Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 105 ... 143 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:08

incmve

maredana.nl

Cxxxx71 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:27:
[...]

Wel de split screen functie voor AA uitzetten he.
Die had ik uit gezet maar bleef hetzelfde.
Gisteren nog een keer de update gedownload en op stick gezet, daarna gaf de auto aan dat er een update beschikbaar was.
Nu is Android auto semi fullscreen met de muziekspeler er naast. :+

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:48
Cxxxx71 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:02:
Ik had gisteren de update gedaan.
Vanmorgen reed ik weg, belt de auto spontaan de alarmcentrale, knopje in plafond blijft branden en de microfoon werkt niet meer.

Weet niet of het 1 met het ander te maken heeft. Hopen dat die het volhoudt tot en met maandag.
Volgende dag was het lampje uit, microfoon bleef echter weigeren. Afgelopen zaterdag heeft de garage een update of reset gedaan, en alles werkt weer zoals het hoort. Geen problemen met de 12v accu voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb de batterij van min sleutel vervangen en nu kan ik de auto niet meer ont- en vergrendelen via de AB. Knopje op de deur werkt nog wel.

Kan via google ook niet echt iets vinden maar kan ik de sleutel op 1 of andere manier weer koppelen/activeren?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:49
Na de accuwissel vandaag de volgende modificatie (zo noemden ze het ten minste zelf bij de garage). Het stuurhuis is aan de beurt, blijkbaar moeten ze daar iets met ringen vervangen. De auto maakt al een tijdje behoorlijk tikkende geluiden bij het sturen, vooral goed te horen in een parkeergarage. Mocht je dat ook hebben dan weet je dus wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
Ik heb sinds kort bij het openen van het portier dat de linkerzijspiegel tijdens het uitklappen probeert verder uit te klappen dan fysiek mogelijk is (denk ik). Daarbij hoor ik een stuk of 6 keer een harde tik, een geluid alsof ergens een tandwiel doorschiet en de zijspiegel maakt een schokkende beweging. Iemand al eens gehad?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Chaoss schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:32:
Ik heb de batterij van min sleutel vervangen en nu kan ik de auto niet meer ont- en vergrendelen via de AB. Knopje op de deur werkt nog wel.

Kan via google ook niet echt iets vinden maar kan ik de sleutel op 1 of andere manier weer koppelen/activeren?
Ik heb alleen maar ervaring met een Ioniq 28 kWh voor wat betreft batterij verwisselen in de keyfob. Toen werkte het direct weer zoals het moest, hoefde niet de sleutel opnieuw te koppelen. Maar nogmaals dat was een auto van 2017 zonder Bluelink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
  • Laatst online: 19-09 19:33
pmiddeld schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:13:
[...]

Ik heb alleen maar ervaring met een Ioniq 28 kWh voor wat betreft batterij verwisselen in de keyfob. Toen werkte het direct weer zoals het moest, hoefde niet de sleutel opnieuw te koppelen. Maar nogmaals dat was een auto van 2017 zonder Bluelink.
En bij mij deed een maandje geleden de auto (Kona eind 2020) niets meer, fysiek de deur openen lukte wel.
Belde de garage, die zei dat mijn batterijtje in de sleutel vast leeg was en ik dat moest vervangen.
Ik dacht eerder aan de gewone batterij, maar je doet wat de vakman zegt hé.
Wisselen van het batterijtje maakte geen verschil, heb toen de pechdienst gebeld.
Die heeft met hulpbatterij de auto gestart, en alles werkte weer gewoon, ook het wisselen van de het batterijtje in de sleutel heeft geen gevolgen gehad.
Weet trouwens tot nu toe niet wat de oorzaak was van de lege batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

pmiddeld schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:13:
[...]

Gekke is dus ook dat kessy wel werkt, kan de auto ook gewoon starten met sleutel in mij broekzak. Enkel de deuren van/op slot werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:11
reservesleutel werkt ook niet?
knopje 5e deur ook niet?
Heb je zittend in de auto een paar keer de auto vergrendeld en ontgrendeld?

[ Voor 63% gewijzigd door nessio op 13-07-2022 14:21 ]

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 13:33
Het is inderdaad een beetje een half bakken full screen oplossing. Is er nog een manier om Waze over de volledige breedte te krijgen. Die muziekspeler ernaast die ik nooit gebruik is niet handig. Kan mij zelfs herinneren dat toen ik de auto kreeg met hele oude software Android Auto gewoon full screen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:38

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Deze week de nieuwe accu eronder gekregen. Inderdaad niet mooi, die glimmend metalen rand. Is de accu af fabriek hetzelfde, maar dan gecoat?

[ Voor 0% gewijzigd door Twiek-San op 19-07-2022 18:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
Marko72 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:52:
Na de accuwissel vandaag de volgende modificatie (zo noemden ze het ten minste zelf bij de garage). Het stuurhuis is aan de beurt, blijkbaar moeten ze daar iets met ringen vervangen. De auto maakt al een tijdje behoorlijk tikkende geluiden bij het sturen, vooral goed te horen in een parkeergarage. Mocht je dat ook hebben dan weet je dus wat het is.
Damm…. Dat is het dus… onlangs begon ik ineens getik te horen bij het wegrijden en de ramen open…. Als ik de ramen dicht doe hoor ik het niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
spidertje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:56:
[...]

Damm…. Dat is het dus… onlangs begon ik ineens getik te horen bij het wegrijden en de ramen open…. Als ik de ramen dicht doe hoor ik het niet trouwens.
Word vanzelf erger :+ tractiemotor en tandwielkast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
_-= Erikje =-_ schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:31:
[...]

Word vanzelf erger :+ tractiemotor en tandwielkast
Getik bij het sturen is toch echt een ander euvel. Na de modificatie aan het stuurhuis is het weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18:09
Marko72 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:08:
[...]

Getik bij het sturen is toch echt een ander euvel. Na de modificatie aan het stuurhuis is het weer weg.
Klinkt dat als een harde mechanische tik, zoiets als de arico-magneetschakelaar maar dan harder?
En weet je wat ze gedaan hebben. Ik heb ook zoiets maar verder nergens last van, vorige keer hoorde de dealer het wel maar kon er niets mee. Laatste keer hoorde ze het niet, toen ik weg reed meteen 2x natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Snacky817 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:19:
[...]

Eind mei. 25 mei is het defect geconstateerd.

Sindsdien staat de verdamper op backorder...
Heb je inmiddels al iets meer gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:23
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:00:
[...]

Heb je inmiddels al iets meer gehoord?
Ja, dat het niet doorgaat, verdamper niet binnen.

Gelukkig heb ik de auto morgen niet nodig met 38 graden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
Sjabba1979 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:57:
[...]

Klinkt dat als een harde mechanische tik, zoiets als de arico-magneetschakelaar maar dan harder?
En weet je wat ze gedaan hebben. Ik heb ook zoiets maar verder nergens last van, vorige keer hoorde de dealer het wel maar kon er niets mee. Laatste keer hoorde ze het niet, toen ik weg reed meteen 2x natuurlijk.
Precies dat geluid ja. Blijkbaar is er een standaard modificatie onder garantie. Het was iets met ringen die ze in het stuurhuis zetten. Ze gaven aan dat er af en toe auto’s zijn die het hebben. Mocht je in het zuiden wonen, de dealer in Breda weet in ieder geval hoe je het moet fixen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:38

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Twiek-San schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:33:
Deze week de nieuwe accu eronder gekregen.
En vandaag de €75 kadobon binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor4lan
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23-08-2024
Heeft iemand voor een in april bestelde Kona Electric recent nog navraag gedaan wanneer deze werkelijk geleverd wordt?

De gewekte verwachting (6 maanden) blijkt nogal uitgelopen te zijn (11 maanden), zonder bericht. Iedereen die pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 11:47
Twiek-San schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:05:
[...]

En vandaag de €75 kadobon binnen. :)
ik heb hem inmiddels ook binnen.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 15:44

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Er is weer een nieuwe update voor de Kona... (Die kan updaten via USB)
220713
(13 Juli 2022)

https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/623/pop2

[ Voor 9% gewijzigd door RazorX4 op 20-07-2022 11:39 ]

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
Haal hem gelijk binnen. Lees nergens wat de veranderingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teibs
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-03 15:48
jor4lan schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:41:
Heeft iemand voor een in april bestelde Kona Electric recent nog navraag gedaan wanneer deze werkelijk geleverd wordt?

De gewekte verwachting (6 maanden) blijkt nogal uitgelopen te zijn (11 maanden), zonder bericht. Iedereen die pech?
Ik heb hem 1 januari besteld en verwachtte levertijd is 30 september ;(
In eerste instantie stond er half augustus, daarna half juni en nu is het 30 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teibs
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-03 15:48
gjtokkel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:41:
[...]

yes, moi,

3 januari besteld, en 30 juni geleverd. Een mooie rode fashion 64kWh. In januari gaven ze april als levertijd aan. Vorige maand was de levertijd augustus. Maar hij is er dus nu al
Ben er zeeer tevreden mee...

update: en subsidie binnen....
Ik heb hem 1 januari besteld! Levertijd is nu 30 september. Hoe wordt dit dan verdeeld?
Waarom heb jij hem al wel en ik nog niet? (Maar ben blij voor je).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Brum
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-11-2024
Teibs schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:18:
[...]

Ik heb hem 1 januari besteld! Levertijd is nu 30 september. Hoe wordt dit dan verdeeld?
Ik heb hem ook op 6 april besteld. Zou Augustus/September komen. Nu word er aangegeven dat het goed begin volgend jaar kan zijn.

Ik heb me laten vertellen dat ze niet meer werken met een ordernummer dat bij de koopovereenkomst aan jouw bestelling wordt gekoppeld.

Wanneer ze nu bij de importeur binnenkomen worden ze verdeeld over de langswachtenden die de auto in de binnengekomen configuratie ook besteld heeft.
Ik vind het vreemd. Maar zo is het mij 2 weken geleden nog verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:27
De Brum schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:13:
[...]

Ik heb hem ook op 6 april besteld. Zou Augustus/September komen. Nu word er aangegeven dat het goed begin volgend jaar kan zijn.

Ik heb me laten vertellen dat ze niet meer werken met een ordernummer dat bij de koopovereenkomst aan jouw bestelling wordt gekoppeld.

Wanneer ze nu bij de importeur binnenkomen worden ze verdeeld over de langswachtenden die de auto in de binnengekomen configuratie ook besteld heeft.
Ik vind het vreemd. Maar zo is het mij 2 weken geleden nog verteld.
Hier hetzelfde. Wij twijfelde tussen de ID van Volkswagen en de Kona. USP van de verkoper/filiaalmanager was dat de Kona er in augustus zou zijn. Om die reden de stap gewaagd en de Kona gekozen (tevens begin april). Hoor nu ook dat dit waarschijnlijk eind Q4/22 of begin Q1/23 wordt.

Ook bovenstaande werd medegedeeld over configuratie/uitlevering, toen ik er naar vroeg. Beetje jammer dat ik er zelf achteraan moest bellen.

Eens kijken of ze nog uit coulance iets kunnen doen, zoals de garantie-upgrade of accessoires aanbieden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:58
Teibs schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:18:
[...]

raar. wellicht doen ze bepaalde configuraties in batches... Dus hangt het net af van wat je precies heb besteld wanneer je t krijg. De dealer gaf bij ons wel aan dat t snel was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Hmm, vervelend die lange wachttijden, ook omdat je dus later de auto eventueel in kan ruilen ivm subsidie.
Ben ondertussen wel blij met mij keuze in maart voor een demo die net buiten de subsidie regeling viel. Per saldo even duur als een iets minder luxe nieuwe (nieuwe incl subsidie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Marko72 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:49:
[...]

Precies dat geluid ja. Blijkbaar is er een standaard modificatie onder garantie. Het was iets met ringen die ze in het stuurhuis zetten. Ze gaven aan dat er af en toe auto’s zijn die het hebben. Mocht je in het zuiden wonen, de dealer in Breda weet in ieder geval hoe je het moet fixen.
Ik heb ze gemaild (dinsdag) maar geen reactie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinberghuis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-08 22:26
RazorX4 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:38:
Er is weer een nieuwe update voor de Kona... (Die kan updaten via USB)
220713
(13 Juli 2022)

https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/623/pop2
In het Navigation Updater programma krijg ik enkel de update uit mei als beschikbare download...

En hoe zet ik bij AA splitscreen uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 15:44

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

erwinberghuis schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:37:
[...]

In het Navigation Updater programma krijg ik enkel de update uit mei als beschikbare download...

En hoe zet ik bij AA splitscreen uit?
:) In die app staat alleen het laatste bericht... (die van 30 mei)
(Sowieso loopt dat vaak achter met de daadwerkelijke versie)

Bij de bestanden zit een .ver bestand.
Die is als het goed is van Juli 2022

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Best wel slecht dat Hyundai een applicatie vereist om een bestandje op een usb stick te zetten. Dat kan toch ook gewoon handmatig? Ik heb alleen Linux systemen thuis dus die app van hun gaat niet werken.

Heeft iemand de Hyundai Navigation Updater werkend gekregen via WINE?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levensnevel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2024
Het is nu ook tot ons aller ANWB doorgedrongen

https://www.anwb.nl/auto/...Jr154vYjPkCFe-d_Qcd2WoNrQ

昔の恋は死ぬことはありません Niets of niemand zegt dat het echt moet. En toch, of juist daarom, wil je het beleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 22:36
YouTube: ABRP app + OBD - update!!! (You don’t need a third app anymore… maybe)

ABRP werkt nu ook rechtstreeks met OBD.
Dus zonder tussenkomst van een app zoals EVnotify of Torque pro die de verbinding met je OBD dongle maakt.

Werkt bij mijn Kona perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Leuk dat ze de MRB na 2024 meenemen, maar hebben ze een glazen bol hoe de berekening gaat worden? Die is namelijk nog niet bekend. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:11
Volgens .... in 2025 voor EV's 25% tarief en in 2026 100%

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik twijfel nog om een dakkoffer te kopen, we vertrekken over 2 weken naar Denemarken en verblijven in een ingerichte tent en chalet, hebben dus geen kampeer spullen nodig. Ik heb zoiets van minder meenemen en klaar maar mijn vrouw denk daar anders over.. dat is zo iemand die alles was ze misschien ook maar nodig heeft ook meeneemt :P

In de meivakantie had ik de bak met laadkabels onder de motorkap en de dubbelbodem en de grote kunstof bak thuis gelaten dat scheelt veel. Maar goed dat was een weekje vakantie nu gaan we 2,5 week dus moet er meer mee... :P

Nadeel van een dakkoffer is toch dat je snel 50-100km range inleverd.

[ Voor 201% gewijzigd door Chaoss op 25-07-2022 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:24
Chaoss schreef op zondag 24 juli 2022 @ 23:48:
Ik twijfel nog om een dakkoffer te kopen,
Ben er ook over aan het denken, voor welke oplossing zou jij gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

CopyCatz schreef op maandag 25 juli 2022 @ 01:15:
[...]

Ben er ook over aan het denken, voor welke oplossing zou jij gaan?
Ik denk deze : Modula Ciao. Hapro of Reef hebben mooiere modellen maar die zijn overal uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
nessio schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:40:
Volgens .... in 2025 voor EV's 25% tarief en in 2026 100%
Leuk, maar geen bron en geen berekeningsgrondslag. Die is namelijk nog onbekend, en het is onzinnig om het op basis van gewicht te doen (in de berekeningen voor een ICE zit ook CO2 uitstoot verwerkt, die is nul).

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:51
@daemonix Tja, voorspellen is buitengewoon moeilijk, vooral waar het de toekomst betreft. ;-)
Als er (nog) geen betere gegevens zijn, zul je van de bestaande uit moeten gaan.......toch?

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Ik heb nu voor 22-08 een afspraak staan om de airco verdamper te vervangen; ik ben benieuwd of ie dan binnen is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharpDev
  • Laatst online: 09-09 11:50
SeeSharpDev schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:20:
Na bijna een jaar in bezit te zijn van een kona ben ik inmiddels al 3x tegen een best irritant probleempje aangelopen.

Op willekeurige momenten (zover ik kan oordelen) krijg ik ineens bij het starten van de auto de melding dat mijn bluelink account ontkoppeld is en dat de instellingen naar fabrieksinstellingen worden gereset met enkel de optie om dit te bevestigen.
Het uit/aanzetten van de auto maakt geen verschil, ook het restarten van de console d.m.v. het kleine rondje knopje maakt geen verschil.
Zodra de restart is gedaan krijg ik direct weer dezelfde melding, ik heb dus eigenlijk geen andere keuze dan deze te 'bevestigen' waarbij vervolgens alle instellingen weer worden gereset.

Aangezien dit nu de 3e keer is begint het wel vervelend te worden om weer alle instellingen te zoeken en naar wens te wijzigen.
Herkent iemand dit probleem?
Aarghh inmiddels de 4e keer, binnenkort maar eens bij de dealer navragen wat dit veroorzaakt..
In de app zie ik niets vreemds (alleen een melding zodra de auto gereset is om opnieuw te koppelen), erg frustrerend ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPpBWjaamAKJeceuAehb-RNO30I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjwY6GLV4RmZKB0FgYQOIo1w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Chaoss schreef op zondag 24 juli 2022 @ 23:48:
Ik twijfel nog om een dakkoffer te kopen, we vertrekken over 2 weken naar Denemarken en verblijven in een ingerichte tent en chalet, hebben dus geen kampeer spullen nodig. Ik heb zoiets van minder meenemen en klaar maar mijn vrouw denk daar anders over.. dat is zo iemand die alles was ze misschien ook maar nodig heeft ook meeneemt :P

In de meivakantie had ik de bak met laadkabels onder de motorkap en de dubbelbodem en de grote kunstof bak thuis gelaten dat scheelt veel. Maar goed dat was een weekje vakantie nu gaan we 2,5 week dus moet er meer mee... :P

Nadeel van een dakkoffer is toch dat je snel 50-100km range inleverd.
Met 2 personen? Met de achterbank plat heb je ruimte om voor 3 maanden spullen mee te nemen. Zeker als je nog eens in de ruimte onder de dubbel bodem opvult.

Of ga je met 5 personen? Dan gaat het krapjes worden.
Dakkoffer kun je huren maar net zoals je zegt lever je er veel km's op in. Om de 100 km aan de snellader?
Behalve een enorme weerstand heb je ook nog eens te maken met veel extra gewicht wat ook km's van het bereik afsnoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
De meeste kilometers die je "kwijtraakt" aan extra gewicht, krijg je bij regenereren weer terug.
Extra gewicht doet niet zoveel voor (of tegen) je bereik, daarentegen is de stroomlijn van een dakkoffer wel belangrijk in dat verband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Dat is gek en dan is er iets mis met mijn Kona.

Wanneer ik flink gewicht toevoeg als bagage in de kofferbak daalt het bereik bij eenzelfde rijstijl fors.
Dat terwijl ik altijd optimaal regenereer zelfs met de linker flipper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Dat zal dan meer met je rijstijl te maken hebben..............
Je gebruikt energie om op gang te komen, en een flink deel van die energie kun je terugwinnen.
Maar als je elke keer de eerste wilt zijn bij het stoplicht......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Gaat lekker zo'n 2 weken voor de vakantie.

Wil vandaag wegrijden nadat ik m gisteren geparkeerd heb met 310km range. Auto op slot. Geen verbruikers.

En vandaag doet echt helemaal niks meer. Deur niet meer open met de sleutel, geen lampje op het dashboard. Helemaal niks.

Dus nu maar even wachten op de ANWB via Hyundai.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 20:20
Krypt schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:58:

Wil vandaag wegrijden nadat ik m gisteren geparkeerd heb met 310km range. Auto op slot. Geen verbruikers.

En vandaag doet echt helemaal niks meer. Deur niet meer open met de sleutel, geen lampje op het dashboard. Helemaal niks.

das 12v accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Peter-036 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:21:
Dat zal dan meer met je rijstijl te maken hebben..............
Je gebruikt energie om op gang te komen, en een flink deel van die energie kun je terugwinnen.
Maar als je elke keer de eerste wilt zijn bij het stoplicht......
485 km bereik op een volle accu :z :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
Pandarrama schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:25:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/na5FF3w_otvd_PDtv6sFXw7xgqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hor3vIpzbSeHAuDftGAh1sc9.jpg?f=fotoalbum_large
heb de mijne nog niet zo lang, en het is warm... 10.9kwh/100km zou 587km opleveren. is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Yep, was de 12v accu. Motoraccu eraan en hij sprong vrolijk aan met 310km range.

Accu werd wel opgeladen zolang de auto op contact stond; maar ging uit als ie van contact af ging. Met de granny ingestoken bleef ie vrolijk doorladen.

Dus nu nog even met de granny eraan in het parkeervak. En morgen naar de dealer bellen; 12v accu controleren en mogelijk vervangen. En wellicht nog een software update (heeft in februari de laatste gehad volgens mij)

Pvouput live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Pandarrama schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:31:
[...]

Met 2 personen? Met de achterbank plat heb je ruimte om voor 3 maanden spullen mee te nemen. Zeker als je nog eens in de ruimte onder de dubbel bodem opvult.

Of ga je met 5 personen? Dan gaat het krapjes worden.
Dakkoffer kun je huren maar net zoals je zegt lever je er veel km's op in. Om de 100 km aan de snellader?
Behalve een enorme weerstand heb je ook nog eens te maken met veel extra gewicht wat ook km's van het bereik afsnoept.
4 personen. 100km is wat overdreven, ben sowieso van plan rustig aan te doen dus gewoon 100-110km/h dan moet een range van 300km met dakkoffer ook mogelijk zijn. Ervaringennin dit topic spreken van 10-20% extra verbruik.

Zoals gezegd extra gewicht doet weinig. Meivakantie zonder dakkoffer maar wel kofferbak vol en kids op de achterbank was hetzelfde verbruik als wanneer ik alleen in de auto zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 25-07-2022 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
gjtokkel schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:14:
[...]

[Afbeelding]
heb de mijne nog niet zo lang, en het is warm... 10.9kwh/100km zou 587km opleveren. is dat normaal?
Het verbruik wordt in Bluelink zwaar onderschat. Correspondeert niet met verbruik in de display achter het stuur en ook niet met het verbruik dat via Tronity berekend wordt. Bij mij althans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

gjtokkel schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:14:
[...]

[Afbeelding]
Mijn verbruik op de snelweg is atm zo'n 15kwh/100 als ik netjes 100-105kmh rijd. 80 wegen en bebouwde kom is nog aardig zuiniger als je normaal rijd dan haal ik soms een gemiddelde van 13kwh/100 en met alleen bebouwde kom kan ik 11-12kwh halen.

Laatst keer dat ik de accu op 100% had (gebeurd niet zo vaak) had ik een range van 470km maar met alleen snelweg haal ik dat nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:24
Heeft iemand mischien een goede tip voor trekhaak + fietsendrager? Dealer zou me terugbellen maar reageert weer eens niet, en op het net stikt het van de trekhaakdiscounters..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warnaar80
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-09 19:29
Ik heb nu 2x gehad dat de auto bijna 600km range gaf op 100% accu. 595km om precies te zijn, wel vaak korte stukken op max 70km/u gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Chaoss schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:51:
[...]

4 personen. 100km is wat overdreven, ben sowieso van plan rustig aan te doen dus gewoon 100-110km/h dan moet een range van 300km met dakkoffer ook mogelijk zijn. Ervaringennin dit topic spreken van 10-20% extra verbruik.

Zoals gezegd extra gewicht doet weinig. Meivakantie zonder dakkoffer maar wel kofferbak vol en kids op de achterbank was hetzelfde verbruik als wanneer ik alleen in de auto zit.
100 of 110 scheelt al fors in het verbruik.
Bij 110 en een rit van 300km gaat het al krap worden van snellader naar snellader. Buiten het feit dat je veel extra tijd kwijt bent bij het laden want dat ga je niet redden met laadbeurten van 30 minuten.
Wat haal je nu aan range? Trek daar 20% vanaf en je weet hoeveel je over gaat houden en om eventueel een snellader over te slaan vanwege bezet of defect.

Of ben je van plan 300km per dag te rijden, heel de nacht laden om vervolgens weer vol te vertrekken?
Dan is 300 goed te doen met dakkoffer en volle bak aan bagage enz.

Heb je een trekhaak? Wellicht is een trekhaakkoffer nog wat voordeliger in verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
warnaar80 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:55:
Ik heb nu 2x gehad dat de auto bijna 600km range gaf op 100% accu. 595km om precies te zijn, wel vaak korte stukken op max 70km/u gereden.
Ja geweldig! En daar hoop ik ook nog eens het geduld voor zien te vinden.
Exact 100 waar je 100 mag vergt al veel van me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb vorige week zondag een rit van 140km gehad en bijna constant rond de 105km/h op de cruise en toen was mijn verbruik gemiddeld 13,8kw/100 dat zou omgerekend een range van 465km zijn, dus het is zeker mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
[...]

Dit, komt dan weer minder overeen met:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Pandarrama schreef op maandag 25 juli 2022 @ 23:07:
[...]

Ja geweldig! En daar hoop ik ook nog eens het geduld voor zien te vinden.
Exact 100 waar je 100 mag vergt al veel van me.
Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske

Is mij 2 maanden geleden ook overkomen, 12volt batterij leeg/plat.
Reden onbekend, tot nu toe geen probleem meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske

Is mij 2 maanden geleden ook overkomen, 12 volt batterij was leeg/plat.
Reden onbekend, sindsdien geen probleem meer gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 09:08

The Adder

Happy racing from Holland

[...]

535 km bereik na 100% geladen te hebben na 3 weken vakantie in Frankrijk met veel D en N wegen en de nodige heuvels :) _/-\o_ oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QkJepUOoTRRc9C-7WlMlbOpv-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGItoiPHhbGk0pZQhgq0cjex.jpg?f=fotoalbum_large

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Buske schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:38:
[...]

Is mij 2 maanden geleden ook overkomen, 12volt batterij leeg/plat.
Reden onbekend, tot nu toe geen probleem meer gehad.
Bij mij sluit de kofferbak vrij slecht als.ik die op een normale manier dicht doe dan blijft 50% van de keren de interieur verlichting branden. Ik moet echt hard slaan met de klep wil ik zeker zijn dat de verlichting uitgaat. Dit heef bij mij al eens voor een lege accu gezorgd.

Mijn auto moet volgende week vrijdag voor de 45dkm beurt dan zal ik dat eens aankaarten lijkt me niet normaal. Heb nog nooit een auto gehad waarbij ik zo lomp met de kofferbak moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
Chaoss schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:55:
[...]

Bij mij sluit de kofferbak vrij slecht als.ik die op een normale manier dicht doe dan blijft 50% van de keren de interieur verlichting branden. Ik moet echt hard slaan met de klep wil ik zeker zijn dat de verlichting uitgaat. Dit heef bij mij al eens voor een lege accu gezorgd.

Mijn auto moet volgende week vrijdag voor de 45dkm beurt dan zal ik dat eens aankaarten lijkt me niet normaal. Heb nog nooit een auto gehad waarbij ik zo lomp met de kofferbak moet zijn.
Volgens mij vrij makkelijk zelf op te lossen door de rubberen doppen aan te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Chaoss schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:55:
[...]

Klopt, kofferbak moet ik ook vrij hard dichtslaan 8)7 , maar toen was ie toch echt goed dicht.
Heb ik speciaal opgelet nadat ik terug kon starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
The Adder schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:00:
[...]

535 km bereik na 100% geladen te hebben na 3 weken vakantie in Frankrijk met veel D en N wegen en de nodige heuvels :) _/-\o_ oOo

[Afbeelding]
Heb ook al 2 x geladen met als eindresultaat 525km.
Ook al met 5% en 1% thuis gekomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Peter-036 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:26:
[...]

Dit, komt dan weer minder overeen met:
485 km bereik is bij een maximale snelheid van 100 kilometer per uur.
Maximaal 100 km/pu om een bereik van 485 km te behalen kan ik nog net verdragen.

Komt dus exact maar dan ook exact overeen met wat ik zeg.
Snap je het nu? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
The Adder schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:00:
[...]

[Afbeelding]
Ja dat zal zeker veel schelen!
Dat soort wegen ga ik binnenkort ook verkennen. Nadeel is dat er dan wel een aantal fietsen op de trekhaak zitten die niet bevorderlijke zijn voor het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
CopyCatz schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:51:
Heeft iemand mischien een goede tip voor trekhaak + fietsendrager? Dealer zou me terugbellen maar reageert weer eens niet, en op het net stikt het van de trekhaakdiscounters..
ANWB heeft momenteel een actie voor leden. Je krijgt dan een gratis leenauto en een adapter voor 7-polige stekkers en nog wat meer geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
Vraagje: ik ga binnenkort op vakantie met mijn Kona Electric. Ik heb een elektrische koelbox en dacht dat het op een camping wel handig kan zijn dat je een hele grote batterij op wielen bij je hebt! Ik weet dat dat via de 12v accu gaat, maar die wordt als het goed is automatisch vanuit de grote accu bij geladen. Nu is het enige probleem: de 12v stekker gaat uit wanneer de auto uit staat. Heeft iemand een idee hoe je die aan kunt laten staan? Of heb ik een heel stom idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Als iemand de achterklep niet goed dicht gooit waardoor er een interieurlampje blijft branden is de accu de volgende dag leeg.
Ook met een koelkastje wordt de accu hoogstwaarschijnlijk eerder leeg getrokken dan dat de hoofdaccu begint bij te vullen.
Maar je kan het proberen en laat het ons dan weten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtokkel
basto11 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:34:
Vraagje: ik ga binnenkort op vakantie met mijn Kona Electric. Ik heb een elektrische koelbox en dacht dat het op een camping wel handig kan zijn dat je een hele grote batterij op wielen bij je hebt! Ik weet dat dat via de 12v accu gaat, maar die wordt als het goed is automatisch vanuit de grote accu bij geladen. Nu is het enige probleem: de 12v stekker gaat uit wanneer de auto uit staat. Heeft iemand een idee hoe je die aan kunt laten staan? Of heb ik een heel stom idee?
Daar is een speciale mode voor: utility mode of in nederlands kampeer modus.
komt alleen te voorschijn in menu in auto als je in 'P' staat geparkeerd. Ff manual lezen of googelen dan vind je het wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cemmey
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-09 10:38
Nee dat is geen stom idee, dat kan namelijk via "utility mode" in de settings op het stuur. Dit is een modus waarbij je alleen de usb, 12v stopcontact, radio en ik dacht ook AC kan gebruiken, de rest wordt uitgeschakeld. Deze modus word ook wel "Camp mode" genoemd.

Kijk dit filmpje maar eens: YouTube: Utility Mode on Hyundai Kona Electric

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basto11
Thanks voor de reacties! Die modus kende ik nog niet. Nadeel is, voor zover ik nu op internet kan vinden, dat je de deur niet op slot kunt doen, je moet bij je auto blijven. Het kan dus handig zijn als je zelf in de auto zit en wat energie wil besparen, maar 24/7 een koelbox voeden lijkt nog steeds niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
basto11 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:19:
Het kan dus handig zijn als je zelf in de auto zit en wat energie wil besparen, maar 24/7 een koelbox voeden lijkt nog steeds niet te kunnen.
Er zijn toch manieren op het internet te vinden!
https://www.reddit.com/r/...ode_dog_mode_on_the_kona/

Of het veilig is om de auto zo 24/7 te laten draaien, is dan nog de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
gjtokkel schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:50:
[...]

Daar is een speciale mode voor: utility mode of in nederlands kampeer modus.
komt alleen te voorschijn in menu in auto als je in 'P' staat geparkeerd. Ff manual lezen of googelen dan vind je het wel
Interessant, dat wist ik nog niet. Is bekend hoe dit werkt? Gaat het direct uit de hoofdaccu of uit de 12V accu, die telkens wordt bijgevuld? En tot hoeveel watt apparaten werkt dit? Of wordt dit gelimiteerd door de sigarettenaansteker-socket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
Nee hoor en dat hoeft zeker niet het geval te zijn.
De Kona is voorzien van de Utility Mode (Gebruiksmodus) aka campeermodus.
Heeft iemand een idee hoe je die aan kunt laten staan? Of heb ik een heel stom idee?
Bladzijde H65,

https://storagehyundai.bl...ng_KONA_Electric_2020.pdf

Geen stom idee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandarrama
basto11 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:19:
Nadeel is, voor zover ik nu op internet kan vinden, dat je de deur niet op slot kunt doen, je moet bij je auto blijven.
Nee hoor.
Ga ik de auto zitten.
Utility Mode aan.
Doe alle deuren op slot.
Stap uit.
En draai de deur met de sleutel op slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtokkel
pmiddeld schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:09:
[...]

Interessant, dat wist ik nog niet. Is bekend hoe dit werkt? Gaat het direct uit de hoofdaccu of uit de 12V accu, die telkens wordt bijgevuld? En tot hoeveel watt apparaten werkt dit? Of wordt dit gelimiteerd door de sigarettenaansteker-socket?
hoofdaccu (de grote accu dus). max stroom staat op klepje 12v 'sigarette' aansluiting. ,180watt dus 180/12=15A. max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:10

Koekfabriek

King Billy on the wall

Wat doen jullie bij wat langer niet rijden met de Kona? Wij gaan morgen voor week of 3 op vakantie dus staat de wagen stil. Heb de problemen rondom de 12v accu vernomen (zelf gelukkig geen last van). Maar wat is verstandig? Gewoon aan de lader hangen thuis en de accu op 80% zetten o.i.d.?

Of moet het eigenlijk geen probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Een druppellader op de 12V accu?
Is er bij de Hyundai niet in de instellingen een mogelijkheid om de 12V accu 'gezond' te houden uit de grote accu?
Die mogelijkheid heb ik bij de E-Soul wel namelijk, en omdat die auto's "onderhuids nagenoeg gelijk zijn", zou ik dat ook bij de Kona verwachten. (Manual?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:30
Koekfabriek schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:09:
Ik kom net terug van 3 weken camper vakantie en al die tijd heeft hij bij de camper verhuurder op het terrein gestaan. Reed zonder enkel probleem weg. Dus ik zou me er verder geen zorgen over maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:44

3_s

De grote batterij laadt de 12V op als die te laag gaat. Dit zie je aan het oranje lampje dat brandt in het logo vooraan.
Dus niets van aantrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 11:33
3_s schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:51:
De grote batterij laadt de 12V op als die te laag gaat. Dit zie je aan het oranje lampje dat brandt in het logo vooraan.
Dus niets van aantrekken.
Ja maar meen mij te herinneren dat dit na x keer stopt. Heb de handleiding doorgezocht maar kon het niet terugvinden dus waarschijnlijk verkeerd gelezen op een EV forum.

@Koekfabriek, je kan ook gewoon de 12V aansluiting los koppelen, zo'n jumpstart batterij kopen, of geen zorgen maken. Ik moet nog steeds zo'n jumpstart ding kopen omdat de mijne 2x gewoon binnen een dag leeg kwam voor onbekende redenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snacky817
Koekfabriek schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:09:
Wat doen jullie bij wat langer niet rijden met de Kona? Wij gaan morgen voor week of 3 op vakantie dus staat de wagen stil. Heb de problemen rondom de 12v accu vernomen (zelf gelukkig geen last van). Maar wat is verstandig? Gewoon aan de lader hangen thuis en de accu op 80% zetten o.i.d.?

12v accu wordt alleen leeggetrokken als er ergens een verbuiker aan staat.

Bij mij was wss de achterklep niet goed dicht, maar weet dat niet zeker want ik heb de auto toen niet zelf weggezet.

Op vakantie met de Kona heb ik uit voorzorg wel een acculader onderin de kofferbak erbij gelegd, maar niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
Snacky817 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:25:
[...]
....
Op vakantie met de Kona heb ik uit voorzorg wel een acculader onderin de kofferbak erbij gelegd, maar niet nodig gehad.
Kan je daar dan wel bij als de 12V accu leeg is ? Dan gaat de achterklep niet meer open toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
gjtokkel schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:37:
[...]

Kan je daar dan wel bij als de 12V accu leeg is ? Dan gaat de achterklep niet meer open toch?
Nee, als de 12V accu helemaal leeg is wss niet... 8)7

De motorkap kan dan nog wel open, dus dan is een Frunk weer intressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 11:33
Snacky817 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:49:
[...]

Nee, als de 12V accu helemaal leeg is wss niet... 8)7

De motorkap kan dan nog wel open, dus dan is een Frunk weer intressant.
@gjtokkel

Met veeeel moeite kan je nog achterin komen. Net geprobeerd als proef en kan het niet aanraden om te doen haha. Als dat ladertje klein is past ie ook misschien onder het midden console

[ Voor 8% gewijzigd door s0larus op 04-08-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
pmiddeld schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:42:
Als iemand de achterklep niet goed dicht gooit waardoor er een interieurlampje blijft branden is de accu de volgende dag leeg.
Ook met een koelkastje wordt de accu hoogstwaarschijnlijk eerder leeg getrokken dan dat de hoofdaccu begint bij te vullen.
Maar je kan het proberen en laat het ons dan weten :+
Ik kan je verklappen dat ook de accu leeg is als je de interieur verlichting geforceerd uit hebt staan en je de klep niet goed dicht gooit. :|

Heb nu ook een druppel lader thuis liggen, en die gaat ook mee op vakantie 😉

Maar ik zou zelf, met deze ervaring, echt helemaal niks laden in de auto terwijl die uit staat. De auto houdt dus niet bij wat ie verbruikt, zodat ie dat bij kan laden. Anders had ik niet 300km+ range en een platte accu.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
s0larus schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:07:
[...]

@gjtokkel

Met veeeel moeite kan je nog achterin komen. Net geprobeerd als proef en kan het niet aanraden om te doen haha. Als dat ladertje klein is past ie ook misschien onder het midden console
Dat is de reden dat ik mijn lader in de frunk heb liggen. Kun je altijd bij, deur is altijd met sleutel te openen namelijk. Ik spreek uit ervaring met tegelmatig lege startaccu…. Inmiddels opgelost lijkt het…. Achterklep en dakraam bleven stroon vragen… ook al zat het dicht… contact was niet helemaal in orde dus sluipstroom…. Pffff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Die 12v accu is ook veel te zwak... Gister onze Kona ingeladen voor de vakantie dus ja dan staan de deuren/kofferbak een tijdje open. Zal ik vervolgens de auto vergrendelen, geen reactie, andere sleutel ook niet, jawel de accu weer leeg! Mobiliteits service maar weer gebeld en binnen 10 min stond er een mannetje van de ANWB...

Vandaag naar Denemarken gereden, rit van 600km en onderweg 2x geladen bij een snellader. Ging allemaal soepel. Gemiddeld verbruik met volle bepakking was 14kWh/100. Maar dan heb ik wel de hele tijd netjes 105 of 110 op de cruise gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkK
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-08-2022
Afgelopen vrijdag heeft mijn Kona een Infotainment upgrade ontvangen, de versie met meerdere bestuurders. Helaas kunnen we nu binnen het navigatie menu de optie om direct GPS coördinaten in te voeren nergens meer vinden. Wij zijn verfent geocachers en dit was - hoe simpel ook - een van de upsides van deze auto. Weet iemand waar deze optie is gebleven of hoe het nu werkt? Ik las ergens dat je bij opgeven adres een coördinaat kunt invoeren, maar omdat graden teken, punt en getallen op andere schermen staan is dat erg onhandig, plus ik zoek dan nog naar juiste formaat (uren minuten etc).Ik heb foto's toegevoegd van mijn nieuwe versie en een van de vorige versie waar de optie nog wel beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 14:19
Hoi Mark, mocht je de versie vanaf '20 hebben met BlueLink, de app kan overweg met coördinaten als 52.214199039103654, 4.508367215737515
Grappig, ik neem ze normaal van het pc scherm over (tekst scannen) na rechtsklikken op Google maps maar ik zie dat als je het kopieert er nog wat extra decimalen bijkomen tov de 5 die je ziet.
Op te slaan als favoriet of meteen naar de navigatie te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
  • Laatst online: 26-08-2024
Goedemorgen,

Wij hebben begin maart een aanvraag gedaan voor onze private lease Kona bij de officiële Hyundai dealer. Er wordt nu gemeld (een week of 2 terug), dat de levering gepland staat voor december. Wij hadden de afspraak voor 1 augustus. Het werd 1 oktober en nu dus december. Zijn er hier meer die dit te horen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNY
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

GNY

Aalst13 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:06:
Goedemorgen,

Wij hebben begin maart een aanvraag gedaan voor onze private lease Kona bij de officiële Hyundai dealer. Er wordt nu gemeld (een week of 2 terug), dat de levering gepland staat voor december. Wij hadden de afspraak voor 1 augustus. Het werd 1 oktober en nu dus december. Zijn er hier meer die dit te horen krijgen?
Hier net een lease aanvraag gedaan voor de kona, verwachte levertijd april/mei 2023. Ongeveer even lang wachten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
  • Laatst online: 26-08-2024
GNY schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:18:
[...]

Hier net een lease aanvraag gedaan voor de kona, verwachte levertijd april/mei 2023. Ongeveer even lang wachten. :/
Ja, maar op zich apart dat onze aanvraag net zo lang duurt als die van jou nu. Wij zaten in een andere periode dan nu. Ik hoor het wel meer hoor, maar ik vind het toch apart. De dealer gaf aan: "1 augustus is makkelijk haalbaar. De Electric's zijn nog prima leverbaar." Toen werd het 1 oktober, maar waarschijnljik eerder. Nu 1 december en kunnen we oktober verwachten. Weten zij het zelf ook niet?
Pagina: 1 ... 105 ... 143 Laatste