 limited edition mee als leenwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crombel
Heeft iemand deze olie wissel al een keer gedaan? Heb je deze Liqui Moly olie gebruikt of Hyundai origineel?
Bij mijn tweedehands 2020 Kona met 110t km heb ik de olie van de GRU gewisseld.

Ik heb Castrol Transmax Manual FE 75W (API GL-4) gebruikt en ook een aftapplug met magneet geplaatst.

Volgend jaar zal ik de olie terug wisselen als controle.

Bij het verwijderen van de beschermplaat onder de motor heb ik ook een koelvloeistoflek opgemerkt en kunnen herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Crombel schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:17:
[...]

Bij mijn tweedehands 2020 Kona met 110t km heb ik de olie van de GDU gewisseld.

Ik heb Castrol Transmax Manual FE 75W (API GL-4) gebruikt en ook een aftapplug met magneet geplaatst.

Volgend jaar zal ik de olie terug wisselen als controle.

Bij het verwijderen van de beschermplaat onder de motor heb ik ook een koelvloeistoflek opgemerkt en kunnen herstellen.
Hoe vies was het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crombel
Behoorlijk donkergrijs, ik ben benieuwd hoe nieuwe olie er na een jaar zal uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Oei, dat klinkt niet lekker eerlijk gezegd, bedankt voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:35

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Hoi :) ik heb momenteel een Ioniq, het oudere Kona broertje. We hebben erg veel pech met die auto gehad en hij staat gemiddeld eens per maand in de garage. We hebben het vertrouwen in de auto opgezegd en de garage lijkt niet onwelwillend te zijn om over een geste/inruilvoorstel te praten. Een van de opties die ik overweeg is om een Kona neer te zetten, ik zou dan willen aansturen op een 64kwh model met bluelink (want dat gebruiken we heel veel, echt wel handig).

Maarrrr wat zijn hier de eventuele kinderziektes en gevaren? We zouden dan (wederom) gaan voor een dealerauto met historie, kilometerstand zal tussen de 70k en 110k liggen, modeljaar 2019 of 2020. Ik heb geen zin de ene rampenbak voor de andere in te ruilen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-07 14:37
HTT-Thalan schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:59:
Hoi :) ik heb momenteel een Ioniq, het oudere Kona broertje. We hebben erg veel pech met die auto gehad en hij staat gemiddeld eens per maand in de garage. We hebben het vertrouwen in de auto opgezegd en de garage lijkt niet onwelwillend te zijn om over een geste/inruilvoorstel te praten. Een van de opties die ik overweeg is om een Kona neer te zetten, ik zou dan willen aansturen op een 64kwh model met bluelink (want dat gebruiken we heel veel, echt wel handig).

Maarrrr wat zijn hier de eventuele kinderziektes en gevaren? We zouden dan (wederom) gaan voor een dealerauto met historie, kilometerstand zal tussen de 70k en 110k liggen, modeljaar 2019 of 2020. Ik heb geen zin de ene rampenbak voor de andere in te ruilen.
Bluelink is vanaf 2020.

Zelf heb ik een defecte verdamper van de airco gehad en is de GDU (Gear Drive Unit) vervangen omdat er een ratelend geluid uit kwam.

Een ander euvel is het leeglopen van de 12v accu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-07 12:11

XallaX

Meow

Kinderziektes zijn op wat vaste nukkigheden na in het zelf rijden wel opgelost.

Deze heren hebben een Tesla en Kona en een Ioniq vergeleken, misschien interessant om te lezen maar hier in het topic is ook veel te vinden. https://www.autoweek.nl/a...r-van-de-hyundai-ioniq-5/

Het is denk ik wel handig om een model 2020 te nemen met warmtepomp (verbruik zonder warmtepomp is hoger). En kies de juiste banden i.v.m. geluid en rolweerstand.

Over het algemeen gezien denk ik dat er weinig grote problemen zijn. Hier en daar duiken wat blauwe maandag Kona's op maar dat heb je bij alle merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
Snacky817 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:13:
[...]

Bluelink is vanaf 2020.

Zelf heb ik een defecte verdamper van de airco gehad en is de GDU (Gear Drive Unit) vervangen omdat er een ratelend geluid uit kwam.

Een ander euvel is het leeglopen van de 12v accu.
Dit. Ik heb zelf de 12V accu ook gehad na 4,5 jaar. Verder lees ik veel over ratelen, maar zelf niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Hoi :) ik heb momenteel een Ioniq, het oudere Kona broertje.

Hier Kona 2020, 2 X 12V batterij defect, ook iets met het ABS systeem, en net verwarming stuk geweest.
Wel alles onder garantie vervangen, en dit bij nipt 21000km.
Als er nu nog een panne optreed, gaat ie toch de deur uit.

Wel fijne auto om mee te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Voordeel van 2019 model is dat de high voltage accu vervangen is. Nadeel is geen 3 fase laden alhoewel dat voor mij geen issue is.
Let wel op bij de 2019 model zit nogal wat import bij zonder warmtepomp.
Daarnaast heb ik
3 x 12v accu's kapot tot ik zelf een goede gekocht heb.
Airco condensor garantie
Achterklep schakelaar garantie
Tomtom live services kapot geupdate. Loopt nog
160k gereden.
Verder geen issues.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:14:
Wtf :/ dus hier is het al niet veel beter? Hoezo vreet dat ding dan accu's? Daar moet toch een oorzaak zitten? Bij mij was het leeglopen van de 12v te wijten aan een vastlopende SOS module die stroom bleef vreten, toen die vervangen was, was het weg. En ik heb idd een vervangen HV accu, maar daar had ik nu ook storing mee.... ik heb wel een warmtepomp idd, da's wel zo'n beetje nodig in de winter.
Heb nu al ruim 2.6 jaar geen problemen meer. Gewoon kwaliteit kopen en niet de Hyundai troep. Ook bizar is dat ik 3 jaar garantie op deze accu heb en bij huyndai maar 2.
Verde rijdt hij goed. Ben alleen wel enorm teleurgesteld in de manier van service die alleen verleent wordt als je er moeilijk over doet
Maar kan ook aan de dealer ontevreden groep kunnen liggen..

[ Voor 32% gewijzigd door elmo1 op 21-05-2024 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wtf :/ dus hier is het al niet veel beter? Hoezo vreet dat ding dan accu's? Daar moet toch een oorzaak zitten? Bij mij was het leeglopen van de 12v te wijten aan een vastlopende SOS module die stroom bleef vreten, toen die vervangen was, was het weg. En ik heb idd een vervangen HV accu, maar daar had ik nu ook storing mee.... ik heb wel een warmtepomp idd, da's wel zo'n beetje nodig in de winter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:26
Model 2019
Hoog voltage accu hoefde na controle niet vervangen te worden. Dit is dus niet vanzelfsprekend.
1 x 12 volt accu preventief vervangen na 4 jaar ivm een lange road trip door Europa.
Koelvloeistof vervangen bij regulier onderhoud ivm terugroep.
Trekhaak gecontroleerd ivm terugroep. Geen bijzonderheden.
Geen warmtepomp en de GOM gaf een max. range van 500km bij optimale omstandigheden :*)

Ca. 140k gereden zonder bijzonderheden. Alleen regulier onderhoud en 1x 4 nieuwe zomerbanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNTWkLkTPGjmGkP3DFI-GbGIA6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHduYHsGF86c3G7jIlBkfG2h.jpg?f=fotoalbum_large

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
HTT-Thalan schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:14:
Warmtepomp is niet echt nodig. In de (Hollandse) winter nog altijd 350-380 km range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
24 feb de bestelling geplaatst voor de Kona EV 2024 64kwh Comfort Limited in het rood. Ben zeer benieuwd wanneer deze uiteindelijk geleverd gaat worden. De verwachting zou zijn 4 tot 6 maanden, dus we komen in de buurt. Maar lees online erg wisselende verhalen over levertijden.

Inmiddels al wel de wallbox laten hangen op de oprit.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dank voor alle feedback, al heeft het me niet veel meer vertrouwen gegeven in een/de Kona dan ik momenteel heb in mijn Ioniq ;(. Ik wil gewoon een normale betrouwbare elektrische auto en ben prima tevreden met de Ioniq - de Kona zou theoretisch meer bereik hebben dan da's mooi, want ik maak ondertussen toch 95% van mijn kilometers met de EV, maar zo te zien hebben die ook allerlei vage en onnodige problemen :/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:05
Kona uit augustus 2019. Eigenlijk geen noemenswaardige problemen. Wel de 12V accu afgelopen winter laten vervangen. Niet omdat ik problemen had, maar vanwege de meldingen hier had ik gevraagd de accu te controleren waar een vervang-advies uit kwam.

Maar geen idee of dit gewoon makkelijk verdienen was, of dat de accu echt bijna einde leven was.

Verder eigenlijk heel tevreden ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
elmo1 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:11:
[...]
3 x 12v accu's kapot tot ik zelf een goede gekocht heb.
Waar ben je voor gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nova163
HTT-Thalan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:35:
Dank voor alle feedback, al heeft het me niet veel meer vertrouwen gegeven in een/de Kona dan ik momenteel heb in mijn Ioniq ;(. Ik wil gewoon een normale betrouwbare elektrische auto en ben prima tevreden met de Ioniq - de Kona zou theoretisch meer bereik hebben dan da's mooi, want ik maak ondertussen toch 95% van mijn kilometers met de EV, maar zo te zien hebben die ook allerlei vage en onnodige problemen :/.
Ik denk dat bij elk model er wel eens een is die issues heeft. Ik vind het bij de Kona erg meevallen. Af en toe begeeft de 12v het een keer, maar dat is een miniklusje om te fixen en is bij bijna alle Kona's onder garantie gedaan. Dus kwestie van smaak natuurlijk, als dit te onbetrouwbaar is voor jou dan is dat zo, maar als ik dit forum goed lees is bijna elke Konarijder zelf erg tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nova163 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:47:
[...]

Ik denk dat bij elk model er wel eens een is die issues heeft. Ik vind het bij de Kona erg meevallen. Af en toe begeeft de 12v het een keer, maar dat is een miniklusje om te fixen en is bij bijna alle Kona's onder garantie gedaan. Dus kwestie van smaak natuurlijk, als dit te onbetrouwbaar is voor jou dan is dat zo, maar als ik dit forum goed lees is bijna elke Konarijder zelf erg tevreden.
Ja, maar het is meer dan Hyundai lijkt te accepteren dat het prima acceptabel is dat accu's elk jaar (bij wijze van spreken) de pijp uitgaan en geeft me gewoon niet veel meer vertrouwen dan ik momenteel (niet meer) heb. Ik wil niet tegen eigenaardigheden aanlopen die onnodig zijn en niet steeds bang zijn dat de lampjes weer gaan branden. Momenteel hebben ze net een storing gereset in de hoofdbatterij (onbalans in de cellen gedeteceerd) en 'als het terugkomt moet ik langskomen) - ik start het ding nu elke dag op met de angst dat hij weer in storing valt en het rijdt niet lekker wetende dat ik letterlijk aan het wachten ben op de volgende error. Ik denk ook dat je gelijk hebt, het overgrote deel van de kona rijders zal tevreden zijn (net zoals het gros van de ioniq rijders dat ook is) en op internet vind je vooral de verhalen van wanneer het niet goed ging.

Maar de aard van de problemen en de laisséz-faire manier waarop er schijnbaar mee omgegaan word doet mij denken dat ze bij het reviseren van de kona modellen niet echt van de vorige lessen geleerd lijken te hebben, maw, ik schiet er waarschijnlijk weinig mee op.

Ik vind het ook niet logisch dat ik op een 2019 model wel bluelink heb maar dat de kona's het niet hadden en ik kan ook geen kona's uit 2020 vinden voor een acceptabel bedrag die dezelfde opties hebben als mijn huidige ioniq. De modellen die wel in dat prijsbereik vallen hebben een goedkope/simpele navi en ik vertrouw juist heel erg op die navi omdat ik geen google maps gebruik. Ik was best bereid er een duizend of twee op te gooien als ik er als gevolg van de deal ook een objectief betere auto voor terugkreeg maar zelfs als ik 5k op mijn aanschafprijs gooi heb ik buiten een grotere accu (64kwh) een mindere auto (kleinere kofferbak, hoger verbruik, minder opties). De 39kwh Kona komt gewoon een stuk minder ver door meer luchtweerstand en grotere velgen/banden en dan zou ik er op achteruit gaan terwijl het enige verbeterpunt dat ik op mijn ioniq zou kunnen noemen juist meer bereik is.

Ik denk dus dat ik het maar moet zoeken in een goede set afspraken/garanties voor de huidige, een toegift/geste wellicht, of een inruil voor een andere 38kwh premium in de hoop dat die niet op maandag is gefabriceerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hvwees
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:48
TL;DR
Vanavond een Kona electric premium besteld.

Ik heb vluchtig gekeken naar de berichten in dit topic en die lijken vooral over het vorige model te gaan.
Zijn hier ook berijders van het 2024 model?

De wat langere versie, ik rij sinds 2020 een Nissan Leah 40kW tekna uitvoering.
Fijne ruime auto, heeft veel leuke features.

Maar er zijn 3 dingen die me inmiddels best wel storen.

1) de toch wat beperkte actieradius van iets meer dan 200km, lijkt sinds de laatste beurt (nieuwe banden) nog slechter geworden.

2) de afwezigheid van actieve accu koeling, op een lange trip is de eerste keer snelladen nog snel (hoewel, ze geven 50 kW op, 47kW is de max wat ik gezien heb en na 60% kakt het behoorlijk in. De tweede keer snelladen is een stuk trager, want de accu is dan al heet, 24 kW is dan “normaal” en soms zelfs nog langzamer.

3) De chaDeMo snellaad aansluiting, mooi concept, maar wel uitstervend in Europa. Er is een bedrijf dat voor 3K CCS inbouwd, vind ik het niet waard. Er komen mogelijk adapterstekkers aan, hoopgevend.

Mijn zoektocht heeft mij ook langs de volgende auto gebracht en zijn het dus niet geworden.

Kia Niro EV, gave auto, maar levertijden van 12 tot 14 maanden had ik geen trek in. En bovendien stond de prijs niet vast, als de auto bij levering duurder zou zijn, kon ik bijlappen. Nee dank je,.

MG4 Leuke auto, wel aan de kleine kant.

MG ZS EV, leuke auto, maar al wat ouder en niet zo verfijnt. De ACC met Lanekeep werkte niet fijn, ik had het gevoel dat ik in gevecht was met de auto. (ook met de MG4 overigens).

BYD Atto 3, die werd het bijna totdat ik in het topic hier las dat de climate control of standje sauna is of standje koelkast. Daar pas ik voor.

Volvo EX30, even naar gekeken, maar de uitvoering die ik zou willen wat buiten budget, in deze auto heb ik uiteindelijk niet eens een proefrit gemaakt.

Hyundai Kona Electric, eerst naar de comfort smart gekeken,die heeft standaad geen warmtepomp en dat vind ik voor een EV wel een must. Is wel een optie. Maar in de premium zit die er wel in en die heeft nog meer leuke features zoals naast stoel verwarming ook stoel ventilatie. En meer wat ik ook wel cool vind.

Ben bij 2 Hyundai dealers geweest en er zat 4K inruil verschil voor mijn Leaf tussen deze 2 dealers en de dealer waar ik uiteindelijk heb besteld, gaf nog (bijna) 2K korting, 6K voordeliger, dus ben er maar voor gegaan.

Afin ik moet nog even wat voor de financiering regelen, maar dat komt ook wel goed.

Levertijd 4 tot 6 maanden, ik hoop natuurlijk op de 4 maanden, maar we gaan het zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:55
https://www.hyundai.pt/carros/hyundai-kauai/

Want cona betekent voorbips in het Portugees… 😋

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Waarom krijgt de Kauai 7 jaar garantie en wij maar 5? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
hvwees schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 00:47:
TL;DR
Vanavond een Kona electric premium besteld.

Ik heb vluchtig gekeken naar de berichten in dit topic en die lijken vooral over het vorige model te gaan.
Zijn hier ook berijders van het 2024 model?

De wat langere versie, ik rij sinds 2020 een Nissan Leah 40kW tekna uitvoering.
Fijne ruime auto, heeft veel leuke features.

Maar er zijn 3 dingen die me inmiddels best wel storen.

1) de toch wat beperkte actieradius van iets meer dan 200km, lijkt sinds de laatste beurt (nieuwe banden) nog slechter geworden.

2) de afwezigheid van actieve accu koeling, op een lange trip is de eerste keer snelladen nog snel (hoewel, ze geven 50 kW op, 47kW is de max wat ik gezien heb en na 60% kakt het behoorlijk in. De tweede keer snelladen is een stuk trager, want de accu is dan al heet, 24 kW is dan “normaal” en soms zelfs nog langzamer.

3) De chaDeMo snellaad aansluiting, mooi concept, maar wel uitstervend in Europa. Er is een bedrijf dat voor 3K CCS inbouwd, vind ik het niet waard. Er komen mogelijk adapterstekkers aan, hoopgevend.

Mijn zoektocht heeft mij ook langs de volgende auto gebracht en zijn het dus niet geworden.

Kia Niro EV, gave auto, maar levertijden van 12 tot 14 maanden had ik geen trek in. En bovendien stond de prijs niet vast, als de auto bij levering duurder zou zijn, kon ik bijlappen. Nee dank je,.

MG4 Leuke auto, wel aan de kleine kant.

MG ZS EV, leuke auto, maar al wat ouder en niet zo verfijnt. De ACC met Lanekeep werkte niet fijn, ik had het gevoel dat ik in gevecht was met de auto. (ook met de MG4 overigens).

BYD Atto 3, die werd het bijna totdat ik in het topic hier las dat de climate control of standje sauna is of standje koelkast. Daar pas ik voor.

Volvo EX30, even naar gekeken, maar de uitvoering die ik zou willen wat buiten budget, in deze auto heb ik uiteindelijk niet eens een proefrit gemaakt.

Hyundai Kona Electric, eerst naar de comfort smart gekeken,die heeft standaad geen warmtepomp en dat vind ik voor een EV wel een must. Is wel een optie. Maar in de premium zit die er wel in en die heeft nog meer leuke features zoals naast stoel verwarming ook stoel ventilatie. En meer wat ik ook wel cool vind.

Ben bij 2 Hyundai dealers geweest en er zat 4K inruil verschil voor mijn Leaf tussen deze 2 dealers en de dealer waar ik uiteindelijk heb besteld, gaf nog (bijna) 2K korting, 6K voordeliger, dus ben er maar voor gegaan.

Afin ik moet nog even wat voor de financiering regelen, maar dat komt ook wel goed.

Levertijd 4 tot 6 maanden, ik hoop natuurlijk op de 4 maanden, maar we gaan het zien.
Gaaf! Hier nog aan het wachten op een Comfort Limited (3 maanden to go) nog 1 tot 3 maanden te gaan. 8) Voor welke kleur ben je gegaan?

Ik wil je aankoop geen slechte nasmaak gegeven maar Hyundai heeft datzelfde geintje met bijlappen als de auto duurder wordt.. alleen de dealer stelde me gerust dat dit in de praktijk nooit voorkomt. Is een erfenis van Corona (en de bizarre stijging in grondstofprijzen) zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvwees
doobieters schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:49:
[...]

Gaaf! Hier nog aan het wachten op een Comfort Limited (3 maanden to go) nog 1 tot 3 maanden te gaan. 8) Voor welke kleur ben je gegaan?
Sailing blue
Welke kleur heb jij besteld ?
Ik wil je aankoop geen slechte nasmaak gegeven maar Hyundai heeft datzelfde geintje met bijlappen als de auto duurder wordt.. alleen de dealer stelde me gerust dat dit in de praktijk nooit voorkomt. Is een erfenis van Corona (en de bizarre stijging in grondstofprijzen) zullen we maar zeggen.
De verkoper zei dat Hyundai weer is overgestapt naar vaste prijzen, mogelijk Kia ook want daar was ik eind vorig jaar.

Collega van mij heeft een jaar op zijn Kia gewacht en die was uiteindelijk iets goedkoper geworden. Maar ik wil die gok niet nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
hvwees schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:59:
[...]

Sailing blue
Welke kleur heb jij besteld ?

[...]

De verkoper zei dat Hyundai weer is overgestapt naar vaste prijzen, mogelijk Kia ook want daar was ik eind vorig jaar.

Collega van mij heeft een jaar op zijn Kia gewacht en die was uiteindelijk iets goedkoper geworden. Maar ik wil die gok niet nemen.
Engine red.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JEmS8TYIiw7La-B9Tk6__VnZhbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74QmprCyk1HvUudK9LL67qfk.jpg?f=fotoalbum_large

Nee, die gok wil je niet nemen. Wel een beter gevoel dat je weet waar je aan toe bent. Wij hadden net voor de prijsverlaging gekocht en de dealer gaf aan dat Hyundai NL nog wel wat zou gaan doen met de uiteindelijke prijs, dus wie weet valt het straks nog extra mee.. maar geen idee.. verder niks meer van vernomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hvwees
doobieters schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:49:
[...]

Voor welke kleur ben je gegaan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PF4l4dsa3xdr4NIv9tjeK5WdeMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j5cXFvSyDmp5qDy7NlrsAzNs.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat Hyundai Sailing blue noemt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
hvwees schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:03:
[...]

[Afbeelding]

Dit is wat Hyundai Sailing blue noemt :)
Gave kleur hoor! En sowieso toffe uitvoering die premium. Achteraf had ik best de N-Line gewild icm de prijsverlaging, maar ach.. Nu als extra's de warmtepomp, V2L en de grotere accu met sterkere motor.. dat is voor ons prima. Dat was de Comfort Limited.

Hadden ze die nog toen je er was?

[ Voor 4% gewijzigd door doobieters op 25-05-2024 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hvwees
doobieters schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:28:
[...]
Dat was de Comfort Limited.

Hadden ze die nog toen je er was?
Nee, de keuze is nu:
  1. Comfort
  2. Comfort smart
  3. Premium
  4. Premium sky
  5. N-line
Ik wilde eerst voor de Comfort Smart gaan en dan de WP als optie, dat geeft dan ook meteen V2L.

Maar de premium heeft al een WP en V2L en nog een aantal dingen die me erg aanspreken. :)

Oh ik ben ook voor de 17” ipv 19” velgen gegaan, ik kom liever een stuk meer dan dat ik grotere velgen heb die ik toch niet zie als ik binnen zit ;)

Wat is eigenlijk een comfort limited? een Comfort met WP en V2L ?

[ Voor 16% gewijzigd door hvwees op 25-05-2024 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
hvwees schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:37:
[...]

Nee, de keuze is nu:
  1. Comfort
  2. Comfort smart
  3. Premium
  4. Premium sky
  5. N-line
Ik wilde eerst voor de Comfort Smart gaan en dan de WP als optie, dat geeft dan ook meteen V2L.

Maar de premium heeft al een WP en V2L en nog een aantal dingen die me erg aanspreken. :)

Oh ik ben ook voor de 17” ipv 19” velgen gegaan, ik kom liever een stuk meer dan dat ik grotere velgen heb die ik toch niet zie als ik binnen zit ;)

Wat is eigenlijk een comfort limited? een Comfort met WP en V2L ?
https://dmassets.hyundai....ctric-Limited-Editionspdf

Comfort + standaard het longrange accupakket, WP & V2L.. en dan wat voordeel tov als je dat los als optie zou kiezen. Je mist dan het headupdisplay, seamless horizon (volledig led ipv reflectoren), blindspot detectie en stoel / stuurverwarming volgens mij. Best wel wat. Maar je had toen of de Limited of de Smart Limited.. de laatste had al het voorgenoemde maar weer geen warmtepomp... dan moest je naar premium maar dat scheelde best wel wat toen in prijs.

Toen werd er nog 'dubbele subsidie' als korting gegeven. Dus 3000 extra smartbonus bovenop de SEPP subsidie. Dus per saldo kom je dan hetzelfde uit als met de prijsverlaging.

En heel slim van je om voor die 17 inch wielen te gaan. Scheelt toch 40km range geloof ik tov van die grotere. Al zien die er wel erg tof uit moet ik zeggen. De 17 inch zijn van die typische EV wielen/velgen, maar ach.. Ik vind het prima. Ben een functionele rijder :o

[ Voor 29% gewijzigd door doobieters op 25-05-2024 17:47 ]

Pagina: 1 ... 125 ... 140 Laatste