Jacuzzi verwarmen met warmtepomp

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Johnny---b
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 11-06 11:45
@NiGeLaToR

Bedankt voor je reactie, bij mij fluit hij als hij draait (620 rpm volgens de app)

Was vooral benieuwd naar andere ervaringen,voor ik het doorspeel naar de leverancier. Kan mij niet voorstellen dat hij zo hoort te klinken namelijk.

Deksel had ik er al af gehaald maakt geen verschil in geluid.brom blijft en ook de fluit blijft. Maar zal eens kijken met wat demping er tussen.

Hij staat ook vrij, ook als ik hem draai veranderd er niks.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 17:40

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

@Johnny---b klinkt niet als iets wat die van ons doet nee.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 15:49
Als het goed is komt morgen de installatie materialen binnen en kan het aansluiten van de warmtepomp beginnen. Maar wat mij nou niet helemaal duidelijk is waar je de bypass moet plaatsen. Het liefst doe ik dit binnen de omkasting van de jacuzzi zodat de flow, die direct weer het bad in gaat niet afgekoeld wordt door de buitenlucht. Maar als je google Ai en de website van rhodos-shop mag geloven moet hij aan de kant van de warmtepomp zitten ivm drukverlies. mijn warmtepomp komt 7 meter van de jacuzzi te staan. Op vele foto's hier in het forum zie ik ze ook in de omkasting. Wat is wijsheid?

• Rayz25
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-06 23:46
Heb je dan nog wel de genoeg flow ? Met die afstand ?

Even een update.

De led verlichting was lek dus die hebben we verwijderd en wachten op de nieuwe lamp.

Ondertussen heb ik een moderne spa besturingssysteem besteld van het nieuwste gecko systeem yt8 met touch screen display k1001 hiermee kan ik warmtepomp aansturen of beide of alleen de heater. Ook kunnen de nieuwste accessoires op en kan ik ermee op internet.

De oude spa pack in xm gaat in de verkoop.

Daarna kunnen we de warmtepomp verder aansluiten.

[ Voor 90% gewijzigd door Rayz25 op 28-05-2026 09:15 ]

• Patrick80
Geen idee, maar maakt dat verschil op de flow, of je de bypass in de omkasting van de jacuzzi maakt of achter de warmtepomp? Afstand is 7 meter heen en 7 meter terug met flex pijp 50mm. Mijn circulatie pomp kan 240l/h oftewel 14m3 per uur vertouwen.

• Rayz25
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-06 23:46
Dat zou zeker wel ruim voldoende zijn daar zou ik geen zorgen over maken.

• Patrick80
Vandaag alle spullen binnen gekregen voor de icespa 7kW vanavond om 22:00 alles draaiende. Hoop pijpen moeten verlijmen. En tot mijn verbazing alles in een keer lek vrij. De bypass toch maar aan de warmtepomp kant gezet.
Wifi app gekoppeld gekregen, dat was nog wel even een speurtocht omdat de gebruiksaanwijzing niet helemaal klopten.

Nog een aantal vragen aan de mensen die ook een icespa hebben.
1. Wat is de pincode/wachtwoord van de parameterssettings in de smartlife app?
2. Tempratuur kan niet hoger dan 40 graden, in de brochure staat dat hij tot 43 graden kan, Hebben andere dit ook?
3. hoe zet je hem op boost, normaal, silence modus?

• Patrick80
Johnny---b schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 06:53:
[...]

@NiGeLaToR Jij zegt hij is aardig stil, ik heb sinds pas ook de icespa 7kw maar vind hem echt aardig wat herrie maken. Hoor je bij jou ook een hele hoge fluit toon en een erg goed hoorbare brom (uit de compressor) het is geen resonatie geluid van de kast of zo.
Die brom had ik eerst ook, toen beter waterpas gezet en geluid was gelijk weg. Nu alleen een normaal compressor geluid. Een fluittoon heb ik niet. Betreft het geluid in het algeheel vind ik erg acceptabel.

• Johnny---b
Patrick80 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:11:
[...]

Die brom had ik eerst ook, toen beter waterpas gezet en geluid was gelijk weg. Nu alleen een normaal compressor geluid. Een fluittoon heb ik niet. Betreft het geluid in het algeheel vind ik erg acceptabel.
Van alles geprobeerd maar geluid blijft helaas.

Ik heb contact gehad met Poolster ze zijn er mee bezig, zodra ik wat hoor van ze zal ik het hier wel delen.

• Johnny---b
Patrick80 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 00:16:
Vandaag alle spullen binnen gekregen voor de icespa 7kW vanavond om 22:00 alles draaiende. Hoop pijpen moeten verlijmen. En tot mijn verbazing alles in een keer lek vrij. De bypass toch maar aan de warmtepomp kant gezet.
Wifi app gekoppeld gekregen, dat was nog wel even een speurtocht omdat de gebruiksaanwijzing niet helemaal klopten.

2. Tempratuur kan niet hoger dan 40 graden, in de brochure staat dat hij tot 43 graden kan, Hebben andere dit ook?
Bij mij gaat hij ook maar tot 40 graden.

Er zijn geen verschillende modusen te kiezen, de man van poolster zei dat ze dit alleen zo noemen wanneer de pomp op bijv zn hoogste toeren draait.

Pincode weet ik ook niet.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Patrick80 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 00:16:

Volgens gemini gebruikt poolex vaak code 1688

En anders 168, 0814 of 8866.

Heb zelf een ander merk dus kan het niet voor je nagaan.

Hoop dat je er iets aan hebt.

• Patrick80
Ik had ook via google Ai gezocht, zonder resultaat. Inmiddels vandaag via poolex de code gehad 1212 😎
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste