Toon posts:

ITHO CVE-S ECO SP maakt hinderlijke brom in laagstand?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:09
nascar28 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 18:37:
Zelf had ik de box bij warmteservice gehaald in de winkel.
Aangezien ze daar een voorraad hadden kon ik daar dus makkelijk een 2de testen met voorgaande genoemde resultaten.
Ze waren zeker niet moeilijk met retourneren zeker nadat ze het zelf vastgesteld hadden en er ook wel vanaf wisten.
exact mijn ervaring :) mischien hetzelfde vestiging :) verkopers waren niet verbaasd ;)

Wij betalen zoveel voor een ventilator, er zit veel tech en precisiewerk in dat ding, om zoveel mogelijk stil en efficient te zijn. Dit motor is de hele essentie van de unit.
Het moet niet uitmaken waar hij hangt - als hij trilt het is gewoon een productiefout. Of het was op beton gedropt.

• nascar28
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:29
Heb nu sinds een week een zehnder comfofan silent hangen.
Wel iets duurder echter een wereld van verschil tov Itho.

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:09
@supervinnie40 als je tijd hebt, kun je korte samenvating in de eerste post toevoegen? En ook paar posts pinnen, bijv PinQ in "ITHO CVE-S ECO SP maakt hinderlijke brom in laagstand?" waar hij uitlegt over de motor.

• free4all90
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-03 09:32
ventilatie meer dan 25 jaar mijn vakgebied

en helaas moet ik ook de conclusie trekken dat de kwaliteit van itho ventilatie uitermate verslechterd is

niet alleen de beruchte "nieuwe" itho cve eco boxen , maar ook hun wtw hru 300/400 zijn een drama .

vooral de vochtsenor op de mv box is vervelend omdat die niet instelbaar is . en wat betreft geluidsnorm.

Itho maakt gebruik van beruchte torin motor waaier ( 120 watt ) die voor de S en de H gebruikt wordt .

zelfs op de minimaal potmeter stand ( en dat is in principe te laag ) maakt de unit herrie .

wat betreft de andere "grote "merken zoals zehnder , duco , orcon .
Deze gebruiken allemaal gebruik van EBM paps motoren en zijn in principe geluidsarm en indien
nodig zijn deze lagers zelfs eenvoudig te vervangen .
Ook wat betreft regeling ( 0-10 volt , domotica ) zijn er meer mogelijk heden .
Itho heeft zijn zaken de laatste jaren niet op orde , zeer matige kwaliteit , slechte service .

Mijn advies is ook altijd ..dwingend zelfs laatste tijd . Wij plaatsen geen Itho meer .
Geen mv boxen en geen WTW .
De voorkeur hier gaat uit voor Zehnder box ( comfofan silent ) en Zehnder WTW , Maar zoals ik hierboven al melde , de andere fabrikanten passen ook EBM motoren toe in in systemen dus die zijn natuurlijk een alternatief .

Kortom geen Itho meer !

• rondewit01
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-03 11:39
Wat bij de oplossing van de brom was, het weghalen van de zwarte overkapping van de printplaat.
nu is het weg en rustig.

• Frenkie567917
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:03
Wat bij mijn unit heeft geholpen is wat tochtstrip-achtig materiaal aanbrengen tussen de behuizing en het zwarte snoer (die uit het binnenwerk naar de printplaat gaat), daar waar het snoer de behuizing raakt.

Het zwarte snoer trilt namelijk behoorlijk en ik heb de indruk dat dit snoer de behuizing laat trillen. Het snoer zit bij mijn unit namelijk strak tegen de behuizing aan.

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:12
Misschien een domme vraag (uit de handleiding blijkt dit inderdaad ook zo te zijn).
Maar zonder afstandsbediening is het niet mogelijk om de unit in stand AUTO te zetten?

Ik heb een CVE-S aangeschaft via de Hornbach als basic uitvoering. Ik zuig enkel WC en badkamer af, dus stand AUTO is voldoende en hoef verder niets in te stellen. Echter jammer dat je dan een bediening nodig hebt van 60 euro?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:20

LopeZ

Too much is never enough

venneke schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:46:
Misschien een domme vraag (uit de handleiding blijkt dit inderdaad ook zo te zijn).
Maar zonder afstandsbediening is het niet mogelijk om de unit in stand AUTO te zetten?

Ik heb een CVE-S aangeschaft via de Hornbach als basic uitvoering. Ik zuig enkel WC en badkamer af, dus stand AUTO is voldoende en hoef verder niets in te stellen. Echter jammer dat je dan een bediening nodig hebt van 60 euro?
Je bedient hem met of een afstandsbediening of een drie standen schakelaar. Bij mij is stand 2 de automatische stand waardoor die tijdens het douchen harder gaat draaien (moet je wel het model met vocht sensor hebben)

Dit heeft overigens weinig met dit topic; een brommende cve box te maken ;)
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee