DJTimo schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:06:
[...]
Dat heb je dan bijzonder slecht gepland. Gemiste kans!
[...]
Denk het juist wel.

De doorsnee bevolking zal F1 juist jeuken lijkt me. De fans die wij op TV zien zijn echte
racefans, die komen ook naar het circuit als er geen lokale helden meerijden.
Bij de circuits zullen wel echte racefans zitten, maar als ik in mijn omgeving kijk zijn het vooral mensen welke vaak met geld strooien die een race hebben bijgewoond, terwijl velen al jaren lang kijken maar nog nooit naar een circuit zijn geweest om F1 te kijken.
Of ik mij zelf tot de echte fans moet rekenen, denk het niet. Ik heb vanaf ergens in de jaren 90 tot, ergens rond 2005 gekeken. Vanwege andere interesses en omdat ik de auto's op een gegeven moment hondslelijk vond worden ben ik gestopt met kijken destijds en, eerlijk is eerlijk, toen Max Verstappen in de F1 is gekomen weer gaan kijken.
Dat gezegd hebbende ben ik wel vaker naar andere races op circuits geweest. Stockcars, BRL, zelfs naar truckraces ben ik geweest. Maar ik heb nooit de neiging gehad om naar de F1 te gaan. Enerzijds vanwege de kosten, anderzijds vanwege logistieke problemen en omdat ik het idee heb dat de race thuis via de tv beter is te volgen dan op het circuit.
Ik wil het publiek op de tribunes niets te kort doen en er zullen zeker die-hard racefans tussen zitten, maar of ze dat allemaal zijn? Dat betwijfel ik eigenlijk wel.
Wat meer ontopic, nu Hamilton zijn kampioenschap weer binnen heeft zou die best wel eens wat meer risico kunnen gaan nemen. Ik denk dat het dit weekend vooral tussen Hamilton en Verstappen zal gaan, of de Ferrari truc moet toch iets anders zijn dan een kabeltje langs de sensor.