Ik heb dit zonder relais gedaan (de WP en het bad zitten op dezelfde fase), alleen goed opletten dat van alletwee de apparaten de fases worden doorverbonden en de nuldraden. Anders heb je inderdaad kortsluiting als een van de twee aan gaatEttepet85 schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:49:
Hallo!
Ik lees al een tijdje vol interesse mee op dit forum en ga binnenkort een warmtepomp aansluiten op mijn fox spa met balboa besturing.
Er gaat 810 liter water in het bad, mijn eerste vraag zou een Q line 5 voldoende zijn of toch beter een 7 nemen?
Dan de aansturing. Ik wil de originele heater laten zitten en de circulatiepomp kunnen aansturen vanuit zowel de wp als de jacuzzi zelf. Ik zie in het topic diverse mensen die dit hebben gedaan doormiddel 2 magneetschakelaar relais. Ik vind hiervan echter nergens een aansluitschema terug en vraag me af wat er gebeurd als zowel de wp als de jacuzzi gelijktijdig de circulatiepomp willen inschakelen? Dat zou dan toch voor kortsluiting zorgen?
Graag jullie advies!
Mvg. Dominique
👨🚒 spuitgast ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S95 | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome uitleesmodule