Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 121 ... 143 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:58
Mocht er nog iemand winterbanden zoeken dan heb ik nog een setje over. Alleen banden.

Kumho Wintercraft WP71 (215/55R17). Zaten 1 seizoen onder de Kona Electric. Ongeveer 7mm profiel over. Mogen weg voor een zacht bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:54
Crash_Override007 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:43:
[...]

Interessant, mijn dealer (Content Eindhoven) vraagt 170 euro voor het vervangen van mijn Ecall batterij nu mijn dec-2020 kona 3 jaar oud is. Het staat in het onderhoudsschema maar is voor de klant optioneel, ik denk dat de garantie op het Ecall systeem nu verloopt omdat ik het onderhoud ga weigeren. Voor de apk volgend jaar zal het systeem misschien wel moeten werken, dat weet ik niet.

Kun je uitleggen op hoeveel min:sec in het youtube filmpje uitgelegd is waar de batterij zit? Ik heb ook geen idee wat de batterij los kost bij de dealer.
ik heb voor de E-call inderdaad dat betaald en later is er met een terugroepactie nog een andere batterij erin gezet omdat de eerst batterij niet goed genoeg zou zijn. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vanmorgen een melding in het dash dat ik bijna voor de 90dkm beurt mag, gaat toch weer snel.

Blijf het wel idioot vinden om de 15dkm een beurt bij een EV... Voelt toch wel erg als geldklopperij.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55
ari3 schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:52:
Het ingepland laden via de Zappi werkt waarschijnlijk om dezelfde reden ook niet. Ik wil het laden graag aansturen via de laadpaal en niet via de Kona want die kent de actuele stroomprijs niet.

Weet iemand welke instelling ik moet maken om de Kona te laten starten met laden zodra de Zappi aangeeft dat er geladen moet worden?
Ik weet niet uit welk jaar jouw kona komt, maar met mijn 2020 model is dit nooit gelukt. Het OBC systeem wordt niet wakker via de zappi, is een bekend issue waarvoor Hyundai ooit nog testers zocht die een aangepaste OBC kregen. Wellicht dat het in latere modellen wel werkt, ik heb geen zappi meer.

https://myenergi.info/202...up-in-eco-t2165-s370.html

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17:27
Snacky817 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:43:
[...]

ik heb voor de E-call inderdaad dat betaald en later is er met een terugroepactie nog een andere batterij erin gezet omdat de eerst batterij niet goed genoeg zou zijn. 8)7
Vandaag met mijn Kona (eind 2020) op onderhoud in garage geweest, was o.a een update van E-call systeem inbegrepen. (geen extra kost)
Start accu wordt volgende week ook onder garantie vervangen, dus daar moet ik even voor terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:04
jvang schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:48:
[...]

ja van die website komt de foto die ik eerder plaatste met 3 service actions. Flush cooling, 12v en control unit.
Het was zo ver. Ook ik stond gisterochtend met lege 12V. Op microfoon na geen indicaties gehad. Na de startkabels er op, naar de garage gereden. Hebben alles gecheckt maar niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 23:03
Weten jullie hoe je de hoogte van de koplampen aanpast in de Kona 2018/19? De handleiding verwijst naar een rolknop links naast het stuur, maar die zit er bij mij niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:25
Vreemd en die hoort er toch echt te zitten. Zie nummer 7.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGgBLm0KA5-hFsxNWyGRfRlhKx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qLOj2ulN99SKX7dFc9jG3MkO.jpg?f=fotoalbum_large

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDrive
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:00
Nova163 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:51:
Weten jullie hoe je de hoogte van de koplampen aanpast in de Kona 2018/19? De handleiding verwijst naar een rolknop links naast het stuur, maar die zit er bij mij niet
Wanneer je de LED koplampen hebt, dan heb je automatische hoogteregeling. Er zit dan dus geen rolknopje om de koplamphoogte af te stellen aan de linkerzijde van het stuur op het paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:54
DutchDrive schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:03:
[...]

Wanneer je de LED koplampen hebt, dan heb je automatische hoogteregeling. Er zit dan dus geen rolknopje om de koplamphoogte af te stellen aan de linkerzijde van het stuur op het paneel.
ik heb LED koplampen en het knopje. Model begin 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buske
jvang schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:12:
[...]

Het was zo ver. Ook ik stond gisterochtend met lege 12V. Op microfoon na geen indicaties gehad. Na de startkabels er op, naar de garage gereden. Hebben alles gecheckt maar niks gevonden.
6 tal maanden geleden was mijn 12volt accu ook leeg, na starten door pechverhelping onmiddelijk naar garage gereden.
Batterij is enkele dagen daar gebleven, ze bleek na afloop gezond verklaard.

Vorige week weer de pechverhelping moeten bellen :-(

Afgelopen donderdag met auto naar garage voor jaarlijks onderhoud.
Er moesten oa enkele updates gebeuren, waaronder nazicht kleine en grote accu
De grote accu moest niet zoals eerder verteld, vervangen worden, maar de 12volt accu was na
controle wel slecht 8)7
Deze wordt volgende week onder garantie vervangen, dus daar moet ik even voor terug.
Auto is eind van de maand 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
[...]

Bedankt. Ik vind dat ie vrij hoog staat en mijn tegenliggers vinden dat zo nu en dan ook, maar daar is dan blijkbaar weinig aan te doen.
Buske schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:13:
[...]

6 tal maanden geleden was mijn 12volt accu ook leeg, na starten door pechverhelping onmiddelijk naar garage gereden.

De grote accu moest niet zoals eerder verteld, vervangen worden, maar de 12volt accu was na
controle wel slecht 8)7
Deze wordt volgende week onder garantie vervangen, dus daar moet ik even voor terug.
Toen ik mijn bijna vijf jaar oude Kona ging kopen was bij de proefrit de 12V-accu ook dood :+ Lees het heel veel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
RaRo74 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:05:
Vreemd en die hoort er toch echt te zitten. Zie nummer 7.
[Afbeelding]
Dat is wel vreemd ja, hij zit er echt niet, 8 t/m 14 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Nova163 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:19:
[...]

Toen ik mijn bijna vijf jaar oude Kona ging kopen was bij de proefrit de 12V-accu ook dood :+ Lees het heel veel terug.
Hopelijk plaatsen ze er nu een betere versie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:04
Buske schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:13:
[...]

controle wel slecht 8)7
Dealer gaat de diverse terugroepactie punten op pakken tijdens de apk in april. Daar staat ook de 12V accu tussen (check and replace if necessary) dus wellicht komt hij dan als nog in aanmerking voor vervanging onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-09 19:54
Crash_Override007 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:43:
[...]

Interessant, mijn dealer (Content Eindhoven) vraagt 170 euro voor het vervangen van mijn Ecall batterij nu mijn dec-2020 kona 3 jaar oud is. Het staat in het onderhoudsschema maar is voor de klant optioneel, ik denk dat de garantie op het Ecall systeem nu verloopt omdat ik het onderhoud ga weigeren. Voor de apk volgend jaar zal het systeem misschien wel moeten werken, dat weet ik niet.

Kun je uitleggen op hoeveel min:sec in het youtube filmpje uitgelegd is waar de batterij zit? Ik heb ook geen idee wat de batterij los kost bij de dealer.
Mbt filmpje heb ik geen idee. Kwam het tegen op youtube bij het googelen op ecall batterij vervangen.
Ik heb gewoon vooruit gespeeld en kwam tegen dat hij bezig was onder de radio eea uit te bouwen. Aangezien ik nog niet van plan ben momenteel zelf batterij te vervangen ben ik niet verder gegaan met onderzoek,
Ecall systeem maakt geen onderdeel uit APK zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Chaoss schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:37:
Vanmorgen een melding in het dash dat ik bijna voor de 90dkm beurt mag, gaat toch weer snel.

Blijf het wel idioot vinden om de 15dkm een beurt bij een EV... Voelt toch wel erg als geldklopperij.
Software updates, smeren, veiligheidscontroles en natuurlijk pechhulp verlengen. Dus echt duur vind ik het persoonlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransDvntr
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:28
[...]

Dit klopt niet. Ik heb ook een 2020 model met LED lampen en heb ook gewoon het bewuste rolknopje voor de hoogte verstelling.

Renault Megane E-Tech Optimum Charge Iconic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
FransDvntr schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:52:
[...]

Dit klopt niet. Ik heb ook een 2020 model met LED lampen en heb ook gewoon het bewuste rolknopje voor de hoogte verstelling.
De originele vraagsteller had het over een Kona 2018-2019, een 2020 is een net wat nieuwer model.
Ik heb zelf een Kona uit augustus 2019, model 'premium' en die zou volgens de brochure LED koplampen hebben. En - zojuist gekeken - ik heb geen rolknopje voor hoogte-instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenford
  • Laatst online: 20-09 12:52
Nedish schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:09:
[...]

Mbt filmpje heb ik geen idee. Kwam het tegen op youtube bij het googelen op ecall batterij vervangen.
Ik heb gewoon vooruit gespeeld en kwam tegen dat hij bezig was onder de radio eea uit te bouwen. Aangezien ik nog niet van plan ben momenteel zelf batterij te vervangen ben ik niet verder gegaan met onderzoek,
Ecall systeem maakt geen onderdeel uit APK zo ver ik weet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S97CbB_hcEUg_wnjuGupNPa823M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5DNVlUpT9SO3ubgZWcBWwC2R.png?f=fotoalbum_large

Helaas is een ECall storing tegenwoordig een apk afkeur punt

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nedish schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:11:
[...]

Software updates, smeren, veiligheidscontroles en natuurlijk pechhulp verlengen. Dus echt duur vind ik het persoonlijk niet.
Brandstof auto's hebben tegenwoordig al vaak een interval van 30dkm en die hebben veel meer punten waarop ze gecontroleerd moet len worden. De dringend je noemt rechtvaardigen imho niet de interval van 15dkm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
maartenford schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:03:
[...]

[Afbeelding]

Helaas is een ECall storing tegenwoordig een apk afkeur punt
Ik sta gecorrigeerd, bedankt 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakLuuk
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05-2024
Onze Kona heeft een toegestaan trekgewicht van 300 kg. en wij willen er een kleine aanhanger (die beladen dat gewicht niet overschrijdt) mee trekken.
Ondanks uitgebreid zoeken over het onderwerp in dit forum is het volgende mij nog steeds niet helemaal duidelijk:

Als je een trekhaak op de Kona laat monteren moet er dan nog wat aangepast worden aan het PDC (Park Distance Control), de parkeersensoren? En is dat zowel bij een afneembare als een vaste trekhaak?
Mijn voorkeur gaat uit naar een vaste trekhaak, maar ik wil wel zeker weten dat ik nog wat heb aan de parkeersensoren.

En heeft iemand nog recente tips waar dat goed en niet al te duur uitgevoerd kan worden (inclusief prijzen :) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
TweakLuuk schreef op maandag 25 december 2023 @ 23:24:

Als je een trekhaak op de Kona laat monteren moet er dan nog wat aangepast worden aan het PDC (Park Distance Control), de parkeersensoren? En is dat zowel bij een afneembare als een vaste trekhaak?
Mijn voorkeur gaat uit naar een vaste trekhaak, maar ik wil wel zeker weten dat ik nog wat heb aan de parkeersensoren.
Ik heb een afneembare trekhaak, maar als ie er op zit hebben de parkeersensoren nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 11:05

The Adder

Happy racing from Holland

CopyCatz schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 00:09:
[...]

Ik heb een afneembare trekhaak, maar als ie er op zit hebben de parkeersensoren nergens last van.
Wat bedoel je precies met de parkeersensoren nergens last van. ?

Ik heb een afneembare trekhaak laten installeren bij de dealer echter als ik op mijn trekhaak een fietsendrager zet met fietsen blijven de parkeersensoren gewoon actief, en bij achteruit rijden piep deze continue (tenzij je deze even handmatig uitzet), niet optimaal....

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
The Adder schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:44:
[...]

Wat bedoel je precies met de parkeersensoren nergens last van. ?

Ik heb een afneembare trekhaak laten installeren bij de dealer echter als ik op mijn trekhaak een fietsendrager zet met fietsen blijven de parkeersensoren gewoon actief, en bij achteruit rijden piep deze continue (tenzij je deze even handmatig uitzet), niet optimaal....
De haak zelf triggert de sensoren niet maar als je er fietsen op zet gaan ze wel af ja.. daar doe je niks aan lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:51

3_s

CopyCatz schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 20:05:
[...]

De haak zelf triggert de sensoren niet maar als je er fietsen op zet gaan ze wel af ja.. daar doe je niks aan lijkt me.
Normaal worden die gedeactiveerd als je de stekker in steekt. Bij mijn Ioniq6 toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Neen. Het is tenslotte geen I6
Ik heb een afneembare en wanneer er iets aan je haak hangt heb je niets meer aan je parkeersensoren aangezien deze constant iets detecteren wat in de weg zit bij het achteruitrijden. Parkeersensoren handmatig uitschakelen via het scherm is dan de enige manier om het detectiegeluid uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
Heeft iemand van jullie een idee van het effect op verbruik en range van een dakkoffer? Hangt uiteraard af van de aerodynamica en grootte van de koffer, maar ben benieuwd of het gaat om een paar procent of enkele tientallen procenten?

Heb dit artikel gelezen:
https://www.vroom.be/nl/n...s-of-aanhangwagens-24227/

Daar hebben ze het over 14%. Is dat ook wat je moet verwachten met een Kona?

[ Voor 31% gewijzigd door Nova163 op 27-12-2023 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:55

trithemis

Dragonfly

Nova163 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:09:
Heeft iemand van jullie een idee van het effect op verbruik en range van een dakkoffer? Hangt uiteraard af van de aerodynamica en grootte van de koffer, maar ben benieuwd of het gaat om een paar procent of enkele tientallen procenten?

Heb dit artikel gelezen:
https://www.vroom.be/nl/n...s-of-aanhangwagens-24227/

Daar hebben ze het over 14%. Is dat ook wat je moet verwachten met een Kona?
Heb je wel eens zoiets overwogen?
https://www.thule.com/nl-...ule-backspace-xt-_-938300

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:06
Onze Kona Electric (MY2020, tjechisch model volgens mij) is erg stuk helaas. Hij gaf ineens overal foutmeldingen, continue piepen en alarmgeluiden, veiligheidssystemen zijn allemaal uitgeschakeld en snelheidsindicator werkt niet meer. We hebben hem nu bij de dealer achter moeten laten. Hij zei dat hij nog nooit zoveel foutmeldingen in een auto heeft gezien :/ . Er lijkt iets in het elektronische systeem/kabelboom helemaal mis te gaan. Na wat eerste diagnoses hebben ze nu in januari 4 sleuteldagen ingepland om hem helemaal uit elkaar te halen en te onderzoeken. In de tussentijd een Renault Captur ICE. Dat is wel weer even wennen... Gelukkig is de Kona een lease, maar ben wel benieuwd wat ze allemaal tegenkomen en wat nu precies de oorzaak is.

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09 22:15

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Perseus schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:34:
Onze Kona Electric (MY2020, tjechisch model volgens mij) is erg stuk helaas. Hij gaf ineens overal foutmeldingen, continue piepen en alarmgeluiden, veiligheidssystemen zijn allemaal uitgeschakeld en snelheidsindicator werkt niet meer. We hebben hem nu bij de dealer achter moeten laten. Hij zei dat hij nog nooit zoveel foutmeldingen in een auto heeft gezien :/ . Er lijkt iets in het elektronische systeem/kabelboom helemaal mis te gaan. Na wat eerste diagnoses hebben ze nu in januari 4 sleuteldagen ingepland om hem helemaal uit elkaar te halen en te onderzoeken. In de tussentijd een Renault Captur ICE. Dat is wel weer even wennen... Gelukkig is de Kona een lease, maar ben wel benieuwd wat ze allemaal tegenkomen en wat nu precies de oorzaak is.
Wij hebben het jaren geleden met een Peugeot (ICE) gehad, dat de kabelboom na 200k op een plek tegen de carrosserie (bijna) was doorgesleten en ondermeer de snelheidsmeter niet meer werkte (de toerenteller nog wel). Ik was toen bij een kleine garage, die wanneer ze even niets te doen hadden de kabelboom langs liepen en het punt vonden.

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:06
Jan Lelie schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:24:
[...]

Wij hebben het jaren geleden met een Peugeot (ICE) gehad, dat de kabelboom na 200k op een plek tegen de carrosserie (bijna) was doorgesleten en ondermeer de snelheidsmeter niet meer werkte (de toerenteller nog wel). Ik was toen bij een kleine garage, die wanneer ze even niets te doen hadden de kabelboom langs liepen en het punt vonden.
Fijn dat ze het op hebben kunnen lossen. Ik vermoed hier dat het ook het geval is. Want bij vochtig en koud weer sloeg hij direct op tilt. Dus zal vast ergens sluiting zijn. Omdat de achteruitrijcamera ook storing gaf hebben ze die vervangen in de hoop dat het daarna opgelost zou zijn, maar mocht niet baten. We zullen afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
Wij hebben die en dat is best een flinke bak bergruimte die je er bij krijgt. :)
Prima ding, degelijk en in dat opzicht een aanrader, MAAR voor zover ik zie heb je wel de bijpassende Thule fietsendrager nodig en past die koffer niet op willekeurige andere fietsendragers. Nadeel is dan dat je mogelijk dus een dakdrager EN fietsendrager moet kopen, wat een flinke uitgave is. En als t.z.t de fietsendrager kapot gaat, je mogelijk de koffer ook niet meer kan gebruiken.

(wij hebben deze in combinatie met een flinke dakkoffer, en een frunk... en dan is het nog spannend of we alles mee krijgen bij een kampeervakantie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

vanaalten schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:44:
[...]

wij hebben deze in combinatie met een flinke dakkoffer, en een frunk... en dan is het nog spannend of we alles mee krijgen bij een kampeervakantie...
Flinke tent, of veel mensen in de auto?

Al het beste in 2024!

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
The Adder schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:50:
[...]

Flinke tent, of veel mensen in de auto?

Al het beste in 2024!
Vooral een flinke tent (katoen, vierpersoons). En dan met vier personen, stoeltjes, tafel, slaapzakken/luchtbedden enzo. En sinds vorig jaar nog een klein bijzettentje erbij. En ik gok komend jaar NOG een bijzettentje.

Overigens geen idee wat zo'n dakkoffer dan wel bagagekoffer doet voor het brandstofverbruik.Vind ik ook niet zo belangrijk want we blijven gewoon in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

vanaalten schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:06:
[...]

Vooral een flinke tent (katoen, vierpersoons). En dan met vier personen, stoeltjes, tafel, slaapzakken/luchtbedden enzo. En sinds vorig jaar nog een klein bijzettentje erbij. En ik gok komend jaar NOG een bijzettentje.

Overigens geen idee wat zo'n dakkoffer dan wel bagagekoffer doet voor het brandstofverbruik.Vind ik ook niet zo belangrijk want we blijven gewoon in Nederland.
Ok, flinke tent EN veel mensen, ja dat is veel.... :*)

Bij ons, 2p, met trekkerstentje zonder tafel en stoeltjes, past alles in de auto zonder dag of bagagedrager. Alleen de kano moet wel op het dak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
vanaalten schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:44:
[...]

Wij hebben die en dat is best een flinke bak bergruimte die je er bij krijgt. :)
Prima ding, degelijk en in dat opzicht een aanrader, MAAR voor zover ik zie heb je wel de bijpassende Thule fietsendrager nodig en past die koffer niet op willekeurige andere fietsendragers. Nadeel is dan dat je mogelijk dus een dakdrager EN fietsendrager moet kopen, wat een flinke uitgave is. En als t.z.t de fietsendrager kapot gaat, je mogelijk de koffer ook niet meer kan gebruiken.

(wij hebben deze in combinatie met een flinke dakkoffer, en een frunk... en dan is het nog spannend of we alles mee krijgen bij een kampeervakantie...)
Ja, het lijkt mij een mooie oplossing, maar inderdaad erg prijzig. Een dakkoffer is een stuk betaalbaarder. Dan sta je dus alleen wel flink langer aan de snellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:57
Heeft iemand al de laatste kaarten/firmware via OTA binnen gekregen voor de Kona 2024 Electric? Heb OTA aanstaan, maar nog geen enkele update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

jwillemsen schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:33:
Heeft iemand al de laatste kaarten/firmware via OTA binnen gekregen voor de Kona 2024 Electric? Heb OTA aanstaan, maar nog geen enkele update gehad.
Kan je zien welke versie je nu gebruikt?
De laatste versie is volgens mij van november 2023: EUR.16.48.70.024.931.0

bron: hyundai meldingen en hyundai update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:57
The Adder schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:47:
[...]

Kan je zien welke versie je nu gebruikt?
De laatste versie is volgens mij van november 2023: EUR.16.48.70.024.931.0

bron: hyundai meldingen en hyundai update
Ik zit nog op 230718, kaart EUR.16.44.47.011.931.0. Ik had verwacht dat na 2 maanden er wel een OTA update zou zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

NuBeschikbaar
SW230718231027
MapEUR.16.44.47.011.931.0EUR.16.48.70.024.931.0

Ik heb helaas geen Kona 2024 versie, maar in de 'oude' versies kan je d.m.v. USB of SD de software handmatig updaten, misschien is dat een optie. Is natuurlijk niet het idee achter OTA updates, maar dan ben je wel weer UTD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35
Voor wie interesse heeft, ik heb voor de KONA Electric een “klepje” van het zekeringkastje met de 3D-printer geprint (https://www.thingiverse.com/thing:3499492). Voordeel van dit “klepje” is dat er ruimte is om standaard een OBD2 adapter te gebruiken.
Als je deze normaal wil gebruiken tijdens het rijden, dan moet je het klepje continue verwijderd hebben.

Heb deze Kona verkocht dus originele klepje weer teruggeplaatst en deze over. Hoef er niks voor te hebben….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBsvdhmUt8c9a8sHV0FvnQD8Cag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvbvsgctnzi0G0WGZNpZJ8hh.jpg?f=fotoalbum_large

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Zeker wel interesse!

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Of je gebruikt deze verloopstekker waardoor je het originele klepje kunt behouden,

https://nl.aliexpress.com...KgcQ&gatewayAdapt=glo2nld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwG01fHsgw8Y8mQYnoB6qXqsVkU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Di7sPXhbQgURAELsi3RnNNEy.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
RaRo74 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:14:
Of je gebruikt deze verloopstekker waardoor je het originele klepje kunt behouden,

https://nl.aliexpress.com...KgcQ&gatewayAdapt=glo2nld

[Afbeelding]
Even nieuwsgierig (maar ben te lui om naar de auto 100 meter verderop te lopen): is er achter het klepje genoeg ruimte om deze kabel met OBD2 adapter een plek te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Ja.

Deze stekker heb ik zelf in gebruik en de OBD zelf heb ik net onder het stuurhuis zitten zodat ik zicht op de status leds heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammo123
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-04 14:50
Goedemiddag allen,

Ik heb een 2020 Kona electric en moet binnenkort onderhoud uitvoeren + APK.

Nu heb ik een offerte gekregen van de Hyundai dealer met best een hoge prijs naar mijn mening.
Kunnen jullie beoordelen of al deze acties echt nodig zijn:
- S60K48MPST elke 48 maanden/60k km (Geen idee wat het is)
- Replace HV Battery coolant (250 euro, 1x per 4 jaar of 60k km)
- Vervang cabinelucht pollen filter (Dit kan ik zelf ook denk ik)
- Vervang remvloeistof (verplicht volgens mij om de twee jaar)
- Carroserie check (geen idee what het inhoud)

Iemand bekend met deze onderhouds acties die hier misschien meer info over kan vertellen en of het daadwerkelijk nodig is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

Ammo123 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:14:
Goedemiddag allen,

Nu heb ik een offerte gekregen van de Hyundai dealer met best een hoge prijs naar mijn mening.

Iemand bekend met deze onderhouds acties die hier misschien meer info over kan vertellen en of het daadwerkelijk nodig is of niet?
- S60K48MPST --> Service 60K km; 48 Maanden; Premium STandaard
- Replace HV Battery coolant --> is dit geen terugroep actie?
- Vervang cabinelucht pollen filter --> Erg goed zelf te doen (10 min. werk) , b.v. Interieurfilter MEYLE 37-12 319 0022 (€11,38)
- Vervang remvloeistof --> Is wel belangrijk, is zelf te doen maar niet leuk met dit weer!
- Carroserie check --> kijken of alle vier de wielen er nog aan zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:04
Ammo123 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:14:
Goedemiddag allen,

Vervangen koelvloeistof was inderdaad bij mij een terugroepactie en duurt zo'n 3 uur. Toen was-ie al de 60k kilometer voorbij en was het nog nooit gedaan.
Mag ik vragen welke dealer dit is, en hoeveeler gerekend wordt voor alles samen?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ammo123
pmiddeld schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:03:
[...]

Vervangen koelvloeistof was inderdaad bij mij een terugroepactie en duurt zo'n 3 uur. Toen was-ie al de 60k kilometer voorbij en was het nog nooit gedaan.
Mag ik vragen welke dealer dit is, en hoeveeler gerekend wordt voor alles samen?
Goedeavond,

Gaat om deze actie, volgens mij is het geen terugroepactie:
SHVB60K48MPP: Replace high voltage battery coolant

Met deze omschrijving erbij:
High voltage batterij coolant dient 1 keer in de 4 jaar of 60.000km ververst te worden, wat ur eerder bereikt.

Het totaal kwam uit op 631€ voor
Service
Hv batterij coolant
Remvloeistof
Filter vervangen
Apk
Airco fresh ( citroen geur ofso, super sterk)

Heb de filter en aircofresh eruit gehaald dus word zo’n 100€ minder.

Kan ik ergens dat van de terugroepactie terug vinden?

Gaat om content autogroep in eindhoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
Ammo123 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:52:
Het totaal kwam uit op 631€ voor
Service
Hv batterij coolant
Remvloeistof
Filter vervangen
Apk
Airco fresh ( citroen geur ofso, super sterk)
Ik ga vrijdag voor een beurt, offerte is € 220,- voor 60dkm beurt en remvloeistof.
Interieurfilter heb ik zelf al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:48
The Adder schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:34:
[...]

- Vervang remvloeistof --> Is wel belangrijk, is zelf te doen maar niet leuk met dit weer!
En hoe wil jij dit zelf gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammo123
thys schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:59:
[...]

Ik ga vrijdag voor een beurt, offerte is € 220,- voor 60dkm beurt en remvloeistof.
Interieurfilter heb ik zelf al gedaan.
En geen coolant vervanging voor de batterij? Wat gek, waarom moet ik dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammo123
pmiddeld schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:03:
[...]

Is het deze terugroepactie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eft8dz74T-1i4iGJQIPNgiyZwhg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v9Brl5X1y0fUObKkP7lEvpG1.png?f=fotoalbum_large

Ze zeiden dat ze alle terugroepacties hadden uitgevoerd toen ik mijn auto gekocht had een jaar geleden, als dan de koelvloeistof is vervangen vraag ik me af waarom dit nog eens moet plaats vinden een jaar erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Ammo123 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:55:
[...]

Is bij mij (2019 Kona) wel vervangen omdat ie te stroperig is geworden (en daar was in ieder geval een notitie van omdat dat vaker voorkomt) Je krijgt dan regelmatig de melding 'Refill inverter coolant' of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

patrickt35 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:29:
[...]

En hoe wil jij dit zelf gaan doen?
Is niet zo moeilijk, regelmatig met m'n oude Saab :o gedaan. Kwestie van alle remleidingen leeg pompen en direct vullen. Kan alleen gedaan worden, maar met z'n tweeën veel eenvoudiger. De laatste jaren geen garage meer, en dit op de straat te doen is niet zo lekker, dus tegenwoordig bij de dealer/garage.

Mocht je het zelf willen doen, hier een handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Ammo123 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:55:
Die stond in eerste instantie niet op de planning van de dealer. Heb echter zelf via de Hyundai site gezien dat er voor mijn VIN nog wel een terugroepactie open stond voor deze actie, en toen hebben ze hem erbij gezet. Maar vanuit de dealer werd dit bij mij dus niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammo123
thys schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:13:
[...]

Die stond in eerste instantie niet op de planning van de dealer. Heb echter zelf via de Hyundai site gezien dat er voor mijn VIN nog wel een terugroepactie open stond voor deze actie, en toen hebben ze hem erbij gezet. Maar vanuit de dealer werd dit bij mij dus niet vervangen.
Ik zie dat dit de duitse website is, werkt dit ook gewoon voor nederlands geregistreerde autos?
Wanneer ik mijn VIN invul, is die gewoon lang aan het laden maar krijg geen info te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Ammo123 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:06:
[...]

Is het deze terugroepactie:
[Afbeelding]

Ze zeiden dat ze alle terugroepacties hadden uitgevoerd toen ik mijn auto gekocht had een jaar geleden, als dan de koelvloeistof is vervangen vraag ik me af waarom dit nog eens moet plaats vinden een jaar erna.
Volgens mij is dat de terugroepactie voor de vervanging van de hoogspanningsbatterij (niet de 12V batterij). Zou moeten gelden voor auto's tot half 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Ik heb even opgezocht hoe de terugroepactie bij mij werd omschreven. Het gaat om de koelvloeistof van de spanningsregelaar. Kreeg ik een melding van in het dashboard. Ik weet niet of dat hetzelfde is als de onderhoudsactie van @Ammo123
https://gathering.tweaker...message/76277570#76277570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammo123
pmiddeld schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:39:
Ik heb even opgezocht hoe de terugroepactie bij mij werd omschreven. Het gaat om de koelvloeistof van de spanningsregelaar. Kreeg ik een melding van in het dashboard. Ik weet niet of dat hetzelfde is als de onderhoudsactie van @Ammo123
https://gathering.tweaker...message/76277570#76277570
Ah super voor de info, thanks. Ik wil het sowieso laten doen, want waarschijnlijk is er iets garantie technisch als ik het niet doe... Was meer een poging om te kijken of ik iemand anders kon laten opdraaien voor de kosten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:48
The Adder schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:05:
[...]

Is niet zo moeilijk, regelmatig met m'n oude Saab :o gedaan. Kwestie van alle remleidingen leeg pompen en direct vullen. Kan alleen gedaan worden, maar met z'n tweeën veel eenvoudiger. De laatste jaren geen garage meer, en dit op de straat te doen is niet zo lekker, dus tegenwoordig bij de dealer/garage.

Mocht je het zelf willen doen, hier een handleiding
Ik heb geen handleiding nodig, aangezien ik 25 jaar automonteur ben geweest.
Ik zeg het alleen dat het bijna onmiddellijk is om je remvloeistof te vervangen zonder lucht wanneer je niet in het bezit bent van een systeem waarmee je druk op het remsysteem kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
patrickt35 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:21:
[...]

Ik heb geen handleiding nodig, aangezien ik 25 jaar automonteur ben geweest.
Ik zeg het alleen dat het bijna onmiddellijk is om je remvloeistof te vervangen zonder lucht wanneer je niet in het bezit bent van een systeem waarmee je druk op het remsysteem kan zetten.
@patrickt35
Ik ben geen automonteur en heb weinig ervaring met klussen aan auto's, laat staan remsystemen.
Maar ik gok dat je bedoelde "Ik zeg het alleen dat het bijna onmiddellijk onmogelijk is om je remvloeistof te vervangen zonder lucht wanneer je niet in het bezit bent van een systeem waarmee je druk op het remsysteem kan zetten."?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Was zaterdag op weg naar huis met mijn Kona (2020), en had de keuze ofwel even ergens onderweg wat bijladen of verwarming uit.

Omdat ik zo snel mogelijk thuis wilde zijn, heb ik kachel uitgezet, en stoel en stuur verwarming aan.

Op zich was dat prima te doen, behalve een koude luchtstroom over mijn benen.

Ik heb alles geprobeerd, om die af te zetten, maar het bleef koud aan mijn benen.

Iemand die daar een oplossing voor heeft dat geen stroom kost?

Alvast bedankt voor het mee denken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Buske schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:36:
Iemand die daar een oplossing voor heeft dat geen stroom kost?
Dekentje meenemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Bij A/C (verwarming)op de OFF stand zou je geen luchtstroom moeten kunnen voelen omdat de ventilator dan ook helemaal uitstaat.

Vreemd en ik schakel wel vaker alles uit behalve stoelverwarming en dan is er geen voelbare luchtstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
RaRo74 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:25:
Bij A/C (verwarming)op de OFF stand zou je geen luchtstroom moeten kunnen voelen omdat de ventilator dan ook helemaal uitstaat.

Vreemd en ik schakel wel vaker alles uit behalve stoelverwarming en dan is er geen voelbare luchtstroom.
Dat ga ik dan morgen eens uitproberen, zou wel heel stom van mij zijn 8)7

Ik laat het zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Ja, en dat schuift dan af, valt tussen de pedalen en dan :? |:( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Ja want bij A/C uit en verwarming uit blijft de ventilator altijd nog aan op stand 1. Pas bij OFF gaat de ventilator helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
RaRo74 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:15:
Ja want bij A/C uit en verwarming uit blijft de ventilator altijd nog aan op stand 1. Pas bij OFF gaat de ventilator helemaal uit.
Ga ik morgen zeker proberen, en daar moet ik dan na 3jaar achterkomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Scheelde dat zoveel in range dan? Nu komt het bij mij nooit aan de op de laatste 10km maar de keren dat ik de kachel of airco uitzette, scheelde dat max 10km in de range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Weer een lege 12v accu vandaag, letterlijk 10 minuten ervoor nog bij de bouwmarkt geweest, niets aan de hand. Hij weet dat ie eruit gaat zeker :P (einde contract op 31-1), gelukkig morgen nog wel een verse 12v accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Buske schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:17:
[...]

Ga ik morgen zeker proberen, en daar moet ik dan na 3jaar achterkomen 8)7
Vandaag test gedaan,ook bij gebruik van de OFF knop blijft het fris aan de benen :-(
Ik gebruik(te) deze OFF knop trouwens altijd als alles af moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:07:
Weer een lege 12v accu vandaag, letterlijk 10 minuten ervoor nog bij de bouwmarkt geweest, niets aan de hand. Hij weet dat ie eruit gaat zeker :P (einde contract op 31-1), gelukkig morgen nog wel een verse 12v accu
Die van mij is in december na 3jaar nog onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Chaoss schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:05:
Scheelde dat zoveel in range dan? Nu komt het bij mij nooit aan de op de laatste 10km maar de keren dat ik de kachel of airco uitzette, scheelde dat max 10km in de range.
Bij een volle batterij, toch makkelijk 80 a 90km.
Bij een bijna lege batterij 10tal km, en bij deze koude kan dit het verschil maken om er te geraken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Nu online
Kan de Kona Electric (2022) eigenlijk AC laden aan 22kWh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:44

XallaX

Meow

devilkin schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:54:
Kan de Kona Electric (2022) eigenlijk AC laden aan 22kWh?
Dat kan de 2020 al dus ik denk het wel.
Correctie, de interne lader in de auto pakt max 11kWh op een 22kWh aansluiting.

https://ev-database.org/n...ndai-Kona-Electric-64-kWh
Buske schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:07:
[...]

Bij een volle batterij, toch makkelijk 80 a 90km.
Bij een bijna lege batterij 10tal km, en bij deze koude kan dit het verschil maken om er te geraken of niet.
Dan praat je over een model zonder warmtepomp denk ik?
Want bij mij scheelt het ook maar +/-10km op het totaal

(edit: correctie 22kWh)

[ Voor 61% gewijzigd door XallaX op 11-01-2024 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thys
devilkin schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:54:
Kan de Kona Electric (2022) eigenlijk AC laden aan 22kW?
Hangt af van de OBC wat voor vermogen je dan haalt

1F 7,4kw
3F 11kw

In beide gevallen dus wel het max haalbare op AC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Met grote regelmaat sta ik aan een 22kW laadpunt. De Kona neemt in mijn geval 1f 7,4kW af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
XallaX schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:23:
[...]

Dat kan de 2020 al dus ik denk het wel.

[...]

Dan praat je over een model zonder warmtepomp denk ik?
Want bij mij scheelt het ook maar +/-10km op het totaal
Spijtig genoeg wel ja, was wagen uit stock leverbaaar , full option en ik ging er van uit dat die een warmtepomp had.
Niet dus :-(
Als ik had geweten dat dit zoveel verschil had uitgemaakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
Buske schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:53:
[...]

Vandaag test gedaan,ook bij gebruik van de OFF knop blijft het fris aan de benen :-(
De auto functie blaast bij verwarmen op de voeten. Wellicht helpt het om de blaasrichting op de ruiten te zetten, en daarna eventueel off te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
[...]

Hee wat jammer. Net nog even bij mij getest en OFF is ook echt alles uit zonder tocht of koude lucht.

Heb je wel een lange broek aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:26

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

[...]

:P Dan zit er een luchtgat in de Kona.
(Niet in te diep water rijden :+ )

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Nova163 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:55:
[...]

De auto functie blaast bij verwarmen op de voeten. Wellicht helpt het om de blaasrichting op de ruiten te zetten, en daarna eventueel off te kiezen.
Ook al uitgeprobeerd , maar negatief :-(
Toch bedankt voor de reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
RazorX4 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:51:
[...]

:P Dan zit er een luchtgat in de Kona.
(Niet in te diep water rijden :+ )
Is al met tape afgeplakt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buske
RaRo74 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:28:
[...]

Hee wat jammer. Net nog even bij mij getest en OFF is ook echt alles uit zonder tocht of koude lucht.

Heb je wel een lange broek aan?
Jep, zelfs met onderaan een ouderwetse onderbroek met lange pijpen, niet te verwarren met dat andere p**pen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• braxx1980
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:48
Bij "off" voel ik een (klein) luchtstroompje
Wanneer ik daarna de interne circulatie opzet (al de rest blijft op off) is het stroompje weg.
Misschien moet je dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
braxx1980 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:55:
Bij "off" voel ik een (klein) luchtstroompje
Wanneer ik daarna de interne circulatie opzet (al de rest blijft op off) is het stroompje weg.
Misschien moet je dat eens proberen.
Dat zou inderdaad de oplossing kunnen zijn ;) , maar ik kan het pas dit week-end uit proberen.
Ik hou je zeker op de hoogte!
Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:03
Werkt bij jullie de Bluelink app ? Bij mij is alles weg dus ik kan wel inloggen maar gegevens met de auto zijn verwijderd. Bij het nieuwe koppelen krijgt ik melding dat de auto al is gekoppeld.

Iemand een tip hoe op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35
bjornricardo33 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:59:
Werkt bij jullie de Bluelink app ? Bij mij is alles weg dus ik kan wel inloggen maar gegevens met de auto zijn verwijderd. Bij het nieuwe koppelen krijgt ik melding dat de auto al is gekoppeld.

Werkt gewoon normaal……..

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09 22:15

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

bjornricardo33 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:59:

Geen probleem hier. Zojuist gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:03
Net contact gehad met Hyundai blijkbaar is er een grote storing die niet voor alle kona geldt.

Probleem is dat ik met me wachtwoord niet kan inloggen op de app zelfs bij vergeten wachtwoord gebeurd er niks. Dus koppelen van Bluelink aan de auto werkt niet. Resetten of inprikken van het mini knopje op het scherm verander niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:26

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

bjornricardo33 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:36:
Net contact gehad met Hyundai blijkbaar is er een grote storing die niet voor alle kona geldt.

Probleem is dat ik met me wachtwoord niet kan inloggen op de app zelfs bij vergeten wachtwoord gebeurd er niks. Dus koppelen van Bluelink aan de auto werkt niet. Resetten of inprikken van het mini knopje op het scherm verander niets.
Download de MyHyundai app.(MijnHyundai website is niet meer sinds recent blijkbaar)
Daar kan je inloggen ook met zelfde account als voor bluelink.

Voor bluelink zelf, als Hyundai zelf ook aangeeft dat er een storing is dan zit er niks anders op dan wachten...

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Vanochtend in de sneeuw weer allerlei waarschuwingsmeldingen over o.a. de Forward Collision Warning en de AEB vanwege een dichtgesneeuwd Hyundai logo op de neus. Je zou eigenlijk een neusverwarming moeten hebben... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
pmiddeld schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:28:
Vanochtend in de sneeuw weer allerlei waarschuwingsmeldingen over o.a. de Forward Collision Warning en de AEB vanwege een dichtgesneeuwd Hyundai logo op de neus. Je zou eigenlijk een neusverwarming moeten hebben... :+
Ja, dit jaar heb ik daar ook veel meer last van dan afgelopen jaren. Afgelopen zaterdag, gisteren, vanochtend ook weer... radar heeft duidelijk last van sneeuw. :(

Maar komt dat door sneeuw op de neus van de auto of simpelweg door veel valse waarschuwingen door sneeuwvlokken, dat de radar simpelweg niet goed door de sneeuw kan kijken?

(hoe dan ook, ook dit zorgt er voor dat ik m'n twijfels heb bij 100% zelfrijdende auto's.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Nu online
Sneeuw op de neus. Ondertussen 1x voorgehad en de ganse neus hing vol. Na het verwijderen ervan werkte de radar weer ... tot de neus weer vol hing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:44

XallaX

Meow

devilkin schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:26:
Sneeuw op de neus. Ondertussen 1x voorgehad en de ganse neus hing vol. Na het verwijderen ervan werkte de radar weer ... tot de neus weer vol hing :(
Herkenbaar, sneeuw, modder, bladeren komen allemaal op de radar unit terecht en dan heb je een kerstboom in de auto. Misschien moet Hyundai een ruitenwisser en sproeier overwegen :P of dat ding ergens anders plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janvonflotow
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-04 13:01
Hallo,
vraagje

Ik heb enkele weken geleden de 45 K beurt gehad inclusief een update voor de navigatie software
Ik krijg nu bij routes een melding op het scherm als er een alternatieve route beschikbaar is met melding
langer of korter in afstand en langer of korter in tijd.

Ik kan echter niet gevonden krijgen hoe ik deze alternatieve route kan accepteren, tot nu toe heb ik dus maar de standaard route gevolgd, en na het voorbijrijden van de alternatieve afslag verdwijnt dit alternatief ook weer uit beeld.

Wie kan me helpen?

mvrgr
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 15:33
Mijn 12V-accu (waar niets mis mee is) was na ruim 3 weken stilstaan leeg. Mijn dealer zegt dat dit normaal is.
Is dat normaal? Zijn er accu's die deze 3 weken wel makkelijk aan kunnen?
Pagina: 1 ... 121 ... 143 Laatste