Als ik deze topic eerder gevonden had dan had ik nooit een itho overwogen.
Gister een Itho pakket aangeschaft
https://www.ithodaalderop...essional/product/03-00404 ter vervaning van de oude itho blauwe deksel(20jr).
Gelijk bij de stekker erin een ratel geluid van de ventilator.
Na onderzoek zoals al eerder vermeld door andere forum leden komt het geluid idd van de motor.
op moment dat er spanning op staat in de laagste stand 1 hoor je een soort ratel geluid alsof er een blaadje tegen de schoepen rad van de ventilator aanloopt.
Haal je de spanning eraf en of draai je aan het schoepenwiel zelf is het geluid ook weg. er zit dus iets niet goed in de motor zelf.
Ben ermee terug gegaan en heb daar een ander itho nieuw uit de box getest om te kijken of ik een pech geval had maar tevergeefs die 2de unit daar deed exact hetzelfde en was nog erger.
Een verkoper gaf al toe dat er veel klachten zijn over deze box met name over dat ratel geluid in stand 1 in dan wel niet het brom geluid stand 2-3.
voor de een is het acceptabel maar voor mij ieder geval niet, en met het testen van een 2de unit icm met wat er hier over dit model geschreven is sterkt mij het vermoeden dat hier geknepen is op de kwaliteit van wat het ooit was(de blauw deksel versies.)
Itho moet zich schamen dat ze zo'n product op de markt durven te brengen.
Ik kan deze box dan ook alleen maar afraden althans het cve-s model.
Of er bij de andere versies van dit model ook deze problemen voorkomen is me een raadsel maar iets zegt me dat ze van binnen niet zoveel verschillen.
[
Voor 13% gewijzigd door
nascar28 op 19-01-2023 18:39
]