Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ITHO CVE-S ECO SP maakt hinderlijke brom in laagstand?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• supervinnie40
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 08-09 15:21
Beste forumleden,

3 weken geleden heb ik de afzuiging in de badkamer vervangen. Na veel wikken en wegen is besloten om een Itho CVE-S ECO afzuigunit te gebruiken omdat deze in de AUTO stand een vochtsensor gebruikt. Ideaal dus om lekker automatisch het toerental te laten regelen.

De unit die geleverd werd heb ik opgehangen en aangesloten. Ik heb tegelijk de oude buizen vervangen met flexibele, geisoleerde buizen.
Ik merkte echter dat de unit een rare brom maakte in de laagstand. In de AUTO-stand wordt het overstemt door het geluid van de "wind", maar die stand gebruik ik niet constant. Vooral omdat de AUTO-stand sowieso sneller is dan de laagstand, wat lang niet altijd nodig is. (lees: onnodig stroomverbruik)

De verkopende partij zij toen dat dit geen probleem was. Weer inpakken, terugsturen en ze regelen een nieuwe unit voor me. Hele fijne service dus!
De nieuwe unit kwam een paar dagen later binnen en heb ik direct opgehangen en aangesloten. Echter maakt deze exact hetzelfde geluid. Hierbij direct de verkoper gebeld die hier erg over verbaasd was. De verkoper heeft de unit erbij gepakt die ik terug gestuurd had en zelf in het stopcontact gestoken. Het geluid dat de verkoper toen hoorde werd door hem beschreven als "heel normaal, zo klinken ze altijd".

Ik kan mij hier niet in vinden. Ik heb een oude Itho CVE (blauwe kap) 2 meter verderop hangen, en die is fluisterstil in de laagste stand. Sterker nog, als ik naast de oude CVE sta, hoor ik de nieuwe unit er bovenuit komen qua geluid.
De verkoper is van mening dat er dus niets mis is met mijn unit, en dat hier geen vervanging nodig is. Ondanks de vriendelijke service houdt het hier eigenlijk wel op voor hun.

Mijn vraag aan degene met een ITHO CVE-S ECO (met grijze/witte kap), of deze bij jullie ook een brommend geluid maakt?
Een link naar het product van Daalderop: https://www.ithodaalderop...ndaard-ge%C3%AFnt-rv-euro

Ik heb het geluid opgenomen door mijn telefoon in de opening van de uitlaat te houden en het geluid op te nemen. Hieronder staat een downloadlink naar een MP3 bestand op Google Drive. Het geluid in dit fragment is ietsje harder dan wat ik hoor in de badkamer, maar het is verder wel identiek.

https://drive.google.com/...g_WMhjFD/view?usp=sharing

Wat geen effect heeft gehad op het geluid:
- Het aantal toeren in laagstand iets omhoog afstellen
- Een anti-tril matje tussen de muur en de unit plaatsen
- Andere flexibele buizen monteren
- Rubber ring tussen de unit en de flexibele buizen plaatsen
- De unit openmaken en controleren op losse delen (niets gevonden)

Alle reacties

• supervinnie40
Inmiddels ook dit bericht direct naar Daalderop gestuurd. Hun reactie was dat ze geen service verlenen aan consumenten.

• supervinnie40
Dan heb jij een goeie te pakken M.I.G. Ik heb de mijne inmiddels vervangen met de oudere versie (met een blauwe kap). Deze heeft geen vochtsensor, dus de AUTO stand ontbreekt bij mij.
De oudere versie is fluisterstil, enige nadeel is dat ik nu dus handmatig op de afstandsbediening moet drukken.

De "kapotte" is inmiddels Marktplaats op gegaan, want je hoeft bij Daalderop niet te rekenen op enige vorm van service helaas.

• supervinnie40
Dat klopt, maar de verkoper kon in dit geval niets meer doen. Volgens zijn verklaring was er geen sprake van een mankement, en was vervanging of reparatie dus niet nodig. Ik heb dit wel betwist, maar daar kwam een eindeloze discussie uit.
Gezien het een zakelijke aankoop was, was het retourneren een lastig verhaal (wat uiteindelijk ook werd geweigerd omdat er geen geldige reden was om te retourneren).

• supervinnie40
Jammer om te horen Maxie. Daalderop profileert de Itho SVE box als de beste en meest stille ventilatiebox op de markt. Niet raar natuurlijk, want...: marketing. Maar er blijkt niet heel veel waar van te zijn. Ik heb inmiddels 2 mensen gevonden die het probleem niet hadden, en ruim 10 mensen die het wel hadden.
Ik heb de Stork boxen al eens eerder voorbij zien komen. Ik dacht in het begin dat dit een B of C merk was, maar het schijnt een hele goeie te zijn. Hun gebrek aan mooie praatjes en sierlijke marketing zorgde ervoor dat ik twijfelde of het "net zo goed" was als Daalderop.

@ThinkPad ik denk dat jouw probleem ergens anders ligt. In dit topic beschrijf ik juist dat de oude versie (met de blauwe kap) beter en stiller is dan de nieuwe versie. Volgens mijn verhaal zou de jouwe juist net de goeie moeten zijn, en blijkbaar is dat niet het geval.
Ik denk dat biij jou de PWM controller versleten/kapot is. De PWM controller regelt de snelheid op dezelfde manier zoals de ventilator van een PC wordt aangestuurd. De jouwe schijnt een paar slagen te missen waardoor de ventilator steeds stilvalt-opstart-stilvalt-opstart etc.
Beste advies dat ik kan bedenken is om een 2de hands box op Marktplaats te zoeken. Ze zijn al te koop vanaf een euro of 50 a 60. Box vervangen is 15 minuten werk.
P.s. de perilex of eurostekker zijn precies hetzelfde, alleen de stekker aan het snoer is anders maar dat kun je best zelf aanpassen.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True