Wat oudere post maar dat zijn idd flink wat verloopjes.Justberry schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:34:
[...]
Buitenkant wil ik een "waterdichte" vierkanten frame omheen bouwen met een plateau boven de rand van het bad.
Dan alles vullen eromheen met simpel isolatie.
plateau is dan hoog genoeg met gat erin zodat ik de deksel nog kan monteren, & eventueel een extra plaat bovenop kan leggen.
Hiermee is het bad mooi weg gewerkt en heb je een tafel om je bad ^^
Omdat het opblaasbaar is, kan je hem leeg laten lopen en eruit trekken
Het PIR helpt wel maar is niet de heilige graal, koeld nog steeds "rap" af. Gok op 1 graad per uur als de temp nog hoog is.
Je hebt ook hoezen voor de 4P maat die isoleren, maar die bestaan (nog) niet voor de 6P
Maar net achter gekomen dat Intex een heerlijk k.u.t. maat heeft op de spa. 34mm draad ipv de standaard 1inch 32mm...... Dus niets past erop. Kan er een 32mm buis overheen persen, maar langduring water dichtheid, denk het niet.
Kan de koppeling uit de huidige unit slopen en daarop een verloopstuk. Maar hoop niet iets zoals dit te krijgen:
[Afbeelding]
Andere optie is het 3D printen. Heb de huidige fitting eruit gehaald en die kan ik namaken maar dan met een tulle voor 38mm buis aan de buiten kant. iets wat meer werk, een waarschijnlijk de nodige misprints, wel met resin iets makkelijker. Maar moet ook kijken hoe dat zich volhoud met de chloor.
Dus het is nog ff uitzoeken wat de netste oplossing word, als intex nou gewoon een normale 1 inch aansluiting had
Wat is nu de makkelijkste oplossing om van de jacuzzi naar Intex zandfilter te gaan? Jacuzzi is dus 34mm.
Ik zie ook iemand die er gewoon een slang overheen heeft gezet.