Waarschijnlijk het laatste. Bij mij is het nog een eerste indicatie, daar kunnen ze altijd nog meer tijd voor nemen.Aalst13 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:39:
[...]
Ja, maar op zich apart dat onze aanvraag net zo lang duurt als die van jou nu. Wij zaten in een andere periode dan nu. Ik hoor het wel meer hoor, maar ik vind het toch apart. De dealer gaf aan: "1 augustus is makkelijk haalbaar. De Electric's zijn nog prima leverbaar." Toen werd het 1 oktober, maar waarschijnljik eerder. Nu 1 december en kunnen we oktober verwachten. Weten zij het zelf ook niet?
Ze weten het zelf vaak ook niet, en het blijven auto verkopers. ;-)
Bij mij ging het een jaar geleden al zo, levering ging toen over een aantal weken dat werd een aantal maanden. Je zou denken een jaar later zouden ze wel niks meer zeggen over levertijden, maar dan ga je op zoek naar een andere auto, dus hun tactiek is gewoon om je zo lang mogelijk warm te houden.
Bij mij ging het een jaar geleden al zo, levering ging toen over een aantal weken dat werd een aantal maanden. Je zou denken een jaar later zouden ze wel niks meer zeggen over levertijden, maar dan ga je op zoek naar een andere auto, dus hun tactiek is gewoon om je zo lang mogelijk warm te houden.
Kan je er nog op terug komen dan? Niet dat wij dat willen. We willen erg graag de Kona. Zo'n beetje alles aan de auto is, voor een elektrische auto die betaalbaar is, tegen het beste van de markt aan.Cemmey schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:14:
Ze weten het zelf vaak ook niet, en het blijven auto verkopers. ;-)
Hoe lang heb jij moeten wachten?
Ja ik kon de lease ontbinden als ik dat wilde, omdat er op dat moment zoveel vraag was (ANWB lease en dergelijke acties) en ze de Kona toch wel kwijt konden, maar dat heb het niet gedaan. 2 weken werden bij mij 2 maanden, maar als ik het nu een beetje lees dan is er momenteel een veel langere levertijd.Aalst13 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:11:
[...]
Kan je er nog op terug komen dan? Niet dat wij dat willen. We willen erg graag de Kona. Zo'n beetje alles aan de auto is, voor een elektrische auto die betaalbaar is, tegen het beste van de markt aan.
Hoe lang heb jij moeten wachten?
Ik heb wat langer moeten wachten, dat was op dat moment even vervelend, maar achteraf heb ik er geen moment spijt van gehad.
@Snacky817 en @_-= Erikje =-_
Is er bij jullie misschien al een verdamper vervangen?
Bij mij heeft de verdamper het ook begeven twee weken geleden, vandaag de diagnose gehad. Dus ik sluit achteraan aan in de back-order ben ik bang.
De dealer wist te vertellen dat hij verschillende Kona’s met kapotte verdampers heeft en dat deze al lang in de back order staan. Verder wisten ze mij te vertellen dat het spul uit Oekraïne moet komen (?).
Bij mij heeft de verdamper het ook begeven twee weken geleden, vandaag de diagnose gehad. Dus ik sluit achteraan aan in de back-order ben ik bang.
De dealer wist te vertellen dat hij verschillende Kona’s met kapotte verdampers heeft en dat deze al lang in de back order staan. Verder wisten ze mij te vertellen dat het spul uit Oekraïne moet komen (?).
Ja, ik hoor overal zo'n 6 tot 9 maanden. Voor ons erg vervelend. Wij rijden een brandstofzuipende benzine auto. Ook moeten wij wellicht zelfs nog banden gaan vervangen. Allemaal extra kosten die we neit voorzien hadden. Dat maakt het vervelend. Wij hebben onze auto bij de dealer ook aangeboden als inruil. Deze levert een bepaalde waarde op. Wij houden ons hart altijd vast als we ergens geparkeerd staan, dat er niemand z'n deur open gooit of dergelijken. Erg vervelend is dat.Cemmey schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:23:
[...]
Ja ik kon de lease ontbinden als ik dat wilde, omdat er op dat moment zoveel vraag was (ANWB lease en dergelijke acties) en ze de Kona toch wel kwijt konden, maar dat heb het niet gedaan. 2 weken werden bij mij 2 maanden, maar als ik het nu een beetje lees dan is er momenteel een veel langere levertijd.
Ik heb wat langer moeten wachten, dat was op dat moment even vervelend, maar achteraf heb ik er geen moment spijt van gehad.
Wellicht is dat zo, maar op dit moment komt, in welke branche dan ook, alles uit Oekraïne.Taab schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:12:
Jij hebt tenminste nog een auto, ik kon mijn auto goed verkopen omdat ik dacht over 2 weken de Kona te krijgen maar heb daardoor 1,5 maand zonder auto gezeten. Gelukkig konden we het goed oplossen door een auto te lenen bij een familie lid, maar er is altijd wel wat. Maak je niet druk het komt vast allemaal wel goed.Aalst13 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:12:
[...]
Ja, ik hoor overal zo'n 6 tot 9 maanden. Voor ons erg vervelend. Wij rijden een brandstofzuipende benzine auto. Ook moeten wij wellicht zelfs nog banden gaan vervangen. Allemaal extra kosten die we neit voorzien hadden. Dat maakt het vervelend. Wij hebben onze auto bij de dealer ook aangeboden als inruil. Deze levert een bepaalde waarde op. Wij houden ons hart altijd vast als we ergens geparkeerd staan, dat er niemand z'n deur open gooit of dergelijken. Erg vervelend is dat.
Ik heb een afspraak staan op de 22e, of ie dan ook binnen is is deel tweeTaab schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:12:
Wij hebben privé op 22 februari een Kona besteld. Deze zou eind augustus geleverd worden. Afgelopen vrijdag even wezen informeren: Verwacht eind december bij de dealer, dus begin januari bij ons (hopen we). Betekent wel dat we de banden van onze huidige auto nog moeten vervangen voor de winter.Aalst13 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:06:
Goedemorgen,
Wij hebben begin maart een aanvraag gedaan voor onze private lease Kona bij de officiële Hyundai dealer. Er wordt nu gemeld (een week of 2 terug), dat de levering gepland staat voor december. Wij hadden de afspraak voor 1 augustus. Het werd 1 oktober en nu dus december. Zijn er hier meer die dit te horen krijgen?
Ik heb de afspraak op 7 september staan, na alle hittegolven..._-= Erikje =-_ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:13:
[...]
Ik heb een afspraak staan op de 22e, of ie dan ook binnen is is deel twee
Ruim vooruit gepland omdat ze geen idee hadden wanneer de verdamper zou binnenkomen.
Ik had een nieuwe besteld in maart (Fashion 64kwh, dive in jeju) die rond deze tijd zou binnenkomen: er kan nu geen ETA meer vanaf als ik zelf contact op neem. Van de dealer vorige week alleen een doos ijsjes per post gehad met een briefje erbij dat dat de levertijd 'onbekend' is maar ik wel van ijsjes kan genieten of zoAalst13 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:06:
Goedemorgen,
Wij hebben begin maart een aanvraag gedaan voor onze private lease Kona bij de officiële Hyundai dealer. Er wordt nu gemeld (een week of 2 terug), dat de levering gepland staat voor december. Wij hadden de afspraak voor 1 augustus. Het werd 1 oktober en nu dus december. Zijn er hier meer die dit te horen krijgen?

Wij hebben de Premium 64 KWh besteld. Ook de Dive in jeju. Deze kleur ook besteld omdat deze het beste leverbaar was. (Vind het overigens ook gewoon een leuke kleur). Dat zou dus twee in één zijn. Een leuke kleur met een snelle levertijd.Mount schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:13:
[...]
Ik had een nieuwe besteld in maart (Fashion 64kwh, dive in jeju) die rond deze tijd zou binnenkomen: er kan nu geen ETA meer vanaf als ik zelf contact op neem. Van de dealer vorige week alleen een doos ijsjes per post gehad met een briefje erbij dat dat de levertijd 'onbekend' is maar ik wel van ijsjes kan genieten of zoZe durven je het niet eens persoonlijk te melden dat ze geen idee hebben.
Ik vraag me af hoe dealers omgaan met de extra kosten die erbij komen kijken, aangezien je kosten blijft maken aan je eigen brandstofauto.
Heb het even geprobeerd, maar plaatsen in the middle of nowhere kan je zo niet instellen, dan geeft-ie het dichtstbijzijnde postadres. Maar misschien is dat wel voldoende, het is tenslotte geen terreinwagen.Michel B. schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:15:
Hoi Mark, mocht je de versie vanaf '20 hebben met BlueLink, de app kan overweg met coördinaten als 52.214199039103654, 4.508367215737515
Grappig, ik neem ze normaal van het pc scherm over (tekst scannen) na rechtsklikken op Google maps maar ik zie dat als je het kopieert er nog wat extra decimalen bijkomen tov de 5 die je ziet.
Op te slaan als favoriet of meteen naar de navigatie te sturen.
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
@Michel B. en @pmiddeld , bedankt voor de suggestie. App werkt op zich wel zo te zien, ik kan coördinaten uit mijn geocaching app kopiëren, dus we kunnen vooruit. Maar vind het mallig dat deze optie ineens is verdwenen.pmiddeld schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:55:
[...]
Heb het even geprobeerd, maar plaatsen in the middle of nowhere kan je zo niet instellen, dan geeft-ie het dichtstbijzijnde postadres. Maar misschien is dat wel voldoende, het is tenslotte geen terreinwagen.
Ik heb er de laatste tijd last van dat bestemmingen die ik via de BlueLink app doorstuur naar de auto niet als nieuwe bestemming in de navigatie verschijnen na het starten van de auto. De BlueLink app heeft dan wel gemeld dat het adres succesvol naar de auto is verzonden. Pas bij de volgende keer starten van de auto verschijnt het adres wél in de navigatie - nu ik dit heb 'ontdekt' rijd ik niet in één keer weg, maar zet ik de auto weer uit en start ik deze opnieuw, zodat ik mijn bestemming ten minste kan overnemen.
Herkent iemand dit?
Herkent iemand dit?
Ik heb dat heel soms ook maar meestal als de achteruitrijcamera geactiveerd wordt voordat de popup komt van de navigatie.MaxLaadvermogen schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:44:
Ik heb er de laatste tijd last van dat bestemmingen die ik via de BlueLink app doorstuur naar de auto niet als nieuwe bestemming in de navigatie verschijnen na het starten van de auto. De BlueLink app heeft dan wel gemeld dat het adres succesvol naar de auto is verzonden. Pas bij de volgende keer starten van de auto verschijnt het adres wél in de navigatie - nu ik dit heb 'ontdekt' rijd ik niet in één keer weg, maar zet ik de auto weer uit en start ik deze opnieuw, zodat ik mijn bestemming ten minste kan overnemen.
Herkent iemand dit?
Als het goed is staat het adres ook onder "vorige bestemmingen"
Ik moet altijd eerst achteruit rijden als ik thuis vertrek, het schakelen tussen de achteruitrijcamera, de veiliggheidswaarschuwing en het opstarten van radio/navigatie gaat dan inderdaad niet erg soepel. De volgende keer probeer ik eens wat langer te wachten met (achteruit) wegrijden, misschien dat de bestemming dan wèl doorkomt.incmve schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:16:
[...]
Ik heb dat heel soms ook maar meestal als de achteruitrijcamera geactiveerd wordt voordat de popup komt van de navigatie.
Als het goed is staat het adres ook onder "vorige bestemmingen"
Overigens zie ik deze bestemmingen niet staan onder 'vorige bestemmingen', ook daar pas na een 2e keer starten.
Bij mij duurt het na het opstarten even voor de doorgezonden adressen verschijnen. Gegevens laden, denk ik dan. Soms krijg ik heel snel de knop “bevestigen” - waarom doen ze dat niet maar een keer na een software update - soms duurt dat ook even. Ook gemerkt dat soms de adressen pas na de tweede keer opstarten in de lijst staan. Het zal wel te maken hebben met een buffer.MaxLaadvermogen schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:44:
Herkent iemand dit?
Wat ik wel grappig vind is het ingeven van een adres (in Nederland) wat je niet kan bereiken met de huidige lading, terwijl je aan een snellader staat op te laden. De software biedt dan aan een lader te zoeken langs de route en komt NIET met de lader waarmee je verbonden bent….
Excuus, verkeerd gelezen.
[ Voor 92% gewijzigd door pmiddeld op 10-08-2022 20:37 ]
Ik heb gelezen dat het 10.25 inch infotainmentsysteem niet draadloos werkt met android auto maar het zwakkere broertje 7 inch wel draadloos werkt. Zijn hier ervaringen mee?
Goed om te weten, ik hoop binnenkort ook met de Kona naar Denemarken te gaan.Chaoss schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 22:08:
Die 12v accu is ook veel te zwak... Gister onze Kona ingeladen voor de vakantie dus ja dan staan de deuren/kofferbak een tijdje open. Zal ik vervolgens de auto vergrendelen, geen reactie, andere sleutel ook niet, jawel de accu weer leeg! Mobiliteits service maar weer gebeld en binnen 10 min stond er een mannetje van de ANWB...
Vandaag naar Denemarken gereden, rit van 600km en onderweg 2x geladen bij een snellader. Ging allemaal soepel. Gemiddeld verbruik met volle bepakking was 14kWh/100. Maar dan heb ik wel de hele tijd netjes 105 of 110 op de cruise gereden.
Was je in Duitsland/Denemarken nog specifieke laadpassen nodig? Anders moet ik ff wat extra laadpassen regelen, ik heb er nu alleen eentje van DIC voor de palen op het werk namelijk.
Tot nu toe alles kunnen doen met de pas van mijn werk, die is van NewMotion wat later is overgenomen door Shell Recharge.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
En Hyundai heeft nu zelf een pas maar binnen Nederland is de shell pas het goedkoopst. Voor het buitenland en fastned had ik maingau, maar die hebben zichzelf al uit de markt geprijsd. Ik gebruik dus alleen nog de shell pas en ga denk ik voor de auto vakanties een tesla abonnement pakken.
Ik heb die van 10 inch met wireless AA dongle, werkt perfect!fleu schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:51:
Ik heb gelezen dat het 10.25 inch infotainmentsysteem niet draadloos werkt met android auto maar het zwakkere broertje 7 inch wel draadloos werkt. Zijn hier ervaringen mee?
Gisteren gezwommen in een meer in de buurt. Sja, en wat doe je dan met de electronische sleutel die niet nat mag worden.
Ik heb een oplossing bedacht: kofferbak open, deuren sluiten, hw sleutel uit de sleutel halen, electronisch deel in een metalen koekblik in de achterklep, klep dicht en voila...
bij terugkomst voordeur openen (inbraak alarm gaat af, ook weer getest), achterdeur open, bank plat doen en blik pakken, electronisch deel uit blik en deuren openen en alarm stopt.
Een nadeel hier: Als je auto open gebroken wordt en ze de electronische sleutel vinden dan is je auto weg... kleinigheid (ahum)
Heeft iemand een betere oplossing bedacht?
Ik heb een oplossing bedacht: kofferbak open, deuren sluiten, hw sleutel uit de sleutel halen, electronisch deel in een metalen koekblik in de achterklep, klep dicht en voila...
bij terugkomst voordeur openen (inbraak alarm gaat af, ook weer getest), achterdeur open, bank plat doen en blik pakken, electronisch deel uit blik en deuren openen en alarm stopt.
Een nadeel hier: Als je auto open gebroken wordt en ze de electronische sleutel vinden dan is je auto weg... kleinigheid (ahum)
Heeft iemand een betere oplossing bedacht?
Er zijn voor smartphones waterdichte 'zakjes', dat zou ook voor een autosleutel bruikbaar moeten zijn, dan kun je 'm bij je houden tijdens het zwemmen.
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Check wel even in welke landen het testla gastladen werkt, volgens mij is Nederland een van de weinige landen waar het kan.CopyCatz schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:19: ga denk ik voor de auto vakanties een tesla abonnement pakken.
Is dat iets dat op iedere auto past?Sjabba1979 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:27:
[...]
Ik heb die van 10 inch met wireless AA dongle, werkt perfect!
Kunt ge daar eens wat meer info over geven?
Ik heb een van de eerste Kona's en ben wel geïnteresseerd.
@3_s Dit soort apparaatjes kun je daarvoor gebruiken: https://carlinkitcarplay....apter-for-factory-carplay
Er zijn best wel wat fabrikanten die zoiets maken. Er zitten ook wel wat nadelen aan, bijvoorbeeld vertraging op audio of dat het verbinden langzaam gaat. Er zijn genoeg reviews online te vinden.
Er zijn best wel wat fabrikanten die zoiets maken. Er zitten ook wel wat nadelen aan, bijvoorbeeld vertraging op audio of dat het verbinden langzaam gaat. Er zijn genoeg reviews online te vinden.
Ik heb deze; https://www.aawireless.io/
Gekocht via hun crowfunding destijds. Gewoon inpluggen in de usb poort.
Werkt natuurlijk alleen als je in eerste instantie Android auto hebt.
Gekocht via hun crowfunding destijds. Gewoon inpluggen in de usb poort.
Werkt natuurlijk alleen als je in eerste instantie Android auto hebt.
Het worden er steeds meerChaoss schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:20:
[...]
Check wel even in welke landen het testla gastladen werkt, volgens mij is Nederland een van de weinige landen waar het kan.
Nederland
Frankrijk
Noorwegen
Duitsland
Verenigd Koninkrijk
Spanje
Zweden
België
Oostenrijk
Denemarken
Finland
Luxemburg
Zwitserland
https://www.tesla.com/nl_...arging#selected-countries
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Dat zijn er al een aantal meer ja, toen ik een tijdje terug keek zat Duitsland er nog niet eens bij.
Maar goed op drukke plaatsen moet je je ook afvragen wat je er mee opschiet. Ik stond onderweg bij een Ionity oplaadstation en daar gingen de Testla's ook in de rij staan omdat het Testla station om de hoek ook bezet was.
Maar goed op drukke plaatsen moet je je ook afvragen wat je er mee opschiet. Ik stond onderweg bij een Ionity oplaadstation en daar gingen de Testla's ook in de rij staan omdat het Testla station om de hoek ook bezet was.
Hello lezers,
Weet iemand of dat piepgeluid bij achteruitrijden uur te zetten is?
even googelen gaf me dit https://www.kiaclub.nl/to...eruitrijden-kia-niro-hev/Nedish schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:01:
Hello lezers,
met daarin de link naar dit https://ec.europa.eu/grow...-vulnerable-road-users_en
samenvatting:. nee, kan je niet uitzetten (zonder draden door te knippen)
Op de versies waar je een Vess knopje hebt kan het gewoon uit
Alleen bij de volgende start staat 't weer aan._-= Erikje =-_ schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:21:
Op de versies waar je een Vess knopje hebt kan het gewoon uit
Maar als 't (tijdelijk) uit te zetten is, staat dat in je gebruikershandleiding.
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Ik gebruik de app Tronity om op ABRP de SoC bij te houden, maar ik loop tegen een paar problemen aan:
- Ik moet vaak de link met Tronity verbreken en weer instellen omdat ik geen actuele data (groene SoC) in ABRP ontvang.
- In feite wordt de SoC alleen aan het begin van de rit geactualiseerd, daarna niet meer, waardoor de aangegeven SoC en de echte SoC langzaam uit elkaar gaan lopen. Volgens Tronity halen ze elke 4 minuten de gegevens op.
Heeft iemand hier betere ervaringen met deze link naar ABRP of zou het aan de Bluelink app liggen (waar Tronity zijn data vandaan haalt)?
- Ik moet vaak de link met Tronity verbreken en weer instellen omdat ik geen actuele data (groene SoC) in ABRP ontvang.
- In feite wordt de SoC alleen aan het begin van de rit geactualiseerd, daarna niet meer, waardoor de aangegeven SoC en de echte SoC langzaam uit elkaar gaan lopen. Volgens Tronity halen ze elke 4 minuten de gegevens op.
Heeft iemand hier betere ervaringen met deze link naar ABRP of zou het aan de Bluelink app liggen (waar Tronity zijn data vandaan haalt)?
Zelf oon OBD2 stekker aangeschaft om te verbinden met abrp. Moet het alleen nog eens uitproberen. Maar als het goed is heb je dan geen Tronity of een andere app nodig.pmiddeld schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:23:
Ik gebruik de app Tronity om op ABRP de SoC bij te houden, maar ik loop tegen een paar problemen aan:
Ben in Juni naar Engeland geweest en heb ABRP gebruikt in combinatie met een OBD2 dongel.Cxxxx71 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:49:
[...]
Zelf oon OBD2 stekker aangeschaft om te verbinden met abrp. Moet het alleen nog eens uitproberen. Maar als het goed is heb je dan geen Tronity of een andere app nodig.
Werkte goed, de verwachte laadtoestand bij aankomst laadstation c.q.einddoel werd correct aangepast aan het verbruik van de KONA. Kwam ook veel lager uit met mijn verbruik als het door ABPR opgegeven standaard verbruik van de KONA. Wel gewoon gebruik gemaakt van de route planner in de auto deze is prettiger ingeval van files ed..
Had wel een verlengkabeltje voor de OBD2 met een schakelaar.
Dan kan het klepje weer dicht en loopt de 12V accu niet leeg.
Welke OBD2 dongel heb je? Ben zelf aan het experimenteren geweest en lang niet allen werken met de Kona.65marsman schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:10:
[...]
Ben in Juni naar Engeland geweest en heb ABRP gebruikt in combinatie met een OBD2 dongel.
Werkte goed, de verwachte laadtoestand bij aankomst laadstation c.q.einddoel werd correct aangepast aan het verbruik van de KONA. Kwam ook veel lager uit met mijn verbruik als het door ABPR opgegeven standaard verbruik van de KONA. Wel gewoon gebruik gemaakt van de route planner in de auto deze is prettiger ingeval van files ed..
Had wel een verlengkabeltje voor de OBD2 met een schakelaar.
Dan kan het klepje weer dicht en loopt de 12V accu niet leeg.
Je moet een dongel van een nieuwe generatie hebben, iets met low energy Bluetooth of zo. ABRP geeft daarvoor ook een aantal specifieke dongels aan. Ik heb twee dongels die met EVNotify (Android) werken maar niet direct met ABRP. ABRP linken met EVNotify kan dan weer wel, dan werkt het indirect. Maar op lange ritten verbruikt dit best veel data. Daarom leek me Tronity wel een interessante oplossing.
[ Voor 7% gewijzigd door pmiddeld op 17-08-2022 11:29 ]
Ik ga over 2 weken naar Italië met de Kona en heb ook naar deze dongels zitten kijken. Wat ik vooral lees is dat je alleen met android een bluetooth verbinding kan maken met deze dongels en dat de bluetooth functie op Iphones niet werkt. Wel kun je met de iphone een wifi verbinding maken met deze dongels, maar dan ben je met je telefoon niet meer bereikbaar lijkt me. Ook wil ik via mijn telefoon tijdens de reis een hotspot creëren voor mijn dochter achterin en dan kun je niet met je telefoon een wifi verbinding hebben met de dongel en ook nog eens een hotspot hebben. Het lijkt me een handige gadget, maar ik vraag me af hoeveel voordeel je hieruit haalt. Je komt iets nauwkeuriger aan op je locatie, maar zal dat echt zoveel schelen?
Ach het is een leuke gadget en voor mensen die range-angst hebben (vooral in heuvel- en bergachtig gebied) is het wel geruststellend.
Volgens mij is dat allebei geen probleem. Met Android iig niet.Cemmey schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:10:
Wel kun je met de iphone een wifi verbinding maken met deze dongels, maar dan ben je met je telefoon niet meer bereikbaar lijkt me. Ook wil ik via mijn telefoon tijdens de reis een hotspot creëren voor mijn dochter achterin en dan kun je niet met je telefoon een wifi verbinding hebben met de dongel en ook nog eens een hotspot hebben.
Ja maar of je nou met dongel in bergachtig gebied rijd met nog maar 10% of zonder, dat veranderd niets aan de situatie. De dongel geeft je ook niet ineens meer power. Ik denk dat wij prima zelf in staat zijn om het batterijniveau in de gaten te houden en daarmee op tijd een laadpaal te zoeken. ABRP geef je zonder dongel een indicatie en ik geloof nooit dat deze app er 30% naast zit. Zal eerder onder de 10% liggen.pmiddeld schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:22:
Ach het is een leuke gadget en voor mensen die range-angst hebben (vooral in heuvel- en bergachtig gebied) is het wel geruststellend.
Wat ik mooi vind aan bijv Flitsmeister is dat je in sommige situaties een melding krijgt of er bijvoorbeeld nog een stilstaande voertuig staat ja of nee. Eigenlijk zou ABRP dit ook moeten doen voor je batterijniveau en dat als deze niet meer klopt dat je deze kan aanpassen en dat de app zich weer daarop aanpast. Dan heb je deze dongel niet meer nodig.
[ Voor 21% gewijzigd door Cemmey op 17-08-2022 12:49 ]
Dat is het punt, ik heb een iPhone en iedere keer als die in slaap gaat, wordt de verbinding verbroken.pmiddeld schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:28:
Je moet een dongel van een nieuwe generatie hebben, iets met low energy Bluetooth of zo. ABRP geeft daarvoor ook een aantal specifieke dongels aan. Ik heb twee dongels die met EVNotify (Android) werken maar niet direct met ABRP. ABRP linken met EVNotify kan dan weer wel, dan werkt het indirect. Maar op lange ritten verbruikt dit best veel data. Daarom leek me Tronity wel een interessante oplossing.
Alleen, als jij met 10% en nog X km te gaan een beetje zenuwachtig wordt, maar ABRP weet dat je de volgende X km bergaf rijdt en geeft een verwachte 20% bij aankomst aan, dan zit je wat rustiger. Maar ben het met je eens dat dat ook goed zonder dongel kan.
Dat is precies wat Tronity in potentie met ABRP kan doen. Die checkt elke zeg 15 minuten de SoC bij Bluelink en geeft dat door aan ABRP. Alleen werkt dat (nog) niet zo soepel. Hier is dus geen dongel nodig.Cemmey schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:43:
Wat ik mooi vind aan bijv Flitsmeister is dat je in sommige situaties een melding krijgt of er bijvoorbeeld nog een stilstaande voertuig staat ja of nee. Eigenlijk zou ABRP dit ook moeten doen voor je batterijniveau en dat als deze niet meer klopt dat je deze kan aanpassen en dat de app zich weer daarop aanpast. Dan heb je deze dongel niet meer nodig.
Nee dat klopt niet. Mijn iPhone is via bluetooth verbonden met de dongle. Deze staat voortdurend in verbinding met ABRP en stelt voortdurend de range bij tijdens het rijden.Cemmey schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:10:
Ik ga over 2 weken naar Italië met de Kona en heb ook naar deze dongels zitten kijken. Wat ik vooral lees is dat je alleen met android een bluetooth verbinding kan maken met deze dongels en dat de bluetooth functie op Iphones niet werkt. Wel kun je met de iphone een wifi verbinding maken met deze dongels, maar dan ben je met je telefoon niet meer bereikbaar lijkt me. Ook wil ik via mijn telefoon tijdens de reis een hotspot creëren voor mijn dochter achterin en dan kun je niet met je telefoon een wifi verbinding hebben met de dongel en ook nog eens een hotspot hebben. Het lijkt me een handige gadget, maar ik vraag me af hoeveel voordeel je hieruit haalt. Je komt iets nauwkeuriger aan op je locatie, maar zal dat echt zoveel schelen?
Een hotspot via wifi van je iPhone werkt ook feilloos net als Spotify afspelen via het display.
Ik ben echt hoogst verbaasd dat dit zo goed werkt.
Welk type dongel heb je dan? Als je via bluetooth kunt verbinden dan heb je inderdaad je internet vrij voor andere zaken.Pandarrama schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:15:
[...]
Nee dat klopt niet. Mijn iPhone is via bluetooth verbonden met de dongle. Deze staat voortdurend in verbinding met ABRP en stelt voortdurend de range bij tijdens het rijden.
Een hotspot via wifi van je iPhone werkt ook feilloos net als Spotify afspelen via het display.
Ik ben echt hoogst verbaasd dat dit zo goed werkt.
Vgate ICar Pro OBD2 Scanner Elm327 Bluetooth4.0
https://www.aliexpress.co...r_list.0.0.699b1802fPPUCm
Even zoeken waar ze leverbaar zijn.
Ja dat klopt inderdaad, alleen de dongels met Bluetooth 4.0 kun je met Iphone verbinden. Dit is volgens mij de enige.Pandarrama schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:48:
Vgate ICar Pro OBD2 Scanner Elm327 Bluetooth4.0
Ik heb in 2019 een Kona Electric als lease-auto gekregen. Dit was via mijn werk waarbij er een extra voorwaarde zat:
Mijn eerste gok is op de OBD2 connector, maar toen ik het luikje open deed zag ik daar niets opvallends op zitten.
Iemand hier een idee waar te zoeken?
Dit was ook op de factuur nog weergegeven:Werknemers stemmen ermee in dat hun VIBe auto voorzien wordt van een innovatieplatform (een on board unit) waarmee VIBe partners informatie verkrijgen om innovatieve diensten te kunnen ontwikkelen.
Nou ga ik deze auto binnenkort privé overnemen en dan hoef ik niet zo nodig die communicatiemodule in de auto te hebben, dus zou hem er uit willen halen... maar, waar zou die precies zitten?VIBe Datacommunicatiemodule € 300,00
Mijn eerste gok is op de OBD2 connector, maar toen ik het luikje open deed zag ik daar niets opvallends op zitten.
Iemand hier een idee waar te zoeken?
Vandaag nieuwe verdamper in de Kona
Nice, kun je hem deze week mooi testen._-= Erikje =-_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:30:
Vandaag nieuwe verdamper in de Kona
Ik moet wachten wss tot 7 sept. op mijn afspraak.
Nou de kogel is door de kerk zoals ze zeggen.
Er komt een kona ev
Wij hebben ons oog laten vallen op een 64kwh fashion uitvoering in waarschijnlijk silky bronze en anders shimmering silver (wie verzint die namen
)
Ik zag bij justlease biedt hem aan voor private lease: 586€ tegenover 650€ bij de dealer.
Iemand een idee hoe dit prijs verschil zo hoog kan zijn?
Geselecteerd: kona ev 64kwh fashion, silky bronze, 15000km/j, 60maanden, flex, eigenrisico 300->150, silver verzekeringspakket (6schade vrije jaren)
Er komt een kona ev

Wij hebben ons oog laten vallen op een 64kwh fashion uitvoering in waarschijnlijk silky bronze en anders shimmering silver (wie verzint die namen

Ik zag bij justlease biedt hem aan voor private lease: 586€ tegenover 650€ bij de dealer.
Iemand een idee hoe dit prijs verschil zo hoog kan zijn?
Geselecteerd: kona ev 64kwh fashion, silky bronze, 15000km/j, 60maanden, flex, eigenrisico 300->150, silver verzekeringspakket (6schade vrije jaren)
Hier een raar probleem:
Als ik op de CC rij en de snelheid wil verhogen met het knopje op het stuur, dan pauzeert de CC en remt de auto dus behoorlijk af. Erg vervelend en kan ook best gevaarlijk worden. Het gebeurd niet altijd, maar toch wel met enige regelmaat.
Iemand al eens eerder dit probleem gehad? Zo ja, hoe is dit verholpen?
Als ik op de CC rij en de snelheid wil verhogen met het knopje op het stuur, dan pauzeert de CC en remt de auto dus behoorlijk af. Erg vervelend en kan ook best gevaarlijk worden. Het gebeurd niet altijd, maar toch wel met enige regelmaat.
[ Voor 9% gewijzigd door Cxxxx71 op 25-08-2022 11:25 ]
Wat bedoel je met pauzeren? Volgens mij heeft de cruise, 2 functies, of hij is aan of hij is uit.Cxxxx71 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:24:
Hier een raar probleem:
Volgens mij druk je dan het knopje in (pauzeren).Cxxxx71 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:24:
Hier een raar probleem:
Licht naar boven of naar beneden toetsen zonder in te drukken om te verhogen/verlagen.
Ah op die manier, ik geef meestal gewoon een klein tikje op de rem.braxx1980 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:32:
[...]
Volgens mij druk je dan het knopje in (pauzeren).
Licht naar boven of naar beneden toetsen zonder in te drukken om te verhogen/verlagen.
Als het gevaarlijke situaties oplevert dan kun je het beste zo snel mogelijk contact opnemen met de garage.
Met pauzeren bedoel ik dat hij uit is maar daarna weer doorgaat naar de ingestelde snelheid als er weer op plus gedrukt wordt.Cemmey schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:27:
[...]
Wat bedoel je met pauzeren? Volgens mij heeft de cruise, 2 functies, of hij is aan of hij is uit.
"Probleem" wat ik heb met mijn Kona MY 2020 is dat bij start de CC altijd op Limit staat ipv. CC. Waarom zouden ze dat doen? Elke keer als ik wegrij moet ik op mode klikken om hem in te stellen op Cruise.
Ik rij eigenlijk elke rit op de ACC en dus beetje irritant.
Meer mensen hier last van?
Ik rij eigenlijk elke rit op de ACC en dus beetje irritant.
Toch maar een weblog?
mijn 2018 versie heeft hier alvast geen 'last' van, maar kan ook aan andere firmware liggen. Ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom Limit zo opvallend aanwezig en/of überhaupt aanwezig moet zijn. Zou mooi zijn als je dit via een menu instelling zelf zou kunnen instellen (wel of geen limit), maar dat is een andere discussie ;-)tomic schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:23:
"Probleem" wat ik heb met mijn Kona MY 2020 is dat bij start de CC altijd op Limit staat ipv. CC. Waarom zouden ze dat doen?
1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]
Ik kan in mijn 2020 Kona limit aan of uit zetten in de instellingen. Ik dacht dat deze bij mij standaard aangezet wordt in rijmodus ECO+.The Adder schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:51:
[...]
mijn 2018 versie heeft hier alvast geen 'last' van, maar kan ook aan andere firmware liggen. Ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom Limit zo opvallend aanwezig en/of überhaupt aanwezig moet zijn. Zou mooi zijn als je dit via een menu instelling zelf zou kunnen instellen (wel of geen limit), maar dat is een andere discussie ;-)
Bedankt voor de tip, in de PDF manual van mijn Kona 2018 kan ik dit niet direct terugvinden. Ik ga vanmiddag eens zoeken. Heb je een idee waar ik zou moeten zoeken?Cemmey schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:53:
[...]
Ik kan in mijn 2020 Kona limit aan of uit zetten in de instellingen.
1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]
Dat zou fantastisch zijn! Ik heb alle settings al doorgelopen maar kon het echt niet vinden.
Heb overigens net nieuwe voorbandjes besteld. Michellin Primacy 4+.Er zitten nu nog versleten Nexen onder dus ik hoop dat ik hierna de vogelgeluidjes weer kan horen via het AV systeem
Heb overigens net nieuwe voorbandjes besteld. Michellin Primacy 4+.Er zitten nu nog versleten Nexen onder dus ik hoop dat ik hierna de vogelgeluidjes weer kan horen via het AV systeem
Toch maar een weblog?
De 'hele' middagtomic schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:28:
Dat zou fantastisch zijn! Ik heb alle settings al doorgelopen maar kon het echt niet vinden.
In dit schema lijkt het erop dat in de modi "SPORT" en "ECO" de snelheidslimiet niet actief is.
Als ik dit echter in mijn Kona 2018 controleer, wordt LIMIT in elke modus getoond
Wat bedoel je daar precies mee?The Adder schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:32:
[...]
In dit schema lijkt het erop dat in de modi "SPORT" en "ECO" de snelheidslimiet niet actief is.
Als ik dit echter in mijn Kona 2018 controleer, wordt LIMIT in elke modus getoond
Mijn Kona 2018 (of eigenlijk eerste helft 2019, maar da's volgens mij hetzelfde) na starten is er geen limit of CC actief. Met het knopje rechts op het stuur kan ik achtereenvolgens smart-CC en limit activeren en gebruiken. Dat lijkt mij toch precies wat je wil?
Hooguit zou wat mij betreft smart-CC standaard aan mogen staan.
Ik had een discussie geopend of het mogelijk is de LIMIT optie geheel uit te kunnen schakelen. Dus als je op het knop rechts op het stuur druk je alleen de CC optie te zien krijgt. De LIMIT optie gebruik in namelijk nooit.
Hierop had den @Cemmey en @Michel B. gereageerd (
Vorige week na een beurt is nieuwe software geïnstalleerd, in onze Kona 64kW, ook voor de navigatie.
Ik krijg nu een snelste en een economische route. Wel meestal dezelfde. Ook kreeg ik naar de auto gestuurd adres pas bij de derde keer starten te zien. Eerder was het gelijk bij de eerste keer starten.
Sommige teksten zijn veranderd. Zo werd er eerst gezegd over 2 km van richting te veranderen, nu krijg ‘bereid u voor om van richting te veranderen’. Bizarre tekst vind ik, alsof ik niet voorbereid ben; en minder feitelijk. Met de oorspronkelijke was niks mis.
Ook werd ik in een rit op de A2 en de A12 gevraagd de weg rechts te verlaten om vervolgens weer in te voegen. De tweede keer trapte ik daar niet meer in. Dat gebeurde eerder niet.
En, ik weet niet of het ermee te maken heeft, de oplaadkabel laat niet meer los wanneer de deuren open staan. Ik moet eerst weer de deuren op slot doen (en dat kan natuurlijk niet wanneer je partner met de reservesleutel in de tas al in de auto) en dan openen. Soms een paar keer.
Ik krijg nu een snelste en een economische route. Wel meestal dezelfde. Ook kreeg ik naar de auto gestuurd adres pas bij de derde keer starten te zien. Eerder was het gelijk bij de eerste keer starten.
Sommige teksten zijn veranderd. Zo werd er eerst gezegd over 2 km van richting te veranderen, nu krijg ‘bereid u voor om van richting te veranderen’. Bizarre tekst vind ik, alsof ik niet voorbereid ben; en minder feitelijk. Met de oorspronkelijke was niks mis.
Ook werd ik in een rit op de A2 en de A12 gevraagd de weg rechts te verlaten om vervolgens weer in te voegen. De tweede keer trapte ik daar niet meer in. Dat gebeurde eerder niet.
En, ik weet niet of het ermee te maken heeft, de oplaadkabel laat niet meer los wanneer de deuren open staan. Ik moet eerst weer de deuren op slot doen (en dat kan natuurlijk niet wanneer je partner met de reservesleutel in de tas al in de auto) en dan openen. Soms een paar keer.
Limit helemaal uit het systeem verwijderen, zo had ik hem niet begrepen en dat is ook niet mogelijk.The Adder schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:33:
[...]
Dus als je op het knop rechts op het stuur druk je alleen de CC optie te zien krijgt. De LIMIT optie gebruik in namelijk nooit.
Als limit actief is in de eco modus bij starten auto, dus ingesteld op bijv. 120km/h en in het groen zichtbaar op het dashboard, dan heb je een optie in de instellingen om deze op "geen' (dus uit) te zetten, zoals deze ook standaard uit staat in de comfort en sport stand. Met de knoppen op het stuur kun je hem altijd weer te voorschijn halen. Dit kan alleen in de Eco modus.
Volgens mij ook niet (Kona 2019).Cemmey schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 07:26:
[...]
Limit helemaal uit het systeem verwijderen, zo had ik hem niet begrepen en dat is ook niet mogelijk.
...en volgens mij is dat alleen voor de Kona 2020. Bij mijn model kan je dat soort dingen volgens mij allemaal niet instellen. Na starten is er niets actief; 1 keer drukken voor smart-CC, nog een keer voor limit, nog een keer voor niets actief. En dat is het.Als limit actief is in de eco modus bij starten auto, dus ingesteld op bijv. 120km/h en in het groen zichtbaar op het dashboard, dan heb je een optie in de instellingen om deze op "geen' (dus uit) te zetten, zoals deze ook standaard uit staat in de comfort en sport stand. Met de knoppen op het stuur kun je hem altijd weer te voorschijn halen. Dit kan alleen in de Eco modus.
„Limit“ kun je niet uitschakelen omdat ze naast je zit.
Ja en de deur open doen is ook zo wat dan he....Twiek-San schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 20:18:
„Limit“ kun je niet uitschakelen omdat ze naast je zit.
Vandaag heeft de garage de afspraak voor het vervangen van de verdamper alweer afgezegd.
Nog niet binnen zeggen ze.... Ben het vertrouwen in die garage echt helemaal kwijt, begin zelfs te denken dat andere klanten (leaseauto's bijv.) sneller worden geholpen.
Ik heb gevraagd of er compensatie kan komen voor een Zomer zonder airco, maar hier hoef ik niet op te rekenen zeiden ze al.
Als er een accu wordt krijgen mensen een vvv-bon, als je airco een 1/2 jaar kapot is, niks.
Nog niet binnen zeggen ze.... Ben het vertrouwen in die garage echt helemaal kwijt, begin zelfs te denken dat andere klanten (leaseauto's bijv.) sneller worden geholpen.
Ik heb gevraagd of er compensatie kan komen voor een Zomer zonder airco, maar hier hoef ik niet op te rekenen zeiden ze al.
Als er een accu wordt krijgen mensen een vvv-bon, als je airco een 1/2 jaar kapot is, niks.
Ik heb toevallig vorige week gehoord dat de verdamper binnen moet zijn na 21 september en dat hij dan vervangen wordt. Kapot per 1 augustus, inderdaad een leaseauto dus wellicht klopt je aanname.Snacky817 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:36:Ben het vertrouwen in die garage echt helemaal kwijt, begin zelfs te denken dat andere klanten (leaseauto's bijv.) sneller worden geholpen.
Hier ook een sissende slecht werkende airco wat ze hebben genoteerd (ik weet nog niet of dat de oorzaak is). Ik heb over 2 weken een onderhoudsbeurt en ze gingen het meenemen dus zal je hypothese even testen.Snacky817 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:36:
Vandaag heeft de garage de afspraak voor het vervangen van de verdamper alweer afgezegd.
Dit is precies zoals het bij mij begon, een sissend geluid rechts voor en de airco werd steeds slechter. Ik hoop voor jou dat het warme weer van de laatste maanden voorbij zijn. Is geen pretje om met dit weer langer dan een half uur op de snelweg te zitten..KingDurk schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:28:
[...]
Hier ook een sissende slecht werkende airco wat ze hebben genoteerd (ik weet nog niet of dat de oorzaak is).
Net een Kona gekocht, Duitse import, uit feb 2019.spidertje schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:43:
Gisteren is er onder garantie een nieuw accupakket ingelegd ivm de teruproep actie. 30.000km op de teller.
Valt me ineens op dat je zon alu strook ziet onder de auto. Kan me niet herinneren dat ik dat hiervoor ook had. Klopt mijn beeld? Weet iemand de redenen voor deze wijziging? Als ik tenminste correct ben.
[Afbeelding]
Volgens de RDW staan de terugroepacties voor de hoogspanningsaccu nog open, maar het lijkt me dat dit in Duitsland vast wel allemaal gedaan is. En .... ik heb ook van die aluminium randen onder de auto. Kan iemand bevestigen dat er dan een nieuw accupakket onder zit?
Dank alvast, leuk en nuttig forum dit!
:strip_exif()/f/image/dtZ9IZJ89UZo9rDNnYvWc5nt.jpg?f=fotoalbum_large)
All electric - Kona Fashion feb 2019 64kWh ; Daikin 6kW monoblock warmtepomp, Homey Pro domotica, 7100 Wp solar
Voor de zekerheid lekker informeren bij de lokale dealer, die zou m dan ook bij de RDW kunnen melden dat het is gebeurt.stekelTV schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:57:
[...]
Net een Kona gekocht, Duitse import, uit feb 2019.
Volgens de RDW staan de terugroepacties voor de hoogspanningsaccu nog open, maar het lijkt me dat dit in Duitsland vast wel allemaal gedaan is. En .... ik heb ook van die aluminium randen onder de auto. Kan iemand bevestigen dat er dan een nieuw accupakket onder zit?
Dank alvast, leuk en nuttig forum dit!
[Afbeelding]
Exact expert nodig?
Ja, heb ik idd al gedaan.Crazy D schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:18:
[...]
Voor de zekerheid lekker informeren bij de lokale dealer, die zou m dan ook bij de RDW kunnen melden dat het is gebeurt.
All electric - Kona Fashion feb 2019 64kWh ; Daikin 6kW monoblock warmtepomp, Homey Pro domotica, 7100 Wp solar
En wat kwam daar uit?
Ik heb zojuist even via Hyundai NL gechat en deze melden terug:
"Met VIN, Kenteken en mail adres kan Hyundai NL intern uitzoeken of de accu al vervangen is en geeft hierop een terugkoppeling via mail."
Ik zou dus maar naar de chat van Hyundai NL gaat, pas op niet via Contact "Live chat", maar gewoon via het chat symbool wat rechtsonder op de pagina's wordt getoond. Leg hier je situatie uit en zij zouden het dan intern kunnen uitzoeken.
Suc6!
Eindelijk ook bericht van de terugroep actie gehad na een boze mail naar de leasemaatschappij. De laatste zei er niets aan te kunnen doen (maar ze zijn met de laatste 25% bezig), en 2 dagen later ineens de oproep...
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Reactie gehad van Hyundai. Snel dus, binnen 1 dag. "Met dank aan het door u opgegeven kenteken en chassisnummer hebben wij dit voor u uitgezocht. De campagne is al uitgevoerd in het buitenland maar dit is nog niet verwerkt bij het RDW. Wij zullen dit aan het RDW doorgeven.The Adder schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:24:
[...]
En wat kwam daar uit?
Ik heb zojuist even via Hyundai NL gechat en deze melden terug:
"Met VIN, Kenteken en mail adres kan Hyundai NL intern uitzoeken of de accu al vervangen is en geeft hierop een terugkoppeling via mail."
Ik zou dus maar naar de chat van Hyundai NL gaat, pas op niet via Contact "Live chat", maar gewoon via het chat symbool wat rechtsonder op de pagina's wordt getoond. Leg hier je situatie uit en zij zouden het dan intern kunnen uitzoeken.
Suc6!
Da's mooi, de accu is dus blijkbaar in Duitsland vervangen.
Vandaag met mijn 'nieuwe' Kona 285,3 snelweg kilometers gereden, rond de 100 km/uur. Vertrokken met accu op 98% en 498 km bereik op de teller. Bij thuiskomst nog 42% over, verbruik 13,4 kWh/100 km, wat een theoretisch bereik betekent van 475 km of zo.
Aangenaam verrast ben ik en heel blij met mijn ocassie uit 2019 !!
Fijn te lezen dat het bij Hyundai NL weg gelukt is (waar hebben we eigenlijk die dealers voor nodig? Niet dus, kijk maar naar Te&Co)stekelTV schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:32:
[...]
Reactie gehad van Hyundai. Snel dus, binnen 1 dag. "Met dank aan het door u opgegeven kenteken en chassisnummer hebben wij dit voor u uitgezocht. De campagne is al uitgevoerd in het buitenland maar dit is nog niet verwerkt bij het RDW. Wij zullen dit aan het RDW doorgeven.
Da's mooi, de accu is dus blijkbaar in Duitsland vervangen.
Mijn occasion uit 2018 haalt (onder optimale omstandigheden) nog ruim oven de 500km range met ondertussen 67K km op de teller, dus veel plezier met je occasion uit 2019!stekelTV schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:32:
[...]
Vandaag met mijn 'nieuwe' Kona 285,3 snelweg kilometers gereden, rond de 100 km/uur. Vertrokken met accu op 98% en 498 km bereik op de teller. Bij thuiskomst nog 42% over, verbruik 13,4 kWh/100 km, wat een theoretisch bereik betekent van 475 km of zo.
Aangenaam verrast ben ik en heel blij met mijn ocassie uit 2019 !!
:strip_exif()/f/image/lGItoiPHhbGk0pZQhgq0cjex.jpg?f=fotoalbum_large)
The Adder schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:11:
[...]
Fijn te lezen dat het bij Hyundai NL weg gelukt is (waar hebben we eigenlijk die dealers voor nodig? Niet dus, kijk maar naar Te&Co)
[...]
Mijn occasion uit 2018 haalt (onder optimale omstandigheden) nog ruim oven de 500km range met ondertussen 67K km op de teller, dus veel plezier met je occasion uit 2019!
[Afbeelding]
Hyundai NL zelf heeft geen directe werkplaatsen voor reparaties.
(Gaat meestal via een van de dealers)
Hoe rij jij dan meestal?
(Altijd haast
Xbox Series X | Playstation 5
Kwestie van herstructureren, deze huidige dealer constructie wordt in de toekomst onhoudbaar (zeg maar te duur)RazorX4 schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:52:
[...]
Om het daadwerkelijk uit te voeren als het nodig is...
Hyundai NL zelf heeft geen directe werkplaatsen voor reparaties.
(Gaat meestal via een van de dealers)
Ik schreef ook, onder optimale omstandigheden: Vakantie Frankrijk, 25-35 graden, 800km provinciale wegen.RazorX4 schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:52:
535km range is wel echt veel....
Hoe rij jij dan meestal?
Nu in NL is de range 470-490 bij 100%, echter ik laad nooit tot 100% en moet zeggen dat ik liever er iets langer over doet dan dat ik haast maakRazorX4 schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:52:
Ik heb met mijn rijstijl meestal 400-430 bij 100%.
(Altijd haast)
Ik ben nog nooit verder gekomen dan 397km zoiets….. 500 zal me never nooit niet lukkenPandarrama schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 21:05:
Onlangs weer de 500km aangetikt.
[Afbeelding]
Regelmatig rond de 450 hier.spidertje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:14:
[...]
Ik ben nog nooit verder gekomen dan 397km zoiets….. 500 zal me never nooit niet lukken
De Kona is niet de stilste auto. Als je op perfect asfalt rijdt is er geen probleem maar bijvoorbeeld op kinderkopjes of klinkers is het echt wel erg.
Ik vroeg me af of daar iets aan te doen viel en zag onlangs het blote koetswerk tussen achterbank en reservewiel. Zou daar een groot deel van het lawaai vandaan komen ?
Zou het helpen als je daar accoustisch isolatiemateriaal zou leggen ?
Kent iemand andere tweaks om het rijgeluid te dempen ?
De standaardbanden heb ik al vervangen, ik zoek nog wat low hanging fruit om het geluidscomfort te verbeteren.
Ik vroeg me af of daar iets aan te doen viel en zag onlangs het blote koetswerk tussen achterbank en reservewiel. Zou daar een groot deel van het lawaai vandaan komen ?
De standaardbanden heb ik al vervangen, ik zoek nog wat low hanging fruit om het geluidscomfort te verbeteren.
Vorig jaar de achterbak geïsoleerd met geluiddemping (Noico) echter zonder enig resultaat. Tevens de twee achterste wielkasten gedaan, ook hier geen merkbaar effect. Zelfs de db meter gaf ongeveer gelijke waarden aan (gem. 70dB bij 100km of normaal asfalt). Ik heb het vermoeden dat het geluid vooral via contactpunten (weg/band/as/chassis) verloopt. Misschien heb je meer succes, ik hoop van wel en ik hoor (ook) graag wat andere tweakers hieraan doen!Marc Groms schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:03:
Marc Groms schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:03:
De Kona is niet de stilste auto. Als je op perfect asfalt rijdt is er geen probleem maar bijvoorbeeld op kinderkopjes of klinkers is het echt wel erg.
Is het niet vooral relatief veel geluid (gezien je in een ICE de motor altijd hoort)?
Xbox Series X | Playstation 5
Nee, maar ik zie dit nog steeds als reservewiel ruimte

Ik heb zelfs geen wieldopsleutel, en kan dus ook niet even de wiel verwisselen o.i.d. (waarom je dat ook zou willen

Geen reservewiel, is alleen maar balast.RazorX4 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:45:
[...]
Heeft jouw Kona EV een reservewiel?!
Ja geluid harder van radio
![]()
Is het niet vooral relatief veel geluid (gezien je in een ICE de motor altijd hoort)?
Radio luider is geen optie. Ik geniet graag van de stilte. En daarom wil ik de rijgeluiden zoveel mogelijk elimineren.
Ik vind het geluid van de Kona geen enkel probleem. We hebben de originele Nexen banden er nog onder liggen (Kona 2020) maar ik rij erg rustig. Het grootste kabaal komt uit de radio als mijn vrouw heeft gereden. Arrow classic rock op hoog volume. Gelukkig met 1 druk op de knop uit te schakelen. Mis al wel ruim een maand de rit informatie in mijn Bluelink app. Verder werkt alles correct. Zou ik het systeem moeten resetten?