ik heb net dezelfde 'witte deksel unit' geplaatst, na 12 jaar 2 'blauwe' gehad te hebben.
Ik weet niet precies wat er met de klacht met de brom bedoeld wordt, maar herrie maakt die van mij wel. (linkjes werken niet meer om het terug te luisteren)
In ieder geval dermate irritant dat het hier in huis niet te gebruiken is.
Ik hoor een schrapend geluid. En die is vooral hoorbaar in de laagste stand. Als ik het toerental verhoog dan wordt het wel iets minder, maar blijft flink hoorbaar.
De A-stand (stand II van III maakt veel te veel herrie. Ik heb ook geen demper, aangezien we in een jaren 70 huis wonen met voldoende natuurlijke ventilatie is de I stand meer dan voldoende. (Alleen na een grote boodschap of douchebeurt mag ie op II aan)
Het viel me overigens op in de badkamer, en dan zit er dus al een 5-tal meter spiro 110mm tussen.
De leverancier kende het probleem niet. Itho gebeld wat ik hiermee kan. 'Nog nooit van gehoord meneer, daar kunnen we niks mee en ik wil het probleem daarom ook niet doorzetten naar onze technische afdeling.' Nou fijn dan...
De eerste 2 units overigens naar alle tevredenheid gebruikt, al brand na 6 jaar standaard de print door (althans, enkele componenten van een paar euro bijelkaar.)
Super zonde dat die niet te krijgen is, en dat ik dus nu al voor de 2 keer een gehele unit heb moeten vervangen. Over duurzaam gesproken.
Hoe dan ook: wat een k-service. De vraag is nog of ik de al geplaatste unit nog wel kan retourneren. Dat hoor ik binnenkort hopelijk.
Hierbij het filmpje
https://streamable.com/uca4m5. Het geluid staat wat zacht, maar het schrapende geluid is goed te horen.
Als ik optoer gaat het schrapende geluid even weg, totdat ie op toeren is. En als ik aan het einde het toerental terugdraa is het verschil vooral dan goed hoorbaar.
Wie herkent dit zelfde issue??